[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.166 views sinds 30-01-2008

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:54:
[...]

kan ik elke 2,5 inch HD erin plaatsen? Hoe zit het met de batterijduur van je 7200 HD? Welk merk heb je, wat zijn je ervaringen?
Je moet er wel even op letten dat hij 9,5 mm hoog is, aangezien er ook 2,5" schijfjes zijn die 12 mm hoog zijn, en dan past 't niet. ik heb de Seagate Momentus 7200.1 ST910021AS erin zitten. Ergens op 't net had ik uitgebreide specs van de standaard apple schijf en deze gevonden en qua stroomverbruik scheelde 't bijna niks (paar procent). Als je er dan nog van uit gaat dat die schijf niet continu 100% staat te lezen/schrijven, zal 't misschien 30 seconde van je batterijduur afsnoepen ;)

Wat me wel op viel, is dat deze schijf veel stiller is, de schijf die apple standaard erin had gezet, hoorde ik zo nu en dan duidelijk lezen en/of schrijven. Bij deze moet ik echt m'n oor op de laptop leggen en dan hoor ik 'm net.

Te warm wordt 'ie ook niet. Ik snap daarom ook niet waarom apple geen BTO heeft met een 7200 toeren schijf in de macbook. Ik denk dat de dat exclusief voor de Macbook Pro willen houden.

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:50
Oke, ik heb de MacBook nu 1 dag en wil even nog een positief geluid laten horen, ik heb nog niks gemerkt van enige fout aan de MacBook dus voor mij is hij perfect :). Het toetsenbord is super, omdat er ruimte zit tussen de toetsjes typ je (voor mijn gevoel) beter, van de warmte is nog niks gebleken, elke keer dat ik mijn vinger op de linker bovenhoek leg is het normaal warm, meer niet.
Ik merk nu ook waarom je nooit de laptop uit moet zetten, waar windows sneller wordt na een verse reboot, wordt MacOSX juist sneller nadat je het gebruikt, wel logisch opzich :). En tja, verder? Een gruwlijk snelle laptop die nergens moeite mee heeft, HDTV 1080p speelt ie rustig zonder de ventilator maar te draaien, alle apps en veel tegelijk heeft ie ook niet super veel moeite mee ondanks 512Mb.

Wat is overigens het goedkoopste "goede" 1Gb dimmetje wat hier in kan?

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:54:
[...]

kan ik elke 2,5 inch HD erin plaatsen? Hoe zit het met de batterijduur van je 7200 HD? Welk merk heb je, wat zijn je ervaringen?
je kan misschien beter wachten tot de 2de generatie van deze schijven beschikbaar is... dan heb je een 160GB 7200rpm schijf (klik)

tegenwordig zijn alle 2.5-inch 9,5mm hoog

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
BaSsDruM schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:16:
[...]
Wat me wel op viel, is dat deze schijf veel stiller is, de schijf die apple standaard erin had gezet, hoorde ik zo nu en dan duidelijk lezen en/of schrijven. Bij deze moet ik echt m'n oor op de laptop leggen en dan hoor ik 'm net.
Weet je toevallig ook nog welke harde schijf jij er standaard in had zitten? Bij mij zit er een Momentus 5400.? in en die hoor ik ook totaal niet.

Verwijderd

Mijn macbook wil niet meer opstarten ..heel raar. Hij blijft hangen in het opstart scherm met de applen en dat rondje wat steeds rond draait..

Iemand een idee?

Verwijderd

Hoera! Ik heb er eindelijk ook eentje aangeschaft.
Na altijd op Windows PC's te hebben gewerkt is dit de eerste keer dat ik me in de wereld van Apple waag. Ik had al wel een lange tijd een iPod, denk ook dat die me tot die stap heeft gezet.

Als dat mac os x nou net zo eenvoudig is als die iPod, dacht ik.. Dan moet ik er eentje hebben :)

Heb een witte gekocht, omdat ik die veel mooier vond dan die zwarte. Wel eentje met 2,0Ghz en een Super Drive, maar denk nog niet dat ik daarvan de voordelen zie. Althans.. van die Ghz'z, want een Super Drive is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Verder wil ik er graag 2gig inzetten ipv de standaard 512mb, maar heb hier nog niet veel gelezen over de voordelen wat betreft games.
Ik speel namelijk regelmatig Unreal Tournament 2004, en toen ik dat gisteren installeerde liep het voor geen trein. Zal dat met 2gig intern geheugen beter zijn?

Verder heb ik nog een debiel vraagje :D Hoe kan ik printscreens maken? Ik mis mijn knopje print-screen. Gebruik dat regelmatig voor als ik een stukje uit een website op mijn blog wil zetten. Dan doe ik in windows xp even print-screen en dan kan ik dat in Photoshop even knippen he :)
Iemand een idee?

Verder geen problemen met geluid of gele vlekken :) maar ik heb hem net 1 dag, dus dat moet ik even afkloppen.

Toetsenbord is heeeeerlijk. Typt ontzettend handig en zonder moeite, moet wel nog even wennen aan de Nederlandse opzet van het toetsenbord,.. met name die Enter, die is anders dan op mijn vorige laptop (asus-ding).

Owjah.. nog iets.. :( Ik zit hier thuis op een draadloos netwerk, als ie hem koppelt, gaat alles goed. Maar na een tijdje, zonder de MB te verplaatsen, dan gaat het signaal gewoon weg. Het ligt niet aan het kastje,.. want mijn gewone laptop doet dat niet. Iemand een idee hoe dat kan?

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:23:
Verder heb ik nog een debiel vraagje :D Hoe kan ik printscreens maken? Ik mis mijn knopje print-screen. Gebruik dat regelmatig voor als ik een stukje uit een website op mijn blog wil zetten. Dan doe ik in windows xp even print-screen en dan kan ik dat in Photoshop even knippen he :)
Iemand een idee?
Appeltje + Shift + 3

De afbeelding komt dan op je bureaublad te staan.
Owjah.. nog iets.. :( Ik zit hier thuis op een draadloos netwerk, als ie hem koppelt, gaat alles goed. Maar na een tijdje, zonder de MB te verplaatsen, dan gaat het signaal gewoon weg. Het ligt niet aan het kastje,.. want mijn gewone laptop doet dat niet. Iemand een idee hoe dat kan?
Helaas heeft mijn MacBook dat ook. Ik zie het alleen niet als het wegvallen van het signaal, maar na enige tijd komt Adium in een timeout te zitten en gaat hij opnieuw verbinden. Dat gebeurd dan ongeveer om de 10 minuten.
Ik heb de vraag samen met een lijst met andere vragen/klachten al open staan bij de Mexpert, maar helaas heb ik nog geen reactie ontvangen. Hoewel ik zeer tevreden ben over de MacBook, begin ik me steeds meer te ergeren aan de kleine mankementjes.

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Iemand een idee?
Command-Shift-3 (command is het Appel-toetsje). De png verschijnt op je bureaublad.
edit: te laat dus. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Blaxje op 31-08-2006 11:31 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Met command-shift-4 kun je meteen een stuk uit je scherm knippen, in jouw situatie misschien net nog iets handiger.

Hier stond achterhaalde informatie…

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Iemand een idee?
Onder OSX:
Appeltje-shift-3 (heel scherm)
Appeltje-shift-4 (deel scherm, zelf slepen)

CTRL ingedrukt houden = naar klembord (anders is PNG op bureablad)
SPATIE zelf venster kiezen (1 x spatie klikken)

Verwijderd

Ik heb al dagen geleden gebeld over wat er aan de hand was, maar ik kreeg alleen de horen dat er wat problemen met de Macbook's waren. En de levertijd die bij mn bestelstatus staat zou worden aangepast, vorige week vrijdag..

Maar dan nog vind ik dit beetje vreemd:

Afbeeldingslocatie: http://www.lost-chapters.net/images/mbck.jpg

• airliner

airliner

Swell

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:23:Ik speel namelijk regelmatig Unreal Tournament 2004, en toen ik dat gisteren installeerde liep het voor geen trein. Zal dat met 2gig intern geheugen beter zijn?
de call of duty 2 demo loopt bij mij super... met 2gb ram, heb het nooit getest met de standaard 512, heb vrijwel meteen die 2gb erin geplaatst

Verwijderd

Misschien iets teweinig info want niemand reageert

Macbook opgestart en ineens blijf i hangen in het opstart scherm. Elke keer weer.
Heb hem proberen te reseten door de voeding los te halen en de accu er uit te halen..

niks helpt iemand een trucje voor dit probleem?

oi

• Blaxje
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:41:
Misschien iets teweinig info want niemand reageert

Macbook opgestart en ineens blijf i hangen in het opstart scherm. Elke keer weer.
Heb hem proberen te reseten door de voeding los te halen en de accu er uit te halen..

niks helpt iemand een trucje voor dit probleem?

oi
p-ram resetten. Hoe? Moet je even Googlen, weet dit helaas niet uit m'n hoofd.

• BaSsDruM
Wannapuf schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:02:
[...]

Weet je toevallig ook nog welke harde schijf jij er standaard in had zitten? Bij mij zit er een Momentus 5400.? in en die hoor ik ook totaal niet.
Toshiba MK6034GSX

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:31:
Met command-shift-4 kun je meteen een stuk uit je scherm knippen, in jouw situatie misschien net nog iets handiger.
wow.. dit is super :)
Neem aan dat die .png ook gewoon geopend kan worden op Internet, of niet? Moet ik die dan eerst vernoemen naar .gif?

Zo kan ik inderdaad gewoon meteen een stukje uit een website knippen.
Begin mijn MacBookje steeds beter te begrijpen :)

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:58:
[...]

Neem aan dat die .png ook gewoon geopend kan worden op Internet, of niet? Moet ik die dan eerst vernoemen naar .gif?

Zo kan ik inderdaad gewoon meteen een stukje uit een website knippen.
Begin mijn MacBookje steeds beter te begrijpen :)
browsers lezen ook .png

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
msshn dat er over mijn vraag is gelezen ;) Nogmaals dan.

Is het een probleem om bv. vectorworks of unigraphics/autocad te laten draaien op een macbooc?

Onder mac of anders met bootcamp in windows. Kan de Intel grafische chip dit aan? Uiteraard met 2 gig werktgeheugen..

• BaSsDruM
Pixxa schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:41:
msshn dat er over mijn vraag is gelezen ;) Nogmaals dan.

Is het een probleem om bv. vectorworks of unigraphics/autocad te laten draaien op een macbooc?

Onder mac of anders met bootcamp in windows. Kan de Intel grafische chip dit aan? Uiteraard met 2 gig werktgeheugen..
Je had ook zelf effe kunnen googlen naar "macbook vectorworks"

http://web.mac.com/jpicku...6A-9137-9F2979EDD0E8.html

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

dolby schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:12:
[...]

Bedoel je zoiets als Handbrake?

Probleem met je icon cache, je hebt al gereboot? nog steeds probleem? zoek eens met spotlight naar de specifieke cache/plist bestanden van je sound en verwijder die.
ik heb handbrake gebprobeerd. maar daar kun je ook alleen maar alle hoofdstukken (of meerdere) naar 1 file omzetten. dus niet autom. alle hoofdstukken naar losse bestanden. ik kan ze wel 1 voor 1 in de que zetten, maar dat is gigantisch veel werk. zo krijg ik mn iPod nooit vol

icon cache probleem is opgelost btw, thank you

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:58:
[...]

Ik heb ergens (kan alleen op dit moment even niet vinden waar...) ingesteld dat screenshots automatisch opgeslagen worden als .jpg.

Ah gevonden, in Onyx:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ed6556c916de60ff068fa2df9e358ef7/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Canaria op 31-08-2006 13:10 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is niet echt direct een antwoord op zijn vraag (meer googlen en het eerste resultaat aanklikken wat je er op vind lijken). Het antwoord is het volgende:

Er is een Mac OS X versie van VectorWorks, maar dat is nog geen Universal Binary. Dit betekent dat de emultatie op je Macbook geemuleerd wordt, wat ervoor zorgt dat de prestaties lager liggen. Bovendien crasht de applicatie zodra je geometry offsetting probeert te doen bron

Met Bootcamp kun je Vectorworks en Autocad prima laten draaien. Het lijkt me dat de videochip het ook wel aan kan.

• Greetoz
  • Laatst online: 09:14
hmm... ben onder bootcamp ff een video aan het encoden maar de snelheid van de proc blijft op 998 mhz zoals altijd.. fan draait ondertussen op volle toeren en de core duo zou het sneller moeten doen dan mijn P4 in de pc maar hij schakeld volgens mij niet op volle snelheid..

edit: zag dat ieman pram moest resetten: alt + apple + p + r gelijk indrukken nadat je op het aanknopje heb gedrukt en ingedrukt blijven houden tot hij reset.

edit2: http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html met dit progje kan ik de CPU op 2 ghz zetten en het werkt ook nog aangezien encoden iets sneller gaat :P

[ Voor 37% gewijzigd door Greetoz op 31-08-2006 13:40 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Bigs schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:08:
[...]

Dat is niet echt direct een antwoord op zijn vraag (meer googlen en het eerste resultaat aanklikken wat je er op vind lijken). Het antwoord is het volgende:

Er is een Mac OS X versie van VectorWorks, maar dat is nog geen Universal Binary. Dit betekent dat de emultatie op je Macbook geemuleerd wordt, wat ervoor zorgt dat de prestaties lager liggen. Bovendien crasht de applicatie zodra je geometry offsetting probeert te doen bron

Met Bootcamp kun je Vectorworks en Autocad prima laten draaien. Het lijkt me dat de videochip het ook wel aan kan.
Ok kijk! Ja precies, ik weet dus niet hoe erg die programmas aan de videochip leunen. Of ze hier zwaar aan trekken of dat ze het meer met de cpu en geheugen doen. Als het laatste het geval is lijkt het me dus geen probleem

Verwijderd

Ik heb een interessant probleem.

Het begon er allemaal mee dat ik vandaag mn MB terug haalde, die van nieuw scherm en logicboard voorzien was. Alles sunny, ding stond al aan toen ik hem ophaalde. Vervolgens heb ik de nieuwe firmware geinstalleerd, en toen begon de ellende:

Bij het opstarten een donker (vrijwel niets te zien) of half-om-half (1 helft grijs 1 helft verticale garbage strepen) scherm en 0 actie. De enige remedie om dus op te starten is een 'PRAM reset' doen (alt-Appeltje-P-R direct na het aanzetten). Terug naar A-Mac gewandeld (voor de 10 keer in 4 maanden inmiddels :D) en die waren ook ietwat startled. Inmiddels maar weer een nieuw logic board in bestelling..

Gebeurt niet altijd trouwens maar wel redelijk regelmatig.

Iemand iets vergelijkbaars gehad?

(wat een drama die MacBook :D, dit kost echt telkens zo veel tijd..)

Repair-status ondertussen, misschien leuk:
- 2 keer topcase vervangen (stains)
- bottom case vervangen (krom)
- lcd panel vervangen (witte vlekken in t beeld)
- logic vervangen (ivm heat en whine)
- schermscharnier vervangen (gebarsten)

En daar komt straks dus nog een keer logic bij :D
Kan me niet voorstellen hoe dit financially sound is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 18:34 ]

• Greetoz
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:30:
Ik heb een interessant probleem.

Het begon er allemaal mee dat ik vandaag mn MB terug haalde, die van nieuw scherm en logicboard voorzien was. Alles sunny, ding stond al aan toen ik hem ophaalde. Vervolgens heb ik de nieuwe firmware geinstalleerd, en toen begon de ellende:

Bij het opstarten een donker (vrijwel niets te zien) of half-om-half (1 helft grijs 1 helft verticale garbage strepen) scherm en 0 actie. De enige remedie om dus op te starten is een 'PRAM reset' doen (alt-Appeltje-P-R direct na het aanzetten). Terug naar A-Mac gewandeld (voor de 10 keer in 4 maanden inmiddels :D) en die waren ook ietwat startled. Inmiddels maar weer een nieuw logic board in bestelling..

Gebeurt niet altijd trouwens maar wel redelijk regelmatig.

Iemand iets vergelijkbaars gehad?

(wat een drama die MacBook :D, dit kost echt telkens zo veel tijd..)

Repair-status ondertussen, misschien leuk:
- 2 keer topcase vervangen (stains)
- bottom case vervangen (krom)
- lcd panel vervangen (witte vlekken in t beeld)
- logic vervangen (ivm heat en whine)
- schermscharnier vervangen (gebarsten)

En daar komt straks dus nog een keer logic bij :D
Kan me niet voorstellen hoe dit financially sound is.
dat zwarte scherm heb ik soms ook..(je hoort wel de BOING?) maar alleen als ik vanuit OSX reboot.. vanuit windows werkt het altijd dus denk dat het een foutje is in iets van bootcamp?.. iig stoort me niet echt en kan het ook niet altijd "reproducen" dus tja... heb jij ook bootcamp erop staan?

wat zei A-Mac hierover? toen ik het zei wuifde ze het gelijk ook af op bootcamp en heb der verder niet echt veel aandacht aan besteed eigenlijk want volgens mij begon het ook na bootcamp (weet ik alleen niet helemaal zeker meer) verder weet ik niet of een nieuw logicboard het nu wel verhelpt.. ik denk dat ik nog wel iets langer wacht miss dat er een nieuwe rev van het board komt en met iets minder problemen aangezien ik vrij weinig zin heb wer naar utrecht te gaan weg te brengen... en dan maand later weer ofzo..

Verder vandaag 3.5 uur een vid laten encoden ding werd wel gloeiend heet en fan stond heletijd aan maar verder geen problemen...

edit: trouwens ik overtref je met 11 keer binnen 2 maanden :P

edit2: het zwarte scherm had ik ook al VOOR de firmware update.

Verwijderd

Greetoz schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:54:
[...]

dat zwarte scherm heb ik soms ook..(je hoort wel de BOING?) maar alleen als ik vanuit OSX reboot.. vanuit windows werkt het altijd dus denk dat het een foutje is in iets van bootcamp?.. iig stoort me niet echt en kan het ook niet altijd "reproducen" dus tja... heb jij ook bootcamp erop staan?

wat zei A-Mac hierover? toen ik het zei wuifde ze het gelijk ook af op bootcamp en heb der verder niet echt veel aandacht aan besteed eigenlijk want volgens mij begon het ook na bootcamp (weet ik alleen niet helemaal zeker meer) verder weet ik niet of een nieuw logicboard het nu wel verhelpt.. ik denk dat ik nog wel iets langer wacht miss dat er een nieuwe rev van het board komt en met iets minder problemen aangezien ik vrij weinig zin heb wer naar utrecht te gaan weg te brengen... en dan maand later weer ofzo..

Verder vandaag 3.5 uur een vid laten encoden ding werd wel gloeiend heet en fan stond heletijd aan maar verder geen problemen...

edit: trouwens ik overtref je met 11 keer binnen 2 maanden :P
Nou, ik heb er geen Bootcamp op nee, het probleem werd ook niet weggewuifd verder ofzo :) Ik heb trouwens ook soms dat mijn iSight het niet (juistelijk) doet, heel af en toe, dat is ook wel raar.

Ik ga dus sowieso terug zodra die nieuwe plank binnen is, maar t is vanaf mn werk ook niet zo ver lopen allemaal. Ondertussen kloot ik wat aan met RAM-configuraties.

Sta er in de winkel ook nog wel om te lachen trouwens, maar deep inside ben ik echt fucking furious op Apple :)

• Greetoz
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:02:
[...]

Nou, ik heb er geen Bootcamp op nee, het probleem werd ook niet weggewuifd verder ofzo :) Ik heb trouwens ook soms dat mijn iSight het niet (juistelijk) doet, heel af en toe, dat is ook wel raar.

Ik ga dus sowieso terug zodra die nieuwe plank binnen is, maar t is vanaf mn werk ook niet zo ver lopen allemaal. Ondertussen kloot ik wat aan met RAM-configuraties.

Sta er in de winkel ook nog wel om te lachen trouwens, maar deep inside ben ik echt fucking furious op Apple :)
iSight werkt hier goed onder osx en windows. laat ff weten of het ram nog iets uitmaakt en idd ik kan er ook daar nog wel om lachen maargoed ze hebben me erg goed geholpen kreeg ook paar keer gewoon gelijk een nieuwe mee.. en heb om eerlijk te zijn niet echt zin om hiervoor terug te gaan aangezien hij t eigenlijk gewoon doet en er verder niet echt problemen zijn. Maar misschien als ik hem dagelijks ga gebruiken op de studie dat er echt meer aan het licht gaat komen dan gaat ik uiteraard weer gewoon terug...

Maar ik ben 1.5 week gelee door de eigenaar van de a-mac terug gebeld omdat ik het toen zat was met alle problemen en ik mijn geld terug had gevraagd aan een andere medewerker.. deze was toen ik hem net aan de telefoon had alles behalve klantvriendelijk en het zou allemaal wel mijn schuld geweest zijn en ik had vast iets fout gedaan en hij twijfelde aan mij etc... toen ben ik wel ff uit mijn slof geschoten daarna was het gesprek wel wat constructiever en heeft hij me verder geholpen maar dat heeft mijn relatie met apple/amac niet veel goeds gedaan. Maargoed we zien wel hoe het loopt tis wel een horrorbook aan het worden zo onderhand en als ik me geld ervoor terug zou kunnen krijgen zou ik het doen..

edit: nog een vraagje als ik hem in sleepmode heb staan kan hij dan gewoon in de sleeve en in de tas zonder dat t te warm gaat worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Greetoz op 31-08-2006 19:10 ]

Verwijderd

Greetoz schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:09:
[...]

iSight werkt hier goed onder osx en windows. laat ff weten of het ram nog iets uitmaakt en idd ik kan er ook daar nog wel om lachen maargoed ze hebben me erg goed geholpen kreeg ook paar keer gewoon gelijk een nieuwe mee..

<snipsnip>

Maargoed we zien wel hoe het loopt tis wel een horrorbook aan het worden zo onderhand en als ik me geld ervoor terug zou kunnen krijgen zou ik het doen..

edit: nog een vraagje als ik hem in sleepmode heb staan kan hij dan gewoon in de sleeve en in de tas zonder dat t te warm gaat worden?
Tja, 't is een beetje een ++ situatie zegmaar. Die iSight deed het 1 keer helemaal niet (OSX brulde "in gebruik of niet aanwezig") en net werd het beeld groen :D Booten lijkt nu wel okay te gaan (met louter 1GB RAM erin ipv het verguisde 1.25 wat overigens prima werkte op mijn vorige mobo), maar ik vertrouw het allemaal voor geen meter natuurlijk. Volgende keer dat ik m wegbreng (keer nummer 6 geloof ik :D) vraag ik er ook wel even bij of ze m iets uitvoeriger dan normaal willen testen, ik wil dat ding echt niet meer zien dan voor het flawless werkt.

Ik zit er ook aan te denken om Apple zelf eens te contacten met mn waslijst aan defects (incl. referentie zodat ze t kunnen checken) om te zien wat hun reactie erop gaat zijn. Niet dat ik nu nog een nieuwe wil want irrationeel of niet, mijn vertrouwen dat een nieuw model in orde is is zodanig geslonken dat ik liever bij die A-Mac dude blijf komen voor mn problemen, het einde is hopelijk in zicht qua repairs. Ik wil echter wel wat pecunia zien ofzo voor alle verloren tijd, al kost t ze al klauwen met geld dit natuurlijk, maar das niet mijn schuld :D

en als ie goed sleeped (pulserend ledje, duurt soms ff nadat j m dichtklapt) is alles gewoon stone cold ja
kan zo je tas in :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 19:19 ]

• VincentG
  • Laatst online: 13-09 13:06
Een vraagje over de remote. Gebruik hem niet zo vaak en als ik hem wil gebruiken, gebeurt er niets.
In het begin kreeg ik hem aan de praat na een tijd flink wat knopjes indrukken, maar dat lukt me niet meer. Heb wel ergens gelezen dat je hem specifiek aan je Macbook kunt koppelen, maar lijkt me niet per sé nodig. Kan het zijn dat er een soort slaapfunctie in de remote zit (om batterijen te besparen wanneer de remote lange tijd niet gebruikt wordt bijv.) of doe ik iets verkeerd (richt hem wel gewoon op IR poort)?

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Greetoz
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:19:
[...]

Tja, 't is een beetje een ++ situatie zegmaar. Die iSight deed het 1 keer helemaal niet (OSX brulde "in gebruik of niet aanwezig") en net werd het beeld groen :D Booten lijkt nu wel okay te gaan (met louter 1GB RAM erin ipv het verguisde 1.25 wat overigens prima werkte op mijn vorige mobo), maar ik vertrouw het allemaal voor geen meter natuurlijk. Volgende keer dat ik m wegbreng (keer nummer 6 geloof ik :D) vraag ik er ook wel even bij of ze m iets uitvoeriger dan normaal willen testen, ik wil dat ding echt niet meer zien dan voor het flawless werkt.

Ik zit er ook aan te denken om Apple zelf eens te contacten met mn waslijst aan defects (incl. referentie zodat ze t kunnen checken) om te zien wat hun reactie erop gaat zijn. Niet dat ik nu nog een nieuwe wil want irrationeel of niet, mijn vertrouwen dat een nieuw model in orde is is zodanig geslonken dat ik liever bij die A-Mac dude blijf komen voor mn problemen, het einde is hopelijk in zicht qua repairs. Ik wil echter wel wat pecunia zien ofzo voor alle verloren tijd, al kost t ze al klauwen met geld dit natuurlijk, maar das niet mijn schuld :D

en als ie goed sleeped (pulserend ledje, duurt soms ff nadat j m dichtklapt) is alles gewoon stone cold ja
kan zo je tas in :)
Vorige keer zouden ze dat ook voor mij doen maar probleem was dat het zo maar 10 keer goed kan gaan met het "zwarte" scherm en dan dnekt a-mac he werkt... klaar. vorige keer heb ik ook gezegt dat het nu maar eens goed moet zijn.. maargoed ik zal eens mijn ram reepjes omwisselen kijken of dat helpt :). Ik heb trouwens voor al mijn problemen een Mighty Mouse gehad! yay.. lol maargoed tis iets hij zit alleen nog helemaal in plastic omdat ik hem eigenlijk kwijt wil voor een wireless versie..

en idd als de problemen zich opstapelen is het een ander verhaal kanje btw wel ff melden als het nu nog keer gaat gebeuren (zwart scherm met maar 1 gb erin) dan weten we ook of het daar dan wel/of niet aan ligt. dit is btw wel mijn eerst en laatste apple lol tenzij er niet drastisch iets met de kwaliteits controle gebeurt bij apple, want die is nu duidelijk dramatisch :'(

edit: die muis heb ik volgens a-mac van apple gekregen.. een van de managers had apple gebeld.. ik heb er wel om moeten vragen voordat ik iets kreeg! ze boden het zelf niet aan.

Verwijderd

Greetoz schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:29:
[...]

Vorige keer zouden ze dat ook voor mij doen maar probleem was dat het zo maar 10 keer goed kan gaan met het "zwarte" scherm en dan dnekt a-mac he werkt... klaar. vorige keer heb ik ook gezegt dat het nu maar eens goed moet zijn.. maargoed ik zal eens mijn ram reepjes omwisselen kijken of dat helpt :). Ik heb trouwens voor al mijn problemen een Mighty Mouse gehad! yay.. lol maargoed tis iets hij zit alleen nog helemaal in plastic omdat ik hem eigenlijk kwijt wil voor een wireless versie..

en idd als de problemen zich opstapelen is het een ander verhaal kanje btw wel ff melden als het nu nog keer gaat gebeuren (zwart scherm met maar 1 gb erin) dan weten we ook of het daar dan wel/of niet aan ligt. dit is btw wel mijn eerst en laatste apple lol tenzij er niet drastisch iets met de kwaliteits controle gebeurt bij apple, want die is nu duidelijk dramatisch :'(

edit: die muis heb ik volgens a-mac van apple gekregen.. een van de managers had apple gebeld.. ik heb er wel om moeten vragen voordat ik iets kreeg! ze boden het zelf niet aan.
Hm tja, ik ben 2 keer op 1 dag terug gegaan (vandaag) met die strepenzooi (een variatie van het zwarte scherm geloof ik) en non-booting. Eerste keer werd het al verholpen met een PRAM reset, tweede keer ook maar toen kwam t weer terug. Ze hebben het iig gezien (en kennen me ondertussen derhalve goed dat ze het ook wel onthouden).

Als het na de volgende repair niet werkt weet ik denk ik echt niet meer wat ik er mee aanmoet :) Verder hoef ik ook geen muis of dergelijke crap, ik wil gewoon een laptop die het doet. Het is zo zonde allemaal want verder is ie stil, koel en goed verder nu. Maarja, dan ga je niet zeggen van 'ok dan boot ie soms maar niet' :D

Enfin, Apple eens contacten dus. Van hun wil ik wel wat terug voor al mn tijd en moeite, zij zijn het immers die verzaken mij een normaal functionerend model te geven of hun f*cking ogen te gebruiken voor zo'n ding de fabriek verlaat. China was het? Zullen wel 5-jarigen 12-uren-dagen zitten te maken dan :D

• Greetoz
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:40:
[...]

Hm tja, ik ben 2 keer op 1 dag terug gegaan (vandaag) met die strepenzooi (een variatie van het zwarte scherm geloof ik) en non-booting. Eerste keer werd het al verholpen met een PRAM reset, tweede keer ook maar toen kwam t weer terug. Ze hebben het iig gezien (en kennen me ondertussen derhalve goed dat ze het ook wel onthouden).

Als het na de volgende repair niet werkt weet ik denk ik echt niet meer wat ik er mee aanmoet :) Verder hoef ik ook geen muis of dergelijke crap, ik wil gewoon een laptop die het doet. Het is zo zonde allemaal want verder is ie stil, koel en goed verder nu. Maarja, dan ga je niet zeggen van 'ok dan boot ie soms maar niet' :D

Enfin, Apple eens contacten dus. Van hun wil ik wel wat terug voor al mn tijd en moeite, zij zijn het immers die verzaken mij een normaal functionerend model te geven of hun f*cking ogen te gebruiken voor zo'n ding de fabriek verlaat. China was het? Zullen wel 5-jarigen 12-uren-dagen zitten te maken dan :D
Nee nouja geld geven doen ze toch niet en dan maar iets beter dan niks;) verder ja ik wil ook een werkende maargoed ik wacht het nog ff af en zal miss als het vaak gaat gebeuren wel terug gaan voor een nieuw logicboard.. ik denk dat het voor jou ook makkelijker is omdat je er dichtbij werkt voor mij is het een 100 km ritje in de auto.. niet dat ik het rijden erg vind maar ook dat kost geld + parkeren etc.. doet hij t trouwens nog met je enkele reepje ram? (ik heb er btw standaard 512 nog in zitten)

edit: ook wil ik hem nog ff gebruiken voor het geval er meer problemen komen dan hoef ik maar 1 keer terug :p ipv telkens voor 1 probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Greetoz op 31-08-2006 19:47 ]

Verwijderd

Nu nog wel. De standaard 512 kan er ook wel in e.v.t, maar ik hou wel even op de hoogte of het probleem verdwijnt nu ik dit zo gedaan heb..

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

VincentG schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:19:
Een vraagje over de remote. Gebruik hem niet zo vaak en als ik hem wil gebruiken, gebeurt er niets.
In het begin kreeg ik hem aan de praat na een tijd flink wat knopjes indrukken, maar dat lukt me niet meer. Heb wel ergens gelezen dat je hem specifiek aan je Macbook kunt koppelen, maar lijkt me niet per sé nodig. Kan het zijn dat er een soort slaapfunctie in de remote zit (om batterijen te besparen wanneer de remote lange tijd niet gebruikt wordt bijv.) of doe ik iets verkeerd (richt hem wel gewoon op IR poort)?
toen ik de remote voor het eerst gebruikte, zei mn macbook meteen dat de batterij van de remote bijna leeg was. met andere woorden, ik kreeg een macbook met een lege batterij voor de remote. misschien als je een andere haalt? kweenie hoe duur die dingen zijn..

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

johnneman schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:48:
[...]
toen ik de remote voor het eerst gebruikte, zei mn macbook meteen dat de batterij van de remote bijna leeg was. met andere woorden, ik kreeg een macbook met een lege batterij voor de remote. misschien als je een andere haalt? kweenie hoe duur die dingen zijn..
Je kunt natuurlijk ook gewoon de batterij vervangen mocht dat het geval zijn :). Anders is het net zoiets als een nieuwe auto kopen als de tank leeg is :P.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Blaxje
iTunes loopt tijdens afsluiten (Appeltje-Q) constant vast. :/

Verwijderd

Blaxje schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:22:
iTunes loopt tijdens afsluiten (Appeltje-Q) constant vast. :/
Niet zo zeuren Blaxje.

Gewoon option-command-esc doen.

• Blaxje
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:36:
[...]

Niet zo zeuren Blaxje.

Gewoon option-command-esc doen.
Ook na een restart. :'(

Verwijderd

Waarschijnlijk tog een Keynote op 12 Sept.

Miss een update voor de Macbooks. (laten we het hopen)

Verwijderd

Ondanks de nieuwe probleempjes is de gemiddelde werk-temperatuur rond de 26-27 graden. Ik geloof het niet helemaal eigenlijk maar hij voelt echt totaal niet heet aan ook.

Dat is wel een big improvement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:15:
Ondanks de nieuwe probleempjes is de gemiddelde werk-temperatuur rond de 26-27 graden. Ik geloof het niet helemaal eigenlijk maar hij voelt echt totaal niet heet aan ook.

Dat is wel een big improvement.
ach maar zometeen krijg je een nieuw logic board en dan zit je weer lekker op de vertrouwde 65 graden!:P hehe kiddin..geen last gehad van blackscreens of death?:P

en hoe is het met je iSight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 00:17:
[...]

ach maar zometeen krijg je een nieuw logic board en dan zit je weer lekker op de vertrouwde 65 graden!:P hehe kiddin..geen last gehad van blackscreens of death?:P

Tot nu toe is alles helemaal okay. Wellicht zijn die MB's toch vrij picky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt werkelijkwaar een geweldig apparaat. Ben nu zo'n 2 daagjes met mijn MBje aan het spelen en het blijft leuk :)
Al 2 keer opnieuw geinstalleerd, hihi, maar dat was meer omdat ik heel nauwkeurig ben en het mijn eerste overstap is naar Apple. Deed gewoon enkele dingen verkeerd.. en ja.. dan installeer ik maar even opnieuw :D

Wilde in eerste instantie mijn MB enkel gebruiken voor het ontwerpen van websites, maar nadat ik gisteren dat Mail eens goed bekeken heb, heb ik besloten om ook mijn persoonlijke e-mail over te zetten naar de MB en dit niet meer te doen op mijn brakke winXP machine.

Wel is het even een goede met software installeren, werkt toch allemaal net iets anders he :)

Overigens is mijn probleem dat mijn wifi uitvalt iedere keer verholpen, weet niet hoe het komt, maar na een clean install doet ie het gewoon super.

Vanavond eens mijn digitale videocamera van Sony eraan hangen, kijken wat ie doet. Hoop dat hij doet wat ie belooft, anders ga ik hem alsnog terug brengen.. haha just kidding ;)

Vroeg me wel af of er wellicht een tutorial ergens is voor dat 'pages'.. want ik wil hier wel berekeningen in gaan maken. Uren bijhouden van waar ik werk enzo.. maar zie niet echt hoe ik dat moet gaan doen,.. kan Pages dit wel? of moet ik toch maar Excel enzo gaan kopen voor de Mac?

Is er verder nog software die een must-have is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die Sony-camera gaat dat wel goedkomen.

Mijn Canon Digital Ixus werkte iig wel direct in iPhoto, terwilj je daar in Windows extra software voor nodig hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mac'ers, mijn mac-tijdperk begint alsmaar dichter en dichter te komen. Vanaf het moment dat er een upgrade is geweest van de Macbooks schaf ik mij er ook eentje aan! I can't wait to get my hands on that 'hot mama' :p Ik had graag gewacht op Leopard maar, ik kan niet wachten, mijn huidige laptop (toshiba tecra A2) verdwijnt binnen dit en 2 maanden. Ik heb er niets aan te zeggen, binnenkort ben ik laptoploos :'(

Ik weet dat het ergens op het forum al eens gevraagd is geweest maar ik vind het echt niet meer terug. Via Google geraak ik er ook niet aan. Als ik dus nu een Macbook koop en in het voorjaar van 2007 komt Leopard uit, dan was er een mogelijkheid om gratis (mits betaling verzendingskosten) Leopard te krijgen als je binnen X-aantal maanden een Mac had gekocht voor de release. Weet iemand nog hoeveel maanden dit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:39:
Beste Mac'ers, mijn mac-tijdperk begint alsmaar dichter en dichter te komen. Vanaf het moment dat er een upgrade is geweest van de Macbooks schaf ik mij er ook eentje aan! I can't wait to get my hands on that 'hot mama' :p Ik had graag gewacht op Leopard maar, ik kan niet wachten, mijn huidige laptop (toshiba tecra A2) verdwijnt binnen dit en 2 maanden. Ik heb er niets aan te zeggen, binnenkort ben ik laptoploos :'(

Ik weet dat het ergens op het forum al eens gevraagd is geweest maar ik vind het echt niet meer terug. Via Google geraak ik er ook niet aan. Als ik dus nu een Macbook koop en in het voorjaar van 2007 komt Leopard uit, dan was er een mogelijkheid om gratis (mits betaling verzendingskosten) Leopard te krijgen als je binnen X-aantal maanden een Mac had gekocht voor de release. Weet iemand nog hoeveel maanden dit was?
geen idee.. nog nooit van gehoord eigenlijk :) zou wel lekker zijn als ik dat ook mee kan pikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:39:

Nee, hoewel het hier vaak besproken wordt zal je leopard gewoon moeten kopen. Wat af en toe voorkomt bij de release van een nieuw OS is dat het oude OS meegeleverd wordt met een systeem, in dat geval kan je tegen vergoeding van verzendskosten een nieuw OS krijgen, maar dit is dus al na de release van een OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 00:17:
[...]

Goed, net uitgezet en wou weer niet booten (verticale strepen wederom). PRAM reset dan maar weer.. :D

Ik heb nog nooit zo'n slecht stuk electronica in mn bezit gehad dat me zo veel tijd kost. Apple :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou.. heb ik dus weer :D ik stap ook eens over van windows naar mac.. krijg je dit:

- printer? ik heb een HP LaserJet 1005 .. geen drivers/ondersteuning voor de mac :D
- digitale videocamera? ik heb een Sony DCR-IP7 (micro MV).. geen drivers/ondersteuning voor de mac :(

verder eigenlijk geen problemen :)

die camera boeit me niet zoveel.. gebruik dat ding toch niet zo vaak.. en dan haal ik op de pc wel alles van het bandje en dat gooi ik dan op een of andere manier wel naar de mac.
maar die printer.. balen..

weet iemand of ik wel kan printen wanneer ik gebruik zou maken van zo'n los kastje? zo'n printer-server? zou erg fijn zijn.

owja.. is er een optie voor DELETE op de mac? ik mis dat knopje wel.. omdat ik best vaak delete gebruikte tijdens het schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Misschien zou je kunnen kijken naar VuePrint, te vinden op http://www.hamrick.com/upg.html misschien werkt je printer dan wel goed.

Vueprint, windows applicatie....
Is deze link misschien wat, dan moet je even kijken naar dat HPIJS voor Mac: http://macosx.com/tech-su...laserjet-1022n/19265.html

Waarom werkt je videocamera niet, je hebt toch iMovie, dan knal je hem via firewire eraan en dan capturen maar. Heb eigenlijk nog nooit geen videocamera gezien die niet met OSX kon samenwerken.

Delete = fn+backspace of apple+backspace (in de finder)

[ Voor 19% gewijzigd door Red op 01-09-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:20:
nou.. heb ik dus weer :D ik stap ook eens over van windows naar mac.. krijg je dit:

- printer? ik heb een HP LaserJet 1005 .. geen drivers/ondersteuning voor de mac :D
- digitale videocamera? ik heb een Sony DCR-IP7 (micro MV).. geen drivers/ondersteuning voor de mac :(

verder eigenlijk geen problemen :)

die camera boeit me niet zoveel.. gebruik dat ding toch niet zo vaak.. en dan haal ik op de pc wel alles van het bandje en dat gooi ik dan op een of andere manier wel naar de mac.
maar die printer.. balen..

weet iemand of ik wel kan printen wanneer ik gebruik zou maken van zo'n los kastje? zo'n printer-server? zou erg fijn zijn.

owja.. is er een optie voor DELETE op de mac? ik mis dat knopje wel.. omdat ik best vaak delete gebruikte tijdens het schrijven.
ja zoals hierboven gezegd; usb capturen is sowieso ruk, dus gebruik je firewire en alles werkt perfect

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

...
Fn+Backspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de HP Laserjet niet met de standaarddrivers van OSX? Of heb je OSX opnieuw geinstalleerd en dan de printerdrivers ge-deselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb nog nooit gehoord van een HP printer die 't niet deed op de mac.. Maar mocht je er een gevonden hebben dan moet dit:
Inderdaad werken, zover je die wel aan de gang krijgt met die printer natuurlijk.

(Ik koop zelf overigens alleen nog printers met netwerk ingebouwd-- is gewoon zo veel handiger).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 18:19
Nou mijn macbook ligt bij de reperatie viel steeds uit vlak na het booten, en soms tijdens het werken.

Even afwachten als ze er wat aan kunnen doen (Ligt bij Cardservices).

Meer mensen met dit probleem en is dit ook opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Gamebytes schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:32:
Nou mijn macbook ligt bij de reperatie viel steeds uit vlak na het booten, en soms tijdens het werken.

Even afwachten als ze er wat aan kunnen doen (Ligt bij Cardservices).

Meer mensen met dit probleem en is dit ook opgelost?
Doe eens een google search op "MacBook random shutdown"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:02:
[...]

Goed, net uitgezet en wou weer niet booten (verticale strepen wederom). PRAM reset dan maar weer.. :D

Ik heb nog nooit zo'n slecht stuk electronica in mn bezit gehad dat me zo veel tijd kost. Apple :r
kutzooi nouja dan ga ik hem ook niet openschroeven om het ram te verwisselen... :P ... ik wacht jou reparatie wel ff af :).. kijken of het verholpen wordt als het daarna nog is is miss een reinstall een idee miss is het dan toch half software in combinatie met een bepaalde rev van het logic board... btw ik hem heb wel eens een half uur aan laten staan op het zwarte scherm dan komt opeens weer beeld en zie je het appletje met dat rond draai ding eronder maar er gebeurt niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor de 3e keer in een week tijd gebeld naar Apple. Eerste 2 keer om een split shipment gevraagd, bleek bij de 3e keer vragen dus nog steeds niet gedaan te zijn.

Ik baal hier toch een beetje van want heb em hard nodig voor school. De vrouw aan de lijn ging het nog een keer doorsturen naar de desbetreffende afdeling. Het zou vandaag of anders maandag worden veranderd, ook bij mijn bestelstatus op de website. Ze zijn vanaf gisteren weer begonnen met het verzenden van MB's vertelde ze..

Vooralsnog is het niet veranderd dus ik wacht nog tot maandag avond.

Word er wel een beetje moe van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 18:19
Gabliboeba schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:55:
[...]
Doe eens een google search op "MacBook random shutdown"
Gedaan, ik weet wat het probleem is maar ik lees dat mensen naar het vervangen van het moederbord nog steeds problemen hebben. of zijn er nieuwe revisies van het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Gamebytes schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:01:
[...]

Gedaan, ik weet wat het probleem is maar ik lees dat mensen naar het vervangen van het moederbord nog steeds problemen hebben. of zijn er nieuwe revisies van het moederbord?
Sinds ik een nieuw moederbord heb, heb ik nergens problemen meer mee, plus minder hitte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
Hebben nog mensen last van falende ethernetpoorten? Een maand geleden werd het moederbord van mijn Macbook vervangen omdat de ethernetpoort kapot was. Vandaag heeft het nieuw moederbord hetzelfde voor :( Gelukkig wordt ook deze keer alles binnen garantie vervangen. Pfff.... Weer een negatieve ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm...

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier over mensen die temperaturen van 30 graden of lager hebben op hun MB tijdens het surfen. Even een polletje om te kijken wat je 'basistemp' is na maximaal een uurtje surfen met alleen Safari of Opera etc.open, voor de rest niets open staan.

Poll: Welke temp heb je na 30 min. surfen met alleen Safari/Opera etc. open?
<30 graden
30-40 graden
41-50 graden
51-60 graden
61-70 graden
>70 graden
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=144110&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik gebruik dan wel geen safari maar opera, maar dan mag ik vast ook wel stemmen. Mijn temp na een half uur alleen browsen waarbij de macbook eerst in de slaapstand stond is rond de 26~28 graad. met firmware 10, al had ik dit met firmware 8 ook al.

afgelopen dondardag had ik hem op mijn schoot en werd het wel behoorlijk heet (opera, thunderbird en x-chat aqua open), nu staat hij weer op de icurve. heb het idee dat die icurve hem ook koeler weet te houden.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fenrir schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:06:
ik gebruik dan wel geen safari maar opera, maar dan mag ik vast ook wel stemmen. Mijn temp na een half uur alleen browsen waarbij de macbook eerst in de slaapstand stond is rond de 26~28 graad. met firmware 10, al had ik dit met firmware 8 ook al.

afgelopen dondardag had ik hem op mijn schoot en werd het wel behoorlijk heet (opera, thunderbird en x-chat aqua open), nu staat hij weer op de icurve. heb het idee dat die icurve hem ook koeler weet te houden.
Heb 'em even aangepast. Die temp onder de 30 is ongekend, dat heeft ie bij mij alleen na 1 minuut, daarna gaat ie lineair naar de 62 graden toe en dat blijft ie ook continu. Zodra ik er een youtube filmpje bij doe schiet ie met de fan aan naar de 78 graden om weer rond de 60 uit te komen. Ben benieuwd naar de uitslag van de poll als er een mannetje/vrouwtje of 30 gestemd heeft. Daarna kunnen we analyseren ;)

Over de BT muis, heb hem in de eerste week van augustus ontvangen, intensief gebruikt met een batterij en nu is die leeg. Je doet dus 8 weken met 2 batterijen. Maar vergis je niet, het zijn wel 2 lithium batterijen van 10 euro per paar. Dus als je dacht dat de aanschafprijs hoog was, die gaat in het niet vallen bij het gebruik van niet-oplaadbare batterijen. Ik doe nu de 2e originele lithium erin en ga daarna over op de IKEA/ALDI batterijen (die beter zijn dan de Duracells.... ). Wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
fenrir schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:06:

Hoe meet je dat dan? Met een thermometer op je MacBook ofzo? 30 graden lijkt me erg onwaarschijnlijk. Mijn PC loopt zelfs nog een stuk warmer. Kun je niet eens een screenshotje maken waarin je het duidelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:52:
[...]

Hoe meet je dat dan? Met een thermometer op je MacBook ofzo? 30 graden lijkt me erg onwaarschijnlijk. Mijn PC loopt zelfs nog een stuk warmer. Kun je niet eens een screenshotje maken waarin je het duidelijk maakt?
na een half uurtje kijk je even naarje iStat of je CoreDuo monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een autolader voor m'n MacBook... bestaan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:26:
[...]

kutzooi nouja dan ga ik hem ook niet openschroeven om het ram te verwisselen... :P ... ik wacht jou reparatie wel ff af :).. kijken of het verholpen wordt als het daarna nog is is miss een reinstall een idee miss is het dan toch half software in combinatie met een bepaalde rev van het logic board... btw ik hem heb wel eens een half uur aan laten staan op het zwarte scherm dan komt opeens weer beeld en zie je het appletje met dat rond draai ding eronder maar er gebeurt niks..
ja hij is nu weer weg voor een logicb swap
mocht dat nou niet helpen ga ik es reinstallen, wellicht dat dat wat doet

ik weet het ook allemaal niet en ik wil het ook niet meer weten :)
apple loopt me zo hard te fucken als klant (niet zozeer amac, maar apple dus, to be clear)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit er toch een verschil tussen istat & core duo temp

in istat geeft hij momenteel 60° en via core duo 54°

dit is enkel met safari open..

meestal staat m'n mail, itunes, amsn ook nog open & een 2e user ingelogd... en dan zit ik toch wel meestal rond een 65°

dit natuurlijk allemaal met m'n MacBook aangelsoten op het net.

ik vermoed dat het toch allemaal een beetje warmer zal worden als hij enkel op de batterij werkt...

Maar... bij deze temp is het zeker niet té warm om bv de MacBook op je schoot te houden tijdens het werken....

Ondertussen heb ik hem toch al 2 maandjes en ben er nog steeds zeer tevreden over...

een paar keer wel volledige reboot moeten doen omdat hij niet meer reageerde, maar misschien heeft dit te maken met mijn externe hd die er meestal mee op is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de grafische kaart van de Macbook krachtig genoeg om er een groot extern scherm aan te hangen ? Extern scherm als in een flinke LCD TV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:18:
Is de grafische kaart van de Macbook krachtig genoeg om er een groot extern scherm aan te hangen ? Extern scherm als in een flinke LCD TV..
Een 32 inch scherm geen probleem via vga. Echter de resolutie is de limiet. Ik weet niet wat het maximale is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
De MacBook heeft een mini-DVI-poort aan boord, terwijl de MacBook Pro is uitgerust met een Dual Link DVI-aansluiting. Meer informatie over mini-DVI en de resoluties die ondersteund worden kan je vinden op Apple Developer Connection: http://developer.apple.co...3-CH207-TPXREF119|12-inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 12:50
Ik heb mijn MacBook nu aan aantal dagen zoals ik even geleden ook al posten, en begin er steeds meer gewend aan te raken. binnenkort nog 1Gb erbij in en volgens mij is het dan de lekkerst werkende laptop/pc die ik gehad heb, hulde aan Apple en MaxOSX :). Praktisch geen problemen gehad en eigenlijk alleen maar leuke situaties, laast was ik in Utrecht en wilde ik iemand de laptop laten zien, dus ik klap em open en we hebben wat plezier met de iSight en bijbehorende effecten ;) en na 30 seconden uit de standby vraagt hij of hij verbinding moet maken met een openbaar wireless netwerk. Perfect kunnen internetten daarna, geweldig :D. En dan frontrow, hmm, alles wordt zo gemaakt dat het werkt en je er geen gezeur mee hebt. Als laatste nog Expose, geen overzicht, f10 bied de uitkomst!

Ik ben een succesvol switcher en wil ook niet meer terug :)

Dit is gewoon om even een positief woord toe te voegen, ik heb namelijk het id dat op dit topic veel mensen komen die een mac willen kopen, en dat de mensen die problemen hebben ook blijven hangen terwijl de tevreden gebruikers (zoals ik) slechts af en toe nog hiernaar terug komen omdat het topic soms een zeer negatieve "uitstraling" heeft door de vaak vele negatieve reacties van mensen die geen goede MacBook gekregen hebben.
Just mij 2 cents

ps. het toetsenbord typt ook beter dan enig gemiddeld ander laptop toetsenbord wat ik heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hercul3s schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:00:
..............

Dit is gewoon om even een positief woord toe te voegen, ik heb namelijk het id dat op dit topic veel mensen komen die een mac willen kopen, en dat de mensen die problemen hebben ook blijven hangen terwijl de tevreden gebruikers (zoals ik) slechts af en toe nog hiernaar terug komen omdat het topic soms een zeer negatieve "uitstraling" heeft door de vaak vele negatieve reacties van mensen die geen goede MacBook gekregen hebben.

..............
Juist :). En het aantal reacties over problemen met de MacBook waren mij ook opgevallen en hebben bij mij toch voor enige twijfel gezorgd. Misschien wachten tot een update, maar wie weet wanneer die komt, en heb toch iets nodig voor de studie die maandag alweer begint. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Om even in de stemming te blijven: Mijn macbook is veruit het fijnste workstation dat ik ooit gehad heb. Dat is mede te danken aan de werking van OSX, maar vooral aan het geheugenmanagment ervan:

Als je 2GB ram hebt, kun je in princiepe elke tool die je gebruikt open laten staan. Dit betekend dat na booten je elke tool 1 maal opstart, en daarna niet meer. Je kunt elke tool laten lopen vanuit het geheugen. En wegens de sleep-functie blijft het ook in het geheugen staan als de macbook uit staat.

Het grote voordeel is dat elk tool dus zonder vertraging direct te gebruiken is. Er is practisch geen vertraging bij het openen van tools/vensters. En needless to say: Dat werkt erg fijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hercul3s schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:00:
Just mij 2 cents
Ik ben ook wel happy met het product opzich hoor, maar je krijgt zo hard de vinger van Apple als er iets mis blijkt te zijn.

Een laptop door je QA laten passen waar 4 a 5 defecten in zitten is gewoon diep, diep triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:15:
ik vermoed dat het toch allemaal een beetje warmer zal worden als hij enkel op de batterij werkt...
volgens mij zit hier ook verschil in.. ik zat net ff mijn temperatuur te bekijken en deze is rond de 22/25 steeds (zit nu oplader in). terwijl dit normaal rond de 60 graden is (zonder oplader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een tevreden switcher, absoluut beste pc/laptop/notebook die je kunt kopen.
Ik heb maar een ding waar ik ontevreden over ben en dat is dat de fan mijns inziens te snel aanspringt nu, heb daar liever zelf de hand in.

Voor de rest een absolute aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:09

MrFish

Untitled

Laat ik dan ook maar eens wat algemene ervaringen posten over mijn Macbook, mijn eerste mac! :) Het is overigens een week 30 exemplaar.
Al enige tijd was ik op zoek naar een compacte laptop voor m'n studie. Ik had al een 15" Acer travelmate 800, maar na 3 jaar was die toch wel aan vervanging toe. De uiteindelijke keuze ging tussen een 12" MSI s262, een Asus U5F/W5F en de 13" Macbook (1.83 GHz).

Uiteindelijk heb ik voor de Macbook gekozen omdat ik deze dichtbij kon kopen (bij A-Mac, wel zo makkelijk voor service), deze goedkoper was en ik OSX toch wel een interessant OS vond. Ik gebruik namelijk al tijden GNU/Linux op m'n laptop, maar dat werkt helaas niet altijd even goed - vooral dingen als standby zijn problematisch. Een *nix variant op een laptop die gewoon goed werkt, had dan ook sterk mijn voorkeur... en dan kom je vrij snel bij OSX uit! Mocht ik OSX toch niet prettig gaan vinden, of ik toch windows nodig hebben voor m'n studie (scheikunde aan de UU) dan kon ik dat altijd nog met parallels of bootcamp oplossen.

De eerste indrukken zijn goed: de laptop voelt degelijk aan (in ieder geval degelijker dan mijn acer), is heerlijk klein, licht en goed afgewerkt. Wat me meteen opviel waren de kleine handigheidjes die je overal terugziet: een clipje aan de adapter om het snoer omheen te rollen, de magsafe, de afstandsbediening (die ook in bijv keynote werkt - handig met presentaties!), het ventilatierooster niet aan de onderkant maar aan de achterkant, zodat je het ding gewoon op schoot kunt hebben.

Er zijn ook nadelen. Er zijn helaas maar 2 usb poorten, lastig als je bijvoorbeeld zoals ik een muis en tablet wilt aansluiten, maar er ook nog een usb-stick bij wilt stoppen. Verder zit op het toetsenbord wat érg lekker tikt, de functietoets links van ctrl, maar dat went gelukkig wel snel. Ook heeft het (verder heerlijk werkende) trackpad geen rechtermuisknop, wat vooral lastig is als je Windows draait. Het gebruik van control klik went gelukkig ook wel snel. Voor het zwaardere muiswerk heb ik sowieso al een mighty mouse gekocht, wat ook prima werkt. De linkerbovenhoek werd in het begin een tikje warm, maar sinds de firmware update is dat ook een stuk minder. Van herrie door de firmwareupdate heb ik overigens geen last gehad..

Omdat ik een behoorlijke multitasker ben, en ook met parallels aan de slag wou, heb ik een paar dagen na aanschaf maar 2x1 GB :9 (Kingston KTA-MB667/1G) geheugen besteld. Een paar dagen later kwam dit binnen, en heb ik dit er zelf in gezet - piece of cake! (maar zorg wel voor goede kleine schroevendraaiers.) Het is een hele verademing. Wel heeft het invloed op de tijd die je op je batterij kunt werken. Zonder de uitbreiding kon ik zo'n 4,5-5 uur werken (scherm laag, airport aan - met airport uit is de 5,5-6 uur wel haalbaar) met de batterij, maar met het geheugen daalt dit toch een half uurtje tot drie kwartier. Op het batterijgebruik in slaapstand heeft het maar weinig invloed: 's nachts staat mijn macbook altijd in slaapstand, en in die ~9 uur verlies ik maar een procentje of 6. Complimentjes voor Apple, want mijn vorige laptop verloor dat zelfs als ie 's nachts uit stond.

Ook vond ik dat de standaard 60 GB schijf een beetje krap was om al mijn muziek en dergelijke op kwijt te kunnen. Daarom heb ik deze zelf (is veel goedkoper ;)) een paar dagen terug vervangen door een Western Digital Scorpio 120GB SATA. Met Carbon Copy Cloner heb ik mezelf een reinstall kunnen besparen :P Overigens is deze schijf naar mijn idee weer een tikje zuiniger dan de Seagate, ik lijk ongeveer een kwartiertje langer met de batterij te kunnen, maar ik heb dit nog niet uitgebreid getest. Als je je batterij overigens nog wat wilt rekken, dan moet je maar even googlen op speedit. Daarmee kun je je processor op 1,0 GHz forceren, wat weer wat stroom scheelt!

En dan als laatste iets waar al veel over geschreven is: het glossy scherm. Persoonlijk vind ik het een heerlijk scherm, met mooie kleuren, en wat ontzettend fel kan. Veel last van het glimmen heb ik niet, en zelfs buiten kan ik er prima mee werken (maar natuurlijk niet met dit weer :P). Ik ben benieuwd hoe dat in ruimtes gaat met veel TL's.

Al met al ben ik een tevreden switcher! Als er nog vragen zijn, brand maar los :)

[ Voor 0% gewijzigd door MrFish op 03-09-2006 00:05 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

MrFish schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:48:
Laat ik dan ook maar eens wat algemene ervaringen posten over mijn Macbook, mijn eerste mac! :) Het is overigens een week 30 exemplaar.
Al enige tijd was ik op zoek naar een compacte laptop voor m'n studie. Ik had al een 15" Acer travelmate 800, maar na 3 jaar was die toch wel aan vervanging toe. De uiteindelijke keuze ging tussen een 12" MSI s262, een Asus U5F/W5F en de 13" Macbook (1.83 GHz).
Zit ongeveer in dezelfde situatie, na 3 jaar is mijn huidige notebook ook wel een beetje aan vervanging toe. En ook ik ben aan het twijfelen, tussen 3 modellen, waaronder een macbook.
Ook vond ik dat de standaard 60 GB schijf een beetje krap was om al mijn muziek en dergelijke op kwijt te kunnen. Daarom heb ik deze zelf (is veel goedkoper ;)) een paar dagen terug vervangen door een Western Digital Scorpio 120GB SATA. Met Carbon Copy Cloner heb ik mezelf een reinstall kunnen besparen :P Overigens is deze schijf naar mijn idee weer een tikje zuiniger dan de Seagate, ik lijk ongeveer een kwartiertje langer met de batterij te kunnen, maar ik heb dit nog niet uitgebreid getest.
Wat doe je dan met jouw 60 GB schijf?
Zijn daar externe behuizingen voor zodat je die bv. als externe HDD kan gebruiken?
En is het zelf vervangen een lastige klus/vervalt je garantie er niet door?

Ikzelf zat oorspronkelijk te denken aan een 2.0 ghz Macbook, (wit) met onderwijskorting (zal voornamelijk gebruikt worden voor de studie namelijk :) ) en dan zelf 2GB extra geheugen erin zetten maar de HDD bij bestelling al laten te vergroten naar 80 of 100 GB. Maar als ik dit zo zie is de manier die jij hebt gedaan een stuk goedkoper.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
Harddisk kan je zelf vervangen, is net zo'n peanut als geheugen. Apple heeft er een manual voor geschreven en mocht het nodig zijn kan je ook dit filmpje bekijken.

edit: en niet vergeten die 'behuizing' van de oude schijf over te zetten :p

[ Voor 11% gewijzigd door justincase op 02-09-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

NiTiN schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:17:
Wat doe je dan met jouw 60 GB schijf?
Zijn daar externe behuizingen voor zodat je die bv. als externe HDD kan gebruiken?
En is het zelf vervangen een lastige klus/vervalt je garantie er niet door?

Ikzelf zat oorspronkelijk te denken aan een 2.0 ghz Macbook, (wit) met onderwijskorting (zal voornamelijk gebruikt worden voor de studie namelijk :) ) en dan zelf 2GB extra geheugen erin zetten maar de HDD bij bestelling al laten te vergroten naar 80 of 100 GB. Maar als ik dit zo zie is de manier die jij hebt gedaan een stuk goedkoper.
Mijn 60 GB schijf heb ik in een andere pc gehangen. Het is gewoon SATA, dus als je een moederboard hebt met SATA, dan past en werkt dat zonder problemen. Er bestaan ook externe 2,5" SATA behuizingen, maar die zijn vrij zeldzaam. Ik heb er hier eentje liggen, die is van AC Ryan, heb ik bij salland gehaald (niet bedoeld als spam, maar staat niet in de pw :P). De originele schijf (en de nieuwe ook) past daar in (getest, werkt prima als je tenminste ook het bijgeleverde usb-voedingskabeltje aansluit).

Het vervangen is inderdaad heel simpel en kost je niet je garantie, maar je hebt er wel een goede torx schroevendraaier voor nodig, anders kun je de 'behuizing' waar de schijf in zit, niet overzetten. Die kun je bij elke bouwmarkt gelukkig wel krijgen.

Bedenk wel goed of je echt het 2.0 model nodig hebt, want de 0.17 GHz extra heeft maar heel weinig meerwaarde. De enige reden (imho) om voor dat model te gaan is vanwege de DVD-brander. Voor die 200 euro extra koop je namelijk al 2 GB geheugen. Sterker nog: incluis studentenkorting en alle upgrades was ik voor mijn witte macbook maar 1350 euro kwijt. Dat is maar iets meer dan een 2.0 model. Die DVDtjes brand ik dan thuis wel op m'n desktop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFish schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:48:
Ook heeft het (verder heerlijk werkende) trackpad heeft geen rechtermuisknop, wat vooral lastig is als je Windows draait. Het gebruik van control klik went gelukkig ook wel snel.
Je kan ook instellen dat als je met twee vingers op je trackpad tikt het wordt gezien als rechtermuisknop. Werkt veel lekkerder dan ctrl klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Thanks, dat werkt inderdaad prettiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Qua HDD: Zelf gebruik ik altijd network drives voor de meeste data. Dus een extra grote HDD heb ik absoluut niet nodig.
Maar wat me wel erg leuk leuk lijkt, is de standaard HDD vervangen voor een 7200RPM model. Hefet iemand daar ervaringen mee? En dan vooral of het ook merkbaar sneller is als je al 2GB ram hebt? (aangezien swappen dan nauwelijks aan de orde is sowieso).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Xandrios schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:15:
Qua HDD: Zelf gebruik ik altijd network drives voor de meeste data. Dus een extra grote HDD heb ik absoluut niet nodig.
Maar wat me wel erg leuk leuk lijkt, is de standaard HDD vervangen voor een 7200RPM model. Hefet iemand daar ervaringen mee? En dan vooral of het ook merkbaar sneller is als je al 2GB ram hebt? (aangezien swappen dan nauwelijks aan de orde is sowieso).
Ja, ik zelf. Kijk voor m'n ervaring ergens in dit topic. Ik zou zeggen: DOEN! Ook 2 Gb, en 7200 toeren, maar snelheidsverschil is toch wel drastisch.

[ Voor 7% gewijzigd door BaSsDruM op 03-09-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg soms last van zwarte vierkante vakken op willekeurige plekken op het scherm? En ik heb geen idee waar het door komt... iemand die me dit kan vertellen? :)

edit:
Ah heb al gevonden hoe het komt, VoiceOver heb ik aangeschakeld toen ik een verse refresh wilde doen met safari, onder windows was dit namelijk CTRL+F5 wat in Mac OS X VoiceOver inschakeld :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
apple store offline?
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:18:
van de Apple site:
Extended desktop and video mirroring: Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to 1920 x 1200 pixels on an external display, both at millions of colors (http://www.apple.com/macbook/specs.html)

uit de Manual:
Note: Your MacBook supports external display resolutions up to 1920 x 1200 on Apple
DVI displays and up to 1600 x 1200 on VGA displays.
(http://manuals.info.apple...ook_13inch_UsersGuide.pdf)

[ Voor 94% gewijzigd door Phusebox op 03-09-2006 10:24 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik wou 't net zeggen :) Alleen de US, de NL store niet...

edit. Ik hoor net dat het gewoon om onderhoud gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Gabliboeba op 03-09-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

MrFish schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:56:
[...]

Bedenk wel goed of je echt het 2.0 model nodig hebt, want de 0.17 GHz extra heeft maar heel weinig meerwaarde. De enige reden (imho) om voor dat model te gaan is vanwege de DVD-brander. Voor die 200 euro extra koop je namelijk al 2 GB geheugen. Sterker nog: incluis studentenkorting en alle upgrades was ik voor mijn witte macbook maar 1350 euro kwijt. Dat is maar iets meer dan een 2.0 model. Die DVDtjes brand ik dan thuis wel op m'n desktop ;)
Op zich wel een terechte opmerking, hmmz...

Heb nu op mn notebook en powermac een DVD brander, maar gebruik het idd nauwelijks. Goede tip dus, en bespaart me dus ook een boel als ik het op deze manier aanpak! :D

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiTiN schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:33:
[...]

Op zich wel een terechte opmerking, hmmz...

Heb nu op mn notebook en powermac een DVD brander, maar gebruik het idd nauwelijks. Goede tip dus, en bespaart me dus ook een boel als ik het op deze manier aanpak! :D
Bedenk je ook dat, wanneer je video's wilt gaan bewerken (wat heel aantrekkelijk is op je macbookje met 2048GB RAM) dat je die dan niet vanaf je macbookje kunt branden.
Verder is een DVD brander juist heel erg handig. Als je onderweg bent en je wilt even een dvd-tje kopieren (bijvoorbeeld van iemand uit je projectgroep op school of weet ik van wie).

Ik heb er juist specifiek voor gekozen voor de 2,0GHz MacBook (de witte dan wel) JUIST voor die DVD brander.

Maar goed. Het is maar net of je hem denkt te gaan gebruiken. Hem naderhand inbouwen is helaas geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heeft iemand al info of er op de apple-expo (12-16 sept 2006) nieuwe zaken worden gepresenteerd? Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en ga over naar OSX, maar mijn voorkeur gaat uit naar de tweede generatie MacBook.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vries335 schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:44:
Heeft iemand al info of er op de apple-expo (12-16 sept 2006) nieuwe zaken worden gepresenteerd? Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en ga over naar OSX, maar mijn voorkeur gaat uit naar de tweede generatie MacBook.
Vanzelfsprekend zullen er nieuwe dingen gepresenteerd worden. Maar denk meer dat dit meer te maken gaat hebben met de toekomstige functies van Apple iTunes.

Verder zullen er ook nieuwe producten gelanceerd worden. Denk aan een eventuele opvolger van de ipod nano.

Ik verwacht eigenlijk niet dat ze de macbook met een nieuwe processor gaan uitbrengen. Wellicht dat ze een reeks toevoegen. Misschien een nieuw model in het zwart. Of een zwarte mighty mouse :P voor al die mensen die zo'n lelijk wit ding naast hun prachtige zwarte macbook hebben staan :)

Gewoon nu je Appletje kopen, heb je er ook echt wel plezier van hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:01:
[...]

Vanzelfsprekend zullen er nieuwe dingen gepresenteerd worden. Maar denk meer dat dit meer te maken gaat hebben met de toekomstige functies van Apple iTunes.

Verder zullen er ook nieuwe producten gelanceerd worden. Denk aan een eventuele opvolger van de ipod nano.

Ik verwacht eigenlijk niet dat ze de macbook met een nieuwe processor gaan uitbrengen. Wellicht dat ze een reeks toevoegen. Misschien een nieuw model in het zwart. Of een zwarte mighty mouse :P voor al die mensen die zo'n lelijk wit ding naast hun prachtige zwarte macbook hebben staan :)

Gewoon nu je Appletje kopen, heb je er ook echt wel plezier van hoor :)
Zowat elke laptop fabrikant heeft deze maand core 2 duo's uitgebracht, de kans is reeel dat macbooks al een upgrade krijgen, hopelijk 12 september, ten laatste 16 september.

Ik wacht nog af tot dan, deze week bestel ik al wel 2GB ram en 120GB hd. Komt er geen upgrade dan bestel ik gewoon het huidige model. Maar die 9 dagen heb ik er nog wel voor over om even te wachten om te zien wat het word ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 09:11:
Ik lees hier over mensen die temperaturen van 30 graden of lager hebben op hun MB tijdens het surfen. Even een polletje om te kijken wat je 'basistemp' is na maximaal een uurtje surfen met alleen Safari of Opera etc.open, voor de rest niets open staan.

Poll: Welke temp heb je na 30 min. surfen met alleen Safari/Opera etc. open?
<30 graden
30-40 graden
41-50 graden
51-60 graden
61-70 graden
>70 graden
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
zo, de gemiddelde temp zit zo rond de 50 graden, de meeste mensen zitten tussen de 50 en 60 graden na een half uurtje. Ik heb met 62-64 graden toch een warmere MacBook dan de meesten, misschien dat de 2GB i.c.m. 2.0 van invloed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey jongens, heb eigenlijk een heel klein vraagje om te kijken of er meer mensen problemen mee hebben.

Mijn toetsenbord werkt heel erg lekker. De toetsen typen heel zacht en voelen solide aan. Op eentje na.. de ENTER. Ik heb een Nederlands toetsenbord en mijn enter zit dus aan de rechterkant en is heel dun maar wel hoog.

Wanneer ik deze indruk moet ik hem echt helemaal bovenaan aantikken, anders reageert hij niet :(

Is dit normaal? Of moet ik terug naar de winkel? Kunnen ze er iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:57:
Is dit normaal? Of moet ik terug naar de winkel? Kunnen ze er iets aan doen?
Nee, dit is niet normaal :) De enter hoort ook aan de onderkant te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Ik heb nu de zwarte Macbook met 80 gb aan opslag ruimte. Ik wil binnenkort toch een andere HD erin zetten, eentje die groter/sneller/stiller is. Nu zit er een Seagate in. Bij mijn vorige laptop bleek het toch wel lastig, want snel is meestal niet stil. Groot is volgens mij wel weer sneller.

Wat zou nu de beste mix zijn met de nadruk op stilte?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.