[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.170 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Abbadon schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:24:
[...]

Ik begrijp je heel goed, zo'n situatie is erg frustrerend. Maar bedenk wel dat je soms tijdens het uiten van frustraties de deksel op je neus kunt krijgen omdat je te ver kunt gaan; er is een grens aan het inlevingsvermogen van anderen, houd daar rekening mee en laat dat geen aanleiding zijn tot escalatie. Er zijn tenslotte meer uitlaatkleppen te vinden :)
ik zou zelf ook nogal gefrustreerd zijn als ze hem na 7 keer nog niet goed hebben. in nederland mag je iets kopen, als het niet goed is dan krijgen ze 3(!) kansen om hem te repareren. Daarna kun je de koop nietig verklaren. Maar dan had je ze wel schriftelijk in gebreke moeten stellen geloof ik. Apple moet niet zeuren en gewoon een nieuwe geven, punt uit.

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
ik snap njdewit heel goed. waarom zou hij zijn frustraties en problemen niet mogen uiten hier? en waarom zou hij het maar 1 keer mogen posten als het 10! keer kapot gaat?.. het zou pas een verkeerd beeld van de macbook geven als iedereen hier posten hoe goed het ding werkt en dat er nooit problemen zijn. want die zijn er kennelijk wel!..

Ook snap ik niet dat mensen zich irriteren aan post van mensen met problemen.. oke als het nergens op slaat zoals mac osx is kut of ik kan er echt niet mee omgaan.. maar een crashende/kromme laptop noem ik toch echt geen 'gezeik' en ik snap njdewit dan erg goed omdat ik precies het zelfde heb als hem. Het is altijd makkelijk te zeggen dat iemand zeikt als er met jou product niks mis is.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Greetoz schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:23:
het zou pas een verkeerd beeld van de macbook geven als iedereen hier posten hoe goed het ding werkt en dat er nooit problemen zijn. want die zijn er kennelijk wel!..
Als er maar één kant van het verhaal gepost wordt krijg je per definitie een vertekend beeld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Greetoz
CyBeR schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:31:
[...]

Als er maar één kant van het verhaal gepost wordt krijg je per definitie een vertekend beeld.
true maar ik lees ook genoeg posts hier met hoe blij mensen zijn met de macbook ;)

Verwijderd

Oke oke.. ik snap best dat het frustrerend is, maar zo gaat het al 2 weken nergens anders over in dit topic. Terwijl dit topic toch echt gemaakt is voor discussie over het product (toch?) niet over dat ie kapot is en dat ze het niet repareren.

Het probleem, zoals ik het zie dan he, is dat nj een macbook heeft van de aller aller eerste generatie.. mensen die nu een macbook kopen krijgen een heel ander product. Waar alle bugs al uit zijn gehaald en dergelijke.

Ik vind het een groot probleem voor hem, maar je kunt, zoals ons modje al zei, ook te ver gaan. En als mensen al beginnen over dat ze andere in hun bek gaan spugen.. nou sorry hoor, dan ben je het niet eens meer waard dat mensen je problemen aanhoren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:39:
Het probleem, zoals ik het zie dan he, is dat nj een macbook heeft van de aller aller eerste generatie.. mensen die nu een macbook kopen krijgen een heel ander product. Waar alle bugs al uit zijn gehaald en dergelijke.
dus je zegt: KOOP NOOIT EEN 1ST GENERATION APPLE PRODUCT! ?
een MacBook is een MacBook. Iedereen betaalt er 1100-1500 euro voor.

zowel A-Mac als Apple gaan asociaal om met hem, ik geef hem 100% gelijk. Degene die het niet met hem eens is mag zijn MacBook met hem omruilen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 10:44 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ik snap njdewit heel goed. waarom zou hij zijn frustraties en problemen niet mogen uiten hier?
Er is een subtiel verschil tussen je frustratie uiten en tot vervelens toe kutopmerkingen maken en uiteindelijk iemand met fysiek geweld bedreigen.

Niet dat ik er verder een probleem mee heb. Hij zou z'n broek volgescheten hebben als ik richting Utrecht gegaan zou zijn. Van al die grote praat blijft weinig over als mensen zien wat twee meter vijf en honderdvierentwintig kilo in de praktijk inhoudt. :+

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

hehe :) maar goed, om even op een ander onderwerp te komen ;)

Waarvoor wordt de gemiddelde macbook voor gebruikt? (op die macbooks die dan nog even niet gebruikt worden ivm problemen na dan :))

Ik zal aftrappen:

Ik gebruik mijn macbook voor het ontwerpen van websites en huisstijlen.
Het is wellicht een beetje vroeg om echt het voordeel te zien met een pc, aangezien Adobe Creative Suite nog niet voor de Intel-mac is geschreven, maar dit komt snel (laten we het hopen :D)

Verder gebruik ik hem om te e-mailen. Mail van OS X is echt super,.. hoe hij die junk-mail apart legt enzo. Alles is zo eenvoudig.

Kben overigens ook erg gehecht aan msn, maar blijkt nu toch dat ik zonder kan. Heb wel Adium geinstalleerd, maar ben altijd toch voor software die echt door een fabrikant is geschreven. Dus gebruik het niet zoveel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 10:53 . Reden: waarvoor en voor. neh :) ]

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:52:
hehe :) maar goed, om even op een ander onderwerp te komen ;)

Waarvoor wordt de gemiddelde macbook voor gebruikt? (op die macbooks die dan nog even niet gebruikt worden ivm problemen na dan :))

Ik zal aftrappen:

Ik gebruik mijn macbook voor het ontwerpen van websites en huisstijlen.
Het is wellicht een beetje vroeg om echt het voordeel te zien met een pc, aangezien Adobe Creative Suite nog niet voor de Intel-mac is geschreven, maar dit komt snel (laten we het hopen :D)

Verder gebruik ik hem om te e-mailen. Mail van OS X is echt super,.. hoe hij die junk-mail apart legt enzo. Alles is zo eenvoudig.

Kben overigens ook erg gehecht aan msn, maar blijkt nu toch dat ik zonder kan. Heb wel Adium geinstalleerd, maar ben altijd toch voor software die echt door een fabrikant is geschreven. Dus gebruik het niet zoveel.
Ik vind de Osx Mail juist erg slecht, hij herkent misschien 5% van de spam en virus mails(begrijp ik nog).. Ook kan ik geen wachtwoord instellen om toegang tot de mailbox te krijgen dus iedereen die langsloopt kan mn mail inzien.. joy..

ik gebruik mn macbook veel in de huiskamer waar hij staat aangesloten aan mn lcd tv en versterker, dus veel voor mp3 en streaming radio en films en streaming tv-uitzendingen mbv mediacentral. en tijdens mn vakantie had ik hem mee om mail en het slechte weer in nederland te checken ;)

ik ben vormgever en animator van beroep maar moet er vooralsnog niet aan denken op dit werk op deze laptop te moeten doen.. Photoshop draait amper en zowiezo is de scherm resolutie wel wat laag om voldoende werkruimte te hebben... maar dat komt ook door gewenning aangezien mijn werk pc een 24" wide lcd en een 22"crt er aan heeft hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door dadj op 07-09-2006 11:04 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

dadj schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:00:
[...]

Ik vind de Osx Mail juist erg slecht, hij herkent misschien 5% van de spam en virus mails(begrijp ik nog)..
Je had door dat je 'm moet trainen? De eerste keer dat je iets als spam markeert legt 'ie dat uit, dus je had het kunnen weten. Na een paar weken trouw trainen roept het ding dat 'ie het nu wel een beetje snapt en stelt voor om automagisch spam voor je te gaan verwijderen.
Ook kan ik geen wachtwoord instellen om toegang tot de mailbox te krijgen dus iedereen die langsloopt kan mn mail inzien.. joy..
Ik zie niet waarom dat een probleem is. Zet gewoon een wachtwoord op je screensaver en klaar. Of vul geen mailwachtwoord in. Dan vraagt 'ie erom als je je mail ophaalt.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik gebruik hem voor alles.. Dat wil zeggen, films kijken, mp3's luisteren, browsen, e-mail, photoshop, irc, studie en maken van websites....

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
Ik zit er over na te denken om mijn huidige laptop te gaan verkopen en wil er een macbook voor terug kopen. Echter kan ik nergens vinden ofdat hij kan werken met vista premium via bootcamp?

Verwijderd

VerkerkSander schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:33:
Ik zit er over na te denken om mijn huidige laptop te gaan verkopen en wil er een macbook voor terug kopen. Echter kan ik nergens vinden ofdat hij kan werken met vista premium via bootcamp?
ik denk wel dat ie dat draait.. want naar mijn weten moet Leopard ook gaan draaien. Ik kan het mis hebben hoor. Maar geloof me, ik wilde ook windows xp op mijn macbookje zetten, maar heb er toch vanaf gezien. Mac OS X is wellicht een beetje wennen, maar het werkt na een weekje toch wel heel erg lekker.

• Abbadon
  • Laatst online: 14-09 13:33
ik snap njdewit heel goed. waarom zou hij zijn frustraties en problemen niet mogen uiten hier?
Dat is een vraag die helemaal niet aan de orde is, niemand zegt dat het niet mag. Er wordt alleen terecht aangegeven dat het op een gegeven moment genoeg is; alles heeft z'n grenzen. De, overigens prima voorstelbare, frustratie van njdewit culmineerde in een scheldpartij en dat is dus zo'n grens. Ik ga er voetstoots vanuit dat hij ditzelf ook beseft dus ga ik verder ook niet kinderachtig over doen.

Het lijkt me verstandig dit onderwerp nu met rust te laten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Burne schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:23:
Of vul geen mailwachtwoord in. Dan vraagt 'ie erom als je je mail ophaalt.
dan kan je nog steeds de binnengekomen mails lezen dus dat is nutteloos.. Maar als ik bijvoorbeeld een logé heb en die wil op internet mail kunnen checken vindt ik dat best, wil alleen niet dat ze dan ook bij mijn email kunnen.. dus screensaver met paswoord is ook geen oplossing..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

dadj schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:17:
[...]
dan kan je nog steeds de binnengekomen mails lezen dus dat is nutteloos.. Maar als ik bijvoorbeeld een logé heb en die wil op internet mail kunnen checken vindt ik dat best, wil alleen niet dat ze dan ook bij mijn email kunnen.. dus screensaver met paswoord is ook geen oplossing..
dan maak je toch een guest account aan.. (of je gebruikt IMAP ipv POP)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 12:22 ]

• Greetoz
ff op de reacties op mijn post ik bedoelde dus de frustraties op de macbook de natuurlijk niet de "scheldpartijen" ik bedoelde te zeggen dat ik het niet raar vind als iemand hier post dat hij na een reparatie weer een slechte macbook heeft terug gekregen!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:21:
[...]

dan maak je toch een guest account aan.. (of je gebruikt IMAP ipv POP)
heb ik ook gedaan maar daar gaat het mij niet om.. da's lastiger en niet nodig als je simpelweg een paswoord op een programma of mailbox kon zetten.. is it that much to ask? :)

• Greetoz
oh nog iets anders.. Ik heb hier nog een mighty mouse MET draad liggen in doos nooit gebruikt (plastic zit nog om het doosje heen) bon van 2 weken geleden ofzo.. ik wil eigenlijk een wireless ik weet niet of iemand geintresseerd is in de wired versie?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
nevermind.

[ Voor 96% gewijzigd door tiguan op 07-09-2006 12:39 ]

Verwijderd

dadj schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:34:
[...]

heb ik ook gedaan maar daar gaat het mij niet om.. da's lastiger en niet nodig als je simpelweg een paswoord op een programma of mailbox kon zetten.. is it that much to ask? :)
http://www.macgeekery.com/hacks/software/how_to_encrypt_just_mails_messages
lees ook de comments
("It sucks, but it's the price you pay for Apple leaving power features out.")

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Ik heb vanmorgen vanaf WinXP een mail gestuurd. Deze heb ik op school met Mail opgehaald, maar de bijlage is een winmail.dat ipv <bestandsnaam>.doc. Renamen naar .doc en hij kan hem eveneens niet openen (allemaal vreemde tekens). Via webmail kan ik hem wel gewoon downloaden. Waarom zit Mail van MacOSX dan te kloten met die bijlage?

Oh oh Mr. B, oh oh!

• public.nme
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:22
Hier nog een zeer tevreden Macbook gebruiker die tevens zeer tevreden is met de service van Apple. Toen de Macbook op de site van Apple verscheen meteen een order geplaatst en na lang wachten had ik dan eindelijk de Macbook op schoot.

Tot op heden geen problemen gehad, zelfs een gratis US layout keyboard gekregen van Apple 5th av :D .... ik was daar om even te vragen wat het zou kosten om mijn NL toetsenbord te laten vervangen door een US layout keyboard, jongen loopt even weg om te overleggen met een andere medewerker en komt terug met het nieuws dat ze hem gratis zouden vervangen. Normaal zou dit 7 tot 10 werkdagen duren maar omdat ik 2 dagen later naar D.C. moest heeft men het binnen 24 uur geregeld voor mij en dit allemaal zonder enige kosten (op factuur stond iets van 230 dollar :s). Ik beschik nu dus over een Macbook met US keyboard en dat is werkelijk een stuk aangenamer in gebruik.

Ik ben tot op heden zeer tevreden met mijn Macbook en de service van Apple zelf heb ik ook totaal geen negatieve ervaringen mee, hoop dat ik dat in de toekomst blijf zeggen.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik weet niet of iemand dit al ergens heeft gepost, maar Apple heeft het random shutdown probleem eindelijk erkent.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304308

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Gabliboeba schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:54:
Ik weet niet of iemand dit al ergens heeft gepost, maar Apple heeft het random shutdown probleem eindelijk erkent.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304308
Dat document bevat nuttige informatie... net of wij niet met Apple contact op zouden nemen als dat telkens voorkomt :D

Mijn MacBook ligt op dit moment ook bij een service center om nagekeken te worden. Voornamelijk de shutdown problemen hebben mij doen besluiten om hem te laten controleren. Eerst had ik hier geen last van, maar sinds 14 dagen kwam het elke dag wel een paar keer voor. Meestal kon ik hem achteraf niet gelijk opnieuw opstarten maar moest ik het even tot rust laten komen.

Hopelijk kunnen ze er wat mee bij het service center, ondanks het uitvallen mis ik het werken op een Mac toch wel.

Verwijderd

Burne schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:44:
[...]

Er is een subtiel verschil tussen je frustratie uiten en tot vervelens toe kutopmerkingen maken en uiteindelijk iemand met fysiek geweld bedreigen.

Niet dat ik er verder een probleem mee heb. Hij zou z'n broek volgescheten hebben als ik richting Utrecht gegaan zou zijn. Van al die grote praat blijft weinig over als mensen zien wat twee meter vijf en honderdvierentwintig kilo in de praktijk inhoudt. :+
Oh man man man, "fysiek geweld", wat zijn we weer goed in het uit verband trekken. Ik vind het een beetje pietluttig dat jij blijkbaar wel het recht hebt om mij minstens 2 keer te beledigen maar zodra ik in wat volksere termen hetzelfde doe is dat opeens niet langer acceptabel? Dubbel.

Goed, laat ik mijn tijd niet langer verspillen aan jou, ik geloof dat de rest ook al vrij duidelijk gesteld heeft hoe of wat maar ik wou toch even aangegeven hebben dat het fout is als jij hier als heilige uit komt rollen. Tevens gefeliciteerd met je fenomenale gewicht en lengte, daar was ik echt even benieuwd naar, maar da's vast het boys will be boys-syndroom talking he :P

Ik heb mijn MacBook zonet weggebracht, hopefully I'll get a replacement. Ik ben overigens zelf van mening dat A-Mac mij, binnen de mogelijkheden die Apple ze geeft, goed helpt. Mijn beef is dan ook volledig met Apple, niet met die gasten :D

Bovendien heb ik ook positief gereageerd en wil ik het echt niemand afraden om zo'n ding te kopen hoor, als alles werkt is het een fantastisch apparaat.

Om Abbadon aan te halen:
Het lijkt me verstandig dit onderwerp nu met rust te laten.
Ik besef me ook wel dat scheldpartijen niet kunnen, het zat me alleen even "tot hier".

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 14:27 ]

Verwijderd

dadj schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:00:
[...]

Ik vind de Osx Mail juist erg slecht, hij herkent misschien 5% van de spam en virus mails(begrijp ik nog).. Ook kan ik geen wachtwoord instellen om toegang tot de mailbox te krijgen dus iedereen die langsloopt kan mn mail inzien.. joy..
Even op dat wachtwoord na (dat kan dus wel? zou ik niet weten though) - vergeleken met de free e-mail client die in Windows gebakken zit (Outlook Express) is het echt een verademing als je het mij vraagt.

Ik heb 'm redelijk getrained en ik ben wel een happy camper ermee, hij herkent spam bijna altijd hier eigenlijk. Het overkomt me vaker dat automated messages van webstores enzo in de spam folder terecht komen, maar dat heb je ook maar 1 keer als je m dat afleert voor die store.

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
(Eerste post sinds jaren toekijken)

Ik volg o.a. dit draadje al vanaf deel 1. Heb zelf een MacBook (niet mijn eerste Mac ervaring hoor) aangeschaft ergens in mei / juni via de Apple Store (met een aardige korting, en dat weer omgezet in upgrades). Het is in ieder geval eentje dat uit week 24 komt. Bij levering was ik niet aanwezig dus hadden de overburen hem een halve dag in huis staan, arrrrgh!!

Heb tot nu toe nog geen enkel probleem met de MacBook gehad. Oke, bij het unpluggen van m'n koptelefoon een keertje...kernel panic >_< True, de temperatuur kan aardig oplopen, maar dat valt hier toch wel weer mee (en dat zonder een firmware update naar 1.4f10):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mikuni/Mac-OS-X_2006-08-30_Tn.png

Heb ondertussen een Foofbag (Blue Bone Irish Tweed) hier liggen. Iemand die ook vind dat deze eigenlijk te nauw sluiten? Ik moet aardig wat kracht zetten om de MacBook er compleet in te krijgen.

Verder ben ik van het type: "Arrgh stofje, waar is m'n brillendoekje!!!", dus verkleuringen is hier ook geen sprake van, hehe ^_- Verder is de MagSafe-connector echt heerlijk in het gebruik. Gewoon even schuin naar boven trekken en woppa hij's eraf ~~(:!!

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Verwijderd

Ik heb er ook een Foofbag bij (gebruik m amper nog though) en indeed, die sluiten vrij nauw. Is normaal denk ik :)

Verwijderd

Goed, wellicht interessant nieuws! Ik kon zojuist mijn laptop weer ophalen, met de mededeling dat er schijnbaar sprake is van een firmware bug (in de update dus) die het opstartprobleem dat ik heb veroorzaakt. Een fix/update valt, zo is mij verteld, waarschijnlijk volgende week te verwachten.

Verdermeer heb ik om een nieuw logic board gevraagd (wederom) omdat mijn huidige fenomenale hitte produceert (zodanig dat het onprettig is om te typen, zelfs al draai ik louter Safari) en de whine weer terug heeft, en die ga ik, gelukkig, krijgen.

I'm not really sure what to think of this, behalve dat ik hopefully een koeler logic board erin ga krijgen hetgeen fijn is. Verder ben ik er ff helemaal ziek van nu, zo veel gelazer en nu moet ik weer wachten voor ik krijg waarvoor ik betaald heb :'(

Ik denk trouwens dat ik 'm maar verkoop zodra het hele zaakje weer werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 16:23 ]

• Greetoz
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:47:
Goed, wellicht interessant nieuws! Ik kon zojuist mijn laptop weer ophalen, met de mededeling dat er schijnbaar sprake is van een firmware bug (in de update dus) die het opstartprobleem dat ik heb veroorzaakt. Een fix/update valt, zo is mij verteld, waarschijnlijk volgende week te verwachten.

Verdermeer heb ik om een nieuw logic board gevraagd (wederom) omdat mijn huidige fenomenale hitte produceert (zodanig dat het onprettig is om te typen, zelfs al draai ik louter Safari) en de whine weer terug heeft, en die ga ik, gelukkig, krijgen.

I'm not really sure what to think of this, behalve dat ik hopefully een koeler logic board erin ga krijgen hetgeen fijn is. Verder ben ik er ff helemaal ziek van nu, zo veel gelazer en nu moet ik weer wachten voor ik krijg waarvoor ik betaald heb :'(
maar nj.. ik had dit opstart probleem dus ook al voor de update.. zou de bug ook al in de vorige firmware hebben gezeten dan? ik hoop dat die update het verhelpt! ik kan me namelijk niet voorstellen dat het een hardware ding is als windows reboten wel 100% van de tijd werkt maar OSX niet .. :S

edit: waarom ga je hem verkopen? ik heb er ook aan gedacht... maar je hebt er aardig wat voor betaald en dat krijg je er dus niet meer voor terug.. en tevens heb je hem ook gekocht omdat je er een wou lijkt me :)..

Ik zou heb alleen verkopen als ik voor het zelfde geld een vergelijkbare vaio zou kunnen krijgen me pa heeft er eentje en wat een mooi ding! (ook 13.3 inch)

[ Voor 13% gewijzigd door Greetoz op 07-09-2006 16:26 ]

Verwijderd

En ik dacht dat ik de zeikerd was...

njdewit, ik overhandig je bij deze mijn kroon.

Verwijderd

Greetoz schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:24:
[...]

maar nj.. ik had dit opstart probleem dus ook al voor de update.. zou de bug ook al in de vorige firmware hebben gezeten dan? ik hoop dat die update het verhelpt! ik kan me namelijk niet voorstellen dat het een hardware ding is als windows reboten wel 100% van de tijd werkt maar OSX niet .. :S

edit: waarom ga je hem verkopen? ik heb er ook aan gedacht... maar je hebt er aardig wat voor betaald en dat krijg je er dus niet meer voor terug.. en tevens heb je hem ook gekocht omdat je er een wou lijkt me :)..

Ik zou heb alleen verkopen als ik voor het zelfde geld een vergelijkbare vaio zou kunnen krijgen me pa heeft er eentje en wat een mooi ding! (ook 13.3 inch)
Nou, ik weet in elk geval dat mijn probleem ontstond na de firmware update. Een telefoontje met Apple door de TD leverde ook op dat ze het probleem kenden en dat er geen reparaties uitgevoerd mochten worden. No slack for me dus :) Ik vertrouw er opzich wel op dat het dan ook klopt.

Wat betreft het verkopen; ik zou het vandaag nog doen als het kon (maar dat kan niet, want ik zit nog met een product dat niet goed werkt en dus onverkoopbaar is). Verlies zal ik er ongetwijfeld op maken ja, maar voor mijn peace of mind is het goed. Maargoed, laten we eerst ff zien of ie met het nieuwe mobo wat lekkerder werkt, dan kan ik me nog wel eens bedenken :)

Ik ben momenteel even een experimentje aan het doen, de on-idle temperatuur meten/noteren iedere 10 minuten. Ben benieuwd waar hij gaat stabiliseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 17:29 ]

Verwijderd

Nog steeds zeer tevreden over m'n macbook, alleen als ik veel programma's heb openstaan, itunes mail safari, iphoto, amsn, etc dan gaan m'n fans wel ff draaien als de temp rond de 70° of hoger liggen. Maar bij algemeen gebruik hoor ik ze niet. Ook ligt mijn temp meestal rond de 65°.
Maar ik moet hier wel bij vermelden dat er meestal 2 accounts zijn ingelogd. ( weet niet of dit iets uitmaakt)

verder gedurende 2 maand nog maar 3 vastlopers gehad maar dat had te maken met mijn externe hd denkik, en bij het herinloggen als hij in slaapstand stond heb ik ook een keertje gewoon een zwart scherm gekregen , met het scherm terug te sluiten en te heropenen was dit opgelost.

Afbeeldingslocatie: http://img429.imageshack.us/img429/8889/afbeelding1gi6.png[/URL]

IVM de firmware update... bij de eerste reboot lukte het niet maar bij de 2e reboot verliep de update vlekkeloos

ps: ik krijg steeds de melding van core duo temp 'kan geen verbinding met het internet maken"
enig idee of ik nog poorten ofzo moet openzetten hiervoor?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 17:12 ]

Verwijderd

Dan zou ik iig ff de komende update pakken als ik jou was, want dat neigt er toch naar dat je voor diezelfde bug gevoelig bent..

Experimentje tot zover:

Temperaturen on-idle / battery:

1 minuut - 24-26 celsius
10 minuten - 34-36 celsius
20 minuten - 37-39 celsius
25 minuten - 39-40 celsius
30 minuten - 38-41 celsius

Leek me nu redelijk stabilized, charger aangesloten.
Kijken wat dat doet.

40 minuten - 41-44 celsius
45 minuten - 43-45 celsius

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 19:24 ]

Verwijderd

vraagje: ik vlieg volgende week naar de USA. Nu begreep ik dat er aan boord je je laptop kunt gebruiken en zelfs opladen, weet iemand wat voor adapter ik voor me MacBook nodig heb?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:35:
vraagje: ik vlieg volgende week naar de USA. Nu begreep ik dat er aan boord je je laptop kunt gebruiken en zelfs opladen, weet iemand wat voor adapter ik voor me MacBook nodig heb?
Voor de Macbook gaat dacht ik nog niet, en daarnaast is dat opladen alleen maar voor de eerste klasse :)

Verwijderd

Dus koop er een extra accu bij en dan zit je goed ;)

Installing WinXP as we speak.. ik snak toch echt naar Visual C++ in comparison met xCode :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 20:47 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb sinds eergisteren wat vaags en ik vroeg me af of iemand het probleem kent.

Op het moment dat mijn accu helemaal vol is gaat hij knipperen tussen "opladen" en "geladen". Zowel het lampje op de macsafe, de lampjes onderop en het icoontje in os x. Dit vind ik toch wel raar eigenlijk.

Verwijderd

Goed, XP staat erop. En het ding is heet genoeg om een ei op te bakken :D

• Daros
Ik heb er naar geprobeerd te zoeken in dit topic maar het is nogal lastig om te doen...

Komt er ook een MacBook met een Core 2 Duo aangezien ze nu met Core Duo zijn ??
Ook zou ik graag voordat ik er 1 koop willen weten ofdat je dat aero van vista kan draaien.
Sorry dat ik ernaar vraag weet dat je dat pas kan weten als het zover is maar toch... ook weet ik dat het niet word gewaardeerd aangezien je een APPLE Koopt en geen Microsoft bak maar voor studie moet ik Windows af en toe gebruiken dus wil dan graag AERO Vista

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:16:
Goh, je hebt net drie kwartier lang de hardeschijf op volle capaciteit gebruikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:16:
Even afkloppen, uiteraard bluescreened het bij t booten. Het zal ook eens wel werken.

Goed, nog een keer die drivers reinstallen = good.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 21:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:33:
[...]

Goh, je hebt net drie kwartier lang de hardeschijf op volle capaciteit gebruikt.
Dat is rechtsonder als ik me niet vergis? Links boven brand je je fucking klauwen zowat aan.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Voel maar effe waar het slotje van de accu zit. Daaronder zit de harddisk.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Burne schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:20:
[...]

Voel maar effe waar het slotje van de accu zit. Daaronder zit de harddisk.
Klopt, dat noem ik iig links onder, normaal ligt mijn laptop namelijk met de bovenkant boven ;)

(heb de harde schijf zelf vervangen, ging prima btw! Wel een Torx 7 schroevendraaiertje nodig)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
VerkerkSander schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:31:
Ik heb er naar geprobeerd te zoeken in dit topic maar het is nogal lastig om te doen...

Komt er ook een MacBook met een Core 2 Duo aangezien ze nu met Core Duo zijn ??
Ook zou ik graag voordat ik er 1 koop willen weten ofdat je dat aero van vista kan draaien.
Sorry dat ik ernaar vraag weet dat je dat pas kan weten als het zover is maar toch... ook weet ik dat het niet word gewaardeerd aangezien je een APPLE Koopt en geen Microsoft bak maar voor studie moet ik Windows af en toe gebruiken dus wil dan graag AERO Vista
Duurd nog wel ff dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:58:
[...]

Dat zal in mijn geval wel weer betekenen dat het niet werkt ja :D Christ on a fucking stick.
ik had ook de eerste keer een bluescreen na het installeren van windows maar met de nieuwe bootcamp 1.1 en nieuwe drivers geen problemen gehad... was ook alleen maar de eerste keer door niet goede drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 14-09 18:02
En een beetje optopic alstu, kroontjes stoten mag wel in de HK :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Hoi, ik ben nogal nieuw qua Apple maar kreeg opeens de drang hiernaar te informeren :P.

Is het mogelijk zelf er een GPU in te prikken (in de Macbook natuurlijk, is tenslotte een Macbook topic)? Ik kan verder niets vinden over specs van het motherboard op wat gebruikelijkere specs na zoals firewire etc. http://www.apple.com/macbook/specs.html

Waarom ik dit vraag is omdat een MacBookPro met low-end GPU (call it lowlife :X 128 MB GDDR3) van haast €2000,-- er bij mij thuis nooit en te nimmer in komt.
Dus zou ik er liever zelf een GPU inzetten en mogelijk nog extra RAM (zag ik al in de OP ;) ). Zelf zat ik te denken aan een 7600 GO maar aangezien ik alleen maar ATi zie is dat waarschijnlijk verstandiger qua compatibiliteit.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 14-09 18:52
m0nkey schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:48:
Hoi, ik ben nogal nieuw qua Apple maar kreeg opeens de drang hiernaar te informeren :P.

Is het mogelijk zelf er een GPU in te prikken (in de Macbook natuurlijk, is tenslotte een Macbook topic)? Ik kan verder niets vinden over specs van het motherboard op wat gebruikelijkere specs na zoals firewire etc. http://www.apple.com/macbook/specs.html

Waarom ik dit vraag is omdat een MacBookPro met low-end GPU (call it lowlife :X 128 MB GDDR3) van haast €2000,-- er bij mij thuis nooit en te nimmer in komt.
Dus zou ik er liever zelf een GPU inzetten en mogelijk nog extra RAM (zag ik al in de OP ;) ). Zelf zat ik te denken aan een 7600 GO maar aangezien ik alleen maar ATi zie is dat waarschijnlijk verstandiger qua compatibiliteit.

Iemand hier ervaring mee?
Ik denk dat de onboard grafische kaart zo geintegreerd zit dat je deze nooit zult kunnen vervangen.
De x1600 in de Macbook pro is wel vrij snel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

m0nkey schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:48:
Is het mogelijk zelf er een GPU in te prikken (in de Macbook natuurlijk, is tenslotte een Macbook topic)?
Nee natuurlijk niet, of zie jij een PCI slot zitten soms? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
CyBeR schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:56:
[...]

Nee natuurlijk niet, of zie jij een PCI slot zitten soms? :P
3 Keer raden waarom ik naar de uitgebreidere specs zocht ;) Wat zit er wel in dan, AGP? :P

De "GO" en "Mobility" reeksen van ATi & Nvidia zie ik trouwens nergens in de pricewatch, ook niet via de search ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
m0nkey schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:20:
[...]

3 Keer raden waarom ik naar de uitgebreidere specs zocht ;) Wat zit er wel in dan, AGP? :P

De "GO" en "Mobility" reeksen van ATi & Nvidia zie ik trouwens nergens in de pricewatch, ook niet via de search ;(
Geen van beiden.. Chip zit gesoldeerd op het moederbord.. no way dat je dr een andere in krijgt...
Dat is dus ook de reden waarom de Go en Mobility reeksen niet online staan, zijn gewoon chips die op gesoldeerd worden.. geen "echte" insteekkaarten ofzo..

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenGans op 08-09-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Sorry.. dubbelpost! B)

[ Voor 90% gewijzigd door JeroenGans op 08-09-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort m'n geheugen gaan upgraden, kan ik daar nu elk pc5300 so-dimmetje voor gebruiken, zoals bijvoorbeeld: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=25516&ref=2. Of pakt de macbook alleen speciale typen. Want als ik bij kingston naar macbook geheugen zoek krijg ik wel een speciaal type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

ben ik nou gek of kan ik nergens meer goedkope bankjes geheugen meer vinden bij die ebayer? alleen maar dure van $120 per 1GB bankje

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De prijzen lijken idd weer wat omhoog gegaan te zijn de afgelopen dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

m0nkey schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:20:
[...]

Geen idee hoe de GMA950 vast zit maar de radeons met PCIe afaik :P
Mja daar heb je ook niets aan als consument dus om nou in de pricewatch te zetten dat een Mobity Radeon X1600 chipset een bepaalde hoeveelheid euro's kost als je ze per 10000 inkoopt is niet echt nuttig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

CyBeR schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:35:
De prijzen lijken idd weer wat omhoog gegaan te zijn de afgelopen dagen..
zullen ze weer gaan dalen denk je? Moet ik wachten?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 18:19
Apple erkent de random shut-downs officeel zie hier een bericht op appledefects.com

Apple Defects Nieuwsbericht

Er is ook een oplossing voor het probleem gekomen dus iedereen die er last van heeft Applecare bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
Mja daar heb je ook niets aan als consument dus om nou in de pricewatch te zetten dat een Mobity Radeon X1600 chipset een bepaalde hoeveelheid euro's kost als je ze per 10000 inkoopt is niet echt nuttig :P
Chipset? Ik heb het over een videokaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nkey schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:51:
[...]

kort maar krachtig antwoord:

Nee, dit kan niet. Je kunt niet de onboard-intel-grafische chipset vervangen door een radeon.
Sorry :) maar als je een x1600 wilt, moet je toch echt een macbookpro kopen. En dan nog zijn die ook niet uit te breiden, afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:45:
[...]

ik had ook de eerste keer een bluescreen na het installeren van windows maar met de nieuwe bootcamp 1.1 en nieuwe drivers geen problemen gehad... was ook alleen maar de eerste keer door niet goede drivers.
Het werkt nu wel stabiel, het enige wat ik niet voor elkaar krijg:
- iSight?
- Hij blijft enkele dingen detecteren on startup (random PCI device ofzo) en niet herkennen, dus geen driver install, ergo, dat blijf je houden.

Zijn dit misschien dingen waar jij wat over weet cq je me mee kan helpen? :)

Ohja en right-clicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:48:
[...]

Het werkt nu wel stabiel, het enige wat ik niet voor elkaar krijg:
- iSight?
- Hij blijft enkele dingen detecteren on startup (random PCI device ofzo) en niet herkennen, dus geen driver install, ergo, dat blijf je houden.

Zijn dit misschien dingen waar jij wat over weet cq je me mee kan helpen? :)

Ohja en right-clicks.
Ok dit had ik alleen de eerste keer... maargoed met bootcamp 1.0 werkt de iSight niet met de nieuwe 1.1 wel! staat gewoon in my computer werkt net zo goed als onder OSX. Ik krijg bij opstarten geen meldingen maar er staat bij device manager wel wat onbekende apparaten ik zou alleen niet weten wat :P dus zal wel niet erg zijn :D.. alles lijkt te werken.. (wat ik totnutoe nodig heb gehad)

Verder wat alleen niet helemaal lijkt te werken is dynamisch mhz switchen windows blijft 998 mhz weergeven ook als ik bijv een video ga encoden :S maar kheb een progje waarmee ik hem handmatig op 2000 mhz kan zetten (windows geeft dit dan ook aan!) maar automatisch doet hij het niet :S.. volgens mij onder OSX wel ga ik nog controleren. Verder wat ik dus in windows NIET heb is het zwarte bootscherm! wat ik ZEER vreemd vind :S het is alleen bij reboot vanuit OSX.. heb jij dat ook?

edit: right click = rechter appletje en de muisknop :) maar makkelijkst is een muisje erop aan te sluiten
edit2: ctrl-alt-del = ctrl+alt+fn+backspace :p maar das makkelijk te doen aangezien fn naast de ctrl zit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Greetoz op 08-09-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

m0nkey schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:51:
[...]

Mobility Radeon bestaan alleen als chipset om te integreren in mobiele producten :P Laptops hebben sowieso zelden een 'kaart' voor video. En als dat wel zo is (bestaat wel hoor) zijn dat speciale dingen waar toch geen nieuwe kaarten voor te krijgen zijn, of alleen tegen een flink hogere prijs.

Sorry, maar het kan niet. Period :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
CyBeR schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:01:
[...]

Mobility Radeon bestaan alleen als chipset om te integreren in mobiele producten :P Laptops hebben sowieso zelden een 'kaart' voor video. En als dat wel zo is (bestaat wel hoor) zijn dat speciale dingen waar toch geen nieuwe kaarten voor te krijgen zijn, of alleen tegen een flink hogere prijs.

idd is eigenlijk nooit zo met de huidige laptops vooral niet met een klein formaat .. bij een 19 inch laptop kan het soms nog wel daar zitten bijna fullsize componenten in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:58:
[...]

Ok dit had ik alleen de eerste keer... maargoed met bootcamp 1.0 werkt de iSight niet met de nieuwe 1.1 wel! staat gewoon in my computer werkt net zo goed als onder OSX. Ik krijg bij opstarten geen meldingen maar er staat bij device manager wel wat onbekende apparaten ik zou alleen niet weten wat :P dus zal wel niet erg zijn :D.. alles lijkt te werken.. (wat ik totnutoe nodig heb gehad)

Verder wat alleen niet helemaal lijkt te werken is dynamisch mhz switchen windows blijft 998 mhz weergeven ook als ik bijv een video ga encoden :S maar kheb een progje waarmee ik hem handmatig op 2000 mhz kan zetten (windows geeft dit dan ook aan!) maar automatisch doet hij het niet :S.. volgens mij onder OSX wel ga ik nog controleren. Verder wat ik dus in windows NIET heb is het zwarte bootscherm! wat ik ZEER vreemd vind :S het is alleen bij reboot vanuit OSX.. heb jij dat ook?

edit: right click = rechter appletje en de muisknop :) maar makkelijkst is een muisje erop aan te sluiten
edit2: ctrl-alt-del = ctrl+alt+fn+backspace :p maar das makkelijk te doen aangezien fn naast de ctrl zit ;)
Goed, dat 998mHz-verhaal heb ik ook :) Geen idee hoe daar vanaf te komen, jij wel dus?
Mn iSight is wel te bewonderen in de device manager maar er staat een uitroeptekentje bij en "Unprogrammed" achter, god knows what I gotta do, maar is vast een oplossing voor.

Ik heb, sinds dat ik OSX/WinXp reinstalled heb sowieso geen last meer gehad van mijn boot probleem. Nou nog een wat koeler moederbordje en we zijn er helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:07:
[...]

idd is eigenlijk nooit zo met de huidige laptops vooral niet met een klein formaat .. bij een 19 inch laptop kan het soms nog wel daar zitten bijna fullsize componenten in :p
moet ook eerlijk zeggen dat een beest van 19" ook niet meer een laptop is :) kdenk dat we dan in de categorie notebook zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]m0nkey schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:48:

Is het mogelijk zelf er een GPU in te prikken (in de Macbook natuurlijk, is tenslotte een Macbook topic)? Ik kan verder niets vinden over specs van het motherboard op wat gebruikelijkere specs na zoals firewire etc. http://www.apple.com/macbook/specs.html [quote]

Wat jij bedoelt zijn MXM modules (type 1, 2, 3), deze worden in 14 t/m 19 inch laptops gebouwd. Nadeel van deze modules zijn prijs en kortere accuduur. Voordeel is weer de prestatie die ervoor krijgt. Naar mijn weten produceert Ati en Nvidea alleen deze modules, dus Intel niet! Verder heeft de Intel 950 GMA die standaard in de MacBook zit een max shared videogeheugen van 64 Mb, waarom Apple het aantal geheugen heeft gekapt op 64 Mb weet ik niet. Maar de Windows laptops met deze videokaart hebben wel meer shared geheugen tot hun beschikking.

Als je zo nodig een Geforce 7600/7900 of Ati x1600/1800 nodig moet hebben raadt ik je toch aan om een Windows machine te nemen, of je moet het voor lief nemen om een MacBook Pro te nemen. Deze is dan overigens flink duurder.

Concluderend: Intel 950 GMA is een chipset, en is alleen eraf te halen door te solderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:28:
[...]

moet ook eerlijk zeggen dat een beest van 19" ook niet meer een laptop is :) kdenk dat we dan in de categorie notebook zitten :)
ach ik heb best mensen gezien waar een 19 inch beest eruit ziet als een normaal 15 inch laptopje hoor :P alles is relatief :D

edit
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:07:
[...]

Goed, dat 998mHz-verhaal heb ik ook :) Geen idee hoe daar vanaf te komen, jij wel dus?
Mn iSight is wel te bewonderen in de device manager maar er staat een uitroeptekentje bij en "Unprogrammed" achter, god knows what I gotta do, maar is vast een oplossing voor.

Ik heb, sinds dat ik OSX/WinXp reinstalled heb sowieso geen last meer gehad van mijn boot probleem. Nou nog een wat koeler moederbordje en we zijn er helemaal.
Oke dan ga ik dat reinstallen ook proberen als ik ff tijd heb. Als ik zo thuis ben zal ik dat programmatje even voor je zoeken zodat je onder windows al je mhzen kan benutten! Over de iSight kan ik je vanuit mijn ervaringen alleen aanbevelen de driver cd ff opnieuw te installen als je dat niet al gedaan hebt.

[ Voor 53% gewijzigd door Greetoz op 08-09-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe imac is uitgekomen met intel core duo 2. Komt er straks ook een update van de macbook, met de nieuwe intel? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:24:
[...]

ach ik heb best mensen gezien waar een 19 inch beest eruit ziet als een normaal 15 inch laptopje hoor :P alles is relatief :D

edit

[...]

Oke dan ga ik dat reinstallen ook proberen als ik ff tijd heb. Als ik zo thuis ben zal ik dat programmatje even voor je zoeken zodat je onder windows al je mhzen kan benutten! Over de iSight kan ik je vanuit mijn ervaringen alleen aanbevelen de driver cd ff opnieuw te installen als je dat niet al gedaan hebt.
Hm, Windows getrouw krijg je dan allemaal van die dubbele entries, no? Anders rag ik die er wel weer ff overheen ja. Voor keer nummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:50
Meer mensen last van dead pixels?

Ik heb woensdagmiddag een zwarte macbook gekocht in Amersfoort bij A-Mac en vanmiddag zag ik ineens een dode pixel zitten in het midden van m'n scherm :'( Weet iemand misschien of ik 'm gewoon om kan ruilen oid? Heb ze al gemaild maar dat zal wel morgen worden voordat ik antwoord heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

Ok, vanmiddag naar MacManiac geweest hier in Etten-leur om m'n Macbook op te halen nadat ze er een nieuwe scherm in gezet hebben. Kom ik daar om het apparaat in ontvangtst te nemen, blijkt dat ze een een paar flinke krassen op de bovenkant gemaakt hebben :(.

Ik ben erg zuinig op m'n spullen en ik weet dat de enige krassen op de MacBook aan de onderkant zaten (daar heeft iedereen wel last van volgens mij). Het blijft natuurlijk mijn woord tegen dat van hun.

Toen ik aangaf dat er krassen waren die ik er niet op gemaakt had werd dit meteen in twijfel getrokken. Ze wisten ook niet of Apple dit gaat repareren. Dit vind ik natuurlijk niet acceptabel maar wacht nog even hun reactie af. Als deze me niet bevalt dan zal het waarschijnlijk uitdraaiden op juridische stappen...

Om even wat voorwerk te doen: Zijn er misschien mensen die soortgelijke ervaringen hebben gehad?

Een tip: Als je je MacBook ter reparatie aanbied (en voornamelijk de witte, die zijn denk ik gevoeliger voor krassen) laat even vastleggen in welke conditie hij is. Laat eventuele krassen etc vastleggen en laat ze er zeker voor tekenen. Ik kreeg net bij MacManiac als weerwoord te horen: "Moeten we dan bij elk ingeleverde computer het apparaat nalopen om eventuele krassen vast te leggen en dit te tekenen?". Misschien moeten ze dit wel doen, want IMHO is het hun nalatigheid dat ze het in mijn
geval niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mymind* schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:00:
Ok, vanmiddag naar MacManiac geweest hier in Etten-leur om m'n Macbook op te halen nadat ze er een nieuwe scherm in gezet hebben. Kom ik daar om het apparaat in ontvangtst te nemen, blijkt dat ze een een paar flinke krassen op de bovenkant gemaakt hebben :(.
Dat is niet erg netjes van ze, zeker die reactie niet. Opzich heeft mijn MacBook denk ik ook wel talloze krasjes opgelopen van de reparaties, maar ik kan daar persoonlijk niet echt wakker om liggen. Daily use resulteert bij mij ook in krassen.

Hoe "ernstig" is het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:19:
[...]

Dat is niet erg netjes van ze, zeker die reactie niet. Opzich heeft mijn MacBook denk ik ook wel talloze krasjes opgelopen van de reparaties, maar ik kan daar persoonlijk niet echt wakker om liggen. Daily use resulteert bij mij ook in krassen.

Hoe "ernstig" is het dan?
Lichte krasjes ok, maar één kras over eenderde van de breedte van de MacBook en een kleintje aan de voorkant is niet mis. En het zijn redelijk diepe krassen zijn duidelijk zichtbaar en 'voelbaar ' als je er met een nagel overheengaat.

Ik heb bijna spijt dat ik geen zwarte heb genomen ( al denk ik dat deze krassen ook op een zwarte duidelijk zichtbaar geweest zouden zijn, misschien wel duidelijker)

Als het apparaat bijna een jaar oud was en rijkelijk voorzien van gebruikerssporen, dat zou het nog niet helemaal netjes zijn, maar dan zou ik er redelijk vrede mee (kunnen) hebben. Maar in dit geval is de MacBook 24 dagen oud (toen ik hem inleverde) en heb ik de groots mogelijk moeite gedaan om hem perfect te houden (tot dan aan toe goed gelukt). Het apparaat is nog niet eens de deur uit geweest voordat ik een geschikte tas had om hem in te vervoeren. Het enige vervoer dat er plaats heeft gevonden buitenshuis is om het aparaat naar MacManiac te brengen.

Het grootste probleem vind ik nog wel dat ik meteen 'aangevallen' werdt en dat ze insinueerde dat ik de krassen zelf gemaakt had en op deze manier goedkoop een nieuwe topcase probeer te scoren. Ik heb hiervan meteen een melding gedaan bij AppleCare en wacht nog even hun reactie af voordat ik een echte klacht indien. Juridisch wordt er op het moment ook het e.e.a. uitgezocht, want het hier neem ik duidelijk geen genoegen mee.

Als je je auito wegbrengt met een lekke band, en hij komt terug met een ingedeukte motorkap neem je er ook geen genoegen mee....

[ Voor 1% gewijzigd door mymind* op 08-09-2006 22:47 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Iemand die hier nog een antwoord op weet?
Ik heb vanmorgen vanaf WinXP een mail gestuurd. Deze heb ik op school met Mail opgehaald, maar de bijlage is een winmail.dat ipv <bestandsnaam>.doc. Renamen naar .doc en hij kan hem eveneens niet openen (allemaal vreemde tekens). Via webmail kan ik hem wel gewoon downloaden. Waarom zit Mail van MacOSX dan te kloten met die bijlage?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:36:
De nieuwe imac is uitgekomen met intel core duo 2. Komt er straks ook een update van de macbook, met de nieuwe intel? :Y)
Wil ik dus ook weten, al eerder gevraagt in dit topic maar geen antwoord opgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 14-09 18:52
VerkerkSander schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:17:
[...]

Wil ik dus ook weten, al eerder gevraagt in dit topic maar geen antwoord opgekregen.
Dat weet alleen Apple. We kunnen dus alleen gissen maar ik denk niet dat de MacBook binnenkort al een upgrade krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

VincentG schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:03:
Iemand die hier nog een antwoord op weet?

[...]
Omdat dat een brakke manier van e-mailen is die Mail.app niet ondersteunt, simpel. Zet 't uit in je outlook want er zijn wel meer programma's niet compatibel met winmail.dat's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mymind* schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:54:
[...]

Als je je auito wegbrengt met een lekke band, en hij komt terug met een ingedeukte motorkap neem je er ook geen genoegen mee....
Heb je gelijk in. Kan niet anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
tweak_dude schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:20:
[...]

Dat weet alleen Apple. We kunnen dus alleen gissen maar ik denk niet dat de MacBook binnenkort al een upgrade krijgt.
Begrijp het natuurlijk ook wel dat alleen hun dat weten maar mocht het nou binnen nu en een paar weken gebeuren dan wil ik er op wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

CyBeR schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:01:

Een beter en uitgebreider antwoord: het kan theoretisch wel maar in de praktijk blijkt het amper mogelijk te zijn. Sinds het gebruik van PCI-Express (PCI-E) is het mogelijk om in laptops de videokaart te verwisselen. Het is echter nog steeds aan de fabrikant zelf of dit mogelijk is of niet. Er zijn echter maar een paar laptops die een speciaal PCI-E slot hebben voor de videokaart en er zijn ook nog maar heel weinig losse videokaarten te verkrijgen (daarom zie je ze dus niet in de pricewatch). Veruit de meeste fabrikanten verkiezen er voor om de videokaarten gewoon op het mainboard te solderen. Het voordeel hiervan is dat je op deze manier weer wat aan hoogte kunt besparen en de notebook op die wijze dunner kan worden gemaakt. Het is dus pas sinds het gebruik van PCI-E mogelijk om de videokaart te wisselen alleen wordt dit in de praktijk maar zelden gebruikt. Apple is 1 van de vele fabrikanten die hier vooralsnog niet een meedoet en de kaarten dus gewoon op het mainboard bakt. Je ziet het dan ook meteen aan de dikte (of is het dunte? :P) van hun laptops.
In geval van de Macbook is het verhaal nog makkelijker: de GMA950 is gewoon onderdeel van het hele Intel platform gebeuren. Als ik het goed heb dan is de chipset van Intel gewoon uitgebreid met een videokaart (in dit geval de GMA950) voor wat de Macbook betreft. De Macbook Pro heeft dezelfde chipset maar hierbij is de videokaart eruit gehaald en wordt dit gedaan door een "losse" (die zit gewoon op het mainboard gesoldeerd). Intel heeft dus 2 varianten van hun chipset: eentje met ingebouwde videokaart en eentje zonder (waarbij je het dan met een losse videokaart moet oplossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steel-Frog schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:26:
Meer mensen last van dead pixels?

Ik heb woensdagmiddag een zwarte macbook gekocht in Amersfoort bij A-Mac en vanmiddag zag ik ineens een dode pixel zitten in het midden van m'n scherm :'( Weet iemand misschien of ik 'm gewoon om kan ruilen oid? Heb ze al gemaild maar dat zal wel morgen worden voordat ik antwoord heb...
Ik heb vorige week zaterdag in dezelfde winkel, A-mac in Amesfoort, een macbook gekocht.. en een dag later had ik ook een dode pixel, midden in het scherm, heel irritant, dus maandag meteen die winkel gebeld en het probleem uitgelegd en meteen een opplossing aangeboden, even komen omruilen, leek me wel logisch want hij was nog geen 24 uur oud toen me die dode pixel opviel.
Maar nee hoor, aan de telefoon werdt me direct verteld dat het acceptabel was wanneer er 'slechts' 1 dode pixel aanwezig was, en ik moest eerst proberen de dode pixel met mijn zakdoek weg te vegen, of apple te bellen en het probleem daar uit te leggen. Morgen ga ik zelf maar eens persoonlijk bij ze langs om uit te leggen dat er iets met hun 'goede service' mis is.

Ik laat nog wel even weten hoe het verlopen is...

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:50:
[...]

Ik heb vorige week zaterdag in dezelfde winkel, A-mac in Amesfoort, een macbook gekocht.. en een dag later had ik ook een dode pixel, midden in het scherm, heel irritant, dus maandag meteen die winkel gebeld en het probleem uitgelegd en meteen een opplossing aangeboden, even komen omruilen, leek me wel logisch want hij was nog geen 24 uur oud toen me die dode pixel opviel.
Maar nee hoor, aan de telefoon werdt me direct verteld dat het acceptabel was wanneer er 'slechts' 1 dode pixel aanwezig was, en ik moest eerst proberen de dode pixel met mijn zakdoek weg te vegen, of apple te bellen en het probleem daar uit te leggen. Morgen ga ik zelf maar eens persoonlijk bij ze langs om uit te leggen dat er iets met hun 'goede service' mis is.

Bij normale tft schermen die je koopt is dat ook zo, daarbij heb je geen garantie wanneer je minder dan 5 dode pixels hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Meestal hangt het wel af van waar de dode pixel zit. Bijvoorbeeld in de hoeken mogen meer dode pixels zitten dan in het midden. D'r is zo'n iso norm voor in elk geval die de meeste fabrikanten hanteren.

De policy is in elk geval lekker fuzzy: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=22194

[ Voor 19% gewijzigd door grhmpf op 08-09-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:41:
[...]

Hm, Windows getrouw krijg je dan allemaal van die dubbele entries, no? Anders rag ik die er wel weer ff overheen ja. Voor keer nummer ;)
hmm geen id heb nergens last van :p werk al de heledag onder XP nu op m;n macbook.. nu al paar uur nonstop wat websites aan het maken en muziekje etc... fan gaat soms ff aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:18:
[...]

hmm geen id heb nergens last van :p werk al de heledag onder XP nu op m;n macbook.. nu al paar uur nonstop wat websites aan het maken en muziekje etc... fan gaat soms ff aan...
Die CPU speed hack zou je me wel mee helpen nu :)

(al is ie al teringheet zoals t is :D)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:50:
[...]

en dus meteen een waarschuwing dat je beter niet bij dit soort zaken moet kopen!
1500 euro en dan moeilijk doen, wat een slechte reclame voor ze.
Kijk - mosterd na de maaltijd - als je online besteld bij Apple mag je hem binnen 2 weken omruilen of je geld terug. No questions asked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 00:19:
[...]

en dus meteen een waarschuwing dat je beter niet bij dit soort zaken moet kopen!
1500 euro en dan moeilijk doen, wat een slechte reclame voor ze.
Kijk - mosterd na de maaltijd - als je online besteld bij Apple mag je hem binnen 2 weken omruilen of je geld terug. No questions asked.
Moet zeggen dat ik dat ook wel vet belachelijk acht eigenlijk.

Maar minstens zo belachelijk is het dat ik mn f*cking poten brand aan het ene logic board (zoals nu) en aan het andere niet. Er is ergens wat mis als het gewoon niet eens lekker meer tikt omdat je vingers te warm aanvoelen bij die lichte aanraking. Als er geen whine in had gezeten had ik echter geen nieuwe gekregen, zo "relaxed" is Apple dan ook wel weer.

Ik ga het ding morgen afgeven bij A-Mac en ik wil hem niet meer terug zien voor het een normale laptop is die minder hitte genereert dan een kernreactor.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mn macbook nu 2 weken ben best blij ermee.. nog niet echte problemen alleen merk ik wel een kier tussen de 2 soort plastic boven de webcam zegmaar.. is heel klein maar merk dat het bol staat beetje?
verder geen last van geluid maar hij wordt iid wel schijt warm terwijl temp monitor maar 50 56 aangeeft ;o soms geeft temp monitor zelfs maar 19 graden aan terwijl ie dna eve heet aanvoelt en de hd wel 45 is :S kan toch nooit???

oh en coconut programmatje zegt dat ik nu al 4% van mn battery capasity kwijt ben, WTF? als het met dat tmep doorgaat... btw toen ik hem nieuw had stond er your macbook is 3 weeks old :O is dit normaal?

ik gebruik nu ircle maar vind het een beetje jammer dat ik geen goede irc client kan vinden voor mac os, ik ben mirc gewend :/. Raad iemand nog een irc client aan?

Ook een goede ftp client en server tips?

maja ben overall wel tevrede, alleen kleine dingetjes, wil wel soon mn ipod geld en printer geld terug hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Colloquy voor irc!

FTP kan standaard in OS-X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grhmpf schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:00:
Meestal hangt het wel af van waar de dode pixel zit. Bijvoorbeeld in de hoeken mogen meer dode pixels zitten dan in het midden. D'r is zo'n iso norm voor in elk geval die de meeste fabrikanten hanteren.

De policy is in elk geval lekker fuzzy: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=22194
De officiele deal pixel policy staan in de Apple Service Manuals. Die zijn bedoeld voor officiele Apple reparateurs, maar als je goed zoekt zijn ze nog wel op het net te vinden. Voor de MBP is bijvoorbeeld de policy dat er pas wordt omgeruild bij 4 bright of 6 dark pixels. Voor de MB hebben ze dacht ik dezelfde normen. Een individuele dealer wil soms wel coulance bieden, maar de officiele policy is zoals in de Service Manuals, en ze krijgen niks terug van Apple, dus ze kunnen het ingenomen apparaat alleen proberen te slijten aan de volgende koper.

Amusant genoeg staat ook in de Service Manual dat je nooit de officiele policy aan de klanten mag verklappen, maar altijd het standaard verhaal van de Apple website moet afdraaien (miljoenen pixels, kan altijd iets mis gaan, iedereen doet het zo, anders wordt alles duurder, etc).

Deze normen zijn trouwens inderdaad vrij standaard bij de meeste PC fabrikanten. Ik geloof dat alleen Asus nu voor hun duurdere laptops een "Zero Bright Dot" garantie geeft. En uiteraard kun je als je schermen en laptops on-line bestelt het hele aparaat terug sturen. Omruilen voor 1 of 2 dead pixels doen ze meestal niet, dus je bent dan wel de verzendkosten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgensmij is dat inderdaad voor alle merken wel zo met die deadpixels. Wat het niet minder ridiculous maakt trouwens.

Als jij een laptop koopt voor meer dan 1000 euri hoeft dat niet te betekenen dat je je af laat schepen met de gebreken van de productietechniek die de fabrikant gebruikt. En zo doen ze het wel overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 01:09:
Colloquy voor irc!

FTP kan standaard in OS-X.
Oh? ook ftp server? en waar zit die client dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:54:
[...]

Die CPU speed hack zou je me wel mee helpen nu :)

(al is ie al teringheet zoals t is :D)
sorry was vanaaf weg maar dit is het programma er staat geen support bij voor de macbook maar de de controls werken wel (alleen de load en de temp kan hij niet detecteren maar de speed kan hij wel aanpassen)

http://www.diefer.de/speedswitchxp/

werkte gewoon op mijn macbook geen problemen mee gehad toen ik hem 4 uur lang had laten encoden met speedswitch op 2 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 03:13:
[...]

sorry was vanaaf weg maar dit is het programma er staat geen support bij voor de macbook maar de de controls werken wel (alleen de load en de temp kan hij niet detecteren maar de speed kan hij wel aanpassen)

http://www.diefer.de/speedswitchxp/

werkte gewoon op mijn macbook geen problemen mee gehad toen ik hem 4 uur lang had laten encoden met speedswitch op 2 ghz
Cool, even proberen enzo. Ik heb trouwens het idee dat als ik de lader aansluit hij vanzelf rapper draait? De hele boel hapert ook als ik de magsafe erop/eraf klik, dat wijst erop dat er dan iets gebeurt in die zin perhaps :)

Ik zat een projectje te runnen dat redelijk wat vertices loopt te transformen (wat op die GMA 950 gewoon in software gebeurt) en ik kreeg geen hele beurse framerate (wat je wel zou verwachten als er maar 900-nogwat megahertzen tegenaan gegooid zouden worden).
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.