Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 31.048 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00
bij geen enkele broker!

Je kan hem natuurlijk wel uitrekenen, of via het koersverloop kijken wat hij op het moment van aankoop heeft gedaan.

Als je bij ABN zit, maak je dan gebruik van tradebox?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Het ziet er zo uit. :P
Afbeeldingslocatie: http://xs113.xs.to/xs113/07094/turboaex1.JPG

Nee, maak geen gebruik van tradebox. Zo heel actief ben ik niet qua beleggen hoor, doe het vooral voor de 'lol'

[ Voor 7% gewijzigd door Pizzaman op 01-03-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Daniel schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:56:
Ik heb het redelijk gedaan gisteren, 0,7% verlies vanwege een goede spreiding.
Ik dacht ook goed weg te zijn gekomen met een vergelijkbaar verlies over de hele portefeuille, maar inmiddels is het hele YTD rendement van 4.5% toch wel bijna weggesmolten.
Misschien dat ik zelf ook nog wat spul oppik dat harde klappen heeft gehad.
idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:35
dag 6%. Het komt wel weer goed gelukkig. ach ja, beleggen blijft gokken :)
maar eens kijken wat er op lange termijn gebeurt.

[ Voor 6% gewijzigd door kleefding op 01-03-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ow jee, wat doet de AEX ?!

Helaas, daar gaat mijn turbo. :'(

[ Voor 41% gewijzigd door Pizzaman op 01-03-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Pffff, zakt nu weer als een baksteen. Ik vind het wel redelijk frustrerend om WEER tig procent te verliezen in een paar dagen en dat je daar vervolgens weer een jaar over doet om terug te krijgen. Volgens mij zijn de klappen ook harder dan pakweg 10 maanden geleden.... Maar ja, wat doe je er nu nog aan.... :/

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Om te verkopen ben je nu toch al te laat. Uithuilen en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Pizzaman schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:01:
Om te verkopen ben je nu toch al te laat. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Ik ga ook niet verkopen nee, dat zou nu lekker dom zijn, het zal heus niet nog eens 10% zakken :)

Ik moet even kijken, maar ik denk dat ik gewoon wat bij koop morgen...

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben ik blij dat ik afgelopen maandag alles uit m'n beleggingsfonds heb gehaald :), wat een mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

... en onder de 480.. het gaat nu wel erg hard :/

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

had ik toch mijn aandelen philips moeten verkopen. Sta nu weer op inkoopsprijs. Ach dat weet je mischien wat bijkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Het lijkt er op dat hij op of rond de 480 blijft hangen...

Te laag voor mijn turbo helaas. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Cliffie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:09:
[...]

Ik ga ook niet verkopen nee, dat zou nu lekker dom zijn, het zal heus niet nog eens 10% zakken :)

Ik moet even kijken, maar ik denk dat ik gewoon wat bij koop morgen...
En al zou het nog 10% zakken, het komt toch wel weer terug op een gegeven moment. Alleen hopen dat dat moment niet al te lang duurt :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:22
Mijn god, van 22% rendement naar 8% binnen één week, aandelen stonden enorm in de + en nu vrijwel op de inkoop. ;(

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Nu komt er toch aardig wat steun uit de VS. Opnieuw turbo's kopen lijkt nu wel weer aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pizzaman schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:42:
Nu komt er toch aardig wat steun uit de VS. Opnieuw turbo's kopen lijkt nu wel weer aantrekkelijk.
Steun uit Amerika :?

Op dit moment is Amerika bijna 2% omlaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:57:
[...]

Steun uit Amerika :?

Op dit moment is Amerika bijna 2% omlaag!
Waarschijnlijk in afwachting op de cijfers die zodadelijk naar buiten komen, of er zijn veel mensen met voorkennis daar :'(

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2649062383b988587f43b1b70ec2bf03/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Dit wordt niks meer vandaag, ik kijk er ook niet meer naar.

Helaas door die turbo's een hoop geld verloren vandaag, maar goed het kan niet altijd feest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
vloekerdevloek. 20 ruggen weg in drie dagen :r
Zo gaat de lol er wel af.

Vooral vastgoed krijgt enorme dalingen te verwerken, 'k heb nog mazzel dat een deel in een note zit die een inleggarantie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Geachte bezoeker,

Vanwege onderhoud is Belegger.nl op dit moment helaas niet bereikbaar.
Probeert u het later nog eens.

Met vriendelijke groet,

Het Team van Belegger.nl
Goed gepland. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:22
En dan dalijk hun de schuld geven zeker :+

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ja je moet toch iemand de schuld kunnen geven he ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ik snap er nu helemaal niks meer van. Kan iemand mij uitleggen waarom een van mijn turbo-orders nu opeens ontzettend veel geld waard/veel geld kost ? Zie screenshot, of ik snap er niks meer van :? Of heeft ABN ze gewoon niet gekocht.

* Pizzaman snapt er niks meer van *

Afbeeldingslocatie: http://xs513.xs.to/xs513/07094/vageturbo.PNG

[ Voor 3% gewijzigd door Pizzaman op 01-03-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zie alweer een van de (gemiddeld) twee dikke instapkansen op mij af komen. Nog een paar daagjes tot een week geduld, dan weet ik meer ;)

edit:
toch maar even een plaatje. Dat zegt vaak meer dan 1000 woorden

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/5101/nysi01032997hm2.jpg

Ik wacht nog even af, maar sta klaar om op te pikken als het bloed helemaal in de straten ligt.

[ Voor 47% gewijzigd door Wekkel op 01-03-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik een bestand vinden met de historische koersen van de AEX?

Via behr.nl kan ik alleen het afgelopen jaar vinden: http://www.behr.nl/Beurs/Fondsh/aex-index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Is er niet even iemand die een aantal links kan geven waarin veel informatie en grafieken staan?
Bijvoorbeeld over de Chinese beurs?
Ik gebruik nu alleen iex.nl, euronext.nl en morningstar.nl, maar da's lang niet alles, neem ik aan :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Wekkel schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:07:
Ik wacht nog even af, maar sta klaar om op te pikken als het bloed helemaal in de straten ligt.
Ik leg maandag denk ik weer wat in. Beetje jammer dat inleggen in beleggingsfondsen zo'n grote doorlooptijd heeft waardoor inleggen in tijden van grote volatiliteit nogal hachelijk is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:15:
Ik leg maandag denk ik weer wat in. Beetje jammer dat inleggen in beleggingsfondsen zo'n grote doorlooptijd heeft waardoor inleggen in tijden van grote volatiliteit nogal hachelijk is :|
Beleggen in fondsen doe je dan ook voor de lange termijn.

Als je op korte termijn wil speculeren, dan kan je denk ik beter opties nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cis schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:14:
Is er niet even iemand die een aantal links kan geven waarin veel informatie en grafieken staan?
Bijvoorbeeld over de Chinese beurs?
Ik gebruik nu alleen iex.nl, euronext.nl en morningstar.nl, maar da's lang niet alles, neem ik aan :)
http://www.bloomberg.com/news/regions/china.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:20:
[...]

Beleggen in fondsen doe je dan ook voor de lange termijn.

Als je op korte termijn wil speculeren, dan kan je denk ik beter opties nemen.
Maar als je wat geld hebt liggen dan wil je natuurlijk wel in de dalen instappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:21:
Maar als je wat geld hebt liggen dan wil je natuurlijk wel in de dalen instappen :)
Voor winsten op langere termijn maakt dat niet zo veel uit vind ik. Of je over 10 jaar gezien nou 417% winst haalt, of 425% maakt is bijna om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Mwoah, dat hangt van je begin bedrag af... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou, blijkbaar is de bodem nog niet gevonden :X Het is wel essentieel dat de AEX boven de 470 blijft sluiten, als hij door die steun zakt is de eerstvolgende bodem bij 440 punten. Ik heb een aantal posities die nog een stevige winst stonden nu gesloten, de rest hou ik maar aan in afwachting van betere tijden. Ik weet dat dit kan gebeuren maar baal toch nog wel stevig, op een procent na is al mijn sinds juli 2006 opgebouwde rendement verdwenen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Sebje

Makelaartje

Daniel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:54:
Nou, blijkbaar is de bodem nog niet gevonden :X Het is wel essentieel dat de AEX boven de 470 blijft sluiten, als hij door die steun zakt is de eerstvolgende bodem bij 440 punten. Ik heb een aantal posities die nog een stevige winst stonden nu gesloten, de rest hou ik maar aan in afwachting van betere tijden. Ik weet dat dit kan gebeuren maar baal toch nog wel stevig, op een procent na is al mijn sinds juli 2006 opgebouwde rendement verdwenen :(
De volgende keer toch maar in een termijndeposito?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Daniel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:54:
Ik vind 't juist fantastisch dit. Hoe meer de koersen dalen, hoe goedkoper ik aandelen kan aanschaffen. Zolang ik gemiddeld meer koop dan verkoop, en dat pas over pakweg 30 jaar zie veranderen, mogen van mij de koersen kelderen wat ze willen. Als er nou fundamentele problemen met de economie waren, was 't wat anders, maar dalende koersen in een groeiende economie levert gewoon relatief ondergewaardeerde aandelen op. Tijd voor champagne dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel een leuke strategie. Je hebt gedefinieerd dat je voor 30 jaar wil beleggen (belangrijk!). Laten we er even vanuit gaan dat jij de index doet. Je legt een trailing order in dat je bijv. 15% onder het hoogste punt de index koopt (elke keer t.w.v. 10.000 euro).

Het probleem met deze strategie is het moment waarop je de positie sluit (over 30 jaar). Het kan zijn dat je dan net in een dip zit. Gemiddeld zijn de koersen natuurlijk wel gestegen, maar dan net wat minder.

Een verbetering zou zijn dat je zegt: ik beleg voor een periode van 28 tot 32 jaar. Ik ga op een moment verkopen dat alles "hoog" staat. En je stelt daar een criterium voor op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:43:
Wel een leuke strategie. Je hebt gedefinieerd dat je voor 30 jaar wil beleggen (belangrijk!). Laten we er even vanuit gaan dat jij de index doet. Je legt een trailing order in dat je bijv. 15% onder het hoogste punt de index koopt (elke keer t.w.v. 10.000 euro).

Het probleem met deze strategie is het moment waarop je de positie sluit (over 30 jaar). Het kan zijn dat je dan net in een dip zit. Gemiddeld zijn de koersen natuurlijk wel gestegen, maar dan net wat minder.

Een verbetering zou zijn dat je zegt: ik beleg voor een periode van 28 tot 32 jaar. Ik ga op een moment verkopen dat alles "hoog" staat. En je stelt daar een criterium voor op.
Het punt is dat je niet weet wat je termijn of strategie precies gaat zijn, maar dat is ook niet belangrijk. Er zijn echter een aantal uitgangspunten (beetje versimpeld, maar dat maakt 't helder):
- Op erg lange termijn gaan de koersen mee met de economische ontwikkelingen.
- Ik beleg omdat ik ervanuit ga dat de economie in de komende 30 jaar zal groeien, en de beurskoersen dus zullen stijgen.
- Op korte termijn kunnen aandelen ondergewaardeerd of overgewaardeerd zijn. Dat is lastig om op 1 moment te zeggen, maar dat is ook niet relevant voor mijn betoog.
- Dalende koersen bij een gelijkblijvende economie leveren relatief goedkopere aandelen op (meer ondergewaardeerd, of minder overgewaardeerd), en andersom.
- Gedurende je leven zijn er perioden dat je meer geld belegt dan onttrekt, en andersom.
- Het is gunstig om te kopen als aandelen relatief laag staan, en gunstig om te verkopen als ze relatief hoog staan.
- Ergo: dalende koersen bij een gelijkblijvende economie zijn gunstig wanneer je in een investeringsperiode zit, en ongunstig wanneer je in een onttrekkingsperiode zit (tijdens je pensioen ofzo).

Je vantevoren vastpinnen op bepaalde data is absurd. Tenzij je een hypotheek moet aflossen ofzo, zul je niet snel alles in 1 keer onttrekken. Bovendien is het bepalen van een top of bodem niet te doen. Maar het principe: als je koopt, zijn dalende koersen gunstig, gaat altijd op. Tenzij die dalende koersen een voorteken zijn van een afzwakkende economie, en dus ook je verwachtingen op lange termijn bepalen. Als we de komende 30 jaar alleen maar crisis krijgen, had ik beter sowieso m'n geld op een spaarrekening kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Goed, morgen wordt een spannende dag en veel hangt af van wat Wall Street vanmiddag doet. Vandaag is de steun van 470 punten twee keer getest...als Wall Street behoorlijk negatief opent vrees ik dat die steun er later vandaag alsnog aan gaat, en dan kan morgen de daling de weg naar 430-440 punten in gaan zetten. Dat wil ik liever niet meemaken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 19:27
Daniel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:06:
Goed, morgen wordt een spannende dag en veel hangt af van wat Wall Street vanmiddag doet. Vandaag is de steun van 470 punten twee keer getest...als Wall Street behoorlijk negatief opent vrees ik dat die steun er later vandaag alsnog aan gaat, en dan kan morgen de daling de weg naar 430-440 punten in gaan zetten. Dat wil ik liever niet meemaken :X
Ben je uitgestapt?

Ben overigens van plan om zo longs aan te schaffen.. hmmm

[ Voor 6% gewijzigd door no11 op 05-03-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

no11 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:11:
[...]

Ben je uitgestapt?

Persoonlijk zou ik dat nooit nu doen (ik ben wel een enorme leek overigens). De kans is imo aanzienlijk dat de AEX nog blijft dalen, maar als ie gaat stijgen zal dat zeker niet met het geweld van afgelopen dagen gaan. Waarom dan nu longs kopen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb er een paar honderd euro ingeplempt. Als we de komende weken naar 440 mochten gaan, plemp ik er nog een duizendje in :Y)

Er is simpelweg teveel geldcreatie om deze oppompbeurs tegen te houden, tenzij er echt een financiële crisis uit mocht breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
no11 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:11:
Ben je uitgestapt?

Nee, ik heb wel winst gepakt op een aantal fondsen (Delta Deelnemingen, ABN Amro Asia Pacific), wat nu op verlies staat hou ik. Het heeft niet veel zin nu verlies te gaan nemen, zeker omdat ik voor de lange termijn beleg. Kwijt is dan ook echt kwijt, terwijl ik nu tenminste de stukken nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
FaceDown schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:01:
[...]

Persoonlijk zou ik dat nooit nu doen (ik ben wel een enorme leek overigens). De kans is imo aanzienlijk dat de AEX nog blijft dalen, maar als ie gaat stijgen zal dat zeker niet met het geweld van afgelopen dagen gaan. Waarom dan nu longs kopen?
Omdat ik denk dat 470 de perfecte steun is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Hey mede tweakers,
Ik volg dit topic nu een tijdje en wil zelf ook gaan isntappen (nu/binnenkort lijkt een goed moment nu de beurs wat aan het zakken is).

Welke bank/broker zou het goedkoopst zijn voor een startende belegger die wat centjes (zeg €5000 tot ongeveer €10000 in wat fondsen wil stoppen? ik zal zeker neit meer dan 10 transacties per maand doen denk ik, aangezien ik gewoon wat fondsen wil kopen en kijken hoe dit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Hmm, de opening ziet er niet slecht uit vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Franck schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:26:
Welke bank/broker zou het goedkoopst zijn voor een startende belegger die wat centjes (zeg €5000 tot ongeveer €10000 in wat fondsen wil stoppen? ik zal zeker neit meer dan 10 transacties per maand doen denk ik, aangezien ik gewoon wat fondsen wil kopen en kijken hoe dit gaat.
Alex / Binck.

De banken zijn geloof ik tegenwoordig ook goedkoop, maar goed, die hebben ons jarenlang afgezet. Ik zou ze daar niet voor gaan belonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Wat bedoel je met 'fondsen'?

Met zo'n vermogen zou ik eens kijken naar FundCoach als je toch in beleggingsfondsen wil beleggen. Alex/Binck hebben minimum tarieven wat nadelig uitpakt als je per fonds maar 1000 a 2000 inlegt. Je bent dan bij FundCoach goedkoper uit. Hetzelfde geldt voor fondsen die aan buitenlandse beurzen genoteerd staan.

Wil je in aandelen direct beleggen dan sluit ik me aan bij grizzlybeer hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 06-03-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Aandelen fondsen, denk aan upcoming markets, oost europa en vastgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Zo voor het eerst 'gespeeld' met opties :P

Gisteren CIO PUT 100 07JUN 66,00 gekocht voor 4,75 en vandaag verkocht voor 6,50. Dat maakt het verlies op m'n Corio aandelen (maar 10 stuks gelukkig) weer ruimschoots goed.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Tien stuks ? Zijn je transactiekosten dan niet gigantisch hoog ten opzichte van je waarde van je aandelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Pizzaman schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:13:
Tien stuks ? Zijn je transactiekosten dan niet gigantisch hoog ten opzichte van je waarde van je aandelen ?
Toen zo'n 2,5% (koop/verkoop) dus ja redelijk hoog. Maar ja ik ben bezig met leren en een en ander uitproberen. Bovendien heb ik niet een paar ton ter beschikking en om nou 10.000 euro in 1 fonds te proppen om jarenlang te gaan kijken wat dit fonds doet, daar is ook geen lol aan ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Zijn er geen tooltjes die de AEX koersen op je desktop laten zien. Ik heb een desktop sidebar gezien die dit wel met de Amerikaanse koersen kan.. maar is dit er ook voor de Amsterdamse beurs?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
FaceDown schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:17:
[...]

Toen zo'n 2,5% (koop/verkoop) dus ja redelijk hoog. Maar ja ik ben bezig met leren en een en ander uitproberen. Bovendien heb ik niet een paar ton ter beschikking en om nou 10.000 euro in 1 fonds te proppen om jarenlang te gaan kijken wat dit fonds doet, daar is ook geen lol aan ;)
Alhoewel corio veel kost ten opzichte van andere aandelen maar toch zou ik met een paar duizend euro beginnen per fonds en niet 600 á 700 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Binnekort heb ik een economie project over de beurs. Iedereen krijgt 30.000 startkapitaal, waarvan minstens 20 procent in opties moet zitten. Elke donderdad mogen we aan- en verkopen, alleen uit de AEX om het een beetje simpel te houden. Je mag in maximaal 5 fondsen beleggen. Ik ben me dus nu een beetje aan het inlezen, en door die instabiele situatie van nu wordt het er allemaal niet makkelijker op :P Nou vroeg ik me dus af of er misschien een site/programma is waarmee je virtueel kunt beleggen, en dan niet alleen elke donderdag maar gewoon elke dag. Puur voor de fun, om te kijken wat je koersen doen. :) Weet iemand zo'n site of heeft iemand tips voor me?

Groet, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:09:
Hallo allemaal,

Binnekort heb ik een economie project over de beurs. Iedereen krijgt 30.000 startkapitaal, waarvan minstens 20 procent in opties moet zitten. Elke donderdad mogen we aan- en verkopen, alleen uit de AEX om het een beetje simpel te houden. Je mag in maximaal 5 fondsen beleggen. Ik ben me dus nu een beetje aan het inlezen, en door die instabiele situatie van nu wordt het er allemaal niet makkelijker op :P Nou vroeg ik me dus af of er misschien een site/programma is waarmee je virtueel kunt beleggen, en dan niet alleen elke donderdag maar gewoon elke dag. Puur voor de fun, om te kijken wat je koersen doen. :) Weet iemand zo'n site of heeft iemand tips voor me?

Groet, :)
http://beursspel.iex.nl/vtrader/beursspel.asp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
Kijken jullie wel eens op ZoomIn.tv, bekijk het laatste item van de categorie beurs
'AEX deze week 490, dan 450 en 410 punten'

Wat denken jullie..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig, bedankt voor de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
no11 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:33:
Kijken jullie wel eens op ZoomIn.tv, bekijk het laatste item van de categorie beurs
'AEX deze week 490, dan 450 en 410 punten'

Wat denken jullie..?
Gelul, niets aan de hand, een correctie zo nu en dan moet er zijn, er is fundamenteel niets aan de hand.

Wel vervelend dat mijn tech stocks +/- 3x zo hard dalen als de indices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Wie gebruikt er nog meer de online investor van ABNAMRO? Ik had gisteren die PUT optie gekocht en vandaag met winst verkocht, maar nu zie ik bij 'resultaten' nog de optie staan met minder winst (omdat het aandeel weer is gezakt) terwijl aandelen en fondsen wel zijn bijgewerkt. Bij 'orderstatus' zie ik de koop en verkoop van de optie wel als 'uitgevoerd'. Tevens staan daar 2 andere opties die ik heb aangekocht als 'uitgevoerd', ook deze komen niet in het resultatenoverzicht voor.

Nou had online investor wel verschillende keren storing vanmiddag.. klopt het resultatenoverzicht nu niet, of ben ik fucked en klopt het orderstatus-overzicht niet??

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:18:
[...]

Gelul, niets aan de hand, een correctie zo nu en dan moet er zijn, er is fundamenteel niets aan de hand.

Wel vervelend dat mijn tech stocks +/- 3x zo hard dalen als de indices...
Wat dacht je van onroerend goed :') als het morgen nou NOG niet gestegen is dan donder ik het er allemaal uit denk ik.
Ik merk bij ABNAMRO dat de fondsen in het resultatenoverzicht rond 17.00u steeds bijgewerkt worden. Is het normaal dat dit 1x daags gebeurt? Blijkbaar zie je de hele dag het resultaat van de fondsen al op sites als www.belegger.nl. Kan iemand me hierover meer vertellen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En weer omhoog...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3dbe825f72fa14936bef95e20162daa0/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ik denk dat er een mooi instapmoment aan het aankomen is. Eens even kijken of er nog interessante turbo's zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
FaceDown schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:46:
Nou had online investor wel verschillende keren storing vanmiddag.. klopt het resultatenoverzicht nu niet, of ben ik fucked en klopt het orderstatus-overzicht niet??
Vraag dit gewoon aan de ABN...?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

paella schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:41:
[...]

Vraag dit gewoon aan de ABN...?!?
Al opgelost. ;) Het was blijkbaar een 'glitch' in het systeem want nu staat alles weer goed.

Het belooft een mooie dag te worden vandaag. Heb calls ING en Fortis gekocht gisteren dus hopelijk zien we een stijgende trend de komende tijd. Verder heb ik veel in moeten leveren op m'n fondsen dus hopelijk komen ze vandaag eindelijk vandaag eens in de plus.
Gisteren op het perfecte moment m'n puts Corio gecashed; Corio stond in de namiddag -5%, op het einde van de dag nog -1%.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo, eindelijk :D

ABN AMRO Holding 187 26,68 4.989 27,15 5.077 88 (+1,76%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Kan iemand me uitleggen wat uitkering van dividend precies inhoudt? Het is een vorm van winstdeling voor aandeelhouders begrijp ik. Nu las ik ergens: als bijv ABNAMRO een dividend van 1 euro per aandeel (van stel 27,-) uitkeert, dan daalt dat aandeel met 1 euro. :? Wat heb je dan aan dat dividend; je ontvangt een euro, maar je aandeel daalt een euro in waarde :? :? :?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ex_dividend

Wat biedt dividend voor toegevoegde waarde dan??

[ Voor 11% gewijzigd door FaceDown op 08-03-2007 20:04 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

FaceDown schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:01:
Kan iemand me uitleggen wat uitkering van dividend precies inhoudt? Het is een vorm van winstdeling voor aandeelhouders begrijp ik. Nu las ik ergens: als bijv ABNAMRO een dividend van 1 euro per aandeel (van stel 27,-) uitkeert, dan daalt dat aandeel met 1 euro. :? Wat heb je dan aan dat dividend; je ontvangt een euro, maar je aandeel daalt een euro in waarde :? :? :?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ex_dividend

Versimpeld: Het punt is: als je de dag voordat 't dividend uitgekeerd wordt het aandeel koopt, weet je zeker dat je de volgende dag die euro krijgt. Als je 'm de dag daarna koopt, krijg je die euro niet (die heeft de vorige eigenaar dan gekregen). Het aandeel is dan dus een euro minder waard.

Maar: Je hebt wat aan dividend, omdat de verwachting van het dividend verwerkt zit in de prijs van zo'n aandeel. Stel dat de koers van ABN altijd 26 euro is, en ze keren elk jaar 1 euro dividend uit, dan zal de koers vlak na die uitkering 26,00 zijn, en in de loop van het jaar oplopen naar precies 27,00 net voor de uitkering van het dividend. Na 10 jaar heb je nog steeds je aandeel van 26 euro, maar ook elk jaar 1 euro gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pooh op 08-03-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58
Afgelopen veel verloren, duurt weer even voordat het goedgemaakt is.
Ben even overal uitgestapt want ik zit volgende week in Duitsland voor de Cebit.
Vorig jaar had mijn onbewaakt AMD aandeel toen een drop gemaatk die mij zo'n 3000$ kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:12

janklp

FortyTwo Capital

Zo de maker van het eerste topic meldt zich maar weer eens :P

Tijdje niet zo actief geweest op wat gespeel met turbo's na. Afgelopen dinsdag even goed ingestapt met een turbo long op de aex die het nu buitengewoon doet uiteraard. 26% in een paar dagen is wel lekker. Helaas ook nog een turbo op de crude oil en hagemeyer lopen die het beide niet heel bijzonder doen. Misschien op Hagemeyer een keer verlies nemen.

Ga het topic weer eens een beetje bijhouden, was het even uit het zicht verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
FaceDown schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:01:
Je aandeel levert je dan ook daadwerkelijk wat op. Koerswinst is leuk maar om dat in cash om te zetten zul je je je posities moeten verkopen. Met dividend ontvang je cash zonder dat je uit een fonds hoeft te stappen. Zeker als je beleggingen gebruikt als een aanvulling op je inkomen is dat bijzonder handig.

Ondertussen is mijn portefeuille nog steeds een bloedbad, het zal nog wel even duren voordat die schade is weggewerkt. Ik sta in ieder geval sinds ik begonnen ben ook excl. winstnemingen weer positief, maar YTD nog altijd op -1,8% terwijl het anderhalve week geleden nog +5% was :(

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel op 09-03-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ben maar begonnen met speculeren: met wat "klein geld" proberen via turbo's en/of opties wat terug te winnen. :)

in een kwartier 50 euro pakken. voor het weekend zeg ik dan maar :)

[ Voor 23% gewijzigd door paella op 09-03-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26
Kan toch verschillen.. Vorige week nog m'n hele "papiere winst" van 2007 erdoorheen gedraait. Deze week alweer op + 15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

paella schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:05:
Ben maar begonnen met speculeren: met wat "klein geld" proberen via turbo's en/of opties wat terug te winnen. :)

in een kwartier 50 euro pakken. voor het weekend zeg ik dan maar :)
Pas op dat je niet op te korte termijn probeert te beleggen. Als je mazzel hebt gaat het lang goed maar met een beetje pech ben je een keer veel kwijt. Mijn tip: laat het geld je niet verblinden. Die fout heb ik zelf al eens gemaakt en dat doe ik niet nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Janusz schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:49:
[...]

Pas op dat je niet op te korte termijn probeert te beleggen. Als je mazzel hebt gaat het lang goed maar met een beetje pech ben je een keer veel kwijt. Mijn tip: laat het geld je niet verblinden. Die fout heb ik zelf al eens gemaakt en dat doe ik niet nog eens :)
Da's mijn angst ook een beetje :P Ben ook net ruim een week geleden begonnen met wat aandelen en fondsen. Na de dip van afgelopen week dus een rendement van zo'n -8%. Toen met opties begonnen en momenteel sta ik op ongeveer +2,5%. Wel heb ik bijv vanmiddag goedkope put opties Corio gekocht (tegenover 2 redelijk goedlopende call contracten) om me in te dekken. Mocht de beurs opeens naar beneden schieten (en Corio reageert daar sterk op is mijn ervaring nu) dan vang ik een deel van het verlies op met die puts. Als ze niks doen laat ik ze verlopen (of verkoop ik ze met verlies) maar dan hebben die calls al zeker genoeg opgebracht.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik heb wat geld apart om te "speculeren". Het meeste zit in "goede" aandelen. Naja, de laatste tijd minder goed, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Wat voor invloed hebben ex-dividend data op koersen van opties? Als het een gegeven is dat een aandeel dagen voor de ex-dividend datum daalt dan lijkt het dus zaak om van je calls af te komen en zelfs puts te kopen. Zo keert Corio een dividend van rond de 2,5% uit. Een put optie enkele dagen van tevoren kan je dan aardig wat opleveren. Of mis ik iets?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ja, je mist iets :P Ex dividend gaan van fondsen zit al in de optie en turbo prijs ingesloten. Daar gebeurd dus helemaal niets mee. Anders zou het mooie handel zijn geweest, dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Janusz schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:46:
Ja, je mist iets :P Ex dividend gaan van fondsen zit al in de optie en turbo prijs ingesloten. Daar gebeurd dus helemaal niets mee. Anders zou het mooie handel zijn geweest, dat ben ik met je eens.
Dat snap ik niet.. ik zie als ik naar historische data kijk dat aandelen vaak stijgen enkele dagen voordat ex-dividend genoteerd wordt. Vanaf de ex-dividend datum noteren de aandelen een stuk lager. Volgens jou reageren opties hier helemaal niet op? Dat lijkt me sterk.. :?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Ben net begonnen in het verdiepen van turbo's en heb ook ondertussen een rekening bij Binck. Echter heb ik 1 ding waar ik totaal niet uitkom. Heb het zelf geprobeerd om het uit te vogelen maar ik geef het op.

Stel ik wil TL AEX index 430 aanschaffen als financieringsniveau 417.86. Alle rest fondsgegevens die genoteerd staan bij ABN en Binck zijn hetzelfde maar bij Binck staat een extra gegeven wat bij ABN niet staat en dat is "Koers = 7,34".

Mijn vraag is, hoe wordt dit getal berekend? Heb het grote gevoel dat ik iets gemist heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Timbos op 10-03-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Timbos schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:45:
Ben net begonnen in het verdiepen van turbo's en heb ook ondertussen een rekening bij Binck. Echter heb ik 1 ding waar ik totaal niet uitkom. Heb het zelf geprobeerd om het uit te vogelen maar ik geef het op.

Stel ik wil TL AEX index 430 aanschaffen als financieringsniveau 417.86. Alle rest fondsgegevens die genoteerd staan bij ABN en Binck zijn hetzelfde maar bij Binck staat een extra gegeven wat bij ABN niet staat en dat is "Koers = 7,34".

Mijn vraag is, hoe wordt dit getal berekend? Heb het grote gevoel dat ik iets gemist heb.
Het gemiddelde van bied en laat koers misschien? Of het bedrag waartegen de turbo voor het laatst verkocht is?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

FaceDown schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:44:
[...]

Dat snap ik niet.. ik zie als ik naar historische data kijk dat aandelen vaak stijgen enkele dagen voordat ex-dividend genoteerd wordt. Vanaf de ex-dividend datum noteren de aandelen een stuk lager. Volgens jou reageren opties hier helemaal niet op? Dat lijkt me sterk.. :?
Ik ga dat voor je uitzoeken, zo exact weet ik het zelf ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
Mijn YTD is weer 0%. Zonder enige actie (het was voor de correctie 3%..na de correctie -4%).

Ik ben wellicht van plan een abbonement tenemen op een van de abonnementen van BeursBulletin (AandelenAlert)..oft van Beursfoon wat vinden jullie hiervan?

200euro, en net zolang tips totdat je 10% rendement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

no11 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:23:
Mijn YTD is weer 0%. Zonder enige actie (het was voor de correctie 3%..na de correctie -4%).

Ik ben wellicht van plan een abbonement tenemen op een van de abonnementen van BeursBulletin (AandelenAlert)..oft van Beursfoon wat vinden jullie hiervan?

:? Dan moet je doen wat zij aangeven? Kun je beter je geld in een goeddraaiend fonds stoppen, hoef je helemaal niks te doen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

no11 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:23:

Lees de kleine lettertjes maar eens. Les 1: garanties bestaan niet in beleggerswereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
Janusz schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:57:
[...]

Lees de kleine lettertjes maar eens. Les 1: garanties bestaan niet in beleggerswereld.
Nee natuurlijk niet, maar je hebt wel prof. advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timbos schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:45:

Een turbo werkt eigenlijk heel simpel omdat er geen tijdswaarde in zit.

In jouw geval de TL AEX 430:

Deze heeft een financieringsniveau van 417,86.
Stel de AEX staat op 490 (Dat is nu ongeveer het geval), dan doet de turbo 490 - 417,86 = 72,14. Echter staat er ook nog zoiets als een ratio, bij deze turbo is dat 10:1.
Dit wil zeggen dat de turbo dus theoretisch nu op 7,21 moet staan.

Je moet dus 10 turbo's kopen om even hard mee te gaan met de AEX.

Stel je koopt 10 keer deze turbo en de AEX stijgt naar 500 punten. Een winst van 10 punten. Stel dat je het 'aandeel' AEX had gekocht voor 490 euro dan zou dat nu 500 euro waard zijn, een winst van 2,04 %.

Nu in het geval van turbo's:
Je koopt 10 maal de turbo long AEX 430 en betaald 72,14. Wanneer net zoals hierboven de AEX stijgt naar 500 punten dan zijn deze 10 turbo's samen 82,14 waard. Een winst van 13,9 %.

Zie hier de indicatieve hefboom van de turbo: 13,9% / 2,04% = 6,81.

De waarde is eenvoudig uit te rekenen:

(Huidige waarde aandeel - financieringsniveau) / ratio

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Toevallig niemand met calls of turbo longs Akzo Nobel?
Niet normaal zo hard als die vandaag omhoog schiet...de prijs die ze voor Organon vangen is natuurlijk ook erg goed. Akzo zelf staat 16% hoger en dat is erg uitzonderlijk voor een AEX-fonds.
De maart-call op 50 euro knalt van 5 cent naar 4,15 euro...jammer alleen dat er zo weinig handel in is :)

Ik ben blij dat Univar weer wat aantrekt, die is in een week met 15% gekelderd maar heeft daar inmiddels weer 10% van teruggepakt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 12-03-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
Daniel schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:42:
Toevallig niemand met calls of turbo longs Akzo Nobel?
Niet normaal zo hard als die vandaag omhoog schiet...de prijs die ze voor Organon vangen is natuurlijk ook erg goed. Akzo zelf staat 16% hoger en dat is erg uitzonderlijk voor een AEX-fonds.
De maart-call op 50 euro knalt van 5 cent naar 4,15 euro...jammer alleen dat er zo weinig handel in is :)

Ik ben blij dat Univar weer wat aantrekt, die is in een week met 15% gekelderd maar heeft daar inmiddels weer 10% van teruggepakt :)
Is het wellicht verstandig om nu wat short op Akzo te nemen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mogelijk volgen er wat winstnemingen die de koers wat drukken, maar voor de rest beschouw ik dit wel als een blijvertje, tenzij er in het hele juridische traject dat voorafgaat aan de daadwerkelijke overname nog wat fout gaat. De opbrengst van Organon zal Akzo deels gebruiken voor extra dividend en de inkoop van eigen aandelen, wat natuurlijk goed is voor de waarde van de aandelen zelf. Dit is nu typisch een stijging die niet louter sentiment-gebonden is maar daadwerkelijk gebaseerd op een hogere aandeelhouderswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik las zelfs dat Akzo nog flink ondergewaardeerd is en dat de koers nog een euro of 7 kan stijgen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:17:
[...]

Een turbo werkt eigenlijk heel simpel omdat er geen tijdswaarde in zit.

In jouw geval de TL AEX 430:

Deze heeft een financieringsniveau van 417,86.
Stel de AEX staat op 490 (Dat is nu ongeveer het geval), dan doet de turbo 490 - 417,86 = 72,14. Echter staat er ook nog zoiets als een ratio, bij deze turbo is dat 10:1.
Dit wil zeggen dat de turbo dus theoretisch nu op 7,21 moet staan.

Je moet dus 10 turbo's kopen om even hard mee te gaan met de AEX.

Stel je koopt 10 keer deze turbo en de AEX stijgt naar 500 punten. Een winst van 10 punten. Stel dat je het 'aandeel' AEX had gekocht voor 490 euro dan zou dat nu 500 euro waard zijn, een winst van 2,04 %.

Nu in het geval van turbo's:
Je koopt 10 maal de turbo long AEX 430 en betaald 72,14. Wanneer net zoals hierboven de AEX stijgt naar 500 punten dan zijn deze 10 turbo's samen 82,14 waard. Een winst van 13,9 %.

Zie hier de indicatieve hefboom van de turbo: 13,9% / 2,04% = 6,81.

De waarde is eenvoudig uit te rekenen:

(Huidige waarde aandeel - financieringsniveau) / ratio

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.
Dit stukje was voor mij al helemaal duidelijk. Dit geldt ook voor in jouw voorbeeld de theoretische waarde van 7.21. Alleen bij Binck stond een extra gegeven: "Koers=7.34". Ik heb ondertussen verder gekeken en wat Facedown al zei, 7.34 is de koers waartegen de turbo voor het laatst verkocht is. In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Nou, ik denk dat we nu deel 2 krijgen van 2 weken geleden.. Nikkei stond al bijna -3%, en de AEX is nu bijna op -2% geopend..

Wordt weer een interessante dag denk ik..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

En daar gaan we weer inderdaad. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Van mij mag ie nog wel wat harder zakken, ik heb een forse positie met puts op de AEX, als de index onder de 473 zakt ga ik stevig binnenlopen. Er komen vanmiddag nog wat macro-cijfers naar buiten, als die tegenvallen en de dow zakt vanmiddag ook nog wat verder weg kan dat de pijn van de andere verliezen nog wat verzachten.

Maar vooralsnog gaat het weer zoals bij mij gebruikelijk, puts gekocht op 3,13 gemiddeld, koers is een paar minuten later 3,90 geweest maar toen was ik nog bezig de limiet-verkooporder in te kloppen...nu 2,50 :X

[ Voor 24% gewijzigd door Daniel op 14-03-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Daniel schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:04:
Van mij mag ie nog wel wat harder zakken, ik heb een forse positie met puts op de AEX, als de index onder de 473 zakt ga ik stevig binnenlopen. Er komen vanmiddag nog wat macro-cijfers naar buiten, als die tegenvallen en de dow zakt vanmiddag ook nog wat verder weg kan dat de pijn van de andere verliezen nog wat verzachten.

Maar vooralsnog gaat het weer zoals bij mij gebruikelijk, puts gekocht op 3,13 gemiddeld, koers is een paar minuten later 3,90 geweest maar toen was ik nog bezig de limiet-verkooporder in te kloppen...nu 2,50 :X
Ik gisteren een put gekocht op 5,45. Stond straks iets boven de 10 en nu rond de 9,50. Ik wacht ook nog even af, mede omdat ik 3 puts corio heb kunnen verkopen waarvan ik al weken dacht dat ik ze af ging laten lopen. Echter werden ze plots 2,40 waard (gekocht op 0,60 tijdje terug). :P

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Met dank aan de onduidelijke interface van de ABN heb ik overigens een positie die 100x zo groot is als ik wilde &*#*(&@ dus nu wordt het echt bidden dat de AEX door het ijs gaat anders lever ik erg grof in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Daniel schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:06:
Met dank aan de onduidelijke interface van de ABN heb ik overigens een positie die 100x zo groot is als ik wilde &*#*(&@ dus nu wordt het echt bidden dat de AEX door het ijs gaat anders lever ik erg grof in :(
:? Wat heb je gedaan.. 100 optiecontracten ipv 1? :X

Wat doe je trouwens met je puts AEX, vandaag verkopen op een gunstig moment of wacht je tot morgen? Ik kan me niet voorstellen met deze cijfers op de borden, elders in europa, azie en zeer waarschijnlijk ook Amerika dat we morgen weer in het groen komen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vandaag verkocht op een gunstig moment, met een paar honderd euro winst. Met dergelijke bedragen (31.000 euro 8)7) ben ik niet graag een gokker dus zodra hij een dubbeltje boven de aankoopkoers stond heb ik ze eruit geschopt. Elke 5 cent koerswinst of koersverlies was meteen 500 euro :X

De AEX zal niet in het groen komen maar of ie op 474 of 476 punten staat zou mij duizenden euro's schelen. Slecht voor mijn hart. De winst heb ik nu gebruikt de positie die in ING heb (300 stuks) af te dekken met puts. ING zit zwaar in de VS en de huizenmarkt daar ziet er niet OK uit. Het aandeel ING is nu al zwaar een koopje maar dat lijkt weinig uit te maken voor de koers.

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel op 14-03-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Daniel schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:28:
Vandaag verkocht op een gunstig moment, met een paar honderd euro winst. Met dergelijke bedragen (31.000 euro 8)7) ben ik niet graag een gokker dus zodra hij een dubbeltje boven de aankoopkoers stond heb ik ze eruit geschopt. Elke 5 cent koerswinst of koersverlies was meteen 500 euro :X

De AEX zal niet in het groen komen maar of ie op 474 of 476 punten staat zou mij duizenden euro's schelen. Slecht voor mijn hart. Ik probeer wel weer een gokje maar dan met één contract :)
Lekker als je met die bedragen kunt beleggen, maar inderdaad wel erg risicovol. Maar stel je toch eens voor dat je 31.000 aan puts hebt en de koers dondert opeens naar 420 :o

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.