wat je zegt is inderdaad precies wat hij nodig heeft. Je flits moet niet zachter staan, maar bijvoorbeeld pas op het laatst flitsen (rear, 2e gordijn etc...hoe het ook heet bij canon). Vooral niet je flits zachter gaan zetten hiervoor.GerardHenninger schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:32:
[...]
Of je schiet in RAW en dan pas je je witbalans achteraf aan...
En je hoeft je flitser niet op -1 te zetten om sfeerlicht te pakken, je zou ook met je sluitertijd kunnen spelen of desnoods je ISO.
Okee, zou ik zelf nooit op kunnen komen dat dat flitsen op het einde scheelt
Hopelijk snel een kans om het weer eens te oefenen
De meeste foto's schoot ik op iso 800, 1/13, f1/3.5-5.6 (kitlens) met dan dus de flitser op -1EV. Als ik die flits gewoon op 0 zet en mijn sigma 17-70 weer heb en later nog een 50mm 1.8 kan ik ook mooi een lagere iso/ kortere sluitertijd nemen.
De meeste foto's schoot ik op iso 800, 1/13, f1/3.5-5.6 (kitlens) met dan dus de flitser op -1EV. Als ik die flits gewoon op 0 zet en mijn sigma 17-70 weer heb en later nog een 50mm 1.8 kan ik ook mooi een lagere iso/ kortere sluitertijd nemen.
Wat _ferry_ bedoelt is dat hij zijn flitser op een zachter standje had gezet om het omgevingslicht niet weg te flitsen met teveel wit flitslicht. Dit is een manier, maar Gerard antwoordde dus dat je niet per sé je flitser op een zachtere FEC hoeft te zetten om meer omgevingslicht op te vangen, omdat je het ook kan compenseren met je sluitertijd of je ISO. Je flitsers second curtain sync heeft hier totaal niks mee te maken.
Second curtain sync (of rear-curtain voor de Nikon mensen) heeft puur te maken met het op een andere manier opvangen van de lichtsporen van een bewegend onderwerp. Het heeft dus totaal niks te maken met het opvangen van extra omgevingslicht. 2 voorbeeldplaatjes:
boven = normale sync, onder = 2nd curtain:

Zoals je ziet is er bij de tweede foto niet meer omgevingslicht aanwezig.
Er is trouwens ook niks mis met het bijstellen van je FEC. Je FEC een standje lager zetten is voor mij zeer gebruikelijk. Op die manier kun je bijv. té harde contrasten van dat witte flitslicht op een zwetend voorhoofd toch enigszins beperken.
Second curtain sync (of rear-curtain voor de Nikon mensen) heeft puur te maken met het op een andere manier opvangen van de lichtsporen van een bewegend onderwerp. Het heeft dus totaal niks te maken met het opvangen van extra omgevingslicht. 2 voorbeeldplaatjes:

Er is trouwens ook niks mis met het bijstellen van je FEC. Je FEC een standje lager zetten is voor mij zeer gebruikelijk. Op die manier kun je bijv. té harde contrasten van dat witte flitslicht op een zwetend voorhoofd toch enigszins beperken.
Verwijderd
En probeer toch vooral op RAW (NEF) te schieten. Ik heb daardoor best wat foto's kunnen redden die in eerste instantie behoorlijk vern**kt waren door bijv. verkeerde witbalans of gekleurd omgevingslicht. Verder heb je wat meer spelling met betrekking tot je shadows en highlights, je hebt meer ruimte om in je belichting nog wijzigingen aan te brengen.
Late reactie maar die tent komt me te bekend voor, Thalia Lounge? (plaat 3) Ik werk daar elke 3e vrijdag.marty26 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:44:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Ten alle tijden je plaat blijven volgen
[afbeelding]
Zo na al dat gepraat nu maar weer wat pics van afgelopen weekend
[ Voor 3% gewijzigd door 0fbe op 30-09-2006 20:39 ]
hmm..gokje: voor Mariann Duff?timcooijmans schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:36:
Late reactie maar die tent komt me te bekend voor, Thalia Lounge? (plaat 3) Ik werk daar elke 3e vrijdag.
Verwijderd
zoizo maakt de canon alles meer rood dan het werkelijk is, krijg je bijna niet gecorrigeerd met witbalans of iemand moet hier de gouden instelling weten_ferry_ schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:13:
Zo, 1e feestje met 400D gehadVerjaardag met een hoop vriendinnen van mijn vriendin, dus geen discotheek of zaal vol met mensen
1:
[afbeelding]
DJ pussycat.
2:
[afbeelding]
Eten....
3:
[afbeelding]
... en drinken.
Wat ik wel merkte is dat ik de witbalans anders had gekund, die had ik op flitser ingesteld, alle foto's werden nogal rood. Daarnaast waren ze allemaal wat donker (flts op -1 EV om sfeerlicht op te pikken, iets teveel sfeerlicht), met wat brightness/contrast was dat best aardig te verhelpen. Maar het werkte IIG veel fijner dan met mijn fuji s5500. Want je kunt eigenlijk altijd zonder problemen een foto maken zonder dat je je druk hoeft te maken of je wel genoeg licht hebt of teveel beweging, nog lang niet uitgespeeld/geleerd met dit ding
Ja klopt dat was in Thaliatimcooijmans schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:36:
[...]
Late reactie maar die tent komt me te bekend voor, Thalia Lounge? (plaat 3) Ik werk daar elke 3e vrijdag.
Leuke tent wel moet ik zeggen

Wat is er elke 3e van de maand?
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
i stand corrected. Ook wel logisch natuurlijk dat je niet meer omgevingslicht krijgt. Tijdje geleden van iemand anders gehoord en blijkbaar nu gepapegaaid hier (gium schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:10:
Wat _ferry_ bedoelt is dat hij zijn flitser op een zachter standje had gezet om het omgevingslicht niet weg te flitsen met teveel wit flitslicht. Dit is een manier, maar Gerard antwoordde dus dat je niet per sé je flitser op een zachtere FEC hoeft te zetten om meer omgevingslicht op te vangen, omdat je het ook kan compenseren met je sluitertijd of je ISO. Je flitsers second curtain sync heeft hier totaal niks mee te maken.
[afbeelding]
Uit ervaring zeg ik wel dat ik niet vaak een -1ev ofzo op mijn flits gebruik, maar dat ik zoals henninger zei het via sluitertijden en iso opvang. (voornamelijk sluitertijden, omdat mijn iso per stop gaat, wat soms wat veel is
ACR zou dan een oplossing kunnen zijn om je RAWs mee te bewerken, want DPP heeft in zijn rode kanaal een hogere verzadiging dan ACR. Maar ACR heeft dan wel weer een warmere tint dan DPP.Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:31:
zoizo maakt de canon alles meer rood dan het werkelijk is, krijg je bijna niet gecorrigeerd met witbalans of iemand moet hier de gouden instelling wetenIk onderbelicht meestal mijn fotos met 1 stop om snelle kleurverzadiging tegen te gaan en het iets minder extreem te maken dan het werkelijk is en de camera er van maakt.
Waar je ook op zou kunnen letten is de temperatuur van je witbalans. Als je in een gecontroleerde omgeving werkt met constant licht, dan is het wel aan te raden om de temperatuur (in K) handmatig in te stellen. In wisselende situaties, waar feesten dus bij horen, moet je helaas achteraf aan de slag om je kleuren weer 'realistisch' te krijgen als je dat zou willen. Het is trouwens wel iets subjectiefs, want Canon denkt blijkbaar dat de meeste gebruikers die warmere tonen, bij het gebruik van een flitser, mooier vinden dan de realistische tonen. Ik persoonlijk vind het soms wel mooier en 't kan voor net iets meer kleur zorgen in soms erg bleke gezichtjes. Meer info en voorbeeldplaten: http://forums.dpreview.co...32&thread=18465305&page=1
Verwijderd
nou weer lekker vaag avondje incluis een zootje vage fotos. allereerst the mansion alwaar ik een half uur moest wachten om mijn tas op te kunnen hangen omdat de kaartjes automaat stuk was.
daardoor maar zo'n anderhalf uur daar rondgehuppeld dus tijd om echt iets leuks te maken was er niet. maar bij deze dan nog een paar pics
bunnys aan het blackjacken

wel grappig, deze toiletjuffrouw kom ik al zo'n 8 jaar tegen met haar dochter (die beneden in de toilletten stond) vroeger west pacific toen club more, ook nog een keer in een vaag kraakpand, pacific parc en nu weer hier.

voor de rest van de vage mansion fotos zie
http://thehospages.com/pi...es/2006-09-30-themansion/
en heel wat luitjes die op de foto wilden, pfff ik moet weer snel kaartjes laten bijdrukken
en toen met de nachtbus naar ijmuiden toe alwaar een trancefeesie aan de gang was
extreme example of available light

reflectie in de ramen
daardoor maar zo'n anderhalf uur daar rondgehuppeld dus tijd om echt iets leuks te maken was er niet. maar bij deze dan nog een paar pics
bunnys aan het blackjacken

wel grappig, deze toiletjuffrouw kom ik al zo'n 8 jaar tegen met haar dochter (die beneden in de toilletten stond) vroeger west pacific toen club more, ook nog een keer in een vaag kraakpand, pacific parc en nu weer hier.

voor de rest van de vage mansion fotos zie
http://thehospages.com/pi...es/2006-09-30-themansion/
en heel wat luitjes die op de foto wilden, pfff ik moet weer snel kaartjes laten bijdrukken
en toen met de nachtbus naar ijmuiden toe alwaar een trancefeesie aan de gang was
extreme example of available light

reflectie in de ramen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 16:25 ]
Gisteravond een feestje in een jongerencentrum hier in de buurt.

Hij is stevig bewogen maar eigenlijk stoort dat me niet zo. Wat vinden de experts?

Hij is stevig bewogen maar eigenlijk stoort dat me niet zo. Wat vinden de experts?
De beweging voegt juist wat toe, maar wat jammer is is dat het hoofd zo onderbelicht is ten opzichte van de rest
Drugs en geweld, hoe gaan jullie er eigenlijk mee om?
Heb in het verleden al een lijntje aangeboden gekregen, in de kleedkamers aan de lijntjes op het toilet, mensen die aan vermoedelijk een combi van GHB en alcohol van de kaart raken en behoorlijk wat kracht verliezen.
Mensen die behoorlijk rake klappen krijgen en waar een ambulance bij moet komen, dikke rellen (als in, 50 losgeslagen mongolen die als olifanten op je afgestormd komen en die alles op hun weg meenemen... Een beetje een samenvatting van afgelopen half jaar
Heb in het verleden al een lijntje aangeboden gekregen, in de kleedkamers aan de lijntjes op het toilet, mensen die aan vermoedelijk een combi van GHB en alcohol van de kaart raken en behoorlijk wat kracht verliezen.
Mensen die behoorlijk rake klappen krijgen en waar een ambulance bij moet komen, dikke rellen (als in, 50 losgeslagen mongolen die als olifanten op je afgestormd komen en die alles op hun weg meenemen... Een beetje een samenvatting van afgelopen half jaar

Verwijderd
hmmm ik kan me niet herinneren dat ik ooit geweld heb meegemaakt op trance feesies of allisone feesies , misschien moet je je werkgebied verleggen jules.
Beetje opletten doet wonderen en als je het ziet gebeuren zorgen dat je hard genoeg kunt rennen 
Nee nooit geen last van niet met normaal uitgaan en niet met die paar shoots die ik heb gedaan.
Ja soms zie je het gebeuren maar dat soort mensen moet je gewoon niet opzoeken.
Nee nooit geen last van niet met normaal uitgaan en niet met die paar shoots die ik heb gedaan.
Ja soms zie je het gebeuren maar dat soort mensen moet je gewoon niet opzoeken.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verwijderd
Vaak genoeg mensen meegemaakt met vragen als:
"Hee maar volgens mij heb jij wel pillen bij je, je heb zo grote tas..."
- "Nou, vanavond helaas niet volgende keer beter."
Verder natuurlijk een enkel vechtpartijtje, maar daar moet je gewoon bij uit de buurt blijven. En als het kan uit de buurt blijven van mogelijk ongure types.
"Hee maar volgens mij heb jij wel pillen bij je, je heb zo grote tas..."
- "Nou, vanavond helaas niet volgende keer beter."
Verder natuurlijk een enkel vechtpartijtje, maar daar moet je gewoon bij uit de buurt blijven. En als het kan uit de buurt blijven van mogelijk ongure types.
Ik doe dit nou al drie jaar en niemand heeft me ooit aangeboden om lijntje te delen. Word wel eens gevraagd of ik pillen heb maar dat doen ze of ik nou met of zonder camera loop. En geweld? Neuh, nog nooit echt vervelende situaties meegemaakt.
Dus julius, misschien ga jij de verkeerde feestjes af ?
Straks weer wat pics hoor....... ik zie alweer veels te veel tekst ;P
Dus julius, misschien ga jij de verkeerde feestjes af ?
Straks weer wat pics hoor....... ik zie alweer veels te veel tekst ;P
@ marty26: mja, ik heb met die 50 mongolen ook hard gerend 
@ Pauluzzz: Die vraag of ik ook pillen in m'n grote tas bij me heb, heb ik ook wel es gehad.
@ Gerard: haha, alsof ik zo'n drugshoofd heb als ik een lijntje aangeboden krijg?
Denk eerder sociale mensen die ik ontmoet
. En kwa foute feestjes... Denk dat het fouter is als je ongeacht met of zonder camera gevraagd word of je pillen bij je hebt
.
@ Pauluzzz: Die vraag of ik ook pillen in m'n grote tas bij me heb, heb ik ook wel es gehad.
@ Gerard: haha, alsof ik zo'n drugshoofd heb als ik een lijntje aangeboden krijg?
Verwijderd
Korte samenvatting MindController : Druk - Warm - veel te veel pférs.. en de kitlens is k*t
Kitlens had een jachtvergunning, en het Focus Seizoen was net geopend?Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:54:
Korte samenvatting MindController : Druk - Warm - veel te veel pférs.. en de kitlens is k*t
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik maakte gisteren wat dat betreft ook iets heel vaags mee. Flitser gaf geen AF-assist mee, camera zei dat ie gefocust had (terwijl hij dik out of focus was), sterker nog, hij focuste helemaal niks. En dat terwijl en body en m'n 18-70 DX ED op AF stonden. Ik dacht dat de SWM motor stuk was. Maar na ff m'n 50 mm erop gehad te hebben die het wel deed en daarna de contact punten van de 18-70 weer schoongemaakt te hebben was het probleem opgelost...
Ook al eens gehad, die contacten moet je soms gewoon even schoonmaken. Niet zo verwonderlijk als je je bedenkt waar wij allemaal komen
Verwijderd
hmmm ik heb als ik mij ST-E2 erop heb en op standje AV heb staan of M dat de sluitertijd niet sneller wil gaan dan 1/200 seconde. verder als ik de sluitertijd wil locken komt ie met de melding LEF of zoiets en wil het niet accepteren

Da's stom, X-sync die inkicked bij een ding wat geen flitser is
Kan dat ding niet in HS-stand worden gezezt?
Vind het toch nog steeds wel bizar omdat ik nog geen objectief wissels had voor die tijd... En zo echt vochtig was het er nu ook weer niet. Die Nikkor AF-s 18-70 DX ED heeft toch niet voor niets een rubbere afdichtring? Hij is er niet voor bedoelt om je camera te kunnen laten zwemmen, maar een beetje vocht mag ie toch wel tegenhouden?neographikal schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:34:
Ook al eens gehad, die contacten moet je soms gewoon even schoonmaken. Niet zo verwonderlijk als je je bedenkt waar wij allemaal komen
Wat ik laatst al zei was dat ik toevallig zo'n situatie eerder geschoten had (per toeval weer gevonden);GerardHenninger schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:18:
#11 Toch nog stiekem een Gerard-verneukt-kleur-met-curves-foto

Geschoten op de FFWD parade.
Kan toch wel zeggen dat ik meer van die kleurtjes/lichtval in clubs houd 's nachts als ik bovenstaande vergelijk, ondanks de bewerkingen van Gerard... Overdag vind ik de kleuren niet zo charming.
Waar blijven die ploatekes van anderen trouwens?

Beetje verkeerde belichting

bij de eerste foto zie je een schaduw op z'n gezicht (lens zit tussen de flitser en het onderwerp... maw je lens is te groot om met de interne flitser te gebruiken)
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Je kan ook zeggen dat z'n onderwerp te dichtbij is in dat geval, want vaker heb je er op grotere afstand minder last van.
Zou ook kunnen dat ie z'n externe flitser laat bouncen en deze te ver naar boven gemikt heeft...
Zou ook kunnen dat ie z'n externe flitser laat bouncen en deze te ver naar boven gemikt heeft...
was in palledium in amsterdam... Echt een kut tent. Veel creditcard dames en dikke gasten met cigaren... Tja je moet er van houden zullen we maar zeggen.
Maar goed het was zo dat ik niet van verder af kon schieten want er was niet echt een podium enzo... En inderdaad gebounced maar veel tehard.
Maar goed leuke leerschool wel om het in zo een tent eens te proberen.
Maar goed het was zo dat ik niet van verder af kon schieten want er was niet echt een podium enzo... En inderdaad gebounced maar veel tehard.
Leerschool? je leert als het goed is altijd bij iedere shoot nog bij... Ene keer meer dan de andere keer natuurlijk
Verwijderd
jeetje palladium, volgende keer kan je ook gewoon info hier inwinnen over welke tent je gaat bezoeken. adviseer je graagmarty26 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:40:
was in palledium in amsterdam... Echt een kut tent. Veel creditcard dames en dikke gasten met cigaren... Tja je moet er van houden zullen we maar zeggen.
Maar goed het was zo dat ik niet van verder af kon schieten want er was niet echt een podium enzo... En inderdaad gebounced maar veel tehard.Maar goed leuke leerschool wel om het in zo een tent eens te proberen.
Oooh doen we dat de volgende keer ffVerwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:13:
[...]
jeetje palladium, volgende keer kan je ook gewoon info hier inwinnen over welke tent je gaat bezoeken. adviseer je graag
Was trouwens de band Van Velzen best grappig bandje wel.
'k vond hem wel op die kleine gast van Crazy Piano's lijken, maar bij nader inzien had hij op deze foto toch wel langere benen...
Het is idd die gast hoor van Crazy Pianos
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Klopt is de zelfde gastjulius schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:25:
'k vond hem wel op die kleine gast van Crazy Piano's lijken, maar bij nader inzien had hij op deze foto toch wel langere benen...

Capture One scheelt trouwens echt gigantisch tov Adobe Raw: de ruis is veel mooier en de kleuren bevallen me ook weer vele malen beter. Ik ben toen, bij gebrek aan een versie voor de 30D, naar ACR geswitched toen ik de 30D kreeg. De kleuren van met name kunstlicht konden me nooit echt bekoren, maar dit bevalt me weer aanmerkelijk beter. Ik moet nog even wennen en wat spelen, maar ik ben er happy mee 
Genoeg geluld, ploatkes:
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
Genoeg geluld, ploatkes:
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

@neo, hoe dan ook, ik vind er nog steeds typische matte Canon platen uit komen.
Misschien moet ik niet langer wikken en wegen, maar gewoon voor just another Nikon gaan. Die verhoogde glasprijzen is één keer hard slikken bij de aanschaf van een nieuw objectief, maar dan heb je het toch ook wel gehad...
Misschien moet ik niet langer wikken en wegen, maar gewoon voor just another Nikon gaan. Die verhoogde glasprijzen is één keer hard slikken bij de aanschaf van een nieuw objectief, maar dan heb je het toch ook wel gehad...
Mja, ieder z'n ding, ik moet die gele platen die uit veel Nikons lijken te komen niet. De kleuren van C1 trekken me juist heel erg aan, die van ACR zijn me vaak te overtrokken en de ruis is domweg ugly. Maargoed, als je het minder mat wilt: zet de saturation omhoog, eventueel de WB een tikje geler et voila: meer pit
Neo.. Light room al eens getest?
Het is nog 'traag' maar toon wel leuke dingen.
En workflow is logisch.
Het is nog 'traag' maar toon wel leuke dingen.
En workflow is logisch.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Lightroom maakt op dit moment nog gebruik van ACR en heeft daarmee dezelfde problemen voor zover ik tot nu toe heb gezien
Hopelijk komen de verbeteringen uit de Rawshooter engine snel
Capture One is trouwens trager, alleen werkt hij door terwijl je met de volgende foto bezig gaat
[ Voor 20% gewijzigd door neographikal op 08-10-2006 01:15 ]
De gele kleuren van Nefjes uit ACR zul je bedoelen. Ik geef je gelijk, die mot ik ook niet. Met een snellere pc zal NCE ook wel prettiger gaan werken. Al mis ik nog wel de mogelijkheid tot uitgebreid taggen zoals dat in Bridge op het moment mogelijk is. Ach ja...neographikal schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:50:
Mja, ieder z'n ding, ik moet die gele platen die uit veel Nikons lijken te komen niet.
n-ie-w; heb een nieuw speeltje binnen, ik heb m'n Intuos² tijdelijk ingeruild voor een Intuos³ op m'n pc. Wachten is nog ff op de laptop waar ie uiteindelijk aan moet komen te hangen
zo maar es wat piccies posten van wat ik gisteren geschoten heb...
[update]
Ergens in een stad in NL heb je een park, met daarin een leuke bar/restaurant

Daarvandaan heb je uitzicht op de

Het was er zelfs zo populair dat er binnen no time een rij stond

Of het er druk was???

Ach, de cocktails maakten een hoop goed

En doe er nog maar eentje dan

Yummie, lekker, nog eentje!

En, smaakte het, was het gezellig??

Mooi, dan kunnen we naar huis, voordat we buiten zijn, zet ik alvast dat ding open tegen die g*dsgr*w*l*k* regen; "maak jij er nog een foto van voor op Hyves?"

En trouwens, 2 Wacoms op 1 pc werkt ook best geinig
[ Voor 56% gewijzigd door jules op 08-10-2006 04:18 ]
Verwijderd
zo ik ben vanavond naar de kring geweest, echt te vaag daar. egbert jan weber achter de draaitafels is altijd gezellie maar de sfeer was ook helemaal top. heb me sufgeschoten aan al het leuks dat er rondhuppelde en ook nog op de foto wou
fotos volgen morgen, nu eerst mijn bedje in
nou 1tje dan, een vage uiteraard

de rest van het twisteren op de biljarttafel en de rest volgen morgen
nou niemand nog wakker kennelijk, hier dan nog een paar pics. ik miste dit keer nu wel een goeie flitser, was allemaal net iets te donker en te fuzzy . stom dat ik hem niet heb meegenomen
nou nog een paar pikies dan

fotos volgen morgen, nu eerst mijn bedje in

nou 1tje dan, een vage uiteraard

de rest van het twisteren op de biljarttafel en de rest volgen morgen

nou niemand nog wakker kennelijk, hier dan nog een paar pics. ik miste dit keer nu wel een goeie flitser, was allemaal net iets te donker en te fuzzy . stom dat ik hem niet heb meegenomen

nou nog een paar pikies dan

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 12:36 ]
[url=http://http://www.rnix.nl/pics/storm.jpg]
[/url]
Laat ik ook maar eens een plaatje posten.. (lurk hier al een tijdje)

Laat ik ook maar eens een plaatje posten.. (lurk hier al een tijdje)
@ verbal_kint: wat mij betreft mag je vaker posten 
@ Hos, je gaat voorruit trouwens, plaatjes worden scherper
Ik ben redelijk ziek, maar toch moest ik gisteren werken. Gelukkig had iemand de oplossing : "Je moet gewoon veel drinken Gerard, dat helpt, alcohol verdoofd". Okay. Ik zal het proberen.
#1 Zet die shotjes maar klaar

#2 Ziet er heerlijk uit

#3 Drinken jullie ook mee dan?

#4 Zo'n shotje gaat te langzaam dames. Doe mij maar meteen een fles

#5 Doe eens leuk voor de fotograaf

#6 Holy shit, die 6 baco, 8 shotjes en die fles tequilla begin ik nu toch wel te voelen...

#7 Bar-schat, ga eens leuk staan

#8 Nu samen met je collega

#9 Maar ik was niet de enige aan de alcohol

#10 Nee, ik was zeker niet de enige...

#11 En nu opzouten en naar huis!

En help de alcohol? Jazeker.... alleen ben ik nu helemaal naar de kl*te....
#1 Zet die shotjes maar klaar

#2 Ziet er heerlijk uit

#3 Drinken jullie ook mee dan?

#4 Zo'n shotje gaat te langzaam dames. Doe mij maar meteen een fles

#5 Doe eens leuk voor de fotograaf

#6 Holy shit, die 6 baco, 8 shotjes en die fles tequilla begin ik nu toch wel te voelen...

#7 Bar-schat, ga eens leuk staan

#8 Nu samen met je collega

#9 Maar ik was niet de enige aan de alcohol

#10 Nee, ik was zeker niet de enige...

#11 En nu opzouten en naar huis!

En help de alcohol? Jazeker.... alleen ben ik nu helemaal naar de kl*te....
Nr 5 en 11 vind ik persoonlijk erg nice 
En zuip volgende keer beetje door wil je

En zuip volgende keer beetje door wil je
Verwijderd
bij de eerste vind ik dat niet echt kloppen, bij de laatste weer wel, maar ja wat wil je als het feest is afgelopen en de lichten aangaanjulius schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:58:
@ verbal_kint: wat mij betreft mag je vaker posten
ps met de 30d kan je daarmee nog redelijk op iso 3200 schieten ? hoe verhoud het ruisnivea zich tov de 350d met 1600 iso ? zit er nu toch heel sterk over te denken om of de 400d aan te schaffen of meteen voor de 30d te gaan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 17:52 ]
@ hos2:
30D ruisch plaatjes hier: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos30d/page20.asp
350D ruisch plaatjes hier: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page19.asp
400D ruisch plaatjes hier: http://www.dpreview.com/reviews/nikond80/page18.asp
Hou sowieso ook rekening met het feit dat de 400D officieel geen (extended) ISO 3200 heeft. Dat mag je zelf doen door een stop onderbelichting en een stop pushen in nabewerking. Tenminste, ik weet niet of de 400D firmware al gehacked is om deze functionaliteit beschikbaar te stellen.
Persoonlijk zou ik 100% zeker voor de 30D gaan. Het verschil tussen 8 en 10 mpixel is klein, sensor schoonmaken kan ik zelf wel, en de ergonomie van een 30D is echt véél beter: duimwiel, spot metering, top LCD, enz.
30D ruisch plaatjes hier: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos30d/page20.asp
350D ruisch plaatjes hier: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page19.asp
400D ruisch plaatjes hier: http://www.dpreview.com/reviews/nikond80/page18.asp
Hou sowieso ook rekening met het feit dat de 400D officieel geen (extended) ISO 3200 heeft. Dat mag je zelf doen door een stop onderbelichting en een stop pushen in nabewerking. Tenminste, ik weet niet of de 400D firmware al gehacked is om deze functionaliteit beschikbaar te stellen.
Persoonlijk zou ik 100% zeker voor de 30D gaan. Het verschil tussen 8 en 10 mpixel is klein, sensor schoonmaken kan ik zelf wel, en de ergonomie van een 30D is echt véél beter: duimwiel, spot metering, top LCD, enz.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik ben er ook over aan het nadenken om die €500 uit te geven aan Capture One Pro. Gebruik je zelf de LE versie of de Pro versie? Want ik wil wel gaan voor de Pro versie om dan gebruik te kunnen maken van Magne's kleurenprofiel voor de Canon 5D ($30, http://www.etcetera.cc/pu...ticle/articleview/44/1/3/ ) , omdat die zulke goede recensies krijgt. Alleen schijnt dat profiel voor de 5D weer niet optimaal te zijn.neographikal schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:59:
Capture One scheelt trouwens echt gigantisch tov Adobe Raw: de ruis is veel mooier en de kleuren bevallen me ook weer vele malen beter.
Ai, nog steeds ziek!? Beterschap iig! En haha, alsof alcohol werkt bij het ziek zijnGerardHenninger schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:26:
Ik ben redelijk ziek, maar toch moest ik gisteren werken. Gelukkig had iemand de oplossing : "Je moet gewoon veel drinken Gerard, dat helpt, alcohol verdoofd". Okay. Ik zal het proberen.
Leuke platen weer iig. Mag ze wel vaker in zo'n verhaal vorm zien, brengt weer wat fun in het gebeuren
Het verschil tussen #1 & #2 kwa belichting is wel enorm trouwens (er vanuit gaande dat het dezelfde glazen, bar en bijna hetzelfde moment is). En dan kijk ik voornamelijk naar de kleur van de bar. Aan de ene kant vaag, aan de andere kant snap ik het wel. Geef mij #2 maar iig..
Gerard, wat voor nabewerking doe jij ongeveer op je foto's? geven altijd wel een leuk effect!

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Ga in Photoshop naar filter->Gerard Henninger->Curve Mix... en speel dan wat met de instellingencyberrobin schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:58:
Gerard, wat voor nabewerking doe jij ongeveer op je foto's? geven altijd wel een leuk effect!
Het is een combinatie van curves en vaak zelfs spelen met channels.
@Julius
Verschil tussen foto #1 en foto #2 komt omdat de bar bij foto #2 meer flitslicht pakt dan bij foto #1.
Verwijderd
en mocht je de gerardhenninger 1.0 extensie niet in photoshop terugvinden dan kan je hier ook nog wat downloaden dat het xprocess effect heeft
http://www.toxpose.com/forums/viewtopic.php?t=4536
Ik ken die profielen niet, maar ik zie er ook geen 30D profiel staan helaas.gium schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:51:
[...]
Ik ben er ook over aan het nadenken om die €500 uit te geven aan Capture One Pro. Gebruik je zelf de LE versie of de Pro versie? Want ik wil wel gaan voor de Pro versie om dan gebruik te kunnen maken van Magne's kleurenprofiel voor de Canon 5D ($30, http://www.etcetera.cc/pu...ticle/articleview/44/1/3/ ) , omdat die zulke goede recensies krijgt. Alleen schijnt dat profiel voor de 5D weer niet optimaal te zijn.Gebruik jij zelf ook een kleurenprofiel van Magne? Ben nog even aan het rondzoeken hoe ik die demo versie van de site kan afhalen.
[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 09-10-2006 08:26 ]
Yeah I know.GerardHenninger schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 01:41:
[...]
@Julius
Verschil tussen foto #1 en foto #2 komt omdat de bar bij foto #2 meer flitslicht pakt dan bij foto #1.
Bij

Al die actions zijn hetzelfde, gewoon een curve bewerking toepassen op de foto. Mijn methode is toch anders en bestaat uit 2 curve-adjustmentlayers en 1 a 2 extra adjustmentlayers.Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 07:27:
en mocht je de gerardhenninger 1.0 extensie niet in photoshop terugvinden dan kan je hier ook nog wat downloaden dat het xprocess effect heeft
Maar staar je niet blind op Photoshop mensen. 6 foto's uit m'n serie hierboven is gewoon Capture One.
[ Voor 9% gewijzigd door GerardHenninger op 09-10-2006 13:10 ]
En ik maar denken dat jij de Photoshop curve meister bentGerardHenninger schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 13:09:
[...]
Maar staar je niet blind op Photoshop mensen. 6 foto's uit m'n serie hierboven is gewoon Capture One.

Wat ik dan typische Capture one shots vind zijn (wetende wat Neo uit z'n C1 300D/30D combi krijgt);
#1, #4, #5, #9, #11
Voor m'n gevoel werk ik toch liever met 1 programma per shoot kwa kleuren... Het hoogstaandere werk met NCE en het snellere werk met PS. Met PS jas ik er 100-200 foto's in 2-3 uur tijd doorheen. Met NCE ben ik daar echt wel 2-3 x zo lang mee bezig

'k gebruik het AdobeRGB kleuren-profiel; dit omdat ik naast online goeie platen wil hebben, ook platen wil hebben die in folders/magazine/posters en al het andere drukwerk goed over komen.
Daarnaast kan je wel allerlei programma's gaan gebruiken om die "goed" met je kleuren te laten omgaan, maar je foto's zien er zowel als in Photoshop, als in Explorer, als in FireFox enz. enz. qua kleur anders uit, het is nooit identiek.
Als fotograaf kun je denk ik het beste uitgaan van AdobeRGB, en mits nodig je alles in RAW schiet, daar wordt de DTP'er het vrolijkst van, en wordt je drukwerk gewoon mooi.
Genoeg geluld; hier wat pics van afgelopen weekend: Hard Bass

Daarnaast kan je wel allerlei programma's gaan gebruiken om die "goed" met je kleuren te laten omgaan, maar je foto's zien er zowel als in Photoshop, als in Explorer, als in FireFox enz. enz. qua kleur anders uit, het is nooit identiek.
Als fotograaf kun je denk ik het beste uitgaan van AdobeRGB, en mits nodig je alles in RAW schiet, daar wordt de DTP'er het vrolijkst van, en wordt je drukwerk gewoon mooi.

Ware het niet dat PS ACR vele malen trager werkt dan C1 qua workflow en veel minder mooie resultaten geeft op het gebied van ruis en kleuren. C1 converteert nl. gewoon terwijl je werkt en de interface is vele malen beter, gewoon klik schuif klik - scroll voor volgende plaat - klik schuif klik - scroll. In plaats van dubbel klik, wachten op ACR, schuif done, dubbelklik, wachten op ACR, etc. Dan moet je ook nog eens door de image processor heen.julius schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:01:
[...]
En ik maar denken dat jij de Photoshop curve meister bent
Wat ik dan typische Capture one shots vind zijn (wetende wat Neo uit z'n C1 300D/30D combi krijgt);
#1, #4, #5, #9, #11
Voor m'n gevoel werk ik toch liever met 1 programma per shoot kwa kleuren... Het hoogstaandere werk met NCE en het snellere werk met PS. Met PS jas ik er 100-200 foto's in 2-3 uur tijd doorheen. Met NCE ben ik daar echt wel 2-3 x zo lang mee bezig
Leuke shots mittnick, hoewel ik het een tikje doorgeschoten vind qua kleuren
[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 09-10-2006 16:51 ]
OMG die onderste wat een held zeg. Die griet beetje lachen die gozer ziet er uit als of die uit de dood is opgestaanMittnick schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:09:
'k gebruik het AdobeRGB kleuren-profiel; dit omdat ik naast online goeie platen wil hebben, ook platen wil hebben die in folders/magazine/posters en al het andere drukwerk goed over komen.
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb de demo versie van Capture One Pro gedownload
. Ben er nog een beetje aan het inkomen. Heb wel een probleem: Banding.
Hier een voorbeeldplaatje:

Bovenste plaatje is van ACR. Onderste van C1.
Zoals je ziet is de achtergrond van het onderste plaatje van C1 voorzien van banding, terwijl ACR dat in mindere mate heeft. (ISO 800, exposure comp = +1.5).
C1 instellingen bij Focus:
Method: Soft look, amount: 35, treshold: 3. (standaar dus)
Noise Suppression: op standje 2 van 4.
Color Noise suppression: 0 (vond ik het meeste detail behouden).
Banding Suppression: stand 4 van 4 (HIGH)
Color noise suppression op 30 of noise suppression helemaal omhoog helpt helaas niet. Iemand enige tips?

Zoals je ziet is de achtergrond van het onderste plaatje van C1 voorzien van banding, terwijl ACR dat in mindere mate heeft. (ISO 800, exposure comp = +1.5).
C1 instellingen bij Focus:
Method: Soft look, amount: 35, treshold: 3. (standaar dus)
Noise Suppression: op standje 2 van 4.
Color Noise suppression: 0 (vond ik het meeste detail behouden).
Banding Suppression: stand 4 van 4 (HIGH)
Color noise suppression op 30 of noise suppression helemaal omhoog helpt helaas niet. Iemand enige tips?
Verwijderd
ps heeft die 30d ook zo'n eng af assist lampje of kan je daarmee wel met infrarood scherpstellen ???
Verwijderd
Awakenings
Alleen maar lasers zowat... Maar dit was simpelweg ongelovelijk om te zien
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 21:45 ]
Verwijderd
ps iemand hier bekend met noise ninja, schijnt handig te zijn om ruis weg te halen 
hmmm alleen zie ik de verschillen niet zo snel met oude en nieuwe situatie
hmmm alleen zie ik de verschillen niet zo snel met oude en nieuwe situatie
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 22:06 ]
Heeft een lampje, maar dat kan uit. Gewoon externe flitsert of ST-E2 gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:39:
ps heeft die 30d ook zo'n eng af assist lampje of kan je daarmee wel met infrarood scherpstellen ???
Verwijderd
Wordt je soms ook moe van omnibounce eraf, erop?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 22:22 ]
Soms wel ja
Met name op de langere lenzen vind ik ze niet fijn en die krengen zijn gewoon onhandig: niet in een zak te stoppen.
Verwijderd
ik heb al een ST-E2 maar ik word er nogal moe van om dat ding er steeds op te moeten zetten, dat haalt de spontaniteit weg uit het moment, deze gast werd er ook moe vanMartijnGizmo schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:18:
[...]
Heeft een lampje, maar dat kan uit. Gewoon externe flitsert of ST-E2 gebruiken.

en ik fotografeer het liefst zonder felle lichtjes die het onderwerp kunnen verstoren
Uhmz, heb je mij wel eens een shoot zien verwerken? Je zat er naast notabene. 'k weet niet waarom jij zo traag was? Maar het ging bij mij als een tiet. Toen met een 30-60 min een complete shoot verwerkt geloof ik. Daarna 2 batches laten lopen. 't Kost me geen extra schijfruimte voor de tussenstap als ik logo's erin wil. Dat zal bij C1 waarschijnlijk wel moeten.neographikal schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:48:
[...]
Ware het niet dat PS ACR vele malen trager werkt dan C1 qua workflow en veel minder mooie resultaten geeft op het gebied van ruis en kleuren. C1 converteert nl. gewoon terwijl je werkt en de interface is vele malen beter, gewoon klik schuif klik - scroll voor volgende plaat - klik schuif klik - scroll. In plaats van dubbel klik, wachten op ACR, schuif done, dubbelklik, wachten op ACR, etc. Dan moet je ook nog eens door de image processor heen.
De banding zie ik op het moment niet, maar kwa kleuren heb ik liever de bovenste...gium schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:40:
Heb de demo versie van Capture One Pro gedownload. Ben er nog een beetje aan het inkomen. Heb wel een probleem: Banding.
[afbeelding]
Alleen #3 vind ik interessant, maar dat zal wel komen omdat ik niet echt warm loop voor lasersVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:44:
Awakenings
Alleen maar lasers zowat... Maar dit was simpelweg ongelovelijk om te zien
Hebbie ook interesante plaatjes van artiesten, bezoekers en andere gekke meuk?
'k was te lui om door te klikken naar de full size. Zit nu ook achter een andere monitor. 't is wel zichtbaar, maar lijkt me dat als je ze resized het niet meer zichtbaar is. En lijkt me dat de gemiddelde pica's die je schiet niet groter dan voor webformaat gebruikt zullen worden. Althans, de meeste clubs doen dit niet...julius schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:50:
[...]
De banding zie ik op het moment niet, maar kwa kleuren heb ik liever de bovenste...
Verwijderd
Ik loop normaal gesproken ook niet zo heel warm meer van lasers, maar ben er nog ondersteboven van deze lasers...julius schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:50:
Alleen #3 vind ik interessant, maar dat zal wel komen omdat ik niet echt warm loop voor lasers
Hebbie ook interesante plaatjes van artiesten, bezoekers en andere gekke meuk?
In other words, van bezoekers en artiesten komen op de site van awakenings
Been a while dus ik voel me zo blij als een klein kind
M'n logo doe ik met php, maar qua werken: ik gebruik uberhaupt geen jpeg-shots en ik rammel er een shoot van 100 foto's na selectie nu binnen een twintig - dertig minuten doorheen, incl de selectie én in meerdere formaten als ik wil, zonder dat het extra tijd kost. In ACR mag je dan alsnog weer een tien minuten gaan zitten wachten op je volgende batch.julius schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:50:
[...]
Uhmz, heb je mij wel eens een shoot zien verwerken? Je zat er naast notabene. 'k weet niet waarom jij zo traag was? Maar het ging bij mij als een tiet. Toen met een 30-60 min een complete shoot verwerkt geloof ik. Daarna 2 batches laten lopen. 't Kost me geen extra schijfruimte voor de tussenstap als ik logo's erin wil. Dat zal bij C1 waarschijnlijk wel moeten.
[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 10-10-2006 14:44 ]
Hoe doe jij processen naar meerdere formaten dan?'neographikal schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:43:
[...]
M'n logo doe ik met php, maar qua werken: ik gebruik uberhaupt geen jpeg-shots en ik rammel er een shoot van 100 foto's na selectie nu binnen een twintig - dertig minuten doorheen, incl de selectie én in meerdere formaten als ik wil, zonder dat het extra tijd kost. In ACR mag je dan alsnog weer een tien minuten gaan zitten wachten op je volgende batch.
Nevermind, ik begrijp al wat je bedoelt...
[ Voor 4% gewijzigd door GerardHenninger op 10-10-2006 15:32 ]
Op dezelfde pc was je toch beduidend minder snel kan ik me herinneren. Word es tijd voor een nieuwe pc voor mij merk ik alneographikal schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:43:
[...]
M'n logo doe ik met php, maar qua werken: ik gebruik uberhaupt geen jpeg-shots en ik rammel er een shoot van 100 foto's na selectie nu binnen een twintig - dertig minuten doorheen, incl de selectie én in meerdere formaten als ik wil, zonder dat het extra tijd kost. In ACR mag je dan alsnog weer een tien minuten gaan zitten wachten op je volgende batch.

En oh ja, m'n Exinores zijn binnen. Moet ze nog testen. Heb het gevoel alsof het niet veel uitmaakt met die gele doppen. Waste of money. Hoop er van't weekend wat positiever gevoel over te krijgen.
Ik heb eens verschillende pakketten geprobeerd voor verwerking van RAW naar JPEG. Ik heb een voorbeeldfoto gemaakt, waarbij de JPEG rechtstreeks uit de camera al de juiste kleuren had. De camera heeft dus een correcte kleurbalans berekend. Toch geven de verschillende RAW converters een andere kleurbalans aan voor de foto. Dit zijn de "as-shot" kleurbalans zoals ze door de verschillende programma's worden aangegeven:
Oh ja, wat mij wel opvalt is dat alleen Capture One pro ook een kleurenprofiel voor de EOS 350D heeft. De andere pakketten kennen geen kleurenprofiel voor het input device en dat vind ik eigenlijk een beetje vreemd, want als je input profiel er al naast zit, dan wordt het toch eigenlijk niet meer wat? Een fatsoenlijk input profiel zou wel handig zijn. Kan dat uberhaupt met ACR?
- Adobe Camera Raw v3.5: Foto: 5650/+11 (daylight: 5500/+10)
- Capture One Pro v3.7.5: Foto: 8000/+12 (daylight: 5250/-1)
- DXO Optics: Foto: 6197/+4 (daylight: 5200/0)
- Raw Shooter Essentials 2006: 7200/+14 (daylight: niet beschibaar)
- ACDSee Pro v8.1: 4120/0 (daylight: 5500/+10)
Oh ja, wat mij wel opvalt is dat alleen Capture One pro ook een kleurenprofiel voor de EOS 350D heeft. De andere pakketten kennen geen kleurenprofiel voor het input device en dat vind ik eigenlijk een beetje vreemd, want als je input profiel er al naast zit, dan wordt het toch eigenlijk niet meer wat? Een fatsoenlijk input profiel zou wel handig zijn. Kan dat uberhaupt met ACR?
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Kan je niet wat voorbeeld foto's plaatsen van de output van de verschillende programma's?
Als je het verschil tussen dof hoog en helder hoog niet hoort, dan is je gehoor al aan gort. Schuim dempt progressief harder op hogere frequenties, de exinores niet. Dus of je daar nou blij mee moet zijnjulius schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:37:
[...]
En oh ja, m'n Exinores zijn binnen. Moet ze nog testen. Heb het gevoel alsof het niet veel uitmaakt met die gele doppen. Waste of money. Hoop er van't weekend wat positiever gevoel over te krijgen.
Mja, ze testen het door met hun handen tegen elkaar aan te wrijven vlak voor mijn oor. Dat hoorde ik nog prima. Ook gewoon praten hoorde ik prima. Natuurlijk is dat laatste de bedoeling. Ach ja, wellicht voorbarig. Ik ga het van't weekend lekker testen 
trouwens, die hoge ringtone reclame op tv van de eerste serie (dik half jaar geleden) hoorde ik wel, die 2e hoor ik idd niet. Maar ben daar mee niet de enige. Mijn huisgenoten horen hem allemaal niet. Daarnaast heb ik mijn oren 3-4 maanden geleden laten testen. Lijkt me sterk dat ik ze in die tijd nog ergens verpest heb... Toen waren ze nog prima!
trouwens, die hoge ringtone reclame op tv van de eerste serie (dik half jaar geleden) hoorde ik wel, die 2e hoor ik idd niet. Maar ben daar mee niet de enige. Mijn huisgenoten horen hem allemaal niet. Daarnaast heb ik mijn oren 3-4 maanden geleden laten testen. Lijkt me sterk dat ik ze in die tijd nog ergens verpest heb... Toen waren ze nog prima!
julius schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:36:
Mja, ze testen het door met hun handen tegen elkaar aan te wrijven vlak voor mijn oor. Dat hoorde ik nog prima. Ook gewoon praten hoorde ik prima. Natuurlijk is dat laatste de bedoeling. Ach ja, wellicht voorbarig. Ik ga het van't weekend lekker testen :D[...]
Oordelen op het criterium "ik heb doppen in, dus zou ik nu slechter moeten horen" is niet de bedoelling.
nja, of de verwachtingen die gecreëerd worden, dame die in d'r handen wrijft naast m'n oren en verwacht dat ik dat niet meer hoor... Terwijl ik het wel hoor...
Maar goed, ik ga het van't weekend waarschijnlijk testen. Als m'n oren pijn doen met doppen in weet ik voldoende... Na 20 min oefenen weet ik ook eindelijk hoe die dingen in moeten... Niet zoals op de handleiding staat...
Maar goed, ik ga het van't weekend waarschijnlijk testen. Als m'n oren pijn doen met doppen in weet ik voldoende... Na 20 min oefenen weet ik ook eindelijk hoe die dingen in moeten... Niet zoals op de handleiding staat...
Jij hebt gewoon raare oren Juliusjulius schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:44:
nja, of de verwachtingen die gecreëerd worden, dame die in d'r handen wrijft naast m'n oren en verwacht dat ik dat niet meer hoor... Terwijl ik het wel hoor...
Vandaag ff met een 30D in een MediaMarkt gespeeld.. Nou, ik weet het niet hoor... d'r is echt een hoop waar ik aan moet wennen. 't Verschil tussen m'n Dimage 5 en m'n D70 was groot (like duh), maar het verschil tussen een 30D en een D70... Moeilijk moeilijk. Maar goed, het gaat eigenlijk om het verschil tussen een 30D en een D200... En die laatste word binnenkort getest...
Waarom zit je eraan te denken om over te stappen? Vanwege die Nikon-ruis?julius schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:09:
Vandaag ff met een 30D in een MediaMarkt gespeeld.. Nou, ik weet het niet hoor... d'r is echt een hoop waar ik aan moet wennen. 't Verschil tussen m'n Dimage 5 en m'n D70 was groot (like duh), maar het verschil tussen een 30D en een D70... Moeilijk moeilijk. Maar goed, het gaat eigenlijk om het verschil tussen een 30D en een D200... En die laatste word binnenkort getest...
Als ik al Nikon spul had dan was ik voor de D200 gegaan (of D2X)....
'k heb het al es uitgelegd. Die gelige platen uit ACR/PS kunnen me niet bekoren. (De JPG's daarentegen wél.) Glasprijzen van Nikon zijn gestegen. Ruis idd
Waarom ik toch moeite heb, kleuren van Canon trekken me niet zo, naast dat het bijna allemaal eenheidsworst is wat er word geproduceerd. (jij bent toevallig een uitzondering, maar ik vraag me direct af hoeveel tijd jij extra kwijt bent per shoot en wat je uberhaubt kwijt bent geweest aan dat experimenteren om zover te komen)
Ik moet nagenoeg alles nieuw kopen, 10.5 mm variant is er niet in dezelfde klasse ('t is niet m'n super favo stuk glas, maar heeft op z'n tijd leuke effecten). De Canon feel is toch wel anders dan bij Nikon. Of het een kwestie van gewenning is weet ik niet...
Daarnaast is een D200 toch meer een body richting pro. Zo langzamerhand krijg ik ook steeds meer opdrachtgevers die meer/beter verlangen.
En oh ja, ik begreep meteen waarom de meesten een grip onder een 20/30D hebben. Wat een kleine body! Je hebt idd niks vast, je hebt gewoon echt iets nodig wil je het ding nog enigzins in balans houden als er een 580EX op zit.... Met grip zal het ding idd als gegoten zitten...
Heb iig wel een leuke tool gevonden waar je lekker mee aan de WB kan zitten fucken. Maar of ik daar warm van moet worden om maar niet direct-out-of-cam eenheidsworst platen te schieten....
Dat was het geloof ik wel...
Waarom ik toch moeite heb, kleuren van Canon trekken me niet zo, naast dat het bijna allemaal eenheidsworst is wat er word geproduceerd. (jij bent toevallig een uitzondering, maar ik vraag me direct af hoeveel tijd jij extra kwijt bent per shoot en wat je uberhaubt kwijt bent geweest aan dat experimenteren om zover te komen)
Ik moet nagenoeg alles nieuw kopen, 10.5 mm variant is er niet in dezelfde klasse ('t is niet m'n super favo stuk glas, maar heeft op z'n tijd leuke effecten). De Canon feel is toch wel anders dan bij Nikon. Of het een kwestie van gewenning is weet ik niet...
Daarnaast is een D200 toch meer een body richting pro. Zo langzamerhand krijg ik ook steeds meer opdrachtgevers die meer/beter verlangen.
En oh ja, ik begreep meteen waarom de meesten een grip onder een 20/30D hebben. Wat een kleine body! Je hebt idd niks vast, je hebt gewoon echt iets nodig wil je het ding nog enigzins in balans houden als er een 580EX op zit.... Met grip zal het ding idd als gegoten zitten...
Heb iig wel een leuke tool gevonden waar je lekker mee aan de WB kan zitten fucken. Maar of ik daar warm van moet worden om maar niet direct-out-of-cam eenheidsworst platen te schieten....
Alles met kleuren (ook die pisgele Nikon-waas) kan je wegwerken, dus dat is niet echt een argument om over te stappen. Er zijn genoeg Nikon-fotografen die (party)foto's schieten zonder dat jij of ik zien dat het Nikon-platen zijn. Speel met diverse RAW-processors zou ik zeggen, of het nou wel of niet in je ideale workflow past.julius schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:08:
'k heb het al es uitgelegd. Die gelige platen uit ACR/PS kunnen me niet bekoren. (De JPG's daarentegen wél.) Glasprijzen van Nikon zijn gestegen. Ruis idd
Wat betreft die eenheidsworst, zoals jij het noemt, denk ik dat de meeste hier gewoon nog in de beginfase zitten met als gevolg dat veel hetzelfde lijkt en dan helemaal qua nabewerking. Staar je niet blind op de nabewerking, maar meer op de foto zelf. Een vette foto van een DJ is mooi met veel contrast, een xprocessing effect, in zwart/wit etc etc..... het gaat voor 80% om de foto niet om de kleuren/scherpte.
Daarnaast heb je jezelf misschien een beetje verpest; je bent (begrijpelijk) zo bezig met partypics dat je ondertussen alles wel hebt gezien..... en tja dan gaan dingen op elkaar lijken.
Dus, zou ik met jouw argumenten denken aan overstappen? Nee, maar dat is mijn mening.
En wat mijn workflow betreft; ik gooi er 100 foto's doorheen in 15 minuten met of zonder watermerk (van mezelf of de opdrachtgever). En die foto's die ik hier of op m'n site publiceer, daar besteed ik net wat meer aandacht aan, ga uit van 1 minuut per foto. Maar ik heb dan ook zoveel actions die zo flexibel zijn (en daarnaast zit ik dagelijks achter Photoshop) dat het me gewoon makkelijk afgaat. Maar zoals je misschien hebt opgemerkt zie je mijn werk niet meer zoveel op partysites dus dat hele massabewerken doe ik niet meer en dat is eigenlijk maar beter ook; iets meer aandacht besteden aan individuele foto's is veel leuker.
Just my 2 cents
precies: maak gewoon een custom curve voor je raw-converter en weg is de eenheidsworst
je weet wat ze zeggen he:
grote handen: grote.....
grote handen, grote camera's een must?abrakadaver schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:12:
je weet wat ze zeggen he:
Wanneer ga we weer eens iets leuks van jou zien Koen?
Ik spreek uit ervaring: een 350D verdrinkt in mijn grote klauwen, grip of geen grip eronder, is ergonomisch gezien erg onprettig. Dat zal met een 400D ook wel het geval zijn.
Een 300D/10D/20D/30D met grip (of gewoon een 1D serie camera
) past daarintegen prima. Ja, ik heb nogal erhh, grote handen:
Een 300D/10D/20D/30D met grip (of gewoon een 1D serie camera

Thanks voor je verhaal Gerard. Je haakt hier eigenlijk alleen in op die pisgele kleur die je uit ACR krijgt. Als dat nu idd het enige was, dan kon ik er wel overheen komen. Verhoogde glas prijzen en ruis zijn andere minpunten...
Verhoogde glas prijs; da's 1x het geld waar je meer aan uit moet geven, de vraag is het of het het waard is, omdat je bij een overstap vanalles weer nieuw moet kopen..
En ruis, tsja, Zelfs een D2X(s) produceerd meer ruis dan een goedkopere Canon. Of het gaat ten koste van detail... En in donkere omgevingen werken is op het moment toch wel iets waar ik me momenteel het meeste mee bezig houd. (En daarnaast heeft ook die D2X(s) last van die gelige kleur...)
En what about grote handen, grote ..... Denk net gewenning wat je gewend bent om vast te houden. M'n F65 voelt nu ook niet meer aan. 'Da's echt een mini ding. Al is het ding ook netjes kwa verhoudingen ook stukken lichter...
Koen, wanneer zien we weer wat leuks van jou in dit topic?
Verhoogde glas prijs; da's 1x het geld waar je meer aan uit moet geven, de vraag is het of het het waard is, omdat je bij een overstap vanalles weer nieuw moet kopen..
En ruis, tsja, Zelfs een D2X(s) produceerd meer ruis dan een goedkopere Canon. Of het gaat ten koste van detail... En in donkere omgevingen werken is op het moment toch wel iets waar ik me momenteel het meeste mee bezig houd. (En daarnaast heeft ook die D2X(s) last van die gelige kleur...)
En what about grote handen, grote ..... Denk net gewenning wat je gewend bent om vast te houden. M'n F65 voelt nu ook niet meer aan. 'Da's echt een mini ding. Al is het ding ook netjes kwa verhoudingen ook stukken lichter...
Koen, wanneer zien we weer wat leuks van jou in dit topic?
Verwijderd
wat me laatst ook opviel bij de vergelijkingen op dpreview die naar aanleiding van een vraag van me is gepost is dat de lichtgevoeligheid van een canon groter is dan de iso waarde doet vermoeden.
standje iso 3200 kwam overeen met iso 4000 bij de canon. dus voor het donker werken nu en in de toekomst lijkt canon toch wel de betere papieren te hebben .
ik ga nog eens een keer zo'n 30d in mijn kleine handjes houden om te kijken of ik toch overga
standje iso 3200 kwam overeen met iso 4000 bij de canon. dus voor het donker werken nu en in de toekomst lijkt canon toch wel de betere papieren te hebben .
ik ga nog eens een keer zo'n 30d in mijn kleine handjes houden om te kijken of ik toch overga
Verwijderd
Die glasprijzen zou ik nog even aankijken, ik weet de exacte reden van de prijsstijging niet tot in detail, maar misschien dat het nog een beetje bijtrekt.julius schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:11:
Maar hoe vaak heeft een opdrachtgever geklaagd over ruis? Tsja, als je ISO3200 of 6400 wilt, dan wordt het natuurlijk wel een ander verhaal...En ruis, tsja, Zelfs een D2X(s) produceerd meer ruis dan een goedkopere Canon. Of het gaat ten koste van detail... En in donkere omgevingen werken is op het moment toch wel iets waar ik me momenteel het meeste mee bezig houd. (En daarnaast heeft ook die D2X(s) last van die gelige kleur...)
Dat ervaar ik nu ook met m'n D1h en D70, die laatste voelt echt als een speelgoedje als ik een tijdje met die D1h heb geschoten. Afgezien van een paar knopjes die niet helemaal logisch zitten is de ergonomie echt helemaal super!En what about grote handen, grote ..... Denk net gewenning wat je gewend bent om vast te houden. M'n F65 voelt nu ook niet meer aan. 'Da's echt een mini ding. Al is het ding ook netjes kwa verhoudingen ook stukken lichter...
Maarja, dat kost een hoop geld dus ik blijf voorlopig nog even eigenwijs op nikon zitten.
Dit topic is gesloten.