Heb je hem in het begin gekalibreerd? Ik heb wel dat ik als ik de MacBook enkele dagen aangesloten aan de lader gebruik, de batterij elke dag 0,2% leger wordt (nu inmiddels 98,9%)
OmgCalvin&Hobbes schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:02:
Ok ik schrok al van de plaatjes op websites als: http://www.appledefects.com/![]()
Ga wel even langs de nieuwe apple center in de stad (zien = impulsbuying)
Waarom bestaat die website uberhaupt?

🌞🍃
Ik ben van plan om vandaag een MacBook te gaan kopen en heb dus een vraag:
Ik wil mijn MacBook graag aansluiten op mijn tv. Nu weet ik dat je een mini-dvi naar video adapter van Apple nodig hebt. Maar heb begrepen dat die adapater standaard geen geluid doorgeeft. Dus wat je kan doen is een mini-jack naar tulp audiokabel aansluiten in de koptelefoon uitgang en je hebt als nog geluid. Dus zo:

Maar is het ook mogelijk om gelijk (dus zonder die mini-jack naar tulp) geluid krijgen?
Ik dacht aan Monster iTV Link voor 12-inch PowerBook. Helaas zie ik op de site van Apple geen modellen voor de MacBook. Is deze kabel ook geschikt voor de MacBook aangezien de MacBook ook een mini-dvi aansluiting heeft?
Ik wil mijn MacBook graag aansluiten op mijn tv. Nu weet ik dat je een mini-dvi naar video adapter van Apple nodig hebt. Maar heb begrepen dat die adapater standaard geen geluid doorgeeft. Dus wat je kan doen is een mini-jack naar tulp audiokabel aansluiten in de koptelefoon uitgang en je hebt als nog geluid. Dus zo:

Maar is het ook mogelijk om gelijk (dus zonder die mini-jack naar tulp) geluid krijgen?
Ik dacht aan Monster iTV Link voor 12-inch PowerBook. Helaas zie ik op de site van Apple geen modellen voor de MacBook. Is deze kabel ook geschikt voor de MacBook aangezien de MacBook ook een mini-dvi aansluiting heeft?
[ Voor 21% gewijzigd door magnifor op 24-08-2006 15:17 ]
@magnifor: waarom sluit je niet gewoon een audio-kabel erbij aan? Ik doe dit hier ook en mijn geluid is echt wel perfect op mijn Dolby Surround set.
Zelf had ik ook nog een vraag: wanneer ik de tv aansluit en mijn MacBook sluit, hoe krijg ik dan het beeld opnieuw op het lcd-scherm van mijn MacBook (wanneer ik hem open), zonder de mini-dvi adapter te moeten uittrekken?
En nog een ander vraagje: hoe verander je de aspect-ratio van een video in QuickTime (4:3, of 16:10). Ik heb QuickTime Pro ...
Zelf had ik ook nog een vraag: wanneer ik de tv aansluit en mijn MacBook sluit, hoe krijg ik dan het beeld opnieuw op het lcd-scherm van mijn MacBook (wanneer ik hem open), zonder de mini-dvi adapter te moeten uittrekken?
En nog een ander vraagje: hoe verander je de aspect-ratio van een video in QuickTime (4:3, of 16:10). Ik heb QuickTime Pro ...
Hoe bedoel je?F e r o x schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:04:
@magnifor: waarom sluit je niet gewoon een audio-kabel erbij aan? Ik doe dit hier ook en mijn geluid is echt wel perfect op mijn Dolby Surround set.
En heb geen Dolby Surround set.
Verwijderd
Hij bedoeld dmv de audio kabels gebruik je de audio uit functie op je home cinema set... Dit is vaak beter geluid dan menig speakers.magnifor schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:07:
[...]
Hoe bedoel je?
En heb geen Dolby Surround set.
Ik heb geen home cinema set.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:11:
[...]
Hij bedoeld dmv de audio kabels gebruik je de audio uit functie op je home cinema set... Dit is vaak beter geluid dan menig speakers.
Ik bedoel gewoon dat je perfect met een losse audio-kabel kunt werken. Gewoon aansluiten op je tv dan ...
Oke, maar waar moet ik die audio kabel aansluiten op mijn macbook? Koptelefoon aansluiting?F e r o x schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:27:
Ik bedoel gewoon dat je perfect met een losse audio-kabel kunt werken. Gewoon aansluiten op je tv dan ...
Verwijderd
Juist!magnifor schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:31:
[...]
Oke, maar waar moet ik die audio kabel aansluiten op mijn macbook? Koptelefoon aansluiting?
Verwijderd
Yup!! DUBBEL POSTmagnifor schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:31:
[...]
Oke, maar waar moet ik die audio kabel aansluiten op mijn macbook? Koptelefoon aansluiting?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 15:33 ]
Oke, maar ik wil 1 kabel gebruiken. Die monster cable geeft geluid door (die adpater van Apple niet), maar er zijn geen modellen voor de macbook.
http://www.monstercable.c...LastPage=Apple%20Products
De powerbook 12 inch heeft een mini-dvi aansluiting, dus in feite moet die monster cable ook werken op de MacBook. Iemand die dat geprobeerd heeft?
http://www.monstercable.c...LastPage=Apple%20Products
De powerbook 12 inch heeft een mini-dvi aansluiting, dus in feite moet die monster cable ook werken op de MacBook. Iemand die dat geprobeerd heeft?
[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 24-08-2006 15:41 ]
Verwijderd

+

Dan heb je wel twee kabels, maar het is maar net wat je belangrijk vind
Die kabel van Monster geeft wel geluid door, maar ook dat gaat via de koptelefoonuitgang! En daarnaast heb je er nog een scart blokje bij nodig! Uit de Mini-DVI is geen geluid te krijgen!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 15:59 ]
Oke bedankt. 
Dan wordt dit mijn opstelling:

Bedankt voor de hulp.
Dan wordt dit mijn opstelling:

Bedankt voor de hulp.
[ Voor 7% gewijzigd door magnifor op 24-08-2006 16:15 ]
Verwijderd
http://www.allekabels.nl/product.php?cat=260&product=313
http://www.allekabels.nl/product.php?cat=260&product=314
http://www.allekabels.nl/product.php?cat=260&product=316
Dit lijkt mij mooier..
http://www.allekabels.nl/product.php?cat=260&product=314
http://www.allekabels.nl/product.php?cat=260&product=316
Dit lijkt mij mooier..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 16:09 ]
Oke, krijg ik dan bij deze stereo geluid?
http://www.allekabels.nl/product.php?cat=260&product=313
Alvast bedankt.
ARGGGGGGGG
macbook opgehaald... nieuw scherm erin veeel beter dan de oude.. kom thuis zet muziekje op rechter speakertje werkt niet altijd..ff hard op gedrukt blijft nu werken...dus dat zal dan wel btje los gezeten hebben oid.. ik net rebooten BAM wel de boing maar scherm blijft zwart.. zelfs de Alt+aplle+p+r reset werkt niet zoals hij eerder wel werkte en de master reset (batt eruit en 10 sec power knop) doet ook niks.. zo ff nog naar kijken maar ik denk dat hij terug gaat en ik mijn geld terug ga vragen.
kreeg wel als compensatie een mighty mouse met draad voor mijn problemen maar die mogen ze dan ook terug hebben...
ik heb dan misschien nog wel een mini-dvi naar VGA stekkertje over iemand toevallig intresse
? nooit gebruikt
macbook opgehaald... nieuw scherm erin veeel beter dan de oude.. kom thuis zet muziekje op rechter speakertje werkt niet altijd..ff hard op gedrukt blijft nu werken...dus dat zal dan wel btje los gezeten hebben oid.. ik net rebooten BAM wel de boing maar scherm blijft zwart.. zelfs de Alt+aplle+p+r reset werkt niet zoals hij eerder wel werkte en de master reset (batt eruit en 10 sec power knop) doet ook niks.. zo ff nog naar kijken maar ik denk dat hij terug gaat en ik mijn geld terug ga vragen.
kreeg wel als compensatie een mighty mouse met draad voor mijn problemen maar die mogen ze dan ook terug hebben...
ik heb dan misschien nog wel een mini-dvi naar VGA stekkertje over iemand toevallig intresse
[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 24-08-2006 18:16 ]
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Ik blijf het ongelooflijk vinden dat er zo veel slechte Macbooks zijn, terwijl de mijne perfect werkt!Greetoz schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:15:
ARGGGGGGGG
ik heb dan misschien nog wel een mini-dvi naar VGA stekkertje over iemand toevallig intresse? nooit gebruikt

Die 10 mensen op het forum die een brakke hebben zijn veel???JeroenGans schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:19:
[...]
Ik blijf het ongelooflijk vinden dat er zo veel slechte Macbooks zijn, terwijl de mijne perfect werkt!Heel vaag.. Alsof de slechte Macbooks van de commode zijn gevallen...
Slecht voor de goede naam die Apple altijd had... Zonde..
serieus, wordt KNETTER GEK van al die mensen die denken dat het een enorm risico is om een macbook te kopen omdat er misschien wel iets mis mee is... common zeg...
Inderdaad. En dat komt omdat de mensen die geen klachten hebben niet klagenEswip schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:39:
[...]
Die 10 mensen op het forum die een brakke hebben zijn veel???
serieus, wordt KNETTER GEK van al die mensen die denken dat het een enorm risico is om een macbook te kopen omdat er misschien wel iets mis mee is... common zeg...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
true maar ik denk dat je ook van mij moet snappen dat ik KNETTER GEK van word dat ik 2 maanden na aanschaf nog geen macbook gebruikt heb. Ik zal erbij vertellen dat deze macbook al een keer voor reparatie terug is gegaan en hem dus vandaag weer terug kreeg..van die reparatie.. maargoed apple is wat mij betreft Exit nu.Eswip schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:39:
[...]
edit: a-mac gebelt.. manager was er niet maar werd vanaaf of morgen terug maar ik ga mijn geld terug eisen..
Geld terug eisen kan je niet zomaar. Wettelijk heb je daar niet eens recht op, alleen bij kopen op afstand kan dat...Greetoz schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:08:
[...]
edit: a-mac gebelt.. manager was er niet maar werd vanaaf of morgen terug maar ik ga mijn geld terug eisen..
[ Voor 32% gewijzigd door orillion op 24-08-2006 20:19 ]
Verwijderd
Op MacOSX.nl loopt er een vergelijkbare thread en het blijft toch opvallend dat er veel actieve deelnemers zijn met problemen, daar nog meer dan hier (ook met expliciet aangegeven goede ervaringen trouwens).Eswip schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:39:
[...]
Het had ook allemaal niet nodig geweest als Apple niet zo'n om te kotsen belachelijke regeling heeft dat je eindeloos aan reparaties vast zit als er blijkt dat er gewoon geen ene f*cking reet klopt van het model dat je uit hun fabrieken hebt.
true maar als winkel kan je ook inzien dat het na een tijdje niet meer normaal is maargoed net aan de telefoon gehad hij start wel weer op ff firmware updates gedaan en nu bootcamp update en we zullen zien. Geld terug eisen hoeft wettelijk idd niet maar het is in mijn situatie niet heel raar om te vragen aangezien ik ze bijna 2 maanden heb gegeven om mij een werkend exemplaar te leveren.orillion schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:19:
[...]
Geld terug eisen kan je niet zomaar. Wettelijk heb je daar niet eens recht op, alleen bij kopen op afstand kan dat...
maar we gaan zien hoe het loopt tis niet dat ik geen macbook wil maar ik kan ook niet meer zeggen dat ik er echt blij mee ben.
edit: ook werkte de rechter speaker niet totdat ik er eens hard op drukte en dat direct van de TD uit.. kan je niet echt heel goed noemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 24-08-2006 20:42 ]
Verwijderd
Het zou idd allemaal veel gemakkelijker zijn als ze gewoon de computer terugnamen en meteen een nieuwe uit de winkel gaven (of apple store)Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:29:
[...]
Het had ook allemaal niet nodig geweest als Apple niet zo'n om te kotsen belachelijke regeling heeft dat je eindeloos aan reparaties vast zit als er blijkt dat er gewoon geen ene f*cking reet klopt van het model dat je uit hun fabrieken hebt.
En daarna in de eigen keuken zien wat er mis mee is, de nodige reparaties uitvoeren (refurbishement) en terug als nieuw apparaat in het circuit brengen
Uiteindelijk heeft de consument daar geen zaken mee, met wat er moet gebeuren en hoe lang dat duurt en blablabla. Dat apple dat maar intern oplost, maar naar buiten toe moet er gewoon een vervangend apparaat klaar staan.
En dit komt net op hetzelfde neer, je verlegt alles gewoon een beetje, maar het is wel veel vriendelijker voor de consument die daar z'n zuurverdiende centjes voor neerlegt en slechte ervaring na slechte ervaring mee maakt.
Je hoort mensen meestal alleen als er iets niet goed is, er zijn zat mensen waarbij hij het perfect doet maar die zijn niet op fora te vinden.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:29:
[...]
Op MacOSX.nl loopt er een vergelijkbare thread en het blijft toch opvallend dat er veel actieve deelnemers zijn met problemen, daar nog meer dan hier (ook met expliciet aangegeven goede ervaringen trouwens).
Verwijderd
Apple levert een replacement wanneer er voor de 4e keer een onderdeel van je Mac defect is (op uitzondering van je accu).Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:29:
[...]
Uiteraard moeten de voorgaande 3 reparaties in het systeem van Apple geregistreerd staan
ik hoor de slechte dingen
ik heb zelf de goede dingen ervaren door met een apple te werken
dan hoor je dat de slechte dingen overdreven worden
maar toch... ik durf het momenteel dus gewoon niet aan om een macbook te kopen en straks met een overpriced paperweight te zitten
ik heb nou eenmaal altijd de pech dat alles wat ik koop defect is of snel kapot gaat (gsm, psp, tft, digicam, laptop, pc)
Daarom had ik enkele maanden geleden besloten: ok geen gezeik meer met mijn pc en windows, ik ga een apple kopen
En dan nu dit...
Ik vraag me af; als het probleem dus echt niet zo groot is als het nu lijkt, waarom komt apple dan niet met een statement, zoiets als wat Microsoft deed toen men het had over de DOA rate van de xbox360. Het geeft een deel van de consumenten iig vertrouwen terug. Erover zwijgen doet mij helaas momenteel besluiten geen apple te kopen.
ik heb zelf de goede dingen ervaren door met een apple te werken
dan hoor je dat de slechte dingen overdreven worden
maar toch... ik durf het momenteel dus gewoon niet aan om een macbook te kopen en straks met een overpriced paperweight te zitten
ik heb nou eenmaal altijd de pech dat alles wat ik koop defect is of snel kapot gaat (gsm, psp, tft, digicam, laptop, pc)
Daarom had ik enkele maanden geleden besloten: ok geen gezeik meer met mijn pc en windows, ik ga een apple kopen
En dan nu dit...
Ik vraag me af; als het probleem dus echt niet zo groot is als het nu lijkt, waarom komt apple dan niet met een statement, zoiets als wat Microsoft deed toen men het had over de DOA rate van de xbox360. Het geeft een deel van de consumenten iig vertrouwen terug. Erover zwijgen doet mij helaas momenteel besluiten geen apple te kopen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
kan iemand me vertellen hoe de performatie is op een 23" of 24" monitor?
It's dark but I don't want to find the light
Mijn MacBook is er nu een weekje en ondanks dat ik er nog weinig op heb gewerkt (mijn nieuwe iMac is m'n werkstation) werk 'ie nog perfect.
Geen spontane reboots, inslaapvallerij ofzo. Ben er absoluut blij mee.
Geen spontane reboots, inslaapvallerij ofzo. Ben er absoluut blij mee.
Ik las dat mensen hier vroegen of trackmania nations erop werkt en onder windows bootcamp werkt het goed. Ik speelde het gisteren op 1280x800 met details op "faster" en kreeg 48 fps in de benchmark en spelen ging ook gewoon soepel. wel ging de fan best blazen maarja kwam niet over het geluid van de auto's heen 
edit: firmware update ook gedaan fan gaat idd iets eerder blazen maar niet irritant ofzo temp met gewoon btje widgets installeren en browsen 40 graden
btw iStat kan bij mij de temps niet uitlezen?
edit: firmware update ook gedaan fan gaat idd iets eerder blazen maar niet irritant ofzo temp met gewoon btje widgets installeren en browsen 40 graden
btw iStat kan bij mij de temps niet uitlezen?
[ Voor 24% gewijzigd door Greetoz op 25-08-2006 10:54 ]
Prima. Ik heb er nu een 23" CRT monitor naast staan (max resolutie is op de macbook hierbij 1280 x 768 geloof ik zo uit mn hoofd.. geen 1600x1200 iig).. maar ik las een keer in dit topic dat de resolutie met een TFT scherm wel hoger kan zijn.anyonas schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:44:
kan iemand me vertellen hoe de performatie is op een 23" of 24" monitor?
Even om tegenwicht te bieden aan de negatieve verhalen;
Ik heb mn MacBook nu een maand, en op dit moment geen enkel probleem ermee.
Het enige welbekende probleem wat ik eerst had was dat mijn macbook aardig heet werd in de linkerhoek, maar dat lijkt met de laatste update verholpen.
musica | fotografica | amalia
1280x768??? omg, dat is wel erg laag...2nosedt schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:02:
[...]
Prima. Ik heb er nu een 23" CRT monitor naast staan (max resolutie is op de macbook hierbij 1280 x 768 geloof ik zo uit mn hoofd.. geen 1600x1200 iig).. maar ik las een keer in dit topic dat de resolutie met een TFT scherm wel hoger kan zijn.
Even om tegenwicht te bieden aan de negatieve verhalen;
Ik heb mn MacBook nu een maand, en op dit moment geen enkel probleem ermee.
Het enige welbekende probleem wat ik eerst had was dat mijn macbook aardig heet werd in de linkerhoek, maar dat lijkt met de laatste update verholpen.
ik ga er even vanuit dat dat niet normaal is?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Pffff, heb ik eindelijk m'n 12" powerbook verkocht, en wil ik die 2,0 Ghz witte macbook kopen met 80 Gb harddisk, heeft a-mac utrecht 'm niet meer op voorraad. Apple centre rotterdam lijnbaan gebeld, woerden, nergens hebben ze 'm omdat 't een BTO is. Eigenlijk heb ik voor maandag een nieuwe nodig. Iemand die weet waar ze exact zo één op voorraad hebben?
Andere optie is een zwarte macbook, wel 150 euro duurder dan mijn config, enige verschil is dan de kleur. Andere optie is om de 60 gb witte te nemen en zelf een grotere schijf erin te stoppen. AAAARGH dillema's
Andere optie is een zwarte macbook, wel 150 euro duurder dan mijn config, enige verschil is dan de kleur. Andere optie is om de 60 gb witte te nemen en zelf een grotere schijf erin te stoppen. AAAARGH dillema's
http://www.macrotterdam.nl/index_home.tpl?show=homeBaSsDruM schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:52:
Pffff, heb ik eindelijk m'n 12" powerbook verkocht, en wil ik die 2,0 Ghz witte macbook kopen met 80 Gb harddisk, heeft a-mac utrecht 'm niet meer op voorraad. Apple centre rotterdam lijnbaan gebeld, woerden, nergens hebben ze 'm omdat 't een BTO is. Eigenlijk heb ik voor maandag een nieuwe nodig. Iemand die weet waar ze exact zo één op voorraad hebben?
Geprobeerd?
Yep, wat ze zeggen is "die zal je nergens in nederland op voorraad kunnen vinden, omdat het een BTO is."
Toen ik vertelde dat ze 'm anders in utrecht en amersfoort anders gewoon begin deze week op voorraad hadden, zei hij dat dat zeer waarschijnlijk een order voor een klant was die geannuleerd was. Yeah right.
Verwijderd
Er zijn 3 onderdelen vervangen en momenteel wacht ik op een telefoontje dat nummer 4 en 5 (logic board en LCD panel) binnen zijn. Als ik dit eerder geweten had (waar staat dat te lezen trouwens?)..Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:12:
[...]
Apple levert een replacement wanneer er voor de 4e keer een onderdeel van je Mac defect is (op uitzondering van je accu).
Uiteraard moeten de voorgaande 3 reparaties in het systeem van Apple geregistreerd staan
Maar in de winkel vertellen ze je dat ook niet.
Verwijderd
Amen. En zolang ze dat weigeren te doen en mijn retailer me dus niet anders kan helpen dan blijven repareren blijf ik ook kritiek geven op Apple, want het is gewoon dom en vervelend.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:52:
[...]
Het zou idd allemaal veel gemakkelijker zijn als ze gewoon de computer terugnamen en meteen een nieuwe uit de winkel gaven (of apple store)
En daarna in de eigen keuken zien wat er mis mee is, de nodige reparaties uitvoeren (refurbishement) en terug als nieuw apparaat in het circuit brengen
Uiteindelijk heeft de consument daar geen zaken mee, met wat er moet gebeuren en hoe lang dat duurt en blablabla. Dat apple dat maar intern oplost, maar naar buiten toe moet er gewoon een vervangend apparaat klaar staan.
En dit komt net op hetzelfde neer, je verlegt alles gewoon een beetje, maar het is wel veel vriendelijker voor de consument die daar z'n zuurverdiende centjes voor neerlegt en slechte ervaring na slechte ervaring mee maakt.
Verwijderd
Klein vraagje:
Ik wil een dvd of cd branden met wat data (vakantie foto's en nog wat mp3's). Hiervoor wil ik Toast 7 Titanium gebruiken. Ik sleep alle bestanden in Toast. Toast herkend ook de dvd, en geeft ook de dvd/cd brander in de MacBook aan (Matshita DVD-R UJ-857). Maar zodra ik op Record klik doet hij het niet?!
Omdat er bij de brander staat DVD-R betekent dit dat hij alleen -R brandt?
Bij de preferences staat het volgende:
CD/DVD Drive Capabilities and Status Page:
DVD-RAM Read Yes
DVD-R Read Yes
DVD-ROM Read Yes
DVD-RAM Write No
DVD-R Write Yes
Kan ik hier uit opmaken dat ik wel een DVD-R kan branden maar geen DVD-RAM? En helemaal geen DVD+R kan branden?
Ik kan ook even niks testen want alle dvd's zijn op.
Ik wil een dvd of cd branden met wat data (vakantie foto's en nog wat mp3's). Hiervoor wil ik Toast 7 Titanium gebruiken. Ik sleep alle bestanden in Toast. Toast herkend ook de dvd, en geeft ook de dvd/cd brander in de MacBook aan (Matshita DVD-R UJ-857). Maar zodra ik op Record klik doet hij het niet?!
DVD-RAM Read Yes
DVD-R Read Yes
DVD-ROM Read Yes
DVD-RAM Write No
DVD-R Write Yes
Kan ik hier uit opmaken dat ik wel een DVD-R kan branden maar geen DVD-RAM? En helemaal geen DVD+R kan branden?
hij schrijft +R(W) en -R(W). Geen -RAM zover ik kan zien.
Je kan wél DVD+R branden, geen DVD-RAM (en ook geen DVD DL met de Superdrive in de MacBook)Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:03:
Klein vraagje:
DVD-RAM Read Yes
DVD-R Read Yes
DVD-ROM Read Yes
DVD-RAM Write No
DVD-R Write Yes
Ik heb een 21" Eizo scherm, waarmee ik het liefst op 1600x1200 op een zo hoog mogelijke refreshrate draai, maar nu lees ik dat dat lastig wordt als ik 'm op een MacBook aansluit. Die videokaart moet het toch makkelijk ondersteunen ?
Ik zit zelf heel erg te denken over het aanschaffen van een macbook, maar zit er over te denken om te wachten totdat er een core 2 duo in zit. De aanschaf heeft geen haast, maar heeft het wel zin om te wachten?
...
ja, 64 bit instructieset (zal door leopard gebruikt worden), meer cache, sneller, zuiniger en hardware virtualization (kan heel handig zijn voor degene onder ons die windows draaien). Daar zit ik nog op te wachten, zodra de upgrade er is koop ik meteen een macbook.Xe0n schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:33:
Ik zit zelf heel erg te denken over het aanschaffen van een macbook, maar zit er over te denken om te wachten totdat er een core 2 duo in zit. De aanschaf heeft geen haast, maar heeft het wel zin om te wachten?
Over resolutie & refreshrate van macbook zou ik me geen zorgen maken, ik kan me niet voorstellen dat zo'n moderne laptop niet makkelijk 1600*1200 op 100hz kan outputten.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Geen flauw idee..Xe0n schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:33:
Maar ben je niet bang dat als er de core2duo inzit dat er niet iets komt als een core3duo of core2triple (om maar iets doms te zeggen)??
Als je de tijd hebt (en het geduld) om te wachten, dan zou ik dat doen denk ik, heb je nu een laptop/computer die echt aan vervanging toe is, dan zou ik toch maar eens serieus gaan nadenken over vervanging... (ach en dan nog. mijn g3-ibook600 die ik vervangen heb, wordt nu nog steeds dagelijks gebruikt... (heb ik em dan toch vervangen om twee laptops te hebben, zodat we daar geen ruzie meer over krijgen?????))
Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...
Heb op dit moment geen laptop dus mede daardoor heeft de aanschaf geen haast. En ja ik weet er komen steeds nieuwe dingen uit dus als je het zo bekijkt kan je je leven lang blijven wachten.surfpunk schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:38:
[...]
Geen flauw idee..
Maar ben je niet bang dat als er de core2duo inzit dat er niet iets komt als een core3duo of core2triple (om maar iets doms te zeggen)??
Als je de tijd hebt (en het geduld) om te wachten, dan zou ik dat doen denk ik, heb je nu een laptop/computer die echt aan vervanging toe is, dan zou ik toch maar eens serieus gaan nadenken over vervanging... (ach en dan nog. mijn g3-ibook600 die ik vervangen heb, wordt nu nog steeds dagelijks gebruikt... (heb ik em dan toch vervangen om twee laptops te hebben, zodat we daar geen ruzie meer over krijgen?????))
Ik vind het alleen zonde als ik volgende week een macbook aanschaf dat er volgende maand eentje met een core 2 duo processor uitkomt die zuiniger en sneller is.
Hoe groot is de kans hierop en is de mobiele core 2 duo processor echt zo veel beter (sneller, zuiniger?)
Ook is het de bedoeling dat ik wel even met deze laptop doe, dus liever in 1 keer goed.
...
64bit applicaties kunnen native draaien onder Leopard, maar die komen er niet voor de gewone consumenten markt. Er is namelijk geen enkele reden waarom een applicatie 64bit zou moeten zijn. Daarbij stond een stukje terug ook links dat de core duo ook gewoon al de 64bit instructie set heeft van inter. Meer cache/sneller, ik krijg zelfs met een 1080p hdtv trailer mijn cpu niet hoger dan 100%. Dus een normale user heeft daar niks aan. Zuiniger moet je even dit topic goed lezen, er zijn namelijk al berichten dat hij juist niet zuiniger is. Virtualization heeft de core duo ook al.Apache schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:38:
ja, 64 bit instructieset (zal door leopard gebruikt worden), meer cache, sneller, zuiniger en hardware virtualization (kan heel handig zijn voor degene onder ons die windows draaien). Daar zit ik nog op te wachten, zodra de upgrade er is koop ik meteen een macbook.
Over resolutie & refreshrate van macbook zou ik me geen zorgen maken, ik kan me niet voorstellen dat zo'n moderne laptop niet makkelijk 1600*1200 op 100hz kan outputten.
Dus jou redenen vind ik echt niks waard.
Zo, ik heb voor de laatste optie gekozen, de 60 Gb en zelf via de pricewatch een 120 Gb schijf gekocht. Morgen/maandag komt die binnen, tot die tijd zit ik via de 60 Gb schijf op mijn macbook te werken. 2 Gb geheugen erin, draait als een speer.BaSsDruM schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:52:
Gast van Apple Centre Lijnbaan vond me alleen een vervelend mannetje denk ik:
Ik "Ik wil de 2 Ghz witte powerbook van 1299,-"
Hij "euh..... oh, ik ga 'm even pakken, wil je er ook geheugen extra in, want dat ...."
ik "nee, maar nu je er toch over begint, krijg ik extra korting als jullie die 512 mb eruit laten?"
hij "euhhhhhhh nee, als je het zelf vervangt, vervalt wel je garantie he als je het stuk maakt"
Ik "jaja, komt wel goed"
hij "Dit raadt ik aan iedere klant aan:" (ik zie 'm ondertussen een applecare verpakking pakken a 319 euro) *begint een heel verhaal over telefonische ondersteuning, 3 jaar garantie*
Ik "nee dank je geen interesse"
*reken ondertussen af*
hij "ja maar als hij stuk gaat kost je het bijna altijd meer dan 319 euro"
Ik "toch hoef ik het niet, maar ik wil er wel graag een bluetooth mighty mouse bij"
Hij "die hebben we nog steeds niet binnen, maar we hebben wel iets wat nog beter getest wordt dan de mighty mouse" En hij laat vervolgens dat wit/zilveren logitech setje zien met muis en keyboard voor 99 euro.
ik "Maar ik heb alleen een muis nodig"
Hij "altijd handig een extra toetsenboard"
Ik "ehhhhh, ok ik kom wel weer eens langs voor die mighty mouse als jullie 'm binnen hebben...."
Hij stond er wat verbouwereerd bij.... M'n vriendin die erbij was zei tegen me dat ik echt een vervelende klant was voor die gast; maar aan de andere kant kan ik er weinig aan doen, hij probeerde z'n default verkooppraatje, en ik trap daar niet in.
Iets anders, ik wil wel eens ff die ingebouwde isight testen icm iChat. Iemand?
Mwoah vind ik, aan dit te zien, niet. Jij weet wat je wilt, hij probeert je iets anders aan te smeren en jij wilt dat niet. Pech voor hem. Mischien gedroeg je je er nog anders bij ofzo maar met je renditie hierboven is imo niets misBaSsDruM schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:44:
[...]
Hij stond er wat verbouwereerd bij.... M'n vriendin die erbij was zei tegen me dat ik echt een vervelende klant was voor die gast; maar aan de andere kant kan ik er weinig aan doen, hij probeerde z'n default verkooppraatje, en ik trap daar niet in.
Applecare ben ik 't wel met 'm eens trouwens maar afaik kan dat ook tot een jaar na aankoop nog.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 25-08-2006 16:57 ]
Ben er niet zo heel vaak (heb namelijk ook nog geen contactpersonenBaSsDruM schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:44:
[...]
Zo, ik heb voor de laatste optie gekozen, de 60 Gb en zelf via de pricewatch een 120 Gb schijf gekocht. Morgen/maandag komt die binnen, tot die tijd zit ik via de 60 Gb schijf op mijn macbook te werken. 2 Gb geheugen erin, draait als een speer.
Gast van Apple Centre Lijnbaan vond me alleen een vervelend mannetje denk ik:
Ik "Ik wil de 2 Ghz witte powerbook van 1299,-"
Hij "euh..... oh, ik ga 'm even pakken, wil je er ook geheugen extra in, want dat ...."
ik "nee, maar nu je er toch over begint, krijg ik extra korting als jullie die 512 mb eruit laten?"
hij "euhhhhhhh nee, als je het zelf vervangt, vervalt wel je garantie he als je het stuk maakt"
Ik "jaja, komt wel goed"
hij "Dit raadt ik aan iedere klant aan:" (ik zie 'm ondertussen een applecare verpakking pakken a 319 euro) *begint een heel verhaal over telefonische ondersteuning, 3 jaar garantie*
Ik "nee dank je geen interesse"
*reken ondertussen af*
hij "ja maar als hij stuk gaat kost je het bijna altijd meer dan 319 euro"
Ik "toch hoef ik het niet, maar ik wil er wel graag een bluetooth mighty mouse bij"
Hij "die hebben we nog steeds niet binnen, maar we hebben wel iets wat nog beter getest wordt dan de mighty mouse" En hij laat vervolgens dat wit/zilveren logitech setje zien met muis en keyboard voor 99 euro.
ik "Maar ik heb alleen een muis nodig"
Hij "altijd handig een extra toetsenboard"
Ik "ehhhhh, ok ik kom wel weer eens langs voor die mighty mouse als jullie 'm binnen hebben...."
Iets anders, ik wil wel eens ff die ingebouwde isight testen icm iChat. Iemand?
Zie ook: http://www.skype.com/download/skype/macosx/videopreview.html
Jep, en 3 jaar lang (bijna) gratis bellen met Apple technische ondersteuning is ook handigCyBeR schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:53:
[...]
Mwoah vind ik, aan dit te zien, niet. Jij weet wat je wilt, hij probeert je iets anders aan te smeren en jij wilt dat niet. Pech voor hem. Mischien gedroeg je je er nog anders bij ofzo maar met je renditie hierboven is imo niets mis
Applecare ben ik 't wel met 'm eens trouwens maar afaik kan dat ook tot een jaar na aankoop nog.
319 euro voor apple care?
bedoel je niet 139? want dat heb ik er nl voor betaald bij de aanschaf van mijn macbook.
bedoel je niet 139? want dat heb ik er nl voor betaald bij de aanschaf van mijn macbook.
Van klussen krijg je grijze haren
Waar heb jij je MacBook dan gehaald? In de Online store kost het inderdaad 319 euro...fenrir schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:14:
Ik merk trouwens dat als ik mijn MacBook open gebruik (ik gebruik hem meestal met extern scherm) is mijn MacBook zo'n 10 graden koeler
Op apple.nl is het anders 319 euro, wel duur maar met de nieuwe generatie macbooks mischien niet overbodig?fenrir schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:14:
overbodig
[ Voor 99% gewijzigd door .NCK op 25-08-2006 19:04 ]
Verwijderd
Voor een hoop applicaties heden ten dage inderdaad nog niet, maar verder is dit natuurlijk een statement van niets. Natuurlijk is er allerlei good use voor een CPU met een native register size van 64-bit.[Airwolf] schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:23:
[...]
Er is namelijk geen enkele reden waarom een applicatie 64bit zou moeten zijn.
apple center in haarlem, studenten krijgen 10% korting op apple care bij aankoop systeem, op systeem krijg je 5% korting bij vertoon studentenkaart.
ik heb dan ook niets hoeven bestellen maar gewoon een macbook gekocht die ze daar op voorraad hadden.
ik heb dan ook niets hoeven bestellen maar gewoon een macbook gekocht die ze daar op voorraad hadden.
[ Voor 26% gewijzigd door fenrir op 25-08-2006 20:37 ]
Van klussen krijg je grijze haren
Noem mij maar eens een reden waarom een applicatie die niet met grote hoeveelheden data omgaat +4gb, waarom die voordeel zou hebben bij de 64bit extensies.Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:29:
[...]
Voor een hoop applicaties heden ten dage inderdaad nog niet, maar verder is dit natuurlijk een statement van niets. Natuurlijk is er allerlei good use voor een CPU met een native register size van 64-bit.
Verwijderd
Kan iemand mij (met spoed) vertellen of het verstandig is een Apple keyboard Engels int'l (verzendklaar 24hr) te kopen of toch te wachten (verzendklaar 2 weken) op de nederlandse wireless keyboard? Ik wil morgen een macbook bestellen + wireless keyboard/muis + icurve maar de nederlandse keyboard zal ik dan pas over 3 weken hebben. Na wat research kwam ik er achter dat de VS layout (Engels international) exact hetzelfde is als mijn huidige desktop keyboard, alleen dan zonder € teken op de 5. Ik verwacht dan ook geen problemen maar zou graag een reactie zien die dit kan bevestigen zodat ik met een gerust hart mijn bestelling kan plaatsen 

plaatje: US toetsenbord volgens wikipedia

Euroteken staat bij de twee. Een US tobo is hier helaas nauwelijks te krijgen. Maar de NL tobo's zijn niet slecht ofzo. Grootste verschil is de staande return ipv liggend, en de `~-toets zit naast de shift ipv naast de 1. Naast de 1 zit §±. Ja en er staan symbooltjes op ipv 'return' enzo.
English int'l is niet US.
Dat plaatje wat je daar hebt is voor zover ik weet niet mogelijk met Apple (in NL althans). Volgensmij is dit de English versie:
http://www.evertype.com/c...ards/us-expert-keys-x.gif
Die heb ik althans op m'n MacBook
[edit]
Correctie: Heb geen Cntrl rechtsonder
Dat plaatje wat je daar hebt is voor zover ik weet niet mogelijk met Apple (in NL althans). Volgensmij is dit de English versie:
http://www.evertype.com/c...ards/us-expert-keys-x.gif
Die heb ik althans op m'n MacBook
[edit]
Correctie: Heb geen Cntrl rechtsonder
[ Voor 8% gewijzigd door Xandrios op 26-08-2006 02:18 ]
Verwijderd
Het verschil is de staande enter en de verkorte shift omdat de ~ ernaast zit. Zelf heb ik daar geen problemen meeVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 02:07:
Kan iemand mij (met spoed) vertellen of het verstandig is een Apple keyboard Engels int'l (verzendklaar 24hr) te kopen of toch te wachten (verzendklaar 2 weken) op de nederlandse wireless keyboard? Ik wil morgen een macbook bestellen + wireless keyboard/muis + icurve maar de nederlandse keyboard zal ik dan pas over 3 weken hebben. Na wat research kwam ik er achter dat de VS layout (Engels international) exact hetzelfde is als mijn huidige desktop keyboard, alleen dan zonder € teken op de 5. Ik verwacht dan ook geen problemen maar zou graag een reactie zien die dit kan bevestigen zodat ik met een gerust hart mijn bestelling kan plaatsen
[afbeelding]
De nederlandse wireless keyboard ligt in de winkels gewoon on stock, dus gek dat de online store dit zegt
Verwijderd
Uhm oke.. Wordt wel erg verwarrend allemaal. Om verassingen te voorkomen bestel ik morgen wel gewoon een 'normale' nederlandse versie. Iemand enig idee of dit mn hele bestelling pas verzendklaar zal maken na 2 weken? Of is het zelfs nog verstandiger gewoon bij apple store in nederland te gaan kijken? In ieder geval bedankt voor alle snelle reacties.
Verwijderd
Maandag besteld en sinds gister mn MacBook binnen 
Heb alleen last van een beetje hangende . (punt) toets. Iemand ervaring hiermee? Als ik hem indrukt blijft hij soms een beetje hangen en "floept" hij iets later omhoog. Best irritant... moet ik hiermee terug gaan, of gaat dit vanzelf weg of kan ik er zelf iets aan doen?
Verder, wat een prachting ding, Mn eerste Mac en ben helemaal verliefd. Hij typt ook heerlijk, mn vingers zweven over het toetsenbord. (Alleen dan jammer van die punt toets.)
Heb alleen last van een beetje hangende . (punt) toets. Iemand ervaring hiermee? Als ik hem indrukt blijft hij soms een beetje hangen en "floept" hij iets later omhoog. Best irritant... moet ik hiermee terug gaan, of gaat dit vanzelf weg of kan ik er zelf iets aan doen?
Verder, wat een prachting ding, Mn eerste Mac en ben helemaal verliefd. Hij typt ook heerlijk, mn vingers zweven over het toetsenbord. (Alleen dan jammer van die punt toets.)
Ghallit. Heb even foto's voor je gemaakt van mijn toetsbord. Dit is de English Int' met artikelcode: M9270Z/A. En inderdaad, niets anders dan wat de afbeeldingen hierboven zijn. Dus gewoon bestellen als je niet twee weken wilt wachten op de 'nederlandse' versie die niets anders is.
http://www.redhead.nl/leon/DSC00274.JPG
http://www.redhead.nl/leon/DSC00275.JPG
Let wel, foto's van 700kb elk....
http://www.redhead.nl/leon/DSC00274.JPG
http://www.redhead.nl/leon/DSC00275.JPG
Let wel, foto's van 700kb elk....
Verwijderd
Thnx. Heb zojuist mn Macbook 1,83 1gb 80 gb besteld met wireless muis/toetsenbord en iCurve. Op een of andere manier is het normale wireless toetsenbord (nld) weer beschikbaar binnen 24hr. Problem solved.
Nou, dat 64-bit is wel zoooo gewild dat we hier dus al meer dan 10 jaar mee bezig zijn en er zijn nog maar bar en bar weinig applicaties en toepassingen die er profijt van hebben. Vaak ligt datop rekenkundig vlak maar ja,daar hebben ze dan ook weer rekenclusters. Voor de markt waarop deze Macbook is gericht is er dus echt geen enkel nut voor heel dat 64-bit.Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:29:
Voor een hoop applicaties heden ten dage inderdaad nog niet, maar verder is dit natuurlijk een statement van niets. Natuurlijk is er allerlei good use voor een CPU met een native register size van 64-bit.
De virtualisation support in de Core Duo en de Core 2 Duo zijn mogelijk wel van belang omdat virtualisatie software van bijv.Parallels hier gebruik van maakt met een aardige performance winst tot gevolg. Virtualisatie heeft weer als voordeel dat mensen (zoals de switchers van Windows naar MacOS X) niet steeds hoeven te rebooten om in Windows te geraken (hoewel dit wel wenselijk is voor de gamers maar dat gamen kun je toch niet zo goed op een Macbook).
[ Voor 25% gewijzigd door ppl op 26-08-2006 15:22 ]
Brak geheugen, lijkt me. Test je geheugen eens. En dan hoop ik voor je dat 't je gewone geheugen is en niet je vram want dat kun je niet zelf vervangenVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:22:
Hmm ik kreeg net toen artifacts...Hopen dat dit niet vaker gebeurd...
[afbeelding]
(Clickable)
9 mensen hebben een probleem gehad met de accu van hun laptop en nu laat apple 1,8 miljoen accu's terugkomen. Dat zijn nog minder dan de 10 mensen hier.Eswip schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:39:
[...]
Ik geef die mensen die nog afwachten tot een macbook te kopen juist gelijk. De 1e versie heeft nog bugs, deze worden nu langzamerhand steeds meer opgelost.
Ik raad je aan dus niet knettergek te worden.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Dat zijn er 9 waarbij de batterij in de fik is gevlogen. Net iets anders dan 'hij wordt warm' of 'hij maakt geluid'.Rob schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:49:
[...]
9 mensen hebben een probleem gehad met de accu van hun laptop en nu laat apple 1,8 miljoen accu's terugkomen. Dat zijn nog minder dan de 10 mensen hier.
Ik geef die mensen die nog afwachten tot een macbook te kopen juist gelijk. De 1e versie heeft nog bugs, deze worden nu langzamerhand steeds meer opgelost.
Hoe zet ik vsync uit in mijn macbook?
[voornamelijk belangrijk in windows (bootcamp) voor counterstrike 1.6]
[voornamelijk belangrijk in windows (bootcamp) voor counterstrike 1.6]
[ Voor 50% gewijzigd door The Flow op 26-08-2006 21:19 ]
God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...
en 10 mensen van alle applegebruikers op dit forum is veel groter dan 9 applegebruikers op alle applegebruikers van de wereld.CyBeR schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:47:
[...]
Dat zijn er 9 waarbij de batterij in de fik is gevlogen. Net iets anders dan 'hij wordt warm' of 'hij maakt geluid'.
Je noemt overigens nu net de problemen die in de laatste firmware update aangepakt zijn.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Uhm, als dat zichtbaar is op je screenshot, zijn het dus geen artifractsVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:22:
Hmm ik kreeg net toen artifacts...Hopen dat dit niet vaker gebeurd...
[afbeelding]
(Clickable)
OSX doet vrij veel in de videokaart, dus dat is niet compleet uitgesloten.Xandrios schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:19:
[...]
Uhm, als dat zichtbaar is op je screenshot, zijn het dus geen artifractsBetekend dat de source problemen heeft. Kan in dit geval het background plaatje zijn, of mischien je RAM. Iig niet je videokaart
Het is niet enkel op de desktop, ook in programma's (Colloquy bijvoorbeeld) treeden dit soort rare dingen op. Ik heb gisteren met memtest onder OSX een gedeelte van mn geheugen getest zonder problemen, en met de OS X Install CD heb ik ook nog de Hardware test uitgevoerd, deze meldde ook geen problemen. Verder heb ik er tot nu toe ook geen last meer van gehad.Xandrios schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:19:
[...]
Uhm, als dat zichtbaar is op je screenshot, zijn het dus geen artifractsBetekend dat de source problemen heeft. Kan in dit geval het background plaatje zijn, of mischien je RAM. Iig niet je videokaart
Verwijderd
Wat niet verklaart waarom bepaalde MacBooks nog steeds veel warmer worden dan andere.Rob schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:07:
[...]
Je noemt overigens nu net de problemen die in de laatste firmware update aangepakt zijn.
Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden een Tucano Second Skin besteld voor mijn macbook 13" bij machouse, maar hij is wel totaal niet leverbaar. Nu heb ik er niet zoeen extreme haast mee, maar ik vind het toch wel aardig lang duren.
Ik vroeg me af of nog iemand zoeen ding ergens in bestelling heeft staan of besteld heeft de afgelopen maand ?
Ik vroeg me af of nog iemand zoeen ding ergens in bestelling heeft staan of besteld heeft de afgelopen maand ?
Was jij niet degene die hem tegelijk met mij had aangeschaft? Ik had niet lang daarna mijn bestelling geannuleerd en mijn bestelling geplaatst bij http://www.macwinkel.nl/ waar ik hem zelfs de volgende dag in de bus kreeg. Helaas is ie daar nu ook niet meer leverbaar, maar misschien dat ze daar nog een LaRobe op voorraad hebben, ze hebben daar iig indicatie of hij op voorraad is. Je kunt ze ook bellen overigens, hele vriendelijke mensen daar. Ik had daar eerst een LaRobe besteld maar ik vond de Second Skin er iets professioneler uitzien en de LaRobe was nog niet leverbaar, ze hadden speciaal gekeken of ze echt op voorraad waren en toen dat zo was meteen opgestuurd[Airwolf] schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:48:
Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden een Tucano Second Skin besteld voor mijn macbook 13" bij machouse, maar hij is wel totaal niet leverbaar. Nu heb ik er niet zoeen extreme haast mee, maar ik vind het toch wel aardig lang duren.
http://www.macrumors.com/pages/2006/08/20060826164321.shtml
PC manufacturers (Including Apple) are expected to announce availability of new Core 2 Duo (Merom) notebooks on Monday August 28th. According to Intel, the Core 2 Duo processors fit into existing notebook systems with only a system software update required to work. The new chips are to range from 1.66GHz to 2.33GHz.
...
Bij welke MacHouse? Amsterdam? Ik heb mijn second skin al ruim een maand geleden gewoon gekocht bij MacCare in Amsterdam (zit in een zijstraat van de Admiraal de Ruijterweg/De Clercqstraat). Dikke kans dat ze hem daar gewoon op voorraad hebben. Goede winkel overigens (vriendelijk en vooral kundig personeel, kunnen alles leveren en hebben veel rare dingen zoals MacBook voedingen op voorraad wanneer niemand die meer heeft).[Airwolf] schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:48:
Ik wacht nu al een tijdje op een update voor de MacBook. Tot begin september wacht ik en dan koop ik 'em gewoon. Wel of geen update.
[ Voor 4% gewijzigd door Gabliboeba op 27-08-2006 21:32 ]
Nee, ik heb hem gewoon online bij ze besteld. De dichtbijzijne mac winkel is in Maastricht hier en die hebben volgens mij nooit wat op voorraad. Tenminste iedere keer als ik bel voor iets wat niet exclusief is hebben ze het niet, dus vandaar online.
Voor de Core Duo 2-wachtenden:
Errata list shows for Core 2 Duo
INTEL HAS released a PDF describing bugs in its Conroe processors which are built on a 65 nanometre process technology.
It's common for new chips to have bugs, or errata as the vendors prefer it. Generally many bugs can be fixed by introducing fresh steppings of the processors.
The PDF is downloadable from the Intel site, here. One of the bugs listed, AI 39, could lead to serious data or system corruption, Intel warned. µ

Deze recall actie is het gevolg van brakke accu's van Sony. Het balletje is aan het rollen gebracht door fikkende Dell notebooks. Dell is als eerste geweest die een recall heeft gedaan (4.1 miljoen accu's) waarbij een 2e bericht de deur uitging waarin werd aangekondigd dat Apple hetzelfde mogelijk overwoog, niet lang daarna gevolgd door een officieel bericht van Apple dat ze ook een recall doen. Het is wachten op andere fabrikanten wanneer zij volgen aangezien ook zij van Sony de brakke accu's geleverd hebben gekregen. Het is dus een probleem van Sony waardoor Dell, Apple en anderen een recall actie moeten doen. Het heeft dan ook verder met niets anders te maken.Rob schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:49:
9 mensen hebben een probleem gehad met de accu van hun laptop en nu laat apple 1,8 miljoen accu's terugkomen. Dat zijn nog minder dan de 10 mensen hier.
Om aan te geven dat het echt weinig met de Macbook te maken heeft...ook de iBook valt onder de laptops waarvan Apple de accu terugroept. Zie ook de berichtgeving hierover op de frontpage als men er meer van wil weten.
Je kunt inderdaad ook doen als wat een bedrijf doet: pas na de 1e of zelfs de 2e revisie tot aanschaf overgaan. Weet je iig dat veruit de meeste kinderziekten eruit zijn. Als ik het echter hier allemaal zo lees en elders dan is er met de nieuwe firmware update het meeste er toch al wel uitgehaald. Om dan nog te gaan wachten, mja, misschien op een Macbook met de Core 2 Duo??Ik geef die mensen die nog afwachten tot een macbook te kopen juist gelijk. De 1e versie heeft nog bugs, deze worden nu langzamerhand steeds meer opgelost.
Waarschijnlijk komt het omdat er een probleem is met de tucano second skins i.c.m. de macbook. Als je de macbook er "redelijk" warm instopt doen de zwarte stiksels aan de binnenkant afgeven op de macbook. Je krijgt het zwarte er echter niet zomaar af.[Airwolf] schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:48:
Denk dat als je een tucano hebt, dat je er dan verstandig aan doet om even langs je dealer te gaan.
Waar heb je dit gelezen dan? Ik snap ook niet echt waar hij afgeeft. Ik heb een Tucano Second Skin (niet guarana, gewoon zwart), en heb mijn MacBook inderdaad weleens warm erin gestopt namelijk, maar ik zie geen zwarte stiksels... (wat dat dan ook moge zijnMikey NL schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:40:
[...]
Waarschijnlijk komt het omdat er een probleem is met de tucano second skins i.c.m. de macbook. Als je de macbook er "redelijk" warm instopt doen de zwarte stiksels aan de binnenkant afgeven op de macbook. Je krijgt het zwarte er echter niet zomaar af.
Denk dat als je een tucano hebt, dat je er dan verstandig aan doet om even langs je dealer te gaan.
Verwijderd
Op mijn windows laptop had ik ook zware artifacts (was een doorgebrande videokaart) en die verschenen ook gewoon op screenshots.Xandrios schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:19:
[...]
De apple store heeft ze gewoon weer op voorraad, binnen 24uur verzonden, als je vandaag besteld is hij er voor het eind van de week, ik heb vorige week dinsdag besteld en had hem donderdag.[Airwolf] schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:48:
Apart, aangezien er 1 tot 2 weken staat op de site:Zody schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:20:
[...]
De apple store heeft ze gewoon weer op voorraad, binnen 24uur verzonden, als je vandaag besteld is hij er voor het eind van de week, ik heb vorige week dinsdag besteld en had hem donderdag.
http://store.apple.com/Ap.../9.0.19.1.0.8.25.7.11.6.3
Ikzelf heb hem onlangs besteld, een dag of 4 terug. De verwachte leverdatum is 13 september. Nu maar hopen dat het Merom verhaal in de MacBook onzin is of dat het iets langer duurt en ikzelf ook gewoon Merom krijg, dan maar kinderziektes.
afgelopen vrijdag besteld, wordt uiterlijk de 15e afgeleverd... duurt echt lang... beetje vaag waarom dat zolang moet duren.
Hier kunnen 2 redenen voor zijn.sharkzor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:13:
afgelopen vrijdag besteld, wordt uiterlijk de 15e afgeleverd... duurt echt lang... beetje vaag waarom dat zolang moet duren.
1. Apple kan niet aan de vraag voldoen omdat de scholen in de USA (en NL) weer beginnen.
2. Apple heeft minder voorraad omdat een update aanstaande is (Core 2 Duo)
Ik hoop op het 2e
nu al core2duo? denk dat ik die niet ga krijgen dan vermoed ik...Gabliboeba schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:20:
[...]
Hier kunnen 2 redenen voor zijn.
1. Apple kan niet aan de vraag voldoen omdat de scholen in de USA (en NL) weer beginnen.
2. Apple heeft minder voorraad omdat een update aanstaande is (Core 2 Duo)
Ik hoop op het 2e
zou wel nasty zijn als die er over een week opeens is
maar apple doet toch nooit zo snel updates?
waarschijnlijk is het gewoon een populair apparaat. of komt het door die hitte/crash problemen.
Ik ben van plan om een macbool (gwn de goedkoopste) macbook te kopen.
Maar nu moet ik er voor school autocad op draaien. Nu is autocad niet voor de mac beschikbaar maar dan zou het vectorworks worden. Heeft een macbook hier moeite mee? maw kan hij dit pakket aan. Eventueel met een geheugen uitbreiding? 1gig of 2 gig?
Maar nu moet ik er voor school autocad op draaien. Nu is autocad niet voor de mac beschikbaar maar dan zou het vectorworks worden. Heeft een macbook hier moeite mee? maw kan hij dit pakket aan. Eventueel met een geheugen uitbreiding? 1gig of 2 gig?
Verwijderd
Kun je geen Bootcamp kunnen draaien en vervolgens Autocad installeren? Zou de videokaart van de Macbook grote tekeningen aankunnen?Pixxa schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:52:
Ik ben van plan om een macbool (gwn de goedkoopste) macbook te kopen.
Is dit niet wat je zoekt? Die link doet het niet dus hier even een screenshot die ik net heb gemaakt:[Airwolf] schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 11:31:
[...]
Apart, aangezien er 1 tot 2 weken staat op de site:
http://store.apple.com/Ap.../9.0.19.1.0.8.25.7.11.6.3
Nah ik wil geen bootcamp, gwn pure mac osx.. En ik weet dus niet op de gpu het aankan.. dat vraag ik me dan ook af.Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:55:
[...]
Kun je geen Bootcamp kunnen draaien en vervolgens Autocad installeren? Zou de videokaart van de Macbook grote tekeningen aankunnen?
Dit topic is gesloten.