@Remy
Het is wel appart dat mijn posts zo hun eigen leven gaan leiden...

Dus even voor de duidelijkheid:
- Ik heb nu een 350D en deze is heel goed, maar als het echt de moeite word dan stap ik over naar een nieuwe cam.
- Over de draaiknopjes en toeters en bellen, ik gebruik heel vaak de M, AV, TV en P stand, om bewegings onscherpte te voorkomen of een mooie dof te creeëren! Ik bedoelde hiermee de sensor cleaning, spotmetering en 2 extra megapixel, en quickdial etc. Deze dingen heb ik niet percé nodig om foto's te maken (maakt het wel makkelijker) Maar aan de uiteindelijke foto kun je (bijna) niet zien of het met de 40D, 30D of de 350D is gemaakt, dat is mijn punt als ik het heb over vooritgang en generaties camera's.
- Over de nood van betere ruis performance, ik heb vrijdag geholpen met trouwfoto's maken in de kerk en daar schoot ik op 200mm met de canon 70-200F4 op 1/60 sec F4 iso1600 (ik heb nogal een vast hand en leunen tegen iets helpt ook) En heb toen lichtjes ingeflitst om de beweging te bevreizen en beter uit te lichten. De foto's zijn goed gelukt maar op iso 1600 die ik nog een beetje moest pushen zit er gewoon veel te veel korrel op de foto's zodat er heel veel detail verloren gaat.
Natuurlijk had ik met een 70-200 F2.8 IS ipv. de 70-200 F4 op 200mm met IS en op F2.8 met 1/50 sec iso 800 kunnen schieten...
Maar het had mooi geweest als de cam gewoon beter met de ruis om kan gaan, dan kanje F4 glas gebruiken als of het f2.8 glas is kwa lichtsterkte. En soms heb je gewoon meer diafragma nodig om af te knijpen omdat de dof anders te krap word en dan komt de iso weer in het verhaal.
Enja, ik ben aan het sparen voor een 17-55 F2.8 IS USM en een 70-200 f4 IS USM of 70-200 F2.8 IS USM....
Edit:
Hier 2 voorbeeld foto's op iso 1600:
200mm F4 1/100sec iso1600, 430Ex direct ingeflitst
(Had wel iets meer flits kunnen gebuiken)
145mm F4 1/60sec iso1600, 430Ex direct ingeflitst
beide foto's vind ik zelf goed gelukt al is er altijd ruimte voor verbetering.
Ik vind in het OOF gedeelte de ruis hier wel hinderlijk...
Als ik hier een body had gehad die op iso 1600 evenveel ruis produceerde als nu op iso800 dan koop iik die.
Natuurlijk had ik ook F2.8 glas met IS kunnen kopen (ga ik ook doen) Maar de camera kan ook altijd beter...
[
Voor 18% gewijzigd door
Lennart_1337 op 30-08-2006 16:02
]