Ik heb vandaag voor de _laatste_ keer BF2 een kans gegeven.
Ik heb het spel geinstalleerd, toen meteen de volle 1.4 patch er overheen gegooid. Vervolgens het spel opgestart en begonnen aan poging 1:
Ik haal de servers op, en na 5 minuten wachten druk ik maar op "Bijwerken Stoppen" omdat er niet zoveel meer gebeurt. Vervolgens klik ik op een willekeurige server waarna BF2 gewoon stil lijkt te staan. Een goede 15 seconden later zie ik eindelijk de server details waarna ik klik op "Aanmelden bij server". Er gebeurt even helemaal niets, en ik krijg te zien "Connection to server lost". Hetzelfde gebeurt bij 5 andere servers todat ik eindelijk in een server kom.
Een goed half uur later kan ik nu eindelijk spelen, na het wachten en wachten en wachten. Ik klik een willekeurige wapenuitrusting aan en een puntje op de map. Ik spawn in een druk gebiedje waar nogal wordt gevochten. Helaas kan ik niets terug doen door het gehakkel en slechte framerate, waarschijnlijk is het level nog steeds niet goed geladen (zelfs na dat optimaliseren van de shaders, wat ook weer 10 minuten duurde). Goed, ik wacht nog even langer en eindelijk lijkt het spel weer vloeiend te gaan. Ik loop een stukje rond, knal rustig wat andere mensen af en vervolgens sta ik stil. Er komt een leuk geel berichtje in beeld "There is a problem with your connection", en ik wordt na 4 minuten er weer uit getrapt.
Poging 2:
Na lang kloten zit ik eindelijk weer in een server, het lijkt zelfs nu dat ik langer dan 10 minuten kan spelen! Ik druk op [tab] om mijn ping te checken, en die staat netjes op 16, net als de rest van de spelers die nette pings hebben. De gameplay is vloeiend en ik kan nu eindelijk een beetje van mijn spel genieten. 10 minuten en vele kills later, begin ik ontzettend te
warpen, en ik zie iedereen om me heen ook raar doen. Wat blijkt, mijn ping en dat die van anderen is gestegen naar 400+, en het spel schopt mij er weer uit. Goed.
Poging 3:
Deze keer kom ik wederom gewoon _niet_ een server in omdat ik gewoon gekickt wordt door teamkills (terwijl ik nog nooit die server in ben geweest??) of omdat ik connectieproblemen heb.
Ik sluit BF2 voor de laatste keer af en kom tot de volgende conclusie:
Nog
nooit, maar dan echt nog [/b]NOOIT[/], heb ik zoveel frustratie met een spel als dit meegemaakt. Ik heb ongeveer een jaar geleden dit spel voor E50 gekocht en ik heb in de tussentijd geen een keer kunnen spelen omdat de jongens bij EA gewoon geen fatsoenlijke game kunnen maken. Ik heb met andere online games dit probleem _niet_ en ze kunnen ook lekker naar mijn geld fluiten: Ik ga _nooit_ meer een spel van EA kopen, zo pissed ben ik. Het is gewoon pure diefstal en je krijgt er letterlijk niets voor terug. Ja, een spel wat 80% van de tijd gewoon niet werkt.
Fuck BF2, fuck die expansion packs, en fuck EA