In finder Appeltje+K doen, vervolgens ftp://ftp.mijnserver.nl intypen, en dan krijg je een popupje van je username en password. Intypen, en dan krijg je links bij je hardeschijven en CD-roms een extra knopje met je FTP-serverAnoniem: 182253 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 01:23:
[...]
Oh? ook ftp server? en waar zit die client dan
De ftp-server zit (in het engels, want daar staat mijn macbook op, en vertalen is altijd een gok, zonder spieken) in System Preferences onder het icoontje Sharing. Als je een vinkje in FTP Access zet voegt 'ie dat toe aan je firewall en start de ftp-server. Da's gewoon tnftpd, dus als je rare dingen wilt kun je in de manpage opzoeken hoe en wat, en de config aanpassen. En er zijn 'grote' sites die tnftpd voor honderden gebruikers en megabits verkeer gebruiken, dus het is nog eens geen lullig servertje ook.Anoniem: 182253 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 01:23:
Oh? ook ftp server? en waar zit die client dan
I don't like facts. They have a liberal bias.
en werkt het of heb je je macbook alweer terug gebracht?Anoniem: 172601 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:08:
[...]
Cool, even proberen enzo. Ik heb trouwens het idee dat als ik de lader aansluit hij vanzelf rapper draait? De hele boel hapert ook als ik de magsafe erop/eraf klik, dat wijst erop dat er dan iets gebeurt in die zin perhaps![]()
Ik zat een projectje te runnen dat redelijk wat vertices loopt te transformen (wat op die GMA 950 gewoon in software gebeurt) en ik kreeg geen hele beurse framerate (wat je wel zou verwachten als er maar 900-nogwat megahertzen tegenaan gegooid zouden worden).
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Kan je onder mac ook Remote Desktop openen ? (RDP 3389 ??)
Wil macbook maar zit met regelmaat remote op een 2003 server.
Weet dat er wel VNC is maar wil het liefst RDP.
Wil macbook maar zit met regelmaat remote op een 2003 server.
Weet dat er wel VNC is maar wil het liefst RDP.
Reactie op mijn vraag ? ?
EN is dat standaard of via een programma ?
Standaard? Het wordt niet met Mac OS meegeleverd als je dat bedoelt. Maar het is hier bij MS te krijgen.VerkerkSander schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:12:
[...]
Reactie op mijn vraag ? ?
EN is dat standaard of via een programma ?
Anoniem: 172601
Het werkt!Greetoz schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:25:
[...]
en werkt het of heb je je macbook alweer terug gebracht?
Moet eventueel nog even langs vandaag om dat ding achter te laten, maar ik twijfel of ik niet gewoon even t telefoontje afwacht. Ik zit me soms gewoon klotehard te storen aan het feit dat ik min vingers op een oventje heb liggen
Mijn nieuwe topcase begon te verkleuren. Aldi vetoplosser (drie rode flacons) kreeg de vlekken weg. Nu weet ik niet of het dezelfde soort verkleuringen was die ik op mijn vorige topcase kreeg. Maar het is altijd het proberen waard.
Verder een top apparaat. Ik ben nu zelf serieus aan het bekijken om mijn windows machine de deur uit te doen en een imac aan te schaffen. Maar ik ben daar nog een beetje terug houdend mee. Mijn Windows machine bestaat helemaal uit a-merk onderdelen. En ik weet nog steeds niet waar een imac van binnen uit bestaat. Noem het maar merken trouwheid
Verder een top apparaat. Ik ben nu zelf serieus aan het bekijken om mijn windows machine de deur uit te doen en een imac aan te schaffen. Maar ik ben daar nog een beetje terug houdend mee. Mijn Windows machine bestaat helemaal uit a-merk onderdelen. En ik weet nog steeds niet waar een imac van binnen uit bestaat. Noem het maar merken trouwheid
Aldi vetoplosser. Tof, zal 't onthouden mochten de stains weer toeslaan4POX schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:34:
Mijn nieuwe topcase begon te verkleuren. Aldi vetoplosser (drie rode flacons) kreeg de vlekken weg. Nu weet ik niet of het dezelfde soort verkleuringen was die ik op mijn vorige topcase kreeg. Maar het is altijd het proberen waard.
Anoniem: 33205
hmm, moet ik ook eens proberen, heb niet zo veel zin om mijn MB weg te brengen en een tijdje kwijt te zijn...
Je raakt er gewend aan hoorAnoniem: 33205 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:20:
hmm, moet ik ook eens proberen, heb niet zo veel zin om mijn MB weg te brengen en een tijdje kwijt te zijn...
Anoniem: 185185
Hoi,
Net macbookje gaan halen. Stuit op volgende mankementen
-kier tussen de twee stukken plastic boven de isight
-deukje naast de isight
-cd drive die even spint bij het uit slaapstand komen , ook al zit er geen cd in. (weet niet of dat normaal is)
Voor de rest fijn apparaat maar de nadelen vind ik gewoon jammer en ben een een pietje precies
-deukje naast de isight
-cd drive die even spint bij het uit slaapstand komen , ook al zit er geen cd in. (weet niet of dat normaal is)
Voor de rest fijn apparaat maar de nadelen vind ik gewoon jammer en ben een een pietje precies
cd is normaal, maar wat de rest betreft zou ik gewoon terug gaan naar je dealer.Anoniem: 185185 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:16:
Hoi,
-deukje naast de isight
Een behuizing van een nieuwe machine hoort gewoon goed te zijn.
Misschien is het verstandiger, om een foto te plaatsen ipv gelijk naar de dealer te rennen.Anoniem: 185185 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:16:
Hoi,
-deukje naast de isight
Zo kunnen andere Macbook eigenaren beoordelen of de kier normaal is of niet.
Heb jij nou het idee trouwens dat je meer hitte hebt in Windows? Ik sta hier alleen een MP3 af te spelen en dat genereert zo'n enorme hitte dat het temperatuurverschil aan de onderkant van mn bureau te voelen is, en die is vrij dikGreetoz schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:25:
[...]
en werkt het of heb je je macbook alweer terug gebracht?
Anoniem: 132776
njdewit, ik denk dat iedereen zo ongeveer wel beseft dat jij warmte problemen hebt met je laptop. Het is niet nodig om dit topic vol te spammen met je gezaag. Je brent niets nieuws aan en blijft continu hetzelfde herhalen. Volgens mij ben ik niet de enige waarvan dit zwaar tegensteekt en ik moedig iedereen aan die het vervelend vind om een topic report te doen (het handje onder de titel).Anoniem: 172601 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:37:
[...]
Heb jij nou het idee trouwens dat je meer hitte hebt in Windows? Ik sta hier alleen een MP3 af te spelen en dat genereert zo'n enorme hitte dat het temperatuurverschil aan de onderkant van mn bureau te voelen is, en die is vrij dikDing ging net ook op z'n bek (rebooten), maar ik kan natuurlijk niet bewijzen dat dat temperatuurgerelateerd is.
Ik volg dit topic al een hele tijd zonder actief mee te doen aan de discussies, maar als je de laatste pagina's van dit topic enkel jouw gezaag tegenkomt is dat iewat teveel van het goeie...

Fijn voor je. Ik vraag 'm gewoon of hij ook verschil merkt.
Wat betreft die kiertjes tussen de topcasing en de rest van het apparaat zoals iemand net vroeg: dit is normaal, dat ding sluit gewoon niet 100% aan overal, zal wel een goede reden zijn dat het niet met powerglue vast zit
Wat betreft die kiertjes tussen de topcasing en de rest van het apparaat zoals iemand net vroeg: dit is normaal, dat ding sluit gewoon niet 100% aan overal, zal wel een goede reden zijn dat het niet met powerglue vast zit
Anoniem: 295
Hoe staat het nu met de windows media player afspeelmogelijkheden? Zijn er mensen die uitzendinggemist programma's full-screen goed kunnen spelen, en zo ja: waarmee??
Ik zag dat per 1 september alle uitzendingen alleen nog maar in WMP worden afgespeeld en geen Realplayer meer helaas.
Bij mij werkt Flip4Mac versie die ik heb niet probleemloos.
Ik zag dat per 1 september alle uitzendingen alleen nog maar in WMP worden afgespeeld en geen Realplayer meer helaas.
Bij mij werkt Flip4Mac versie die ik heb niet probleemloos.
volgens mij wordt hij in windows idd warmer dan in OSX volgens mij omdat windows nog niet echt lekker de mhzen kan switchen etc... miss ook meer van de cpu vraagt.. ik zit heledag btje met muziekje aan te dreamweaveren met IE open (inet via wireless).. en fan gaat telkens wel ff aan en onderkant wordt wel warm maargoed heb er niet echt last van aangezien hij gewoon op tafel staat.. denk dat hij 60 graden wordt ofzo en soms gaat hij ff echt opstijgen maar daarna isi wel weer koel (alleen geen id hoe ik de temp lees in XP)Anoniem: 172601 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:37:
[...]
Heb jij nou het idee trouwens dat je meer hitte hebt in Windows? Ik sta hier alleen een MP3 af te spelen en dat genereert zo'n enorme hitte dat het temperatuurverschil aan de onderkant van mn bureau te voelen is, en die is vrij dikDing ging net ook op z'n bek (rebooten), maar ik kan natuurlijk niet bewijzen dat dat temperatuurgerelateerd is.
ook zit bij mij te topcase niet overal helemaal tegen de rest aan maar dat heb ik nog bij geen van mijn macbooks helemaal rondom gehad.. het zit met een klik systeem vast en het was normaal als het niet super strak overal zat zei de TD van a-mac zolang het maar niet eraf gehaald kan worden!
Ja als ik m goed op zn lazer geef gaan die fans hard aan en dan is de zaak weer cool. I wish there was a way to enforce that..Greetoz schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:07:
[...]
volgens mij wordt hij in windows idd warmer dan in OSX volgens mij omdat windows nog niet echt lekker de mhzen kan switchen etc... miss ook meer van de cpu vraagt.. ik zit heledag btje met muziekje aan te dreamweaveren met IE open (inet via wireless).. en fan gaat telkens wel ff aan en onderkant wordt wel warm maargoed heb er niet echt last van aangezien hij gewoon op tafel staat.. denk dat hij 60 graden wordt ofzo en soms gaat hij ff echt opstijgen maar daarna isi wel weer koel (alleen geen id hoe ik de temp lees in XP)
ja idd ik zou het liefst mijn fan heel zacht latne draaien zodat ik hem miss net of net niet hoor dan blijft hij koel en heb je er geen last vanAnoniem: 172601 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:17:
[...]
Ja als ik m goed op zn lazer geef gaan die fans hard aan en dan is de zaak weer cool. I wish there was a way to enforce that..
Lol, moest f goed kijken wat het ook al het weer wasAnoniem: 185185 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:08:
de kier is moelijk te fotograveren maar het deukje kan je op onderstaande foto wel zien:
[afbeelding]
Als de kier enkel 1 mm is, zou het mogelijk voor het uitzetten van de behuizing zijn.
Wat betreft de deuk is het een schoonheidsfoutje
Probeer eerst hem een weekje uit, als je verder geen technische mankement hebt. Zou je overwegen om de deuk voor lief te nemen.
Voor je het weet ben je de Macbook lang kwijt, krijg je weer mogelijke rotte examplaar enz.
Anoniem: 131051
Is dat niet de harde schijf?dolby schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:27:
[...]
cd is normaal, maar wat de rest betreft zou ik gewoon terug gaan naar je dealer.
Een behuizing van een nieuwe machine hoort gewoon goed te zijn.
Mijn mini doet exact hetzelfde als die uit slaapstand komt. (en aangezien mini=macbook, qua 'internals'). Het is zoiets: ... skshhhhhhhsktj. Ik weet niet hoe ik het moet 'uitleggen'. Duidelijk iets wat beweegt (ik vermoed de koppen die zich terug boven de schijfjes parkeren om actief te zijn)
Ik ken er niet veel van dus ik zou het ook niet echt weten
Maar aangezien ik dus niets hoor uit mijn optisch station, lijkt mij uw vaststelling toch een beetje vreemd te zijn. Ik zie ook niet goed in waarom er seek geluidjes uit uw optisch station zouden moeten komen als er niets in zit. Misschien heb je iets open staan dat default data zoekt op een cd of zo?
Over dat hdd geluidje maak ik mij geen zorgen iig, dat hoort gewoon zo.
Anoniem: 112065
Mijn derde MacBook doet het inmiddels doet het al twee maanden perfect! Ik ben een tevreden gebruiker.
Vraagje: ik heb mijn MacBook als hij op mijn bureau staat altijd op m'n Sony 5.1 set aangesloten maar als ik m dan mobiel wil gebruiken blijft het lampje branden en kan ik het geluid niet meer bedienen. Kan de instellingen hiervoor bij preferences niet vinden. Iemand?
Vraagje: ik heb mijn MacBook als hij op mijn bureau staat altijd op m'n Sony 5.1 set aangesloten maar als ik m dan mobiel wil gebruiken blijft het lampje branden en kan ik het geluid niet meer bedienen. Kan de instellingen hiervoor bij preferences niet vinden. Iemand?
Anoniem: 37526
Het is toch echt het geluidje van de optical-drive. Druk maar eens eject, dan hoor je hetzelfde geluidje. Hij checkt gewoon of er een CD of DVD in zitAnoniem: 131051 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 21:29:
[...]
Is dat niet de harde schijf?
Mijn mini doet exact hetzelfde als die uit slaapstand komt. (en aangezien mini=macbook, qua 'internals'). Het is zoiets: ... skshhhhhhhsktj. Ik weet niet hoe ik het moet 'uitleggen'. Duidelijk iets wat beweegt (ik vermoed de koppen die zich terug boven de schijfjes parkeren om actief te zijn)
Ik ken er niet veel van dus ik zou het ook niet echt weten
Maar aangezien ik dus niets hoor uit mijn optisch station, lijkt mij uw vaststelling toch een beetje vreemd te zijn. Ik zie ook niet goed in waarom er seek geluidjes uit uw optisch station zouden moeten komen als er niets in zit. Misschien heb je iets open staan dat default data zoekt op een cd of zo?
Over dat hdd geluidje maak ik mij geen zorgen iig, dat hoort gewoon zo.
Heb je dat geluidje ook desertstorm? Ik stoor me niet aan dat spleetje en putje hoor, maar heb schrik dat die spleet groter wordt door dat machnetisme!
Ik heb dat geluidje ook. En ik vind het zelfs retehandigAnoniem: 185185 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:41:
Heb je dat geluidje ook desertstorm? Ik stoor me niet aan dat spleetje en putje hoor, maar heb schrik dat die spleet groter wordt door dat machnetisme!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 09-09-2006 22:45 ]
Misschien dat onder windows speedfan werkt? (http://www.almico.com/speedfan.php)Anoniem: 172601 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:17:
[...]
Ja als ik m goed op zn lazer geef gaan die fans hard aan en dan is de zaak weer cool. I wish there was a way to enforce that..
Ze worden per drie verkocht. Is een tijdelijke aanbieding van de Aldi. Hier in Bilgaard, Leeuwarden lag er nog voldoende.Anoniem: 172601 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:16:
[...]
Aldi vetoplosser. Tof, zal 't onthouden mochten de stains weer toeslaanMaar bedoel je nu werkelijk dat je drie flacons nodig had?
Sorry voor al mijn vragen !!!
Wat ik me nu afvraag, de nieuw Core 2 Duo verbruik minder stroom dan de huidige Core Duo heb ik mij laten vertellen... Minder stroom is minder hitte...
Klinkt heel ver gezocht maar miss dat de MacBook minder heet word met de nieuwe cpu en dat we minder klachten hebben ??
Of babbel ik nu onzin ?
Wat ik me nu afvraag, de nieuw Core 2 Duo verbruik minder stroom dan de huidige Core Duo heb ik mij laten vertellen... Minder stroom is minder hitte...
Klinkt heel ver gezocht maar miss dat de MacBook minder heet word met de nieuwe cpu en dat we minder klachten hebben ??
Of babbel ik nu onzin ?
Anoniem: 19902
Ik snap echt niet wat mensen allemaal over hitte van hun macbook zitten te praten. Ik heb mijn macbook nu ongeveer 2 weken en heb hem voor het eerst eens mee naar vrienden genomen,. om eerlijk te zijn,.. gewoon naar de stamkroegVerkerkSander schreef op zondag 10 september 2006 @ 01:51:
Sorry voor al mijn vragen !!!
Of babbel ik nu onzin ?
Ik heb er Unreal 2004 op staan en Bert wilde het ding wel eens proberen.. dus UT2004 opgestart.. het ding op schoot genomen en spelen maar.. (met muis natuurlijk)
Dus na verloop van tijd vroeg ik of hij zijn benen nog kon voelen van de warmte, maar hij zei letterlijk tegen mij: "warm? die sony die ik zelf heb lijkt echt een lavastroom in vergelijking met dit ding!"..
Dus neem niet aan dat mijn macbook zo warm wordt.
Wil best een keer de temperatuur checken! Hoe doe ik dit?
Damn denkt dat de mijne whined ook, alsk mn oor dicht tegen de macbook houdt zoemt hij licht, alsk photobooth opstart is het weg
Anoniem: 81539
Misschien moet je dan niet je oor er dicht bij houden...Anoniem: 185185 schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:27:
Damn denkt dat de mijne whined ook, alsk mn oor dicht tegen de macbook houdt zoemt hij licht, alsk photobooth opstart is het weg
Het is erg irriterend, als ik in mn kamer zit een werk te typen. Wat ik me nu afvraag is die whine hardware matig of software gericht? Als het software/firmware gericht is waarom brengt apple dan geen fix uit??
Met de MacBook SMC Update is mijn Whine verholpen... Hier te downloaden
maar euh gaan de fans niet harder draaien daardoor ? Kan ik de firmware nog terugzetten naar de oude ? Of is dat onmogelijk?
Bootcamp verdwijnt niet zoals er in de topicstart staat! Je moet even goed op de site kijken voordat je wat opschrijft!
Bron:APPLE SITE
Tekst:
More and more people are buying and loving Macs. To make this choice simply irresistible, Apple will include technology in the next major release of Mac OS X, Leopard, that lets you install and run the Windows XP operating system on your Mac. Called Boot Camp, you can download a public beta today.
URL:http://www.apple.com/macosx/bootcamp/
Bron:APPLE SITE
Tekst:
More and more people are buying and loving Macs. To make this choice simply irresistible, Apple will include technology in the next major release of Mac OS X, Leopard, that lets you install and run the Windows XP operating system on your Mac. Called Boot Camp, you can download a public beta today.
URL:http://www.apple.com/macosx/bootcamp/
Ja, jij ook
In de topic start staat dat de huidige beta ergens in december schijnt te verlopen. Misschien is er tegen die tijd wel een nieuwere versie of is het wachten op Leopard.
Mijn whine is niet verdwenen, met de nieuwe firmware ...
CoreDuoTempAnoniem: 19902 schreef op zondag 10 september 2006 @ 03:46:
[...]
Ik snap echt niet wat mensen allemaal over hitte van hun macbook zitten te praten. Ik heb mijn macbook nu ongeveer 2 weken en heb hem voor het eerst eens mee naar vrienden genomen,. om eerlijk te zijn,.. gewoon naar de stamkroeg
Ik heb er Unreal 2004 op staan en Bert wilde het ding wel eens proberen.. dus UT2004 opgestart.. het ding op schoot genomen en spelen maar.. (met muis natuurlijk)
Dus na verloop van tijd vroeg ik of hij zijn benen nog kon voelen van de warmte, maar hij zei letterlijk tegen mij: "warm? die sony die ik zelf heb lijkt echt een lavastroom in vergelijking met dit ding!"..
Dus neem niet aan dat mijn macbook zo warm wordt.
Wil best een keer de temperatuur checken! Hoe doe ik dit?
Weet je zeker dat dit niet de harde schijf is?Anoniem: 185185 schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:27:
Moest het de hdd zijn zou het plots niet stoppen bij photobooth hoor
Het stopt ook als 15 sec niks aanraak qua input dingen, zoals muis enzo...
Nee, dat is de whine.Anoniem: 35517 schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:46:
[...]
[...]
Weet je zeker dat dit niet de harde schijf is?
Anoniem: 177129
Die is toch afgebrand?4POX schreef op zondag 10 september 2006 @ 01:12:
[...]
Ze worden per drie verkocht. Is een tijdelijke aanbieding van de Aldi. Hier in Bilgaard, Leeuwarden lag er nog voldoende.

Dat is wat Nederland denkt. De ene helft is afgefikt. De andere helft heeft ernstige waterschade. En de Aldi is wonder boven wonder gespaard gebleven en draait alweer een dikke week mee.
Ik heb net weer een gele vlek ontdekt (Een plekje waar ik regenmatig mijn duim laat rusten om de spatie te bedienen. Ik ga vanavond even kijken of ik dat ook weg kan krijgen met dat aldi spul.
Ik ben gister mijn handen een beetje in het gaten gaan houden. Wat mij nooit eerder is opgevallen na 25 jaar is dat ik best vette handen heb. Misschien is het geen zweet wat de verkleuring veroorzaakt. Maar vet
Dat is geen eigenschap van de whine. Zet eens een van je cores uit. Als 't dan ophoudt weet je 't zeker. (CHUD-tools van de developertools even installen)Anoniem: 185185 schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:01:
Moest het de hdd zijn zou het plots niet stoppen bij photobooth hoorHet stopt ook als 15 sec niks aanraak qua input dingen, zoals muis enzo...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik ben dus niet de enige... Ik had deze week hetzelfde probleem: stekkertje van mn 2.1 set uit m'n MB getrokken en ik kon opeens het volume niet meer wijzigen via f4/f5. Het aan en uitzetten met f3 leek wel te werken. Ik heb toen maar gereboot en toen was het opgelost.Anoniem: 112065 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 21:53:
Mijn derde MacBook doet het inmiddels doet het al twee maanden perfect! Ik ben een tevreden gebruiker.
Niet echt netjes dus, ik denk een bug die hopelijk nog opgelost wordt...
Ik heb er wel eens last van als de stereo-plug er nog maar voor de helft in zit, dat het volume dan vast zit.
Dat is een hele andere whine dan die van de MacBook Pro. Zelf heb ik een whinende MacBook Pro gehad die dus echt flink hoog piepte, ik werd helemaal gek en besloot 'm terug te sturen.
Nu heb ik een gewone MacBook (2,0) en deze maakt welliswaar een geluid dat weggaat zodra photobooth wordt geopend, maar ik heb er geen last van.
Anoniem: 133926
Weet iemand of je bij een macBook de toetsen van het toetsenbord af kan wippen en er weer op kan zetten? Of sloop ik het dan?
Ik heb namelijk een hangende toets en vroeg me af of ik hem zo misschien kon maken of kan bekijken wat er mis is.
Ik heb namelijk een hangende toets en vroeg me af of ik hem zo misschien kon maken of kan bekijken wat er mis is.
Anoniem: 149371
Kan je op een macbook UT 2004 spelen? Dat vergt wel wat grafische power, wat niet in een macbook zit... (onboard GPU)Anoniem: 19902 schreef op zondag 10 september 2006 @ 03:46:
[...]
werkt niet leest alleen de HDD temp uit (die is bij mij 30-33 graden)grhmpf schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:06:
[...]
Misschien dat onder windows speedfan werkt? (http://www.almico.com/speedfan.php)
Jip geluid is weg alsk ik de tweede core uitschakel,Blaxje schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:58:
[...]
Dat is een hele andere whine dan die van de MacBook Pro. Zelf heb ik een whinende MacBook Pro gehad die dus echt flink hoog piepte, ik werd helemaal gek en besloot 'm terug te sturen.
Nu heb ik een gewone MacBook (2,0) en deze maakt welliswaar een geluid dat weggaat zodra photobooth wordt geopend, maar ik heb er geen last van.
wel degelijk de whine!
Heb de rotte apple al ontdekt! Mijn toestel is van week 22 en er zijn nu al toestellen van week 33 en later. Zit opgescheept met een lading brolbooks. Heb ik recht op een nieuwe? En mag ik zomaar het serienummer checken? En testen?
ik had 1 zwart stipje erop en niet helemaal goedaansluitende topcase en kreeg een gloednieuwe van apple.. had hem bij a-mac gekocht en op vrijdag gekocht en maandag terug gebracht toen..Anoniem: 185185 schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:53:
Heb de rotte apple al ontdekt! Mijn toestel is van week 22 en er zijn nu al toestellen van week 33 en later. Zit opgescheept met een lading brolbooks. Heb ik recht op een nieuwe? En mag ik zomaar het serienummer checken? En testen?
Dat kan. Toetsen zijn makkelijk los te wippen en erop te plakken.Anoniem: 133926 schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:28:
Weet iemand of je bij een macBook de toetsen van het toetsenbord af kan wippen en er weer op kan zetten? Of sloop ik het dan?
[ Voor 7% gewijzigd door LoeiOrdinair op 10-09-2006 22:04 ]
Heb je apple eerst zelf gebeld? Of heeft a-mac dat direct gedaan?Greetoz schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:58:
[...]
ik had 1 zwart stipje erop en niet helemaal goedaansluitende topcase en kreeg een gloednieuwe van apple.. had hem bij a-mac gekocht en op vrijdag gekocht en maandag terug gebracht toen..
Hoe kan ik deze dan het beste losmaken? Met een mes er af wippen ofzo? iemand hier ervaring mee?LoeiOrdinair schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:04:
[...]
Dat kan. Toetsen zijn makkelijk los te wippen en erop te plakken.
Edit: hem de toets een beetje opgewipt en nu nergens meer last van!
Nu is mij MacBook perfect, wat een ding
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 133926 op 10-09-2006 23:19 ]
Die van mij is ook van week 22 en is volledig vrij van defecten. Nouja, als ik linksonder hard op de behuizing druk voel ik een halve millimeter speling.Anoniem: 185185 schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:53:
Heb de rotte apple al ontdekt! Mijn toestel is van week 22 en er zijn nu al toestellen van week 33 en later.
Hoe zie je van welke week je MacBook is?Burne schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:16:
[...]
Die van mij is ook van week 22 en is volledig vrij van defecten. Nouja, als ik linksonder hard op de behuizing druk voel ik een halve millimeter speling.
nee dit kan niet. ik heb het ook geprobeerd. zelfs met de aller allerlaagste grafische instellingen haperd het beeld heel erg.Anoniem: 149371 schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:51:
[...]
Kan je op een macbook UT 2004 spelen? Dat vergt wel wat grafische power, wat niet in een macbook zit... (onboard GPU)
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Aan het serienummer. Om het serienummer te vinden kun je of de batterij uit je MacBook halen, of naar "Over deze Mac" en dan klikken op het versienummer van Mac OS X. Na twee keer klikken krijg je je serienummer te zien. De eerst twee karakters is de fabriek waar je MacBook in elkaar is gezet, het derde karakter is het jaartal en het vierde en vijfde karakter is de week. In mijn geval (met een 12" PowerBook) is het serienummer UV420xxxxxx. Deze is dus geproduceerd in 2004 in week 20.Anoniem: 133926 schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:20:
[...]
Hoe zie je van welke week je MacBook is?
Je hebt wel de Universal Binary patch geïnstalleerd?johnneman schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:31:
[...]
nee dit kan niet. ik heb het ook geprobeerd. zelfs met de aller allerlaagste grafische instellingen haperd het beeld heel erg.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
ik belde a-mac.. die hebben toen apple gebeld.. en apple zei "stuur maar terug".Anoniem: 185185 schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:07:
[...]
Heb je apple eerst zelf gebeld? Of heeft a-mac dat direct gedaan?
Anoniem: 19902
Zeer zeker wel.. en nog redelijk goed ook. Bedenk wel dat ik er 2gb intern geheugen in heb gezet. Dit zal natuurlijk wel enig verschil maken. Ik hoef zelfs niet de stroom er perse aan te hebben hangen om het spel goed te laten lopen.Anoniem: 149371 schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:51:
[...]
Kan je op een macbook UT 2004 spelen? Dat vergt wel wat grafische power, wat niet in een macbook zit... (onboard GPU)
Okee.. het is natuurlijk niet zo mooi als op een pc met geforce weet-ik-wat erin.. maar het is goed te spelen. Heb hem zelfs op breedbeeld staan.. en met alles op normal en sommige dingen low draait ie goed. Ik heb liever dat het nog wat beter draait.. dus heb alles op low gezet.
Draait perfect!
Anoniem: 124681
Weet iemand waar de MacBooks op voorraad zijn? Wil er een halen, maar natuurlijk zo snel mogelijk
In Groningen bij de appleshop.Anoniem: 124681 schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:43:
Weet iemand waar de MacBooks op voorraad zijn? Wil er een halen, maar natuurlijk zo snel mogelijk
Verder, weet iemand wat de verwachting is van so-dimm ddr2 geheugen. Bij de gast op ebay zijn de prijzen ook gestegen. Is de verwachting dat deze weer gaan dalen of blijven ze hoog?
God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...
Ik wil een MacBook aanschaffen maar zit met een kleine dillema.
Ik wil een mermon eigenlijk erin maar weet niet vanaf wanneer die leverbaar zijn en ofdat ze wel komen.
Verder weet ik nog niet welke korting ik pak of de scholieren korting incl. iPod nano en die verkopen.
Of hem afschrijven op me vaders bedrijf en daar de BTW terug pakken. en dan haal ik hem in Utrecht dus ook nog is gratis printer (niet nodig maar toch)
Wat zouden jullie doen ?
Ik wil een mermon eigenlijk erin maar weet niet vanaf wanneer die leverbaar zijn en ofdat ze wel komen.
Verder weet ik nog niet welke korting ik pak of de scholieren korting incl. iPod nano en die verkopen.
Of hem afschrijven op me vaders bedrijf en daar de BTW terug pakken. en dan haal ik hem in Utrecht dus ook nog is gratis printer (niet nodig maar toch)
Wat zouden jullie doen ?
En waarom wil je wachten dan?
Dat ding komt nog lang niet.
Dan zou ook nog de MBP ge-update moeten worden, dus dat kan nog wel ff duren.
Wil je em, koop em dan gewoon, ook zonder Merom is ie al retesnel.
PSN: djmurcielago
Anoniem: 149371
Wil er ook graag eentje voor school, met 2Gig intern:). Maar omdat we ook de nieuwe imac hebben met de merom CPU die net uitgekomen is vroeg ik mij af of de macbook 'binnenkort'* ook wordt vernieuwd. Weet iemand hier wat vanaf, misschien heeft iemand bepaalde geruchten opgepikt?Murcielago schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:40:
En waarom wil je wachten dan?
*met binnenkort bedoel ik 2 tot 3 maanden
De enige die hier wat over weet is Apple zelf, natuurlijk zijn er al maanden geruchten over een upgrade, maar wanneer die komt weet niemand.Anoniem: 149371 schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:10:
[...]
Wil er ook graag eentje voor school, met 2Gig intern:). Maar omdat we ook de nieuwe imac hebben met de merom CPU die net uitgekomen is vroeg ik mij af of de macbook 'binnenkort'* ook wordt vernieuwd. Weet iemand hier wat vanaf, misschien heeft iemand bepaalde geruchten opgepikt?
Het is heel moeilijk om vast te stellen wanneer zo'n upgrade komt. Je zou kunnen redeneren dat zo'n upgrade samen gaat met een Apple Event, maar zoals je bij de iMac zag kan Apple ook 'zomaar' upgraden. Voor de zekerheid zou je het event van morgen kunnen afwachten, maar 'men' denkt niet dat daar upgrades van de MB komen.Anoniem: 149371 schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:10:
[...]
Wil er ook graag eentje voor school, met 2Gig intern:). Maar omdat we ook de nieuwe imac hebben met de merom CPU die net uitgekomen is vroeg ik mij af of de macbook 'binnenkort'* ook wordt vernieuwd. Weet iemand hier wat vanaf, misschien heeft iemand bepaalde geruchten opgepikt?
Verder raad ik je aan om gewoon te kopen en niet te wachten op een Merom. Met de huidige gang van zaken in de techniek is je notebook een dag later al oud, dus kan je blijven wachten. Er zal altijd een betere versie uitkomen zodra je hem gekocht hebt, maar daardoor ga je niet minder plezier aan het product beleven.
Anoniem: 171534
Gratis printer? Wat voor één?VerkerkSander schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:27:
Ik wil een MacBook aanschaffen maar zit met een kleine dillema.
Wat zouden jullie doen ?
Weet iemand hoe Half-Life 2 zich op een MacBook houdt? Ik weet het is geen game-machine, ben zelf ook geen gamer. Enige wat ik af en toe speel is een potje HL2 en verwacht dus ook geen topprestaties.
Als je alle fancy graphics features uitzet moet het best goed te doen zijn denk ik zo. Want aan de rest van het systeem kan het niet liggen!
Dat had je met wel drie muisklikken zelf kunnen achterhalen: http://store.apple.com/Ap...?promo=printerpromo2006sdAnoniem: 171534 schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:58:
Gratis printer? Wat voor één?
€90 korting bij aankoop van een Mac en een in aanmerking komende printer.
De volgende printers komen in aanmerking voor deze aanbieding: Canon Pixma IP4200, Canon Pixma 5200R WIFI, Canon Pixma MP450 Multifunction, Epson Stylus Photo RX520, Epson Stylus Photo RX640, Epson Stylus Photo R800 , Epson Stylus Photo R1800 , HP Deskjet 5940 , HP PSC 1610 , HP Photosmart 8250 , HP Photosmart 2575 All-in-One.
Een van die printers (en uitzoeken welke is je huiswerk voor vandaag) kost 89 euro 95 cent en is dus 'gratis'.
Schiet lekker op, vorige week vrijdag een Pixma IP4200 gekocht, en ga morgen m'n macbook halen. BahBurne schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:02:
[...]
Dat had je met wel drie muisklikken zelf kunnen achterhalen: http://store.apple.com/Ap...?promo=printerpromo2006sd
€90 korting bij aankoop van een Mac en een in aanmerking komende printer.
De volgende printers komen in aanmerking voor deze aanbieding: Canon Pixma IP4200, Canon Pixma 5200R WIFI, Canon Pixma MP450 Multifunction, Epson Stylus Photo RX520, Epson Stylus Photo RX640, Epson Stylus Photo R800 , Epson Stylus Photo R1800 , HP Deskjet 5940 , HP PSC 1610 , HP Photosmart 8250 , HP Photosmart 2575 All-in-One.
Een van die printers (en uitzoeken welke is je huiswerk voor vandaag) kost 89 euro 95 cent en is dus 'gratis'.
Anoniem: 169488
Wat ik me afvraag.
Als ik morgen mijn nieuwe Macbook bestel, heb ik de keuze uit 3 aanbiedingen:
Back to school actie: 160 euro korting op een iPod
Printer actie: 90 euro korting op een printer
Korting via een nieuwsbrief: 35 euro totaal
Is het mogelijk om alledrie deze acties tegelijk te gebruiken?
Wat denk je zelf?Anoniem: 169488 schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:51:
Wat ik me afvraag.
Denk het niet... Zo gul zijn ze bij Apple ook weer niet.
Het is bij zulke acties meestal dat je er maar 1 kan gebruiken.
Het is bij zulke acties meestal dat je er maar 1 kan gebruiken.
Volgens mij kan het gewoon. Bij de printer-actie voorwaarden stond ook dat als je ook nog van een andere actie gebruik maakte, je de bonnen enzo bij elkaar moest doen.Anoniem: 169488 schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:58:
Mm morgen maar is bellen dan naar ze.
ipod actie en printer actie met macbook kan idd samen, heb het zelf ook gedaan...
maar waar ik nu mee zit... sinds vandaag heeft de mac al 3/4x vastgelopen, grijs beeld en ik moet dan lang de powerknop inhouden om opnieuw op te starten... ook safari is al enkele keren vastgelopen en heeft zichzelf afgesloten... vaak op tweakers en andere forums...
de dock kapt er zo nu en dan ook mee, en msn messenger ook eigenlijk...wil niemand bang maken, maar ik denk dat al deze dingen met elkaar te maken hebben!
ik ga morgen naar een maccentre... ben benieuwd wat dit kan zijn joh!!!
maar waar ik nu mee zit... sinds vandaag heeft de mac al 3/4x vastgelopen, grijs beeld en ik moet dan lang de powerknop inhouden om opnieuw op te starten... ook safari is al enkele keren vastgelopen en heeft zichzelf afgesloten... vaak op tweakers en andere forums...
de dock kapt er zo nu en dan ook mee, en msn messenger ook eigenlijk...wil niemand bang maken, maar ik denk dat al deze dingen met elkaar te maken hebben!
Misschien heb je we last van het "random shutdown" probleem. Het is idd wel verstandig om daar even mee terug naar de winkel te gaan.MellyVille1 schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:15:
ipod actie en printer actie met macbook kan idd samen, heb het zelf ook gedaan...
Ik denk dat het wat anders is want bij een random shutdown valt je macbook meteen uit, en lopen programma's niet vast.LoeiOrdinair schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:37:
[...]
Misschien heb je we last van het "random shutdown" probleem. Het is idd wel verstandig om daar even mee terug naar de winkel te gaan.
[ Voor 57% gewijzigd door Gamebytes op 11-09-2006 21:05 ]
HelaasCyBeR schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:16:
[...]
Dat is geen eigenschap van de whine. Zet eens een van je cores uit. Als 't dan ophoudt weet je 't zeker. (CHUD-tools van de developertools even installen)
Hoe heb je dit dan gedaan ? was namelijk in Utrecht ze vertelde me dat de School Acties gewoon 2% is ipv 6 via internet en dat iPod komt te vervallen dat dat alleen iets voor internet is.MellyVille1 schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:15:
Heb het via internet besteld, en toen belde iemand van de customerservices ofzo of ik ook nog van de printeraanbieding gebruik wilde maken.... de huidige bestelling werd geannuleerd en een nieuwe opgezet, ik had de eerste bestelling al betaald en ook dat werd allemaal netjes verrekend...
het is nu nog wel wachten op mijn geld terug, iemand die dit al gehad heeft en weet hoe lang het ongeveer duurt?
het is nu nog wel wachten op mijn geld terug, iemand die dit al gehad heeft en weet hoe lang het ongeveer duurt?
Apple ziet whine als geen directe omruil. Daarom heb ik besloten een nieuwe Core 2 Duo imac te kopen heeft dezelfde specs maar snellere cpu, hd, etc... Ik heb mn geld teruggeeist voor me macbook en heb het netjes cash teruggekregenAnoniem: 35517 schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:07:
[...]
Helaasik heb er ook last van... dacht altijd dat het dus een harde schijf was, maar als ik de 2de core uitzet dan houd het hoge gepiep op (ik hoor het terwijl ik op een halve meter afstand van mijn MacBook zit). Zijn er al mensen die met dit probleem naar een Apple Center gingen? En wat was hun reactie daarop?
Mijn macbook is zaterdag naar het servicecenter hier in de buurt gegaan met random shutdownprobleem... En hoop dat ze het snel kunnen fixen want ik mis m'n lapflopje
kun je geen vervangende laptop krijgen dan? ik moet morgen ook terug naar het service centrum, of iig de winkel (arnhem).... ben bang dat ze hem een tijdje moeten houden om het te maken... ik weet namelijk niet wat er aan de hand is, af en toe een grijs scherm met dat ik alleen nog maar de powerknop lang in moet houden. opnieuw geinstald en alles, maar wil niet werken!
Anoniem: 170057
Heb vandaag m'n MB binnengekregen, hij is idle 56 graden.. Waar zie ik op ik die SMC update al heb ?
Anoniem: 132776
Kan je eens je serienummer posten? Zo kan je zien of je een nieuwe Macbook hebt of een oude. Heb je besteld via de Store of in een winkel gekocht?Anoniem: 170057 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:47:
Heb vandaag m'n MB binnengekregen, hij is idle 56 graden.. Waar zie ik op ik die SMC update al heb ?
Volgens mij kan je de update bekijken in Systeemprofiel (over deze Mac)
Store wordt geupdate.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Anoniem: 170057
Serienummer is 4H635LTU9DAnoniem: 132776 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:50:
[...]
Kan je eens je serienummer posten? Zo kan je zien of je een nieuwe Macbook hebt of een oude. Heb je besteld via de Store of in een winkel gekocht?
Volgens mij kan je de update bekijken in Systeemprofiel (over deze Mac)
Nieuw
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Dit topic is gesloten.