... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Ja.Anoniem: 19902 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:39:
ik heb 4H6339YBU9C
wil dat zeggen dat die van mij uit week 33 komt?
@VerkerkSander: dan heb je minder kans op problemen zoals whine ed.
CORRECTION 11 Sept 2006. We have learned from a bunch of sources that this is not the case, expect Merom based Macs this year. CD.
http://theinquirer.net/default.aspx?article=34222
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Henk van der Meijden zegt dat er nieuwe macbookpro's in januari 2007 en nieuwe macbooks in mei 2007 gaan komen, en die neem ik een stuk serieuzer dan theinquirer.net.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Henk van der Meijden, o.a.oud hoofdredacteur van weekblad Privé en de Privé pagina van dagblad De Telegraaf, kan maar niet stilzitten. Buiten zijn liefde voor het theater en zijn gezin lijkt Henk ook wel een onroerendgoed verzamelaar. In Den Haag bezit hij maar liefst drie panden , welke zich ook nog eens in de beste buurten bevinden. Zo bezit hij een zeer luxe en riant appartement in Scheveningen in hetzelfde gebouw als Lee Towers. De koopsom is onbekend en er rust geen hypotheek op. Het andere luxe appartement ligt vlakbij het Congresgebouw en op loopafstand van het Joegoslavië Tribunaal. Ook hier is de koopsom onbekend en rust er geen hypotheek op. Je mag er vanuit gaan dat deze bezittingen voor Henk beleggingspanden zijn. De villa waar Henk zelf woont, genaamd “Villa Ninni”, is een lust voor het oog. Zeer groot en een enorme grandeur uitstralend zal Henk er maar wat trots op zijn. Hij woont hier met zijn vrouw en dochter . Henk kocht de villa in 1995 en staat op naam van Stardust Holding B.V, waar hij eigenaar van is. Stardust is tevens deels eigenaar van het Circustheater in Scheveningen van Joop van den Ende. Op de villa van Henk rust een hypotheek van 453.780,-- euro per 9 november 1995. Bijna overbodig te melden dat er een behoorlijke overwaarde op Henk’s villa rust. ( bron )GUZA schreef op woensdag 13 september 2006 @ 04:45:
wie is henk?
<Typ een persoonlijk bericht>
Hoop doet levenHenk van der Meijden zegt dat er nieuwe macbookpro's in januari 2007 en nieuwe macbooks in mei 2007 gaan komen, en die neem ik een stuk serieuzer dan theinquirer.net.
Nu is mijn vraag, loont het om te wachten op de 2de generatie macbooks of kan ik net zo tevreden zijn als ik er nu een aanschaf?
En als ik zou wachten op de 2de generatie word hij dan geleverd met OSX leopard ?
[ Voor 18% gewijzigd door Wootism op 13-09-2006 10:36 ]
Leopard komt in de lente van volgend jaar uit, als jij je macbook na de release van Leopard koopt, dan zit die er standaard op ja.Wootism schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:15:
Ik zit er over te denken om een Macbook aan te schaffen.
Nu is mijn vraag, loont het om te wachten op de 2de generatie macbooks of kan ik net zo tevreden zijn als ik er nu een aanschaf?
En als ik zou wachten op de 2de generatie word hij dan geleverd met OSX leopard ?
Nederland's ongekroonde koning van de roddel.GUZA schreef op woensdag 13 september 2006 @ 04:45:
wie is henk?
De eerste generatie heeft te veel problemen. Wacht lekker op de tweede generatie.Wootism schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:15:
Ik zit er over te denken om een Macbook aan te schaffen.
Anoniem: 37526
Je haalt mening en feit door elkaarvries335 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:16:
[...]
De eerste generatie heeft te veel problemen. Wacht lekker op de tweede generatie.

Anoniem: 19902
Valt wel mee hoor.. ik heb een macbook uit week 33 (zie een paar posts terugvries335 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:16:
[...]
De eerste generatie heeft te veel problemen. Wacht lekker op de tweede generatie.
Maar je kunt natuurlijk altijd blijven wachten.. maar wie weet wat de roddels zijn wanneer de nieuwe macbook uit is
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou hem gewoon lekker nu kopen. Je hebt er super lang plezier van
Anoniem: 169488
Aaah...Anoniem: 169488 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:14:
Ik had de woensdag na aankondiging (de dag erna dus), de MacBook besteld, en totdat hij gestolen werd had ik ook nergens last van..
Snap echt niet dat er van die idioten rondlopen! Iets kunnen regelen met de verzekering ?
[ Voor 8% gewijzigd door Wootism op 13-09-2006 16:19 ]
Weet iemand trouwens wat het verschil tussen de toetsenborden is?
- Toetsenbord & Mac OS (int'l English)
- Toetsenbord & Mac OS
- Toetsenbord (lokaal) & Mac OS (int'l English)
[ Voor 33% gewijzigd door Zware Unit op 13-09-2006 16:49 ]
Dat is al meerdere keren besproken in dit topic...vries335 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:32:
Mijn huidige workstation gaat dit weekend de deur uit, dus de MacBook komt er op korte termijn. Gewoon het instapmodel met 2gb geheugen. Kan niet wachten om met OSX te gaan werken.
Weet iemand trouwens wat het verschil tussen de toetsenborden is?
- Toetsenbord & Mac OS (int'l English)
- Toetsenbord & Mac OS
- Toetsenbord (lokaal) & Mac OS (int'l English)
I get it nowSetragasj schreef op woensdag 13 september 2006 @ 07:54:
[...]
Henk van der Meijden, o.a.oud hoofdredacteur van weekblad Privé en de Privé pagina van dagblad De Telegraaf, kan maar niet stilzitten. Buiten zijn liefde voor het theater en zijn gezin lijkt Henk ook wel een onroerendgoed verzamelaar. In Den Haag bezit hij maar liefst drie panden , welke zich ook nog eens in de beste buurten bevinden. Zo bezit hij een zeer luxe en riant appartement in Scheveningen in hetzelfde gebouw als Lee Towers. De koopsom is onbekend en er rust geen hypotheek op. Het andere luxe appartement ligt vlakbij het Congresgebouw en op loopafstand van het Joegoslavië Tribunaal. Ook hier is de koopsom onbekend en rust er geen hypotheek op. Je mag er vanuit gaan dat deze bezittingen voor Henk beleggingspanden zijn. De villa waar Henk zelf woont, genaamd “Villa Ninni”, is een lust voor het oog. Zeer groot en een enorme grandeur uitstralend zal Henk er maar wat trots op zijn. Hij woont hier met zijn vrouw en dochter . Henk kocht de villa in 1995 en staat op naam van Stardust Holding B.V, waar hij eigenaar van is. Stardust is tevens deels eigenaar van het Circustheater in Scheveningen van Joop van den Ende. Op de villa van Henk rust een hypotheek van 453.780,-- euro per 9 november 1995. Bijna overbodig te melden dat er een behoorlijke overwaarde op Henk’s villa rust. ( bron )
Misschien tijd om de FAQ te updaten. Ga niet eerst 23 pagina's doorlezen.Dat is al meerdere keren besproken in dit topic...
Anoniem: 172601
Anoniem: 124681
Ding werd eerst gruwelijk warm, kon onderkant bijna niet vastpakken. Na die beroemde update is dat verdwenen
* Anoniem: 124681 is erg blij met zn eerste Mac
Dus jij gaat echt tot mei 2007 zitten wachten?vries335 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:16:
Revisie A, geen andere revisies gemaakt:
http://support.apple.com/specs/macbook/macbook.html
http://developer.apple.co...l/MacBook_0605/index.html
Anoniem: 132776
Heb echter een paar vraagjes:
-Mijn batterijcapaciteit bedraagt maar 94% Ik heb de Macbook toen ik hem uitpakte direct gebruikt en op gewerkt tot ie uitviel. Normaal moet dit toch zo? Hoe is de capaciteit van de andere nieuwe Macbooks? (Kan je zien in appeltje - over deze mac - meer informatie // systeemprofiel)
-Ik heb blijkbaar de fameuze whine

-Temperatuur blijkt in orde te zijn, rond de 37°C
MacBook is van week 36, 'nieuw' van de fabriek, heeft de nieuwste SMC firmware al van fabriek af.
Wat denken jullie? De whine stoort nu niet zo erg maar ik zit vooral in met die batterij... Als die nu al een lagere capaciteit heeft...
Verder ben ik erg tevreden over, dit zijn gewoon enkel kleine negatieve puntjes
Klein vraagje nog: die adapter wordt focking heet! Ik kan hem gewoonweg niet aanraken! Is dit normaal?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 132776 op 13-09-2006 19:41 ]
Ik ga voor de MacBook Pro; ik mis de hogere resolutie van het scherm aangezien ik veel remote doe via RDC client moet ik telkens scrollen, met de MacBook Pro niet.
Die van mij wordt altijd belegen door mijn 2 katten; hij is idd heel warm maar is "normaal".Anoniem: 132776 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:38:
Klein vraagje nog: die adapter wordt focking heet! Ik kan hem gewoonweg niet aanraken! Is dit normaal?
[ Voor 45% gewijzigd door Uberprutser op 13-09-2006 20:32 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Die whine kun je oplossen met Quiet MBP, zie ook de startpost.Anoniem: 132776 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:38:
Heb al een paar uurtjes mijn MacBook en ben er tot op heden erg blij mee!
Heb echter een paar vraagjes:
-Mijn batterijcapaciteit bedraagt maar 94% Ik heb de Macbook toen ik hem uitpakte direct gebruikt en op gewerkt tot ie uitviel. Normaal moet dit toch zo? Hoe is de capaciteit van de andere nieuwe Macbooks? (Kan je zien in appeltje - over deze mac - meer informatie // systeemprofiel)
-Ik heb blijkbaar de fameuze whineik hoor licht kraken en ruisen aan de linkerkant van de MB bij idle. Gaat weg met Photobooth te openen.
-Temperatuur blijkt in orde te zijn, rond de 37°C
MacBook is van week 36, 'nieuw' van de fabriek, heeft de nieuwste SMC firmware al van fabriek af.
Wat denken jullie? De whine stoort nu niet zo erg maar ik zit vooral in met die batterij... Als die nu al een lagere capaciteit heeft...
Verder ben ik erg tevreden over, dit zijn gewoon enkel kleine negatieve puntjes
Over Quiet MBP gesproken, het doet zn werk perfect, mn MacBook hoor je gewoon niet, maar elke keer als ik boot komt dat venster waar je die slider in moet stellen. Kun je dat niet uitzetten? Ik wil dus wel dat het automatisch opstart, maar niet elke keer dat venster . . .
Gelijk een tip voor MacBook bezitters (zag m niet in de TS staan . . )
Zet in de beeldscherminstellingen de kleuren op RGB ipv LCD oid. Veel mooiere kleurenweergave
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 13-09-2006 21:48 ]
Die van mij zit volgens coconut nu op 104%. Lees anders http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86284 eens. Leerzame kost.Anoniem: 132776 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:38:
-Mijn batterijcapaciteit bedraagt maar 94% Ik heb de Macbook toen ik hem uitpakte direct gebruikt en op gewerkt tot ie uitviel. Normaal moet dit toch zo?
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Anoniem: 132776
Haha dat is nu toevallig! Ik merk het ook juist op! Schijnt er bij mij langs beide kanten door, niet storend maar een klein gebrek aan detailGreetoz schreef op donderdag 14 september 2006 @ 01:28:
vraagje.. zien jullie ook het backlight door de case heen? als je in een totaal verdonkerde ruimte zit en je doet hem dicht en het appletje staat nog even aan zie ik bij de schanier gewoon het licht er doorheen komen.. jullie ook? (maakt verder voor de werking vrij weinig uit lijkt me vroeg me alleen af
www.macbookbacklightleakingproblem.com is nog vrij.Greetoz schreef op donderdag 14 september 2006 @ 01:28:
vraagje.. zien jullie ook het backlight door de case heen? als je in een totaal verdonkerde ruimte zit en je doet hem dicht en het appletje staat nog even aan zie ik bij de schanier gewoon het licht er doorheen komen.. jullie ook? (maakt verder voor de werking vrij weinig uit lijkt me vroeg me alleen af
Volgens mij kun je dat overigens oplossen door rondom langs de rand van je macbook tochtstrip te plakken. (Het licht 'lekt' tussen behuizing en deksel naar buiten, en met een rubberrandje is het lichtdicht genoeg.)
sja pruts.. anders gebruik je de zoekfunctie... in topic..vries335 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:02:
[...]
Misschien tijd om de FAQ te updaten. Ga niet eerst 23 pagina's doorlezen.
nee ik bedoel echt boven op als hij dicht is!Burne schreef op donderdag 14 september 2006 @ 01:38:
[...]
www.macbookbacklightleakingproblem.com is nog vrij.![]()
Volgens mij kun je dat overigens oplossen door rondom langs de rand van je macbook tochtstrip te plakken. (Het licht 'lekt' tussen behuizing en deksel naar buiten, en met een rubberrandje is het lichtdicht genoeg.)
edit: dit is niet om te zeiken en ga er ook geen prob van maken alleen nieuwschierig
[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 14-09-2006 09:10 ]
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
net twee dagen een macbook, alles doet het, bootcamp erop, no probs...
Gisteravond in een keer, windows is shutting down, blijft ie in hangen. na een half uurtje (was weg in de veronderstelling dat ie vanzelf wel uit zou gaan) uitgezet met lan drukken op de power knop.
Zet hem later op de avond aan, doet het backlight het niet meer. Alleen door een lamp recht op het scherm te zetten kan ik iets zien, voor de rest doet ie et namelijk wel. gelukkig heb ik een extra scherm, en met mirror is daar nu wel op te werken (tiep dit nu van m'n macbok.)
Wat op internet ezocht, PVRAM ereset, (command+option+P+R) bij booten), batterij eruit etc, niks hielp. Even bij machouse r'dam langs gegaan, kerel daar deed precies hetzelfde, en zei dat ik hem als DOA moet aangeven, dat net gedaan, en na een half uurtje aan de lijn is dat goedgekeurd. Binnenkort wordt ie opgehaald, en mag ik weer zittenn wachten.... Nu maar hopen dat ze snel een nieuwe leveren.
o, en nog een ander probleempje, hebben jullie ook dat als je licht op de toetsen drukt, ze wel indrukken, maar er geen aanslag wordt geregistreerd? merk het nu net bij het eerste langere stukje dat ik tik. wat harder op de toetsen drukken verhelpt het, maar fijn is anders. (heb net bij het overlezen zeker vijftien letters moeten toegevoegen)
Anoniem: 81539
Nee hier gaat het heel soepeltjes, klaag bill aan hij heeft je macbook gemold.Damsplaat schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:24:
o, en nog een ander probleempje, hebben jullie ook dat als je licht op de toetsen drukt, ze wel indrukken, maar er geen aanslag wordt geregistreerd? merk het nu net bij het eerste langere stukje dat ik tik. wat harder op de toetsen drukken verhelpt het, maar fijn is anders. (heb net bij het overlezen zeker vijftien letters moeten toegevoegen)
Anoniem: 185764
Ik ben nu dus ongeveer een maand geleden van windows naar mac overgestapt, en tot nu toe bevalt het me perfect, ook kan ik niks negatiefs vertellen over mijn macbook.
Voor school wil een leraar echter dat wij gebruik maken van het programma inkscape, dit is een gratis programma dat heel goed geschikt is om tekeningen mee te maken (http://www.inkscape.org/) wanneer ik hiervan echter de macversie wil installeren krijg ik de volgende melding:
nu heb ik in de eerste instantie dus die x11 versie gedownload omdat ik de instaltion dvd niet bij me had. Deze bleek echter niet te werken en ik kreeg de melding dat er al een nieuwere versie van x11 op me laptop stond. deze was echter d.m.v. de finder/spotlight nergens te vinden.Inkscape.app requires Apple's X11, which is freely downloadable from Apple's website for Panther (10.3.x) users and available as an optional install from the installation DVD for Tiger (10.4.x) users.
Please install X11 and restart Inkscape
Nu heb ik thuis op die installatie dvds gekeken en het enigste dat ik kan vinden wat er misschien mee te maken heeft was op disk 1 een map/tool genaamd xtools als ik me niet vergis. Deze heb ik geïnstalleerd (2gig ofzo) maar nog is dit x11 bestand in geen velden of wegen te bekennen.
Kan iemand me helpen?
thnx in advanced
Anoniem: 172601
Het werkt wel, maar goed beschouwd is het natuurlijk een "oplossing" van niks.Anoniem: 124681 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:42:
[...]
Die whine kun je oplossen met Quiet MBP, zie ook de startpost.
Over Quiet MBP gesproken, het doet zn werk perfect, mn MacBook hoor je gewoon niet, maar elke keer als ik boot komt dat venster waar je die slider in moet stellen. Kun je dat niet uitzetten? Ik wil dus wel dat het automatisch opstart, maar niet elke keer dat venster . . .
Gelijk een tip voor MacBook bezitters (zag m niet in de TS staan . . )
Zet in de beeldscherminstellingen de kleuren op RGB ipv LCD oid. Veel mooiere kleurenweergave
Instapmodel + 2 gb geheugen + apple care + mini-dvi naar dvi adapter + slipcase
Volgende week binnen. Trouwens 3 jaar pixel garantie.
En de toevoegende waarde voor dit topic is ... ?vries335 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:09:
Ok gasten. Heb net mijn MacBook besteld.
Instapmodel + 2 gb geheugen + apple care + mini-dvi naar dvi adapter + slipcase
Volgende week binnen. Trouwens 3 jaar pixel garantie.
Ik heb mijn MacBook sinds de 12e binnen, week 35 met de nieuwste updates al standaard installed. Geen last van rare bijgeluiden of andere kuren, alles werkt zoals het moet werken - en nog snel ook!
Formaat & gewicht is lekker, past goed in de Tucano skin (maar deze had iets kleiner gemogen voor een betere fit). Toetsenbord typt lekker en touch-pad werkt ook naar wens (vind het scrollen met 2 vingers goed bedacht! Hebben andere laptops dit ook?).
Ben een overstapper naar Mac OS X, en na 1 dagje weet ik 't allemaal al aardig te vinden, werkt erg fijn! Overstappen naar dit OS is dus goed te doen
Anoniem: 170057
Wat ik wilde weten is of er ergens een leuke faq of tutorial is voor handige / leuke programma's die je echt MOET hebben voor je Mac ?
Jazeker, Thnx allot!R4NCOR schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:20:
Wellicht heb je wat aan dit topic
Onmisbare tools / software - Deel 2
Tja, eigenlijk niet nee. Maar ik heb er op mn gewone desktop PC ook last van. Als ik mn headset op heb, en CPU is idle, hoor ik een vervelende zoemtoon in mn oren. Zodra ik iets opstart, is dat weg.Anoniem: 172601 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:41:
[...]
Het werkt wel, maar goed beschouwd is het natuurlijk een "oplossing" van niks.
Begin overigens steeds meer gewend te raken aan Mac, heb al veel leuke dingen ontdekt
Steek DVD 1 in de gleuf. Dubbelklik op het icoontje 'Optional Installs.mpkg'. Je zult iets naar beneden moeten scrollen om het icoontje te zien, in het venster. Na licentie en bestemming kom je in een schermpje "Installation Type" of "Installatie Type". Als je "Applications" uitklapt zie je daar X11 staan. Vinkje, en klaar. Door naar de eindstreep.Anoniem: 185764 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:49:
Kan iemand me helpen?
Xcode zijn de tools van Apple voor het zelf maken van programmatuur. Leuk als je later aan het programmeren slaat. Mocht dat niet je bedoeling zijn, dan kun je het ook weer weghalen met het volgende commando in een shell:
"sudo perl /Volumes/Mac\ OS\ X\ Install\ Disc\ 1/Xcode\ Tools/Utilities/uninstall-devtools.pl"
Dat is een 50Hz bromtoon die je dan door je headset hoort.Anoniem: 124681 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:04:
[...]
Tja, eigenlijk niet nee. Maar ik heb er op mn gewone desktop PC ook last van. Als ik mn headset op heb, en CPU is idle, hoor ik een vervelende zoemtoon in mn oren. Zodra ik iets opstart, is dat weg.
Begin overigens steeds meer gewend te raken aan Mac, heb al veel leuke dingen ontdektTemperatuur is volgens CoreDuoTemp 34 graden, dus dat zit ook goed
Anoniem: 185764
enorm bedanktBurne schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:27:
[...]
Steek DVD 1 in de gleuf. Dubbelklik op het icoontje 'Optional Installs.mpkg'. Je zult iets naar beneden moeten scrollen om het icoontje te zien, in het venster. Na licentie en bestemming kom je in een schermpje "Installation Type" of "Installatie Type". Als je "Applications" uitklapt zie je daar X11 staan. Vinkje, en klaar. Door naar de eindstreep.
Xcode zijn de tools van Apple voor het zelf maken van programmatuur. Leuk als je later aan het programmeren slaat. Mocht dat niet je bedoeling zijn, dan kun je het ook weer weghalen met het volgende commando in een shell:
"sudo perl /Volumes/Mac\ OS\ X\ Install\ Disc\ 1/Xcode\ Tools/Utilities/uninstall-devtools.pl"
Anoniem: 140590
verder, ben je toch zeker van de laatste versie als je online besteld ?...tenminste dat had ik ergens gelezen.....
Same here. Ook ik ga mijn Blackbook verkopen. Voor mij voldoet de GMA950 niet, en ik wil graag een mat scherm met een hogere resolutie. De MacBook is een fantastisch ding voor een groot deel van de gebruikers, maar voor mij mist het ding een paar zaken.Ballebek schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:31:
Ik ga mijn BlackBook verkopen
Ik ga voor de MacBook Pro; ik mis de hogere resolutie van het scherm aangezien ik veel remote doe via RDC client moet ik telkens scrollen, met de MacBook Pro niet.
[...]
Overigens ga ik NIET wachten op nieuwe MBP's. Als ze binnen nu en anderhalve week komen is dat prettig, en anders heb ik gewoon pech. De huidige MBP voldoet aan mijn eisen en is niet overdreven overpriced. Merom is leuk, maar ik ga er niet speciaal op wachten. IMHO is de Merom toch pas leuk in het Santa Rosa platform, en dat duurt nog wel even. In de tussentijd (en wellicht langer) kan ik prima werken met een Yonah
@CyBeR: ja je hebt me overtuigd, ik ga voor MBP en mat
[ Voor 3% gewijzigd door Whieee op 15-09-2006 09:37 ]
Launching containers into space
WhieeeWhieee schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:35:
[...]
@CyBeR: ja je hebt me overtuigd, ik ga voor MBP en mat![]()
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik heb hem in de winkel gehaaldAnoniem: 140590 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:17:
Ik zit erg te twijfelen of een macbook nou in de winkel moet halen of toch online...winkel kan naar teruggaan en zeuren enzo....of kan dat met een online bestelde ook ?
verder, ben je toch zeker van de laatste versie als je online besteld ?...tenminste dat had ik ergens gelezen.....
Was even duur, en ik help er de winkel mee. Alleen pinnen was even lastig..
Anoniem: 149371
offtopic: santa rosa platform?Whieee schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:35:
[...]
Merom is leuk, maar ik ga er niet speciaal op wachten. IMHO is de Merom toch pas leuk in het Santa Rosa platform, en dat duurt nog wel even.
weet iemand toevallig of je de casing van een MB los kan kopen? en hoeveel deze kosten
toevallig weet ik dat een bottomcase 21 euro kost (volgens mij inkoop)
lijkt me leuk voor een colormod
Mja, ik vind het gewoon not-donepokeran schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:59:
online aankopen kan je ook in de winkel mee 'zeuren'. Minder leuk voor de winkels, maar gingen ze mee akkoord voordat ze die winkel begonnen.
Santa Rosa is de codename voor de aankomende versie van het Centrino platform. Het huidige platform zoals het er nu is heet Napa. Santa Rosa gaat wat verbeteringen doorvoeren, zoals een nieuwe chipset, hogere FSB, etc. Merom op het Napa platform is dus een beetje een tussenoplossing, en hoewel het sneller is dan een Yonah op Napa, is het niet iets waar ik speciaal op ga zitten wachten.
Ik kan gewoon niet meer wachten verdomme.. dat gaat een zware week worden
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik verwijs je door naar: \[Mem-ervaringen]: MacBook / MacBook Pro / Mac miniAnoniem: 170057 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:04:
Past dit geheugen in mijn Macbook ?
http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=190437
Anoniem: 121250
De MacBook Pro heeft wel een losse videokaart met geheugen. Hier kan je dus "relax" mee gamen.
Welke games wil je spelen?
[ Voor 7% gewijzigd door Zware Unit op 15-09-2006 19:15 ]
Anoniem: 121250
benchmark Anandtech
[ Voor 26% gewijzigd door Zware Unit op 15-09-2006 21:36 ]
Hoe zijn jullie ervaringen met Parallels eigenlijk? 'Helaas' moet ik Office2003 blijven gebruiken, dus ik zit vast aan of BootCamp, of Parallels of in de toekomst CodeWeaver's CrossOver Office.
Wat moet je speciaal van office2003 gebruiken? Volgens mij heeft office2004 alles voor os x wat 2003 voor windows heeft.Sixkiller schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:55:
Nou, ik ben dus ook maar weer overstag gegaan. Heb in het verleden een PowerBook G4 gehad, deze helaas na een jaar verkocht en heb gisteren een zwarte MacBook gekregen van mijn vriendin. Deze had ze gewoon in het lokale AppleCentre gekocht. Ik moet zeggen, het werkt prima en ik heb het toch wel gemist. Nu nog wachten op 2GB ram en dan ben ik weer helemaal een happy camper.
Hoe zijn jullie ervaringen met Parallels eigenlijk? 'Helaas' moet ik Office2003 blijven gebruiken, dus ik zit vast aan of BootCamp, of Parallels of in de toekomst CodeWeaver's CrossOver Office.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Visio? Outlook? Acces?Royal schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:00:
[...]
Wat moet je speciaal van office2003 gebruiken? Volgens mij heeft office2004 alles voor os x wat 2003 voor windows heeft.
Is het mogelijk om zowel de engelse als de nederlandse versie van Office 2004/mac op een systeem fatsoenlijk te draaien? Mijn vriendin werkt liever met iets wat een nederlandse interface heeft.
Anoniem: 169750
Ik heb sinds een week nu de witte macbook 2ghz, alles standaard, alleen een schijfje van 80GB erin laten zetten. Sinds gister zit hier ook nog eens 2GB aan geheugen in.
Over de manier van werken met OSX i.c.m. de Macbook, niets dan lof, ik was zo gewend aan het OS en ik wil nu al niet meer terug naar Windows XP, ik heb het echter wel even geinstalleerd via bootcamp, voor de games, zelfs dat was een verademing, heerlijk dat de driver CD alles gewoon installeerd en dat alles het meteen doet. Ik heb zo vaak XP geinstalleerd en altijd kwamen er wel problemen (met drivers, hardware, etc), dit is mijn eerste keer dat alles vlot verliep.
Dit is mijn eerste laptop, dus ik moet nog even wennen dat hij toch vrij warm wordt, maar niet vervelend warm vind ik. Het geluidsniveau is ook heerlijk vergeleken met mijn (toch erg stille) PC, heerlijk stil.
Nog even voor de mensen die twijfelen 1 of 2 GB te nemen, 2GB is wel zo fijn, omdat je alle programma's gewoon in het geheugen kan laden, dan zet je je Macbook alleen nog maar op slaapstand en hoef je nooit meer te wachten om een programma op te starten, heel erg fijn.
Anoniem: 169750
Het kan ook zijn dat ze je gewoon een Macbook Pro wilde verkopen in plaats van een Macbook
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 169750 op 16-09-2006 13:13 ]
Anoniem: 12316
Standaard zit er in alle modellen een 5400 RPM schijf. Bij de MacBook Pro kan je voor een meerprijs er een van 7200 toeren krijgen. In de MacBook kan je er zelf ook altijd een 7200 RPM schijf in klussen. De HD is net als het geheugen erg makkelijk te bereiken.Anoniem: 169750 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:12:
Volgens mij heeft de Macbook Pro een snellere HDD dan de Macbook. 5400rpm t.o.v. 7200rpm geloof ik?
Het kan ook zijn dat ze je gewoon een Macbook Pro wilde verkopen in plaats van een Macbook
Visio is een aparte Office applicatie en is geen onderdeel van de MS Office suite. Voor de mac is hier geen alternatief. Zelfde verhaal geldt voor MS Project. Naar ik meen zijn er wel alternatieven als Omni Graffle voor dat Visio te halen net als Dia (wat vaak onder Linux gebruikt wordt maar die ook voor Windows en MacOS X geschikt is). Outlook heet in de mac versie van Office Entourage. Van Access zou ik niet weten maar dat is sowieso een enge applicatie
Zijn er eigenlijk Apple dealers waarbij je die keuze ook hebt voor de Macbook? Zo ja, welke?Anoniem: 12316 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:22:
[...]
Standaard zit er in alle modellen een 5400 RPM schijf. Bij de MacBook Pro kan je voor een meerprijs er een van 7200 toeren krijgen. In de MacBook kan je er zelf ook altijd een 7200 RPM schijf in klussen. De HD is net als het geheugen erg makkelijk te bereiken.
[ Voor 28% gewijzigd door ppl op 16-09-2006 14:02 ]
Visio -> Omnigraffle
Outlook -> Microsoft Entourage
Access -> sterk punt, er zijn echter wel genoeg alternatieven
Filemaker misschien?Whieee schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:38:
[...]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
En een programma dat vergelijkbaar is met MS Project?Whieee schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:38:
[...]
Visio -> Omnigraffle
Outlook -> Microsoft Entourage
OmniPlan, opent ook MS Project files. Het is nu nog een beta, maar ziet er erg goed uit. Gratis tijdens beta.DnY! schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:57:
[...]
En een programma dat vergelijkbaar is met MS Project?
Misschien is Omniplan wat. Het kan in ieder geval MS Project bestanden openen en bewaren.DnY! schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:57:
[...]
En een programma dat vergelijkbaar is met MS Project?
laat

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 16-09-2006 16:35 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
[ Voor 79% gewijzigd door leon1e op 16-09-2006 18:35 ]
Als je MacBook op mirroring staat (d.w.z op je TFT en MacBook hetzelfde beeld) krijg je de resolutie niet hoger dan die van de MacBook. Om dit voor elkaar te krijgen kun je twee dingen doen: of je zet de MacBook op spanning (uitbreiden van het bureaublad), of je klapt de MacBook dicht en gebruikt een externe toetsenbord en muis. Op deze twee manieren kun je de TFT instellen op elke gewenste resolutie instellen (maar niet hoger dan 1920x1200).Anoniem: 170057 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:48:
Ik heb de mini-dvi connector aangesloten op mn Iiyama 17" TFT. Ik krijg de resolutie alleen niet hoger dan 1280x800, dat is de resolutie van de Mac. En aangezien de 800 niet werkt op een 'niet'-breedbeeld TFT moet ik nog een stap omlaag naar 1024x768 en dat ziet er dus niet uit. Mijn 17" TFT kan maximaal 1280x1024 aan, enig idee hoe ik die daarop ingesteld krijg ?
Daedalus schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:56:
Als je MacBook op mirroring staat

Wat een beperking is van DVI-D.(maar niet hoger dan 1920x1200).
Geef de F7 toets eens een zetjeAnoniem: 170057 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:48:
Ik heb de mini-dvi connector aangesloten op mn Iiyama 17" TFT. Ik krijg de resolutie alleen niet hoger dan 1280x800, dat is de resolutie van de Mac. En aangezien de 800 niet werkt op een 'niet'-breedbeeld TFT moet ik nog een stap omlaag naar 1024x768 en dat ziet er dus niet uit. Mijn 17" TFT kan maximaal 1280x1024 aan, enig idee hoe ik die daarop ingesteld krijg ?
Anoniem: 142917
Is dit ook mogelijk met 1,25 GB geheugen? Ik ga binnenkort een MB aanschaffen en ga er dan 1GB bijrammen. Ik ga geen gebruik maken van Photoshop of dat soort dingen, gewoon surfen, office, muziek en af en toe garageband.Nog even voor de mensen die twijfelen 1 of 2 GB te nemen, 2GB is wel zo fijn, omdat je alle programma's gewoon in het geheugen kan laden, dan zet je je Macbook alleen nog maar op slaapstand en hoef je nooit meer te wachten om een programma op te starten, heel erg fijn.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Anoniem: 151145
Het kan, maar is onverstandig omdat je geheugen dan niet meer als dual-channel werkt en dus trager wordt.Anoniem: 142917 schreef op zondag 17 september 2006 @ 02:23:
[...]
Is dit ook mogelijk met 1,25 GB geheugen? Ik ga binnenkort een MB aanschaffen en ga er dan 1GB bijrammen. Ik ga geen gebruik maken van Photoshop of dat soort dingen, gewoon surfen, office, muziek en af en toe garageband.
Anoniem: 140757
Ik was van plan een zwarte macbook te kopen maar toen ik eens aan de onderkant van dat ding voelde ben ik serieus beginnen twijfelen en heb hem dan maar niet gekocht.
De man van de winkel zei dat er niets aan te doen was.
Hier lees ik echter dat er een update is die de koeler vroeger doet aanslaan.
Wordt de laptop door deze update minder heet.
Ik zou het ook graag op mijn schoot willen gebruiken terwijl ik wat tv kijk of zo.
Om heel eerlijk te zijn, ik heb de mijne sinds vrijdag en al redelijk wat gebruikt, de SMC firmware die het ding standaard had was 1.4f8, en de laptop is ergens begin Augustus gefabriceerd. Ik vond niet dat hij erg warm werd, maar heb desondanks toch SMC firmware 1.4f10 erop gezet, deze is op 16 Augustus uitgebracht en zou idd een probleem met de koeling verhelpen. Deze zorgt er voor dat de fans eerder gaan draaien en het geheel dus koeler houden daardoor. HTH.Anoniem: 140757 schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:00:
Ik ben gisteren langsgeweest bij de fnac in Leuven (België).
Ik was van plan een zwarte macbook te kopen maar toen ik eens aan de onderkant van dat ding voelde ben ik serieus beginnen twijfelen en heb hem dan maar niet gekocht.
De man van de winkel zei dat er niets aan te doen was.
Hier lees ik echter dat er een update is die de koeler vroeger doet aanslaan.
Wordt de laptop door deze update minder heet.
Ik zou het ook graag op mijn schoot willen gebruiken terwijl ik wat tv kijk of zo.
zodra ik de installatie DVD in mn windows PC doet, krijg ik al direct de melding, niet-herkenbare bestandsindeling.
waarom? niet dat ik mn MB vaak van plan ben te installeren, maar ik wil gewoon een copy van die 2 schijfjes bij mn MB ten allertijde houden, want je weet maar nooit en de originele hou ik liever veilig thuis.
Volgens mij kan het hiermee : http://www.mediafour.com/products/macdrive6/pokeran schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:05:
hee is er een mogelijkheid om de installatie dvd's te backuppen op een windows computer? (ik heb geen superdrive in mijn MB en mn MB is tevens mn enige Mac)
zodra ik de installatie DVD in mn windows PC doet, krijg ik al direct de melding, niet-herkenbare bestandsindeling.
waarom? niet dat ik mn MB vaak van plan ben te installeren, maar ik wil gewoon een copy van die 2 schijfjes bij mn MB ten allertijde houden, want je weet maar nooit en de originele hou ik liever veilig thuis.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Gewoon als ISO opslaan. En als ISO branden. Niets aan het handje.pokeran schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:05:
hee is er een mogelijkheid om de installatie dvd's te backuppen op een windows computer?
Proberen 'm te lezen met software werkt niet, in het algemeen. Er is weinig software voor windows die bootable HFS+-filesystems kan lezen en schrijven.
Als je echt een ISO die bit-voor-bit overeenkomt wilt hebben:
1
2
| sudo umount /Volumes/Mac\ OS\ X\ Install\ Disc\ 1/ dd if=/dev/disk2s3 of=MacOSXDVD.ISO bs=2048 |
in een shell, en de ISO naar 'iets anders' kopieeren.
[ Voor 7% gewijzigd door burne op 18-09-2006 14:23 ]
Anyway, door mijn vorige apple (powerbook 12") had ik vertrouwen in de kwaliteit van de hardware ten opzichte van andere merken, maar door mijn ervaring met de macbook is dit toch wel gedaald tot het nulpunt (mede door andere reacties hier).
Verder ben ik eigenlijk wel blij dat ik nu last heb van dat random shutdown probleem, omdat dit toch een probleem is in het moederboard, en je hier vroeg of laat toch last van gaat krijgen. Heb ik het liever nu in de garantie, en dat er gelijk een mainboard in gaat die het probleem niet heeft.
Heb je geen adapters voor DVI-I > DVI-D?tweak_dude schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:36:
Omdat het scherm van de MacBook soms toch wat krap is wil ik eigenlijk mijn losse lcd scherm aansluiten. Probleem hierbij is dat deze een vaste dvi-I kabel heeft en ik het scherm daardoor analoog op de MacBook kan aansluiten. Dat kan erg goed beeld opleveren maar is wel erg afhankelijk van de beeldkwaliteit van het analoge signaal. Is het analoge signaal van de Macbook (via mini-dvi -> vga) van goede kwaliteit?
Zoiets als dit:

Daarvan heb ik nog geen betaalbare variant gevonden. 30+ euro voor een converter die eigenlijk niets doet vind ik een beetje overdreven. Ik kan natuurlijk ook gewoon gaatjes boren in de apple adapterAnoniem: 35517 schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:16:
[...]
Heb je geen adapters voor DVI-I > DVI-D?
Zoiets als dit:
[afbeelding]
Zelfde probleem hier. Die van mij ligt al 2 week bij de technische dienst van de Mexpert. Er komt een nieuw logic board in. Mexpert maakte zo'n opmerking dat ik absoluut niet de enige was bij wie dat gedaan werd.BaSsDruM schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:03:
Na 3 weken redelijk zonder problemen met m'n macbook gewerkt te hebben, kreeg ik sinds afgelopen zaterdag ineens last van het 'random shutdown' probleem. Je zit lekker te werken, *pats* laptop uit. En dat gemiddeld om het half uur. Apple gebeld, moest 'm langs brengen bij een apple certified repair centre. In Rotterdam is dat Card Services. Gelijk gemeld dat m'n case niet goed sluit aan de rechterkant (staat een paar milimeter open), en ik een dode pixel heb in het midden van het scherm. Dode pixels verhelpen ze pas vanaf 6 dode pixels!
Anyway, door mijn vorige apple (powerbook 12") had ik vertrouwen in de kwaliteit van de hardware ten opzichte van andere merken, maar door mijn ervaring met de macbook is dit toch wel gedaald tot het nulpunt (mede door andere reacties hier).
Verder ben ik eigenlijk wel blij dat ik nu last heb van dat random shutdown probleem, omdat dit toch een probleem is in het moederboard, en je hier vroeg of laat toch last van gaat krijgen. Heb ik het liever nu in de garantie, en dat er gelijk een mainboard in gaat die het probleem niet heeft.
Hopelijk is het probleem opgelost met een nieuw logic board. Het is absoluut geen pretje om je MacBook telkens kwijt te zijn voor reparatie.

Gisteren had ik eerst zwarte schermen en hij doet nu helemaal niets meer, morgen maar terug brengen naar A Mac. Wat een teleurstelling die MacBook! Ik had ook al problemen met mn trackpad-button.
Ik heb nog steeds geen laptop dus
Zet de MacBook aan met Command-Option-P-R ingedrukt. Als je het opstartgeluid voor de derde keer hoort kun je de toetsen loslaten. Vervolgens als Mac OS X is opgestart naar Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen en kies een andere instelling (bijvoorbeeld 1024x768) en schakel weer terug naar je normale instellingen. Als het goed is gebeurt dit nu niet meer.QyRoZ schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:05:
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad:
[afbeelding]
Gisteren had ik eerst zwarte schermen en hij doet nu helemaal niets meer, morgen maar terug brengen naar A Mac. Wat een teleurstelling die MacBook! Ik had ook al problemen met mn trackpad-button.
Eventueel voor de zekerheid moet je in Systeemvoorkeuren -> Opstartschijf nog je systeemmap als opstartsysteem selecteren, omdat door het zappen van het PRAM dit mogelijk ook is gewist.
[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 18-09-2006 19:05 ]
Ik was ondertussen heel snel naar A-Mac Utrecht geweest waar ze dat gedaan hebben voor me. Ze hadden het ook over dat ik moest wachten op een firmware update voor mn shutdown problemen, iemand mee bekend of die er aan komt of dat dit gewoon ontwijkend gedrag van A-Mac is?Daedalus schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:03:
[...]
Zet de MacBook aan met Command-Option-P-R ingedrukt. Als je het opstartgeluid voor de derde keer hoort kun je de toetsen loslaten. Vervolgens als Mac OS X is opgestart naar Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen en kies een andere instelling (bijvoorbeeld 1024x768) en schakel weer terug naar je normale instellingen. Als het goed is gebeurt dit nu niet meer.
Eventueel voor de zekerheid moet je in Systeemvoorkeuren -> Opstartschijf nog je systeemmap als opstartsysteem selecteren, omdat door het zappen van het PRAM dit mogelijk ook is gewist.
Volgens mij is de service van A-Mac prima, zie ook verhalen van andere MacBook gebruikers met problemen. Heb alleen nog niets gehoord van een firmware updateQyRoZ schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:21:
[...]
Ik was ondertussen heel snel naar A-Mac Utrecht geweest waar ze dat gedaan hebben voor me. Ze hadden het ook over dat ik moest wachten op een firmware update voor mn shutdown problemen, iemand mee bekend of die er aan komt of dat dit gewoon ontwijkend gedrag van A-Mac is?
Dit topic is gesloten.