[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.162 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik trouwens gewoon mijn Logitech UltraX tobo en MX518 muis blijven gebruiken met volledige functies? (Scroll wheel, page back/forward e.d.)

Al dan wel of niet met speciale drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@ Pixxa:
Kan vectorworks met autocad tekeningen omgaan dan? Anyway. Aangezien je in 3D werkt en nog al wat polygonen moet renderen vrees ik het ergste voor je videokaart. Je zou hier even systeemeisen kunnen opzoeken: http://www.nemetschek.net/upgrade/index.php
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:47:
kan ik trouwens gewoon mijn Logitech UltraX tobo en MX518 muis blijven gebruiken met volledige functies? (Scroll wheel, page back/forward e.d.)

Je kan het allemaal gebruiken maar volgens mij ondersteunde de logitech driver niet alle knoppen van die muis.

[ Voor 45% gewijzigd door Matias op 28-08-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:47:

Ik heb met USB overdrive de extra knoppen van mijn Logitech MX1000 werkend gekregen, Exposé op de duimknop is echt verdomd handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n (al 1 keer replaced) topcase begint weer te vlekken trouwens, dit is echt niet te geloven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zody schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:11:
[...]

Is dit niet wat je zoekt? Die link doet het niet dus hier even een screenshot die ik net heb gemaakt:

[afbeelding]
Ik zeg niet voor niks Tucano, dat is een merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Mijn Dashboard crasht constant. Dan komt er een venster met "Het programma DashboardClient is onverwacht gestopt" en als ik dan open opnieuw klik is mijn Dashboard helemaal leeg. Als ik dan om het even welke widget open dan crasht ie opnieuw :/. Ik heb helemaal niks nieuws geinstalleerd ofzo. Iemand een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

hoi, hier een tevreden macbook gebruiker. maar, ik heb nog wel een klein puntje

als ik mijn macbook uit zet, en ik klap het beeldscherm dicht vóórdat mn macbook uit is, dan gaat hij naar de slaapstand. maar ik wil hier niet op wachten, elke acer of hp laptop heeft deze functionaliteit ook.

instellen dat de macbook UIT gaat ipv naar standby als ik t beeldscherm dicht zou doen gaat ook niet op. want ik moet mijn scherm dicht doen als ik mijn externe tft monitor + toetsenbord en muis wil gebruiken. (als je het scherm open laat en je verbind een externe monitor krijg je de externe monitor niet als primaire ingesteld, en als dat wel zo is dan blijft het scherm widescreen, dus dan benut je de externe monitor niet helemaal)

btw; apple wil wel dat je goed omgaat met je accu (als in, vaak volledig opladen, en zo min mogelijk de accu maar voor de helft opladen, etc), maar als je dus van die functionaliteit wilt genieten die ik net opnoemde (monitor dicht, extern scherm toetsenbord en muis) dan is het wel een vereiste dat je de macbook op het lichtnet hebt aangesloten. en dat zou je dan evt. niet willen omdat je macbook zn accu nog niet helemaa leeg is. snappen jullie?

en als laatste, ik kan geen 'dvd-to-ipod' video converter vinden waarmee je de film (in mijn geval muziek dvd) kunt splitten in hoofdstukken. lijkt me wel makkelijk voor muziek. ivm losse nr's. ik heb wel eens een applicatie gezien die dit kon, maar die was voor windows

edit; hej, ik kom er net achter als je de macbook aanzet (met alles gekoppeld, stroom, toetsenbord, externe monitor, etc), en dan gwoon het scherm dichtdoet, de macbook opstart zoals ik t wil (goede weergave op externe monitor), zonder dat je (wat ik dus dacht) hem 1st moet laten booten, daarna scherm dicht, macbook naar standby, en dan op any key drukken om de macbook uit de slaapstand te halen zodat ie autom. overschakelt naar geen-wide-screen-scherm-etc (zo stond het in de handleiding)

[ Voor 24% gewijzigd door johnneman op 28-08-2006 18:40 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Nou, hoe je de sleep functie uitzet als je hem dicht klapt dat weet ik niet. Maar ehm, ik zet mijn macbook nooit UIT. Dat doen de meeste mac gebruikers ook nooit, hij zit gewoon altijd in de slaapstand als je hem niet gebruikt. Dat is juist 1 van de voordelen van die functie.

En als jij je macbook in slaapstand zet, netjes aansluit aan een externe monitor dan moet hij van resolutie wisselen die je ingesteld hebt voor je externe monitor. Zo doe ik dat ook met mijn 21" crt op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

johnneman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:21:
hoi, hier een tevreden macbook gebruiker. maar, ik heb nog wel een klein puntje

als ik mijn macbook uit zet, en ik klap het beeldscherm dicht vóórdat mn macbook uit is, dan gaat hij naar de slaapstand. maar ik wil hier niet op wachten, elke acer of hp laptop heeft deze functionaliteit ook.
Elke Acer of hp gaat dan ook kut om met sleep. Eigenlijk is dit gewoon iets dat voortkomt uit jaren Mac-portable-cultuur: Geen enkele echte Mac-gebruiker (dus geen recente converts want die doen 't dus 'fout' omdat ze gewend zijn dat 't kut werkt) zet z'n laptop uit. Ze worden allemaal dichtgeklapt en later weer opengeklapt, waarna men meteen verder kan werken zonder te wachten op het booten. Dat heeft ook geen nadelige gevolgen voor de computer en nauwelijks voor de batterij.
btw; apple wil wel dat je goed omgaat met je accu (als in, vaak volledig opladen, en zo min mogelijk de accu maar voor de helft opladen, etc), maar als je dus van die functionaliteit wilt genieten die ik net opnoemde (monitor dicht, extern scherm toetsenbord en muis) dan is het wel een vereiste dat je de macbook op het lichtnet hebt aangesloten. en dat zou je dan evt. niet willen omdat je macbook zn accu nog niet helemaa leeg is. snappen jullie?
Dat maakt geen drol uit voor de batterij, kun je zonder problemen doen. Li-Ion batterijen zijn juist uitgevonden om dit zonder problemen aan te kunnen.

Ideaal is in principe iemand die er op werkt met de AC aangesloten, dan wat mobiel werkt en daarna weer oplaadt. 't gaat er bij Li-Ionbatterijen niet om dat je 'm helemaal leeg laat lopen alvorens je 'm oplaadt. "In beweging houden" is goed genoeg.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Macbook gaat sinds een raar probleempje gisteren ook in slaapstand (ipv. sluimer) als ik hem dichtklap, of als ik op "sluimer" druk in het menu. Maar ja, ik kan er nu al mee leven :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dan wel een convert opzich (en wat voor ervaring zeg, damn :D) maar ik heb vanaf het begin ook echt nooit de behoefte gehad om mijn laptop uit te zetten. Waarom zou je als je 'm gewoon dicht kunt vouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:09:
Ik ben dan wel een convert opzich (en wat voor ervaring zeg, damn :D) maar ik heb vanaf het begin ook echt nooit de behoefte gehad om mijn laptop uit te zetten. Waarom zou je als je 'm gewoon dicht kunt vouwen?
Omdat dat stroom kost???

Het liefst heb ik overigens dat hij niks doet als ik hem dicht klap, maar ik ben dan ook een controlfreak.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:09:
[...]

Omdat dat stroom kost???

Het liefst heb ik overigens dat hij niks doet als ik hem dicht klap, maar ik ben dan ook een controlfreak.
Please, ik heb hem 4 dagen in sleep gehad zonder stroom eraan en toen stond mijn accu op 86%. Dus dat is een dusdanig laag verbruik dat je het echt niet merkt aan je energie rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hoeveelheid is toch verwaarloosbaar? Tenzij je onverwacht lang met 1 accu charge moet doen, maargoed, dat is geen normaal usage pattern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:12:
[...]

Please, ik heb hem 4 dagen in sleep gehad zonder stroom eraan en toen stond mijn accu op 86%. Dus dat is een dusdanig laag verbruik dat je het echt niet merkt aan je energie rekening.
Nee, maar als ik hem morgenochtend in de trein wil gebruiken, dan zet ik hem nu in deep-sleep, stop ik hem in mijn tas, en klik ik hem in de trein weer aan. In plaats van 93% heb ik dan 99%, en dat telt aardig mee :)

Voor mij telt elk beetje, vandaar dat ik vaak deep-sleep gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maargoed, die hele MacBook begint voor mij een beetje een triest verhaal te worden met al die defecten en nu voor keer nummer 2 stains :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:47:
Maargoed, die hele MacBook begint voor mij een beetje een triest verhaal te worden met al die defecten en nu voor keer nummer 2 stains :D
Je hoeft je zelf niet te herhalen, het is heel vervelend dat je een slecht model hebt. Maar het is irritant om iemand steeds tussendoor te zien gillen "ja, maar ik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

CyBeR schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:03:
[...]

Elke Acer of hp gaat dan ook kut om met sleep. Eigenlijk is dit gewoon iets dat voortkomt uit jaren Mac-portable-cultuur: Geen enkele echte Mac-gebruiker (dus geen recente converts want die doen 't dus 'fout' omdat ze gewend zijn dat 't kut werkt) zet z'n laptop uit. Ze worden allemaal dichtgeklapt en later weer opengeklapt, waarna men meteen verder kan werken zonder te wachten op het booten.
Hoe een pc daarmee omgaat kan je instellen hoe je dat zelf wil hebben, niets kut aan...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rob schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:30:
[...]

Hoe een pc daarmee omgaat kan je instellen hoe je dat zelf wil hebben, niets kut aan...
Ja dat snap ik maar dat gaat vaak genoeg mis. Of denk je dat er geen reden is dat pc gebruikers altijd hun laptop afsluiten ipv gewoon dichtklappen en weglopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, 1-0 voor Acer laptops dan als je het zo bekijkt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

CyBeR schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:09:
[...]

Ja dat snap ik maar dat gaat vaak genoeg mis. Of denk je dat er geen reden is dat pc gebruikers altijd hun laptop afsluiten ipv gewoon dichtklappen en weglopen?
Ik denk dat het komt omdat men geen kennis heeft van de mogelijkheden.

Ontopic: Heeft Apple iets bekend gemaakt over het gebruik van de Merom cpu?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:11:
[...]

Je hoeft je zelf niet te herhalen, het is heel vervelend dat je een slecht model hebt. Maar het is irritant om iemand steeds tussendoor te zien gillen "ja, maar ik"
Ik vind dat ik er het recht op heb om een beetje te zeiken. Sommige van ons worden zo f*cking hard genaaid door de zogenaamde messias Apple, en dat mag de wereld wat mij betreft weten ook. Zeg ervan wat je wilt, maar zo ver had een hier verguisd merk als Dell het nooit laten komen. Apple doet liever arrogant en voorziet mijn retailer in geen andere optie dan repair na repair. Iemand had het wel over een 4-strikes-out-regeling maar blijkbaar zijn ze zo happig de klant daarover te informeren dat ik er nog niks over heb kunnen vinden, laat staan dat het me verteld is.

(we hebben het wel over 4 tot 5 repairs op een product van nog een half jaar oud he, dat is echt vet belachelijk)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:43:
Ik vind dat ik er het recht op heb om een beetje te zeiken. Sommige van ons worden zo f*cking hard genaaid door de zogenaamde messias Apple, en dat mag de wereld wat mij betreft weten ook. Zeg ervan wat je wilt, maar zo ver had een hier verguisd merk als Dell het nooit laten komen. Apple doet liever arrogant en voorziet mijn retailer in geen andere optie dan repair na repair. Iemand had het wel over een 4-strikes-out-regeling maar blijkbaar zijn ze zo happig de klant daarover te informeren dat ik er nog niks over heb kunnen vinden, laat staan dat het me verteld is.

(we hebben het wel over 4 tot 5 repairs op een product van nog een half jaar oud he, dat is echt vet belachelijk)
Ongetwijfeld heb je het recht om te zeiken tegen apple of het al dan niet geldig is ging mijn opmerking ook niet over, maar het feit dat je binnen een paar berichten jezelf herhaalt in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:11:
[...]

Ongetwijfeld heb je het recht om te zeiken tegen apple of het al dan niet geldig is ging mijn opmerking ook niet over, maar het feit dat je binnen een paar berichten jezelf herhaalt in deze thread.
Okay, point taken. Just had to get rid of my anger geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm mijn MacBook kreeg net opeens last van een opvlieger, opeens 100% CPU, werd 85 graden ondanks SMC upgrade en kon geen programma's meer starten... ze bleven maar stuiteren :\ gaat lekker met die problemen de laatste tijd bij mijn MacBookje... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:37:
Hmm mijn MacBook kreeg net opeens last van een opvlieger, opeens 100% CPU, werd 85 graden ondanks SMC upgrade en kon geen programma's meer starten... ze bleven maar stuiteren :\ gaat lekker met die problemen de laatste tijd bij mijn MacBookje... :X
reboot heeft dat toch denk ik wel verholpen, software kan nou eenmaal vastlopen... zelfs mac software ;).. mijn macbook gebruik ik nu al een aantal dagen zonder echte problemen (soms alleen bij reboot een zwart scherm als ik vanuit OSX naar windows wil gaan (windows-> osx werkt gewoon ) dus ik denk een bootcamp bugje maar is makkelijk te verhelpen met de pram reset ;)))

verder geen problemen ik gebruik osx en windows doormekaar totdat ik meer geheugen heb (zit nu nog op 512) gebruik ik iets meer windows omdat het gewoonweg stuk sneller is en perfect werkt en ik alle software ervoor heb.

nog een vraagje: hebben mensen hier een LaRobe skin? ik wil de zwarte halen maar vroeg me af of er ervaringen waren nadat 1 user hier geklaagd had over een vlekkende macbook van de tucano (wat ik vreemd vind maargoed) zie ik geen reden het risico eventueel te lopen en de Larobe is ook wit van binnen en vind ik net zo mooi.

ook heb ik de update gedaan.. de fan slaat redelijk snel aan op m;n schoot maar gewoon op een tafel alleen bij trackmania opt moment :P

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn MacBook werk perfect en als overstapper geniet ik er met volle teugen van.

Ableton Live en mn usb Maya soundkaart werken perfect :D Verder, wat is Mac OS X een geniaal OS!

Het enige probleem is mijn "hangende" . (punt) toets. Als ik die intyp blijf hij vaak even vastzitten en "floept" dan terug. Iemand hier ervaring mee? (is namelijk best irritant, vooral bij veel typen)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:03:
Mn MacBook werk perfect en als overstapper geniet ik er met volle teugen van.

Ableton Live en mn usb Maya soundkaart werken perfect :D Verder, wat is Mac OS X een geniaal OS!

Het enige probleem is mijn "hangende" . (punt) toets. Als ik die intyp blijf hij vaak even vastzitten en "floept" dan terug. Iemand hier ervaring mee? (is namelijk best irritant, vooral bij veel typen)
ff uitvoerig getest hier niet.. maar probeer er eens hard onder te blazen of voorzichtig de stofzuiger erboven... en anders ff apple bellen ws kan een apple service centre het voor je oplossen terwijl je wacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier last van?

http://www.macbookrandomshutdown.com/

ik heb er niets over gelezen op dit forum, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:38:

Ja, hier hebben meer mensen last van. Heeft volgens mij ook wel op de frontpage gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb ik Haarlem ook gezien dat iemand liep te klagen dat haar skin vlekken had gemaakt op haar macbook. en op een witte zie je dat zo snel ;)

ging over een tucano microfiber

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
fenrir schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:11:
ik heb ik Haarlem ook gezien dat iemand liep te klagen dat haar skin vlekken had gemaakt op haar macbook. en op een witte zie je dat zo snel ;)

ging over een tucano microfiber
lijkt me duidelijk dan dat ik niet voor de Tucano ga. Het lijkt me niet dat de witte binnenkant van de LaRobe vlekt ;).. iig niet als je het een beetje schoon houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb een zwarte Tucano skin voor mijn iBook, al meer dan anderhalf jaar, en geen vlekje te zien... :X

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:33:
Ik heb een zwarte Tucano skin voor mijn iBook, al meer dan anderhalf jaar, en geen vlekje te zien... :X
tja misschien is de iBook toch ander materiaal dan de Macbook maargoed waarom zou ik het risico lopen als het mij persoonlijk niet uitmaakt welke ik neem (gaat immers erom dat hij beschermt is!) ik zie geen reden om de tucano te nemen met het risico (hoe klein het ook is of miss wel onzin) op vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deKniP
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 20:04
Heb net een zwarte Tucano skin gekocht bij A-Mac. De verkoper raadde me idd aan het ding eerst een keer in de wasmachine te gooien zodat overvloedige kleurstoffen door het rioolputje zouden verdwijnen. Net uit de machine gehaald en is nu al weer droog. Toch wel een fijn materiaal, dat Neopreen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006

Mijne is nu in repair, moederbord wissel. Duimen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online

Er is een post over verschenen op Digg. Nogal wat commotie er omheen dus ik neem aan dat veel mensen dit probleem hebben:

http://digg.com/apple/Tes...l_Mac_for_hardware_faults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat mijn accu niet meer zo goed is. Wat ik vandaag op accu gedaan heb:

-Een aflevering van Prison Break uitgepakt
-Prison Break gekeken
-Een minuut of 3 geprobeerd een verbinding te krijgen met een accespoints.

Alles gedaan op full-brigthness, en alleen bij het laatste airport aan. Mijn accu staat nu op 50%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:19:
Ik ben bang dat mijn accu niet meer zo goed is. Wat ik vandaag op accu gedaan heb:

-Een aflevering van Prison Break uitgepakt
-Prison Break gekeken
-Een minuut of 3 geprobeerd een verbinding te krijgen met een accespoints.

Alles gedaan op full-brigthness, en alleen bij het laatste airport aan. Mijn accu staat nu op 50%...
Coconut Battery of iets dergelijks al geprobeerd? Ik keek vroeger ook series etc (prison break) op mn iBook maar afhankelijk van het programma hakte dat soms wel hard in op de batterij tijd. VLC lijkt in mijn ervaring het zuinigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:23:
[...]

Coconut Battery of iets dergelijks al geprobeerd? Ik keek vroeger ook series etc (prison break) op mn iBook maar afhankelijk van het programma hakte dat soms wel hard in op de batterij tijd. VLC lijkt in mijn ervaring het zuinigst.
Ik gebruik inderdaad VLC, en ja, full brightness is niet zuinig, maar lager is niet te doen in de woonkamer.
(tot 2,5 uur als je een dvd afspeelt en tot 3,5 uur als je geheel draadloos werkt)
Dat haal ik nog niet eens (die 2.5 uur), en dat zou zelfs zo moeten zijn als mijn DVD-drive aan het draaien is.

Zo maar even met Cococunt Battery aan de slag, ik zit overigens al op 48 cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

kun je trouwens een extra losse accu kopen voor je macbook? kon het nergens vinden in de apple store... mijn accu levensduur is trouwens flink achteruit gegaan sinds ik er 2GB aan ram in heb zitten

[ Voor 4% gewijzigd door airliner op 29-08-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
airliner schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:35:
kun je trouwens een extra losse accu kopen voor je macbook? kon het nergens vinden in de apple store... mijn accu levensduur is trouwens flink achteruit gegaan sinds ik er 2GB aan ram in heb zitten
Volgens mij kun je een nieuwe accu voor 50 euro kopen, als je de oude ook mee terugstuurt.
Via via gehoord, dus bind me er niet op vast.

*edit: 130 dus, zoals hieronder vermeld.*

[ Voor 5% gewijzigd door Blaxje op 29-08-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airliner schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:35:
Kost in de Online store als ik mij niet vergis €129.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

maar dat is geen extra accu dan... ;)

idd jah... http://store.apple.com/Ap.../3.0.19.1.0.8.25.7.11.4.3 (ik zocht op accu |:( )

139 :o

[ Voor 69% gewijzigd door airliner op 29-08-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

edit:
Ik zeg wel niks meer, weer te laat :X :+

[ Voor 99% gewijzigd door Daedalus op 29-08-2006 13:41 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
airliner schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:38:
maar dat is geen extra accu dan... ;)
Laat maar, post verkeerd begrepen. Ik zeg al niks meer. :') :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€139, tientje meer. Is alsnog netjes :)

Cococunt zegt overigens 5047 mAh van de 5200 mAh, 51 cycles en 2 maanden oud (aanschaf: 30 juni).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Blaxje schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:37:
[...]

Volgens mij kun je een nieuwe accu voor 50 euro kopen, als je de oude ook mee terugstuurt.
Via via gehoord, dus bind me er niet op vast.

*edit: 130 dus, zoals hieronder vermeld.*
Wat is die 50-euro-omruilactie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

offtopic:
maaruh... ff flink offtopic

waarom zit er bij os 10 geen "ms paint" achtig progje? of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airliner schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:45:
offtopic:
maaruh... ff flink offtopic

waarom zit er bij os 10 geen "ms paint" achtig progje? of kijk ik verkeerd?
Voorvertoning toch?

Als je echt wilt editen is "The Gimp" misschien wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:16:
[...]

Voorvertoning toch?

Als je echt wilt editen is "The Gimp" misschien wat.
De Gimp is niet zo lekker als Paint met pixel editen. Ik heb ook nog geen goed alternatief gevonden. Daarom gebruik ik stiekem Paint in Virtual PC :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 15:08
Seashore :)
Screenshotje: http://upload.xandrios.net/Picture%208.png

Iets uitgebreider dan Paint, maar nog steeds prima bruikbaar voor pixel-prutsen ;)
Download: http://seashore.sourceforge.net/download.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Xandrios schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:31:

Iets uitgebreider dan Paint, maar nog steeds prima bruikbaar voor pixel-prutsen ;)
offtopic: hoe sorteer je je dock iconen met een [spatie] ertussen? Of kan je dat gwn schuiven slepen etc?

*kan nu niet testen

[ Voor 7% gewijzigd door Tristan op 29-08-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Das simpelweg een 'programma' die je in je dock zet. Met als verschil dat het programma niets doet, en een doorzichtig icoon heeft :) Puur bedoeld als 'spacer' dus :)

http://upload.xandrios.net/spacer.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios, niet om te zeuren, maar mischien kun je het moderator-gedeelte van GoT even weg "SeaSjorren" ? Dat is naar mijn mening nog altijd iets dat users nieuwsgierig behoort te maken :)

/edit: Bedankt! Het klonk misschien zeikerig, maar ik vind het admin-paneel altijd al iets mysterieus hebben, hoe gek dat ook klinkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Iedereen kan dat gewoon zien bij Parse (de maker van de forumsoftware) hoor ;) Maargoed, heb 't even voor je weggehaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

ik heb wat beters gevonden denk... en het is nog freeware ook :D (en universal binary)
http://mac.softpedia.com/get/Graphics/Pixen.shtml
http://www.opensword.org/Pixen/

_/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door airliner op 29-08-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kwam ie binnen m'n eerste laptop, m'n eerste mac. Echt mooi ding.

Maar jezus dat mac os is echt effe wenene :| is er niet ergens een instructie video lol, als ik een safari window open heb wat is de snelkoppeling om hem te sluiten ik d8 te lezen applelogo+' maar dat doet niks :o

Ik wil bootcmap erop zette, maar kan dat ook als je winxp zo'n oude non sp patched is? Is er iemand hier van de TUDelft die mede mac'er wil helpe volgende week ? :P Ehm nu lee sik dat bootcampe en cd moe tkunne branden maar mn macbook heeft geen brander :X dus moet echt een mac'er vinden neem ik aan nu?

Btw er kwam zon programmatje voorbij hier dat je battery info kan checken hoeoud ie is enzo, maar kan de link nietmeer vinden pls repost ;o

En waar kan ik eigenlijk zien hoewarm mn cpu is? Oh en hoe zit het met updaten dat mensen dan lawaaige macbook krijge, moe tik nou beter wel of niet updaten(lijkt me nodig voor bootcamp volgensmij?)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:20:

Maar jezus dat mac os is echt effe wenene :| is er niet ergens een instructie video lol, als ik een safari window open heb wat is de snelkoppeling om hem te sluiten ik d8 te lezen applelogo+' maar dat doet niks :o
Probeer 'ns MacMiep. Daarnaast heeft Apple zelf ook o.a. de Mac 101 en de Switch 101.
Ik wil bootcmap erop zette, maar kan dat ook als je winxp zo'n oude non sp patched is? Is er iemand hier van de TUDelft die mede mac'er wil helpe volgende week ? :P
Je kunt zover ik weet gewoon een oude versie van Windows XP (dus met SP1 of helemaal geen SP) gebruiken voor de installatie. Je kunt dan alleen niet alle drivers installeren (maar ik dacht nog wel los). Beter is om SP2 te slipstreamen in je Windows XP cd.
Btw er kwam zon programmatje voorbij hier dat je battery info kan checken hoeoud ie is enzo, maar kan de link nietmeer vinden pls repost ;o
coconutBattery
En waar kan ik eigenlijk zien hoewarm mn cpu is?
Temperature Monitor.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm nu lee sik dat bootcampe en cd moe tkunne branden maar mn macbook heeft geen brander :X dus moet echt een mac'er vinden neem ik aan nu?
Eh, er worden geen macbooks verkocht zonder cd brander (wel zonder dvd brander) dus als jij geen cd brander in je macbook hebt zitten krijg je van mij een applaus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh lol ik wist nieteens dat er een cd brander inzat! :D mooi :)

trouwens ik heb als mn beeldscherm beetje botst of trilt zie ik links grote kringen O.o is dit een bekend iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je zeg maar op je scherm drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

[..]
Met Cmd-W (appeltje-w dus) sluit je een tab of window, en met Cmd-Q sluit je een applicatie. Verder zijn veel sneltoetsen hetzelfde als in Windows, maar dan met de appel-toets :) Cmd-` is voor het switchen tussen de windows van een applicatie, maar dat is sinds de komst van Expose (F10) niet meer zo veel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:18:
Dat je zeg maar op je scherm drukt?
ja zoiets!! is dit erg? :X :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Lijkt me gewoon het standaard 'ik druk op een tft-scherm'-effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

umm ja maar bij de minste trilling zie ik dit? vraga me af of ik nou enige ben ;o

maja erg ingewikkeld allemaal, wil toch wel graag windows voel me niet echt vrij achter os x, wee tniet perfect waar alles zit enzo. maja nu eerst eens aa sp2 cd slipstreamen of lenen.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Greetoz schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:50:
[...]

reboot heeft dat toch denk ik wel verholpen, software kan nou eenmaal vastlopen... zelfs mac software ;).. mijn macbook gebruik ik nu al een aantal dagen zonder echte problemen (soms alleen bij reboot een zwart scherm als ik vanuit OSX naar windows wil gaan (windows-> osx werkt gewoon ) dus ik denk een bootcamp bugje maar is makkelijk te verhelpen met de pram reset ;)))

verder geen problemen ik gebruik osx en windows doormekaar totdat ik meer geheugen heb (zit nu nog op 512) gebruik ik iets meer windows omdat het gewoonweg stuk sneller is en perfect werkt en ik alle software ervoor heb.

nog een vraagje: hebben mensen hier een LaRobe skin? ik wil de zwarte halen maar vroeg me af of er ervaringen waren nadat 1 user hier geklaagd had over een vlekkende macbook van de tucano (wat ik vreemd vind maargoed) zie ik geen reden het risico eventueel te lopen en de Larobe is ook wit van binnen en vind ik net zo mooi.

ook heb ik de update gedaan.. de fan slaat redelijk snel aan op m;n schoot maar gewoon op een tafel alleen bij trackmania opt moment :P
Woei, gefeliciteerd met je nieuwe Mac. Volgende week heb ik het weer druk met van alles en nog wat. Kan je eventueel vandaag wel f rondleiding geven in Mac OS X :P
Contact me, mail adres zie profiel :) (ben zelf TU stud in Delft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:43:
umm ja maar bij de minste trilling zie ik dit? vraga me af of ik nou enige ben ;o

maja erg ingewikkeld allemaal, wil toch wel graag windows voel me niet echt vrij achter os x, wee tniet perfect waar alles zit enzo. maja nu eerst eens aa sp2 cd slipstreamen of lenen.
Ik was pas na een maand gewend aan OSX na jaaaaaren Windows gebruikt te hebben. Dus ga je nou niet lopen aanstellen en verloren voelen want je hebt zonet €1000 uitgegeven aan een laptop die t best draait op OSX. ;)

Overgens is dat van het scherm niet echt normaal, ga even langs bij een Apple Service Point of bel Apple direct even.

[ Voor 3% gewijzigd door Matias op 30-08-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
O.D.Smolik schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:12:
[...]

Woei, gefeliciteerd met je nieuwe Mac. Volgende week heb ik het weer druk met van alles en nog wat. Kan je eventueel vandaag wel f rondleiding geven in Mac OS X :P
Contact me, mail adres zie profiel :) (ben zelf TU stud in Delft)
denk dat je de verkeerde user heb gequote :P ik zit niet eens op de TU
matiasjansen schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:25:
[...]

Ik was pas na een maand gewend aan OSX na jaaaaaren Windows gebruikt te hebben. Dus ga je nou niet lopen aanstellen en verloren voelen want je hebt zonet €1000 uitgegeven aan een laptop die t best draait op OSX. ;)

Overgens is dat van het scherm niet echt normaal, ga even langs bij een Apple Service Point of bel Apple direct even.
ben ik nie techt met je eens... windows draait er net zo goed op.. zelfs de iSight werkt ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Greetoz op 30-08-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

johnneman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:21:
Ik kan geen 'dvd-to-ipod' video converter vinden waarmee je de film (in mijn geval muziek dvd) kunt splitten in hoofdstukken. lijkt me wel makkelijk voor muziek. ivm losse nr's. ik heb wel eens een applicatie gezien die dit kon, maar die was voor windows
Weet iemand zo'n applicatie? please?

In de systeemvoorkeuren is het icoontje van Geluid mismaakt. Enig idee hoe ik die icoonen opnieuw laat opbouwen of iets dergelijks? (ik wil wel een screenshot posten als jullie niet snappen wat ik bedoel)

[ Voor 20% gewijzigd door johnneman op 30-08-2006 11:32 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net een mooi voorbeeldje waarom OSX zo mooi is :)

Closed-lid mode in OSX: Klep dicht, stroom, monitor, muis, keyboard eraan, uit standby halen met je bluetooth keyboard en bam: Je externe monitor draait mooi op de native resolutie, geen gezeik. Ik heb in deze mode zelfs de OSX-installer en de Windows XP-installer weten te bereiken!

In XP moet ik dan telkens allemaal instellingen veranderen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wee ik moet zegge dat ik a 1 dag al redelijk gewend ben :P heb nu msn enzo erop gezet allemaal, toch wil ik windows nog voor games :X
heb nog wel een beetje problemen met openoffice die om x11 vraagt :/ terwijl ik 10.4.6 heb ;o
ook heb ik halo demo voor mac gedownload maar tis een .exe lol ik weet hoe ik die installe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:28:
wee ik moet zegge dat ik a 1 dag al redelijk gewend ben :P heb nu msn enzo erop gezet allemaal, toch wil ik windows nog voor games :X
Breng hem terug en koop een Dell.
heb nog wel een beetje problemen met openoffice die om x11 vraagt :/ terwijl ik 10.4.6 heb ;o
Questie van even updaten naar 10.4.7 :)
ook heb ik halo demo voor mac gedownload maar tis een .exe lol ik weet hoe ik die installe moet.
Die demo is dus voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Wist je dat leestekens, hoofdletters en minder smilies helpen bij de duidelijkheid van je verhaal ?

Openoffice is geen native Cocoa applicatie en heeft daarom x11 nodig, dat kan je los downloaden. Ik gok dat je toch de verkeerde demo hebt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

X11 staat op je install dvd als 'Additional Software'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

slazh

Here To Stay

heb nog wel een beetje problemen met openoffice die om x11 vraagt :/ terwijl ik 10.4.6 heb
Misschien dat NeoOffice wat is voor je?

Gisteren trouwens een nieuwe Beta uitgekomen;
29 augustus 2006: NeoOffice 2.0 Aqua Beta 3 is released. This release is based on the OpenOffice.org 2.0.3 code and includes all of the new OpenOffice.org 2.0.3 features. NeoOffice 2.0 Aqua Beta 3 kunt u hier ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Anders NeoOffice eens proberen? Heb je geen x11 voor nodig. Werkt lekker onder Intel.

edit: spuit 11 :/ :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
johnneman schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:29:
[...]

Weet iemand zo'n applicatie? please?

In de systeemvoorkeuren is het icoontje van Geluid mismaakt. Enig idee hoe ik die icoonen opnieuw laat opbouwen of iets dergelijks? (ik wil wel een screenshot posten als jullie niet snappen wat ik bedoel)
Bedoel je zoiets als Handbrake?

Probleem met je icon cache, je hebt al gereboot? nog steeds probleem? zoek eens met spotlight naar de specifieke cache/plist bestanden van je sound en verwijder die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ffkes op de Apple site te kijken en alle macbooks worden pas na 7 dagen verzonden. Ik vindt het erg vreemd dat naar alle macbooks evenveel vraag is (of ligt aan problemen met logic board). Ik hoop dan ook dat Apple 5 sept de merom lanceert in de macbooks dan kunnen ze dus 6 sept worden verkocht. :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:29:
Ik zat ffkes op de Apple site te kijken en alle macbooks worden pas na 7 dagen verzonden. Ik vindt het erg vreemd dat naar alle macbooks evenveel vraag is (of ligt aan problemen met logic board). Ik hoop dan ook dat Apple 5 sept de merom lanceert in de macbooks dan kunnen ze dus 6 sept worden verkocht. :9~ :9~
haha wishfull thinking... ehm dreaming...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:29:
Ik heb vorige week vrijdag een MacBook 13" besteld (CTO met 80GB harde schijf) en die wordt verwacht verzonden te worden op 6 september. Toeval of niet ? :*)
Hij zou bij mij thuis moeten arriveren de 19e. Ik kan niet wachten O-)

Hopelijk zit er Merom in, maar dat zullen we binnenkort weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mad_boy1986: Je bent niet de enige, in de levertijd apple topic is nog iemand die deze verzenddatum toegewezen heeft gekregen. Ik heb net mijn bankoverschrijving voltooid en ben benieuwd of ik nu ook 6 sept als verzenddatum krijg. Zou wel erg toevallig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik moet even melden dat ik net een nieuwe MacBook heb gekregen voor studie. We zijn naar de mac winkel geweest en ik mocht de 2Ghz versie hebben. Mijn broer kreeg ook een laptop, alleen koos hij voor een (overigens ook mooie) HP. Toen we thuiskwamen begonnen we beide met het aanzetten van de laptop, en de Mac was wel sneller klaar en helemaal gereed :D. Het is wel wat wennen, maar ik zal zometeen de switch stukjes op de apple site een doorkijken en nog wat andere sites, dan moet het wel goed komen.

Eerste indruk: Prachtig! Ik heb nog geen ventilator gehoord dus ook super stil en verder, ja, gewoon heeel erg mooi! Volgens mij ben ik een blijvende overstapper ;). Wil alleen nog wel 1Gb erbij kopen en ernaast zetten, hopen dat dat goed gaat. Is OSX vanaf 1Gb echt een stuk sneller dan met 512?

Hier een first time tevreden switcher!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hercul3s schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:02:
Is OSX vanaf 1Gb echt een stuk sneller dan met 512?
Op die vraag krijg je hier een volmondig "JA" te horen :P 512MB is leuk als je net opgestart bent, maar als je wat apps hebt draaien merk je al vrij snel dat 't kut draait.

Overigens zit er 2x 256MB in dus je komt in dat geval uit op 1.25GB. Persoonlijk zou ik er 2x 1GB inzetten.

(En dat heb ik dus in m'n mbp :+)

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 30-08-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hercul3s schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:02:
Ik moet even melden dat ik net een nieuwe MacBook heb gekregen voor studie. We zijn naar de mac winkel geweest en ik mocht de 2Ghz versie hebben. Mijn broer kreeg ook een laptop, alleen koos hij voor een (overigens ook mooie) HP. Toen we thuiskwamen begonnen we beide met het aanzetten van de laptop, en de Mac was wel sneller klaar en helemaal gereed :D. Het is wel wat wennen, maar ik zal zometeen de switch stukjes op de apple site een doorkijken en nog wat andere sites, dan moet het wel goed komen.

Eerste indruk: Prachtig! Ik heb nog geen ventilator gehoord dus ook super stil en verder, ja, gewoon heeel erg mooi! Volgens mij ben ik een blijvende overstapper ;). Wil alleen nog wel 1Gb erbij kopen en ernaast zetten, hopen dat dat goed gaat. Is OSX vanaf 1Gb echt een stuk sneller dan met 512?

Hier een first time tevreden switcher!
hmm een macbook ... gekregen... aardige ouders... helaas probeer ik al 6 jaar over te stappen op mac, maar het grootste obstakel is nog altijd de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
CyBeR schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:04:
[...]

Op die vraag krijg je hier een volmondig "JA" te horen :P 512MB is leuk als je net opgestart bent, maar als je wat apps hebt draaien merk je al vrij snel dat 't kut draait.

Overigens zit er 2x 256MB in dus je komt in dat geval uit op 1.25GB. Persoonlijk zou ik er 2x 1GB inzetten.

(En dat heb ik dus in m'n mbp :+)
Gooi er dan gelijk een 7200 toeren schijfje in, die heb ik in mijn Macbook, en dat merk je ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 15:00
Oke, dank :). Helaas is mijn beurs vrijwel leeg en moet ik nog de eerste maand studie doorkomen, dus geheugen komt er ietsje later in denk ik. Ik wilde in totaal ook wel 2Gb, maar in 2x vanwege de kosten ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:30:
@ mad_boy1986: Je bent niet de enige, in de levertijd apple topic is nog iemand die deze verzenddatum toegewezen heeft gekregen. Ik heb net mijn bankoverschrijving voltooid en ben benieuwd of ik nu ook 6 sept als verzenddatum krijg. Zou wel erg toevallig zijn :)
Hier nog iemand met verzenddatum 6 september, leverdatum 14 september en besteld op 23 augustus. Dit was echter vrij logisch, omdat ik een tucano second skin erbij had zitten die 1-2 weken levertijd erbij had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik had 'm besteld op 21 augustus, verwachte verzendatum 25 augustus en verwachte leverdatum 5 september.

Hij is nog niet verstuurd, er zijn de afgelopen dagen/week totaal geen MB's verzonden "vanwege problemen", aldus de Apple-medewerkster. Vandaag of morgen zouden ze weer beginnen met verzenden van MB's, als alles goed gaat :)

We'll see..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Heb hem hier ook zo rond die datum besteld (de 18e zelfs). De leverdatum verschuift hier ook telkens naar achteren, het is natuurlijk lekker makkelijk om te speculeren dus toch nog maar even afwachten tot er wat officieel nieuws is.

Als ze daadwerkelijk Merom erin gaan stoppen is het wel een zure appel als die niet in mijn beestje zit :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wil toch nog even mn vraag nogmaals kwijt.

Ik wil een macbook aanschaffen maar er moet unigrapics op draaien(soort autocad met 3d modelling) . Nu is mijn vraag of de grafische chip dit aan kan? Natuurlijk met minimaal 1gig intern geheugen.

de macbook pro is geen optie ivm het budget, anders moet ik uitwijken naar een windows laptop en dan heb ik liever niet.

Ik wil dus een macbooc die standaard office applicaties en dat autocad aan kan. Kan hij hier goed mee overweg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

wil je het onder OSX draaien of onder windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag 24 augustus een macbook besteld. Bij de verwachte verzenddatum staat 5 Oktober, dat vond ik nogal vreemd dus ik bellen naar Apple. Ik had er een printer bij besteld dus kreeg eerst te horen dat het daaraan lag, na nog een keer bellen lag het ineens aan de Macbooks.

Zit er nu misschien een vertraging in vanwege core2duo of omdat ze gewoon niet genoeg macbooks kunnen leveren ? Of is dat core2duo ijdele hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaSsDruM schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:15:
[...]

Gooi er dan gelijk een 7200 toeren schijfje in, die heb ik in mijn Macbook, en dat merk je ook :P
kan ik elke 2,5 inch HD erin plaatsen? Hoe zit het met de batterijduur van je 7200 HD? Welk merk heb je, wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
oktober pas? verzendklaar in 7 dagen is niet echt oktober?

vreemd... dan moet ik maar es snel gaan bestellen als ik er 1 begin oktober wil hebben

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Voor de mensen die vragen hebben over de levertijd van Apple producten, die kunnen in het volgende daarvoor opgerichte topic terecht:

Levertijd Apple Producten

Verwijderd

Xandrios schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:31:

Nogmaals bedankt!

Ik heb er net even mee gewerkt, ondanks hij niet Universal is gaat dat prima :) Mijn eerste creatie:

Afbeeldingslocatie: http://img146.imagevenue.com/loc398/th_75929_A_is_for_Apple_122_398lo.jpg

Wallpaper voor mijn Macbook

• Tristan
kaassouffle schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:21:
wil je het onder OSX draaien of onder windows?
wordt waarschijnlijk windows aangezien er nog geen mac versie voor is. maakt dat wat uit?

• tm030614
  • Laatst online: 12-09 08:37
Schalkie schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:44:
Als ze daadwerkelijk Merom erin gaan stoppen is het wel een zure appel als die niet in mijn beestje zit :( .
Gisteren Apple hierover gebeld, man kon geen uitsluitsel geven maar wanneer ik de MacBook krijg en een aantal dagen erna komt Apple naar buiten met het bericht dat de Merom gebruikt gaat worden, kan ik hem zonder problemen terugsturen en er één krijgen met Merom...

Daarbij heb je nog altijd een zichttermijn van 2 weken.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.