epo schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:26:
[...]
Amen, ieder zo'n zijn keuze, maar Cheetah heeft gewoon in elk punt gelijk.
Jammer dat sommige mensen proberen Nvidia in de grond te boren met bullshit argumenten...
Elke kaart heeft zo zijn voordelen, ik twijfel nu toch of ik de x1950xtx ga halen of toch maar een GX2 moet gaan proberen. Zit met hetzelfde 24inch probleem als jij Cheetah

Ach elke kaart heeft zo zijn voor en nadelen maar het is erg individueel bepaald.
Het hangt vooral erg af van op welke resolutie je speelt, wil je evt SLI/CF draaien in de toekomst en zo ja wat voor chipset heeft je mobo.
Verder zijn de meeste reviews erg beperkt:
- geen mooie grafieken met frameverloop
- vaak zijn de settings in het controlpanel onduidelijk
Mijn laatste NVIDIA was een 7800GTX, een prima kaartje vooral met alle IQ opties voluit zoals:
Transparency Anti Aliasing (Super Sampling)
Force MipMaps (Trilinear)
Gamma Correct Anti Aliasing (aan)
Echter de meeste tests zijn niet met dit soort opties aan en het zou me niks verbazen dat de framerate dan flink inkakt. Verder zag je die shimmering wel degelijk.
Mijn huidige X1900 vindt ik met alle IQ opties aan er beter uitzien, zeker als je weet waar je op moet letten.
Het verschil is echter ook niet zo groot dat het er op een NVIDIA bij wijze van spreken niet uitziet.
Grosso modo heeft ATI imo:
- de beste IQ met HDR+AA, HQ AF, minder shimmering
- iha de minst hoge hit bij het inschakelen van dit soort opties
NVIDIA heeft daarentegen wellicht de hogere FPS, zeker bij de hoge resoluties met minder IQ opties ingeschakeld.
Als je bijv op een TFT met een fixed 1280*1024 resolutie gamed (wat veel mensen tegenwoordig doen) dan zou ik zelf zeker ATI preferen zit je echter op 1600@1200 met een CRT of TFT denk ik ook nog wel maar daarboven gaan zaken als FPS zwaarder tellen.
Een optie als AA is op resoluties van 1600*1200 dan ook minder nodig vanwege de 'gratis AA die je krijgt bij het klimmen der resoluties'.