Ik wil best wat uitspraken over je voeding doen, maar als ik niet weet wat voor voeding het is..

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Ben benieuwd. Wat voor een PSU heb je ? Ik denk niet dat het dat is want zo veel meer gebruiken die dingen niet.DrumandBass schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:23:
Oké ik heb zojuist weer mijn 146 terug geplaatst en bios geflasht. Deze had ik gekregen nadat ik een mailtje had gestuurd naar dfi.
Kijk in Winflash naar de build date van deze bios 10/26/06![]()
Ik ben benieuwd ik ga zometeen de 170 weer terug zetten. Kan het ook nog een voeding probleem zijn omdat dit een dualcore is? Lijkt me eigenlijk sterk omdat hij in idle al reboot. Geheugen kan ik eigenlijk wel uitsluiten want dit staat zelfs in de aanbevolen lijst...
[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 27-10-2006 09:54 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
inderdaad bij mijn winnie 3000+ geeft hij iets van 65 maar harder dan 2400 wil hij echt niet.Saturnus schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:27:
Dat ding zegt niks meer...die van mij is ook 57, dat zou best slecht zijn...toch haal ik met gemak 3.0Ghz...
[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-10-2006 19:57 ]
Dit zijn idd de nieuwe prijzen al. Komen overeen met de prijzen uit het nieuws bericht.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:26:
[...]
inderdaad bij mijn winnie 3000+ geeft hij iets van 65 maar harder dan 2400 wil hij echt niet.
Is de prijsverlaging van de opterons al doorgevoerd? ik vind ze namelijk niet echt heel duur meer in de webshops? 30 oktober zou de prijsverlaging toch plaatsvinden
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
[ Voor 11% gewijzigd door Steephh op 30-10-2006 14:20 ]
_@/'
Waarom gene Opteron 165 ? dat is ook een dual core met 2x 1 MB cache clocken als gekken. Daar zou ik voor gaan als ik jou was of een 170 opteron. Igg geen Singel core meer. En dan beter een Dual core opteron ipv een X2.Steephh schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:19:
Wat raden jullie voor CPU aan om over te klokken? Een Opteron of een X2? Ik zat zelf te denken aan een Opteron 148, of aan een AMD 64 X2 3800+. Ik denk dat als ik de tweede overklok ik beter prestaties heb dan bij de eerste, niet? Ik heb momenteel een DFI NF4 SLI-DR moederbord. Het is lastig.. keuze's maken..Of ik moet voor een Opteron 165 gaan, is die beter dan de X2 3800+?
En met die prijsverlagingen lijkt het me ook wel een goed idee om een Opteron te nemen, lijkt me..
Wat us de oude prijs dan ? ik heb er iets van 6 weken geleden 230 euro voor betaald nu zijn ze bij veel winkerls 166. Ik ben benieuwd naar je opteron. Als die het goed doet overweeg ik ook wel een 170Xiphias-Gladius schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:40:
Vandaag ook maar een Opteron 170 besteld, bij PC Zaak, voor €192,- . Prijzen zijn een beetje raar, voor de Opteron 165 betaal je wel gewoon de oude prijs, maar voor de 170 was het wel de verlaagde prijs.
Maar goed, de Opteron 170 hoop ik lekker over te kunnen klokken. Heb nu dus een X2 3800+ @ 2,7, maar ik hoop dat deze opteron daar over heen gaat... zou wel mooi zijn, anders is het pech..
Ik houd jullie wel op de hoogte.
Verwijderd
De laagste prijs voor de Opteron 165 in pricewatch is €234,26 en voor de Opteron 170 €192,60. Bij welke winkels heb jij 'm voor 166 gezien? Want die prijzen waren eerst allemaal heel laag en nu opeens weer allemaal hoog.Astennu schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:00:
[...]
Wat us de oude prijs dan ? ik heb er iets van 6 weken geleden 230 euro voor betaald nu zijn ze bij veel winkerls 166. Ik ben benieuwd naar je opteron. Als die het goed doet overweeg ik ook wel een 170
Eej kerel, ik heb je een mailtje gestuurd over die 165 opteronAstennu schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:00:
[...]
Wat us de oude prijs dan ? ik heb er iets van 6 weken geleden 230 euro voor betaald nu zijn ze bij veel winkerls 166. Ik ben benieuwd naar je opteron. Als die het goed doet overweeg ik ook wel een 170
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Wel nice meer 3140 MHz met airVerwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:29:
Heb even met wat andere koeling geexperimenteerd. Heb op de boxed heat pipe AMD koeler een Delta fan gezet. Hiermee kon de cpu pifasten tot 3140Mhz op 1.47V (zonder error). Meer volt hielp niet. Denk dat ik op het einde van mijn bord zit. Op 3150 loopt hij vast. Maakt niet uit wat voor een voltage ik hem geef. Heb het ff geprobeerd op MP van 8 en met dezelfde fsb (348). Ook daar liep hij vast. Mooi kut, ik dacht dat mijn bordje hoger kon, niet dus.....
3140Mhz is toch wel een aardige score dacht ik zo. En dan gebruik ik nog maar 1,47V en een boxed koeler met een dikke fan. Als die IHS er af gaat, een bordje die een hogere fsb aan kan en waterkoeling....dan moet het wel erg hard gaan denk ik.
[afbeelding]
Heeft iemand nog tips om het bord hoger te laten komen qua FSB? Bepaalde bios settings of bepaalde bios?
Dit was met zerocom in Eindhoven. Beetje raar dat ze nu weer duurder zijn. Maar die 170 is zo i zo beter voor de multiplier. 9x mult sux imo. Ik kan daardoor niet verder komen.Xiphias-Gladius schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:14:
[...]
De laagste prijs voor de Opteron 165 in pricewatch is €234,26 en voor de Opteron 170 €192,60. Bij welke winkels heb jij 'm voor 166 gezien? Want die prijzen waren eerst allemaal heel laag en nu opeens weer allemaal hoog.
[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 31-10-2006 11:59 ]
Probeer eens Max Async latency op 9 en Read preamble op 7Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:29:
Heeft iemand nog tips om het bord hoger te laten komen qua FSB? Bepaalde bios settings of bepaalde bios?
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Uhmm dat is een goede zal ik ook eens proberen. Echter heb ik gehoord dat bij het moederbord dat ik heb de Sata raid controller rot gaat doen. Mja het valt te proberen natuurlijk.... Mijn 166 ram defider werkt ook niet goed want ik moet terug naar 150 als ik 310 HTT wil draaien. Ram werkt wel goed tot 260 MHz maar met 310 Htt en 166 zit ik pas op 245.Demon_Eyez schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:02:
[...]
Probeer eens Max Async latency op 9 en Read preamble op 7
Ik kon lange tijd geen HTT van 320 doen met m'n bord. Wat bleek; Max Async Latency stond op 7 of 8 en Read Preamble op 5 of 6.
Dacht altijd dat die twee opties met je ram FSB te maken hadden, dus ik hield die altijd laag tot een fsb van 270MHz.
Maar zelfs met een een ram fsb van 237MHz kreeg ik m'n HTT maar niet boven de 320.
Na ze hoger te hebben gezet kan ik nu met gemak 340HTT doen.
Volgen mij moet je met 350HTT en hoger Max Async op 10 en read Preamble op 8 zetten, of eventueel 11/9.
Deze twee opties hebben meer betrekkig op de HTT bus qua stabiliteit, dan dat ze van invloed zijn op je ram.
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 31-10-2006 12:15 ]
Ja, het is wel jammer dat jouw bord wordt beperkt door de SATA controller, zelf zou ik een PCIe 1x SATAII kaartje kopen. Ben je van dat probleem af en kan je hogere HTT's draaienAstennu schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:14:
[...]
Uhmm dat is een goede zal ik ook eens proberen. Echter heb ik gehoord dat bij het moederbord dat ik heb de Sata raid controller rot gaat doen. Mja het valt te proberen natuurlijk.... Mijn 166 ram defider werkt ook niet goed want ik moet terug naar 150 als ik 310 HTT wil draaien. Ram werkt wel goed tot 260 MHz maar met 310 Htt en 166 zit ik pas op 245.
Verwijderd
Top! Ga dat binnenkort even proberen.... heb er nu even geen tijd voor.Demon_Eyez schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:02:
[...]
Probeer eens Max Async latency op 9 en Read preamble op 7
Ik kon lange tijd geen HTT van 320 doen met m'n bord. Wat bleek; Max Async Latency stond op 7 of 8 en Read Preamble op 5 of 6.
Dacht altijd dat die twee opties met je ram FSB te maken hadden, dus ik hield die altijd laag tot een fsb van 270MHz.
Maar zelfs met een een ram fsb van 237MHz kreeg ik m'n HTT maar niet boven de 320.
Na ze hoger te hebben gezet kan ik nu met gemak 340HTT doen.
Volgen mij moet je met 350HTT en hoger Max Async op 10 en read Preamble op 8 zetten, of eventueel 11/9.
Deze twee opties hebben meer betrekkig op de HTT bus qua stabiliteit, dan dat ze van invloed zijn op je ram.
_@/'
Ze zullen alleen maar duurder worden dus meteen een bestellen. En 1 gb ram is niets meer. Ik gebruik meestal al 85% van me 2 GB. Dus ik zou zekers eens kijken naar 2x 1GB. Zul je ook nodig gaan hebben voor vista.Steephh schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:13:
Dan ga ik voor een Opteron 170. Die lijken me mooie dingen. Denken jullie dat ze qua prijs nog meer zakken? En ik heb nu 2x Twinmos PC3200 512MB CL2,5. Zou dat goed genoeg zijn, of raden jullie ander geheugen aan?
Verwijderd
Waarmee gebruik jij 85% van de tijd 2GB aan geheugen. Ik gebruik het eigenlijk alleen met Battlefield 2...voor de rest niet echt.Astennu schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:27:
[...]
Ze zullen alleen maar duurder worden dus meteen een bestellen. En 1 gb ram is niets meer. Ik gebruik meestal al 85% van me 2 GB. Dus ik zou zekers eens kijken naar 2x 1GB. Zul je ook nodig gaan hebben voor vista.
En over die Raid controller kaartjes. Die kosten snel meer dan 100 euro ( als je een goede wilt hebben ) + ik wil dan wel PCI E anders zit je heel snell aan de limmit van je bandbrete. En die zullen nog een stuk duurder zijn + ik moet maar eens kijken waar dat PCI-E 1x slot ergens zit wil em niet te dicht op me vga kaart hebben zitten.
Je moet maar eens zoeken, ze zijn er wel maar staan niet in de PW. Je hebt ze al voor 35 euro,te koop in Duistland. Het is meestal PCIe 1x, en die leveren genoeg bandbreedte voor twee SATAII HD's in Raid0.Astennu schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:27:
[...]
Ze zullen alleen maar duurder worden dus meteen een bestellen. En 1 gb ram is niets meer. Ik gebruik meestal al 85% van me 2 GB. Dus ik zou zekers eens kijken naar 2x 1GB. Zul je ook nodig gaan hebben voor vista.
En over die Raid controller kaartjes. Die kosten snel meer dan 100 euro ( als je een goede wilt hebben ) + ik wil dan wel PCI E anders zit je heel snell aan de limmit van je bandbrete. En die zullen nog een stuk duurder zijn + ik moet maar eens kijken waar dat PCI-E 1x slot ergens zit wil em niet te dicht op me vga kaart hebben zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 31-10-2006 15:55 ]
Naja.. Ik wilde eigenlijk alleen maar een pctje voor erbij hebben.. 2x 1GB wordt meteen weer zo duur.. Op zich heb ik het er wel voor over, maar als 2x 512MB voldoet, dan pak ik liever dat. Vooral nu met die hoge geheugenprijzen.... Tot nu toe heb ik straks dit:Astennu schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:27:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Steephh op 31-10-2006 18:45 ]
_@/'
[ Voor 11% gewijzigd door DrumandBass op 31-10-2006 20:06 ]
Wow + Koetje ( 70 MB ) en een paar websites = 70% van de 2 GB. En met nieuwere games zul je dat steeds vaker hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:23:
[...]
Waarmee gebruik jij 85% van de tijd 2GB aan geheugen. Ik gebruik het eigenlijk alleen met Battlefield 2...voor de rest niet echt.
[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 31-10-2006 20:24 ]
Dan schuif ik de voeding gewoon door XD.. Het is maar tijdelijk. Straks koop ik een Tagan U-15 480 Watt. Die 380 Watt komt dan in mijn ander systeempje:Astennu schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:22:
[...]
Wow + Koetje ( 70 MB ) en een paar websites = 70% van de 2 GB. En met nieuwere games zul je dat steeds vaker hebben.
En @ Steephh die 380 watt is een beetje krap aan het worden als er ook een X1900 XT in komt en je wilt ook nog oc'en.
_@/'
Ik heb 4 Hd's in Raid 0. 2x200 bij elkaar en 2x300 bij elkaar. Qua prijs kan ik dan beter een Opteron 170 kopen en dan lage HTT draaien. Die raid kaart moet ook nog eens tussen de vga kaarten in komen dus zit ik weer met de cooling van me kaarten. En dat was juist de rede dat ik voor de CFX 3200 ben gegaan. Bij de asus kon je alleen de stock cooler gebruiken want er was te weinig ruimte. Dus de bovenste kaart kon met een VF900 geen lucht aanzuigen.Demon_Eyez schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:53:
[...]
Je moet maar eens zoeken, ze zijn er wel maar staan niet in de PW. Je hebt ze al voor 35 euro,te koop in Duistland. Het is meestal PCIe 1x, en die leveren genoeg bandbreedte voor twee SATAII HD's in Raid0.
PCIe 1x kaartjes kan je ook gewoon in een 16x- 8x- 4x- 2x-slot steken. Ze zijn vrij klein
[afbeelding]
Vooral de laatste letter, de F, staat niet in dat lijstje...nieuwe stepping(?) dus?1st letter: "production/release code"
Pre-production or early samples have an "A" here where final production batches will be a "C" (for current chips). Some may recall that Venice samples where seen in the wild as "ABBLE" and current production runs are "LBBLE". While complete understanding of this is unknown at this time, it is clear that this has something to do with early samples.
2nd letter: "core cache code"
A = single core, 1MB
B = single core, 512KB
C = dual core, 1MB (each)
D = dual core, 512MB (each)
Note: 'Toledo' cores (1MB) with half the cache disabled will still be coded as "C". Therefore, you can see earlie 4600+ samples as ACXXX with only 512KB per core enabled.
3rd and 4th letters/numbers: "memory controller revision"
Works like a counter using all letter of the alphabet and digits 1-9. 3rd letter increments when running though all available 'steppings' as noted by the 4th letter.
FX-55: XXA2X
FX-57: XXBNX
FX-57 (new stepping)/FX-60: XXB2X
3700+ (new stepping): XXB3X
...
and so on...
5th letter: "revision code"
C = rev C (as in CG Clawhammers)
D = rev D (as in D0 for CBBID chips....)
E = rev E (as in the rev E 'San Diego' core)
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
_@/'
Die laatste 2 letters zouden de ref van de memory controller zijn. ( Of dit waar is weet ik niet maar het zou kunnen ) Voor overclocken is het weeknummer vooral belangrijk er zitten gewoon weken tussen die het er goed doen.PASware schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:31:
Iemand bekend met de ldbbf 0639gpmw (x2 3800+ AM2)
want....google vind niks, xtremesystems ook al niet.
want...ldbbf lijkt erg nieuw, kan er weinig over vinden. Nu heb ik via xtremesystems een topic gevonden met uitleg over waar die ldbbf voor staat. Ff een quote:
[...]
Vooral de laatste letter, de F, staat niet in dat lijstje...nieuwe stepping(?) dus?
ik bedoelde de allerlaatste letter. de F, die staat dus niet in lijstje wat ik van xtremesystems heb geqoute. Verder is er eigenlijk helemaal niks bekend van 0639 cpu's. Ze zijn erg nieuw, maar vind het nog vreemd. Niks op GoT en niks op xtremesystems (juist daar zou je het wel verwachten).Astennu schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:31:
[...]
Die laatste 2 letters zouden de ref van de memory controller zijn. ( Of dit waar is weet ik niet maar het zou kunnen ) Voor overclocken is het weeknummer vooral belangrijk er zitten gewoon weken tussen die het er goed doen.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Het is ook wel een erg nieuwe stepping dus misschien dat het daarom nog niet bekend is.PASware schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:28:
[...]
ik bedoelde de allerlaatste letter. de F, die staat dus niet in lijstje wat ik van xtremesystems heb geqoute. Verder is er eigenlijk helemaal niks bekend van 0639 cpu's. Ze zijn erg nieuw, maar vind het nog vreemd. Niks op GoT en niks op xtremesystems (juist daar zou je het wel verwachten).
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 02-11-2006 16:44 ]
Het wat een typo hij had de extra 0 na de komma niet mee gepakt. maar 1050 HTT moet geen probleem zijn iets meer chipset volt zou kunnen helpen of het is gewoon iets anders wat niet meer wilt.Arno E schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:43:
@Astennu
Ik ben geen grote kenner maar het kan nooit goed zijn om bovenop zijn huidige vcore nog eens 0.5V te leggen. Dan kom je uit op 2.05. Dat is 52% boven de standaard Vcore. Volgens mij gaan alleen Hardcore overclockers met phase change tot dergelijke voltages.
@ObliviA007
Probeer of het aan je HTT ligt. Dit is zo gebeurd, gewoon je HTT MP omlaag naar 3x en kijken of hij wel door prime komt. De HTT speed heeft nauwelijks gevolgen voor de prestatie van je systeem dus is het niet nodig om die meteen heel hoog op te voeren.
Nja iets hoger kan wel. Ik zet ze tegenwoordig ook niet al te hoog meer. Maar het is wel een mooie manier om te kijken wat de problemen geeft.Arno E schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:12:
Ik dacht al
Op zich moet het inderdaad weinig uitmaken. Alleen geeft ObliviA007 zelf al aan dat hij de bussnelheid verdenkt. Dan lijkt het mij dus logisch dat je probeert of het probleem nog bestaat bij een lagere bussnelheid. Het heeft toch bijna geen impact op de performance als je met een iets lagere bussnelheid werkt.
Je kan natuurlijk ook de voltages omhoog blijven gooien, dat geeft toch weer een heleboel extra warmte (en geluid)
Verwijderd
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 03-11-2006 20:24 ]
Verwijderd
Dus gewoon op 2.5 zetten...boeit geen hol namelijk...Astennu schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:22:
Ik heb wat tests gedaan met me DFI en hoge HTT's en het werkt wel maar niet op 4x htt. 333x4 =1333 MHz was een vastloper in windows. Nu draai ik 3x345 als test en dat werkt zonder voltage verhogingen mja dan zit ik ook weer rond de 1000.
Maar die heb ik niet nodig want ik kan 345 draaien zonder voltage verhoging. HTT is stabiel tot 1200 Met max voltage 1240 doet het ook maar dan merk ik wat stottertjes. Dus wat buffer. Maar nu zit iets anders niet goed ik verdenk het geheugen. Of ja geheugen kan 260 MHz aan alleen de dividers die ik moet gebruiken werken niet goed mee. Ram wordt snel intabiel.Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:31:
[...]
Dus gewoon op 2.5 zetten...boeit geen hol namelijk...
[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 04-11-2006 01:02 ]
maar.. als de HTbus bijv 500 mhz is dan zijn de prestaties toch minder ?Saturnus schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:42:
De HT Bus boeit niet zo qua snelheid (zie ook TS).
Concentreer je dus vol op je mem.
Wel erg als je dat voor elkaar krijgt...2x 250?yori1989 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:58:
[...]
maar.. als de HTbus bijv 500 mhz is dan zijn de prestaties toch minder ?
Haalt dat de prestaties dus niet achteruit ?Saturnus schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:46:
[...]
Wel erg als je dat voor elkaar krijgt...2x 250?
Lekker logisch, dan neem je de 3x natuurlijk, je neemt gewoon zo hoog mogelijk...maar als die een keer op 800 uitkomt maakt dat echt niet uit...
Uhmm misschien dat het wel iets meer uitmaakt als je een dual core op 2.8 ghz hebt. Maar 1000 Lijkt me dan nog steeds genoeg.Arno E schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:36:
http://www.neoseeker.com/.../Guides/athlon64oc/2.html
In deze review wordt duidelijk weergegeven dat de snelheid van de htt bus echt helemaal geen effect heeft op de prestaties. Het verschil tussen 200Mhz HTT en 1000 HTT is een paar punten. Gewoonweg niet de moeite waard.
hey wat een leuk artikelArno E schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:36:
http://www.neoseeker.com/.../Guides/athlon64oc/2.html
In deze review wordt duidelijk weergegeven dat de snelheid van de htt bus echt helemaal geen effect heeft op de prestaties. Het verschil tussen 200Mhz HTT en 1000 HTT is een paar punten. Gewoonweg niet de moeite waard.
[ Voor 14% gewijzigd door Ernie op 06-11-2006 09:51 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 06-11-2006 11:19 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Artic Freezer Pro 64 is idd goedZuluman schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:38:
heb een artic pro 64...goeie koeling voor lucht lijkt me....Vcore is 1,55 volt misschien iets te hoog??...moet t nog uitproberen met een lagere voltage...maar je kan een opteron niet helemaal vergelijken met een X2 4600+ manchester vlgs mij.
Verwijderd
Bij mij werd een manchester toch echt warmer hoor...ook op lagere snelheden. De Opteron draaide duidelijk minder warm...Astennu schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:28:
[...]
Artic Freezer Pro 64 is idd goedheb em zelf ook maar het kan wel beter.
Manchester = 2x512 KB cache.
Opteron - 2x1024 KB Cache
En de opteron wordt dus sneller warm. Maar 1.55v is best veel. Ik zou lager proberen maar ik denk niet dat i dan nog 2950 MHz wil. Maar misschien wel omdat je temps wel erg hoog zijn en dat is niet bevorderlijk voor de stabiliteit.
Dat is wel raar dan aangezien de core van de Opteron veel groter is. IHS geen goed contact ?Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:45:
[...]
Bij mij werd een manchester toch echt warmer hoor...ook op lagere snelheden. De Opteron draaide duidelijk minder warm...
Ligt er aan welke versie je hebt wat betreft die X2's. Je hebt T en N versies. Die goudkleurige T of N staat op de hoek van je proc. Eén van de twee wordt sneller warm. Ook houdt de één van meer volts dan de ander. Maar of dat nou de T is of de N weet ik niet. Op Xtreem is er veel over terug te vinden in het grote X2 Overclocking topic.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:45:
[...]
Bij mij werd een manchester toch echt warmer hoor...ook op lagere snelheden. De Opteron draaide duidelijk minder warm...
[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 08-11-2006 11:58 ]
Net nog even zitten spitten in dat topic. Maar de T versies hebben de neiging meer volts te willen en worden warmer dan de N versies.Astennu schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:12:
Ah okeey dan. Ik heb geen idee wat ik heb. Ik zal er eens op gaan letten. Maar ik vond de warmte van me huidige opteron ook wel mee van TOV de Manchester. Ik vraag me af wat het verschil is in de cpu. Er moet een reden zijn waarom de een minder warm wordt. Misschien minder lekstroom of zo ?
Uhmm ik zal eens kijken als ik de cooler er af heb. Misschien komt er nog een opteron 170 volgende week. De snelste blijft ik mijn sys zittenDemon_Eyez schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:52:
[...]
Net nog even zitten spitten in dat topic. Maar de T versies hebben de neiging meer volts te willen en worden warmer dan de N versies.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Een heel bekend probleemFokkeH schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:47:
Heb mn Oppie 165 ook eindelijk stabiel @2800 (9x311)
Hij loopt op 1,425 volt. Het rare is dat hij op 1,4 volt op 9x300=2700 het ook prima doet, maar alleen de koude boot levert dan problemen op. Hij hangt dan bij het Posten. Als ik dan reset doet ie het prima. Net een oude auto zeg maar![]()
Maar 2800mhz was mijn doel..![]()
Het slechte geheugen was dus eerder de reden dat hij het niet pakte, corsair XMS 2x1gb maakt het goed. Het memory loopt overigens 'maar' op 194 mhz. Ik ga kijken of ik die divider met hoger voltage iets omhoog kan knallen. will keep you guys informed offcourse.
nou ja ik heb hem nu dus op 1,425 lopen en hij lijkt het prima te doen. Het is zeker apart want heet worden doet het niet. Heb overigens ook het mem iets omhoog gedaan (geen idee waarom) maybe dat dit er ook iets mee te maken heeft?Nou ja, ga komende dagen nog wel iets spelen. Ergens denk ik er vaak aan om nog eens een DFI te kopen en echt alles te proberen, maar in all-day-use laat ik hem toch meestal op 2,4 ghz stabiel lopen. Dat is meer dan genoeg voor wat ik ermee doe. Ik ben met 2,8 ghz in ieder geval voorbereid op de toekomstige games! Komend voorjaar maar eens naar leuke DX10 videokaart kijken.Astennu schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:15:
[...]
Een heel bekend probleemheb ik dus ook. Ik verdacht het moederbord maar dat is het zo te horen niet. Ik krijg het volgens mij alleen bij hogere voltages. Wat wel vaag is is dat 2700 MHz 1.3v prime stabiel in maar tijdens games liep i vast. Met 1.325 doet i het wel goed in games maar gaat een cold boot soms niet goed en hangt i bij het laden van windows. Na reset werkt alles naar behoren....
Ik heb em dus altijd op 2700 1.325 lopen. Maar idd hij gebruikt dan best wel wat stroom. Kast gebruikt iets van 190 watt met koetje aan. En cpu gebruikt dan nog niet eens 85 watt :\ Ik heb de Bios van me X1900 XTX ook al aangepast naar low voltage dus ik vraag me af wat er veel stroom vreet. Verder is die DFi super ik draai nu 1204 HTT zonder voltage verhoging laast had ik 1350 was ook geen probleem ( voltage nog steeds op zijn laagste standFokkeH schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:25:
[...]
nou ja ik heb hem nu dus op 1,425 lopen en hij lijkt het prima te doen. Het is zeker apart want heet worden doet het niet. Heb overigens ook het mem iets omhoog gedaan (geen idee waarom) maybe dat dit er ook iets mee te maken heeft?Nou ja, ga komende dagen nog wel iets spelen. Ergens denk ik er vaak aan om nog eens een DFI te kopen en echt alles te proberen, maar in all-day-use laat ik hem toch meestal op 2,4 ghz stabiel lopen. Dat is meer dan genoeg voor wat ik ermee doe. Ik ben met 2,8 ghz in ieder geval voorbereid op de toekomstige games! Komend voorjaar maar eens naar leuke DX10 videokaart kijken.
Heb trouwens altijd cool&quiet aan (energierekening) en het valt me op dat ik het wel heel gek moet maken wil windows besluiten hem van de 1,53 ghz af te halen (wat nu het laagste is)
Componenten zie ik ook niet weet alleen dat een X2 cpu op 1.35v max 85 watt verbruikt aangezien ik daar onder zit en AMD altijd hogere inzet zal het geen 85 watt zijn. Meestal was het rond de 70 watt dus zo iets zal ik dan ook wel hebben. Verder heb ik wel 2 HD's er in hangen en een X-Fi kaartje. Geen idee wat die verbruikt. Maar ik kan die kaart er wel een keer uit trekken dan opnieuw meten. Me VGA kaart zal ook wel wat gebruiken en Ram geheugen zal ook wel 30-60 watt gebruiken en dan je mobo nog....FokkeH schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:59:
Ik heb geen idee wat mijn geheugen aankan, het mobo gaat al bij het minst geringste steigeren. Als ik 'normaal' overclock (dus via dat AI van Asus) dan gaat alles zo 10% hoger, maar als de CPU hoog loopt en ik wil het mem ook naar 220 brengen dan kapt hij ermee. Asus heeft gewoon wat meer beperkingen hierin voor mijn gevoel.
Overigens heel fijn die Hoge HTT, je hebt er alleen niets aan. Snelheidsverschil tussen 3x of 5x HTT is nihil. Mijn asus gaat overigens ook prima om met hoge HTT, heb 1250 gedraait en hij is passief gekoeld. Mag wel gezegd worden dat ik goede koeling heb in de kast zelf. Overigens, waar zie jij precies het verbruik van je componenten?
[ Voor 22% gewijzigd door Okasha op 10-11-2006 09:08 ]
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Temp verschil tussen uur stressed en idle is wel groot zeg bij mijAstennu schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:43:
Ik heb dat gedonder dus ook met cold boots. Op lagere snelheden heb ik dat probleem volgens mij niet. Ik zal het eens gaan testen.
Volgens mij moet ik snel naar een 170 cpu gaan zoeken als ik dit hoor. Want ze zijn dus haast niet meer te krijgen. Die 165 zijn volgens mij wel redelijk leverbaar maar die hebben die shitty 9x mult.
Maar dat hielp ook niet ? Ik denk dat het iets te maken heeft met de hoge clocks. Kan me niet voorstellen dat die Opterons op stock speed ook niet willen cold booten.FokkeH schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:40:
hehe maar bij deze test liep die ook op 1,5 volt heh![]()
hoopte dat ik zo geen cold boot issues had
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq