Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 30.972 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917

LED-Maniak schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:22:
[...]

Ahh, vandaar!

Dus ik zou op die dag de aandelen kunnen verkopen(als ze nog niet gezakt zijn), de volle mep vangen + divident en zodra het uitbetaald is, aandeel gezakt ze weer kunnen kopen.

Puur hypothetisch, ik heb een divident uitgave nog niet zelf mee kunnen maken.
Dit kan je inderdaad doen máár dit is zelden een zeer lucratieve tactiek. Op de ex-dividend date daalt een aandeel vaak nog vóór dat de beurs opengaat, dus pre-market! Ik zeg niet dat het altijd gebeurt maar, om uit dit soort praktijken een mooi rendement te krijgen, moet je ofwel een aandeel zoeken dat een sterk dividend uitbetaalt (dat soort aandelen crashed vaak op de ex-dividend dag) ofwel moet je een zeer groot kapitaal investeren en de kans bestaat dat je je dividend al kwijt bent door een kleine procentuele daling in de prijs.

Ik ga je niet tegenhouden, maar maak eerst wat hypothetische berekeningen omtrent de prijs van het aandeel ten opzichte van het dividend en het gevolg van een daling in de prijs. Vergeet daar natuurlijk de transactie kosten niet bij te rekenen.

Mijn mening is dat de prijs van het aandeel het dividend al heeft geïntegreerd. Het dividend wordt namelijk even voor de ex-dividend date bepaald. Als het dividend hoger blijkt dan normaal zal de prijs van het aandeel waarschijnlijk (er zijn natuurlijk maar weinig zekerheden op de beurs) stijgen.

Anyway, Happy Trading to All :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

wat is trouwens slimmer?
Dividend uit laten betalen in:
- aandelen
- geld
- maakt niks uit.

en waarom?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 00:34

xdc

MrWilliams schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:57:
wat is trouwens slimmer?
Dividend uit laten betalen in:
- aandelen
- geld
- maakt niks uit.

en waarom?
aandelen want je gaat ervanuit dat die omhoog gaan anders kocht je ze niet , (toch?)
geld mits je weer in aandelen pompt (offensief)

geld cashen (defensief)

wat jij dus wil ;)

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik ben bezig met het doorlezen van informatie en mij een beetje bekend te maken met alle termen. Ik snap onderstaande grafiek niet helemaal, iemand die even kan helpen:
Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07046/koers.jpg.xs.jpg

Ik snap het kopje omzet/beurswaarde icm met het procent teken niet, iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:11
Bram schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:25:
Ik ben bezig met het doorlezen van informatie en mij een beetje bekend te maken met alle termen. Ik snap onderstaande grafiek niet helemaal, iemand die even kan helpen:
[afbeelding]

Ik snap het kopje omzet/beurswaarde icm met het procent teken niet, iemand die dat weet?
Afgaande op de tabel zou ik zeggen dat dat percentage aangeeft hoe liquide het aandeel is: welk deel van het aandelenkapitaal verwisselt van eigenaar in een bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Kan iemand mij vertellen waar ik aandelen AMD kan kopen ? Ik heb vanmiddag bij de Postbank en ING bank gekeken maar die hadden ze niet. Ik zag ook dat hij op de beurs van new york genoteerd staat en die hebben die banken helemaal niet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Nu beleg ik niet bij de ING of Postbank, maar het lijkt me heel sterk dat dat niet kan.

Heb je al met je bank gebeld ? Zit er niet ergens een zoekvenster waar je aandelen kunt zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Topicstarter
Astennu schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:23:
Kan iemand mij vertellen waar ik aandelen AMD kan kopen ? Ik heb vanmiddag bij de Postbank en ING bank gekeken maar die hadden ze niet. Ik zag ook dat hij op de beurs van new york genoteerd staat en die hebben die banken helemaal niet.
Even een rekening openen bij Binck of Alex (zie SP). Is binnen een paar dagen allemaal geregeld.

AMD staat gewoon op de NYSE genoteerd. Ook via de Postbank of ING kan je het aandeel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 17:24
Mischien naar Advanced Micro Devices vragen ipv AMD mocht je dat niet gedaan hebben. Het staat zo ver ik weet namelijk onder de volle naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Anoniem: 9449 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:29:
[...]

Even een rekening openen bij Binck of Alex (zie SP). Is binnen een paar dagen allemaal geregeld.

AMD staat gewoon op de NYSE genoteerd. Ook via de Postbank of ING kan je het aandeel kopen.
Okeey zal ik dat gaan doen. Bij postbank ben ik geweest hadden ze niet. ING had meer maar geen NYSE aandelen. Vond het ook raar. Me vader kan bij ING beleggen maar er stond geen NYSE tussen.
leonpwner1 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:44:
Mischien naar Advanced Micro Devices vragen ipv AMD mocht je dat niet gedaan hebben. Het staat zo ver ik weet namelijk onder de volle naam.
Ook gedaan ze hadden het echt niet :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hou er wel rekening mee dat het kopen van dat soort individuele aandelen bij kleine aantallen door de transactiekosten niet bijster lucratief is. Bij Binck betaal je 15 dollar + 0,15% van de transactiewaarde. Voor een Euronext-order is dat € 8 en 0,1%. Alex vraagt $ 17,50 + 0,15%.
Stel dat je 100 AMDtjes inschiet (1600 dollar) dan heb je $ 17,40 aan kosten dus dat is je eerste procent aan rendement al. Koop je er maar 20 (320 dollar) dan zijn de transactiekosten bijna 5%.
Dit nog even los van het valutarisico dat je loopt met aandelen die in dollars genoteerd worden.

Als je met weinig geld belegt kun je beter opties of turbo's doen, of zo weinig mogelijk handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:39
Hoe reeel is nou de kans dat morgen corus weer x cent terug valt en hiermee kunt profiteren dmv een short positie?

Gebeurd dit vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 08:52
Astennu schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:23:
Ik weet niet of dit zo slim is... AMD's marge staan erg onder druk door Conroe en door de OEM deals. Op VGA gebied is nVidia zogezegd heer en meester en is hun marktaandeel ook gedropped (= minder verkoop bij een niet groeiende markt). Misschien beter even de kat uit de boom kijken. Als het aandeel echt weer aan een opmars begint dan kopen.

Plaatje http://finance.yahoo.com/...scale=on;source=undefined
Bij 14.30 komt er weer een weerstand.

[ Voor 12% gewijzigd door The Source op 31-01-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Source schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:26:
Als het aandeel echt weer aan een opmars begint dan kopen.
Terechte opmerking. Geen vallend mes proberen te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 18:00
The Source schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:26:

Bij 14.30 komt er weer een weerstand.
Steun bedoel je ;)

En pas boven de 21 euro ligt een eerste instapniveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Januari is nu voorbij, de grote vrees voor de bear-market van 2007 is al stukken geminderd en na 31 dagen 2007 zijn er al velen die mooie winsten (of pijnlijke verliezen hebben gemaakt). Ik heb het gevoel dat 2007 toch nog een bull-market gaat zijn! Weliswaar veel minder dan vorig jaar maar ik denk niet dat we al moeten vrezen voor overvloedige rode cijfertjes. De AMEX en de BEL20 hebben al zeker laten zien dat de opwaartse trend er nog stevig inzit.

Wat zijn jullie verwachtingen voor 2007? Hoe is het rendement tot nu toe? Wie heeft al enkele verrassingen meegemaakt (zowel leuke als minder leuke)? Wat zijn de verwachte portofolio-wijzigingen voor de komende weken/maanden?

Kort samengevat, ff tijd voor een terugblik op januari en een daarop gebaseerde blik vooruit naar de rest van 2007!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 09:05

Blauw

De Schreeuw

volgens mij gaat t tot nu toe ook wel lekker in 2007 omdat we door die 500 puntengrens zijn gekomen. Dat is allemaal niet zó interessant, maar voor een heleboel particulieren wel een soort van teken dat we weer in een groeiende markt zitten. Ik denk echter dat we het komende halfjaar niet zo snel meer groeien dan in de tweede helft van 2006..want als ik kijk naar de posities ingenomen half 2006 dan heb ik daar toch over t algemeen wel een prima rendement op gehaald. MIjn portofeuille van juli 2006 staat inmiddels op 21,72%. ASML, Crucell, Pharming zijn daarin de grote winnaars. met meer dan 20% rendement. Als dat ook lukt in 2007 dan zie ik t wel zonnig in, maar ik vrees dat we ergens rond de 550 blijven steken de komende tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Astennu schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:55:
[...]

Okeey zal ik dat gaan doen. Bij postbank ben ik geweest hadden ze niet. ING had meer maar geen NYSE aandelen. Vond het ook raar. Me vader kan bij ING beleggen maar er stond geen NYSE tussen.

[...]

Ook gedaan ze hadden het echt niet :)
Hoezo niet?! 8)7

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/apdijkstra/O_o.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207702

Werken sommigen van jullie ook met de Elliott Wave Principle? Ik ben nu even aan het inlezen op wikipedia (linkje!) en het ziet er erg belovend uit.

Stel je voor dat je deze techniek echt onder de knie hebt, dan valt er ongelovelijk veel geld met te verdienen, denk bijvoorbeeld aan alle opties en turbo's die je kan kopen wanneer de koersen stijgen of dalen.

Nu snap ik er zelf nog niet veel van, maar dit programma (hier klikken en dan vervolgens "Start animated demo") rekent alle bekende vormen van de Wave theorie voor je uit en berekent dan de kansen wat er gaat gebeuren met de koers.

Ziet er veel belovend uit in het filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Elliot Wave ziet er prachtig uit, net als iedere andere vorm van beurs 'voorspellen'. Een tip van iemand die een jaartje druk bezig is geweest met allerhande technieken: vergeet de gedachte dat je accuraat bewegingen kan voorspellen, blijft bij simpele technieken en het grotere plaatje (weekbasis). Dan is de kans dat je redelijk goed zit veel hoger dan als je precieze bewegingen gaan proberen te timen.

Kopen wanneer iedereen angstig is, verkopen als iedereen gretig is. Deze regel moet je voor jezelf maar zien te 'slijpen' in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit even te kijken naar de prijzen van opties bij InteractiveBrokers en Binckbank. Maar volgens mij is Binckbank veel goedkoper omdat zijn 2.90 rekenen en bij InteractiveBroker 3 euro. Ik neem aan dat ze dan 3 euro transactiekosten bedoelen per optie die je koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 207702 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:49:
Ik zit even te kijken naar de prijzen van opties bij InteractiveBrokers en Binckbank. Maar volgens mij is Binckbank veel goedkoper omdat zijn 2.90 rekenen en bij InteractiveBroker 3 euro. Ik neem aan dat ze dan 3 euro transactiekosten bedoelen per optie die je koopt?
Ja, dat klopt. Alleen Binck heeft een minimum van 11 euro, IB dus niet.

Hoezo noem je trouwens 2,9 veel goedkoper dan 3 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Laatst online: 07-03 18:35
Ik ben vorig jaar oktober weer voorzichtig begonnen met wat beleggingen. Ik heb een beetje rond gekeken en gekozen voor een aantal aandelenfondsen die in een soort 'opties' op onroerend goed handelen. Redelijk save kwa koers (onroerend goed daalt niet zo spectaculair over het algemeen) en toch mogelijk om snel rendement te kunnen halen (omdat niet de panden zelf, maar alleen de opties worden verhandeld) leek me.
Verder heb ik besloten om in 5 van dit soort fondsen te investeren; ieder gericht op een deel van de wereld dat economisch interessant is (USA, Europa, Zuid-amerika, Azie en ook nog 1 wereldwijd).
Verder heb ik gekozen voor fondsen omdat ik niet de tijd heb om het dagelijks in de gaten te houden en dan vind ik losse aandelen (of risicovollere constructies als turbo's) iets te 'gevaarlijk'.

Tot nu toe blijkt mijn analyse succesvol te zijn; het rendement sinds aankoop is op dit moment 17% (in 4 maanden :)) waarbij een van de fondsen gisteren de 20% heeft gepasseerd.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:39:
[...]

Ja, dat klopt. Alleen Binck heeft een minimum van 11 euro, IB dus niet.

Hoezo noem je trouwens 2,9 veel goedkoper dan 3 :?
Euhm, foutje van mij? :+

Sorry O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbix
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 20:33
Zelf had ik ook al aan Binck gevraagd waarom ze roepen dat ze zo goedkoop zijn terwijl Todays Brokers toch goedkoper lijkt.
Binck tarieven
VS
Todays Brokers tarieven

Verder is het op de site van Binck mogelijk om hun tarieven vergelijken met andere brokers maar NIET met Todays Brokers.
Een reactie hierop van Bink:
Hartelijk dank voor het sturen van uw e-mail.

BinckBank heeft onlangs nog haar tarieven verlaagd. Binck heeft de intentie om altijd zeer goedkope transactiekosten aan te bieden, voor actuele wijziging kunt u de website in de gaten houden.

Wij bieden geen vergelijking aan met Todays Brokers omdat zij een zeer kleine partij zijn en omdat we beide niet goed vergelijkbaar zijn. BinckBank bied een veel completer handelspakket aan.

Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met mij of één van mijn collega's van de Informatiedesk. De Informatiedesk is bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur via het gratis telefoonnummer 0800-BelBinck (0800-2352 4625.) U kunt ook een e-mail sturen naar info@binck.nl

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Zelf ben ik (nog) niet lid bij TB maar is de reactie van Binck lariekoek of hebben ze gelijk en zijn ze inderdaad o o o zo goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 12-07 09:05

Blauw

De Schreeuw

qbix schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:27:
Zelf ben ik (nog) niet lid bij TB maar is de reactie van Binck lariekoek of hebben ze gelijk en zijn ze inderdaad o o o zo goedkoop?
Binck is in vergelijking zeker niet de allergoedkoopste, maar ze hebben denk ik wel een goed punt. Die trader van Binck is erg goed en uitgebreid. Ik ben zelf maar ingestapt bij Binck vanwege een actie waarmee je de eerste 50 euro transactie vergoed krijgt. Voor mensen die dus kleine(re) orders willen doen (en dat zijn er hier volgens mij een behoorlijk aantal) is dat leuk. Op die manier kun je wel lekker laagdrempelig kennismaken met beleggen. Mensen die dat ook willen (dit is niet bedoeld als werving oid) mogen een mailtje sturen, want de actie loopt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208003

Sinds kort heb ik naast mijn binck account een IB account. M'n eerste indruk is zeer goed, lage kosten en mooie trade mogelijkheden. Op dit moment heb ik me alleen aangemeld voor de europese datafeed (5 euro pm)

Wat me opvalt is dat de diepte van het boek (level 2) bij IB voorbeurs en nabeurs(veiling) geen bestens orders laat zien. Verder komt het boek pas iets voor 9 uur op gang. Is dit iets wat binnen TWS aan te passen is of moet ik hier maar mee leren leven? (en binkquote ernaast gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk wordt de markt opengebroken in België. Er is nog een nieuwe speler bijgekomen en geloof het of niet maar hij staat op ramkoers richting Binck! Scherpere prijzen en een zeer uitgebreid pakket aan informatie en analyses!!! Alleen de naam is een beetje minder :s : Fortuneo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 208003 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:04:
Wat me opvalt is dat de diepte van het boek (level 2) bij IB voorbeurs en nabeurs(veiling) geen bestens orders laat zien.
Ik kan het mis hebben hoor, maar bij een bestens orders zie je alleen maar (een deel van) de beste bieding of lating verdwijnen. Zo'n order bestaat hooguit maar enkele milliseconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 19:54
Anoniem: 9449 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:17:
[...]
Zo'n order bestaat hooguit maar enkele milliseconden.
Tijdens beursuren wel, maar niet voorbeurs en tussen 17:25-17:30 (sluitingsveiling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208003

Klopt sverzijl dat is wat ik bedoel. Voor het overzicht is het eigenlijk wel makkelijk dat de MKT orders niet worden weergeven,. Bij binkquote(heet tegenwoordig bincktrader) zie je vaak bied MKT laat MKT , zodat je niet snel kunt zien hoe hoog er ongeveer geopend (of gesloten) gaat worden. Het doorgeven van de data is vandaag wel netjes op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 23:54

FaceDown

Storende factor.

Ik wil wat geld investeren in beleggingsfondsen. Welke fondsen zijn aan te raden om in te stappen? Ik zit zelf te denken aan Delta Deelnemingen en misschien een vastgoed fonds.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
wat is "om in te stappen"? Bedoel je dan met weinig risico?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ja relatief weinig risico, maar met liefst meer rendament dan een gemiddelde spaarrekening.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27897

FaceDown schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:29:
Ja relatief weinig risico, maar met liefst meer rendament dan een gemiddelde spaarrekening.
Delta Deelnemingen is een hoog risico fonds: Weinig spreiding (alleen NL) en belegt in kleinere bedrijven.

Als je minder risico wilt (maar dan dus ook minder hoge redementen) kan je denk ik beter in een wereldwijd of Europees belegginsfonds van grotere bedrijven stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Anoniem: 27897 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:40:
[...]

Delta Deelnemingen is een hoog risico fonds: Weinig spreiding (alleen NL) en belegt in kleinere bedrijven.

Als je minder risico wilt (maar dan dus ook minder hoge redementen) kan je denk ik beter in een wereldwijd of Europees belegginsfonds van grotere bedrijven stappen.
Zoals?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27897

Ik zelf heb gekozen voor indexfondsen van Vanguard, omdat deze veel spreiding en lage beheerkosten hebben. Deze kan je via snsfundoach kopen/bekijken. Er zijn echter vele andere fondsen met een 'gemiddeld' risico niveau die geschikt kunnen zijn.

Persoonlijk ben ik van mening dat je je niet moet blindstaren op reclames van banken waarin ze vermelden dat fonds x in tijd y 100'en procenten winst hebben geboekt. Het is maar de vraag of ze dit de komende tijd weer doen. Vaak zijn dit fondsen die gericht zijn op een specifieke sector of regio.

Overigens twijfel ik er aan of het voor FaceDown wel zo verstandig is om aandelen te gaan kopen. Aandelen zijn vooral geschikt voor de lange termijn (tenminste meer dan 3 jaar). Als je geen risico wilt lopen blijf dan lekker bij sparen. Of wat je kan doen is een bepaald percentage van je geld op een spaarrekening zetten en een bepaald percentage in aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

mwah, ik beleg om dezelfde reden als FaceDown. Ik doe dat overigens ook in Delta Lloyd Deelnemingen. Daarnaast heb ik een spaar, belegging(inleg) in verhouding van 1/3, 2/3. Dat wil ik graag zo houden. Noem het 'risicospreiding'..

Je hebt inderdaad gelijk dat fondsen Deelnemingen veel risico hebben. Je vergeet echter dat je op elk moment kan uitstappen. Bij forse daling stap je uit. Dat betekent dat je je inkomstenderving kan beperken. Je moet dan wel op de hoogte blijven van de economische situatie.

Zit jij dan bijvoorbeeld in "Vanguard Global Stock Index Inv EUR Acc"? Dat is op zich wel een stabiel fonds met een leuk rendement en op zich lage beheerskosten enzo... Ik ga binnenkort eens kijken of ik die via Rabobank kan krijgen. Ik zit er namelijk voor de lange termijn in en een rendement van 10% per jaar is heel netjes imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 27897 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:16:
[...]
Overigens twijfel ik er aan of het voor FaceDown wel zo verstandig is om aandelen te gaan kopen. Aandelen zijn vooral geschikt voor de lange termijn (tenminste meer dan 3 jaar). Als je geen risico wilt lopen blijf dan lekker bij sparen. Of wat je kan doen is een bepaald percentage van je geld op een spaarrekening zetten en een bepaald percentage in aandelen.
Een termijn van 3 jaar heb ik geen problemen mee. Een beperkt risico ook niet. Het is geen geld wat ik nodig heb om te kunnen eten. Een bepaald deel op een spaarrekening laten staan was is sowieso van plan. Ik wil eigenlijk een belegging doen van ergens tussen de 2000 en 5000 euro.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Delta Deelnemingen heb ik ook, doet het zeker de laatste maand behoorlijk goed: 9,7% rendement sinds 1 januari, in de anderhalve maand daarvoor maar 2%
Het lijkt mij een goede keuze: het krijgt een Morningstar rating van 5 sterren en heeft een flinke outperformance ten opzichte van de benchmark (MSCI Netherlands Ndtr_D)
Het risico is niet gering, maar anderzijds, op een gemiddeld rendement van 37% per jaar is een standaarddeviatie van 13,4% gewoon weinig. Dat houdt in dat je in 95% van de gevallen een rendement tussen 24% en 50% op jaarbasis zult halen. De kans dat je op langere termijn de min in gaat is nihil.

Januari is voor mij sowieso wel een goede maand geweest, bijna 4% rendement gemaakt met mijn fondsen. Als dat doorzet lach ik me aan het eind van het jaar helemaal suf :P Alleen de obligatiemarkt blijft troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net weer wat stukken AMD ingekocht. Kijken of ik mijn verlies op deze positie ooit nog kan goedmaken.

Marktcap van AMD inmiddels onder de $8 miljard. Nog even en de marktcap van AMD staat even hoog als die van ATi ten tijde van de overname. Met andere woorden: als ATi destijds "redelijk" geprijsd was (m.i. zeker het geval want ze draaiden gigantische omzet) dan krijg je AMD er bijna voor niks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Vanavond NVDA earning..

AMD, zou ik nog even vanaf blijven, je zegt wel niet of het call / put is, maar gezien de lage prijs verwacht ik een call :) Ik heb AMD nog ooit gekocht op 9$ en de rit naar 4x$ meegemaakt, helaas met aandelen, maar toch, aandeel kan nog meer dan halveren :) Is grote prijsoorlog aan de gang, deze week weer al een onaangekondigde prijsdrop waarbij prijzen echt omlaag donderen en dat is allemaal marge dat ze weggeven. Kostprijs van AMD gaat met 65nm wel omlaag maar dit hebben ze hard nodig om prijs / performance goed te houden, geen cashcow. DX10 graphics kun je pas verwachten in april, en volume (mainstream / lowend ) zelfs pas in Juni of later... en op dit moment is NVDA hier heer en meester (ik heb call optie NVDA :) dus ik hoop dat ze het vanavond ook waarmaken)
Intel dito, quadcore wordt over een paar maanden gedropped dus er moet veel extra verkocht worden wil je dat goed maken.

[ Voor 13% gewijzigd door The Source op 13-02-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NVDA niet echt bewogen vanavond (nabeurs). Volgens mij goede cijfers, maar niet op alle punten meer dan verwacht blijkbaar. Maar ja, je moet als bedrijf tegenwoordig van goede huize komen om je aandeel na de earnings nog omhoog te krijgen...

Wat betreft AMD. Ik ben dus gewoon (nog meer) long aandelen gegaan. Ik begrijp dat ik een vallend mes probeer te vangen maar op een gegeven moment is het genoeg. Waar ik bang voor ben is dat er 1 goed bericht over AMD komt en dat het aandeel daarop gelijk naar $18 of $19 schiet. Die rit wil ik graag meemaken.

Kijk, ik begrijp best dat IBM waarschijnlijk geen interesse in AMD heeft, zij zijn die commodity-business inmiddels zat. Maar moet je je toch even voorstellen wat voor bedrijf er zou ontstaan als IBM AMD zou overnemen. Ze zouden bijna over Intel heen kunnen lopen. En voor IBM is $8 mrd om precies te zijn helemaal niets (hun eigen marktcap is +/- $150 mrd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De geruchten dat IBM AMD zou willen overnemen zijn er al minstens 6 jaar...en het is er nog steeds niet van gekomen. Ik vraag me af of het ooit wel gaat gebeuren.

Wie had er hier DSM? Bijna 9% lager na een tegenvallend Q4 en een winstwaarschuwing voor 2007.

Wat de AEX betreft ben ik nog steeds gematigd positief. De index dwaalt ondanks redelijk tot goed bedrijfsnieuws en goede economische prestaties in de Eurozone al anderhalve maand tussen de 500 en 510 punten. Er lijkt weinig energie in te zitten maar desondanks kan de index zich wel boven de 500 handhaven. De trend blijft opwaarts maar grote winsten op indexgebied verwacht ik niet. We mogen blij zijn als we tegen het einde van Q2 boven de 520 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HONG KONG, China -

Lenovo, the world's third-largest maker of personal computers, is in early discussing of acquiring Advanced Micro Devices, the only rival of Intel in microprocessor business.

While the discussion is still at its early stage, sources said the deal could be as high as $20B. Ellen Tseng, a Taipei-based analyst with Morgan Stanley, said the deal would make perfect sense for Lenovo and AMD. Combining thow businesses Lenovo would become powerful force in the world computer industry, not just PC alone. And It would also receive full support from Chinese government.

William Bao Beam at Deutsche Bank thinks this is all good news for Lenovo and AMD. "It is a positive for Lenovo. Basically, they are getting deeper into technology chain, reducing their cost and improving their gross margin," he said. " For AMD, it would get much needed cash to compete with Intel and also reduce marketing cost."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Maar ook:

http://www.forbes.com/200...ovo.html?partner=yahootix
HONG KONG -

Lenovo, the world's third-largest maker of personal computers, is getting paid a pretty penny to use Intel chips as the brains of its machines, giving the Chinese upstart a boost to its profitability that could quickly disappear.

Intel (nasdaq: INTC - news - people ), locked in a battle for market share with its rival Advanced Micro Devices (nyse: AMD - news - people ), has signed a large, $100 million annual incentive deal with Lenovo. The Chinese company rose to international prominence when it bought the personal computer business of IBM (nyse: IBM - news - people ) for $1.75 billion in 2005.
koffiedikkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En ook:
Volgens onbevestigde geruchten zou een groep privé-investeerders geïnteresseerd zijn om een bod op chipfabrikant AMD uit te brengen. AMD's aandelen stegen onlangs fors in waarde en dat zou deels veroorzaakt worden door deze geruchten.

AMD kent al geruime tijd tegenvallende cijfers door de hevige concurrentiestrijd met Intel en een overname door een investeringsmaatschappij zou een welkome toename van de fondsen kunnen veroorzaken. Analist Doug Freedman benadrukt echter dat, hoewel het bedrijf een moeilijke periode kent, het niet zo is dat er geen uitweg meer is voor AMD. De K8L-chips worden halverwege 2007 verwacht en binnenkort moeten de R600-videokaarten opduiken. De tegenvallende kwartaalcijfers van het afgelopen vierde kwartaal werden bovendien getekend door de forse investering die met de overname van ATi gepaard ging. Een overname door een groep investeerders zou echter niet de eerste zijn in de halfgeleidersbranche. Eerder werd Philips Semiconductor al gekocht en wat later volgde de overname van Freescale. 'Freedman betwijfelt wel of er veel overnamekandidaten zijn die genoeg cash kunnen opbrengen om AMD aan hun portefeuille toe te voegen.
nieuws: Geruchten over overname AMD door investeerders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Pff en dat staat dan op mijn eigen site: 'aandelen stegen onlangs fors in waarde' :X

Afbeeldingslocatie: http://chart.finance.yahoo.com/c/3m/a/amd

Ik zie een daling van bijna 30% in krap twee maanden tijd

vs. Intel (heb ik zelf een stapeltje van)

Afbeeldingslocatie: http://ichart.finance.yahoo.com/z?s=AMD&t=3m&q=l&l=on&z=m&c=INTC&a=v&p=s

en over het laatste jaar zelfs meer dan 60% lager terwijl Intel stabiel is.

Afbeeldingslocatie: http://ichart.finance.yahoo.com/z?s=AMD&t=1y&q=l&l=on&z=m&c=INTC&a=v&p=s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Daniel schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:05:
Pff en dat staat dan op mijn eigen site: 'aandelen stegen onlangs fors in waarde' :X

[afbeelding]

Ik zie een daling van bijna 30% in krap twee maanden tijd

vs. Intel (heb ik zelf een stapeltje van)

[afbeelding]

en over het laatste jaar zelfs meer dan 60% lager terwijl Intel stabiel is.

[afbeelding]
Mhhh... je hebt intel aandelen, en je zegt dat de stabiel zijn. Waarom heb je ze dan??

Intel is al jaren redelijk stabiel, je kunt ze wel traden tussen weerstanden in, maar om nu te zeggen dit aandeel gaat hard omhoog schieten, nee. Ze zijn nu hard verwikkeld in een prijs oorlog met AMD, moeten veel investeringen doen om 45 en 32nm van de grond te krijgen, blijven de komende kwartalen marktaandelen verliezen in zowel desktop als mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:01:
[...]

Mhhh... je hebt intel aandelen, en je zegt dat de stabiel zijn. Waarom heb je ze dan??

Intel is al jaren redelijk stabiel, je kunt ze wel traden tussen weerstanden in, maar om nu te zeggen dit aandeel gaat hard omhoog schieten, nee. Ze zijn nu hard verwikkeld in een prijs oorlog met AMD, moeten veel investeringen doen om 45 en 32nm van de grond te krijgen, blijven de komende kwartalen marktaandelen verliezen in zowel desktop als mobile.
Intel is wel druk bezig met enorme ontslagen en het efficiënter maken van de werking van de volledige organisatie! Kortom, enorme kostenbesparingen die enkel ten goede kunnen komen van het resultaat! Ook ervaren ze momenteel een boost in de verkopen dankzij de launch van Vista. Daarnaast slagen ze er in om een alsmaar grotere voorsprong te nemen op AMD, AMD is nog maar net bezig met 65nm en Intel spreekt al van 42nm.

Het komt er op neer dat Intel gewoon de grootste is en dit soort prijzenoorlogen beter en vooral langer kan verdragen. Voor een bedrijf als AMD is het veel moeilijker om dit soort prijzenoorlogen te overleven, ook voor AMD vallen de resultaten tegen door de prijsdalingen. Ze mogen blij zijn dat ze ATI erbij hebben genomen, dat zal de prijsdalingen in de processor-divisie sterk compenseren, slimme zet van AMD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
omdat:
je kunt ze wel traden tussen weerstanden in
Ik verwacht een redelijke boost van de verkopen door de introductie van Vista en heb ze gekocht in een dal(letje), $ 20,60. Verder heeft het bedrijf een enorme technische voorsprong en zijn overtollige bedrijfsonderdelen verkocht. Ik zie het inderdaad niet snel naar de 30 dollar gaan maar het koersdoel ligt tegen de 25 dollar. Deze stockpicks doe ik met als doel binnen 2-4 maanden 10% rendement te halen en tot nu toe lukt dat aardig (Vedior, Ballast Nedam - die had ik nog langer moeten vasthouden maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Intel is al jaren redelijk stabiel, je kunt ze wel traden tussen weerstanden in, maar om nu te zeggen dit aandeel gaat hard omhoog schieten, nee.
Het aandeel dat bij uitstek geschikt is om tussen "weerstanden" te handelen is AMD (ik geloof niet zo in technische analyse met lijntjes e.d., vandaar de quotes; ik gebruik liever de Engelse term "swing trading").

Probeer maar eens met een simpel Moving Average o.i.d. Je zult zien dat je met AMD elk jaar bijna 100% rendement kan halen (de afgelopen 15 jaar; lengte van MA moet iets van 30 dagen zijn). Ik ken geen ander aandeel dat zulke sterke trends vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Stel:

TomTom komt morgen met de jaarcijfers. Ik verwacht als reactie op die cijfers een stijging van een euro of 4 ten opzichte van de waarde van nu. Is het dan verstandig om turbo's te kopen ? Of moet je dat op zo'n korte termijn niet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126684

Pizzaman schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:53:
Stel:

TomTom komt morgen met de jaarcijfers. Ik verwacht als reactie op die cijfers een stijging van een euro of 4 ten opzichte van de waarde van nu. Is het dan verstandig om turbo's te kopen ? Of moet je dat op zo'n korte termijn niet doen ?
Als je inderdaad een stijging verwacht knu je daar door middel van een turbo op inspelen ja. Pas wel op dat bij cijfers de uitslag groot han zijn, de goede (voor jou dan) kant op maar ook zeer zeker de slechte..

Zelf vandaag Belgacom TL's aangeschaft: http://212.43.226.123/Pro...e.phtml?id=11718934183441

Zie hierwaarom, mooie trend + PR naar 38 gevormd

Vanmiddag/morgen komt er waarschijnlijk dit bij:
http://212.43.226.123/Pro...e.phtml?id=11718934744537

Starbucks TL. Mooi opgeveerd , PR gevormd. Wel nog wat risicovol omdat dalende lijn niet gebroken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Dat is waar, maar ik verwacht een stijging. Mocht het dalen dan is het jammer maar helaas, een groot verlies wordt toch opgevangen door de Stop-loss dacht ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126684

Nou beperkt. De stoploss zorgt er alleen voor dat ie afgewikkeld wordt.

Indien het SL niveau 30 is (aandeel X, fictieve getallen). Het financieringsniveau is plm. 26 euro. De koers is 35 euro (ratio 1). De turbo doet dan 35-26 = 9 euro.

Indien het aandeel bv met nieuws komt en op 31 opent (4 euro lager) dan is de turbo nog 31-26 = 5 euro waard. De turbo bestaat dan nog en gaat verder mee met de koersvorming

Indien het aandeel op 25 euro opent, is de turbo eigenlijk 1 euro waard. Door het SL stopt direct alle handel erin, maar je krijgt maar max. 1 euro terug. Want ABN wikkelt af op 't eerst mogelijke niveau. Als het dan naar 30 herstelt heb je dus pech...

Voor cijfers zou je ook eens naar eens straddle kunnen kijken, indien je een grote uitslag verwacht. Maar dan heb je wel meer transactiekosten enzo. maw: pas aub op!

Dit voor hoever ik het weet; indien ik het fout heb houd ik mij aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ik ga de gok toch maar eens nemen denk ik, tenslotte leer je van je fouten. Ga denk voor deze:
Naam Fondscode Ref. Fin. Niv Stop Loss Hefboom Bied Laat Verschil

TomTom Turbo Long 7351 € 32,90 € 25,01 € 28,80 4,2 € 7,92 € 8,02 -6,01
http://www.abnamromarkets...&certid=54018&R=109054018

Moet TomTom natuurlijk wel ff keihard stijgen.

[ Voor 54% gewijzigd door Pizzaman op 19-02-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 10-07 14:11

Cis

Pizzaman schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:35:
Ik ga de gok toch maar eens nemen denk ik, tenslotte leer je van je fouten. Ga denk voor deze:

[...]

http://www.abnamromarkets...&certid=54018&R=109054018

Moet TomTom natuurlijk wel ff keihard stijgen.
Zet je de termijn in dit geval dan op 1 dag? Of kun je een bovengrens aangeven voor het moment dat je je winst wil pakken?

En kun je mij 's zeggen hoeveel kosten je nou kwijt bent? Ik vind dat turbo-gedoe wel leuk, maar heb er nog geen ervaring mee. Ben heel benieuwd wat je nou kwijt bent. Want ALS ik ermee zou beginnen (als probeerseltje), dan wil op een heel klein bedrag instappen. En ik vraag me af in hoeverre dat dan nog interessant is...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ik ga het ook gewoon proberen, tis voor mij ook een gok. :P

Als het goed is zit er geen looptijd aan een Turbo voor zover ik weet. (tenzij de stop loss wordt bereikt)

Als ik de rest ook goed begrepen heb kosten ze ongeveer 7 euro per stuk.

Koop je er bijvoorbeeld 100 dan ben je dus 700 euro kwijt + transactiekosten.

[ Voor 71% gewijzigd door Pizzaman op 19-02-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
TomTom tsja, ik weet niet hoor. De koers is na de goede cijfers van Garmin behoorlijk opgelopen, dus ik vermoed dat de verwachtingen vrij hooggespannen zijn. TomTom kan als marktleider alleen maar tegenvallen. Positief voor TomTom is dat de verwachte prijsdruk in de navigatiemarkt voor een belangrijk deel is uitgebleven maar de vooruitzichten blijven moeizaam. Ik zou niet graag speculeren op een forse stijging, als het ook maar een beetje tegenvalt (en beleggers zoeken graag problemen, zie de goede cijfers van ING en de bijbehorende koersdaling) klapt de koers zo door de steun van 32,25 heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Die twijfel heb ik dus ook wel een beetje, ik weet niet hoeveel groei er nog mogelijk is in het aandeel. Ze zijn na die stijging als reactie op de cijfers van Garmin wel iets teruggevallen dus je betaalt in ieder geval niet de hoofdprijs.

Ik heb nog 7 uur om er over na te denken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
TomTom is een aandeel dat al zo lang als het op de beurs is overgewaardeerd is. Na de piek van net boven de 40 euro is de koers eigenlijk alleen maar bezig geweest met de overspannen verwachtingen inlossen. Het bedrijf draait wel goed maar heeft last van zulke hoge verwachtingen dat dat allang in de koers is verwerkt. De analisten zijn enigszins verdeeld, een deel hanteert nog steeds een Buy-advies met een koersdoel van 40, maar bijvoorbeeld SNS heeft hem op Reduce staan met een koersdoel van 27,50, Rabobank en ING houden het op Hold en 33 euro.

Afbeeldingslocatie: http://koersen.beurs.nl/grafieken/BEURS-AANDEEL-NORMAL-208564.png

Volgens mij komt TomTom trouwens pas donderdag met de Q4-cijfers (en dus jaarcijfers)?
http://investors.tomtom.com/tomtom/calendar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Excuus, ze komen inderdaad donderdag met de cijfers. Ik had me even een dag verrekend.

Waar ik eigenlijk op hoop is dat na publicatie van de cijfers de koers even omhoog schiet naar de 38 euro, of iets in die richting. Dan gelijk de turbo's weer dumpen en de winst pakken.

Ik ga er nog even goed over nadenken en morgen beslissen wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daniel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:45:
TomTom is een aandeel dat al zo lang als het op de beurs is overgewaardeerd is.
TomTom maakt en verkoopt tenminste nog wat.

Een aandeel dat m.i. zwaar overgewaardeerd is is Binck. Ik geloof een marktcap van 500 mln o.i.d. en wat hebben ze nou? Een klantendatabase met daarin iets meer dan 50.000 rekeninghouders.

Ik kan het aandeel nog niet short geven bij IB, anders zou het een goede kandidaat zijn. Of heb je Turbo's Binck??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 19:54
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:57:
[...]

Ik kan het aandeel nog niet short geven bij IB, anders zou het een goede kandidaat zijn. Of heb je Turbo's Binck??
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143887

Ik belegde ooit actief bij de Postbank, krijg ik nu een brief over een nieuw handelssysteem bij Euronext per 26 februari waardoor o.a. orders alleen bestens geplaatst kunnen worden.
Schijnt voor alle banken te gelden.
Weet iemand hier meer van, wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07 21:10
Anoniem: 143887 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:31:
Ik belegde ooit actief bij de Postbank, krijg ik nu een brief over een nieuw handelssysteem bij Euronext per 26 februari waardoor o.a. orders alleen bestens geplaatst kunnen worden.
Schijnt voor alle banken te gelden.
Weet iemand hier meer van, wat te doen?
Handel in open-end beleggingsfondsen wijzigt

Vanaf maandag 26 februari 2007 start Euronext Amsterdam met Euronext Fund Service. Dit is een nieuw handelsplatform voor de verwerking van orders in open-end beleggingsfondsen. Orders in deze beleggingfondsen worden straks op één vast tijdstip en tegen één beurskoers op de dag verhandeld.

Achtergrond
De handel in open-end beleggingsfondsen vindt bij Euronext al sinds lange tijd plaats via hetzelfde systeem als waarmee normale aandelen worden verhandeld. Het nadeel hiervan is dat er in sommige gevallen een groot verschil kan zitten tussen de prijs die u betaalt of ontvangt en de intrinsieke (werkelijke) waarde van het beleggingsfonds. Euronext Fund Service zorgt voor transparante prijzen voor open-end beleggingsfondsen.

Wat zijn open-end beleggingsfondsen?
Een open-end beleggingsfonds mag bij instroom van nieuw geld nieuwe aandelen uitgeven. Voorbeelden van open-end beleggingsfondsen zijn:

Delta Lloyd Donau Fonds
OHRA Aandelen Fonds
Robeco

Wat gaat er precies veranderen?
Met ingang van maandag 26 februari komt de doorlopende handel in een groot aantal open-end beleggingsfondsen te vervallen en gaat Euronext Fund Service van start. De overige open-end beleggingsfondsen volgen in een later stadium (uiterlijk voor 1 juli 2007).

Voor de handel in open-end beleggingsfondsen heeft de overgang naar Euronext Fund Service de volgende gevolgen:

· Er is geen doorlopende handel in open-end beleggingsfondsen meer, maar één handelsmoment per beursdag met één beurskoers.
· Orders die u vóór 15.55 uur plaatst, worden de volgende beursdag rond 10.00 uur uitgevoerd.
· Na 15.30 uur kunt u geen orders meer annuleren.
· U kunt alleen bestens orders plaatsen.
· De looptijd van de order moet doorlopend zijn

Als gevolg van de introductie van de Euronext Funds Service zal het niet mogelijk zijn om na sluiting van de beurs op vrijdag 23 februari 2007 orders in te leggen in de betreffende beleggingsfondsen. Orderinleg is weer mogelijk vanaf maandagmorgen 26 februari 2007. Tevens zullen alle nog uitstaande orders in de betreffende beleggingsfondsen door de beurs verwijderd worden.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Pizzaman schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:37:
Ik ga er nog even goed over nadenken en morgen beslissen wat ik doe.
En? TomTom is met de cijfers gekomen, winst komt hoger uit dan verwacht door analisten, de omzet marginaal lager maar de marges zijn blijkbaar nog altijd erg goed. De outlook blijft ook goed, hoewel TomTom altijd erg conservatief is in zijn ramingen. Op deze cijfers kan de koers wel eens een aardig sprongetje gaan maken:
Analist Eric de Graaf van Petercam noemt de cijfers van TomTom 'wederom uitstekend'. Volgens De Graaf was de omzet iets lager dan zijn verwachting, maar waren de marges beter dan verwacht. 'Ze laten zien dat ze veel producten kunnen verkopen, maar daar ook veel winst op kunnen maken,' aldus de analist met het advies buy en koersdoel van EUR40.
niet dat ik een hoge pet op heb van Petercam maar goed :P

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

ik ben sinds januari dit jaar 'ingestapt' met geld wat ik niet nodig heb. In het ergste geval raak ik alles kwijt, en zelfs dat zou me geen faillisement bezorgen (uiteraard ben ik dan wel ff een flinke poos flink saggo ;) )

Vanaf inleg tot nu, heb ik een rendement van precies 5% in een stabiele lijn. Inlegbedrag was ongeveer 12.500€

Ik beleg in 5 beleggingsfondsen waaronder Robeco, ASN en ING met een ongeveer gelijke spreiding.

Mijn vraag; doe ik het nou goed voor een amateur zonder kennis van calls, puts en turbo's.. of is dit gewoon pure mazzel en moet ik er rekening mee houden dat door de marktbeweging ik over 2 maanden weer ongeveer op € 0,- rendement sta?

Bij voorbaat sorry..

• paella
rekening houden zeker, maar je doet het wel aardig want op zich vrij defensief dacht ik?

5% op 2 maanden is niet direct slecht, vooral omdat je belegt in beleggingsfondsen. Zijn het fondsen die net geopend zijn of zijn ze al een tijdje lopende? Dat kan wel een verschil geven!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Als je naar het koersverloop van aandelen Ordina kijkt vandaag dan zie je het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/ordina.JPG

De koers komt steeds op 17,80 en valt dan weer naar beneden. Dit lijkt me niet natuurlijk of toevallig. Hoe is dit te verklaren?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
thamoosio schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:56:
Vanaf inleg tot nu, heb ik een rendement van precies 5% in een stabiele lijn. Inlegbedrag was ongeveer 12.500€
Ik beleg in 5 beleggingsfondsen waaronder Robeco, ASN en ING met een ongeveer gelijke spreiding.
Mijn vraag; doe ik het nou goed voor een amateur zonder kennis van calls, puts en turbo's.. of is dit gewoon pure mazzel en moet ik er rekening mee houden dat door de marktbeweging ik over 2 maanden weer ongeveer op € 0,- rendement sta?
De kans op de laatste is niet erg groot, zeker niet als je een goede spreiding hebt. 5% rendement in 2 maanden is erg netjes, dat haal je niet op een spaarrekening :) Zelf zit ik YTD op 2,6% (ongerealiseerd) koersrendement maar dat is inclusief -0,4% op mijn obligatieportefeuille die 21% van het vermogen uitmaakt. Die moet je eigenlijk niet meerekenen omdat ik niet van plan ben daarin te handelen en ze gewoon af laat lopen. Op de beleggingsfondsen zit ik nu op een kleine 4% koersrendement.
FaceDown schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:02:
De koers komt steeds op 17,80 en valt dan weer naar beneden. Dit lijkt me niet natuurlijk of toevallig. Hoe is dit te verklaren?
Het zijn natuurlijk schommelingen van enkele centen. Het zwabberen van 17,79 naar 17,80 kan al puur per afronding te maken hebben. Als de ene keer een transactie wordt uitgevoerd tegen 17.79 en de volgende keer tegen 17,80 ligt de beurskoers er precies tussen, Afhankelijk van op welk moment een bepaalde prijs voor een bepaalde hoeveelheid wordt betaald valt de koers net een cent hoger of lager uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

En? Al mensen failliet? :/ De hele beurs krijgt klappen vandaag. Toch nog vasthouden of alles maar dumpen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

FaceDown schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:44:
En? Al mensen failliet? :/ De hele beurs krijgt klappen vandaag. Toch nog vasthouden of alles maar dumpen?
Yieks!
China -9%?!
Ik zit met aardig wat beleggingsfondsen in India en China, en ik stond redelijk, maar dit gaat wel pijn doen, vrees ik. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Even wegslikken en opnieuw beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

paella schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:57:
Even wegslikken en opnieuw beginnen :)
Over een week extra mogelijkheden om lekker bij te kopen? :)

Zal de beurs zich net zo snel en sterk herstellen als in mei en juni 2006?
Ik hoop het. Ik zat veelal in China, India, Rusland... dus ik kan mijn winst vanaf oktober vorig jaar door de plee spoelen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Cis op 27-02-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Bijna 5% ingeleverd vandaag, practisch m'n hele rendement van dit jaar door de plee. En dan kon het morgen wel weer raak wezen. Tja soms zit t mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik zie dat de Dow Jones en de Nasdaq op een verlies staan van -2,08 % en -3,15 % Ik denk dat we morgen nog een slechte dag kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben vandaag 2% verloren, ik heb het zekere voor het onzekere genomen en ben uit mn VS-aandelen gestapt. Mn euro-aandelen hou ik nog. Ik ben een beetje verschoten van de uitspraken van Greenspan, hij vreest voor een recessie in de VS op het einde van dit jaar. Greenspan is nu niet meer gebonden aan de politiek en kan/mag zeggen wat hij wil.

Ik ga eens proberen iets te doen met een ETF die short gaat. Ik laat wel weten hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
ik kijk morgen nog eens naar mijn fondsen (fortis obam,Robeco emerging markets en AA High income) en als het zo hard gaat gooi ik alles eruit. Ik heb geleerd van de ICT hype toen het maar naar beneden bleef storten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk eens hoe die DJIA op een gegeven moment in elkaar klapt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cf4a0717da89f8bcd24a1789b207272f/full.png

With an hour left to trade, the Dow Jones industrial average fell more than 500 points. But within minutes, the Dowcut some of that loss by more than 100 points. Traders said the late-hour slide may have been precipitated by program trades heading toward the close.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 27-02-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:11
Cis schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:21:
[...]

Yieks!
China -9%?!
Ik zit met aardig wat beleggingsfondsen in India en China, en ik stond redelijk, maar dit gaat wel pijn doen, vrees ik. ;(
Ik hoop het ook ten dele, want bijna 20% van m'n aandelenbeleggingen zitten in emerging markets
waaronder een flink deel ZO Azie :P

http://www.reuters.com/ar...TORY_sell-off_accelerates :
China's Shanghai Composite Index dropped almost 9 percent on fears that the government would crack down on speculation that has driven stock prices there to record highs.
Misschien loopt het wel weer los net zoals dat andere land in Azie laatst :)
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:07:
Kijk eens hoe die DJIA op een gegeven moment in elkaar klapt:

[afbeelding]

With an hour left to trade, the Dow Jones industrial average fell more than 500 points. But within minutes, the Dowcut some of that loss by more than 100 points. Traders said the late-hour slide may have been precipitated by program trades heading toward the close.
Sommigen relateren het ook aan China hoewel me dat persoonlijk nogal overtrokken in de oren klinkt: http://www.reuters.com/ar..._accelerates&pageNumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rukapul schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:15:
Sommigen relateren het ook aan China hoewel me dat persoonlijk nogal overtrokken in de oren klinkt: http://www.reuters.com/ar..._accelerates&pageNumber=1
Die daling in China was afgelopen nacht al gebeurd, die DJIA klapte naar beneden een dik uur geleden.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 27-02-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik was er al een tijdje uit (ergens rond november vorig jaar). Als het allemaal binnen de perken blijft, kan het een instapmoment vormen. Het liefst zie ik na deze downwave nog een kleine opleving, nog een duidelijke poot omlaag met daarna stabilisatie (teken dat het verkopen uitgeluwd is). Dan is het een ideaal moment om weer een ritje in te stappen.

Geheel off topic, maar deze kwam ik tegen (wel aardig om eens over na te denken: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Ik ga maar slapen. Morgen start de IEX rond de 490, denk ik :)
Over maand zitten we misschien weer te nagelbijten of de 400-grens wordt doorbroken :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cis schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:24:
Over maand zitten we misschien weer te nagelbijten of de 400-grens wordt doorbroken :P :P
Geloof ik niets van. Wereldwijd gaat het bijna overal goed (qua economie dan), en de aandelen zijn op dit moment echt niet overgewaardeerd. M.a.w. de koersen weerspiegelen een reele vewachting van de toekomstige winsten.

Een correctie tot 15% kan altijd, maar dan zul je zien dat deze binnen 2 maanden ook weer weggewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
OMG, hier wordt niemand blij van...

Dow 12,216.24 416.02 (3.29%)
Nasdaq 2,407.86 96.66 (3.86%)
S&P 500 1,399.04 50.33 (3.47%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38125

The Source schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:09:
OMG, hier wordt niemand blij van...

Dow 12,216.24 416.02 (3.29%)
Nasdaq 2,407.86 96.66 (3.86%)
S&P 500 1,399.04 50.33 (3.47%)
Behalve de mensen met short posities, die wrijven nu lekker in hun handen en genieten van de bloedbaden op de beurs.

Ik heb vandaag net voor sluiting in Amsterdam mijn short posities met grote winsten gesloten. Eigenlijk had ik de ballen moeten hebben om de posities nog langer vast te houden, de AEX zal morgen wel rond de 490 openen. Tsja, achteraf is beleggen zo makkelijk...

Toch een rendement van 22,3 % over mijn totale vermogen. Erg lekker wanneer het jaar pas net twee maanden oud is. Lang leve turbo short en put opties!

Ik ben nu volledig liquide en wacht even af totdat ik weer mooie long posities kan gaan innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

490 zou mij verbazen, maar je weet het niet. Vooralsnog zijn er genoeg centen om een weg naar de beurs te blijven vinden. De grootste spelbreker in spe zie ik toch in de VS huizenmarkt die de financiele sector flink pijn kan doen en wellicht een financiele crisis tot gevolg kan hebben, nog daargelaten de huishoudens die nu al worden getroffen met executie van hypotheken. Subprime ligt al op zijn gat (verschillende subprime banken zijn al geploft), nu maar afwachten of het besmettelijk is en naar andere financiele sectoren uitwaait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb het redelijk gedaan gisteren, 0,7% verlies vanwege een goede spreiding. Ik pak vandaag wel de 20% rendement op twee kleinere emerging markets fondsen, voor de rest blijf ik zitten. Het heeft weinig zin om nu te gaan verkopen, dan ben je al te laat en ik denk dat de ergste kou alweer uit de lucht is. De dalingen in Azië vannacht waren stevig (±3%) maar niet heel erg hoog dus na een dramatische opening van de AEX verwacht ik tegen het einde van de dag weer wat koopsignalen. Misschien dat ik zelf ook nog wat spul oppik dat harde klappen heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Even terug komen op mijn TomTom verhaal, ik heb ze (gelukkig) toch niet gekocht. :P

De afgelopen twee dagen aardig wat van mijn rendement zien verdampen helaas. Maar ja, ik denk dat het een goed moment is om bij te kopen.

Iemand nog tips qua fondsen ? LogicaCMG bijvoorbeeld ?

[ Voor 12% gewijzigd door Pizzaman op 28-02-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 20:16
vandaag maar weer eens flink ingestapt met een hefboom van 20x!

Turbo long op de AEX, gekocht toen de koers 491 was, dus we zullen zien

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Welke precies, en met welk stop-loss niveau ?

[ Voor 28% gewijzigd door Pizzaman op 28-02-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
488 was me net wat te dicht bij.

Heb hem op 484 staan.
Maximum verlies is 35% bij het raken van de stoplos, en als de index 10 punten op veert heb ik 50% winst.

Prettige van mijn brooker is, dat ik 10E kosten heb ongeachte de order grote in Turbo's en als ze uitgestopt worden betaal ik geen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Deze dus:

Ref.
490,20
Stop Loss
484,00
Fin.Niv
470,33
Hefboom
24,7
Rat.
10,00
Bied
1,96
Laat
2,04

Ik zit er namelijk ook over na te denken, maar ik vrees dat ik morgenochtend net iets te laat ben.

[ Voor 16% gewijzigd door Pizzaman op 28-02-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
zo te zien opend die zelfs nog wat lager voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ik heb ze net gekocht. :P

Voor 2,07 als ik het goed heb gezien. :'(

[ Voor 48% gewijzigd door Pizzaman op 01-03-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
wat was de referentie koers?
Want je had een goede kans om op 489 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ja dat is dus even het rare, bij de ABN kan ik dat niet terug vinden :?
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.