en was er nog iemand naar robodock gekomen of was ik daar de enige afvaardiging van hier
Was idd gênig. Van mijn kant ff kort maar krachtig. Van een opdrachtje ff een tussenstop gemaakt (pauze om op de trein te wachten) om daarna nog ff te stappen met vrienden in Den HaagGerardHenninger schreef op zondag 24 september 2006 @ 03:47:
Was helemaal top mannen! Leuk om jullie eens in het echt te zien...
Gerard, was Teddy overigens niet aan't scouten voor z'n nieuwe site?
Ennie W, hier wat piccies van mij in 10 min tijd geschoten;
Marty26

Vriend van Marty26

Jumpstart from the back, trying to hide...

The 2 friends...

Just some girls...

Just some girls...

Overzichtshot, geeneens door dat daar een tweaker op de achtergrond stond...

En oh ja, Gium nog ff heel kort gemeet, maar op dat moment nog zonder cam. Sorry dude, had m'n doppen niet in, kon je maar half verstaan.
En oh ja, picca's overigens onbewerkt direct uit cam... (op m'n eigen logo en de resize na dan
Trouwens, heeft Gerard wel een beetje les gegeven? 'k Heb iig 1 foefje laten zien....
@Julius : Teddy scouten? Waarom?
Ennuh, verzin eens je eigen watermerken, ze komen nu wel heel erg overeen met die van mij; eerst transparant, grote letters met een bevel... en nu kleiner.. zonder "www" met 2 kleuren? Ook toevallig.
Ennuh, verzin eens je eigen watermerken, ze komen nu wel heel erg overeen met die van mij; eerst transparant, grote letters met een bevel... en nu kleiner.. zonder "www" met 2 kleuren? Ook toevallig.
offtopic:
What's the thing I copied?
Genoeg gezeur gehad over m'n grote watermerk, nja, dan maak je het wat kleiner zoals zoveel anderen ook hebben. Jij hebt er nog een outline omheen, waar is die bij mij te vinden? En verder, like boeiend...
Genoeg gezeur gehad over m'n grote watermerk, nja, dan maak je het wat kleiner zoals zoveel anderen ook hebben. Jij hebt er nog een outline omheen, waar is die bij mij te vinden? En verder, like boeiend...
Waar zijn de andere partygraven? Liggen die nog te maffen?

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 24-09-2006 13:41 ]
Half wakker in de studio op het moment. Mega brakjulius schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:39:
offtopic:
Waar zijn de andere partygraven? Liggen die nog te maffen?![]()
Was erg gezellig gebeuren
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Die fotografen zijn mogelijk, zoals ondergetekende in ieder geval, relaxend bezig aan de zondagmiddag.
Heb net alle foto's naar HD getrokken, het zaakje naar externe HD gecopied en richting fileserver gegooid.
Heb net m'n eerste blik geworpen op de 'oogst' van gisteravond, maar ik verwacht niet voor vanavond spul online te hebben.
Heb net m'n eerste blik geworpen op de 'oogst' van gisteravond, maar ik verwacht niet voor vanavond spul online te hebben.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik vond graven leuker klinken
.
Oh, hier ook relaxt zondag middagje hoor, zo bezoek
Oh, hier ook relaxt zondag middagje hoor, zo bezoek
Mooi 
Hier zijn er een paar van mij. Heb er uiteindelijk een stuk of 50, moet nog een keer kritisch kijken en er nog een paar uitmikken, daarna toevoegen aan m'n portfolio.
in The Thalia Lounge:

in The Thalia Lounge:

in The Thalia Lounge:

Sfeerplaatje van The Bump:

Repslet Gerard met Vis:

in Off Corso:
Hier zijn er een paar van mij. Heb er uiteindelijk een stuk of 50, moet nog een keer kritisch kijken en er nog een paar uitmikken, daarna toevoegen aan m'n portfolio.
in The Thalia Lounge:

in The Thalia Lounge:

in The Thalia Lounge:

Sfeerplaatje van The Bump:

Repslet Gerard met Vis:

in Off Corso:

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Lekkere plaatjes gozer!
Maar euh, ik heb wel dikke vingers zeg.. Pfff
Ik ben benieuwd naar de rest van je foto's.
Okay, heel even snel wat pics... moet eigenlijk andere dingen doen :

Maar euh, ik heb wel dikke vingers zeg.. Pfff
Ik ben benieuwd naar de rest van je foto's.
Okay, heel even snel wat pics... moet eigenlijk andere dingen doen :

[ Voor 69% gewijzigd door GerardHenninger op 24-09-2006 18:27 ]
Verwijderd
en hier wat van robodock

ps weet iemand hoe je bij het verkleinen van je foto ervoor kan zorgen dat je niet van die extreme kleurovergangen krijgt zoals bij de bovenste het geval is ??

ps weet iemand hoe je bij het verkleinen van je foto ervoor kan zorgen dat je niet van die extreme kleurovergangen krijgt zoals bij de bovenste het geval is ??
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 18:52 ]

Jump

Mc weet ik niet wie

Dj.... ?????

Met veeel moeite kunnen maken in Bumb..... ( wat een hol is dat zeg )

Zanger van een band waar van ik de naam niet weet

Gewoon lekker
Was een top avondje en weer veel geleert
[ Voor 4% gewijzigd door Blerf op 24-09-2006 20:33 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Net werk allen! Keep up the good work! Wil weer wat vaker plaatjes zien in dit topique!
Niet lullen, maar vullen
Niet lullen, maar vullen
BUMP, Tsja, eerste keer dat ik daar was. Lijkt me een erg relaxte tent, maar meer chill-out dan feesten.
Ik heb er wel op een bizarre manier een paar foto's gemaakt: Camera ondersteboven tegen het plafond gedrukt, om 'em zo stabiel/stil te houden, en op die manier available light lange sluitertijd kunnen doen. Resultaat was niet onverdeeld succesvol overigens.
Ik heb er wel op een bizarre manier een paar foto's gemaakt: Camera ondersteboven tegen het plafond gedrukt, om 'em zo stabiel/stil te houden, en op die manier available light lange sluitertijd kunnen doen. Resultaat was niet onverdeeld succesvol overigens.
haha, jij met je available light 
Het zorgt iig wel voor een apparte set
. Heb geen geschikt 2.8 of 1.8 glas, daarnaast ziet 1600 iso er niet uit, naast dat het niet in mijn straatje valt, maar ja, het kan wel idd....
Het zorgt iig wel voor een apparte set
Lekkere plaatjes Marty.... ! Ook op Flickr!
Maar euh... dat is Hitmeister D niet.... de laatste twee foto's uit mijn set is Hitmeister D
Geeft niet hoor, maar via hem ben je binnengekomen... dus uh tja...
Maar euh... dat is Hitmeister D niet.... de laatste twee foto's uit mijn set is Hitmeister D
Ben er ook wel content mee zeker voor de eerste keer binnen.GerardHenninger schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:30:
Lekkere plaatjes Marty.... ! Ook op Flickr!
Maar euh... dat is Hitmeister D niet.... de laatste twee foto's uit mijn set is Hitmeister DGeeft niet hoor, maar via hem ben je binnengekomen... dus uh tja...
Maar mede dank zij de goede tips
Ik ben dit weekend naar de passenger terminal toe geweest tijdens de Michel de Hey birthday bash.. Leuk feestje.. leuke mensen.. Qua fotografie een leuke locatie. Veel licht en gelukkig niet te veel rood licht. Zeker de moeite waard
Een paar foto's staan reeds op mijn flickr accountje.. http://www.flickr.com/photos/ilovetechno/
Een paar foto's staan reeds op mijn flickr accountje.. http://www.flickr.com/photos/ilovetechno/
Ik doe even mee: Foto's van NEO.

Met dank aan Gerard Henninger, Edmond voor het lenen van zijn 24-105 L F4 IS en mijn hoere flitser die de helft van de tijd niet wilde meewerken
Ow en deze geile donder:

Met dank aan Gerard Henninger, Edmond voor het lenen van zijn 24-105 L F4 IS en mijn hoere flitser die de helft van de tijd niet wilde meewerken
Ow en deze geile donder:

[ Voor 9% gewijzigd door EEKthecat op 24-09-2006 23:45 ]
Verwijderd
Ziet er allemaal prima (en zeer gezellig) uit jongens!
Maar was het publiek nog wel te spreken over deze mini GoT meet? Ik kan me zo wel een meeting herinneren waarbij de kudde tweakers toch wel een beetje raar aangekeken werd.
Maar was het publiek nog wel te spreken over deze mini GoT meet? Ik kan me zo wel een meeting herinneren waarbij de kudde tweakers toch wel een beetje raar aangekeken werd.
Het viel wel mee, het was in het begin een raar verschijnsel, maar later werd het "normaal". Het viel me wel op dat dit Rotterdams publiek minder zeurderig was dan het normale publiek wat ik tegenkom.
@hos2: ik vind dat je foto's steeds beter worden. In het begin had ik echt zoiets van "what the fuck is die gast aan het doen
" maar dit vind ik erg leuke platen. (overigens ben ik niet gehinderd door enige kennis van zaken, ik lurk hier alleen maar omdat ik julius ooit heb gemeet en hij me op dit topic wees).
@EEK: DAMN, wie is die lekkere gozer?

@EEK: DAMN, wie is die lekkere gozer?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Sorry, recruiting is not allowed, as described @ Het algemeen beleid #spam
[ Voor 89% gewijzigd door Zoefff op 25-09-2006 11:41 ]
Ik weet niet hoeveel mensen een kwaliteitsprinter hebben staan om even mee te nemen icm laptop e.d., maar opzich is het wel grappig dat het zo via GoT loopt. Of het mag of niet weet ik niet, maar allerminst benieuwd wie deze opdracht pakt.
Leuke platen mensen
Jullie hebben je in ieder geval prima vermaakt 
@ Ralph: je hebt mail
@ Ralph: je hebt mail
Verwijderd
Zwaar wknd gehad, 2 feesten op zaterdagavond. Van een hardcore party naar een techno/schranz/hardstyle feest. Doe ik niet weer 
De lokatie's waren prima gevuld met licht, dus daar ga ik vaker heen
Foto's komen op partyflock 
Heb alleen met kitlens veel last van error 99
Iemand een idee?
Leuke foto's van die meeting
De lokatie's waren prima gevuld met licht, dus daar ga ik vaker heen
Heb alleen met kitlens veel last van error 99

Leuke foto's van die meeting
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 12:41 ]
error 99 ? is normaal dat je lens niet goed met je camera werkt. Krijg je soms met sigma's op canon body's.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
error 99 is inderdaad een communicatie error tussen body en lens. Stap 1 is het schoonmaken van de contactenpunten, zowel die van de lens als die van de mount.

En de enige 2rokers van het stel
Gemaakt door krullenbol
Verwijderd
Thnx, zal ik dat eens proberen.JumpStart schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:01:
error 99 is inderdaad een communicatie error tussen body en lens. Stap 1 is het schoonmaken van de contactenpunten, zowel die van de lens als die van de mount.
Ohja... Partyflock steunt Dance 4 Life met fotoveiling
Ik had ook een aantal foto's ingestuurd, toch moeilijk om van 6 jaar partyfotografie je favorieten te kiezen. Staat 1 foto bij de veiling
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 13:52 ]
Voor een goed doel! erg leuk idee welVerwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:51:
[...]
Thnx, zal ik dat eens proberen.
Ohja... Partyflock steunt Dance 4 Life met fotoveiling
Ik had ook een aantal foto's ingestuurd, toch moeilijk om van 6 jaar partyfotografie je favorieten te kiezen. Staat 1 foto bij de veiling
FYI: Die DJ heet DJ Lektroluv (met die groene kopmarty26 schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:03:
[afbeelding]
Jump
[afbeelding]
Mc weet ik niet wie
[afbeelding]
Dj.... ?????
[afbeelding]
Met veeel moeite kunnen maken in Bumb..... ( wat een hol is dat zeg )
[afbeelding]
Zanger van een band waar van ik de naam niet weet
[afbeelding]
Gewoon lekker
Was een top avondje en weer veel geleert
Flexe fotos btw!
Dank jearamdin schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:20:
[...]
FYI: Die DJ heet DJ Lektroluv (met die groene kop)
Flexe fotos btw!

Die band was Wudstik
Klonk best goed trouwens, terwijl die stijl toch niet echt mijn ding is.

[ Voor 34% gewijzigd door JumpStart op 25-09-2006 16:22 ]
Verwijderd
Als dit als spam beschouwt word dan kunnen de linkjes aangepast worden en dan alleen de sitenaam a.u.b 
De gallerij kun je hier bekijken. Bieden kan alleen als je lid bent en als je je telefoon nummer bij je persoonlijke gegevens heb neer gezet.
Als iemand langs de expositie wilt komen ; laat het even weten dan zet ik hier meer informatie daarover neer zodra er meer bekend is
Bron www.partyflock.nlDe grootste online dancecommunity van Nederland bundelt haar krachten met goede doel Dance 4 Life. De missie van Dance 4 Life is om in 2012 minstens een miljoen jonge mensen in tientallen steden over de wereld dansend geld te laten verdienen en aandacht op te eisen voor de strijd tegen hiv en aids. . Partyflock is al vijf jaar actief in de Nederlandse dancescene en meent door haar 250.000 leden en half miljoen unieke niet-ingelogde bezoekers, die maandelijks zo’n 150 miljoen pageviews genereren, een draagvlak te hebben gecreëerd om Dance 4 Life met een leuke, eenmalige actie te ondersteunen. De grootte van het bereik gecombineerd met de shots die fotografen tijdens een variëteit aan dancefeesten maakten, bracht Partyflockmedewerker Eelco Dekker op het idee de krachten van Partyflock en Dance 4 Life te bundelen en een fotoveiling voor het goede doel te organiseren.
Expositie & online veiling
Tijdens het Amsterdam Dance Event zal een selectie van de beste Partyflockfoto’s worden geëxposeerd in het Felix Meritis. Deze selectie zal ook in een speciale galerij op Partyflock.nl te vinden zijn. De veiling zal dus online plaatsvinden en er kan tot en met 26 oktober 2006 geboden worden op de foto’s.
Opbrengsten
De volledige opbrengst van de veiling zal ten goede komen aan Dance 4 Life. Deze wordt door de partners van Dance4Life, STOP AIDS NOW! en MYBODY, rechtstreeks gebruikt om vooral jongerenprojecten te ondersteunen in de meest door hiv en aids getroffen gebieden. Deze projecten zijn van groot belang omdat ze medicijnen, voorlichting, zorg, onderwijs en andere steun brengen bij de duizenden jongeren in de meest door hiv en aids getroffen landen.
Uit onze poll bleek dat jullie, net als Partyflock zelf, Dance 4 Life een warm hart toedragen. Laat het zien door te bieden en daarmee dit goede doel een impuls te geven! Uiteindelijk hou je een grote, professionele afdruk van een van de foto's over om in je huis aan de muur te kunnen hangen!
De gallerij kun je hier bekijken. Bieden kan alleen als je lid bent en als je je telefoon nummer bij je persoonlijke gegevens heb neer gezet.
Als iemand langs de expositie wilt komen ; laat het even weten dan zet ik hier meer informatie daarover neer zodra er meer bekend is
Lijkt me niet dat spam beschouwd wordt.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:37:
Als dit als spam beschouwt word dan kunnen de linkjes aangepast worden en dan alleen de sitenaam a.u.b
[...]
Bron www.partyflock.nl
Ik vind het trouwens wel een heel goed initatief!
beetje erg laat, maar was inderdaad wel heel leuk om jullie te zien. De eerste die me opviel was eigenlijk Geert/Jumpstart doordat hij z'n kleren hier had omschreven. Zag het eigenlijk ook al toen ik binnenkwam: een paar mannen met grote lowepro's die bij elkaar hoorden: dat moeten ze zijn
Ook zelfs nog weer Jules gezien, aangename, maar erg korte verassing.
Eigenlijk een vrij standaard portretje, maar dit zijn dezelfde meiden die Gerard echt briljant op de plaat heeft weten te zetten. Vind het mooi hoe jij met je curves/contrasten te werk gaat.
Verder nog twee sfeer plaatjes.. het was in het begin nog rustig.. later lekker druk, leuke sfeer, relaxte mensen en errrug veel rode spots.

Verder nog twee sfeer plaatjes.. het was in het begin nog rustig.. later lekker druk, leuke sfeer, relaxte mensen en errrug veel rode spots.

[ Voor 8% gewijzigd door guillaumemay op 26-09-2006 02:39 ]
Eindelijk wat meer foto's in het topic..... Dat gelul altijd tussendoor, net een stel vrouwen soms 
Laat ik er nog een klein schepje bovenop doen;
Ik was gisteren uitgenodigd door een zeker drankmerk om gewoon een drankje te doen en te babbelen met de wat bekendere mensen uit de horeca en partyscene. Lekker ontspannen, gratis drankjes doen, genieten van de muziek... Heerlijk. En dat allemaal op een maandagavond.
Kon het echter niet laten om wat foto's te nemen :
#1 De Entree

#2 In de Rocks

#3 Dispensers galore

#4 DJ + Chick

#5 Decoratie?

#6 Vrolijke Chick deel 1

#7 (iets minder) Vrolijke Chick deel 2

#8 (vage) Vrolijke Chick deel 3

#9 Put ya hands up for Fedde Le Grand

#10 Lady Bee

#11 Toch nog stiekem een Gerard-verneukt-kleur-met-curves-foto

En dan mogen jullie raden door werk merk ik was uitgenodigd
Laat ik er nog een klein schepje bovenop doen;
Ik was gisteren uitgenodigd door een zeker drankmerk om gewoon een drankje te doen en te babbelen met de wat bekendere mensen uit de horeca en partyscene. Lekker ontspannen, gratis drankjes doen, genieten van de muziek... Heerlijk. En dat allemaal op een maandagavond.
Kon het echter niet laten om wat foto's te nemen :
#1 De Entree

#2 In de Rocks

#3 Dispensers galore

#4 DJ + Chick

#5 Decoratie?

#6 Vrolijke Chick deel 1

#7 (iets minder) Vrolijke Chick deel 2

#8 (vage) Vrolijke Chick deel 3

#9 Put ya hands up for Fedde Le Grand

#10 Lady Bee

#11 Toch nog stiekem een Gerard-verneukt-kleur-met-curves-foto

Bacardi ?GerardHenninger schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:18:
Amaretto? *Wishfull thinking.
Weer eens wat anders dan partymeuk, ik mag de Amerikaanse ambassadeur vast gaan leggen
Weer eens wat anders dan partymeuk, ik mag de Amerikaanse ambassadeur vast gaan leggen
Dan ga ik voor de smirnoff
Nette pics Gerard!
Verwijderd
thanksArfman schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:44:
@hos2: ik vind dat je foto's steeds beter worden. In het begin had ik echt zoiets van "what the fuck is die gast aan het doen" maar dit vind ik erg leuke platen. (overigens ben ik niet gehinderd door enige kennis van zaken, ik lurk hier alleen maar omdat ik julius ooit heb gemeet en hij me op dit topic wees).
@EEK: DAMN, wie is die lekkere gozer?![]()

binnenkort maar weer eens een cursusje gaan doen om te kijken of er nog iets zinnigs te leren valt
en die onderste foto is te gek gerard
Huh, ben ik hier opeens de veroorzaker van????Arfman schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:44:
@hos2: ik vind dat je foto's steeds beter worden. In het begin had ik echt zoiets van "what the fuck is die gast aan het doen" maar dit vind ik erg leuke platen. (overigens ben ik niet gehinderd door enige kennis van zaken, ik lurk hier alleen maar omdat ik julius ooit heb gemeet en hij me op dit topic wees).
Nja, soms moet je wat dieper in de foto's kijken. En andere fotografie stijlen zijn ook zeker interessant. hos2 schiet (tot nog toe) alleen maar available light, met een wat hogere frequentie dan Jumpstart bijv doet die af en toe z'n flitsertje er ook nog bij pakt.
Wie was hier de grootste vrouw?GerardHenninger schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:18:
Eindelijk wat meer foto's in het topic..... Dat gelul altijd tussendoor, net een stel vrouwen soms
Whaha, eens nerd altijd nerdIk was gisteren uitgenodigd door een zeker drankmerk om gewoon een drankje te doen en te babbelen met de wat bekendere mensen uit de horeca en partyscene. [....]
Kon het echter niet laten om wat foto's te nemen
Ik doe zelf zoiets voor een ander merk, alleen dan niet om te borrelen. Eentje uit den ouden doos in een club die op het moment gesloten is;En dan mogen jullie raden door werk merk ik was uitgenodigd

Misschien niet helemaal het goeie topic ervoor, maar ik wil binnen nu en een jaar een nieuwe cam gaan kopen.
De cam gaat grotendeels gebruikt worden voor partyfotografie (heb eigen drive-in show), en af en toe wat diverse (vakantie) foto's.
Ik schiet nu met een Fuji S5500, maar met deze camera loop ik toch tegen wat beperkingen aan (onhandige manual focus, ruis, krijg het niet voor elkaar om goeie foto's te maken met een kleine DOF).
Nu zit ik te denken om een DSLR te kopen, maar zit nog een beetje te twijfelen wat ik wil.
Ik wil zo'n beetje 500-1000 euro uitgeven, en het liefst alles met 1 lens afkunnen. (dan voldoet meestal een kit lens wel toch?) Een groot zoombereik zou wel top zijn, ben namelijk wel erg tevreden over de 10x zoom van mn fuji.
Zit al een beetje rond te kijken, en kom onder andere de D50, D70, 350D en 400D tegen... Wat zou een goede keus zijn voor mijn doeleinden, of zijn er misschien nog meer intressante camera's?? (of kan ik het beter bij digicam houden?)
De cam gaat grotendeels gebruikt worden voor partyfotografie (heb eigen drive-in show), en af en toe wat diverse (vakantie) foto's.
Ik schiet nu met een Fuji S5500, maar met deze camera loop ik toch tegen wat beperkingen aan (onhandige manual focus, ruis, krijg het niet voor elkaar om goeie foto's te maken met een kleine DOF).
Nu zit ik te denken om een DSLR te kopen, maar zit nog een beetje te twijfelen wat ik wil.
Ik wil zo'n beetje 500-1000 euro uitgeven, en het liefst alles met 1 lens afkunnen. (dan voldoet meestal een kit lens wel toch?) Een groot zoombereik zou wel top zijn, ben namelijk wel erg tevreden over de 10x zoom van mn fuji.
Zit al een beetje rond te kijken, en kom onder andere de D50, D70, 350D en 400D tegen... Wat zou een goede keus zijn voor mijn doeleinden, of zijn er misschien nog meer intressante camera's?? (of kan ik het beter bij digicam houden?)
Ok, redelijk wat info om er iets over te kunnen zeggen, maar je hebt niet alles uit de startpost over "Welke cam moet ik kopen" goed meegenomen.RonnieB82 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:37:
Misschien niet helemaal het goeie topic ervoor, maar ik wil binnen nu en een jaar een nieuwe cam gaan kopen.
[...]
Voor je budget van max 1000 euro kan een eindje komen, maar het houdt niet echt over. (Nikon D50 plus Tamron 17-50/2,8 en SB600 = €1050.) Daar komen nog dingen als extra accu's, geheugenkaarten, tas, filters enzovoorts bij.
Als je dan ook nog je vakantie kiekjes met een hyperzoom (10x) lens wil dan gaat het dus niet lukken binnen budget: Een goedkope hyperzoom die óók lichtsterk is bestaat niet.
Je wensen en/of je budget moet bijgesteld worden, of je moet scharrelen op de 2e hands markt.
[edit]: Mogelijk dat er met de kitlens ook nog wel iets te schieten valt, maar een diafragma van f/3.5-5.6 is niet echt optimaal. De D50 met dubbele kitlens set, dus 18-55 en 55-200, geeft je dan wel je 10x zoom, en dus je vakantie-eisen, en het past samen met de SB600 binnen je budget, maar het ontbreekt je dan nog steeds aan aangenaam lichtsterk glas.
[ Voor 15% gewijzigd door JumpStart op 27-09-2006 14:11 ]
Dat is misschien wel een leuk setje voor hem. Lichtsterk glas gaat hij niet halen met z'n budget en heeft ie misschien niet nodig. Hij wil denk ik puur wat herrinneringen van z'n show en lekker veel zoom voor op vakantie dus dat is een prima setje. De meeste van mijn foto's (zie hierboven) zijn gemaakt met een diafragma van 4.5 tot 6.3, dus als hij gewoon wat sfeerfoto's wil maken en hij heeft een externe flitser dan moet het wel lukken.JumpStart schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:03:
[...]
[edit]: Mogelijk dat er met de kitlens ook nog wel iets te schieten valt, maar een diafragma van f/3.5-5.6 is niet echt optimaal. De D50 met dubbele kitlens set, dus 18-55 en 55-200, geeft je dan wel je 10x zoom, en dus je vakantie-eisen, en het past samen met de SB600 binnen je budget, maar het ontbreekt je dan nog steeds aan aangenaam lichtsterk glas.
leer gewoon leven met één (lichtsterke) prime. hele volksstammen hadden vroeger niet anders op hun spiegelreflexcamera. beetje groothoek is wel leuk en ook prettig in de discotheek. bijv. een nikon d50 met een sigma 20/1.8 (zal optisch wel geen wereldwonder zijn, maar voor je budget moet je niet meer verwachten). neem eventueel een kit met de kitlens, zal niet veel meer kosten en voor de huis-tuin-en-keuken kiekjes wat veelzijdiger...
Waarom zelf een camera kopen als je voor portfolio materiaal ook goed een fotograaf kan inhuren? Dan hoef je je die rompslomp niet in huis te halen!
en heb jij weer werk?julius schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:27:
Waarom zelf een camera kopen als je voor portfolio materiaal ook goed een fotograaf kan inhuren? Dan hoef je je die rompslomp niet in huis te halen!
omdat je dan voor 500-1000 euro zo veel en zo vaak snapshotjes kan maken als je wilt en als je een fotograaf inhuurt, krijg je voor dat bedrag slechts van één avond foto's...julius schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:27:
Is toch gezellig julius mee op vakantienomad85 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:32:
[...]
en heb jij weer werk?...kan me voorstellen dat wanneer de foto's niet meteen van super kwaliteit moet zijn en je zelf ook op vakantie wil fotograferen, dat je dan de keuze maakt om toch zelf iets aan te schaffen.
Oh, en anders neem je een cursus bij mij 
Volgende week begint m'n cursus voor Haagse Hogeschool studenten. Had 2x zoveel inschrijvingen als verwacht. Blijkbaar populair
.
Volgende week begint m'n cursus voor Haagse Hogeschool studenten. Had 2x zoveel inschrijvingen als verwacht. Blijkbaar populair
Misschien binnenkort een internationale opdracht, van vakantie houd ik wel van iigmarty26 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:40:
[...]
Is toch gezellig julius mee op vakantie
[ Voor 41% gewijzigd door jules op 27-09-2006 17:45 ]
Dat was toch die opdracht waar je mij voor nodig had?julius schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:44:
Oh, en anders neem je een cursus bij mij
Volgende week begint m'n cursus voor Haagse Hogeschool studenten. Had 2x zoveel inschrijvingen als verwacht. Blijkbaar populair.
[...]
Misschien binnenkort een internationale opdracht, van vakantie houd ik wel van iig
15/2.8 fish \o/lateef schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:39:
[...]
leer gewoon leven met één (lichtsterke) prime. hele volksstammen hadden vroeger niet anders op hun spiegelreflexcamera. beetje groothoek is wel leuk en ook prettig in de discotheek. bijv. een nikon d50 met een sigma 20/1.8 (zal optisch wel geen wereldwonder zijn, maar voor je budget moet je niet meer verwachten). neem eventueel een kit met de kitlens, zal niet veel meer kosten en voor de huis-tuin-en-keuken kiekjes wat veelzijdiger...
Over "overbevissen" gesproken...neographikal schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:48:
[...]
15/2.8 fish \o/Kost ook niet zoveel
De Sigma 15/2,8 fish is een prachtig ding, maar absoluut niet iets waar ik echt volledig van afhankelijk wil zijn. Die is dus voor 'erbij' maar niet voor hoofd-objectief.
oh Patrick Savalle en Gerard zie ik er veel mee werken. Neo is op het moment meer verliefd op z'n 60 mm macro (portret?) lens. Magoed, makkelijk is het niet om zo'n ding snel links te laten liggen als je hem eenmaal hebt. En het effect is nu minder opvallend dan bij o.a. mijn 10,5mm fish. Dus het kan op zich
. Alleen is het niet cool voor de vakantie kiekjes die je waarschijnlijk toch ook nog zou willen maken met het ding
[ Voor 44% gewijzigd door jules op 27-09-2006 20:50 ]
Verwijderd
de 60mm 2.8 macro vond ik ook wel redelijk mooi
groot dillema wel nu waar en hoe ik naar toe wil met fotografie. wil me ook niet meteen suf kopen met lensen en zo en dan straks er niks meer aan hebben
oh ps voor al die flitsgrage fotografen hier, ik heb zowaar nu ook de 430 EX flitser in bezit. ja ja straks ook unnatural light pictures van mij
maar ik kan nergens vinden hoe ik die flitser gewoon handmatig af kan laten gaan
waar zit het knopje waarmee je dat stomme ding gewoon een flits kan laten geven

oh ps voor al die flitsgrage fotografen hier, ik heb zowaar nu ook de 430 EX flitser in bezit. ja ja straks ook unnatural light pictures van mij

Handmatig as in flitsen zonder foto? Op de pilot knop drukken (het is niet alleen een lampje
)
Valt me trouwens op dat je de knopjes wel vrij diep moet indrukken, met name de sel/set knop in het midden, heb ik echt mijn nagel voor nodig.
Valt me trouwens op dat je de knopjes wel vrij diep moet indrukken, met name de sel/set knop in het midden, heb ik echt mijn nagel voor nodig.
[ Voor 47% gewijzigd door _ferry_ op 27-09-2006 21:25 ]
denk niet dat dat goed gaat werken _ferry_. Verder ken ik de 430EX niet. weet wel dat de 420Ex nog minder mogelijkheden heeft
. Bij de Nikon SB-600 is dat al wel allemaal mogelijk iig
Verwijderd
wow het werkt_ferry_ schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:25:
Handmatig as in flitsen zonder foto? Op de pilot knop drukken (het is niet alleen een lampje)
430 en 420 zijn niet tevergelijken, 430 kan bijna alles (op Master na).julius schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:37:
denk niet dat dat goed gaat werken _ferry_. Verder ken ik de 430EX niet. weet wel dat de 420Ex nog minder mogelijkheden heeft. Bij de Nikon SB-600 is dat al wel allemaal mogelijk iig
Kun je fijn langs de weg in de bosjes gaan zitten en bij elke passerende auto op het knopje drukken
Vrijdag mijn cam testen op een feestje, geen groot feest, man vrouw of 40, maar hopelijk sfeer genoeg om met mijn camera te knoeien.
zoiets had ik afgelopen weekend, Ach, uiteindelijk had ik niet te klagen
het gaat me zeker niet om portfolio materiaal, ik probeer elk feest ook veel foto's van de gasten te schieten, om die later op de site te plaatsen. (levert hits op, wat weer naamsbekendheid meeneemt, en uiteindelijk dus reclame)julius schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:27:
Ik zal mezelf eens dieper inlezen over die lenzen, ik zie allemaal getalletjes langskomen, maar heb dus geen idee wat het doet
Ik weet dat ik op mn fuji een 10x zoom lens heb zitten, en daar houd het bij op zegmaar
De lens maakt of breekt de camera. De twee belangrijke getalletjes waar je op moet letten zijn:
- Het aantal mm's
- Het diafragma; aangegeven in f/x.x ofwel f 1:x.x
Je wil het liefst een groot diafragma, wat een kleiner getal is. Waarom je dat wilt is omdat er dan meer licht binnenkomt: de lensopening is groter zegmaar.
Volgens mij wil je een lens die vanaf zo'n 24 of 28mm tot zeg 60-70mm gaat. 18-55 is ook leuk, kan je wat dichterbij maar de veraf foto's worden dan weer moeilijker. Meer dan 28 wil je liever niet als je een keer een overzicht wilt maken.
Ik schiet zelf het meeste met een 17-35mm lens met een diafragma van f/2.8
- Het aantal mm's
Je wil het liefst een groot diafragma, wat een kleiner getal is. Waarom je dat wilt is omdat er dan meer licht binnenkomt: de lensopening is groter zegmaar.
Volgens mij wil je een lens die vanaf zo'n 24 of 28mm tot zeg 60-70mm gaat. 18-55 is ook leuk, kan je wat dichterbij maar de veraf foto's worden dan weer moeilijker. Meer dan 28 wil je liever niet als je een keer een overzicht wilt maken.
Ik schiet zelf het meeste met een 17-35mm lens met een diafragma van f/2.8
Bericht hierboven
De 60 macro is prima bruikbaar, mits je AF-assist van je flitser hebt. Ik hou ervan om portretjes met deze lens of met de 50/1.8 te knallen zonder dat mensen het in de gaten hebben. De 2.8 is ideaal: een hoop licht maar de scherptediepte is wel groot genoegVerwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:17:
de 60mm 2.8 macro vond ik ook wel redelijk mooigroot dillema wel nu waar en hoe ik naar toe wil met fotografie. wil me ook niet meteen suf kopen met lensen en zo en dan straks er niks meer aan hebben
Het wat tegenvallende fisheffect van de 15/2.8 op cropfactor cam's is inderdaad ook wel weer ideaal: je ziet vaak amper dat je hem hebt gebruikt, met name op webformaat valt het niet echt op tenzij je een pak rechte lijnen in beeld hebt
[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 28-09-2006 06:06 ]
1

2

3

Ten alle tijden je plaat blijven volgen

Zo na al dat gepraat nu maar weer wat pics van afgelopen weekend

2

3

Goed zo! Gewoon weer meer pics in dit topic !marty26 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:44:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja kunnen we niet gewoon een SC maken in ander topic?GerardHenninger schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:50:
[...]
Goed zo! Gewoon weer meer pics in dit topic !
Ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe lens, en deze 15mm vind ik erg interessant!15/2.8 fish \o/Kost ook niet zoveel
Zou iemand eens een 15mm en 18mm foto kunnen maken om te vergelijken..?
(eigenlijk voor een ander topic, maar hier hebben we het net over)
op full frame:
15mm fish (de randen zijn het raamkozijn, geen vignettering):

17mm:

Onderbelicht, ik weet het, maar hopelijk is het genoeg om het verschil te zien.
15mm fish (de randen zijn het raamkozijn, geen vignettering):

17mm:

Onderbelicht, ik weet het, maar hopelijk is het genoeg om het verschil te zien.
[ Voor 9% gewijzigd door guillaumemay op 29-09-2006 00:38 ]
Nee dankje, nu wil ik mijn 1D2 nog gaan inruilen voor een 5D

Bericht hierboven
Klopt, al doet in sommige gevallen de ED (Nikon) of L (Canon) toevoeging ook wel wat. Zo vind ik persoonlijk de kitlens van m'n D70 best relaxt werken. Kwa scherpte laat hij wel es te wensen over, en echt lichtsterk (klein F getal) is ie nu ook weer niet, maar 90% van m'n shots maak ik toch wel met het ding. Hij heeft een groot bereik (18-70 mm) wat ook prima in m'n straatje ligt. o.a. de reden waarom ik hem ook veel gebruik. En in sommige situaties is af-s (Nikon, bij Canon is dat USM, lees snel scherpstellen) errug prettig.Floris schreef op donderdag 28 september 2006 @ 01:00:
De lens maakt of breekt de camera. De twee belangrijke getalletjes waar je op moet letten zijn:
- Het aantal mm's
Maar goed, de dingen op een rijtje;
[list]• diafragma/F getal = extra duur
• groot bereik/aantal x zoom (voorkomt wisselen en geeft dus vaak tijdswinst) = vaker duurder, kans op vervorming
• ED/L glas/mooiere kleuren = extra duur
• AF-s/USM/ snel scherpstellen = extra duur. Die Nikon bied het allemaal. Ben nog steeds op zoek naar een Canon lens die vanaf 18 mm zo'n bereik heeft. Ik vind hem ideaal!
17-85mm IS
Als je graag van distortion houdt op 17mm.
Ja, maar dan zonder USM en L zeker... En de lichtsterkte?

wauw, perfect contrast man
beetje jammer van die muppets
traktor scratch!
Verwijderd
die is toch 2.8 of ben ik nu weer in de war met een andere lensjulius schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 04:56:
Gerard is niet vies van nabewerken, dat is ondertussen wel bekend. En dit is niet per ongeluk indirect belicht, dit is heel bewust, en heel stevig, gebounced vanaf het (lage) plafond.Erikie schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 04:57:
[afbeelding]
wauw, perfect contrast mansuper foto. Anyway, heb je dit per ongeluk indirect belicht ? of heb je stiekem nog zitten na bewerken?? Die contouren van de gezichten zijn ook dik in orde !!
Ter vergelijking, onderstaand plaatje is op ongeveer dezelfde plek, op hetzelfde tijdstip, in dezelfde toko genomen. Het verschil in kleurtjes is dan wel erg duidelijk
(sorry, re-post

JumpStart heeft het antwoord al gegeven geloof ikErikie schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 04:57:
[afbeelding]
wauw, perfect contrast mansuper foto. Anyway, heb je dit per ongeluk indirect belicht ? of heb je stiekem nog zitten na bewerken?? Die contouren van de gezichten zijn ook dik in orde !!
===
Trouwens mannen, ja die bij mij waren vorige week zaterdag, een kleine selectie van jullie foto's staat nu op de site van HitmeisterD.com . Klik op "Latest News" voor de uitleg. Als het goed is komt alles binnenkort op de site van NEO... MET naamsvermelding
[ Voor 12% gewijzigd door GerardHenninger op 29-09-2006 11:44 ]
"per ongeluk"
"Spontaan" heet zoiets Gerard 
Maar inderdaad, het is wel fascinerend om te zien hoe verschillend men tewerk kan gaan in dezelfde omgeving met (ongeveer) dezelfde gear.
Ik kijk heel veel, ik probeer momentjes te pakken zonder actief in te grijpen, spontane beelden, foto's van mensen die niet actief op de camera letten, vrij passief dus.
Gerard daarintegen werkt veel meer enscenerend/choreograferend, hij heeft dus een idee in z'n kop en probeert dat te realiseren door interactie met de gefotografeerden.
[edit]: Oh, en ja, die naamsvermelding moet er wel komen. Leuk dat een van mijn foto's prominent prijkt in de nieuws sectie, en dat 14 van de 30 uit de shoot van mij afkomstig zijn, maar daarmee is de noodzaak tot naamsvermelding nog niet ongedaan.
En voor iedereen die niet snapt waarom naamsvermelding zo essentieel is: Op het moment dat iemand materiaal publiceert (tekst, beeld, audio) zonder de naam van de rechthebbende, dan vervalt het recht aan degene die publiceert. Als auteursrechthebbende heb jij bij wet "default" recht op naamsvermelding, daar hoeft niet appart een afspraak over gemaakt te zijn.
Stem dus nooit in met publicatie zonder naamsvermelding, tenzij je compensatie krijgt voor het verliezen van de rechten op je eigen werk: Vrijwillig afzien van naamsvermelding betekent dat je afziet van je auteursrechten!
In bovenstaand geval is de publicatie zonder naamsvermelding wederrechtelijk omdat er niét expliciet is overeen gekomen dat naamsvermelding uit kon blijven, integendeel. Daarmee blijf ik gelukkig wel gewoon de rechthebbende op mijn foto's.
Maar inderdaad, het is wel fascinerend om te zien hoe verschillend men tewerk kan gaan in dezelfde omgeving met (ongeveer) dezelfde gear.
Ik kijk heel veel, ik probeer momentjes te pakken zonder actief in te grijpen, spontane beelden, foto's van mensen die niet actief op de camera letten, vrij passief dus.
Gerard daarintegen werkt veel meer enscenerend/choreograferend, hij heeft dus een idee in z'n kop en probeert dat te realiseren door interactie met de gefotografeerden.
[edit]: Oh, en ja, die naamsvermelding moet er wel komen. Leuk dat een van mijn foto's prominent prijkt in de nieuws sectie, en dat 14 van de 30 uit de shoot van mij afkomstig zijn, maar daarmee is de noodzaak tot naamsvermelding nog niet ongedaan.
En voor iedereen die niet snapt waarom naamsvermelding zo essentieel is: Op het moment dat iemand materiaal publiceert (tekst, beeld, audio) zonder de naam van de rechthebbende, dan vervalt het recht aan degene die publiceert. Als auteursrechthebbende heb jij bij wet "default" recht op naamsvermelding, daar hoeft niet appart een afspraak over gemaakt te zijn.
Stem dus nooit in met publicatie zonder naamsvermelding, tenzij je compensatie krijgt voor het verliezen van de rechten op je eigen werk: Vrijwillig afzien van naamsvermelding betekent dat je afziet van je auteursrechten!
In bovenstaand geval is de publicatie zonder naamsvermelding wederrechtelijk omdat er niét expliciet is overeen gekomen dat naamsvermelding uit kon blijven, integendeel. Daarmee blijf ik gelukkig wel gewoon de rechthebbende op mijn foto's.
[ Voor 50% gewijzigd door JumpStart op 29-09-2006 12:09 ]
Die distortion valt heel goed mee bij partyfotografie (zoals je zelf al hebt kunnen zienmultipasser schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 04:35:
17-85mm IS![]()
Geen L, maar wel USM...julius schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 04:56:
F/4.0 - F/5.6
En dat valt best goed mee (de IS helpt natuurlijk wel een beetje)
En over die naamsvermelding op de foto's, die is zeer zeker nodig voor de herkenbaarheid.
Maar is ook nog es leuk als je van die profile-sites gaat afschuimen, en je ontieglijk veel eigen werk tegenkomt
[ Voor 16% gewijzigd door dodge_911 op 29-09-2006 12:50 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Je kunt het ook oogluikend toestaan zonder er expliciet toestemming voor te geven, ben je van het gezeur af
Klopt, maar ik maak wel onderscheid tussen onjuist gebruik door een (semi)professionele artiest en een profiel ergens. Als er geen sprake is van direct of indirect commercieel gebruik zal ik over het algemeen niet snel gaan mekkeren.dodge_911 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:31:
[...]
En over die naamsvermelding op de foto's, die is zeer zeker nodig voor de herkenbaarheid.
Maar is ook nog es leuk als je van die profile-sites gaat afschuimen, en je ontieglijk veel eigen werk tegenkomt
Idem, ik kom een losse foto best nog wel eens tegen bij iemand in het profiel of zijn homepage, dat maakt me niks uit. Ik ben echter ook al eens een hele serie van mezelf tegen gekomen op een partysite en dan ga ik wel aan het zeiken. Dat jatwerk tolereer ik absoluut niet
Erg niceGerardHenninger schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:18:
[...]
JumpStart heeft het antwoord al gegeven geloof ikNiet per ongeluk gedaan en niets stiekem na zitten bewerken, ik hou gewoon van het spelen met curves(-adjustmentlayers). Om weer even terug te komen op Jumpstart, hij zei het laatst heel schattig op MSN : Ik heb een plaat in m'n hoofd, inclusief nabewerking, en die probeer ik vast te leggen. Soms moeten mensen daar nog even anders voor kijken, poseren etc etc.... Platen die bij mij "per ongeluk" geschoten zijn, zijn het meestal net niet....
===
Trouwens mannen, ja die bij mij waren vorige week zaterdag, een kleine selectie van jullie foto's staat nu op de site van HitmeisterD.com . Klik op "Latest News" voor de uitleg. Als het goed is komt alles binnenkort op de site van NEO... MET naamsvermelding
Feli mensen met het werk online! En dat op een site van een nationaal toch wel bekende DJ. Zoiets kan je altijd leuk meenemen op je CV, werkt altijd positief!
Soms heb ik ook zelfs liever dat ze er een logootje instoppen van zichzelf. Dan is het ook veel makkelijker te herleiden waar de foto's vandaan komen.
Soms heb ik ook zelfs liever dat ze er een logootje instoppen van zichzelf. Dan is het ook veel makkelijker te herleiden waar de foto's vandaan komen.
Zo... en de namen staan erbij....
Als ik iets regel dan komt het helemaal goed
*kuch*
Als ik iets regel dan komt het helemaal goed
Verwijderd
als mensen mijn fotos willen gebruiken vraag ik er ook altijd naamsvermelding bij. laatste project alwaar dat gebeurt is
http://www.earthdance.nl/media/gallery.php
http://www.earthdance.nl/media/gallery.php
Ik heb op dit moment het idee dat mijn 30d nog even op zich gaat laten wachten 
er is iets tussengekomen zeg maar....
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Verwijderd
vriendin 1.0 zekerPaxlie schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:15:
Ik heb op dit moment het idee dat mijn 30d nog even op zich gaat laten wachten
Meneer zit in India voor een of andere software training/opleiding. Komt dus de komende tijd nog even niet aan partyfotografie toe. Tenzij ze in India vette parties hebben
Verwijderd
Volgens z'n weblog is ie weer terug.JumpStart schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:49:
[...]
Meneer zit in India voor een of andere software training/opleiding. Komt dus de komende tijd nog even niet aan partyfotografie toe. Tenzij ze in India vette parties hebben
Verwijderd
voor de vette parties in india moet je naar goa gaanJumpStart schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:49:
[...]
en kent iemand hier http://www.the-mansion.nl/ , is morgen nog een leuk feesie
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 00:33 ]
De tent van Sjonnie de Mol... Best wel een aardige tent, maar ik had er iets anders van gemaakt met het geld wat er ingestoken is. De ene zaal ik heel strak en goed ingericht, de andere zaal is daar weer het tegenovergestelde van.....Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 00:32:
[...]
voor de vette parties in india moet je naar goa gaan
en kent iemand hier http://www.the-mansion.nl/ , is morgen nog een leuk feesie
Maar als je gaat, veel plezier in ieder geval...
Verwijderd
I thought I saw similar glasses the other day (nice pic BTW)...

Erikie schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 04:57:
[afbeelding]
Aja we zitten bij PartyPicsdodge_911 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:31:
[...]
Die distortion valt heel goed mee bij partyfotografie (zoals je zelf al hebt kunnen zien)
Voor parties is die lens rockin.. no doubt!
Alleen zou ze nog meer rocken als ze F4 over heel de range was. Laten we zeggen voor 50euro meer!
Ik ben niet voor variabele diafr. zoals je al weet.
Zo, 1e feestje met 400D gehad
Verjaardag met een hoop vriendinnen van mijn vriendin, dus geen discotheek of zaal vol met mensen 
1:

DJ pussycat.
2:

Eten....
3:

... en drinken.
Wat ik wel merkte is dat ik de witbalans anders had gekund, die had ik op flitser ingesteld, alle foto's werden nogal rood. Daarnaast waren ze allemaal wat donker (flts op -1 EV om sfeerlicht op te pikken, iets teveel sfeerlicht
), met wat brightness/contrast was dat best aardig te verhelpen. Maar het werkte IIG veel fijner dan met mijn fuji s5500. Want je kunt eigenlijk altijd zonder problemen een foto maken zonder dat je je druk hoeft te maken of je wel genoeg licht hebt of teveel beweging, nog lang niet uitgespeeld/geleerd met dit ding
1:

DJ pussycat.
2:

Eten....
3:

... en drinken.
Wat ik wel merkte is dat ik de witbalans anders had gekund, die had ik op flitser ingesteld, alle foto's werden nogal rood. Daarnaast waren ze allemaal wat donker (flts op -1 EV om sfeerlicht op te pikken, iets teveel sfeerlicht
Of je schiet in RAW en dan pas je je witbalans achteraf aan..._ferry_ schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:13:
Zo, 1e feestje met 400D gehadVerjaardag met een hoop vriendinnen van mijn vriendin, dus geen discotheek of zaal vol met mensen
1:
[afbeelding]
DJ pussycat.
2:
[afbeelding]
Eten....
3:
[afbeelding]
... en drinken.
Wat ik wel merkte is dat ik de witbalans anders had gekund, die had ik op flitser ingesteld, alle foto's werden nogal rood. Daarnaast waren ze allemaal wat donker (flts op -1 EV om sfeerlicht op te pikken, iets teveel sfeerlicht), met wat brightness/contrast was dat best aardig te verhelpen. Maar het werkte IIG veel fijner dan met mijn fuji s5500. Want je kunt eigenlijk altijd zonder problemen een foto maken zonder dat je je druk hoeft te maken of je wel genoeg licht hebt of teveel beweging, nog lang niet uitgespeeld/geleerd met dit ding
En je hoeft je flitser niet op -1 te zetten om sfeerlicht te pakken, je zou ook met je sluitertijd kunnen spelen of desnoods je ISO.
Dit topic is gesloten.