@Daniel: ook voor de bank moeten de kosten en baten natuurlijk wel in evenwicht staan. Die transacties in Intel levert de bank misschien een paar tientjes op, welke ze direct kwijt zijn als ze jou een belletje moeten geven. Nog steeds lullig though, maar ik kan begrijpen waarom ze niet overal achteraan bellen, tenzij je daarvoor apart betaalt.
Anoniem: 171278
Het klinkt alsof Daniel een persoonlijk contact heeft of iets dergelijks, en met de grootte van Daniel's portefeuille in het achterhoofd wil de bank nog wel eens wat meer moeite doen. Ze vragen nog altijd beheerkosten, als je weggaat vanwege iets als dit kunnen ze daar ook naar fluiten.Rukapul schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:04:
@Daniel: ook voor de bank moeten de kosten en baten natuurlijk wel in evenwicht staan. Die transacties in Intel levert de bank misschien een paar tientjes op, welke ze direct kwijt zijn als ze jou een belletje moeten geven. Nog steeds lullig though, maar ik kan begrijpen waarom ze niet overal achteraan bellen, tenzij je daarvoor apart betaalt.
http://www.consumentenbon...beleggen/online_beleggen/ voor de leden, we zullen in de komende maanden wel zien wie er gewonnen heeft, meestal gaat het desbetreffende bedrijf dit van de daken schreewen.
De consumentenbond liet ook een keer Van der Hoop Bankiers hoog eindigen in een lijstje. Daar zijn een boel mensen achteraf gezien niet blij mee geweest 
Wat een knullige zooi is Fundcoach op sommige aspecten trouwens. Laatst kon ik al geen bedragen achter de komma (terug)overboeken, maar alleen hele bedragen (hey, 't is mijn geld)
En nu kom ik erachter dat ze de analyser functie met rendementsgrafiek achter het 'servicepakket' hebben gestopt.
Wat een knullige zooi is Fundcoach op sommige aspecten trouwens. Laatst kon ik al geen bedragen achter de komma (terug)overboeken, maar alleen hele bedragen (hey, 't is mijn geld)

[ Voor 49% gewijzigd door Rukapul op 29-07-2007 22:19 ]
Ik ben private banking klant en heb aldus een eigen bankier en daarbij een eigen beleggingsadviseur die puur als werk heeft het in de gaten houden van de portefeuilles van de aan hem toegewezen klanten. Daar past imho ook een beetje een pro-actieve houding bij, zeker als ik ze van tevoren vertel op vakantie te zijn en dus niet dagelijks alles te kunnen (en willen) volgenRukapul schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:04:
Tja zoiets is altijd erg moeilijk zelf geloof ik niet in private banking. Als die mensen zo goed zijn om geld te laten groeien, dan kun je toch net zo goed investering in hun eigen belegginsfonds want dat zou dan evenredig moeten groeien.Daniel schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:44:
[...]
Ik ben private banking klant en heb aldus een eigen bankier en daarbij een eigen beleggingsadviseur die puur als werk heeft het in de gaten houden van de portefeuilles van de aan hem toegewezen klanten. Daar past imho ook een beetje een pro-actieve houding bij, zeker als ik ze van tevoren vertel op vakantie te zijn en dus niet dagelijks alles te kunnen (en willen) volgen
Ik zou je contact persoon er wel op aanspreken, want hiervoor betaal jij geen hoge kosten. De beste man (vrouw?) in kwestie zal er niet minder door verdiend hebben. Daarbij ben jij misschien zijn kleinste klant of had was hij het vergeten maar zoiets mag nooit een reden zijn. Daarbij in zulke instabiele periodes is het ook mogelijk om met opties het risico op te vangen.
Ik hoop dat het een goed week gaat worden. Afgelopen week redelijk goed doorgekomen, mede door een call op AAPL en een PUT op AMD (verkocht voor de echt grote winst
Ik heb ondertussen een call NVDA gekocht want ik gok dat deze de komende weken gaat groeien, begin aug presenteren zij de jaarcijfers, en tot nu toe zijn deze elke keer boen vewachting geweest. Nu is Q2 nooit zo goed, maar concurrentie van ATI hebben ze niet echt gehad, dit was vandaag ook nog terug te vinden in de jaar cijfers. De verkoop van de 8400, 8600 serie heeft nagenoeg heel de 7300 en 7600 serie overgenomen. AMD chipset hebben ze hun positie ook verstevigd omdat VIA ligt te creperen doordat ze geen vista premium chipset beschikbaar hebben. Enige waar ik me zorgen om maak zijn de mega grote leveringsproblemen van de 8800 series. Deze kunnen ze daadwerkelijk 5 tot 10 keer meer verkopen, maar helaas worden deze producten druppelgewijs op de markt losgelaten.
Maar ja, het blijft gokken met al die gekke beleggers
't is geen vermogensbeheer heThe Source schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:26:
Tja zoiets is altijd erg moeilijk zelf geloof ik niet in private banking. Als die mensen zo goed zijn om geld te laten groeien, dan kun je toch net zo goed investering in hun eigen belegginsfonds want dat zou dan evenredig moeten groeien.
Op zich is er wel wat mogelijk maar de koers van Nvidia is de laatste tijd wel behoorlijk opgelopen: begin april nog onder de 30 dollar, inmiddels boven de 45. Het gemiddeld koersdoel ligt ook zo rond dat bedrag, dus ik weet niet of er nog wel ruimte in de koers zit. Maar goed, met een paar leuke calls hoeft de winst niet zo groot te zijn om een leuke koerswinst te boeken.Ik heb ondertussen een call NVDA gekocht want ik gok dat deze de komende weken gaat groeien, begin aug presenteren zij de jaarcijfers, en tot nu toe zijn deze elke keer boen vewachting geweest.
Beetje vage opmerkingen van je. Je hebt geen vermogensbeheer, doet alles zelf, maar je wilt wel dat de bank beltDaniel schreef op maandag 30 juli 2007 @ 08:01:
[...]
't is geen vermogensbeheer heik beheer mijn eigen beleggingen, de bank is er puur om advies te geven over hoe de markt ervoor staat, wat interessante fondsen kunnen zijn etc.
zefl heb ik ook direct beleggen bij DE Bank, dan verwacht ik echt niet dat mijn beleggingsadviseur elk individueel aandeel van mijn portefeuille in de gaten gaat houden hoor, dan moet je overstappen op bijvoorbeeld trading van AA, dan kun je meer verwachten (en dan natuurlijk ook niet dit intel verhaal)
Ik zou het liefst willen dat de afdeling communicatie van <enter_bedrijfsnaam> me een half uur zou bellen voor het publiceren van geweldige kwartaalcijfers.
Goede tweede zijn SMS-alerts bij Binck (oa. koers op specifieke dag en tijdstip plus boven/onder bepaald bedrag.) Biedt AA niet iets dergelijks in dat nieuwe Tradebox-verhaal van ze?
Goede tweede zijn SMS-alerts bij Binck (oa. koers op specifieke dag en tijdstip plus boven/onder bepaald bedrag.) Biedt AA niet iets dergelijks in dat nieuwe Tradebox-verhaal van ze?
Ik dacht dat er ook een bank was, weet niet welke, waar het mogelijk was om middels SMS bericht te ontvangen als een bepaald aandeel onder of boven een bepaalde koers komt...geen idee meer waar ik dat nou gezien heb trouwens. Kan ook wel zijn dat het een Luxemburgse bank was, maar ik dacht dat het een NL bank was....Is namelijk voor de actievere belegger soms wellicht best handigxxxMaverick schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:26:
[...]
Beetje vage opmerkingen van je. Je hebt geen vermogensbeheer, doet alles zelf, maar je wilt wel dat de bank belt
zefl heb ik ook direct beleggen bij DE Bank, dan verwacht ik echt niet dat mijn beleggingsadviseur elk individueel aandeel van mijn portefeuille in de gaten gaat houden hoor, dan moet je overstappen op bijvoorbeeld trading van AA, dan kun je meer verwachten (en dan natuurlijk ook niet dit intel verhaal)
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Wellicht valt het niet geheel onder beleggen, maar ik ben al enkele jaren bezig met fondsen, voornamelijk veilige fondsen met best wel aardige rendementen, maar ik ben wel op zoek naar iets meer (wie niet). Nou heb ik me hier en daar wat ingelezen over beleggen in aandelen, maar dat vind ik persoonlijk toch iets te duur en ik wil er ook niet wekelijks mee bezig zijn. Ik ben laatst weer SNS managed account tegengekomen waarbij je voor een redelijk gering bedrag het beheer uit handen geeft. Het grootste gedeelte van mijn vermogen bij de SNS staat op een internetsparen accountje van 3,2-3,5% wat eigenlijk zonde is als ikzelf met veilige fondsen al een stuk meer kan halen.
Heeft iemand toevallig ervaring met zo'n SNS Managed Account? Of valt dat eigenlijk niet onder de categorie 'beleggen' (waarvoor mijn excuses in dat geval)?
Heeft iemand toevallig ervaring met zo'n SNS Managed Account? Of valt dat eigenlijk niet onder de categorie 'beleggen' (waarvoor mijn excuses in dat geval)?
offtopic:
Oja, heb wel al me aangemeld om een afspraak te maken bij de bank. Wilde alleen weten of er mensen zijn met ervaringen. Altijd beter dan dat gezwam van de banken.
Oja, heb wel al me aangemeld om een afspraak te maken bij de bank. Wilde alleen weten of er mensen zijn met ervaringen. Altijd beter dan dat gezwam van de banken.
[ Voor 9% gewijzigd door siggy op 30-07-2007 11:31 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Da's een goede. Doet Binck dit voor alle produkten (opties, futures, aandelen) in alle landen waar je via hen kan beleggen? En is het gratis?Neophyte_NL schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:38:
Goede tweede zijn SMS-alerts bij Binck (oa. koers op specifieke dag en tijdstip plus boven/onder bepaald bedrag.)
Vind je? Op het gevaar af offtopic te gaan: de bank kent mijn posities, de bank kent mijn strategie ten opzichte van inidivuele aandelen (regelmatig koerswinst pakken), de bank heeft een mannetje zitten die als job heeft mijn portefeuille in de gaten te houden en pro-actief adviezen te geven, de bank weet dat ik op vakantie ben en dus minder geïnformeerd ben en ik heb uitdrukkelijk verzocht me in geval van grote koersbewegingen op de hoogte te stellen. Dat is niet gedaan, met als gevolg dat ik een leuke koerswinst ben misgelopen en dan zijn mijn opmerkingen vaag?xxxMaverick schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:26:
Beetje vage opmerkingen van je. Je hebt geen vermogensbeheer, doet alles zelf, maar je wilt wel dat de bank belt
In het licht van het verdere bloedbad valt dit ook nog wel mee, had gewoon winst moeten pakken toen de AEX rond de 560 stond.
De beurs lijkt een beetje afwachtend te zijn vandaag,ik had eigenlijk wel een sterkere koopbeweging verwacht maar na een kortstondige winst vanochtend zakt de AEX inmiddels weer een half % onder het slot van vrijdag. Het zijn met name Unilever, Aegon en Shell die de index omlaag trekken want voor de rest staan de meeste hoofdfondsen op winst. 't is te hopen dat de Dow vanmiddag positief opent anders kan het feestje nog wel eventjes doorgaan. De futures staan vooralsnog licht lager. Kan nog een spanned weekje worden.
Een SMS alert zou € 0,30 per SMS kosten (+reguliere kosten vermoed ik). Order bevestigingen per sms zouden wel gratis zijn. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt bij een koersval want volgens mij loop je jezelf alleen maar gek te maken aangezien je ook maar net een (veilige) pc in de buurt moet hebben. Ik ben dan meer voorstander van geavanceerde orders.Anoniem: 9449 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:29:
[...]
Da's een goede. Doet Binck dit voor alle produkten (opties, futures, aandelen) in alle landen waar je via hen kan beleggen? En is het gratis?
Verder wat geknip en plak uit het helpcenter:
Vraag
Wat biedt de SMS-Alerts Service?
Antwoord
De SMS-alerts hebben betrekking op AEX en AMX fondsen, indices, opties en een geselecteerd aantal futures genoteerd aan Euronext Amsterdam. Op onze website kunt u zelf aangeven welke specifieke informatie u voortaan graag per SMS wilt ontvangen. De service bestaat uit vier verschillende type alerts.
Koersalerts
Wanneer de koers van uw aandeel, optie of future door een door u ingestelde waarde breekt, ontvangt u een SMS-bericht.
Tijdalerts
U ontvangt een bericht met de koers van een index, uw aandeel, optie of future op een door u aangegeven tijdstip.
Nieuwsalerts
Bij actuele berichten of 'breaking' nieuws over de index of uw aandeel ontvangt u een SMS Alert.
Technische Analyse alerts
Op basis van de technische analyse van de Tostrams Groep ontvangt u een SMS Alert op het moment dat de index of uw aandeel door een steun- of weerstandniveau breekt. Oude tekst want Tostrams is voorzichzelf begonnen
http://www.cs.com.cn/engl...707/t20070730_1170840.htm
China's Alibaba confirms plan to list in HK
Dit kan een erg interessante IPO zijn net zoals die van Google het was. Dit is de marktplaats.nl van China zeg maar. Meer dan 150 miljoen chinezen gebruiken dit dagelijks en groeiende. Yahoo heeft 40% van de aandelen in handen (kostte ze ruim 1 miljard $). Alibaba heeft 20 miljoen geregistreerde klanten met een omzet van 4 miljard.
Met IB kan ik traden op de beurs van HK, nu even uitzoeken hoe zo'n IPO werkt voor het gewone voetvoetvolk.
Dit kan een erg interessante IPO zijn net zoals die van Google het was. Dit is de marktplaats.nl van China zeg maar. Meer dan 150 miljoen chinezen gebruiken dit dagelijks en groeiende. Yahoo heeft 40% van de aandelen in handen (kostte ze ruim 1 miljard $). Alibaba heeft 20 miljoen geregistreerde klanten met een omzet van 4 miljard.
Met IB kan ik traden op de beurs van HK, nu even uitzoeken hoe zo'n IPO werkt voor het gewone voetvoetvolk.
En? Al iets wijzer geworden?The Source schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:16:
http://www.cs.com.cn/engl...707/t20070730_1170840.htm
Ben nl. ook wel geinteresseerd.
American Express vraagbaak
Nou, het gaat weer lekker. Zoals verwacht was gisteren een klein technisch herstel. Ik baal echt enorm, mijn vakantie had niet slechter kunnen vallen 
Anyway, ik haal nu even mijn winstjes binnen en laat alleen de long-term posities intact, de markt is me veel te zenuwachtig. Het positieve sentiment dat zich af en toe laat zien is echt flinterdun.
Anyway, ik haal nu even mijn winstjes binnen en laat alleen de long-term posities intact, de markt is me veel te zenuwachtig. Het positieve sentiment dat zich af en toe laat zien is echt flinterdun.
Het gaat inderdaad weer met veel te grote stappen naar beneden, ik hou me rustig in ieder geval
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Had ik gisteren maar een paar weekputs op de AEX gekocht
Groetjes, FaceDown.
Anoniem: 80529
Met achteraf-beleggen kan iedereen miljonair worden natuurlijkFaceDown schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:38:
Had ik gisteren maar een paar weekputs op de AEX gekocht
Ik zit al heel lang te twijfelen om weer eens te beginnen met actief beleggen. Ik heb inmiddels een redelijke kennis aangezien ik tweemaal een naief avontuurtje heb gehad, uiteraard eindigend in verlies, waardoor ik nu al een jaar of wat mijn kennis stap voor stap aan het vergroten ben zonder te handelen in real money. Ik doe alleen paper trades.
Het grote probleem is alleen dat ik, zelfs bij iets als IB, relatief teveel kosten zou maken. Dit omdat mijn belegbare vermogen simpelweg te laag is (enkele K). Nu staat alles rente te trekken op een spaarrekening. Zijn er meer mensen met dit probleem en wat doen jullie?
Ik vermoed dat veel mensen zullen zeggen, doe beleggingsfondsen, maar daar heb ik op een of andere manier echt geen zin in. Daar betaal je indirect ook veel kosten en ik wil uiteindelijk toch een keer zelf gaan handelen. Daarnaast is er zoveel keuze dat het per saldo bijna net zoveel kennis vereist als bijv. aandelenhandel. Kortom, ik kom steeds tot de conclusie dat een spaarrekening voorlopig de bestie optie is, terwijl ik ondertussen mijn kennis vergroot.
Even iets totaal anders. Ik zie dat veel mensen in dingen als AMD/Intel/NVidia handelen waarbij ze hun handelsbeleid laten afhangen van hun visie op de onderlinge concurrentiepositie. Even iets dat misschien sommige mensen zich niet realiseren:
Stel, je denkt: AMD outlook is beter, Intel slechter
Ik krijg de indruk dat veel mensen dan simpelweg long AMD gaan. Het probleem hierbij is dat als de chipmarkt en/of de markt als geheel daalt, je dus nog evengoed geld verliest, terwijl je indruk dat AMD het beter doet dan Intel wel zou kunnen kloppen (bijv, AMD daalt dan dus minder dan intel).
Als alternatief zou je ook hetvolgende kunnen doen:
Stel AMD staat op 100 en INTC op 200.
Je mening is: "ik weet totaal niet wat er in de zeer volatiele chipmarkt gaat gebeuren maar ik weet wel dat AMD er sowieso beter voor staat dan Intel".
Wat je dan kunt doen is het volgende (even simplistisch kan met verschillende instrumenten en je hebt ook kosten, margin etc, maar daar gaat het nu even niet om):
Long 10 AMD's a 100, dus totaal ter waarde 1000
Short 5 INTC a 200, dus totaal ter waarde 1000
Stel de chipmarkt als geheel crashed vanwege zeer slecht nieuws maar je vermoeden over de onderling beter positie van AMD t.o.v. Intel was correct:
AMD is gedaald met 25% naar 75,
Intel is gedaald met 50%, naar 25.
Hoe staat de bovenstaande positie er dan voor?
Je long AMD's zijn gedaald, waarde is nu 750, rendement -250
Je short INTC's zijn gestegen, waarde is nu 1500, rendement +500
Totaalrendement: +250
Dit werkt uiteraard ook voor een algemene stijging, al remt je short positie dan naturlijk de winst op je long positie, zoals in het bovenstaande voorbeeld je long positie de winst op je short positie remt. Dat is de prijs die je betaald voor het verlaagde risico van je totale positie, voor niets gaat alleen de zon op natuurlijk
Kort samengevat: bovenstaande positie zorgt ervoor dat je geld verdient zolang AMD het beter doet dan INTC, onafhankelijk van stijging of daling van het aandeel. Uiteraard ga je geld verliezen zodra het tegendeel waar blijkt te zijn
Voor iedere mening is een strategie te verzinnen, in mijn ogen is het dus vooral zaak je mening zo precies mogelijk te formuleren om vervolgens een positie in te nemen die jouw mening exact vertegenwoordigd.
Vaak blijft men steken in algemene zaken. Vertaald naar bovenstaande voorbeeld:
"AMD doet het beter dan intel, dus ik neem een long-positie AMD."
Niet handig, je hebt dan namelijk blijkbaar geen mening over de (aandelen)(chip)markt als geheel. Komt er zeer slecht nieuws voor een ander bedrijf in dezelfde sector, dan zakt AMD automatisch mee en maak je alsnog verlies op je long positie, terwijl je oorspronkelijke vermoeden best kon kloppen.
Waarschijnlijk bekende stof voor de meesten, maar misschien heeft iemand er iets aan
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 01-08-2007 16:57 ]
Zeker een goede post. Dit is i.d.d. wat je kan doen als je spreads gaat handelen. Alleen zou ik eerder andere criteria gebruiken voor het matchen van de hoeveelheden. Intel is immers veel logger dan AMD (qua beweging van het aandeel).Anoniem: 80529 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:18:
....
Long 10 AMD's a 100, dus totaal ter waarde 1000
Short 5 INTC a 200, dus totaal ter waarde 1000
Waarschijnlijk bekende stof voor de meesten, maar misschien heeft iemand er iets aan
....
Verder is het niet alleen belangrijk wat jij fundamenteel van de spread vindt, maar ook hoe deze beweegt. Je gaat natuurlijk niet tegen de trend in een spread kopen.
Is turbo's niets voor je?Anoniem: 80529 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:18:
[...]
Het grote probleem is alleen dat ik, zelfs bij iets als IB, relatief teveel kosten zou maken. Dit omdat mijn belegbare vermogen simpelweg te laag is (enkele K). Nu staat alles rente te trekken op een spaarrekening. Zijn er meer mensen met dit probleem en wat doen jullie?
Met een klein vermogen kan je redelijke posities innemen?.
Maximale kosten zijn 10 euro aankoop/verkoop, dus dat valt ook mee.
Dat laatste is natuurlijk een waarheid als een koe. Een trend is een trend, totdat het tegendeel bewezen is. Daar moet je niet aan tornen, tenzij gokken je ding is.Anoniem: 9449 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:09:
Zeker een goede post. Dit is i.d.d. wat je kan doen als je spreads gaat handelen. Alleen zou ik eerder andere criteria gebruiken voor het matchen van de hoeveelheden. Intel is immers veel logger dan AMD (qua beweging van het aandeel).
Verder is het niet alleen belangrijk wat jij fundamenteel van de spread vindt, maar ook hoe deze beweegt. Je gaat natuurlijk niet tegen de trend in een spread kopen.
Even voor de duidelijkheid, ik ken/volg de betreffende aandelen (AMD & INTC) totaal niet, ik heb ze alleen als voorbeeld gebruikt omdat het me opviel dat er in dit topic een aantal maal over werd gesproken. Ik wil ook zeker niet de suggestie wekken dat mijn voorbeeld een pasklare goede strategie zou zijn, zover ben ik zelf ook nog helemaal niet. Zoals jij zelf aangeeft is de volatiliteit zeker een van de factoren die ook in een strategie verwerkt zou moeten worden. Ik wilde mensen alleen een mogelijkheid laten zien om te gaan onderzoeken, indien ze die mogelijkheid nog niet kenden, zoals ikzelf tot kort geleden
Ik weet het niet. Turbo's hebben wel een aantal voordelen. Je kunt op veel dingen handelen zonder al teveel te investeren, en je hebt ook nog eens het automatische stop-loss systeem. Ik heb alleen vaak gehoord (en ook wel gezien trouwens) dat er weleens grote verschillen tussen bied/laat kunnen zitten, wat het handelen met kleine volumes,waarbij de 10E dus relatief veel % van de trade bedraagt, natuurlijk niet bepaald wenselijk is. Je moet op lage volumes vaak al een paar procent of wat winst maken om alleen je kosten + de bied-laat-spread eruit te krijgen.Stinger_Ventura schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:36:
Is turbo's niets voor je?
Maar desondanks zal ik de komende tijd eens proberen te gaan paper-traden met turbo's om te kijken hoe het bevalt.
Nog mensen die hier aan gaan deelnemen?
http://www.thestreet.com/...HOO&cm_cat=FREE&cm_ite=NAVMware IPO Set for Aug. 14
The initial public offering of 33 million shares in the virtualization software maker will come down Aug. 14 at a range of $23 to $25 each, according to the company.
"I expect it to price higher," said Scott Sweet, managing director at IPO Boutique. "I'd be very shocked, considering the demand for this deal, if it comes at $25." The pricing range is fairly priced, he added.
"I've not heard any more chatter on an IPO since 1999 and 2000" than the buzz that has accompanied VMware, Sweet said. Helping to drive the interest is the recent news that Intel and Cisco have both taken stakes in the company.
"Not only do we have venture capitalists here, but two of the most solid names that can benefit in what VMware offers, wanting to be included in the early stages," Sweet said.
"We feel that this August has the potential to be a hit month" for IPOs, IPO analyst Ben Holmes, of MorningNotes, wrote Monday to clients, noting that "strong deals" such as VMware tend to focus investors on the IPO market. "VMware is, in our opinion, one of the strongest IPOs in registration."
EMC will retain a nearly 90% stake in VMWare. EMC shares closed Monday up 47 cents, or 2.6%, to $18.82.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 02-08-2007 01:26 ]
Nee, het aandeel wordt in HK verhandeld, daar kan ik met IB wel handelen, echter inschrijven op de IPO daar heb ik nog niets voor gevonden.Stinger_Ventura schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:41:
[...]
En? Al iets wijzer geworden?
Ben nl. ook wel geinteresseerd.
Yup, gisteren bij IB het IPO veiling gedeelte geactiveerd. Het er echter nog geen ervaring meer. Ik verwacht gezien de erg goede toekomst vooruitzichten van dit bedrijf dat de IPO vele malen overschreven gaat worden met als het gevolg dat het aandeel hoog zal openen. Desondanks is de kans erg groot dat het blijft klimmen totdat de eerste kwartaal resultaten gepresenteerd moeten worden, dit afhankelijk van het klimaat op de beurs.Anoniem: 9449 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 01:23:
Nog mensen die hier aan gaan deelnemen?
[...]
http://www.thestreet.com/...HOO&cm_cat=FREE&cm_ite=NA
Hier de presentatie van de roadshow (onderdeel van IPO):
http://www.retailroadshow.com/links/show.asp?c=PUB-VMW
De prospectus kan er ook gevonden worden.
[ Voor 58% gewijzigd door The Source op 02-08-2007 22:36 ]
Ik hoop niet dat het VMWare hetzelfde zal vergaan als 1 van de laatste grote IPO's in de US. IBKR (jouw broker) was ook vele malen overschreven, maar is desalniettemin van $30 naar $22 gezakt (inmiddels staan ze trouwens wel weer wat hoger).The Source schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:57:
Ik verwacht gezien de erg goede toekomst vooruitzichten van dit bedrijf dat de IPO vele malen overschreven gaat worden met als het gevolg dat het aandeel hoog zal openen. Desondanks is de kans erg groot dat het blijft klimmen totdat de eerste kwartaal resultaten gepresenteerd moeten worden, dit afhankelijk van het klimaat op de beurs.
Ik snap iets niet helemaal betreffende het aandeel Nutreco, als ik naar het bedrijfsnieuws kijk is dat overwegend positief, de consensus is ook positief.
De koers daalt echter. Volgende week komen ze met cijfers. (halfjaarcijfers) Wat vinden jullie van dit aandeel ?
De koers daalt echter. Volgende week komen ze met cijfers. (halfjaarcijfers) Wat vinden jullie van dit aandeel ?
Zul je altijd zien, vandaag Nutreco de grootste stijger.
Anoniem: 95931
Ik hou het aandeel Yahoo een beetje in de gaten. Lijkt me wel wat...
Overigens blijft het aandeel Google goed overeind ookal zakken de beurzen.
Overigens blijft het aandeel Google goed overeind ookal zakken de beurzen.
Ik vind er niks vaags aan, maar ik kan me voorstellen dat iemand die niet bekend is met Private Banking zoiets heeft van 'ja uhh... dat gaan ze dus mooi niet doen', omdat ze zich niet realiseren dat de gemiddelde PB klant ongeveer 50x zoveel oplevert als de gemiddelde non-PB klant. Als je bij PB zit raak je zo gewend aan de extra dingetjes (zoals één contactpersoon die je direct kunt bellen in plaats van een 0900-nummer met sprekende computer) dat je er misschien moeite mee hebt je in te leven in de minder bedeelde beleggersDaniel schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:46:
[...]
Vind je? Op het gevaar af offtopic te gaan: de bank kent mijn posities, de bank kent mijn strategie ten opzichte van inidivuele aandelen (regelmatig koerswinst pakken), de bank heeft een mannetje zitten die als job heeft mijn portefeuille in de gaten te houden en pro-actief adviezen te geven, de bank weet dat ik op vakantie ben en dus minder geïnformeerd ben en ik heb uitdrukkelijk verzocht me in geval van grote koersbewegingen op de hoogte te stellen. Dat is niet gedaan, met als gevolg dat ik een leuke koerswinst ben misgelopen en dan zijn mijn opmerkingen vaag?
Maar je moet er inderdaad niet al teveel van verwachten. Ik ken er eentje die een aantal huisfondsen had aangeraden die over een jaar maar 2% rendement opleverden, inclusief dividend. Toen degene die die fondsen had gekocht dat aankaartte met de mededeling 'Ik vind dat ze wel erg weinig rendement opleveren' gaf ze het antwoord 'O. Nou, daar kunt u ook anders over denken'.
Ik heb een mazzeltje gehad. Had in februari een AEX rekening bij de Amro geopend. Op 1 feb wordt dan de startkoers bepaald en 6 maanden later de slotkoers. Het percentage verschil krijg ik dan als rente tot een maximum van 7%. Als de beurs verlies heeft geleden dan krijg ik 0% rente. Soort gokje dus 
Hele jaar door prima gestaan tot een week voor de slotkoers op 1 augustus (dat dacht ik dan). Werd al superpissed dat men rente met de dag minder werd. Sta je het hele focking halfjaar op 7% wordt je in 1 week genaaid...
Gelukkig bleek de slotstand afgenomen te worden op de 25e en dat was net voor of de dag dat de koers ging dalen. Heb dus nog net 7% gekregen! En op 1 augustus is dus een nieuwe startstand afgenomen, zo heerlijk in de dip. Een gelukje dus. (Tenzij deze dip een voorbode is van een permanente dip natuurlijk)
Hele jaar door prima gestaan tot een week voor de slotkoers op 1 augustus (dat dacht ik dan). Werd al superpissed dat men rente met de dag minder werd. Sta je het hele focking halfjaar op 7% wordt je in 1 week genaaid...
Gelukkig bleek de slotstand afgenomen te worden op de 25e en dat was net voor of de dag dat de koers ging dalen. Heb dus nog net 7% gekregen! En op 1 augustus is dus een nieuwe startstand afgenomen, zo heerlijk in de dip. Een gelukje dus. (Tenzij deze dip een voorbode is van een permanente dip natuurlijk)
Dit dus.
Om een of andere reden, heeft het beursnieuws en economisch nieuws me altijd wel wat geïnteresseerd (RTL-Z). Heb er al als in aangedacht om daar nou is wat meer van te leren en wat te beginnen met beleggen.
Toen we aan tafel aan het praten waren, over aandelen investeren in vastgoed etc kwam me vader met het voorstel om 1000 euro te geven en daarmee de beurs op te gaan. Het dan onder de knie te krijgen en als het goed gaat eventueel nog 1000 euro erbij. Heb toen is wat lopen kijken of je hiermee zou kunnen beleggen en kwam tegen dat het lastig is om dan winst te maken, omdat de transactie kosten de winst wegvagen. Zat zelf te denken aan de beleggingbank Alex (omdat ik altijd al bij de Rabobank heb gezeten, Alex is een dochter van Rabobank). Voor de duidelijkheid wil dus zelf aandelen verhandelen en het niet uithanden geven van anderen. Maar het is dan ook weer niet zo dat ik de hele dag ermee bezig kan zijn.
Kan ik met 1000 nog een netto winst maken en is Alex daarbij een goeie keuze? Of is Binck bank een betere keuzen?
Toen we aan tafel aan het praten waren, over aandelen investeren in vastgoed etc kwam me vader met het voorstel om 1000 euro te geven en daarmee de beurs op te gaan. Het dan onder de knie te krijgen en als het goed gaat eventueel nog 1000 euro erbij. Heb toen is wat lopen kijken of je hiermee zou kunnen beleggen en kwam tegen dat het lastig is om dan winst te maken, omdat de transactie kosten de winst wegvagen. Zat zelf te denken aan de beleggingbank Alex (omdat ik altijd al bij de Rabobank heb gezeten, Alex is een dochter van Rabobank). Voor de duidelijkheid wil dus zelf aandelen verhandelen en het niet uithanden geven van anderen. Maar het is dan ook weer niet zo dat ik de hele dag ermee bezig kan zijn.
Kan ik met 1000 nog een netto winst maken en is Alex daarbij een goeie keuze? Of is Binck bank een betere keuzen?
Zie openingspost waarin een cost vergelijking is te vinden tussen verschillende brokers.maxjuh schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:47:
Misschien is het handiger om en tijdje met virtueel geld te beleggen. Kan thuis met een schriftje maar er zijn ook tal van websites voor. €1000,- begin je niet zoveel mee imo.maxjuh schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:47:
Om een of andere reden, heeft het beursnieuws en economisch nieuws me altijd wel wat geïnteresseerd (RTL-Z). Heb er al als in aangedacht om daar nou is wat meer van te leren en wat te beginnen met beleggen.
Of je moet met opties/turbos willen spelen. maar dat is op z'n minst tricky
No production networks were harmed during this posting
Nah ik wil wel met echt geld gaan beleggen dus dat zie ik niet zo zitten. Maar wat is dan een leuk bedrag om mee te gaan beleggen?Coju schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:02:
[...]
Misschien is het handiger om en tijdje met virtueel geld te beleggen. Kan thuis met een schriftje maar er zijn ook tal van websites voor. €1000,- begin je niet zoveel mee imo.
update:
Is het dan wel een leuk bedrag om mee te leren beleggen? (snap dat dat met virtueel geld ook kan maar dat lijkt me veel minder leuk).
[ Voor 14% gewijzigd door maxjuh op 06-08-2007 18:00 ]
lamaar, ga me ook niet in de discussie mengen
/edit
/edit
[ Voor 94% gewijzigd door xxxMaverick op 06-08-2007 20:47 ]
Weer een mooie sessie vandaag:

I.i.g. leuk al die beweging. Het mooie vind ik dat je nu sessie's hebt die gedurende de dag in de + (-) zitten maar uiteindelijk procenten in de - (+) eindigen.

I.i.g. leuk al die beweging. Het mooie vind ik dat je nu sessie's hebt die gedurende de dag in de + (-) zitten maar uiteindelijk procenten in de - (+) eindigen.
Zijn inderdaad leuke tijden voor high volatility beleggers, al vind ik zelf de markt te onvoorspelbaar op dit moment. Heb niet echt het gevoel dat er sprake is van een duidelijke korte termijn trend. Naar mij n idee is er nu een middel/lange termijn (slightly) bullish trend en korte termijn kan het alle kanten op.
Edit: deze visie is op de AEX btw, niet op de amerikaanse beurzen.
Edit: deze visie is op de AEX btw, niet op de amerikaanse beurzen.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 07-08-2007 15:35 ]
Het probleem zit 'm in de transactiekosten. Het enige zinvolle dat je met duizend euro kunt doen is 't in een (index)fonds stoppen en er in laten zitten. Leerzamer dan dat kun je het niet krijgen, maar dat is misschien niet wat je wilt.maxjuh schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:05:
[...]
Nah ik wil wel met echt geld gaan beleggen dus dat zie ik niet zo zitten. Maar wat is dan een leuk bedrag om mee te gaan beleggen?
update:
Is het dan wel een leuk bedrag om mee te leren beleggen? (snap dat dat met virtueel geld ook kan maar dat lijkt me veel minder leuk).
Als je wilt spelen, zou ik 't inderdaad eerst met virtueel geld gaan doen.
Nou, ik heb maar wat AMD opgepikt voor $12.45
In het AMD discussie-topic heb ik een link gepost naar een aardig artikel over AMD:
Anoniem: 9449 in "[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opt..."
In het AMD discussie-topic heb ik een link gepost naar een aardig artikel over AMD:
Ik had een PUT die ik verkocht (zie boven) in de ochtend, in de middag liep ik 4K mis. Ondertussen had ik een CALL gekocht want ik dacht dat het de goede kant uit zou gaan. Volgende dagen liep ik weer vele duizende dollars mis. Paar dagen naast mijn call, die niets meer waard was, ook nog een PUT gekocht, en die doet het goed...Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:21:
Nou, ik heb maar wat AMD opgepikt voor $12.45
Ik ben beginnelink qua opties, maar ik leer steeds meer en meer. Zo moet je echt je winst pakken als het er is en niet hopen dat het doorgroeit. Eigenlijk moet je gewoon targets stellen vooraf als je tevreden bent. Ik heb mijn winst AAPL in laatste weken ook zien verdampen, was ook paar K.
Oh, heb ook CALL NVDA, deze week de resultaten.
Bestel dan, voor uw eigen bestwil, onmiddelijk het standaardwerk over opties: Option Volatility & Pricing.The Source schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:41:
(...)
Ik ben beginnelink qua opties, maar ik leer steeds meer en meer. Zo moet je echt je winst pakken als het er is en niet hopen dat het doorgroeit. Eigenlijk moet je gewoon targets stellen vooraf als je tevreden bent. Ik heb mijn winst AAPL in laatste weken ook zien verdampen, was ook paar K.
(...)
Als je toch K's aan het verdampen bent om te "leren" kun je best een paar tientjes uitgeven aan het beste boek ooit geschreven over opties
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 07-08-2007 20:51 ]
Ik blijft voorlopig even aan de zijlijn hangen. Ik heb wat winstjes gepakt en Ohra Onroerend goed met 20% verlies van de hand gedaan, en daarmee de oorlogskas gevuld. Als de zenuwen een beetje uit de markt zijn kijk ik wel weer wat er aan interessante koopjes op te pikken is. In de laatste twee weken hebben we 7 of 8 beursdagen gehad waarbij de AEX meer dan een procent hoger of lager sloot, om nog niet te spreken van de bewegingen gedurende de dag. Da's mij iets te link. Uiteindelijk zit ik er toch vooral voor de long term in. De verleiding is af en toe wel groot om met dergelijke volatiliteit wat te speculeren met opties of turbo's maar de ervaring leert dat ik daar alleen maar de zenuwen van krijg
Uit welk programma komen die overzichten? Want vooral die balkjes (visueel) zijn wel leuk.Anoniem: 9449 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:16:
Aardig dagje tot nu toe. De stieren lijken heel voorzichtig weer uit hun winterslaap te ontwaken:
[afbeelding]
Nou, niks geen bulls
Zodra er ook maar iemand hoest richting de hypotheekmarkt slaat de hele beurs op hol. Gisteren was men gerustgesteld en gingen we bijna twee procent omhoog, vandaag zijn er wat issues bij BNP Paribas (Franse bank) dat drie fondsen heeft die belegd hebben in gammele leningen...en we gaan met zijn allen weer 1,5% omlaag.
Ik blijf ff lekker langs de zijlijn, hier valt niet op de handelen
Laat eerst maar eens duidelijkheid komen over hoe groot de ellende allemaal is (volgens mij valt het allemaal best wel mee, zeker in Europa) en dan gaan we voorzichtig wat koopjes oppikken.
Ik blijf ff lekker langs de zijlijn, hier valt niet op de handelen

Over 2% stijgingen/actieve stieren staat een interessante visie op iex.
Een winst van de AEX van 1,83% op slot is niet alledaags. Het komt de laatste jaren bijna alleen voor in een periode waarin de Amsterdamse hoofdgraadmeter een correctie binnen haar lange termijn trend doormaakt.
In de correctieperiode van mij mei tot en met juni 2006 waren er maar liefst zes dagen met een winst van meer dan 1,80% en ook afgelopen maart waren er twee. En nu dus ook. De kans op meer van deze dagen is daarom groot.
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 09-08-2007 13:41 ]
2,6% lager inmiddels, de beurs gaat echt weer volledig door het ijs. De Belgische index zakt zelfs bijna 3,5%. De zenuwen zijn nog lang niet uit de markt. En als je dan kijkt waar het om gaat:
Stel dat die fondsen allemaal op slag waardeloos zouden zijn, dan zou dat een impact van net iets meer dan een half procent hebben op het totale belegd vermogen van de bank. Maar de koers daalt wel met dik 6%. Ik ben blij dat ik mijn financials er al een tijdje geleden uit heb gedonderd.De opschorting van de handel betreft de fondsen Parvest Dynamic ABS, BNP Paribas ABS Euribor en BNP Paribas ABS Eonia. De drie fondsen zijn samen circa EUR2 miljard waard, op een totaal van EUR350 miljard voor alle fondsen van BNP Paribas.
Toch apart, wij staan ook 2,1% lager momenteel (Duitse beurs that is), maar om nou te zeggen dat het hier zo'n gekkenhuis is...neuh...dat heb ik wel anders gezien als de boel juist omhoog gaat.
Naja, t maakt mij verder niet uit, ik ga lekker op tijd naar huis vandaag
Naja, t maakt mij verder niet uit, ik ga lekker op tijd naar huis vandaag
Alweer een mooie sessie:

En nog wat nieuws over de aankomende VMWare IPO:
En cijfers NVDA zijn er:

En nog wat nieuws over de aankomende VMWare IPO:
http://biz.yahoo.com/bizj/070809/1504009.html?.v=2EMC Corp. Thursday raised the expected price of the initial public offering spinout of VMware Inc. next week by about 16 percent to between $27 and $29 a share. The previously announced range on the Palo Alto-based company was between $23 and $25.
VMware is a unit of Hopkinton, Mass.-based EMC (NYSE:EMC - News), which plans to sell 33 million shares Tuesday to raise up to $957 million. VMware sells virtualization software to more than 20,000 organizations.
After the IPO, there will be about 375 million shares outstanding in VMware, giving it an implied market in the $10 billion range. That would make it one of the world's largest publicly held software makers.
En cijfers NVDA zijn er:
http://biz.yahoo.com/ap/070809/earns_nvidia.html?.v=2SANTA CLARA, Calif. (AP) -- Graphics chip maker Nvidia Corp. said Thursday its second-quarter profit nearly doubled, driven by increased use of graphics-intensive applications, such as 3D maps and video games.
Net income for the quarter was $172.7 million, or 43 cents per share, up from $86.8 million, or 22 cents per share, in the year-ago period. Revenue for the quarter was $935.3 million, up 36 percent from $687.5 million for the second fiscal quarter of 2007.
Excluding certain expenses, the company posted net income of $198.1 million, or 51 cents per share. Analysts expected, on average, second-quarter earnings of 43 cents per share on $859.9 million in revenue, according to a Thomson Financial survey.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 09-08-2007 23:55 ]
Het lijkt bijkooptijd
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Gelukkig bijna weekend (hoewel mijn portefeuille nu meer waard is dan een week geleden) 
De beurs lijkt zich wel enigszins te hervinden nu, na 2,5% lager nu nog 1,7%.
Wel een aardig moment om ABN te kopen, als je nog speculeert op het doorgaan van de overname. De koers staat nu een euro of 3 onder het bod dus daar kun je vrij gemakkelijk een procent of 10 op pakken. Ook Aegon en Vedior zijn nu interessante koopjes, Vedior is de laatste weken echt totaal afgeslacht. Aegon is al langer ondergewaardeerd.
De vraag is of dit de bodem is, of dat we nog lager kunnen. De index zit nu onder het 200-daags gemiddelde maar lijkt zich wel boven de 500 punten te kunnen handhaven. Het zou mij verbazen als er nog eens 20 punten vanaf zouden gaan. Maar in deze zenuwenbende is eigenlijk alles mogelijk.
De beurs lijkt zich wel enigszins te hervinden nu, na 2,5% lager nu nog 1,7%.
Wel een aardig moment om ABN te kopen, als je nog speculeert op het doorgaan van de overname. De koers staat nu een euro of 3 onder het bod dus daar kun je vrij gemakkelijk een procent of 10 op pakken. Ook Aegon en Vedior zijn nu interessante koopjes, Vedior is de laatste weken echt totaal afgeslacht. Aegon is al langer ondergewaardeerd.
De vraag is of dit de bodem is, of dat we nog lager kunnen. De index zit nu onder het 200-daags gemiddelde maar lijkt zich wel boven de 500 punten te kunnen handhaven. Het zou mij verbazen als er nog eens 20 punten vanaf zouden gaan. Maar in deze zenuwenbende is eigenlijk alles mogelijk.
Canon gekocht; zoals ik al op m'n weblog vermelde, het is de gorilla op gebied van digitale fotografie, en een belangrijke speler op gebied van copiers / printers.
Onlangs nog goede cijfers bekend gemaakt.
Onlangs nog goede cijfers bekend gemaakt.
https://fgheysels.github.io/
Ik heb ABN gekocht...er is een zeer minimale kans dat de overname niet doorgaat, maar dat verwacht ik niet. Het gerucht gaat ook dat Barclays zich terugtrekt maar ook dat acht ik niet erg waarschijnlijk. Desondanks dumpen beleggers het aandeel massaal waardoor het op de laagste koers in 4 maanden staat. Dat noem ik een kans 
Verder nog een order ingelegd voor Vedior op 17 euro. Dat aandeel is in een paar weken 25% van de waarde kwijtgeraakt en staat nu weer op het niveau half april. Er is geen aanwijsbare reden voor, behalve dat de koers erg hard was opgelopen. Vedior heeft echte goede vooruitzichten dus daar zie ik wel wat in. Het koersdoel ligt over het algemeen rond de 25 euro.
Verder nog een order ingelegd voor Vedior op 17 euro. Dat aandeel is in een paar weken 25% van de waarde kwijtgeraakt en staat nu weer op het niveau half april. Er is geen aanwijsbare reden voor, behalve dat de koers erg hard was opgelopen. Vedior heeft echte goede vooruitzichten dus daar zie ik wel wat in. Het koersdoel ligt over het algemeen rond de 25 euro.
[ Voor 35% gewijzigd door Daniel op 10-08-2007 11:37 ]
Waar ik dan nu wel weer van baal is dat ik vanochtend, toen de beurs nog rond de 509 stond een order voor 10 putoptiecontracten op 505 heb ingelegd, met een limiet van 1,20...hij kwam tot 1,25 en staat nu op 4,50
Dat was toch een leuke 3200 euro geweest.
[ Voor 8% gewijzigd door Daniel op 10-08-2007 12:40 ]
Wat ik niet helemaal kan volgen is vandaag de koers van Fugro en de onderliggende opties; na de publicatie van de voorbeurs jaarcijfers stond fugro eerst 2% in de plus en bewogen de opties nagenoeg niet. Nu staat het aandeel inmiddels dik 2% in de min maar staan nagenoeg alle opties op winst(>10%)? Zijn de fugro opties dan nu zo in trek dat de speculanten zich niks aantrekken van de koers van het aandeel?
Volatiliteit is hiervoor een belangrijke oorzaak. Woensdag steeg de koers 4,5%, gisteren daalde het weer met 5%. Dit maakt het aantrekkelijker om voor dit aandeel in opties te handelen. Momenteel staat het aandeel weer 1,7% hoger.
Ik heb nog 2 calls sep 47 over. Die heb ik een maand geleden gekocht voor 2,10 en waren op een gegeven moment 4,55 waard (oid), nu zijn ze nog maar 1,70 waard
. Ik verwacht echter dat het aandeel de komende tijd een heel stuk stijgt, door de goede cijfers en doordat de koers de laatste tijd een stuk is gedaald zullen er een hoop nieuwe kopers zijn.
Ik heb nog 2 calls sep 47 over. Die heb ik een maand geleden gekocht voor 2,10 en waren op een gegeven moment 4,55 waard (oid), nu zijn ze nog maar 1,70 waard

I love the smell of a Palm in the morning.
Goed moment om in te stappen in ABN..damn die gaat hard.
Hier is t ook redelijk gekkenhuis vandaag, Duitse beurs gaat ook redelijk omlaag nu 1,7% in de min as we speak...
Hmm, op ABN valt echt geen peil te trekken...stond ie net nog op 31,95, nu is het alweer 33,41.....rollercoaster!
Hier is t ook redelijk gekkenhuis vandaag, Duitse beurs gaat ook redelijk omlaag nu 1,7% in de min as we speak...
Hmm, op ABN valt echt geen peil te trekken...stond ie net nog op 31,95, nu is het alweer 33,41.....rollercoaster!
[ Voor 65% gewijzigd door kamstra op 10-08-2007 15:53 ]
Vanmorgen op vedior ingestapt en nu al aardig winstje voor zo'n korte tijd.
Ik ook
gekocht op 17 euro, daar kan nog wel wat bij. ABN heb ik opgepikt op 33 euro (wat aan de vroege kant was, koers donderde wat later nog eens anderhalve euro omlaag) maar gezien het feit dat het bod van het consortium op 35,40 ligt is dat nog altijd een puike winst-potentie.
Als de bodem onder de dow uit was gegaan (>2% verlies) hadden we hier ook nog een nasty einde van de handelsdag kunnen beleven, maar zo te zien heeft de AEX zich nog wel ruim boven de 500 punten kunnen handhaven. Ik speculeer nu met een AEX-call op 520 op een flinke rebound op maandag of dinsdag.
Als de bodem onder de dow uit was gegaan (>2% verlies) hadden we hier ook nog een nasty einde van de handelsdag kunnen beleven, maar zo te zien heeft de AEX zich nog wel ruim boven de 500 punten kunnen handhaven. Ik speculeer nu met een AEX-call op 520 op een flinke rebound op maandag of dinsdag.
Hoop dat dat goed gaat.. Als het nog even doorgaat in amerika zoals het nu gaat, gaat de aex nog wel verder naar beneden ben ik bang.Daniel schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:34:
Ik speculeer nu met een AEX-call op 520 op een flinke rebound op maandag of dinsdag.
Er is in amerika (hoorde ik vanmiddag) rond de 95 miljard dollar de markt in gepompt om het allemaal even te laten rusten. Ter vergelijking: na 9-11 was dat rond de 70 miljard dollar. Geeft wel aan hoe slecht het atm gaat.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Vandaag leek me wel een leuke dag om wat shares in te slaan

Die-hard Brexiteer
In Amerikamomania schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:41:
[...]
Hoop dat dat goed gaat.. Als het nog even doorgaat in amerika zoals het nu gaat, gaat de aex nog wel verder naar beneden ben ik bang.
Er is in amerika (hoorde ik vanmiddag) rond de 95 miljard dollar de markt in gepompt om het allemaal even te laten rusten. Ter vergelijking: na 9-11 was dat rond de 70 miljard dollar. Geeft wel aan hoe slecht het atm gaat.
Een rechtstreekse vergelijking met 9/11 gaat echt niet op, de twee situaties zijn echt totaal niet te vergelijken.
Kijk zitten we toch op 1 lijn. Waarvoor heb jij ze kunnen krijgen? ik heb ook een behoorlijke positie ingenomen.........gokje, maar ja, nog guts, no gloryDaniel schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:34:
Ik heb ABN gekocht...er is een zeer minimale kans dat de overname niet doorgaat, maar dat verwacht ik niet. Het gerucht gaat ook dat Barclays zich terugtrekt maar ook dat acht ik niet erg waarschijnlijk. Desondanks dumpen beleggers het aandeel massaal waardoor het op de laagste koers in 4 maanden staat. Dat noem ik een kans
Uiteindelijk heb ik ze nog iets te vroeg gekocht, op 32,90. Het had nog een euro goedkoper gekund. En ik zit er ook wel vrij dik in (650 stuks) maar goed, met een vrijwel zeker bod van 35,40 kun je wel wat risico nemen.xxxMaverick schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:27:
Kijk zitten we toch op 1 lijn. Waarvoor heb jij ze kunnen krijgen? ik heb ook een behoorlijke positie ingenomen.........gokje, maar ja, nog guts, no glory
Waarom gewoon niet lekker in de turbo's?Daniel schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 08:55:
[...]
Uiteindelijk heb ik ze nog iets te vroeg gekocht, op 32,90. Het had nog een euro goedkoper gekund. En ik zit er ook wel vrij dik in (650 stuks) maar goed, met een vrijwel zeker bod van 35,40 kun je wel wat risico nemen.
650 turbo's, tegen veel minder geld, en minder transactie kosten ( maar 10 euro bij aab).
1) Om de aandelen te kopen hoef je het geld niet te hebben, brokers vereisen standaard maar iets van 20% van de tegenwaarde.Stinger_Ventura schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:33:
Waarom gewoon niet lekker in de turbo's?
650 turbo's, tegen veel minder geld, en minder transactie kosten (maar 10 euro bij aab).
2) Transactiekosten op de turbo's mogen dan misschien iets lager zijn maar de bid-ask bij aandelen (zoals AAB) is 0. Bij turbo's betaal je hier ook nog voor.
3) Bijvoorbeeld in een zeer volatiele markt kan het zijn dat er helemaal geen qoutes zijn voor turbo's. Volgens mij is AAB niet verplicht om continu te quoten.
Precies, de bid/ask spread bij turbo's is echt gigantisch hoog. Dit is voor mij al genoeg reden om ze te mijden. Succesvol beleggen is al moeilijk genoeg, laat staan dat je nog eens een procent of 10 beter moet presteren om alleen de bid/ask eruit te krijgen.
ABN Amro is imho de enige die geld verdiend met turbos, op zich wel weer een reden om aandelen ABN te kopen
ABN Amro is imho de enige die geld verdiend met turbos, op zich wel weer een reden om aandelen ABN te kopen
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 11-08-2007 12:57 ]
Naast de bovengenoemde redenen is het niet zo dat ik speculeer op een stevige stijging van het aandeel ABN op korte termijn. De koers kan best nog eens blijven wapperen. Feit blijft echter dat er een 99% zeker bod ligt dat ruim boven de koers van gisteren zit, waarmee de kans dat je binnen enkele maanden een procent of 10 rendement maakt erg groot is. Dan ga ik geen risico's nemen met turbo's.
Geldt wel dat je geldpot goed genoeg gevuld moet zijn om een dergelijke positie in te kunnen nemen.
klopt maar dat is met alle aandelen zo, ik vermijd turbo;s ook als de pest....Anoniem: 171278 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:07:
Geldt wel dat je geldpot goed genoeg gevuld moet zijn om een dergelijke positie in te kunnen nemen.
Zo, de zorgen zijn imho nog niet weg, maar vandaag lijkt er geen vuiltje aan de lucht. Een winst van (nu) 1,7% noem ik toch een behoorlijk krachtig herstel. De index heeft zelfs bijna op 2% winst gestaan maar kon dat niveau niet vasthouden. Nu echter ook de Dow redelijk positief is geopend houden we het vandaag wel vast.
De vraag is wat de dag van morgen gaat brengen. Ik denk toch dat morgen de vrees wel weer de overhand gaat krijgen. Vandaag hebben we een mooie rebound maar er is nog ruim voldoende negatief nieuws. Dus ik heb vandaag cheap een stapeltje puts opgepikt, eens kijken of die morgen nog wat meer waard kunnen worden. De calls die ik vrijdag heb gekocht heb ik net met een winstje van 900 euro (55% rendement) de deur uit gedaan. Als je dat een paar keer lukt hoef ik toch een maand niet te werken
De vraag is wat de dag van morgen gaat brengen. Ik denk toch dat morgen de vrees wel weer de overhand gaat krijgen. Vandaag hebben we een mooie rebound maar er is nog ruim voldoende negatief nieuws. Dus ik heb vandaag cheap een stapeltje puts opgepikt, eens kijken of die morgen nog wat meer waard kunnen worden. De calls die ik vrijdag heb gekocht heb ik net met een winstje van 900 euro (55% rendement) de deur uit gedaan. Als je dat een paar keer lukt hoef ik toch een maand niet te werken
Zo de Amerikanen gaan weer de min in, dus wat doen de banken? Ze donderen weer wat extra geld op de markt. Lijkt me nou niet echt een gezonde situatie. Is dit niet negatief voor de inflatie ofzo?
Groetjes, FaceDown.
Anoniem: 229552
Nuon gaat ook stijgen vanwege het geld dat ze krijgen voor milue vriendelijk concepten. Vraag alleen is nog welk bedrijf het gaat leveren aan nuon
Inflatie heeft er niet zo veel mee te maken. De totale geldhoeveelheid veranderd immers niet. Wat de centrale banken doen is het interbancaire geldverkeer in leven houden, op het moment dat de banken zelf niet aan elkaar willen lenen of dat alleen nog doen tegen hoge rentes. De centrale banken gebruiken dan hun immense liquiditeitsposities om zelf leningen te verstrekken. Dit houdt de rente laag en de molen draaiend.
Het probleem is dat er een enorme onzekerheid is over hoe omvangrijk de hele kredietkwestie eigenlijk is. De basis is dat een heel groot deel van de Amerikaanse consumenten-consumptie, en daarmee feitelijk het fundament onder de hele Amerikaanse economie, drijft op kredieten: hypotheken, creditcards, producten op afbetaling, noem maar op. Die molen draait weer voor een belangrijk deel op de stijgende waarde van onroerend goed in de VS, die weer gestuwd wordt door een combinatie van lage inflatie en lage rentestanden. Onder die voorwaarden zijn ook kredieten verstrekt aan mensen die feitelijk rationeel beschouwd niet kredietwaardig zijn, omdat ze niet voldoende vaste inkomsten hebben om de leningen te kunnen afbetalen. Zolang de prijzen van het onroerend goed echter blijven stijgen is dat geen probleem, omdat de (verwachte) waarde van het huis voldoende is om alle leningen af te kunnen betalen. Dat zijn de inmiddels beruchte sub-prime-kredieten. Omdat kredieten met een hoog risico voor de verstrekker nu eenmaal een hoge vergoeding (oftewel rente) kennen zijn ze in de afgelopen jaren een dankbare prooi geweest voor allerlei beleggingsfondsen die, mede door de goed draaiende economie, bulkten van het geld van vermogende particulieren en bedrijven. Onder meer met de subprima-leningen konden zij hoge rendementen blijven boeken.
Goed, waar gaat het nu mis? Er zijn al langer signalen dat de Amerikaanse huizenmarkt stagneert. Omdat de stijgende prijzen een belangrijke motor zijn voor de consumptie is dat slecht nieuws. De prijsstijgingen vlakken af, het aantal nieuw gebouwde huizen neemt af etc. Op een gegeven moment is er een aantal kleinere hypotheekverstrekkers geweest die mede als gevolg daarvan grote hoeveelheiden sub-prime-leningen hebben moeten afschrijven, simpelweg omdat ze niet meer afgelost konden worden. Die afschrijvingen betekenden in bepaalde gevallen het faillissement van de hypotheekbanken. Vervolgens komen beleggingsfondsen van grotere banken, die in die hypotheekverstrekkers hebben geinvesteerd in de problemen, omdat ze ineens een deel van de waarde van hun beleggingsportefeuille zien verdampen. Daarmee verliest de financiële wereld voor een deel het vertrouwen in zichzelf. Want, wie weet hoeveel slechte leningen er wel niet links en rechts rondzwerven en wie weet hoeveel banken er nog meer in de problemen gaan komen. In Europa lijkt de omvang van dit specifieke probleem mee te vallen (de NL-banken hebben er nauwelijks last van, er is een kleinere Duitse bank die flinke klappen heeft gekregen en bijv. BNP Paribas heeft problemen bij 1% van haar belegd vermogen) maar de kern van de zaak is natuurlijk ernstiger: de solide groei van de Amerikaanse consumenten-consumptie en daarmee een zeer belangrijke pijler onder de wereldeconomie vertoont ernstige scheuren. Daarmee is dit specifieke geval nog niet zo omvangrijk maar het kan een voorbode zijn voor meer ellende.
Op de beurs gaat het als gevolg van de krediet-problemen nog veel harder mis omdat de waarderingen van bedrijven de afgelopen jaren behoorlijk zijn opgelopen, niet alleen als gevolg van daadwerkelijk goede prestaties maar ook als gevolg van speculatie over overnames en fusies. ABN Amro is een goed voorbeeld. De koers van dat aandeel heeft twee jaar lang een beetje gerotzooid tussen de 20 en 26 euro, ondanks dat de bank jaarlijks miljardenwinsten boekt. In december 2006 is er sprake van een overname en bam, de koers schiet naar 28 euro en vervolgens in april keihard door richting 36 euro. Die fusies en overnames worden met name gefinancierd met geleend geld: geld van private equity-bedrijven maar ook van banken. Als het in die hele molen fout gaat dondert de bodem vrij serieus onder de beurs uit. Nu heb je natuurlijk bij elke correctie van die doempredikers die meteen roepen dat we de zandzakken moeten pakken omdat er een daling richting 320 punten ingezet gaat worden. Zo ver zal het denk ik niet komen, maar ik verwacht ook niet dat er binnenkort weer een stabiele, stijgende trend wordt neergezet zoals we die feitelijk tussen juni 2006 en juni 2007 hebben gehad (met een hikje in maart)
Het hoeft niet mis te gaan, de bedrijfsresultaten zijn op zich goed dus hoge koersen zijn wel gerechtvaardigd, maar een week zoals de vorige toont wel aan dat de zenuwen er snel in komen, en dat dan ook alle remmen los gaan. Ik denk dat de koersen wel weer op kunnen lopen richting 525-530, maar zodra de markt ook maar het idee krijgt dat er weer kredietproblemen zijn hollen de koersen met procenten tegelijk omlaag. De kredietproblemen zijn ook gewoon realiteit. Het is alleen de vraag hoe groot, en hoe groot de daadwerkelijke impact op het financiele systeem zal zijn.
Vooralsnog blijf ik ongeveer 2/3e belegd, maar ik scherm mijn posities af met kortlopende puts, zodat ik de schade beperkt kan houden bij scherpe dalingen.
Het probleem is dat er een enorme onzekerheid is over hoe omvangrijk de hele kredietkwestie eigenlijk is. De basis is dat een heel groot deel van de Amerikaanse consumenten-consumptie, en daarmee feitelijk het fundament onder de hele Amerikaanse economie, drijft op kredieten: hypotheken, creditcards, producten op afbetaling, noem maar op. Die molen draait weer voor een belangrijk deel op de stijgende waarde van onroerend goed in de VS, die weer gestuwd wordt door een combinatie van lage inflatie en lage rentestanden. Onder die voorwaarden zijn ook kredieten verstrekt aan mensen die feitelijk rationeel beschouwd niet kredietwaardig zijn, omdat ze niet voldoende vaste inkomsten hebben om de leningen te kunnen afbetalen. Zolang de prijzen van het onroerend goed echter blijven stijgen is dat geen probleem, omdat de (verwachte) waarde van het huis voldoende is om alle leningen af te kunnen betalen. Dat zijn de inmiddels beruchte sub-prime-kredieten. Omdat kredieten met een hoog risico voor de verstrekker nu eenmaal een hoge vergoeding (oftewel rente) kennen zijn ze in de afgelopen jaren een dankbare prooi geweest voor allerlei beleggingsfondsen die, mede door de goed draaiende economie, bulkten van het geld van vermogende particulieren en bedrijven. Onder meer met de subprima-leningen konden zij hoge rendementen blijven boeken.
Goed, waar gaat het nu mis? Er zijn al langer signalen dat de Amerikaanse huizenmarkt stagneert. Omdat de stijgende prijzen een belangrijke motor zijn voor de consumptie is dat slecht nieuws. De prijsstijgingen vlakken af, het aantal nieuw gebouwde huizen neemt af etc. Op een gegeven moment is er een aantal kleinere hypotheekverstrekkers geweest die mede als gevolg daarvan grote hoeveelheiden sub-prime-leningen hebben moeten afschrijven, simpelweg omdat ze niet meer afgelost konden worden. Die afschrijvingen betekenden in bepaalde gevallen het faillissement van de hypotheekbanken. Vervolgens komen beleggingsfondsen van grotere banken, die in die hypotheekverstrekkers hebben geinvesteerd in de problemen, omdat ze ineens een deel van de waarde van hun beleggingsportefeuille zien verdampen. Daarmee verliest de financiële wereld voor een deel het vertrouwen in zichzelf. Want, wie weet hoeveel slechte leningen er wel niet links en rechts rondzwerven en wie weet hoeveel banken er nog meer in de problemen gaan komen. In Europa lijkt de omvang van dit specifieke probleem mee te vallen (de NL-banken hebben er nauwelijks last van, er is een kleinere Duitse bank die flinke klappen heeft gekregen en bijv. BNP Paribas heeft problemen bij 1% van haar belegd vermogen) maar de kern van de zaak is natuurlijk ernstiger: de solide groei van de Amerikaanse consumenten-consumptie en daarmee een zeer belangrijke pijler onder de wereldeconomie vertoont ernstige scheuren. Daarmee is dit specifieke geval nog niet zo omvangrijk maar het kan een voorbode zijn voor meer ellende.
Op de beurs gaat het als gevolg van de krediet-problemen nog veel harder mis omdat de waarderingen van bedrijven de afgelopen jaren behoorlijk zijn opgelopen, niet alleen als gevolg van daadwerkelijk goede prestaties maar ook als gevolg van speculatie over overnames en fusies. ABN Amro is een goed voorbeeld. De koers van dat aandeel heeft twee jaar lang een beetje gerotzooid tussen de 20 en 26 euro, ondanks dat de bank jaarlijks miljardenwinsten boekt. In december 2006 is er sprake van een overname en bam, de koers schiet naar 28 euro en vervolgens in april keihard door richting 36 euro. Die fusies en overnames worden met name gefinancierd met geleend geld: geld van private equity-bedrijven maar ook van banken. Als het in die hele molen fout gaat dondert de bodem vrij serieus onder de beurs uit. Nu heb je natuurlijk bij elke correctie van die doempredikers die meteen roepen dat we de zandzakken moeten pakken omdat er een daling richting 320 punten ingezet gaat worden. Zo ver zal het denk ik niet komen, maar ik verwacht ook niet dat er binnenkort weer een stabiele, stijgende trend wordt neergezet zoals we die feitelijk tussen juni 2006 en juni 2007 hebben gehad (met een hikje in maart)
Het hoeft niet mis te gaan, de bedrijfsresultaten zijn op zich goed dus hoge koersen zijn wel gerechtvaardigd, maar een week zoals de vorige toont wel aan dat de zenuwen er snel in komen, en dat dan ook alle remmen los gaan. Ik denk dat de koersen wel weer op kunnen lopen richting 525-530, maar zodra de markt ook maar het idee krijgt dat er weer kredietproblemen zijn hollen de koersen met procenten tegelijk omlaag. De kredietproblemen zijn ook gewoon realiteit. Het is alleen de vraag hoe groot, en hoe groot de daadwerkelijke impact op het financiele systeem zal zijn.
Vooralsnog blijf ik ongeveer 2/3e belegd, maar ik scherm mijn posities af met kortlopende puts, zodat ik de schade beperkt kan houden bij scherpe dalingen.
Maar dit alles was toch eigenlijk in maart ook al bekend? Toen was er ook een dip die in no-time weer terugveerde.
Op zich is dit allemaal niet nieuw, alleen tot nu toe was er nog geen hypotheekbank in de problemen gekomen. Dat dat nu wel is gebeurd is enkel een bewijs dat het geen fictief probleem is.
De daling van maart vond weliswaar zijn oorzaak ook in een mogelijk einde aan de overname- en fusiegolf, maar de insteek was een ander verhaal. Die dip ging werd aangezwengeld door zgn. 'carry trades' (los van het feit dat dat feitelijk een gezonde correctie was na een half jaar bijna onafgebroken stijgingen)
Carry Trades komen er op neer dat je geld leent in een valuta die een hele lage rente kent, en dat vervolgens op deposito zet (zeg maar een langlopende spaarrekening) met een hoge rente. Omdat de Japanse yen rentes kent van 0,5 tot 1,0% is het uiterst lucratief om daar geld te lenen. Als je dat vervolgens wegzet in Nieuw Zeeland (7%), Australië (6%) of de UK (5%) pak je gegarandeerd 4 tot 6% rendement. Dit soort goedkope leningen hoog renderend wegzetten is heel veel gedaan.
Slapend rijk worden? Nou, nee
Er is namelijk een reden dat de rentes in de genoemde landen zo hoog zijn: de valuta kan sterke schommelingen vertonen. Waar ging het in maart nu mis: de yen steeg in korte tijd behoorlijk snel ten opzichte van vrijwel alle andere munten. Als je dus geld hebt geleend in yen en je moet je lening afbetalen dan krijg je letterlijk minder yen terug voor je ponden/dollars/whatever. Als de koers van de yen vijf procent stijgt ten opzichte van het pond is je hele winst omgezet in een verlies. Omdat de hele overnamegolf die de beurzen heeft doen stijgen voor een deel gefinancierd is met deze carry trade-leningen was 'de markt' bang dat daar een einde aan zou komen. Vandaar de stevige dip (hoewel die daling met 30 punten niet zo veel voorstelde met nu..we staan nu 50 punten lager en dat is 60 geweest...en de onrust duurt nu al drie weken)
De daling van maart vond weliswaar zijn oorzaak ook in een mogelijk einde aan de overname- en fusiegolf, maar de insteek was een ander verhaal. Die dip ging werd aangezwengeld door zgn. 'carry trades' (los van het feit dat dat feitelijk een gezonde correctie was na een half jaar bijna onafgebroken stijgingen)
Carry Trades komen er op neer dat je geld leent in een valuta die een hele lage rente kent, en dat vervolgens op deposito zet (zeg maar een langlopende spaarrekening) met een hoge rente. Omdat de Japanse yen rentes kent van 0,5 tot 1,0% is het uiterst lucratief om daar geld te lenen. Als je dat vervolgens wegzet in Nieuw Zeeland (7%), Australië (6%) of de UK (5%) pak je gegarandeerd 4 tot 6% rendement. Dit soort goedkope leningen hoog renderend wegzetten is heel veel gedaan.
Slapend rijk worden? Nou, nee
gvd
, heeft iemand vmware gekocht?
Hoppa +-70 % erbij, maar ja... zo is het altijd achteraf makkelijk praten!
Daarbij als je niet bij de primary banken zit, krijg je waarschijnlijk toch niks.
Ben beniewd hoeveel de kopers daadwerkelijk uitgekeerd krijgen...
Daarbij als je niet bij de primary banken zit, krijg je waarschijnlijk toch niks.
Dat weet ik snel genoeg. Maar 70% erbij, dat betekent dat het bedrijf 7 miljard dollar meer waard geworden is.The.Force schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:23:
gvd, heeft iemand vmware gekocht?
http://finance.yahoo.com/q?s=vmw
Wat ik dus helemaal niet snap is waarom EMC nauwelijks wat doet. Deze zou bij zo'n sprong toch ook 5 tot 10 dollar omhoog moeten (zij bezitten immers 90% van de aandelen).
Artikeltje:
http://www.bloomberg.com/...d=aG3IccM_ERlQ&refer=home
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 14-08-2007 17:47 ]
Weet trouwens iemand hoeveel men bij de beursintrede van Google uitgekeerd kreeg?
Kan je trouwens buiten een streefkoers vast te stellen en op het einde van de dag nog sneller je effect verkopen?
Kan je trouwens buiten een streefkoers vast te stellen en op het einde van de dag nog sneller je effect verkopen?
[ Voor 41% gewijzigd door The.Force op 14-08-2007 18:50 ]
Citrix Buys VMware Rival XenSource; Will Someone Now Buy Citrix?
http://blogs.barrons.com/...l-someone-now-buy-citrix/
http://blogs.barrons.com/...l-someone-now-buy-citrix/
Komt er vandaag weer een ABN koopmomentje? Of voor welk aandeel dan ook? of nog langer wachten? (denk het laatste)
De bodem van de beerput (letterlijk) is blijkbaar nog niet gevonden, en ik betwijfel of hij dat voorlopig zal worden. Ik denk dat je augustus maar even af moet schrijven. De boel leek de laatste dagen vrij redelijk te blijven hangen maar als Wall Street dan elke keer aan het einde van de sessie toch weer stevige verliezen laat zien is er op een gegeven moment voor de AEX ook geen redden meer aan.
ABN an sich is wel een interessant aandeel omdat er nog altijd een bod van 38 euro ligt, terwijl de koers nu rond de 33 hangt. Zelfs het consortium koopt nu liever aandelen op de beurs dan dat ze ze via hun bod moeten kopen.
In bredere zin krijgen de financials en de uitzendorganisaties natuurlijk nu de hardste tikken, de eerste omdat ze gevoelig zijn voor de krediet-kwestie en de tweede omdat ze bij een afnemende economische groei als eerste de pijn gaan voelen. ING kan nog wel een interessant aandeel zijn omdat het nog altijd een erg lage K/W-verhouding heeft en wel een goed dividend-rendement met zich meebrengt.
ABN an sich is wel een interessant aandeel omdat er nog altijd een bod van 38 euro ligt, terwijl de koers nu rond de 33 hangt. Zelfs het consortium koopt nu liever aandelen op de beurs dan dat ze ze via hun bod moeten kopen.
In bredere zin krijgen de financials en de uitzendorganisaties natuurlijk nu de hardste tikken, de eerste omdat ze gevoelig zijn voor de krediet-kwestie en de tweede omdat ze bij een afnemende economische groei als eerste de pijn gaan voelen. ING kan nog wel een interessant aandeel zijn omdat het nog altijd een erg lage K/W-verhouding heeft en wel een goed dividend-rendement met zich meebrengt.
Is vandaag wel weer heel hard gegaan zeg, zelfs mijn al een half jaar geleden als waardeloos (-95%)beschouwde AKZO putjes leveren nu opeens geld op. Jammer dat ik gister fugro niet de deur uit wilde doen met 0% rendement en nu tegen -41% sta aan te kijken
Amerika staat diep in het rood. Sommige aandelen verliezen echt megaveel.
Gemiddeld zitten veel bedrijven aan de 15 - 18% verlies in de laatste maand, sommige uitschieters:
Transmeta -> 43%
AMD -> 27%
Akamai -> 40%
Sigmatel -> 30%
Gemiddeld zitten veel bedrijven aan de 15 - 18% verlies in de laatste maand, sommige uitschieters:
Transmeta -> 43%
AMD -> 27%
Akamai -> 40%
Sigmatel -> 30%
Oef!
Zit met Turbo's in China, dat ging als een malloot omhoog, maar vanochtend opeens 5% van de index af. Bij sluit nog maar 9 punten verschilt tov de stoplos ( op een index van 10.000 + ).
Had niet verwacht dat dit zo hard ging kelderen daar, een factor 3 tov andere indici.
Iedereen verwacht dat we bij 470 de bodem gaan zien, ben benieuwd.
-----
dammit!
Zo te zien ben ik after hours al door de stop los heen gegaan.
Zit met Turbo's in China, dat ging als een malloot omhoog, maar vanochtend opeens 5% van de index af. Bij sluit nog maar 9 punten verschilt tov de stoplos ( op een index van 10.000 + ).
Had niet verwacht dat dit zo hard ging kelderen daar, een factor 3 tov andere indici.
-----
dammit!
[ Voor 10% gewijzigd door Stinger_Ventura op 16-08-2007 18:56 ]
Irritant is dat inderdaad.Stinger_Ventura schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:48:
Oef!
-----
dammit!
Met Dow Jones turbo's heb ik dit ook meegemaakt. Handel nu alleen nog in (Europese) turbo indices die gelijk lopen met de AEX.
Misschien nog een lichtpuntje.Radical1980 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:02:
[...]
Irritant is dat inderdaad.
Met Dow Jones turbo's heb ik dit ook meegemaakt. Handel nu alleen nog in (Europese) turbo indices die gelijk lopen met de AEX.
Down is goed gesloten na 300 punten down the drain te zijn gegaan.
Ik hoop dat mijn turbo'tje een net boven de SL nog omhoog gaat.
De Nikkei is vannacht 5,4% onderuit gegaan, dus dat ziet er nog altijd niet echt best uit. Nu komt dat met name ook door de enorme stijging van de yen ten opzichte van zo'n beetje alle andere valuta, dat is slecht voor de flink op export drijvende Japanse economie. In de afgelopen maand is de yen ongeveer 10% gestegen t.o.v. de dollar.
Over het algemeen kijkt de AEX echter meer naar de VS dan naar Azië dus ik denk dat we vandaag een mixed beeld gaan zien van koopjesjagers die de koersen omhoog stuwen (de financials, uitzenders en Akzo zijn dusdanig hard afgestraft dat ze nu echt spotgoedkoop zijn) en nog altijd scherpe dalingen als de zenuwen even de overhand krijgen.
Met name de volumes zullen van belang zijn, als er sprake is van een goede stijging bij flinke omzetten is dat een goed signaal. Maandag steeg de beurs wel twee procent maar dat was bij erg kleine volumes. Als we vandaag met een goede stijging het weekend in kunnen gaan is er een kans dat maandag de rust weer een beetje weerkeert. Dat zou ook wel handig zijn want de aandelen-poot van mijn portefeuille is een bloedbad. Zelfs Fortis Obam is de min in gedoken.
Over het algemeen kijkt de AEX echter meer naar de VS dan naar Azië dus ik denk dat we vandaag een mixed beeld gaan zien van koopjesjagers die de koersen omhoog stuwen (de financials, uitzenders en Akzo zijn dusdanig hard afgestraft dat ze nu echt spotgoedkoop zijn) en nog altijd scherpe dalingen als de zenuwen even de overhand krijgen.
Met name de volumes zullen van belang zijn, als er sprake is van een goede stijging bij flinke omzetten is dat een goed signaal. Maandag steeg de beurs wel twee procent maar dat was bij erg kleine volumes. Als we vandaag met een goede stijging het weekend in kunnen gaan is er een kans dat maandag de rust weer een beetje weerkeert. Dat zou ook wel handig zijn want de aandelen-poot van mijn portefeuille is een bloedbad. Zelfs Fortis Obam is de min in gedoken.
Pfoeh, wat een absurde expiratiedag!
Het regende weer klachten over gigantische spreads en het stilliggen van de handel bij de ABN turbo-markt. De zoveelste bevestiging dat je daar ver vandaan moet blijven. Op gekke dagen zoals deze is het systeem simpelweg ontoereikend om fatsoenlijk te kunnen handelen.
Beren met ballen gaan nu nog snel vol short voor komende maandag, het kan toch haast niet dat we op dit niveau blijven? De crisis is nu toch niet opeens bezworen door 1 lullige interbancaire renteverlaging?
Het regende weer klachten over gigantische spreads en het stilliggen van de handel bij de ABN turbo-markt. De zoveelste bevestiging dat je daar ver vandaan moet blijven. Op gekke dagen zoals deze is het systeem simpelweg ontoereikend om fatsoenlijk te kunnen handelen.
Beren met ballen gaan nu nog snel vol short voor komende maandag, het kan toch haast niet dat we op dit niveau blijven? De crisis is nu toch niet opeens bezworen door 1 lullige interbancaire renteverlaging?
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 18-08-2007 01:42 ]
Ik had bijna een paar calls op de aex gekocht vanmorgen maar om een of andere reden toch niet gedaan. Mooi 7000 euro misgelopen
Groetjes, FaceDown.
Hm, ik ontdek net dat mijn Turbo's door hun stoploss heen zijn gegaan en dus weg zijn

Misschien had ik toch ff wat beter moeten opletten....
Misschien had ik toch ff wat beter moeten opletten....
tja, hoeveel miljoenen ik wel niet ' bijna' had gehad is ontelbaarFaceDown schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:14:
Ik had bijna een paar calls op de aex gekocht vanmorgen maar om een of andere reden toch niet gedaan. Mooi 7000 euro misgelopen
Forse verliezen voor mij deze week. Hagemeijer fors onderuit, en ING ben ik niet vrolijk van.....wel een mooi kort ritje op ABN AMRO gemaakt........ Heb wat fortis obam opgepikt, die is ook behoorlijk afgestraft
Fortis Obam (heeft op 15% rendement gestaan) staat nu op verlies, en ook de rest van de fondsen ziet er totaal niet uit. Qua financials heb ik wel wat koopjes opgepikt, dat verzacht de pijn enigszins. Toch heb ik het idee dat de bodem wel zo ongeveer bereikt is. Dit weekend kan er weer een beetje nagedacht worden na de meest absurde beursdag die ik ooit heb meegemaakt.
Het is zo goed als zeker dat de Fed de rente gaat verlagen, dat kan de aandelenmarkten de nodige steun geven. Dat neemt niet weg dat er behoorlijke scheuren zitten in het fundament van de Amerikaanse economie, en daar zal zeker wat aan moeten gebeuren. Ik denk dat we weer een redelijke rebound gaan maken naar ±520 punten en dat het vervolgens een beetje rond die koers op en neer zal bewegen. De zorgen zullen nog wel enige tijd blijven rondzingen, en terecht ook. Niveau's van tegen de 550-560 zullen we denk ik pas tegen het einde van het jaar weer gaan zien.
De maatregel van vrijdag stelt an sich niks voor maar het geeft de markt wel de indruk dat de centrale banken de zaak in de gaten houden en actie ondernemen als dat nodig is. Dat helpt
Het is zo goed als zeker dat de Fed de rente gaat verlagen, dat kan de aandelenmarkten de nodige steun geven. Dat neemt niet weg dat er behoorlijke scheuren zitten in het fundament van de Amerikaanse economie, en daar zal zeker wat aan moeten gebeuren. Ik denk dat we weer een redelijke rebound gaan maken naar ±520 punten en dat het vervolgens een beetje rond die koers op en neer zal bewegen. De zorgen zullen nog wel enige tijd blijven rondzingen, en terecht ook. Niveau's van tegen de 550-560 zullen we denk ik pas tegen het einde van het jaar weer gaan zien.
De maatregel van vrijdag stelt an sich niks voor maar het geeft de markt wel de indruk dat de centrale banken de zaak in de gaten houden en actie ondernemen als dat nodig is. Dat helpt
Dit topic is gesloten.