iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verwijderd

Mijn complimenten .. retegoede plaatpvdplanet schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:09:
De champagne was heerlijk in de Escape!
[afbeelding]
Knallend paars, knallend rood, zwaar geclipped, helemaal geweldig
Overigens heb ik nog geen 500 plaatjes geschoten in 2 nachten tijd, ook best een belevenis...
Donderdag

The Zebra roelt echt wel hard, NOT

In de Jimmy Woo was het al iets drukkiger:

Terug naar de Panama dan maar:

Ultra duffe plaat van Sander:

Zo ken ik hem beter

Zijn uitzicht

Niet echt gelukt, maar wel geinig

David

Vrijdag
In de Panama maar weer, ik weet niet wie het was, maar hij is erg relaxed

Beetje jammer dat hij zijn ogen niet echt open kon houden

Mason&The Master in Hotel Arena:

Marnix

Hij begreep mijn flash-on-a-cord niet:

En kan boos kijken ook nog

Unknown, maar nice

Melkweg:

MCtje erbij...

DJtje

VPRO-reclame

En weer naar Hotel Arena voor Fedde

Had ik al gezegd dat projectieschermen zuigen?

Beetje dansen

Luuk neemt de CDJ1000 onder handen

Vervolgens CDtje uitzoeken om erin te proppen

Whee

Beeeeetje harder inflitsen dan gewoonlijk

Dansen!

Geconcentreerd en weggeflitst

Wellicht morgen meer
[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 22-10-2006 18:05 . Reden: url's aangepast ]
Bericht hierboven
Dat is wel het grootste probleem, daarbij ben ik met name lekker aan het dansen en schiet ik zo nu en dan een plaatje. Ik probeer plaatjes te schieten waar er nog meer licht is dan alleen van mijn flitser, maar zoals ik al van een andere fotografe geSMSed kreeg:jules schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:07:
zou het niet kunnen liggen aan de mindere lichtjocky's in clubs tov grotere dance events? Ben over het algemeen gewend dat dance events vele malen beter verlicht zijn en daar meer mee te doen is dan kleine clubs waar de wat mindere LJ's staan. Overigens zijn er ook genoeg uitzonderingen hoor
"Het is hier en daar zo donker dat mijn camera niet eens scherpstellen wil. Waarom hebben ze in de Panama bijvoorbeeld geen licht op de DJ gericht, net als in de kleine zaal bij Hotel Arena :( [...]"
Ik ben de omgevingen met meer licht gewend, zij al helemaal met haar popconcerten enzo. Dan is het lastig om je weg te vinden, vandaar dat ik gisteren op IRC al iets riep in de trend van "heb wel dik respect voor een ieder die zijn ding in een club moet doen"
Ik wil trouwens van mijn 1D2 af, niks voor jou Jules?
[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 21-10-2006 16:16 ]
Bericht hierboven

Ik ga eens kijken of er voor Qlimax wat te regelen valt, dat is hier om de hoek en meestal goed te doen. De vorige editie heeft me in ieder geval een aantal portfolioshots opgeleverd waar ik zelf erg tevreden over was
Weet je zeker dat je je AF-systeem en 8.5FPS kwijt wilt Floor? Dat zijn toch wel behoorlijke voordelen voor dit soort werk, hoewel 8.5 wel erg heavy is, ben ik blij met de 5FPS van de 30D. Niet zozeer omdat ik veel burst, maar je mirrorblackout is gewoon érg kort
[ Voor 20% gewijzigd door neographikal op 21-10-2006 16:21 ]
Verwijderd
Heb je er nog meer van Cocoon? Was er gisteren namelijk ook. Ook een paar keer op de foto gezet.... heb je een site waar ik ze kan bekijken?Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:38:
a couple form Cocoon in The Sand last night. I trying to get rid of my addiction for the fisheye ;-)
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
hela is het makkelijk om batchgewijs zo'n randje eromheen te fietsen, dat ziet er wel heel strak uit zoVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:38:
a couple form Cocoon in The Sand last night. I trying to get rid of my addiction for the fisheye ;-)
[afbeelding]
[afbeelding]
(maar dat kan natuurlijk ook alleen maar komen door de strakke fotos die erin staan
Verwijderd
ah thanks, ps kan je daarmee ook exif info laten weghalen. in irfanview kan dat niet en ik wil natuurlijk ook niet al teveel info loslaten over hoe ik bepaalde fotos maakneographikal schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:09:
Kan eventueel met bordermaker (ga hier niet in lopen resizen, maar laat de border toevoegen bovenop je huidige maten!) of met een PS-action
Dat kan (in mijn versie) wel: Bij de output options voor JPG kan je "keep EXIF data" uitvinken.Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:24:
[...]
ah thanks, ps kan je daarmee ook exif info laten weghalen. in irfanview kan dat niet en ik wil natuurlijk ook niet al teveel info loslaten over hoe ik bepaalde fotos maak
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
neographikal schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:19:En het publiek is soms ook stom: knalt Dune door de speakers, sta ik bijna als enige compleet uit m'n plaat te gaan
Verwijderd
op een dag weet je het ' je wordt oud'neographikal schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:19:En het publiek is soms ook stom: knalt Dune door de speakers, sta ik bijna als enige compleet uit m'n plaat te gaan
of wordt hier niet gerefereerd aan de flim Dune ?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 18:24 ]
FilmVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:23:
[...]
of wordt hier niet gerefereerd aan de flim Dune ?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
achter elke film staat een beter boek
maar het ging hier om muziek, waar boeken toch een slecht medium voor zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Nomad op 21-10-2006 18:49 ]
http://www.youtube.com/watch?v=DqoHPEk5Aco
Rainbow to the stars ....to the starsss...
voor de fans neo) ook nog million miles away from home:
http://www.youtube.com/watch?v=0yDOKj2UeJA
Verwijderd
hela ik heb alle boeken van dune 3x gelezen alleen daar geen muziek in kunnen ontwaren
en de film van david lynch over het 1e boek dune is echt een klassieker
zie http://www.youtube.com/watch?v=Np9zFPzcNug voor trailer
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 19:12 ]

2#

3#

4#

Altijd beetje jammer dat je autofoccus voor zo een evenement naar de kloten gaat.
Maar goed he bij gebrek aan beter gewoon proberen. Dit zijn er een paar.
De rest komt nog als ik tijd heb alles uit tezoeken.
Nu op naar TWSTD en daarna Paradiso met DigitalFrog.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
En tel daarbij op dat boots in clubs vaak fucking klein zijn. Ja, op grote feesten is het idd vaak prijs schietenFloris schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:15:
[...]
Dat is wel het grootste probleem, daarbij ben ik met name lekker aan het dansen en schiet ik zo nu en dan een plaatje. Ik probeer plaatjes te schieten waar er nog meer licht is dan alleen van mijn flitser, maar zoals ik al van een andere fotografe geSMSed kreeg:
"Het is hier en daar zo donker dat mijn camera niet eens scherpstellen wil. Waarom hebben ze in de Panama bijvoorbeeld geen licht op de DJ gericht, net als in de kleine zaal bij Hotel Arena :( [...]"
En nog iets: DJ's reageren in een club soms anders. En ik mag aannemen tijdens ADE waar echt gigantische hordes fotografen lopen volgens mij ook vanwege die hoeveelheid licht geïrriteerd zijn.
En Marnix snapt idd vaker niet echt wat fotografen doen. Niet te ingewikkeld doen bij hem, snel, klikken en wegwezen
Ik ben de omgevingen met meer licht gewend, zij al helemaal met haar popconcerten enzo. Dan is het lastig om je weg te vinden, vandaar dat ik gisteren op IRC al iets riep in de trend van "heb wel dik respect voor een ieder die zijn ding in een club moet doen"
Woei, wil je me zo graag aan het Kanon?edit:
Ik wil trouwens van mijn 1D2 af, niks voor jou Jules?Stap ik naar de 5D over
Tuurlijk is dat mogelijk. In PS heet dat actions, zorg dat je background (in je toolbox) wit is, canvas size met een paar pixels vergroten, daarna achtergrondkleur aangeven dat ie zwart moet zijn, canvas weer vergroten, met aan de onderkant ietsje meer en letters erin knallen.. Peanuts.. Oh, en je exif eruit trekken is nog ff wat moeilijker, maar daar heb ik ook wat opgevonden.Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:05:
[...]
hela is het makkelijk om batchgewijs zo'n randje eromheen te fietsen, dat ziet er wel heel strak uit zo![]()
(maar dat kan natuurlijk ook alleen maar komen door de strakke fotos die erin staan)
Whaha, cool, waar utube al niet goed voor is!guillaumemay schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:52:
lol dune.
http://www.youtube.com/watch?v=DqoHPEk5Aco
Rainbow to the stars ....to the starsss...
voor de fans neo) ook nog million miles away from home:
http://www.youtube.com/watch?v=0yDOKj2UeJA
probeer je contact punten schoon te maken, zowel die van je cam als die van je glas. Ik heb er ook al zo vaak mee zitten kutten dat ik niet beter weet...Marty26 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:13:
Altijd beetje jammer dat je autofoccus voor zo een evenement naar de kloten gaat.
Maar goed he bij gebrek aan beter gewoon proberen. Dit zijn er een paar.
De rest komt nog als ik tijd heb alles uit tezoeken.
uhmz, hoe ziet zoiets er dan uit???neographikal schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:01:
Nekstrap is wmb zeer handig bij het even lenzen wisselen (die ik gewoon in mijn broekzak heb zitten) zodat ik beide handen vrij heb. Handstrap is gewoon verplicht qua gewicht / stabiliteit e.d. plus dat een idioot niet zomaar je camera even uit je handen sleept

Zo dus
ps mensen, gebruik aub die check images knop bij het plaatsen van foto's! Dank alvast!
[ Voor 10% gewijzigd door jules op 21-10-2006 22:45 ]
Verwijderd
fotos volgen later
Ja ik ben benieuwd naar de pics. Ik ben in THe Sand geweest was super en daarna studio80 ook erg oke. Foto's volgen ook nogVerwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:09:
nou marty jammer dat je het niet hebt gered naar strandwest, echt een zweethutfeesie aldaar waarbij iedereen gewoon door bleef gaan aangezien iedereen toch al doorweekt was maakte een beetje meer doorweekter toch niet uit . toch wel fijn die geluidsnormen die je verbieden om een raam open te zetten![]()
fotos volgen later
Daar heb je een autofocus assist voor btwFloris schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:15:
[...]
Tegenwoordig meer bezig met concert fotografie?Ik ben de omgevingen met meer licht gewend, zij al helemaal met haar popconcerten enzo. Dan is het lastig om je weg te vinden, vandaar dat ik gisteren op IRC al iets riep in de trend van "heb wel dik respect voor een ieder die zijn ding in een club moet doen"
Strand zuid is wel een tof plekkie, je zou het er iig niet verwachten. Kan het me voorstellen dat het op zo'n avond niet leuk werken is als het er bom vol is en men niet echt met die benodigde koeling capaciteit gerekend heeft.Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:09:
nou marty jammer dat je het niet hebt gered naar strandwest, echt een zweethutfeesie aldaar waarbij iedereen gewoon door bleef gaan aangezien iedereen toch al doorweekt was maakte een beetje meer doorweekter toch niet uit . toch wel fijn die geluidsnormen die je verbieden om een raam open te zetten
Verwijderd

vage paul (welbekend op partyflock)

blieb ( meest geband op partyflock)

heel toepasselijk voor gisteravond

al met al hopeloos nachtje voor de fotografie, maar wel lekker afgevallen in die sauna
Ziet er overigens op m'n gewone scherm stukken beter uit dan op m'n laptop scherm... tft's... je kan er niet alles van verwachten...Floris schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:55:
Ik vond de Escape te ver weg (moest fietsen vanaf de Panama)
Knallend paars, knallend rood, zwaar geclipped, helemaal geweldig
Overigens heb ik nog geen 500 plaatjes geschoten in 2 nachten tijd, ook best een belevenis...
Nog een portretje van mij aan't werk

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 22-10-2006 19:38 ]

2#

3#

4#

5#

6#

7#

8#

9#

Zo weer ff genoeg voor vandaag dit zijn me onbewerkte pics van ADE.
De rest volgt nog wel op zijn tijd. Ik wil zo eerst eens beetje slapen

Morgen gaat me camera richting Nikon ivm de autofocus alleen contact punten doet niks... Jammer genoeg maar goed is niet anders.
Erick E

Publiek

Don en de heerlijk (kuch) verlichte ruimte

Dansers

Nog meer dansers

Don wederom, lekker geconcentreerd

Fedde le Grand

Fedde

Fedde en Erick

Dicky, die helemaal geen DJ is, maar de baas van 1Management. Even ter afsluiting de tent op de kop gezet. \o/

Andere hoek

Lady Bee (toch?)

Zo nu jullie weer
[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 22-10-2006 20:07 ]
Bericht hierboven

Die is domweg toppie
hahah lekker he met me ongeschore kop

Snel maar weer bakkie doen daar
* Blerf gaat filmpje kijken en lekker slapen :W
heb Gerard ook nog gespot gisteren, hoop ook nog wel wat werk van hem te zien.
De Exinores ook mee geproefdraait. Dat ze linear dempen is wel duidelijk. Stemmen hoor ik net wat minder goed dan met die gele schuim dingen. Zitcomfort ben ik nog niet helemaal over uit. Bij bepaalde bewegingen voelen ze toch wel wat minder prettig, maar dat kan ook gewenning zijn. Vooral in het begin moest ik hier behoorlijk aan wennen. Na verloop van tijd heb ik er nauwelijks last meer van. Die gele dingen kunnen dan juist nog eens gaan jeuken. Wel zorgen ze ervoor dat mijn gehoorgang een stuk vochtiger word als ik het warm heb. Of dat een positieve uitwerking heeft op de lange duur moet nog ff uitgevist worden...
De uiteindelijke demping is denk ik toch wel een tikkie beter dan die gele. Kan wellicht ook aan m'n gehoorgang liggen die vrij nauw schijnt te zijn. Wellicht dat dat gele schuim daardoor beter dempt dan bij anderen.
Denk dat ik nog een lektest laat doen zoals Jst me al aanrade. Ben benieuwd.
[ Voor 78% gewijzigd door jules op 23-10-2006 00:31 ]
Tja hcc dagen hè, wat verwacht je anders op GOTjules schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:15:
haha, actief weekendje zo te zien bij iedereen. GOOD!
heb Gerard ook nog gespot gisteren, hoop ook nog wel wat werk van hem te zien.
'k weet niet wat de hcc dagen er mee te maken hebben?Onno b schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:18:
[...]
Tja hcc dagen hè, wat verwacht je anders op GOT
Hoe gaan jullie hier mee om?

Ik weet niet in wat voor een mate dit bij jouw gebeurt, maar de meeste mensen vinden het zonde van hun bier om het weg te gooien.proller schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 06:10:
Ik zit met een lastig probleem... Zou best een beginnersvraag kunnen zijn, maar ik kon nergens een duidelijk antwoord vinden. Als ik partyfoto's maak, komt het nogal eens voor dat er met bier gesmeten wordt. Soms overvliegende druppels, maar soms is ook je hele rug nat. Met mijn oude compact vond ik dat niet erg, maar hoe bescherm ik mijn dSLR hier tegen? Een onderwaterbehuizing aanschaffen lijkt me nou niet echt ideaal, en volgens mij loop je dan ook nog voor lul. Een plastic zakje er omheen is ook al niks, omdat je dan de bediening van de camera onhandig maakt.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Als men dat doet, valt er gewoon vrij weinig te doen,..zorgen dat je camera niet erg nasty wordt en gewoon doorgaan. Het zal je hopelijk niet 10x op een avond gebeuren hoop ik voor je?
Waar ik een enorme hekel aan heb, is aan mensen die met ongeveer iedereen op de foto willen, geen gedult hebben als je iemand anders fotografeerd, en dan handen voor de lens gaan houden enz.
Verwijderd
bij zZz die in het voorprogramma stond was er minder bier in de lucht te bekennen. ongelooflijk wat die band van 2 personen aan geluid kan produceren. denk aan the doors en dan een factor 3 sneller
en hier wat fototjes (zal ze niet plakken aangezien dit niet echte partypics zijn)
http://thehospages.com/pictures/bands/2006-10-22-zzz/
Die drummer + twee gitaar spelende dames waren hier (Amsterdam) tijdens het bevrijdingsfestival, wat een takke herrieVerwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:35:
ach gisteren voor het eerst met rondvliegend bier te maken gekregen bij malle pietje & the bimbos. snel naar achteren toe en fotos maar laten zitten.
Wel fotogeniek!
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Met zulke champagneglazen is ook altijd wel feest:Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:35:
ach gisteren voor het eerst met rondvliegend bier te maken gekregen bij malle pietje & the bimbos. snel naar achteren toe en fotos maar laten zitten.

Mensen die op een podium/verhoging staan en even bukken om iets aan je te vragen... HUP al die champagne over de cam heen

En tentfeesten waarbij mensen met een blad bier boven hun hoofd de zaal door stuiteren zijn ook wel een aanrader. (maar daar is het altijd wél gezellig
Tot nu toe nog geen problemen mee gehad, alleen wat vlekken op het glas en stinkend en klevende gear.

Ik samen met kennis van me.

Bar dame The Sand.

Ken ik niet

Pretbek in het midden.

Zo nog maar een paar van ADE.
ik vind ze erg donker..Marty26 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:50:
De gang van studio80
[afbeelding]
Ik samen met kennis van me.
[afbeelding]
Bar dame The Sand.
[afbeelding]
Ken ik niet
[afbeelding]
Pretbek in het midden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo nog maar een paar van ADE.
Ja klopt sommige mochten wel wat lichter. Maar ja zat ook zo te kloten met me autofocus die het niet deed.... Dat sommige dingen er beetje bij inschoten.
Maar zal volgende keer ff beter opletten om wat meer licht er in te krijgen
Verwijderd
Sold pictures for Cocoon's office :-)
Thx
Ralph
zeker zo'n groot formaat moet ff drogen. Bij de Hema weet ik dat ze de 75x50 prints minimaal een nachtje laten drogen. Daarnaast kunnen die alleen maar centraal afgedrukt worden, vandaar dat die er wat langer over doen...
voor de mensen die op deze pagina weer plaatjes posten;
Please use the check images button!
[ Voor 55% gewijzigd door jules op 23-10-2006 15:26 ]
Haha, nothing to add, behalve dan dat ik de dader die een biertje recht over m'n cam heen flikkerd een hartig woordje mee zou spreken... Het hoort erbij, als je er niet tegen kan moet je vooral geen partygraaf worden.neographikal schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 06:43:
Gewoon vangen, hoort erbij. Schoonpoetsen en doorgaan.
Zaterdag nog een b*tch gehad die me recht in m'n ogen flitste. Eerst "expres", toen "per ongeluk", maar een excuses die uitbleef, totdat ik er wat over zei.
Verwijderd
Hoop voor je dat het geen SB-800 op 1/1 was, dat zijn geen geintjes meer. Loop je de rest van de avond met een blauw rechthoekje in je ogen.jules schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:47:
[...]
Zaterdag nog een b*tch gehad die me recht in m'n ogen flitste. Eerst "expres", toen "per ongeluk", maar een excuses die uitbleef, totdat ik er wat over zei.
Blokjes \o/
[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 23-10-2006 19:30 ]
Ik kan er wel tegen, maar ik ben wat banger voor mijn cam. Ik heb liever niet dat ik 1000 euro weg gooi omdat er iemand zo nodig met bier moet smijten. En ik weet niet hoe gevoelig mijn EOS is voor bierjules schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:47:
[...]
Haha, nothing to add, behalve dan dat ik de dader die een biertje recht over m'n cam heen flikkerd een hartig woordje mee zou spreken... Het hoort erbij, als je er niet tegen kan moet je vooral geen partygraaf worden.
Bedankt voor de reacties iig
Je camera kan wel wat hebben hoor, ik heb dit weekend ook gewoon met m'n 20D en 30D in de regen geschoten en ze deden het prima.proller schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:52:
[...]
Ik kan er wel tegen, maar ik ben wat banger voor mijn cam. Ik heb liever niet dat ik 1000 euro weg gooi omdat er iemand zo nodig met bier moet smijten. En ik weet niet hoe gevoelig mijn EOS is voor bierDus vandaar dat ik vroeg naar een mogelijke oplossing, of een tip ofzo. Maar ik denk dat ik gewoon een poetsdoek mee zal moeten nemen dus
Bedankt voor de reacties iig
Mja, je kan zoiets natuurlijk terugdoen, ik had een 600+800 bij de hand. Maar goed, dan word het wel kinderachtig heVerwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:21:
[...]
Hoop voor je dat het geen SB-800 op 1/1 was, dat zijn geen geintjes meer. Loop je de rest van de avond met een blauw rechthoekje in je ogen.
Als je er bang voor bent moet je gewoon met je compact schieten. Risico loop je altijd! En het zal ff goed gaan, maar na verloop van tijd heeft het toch wel z'n uitwerkingen hoor. Behalve wellicht bij een pro serie. Een CANON (wtf eosproller schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:52:
[...]
Ik kan er wel tegen, maar ik ben wat banger voor mijn cam. Ik heb liever niet dat ik 1000 euro weg gooi omdat er iemand zo nodig met bier moet smijten.
CANON!!En ik weet niet hoe gevoelig mijn EOS is voor bier
Naar welk stukkie tekst verwijs je schat?neographikal schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:35:
http://www.luminous-lands...ws/cameras/5d-field.shtml
Gaat pri-maNergens last van.
I'm reminded of a situation on one of my recent workshops where we were shooting on an at-first misty and then quite rainy early morning. As the mist and fog turned to rain one of the workshop members went back to the protection of the car, and packed away his camera. I went over and asked if he was OK. His response was that he was fine, but that he was concerned about his camera getting wet. I said if he thought that a bit of rain was endangering his camera, he was mistaken, and I urged him to return to where the rest of the group was working in the rain. He did so reluctantly, and then later in the day when he saw that his camera was still working fine he thanked me, because he said that in the past he'd never gone out shooting when it was even threatening rain for fear of damaging his camera. He said that this new-found realization was worth the price of the workshop!
Bericht hierboven
On the other half, ooit es een party shooter gesproken die zich afvroeg waarom z'n 20D het nog steeds deed. Het ding had al tientallen biertjes over zich heen gekregen. Maar goed, hij kreeg waarschijnlijk dik betaald voor iedere shoot, dus kon binnen no time weer een nieuwe body kopen mocht dat nodig zijn. Zo heb ik ook nog ergens een foto van Digitalfrog slingeren op de FFWD parade waar z'n cam echt zeiknat is. Wederom een Nikon. Al is dit wel een pro cam waarvan te verwachten is dat die het ook wel blijft doen.
Nog een ander verhaaltje over Canon dan; Patrick Savalle die vorig jaar de Unox nieuwjaarsduik versloeg. Als bikkel stond ie in de branding tussen het aanstormende wild dat een nieuwjaarsduik ging nemen. Binnen een paar minuten hielden allebei z'n pro body's op te functioneren. Het betreffen hier de 1D en 1Ds. Wie mij zo'n verhaaltje over een Nikon kan bezorgen krijgt van mij een biertje
Dat is een beetje onzin als je het mij vraagt, Patrick heeft gewoon een beetje pech met z'n camera's en dan niet alleen wat betreft het functioneren in slechte weersomstandigheden. Rutger heeft dat probleem zover ik weet niet gehad en die schiet veel in de sneeuw. En ook mijn camera's deden het vorige week prima in de sneeuw en met -10. Het is niet helemaal eerlijk dat je Patrick z'n voorbeeld aanhaalt. Daarnaast zullen er vast genoeg Nikon gebruikers zien die soortgelijke problemen hebben met hun pro body's.jules schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:44:
Nog een ander verhaaltje over Canon dan; Patrick Savalle die vorig jaar de Unox nieuwjaarsduik versloeg. Als bikkel stond ie in de branding tussen het aanstormende wild dat een nieuwjaarsduik ging nemen. Binnen een paar minuten hielden allebei z'n pro body's op te functioneren. Het betreffen hier de 1D en 1Ds. Wie mij zo'n verhaaltje over een Nikon kan bezorgen krijgt van mij een biertje
Als jij weet hoe Patrick met zijn gear omgaat, dan snap jij ook waarom het er mee nokte.jules schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:44:
Ik heb mijn 1D2 letterlijk in het water laten vallen en kon er gewoon mee doorschieten, niks aan de hand!
Ja je externe flitser moet er wel even af en het heeft voorkeur om weathersealed lenzen te gebruiken (70-200L IS in mijn geval), maar ik kon prima doorwerken hoor.
Bericht hierboven
Verwijderd
Ik was er ook en ik had ook geen regencover. Voor m'n camera geen probleem, maar voor mij wel. Ik hield het gezien de drukte en het slechte weer al gauw voor gezien.jules schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:44:
De rest (toch zeker wel 50+ fotografen waarvan de helft al zeker naar huis was) had allemaal speciale covers of gewoon plastic zakken om z'n cam heen gestop.
Vergeet niet dat dat wel zout water is. Verder weet ik niet hoe hij normaal gesproken met z'n spullen omgaat maar wellicht was dat net de spreekwoordelijke druppel.Als bikkel stond ie in de branding tussen het aanstormende wild dat een nieuwjaarsduik ging nemen. Binnen een paar minuten hielden allebei z'n pro body's op te functioneren. Het betreffen hier de 1D en 1Ds. Wie mij zo'n verhaaltje over een Nikon kan bezorgen krijgt van mij een biertje
Maar het lijkt me toch wel even schrikkenFloris schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:58:
[...]
Ik heb mijn 1D2 letterlijk in het water laten vallen en kon er gewoon mee doorschieten, niks aan de hand!
Ja je externe flitser moet er wel even af en het heeft voorkeur om weathersealed lenzen te gebruiken (70-200L IS in mijn geval), maar ik kon prima doorwerken hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 14:03 ]
Foto's gaat het toch om? Niet over wie camera het langst onder water kan hangen.
En als dat de keuze van je camera bepaald koop dan lekker een onderwatercase kun je heel de dag onder water zwemmen.
Michel De hey in studio80

[ Voor 9% gewijzigd door Blerf op 24-10-2006 15:49 ]
Daarom, als je een voorbeeld hebt, ik ken ze niet!GerardHenninger schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:44:
[...]
Daarnaast zullen er vast genoeg Nikon gebruikers zien die soortgelijke problemen hebben met hun pro body's.
Kan me voorstellen dat een externe flash dat niet trekt..Floris schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:58:
[...]

ps, wilde jij je body niet nog verkopen?
Nikon ja, maar Canon??Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:01:
[...]
Ik was er ook en ik had ook geen regencover. Voor m'n camera geen probleem, maar voor mij wel. Ik hield het gezien de drukte en het slechte weer al gauw voor gezien.
Stand parkpop in the rain;
Nikon +3
Canon 0
Zout is bij mijn weten een soort van katalysator die het oxidatie proces versnelt. Laat de materiaal expert maar weer even mijn uitspraken onderuit komen halen. Voor zover ik kan zien zijn op mijn Nikon de contact punten van RVS (behoorlijk bestand tegen oxidatie), flitsvoet om m'n flitser vast te houden van aluminium (heeft als eigenschap dat het minieme oxidatie laagje verdere oxidatie tegen gaat). Kunststof, glas en rubber kan er verder prima tegen, zolang het er niet lang genoeg aan blootgesteld word. Met andere woorden, na zo'n shoot ff je camera met een schoon zacht en licht vochtig (kraanwater oid) doekje afnemen.[...]
Vergeet niet dat dat wel zout water is. Verder weet ik niet hoe hij normaal gesproken met z'n spullen omgaat maar wellicht was dat net de spreekwoordelijke druppel.
Had jij geen Nikon? Anyway, ik was er gewoon benieuwd naar om het één en ander even tegenover elkaar af te wegen. Nu zijn partyshoots de wat heftigere situaties waarin je camera terecht kunnen komen, waardoor dit een mooi topic is om het één en ander uiteen te zetten....Marty26 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:45:
Gaan we nu weer over naar het Canon Nikon verhaal. En dan dit keer over welke het langst onder water kan blijven? Wat een bullshit zeg.
maakt het dan minder bullshit!??jules schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:14:
Had jij geen Nikon?
je gebruikt trouwens een ijzersterk secundum quid als argumentatie dat nikon beter zou zijn dan canon
jules schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:14:
[...]
Zout is bij mijn weten een soort van katalysator die het oxidatie proces versnelt. Laat de materiaal expert maar weer even mijn uitspraken onderuit komen halen. Voor zover ik kan zien zijn op mijn Nikon de contact punten van RVS (behoorlijk bestand tegen oxidatie), flitsvoet om m'n flitser vast te houden van aluminium (heeft als eigenschap dat het minieme oxidatie laagje verdere oxidatie tegen gaat). Kunststof, glas en rubber kan er verder prima tegen, zolang het er niet lang genoeg aan blootgesteld word. Met andere woorden, na zo'n shoot ff je camera met een schoon zacht en licht vochtig (kraanwater oid) doekje afnemen.
[...]
Zout is bad, hm'kay? Tot zover geheel correct.
Maar zout is geen catalysator, in de technische zin van het woord. Noch is het oxidatie, het is corrosie. Maar dat is haarkloverij uiteindelijk.
Beetje lastig, want ik ken weinig pro Nikon gebruikers. En je voorbeeld met Canon is wat makkelijker aangezien er hier meer (pro) Canon gebruikers zitten dan Nikon. Maar wat was het doel van je discussie? Dat Nikon betere body's heeft dan Canon?jules schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:14:
[...]
Daarom, als je een voorbeeld hebt, ik ken ze niet!
Lekker boeiend allemaal........ maar nu is het toch duidelijk voor jezelf, lekker bij Nikon blijven want Canon maakt "bagger" body's
Genoeg geouwehoer over Nikon vs. Canon....... PARTYPICS PEOPLE!
Ach ja, het zijn gewoon nadelen van een Canon...GerardHenninger schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:34:
[...]
Beetje lastig, want ik ken weinig pro Nikon gebruikers. En je voorbeeld met Canon is wat makkelijker aangezien er hier meer (pro) Canon gebruikers zitten dan Nikon. Maar wat was het doel van je discussie? Dat Nikon betere body's heeft dan Canon?
Lekker boeiend allemaal........ maar nu is het toch duidelijk voor jezelf, lekker bij Nikon blijven want Canon maakt "bagger" body's
Zal kijken of ik vanavond laat wat te posten heb...Genoeg geouwehoer over Nikon vs. Canon....... PARTYPICS PEOPLE!
Uhmz, en nu in normaal NL?lateef schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:41:
[...]
maakt het dan minder bullshit!??
je gebruikt trouwens een ijzersterk secundum quid als argumentatie dat nikon beter zou zijn dan canon
Verwijderd
vrijdag feestje op de stubnitz (oude walvisvaarder uit oostduitsland) halloween
http://www.badtaste.nl/halloweenhallelujah/
zaterdag feestje op de stubnitz (misschien kan ik er wel gewoon blijven slapen)
http://www.chaishop.nl/images/stubnitz_webflyer.jpg the arc of goa
einde dienstmededeling
Ik neem aan dat je dit als grapje bedoelt toch?jules schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:08:
[...]
Ach ja, het zijn gewoon nadelen van een Canon...
Zo heeft deze meneer zijn 5D 10 seconden laten onderdompelen in een plas met water, en daarna deed hij het weer gewoon. Ongeveer wat Floris was overkomen, maar dan anders.
http://forums.dpreview.co...32&thread=17769729&page=1
En deze Nikon D100 bezitter had hem ook laten onderdompelen, en zijn D100 was meteen stuk.
http://forums.dpreview.co...sage=3314701&changemode=1
Dat is dus: Canon vs Nikon mbt onderdompeling in water = 2 - 0.
Nikons zijn beter in de regen, maar Canons kun je zonder problemen in een plas met water laten vallen. Ach ja.. het zijn gewoon nadelen van een Nikon.
Maar voor veel gebruikers is het waarschijnlijk fijn de wetenschap te hebben dat het apparaat beter tegen vocht kan, dan daadwerkelijk er gebruik van te maken. Gewoon het gevoel van wat extra bescherming.
Jammer...... hadden we kunnen meeten....
Ga je weer de curvemeister spelen met die andere meister?GerardHenninger schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:39:
[...]
Jammer...... hadden we kunnen meeten....
Nee, ik ga m'n nieuwe Nikon body's testen die ik net heb gekocht, want na jouw ijzersterke argument ben ik maar overgestapt naar echte body'sjules schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 05:06:
[...]
Ga je weer de curvemeister spelen met die andere meister?
Aww, aardig aangeboden, maar ik ben met de auto. Ik ben er van ongeveer 23:30 tot 04:00 uur denk ik.neographikal schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:08:
Maar wanneer ben je er Gerard? Mogelijk heb ik anders een slaapplek voor je, maar dat hangt van het tijdstip af
Ik heb nog een D70s voor je in de aanbieding ruilen tegen jou Canon?GerardHenninger schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:38:
[...]
Nee, ik ga m'n nieuwe Nikon body's testen die ik net heb gekocht, want na jouw ijzersterke argument ben ik maar overgestapt naar echte body's
DEAL! Waar kan ik m'n Ixus afgooien dan?Marty26 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:34:
[...]
Ik heb nog een D70s voor je in de aanbieding ruilen tegen jou Canon?
Morgen avond amsterdam?GerardHenninger schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:39:
[...]
DEAL! Waar kan ik m'n Ixus afgooien dan?
ik kom zo wel even langs
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Ah dan gaat het me niet lukken om even langs te droppen, ik zit in het hartje centrum van Nijmegen rond die tijdenGerardHenninger schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:22:
[...]
Aww, aardig aangeboden, maar ik ben met de auto. Ik ben er van ongeveer 23:30 tot 04:00 uur denk ik.
hahah altijd gezellig kom je ff roken

Verwijderd
Whomever the *^%#*^%@(#^% photographer who was aggressive to me during a fotoshoot at the SAND this weekend because I had Nikon and Nikon is sad/crap etc.... You are an idiot.
I hope he's here so we can have a bit of (offline) fun ;-)
<RANT OFF>
Kick his ass Ralph!Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:19:
<RANT ON>
Whomever the *^%#*^%@(#^% photographer who was aggressive to me during a fotoshoot at the SAND this weekend because I had Nikon and Nikon is sad/crap etc.... You are an idiot.
<RANT OFF>
Maar voordat we op ons kop krijgen dat het een slowchat topic wordt... effe wat pics
#1 Curvemeister G behind the wheels of steel!

#2 Hitmeister D behind the wheels of steel!

#3 Zoenende chicks nr 32423

#4 Zoenende chicks nr 32392

#5 Zoenende chicks nr 41297

#6 Zoenende chicks nr 42491

haha nieuwe verzamenling aan het makenGerardHenninger schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:32:
[...]
Kick his ass Ralph!
Maar voordat we op ons kop krijgen dat het een slowchat topic wordt... effe wat pics
#1 Curvemeister G behind the wheels of steel!
[afbeelding]
#2 Hitmeister D behind the wheels of steel!
[afbeelding]
#3 Zoenende chicks nr 32423
[afbeelding]
#4 Zoenende chicks nr 32392
[afbeelding]
#5 Zoenende chicks nr 41297
[afbeelding]
#6 Zoenende chicks nr 42491
[afbeelding]
I missed that totaly? who whas that?Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:19:
<RANT ON>
<RANT OFF>
Euh welke? Die ene die ik van die chick heb genomen... lekker boeiend...jules schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:23:
waar blijven die piccie's van de Silly's?
wel weer strakke platen verder
bewerking vind ik juist wel weer kunnen, technische uitvoering schort her en der wat aan. Maar that's just my opinionPaxlie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:22:
ik vind je deze keer wat doorgeslagen met bewerken G. (Yo Homeboy)
wel weer strakke platen verder
jij krijgt je avatar niet eens netjes scherp dus sjahjules schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:47:
[...]
bewerking vind ik juist wel weer kunnen, technische uitvoering schort her en der wat aan. Maar that's just my opinion
Dit topic is gesloten.