Belangrijkste voorwaarde hierbij is wel dat het stil blijft volgende week rond failliet beleggingsfondens of hypotheek verstrekkers. Mocht het gedonder toch weer beginnen dan komt die 470 heel snel denk ik. Anders gaan we gewoon weer lekker naar de 520/530 denk ik inderdaad.Daniel schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:36:
Fortis Obam (heeft op 15% rendement gestaan) staat nu op verlies, en ook de rest van de fondsen ziet er totaal niet uit. Qua financials heb ik wel wat koopjes opgepikt, dat verzacht de pijn enigszins. Toch heb ik het idee dat de bodem wel zo ongeveer bereikt is. Dit weekend kan er weer een beetje nagedacht worden na de meest absurde beursdag die ik ooit heb meegemaakt.
Het is zo goed als zeker dat de Fed de rente gaat verlagen, dat kan de aandelenmarkten de nodige steun geven. Dat neemt niet weg dat er behoorlijke scheuren zitten in het fundament van de Amerikaanse economie, en daar zal zeker wat aan moeten gebeuren. Ik denk dat we weer een redelijke rebound gaan maken naar ±520 punten en dat het vervolgens een beetje rond die koers op en neer zal bewegen. De zorgen zullen nog wel enige tijd blijven rondzingen, en terecht ook. Niveau's van tegen de 550-560 zullen we denk ik pas tegen het einde van het jaar weer gaan zien.
De maatregel van vrijdag stelt an sich niks voor maar het geeft de markt wel de indruk dat de centrale banken de zaak in de gaten houden en actie ondernemen als dat nodig is. Dat helpt
We zullen zien, bijkopen van bv ING is me gewoon te link, ABN AMRO durf ik nog wel wat ritjes op heen en weer te maken mocht dit mogelijk zijn