Ik heb enkele vragen over mijn geheugen.
Allereerst het type: Corsair Twinx1024A-6400, DDR2 800.
Dit werkt op een Asus M2N4-SLI-moederbord, met een AMD X2 4200+ (2x2,2GHz)
Mijn eerste probleem(pje):
In CPU-Z geeft hij als Frequency maar 368,6 aan, terwijl dit 400 moet zijn. Als ik de frequency van mijn CPU overclock naar 220 MHz ipv. 200, staat dit gewoon op 400. Kan ik dit ook ingesteld krijgen dat dit werkt zonder mijn CPU over te clocken?
Mijn tweede probleem:
Ik weet niet wat mijn standaard timings precies zijn. Link:
http://corsairmemory.com/...pecs/TWIN2X1024A-6400.pdf
Volgens deze link is de SPD geprogrammeerd op 5-5-5-15. Vlak erboven staat dat het getest is op 5-5-5-12 op 1,9V. Volgens de site van een winkel (in dit geval was Salland de eerste link waar het stond) is het 5-5-5-12. Weet iemand die dit geheugen ook heeft wat ik nu moet instellen? Als ik niets instel, geeft CPU-Z 5-5-5-18 aan, wat weer teveel is.
Volgende vraag: Moet ik DDR2-800 op 1,9volt laten draaien? Toen ik mijn geheugen op 1,8V liet draaien, met als latencies 5-5-5-12, kreeg ik een enge piep uit mijn pc, en toen moest ik de CMOS resetten omdat de bios mijn HD niet meer herkende. Sindsdien draait hij op 1,9V, met 5-5-5-18, en ik heb nog geen problemen ondervonden. Is 1,8V te weinig voor mijn geheugen, of was de 5-5-5-12 gewoon te hoog gegrepen?
Alvast bedankt voor de reacties.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis