[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.033 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

Anoniem: 124681 schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:24:
[...]

Heb alleen nog niets gehoord van een firmware update :?
Ja, ik ook niet, en dit lijkt me toch echt meer een hardwareprobleem dan een softwareprobleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19902

heey.. tijd voor een deeltje 5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
QyRoZ schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:05:
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad:

[afbeelding]

Gisteren had ik eerst zwarte schermen en hij doet nu helemaal niets meer, morgen maar terug brengen naar A Mac. Wat een teleurstelling die MacBook! Ik had ook al problemen met mn trackpad-button.
P-ram resetten, maar dat kun je blijven doen. Symptoom van het random shutdown probleem. Terugsturen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Blaxje schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:37:
[...]

P-ram resetten, maar dat kun je blijven doen. Symptoom van het random shutdown probleem. Terugsturen, helaas.
Hoe krijg ik ze dat bij A-Mac aan hun verstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:05
Ik was net aan het kijken voor een macbook via de postbank studenten store, kreeg ik de optie:

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/752/store.apple.com/Catalog/nl/Images/generic_box_90x80.jpg
EMEA - CC 3 yr P&L MacBook Europe Edu program - Eur 137,68 (bestelnummer: S2421)

Wat houd het in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Een verrassingspakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47
Dat plaatje ken ik ergens van:

http://flickr.com/photo_zoom.gne?id=246703969&size=o

Zal het iets te maken hebben met uitgebreide garantie?

Hoe kwam je daar?

[ Voor 10% gewijzigd door Gabliboeba op 18-09-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Bij de postbank studenten apple store, daar een macbook in je mandje gooien en dan krijg je die keuze pagina voor extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
QyRoZ schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:21:
[...]

Ik was ondertussen heel snel naar A-Mac Utrecht geweest waar ze dat gedaan hebben voor me. Ze hadden het ook over dat ik moest wachten op een firmware update voor mn shutdown problemen, iemand mee bekend of die er aan komt of dat dit gewoon ontwijkend gedrag van A-Mac is?
Om even terug te komen op het random shutdown probleem, dat is naar mijn weten niet op te lossen met een firmware update. Ben zelf ook slachtoffer van het probleem na een goede drie a vier maanden en de oplossing van Apple is het vervangen van het Logic Board.

Moet zeggen dat tot op heden ik totaal niet te spreken ben over de kwaliteit van de Macbook. Heb sinds juni een zwarte Macbook en er zit al een nieuw scherm, nieuw toetsenbord en case en momenteel wordt het Logic Board vervangen.
Al direct na aanschaf was er een witte vlek aanwezig in het scherm die duidelijk hardware afkomstig was. (Zelfde witte vlekken probleem dat ook op de G4's voorkomen.) Vervolgens had ik na een maand opeens de Q toets in handen en deze was niet meer terug te plaatsen, gevolg het hele toetsenbord en case zijn vervangen. En uiteindelijk kon ik mijn geluk niet op toen 1,5 week geleden de macbook opeens last kreeg van het random shutdown probleem.
Tsja en dus nu zit ik dit bericht op mijn oude 6 jaar oude dell laptopje te tikken die in al die jaren enkel een vermoeide batterij heeft gehad.
Moet wel zeggen dat de service van Apple en van mijn dealer Stokman in Drachten uitzonderlijk goed is, ieder euvel is snel en iedere keer binnen enkele dagen opgelost. Maar wat me het meeste steekt is dat je zo langzamerhand gedwongen wordt om nog een keer 320 euro uit te geven aan Apple Care, want ik geloof niet dat alle ziektes binnen een jaar uit deze notebook serie zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Laatst online: 17-04 14:57
Hier ook een RSS slachtoffer. Ik kreeg daarnet mijn macbook niet eens meer aan! Na 10x weer het PRAM te hebben gereset kwam er weer leven in. Nu snel de laatste dingen backuppen en het mag richting customer service. Ik voel me een betatester op deze manier 8)7
Apple stond toch altijd voor kwaliteit, maar dit is gewoon geen sporadisch probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34
Oke, ik heb een heel klein probleempje, ik kan twee toetsen die gebruikt worden in de toetsencombinaties totaal niet vinden, zie het volgende screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/3888/sreenshotxi3.png

Ik zoek de toets voor het eerste karakter van de sneltoets voor "Zoom", het dakje dus, en verder de laatste van "Enter Full Screen Mode", het rondje met een pijltje wat eruit komt. Ik zie vast iets over het hoofd, maar ik kan ze niet vinden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat rondje is Escape. Het dakje is Shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 37526 schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:15:
Dat rondje is Escape. Het dakje is Shift.
Het dakje is geen shift maar ctrl :). De shift is een echte pijl, zoals te zien is in de Finder onder Archief -> Nieuwe Map.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Pheno79 schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:17:
Hier ook een RSS slachtoffer. Ik kreeg daarnet mijn macbook niet eens meer aan! Na 10x weer het PRAM te hebben gereset kwam er weer leven in. Nu snel de laatste dingen backuppen en het mag richting customer service. Ik voel me een betatester op deze manier 8)7
Apple stond toch altijd voor kwaliteit, maar dit is gewoon geen sporadisch probleem meer.
Gisteren wilde hij bij mij ook niet meer aan, ik word er erg moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 23:38
De random shut-down schijnt te komen van een doorgesmolten temp sensor kabel van de CPU. Dus dan wordt de CPU temp niet meer uitgelezen en en spontane shutdown is het gevolg. Een firmware update zal niet helpen. Of het moet nog een oorzaak hebben, maar daar heb ik nog nix over gelezen. Kijk maar eens op de forums van macnn en macrumours. Komt het wel eens voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet zozeer het feit dat de CPU temp niet uitgelezen wordt maar het feit dat er kortsluiting ontstaat veroorzaakt de random shutdown. Natuurkundig principe van metalen die uitzetten als ze warmer worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 23:38
^^ correct, wel aan gedacht, vergeten te vermelden. Mijn vorige laptop was een Dell 8600. De GPU werd wat warm (95gr) tijdens DOOM3 en ik heb de cooler modificatie gedaan (nog maar 45gr) (koelstripje vervangen door alu en arctic silver). Er waren toen tweakers die het alu stripje te dik hadden gelaten en/of het een en ander te vast hadden aangezet en die kregen problemen door het uizetten van de chip met als gevolg kortsluiting en een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
QyRoZ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:44:
[...]

Gisteren wilde hij bij mij ook niet meer aan, ik word er erg moe van.
Ik heb het nu ingeleverd, het hele moederbord en heatsink worden vervangen. Dus die hitte issues die sommige mensen met de macbook hadden lossen ze ook op :?
Nou ja, nu is het dus wachten, de repairkits zijn niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-04 14:37

Backspace-NL

New and Improved!

Ik maak me toch wel een beetje zorgen nu. Mijn vriendin heeft dus een zwarte MacBook gekocht afgelopen vrijdag, die in week 31 geproduceerd is. Ik heb de, misschien welbekende 'yes >/dev/null' gedraaid voor in totaal 40 minuten, en de temp blijft op maximaal 51C volgens CoreDuoTemp. Geen enkele shutdown, daarna gewoon verder gewerkt, en het blijft werken. Is dit een probleem met ALLE MacBooks die geproduceerd zijn voor een bepaalde week? Zou ik er goed aan doen, ongeacht of het probleem zich nu voordoet, om contact op te nemen met het Apple Centre hier en vragen voor een nieuwe MacBook (week 36 of later)? Ik heb namelijk weinig zin om er over 3 weken bijvoorbeeld achter te komen dat het ding toch problemen heeft en dat ik dan een gerepareerde krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Pheno79 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:21:
[...]

de repairkits zijn niet op voorraad.
Dat zal met de omvang van het probleem ook niet zo snel gebeuren, ik ben bang dat ik hem voor een hele tijd kwijt ben als ik hem inlever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Sixkiller schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:36:
Ik maak me toch wel een beetje zorgen nu. Mijn vriendin heeft dus een zwarte MacBook gekocht afgelopen vrijdag, die in week 31 geproduceerd is. Ik heb de, misschien welbekende 'yes >/dev/null' gedraaid voor in totaal 40 minuten, en de temp blijft op maximaal 51C volgens CoreDuoTemp. Geen enkele shutdown, daarna gewoon verder gewerkt, en het blijft werken. Is dit een probleem met ALLE MacBooks die geproduceerd zijn voor een bepaalde week? Zou ik er goed aan doen, ongeacht of het probleem zich nu voordoet, om contact op te nemen met het Apple Centre hier en vragen voor een nieuwe MacBook (week 36 of later)? Ik heb namelijk weinig zin om er over 3 weken bijvoorbeeld achter te komen dat het ding toch problemen heeft en dat ik dan een gerepareerde krijg...
De Applecentre wilt eerst het probleem zien gebeuren op je macbook, dus ik wens je veel succes.
Bij mij start het niet eens meer op, dus ik had genoeg bewijs :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Hoe zit het met jullie batterij? Mijne is 3 maanden oud, 102 cycles en ik heb 91% capaciteit.
Ik heb hem intensief gebruikt. Hoe is dit bij jullie (ouderdom/cycles/capaciteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-04 14:37

Backspace-NL

New and Improved!

Pheno79 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:43:
[...]
De Applecentre wilt eerst het probleem zien gebeuren op je macbook, dus ik wens je veel succes.
Bij mij start het niet eens meer op, dus ik had genoeg bewijs :')
Nouja, ik heb een troef, volgens de bon mag het systeem binnen x aantal dagen teruggebracht worden. Als ze niet willen ruilen en ik blijf me hier oncomfortabel bij voelen dan breng ik 'm gewoon terug en schaf ik later een nieuwe aan.

Maar goed, ik ga nog eens even goed testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

hey dit is raar! ik heb mn lcd tv als 2e monitor aan mn macbook hangen en voorheen kon ik overscan aan of uit zetten maar die optie is nu compleet verdwenen!!! wth??
iemand een idee?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Sixkiller schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:36:
Ik heb er ook een uit week 31, nog geen problemen mee gehad hoor . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17
Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:49:
[...]

Ik heb er ook een uit week 31, nog geen problemen mee gehad hoor . . .
De mijne is uit week 21 en ik heb ook geen problemen :)
tweak_dude schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:36:
Is het analoge signaal van de Macbook (via mini-dvi -> vga) van goede kwaliteit?
subtiel nog een keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
tweak_dude schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:08:
[...]

De mijne is uit week 21 en ik heb ook geen problemen :)
Komt nog wel. Mijne is ook uit week 21 en heeft het RSD probleem. Maar ik hoop het niet voor je natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
Had al een tijdje last van wat lichte gele vlekken op m'n MacBook.

In eerste instantie viel het nog wel mee, maar vandaag toch maar Apple opgebeld en kon hem zo in gaan leveren bij de Apple Store (Arnhem).

De medewerker van Apple had het erover dat er veel MacBooks met mijn serienummer (week 25) last hadden van gele vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik werd daarnet gebelt door apple, kreeg een slecht sprekende italiaan aan de telefoon die belabberd engels sprak.
Hij vroeg hoe mijn macbook beviel en of ik applecare wilde aanschaffen :)...
laat ik mijn macbook al na het 2e exemplaar teruggestuurd hebben voor refund...
Hij was wel benieuwd waarom... (hoe bedoel je raar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Nog een paar kleine opmerkingen:
  • bij mij flikkeren de num en caps lock ledjes aan en uit en dit vrij rap als het scherm in verminderde helderheid gaat (dus scherm niet uit, alleen minder fel)
  • de behuizing aan de linker en rechter kant (met de twee schroeven) kan ik indrukken
  • mijn rechterspeaker gonst bij hogere volumes
Nog mensen dit dit hebben? Ben tevreden van de Macbook maar me dunkt dat Apple wat minder goed heeft nagedacht over de kleine details. (ofwel verwacht ik teveel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 20:59

mymind*

A Beautiful Mind

Helaas, Apple gaf aan mij niet te kunnen helpen. Het is een geschil tussen mij en de service provider zeggen ze. Dat zal dus waarschijnlijk uitdraaien op een zaak. Voor mij dus geruime tijd een macbook meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
nickvd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:51:
Ik werd daarnet gebelt door apple, kreeg een slecht sprekende italiaan aan de telefoon die belabberd engels sprak.
Hij vroeg hoe mijn macbook beviel en of ik applecare wilde aanschaffen :)...
laat ik mijn macbook al na het 2e exemplaar teruggestuurd hebben voor refund...
Hij was wel benieuwd waarom... (hoe bedoel je raar)
Hmm ik wilde net vragen of ik de enige was die gebeld werd. Ook in het engels, niet al te duidelijk accent. Of ik tevreden was met mn macbook, en of ik misschien wel applecare wilde aanschaffen... lief van ze, maar nee bedankt. Nog geen enkel probleem gehad, en ben ook niet van plan om ze te gaan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:30:
  • bij mij flikkeren de num en caps lock ledjes aan en uit en dit vrij rap als het scherm in verminderde helderheid gaat (dus scherm niet uit, alleen minder fel)
Heb ik ook, maar dat zie ik alleen 's nachts als ik even naar het toilet ga :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 08:30
Ik wil ook graag even bijdragen dat ik met mijn Blackbook nergens last van heb, geen uitval, geen temperatuur exentriciteiten en ook geen vage strepen op mijn scherm. Ik gebruik hem dagelijks thuis en op mijn werk, dus er wordt veel mee gereisd.

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
  • de behuizing aan de linker en rechter kant (met de twee schroeven) kan ik indrukken
  • mijn rechterspeaker gonst bij hogere volumes
Nog mensen dit dit hebben? Ben tevreden van de Macbook maar me dunkt dat Apple wat minder goed heeft nagedacht over de kleine details. (ofwel verwacht ik teveel ;))
Jep ook behalve dat laatste, ik heb wel dat als ik mijn MB aanzet (vanuit slaapstand) dat ik dan een geruis/gekraak over mijn linker speaker hoor, soort zee/golf geluid... niet hinderlijk maar toch opmerkelijk :)

BramBoterham

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 17:05

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Jochem schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:25:
Ik wil ook graag even bijdragen dat ik met mijn Blackbook nergens last van heb, geen uitval, geen temperatuur exentriciteiten en ook geen vage strepen op mijn scherm. Ik gebruik hem dagelijks thuis en op mijn werk, dus er wordt veel mee gereisd.
Dat lees ik nu het eerst in dit topic. Maar ik heb het "ook"
2 horizontale strepen, niet "in" het LCD maar erop, als vuil lama zeggen. En na reiniging komen ze terug. Geenramp verder. ik zie het alleen als de monitor uit is/bij zwart beeld.

Fotonerd

Anoniem: 140757

Pfff, ik weet niet wat ik moet doen.
Ik was van plan een macbook te kopen maar aangezien ze zo heet worden...

Mijn vorige laptop werd ook enorm heet en dit heeft ook voor enorm veel problemen gezorgd.
Ik heb gezworen nooit meer een laptop te kopen die te heet wordt.
Toch werd ik gedurende mijn zoektoch naar een laptop verliefd op een zwarte macbook.
Maar ik vrees dat ik toch nog maar een paar jaartjes wachten vooraleer ik overstap op mac.

Ik vind het echt spijtig, want het lijkt me zo een leuk operating system.

Anoniem: 87302

van beide last.
1. als je daarna de shift knop aan/uit doet is het weg
2. alleen aan de linkerkant [edit: ook rechterkant, valt me nu pas op]

ik kan met beide dingen leven

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 20-09-2006 01:05 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mymind* schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:33:
Helaas, Apple gaf aan mij niet te kunnen helpen. Het is een geschil tussen mij en de service provider zeggen ze. Dat zal dus waarschijnlijk uitdraaien op een zaak. Voor mij dus geruime tijd een macbook meer :(
Je brengt je auto naar een garage voor een piepende remschijf. Je krijgt 'm terug met een niet-piepende remschijf en een deuk in de motorkap. Dan is er toch al geen mogelijke twijfel over wie er aansprakelijk is? Degene die de deuk gemaakt heeft. Of, in jouw geval, degene die de kras gemaakt heeft. Teleurgesteld zijn over dat een derde die met de kras verder niets te maken heeft je niet aanbiedt je schade te dekken lijkt me verspilling van energie, en die derde benadelen vanwege die kras oneerlijk. Apple is ook alleen maar een leverancier van MacManiac, en niets meer. Aan jouw schade hebben ze evenveel schuld als de NUON of KPN.

Maar: stel de winkelier in kwestie geschriftelijk op de hoogte van je schade en vraag ze in een redelijke termijn (10 dagen?) met een voorstel voor een oplossing te komen. Ze hebben een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, en die dekt dat soort schade voor ze, dus zelf hebben ze er geen pijn van, hooguit last. Stuur je briefje wel aangetekend. Is de kosten wel waard. Succes, en we horen de reactie graag, denk ik.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Anoniem: 124681

Anoniem: 140757 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:14:

Mijn vorige laptop werd ook enorm heet en dit heeft ook voor enorm veel problemen gezorgd.
Toch werd ik gedurende mijn zoektoch naar een laptop verliefd op een zwarte macbook.
Maar ik vrees dat ik toch nog maar een paar jaartjes wachten vooraleer ik overstap op mac.

Vergeet niet dat je op dit soort forums vaak alleen de slechte verhalen hoort. Het grootste deel van de gebruikers heeft nergens last van . . .

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 140757 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:14:

Ik denk niet dat die hitte snel voor problemen zal zorgen. De Macbook is nou eenmaal zo ontworpen (kleine behuizing, stille koeling). Mijn Powerbook en Macbook Pro kunnen allebei ook gloeiend heet worden (nadeeltje van aluminium: het geleid), maar ze hebben er nog nooit problemen door gehad.

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Echt warm wordt mijn MacBook trouwens niet, zeker niet na de laatste firmware update. Kan hem gewoon rustig op mijn schoot hebben zonder enig probleem, ook met netstroom er in.

Anoniem: 19902

wellicht om het wat overzichtelijker te maken, we zijn tenslotte de 1000 posts al ruim voorbij :)

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 5

_/-\o_

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.