Toon posts:

Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 28.531 views sinds 30-01-2008

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:14
Jammer van de koersinformatie, maar voor echt beleggen moet je denk ik ook niet bij de Postbank zijn. Tis leuk om er nu even mee te klooien. Dat van het 1x per dag afhandelen van de orders wist ik al. Had de order daarom al vrijdag geplaatst in de hoop dat de beursen (en de fondsen dus) weer omhoog gingen op maandag. En dat is dus denk ik gelukt (tenzij de gestegen koers ook de openingskoers was en ik dus de aandelen inclusief de winst van vandaag heb gekocht). Maar goed, tis dus een test en zal het de aankomende dagen eens kijken hoe het allemaal werkt bij de Postbank.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18
The Source schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:52:
Iemand Apple opties / turbo's? Als de beurs maandag postief (mag wel na negatieve week eind) is verwacht ik +5% tot +6% omdat Apple weer hun conferentie heeft. Zonder aanwijsbare reden wordt iedereen dan positief en gemotiveerd. In het verleden al leuke winsten mee geboekt.
Heb zojuist een order ingelegd 100 stuks Turbo Apple Long (NL0000873529 / 87352) te kopen. Zijn vanaf 8 juni jl verkrijgbaar. Update: Order is uitgevoerd tegen een koers van € 10,80 / stuk.

Het lijkt me dat de tegenvallende WWDC nu de koers iets gedrukt heeft.
Als straks Leopard uitkomt en misschien nieuwe iMacs dan zal het aandeel door de positieve berichten waarschijnlijk stijgen en mijn Turbo's dus ook. (Hoop ik ;) ) Ook hebben analisten op Nasdaq.com een koersdoel van 130 euro binnen enkele maanden voorspeld. Dat lijken me goede redenen om te "gokken" op stijging en dus een Turbo Long te nemen. Zijn trouwens mijn eerste turbo's ooit.

Stoploss 117,70 :O (ben ik wel een klein beetje bang voor, maar goed voor mij is deze handel ook een beetje gokken) Nog anderen die ook ingestapt zijn?

[Voor 11% gewijzigd door 996 op 13-06-2007 10:22]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:42

Hoedje

Moderator Apple Talk
Er was laatst een onderzoekje van een marktanalyst gepubliceerd over de bewegingen van de koers van Apple rondom die keynotes en die liet zien dat de abnormal returns rond de bijeenkomsten vrij hoog zijn. De truuk is om een paar weken voor zo'n keynote in te stappen en dan een paar dagen erna eruit stappen. Dus dat strookt niet helemaal met jouw taktiek. Maar op zich zien de lange termijn vooruitzichten voor Apple er ook goed uit. Verkopen zullen na Leopard nog wel verder aantrekken, daarbij verwacht ik ook wel veel positieve buzz rondom de iPhone. Ik vraag me alleen af hoe ABN het valutarisico afdekt?

[Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 12-06-2007 23:29]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• 996
Hoedje schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:28:
Er was laatst een onderzoekje van een marktanalyst gepubliceerd over de bewegingen van de koers van Apple rondom die keynotes en die liet zien dat de abnormal returns rond de bijeenkomsten vrij hoog zijn. De truuk is om een paar weken voor zo'n keynote in te stappen en dan een paar dagen erna eruit stappen. Dus dat strookt niet helemaal met jouw taktiek. Maar op zich zien de lange termijn vooruitzichten voor Apple er ook goed uit. Verkopen zullen na Leopard nog wel verder aantrekken, daarbij verwacht ik ook wel veel positieve buzz rondom de iPhone. Ik vraag me alleen af hoe ABN het valutarisico afdekt?
Persoonlijk verwacht ik niet dat de koers euro / dollar veel gaat veranderen. Maar waar ik dat precies op baseer? Dat weet ik zelf ook niet. Wat dat betreft is beleggen voor mij meer onderbuikgevoel dan technisch analyseren...call me stupid ;)

Als je naar het koersverloop kijkt over de afgelopen week dan zie je de koers oplopen tot het weekend en daarna iets zakken (ivm WWDC ?). Voorlopig ga ik ervan uit de koers nu weer verder op gaat lopen. Tenzij de kwartaalcijfers in juli tegen gaan vallen...

[Voor 11% gewijzigd door 996 op 13-06-2007 08:52]

• 996
996 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:25:
[...]

Heb zojuist een order ingelegd 100 stuks Turbo Apple Long (NL0000873529 / 87352) te kopen. Zijn vanaf 8 juni jl verkrijgbaar. Update: Order is uitgevoerd tegen een koers van € 10,80 / stuk.

bla bla bla

Stoploss 117,70 en nog meer blabla
Het aandeel apple noteert nu 117,50. Het stoplossnivo is dus bereikt. Waarom is vandaag de turbo dan niet beeindigd? Of gebeurt dat morgenvroeg meteen? Heeft het nu nog zin mijn Turbo's te verkopen, dat kan toch niet omdat de beurs al gesloten is?

Stel dat de Turbo beeindigd wordt. Hoe wordt e.e.a. dan afgewikkeld:
Openingskoers aandeel Apple 117
Waarde turbo 117 - financieringsnivo 107,10 = 9,90 (delen door ratio = 1) vervolgens nog delen door de wisselkoers dus 9,90 / 1,329 = 7,45 euro
Klopt mijn redenatie?

[Voor 18% gewijzigd door 996 op 14-06-2007 08:32]

Anoniem: 9449

Topicstarter
996 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:25:
Ik weet eigenlijk weinig van turbo's maar ik neem aan dat ze per 100 aandelen gaan. Dat zou dus betekenen dat jij een positie van 100.000 euro ingenomen hebt?

Ze gaan dus niet per 100. Maar per hoeveel dan wel?

• 996
Anoniem: 9449 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:51:
[...]

Ik weet eigenlijk weinig van turbo's maar ik neem aan dat ze per 100 aandelen gaan. Dat zou dus betekenen dat jij een positie van 100.000 euro ingenomen hebt?

Ze gaan dus niet per 100. Maar per hoeveel dan wel?
Gewoon per stuk. Het zijn geen opties...

Een positie van 100.000 euro, ik moet er niet aan denken, dan had ik nu peentjes gezweet, of juist niet . . . 8)

[Voor 13% gewijzigd door 996 op 14-06-2007 00:03]

• 996
996 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:25:
[...]

Het aandeel apple noteert nu 117,50. Het stoplossnivo is dus bereikt. Waarom is vandaag de turbo dan niet beeindigd? Of gebeurt dat morgenvroeg meteen? Heeft het nu nog zin mijn Turbo's te verkopen, dat kan toch niet omdat de beurs al gesloten is?

Stel dat de Turbo beeindigd wordt. Hoe wordt e.e.a. dan afgewikkeld:
Openingskoers aandeel Apple 117
Waarde turbo 117 - financieringsnivo 107,10 = 9,90 (delen door ratio = 1) vervolgens nog delen door de wisselkoers dus 9,90 / 1,329 = 7,45 euro
Klopt mijn redenatie?
De Turbo is gestopt, stop loss waarde is € 7,93. Ik heb mijn eerste lessen dus geleerd:
zorg dat er wat ruimte zit tussen koers en stoploss nivo, nadeel is dan dat er dus wel een lagere hefboom van toepassing is. Maar dat is altijd zo: meer risico, grotere mogelijke rendementen. In mijn geval heeft dat dus verkeerd uitgepakt. :'( Ca. 300 euro verloren.

Nu 60 st Turbo Apple Long gekocht (à € 17,92 / stuk) met stoploss nivo 102,70 wel een veel lagere hefboom. Maar op lange termijn hoop ik dat deze aankoop wel positief uitpakt en het lijkt me sterk dat het aandeel Apple lager dan 102,70 gaat noteren. Ben benieuwd. Nog anderen die in Turbo's Apple handelen?

[Voor 4% gewijzigd door 996 op 14-06-2007 11:48]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
996 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:56:
Gewoon per stuk. Het zijn geen opties...

Een positie van 100.000 euro, ik moet er niet aan denken, dan had ik nu peentjes gezweet, of juist niet . . . 8)
Ach, zo heb ik een keer per ongeluk een optiepositie van ruim 30 ruggen gescoord 8)7 Reken maar dat ik de hele ochtend ABN's Tradebox open heb gehad. Uiteindelijk nog met wat winst verkocht ook, maar toen ie halvewege de ochtend op 6 mille verlies stond kon ik niet echt lachen.
Mex schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:15:
[...]
Dit is het lijstje waar ik mee ga beginnen:

[afbeelding]
Delta Deelnemingen en Orange Fund zijn redelijk vergelijkbaar: small en midcaps Nederland. De rest is zwaar emerging markets. Iets meer mix (financials, basismaterialen bijv) is misschien geen slecht idee.

[Voor 28% gewijzigd door Daniel op 14-06-2007 13:08]

• Henry86
  • Laatst online: 21-03 07:31
FantaRulez schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:11:
@Robkazoe: nou zal ik de eerste zijn om wat vervelends over de Postbank te roepen, maar in dit geval niet. Van die fondsen wordt slechts 1x per dag een koers berekend, en das die koers van 10:00. Orders worden ook slechts 1x per dag afgehandeld.
Heb vanmiddag om 13:00 een aankooporder voor het Robeco High Yield Obligatie fonds ingelegd, die wordt ook pas morgenochtend om 10:00 uitgevoerd.
Dit heeft niks te maken met de postbank, maar met de beurs. Beleggingsfondsen genoteerd aan euronext of luxemburg worden überhaupt maar 1x per dag verhandeld (volgens mij is dit kortgeleden veranderd en was er voorheen doorlopende handel op beleggingsfondsen), dus bestaat er ook maar 1 koers per dag.

Sommige fondsen, zoals KKR private equity en Rodamco Europe, worden dan weer verhandeld als gewone aandelen. Dit zijn eigenlijk (closed-end!) beleggingsfondsen, maar tegelijkertijd zelfstandige bedrijven...
Hoedje schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:28:
Ik vraag me alleen af hoe ABN het valutarisico afdekt?
Dat wordt niet afgedekt. Je kunt het afdekken met een EUR/USD turbo Dan kan de bank 2x aan je verdienen ;)

[Voor 12% gewijzigd door Henry86 op 15-06-2007 16:36]

Anoniem: 142917

Damn, zie de dow en de nasdaq gaan!!! Ik vraag mij af hoe lang deze rally nog gaat duren! Mij hoor je in ieder geval niet klagen :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 16:45
Mhhh... ging goed vandaag :) Zo'n 8000$ op NVDA gepakt.
Redelijk wat verlies van die mini crash goed gemaakt, begin voor 2007 weer bijna winst te maken.
http://img519.imageshack.us/img519/2301/picture1pl1.jpg

[Voor 53% gewijzigd door The Source op 15-06-2007 18:59]

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:35
Iemand ervaring met beleggen in Nano-technologie?

Bijvoorbeeld een beleggingsfonds?

----

Ik denk dat ik wel iets gevonden heb:
http://www.tinytechvc.com/

http://finance.yahoo.com/q?s=TINY

[Voor 39% gewijzigd door Stinger_Ventura op 20-06-2007 22:09]

American Express vraagbaak

• The Source
Tjsee wat een dag..

NVDA + 7.83%
INTC + 1.46%
AMD + 7.92%

Ik zit eraan te denken om long te gaan in NVDA en INTC en short in AMD.

AMD / ATI mist voor Q2 ook de revenues van de R600 (die nagenoeg niet leverbaar is) om over de RV610 en RV630 nog maar niet te spreken. CPU prijzen staat steeds onder druk van Intel, dus marges zijn filter dun. De 65nm technologie wordt enkel toegepast in de X2 CPU, terwijl alle Semprons waar het grote volume zit nog gewoon 90nm zijn. Qua chipsets doen ze het wel goed met de 690G, maar op notebook en server gebied zullen ze enkel share verliezen. Notebook is de 65nm van maart al vertraagd tot juni / juli, inclusief 690T chipset. Het Barcalona verhaal voor de servers is bekend. Tuurlijk hebben ze Toshiba als OEM erbij gekregen maar dit zet marges enkel onder druk. Tov Q1 is er niets gewijzigd dus ik verwacht dat AMD voor Q2 ook weer een winst waarschuwing zal afgeven, en met de earnings weer een verlies zal posten. Overigens hoor ik dat er veel mensen binnen AMD aan het vertrekken zijn, geen goed teken, maar dat terzijde.

INTC
Intel pakt op alle fronten market share op AMD. Desktop zijn net de nieuwe P35 chipsets geintroduceerd die redelijk goed verkopen. Qua CPU's hebben ze entry level C2D CPU's (E4xxx) en de E6xxx is erg agressief geprijsd. Servers hebben we net de resultaten van gezien, enorm groot marktaandeel van AMD afgepakt zonder al te gekke agressieve prijzen. Notebooks is net Santa Rosa gelanceerd dat alle vendors aan het pushen zijn. Daarnaast maken ze ook enorm veel winst op het Turbo Memory gebeuren, verkopen ze voor 23$, terwijl flashprijs van 1GB maar ~6$ is. Daarnaast groeit de notebook markt enorm.

Topicstarter
Ik wilde net iets posten hierover, maar jij bent me alweer voor. Tech sector lag er goed bij vandaag.

Vandaag is ongeveer de eerste keer dit jaar dat ik weer op winst sta :/

Wat Intel betreft: het enige wat ik de laatste tijd goed heb gedaan is long gaan in de calls jan 2009 @ $20 toen het aandeel op $17 stond.

http://tweakers.net/ext/f/14aeeb87bbee753854fe09b4ff7b6ae0/full.png

spoiler:
Het geheime wapen van Intel? Itanium!!

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 22-06-2007 00:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robkazoe
Vond de week zelf vrij negatief. Dit is mijn tweede week en had aan het begin van de eerste week 1,5% winst op mijn vermogen. Tweede week is dat allemaal weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Had drie fondsen:
- Postbank Euro Obligatiefonds: Dat was zeg maar het defensieve fonds maar ondertussen is het fonds echt hard aan het dalen, niet normaal. Staat na twee weken op drie procent verlies. [bron]
- Postbank Basismaterialenfonds: Dat was wel een pareltje. Stond een negatief advies voor maar ondertussen steeg het fonds nog wel met 5 procent. Heb deze vrijdag verkocht want de koers staat nu wel erg hoog. Dat kan niet goedgaan.
- Postbank Nutsbedrijvenfonds: Deze ging wel aardig. Eerste week 2 procent winst maar ondertussen ook weer verdwenen als sneeuw voor de zon. Paar erg slechte dagen gehad maar is de laatste dag nog iets aangetrokken. Staat nagenoeg gelijk.

Zit nog even te kijken waar het geld van de basismaterialen heen gaat. Zit te twijfelen tussen energie (maakt portefeuille wel wat eenzijdig), IT (wel positief advies maar stijgt ondertussen al twee maanden en nadert nu wel het hoogste punt sinds de internethype van een paar jaar geleden) en Farmacie (heeft leuke correctie naar beneden gehad begin deze maand waardoor het fonds goedkoop is).

Moet zeggen dat het wel leuk is, beleggen. Alleen jammer dat het obligatiefonds de winst een beetje drukken. Wat zijn de verwachtingen van de tweakers voor de komende week?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik verwacht maandag wel een aardige tik naar beneden, gezien het feit dat de Dow met bijna 1,4% verlies de week uit is gegaan. Rentevrees blijft de markt nogal beheersen en er is verder niet al te veel bedrijfsnieuws om die vrees wat in te dammen.

Robkazoe: als ik zie hoe snel je al weer gaat handelen denk ik dat je in de verkeerde soort fondsen zit. Beleggingsfondsen zijn meer geschikt voor de lange termijn. Een opmerking als 'dat kan niet goed gaan' als een beleggingsfonds 5% hoger staat is niet erg logisch. Een vlotte stijging in vrij korte tijd komt simpelweg omdat de waarde van de onderliggende aandelen of andere beleggingen vrij hard stijgt. De samenstelling van het fonds kan door de fondsmanager echter direct gewijzigd worden naar andere aandelen die misschien wat minder hard zijn gestegen. Daarom laten beleggingsfondsen over het algemeen een vrij constante groei zien, terwijl dat bij individuele aandelen vaak niet het geval is. Grote schommelingen kunnen altijd voor komen maar dat hoeft geen reden te zijn om het vertrouwen in een fonds te verliezen.

Dat je obligatiefonds daalt is op zich logisch, gezien de stijgende rente. De oude obligaties die in het fonds zitten worden dan logischerwijze minder waard, omdat op nieuwe obligaties een hogere rente ontvangen kan worden. Ook daarvoor geldt, drie procent in twee weken is niet erg bijzonder.

Vraag jezelf eens af wat je beleggingshorizon is. Als je steeds op een termijn van enkele dagen of weken wat winst wilt pakken zijn individuele aandelen waarschijnlijk meer geschikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06
Zit er nog iemand in vastgoed en wat is je strategie?

Ca 16% van m'n portefuille zit in vastgoed via beleggingsfondsend die indirect in vastgoed belggen. Dit daalt sinds het begin dit jaar gestaag in waarde: Orange European Property Fund YTD: -6.4% (zelf -5.5%), Postbank Vastgoedfonds YTD: 1.2% (zelf -2.9%).

Het is op zich goed te verklaren: de vastgoedmarkt in Europa is de afgelopen jaren natuurlijk hard omhooggegaan, de Amerikaanse markt heeft zo z'n eigen problemen (hoewel de meeste vastgoedfondsen zich niet primair met woningen bezighouden), en de stijgende rente helpt ook niet echt.

Stap je uit of ben je al uitgestapt of verleg je de vastgoedbelegging naar bv Azie waar nog wel goede rendementen worden gehaald (tegen aanzienlijk meer risico)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robkazoe
Daniel schreef op zondag 24 juni 2007 @ 09:49:
Ik verwacht maandag wel een aardige tik naar beneden, gezien het feit dat de Dow met bijna 1,4% verlies de week uit is gegaan. Rentevrees blijft de markt nogal beheersen en er is verder niet al te veel bedrijfsnieuws om die vrees wat in te dammen.

Robkazoe: als ik zie hoe snel je al weer gaat handelen denk ik dat je in de verkeerde soort fondsen zit. Beleggingsfondsen zijn meer geschikt voor de lange termijn. Een opmerking als 'dat kan niet goed gaan' als een beleggingsfonds 5% hoger staat is niet erg logisch. Een vlotte stijging in vrij korte tijd komt simpelweg omdat de waarde van de onderliggende aandelen of andere beleggingen vrij hard stijgt. De samenstelling van het fonds kan door de fondsmanager echter direct gewijzigd worden naar andere aandelen die misschien wat minder hard zijn gestegen. Daarom laten beleggingsfondsen over het algemeen een vrij constante groei zien, terwijl dat bij individuele aandelen vaak niet het geval is. Grote schommelingen kunnen altijd voor komen maar dat hoeft geen reden te zijn om het vertrouwen in een fonds te verliezen.

Dat je obligatiefonds daalt is op zich logisch, gezien de stijgende rente. De oude obligaties die in het fonds zitten worden dan logischerwijze minder waard, omdat op nieuwe obligaties een hogere rente ontvangen kan worden. Ook daarvoor geldt, drie procent in twee weken is niet erg bijzonder.

Vraag jezelf eens af wat je beleggingshorizon is. Als je steeds op een termijn van enkele dagen of weken wat winst wilt pakken zijn individuele aandelen waarschijnlijk meer geschikt.
Bedankt voor je tip. Je hebt inderdaad gelijk dat je beleggingsfondsen op de langere termijn moet bekijken en niet zozeer per dag. Zal dat eens wat beter in mijn achterhoofd houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Met welke reden zit je in Postbank fondsen?

Vergelijk ze eens op www.morningstar.nl voor de pareltjes op de beurs!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Rukapul schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:11:
Ja ik (6% van de portefeuille) en de strategie is bidden. 'k heb wat in Ohra Onroerend goed zitten...-15% rendement :X Lekkere 'tip' van mijn beleggingsadviseur. Op zich is onroerend goed een standaardcomponent van een gespreidde portefeuille maar hiermee heb ik wel een uiterst brak instapmoment gekozen: begin februari bleek de piek van de vastgoedmarkt te zijn. Dit fonds is gekocht op ongeveer 100 euro en na een tijdje rond de 90 gezwabberd te hebben is de koers door de oplopende rente richting 85 euro gegaan. Ik zit nog te dubben of ik het verlies (paar mille) nu ga nemen of dat ik het vasthou wachtend op betere tijden. 'k heb het geld niet nodig voor andere beleggingen dus op zich kan ik het nog wel even uitzitten.

Verder heb ik nog een belegging in een ABN Amro Property Note. Daar ben ik ingestapt bij de emissie, en dat was wederom begin februari. Die staat nu op een procent of 10 verlies. Voordeel is wel dat er een inleggarantie op zit, dus aan het einde van de looptijd krijg ik altijd minimaal de inleg terug. Maar ja, dat is pas over 7 jaar en in de tussentijd heb je nog wel de inflatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Laatst online: 16:15
Rukapul schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:11:

Ca 16% van m'n portefuille zit in vastgoed via beleggingsfondsend die indirect in vastgoed belggen. Dit daalt sinds het begin dit jaar gestaag in waarde: Orange European Property Fund YTD: -6.4% (zelf -5.5%), Postbank Vastgoedfonds YTD: 1.2% (zelf -2.9%).

Het is op zich goed te verklaren: de vastgoedmarkt in Europa is de afgelopen jaren natuurlijk hard omhooggegaan, de Amerikaanse markt heeft zo z'n eigen problemen (hoewel de meeste vastgoedfondsen zich niet primair met woningen bezighouden), en de stijgende rente helpt ook niet echt.

Stap je uit of ben je al uitgestapt of verleg je de vastgoedbelegging naar bv Azie waar nog wel goede rendementen worden gehaald (tegen aanzienlijk meer risico)?
Als er iets overspannen is, is het wel de chinese onroerend goed markt (en daar zullen die fondsen ongetwijfeld in zitten) met zo veel leegstand als ze daar hebben op dit moment. Zelf dit jaar een tijdje in sns euro vastgoed gezeten (50% in 1,5 jaar) en dat toonde tot en met april toch een behoorlijk stijgende lijn.
In mei toe toch maar uitgestapt omdat ik me bedacht dat ik die 500 beter in opties kon steken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:33
Neophyte_NL schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:33:
[...]

In mei toe toch maar uitgestapt omdat ik me bedacht dat ik die 500 beter in opties kon steken.
Ik heb nog bij een beursvennootschap gewerkt , en daar was het adagio:
'sell in may, but remember to be back in september'.

Tijdens de zomervakantie slabbakt de beurs meestal is de onderliggende gedachte.

https://fgheysels.github.io/

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Da's een bekende en statistisch gezien klopt het ook wel, hoewel de AEX dit jaar in mei nog van 530 naar 550 is geklommen. Over het algemeen doet de beurs het gemiddeld tussen oktober en april iets beter dan tussen mei en september. Maar als je voor de langere temrijn belegt is dat niet erg relevant.

Woot, zie Cumerio gaan :) 19% wootwoot!!!! Kan toch leuk zijn, zo'n overname :)

• Neophyte_NL
whoami schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:35:
[...]

Ik heb nog bij een beursvennootschap gewerkt , en daar was het adagio:
'sell in may, but remember to be back in september'.

Tijdens de zomervakantie slabbakt de beurs meestal is de onderliggende gedachte.
Ach ik was toen in de fugro calls gestapt, waren toen lekker gedaald door het mei dipje, die me (op dit moment) 285 % rendement hebben opgeleverd (heeft 300+% gestaan. hou ze nog wel even aan ook).

Topicstarter
The Source schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:09:
Ik zit eraan te denken om long te gaan in NVDA en INTC en short in AMD.
Even afgezien van Intel, ik zou op dit moment juist eerder geneigd zijn om short NVDA te gaan en long AMD (maar ik heb het de laatste tijd al vaak mis gehad, dus neem het maar met een korreltje zout).

NVDA is op dit moment 2x zoveel waard als AMD ($15 mrd vs. $8 mrd). AMD is natuurlijk AMD + ATi, toch wel iets meer dan NVDA. Ik begrijp dat AMD (toch redelijk diep) in de problemen zit op dit moment, en dat ze schulden hebben. Ik begrijp ook dat NVDA op dit moment super loopt.

Maar stel je eens voor dat er een bedrijf is dat moet kiezen tussen AMD of NVDA als overname. Je koopt imo toch wel wat meer in geval van AMD, en dat voor de helft van de prijs. Een chaos wordt het toch, dus dat dat nu al het geval is bij AMD maakt dan minder uit.

(Ik denk absoluut niet dat er wat voor overname dan ook komt, maar ik probeer even vanuit een ander perspectief te kijken.)

Denk je niet dat alle ellende al in de koers van AMD verwerkt zit? En denk je dat NVDA de stijgende lijn van de afgelopen 2 jaar nog jaren door kan zetten (zal wel moeten met een beurswaarde van $15 mrd)?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 26-06-2007 00:10]

• Henry86
  • Laatst online: 21-03 07:31
Precies twee weken later (slotkoersen van vrijdag)

Top:
-ING 32,45 --> 33,44 (+3.05%)
-Laurus 3,35 --> 3,36 (+0.30%)
-Imtech 64,24 --> 63,62 (-0.97%)

gemiddeld +0.79%

Flop:
-Van der Moolen 4,01 --> 3,81 (-4.99%)
-Wessanen 11,90 --> 12,13 (+1.93%)
-Fortis 30,20 --> 30,89 (+2.28%)

gemiddeld -0.26%

Fortis stond in mijn flop-lijst vanwege de overname van ABN AMRO. Nu dit steeds onwaarschijnlijker wordt, haal ik deze uit mijn floplijst.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:28:
Ja ik (6% van de portefeuille) en de strategie is bidden. 'k heb wat in Ohra Onroerend goed zitten...-15% rendement :X [...] Ik zit nog te dubben of ik het verlies (paar mille) nu ga nemen of dat ik het vasthou wachtend op betere tijden.
Je beseft je dat je met deze twee zinnetjes globaal de totale waarde van je portefeuille openbaar maakt? Misschien boeit het je niet, maar ik zeg het maar even ;)

• 996
Mijn posities doen het niet zo goed, hou toch nog maar even vol. Ik ga ervan uit dat de laatste dagen een tijdelijke kleine correctie zijn van AEX/AMX fondsen. Zal toch geen begin zijn van een grote/langdurige daling...

AAB FUR TL 40.9: 100 st aankoop 9,70 koers 8,60 positie 860 resultaat -110 (-11,34%)
AAB CRUCL TL 14.6: 250 st st aankoop 3,75 koers 3,15 positie 788 resultaat -150 (-16,00%)
AAB BAM TL 18.9: 450 st aankoop 4,80 koers 3,86 positie 1.737 resultaat -423 (-19,58%)
AAB APPLE TL 103.2: 60 st aankoop 17,92 koers 20,32 postie 1.219 resultaat 144 (+13,39%)

Moet denk ik maar eens een paar Turbo's Short op de AEX gaan kopen om wat positief resultaat te kunnen gaan halen. Wat denken jullie is een langdurige daling ingezet?
Blijkt maar weer beleggen is voor een beginner bijna hetzelfde als gokken... alleen is de kans op verlies nog iets groter >:)

[Voor 72% gewijzigd door 996 op 26-06-2007 17:30]

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
hhm;

en dat voor iemand uit 1978, dat doe je inderdaad goed.

• Rukapul

• Rukapul
Daniel schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:28:
[...]

Ja ik (6% van de portefeuille) en de strategie is bidden.
Ik bid maar mee want het zakt alleen maar verder weg :|
'k heb wat in Ohra Onroerend goed zitten...-15% rendement :X Lekkere 'tip' van mijn beleggingsadviseur.
Sinds ik de opleving van de koersen na 2001 met het Ohra aandelenfonds maar zeer beperkt heb mogen meemaken mijd ik alles wat met Ohra te maken heeft. Die lui hadden een mooi fonds wat zich kon meten met Fortis OBAM, maar door de beleggingsstrategie (geruisloos) te wijzigen is het nu een prutsfonds.
Op zich is onroerend goed een standaardcomponent van een gespreidde portefeuille maar hiermee heb ik wel een uiterst brak instapmoment gekozen: begin februari bleek de piek van de vastgoedmarkt te zijn.
Ik heb in december, januari, maart en mei plukjes gekocht (om het een wat betere weging te geven) en dat staat allemaal op verlies. Heb ik nog mazzel dat ik februari heb laten schieten.
Neophyte_NL schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:33:
[...]

Als er iets overspannen is, is het wel de chinese onroerend goed markt (en daar zullen die fondsen ongetwijfeld in zitten) met zo veel leegstand als ze daar hebben op dit moment.
't Zijn op dit moment vooral de landen er omheen die goede rendementen laten zien, maar het is onduidelijk of die degelijke fundamenten kennen. Waarschijnlijk niet en persoonlijk ben ik er niet zo voor om op hele kleine markten te beleggen waar ik weinig van weet, bv Maleisie oid.
Zelf dit jaar een tijdje in sns euro vastgoed gezeten (50% in 1,5 jaar) en dat toonde tot en met april toch een behoorlijk stijgende lijn.
SNS Euro is vergelijkbaar met Orange European Property fund: goede rendementen de afgelopen jaren, maar nu in de min.

• The Source
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:08:
[...]

Even afgezien van Intel, ik zou op dit moment juist eerder geneigd zijn om short NVDA te gaan en long AMD (maar ik heb het de laatste tijd al vaak mis gehad, dus neem het maar met een korreltje zout).

NVDA is op dit moment 2x zoveel waard als AMD ($15 mrd vs. $8 mrd). AMD is natuurlijk AMD + ATi, toch wel iets meer dan NVDA. Ik begrijp dat AMD (toch redelijk diep) in de problemen zit op dit moment, en dat ze schulden hebben. Ik begrijp ook dat NVDA op dit moment super loopt.

Maar stel je eens voor dat er een bedrijf is dat moet kiezen tussen AMD of NVDA als overname. Je koopt imo toch wel wat meer in geval van AMD, en dat voor de helft van de prijs. Een chaos wordt het toch, dus dat dat nu al het geval is bij AMD maakt dan minder uit.

(Ik denk absoluut niet dat er wat voor overname dan ook komt, maar ik probeer even vanuit een ander perspectief te kijken.)

Denk je niet dat alle ellende al in de koers van AMD verwerkt zit? En denk je dat NVDA de stijgende lijn van de afgelopen 2 jaar nog jaren door kan zetten (zal wel moeten met een beurswaarde van $15 mrd)?
Haha, omdat beurs afgelopen vrijdag laag stond, maar NVDA hoog en beetje opgeblazen was naar mijn gevoel ben ik short gegaan, vandaag zo'n 40% winst. Voor langere termijn ga ik wel long, maar wil voor mijn vakantie helemaal los zijn, ben ooit tijdens weekje Cebit veel verloren omdat AMD helemaal inzakte, zoiets ga ik niet meer meemaken.

Ja, klopt iedereen is heel positief over AMD, echter zie ik in het kanaal totaal geen een teken dat ze het beter doen tov Q1, zoals in mijn eerdere post aangegeven. Bij Intel en nvidia zal dit wel het geval zijn. Nu zegt dit natuurlijk niets over aandeelhouders sentiment, maar ik gok niet dat AMD nog een 2de costbesparende operatie kan aankondigen waardoor het aandeel de lucht in schiet. En het blijft koffiedik kijken.

[edit] ik ga denk NVDA verkopen, 40% is mooi, en ik vermoed dat het aandeel toch boven de 40$ zal blijven voordat het weer opveert.
Dit is ook een leuke site met indicatoren: http://www.stockconsultan...le&symbol=NVDA&41983#ttop

edit
wat ander nieuws;
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2028205&WT.mc_id=rss
Amerikaanse financiële topsite landt in Nederland
Eén van Amerika's grootste websites om in aandelen te handelen, E*Trade, opent een Nederlands filiaal. Het bedrijf heeft kort overwogen om beleggingssite Alex van de Rabobank te kopen, maar geeft voorkeur aan zijn eigen, verfijndere handelssysteem.

[Voor 14% gewijzigd door The Source op 27-06-2007 00:42]

Topicstarter
Ja, heb ik ook gelezen, maar E*Trade is veel te duur (10 euro vaste kosten per transactie + nog eens variabel). En dit is in de US, in NL zullen ze wellicht nog duurder zijn.

Interactive is wel een goede broker hoor. Voor iedereen hier trouwens, niet alleen voor mensen die in de US beleggen. Wat ze nu hebben geintroduceerd is echt geniaal.

Een (algemeen) probleem bij beleggingsrekeningen is natuurlijk dat je geen (of nauwelijks) rente krijgt over cash. Bij Interactive overigens wel (en een goede rente ook nog) alleen niet over de eerste 10.000 dollar (en equivalent voor andere valuta).

Wat ze nu hebben geintroduceerd is de EFP (exchange for physical). Wat je hiermee doet is een aandeel kopen en een future op dat aandeel verkopen. De future is natuurlijk duurder dan het aandeel, omdat het kapitaalsbeslag lager is. Maar je weet 1 ding zeker: de waarde van de future is aan het eind van de looptijd gelijk aan de waarde van het aandeel. Dus je verdient geld, effectief de marktrente want de futures zijn natuurlijk door de markt zo geprijsd dat er geen renteverliezen of -winsten mee gemaakt kunnen worden.

Nou zul je misschien zeggen: ja maar dit kon ik toch al lang doen?

Is theoretisch ook zo, alleen in de praktijk zijn aandelenfutures (als ze er al zijn) niet verhandelbaar vanwege de lage liquiditeit. In de US is er overigens een aparte futuresbeurs voor aandelen: OneChicago.

Het geniale is dat Interactive het gecombineerd heeft in 1 product (waarbij de transactiekosten ook nog eens vrijwel 0 zijn) en dat zij zelf market maker zijn voor de futures. Dit zal overigens een automatisch systeem zijn dat met inachtneming van de aandelenkoers en de forward rente de futureskoers berekent. En met een zeer nauwe spread (zoals we van Interactive gewend zijn).

Zo kan je dus over je hele saldo (ook de eerste $10.000 / eur8.000) een beter dan marktconforme rente krijgen!

• libero
  • Laatst online: 22-10-2022
volgende week gaan we knallen, unilevers en sbm'en in t bijzonder.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
want?

No production networks were harmed during this posting

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
joepP schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:39:
[...]

Je beseft je dat je met deze twee zinnetjes globaal de totale waarde van je portefeuille openbaar maakt? Misschien boeit het je niet, maar ik zeg het maar even ;)
Het boeit me niet erg veel, maar bovendien weet je natuurlijk niks. Hooguit kun je globaal de omvang van mijn positie in één fonds bepalen, maar je weet niet hoe groot het aandeel van het fonds in het totaal is. De genoemde 6% is de totale Onroerend Goed positie.

Ik denk dat ik morgen maar verlies ga pakken op dat Ohra fonds, ik had elders een aardige rente-meevaller dus dat compenseert weer :X De rente zal voorlopig eerder gaan oplopen dan dalen, bovendien zitten veel onroerend goed fondsen behoorlijk risicovol belegd en daar vindt een aardige vlucht uit plaats. De koers van het fonds staat nu weer op het niveau oktober 2006 en ik zie voorlopig geen tekenen dat er een kentering plaatsvindt. Het alternatief is het echt voor de lange (2-3 jaar) termijn nog vasthouden maar ja..zo kan je wel eeuwig blijven wachten. 18% in de min vind ik wel genoeg.

Daniel schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:59:
[...]

Het alternatief is het echt voor de lange (2-3 jaar) termijn nog vasthouden maar ja..zo kan je wel eeuwig blijven wachten.
Sorry maar dit vind ik grappig! Je beseft toch dat 2-3 jaar korte termijn is in beurstermen?! Lange termijn wordt eerder gedefinieerd volgens 10 jaar en meer! Het lijkt me in ieder geval niet echt opportuun om te investeren in vastgoed fondsen momenteel, de onroerende markt in de states is momenteel verre van stabiel en hier in west-europa moet je de komende jaren ook geen enorme groeicijfers verwachten! Waar echter wel héél veel groei verwacht wordt is in landen zoals Bulgarije, Polen, Roemenië, ... Al die nieuwe EU-landen waar momenteel gigantische investeringen naartoe vloeien!

Maar je doet natuurlijk wat je wilt, het is jouw geld!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Anoniem: 142917 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:23:
Sorry maar dit vind ik grappig! Je beseft toch dat 2-3 jaar korte termijn is in beurstermen?! Lange termijn wordt eerder gedefinieerd volgens 10 jaar en meer!
Ik denk dat wat korte en lange termijn is nogal afhangt van je beleggingstrategie. Als je een daytrader bent kan een maand al lange termijn zijn, terwijl je als 'stille' belegger vijf jaar nog erg kort kan vinden.

In mijn geval is lange termijn enkele jaren al lange termijn :)

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:59:
[...]

Het boeit me niet erg veel, maar bovendien weet je natuurlijk niks. Hooguit kun je globaal de omvang van mijn positie in één fonds bepalen, maar je weet niet hoe groot het aandeel van het fonds in het totaal is. De genoemde 6% is de totale Onroerend Goed positie.
Als *knip* ik heb al eerder aangegeven dat dit niet wenselijk is hier. Het is aan de individuele posters hier om te bepalen welke financiele gegevens ze hier posten. Dat is aardig voor de discussie omdat je een indruk krijgt van de ordegrootte van de bedragen waarin mensen beleggen. Dan weet je hoe dit zich verhoudt tot je eigen activiteiten en kan je wellicht wat relativeren. Het is echter niet in het belang van de discussie en vaak ook niet gewenst door de betrokken individuen om in het topic precies terug te gaan rekenen wat de geposte cijfers evt. nog meer in kunnen houden. Houdt dat gewoon voor jezelf. Ook het becommentarieren van andersmans financiele positie met termen als 'dat is netjes' of 'goed in de slappe was' is hier niet ontopic. Het is geen show off of aanbid topic :)
Ik denk dat ik morgen maar verlies ga pakken op dat Ohra fonds, ik had elders een aardige rente-meevaller dus dat compenseert weer :X De rente zal voorlopig eerder gaan oplopen dan dalen, bovendien zitten veel onroerend goed fondsen behoorlijk risicovol belegd en daar vindt een aardige vlucht uit plaats. De koers van het fonds staat nu weer op het niveau oktober 2006 en ik zie voorlopig geen tekenen dat er een kentering plaatsvindt. Het alternatief is het echt voor de lange (2-3 jaar) termijn nog vasthouden maar ja..zo kan je wel eeuwig blijven wachten. 18% in de min vind ik wel genoeg.
Heb je wel eens overwogen om richting oostblok te investeren? Slovenie bijvoorbeeld is behoorlijk interessant, die krijgen over 2 jaar waarschijnlijk de euro, hebben een gigantische economische groei, etc etc. Zeker met jouw portefeuille-grootte mag je wel een deel in flink speculatieve markten wegzetten. Mits je je daar lekker bij voelt uiteraard. Dan is het waarschijnlijk wel verstandig om af te stappen van de "grote" fondsen en bij een wat kleinere partij geld te investeren. Hoog risico, maar dito rendement, en met vastgoed is het maximale verlies altijd redelijk beperkt: je hebt tenslotte stenen/grond/whatever als onderpand.

[Voor 21% gewijzigd door Rukapul op 29-06-2007 11:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• libero
  • Laatst online: 22-10-2022

Topicstarter
http://www.bloomberg.com/...d=aB3t.CViRA3I&refer=home

Interessant artikel dat ingaat op Market Makers en hun problemen. Bottom line is dat als ze OTM calls verkopen, ze deze niet goed kunnen hedgen (een delta hedge volstaat niet) en dit problemen oplevert bij bijvoorbeeld overnames en de voorkennis die hier vaak mee gepaard gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Transmeta doet het aardig vandaag...

http://tweakers.net/ext/f/007e392a1104339d6e327d0af90eccf2/full.png
AMD Invests $7.5M in Transmeta for Preferred Stock

SANTA CLARA, Calif. (AP) -- Chip maker Advanced Micro Devices Inc. invested $7.5 million in Transmeta Corp., which licenses microprocessor intellectual property, the companies said Friday.
In exchange for its investment, AMD will receive Transmeta preferred stock, Transmeta said. The company did not release the number of shares AMD will gain.

In a statement issued by Transmeta, AMD president and chief operating officer Dirk Meyer said the investment will aid Transmeta's technology development efforts and AMD's endeavors to leverage the company's energy-efficient technologies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30
996 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:10:
Blijkt maar weer beleggen is voor een beginner bijna hetzelfde als gokken... alleen is de kans op verlies nog iets groter >:)
Mwa, lijkt me niet helemaal. Beleggen is gokken waarbij je - als je niet te gekke dingen doet - mag verwachten dat er op de lange termijn winst gemaakt wordt. Gokken in het casino heeft praktisch altijd een negatieve verwachtingswaarde.

• 996
Hielko schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:56:
[...]

Mwa, lijkt me niet helemaal. Beleggen is gokken waarbij je - als je niet te gekke dingen doet - mag verwachten dat er op de lange termijn winst gemaakt wordt. Gokken in het casino heeft praktisch altijd een negatieve verwachtingswaarde.
I agree. De emotie van het moment ontlokte me een wat overdreven uitspraak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 65526

met een goede spreiding is het bijna zo veilig als sparen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milanza
  • Laatst online: 08-08-2022
Neophyte_NL schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:20:
[...]

Ach ik was toen in de fugro calls gestapt, waren toen lekker gedaald door het mei dipje, die me (op dit moment) 285 % rendement hebben opgeleverd (heeft 300+% gestaan. hou ze nog wel even aan ook).
Heb je die calls nog? Want dan heb je inmiddels behoorlijk veel winst. Ik heb er vandaag 5 Sep 48 gesloten voor 3,55. De aankoop was 1,00 op 19 juni. Ik heb nog 2 calls Sep 47. Die doen nu 4,30 in de bied. Ik heb ze gekocht voor 2,10 :P .
En wie vandaag calls Numico had loopt helemaal binnen.

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 996
Milanza schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:02:
[...]

Heb je die calls nog? Want dan heb je inmiddels behoorlijk veel winst. Ik heb er vandaag 5 Sep 48 gesloten voor 3,55. De aankoop was 1,00 op 19 juni. Ik heb nog 2 calls Sep 47. Die doen nu 4,30 in de bied. Ik heb ze gekocht voor 2,10 :P .
Lijkt me inderdaad een heel lekker gevoel. Een setje aandelen (of opties / turbos op het aandeel) Numico te hebben. Of Univar, deed het vandaag nog ietsje beter. :*)

Wat zou de volgende overname zijn die bekend wordt gemaakt ? Eentje uit dit lijstje ?

De positieve uitschieter in mijn portefeuille zijn wat turbo's fugro. De koers van Fugro blijft al een aantal weken gestaag stijgen. Mag van mij wel even door gaan.

[Voor 9% gewijzigd door 996 op 09-07-2007 23:33]

• Milanza
Ik heb vandaag een paar calls Oce gekocht. Op moment van schrijven staat het 5% hoger. Het aandeel is sinds 02-07 al met 22% gestegen. Het lijkt een beetje op wat er met Numico gebeurde. Veel omhoog op eigenlijk geen nieuws.

• Neophyte_NL
Milanza schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:02:
[...]

Nee helaas, ik besloot uit te stappen toen de koers in 1 dag met 3% naar € 49 was gestegen. Ik dacht dat de rek er toen wel voorlopig uit was en dat ik ze beter weer kon kopen nadat de koers weer wat gedaald was. Helaas bleek het eea ook daarna nog te stijgen.

• Milanza
Och, er is nog nooit iemand armer geworden van winst nemen :P . Vandaag toch weer 46 euro gepakt op Océ.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:42

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Ben benieuwd wat vedior gaat doen. Hij blijft stijgen, maar dit is mijn eerste zomer dat ik meemaak wat aandelen doen. Ik hoorde dat véél gaat dalen. Klopt dat?

Zit nu namelijk op 35% rendement met gewone aandelen op vedior en zit te denken ze voor de uiteindelijke zomervakanties te verkopen ivm daling.

Appeltaart is lekker!

• paella
LED-Maniak schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:00:
Ben benieuwd wat vedior gaat doen. Hij blijft stijgen, maar dit is mijn eerste zomer dat ik meemaak wat aandelen doen. Ik hoorde dat véél gaat dalen. Klopt dat?
Denk je echt dat iemand maar ook weet wat er allemaal gaat gebeuren?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:42

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

paella schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 06:32:
[...]

Denk je echt dat iemand maar ook weet wat er allemaal gaat gebeuren?
Nee, maar misschien zijn er mensen met wat meer "ervaring" die kunnen bevestigen dat de beurs bepaalde maanden sterk daalt bijvoorbeeld.

Appeltaart is lekker!

• 996
Oude beleggerswijsheid:

Sell in May but remember to be back in September.

• Milanza
LED-Maniak schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:00:

Zit nu namelijk op 35% rendement met gewone aandelen op vedior en zit te denken ze voor de uiteindelijke zomervakanties te verkopen ivm daling.
Wel, gemiddeld gezien klopt deze wijsheid voor een deel.
http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/2007/weken_2007/18/1400-JAcob,-Sell-in-May426.jpg

• paella
Vedior vandaag: goed in de min... Dus ja, je had gisteren moeten verkopen :)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-03 15:50
nou, mijn ing aandelen hebben het zwaar de laatste weken. Toch blijf ik koppig, alle winst uit Fugro verzilverd en in ING......

• Stinger_Ventura
Wat gaat er gebeuren.
De Dow sluit 2,12% in de plus.

What goes up, must come down?
Of rossen we gewoon door?

• Wekkel
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

Geldcreatie gaat helemaal wild op de planeet die wij aarde noemen. De hype is wat mij betreft een monetaire hype, todat het licht (bijna) uitgaat in een nieuwe LTCM crisis (de CDO markt is een goede kanshebber).

Ik ben allang gestopt met het kijken naar fundamentals. Bij iedere stabiele dip aan de onderkant van de AEX range waag ik een gok. Helaas vandaag net geen call kunnen scoren op mijn order rond 551.50. Ik wilde 't net te goedkoop hebben :(

• Stinger_Ventura
Wekkel schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:46:
Geldcreatie gaat helemaal wild op de planeet die wij aarde noemen. De hype is wat mij betreft een monetaire hype, todat het licht (bijna) uitgaat in een nieuwe LTCM crisis (de CDO markt is een goede kanshebber).

Ik ben allang gestopt met het kijken naar fundamentals. Bij iedere stabiele dip aan de onderkant van de AEX range waag ik een gok. Helaas vandaag net geen call kunnen scoren op mijn order rond 551.50. Ik wilde 't net te goedkoop hebben :(
Je bedoelt dat het een nieuwe jaren 20 ciris gaat worden?

Topicstarter
Intel +6%..... Dit slaat helemaal nergens op. Ik had vanavond borrel, anders had ik mijn aandelen + opties Intel er wel uitgegooid...

Dit slaat helemaal nergens op. Let maar op: binnenkort krijgen we een flinke correctie.

http://tweakers.net/ext/f/c054266486be93bd64c8232e0d0551d5/full.png

• xxxMaverick
Anoniem: 9449 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:33:
Intel +6%..... Dit slaat helemaal nergens op. Ik had vanavond borrel, anders had ik mijn aandelen + opties Intel er wel uitgegooid...

Dit slaat helemaal nergens op. Let maar op: binnenkort krijgen we een flinke correctie.

[afbeelding]
En waarom :?

Valt mij op: als je maar lang genoeg blijft roepen dat er een correctie komt krijg je vanzelf gelijk. Ik zie veel mensen die op aez van 400 al riepen dat het mis zou gaan, en die roepen dat nu nog. Tja dan kan ik het ook

Waarom zou dit nergens op slaan? De retail-figures die gisteren publiek werden gemaakt waren boven-gemiddeld goed! Het belangrijkste probleem waar we de komende jaren mee geconfronteerd zullen worden is inderdaad de overdadige geldcreatie door Amerikaanse banken. Ook het handelstekort en het begrotingstekort van de VS zal ons nog lang parten spelen vrees ik!

Topicstarter
Valt mij op: als je maar lang genoeg blijft roepen dat er een correctie komt krijg je vanzelf gelijk. Ik zie veel mensen die op aez van 400 al riepen dat het mis zou gaan, en die roepen dat nu nog. Tja dan kan ik het ook
Ik heb nooit beweerd dat de beurzen fundamenteel te hoog staan, ten tijde van de laatste correcties heb ik altijd gezegd dat we net zo hard weer omhoog zouden gaan.

Zeker door de lage dollar is het niet raar dat de beuzen in de VS stijgen. Bedrijven worden niet minder waard doordat de dollar daalt, dus moeten de koersen wel stijgen.

Maar deze extreme stijging (de grootste sinds 4 jaar) geeft m.i. aan dat we op het einde van de rallye zitten. Pump en dump zal ik maar zeggen. Ik denk dat we binnen een maand een correctie hebben.

En als jij een long only strategie hebt maakt i.d.d. niet uit dat er een correctie komt (en daarna herstel). Maar long only is maar 1 van de vele strategieen dus voor andere mensen is het optreden van een correctie wel relevant.

• Neophyte_NL
Anoniem: 9449 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:10:
[...]

Ik heb nooit beweerd dat de beurzen fundamenteel te hoog staan, ten tijde van de laatste correcties heb ik altijd gezegd dat we net zo hard weer omhoog zouden gaan.

Zeker door de lage dollar is het niet raar dat de beuzen in de VS stijgen. Bedrijven worden niet minder waard doordat de dollar daalt, dus moeten de koersen wel stijgen.

Maar deze extreme stijging (de grootste sinds 4 jaar) geeft m.i. aan dat we op het einde van de rallye zitten. Pump en dump zal ik maar zeggen. Ik denk dat we binnen een maand een correctie hebben.

En als jij een long only strategie hebt maakt i.d.d. niet uit dat er een correctie komt (en daarna herstel). Maar long only is maar 1 van de vele strategieen dus voor andere mensen is het optreden van een correctie wel relevant.
Welke stijging bedoel je? Die 6% van Intel in één dag? Zoals ik je tekst hierboven nu lees heb je bij alle correcties voorspeld dat we daarna weer omhoog zouden gaan, behalve nu? Terwijl het plaatje volgens mij niet zo heel veel 'slechter' is als bij de laatste correctie (van april) die werd toegerekend aan de crash van de overspannen chinese vastgoed markt.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Stinger_Ventura schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:53:
Je bedoelt dat het een nieuwe jaren 20 ciris gaat worden?
Dat kan, maar het is zeker niet persé de enige uitkomst. We hebben wel meer boom en bust scenario's gekend de afgelopen 50 jaar, toen verging de wereld ook niet.

• NightH4wk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10-2022
De p/e's dan nog redelijk op normaal niveau atm en de wereldeconomie zuigt nog zat geld op door met >4.5% per jaar te groeien. De correlatie van indices als de ^DJI met de bijbehorende economie neemt ook af doordat veel bedrijven steeds internationaler worden.

Iig, natuurlijk lijkt het atm wat minder bullish omdat de spreads omhoog schieten en bond offerings worden teruggetrokken, maar kans op een grote crash lijkt me niet erg groot atm. Interestverhogingen zijn de beste bubblekillers en dat gaat ook nog redelijk stabiel.

• The Source
Paar weken op vakantie geweest, ik had nagenoeg al mijn posities gesloten. Enkel call opties AAPL, SNDK, INTC. De drie aandelen waren gemid. 11.9% gestegen dus met mijn opties een ERG leuke winst gepakt, mijn vakantie naar Thailand meer dan dubbel terugverdient, maar ja... het geld gaat toch weer belegd worden he :)
- SNDK heb ik bij beursopening verkocht omdat die erg hard was gestegen en winst moet je pakken zodra het er is he :) Kwam ook nog een downgrade achteraan, dus geluk gehad.
- INTC heb ik ook verkocht, zat tegen de 26$. Deze week wordt erg zwaar aangezien veel zwaargewichten hun financiele cijfers bekend maken, en ik denk dat de meeste hiervan postief zullen uitvallen. Ook INTC zal cijfers bekend maken maar het is al van 2003 geleden dat zij tegen de 28$ hebben gestaan, dus met 26$ vond ik deze wel aan zijn top zitten. Met meer te verliezen dan te winnen dus ook verkocht.
- APPL hou ik nog even, is wel mega opbelazen aandeel imho.

Deze week earnings van INTEL en AMD. AMD is in laatste weken erg hard gestegen omdat het aandeel erg laag stond, ik zit erover te twijfelen om hier vlak voor de earnings een PUT op te nemen. Intel en Nvidia doen het zoveel beter dan AMD in de markt dus ik heb geen reden om aan te nemen dat AMD de hoogte in zal gaan. Ook verwacht ik dat mensen hun winst van de afgelopen weken zullen pakken. Hoe denken jullie hierover?

[Voor 4% gewijzigd door The Source op 16-07-2007 19:07]

Topicstarter
Ik ben mijn Intel positie ook aan het afbouwen. AMD is i.d.d. wel wat gestegen maar om een stijging van $1,5 nou "hard" te noemen vind ik overdreven. Ik zeg niet dat AMD niet wat gaat dalen na de earnings maar ze veren daarna heus wel weer op naar het huidige niveau. Let wel: AMD is absoluut gezien (als je kijkt naar hun bezittingen) wel erg goedkoop. Maar dat is alleen interessant voor de lange termijn natuurlijk. Ik hou mijn stukken AMD i.i.g. aan. Veel lager kan toch niet.

Het enige wat ik ga doen is nVidia short geven als er een correctie aan lijkt te komen. Dan zal het imo met dat aandeel hard naar beneden gaan (net zoals ze nu omhoog gaan).

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53

Blauw

De Schreeuw

Aangezien tech en chips hier kennelijk erg in de mode is toch nog maar eens mijn kindje ASML (reclamepraatje: help elkaar, koop Nederlandse waar) in de spotlight te zetten. ASML presteert weer prima vandaag met een megaorder uit Thaiwan, en mijn aandelen halen nu gemiddeld 10,4% rendement. Lijkt me leuk, en daar hoef je dus niet naar Intel of AMD voor te kijken. :)

Overigens vind ik veel van jullie wel erg op de korte termijn gericht. Dit is niet gericht tegen de optiebeleggers hier (want laten we hopen dat jullie prima weten wat je doet) maar tegen de mensen die gaan vragen of het in mei naar beneden gaat of wanneer ze iets moeten verkopen. Denk je echt dat je hier goede adviezen krijgt over de korte termijn?

[Voor 32% gewijzigd door Blauw op 17-07-2007 22:33]

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
Blauw schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:29:
Overigens vind ik veel van jullie wel erg op de korte termijn gericht.
Ok, dat kun je vinden...
Dit is niet gericht tegen de optiebeleggers hier (want laten we hopen dat jullie prima weten wat je doet) maar tegen de mensen die gaan vragen of het in mei naar beneden gaat of wanneer ze iets moeten verkopen. Denk je echt dat je hier goede adviezen krijgt over de korte termijn?
Wat is je punt nu eigenlijk? Wil je nou zeggen dat iedereen, behalve optiebeleggers, op een te korte termijn gericht is? Of wil je zeggen dat de mensen in dit topic alleen maar slechte adviezen posten? :?
Ik zie het verband niet echt tussen je eerste en je laatste zin.

[Voor 4% gewijzigd door Cis op 17-07-2007 23:08]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Topicstarter
Blauw schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:29:
Overigens vind ik veel van jullie wel erg op de korte termijn gericht. Dit is niet gericht tegen de optiebeleggers hier (want laten we hopen dat jullie prima weten wat je doet) maar tegen de mensen die gaan vragen of het in mei naar beneden gaat of wanneer ze iets moeten verkopen. Denk je echt dat je hier goede adviezen krijgt over de korte termijn?
Eens dat je hier heus niet zulke goede adviezen krijgt voor de korte termijn.

Overigens hebben opties niets te maken met korte termijn. Ik beleg zelf juist met opties voor de langere termijn.

Maar kijk bijvoorbeeld eens naar ATi (ATYT). Het aandeel is niet meer genoteerd, dus ik kan zo snel even geen plaatje vinden over 20 jaar. Maar wat ik wel weet is dat het aandeel in 20 jaar (bij wijze van spreken) netto geen cent gestegen is. M.a.w. de koers van 20 jaar is die van toen AMD de aandelen opkocht. Als je deze vanaf het begin zou hebben vastgehouden zo je zelfs verlies gemaakt hebben omdat de dollar in die 20 jaar gedaald is.

Maar ik weet nog wel dat ik een keer na de earnings dit aandeel oppikte onder de $14 terwijl ze korte tijd later op $19 stonden. Toch niet verkeerd zou ik zo zeggen.

Sommige aandelen zijn de afgelopen jaren hard gestegen (denk aan nVidia). Maar dit aandeel gaat binnenkort ook in een range handelen, omdat het niet hoger kan. Dan wil je nog steeds wat doen, toch?

• The Source
Dinsdag toch nog een AUG 15 PUT AMD ingeschoten, is tegen alle trends in en een grote gok, maar ik denk dat ik morgen al een leuke winst kan pakken doordat Intel in afterhour trading 4.5% omlaag ging en AMD ook met 2.5% omlaag werd getrokken. Deels door het winstpakken van de afgelopen dagen maar ook door de tegenvallende marges bij Intel voor Q2. Donderdag maakt AMD haar resultaten bekend, en ik denk dat ik afwacht en hoop dat het aandeel nog een paar percent onder de 15$ zakt. Als Intel met slechte marges kampt dan zal dit bij AMD zeker niet anders zijn (lager prijzen, meer dan helft nog op 90nm, hogere kostprijs). Maar ja, als outlook voor Q3 goed is kan er ook positief gereageerd worden, je weet het nooit met de beleggers.

Ik weet eigenlijk nooit welke optie ik moet pakken om de meeste winst te maken. Als voorbeeld.
AMD opent maandag op 15.45 en sluit op 15.72. Ik wil een PUT kopen. Ik verwacht dat het aandeel richting de 15 of onder de 15 zal zakken. Nu kan ik een PUT voor JUL 20 kopen of een put voor AUG 17. Wat is slim? Ik heb Aug gekocht omdat ik dan nog wat ruimte had mocht het aandeel stijgen na de earnings op donderdag. Want de JUL verloopt vrijdag, dus dan heb ik eventueel als mijn GOK slecht uitpakt nog een maand om het evntueel goed te maken. Stel nu dat AMD a.s. vrijdag op 15$ eindigt, welke PUT Is dan meer waard? Die van Aug of die van July? En meer waard bedoel ik procentueel tov mijn respectievelijke aankoop prijs. En kan/kon ik meer geld verdienen met een PUT op 14$ of op 16$?

Om op het verhaal hierboven terug te komen, ik doe voornamelijk korte termijn beleggen met opties omdat ik marktbewegingen op nieuws verwacht. Kan dagen (earnings, events, deals) zijn maar ook weken en maanden. Waarom korte termijn en waarom opties? Ik ben van mening dat ik hier meer geld mee kan verdienen (risico is ook veel groter!!!!) en ik kan ook met neerwaarste marktbewegingen geld verdienen. Ik doe steeds met bedragen tussen 1000$ en 3000$ per deal redelijk riscovol beleggen (korte termijn, optie kan 0 waard worden).

Overigens heb ik vandaag nog AUG 50 Put Sandisk gekocht;
- stond vandaag 4.5% in plus
- in 2 weken tijd zo'n 14% gestegen
- a.s. donderdag earnings
- flashmarkt daarvan zijn de prijzen afgelopen half jaar enorm hard gezakt dus een foutje met je stock en je verliest mega veel geld.
Het is net als mijn AMD put een gok tegen de markt in, maar ik ga dan ook meer af op wat ik in de markt zie gebeuren. Kan er flink naast zitten.

Topicstarter
The Source schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:54:
Dinsdag toch nog een AUG 15 PUT AMD ingeschoten, is tegen alle trends in en een grote gok, maar ik denk dat ik morgen al een leuke winst kan pakken...
Putje is i.i.g. veilig (beter dan short gaan in het aandeel). Er gaan inmiddels geruchten dat private equity fondsen naar AMD aan het kijken zijn...

Verder jammer dat NVDA after hours al aan het dalen is. Had gehoopt dat ze nog even door zouden stijgen (heb ze nog niet short gegeven)...

Edit: en er komt een bericht aan op de FP dat zowel goed nieuws is voor AMD als voor Intel:

00:04 AMD houdt wapenstilstand in prijzenoorlog met Intel

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 18-07-2007 01:10]

• The Source
Mijn AMD put staat zo'n 64% 80% in de plus, nu hopen dat morgen weer een beursdag in het rood wordt. Dan wordt mijn PUT bij een negatieve uitslag op donderdag bij de earnings nog meer waard, en bij een positieve uitslag is mijn verlies minimaal, of zelfs nog winst als alles in de min duikt zal een plusje op AMD nooit hoog.

INTC staat 5% in de min, 25$ rond. Misschien een koop moment? Ik zie 27$ binnen een paar weken / maanden wel zitten bij positieve beurs en dat is toch 10% in de plus.

NVDA ook 3.5% in de min, op 44.8$, misschien koop moment, want met earnings op 9 Aug zie ik dit aandeel vooraf nog wel richting de 50$ gaan. Moet het beursklimaat wel positief zijn.

Negatieve Nasdaq is tuurlijk niet goed voor mijn AAPL calls, maar die moet ik dan maa langer aanhouden. Een of andere idioot heeft SNDK ook weer een upgrade gegeven, ook niet goed voor mijn PUT.
Anoniem: 9449 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:07:
Edit: en er komt een bericht aan op de FP dat zowel goed nieuws is voor AMD als voor Intel:

00:04 AMD houdt wapenstilstand in prijzenoorlog met Intel
Imho slecht voor AMD. Teken dat het hard bijt in marge. Daarbij is helaas op dit moment (qua CPU) de prijs het enige wapen dat ze hebben. En AMD kondigd een wapenstilstand aan? Betekent ook dat als Intel doorgaat ze niet meer competitief zijn, iets dat ze nu door scherpe prijzen wel waar kunnen maken.

[Voor 36% gewijzigd door The Source op 18-07-2007 18:35]

Topicstarter
Nou, het is inmiddels al wel weer een beetje bijgetrokken. En OK, NVDA kan naar $50 maar daarmee geef je zelf al aan dat de rek er wel een beetje uit is...
The Source schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:26:
Imho slecht voor AMD. Teken dat het hard bijt in marge. Daarbij is helaas op dit moment (qua CPU) de prijs het enige wapen dat ze hebben. En AMD kondigd een wapenstilstand aan? Betekent ook dat als Intel doorgaat ze niet meer competitief zijn, iets dat ze nu door scherpe prijzen wel waar kunnen maken.
Het gaat i.d.d. heel slecht met AMD. Alleen is het leuke dat ze 1 ding hebben wat veel andere bedrijven niet hebben, namelijk assets:

http://finance.yahoo.com/q/bs?s=amd

Marktcap AMD is $8 mrd, met $5 mrd aan assets. Marktcap NVDA is $16 mrd, met $2 mrd aan assets. Dus bij NVDA is de hele marktcap "gevuld" met toekomstige winsten. Bij AMD zitten er in de marktcap bijna geen toekomstige winsten.

Ik zie wel wat er gebeurt, als AMD zwaar gaat "tanken" (zoals ze zo mooi in het Engels zeggen) wordt ik een "bagholder" (idem).

• The Source
Zojuist goede resultaten van paar zwaargewichten zoals IBM, JNPR en EBAY die allemaal positief waren. Morgen volgen o.a. BRCM, SNDK, GOOG, MOT en MSFT.
- SNDK heb ik reeds PUT opties op.
- Ik zit erover te denken om morgen nog een CALL te kopen voor Google. Tijdens mijn vakantie een boek over het bedrijf gelezen en dan wordt je wel positief over de mogelijkheden ondanks dat het zo'n prijzig aandeel is.
- MSFT ben ik ook wel positief over maar dat is zo'n log aandeel dat moeilijk van zijn plaats komt.
- MOT gok ik negatief want high-end zijn ze zo'n beetje kwijt aan RIMM en AAPL en Samsung lijkt het ook beter te doen.

Ik denk dat ik enkel Google ga kopen, ben beetje bang om foute keuzes te maken. Een verkeerde optie kan de winst van een paar andere goede opties aardig verpesten.

Topicstarter
The Source schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:30:
- Ik zit erover te denken om morgen nog een CALL te kopen voor Google. Tijdens mijn vakantie een boek over het bedrijf gelezen en dan wordt je wel positief over de mogelijkheden ondanks dat het zo'n prijzig aandeel is.
Grappig dat ik vaak precies de tegenovergestelde positie in wil nemen...

Ik ben al een paar x short GOOG gegaan, gelukkig dat ik er nooit met verlies ben uitgestapt... Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik steeds minder (met inachtneming van alle ontwikkelingen bij GOOG waarvan ik toch wel onder de indruk ben) bearish GOOG ben.

Maar als ik de berichten zo lees heb ik heb de indruk dat jij het beter doet dan ik (ik sta nog nauwelijks op winst vanaf het begin van dit jaar; moet er wel bij zeggen dat dit ook met die sterk dalende dollar te maken heeft, in $ sta ik wel in de +).

Topicstarter
SUNNYVALE, Calif.--(BUSINESS WIRE)--AMD (NYSE:AMD - News) today reported financial results for the quarter ended June 30, 2007(1). AMD reported second quarter 2007 revenue of $1.378 billion, an operating loss of $457 million, and a net loss of $600 million, or $1.09 per share. These results include an impact of $130 million, or $0.24 per share, from ATI acquisition-related and integration charges of $78 million, employee stock-based compensation expense of $31 million, severance charges of $16 million and debt issuance charges of $5 million. In the first quarter of 2007, AMD reported revenue of $1.233 billion and an operating loss of $504 million. In the second quarter of 2006, AMD reported revenue of $1.216 billion and operating income of $102 million.

=======

En after hours handelt AMD exact gelijk aan sluiting ($15.78), dus geen overwachte zaken. GOOG wel 5% gezakt a/h.

=======

SAN FRANCISCO (Reuters) - Web search leader Google Inc. (NasdaqGS:GOOG - News) on Thursday reported a 28 percent rise in profits that fell short of consensus expectations, despite rapid international growth and market share gains over rivals.

Net income rose to $925 million, or $2.93 per diluted share, compared with the year-ago quarter's $721.1 million, or $2.33 per share. However, second quarter net income dropped from the $1 billion reported in the first quarter of 2007.

Gross revenue rose 58 percent to $3.87 billion -- matching Wall Street's consensus forecast.

Wall Street was looking for a net profit, on average, of $3.01 per diluted share, according to Reuters Estimates. Excluding one-time items and stock option expenses, the consensus analyst forecast was $3.59 per share.

Analysts were looking for revenue, on average, of $3.87 billion, according to Reuters Estimates. Forecasts ranged between $3.77 billion to $3.97 billion. As a matter of policy, Google declines to provide financial guidance to Wall Street.

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 19-07-2007 22:30]

Topicstarter
Inmiddels gaat AMD ervandoor (naar boven):

http://tweakers.net/ext/f/0a05512fc6eb4a0572ae5142d72a31f7/full.png

Toch apart met een kwartaalverlies van $500 mln...

• The Source
Arrgh... AMD up in afterhours, SNDK ook up in after hours, niet goed voor mijn PUTs.
Beide met zwaar tegenvallende resultaten maar ja de outlook is goed voor investeerders. Wat ik overigens Erg knap vond, en totaal niet verwacht had was dat AMD een hogere marge had gemaakt tov Q1. Het zijn allemaal PUTs voor AUG, dus ik denk dat ik ze gewoon aanhou, kan zo maar een vliegtuig een gebouw invliegen. Ben erg benieuwd naar de beurs openeing. MSFT en GOOG zijn zwaargewichten die het beurssentiment zomaal omlaag kunnen trekken, zoals INTC dinsdag ook deed en zoals IBM woensdag voor een goede dag zorgden.

Tijdens con call werd duidelijk dat AMD break even wil draaien en daarvoor in de 4x % marge moet draaien. FYI, tijdens de hoogtij dagen in 2005 / 2006 draaide ze 5x% marge. Ze hebben ook al bekend gemaakt dat ze niet meer mee willlen met de prijsoorlog, maar ik denk als ze net als in Q4 en Q1 niet competetief zijn met Intel ze zwaar marktaandeel verliezen. Blijft gek...

[Voor 23% gewijzigd door The Source op 20-07-2007 14:08]

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02 16:23

duarf

-Kuffy-

Waar vind ik deel 1?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:31

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• The Source
Pfffff, nou viel mee vandaag... mijn PUT SNDK 75% in min, AMD (-1.77%) PUT maar 15%.
Daarbij zijn mijn 2 AAPL CALL's met 25% en 40% gestegen, overall paar 100$ verloren.
Volgende week weer spannend, EMC, AAPL, AKAM (sinds kort in S&P500), RMBS, ATHR, TSMC, CHRT. Ik heb enkel in AAPL een positie, en die ga ik gewoon aanhouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightH4wk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10-2022
Anoniem: 9449 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:21:
Inmiddels gaat AMD ervandoor (naar boven):

[afbeelding]

Toch apart met een kwartaalverlies van $500 mln...
De cijfers met betrekking tot unit shipment en market share waren positief. Verder zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 27897

Hoe denken jullie over obligaties? Obligaties hebben een (stuk) lager risico (en dus ook lager rendement) dan aandelen.

Wat ik mij af vraag is of het voor de "gemiddelde" belegger het niet beter is om in plaats van obligaties gewoon geld op de spaarrekening te zetten. Wanneer je obligaties koopt in een beleggingsfonds heb je namelijk een aantal extra kosten die je bij normaal sparen niet hebt (aankoopkosten, beheerkosten, etc) en volgens mij is het rente percentage op obligaties vaak niet veel beter dan op een goede spaarrekening. Tevens loop je geen risico dat je geld minder waard wordt als het rentepercentage stijgt.

Daar bovenop lijkt het mij dat het ook beter is om geen aandelenfondsen te kopen die voor een deel in obligaties beleggen. Je kunt dan beter dat deel op een spaarrekening zetten.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:30
Anoniem: 27897 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:53:
Hoe denken jullie over obligaties? Obligaties hebben een (stuk) lager risico (en dus ook lager rendement) dan aandelen.

Wat ik mij af vraag is of het voor de "gemiddelde" belegger het niet beter is om in plaats van obligaties gewoon geld op de spaarrekening te zetten. Wanneer je obligaties koopt in een beleggingsfonds heb je namelijk een aantal extra kosten die je bij normaal sparen niet hebt (aankoopkosten, beheerkosten, etc) en volgens mij is het rente percentage op obligaties vaak niet veel beter dan op een goede spaarrekening. Tevens loop je geen risico dat je geld minder waard wordt als het rentepercentage stijgt.

Daar bovenop lijkt het mij dat het ook beter is om geen aandelenfondsen te kopen die voor een deel in obligaties beleggen. Je kunt dan beter dat deel op een spaarrekening zetten.
Met de oplopende rente van nu, vind ik obligaties zowieso niet echt een verstandige keuze.

• Stinger_Ventura
vanaf waar stappen we weer in? :)

Topicstarter
Nu niet i.i.g. Ik zou lekker even wachten tot we weer een stukje lager zitten. Zo'n daling gebeurt van tijd tot tijd eens, niets mee aan de hand (zeker nu niet met de huidige k/w's).

Ik heb i.i.g. bijna alles verkocht dus maak me weinig zorgen.

• xxxMaverick
zozo, mijn tomtom's eruit gegooit met 40% winst ,ik vind het wel goed zo. Nu ING nog omhoog en ik ben blij

• The Source
Vandaag bij Nasdaq opening AMD PUT verkocht stond 0.7% in de - en ik had paar honderd dollar verlies, ik zag het niet meer goedkomen omdat ik voor komende kwartaal redelijk positief ben. Nu staat hij 7.5% in de min dus in loop ik zo'n 4000$ mis :( (vandaag ook tech analist day)

Ik heb er nog 2 op AAPL, staat erg goed in de plus, maar pre-market stond hij 10% in plus na de resultaten van gisteren, door de negatieve stemming is het nu maar 6.8%. Met zo'n slechte beursdag maken deze voor mij alles goed.

Mijn andere PUT SNDK was al niets meer waard, dus deze hou ik gewoon aan tot de verloop datum.

Ik denk dat het deze week nog koopjes dag is en dat ik weer wat Call opties ga nemen. AKAM staat maar liefst 20% in de min. Tuurlijk kan het deze week nog wat verder zakken, maar de grootste slag is denk ik vandaag geslagen.

[Voor 10% gewijzigd door The Source op 26-07-2007 22:45]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Eerst wachten op een up dag, daarna pas heel rustig kijken voor een instapmoment. Als kleine belegger moet je niet het vallende mes op willen vangen.

• The Source
Wekkel schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:16:
Eerst wachten op een up dag, daarna pas heel rustig kijken voor een instapmoment. Als kleine belegger moet je niet het vallende mes op willen vangen.
te laat :)
maar ik heb het rustig aangedaan... kan niet al te veel verliezen.

• Rukapul
Brrr. neergaande instabiele markten vlak voor een lange vakantie met geen of weinig Internet. 't Is dat ik er voor de lange termijn inzit, maar 't zet je toch even aan het denken om het rendement tot nu toe veilig te stellen...

Topicstarter
Nou, ik denk dat we de markt maar even lekker moeten laten uitzieken en daarna kunnen we weer instappen.

Let op WDC, vandaag 6% gezakt. Wellicht een leuk aandeel om iets onder de $20 op te pikken (moeten ze eerst nog wat verder zakken). Hebben al tijden een P/E van 10 dus is een redelijk veilige keuze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmja, ik was dus lekker op vakantie zonder beursinfo :X Ik zit qua rendement nu weer op het niveau april :(

De Bank had me wel even mogen bellen toen Intel op $26 stond...met 600 stuks is zo'n daling van een paar dollar toch wel behoorlijk balen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat gaat hard inderdaad. Intel was op een dag vlak voor de earnings 6% gestegen, dan weet je gewoon (zeker bij een bedrijf van die omvang) dat ze daarna weer wat zullen terugvallen. Tel daar een negatief sentiment bij op en je zit weer op het huidige niveau.

Je had natuulijk gewoon een GTC order in kunnen leggen, met als nadeel dat als ze nu op $28 stonden je ze voor $26 had weggedaan. Of misschien nog beter een trailing, dus dat als het aandeel na een bepaald maximum weer een bepaald percentage gezakt is, je ze bestens verkoopt.

Edit: zie trouwens mijn post van 2 weken geleden. Toen stonden ze i.d.d. precies op $26:

Anoniem: 9449 in "Beleggen op de beurs in de praktijk - De..."

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 29-07-2007 14:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmja, dit neem ik ze wel kwalijk...ik had begin juni al eerder aangegeven Intel op een gunstig moment te willen verkopen, beetje vaag dat er dan geen contact wordt opgenomen op het moment dat de koers in anderhalve maand oploopt van 22 naar 26 dollar. Hell, ik heb zelfs speciaal voor dit soort transacties een dollarrekening laten openen om zonder valutarisico te kunnen handelen in dollar-effecten. Koers is nu 23,54, da's dus lekker 1500 dollar misgelopen :(
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee