Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:00:
Hmm... die pricewatch... ik heb nu toch echt een toko gevonden die goedkoper is: OBCS, ken de hele toko niet maar ze vragen voor de kit 743,92 en voor de body 671,89. En dat terwijl ik eigenlijk al besloten had om over 2 weken maar ff naar Duitsland te hobbelen ...
Als je naar Duitsland rijdt moet je ook echt weten waar je naartoe rijdt, ik denk ook niet dat je bij een willekeurige foto-boer in Duitsland ver onder de 800 euro voor een body-only zult uitkomen, zie bijvoorbeeld Foto-Koch.

Kijk ook even in de pricewatch van www.kieskeurig.nl, daar vond ik vele goedkopere shops dan die in de tweakers pricewatch stonden... ook OBCS overigens. Ik ben echter voor Progress gegaan, paar euro's duurder, maar ik had er goede ervaringen mee in het verleden, en er staat 2 jaar garantie bij de 400D.

Mijn delivery is gepland op week 36... ik ben benieuwd, ga volgende week zondag naar een dierentuin dus ik hoop dat 't gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

catchingfire schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:26:
[...]
Ik ben echter voor Progress gegaan, paar euro's duurder, maar ik had er goede ervaringen mee in het verleden, en er staat 2 jaar garantie bij de 400D.
Waarom hebben ze ooit dat leesplankje op school weggedaan...? Aap, Noot, Mies... :+

Iedereen in de fokking EU heeft 2 jaar garantie. Dat is nu al een paar keer gezegd. Of ze dat nu in hun advertenties schrijven of niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jij leest ook niet, want dat is een richtlijn en geen harde regel welke land al overgenomen heeft. Maar goed, daar gan genoeg topics over.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik kende die site nog niet maar ik ga hem zeker vaker bezoeken.
Vooral de real-life noise test en raw vs. jpeg vind ik zeer interessant.

Volgens die tests is er toch een behoorlijk veschil tussen jpeg en raw. De jpegs van de 350D tonen meer detail (ondanks de 2 MP minder) maar de raw van de 400D is dan weer een pak beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voutloos schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:54:
Jij leest ook niet, want dat is een richtlijn en geen harde regel welke land al overgenomen heeft. Maar goed, daar gan genoeg topics over.
Nederland iig wel, dus daar hoeft weinig meer over gedebatteerd te worden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

JumpStart schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:43:
[...]

Je allereerste post hier, gefeliciteerd. Helaas sla je met de inhoud een beetje de plank mis. Ja, de 70-200 f/2,8 L IS USM is een fantastisch ding, maar de gemiddelde koper die de Canon 400D als kandidaat in de kijker heeft, die heeft géén €1700 over voor een telelens. De 400D is immers instap-budget, en dat is je nieuwe objectief zeker niet.

Maar laat deze weerstand tegen je eerste berichtje je niet ontmoedigen verder :+
Dat vind ik dus bull. Ik kan beste een 5D betalen maar ik heb een 350D gekocht omdat hij veruit dezelfde kwaliteit in foto's biedt (iets mindere res. maar de ruis is veruit evengoed). Ik investeer daarom liever in goede lenzen omdat deze er zijn om te blijven. En een body niet. De 6D zal ook al om de hoek staan. Dus liever een 350D met veel goed glas dan een 5D met wat minder glas. Tenzij je natuurlijk veeel geld ervoor over hebt.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Zie hier fullsize pics (GROOT dus) van een kerel die in Amerika z'n 400D al heeft opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
multipasser schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:07:Dat vind ik dus bull. Ik kan beste een 5D betalen maar ik heb een 350D gekocht omdat hij veruit dezelfde kwaliteit in foto's biedt (iets mindere res. maar de ruis is veruit evengoed).
Je hebt helemaal gelijk om in glas te investeren ipv in de body. En de ruis van een 'standard' JPG plaatje dat in de camera wordt gegenereerd door de 350D of 5D is nagenoeg gelijk.
Maar het grote verschil zit hem in de RAW-output van beide camera's, want pas dan merk je het verschil tussen de 2 sensoren, waarbij de 5D aanzienlijk minder ruis heeft en een groter dynamisch bereik. Zie: http://www.ddisoftware.com/20d-5d/ , waarbij de 20D (imo het beste vergelijkbaar met de 350D sensor) tegenover de 5D wordt gezet. Op de hogere ISO's is het verschil in de praktijk duidelijk zichtbaar. Als je erg vaak die hoge ISO waardes moet gebruiken, dan kan dat dus een reden zijn om toch nog voor een 5D te kiezen ipv een 400D of 350D. Maar glas heeft in 90% van de gevallen uiteraard voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

YEAH! 8) Heb zojuist de Canon EOS 400D gereserveerd/ besteld bij verkoop.net. Ik kan hem de 14e ophalen. Ik zag dat Mig29 gelijk had en sommige shops hem al de 8e hadden. Maar die zijn voor mij wat moeilijker te bereiken.
Verkoop.net mailt binnen 2 minuten terug als je met ze contact opneemt via de website. En dat op een zondag rond lunchtijd _/-\o_

Nog 11 nachtjes slapen ;) en moet nog een sigma 17-70mm + filter , canon 50mm 1.8, 2GB geheugen. en een tas regelen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:00:
Edit2: Ook pc24 heeft scherpere prijzen dan de pricewatch, maarreh het zit in Duitsland en je kunt je spullen afhalen aan grens en daar betalen) - ik vraag me af: zijn dan de Nederlandse garantie voorwaarden of de Duitse (respectievelijk 1 of 2 jaar) van toepassing? Ik wil per se die 2 jaar.
Bij sommige zaken kun je garantie bijkopen tot 5 jaar of zo voor zo'n 40-50 euro.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Is het verstandig om 350d te verkopen voor een 400d, of zijn de verschillen zo klein dat het eigelijk geen nut heeft?

wat ik bijvoorbeeld zie is dat de zoeker niet echt in grote is toegenomen, het scherm is misschien een voordeel, die 2mp merk je toch vrij weinig van... zijn er andere voordelen die het een must maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
wilmocs: Heb je het hele topic gelezen. Ik denk dat je dan namelijk voor jezelf goed kan beslissen of _jij_ het het waard vindt om je huidige 350d te vervangen voor een 400d. Er zullen een hoop huidige eigenaars van de 350d zijn die niet overstappen op de 400d. Er zijn er ook zat die het wel doen, het ligt er alleen maar aan hoeveel waarde jij hecht aan de verbeteringen ( en ja, die zijn allemaal al in dit topic besproken )

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmocs schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:31:
Is het verstandig om 350d te verkopen voor een 400d, of zijn de verschillen zo klein dat het eigelijk geen nut heeft?
Als je op sites als http://www.dpreview.com in het canon SLR forum kijkt zie je dat de meesten niet zeggen te upgraden van een 350D naar een 400D. Vanaf een 300D zijn er beduidend meer geïnteresseerden.
Zelf stond ik op het punt een 350D te kopen toen de ik de eerste geruchten van een opvolger las. 2 maanden later werd de 400D aangekondigd en ik ben blij dat ik heb gewacht. De 2 Mp extra zul je weinig van merken. Maar vooral het grotere display en de grotere buffer zijn m.i. echt een pré. Dat anti-stof systeem is prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Wat ik nog vergeten was in de TS, maar wel belangrijk is, ook volgens Imaging Resource:
Most valuable. Here's my top choice for the greatest improvement in the Rebel XTi: the AF sensor borrowed from the 30D.
Dit betekent dat de 400D een erg goed AF-systeem heeft meegekregen, on par met de 30D :) Slim van Canon om dit gelijk te trekken.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

multipasser schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:07:
[...]

Dat vind ik dus bull. Ik kan beste een 5D betalen maar ik heb een 350D gekocht omdat hij veruit dezelfde kwaliteit in foto's biedt (iets mindere res. maar de ruis is veruit evengoed). Ik investeer daarom liever in goede lenzen omdat deze er zijn om te blijven. En een body niet. De 6D zal ook al om de hoek staan. Dus liever een 350D met veel goed glas dan een 5D met wat minder glas. Tenzij je natuurlijk veeel geld ervoor over hebt.
Nee, dat is dus geen bull. Let op: ik heb het niet voor niets over de gemiddelde 350D / 400D koper die instapt met deze camera omdat het een... jawel, een BUDGET model is. Doelgroep: onderkant van de markt, de instappers. Mensen die hopen met, zeg, € 1000 tot 1500 klaar te kunnen zijn.

Dat jij veel beter in de slappe was zit is prima. Daarmee ben je géén gemiddelde instapper, niets ten nadele overigens voor jou als wèl gemiddelde beginners. Wat blijft staan is dat de gemiddelde instapper géén 17 a 1800 pop neertelt voor een waanzinnig stuk L glas. Dat is een hoger bedrag dan wat de gemiddelde beginneling als start-investering tot zijn/haar beschikking heeft.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JumpStart: Volgens mij begrijp je de redenatie van Multipasser niet helemaal, want IMO slaat hij de plank absoluut niet mis. Wat ik uit zijn woorden opmaak is dat hij een budget van pakweg 3000 euro heeft en daarvoor een EOS 5D plus instaplens kan kopen, of een 350D met kwaliteitslenzen. Ik ben het helemaal met hem eens dat je met de laatste set mooiere foto's kunt maken en dat het een betere investering is.

Jouw verhaal klopt ook, maar is niet wat multipasser bedoelde :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Absoluut eens dat je glas belangrijker is dan je body, en daarom dan ook met Multipasser en G5r hierboven: een body gaat 2 tot 5 jaar mee, je glas forever, bij wijze van spreken. Dit betekent niet dat je niet in een goeie body moet investeren, integendeel: maar de 400D -is- goed, en als dan ipv zoals Grrrrrene als voorbeeld geeft, die body neemt + een aantal zeer goeie lenzen: hell ik zou er zo voor gaan :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hey, dan niet -O- Niemand stelt hier dat glas minder belangrijk is dan body.

Ik reageerde op een bericht van petervandinther, die lyrisch hier in het budget-dSLR topic komt verkondigen dat 'ie de 70-200 mm f/2,8 L IS USM gekocht heeft. Mijn reactie op zijn post was er eentje van "de gemiddelde koper die de Canon 400D als kandidaat in de kijker heeft, die heeft géén €1700 over voor een telelens."

Zie JumpStart in "Canon 400D 10,1MP dSLR introductie"

Dat iemand met ruimer budget nog steeds prima voor de 350D/400D kan kiezen, spreek ik toch nergens tegen? Als multipasser dat toch voor een 350D/400D en de 70-200 L IS toeter gaat, dan is daar alleen maar mee gezegd dat hij geen doorsnee 350D/400D instapper is.

Grrrrrene's losjes genoemde 3000 euro vind ik toch ècht geen instap budget meer. Kan aan mij liggen...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dan zijn we het blijkbaar wel eens, ik snap nu in welke context ik je verhaal moet lezen. Een 70-200/2.8L IS is niet direct de meest verkochte lens bij een 400D inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Canon EOS 400D / Digital Rebel XTi/ Kiss X Digital Preview
September 2006, Phil Askey
http://www.dpreview.com/articles/canoneos400d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
leuk dat die megapixel race eindelijk over is. tis alleen jammer dat canon maar tot 1600 iso gaat.
ik had eigenlijk wel verwacht dat dat soort specs wel verder ontwikkelt zouden worden.

maar mischien is de ruis wel minder geworden en kun je de 1600 lekker ver pushen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik had eerst grote twijfels over het verdwijnen van het kleine lcd'tje met alle info, maar ik moet zeggen dat na het lezen van enkele reviews deze twijfel zeker afneemt.
Binnenkort maar eens langs de fotozaak om het zelf te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:48

ThunderNet

Flits!

Remy schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:05:
Absoluut eens dat je glas belangrijker is dan je body, en daarom dan ook met Multipasser en G5r hierboven: een body gaat 2 tot 5 jaar mee, je glas forever, bij wijze van spreken. Dit betekent niet dat je niet in een goeie body moet investeren, integendeel: maar de 400D -is- goed, en als dan ipv zoals Grrrrrene als voorbeeld geeft, die body neemt + een aantal zeer goeie lenzen: hell ik zou er zo voor gaan :)
Afhanklijk hoelang EF/EF-s nog mee gaat :)
Als je naar de geschiedenis kijkt... Canon lust er wel pap van om van mount te wisselen om het zo te zeggen :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds dat ze groot zijn hebben ze 1x gewisseld, en terecht. Daarnaast heeft Canon een jaar of twee terug nog gezegd tenminste 25 jaar met de EF-mount te willen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

neographikal schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:31:
Sinds dat ze groot zijn hebben ze 1x gewisseld, en terecht. Daarnaast heeft Canon een jaar of twee terug nog gezegd tenminste 25 jaar met de EF-mount te willen doen :)
Precies! Een beetje domme opmerking inderdaad. Canon neemt zo'n beslissing echt niet licht omdat ze daarmee een moment creëren dat iemand net zo makkelijk kan overstappen. Maar op een gegeven moment moet je gewoon. Op zich is er dan nog niets aan de hand. Je kunt nog makkelijk jaren verder met je spullen. Alleen het verkopen is een probleem... Alhowel...er zijn zelfs adapters om FD lenzen op je EOS te frutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Ik heb hem zojuist ook besteld met EF-S 18-55mm . Alleen nu vraag ik me af welke lens ik het beste kan kopen om mee te beginnen. Ik had de volgende 2 lenzen in gedachte. 1 ervan.

Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

Ze zijn niet te vergelijken. Maar wat is verstandiger om mee te beginnen?
Dit wordt mn eerste dslr. Hiervoor had ik een S3 IS.

Mkay :X Bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Nyana op 05-09-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Skype schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:31:
Ik heb hem zojuist ook besteld. Alleen nu vraag ik me af welke lens ik het beste kan kopen om mee te beginnen. Ik heb wel een kit met een EF-S 18-55mm gedaan. En ik had e volgende 2 lenzen in gedachte. 1 ervan.

Dit soort vragen horen dus in Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0 thuis. En lees vooral de startpost goed door :)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:36:
[...]

Niet echt vergelijkbaar nee want ene is tele zoom en de andere is een zoomlenswide angle zoom. Aangezine je kit hebt heb je al een 18-55 zoom dus kun je beter een 70-200 kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door breinonline op 05-09-2006 18:37 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zojuist ook besteld met EF-S 18-55mm . Alleen nu vraag ik me af welke lens ik het beste kan kopen om mee te beginnen. Ik had de volgende 2 lenzen in gedachte. 1 ervan.

Niet echt vergelijkbaar nee want ene is tele en de andere is een zoomlens. Aangezine je kit hebt heb je al een 18-55 zoom dus kun je beter een 70-200 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hem zojuist ook besteld. Alleen nu vraag ik me af welke lens ik het beste kan kopen om mee te beginnen. Ik heb wel een kit met een EF-S 18-55mm gedaan. En ik had e volgende 2 lenzen in gedachte. 1 ervan.

Als je de 18-55 al hebt én ook wil gaan gebruiken kun je het beste de 70-200 kopen, maar over die keus moet je goed nadenken: wíl je de 18-55 wel gaan gebruiken? Waarschijnlijk wel, anders had je hem niet gekocht :) Waarom niet eerst eens een tijdje de 18-55 gebruiken en dan kijken wat je wil? Misschien dat je tot de conclusie komt dat je met UWA wel beter af bent, ipv een dure L-zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:36:
Niet echt vergelijkbaar nee want ene is tele en de andere is een zoomlens.
volgens mij zijn het allebei zoomlenzen.

waar je het beste mee kunt beginnen? ondanks dat het niet bepaald een toplens is, kun je het beste gewoon met de kitlens beginnen, dan zal je naar verloop van tijd zien of en wat je verder wilt hebben; meer groothoek, meer tele, grote lichtsterkte, macro, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps ik kan eigenlijk niet zo snel vinden of de 400D nog steeds die irritante AF assist heeft in de vorm van dat ultra enge witte lampje :( mochten ze nu infrarood scherpstellen dan zou voor mij daarmee al genoeg reden zijn om over te stappen van de 350D naar de 400D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

neographikal schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:31:
Laten we hopen. Maar er zijn altijd wendingen die om de hoek staan te wachten.
Net als HDR eigenlijk een revolutie is binnen de fotografie die na het onstaan van de DSLR's al 50 jaar onveranderd was. Toestellen zulllen zich aanpassen aan HDR of nog andere nieuwe formaten.
Zo kan het zijn dat we binnen 5 jaar een verbluffende technologie hebben waardoor ze naar EF-II moeten overstappen. Niemand kan dat nu voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
@ multipasser
Denk jij dan pro te zijn omdat je een toplens heb of van plan bent aan te schafen?

Lees de post van JumpStart want daar in staat alleen maar dat je niet een typische 350 in een dozijn instapper ben omdat je wat meer te besteden hebt (wie wat spaart die heeft wat)

Of hij het een goede/slechte keuze vind om niet de duurste body te kopen die je kan betalen dat lees ik nergens uit z'n post.

Volgens mij ben je alleen een pro als je er je beroep (profession) van gemaakt hebt! Je materiaal doet er dus totaal niet toe voor het pro zijn of niet.

Dat het er misschien in de ogen van sommige mensen stoer uit ziet om met dure spullen rond te lopen of dat je als amateur met relatief eenvoudig materiaal bizar mooie foto's kan maken is heel wat anders.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 05-09-2006 21:13 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
multipasser schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:55:
[...]

Waarom is iemand pas pro zodra hij TOPLENZEN en een TOP BODY heeft?

[knip]
martijn_tje schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:12:
@ multipasser
Denk jij dan pro te zijn omdat je een toplens heb of van plan bent aan te schafen?

[knip]

Volgens mij ben je alleen een pro als je er je beroep (profession) van gemaakt hebt! Je materiaal doet er dus totaal niet toe voor het pro zijn of niet.

Dat het er misschien in de ogen van sommige mensen stoer uit ziet om met dure spullen rond te lopen of dat je als amateur met relatief eenvoudig materiaal bizar mooie foto's kan maken is heel wat anders.
Volgens mij zeggen jullie exact hetzelfde en dat is dat je met pro-gear nog geen pro-fotograaf bent. Ik denk ook niet dat iemand het hier niet mee eens is :)

Laten we gewoon weer verder praten over de 400D, daar gaat het topic nml over...

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 05-09-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Zijn er hier veel mensen die de 400D al hebben besteld? Of iig van plan zijn hem te kopen? Toen ik bestelde was ik nummertje 24 ongeveer en ze zouden er 40 binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:36:
ps ik kan eigenlijk niet zo snel vinden of de 400D nog steeds die irritante AF assist heeft in de vorm van dat ultra enge witte lampje :(
Hij heeft net als de 300D en 350D nog steeds die "irritante" AF-assist middels de flits. (ultra-enge witte lampje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
je bedoeld die stroboscopische flits orgie? Er is geen vervangend iets voor, en 't zal er dus vast inzitten. Als je een externe flitser hebt stopt dit geval :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vervangend iets: Speedlite ST-E2. :P Is toch wel een heel stuk kleiner en lichter dan de echte flitsers. Is wel redelijk aan de prijs en het is natuurlijk nog steeds omslachtiger dan gewoon een standaard feature in de body.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voutloos schreef op woensdag 06 september 2006 @ 08:07:
Vervangend iets: Speedlite ST-E2. :P Is toch wel een heel stuk kleiner en lichter dan de echte flitsers.
Ideaal ding. Ook nog een remote commander, wat zijn primaire taak is. Alleen is ie net zo duur als een 430EX, en daar komt ook nog een beetje licht vanaf.
Wat dat betreft baal ik een beetje van de keuzes die Canon heeft gemaakt vwb het flitssysteem. Bij Minolta (en ik dacht bij Nikon ook) is elke flitser in staat om remote commander te spelen en ben je niet gedwongen om de duurste te kopen om andere flitsers aan te sturen.
Misschien toch maar gewoon een radio trigger kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Even wat posts verwijderd van mensen die toch offtopic doorgingen, na een subtiel verzoek van Grrrrrene om weer ontopic te gaan :) Als multipasser met anderen een discussie wil over wie pro is en wie niet, mogen ze dat vooral doen - maar niet in dit topic ;)

Over de 400D: op deze pagina is goed te zien hoe subtiel de wijzigingen zijn tov de 350D, onderaan: het is wel duidelijk dat het scherm erg veel ruimte inneemt en dat daardoor de knoppenrij links kleinere knoppen heeft gekregen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

mphilipp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 08:18:
[...]

Ideaal ding. Ook nog een remote commander, wat zijn primaire taak is. Alleen is ie net zo duur als een 430EX, en daar komt ook nog een beetje licht vanaf.
Wat dat betreft baal ik een beetje van de keuzes die Canon heeft gemaakt vwb het flitssysteem. Bij Minolta (en ik dacht bij Nikon ook) is elke flitser in staat om remote commander te spelen en ben je niet gedwongen om de duurste te kopen om andere flitsers aan te sturen.
Misschien toch maar gewoon een radio trigger kopen.
Volgens mij kan de Nikon SB600 ook geen master spelen en heb je daar de SB800 voor nodig. Het gras is niet altijd groener bij de buren ;)
Dit was wel 1 van de redenen dat ik voor een SB800 ben gegaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:06:
Over de 400D: op deze pagina is goed te zien hoe subtiel de wijzigingen zijn tov de 350D, onderaan: het is wel duidelijk dat het scherm erg veel ruimte inneemt en dat daardoor de knoppenrij links kleinere knoppen heeft gekregen.
Wel een handige zet though, de grip hoeft niet veranderd te worden wat veel kosten scheelt en consumenten vinden het grotere scherm prachtig :)
Arfman schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:20:
[...]

Volgens mij kan de Nikon SB600 ook geen master spelen en heb je daar de SB800 voor nodig. Het gras is niet altijd groener bij de buren ;)
Dit was wel 1 van de redenen dat ik voor een SB800 ben gegaan.
Klopt, maar de meeste Nikonbody's kunnen het echter weer wel :) De ST-E2 vind ik zelf niet interessant, ik haal mezelf dan wel een 550/580EX waar ook nog wat licht vanaf komt :P

[ Voor 31% gewijzigd door neographikal op 06-09-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Arfman schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:20:
[...]
Dan is het toch helaas alleen Minolta/Sony die erover heeft nagedacht... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
neographikal schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:43:
[...]

Wel een handige zet though, de grip hoeft niet veranderd te worden wat veel kosten scheelt en consumenten vinden het grotere scherm prachtig :)
Klopt! :) Dat grote scherm was eerder al voor velen ook een van de hoofdredenen om over te stappen van de 20D naar de 30D. Niet dat de 20D zo slecht was, maar een aantal minpuntjes / beperkingen, waaronder ook de missende spotmeting, zijn gefixt in de 30D. Nu doet Canon dat (het scherm) ook met de 400D en zet daarmee een prima lijn in :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op woensdag 06 september 2006 @ 08:07:
Vervangend iets: Speedlite ST-E2. :P Is toch wel een heel stuk kleiner en lichter dan de echte flitsers. Is wel redelijk aan de prijs en het is natuurlijk nog steeds omslachtiger dan gewoon een standaard feature in de body.
die heb ik al, alleen met dat ding erop past de camera niet meer in mijn tasje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:09:
[...]
die heb ik al, alleen met dat ding erop past de camera niet meer in mijn tasje :P
Dat was voor mij ook de reden de 430EX te kopen i.p.v. b.v. de 580. De 430EX past nog netjes bij de 400D (en voldoet ook aan m'n wensen), de 580 is echt een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:43:

Niet alleen consumenten hoor ;) Ik zou zelf wel willen dat het histogram half doorschijnend over de foto werd geprojecteerd zodat de foto zelf fullscreen is. Evt nog met de mogelijkheid om het histogram te verschuiven.

Verwijderd

Nou ga ik volgende week Woensdag 13 september op vakantie weet iemand of er ergens een winkel is desnoods in Belgie die de Canon 400d geleverd krijgt voor die tijd?. Ik heb diverse sites bekeken en de meeste winkels hebben hem pas in de week van 18 september. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rust zeg hier ....zzzzzz Of is het stilte voor de storm >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:41:
ach ja komen weer veel leuke feesies aan komende weken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:41:
Tsja ik heb alle accesoires al liggen (lens, flitser, battery grip, filters enz.), ik mis alleen nog.... de 400D! ben benieuwd waar en wanneer 'ie ergens voor een leuke prijs af te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Denk dat je bij de goedkope shops in de wachtrij komt te staan. Wellicht bij een (dure) Dixons dat je 'm dit weekend al kunt scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 09:59
Ik zag in het filmpje van Phil op DPreview.com dat 1 van de anti-dust zaken een softwareprogramaatje is dat aan de hand van een 'ijkfoto' de stofvlekken op de foto kan lokaliseren en weghalen.

Nou ben ik zo stom geweest om midden in de woestijn van lens te wisselen op mijn 350D 8)7 , waardoor een aantal van mijn mooiste foto's de bekende vlekjes hebben. Nu ben ik een redelijke noob in het het digitale fotobewerkingscircus. Zo'n handig tooltje lijkt mij dus wel wat. Weet iemand hier iets meer over (of over soortgelijke handigheden)? Als ik nou een 400D had gehad: bzzzzz en weg zijn de stofjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

De Uitsmijter schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:06:
Ik zag in het filmpje van Phil op DPreview.com dat 1 van de anti-dust zaken een softwareprogramaatje is dat aan de hand van een 'ijkfoto' de stofvlekken op de foto kan lokaliseren en weghalen.[...]
Aan de hand van wat ik op Cameralabs gezien heb is het bewuste software programmaatje gewoon Canons Digital Photo Professional, oftewel, de RAW conversie software.

De, op de website van Canon beschikbare, versie is nu nog 2.1.1 R2 maar bij Cameralabs review wordt melding gemaakt van v2.2. Daar zit de functionaliteit in verwerkt, om preciezer te zijn, in de Stamp Tool van DPP. Binnen niet al te lange tijd zal dan ook wel v2.2 online beschikbaar komen.

* JumpStart gebruikt nu nog DPP v2.1.1.4. Eens kijken of met R2 er ook nog dingen verbeterd zijn...

[edit] Nee dus, het enige dat R2 fixed is een installation issue van v2.1

[ Voor 4% gewijzigd door JumpStart op 08-09-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Of anders even expirimenteren met de clone tool in photoshop, kan je ook leuke dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Lennart_1337 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:45:
Of anders even expirimenteren met de clone tool in photoshop, kan je ook leuke dingen mee doen.
Met de huidige stamp tool in DPP kan het ook, is in feite precies hetzelfde idee.

Straks met DPP v.2.2 is het echter een stapje beter geautomatiseerd. Dat zou in photoshop ook wel kunnen, maar mogelijk niet zo eenvoudig. Ik hoop maar dat er ook hot-pixels mee te verwijderen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De Uitsmijter schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:06:
Ik zag in het filmpje van Phil op DPreview.com dat 1 van de anti-dust zaken een softwareprogramaatje is dat aan de hand van een 'ijkfoto' de stofvlekken op de foto kan lokaliseren en weghalen.

Nou ben ik zo stom geweest om midden in de woestijn van lens te wisselen op mijn 350D 8)7 , waardoor een aantal van mijn mooiste foto's de bekende vlekjes hebben. Nu ben ik een redelijke noob in het het digitale fotobewerkingscircus. Zo'n handig tooltje lijkt mij dus wel wat. Weet iemand hier iets meer over (of over soortgelijke handigheden)? Als ik nou een 400D had gehad: bzzzzz en weg zijn de stofjes....
foto's trekken op F8 of f11 (meestal het scherpste van de lens) helpt ook al een eind!
Op f16 begin je stof goed te zien op f22/f32 zijn het echte vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het heeft weinig te maken met de scherpte van de lens, eerder met de lichtinval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Om dat wat te verduidelijken: hoe kleiner je diafragma, hoe meer het licht parallel op je sensor valt, dus niet meer links en rechts onder een hoekje toch nog stiekem om het stofje heen, maar daar waar het stofje zit, valt het niet meer op de sensor. Blijf trouwens wel realistisch he? Op f/22 of kleiner zie je de meest kleine stofjes nog, maar daar heb je bij real life foto's nooit last van. Als je op f/11 een stofje ziet, dan is het het waard om hem te verwijderen, wat je op f/22 extra ziet doet er heel weinig toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Uitsmijter schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:06:Nu ben ik een redelijke noob in het het digitale fotobewerkingscircus. Zo'n handig tooltje lijkt mij dus wel wat. Weet iemand hier iets meer over (of over soortgelijke handigheden)? Als ik nou een 400D had gehad: bzzzzz en weg zijn de stofjes....
Als je b.v. Photoshop hebt heb je een paar prachtige tools ter beschikking voor je stoffige woestijnfoto's ;)

De clone stamp kloont simpelweg een stukje foto naar een andere plek. Werkt meestal prima voor luchten of juist als er een bepaalde structuur in het te klonen materiaal zit.

De healing brush (vanaf Photoshop 7) is wat intelligenter; daarbij hoef je alleen maar als bron een stukje foto te nemen met dezelfde structuur als het doelgebied. De kleur enz. past Photoshop dan vanzelf aan. Werkt perfect voor luchten en subtiele kleurschakeringen en om b.v. oneffenheden in iemand's gezicht weg te werken zoals littekens.
Deze optie werkt niet goed als je met sterke kleurverlopen enz. te maken hebt (en geeft dan zelfs een heel maf resultaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Volgens Mig29 was de 400D vanaf vandaag leverbaar bij de betere Canon dealers. Iemand iets gehoord, gezien, gevoeld of misschien gekocht?

Ik moet nog wachten tot de 14e.. en zie een hoop webshops met leveringen op de 18e en 22e.

edit// Dixons de 15e en dynabyte de 19e.. Al denk ik niet dat iemand van hier daar zijn 400d koopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Vuvuzela op 08-09-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Maciek schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 18:46:
Volgens Mig29 was de 400D vanaf vandaag leverbaar bij de betere Canon dealers. Iemand iets gehoord, gezien, gevoeld of misschien gekocht?

Ik moet nog wachten tot de 14e.. en zie een hoop webshops met leveringen op de 18e en 22e.
Dat is ook maar afwachten. Hun verwachten de 14e maar daarom kan het wel langer duren. Ik hoop ook op de 14e maarjah. We zullen gauw genoeg horen wie de 1e is met een 400D >:)

wacht ongeduldig af *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Je bent allang niet meer de eerst, gisteren heeft iemand van het BelgiumDigital forum de eerste (naar alle waarschijnlijkheid) uitgeleverde 400D in Nederland gekregen. Wel via een Belgische shop volgens mij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Grrrrrene schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:01:
Om dat wat te verduidelijken: hoe kleiner je diafragma, hoe meer het licht parallel op je sensor valt, dus niet meer links en rechts onder een hoekje toch nog stiekem om het stofje heen, maar daar waar het stofje zit, valt het niet meer op de sensor. Blijf trouwens wel realistisch he? Op f/22 of kleiner zie je de meest kleine stofjes nog, maar daar heb je bij real life foto's nooit last van. Als je op f/11 een stofje ziet, dan is het het waard om hem te verwijderen, wat je op f/22 extra ziet doet er heel weinig toe :)
Klopt als een bus, maar voor sommige mensen kan het nog wel boeien :) Met name bij macrofoto's zit je vaak toch met een klein diafragma, of bij landschapsfotografie idem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Arfman schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:04:
Je bent allang niet meer de eerst, gisteren heeft iemand van het BelgiumDigital forum de eerste (naar alle waarschijnlijkheid) uitgeleverde 400D in Nederland gekregen. Wel via een Belgische shop volgens mij.
En alle mensen die al één hebben die niet actief zijn op een (fotografie) forum. Het lijkt me ook niet dat één shop als eerste een lading 400D's krijgt en de rest pas een dag later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Arfman schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:04:
Dat zeg ik ook niet. Ik zei dat we het gauw genoeg zullen horen als iemand hier hem heeft!

Ontopic maar weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skype schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:38:
[...]

Dat is ook maar afwachten. Hun verwachten de 14e maar daarom kan het wel langer duren. Ik hoop ook op de 14e maarjah. We zullen gauw genoeg horen wie de 1e is met een 400D >:)

wacht ongeduldig af *O*
Vandaag gehoord dat de camera's bij de Canon douane stand staan en worden tegengehouden tot de 14e zodat iedereen ze op hetzelfde moment uitgeleverd krijgt. De camera's zijn dus fysiek in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Tot de 14e.. dus dat betekent in de winkels vanaf de 15e? Of mogen ze de 13e al weg om op de 14e verkocht te worden?

* Vuvuzela wacht ongeduldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scheelt iig maximaal 1 dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

sorry voor offtopic.. Maar wat zijn je bronnen?
Klinkt iig alsof je bij canon werkt.

edit// om deze post nog nuttiger te maken hier kan je alle manuals downloaden in het engels. Waaronder die van de Rebel XTi :) 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Vuvuzela op 10-09-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hij werkt in een camera winkel en hoort veel van zulke dingen als eerste op dit forum

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ga ik mijn 400D ophalen.
Ik heb ook de 350D.
Ik heb bij iemand anders die de 400D ook bezit foto's gezien die duidelijk scherper zijn.
Ook is de ruis op ISO 1600 veel minder.

Ik heb dadelijk beide camera's en kan zelf een goed vergelijk maken.
Bij interesse wil ik op het forum wel wat resultaten tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:17:
Bij interesse wil ik op het forum wel wat resultaten tonen.
Graag :)
Waar haal je de cam? Ik ben trouwens ook benieuwd naar het snelheidsverschil tussen de 350d en de 400D. Een kleine impressie zou dus wel leuk zijn :>
edit// Welkom op GoT

[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 11-09-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop hem in duitsland.
Helaas is de body al uitverkocht...
Dus het wordt body met kitlens.
Die kitlens kan ik dan eventueel verkopen met de 350D, later....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:17:
Ik heb bij iemand anders die de 400D ook bezit foto's gezien die duidelijk scherper zijn.
Ook is de ruis op ISO 1600 veel minder.
Dat de 400D 'scherper' is lijkt me nogal vreemd. De scherpte van een foto wordt voor het grootste deel bepaald door de lens erop. Nu zal je wellicht een klein verschil zien in 'scherpte' tussen een 300D + 300 prime en een 1Ds II + 300 prime, maar tussen 350D-400D zal dit niet of nauwlijks waarneembaar zijn. De AF is wel veranderd op de 400D, dus het kan zijn dat er béter gefocused wordt, maar de 400D levert echt geen scherpere platen onder exact dezelde omstandigheden.

En over de ruis:
Chuck Westfall, Canon USA's Director of Media and Customer Relationship, says that dynamic range and noise levels with the Rebel XTi/400D are nearly identical to the camera it replaces, despite the smaller pixel size of the new model (5.7µm square vs 6.4µm square for the Rebel XT/350D).Bron: http://www.robgalbraith.com

[ Voor 20% gewijzigd door LoneGunman op 11-09-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gehoord van Kamera-express dat ze vanmiddag rond 15:00 uur 140 stuks binnen krijgen. Jammer dat ze niet echt goedkoop zijn :( Dus wie goedkoop de Canon 400 d wil zal dus nog ruim een week of langer moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Dat van die scherpte kan ook gewoon post-processing zijn van de camera. Tenzij het hier om RAW foto's gaat, maar dat kan ik me eigenljik niet voorstellen.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nou, hij zal door zijn 10mpixel iets meer resolven, maar ik denk niet dat het verschil heel schokkend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:39:
Zojuist gehoord van Kamera-express dat ze vanmiddag rond 15:00 uur 140 stuks binnen krijgen. Jammer dat ze niet echt goedkoop zijn :( Dus wie goedkoop de Canon 400 d wil zal dus nog ruim een week of langer moeten wachten
Waarom moet de camera goedkoop zijn? Waarom kan je niet gewoon de marktprijs betalen zoals die is als je hem zo graag wil hebben? Ik snap dat niet hoor :) Als het ding nu 1 of 2 jaar op de markt zou zijn, ja, dan is het begrijpelijk. Maar het ding is nog niet eens bij de shops afgeleverd!

Wie goedkoop een 400D wil, zal een (half) jaar of langer moeten wachten, zo simpel is het met alle nieuwe producten in de electronica-sector. Wil je hem -nu- hebben, dan zal je nu de premium betalen ervoor :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

LoneGunman schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:19:
[...]

Dat de 400D 'scherper' is lijkt me nogal vreemd. De scherpte van een foto wordt voor het grootste deel bepaald door de lens erop.
Ik ben het helemaal met je eens - maar het kan theoretisch wel. Men zou een minder anti-aliassing filter gebruikt kunnen hebben. Daarom zijn platen "direct uit de camera" van een 1D veel scherper dan die van een 1D MkII of een 30D bijvoorbeeld. De nieuwere generatie Canon DSLR's hebben allemaal een sterker anti-aliassing filter om moire problemen te voorkomen.

Daarom ogen RAW's van een 1D MkII ook "softer" dan die van een 1D - bij een 1D wil je echt uiterst minimaal in-processing-sharpening toepassen omdat het heel makkelijk "te veel" wordt. Bij een 1D MkII of een 30D wil je dat juist wel toepassen om die kleine "soft sluier" van de foto te trekken.

Dat een 400D veel scherper is dan een 350D lijkt mij ook erg onwaarschijnlijker inderdaad - maar het zou natuurlijk kunnen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bij de lokale camerashop in Breda is de prijs voor de 400D-kit € 939,- euro.
Ik de pricewatch zag ik hem voor € 744,- euro staan? (ja, goedkoper dan de 350D kit idd.. :/)
De prijzen lopen dus nu al vrij ver uiteen..
Of zou de € 744,- euro een richtprijs geweest zijn en zou ook deze winkel naar de € 939,- euro (zoals wel meerdere winkels als prijs hebben staan.) gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Remy schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:33:
Wie goedkoop een 400D wil, zal een (half) jaar of langer moeten wachten, zo simpel is het met alle nieuwe producten in de electronica-sector. Wil je hem -nu- hebben, dan zal je nu de premium betalen ervoor :)
Ik kan hem misschien nu kopen voor €839. Of ik wacht tot donderdag en betaal er dan €690 voor.
Die €150 verschil vind ik toch wel flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Hardstikke mooi, wacht dan tot donderdag :) De opmerking van wiseguy007 klonk meer als een 'voor een dubbeltje op de eerste rang' opmerking, dat bedoelde ik meer ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkoop zijn?? Ik vind een verschil van 150 euro een flink bedrag dat bedoel ik met goedkoper. En dat heeft niks met de marktprijs te maken maar met gewoon scherp je producten kunnen aanbieden. En een beetje tweaker vind het ook leuk om het internet af te zoeken naar leuke aanbiedingen althans ik wel ;)
Remy schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:33:
[...]
Waarom moet de camera goedkoop zijn? Waarom kan je niet gewoon de marktprijs betalen zoals die is als je hem zo graag wil hebben? Ik snap dat niet hoor :) Als het ding nu 1 of 2 jaar op de markt zou zijn, ja, dan is het begrijpelijk. Maar het ding is nog niet eens bij de shops afgeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wacht toch een weekje of 2 weekjes. 150euro weggooien is zonde. Daarvoor heb je weer een extra lensje (50mm f1.8) en batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:01:
Goedkoop zijn?? Ik vind een verschil van 150 euro een flink bedrag dat bedoel ik met goedkoper. En dat heeft niks met de marktprijs te maken maar met gewoon scherp je producten kunnen aanbieden. En een beetje tweaker vind het ook leuk om het internet af te zoeken naar leuke aanbiedingen althans ik wel ;)

[...]
Weet ik, maar ik begreep je verkeerd, en nu begrijp je mij verkeerd :) Ik had niet verwacht dat er zo'n -enorm- verschil zou zijn in prijs bij aanbieders, zo kort na introductie/leveringen-start :) Natuurlijk is dat een bedrag waar je wel even geduld voor kan hebben ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Maciek schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:47:
[...]

Ik kan hem misschien nu kopen voor €839. Of ik wacht tot donderdag en betaal er dan €690 voor.
Die €150 verschil vind ik toch wel flink.
Ik mis hier geloof ik wat .. die camera zakt in 4 dagen tijd 150 euro in prijs?

Gebruiken ze dan een extra hoge introductie prijs? Maar die blijft toch meestal een maand of 3 "staan"? Of krijgt op donderdag een "goedkopere supplier" de 400D pas binnen?

150 euro verdienen door 4 dagen even niets te doen - niet slecht hoor. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

tazzman schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:27:
[...]

Ik mis hier geloof ik wat .. die camera zakt in 4 dagen tijd 150 euro in prijs?

Gebruiken ze dan een extra hoge introductie prijs? Maar die blijft toch meestal een maand of 3 "staan"? Of krijgt op donderdag een "goedkopere supplier" de 400D pas binnen?

150 euro verdienen door 4 dagen even niets te doen - niet slecht hoor. :)
Mijn opmerking was niet helemaal duidelijk. Het is het verschil tussen "2" winkels.
Vanaf vanmiddag kan je hem bij K-E kopen voor €839 (de canon adviesprijs) maar er zijn ook al winkels die daar flink ondergaan. En donderdag krijgt de winkel waar ik heb besteld de 400D op voorraad. Voor €686. Maar bij K-E etc. kost hij dan waarschijnlijk nog gewoon €839. Pricewatch

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 11-09-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
tazzman schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:40:
De nieuwere generatie Canon DSLR's hebben allemaal een sterker anti-aliassing filter om moire problemen te voorkomen.
De 5D heeft een zwakker AA filter dan de 300/350/10/20/30D. Misschien dat ze, door de positieve reacties op die verandering, ook zoiets hebben gedaan met de 400D? We moeten het maar afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Even offtopic maar AA filter, verzacht die de kartels in schuine lijnen en moire effecten in streepjes bloezen etc. net als de videokaart AA?
Of heeft het AA filter een andere functie?
En bij de 5D schijnt deze dus minder sterk te zijn, heeft dat nog nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Klopt Lennart, dat is voor die kartels: dat het minder sterk is bij de 5D komt sowieso vanwege het soort camera dat de 5D is: net als de 1D/1Ds-serie is het geen gewone consumenten-cam, vandaar die hands-off toepassing van AA-filter, net als bv sharpening in dergelijke cams :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm binnen....
Ik heb €769 betaald voor de 400D met kitlens.
De kitlens zet ik voorlopig even op mijn 350D.

Nu flink testen...
Qua scherpte lijkt de camera toch echt beter te zijn dan de 350D.
Maar ik heb nog niet echt kunnen testen, het is dus gebaseerd op 'gevoel'.
Het grote display is echt een hele verbetering tov de 350D.
Veel helderder, alles duidelijk aangegeven en vanuit een grotere kijkhoek zichtbaar.
Tot nu toe een hele goede indruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:30:
Ik heb 'm binnen....
Mag ik vragen waar je de cam besteld hebt? En zit hier ook een NL manual bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Fijn bij verkoop.net. Krijg dit mailtje net binnen:

Nee, wij hebben hedenochtend contact gehad met leverancier/Canon en zij melden nu dat de
verwachte leverdatum 20 september wordt omdat ze pas op of ron de 19de bij hun binnen
komt.

-O- }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:30:
Ik heb 'm binnen....

Nu flink testen...
Qua scherpte lijkt de camera toch echt beter te zijn dan de 350D.
Maar ik heb nog niet echt kunnen testen, het is dus gebaseerd op 'gevoel'.
Het grote display is echt een hele verbetering tov de 350D.
Veel helderder, alles duidelijk aangegeven en vanuit een grotere kijkhoek zichtbaar.
Tot nu toe een hele goede indruk...
Geef het toestel samen met een 350D aan een nikonian. Hij zal wel objectief testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Grr... hier dus ook.
In tegenstelling tot eerdere toezeggingen van leverancier Canon is de
verwachte leverdatum niet de 14de september maar
wordt dit nu op of rond de 20ste van september 2006. Onze excuses voor
het ongemak maar eerlijkheid gebied ons u
dit te melden. Mocht u de bestelde goederen niet meer willen ontvangen
vernemen wij dit graag zodat wij uw bestelling
uit ons systeem kunnen verwijderen.
Heb ondertussen al andere zaken in de buurt met redelijke prijs gemailt.
Woon in Breda en deze zaak was al een uur met auto voor me. Dus er moet wel een alternatief zijn ( voor de 14e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Mensen!!! Waar blijven de fotos!! _O-

Zou wel tof zijn als degene die hem hebben wat pics zouden willen posten. Aangezien o.a. ik nog 1.5 week moet wachten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik ben ook erg benieuwd naar wat reallife shots en dan met name vergeleken met de 350D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de camera hier vlak over de grens gekocht...
Weet niet of ik hier reclame mag maken.........

Oja... geen ned handleiding...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skype schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:22:
Mensen!!! Waar blijven de fotos!! _O-

Zou wel tof zijn als degene die hem hebben wat pics zouden willen posten. Aangezien o.a. ik nog 1.5 week moet wachten :')
Zag net dat op pbase een gebruiker de eerste groep fotos heeft geplaatst in categorie 400D (icm Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM):
http://www.pbase.com/pespen/400d :)
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.