[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186120

Sinds ik mijn Macbook heb, had ik te hoge temp. Meestal rond 70 graden. Gelukkig na de firmware update is het gezakt naar rond 56 graden. Over de geluid dat de fan maakt, ik hoor bijna niks sinds firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Topicstarter
Ik heb nu toch maar die SMC upgrade gedaan omdat ik toch wel een beetje bang werd toen m'n MacBook opeens 88 graden werd tijdens het importeren van foto's in iPhoto en ik moet zeggen dat het toch echt wel een stuk meer lawaai maakt, het komt zelfs boven m'n muziek uit die ik op redelijk volume heb staan, beetje jammer maarja ik heb liever een langere levensduur dan een stille MacBook :) (en ik zit er een halve meter vanaf...)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35517 op 20-08-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-06 13:03
Het lijkt er toch echt op dat die random shutdown hardware gerelateerd zijn.

Interessante quote:

""Hey ho!

My own MacBook is in 2nd repair because of random shutdowns. The apple-technician I talked to told me some VERY INTERESTING things:
The problem with MY MacBook is, that the main logic board was damaged by a cable which become overheated by the heat-pipes. The isolation of this cable was melted and a short-circuit was the result. The figured out the problem in the Birmingham-repair-center in another MacBook. It seems to be the only cause of the BIG random shutdown problem.
NO software-, firmware- or other updates can solve this problem!!!
The only solution seems to be an apple-mailin-repair or a repair at a service-provider.
Now I'm looking forward to get my fixed mac back!
So don't worry and get your MacBook to repair!

Schöne Grüße
Tommy""

uit:http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=577462&tstart=0

[ Voor 0% gewijzigd door Gabliboeba op 20-08-2006 17:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik ben best wel benieuwd hoe de factuur er uit ziet als je de MacBook met studentenkorting koopt. Wat voor verwijzing staat hier naar?

Ik koop de laptop namelijk via m'n eenmanszaak (dus aftrekbaar etc), maar zou graag ook van die studentenkorting gebruik willen maken, maar dan moet dit dus niet op de factuur vermeld staan.

Kan iemand me daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 16:49
wdekreij schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:45:
Ik ben best wel benieuwd hoe de factuur er uit ziet als je de MacBook met studentenkorting koopt. Wat voor verwijzing staat hier naar?

Ik koop de laptop namelijk via m'n eenmanszaak (dus aftrekbaar etc), maar zou graag ook van die studentenkorting gebruik willen maken, maar dan moet dit dus niet op de factuur vermeld staan.

Kan iemand me daar meer over vertellen?
Kan er niets over vinden op mijn factuur :) Er staat naast de specifikaties van mijn macbook gewoon het bedrag waar de korting al van af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:14
Zody schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:54:
[...]

Kan er niets over vinden op mijn factuur :) Er staat naast de specifikaties van mijn macbook gewoon het bedrag waar de korting al van af is :)
Volgens de regels van Apple als ze studentenkorting geven op een unit moeten er adresgegevens op de factuur staan en moeten ze een kopie van het inschrijvingsbewijs van de onderwijsinstelling achter houden.
Doen ze dit niet dan kan de dealer de korting die zij geven niet claimen bij Apple.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Anoniem: 35517 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:08:
Ik heb nu toch maar die SMC upgrade gedaan omdat ik toch wel een beetje bang werd toen m'n MacBook opeens 88 graden werd tijdens het importeren van foto's in iPhoto en ik moet zeggen dat het toch echt wel een stuk meer lawaai maakt, het komt zelfs boven m'n muziek uit die ik op redelijk volume heb staan, beetje jammer maarja ik heb liever een langere levensduur dan een stille MacBook :) (en ik zit er een halve meter vanaf...)
hm ik begin te twijfelen. wel of niet de smc upgrade doen. ik hoef echt geen luidruchtigere macbook. maar is het wel verstandig als ik deze upgrade niet installeer?

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
johnneman schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:42:
[...]
hm ik begin te twijfelen. wel of niet de smc upgrade doen. ik hoef echt geen luidruchtigere macbook. maar is het wel verstandig als ik deze upgrade niet installeer?
Er zijn volgens mij slecht een aantal die er op achteruit zijn gegaan (zie de poll een pagina of 2 terug..) De mijne is er werkelijk een stuk koeler op geworden, en je hoort m bijna niet (tenzij je erin wil kruipen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

johnneman schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:42:
[...]
Kans van 3 op 4 dat je tevreden bent. Ik waagde de gok en verloor. Ging gisteren naar bed met mijn laptop aan (torrents downloaden) en heb hem maar uitgedaan omdat ik van het lawaai niet kon slapen, de fan stond constant een half uur te blazen en ging maar niet uit. Laptop lag een meter van mijn bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1NGM4N
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-04-2024
Anoniem: 87302 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:29:
[...]

Kans van 3 op 4 dat je tevreden bent. Ik waagde de gok en verloor. Ging gisteren naar bed met mijn laptop aan (torrents downloaden) en heb hem maar uitgedaan omdat ik van het lawaai niet kon slapen, de fan stond constant een half uur te blazen en ging maar niet uit. Laptop lag een meter van mijn bed.
Ik heb gister ook de update gedaan. fan staat vaker aan maar ik heb hier zeker geen last van. hoor hem niet echt.. ik heb wel het idee dat mijn macbook trager is geworde na deze update? kan dit? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006
Bij normaal (browsen, muziek) gebruik is de temperatuur nu rond de 45-50 graden. Das echt een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MvanLeeuwen schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:16:
Bij normaal (browsen, muziek) gebruik is de temperatuur nu rond de 45-50 graden. Das echt een hele vooruitgang.
Ik snap het niet, bij mij is die continu 63-64 graden bij muziek+surfen. Dat is het probleem, die fans slaan nu boven de 60 graden aan en hij koelt niet af tot onder de 60. Als dit zo doorgaat is de fan binnen een paar maanden versleten schat ik zo in.

waar hebben jullie die stille koude MacBooks vandaan?

week 25 , witte 2.0 met 2 GB import RAM die ik voornamelijk dicht gebruik, aangesloten op een monitor....

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 20-08-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
Anoniem: 87302 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:24:
[...]

week 25 , witte 2.0 met 2 GB import RAM die ik voornamelijk dicht gebruik, aangesloten op een monitor....
week 21, witte 1.83 met 2gb import, voornamelijk dicht. stil, bij stressed is hij na SMC update 60 graden. Maar ik heb wel last van de shutdown bug, en dat vind ik een stuk vervelender. Ik ga morgen bellen met de shop waar ik hem gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
MvanLeeuwen schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:53:
[...]

week 21, witte 1.83 met 2gb import, voornamelijk dicht. stil, bij stressed is hij na SMC update 60 graden. Maar ik heb wel last van de shutdown bug, en dat vind ik een stuk vervelender. Ik ga morgen bellen met de shop waar ik hem gekocht heb.
Dat shutdown probleem schijnt iets te maken te hebben met de heatsink en dus níet met het moederbord. Laat dus niet alleen je moederbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-06 17:40

LoneWolf

Just a Byte

2 Ghz, ong 2 maand, maar na de update bij dicht gebruik ong idle 60 gr. dus met beetje werk wel de fans aan en nog heet dus :(

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 08:51
Maar die koelere processor: Dat moet ergens vandaan komen. Aan de ene kant is dat blijkbaar de fan die eerder aan slaat, maar het zou me ook niets verwonderen als hij gewoon minder snel naar een hogere snelheid schakeld.

Zou iemand met de nieuwe firmware eens kunnen kijken (met CoreDuaTemp) op welke snelheid hij standaard (idle) loopt? Met de oude firmware loopt mijn (1.86-model) vrijwel altijd op 1.5Ghz. Zodra ik een redelijk grote tool start (Eclipse of MS Word) spingt hij echter wel direct op 1.83Ghz. Is dat nogsteeds het geval met die nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Ik snap het niet, bij mij is die continu 63-64 graden bij muziek+surfen. Dat is het probleem, die fans slaan nu boven de 60 graden aan en hij koelt niet af tot onder de 60. Als dit zo doorgaat is de fan binnen een paar maanden versleten schat ik zo in.

Die van mij schommelt nu na de SMC upgrade tussen de 57-63 graden met Camino, Entourage, iTunes, Colloquy, Cyberduck, Quicktime, Quicksilver, Virtue Desktops, een berg Dashboard widgets en Vienna aan...

Week 24, zwarte 2.0 met 2 GB MDT RAM, dicht, aangesloten op externe montor, toetsenbord, muis en versterker verder hangt hij ook nog aan een iPod, USB stickje en Bluetooth en Airport zijn uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-06 17:40

LoneWolf

Just a Byte

Dat snap ik, alleen door dat de macbook bij mij idle (echt idle zonder dat ik dus wat doe...) op 58 zit, slaat de fan dus al aan als ik firefox open, dan loopt hij op 1.5 en 62-65 graden met behoorlijk fan geluid. voorheen was dat 68-71 en hoorde je de fan niet of nauwelijks.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoneWolf schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:13:
Dat snap ik, alleen door dat de macbook bij mij idle (echt idle zonder dat ik dus wat doe...) op 58 zit, slaat de fan dus al aan als ik firefox open, dan loopt hij op 1.5 en 62-65 graden met behoorlijk fan geluid. voorheen was dat 68-71 en hoorde je de fan niet of nauwelijks.
wij hebben zowat hetzelfde, ook een 2.0 en precies die temperatuur en fangedrag. Koelt hij bij jou wel af tot onder de 60 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93722

Ik heb vanmiddag Tomato Torrent gedownload en die liep opeens vast. Ik probeerde 'm op te starten en na 30 seconden het icoontje te hebben zien bouncen in de dock gebeurt er niets...

Totdat ik m'n fans voor het eerst sinds de aankoop van m'n Macbook hoorde. Een vlugge blik op m'n iStat widget toont dat de CPU load 100% is.

Ik meteen CoreDuoTemp gedownload op te kijken wat de temperatuur is, en wat blijkt: na 30 minuten 100% load een tempertuur van 65 graden Celcius. Ik denk dus niet dat ik de firmwareupgrade nodig heb!

Ik heb m'n Macbook gekocht bij MacHouse in Amsterdam en die kregen m'n Macbook binnen op woensdag 16 augustus.

Ik ga nu ff restarten en zal straks editten wat de temperatuur is bij normale CPU load.

UPDATE

Ik heb 'm genoeg laten afkoelen en nu is met ongeveer 10% CPU load [MS Entourage, Safari, iTunes stream] de laatste 30 minuten 38 graden Celsius op 1,5 Ghz

Ik kan helaas niet vinden of ik die SMC fan firmware heb :? . Het enige van SMC wat ik kan vinden is SMCMotionSensor extension in System Profiler..

Ik heb trouwens een witte 2.0 Ghz, 1Gb RAM, 60 Gb HD Macbook

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 93722 op 21-08-2006 00:32 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 93722 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:48:
Ik heb vanmiddag Tomato Torrent gedownload en die liep opeens vast. Ik probeerde 'm op te starten en na 30 seconden het icoontje te hebben zien bouncen in de dock gebeurt er niets...

Totdat ik m'n fans voor het eerst sinds de aankoop van m'n Macbook hoorde. Een vlugge blik op m'n iStat widget toont dat de CPU load 100% is.

Ik meteen CoreDuoTemp gedownload op te kijken wat de temperatuur is, en wat blijkt: na 30 minuten 100% load een tempertuur van 65 graden Celcius. Ik denk dus niet dat ik de firmwareupgrade nodig heb!

Ik heb m'n Macbook gekocht bij MacHouse in Amsterdam en die kregen m'n Macbook binnen op woensdag 16 augustus.

Ik ga nu ff restarten en zal straks editten wat de temperatuur is bij normale CPU load.
Je draait idd waarschijnlijk al de nieuwste firmware versie, dit kun je nachecken door bij (apple menu) -> Over deze Mac op "Meer info..." te klikken en dan bij SMC-versie te kijken,als je daar 1.4f10 ziet heb je al de nieuwste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172601

Gabliboeba schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:42:
Het lijkt er toch echt op dat die random shutdown hardware gerelateerd zijn.

Interessante quote:

<snip>
Laat ik dan hopen dat dat kabeltje bij mij binnen het eerste jaar doorfikt als het al het geval gaat zijn :D

But besides that, ik merk niet zo veel van luidere fans na de SMC update (toegegeven, ik werk gemiddeld 1 keer per half jaar in een echt stille omgeving :D) maar ondanks het feit dat 'ie bij me op schoot nog wel lekker op wil warmen is hij toch echt wel wat koeler onderop. Vooral als ie gewoon op een desk staat ofzo.

Dus voor mij: so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91315

verdorie ik denk dat ik prijs heb. Heb mijn macbook maar ik hoor de fan nu reeds constant en ik heb ineens de nieuwe firmware nog niet. Er staat namelijk nog een firmware te installen bij software update. Er staan nu wel wat apps open en hij staat een uurtje aan en ik zit rond de 60°. Toch niet echt goed denk ik zo hé ... :(

Bovendien hoor ik de fan nu al moo doen en heb men mac verdorie nog maar 2 uur :/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 91315 op 21-08-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 91315 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:00:
verdorie ik denk dat ik prijs heb. Heb mijn macbook maar ik hoor de fan nu reeds constant en ik heb ineens de nieuwe firmware nog niet. Er staat namelijk nog een firmware te installen bij software update. Er staan nu wel wat apps open en hij staat een uurtje aan en ik zit rond de 60°. Toch niet echt goed denk ik zo hé ... :(

Bovendien hoor ik de fan nu al moo doen en heb men mac verdorie nog maar 2 uur :/
Als je de firmware nog niet hebt kun je deze toch juist installen? 't zou erger zijn als die problemen juist waren ná de firmware update dunkt me?

Ennuhm.. Ik raak met die batterijen altijd in de war.. Maar hoe kun je het best met de MacBook omgaan zodat de batterij niet lui wordt qua opladen en gebruiken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wdekreij schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:07:
[...]

Als je de firmware nog niet hebt kun je deze toch juist installen? 't zou erger zijn als die problemen juist waren ná de firmware update dunkt me?

Ennuhm.. Ik raak met die batterijen altijd in de war.. Maar hoe kun je het best met de MacBook omgaan zodat de batterij niet lui wordt qua opladen en gebruiken etc?
Ik heb gelezen dat laptops tegenwoordig je batterij afkoppel als die volgeladen is en dan terug opladen als ze op 94% zitten ofzo. neway, zal je wel niet op moeten letten of de batterij er in zit of niet.

Ik heb nu mijn update geinstalled .. surprise? No not realy ... nu is hij nog 2 graden warmer en de fanspeed verschilt zo te horen niet veel.. dusjah .. ik ben weeral eens dik gescheten. Ik hoor wel geen "Moo"'s meer .. das toch al iets. En ik zal men laptop ook maar eerst eens een half uurtje uitlaten om af te koelen en dan zie ik wel wat het doet. Ik meet men temps trouwens via de CoreDuoTemp widget ofzoiets ... maar ik denk dat ik eerst beter is iStat afhaal ofzo. Tweede opinie.

edit: maak maar al een antwoord bij de poll aan: "Ja, maar hij is nog warmer."

edit2: tijd afkoelen heeft goed gedaan precies ... ik wacht nog ff af voordat ik een oordeel ga vellen of ijn macbook voor de schroothoop(reparatiecenter) is of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91315 op 21-08-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178755

Gabliboeba schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:15:
[...]

Dit is een veelgehoord probleem. Zoek maar eens op een willekeurig mac forum op: "random shutdown" en je vindt tientallen mensen met hetzelfde probleem. Het logic board vervangen lijkt niet te helpen, wel heb ik hier een aantal interessante links voor je, misschien dat je er wat aan hebt.

http://discussions.apple....?threadID=577462&tstart=0
http://discussions.apple....threadID=600167&tstart=30
http://discussions.apple....threadID=596120&tstart=30

Ps. Uit welke week komen die 2 MacBooks, weet je dat?
ze komen beide uit week 22.. veelgehoord probleem volgens mij.. overigens is het probleem nu zo goed als over (niks aan gedaan). Heb sinds 3 dagen geen random shutdown meer gehad. Toch nog een beetje ongerust, bij de eerstvolgende gaat hij terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hier werkt de update echt perfect :)
Ik zit nu al een tijdje te internetten en de temperatuur is 46 graden, dat was voorheen wel anders.
Bij veel applicaties tegelijk wat ook regelmatig voorkomt hier gaat de fan wel iets eerder aan, maar niet storend. Temperaturen boven 80 graden zoals voorheen heb ik nog niet gezien.
Alleen is één keer de fan blijven draaien toen de MacBook idle was, toen heb ik hem handmatig laten slapen en weer gewekt en was het verholpen. Dat is daarna niet meer voorgekomen. De hoogste temperatuur die ik na de update heb gezien is 71 graden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof mijn ogen niet :D Nog steeds schommelt mijn laptop tussen de 31 en 34° FOK YEAH!! Zo moet het. Thx GOD (eigenlijk Apple) voor die update :D En nu hopen dat die zo blijft. Bij mij is het vlgd dus gebeurd na de update .. Idle temp is bijna 50% gedaald. Fan is nu nog steeds constant (ja, daarvoor ook al voor die 2 uur dat ik ermee gewerkt heb). Het Moo probleem waarvan ik eerst dacht dat macbookgebruikers idioten waren om te denken dat laptops Moo kunnen brullen is ook opgelost. DUS ... geen vuiltje aan de lucht bij mijn nieuwe macbook blijkbaar ;) Wel nog even afwachten .. hopelijk hervalt mijn macbookje niet hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 91315 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:13:
[...]

Ik heb gelezen dat laptops tegenwoordig je batterij afkoppel als die volgeladen is en dan terug opladen als ze op 94% zitten ofzo. neway, zal je wel niet op moeten letten of de batterij er in zit of niet.
Wat ik bedoelde was meer, moet ik hem altijd helemaal leeg laten lopen voordat ik'm weer op ga laden, of kan het ook rustig "halverwege"?

Ik wil echt voorkomen dat'ie lui wordt, heb dat maar al te vaak zien gebeuren dat een accu na verloop van een maand of 6~12 nog maar de helft heeft van wat ie eigenlijk in zich had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wdekreij schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:08:
[...]

Wat ik bedoelde was meer, moet ik hem altijd helemaal leeg laten lopen voordat ik'm weer op ga laden, of kan het ook rustig "halverwege"?

Ik wil echt voorkomen dat'ie lui wordt, heb dat maar al te vaak zien gebeuren dat een accu na verloop van een maand of 6~12 nog maar de helft heeft van wat ie eigenlijk in zich had..
Voorzover ik begrepen heb is het met het type accu waar het om gaat vooral aan te raden om hem regelmatig te gebruiken en te laden, en dan hoeft dit niet volledig te zijn. Meer dat de zaak "in beweging blijft" as it were. Dit even los van langdurige storage, maar daar heeft Apple (net als hierover trouwens) gewoon guidelines voor in hun knowledge base.

Ik zit momenteel (surfen met vrij veel windows open, iTunes, mail en amsn) op een graad of 59. Niet te veel maar ik vraag me wel af waar die enorme discrepanties (35 graden wtf?) dan vandaan komen tussen modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172601 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:13:
[...]
Ik zit momenteel (surfen met vrij veel windows open, iTunes, mail en amsn) op een graad of 59. Niet te veel maar ik vraag me wel af waar die enorme discrepanties (35 graden wtf?) dan vandaan komen tussen modellen.
de mijne was ook aan het opbranden daarstraks. Nieuwe firmware erover en all was well .. nog steeds 34° ... heeft nog niet uitgestaan. Nu is men laptop overal koel. Ook vanonder in het midden is het nu aangenaam om aan te raken. Trouwens .. kan dat dat mijn spatiebalk piept? En heeft iemand een idee om dit wat te verhelpen ofzo? Is toch wel vrij vervelend :D Voor de rest niks op aan te merken...

oja nog 1 vraagje. heb een widget gedowned voor radio te streamen .; ziet er echt perfect uit. Maar die heeft realplayer nodig. Nu is mijn vraag ofdat die rotzooi wel te vertrouwen is ? Want in windows kwam het er bij mij nooit op ...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 91315 op 21-08-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Onder OSX heb je geen rotzooi, en als je het niet mooi vind kun je het er zo vanaf gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

wdekreij schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:07:
[...]

http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html

Misschien hier even kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 17:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Staat er ook niet gewoon in je handleiding iets over batterijen en opladen?

[ Voor 31% gewijzigd door kaassouffle op 21-08-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gamebytes schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 01:08:
ok mijn macbook valt nu zelfs uit bij het booten dus het hardware matig lijkt me, moet ik hem dan opsturen naar apple ofzo? (hij valt niet altijd uit)
Lijkt me wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174801

Ben het met UFO eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Heb ik ook last van eigenlijk. Louter met Safari aan en een iTunes die niks doet ga ik lekker richting de 60 graden. Man man, kan het dan ook nooit een keer kloppen met die dingen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13
[nutteloos]
Ik wil mijn macbook terug!! :( staat nog bij de reparatie lol ze zouden me updates geven maar bijna een week niks gehoord.. zal wel niet goed gaan :')
[/nutteloos]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
HAHA. Moet je dit lezen:

"It seems that the Intel Core Duo processors that are all the rage these days may be a little more powerful than Intel would have you know. Thanks to a little detective work, it s been discovered that the processors, deep down inside, are actually 64-bit compatible. Yes, that Core Duo you have right now is a 64-bit chip. Intel openly admits that its Sossaman chips are 64-bit, but does not mention this fact about its consumer-targetted Yonah chips, despite the fact that the two are one in the same. What consumer (or geek) would not want to play around with a 64-bit Linux distribution, or Windows 64-bit for that matter? Intel may just have some explaining to do."

http://www.hexus.net/content/item.php?item=4604

Bron: http://us.gizmodo.com/gad...res-from-users-153822.php

edit. Oei, dat artikel is wel erg oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Greetoz schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:15:
[nutteloos]
Ik wil mijn macbook terug!! :( staat nog bij de reparatie lol ze zouden me updates geven maar bijna een week niks gehoord.. zal wel niet goed gaan :')
[/nutteloos]
Gewoon even bellen, gasten hebben 't ook maar druk. (been there done that, worked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn, mn macbook is nu wel bar vervelend aan het whinen en doen. ... sigh.

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 22-08-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172601 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:01:
Damn, mn macbook is nu wel bar vervelend aan het whinen en doen. ... sigh.
Mailtje de deur uit gedaan naar verkoper bij gebrek aan zin om WEER naar de winkel te gaan om te zeuren :)
Hoi,

Ik heb even een vraagje over het hinderende gejengel dat mijn MacBook produceert :) Tot voorkort viel het me nog niet zo op, maar nu ik in een stille ruimte zit te werken merk ik dat de zgn. "CPU-whine" toch best wel heel vervelend is. Ook applicaties als QuietMBP krijg ik hem na de laatste SMC firmware update niet meer helemaal stil mee, wat voorheen nog wel ging. Ook hoor ik de fans nu beter gezien die vrijwel constant aan het draaien zijn, hetgeen me nogal verbaast omdat de machine er niet echt veel koeler van wordt. Op verscheidene fora valt te lezen dat veel mensen nu normale zaken kunnen verrichten met temperaturen tussen de 50 en 60 graden (browsen, iTunes, mail, MSN) alwaar ik vrijwel altijd boven de 65 graden kom te zitten ookal doe ik bijna niets.

Dit keer maar even besloten mijn punt via een mail voor te leggen gezien ik ondertussen al 3 keer mijn MacBook kwijt ben geweest ter reparatie (vlekken op de topcase, losgeschoten schroef / gebroken plastic, kromme bottom-case). Wat dat betreft niets dan lof voor jullie consistente service, maar misschien kunnen jullie het ook wel begrijpen dat het me nogal de keel uit hangt dat Apple mij opgezadeld heeft met een MacBook barstensvol defecten :( Niet echt waar voor je geld dus.

Maargoed, to the point: hebben jullie wat aan die whine-issue gedaan voor klanten en zo ja wat? Ik zou hier erg graag wat over horen. Ik lees her en der namelijk dat het wel een erkend euvel.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 91315 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:47:
[...]

oja nog 1 vraagje. heb een widget gedowned voor radio te streamen .; ziet er echt perfect uit. Maar die heeft realplayer nodig. Nu is mijn vraag ofdat die rotzooi wel te vertrouwen is ? Want in windows kwam het er bij mij nooit op ...
RealPlayer Free op OSX gedraagt zich bijna voorbeeldig. Enige is de 'Hey laat ons 's weten wie je bent' aan het begin (die je kunt skippen overigens). Extra crap wordt er niet geinstalleerd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Anoniem: 172601 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:36:
[...]

Gewoon even bellen, gasten hebben 't ook maar druk. (been there done that, worked)
Ja zo blijf ik aan het bellen... lol en ach ik verwacht er sowieso niet veel meer van mijn vertrouwen in apple is al wel weg eigenlijk maargoed misschien verrassen ze mij nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51
Anoniem: 172601 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:36:Gewoon even bellen, gasten hebben 't ook maar druk. (been there done that, worked)
Gebruik je de volgende keer even de edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif in plaats van 3 keer achter elkaar te posten? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
Het vervelende met de Random Shutdown is dat hij echt Random is. Hij valt niet te forceren. Gisteren niet 1 shutdown gehad. Ik begon al te denken, mag het dan echt zo zijn. Maar vanochtend 4 shutdowns gehad. Inmiddels zit ik weer op mijn Windows Workstation. En ja hoor, nu blijft dat ding het wel doen. Als iemand met hetzelfde probleem een probleem kan vinden. Het enige dat me opvalt is dat hij er meer last van heeft 's ochtends en, en dat vind ik gek, als hij niet lang aan staat. Als hij over een langere periode aan heeft gestaan blijft hij het lang doen. Als hij eenmaal in een shutdown ritme zit, dan blijft hij even gaan.

Donderdag gaat hij terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leon1e schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:23:
[...]

Gebruik je de volgende keer even de edit knop: [afbeelding] in plaats van 3 keer achter elkaar te posten? :).
Dat is een incident, vaak zat doe ik dat gewoon wel namelijk. Jammer dat daar meteen zo patronizing over gedaan hoeft te worden zeg, je bent m'n manager niet.

(ergo, best normaal dat je er als moderator wat over zegt, niet normaal dat je zo'n post begint alsof je je kleinkinderen aanspreekt)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172601 op 22-08-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Laatst online: 22-12-2024
Nu een paar maanden gelukkige bezitter van een witte macbook met dvd brander. Werkt super, wordt na de update minder warm. maar de harde schijf loopt snel vol, daarom ben ik van plan om mijn harde schijf te gaan upgraden, de standaard upgrade was toen te duur voor mij en vind ik nog steeds aan de maat. Is het mogelijk om een standaard SATA 2,5" schijf in de macbook te plaatsen?
Ik zie in de pricewatch bijvoorbeeld een Western Digital Scorpio WD1200BEVS, 120GB (5400rpm, SATA, 8MB) voor 114,-

Als ik een dergelijke schijf zou kopen, is het dan mogelijk om alles rechtstreeks over te zetten, of moet ik dan alles via een andere schijf backuppen of opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Heb de update gister ook gedaan, uitvoerig getest en mee gewerkt.. Alles seems to be ok.. 39-43 graden.

Witte macbook met superdrive en 2gig mem, bootcamp installed. Echt prima prijs kwaliteit verhouding voor deze laptop!

Weet alleen iemand hoe je bij Opera OSx de bookmarks en shortcuts weg kan halen bij je adresbalk? Je kan ze niet oppakken en slepen..

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robert-Jan schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:01:
Als ik een dergelijke schijf zou kopen, is het dan mogelijk om alles rechtstreeks over te zetten, of moet ik dan alles via een andere schijf backuppen of opnieuw installeren?
Ik vrees het laatste? Wat wellicht een optie is: fik je complete user folder op een DVD, install keurig op die nieuwe HD en plaats die folder (of alles wat je nodig hebt) terug. Wellicht dat de OSX installer hier wat voor heeft?

Ben ook wel benieuwd namelijk, die 60GB is toch iets te krap :)

(ben je wel je custom apps/plugins kwijt, maar dat is wellicht niet zon issue)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172601 op 22-08-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Laatst online: 25-04-2024
Heb dus ook een MacBook besteld, maar ik heb een vraag over QuickTime. Ik heb een pro-licentie van Quicktime voor de Windows-versie, is deze licentie ook te gebruiken bij de Mac-versie?

Kind regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nope:
Will a QuickTime Pro key for Windows work on a Mac and vice versa?
No. QuickTime Pro keys are platform-specific. Windows keys will work on all supported Windows platforms. Macintosh keys will work on all supported Mac operating systems, including Mac OS X.
(http://www.apple.com/quicktime/pro/faq.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net weer eens langs A-Mac geweest i.v.m lichte vlekken in mn beeldscherm (die ineens verschenen rechtsonder) en het gewhine, krijg een nieuw logicboard en scherm erin. 't Is natuurlijk dan al keer nummer 4 dat ik hem weg moet brengen straks (zodra de parts er zijn) maar toch, hulde voor die service \o/.

Come to think of it, straks is op het stuk plastic waar mn beeldscherm in zit, mn hd en mn geheugen gewoon alles vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Laatst online: 25-04-2024
Bedankt, had ik zelf ook moeten vinden natuurlijk :)
dan maar een nieuwe licentie aanschaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door lbuysers op 22-08-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 172601 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:27:
Net weer eens langs A-Mac geweest i.v.m lichte vlekken in mn beeldscherm (die ineens verschenen rechtsonder) en het gewhine, krijg een nieuw logicboard en scherm erin. 't Is natuurlijk dan al keer nummer 4 dat ik hem weg moet brengen straks (zodra de parts er zijn) maar toch, hulde voor die service \o/.

Come to think of it, straks is op het stuk plastic waar mn beeldscherm in zit, mn hd en mn geheugen gewoon alles vervangen :D
Wouw njdewit, erg netjes :). Nu had die MB natuurlijk nooit problemen mogen geven, maar lossen het tenminste wel netjes op :)
Hopelijk verdwijnt je whine :)

@lbuysers: Bel anders de Apple Store eens. Misschien kunnen ze daar je key converteren?

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 22-08-2006 14:52 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Datafeest schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:51:
[...]

Wouw njdewit, erg netjes :). Nu had die MB natuurlijk nooit problemen mogen geven, maar lossen het tenminste wel netjes op :)
Hopelijk verdwijnt je whine :)
Ik ben ook bang dat de kosten van de spare parts (zodirect: topcase, bottom case, schermscharnier plastic, logic board, lcd panel) en de manuren de winst aardig drukken op een laptop van 'maar' 1099 eur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Of de onderdelen blijken zooo cheapass te zijn waardoor dit nog zat kan 8)7

Mja goed. Voor Apple is het -als het goed is- geen probleem als op een enkele klant geen winst wordt gemaakt. Ik denk dat de schade velen malen groter zou zijn als jouw problemen niet zou worden opgelost. Negatieve mond-tot-mond reclame enzo :P.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Datafeest schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:35:
Mja goed. Voor Apple is het -als het goed is- geen probleem als op een enkele klant geen winst wordt gemaakt. Ik denk dat de schade velen malen groter zou zijn als jouw problemen niet zou worden opgelost. Negatieve mond-tot-mond reclame enzo :P.
Neuh, een groot probleem is het ook niet natuurlijk. Al denk ik dat ze opzich relatief veel problemen hebben gezien met de MacBook (Pro) release. Die zijn er nu wel een beetje uit though denk ik. Verder ben ik ook wel kritisch gebleven over Apple (positief ben ik over mijn retailer en hun service) omdat ze vertikken units waarvan nu uit den treure is gebleken dat er veel niet aan klopt te replacen en daarmee klanten die er vroeg bij zijn gewoon een loer draaien, want het kost gewoon telkens tijd, mij en mijn retailer. Smerige 14-dagen-regeling ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 21:52
Na naar lowlands te zijn geweest en mijn macbook 5 dagen in standby hebben laten staan heb ik vandaag geen last meer van het random shutdown probleem, ik vind het een beetje freaky omdat hij het wel heeft gedaan maar ik kan niks aantonen bij apple.

bij de eerst volgende shutdown gaat hij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Kreeg net een telefoontje van A-Mac mijn macbook met bar scherm is klaar. Scherm had een diagonaal raster erin en een barre gradient weergave. Scherm is vervangen en t zou opgelost moeten zijn, zat een samsung scherm in nu iets onbekends (zei de gast aan de tel iig) nou donderdag voor de 9e keer naar A-mac dan heb ik zo;n 700 Km voor dat ding gemaakt en een paar tientjes aan parkeer kosten dus tis maar te hopen dat het goed is ditmaal. Ik houd mijn hart vast :P aangezien dit de allerlaatste keer wordt. Hopelijk start hij nu ook gewoon op (en niet zonder beeld zoals ook gebeurde.)

[ Voor 12% gewijzigd door Greetoz op 22-08-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

hier een zwarte macbook uit week 31 en tot nu toe alles prima (heb hem nu een week). draai wel firmware 8 aangezien ik geen rare geluiden oid heb.

alleen wil die istat nano widget mijn cpu temp en mijn accu niet uitlezen.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Greetoz schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:52:
[...]

Kreeg net een telefoontje van A-Mac mijn macbook met bar scherm is klaar. Scherm had een diagonaal raster erin en een barre gradient weergave. Scherm is vervangen en t zou opgelost moeten zijn, zat een samsung scherm in nu iets onbekends (zei de gast aan de tel iig) nou donderdag voor de 9e keer naar A-mac dan heb ik zo;n 700 Km voor dat ding gemaakt en een paar tientjes aan parkeer kosten dus tis maar te hopen dat het goed is ditmaal. Ik houd mijn hart vast :P aangezien dit de allerlaatste keer wordt. Hopelijk start hij nu ook gewoon op (en niet zonder beeld zoals ook gebeurde.)
Dan heb ik nog wel mazzel dat het op loopafstand van m'n werk zit. Maar damn, die main tech dude in het Utrecht filiaal is wel service-minded zeg, in elk geval t.o.v mij. En ik realiseer me dat ik op die barst en die vlekken na terug ben geweest voor dingen waar "normale mensen" niet eens bij stilstaan ofzo :)

Ik kom in elk geval daar terug zodra het tijd is voor een nieuwe/andere Mac.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172601 op 22-08-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Is er ook een manier om de laatste macbook firmware upgrade ongedaan te maken? Het zou iets moeten oplossen, maar mijn fan is sinds de upgrade nog nooit zo lang aan het draaien geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 22-08-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:34:
Is er ook een manier om de laatste macbook firmware upgrade ongedaan te maken? Het zou iets moeten oplossen, maar mijn fan is sinds de upgrade nog nooit zo lang aan het draaien geweest.
nope, join the 20% club die slechter af is met de update. Ik denk niet dat Apple dat gaat fixen. Hoe warm wordt de jouwe? Welke week is je MB gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Anoniem: 172601 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:46:
[...]

Dan heb ik nog wel mazzel dat het op loopafstand van m'n werk zit. Maar damn, die main tech dude in het Utrecht filiaal is wel service-minded zeg, in elk geval t.o.v mij. En ik realiseer me dat ik op die barst en die vlekken na terug ben geweest voor dingen waar "normale mensen" niet eens bij stilstaan ofzo :)

Ik kom in elk geval daar terug zodra het tijd is voor een nieuwe/andere Mac.
service is super daar das waar en misschien zijn ga je dan terug waar sommige mensen niet voor terug gaan maargoed het blijven fouten die je niet hoeft te accepteren ook vind ik het onacceptabel dat ik er zovaak mee terug moet gaan ook al kan A-mac hier misschien niks aan doen verwacht ik van A-mac dat ze een goed product leveren aangezien ik hem daar koop. Dat apple hun slechte producten levert zou niet mijn probleem moeten zijn maar die van A-Mac aangezien ik het niet bij apple koop maar bij A-mac en nee een apple centre is geen Apple daarvoor moet je bij een Apple store zijn.

Als het nu weer niet goed is zal ik hoe dan ook mijn geld terug eisen aangezien die macbook mij alleen maar meer geld gaat kosten met het reizen. A-mac zegt dan gewoon tja pech voor u wij leveren wat apple ons geeft kunnen niks aan uw reiskosten doen maar ik vind dat ze wel degelijk iets kunnen compenseren al was t maar door bijv een Skin erbij te doen voor alle problemen die die macbook mij heeft verzorgt dit ga ik dan ook aankaarten als ik hem ophaal. Misschien denken sommige van jullie wat een onzin maar ws hebben jullie nog geen 700 km heen en weer gereden voor de notebook ;) Als ik een winkel zou runnen en er zou zo;n uitzonderlijk geval van pech voorkomen zou ik het wel doen iig al was het maar voor een goed image.

maar ik hoop dat het niet zover komt en ik zal zeker wel 3 keer nadenken om weer een apple te kopen.

edit: zo ff mijn frustraties kwijt :P

[ Voor 6% gewijzigd door Greetoz op 22-08-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had zojuist dat mijn systeem compleet hing, en ik alleen mijn muis nog kon bewegen. Zelfs de klok bleef hangen. Na 6 minuten staren heb ik hem maar een harde reset gegeven (stroom eraf, accu eruit getrokken, daarna de powerbutton 6 seconde ingedrukt gehouden).

Als dit nog een keer gebeurd ben ik bang dat hij terug moet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 03:45:
Ik had zojuist dat mijn systeem compleet hing, en ik alleen mijn muis nog kon bewegen. Zelfs de klok bleef hangen. Na 6 minuten staren heb ik hem maar een harde reset gegeven (stroom eraf, accu eruit getrokken, daarna de powerbutton 6 seconde ingedrukt gehouden).

hmm dit is volgens mij niet gewoon die shutdown toch... als mijn PC hangt dan ga ik hem toch ook niet terug brengen? zou het niet gewoon iets software matigs zijn lijkt me niet dat macs niet kunnen crashen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:59:
[...]

hmm dit is volgens mij niet gewoon die shutdown toch... als mijn PC hangt dan ga ik hem toch ook niet terug brengen? zou het niet gewoon iets software matigs zijn lijkt me niet dat macs niet kunnen crashen :P
PC != Mac :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Met de machardware van tegenwordig gaat dat niet meer volledig op :P maargoed het ligt er maar net aan hoe vaak het gebeurt idd. Die van mij bleef ook crashen na een schone install dan ga ja toch wel denken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 03:45:

Als je je muis nog kunt bewegen is er met je hardware niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Mogelijke oplossing voor het 'random shutdown' probleem:

http://www.macfixit.com/article.php?story=20060821101232169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
Interessant, wel link om dat "eventjes" te proberen. Ik kan trouwens mijn shutdown versnellen door "yes" te runnen. Eerst werkte dat prima, maar nu krijg ik toch echt een shutdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:12:
[...]

Als je je muis nog kunt bewegen is er met je hardware niets mis.
Ja maar als de klok niet eens meer beweegt, is het dan niet een of andere hardware failure? Windows kan toch ook akelig crashen op defecte hardware?

Vergeten te melden, dit was mijn tweede keer. En dat bij de tweede keer mijn harddisk niks deed (hij maakte geen geluid meer toen ik mijn oor erbij hield).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 23-08-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
(jarig!)
Lijkt mij gewoon een software freeze, die niets te maken heeft met enig hardwarematig probleem om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik denk: Hij schakelde over naar het swap-memory, en terwijl hij dat deed lockte de hardeschijf vanwege een foute lezing uit de SMS, en hing het systeem.

Want het gebeurde terwijl ik van tabblad verwisselde en zoals ik al zei: De hardeschijf maakte toen geen geluid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:38:
Wat ik denk: Hij schakelde over naar het swap-memory, en terwijl hij dat deed lockte de hardeschijf vanwege een foute lezing uit de SMS, en hing het systeem.
De hdd wordt in een dergelijk geval niet gelockt. Alleen de leeskoppen worden even tijdelijk geparkeerd op een plekje waar ze geen data aan kunnen tasten als ze in aanraking komen met de platters. Daarom wordt DJ's en VJ's enzo met dergelijke apparatuur aangeraden de SMS uit te zetten zodat de trillingen van de muziek geen invloed hebben op de performance van hun software. Niet zozeer omdat anders hun mac crasht, maar omdat hun I/O kan haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Als ik me niet vergis zeggen veel mensen dat de nieuwe topcase veel gladder aanvoelt.
Bekijk deze foto's eens

Afbeeldingslocatie: http://www.powerpage.org/images/apple/macbook/macbook-peel-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.powerpage.org/images/apple/macbook/macbook-peel-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.powerpage.org/images/apple/macbook/macbook-peel-5.jpg

Bron: http://www.powerpage.org/...n_solved_via_peeling.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 21:18
wat ben ik blij dat er met die van mij niks mis is, week 29 wit 2.0

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gabliboeba schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:05:
Als ik me niet vergis zeggen veel mensen dat de nieuwe topcase veel gladder aanvoelt.
Bekijk deze foto's eens

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Is dat niet gewoon een plastic iSkin die hij eraf trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Gabliboeba schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:05:
Bekijk deze foto's eens

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

WTF :D Dat ziet er wel heel vaag uit... Nou die van mij mogen ze toch maar even de case van vervangen, ga er maar niet zelf aan zitten pulken.

Maar na drie maanden intensief OS X gebruik, moet ik toch even zeggen: _/-\o_ Ik vind het echt heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Even een vraagje tussendoor:
Stel, ik koop een MacBook i.c.m. de iPod actie. Binnen die 14 dagen besluit ik om wat voor reden dan ook mijn MacBook terug te sturen en mijn geld terug te vragen. Wat gebeurt er dan met die iPod? Moet je die ook opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gabliboeba schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:59:
Stel, ik koop een MacBook i.c.m. de iPod actie. Binnen die 14 dagen besluit ik om wat voor reden dan ook mijn MacBook terug te sturen en mijn geld terug te vragen. Wat gebeurt er dan met die iPod? Moet je die ook opsturen?
Als ik mij niet vergis krijg je de korting in de vorm van een cheque :) Die kun je dan denk ik niet meer innen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51
Gabliboeba schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:59:
Zoiets zie ik in mijn ogen nog steeds als het zaakje oplichten, wat vreemd dat zoiets bij sommige mensen omhoog komt. Je geloof toch niet dat dit geloofwaardig overkomt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 08:51
Je koopt die iPod gewoon. Enige 'actie' die er is, is dat als je beide originele streepjescodes opstuurd, je een rebate kunt krijgen.

Oftewel: Als je je macbook terugstuurd betaal je gewoon voor de ipod, want je kunt de rebate niet innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
leon1e schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:23:
[...]

Zoiets zie ik in mijn ogen nog steeds als het zaakje oplichten, wat vreemd dat zoiets bij sommige mensen omhoog komt. Je geloof toch niet dat dit geloofwaardig overkomt? 8)7
Wat ik bedoel is: gezien het aantal problemen (relatief) met de MacBook kan het goed zijn dat je er ontevreden mee bent. In dat geval maak je gebruik van de "niet goed, geld terug" functie. Dus als ik direct die coupon invul en ik zou mijn MacBook terug willen sturen terwijl ik het geld al heb teruggekregen dan ben ik benieuwd wat er dan zou gebeuren.

Het is een optie tot oplichting, maar dat was in eerste instantie niet bij mij opgekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164477

En ja hoor, na drie dagen ongebruikt op tafel te hebben gestaan (ik was op vakantie), viel mijn witte macbook na een minuut of 3-8 gelopen te hebben plotseling uit. De volgende 8 keer valt hij direct weer uit als ik opstart, wanneer ik opstart met alt ingedrukt (i.v.m. bootcamp) boot hij gewoon door (toeval??).
Nou heb ik het geluk dat ik de macbook een week geleden heb ontvangen en 'em nog binnen 10 dagen terug kan sturen.

Nou is mijn vraag of dit mag aangezien hij wel normaal werkte toen ik hem binnen kreeg.
En of er mensen tips hebben m.b.t. het terug sturen van Apple producten.

En ik heb trouwens ook een iPod meebesteld met de bedoeling mee te doen met de studentenactie, ik heb nog neit in de doosjes lopen knippen voor het geval dat... en daar ben ik nu behoorlijk blij mee. Volgens mij moeten de iPod en de Mac op dezelfde datum besteld zijn om voor de korting in aanmerking te komen, dus ik zal waarschijnlijk mijn iPod weer mee terug moeten sturen en bij mijn volgende bestelling weer mee bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Je kunt ook de iPod mee terugsturen, alhoewel dat niet kan als je er een inscriptie in laat zetten.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Datafeest schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:30:
Je kunt ook de iPod mee terugsturen, alhoewel dat niet kan als je er een inscriptie in laat zetten.
ook al staat er een inscriptie op geld toch alsnog de koop op afstand regeling dat je hem na 14 dagen terug mag sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Greetoz schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:48:
[...]

ook al staat er een inscriptie op geld toch alsnog de koop op afstand regeling dat je hem na 14 dagen terug mag sturen.
De termijn is 7 dagen en niet 14 dagen. Overigens geld de bedenktijd niet voor persoonlijke producten, waar een iPod met inscriptie onder zou kunnen vallen. Zie ook Bedenktijd bij koop op afstand.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Sowieso is geld die wet tot 7 dagen na aankoop, dat is dus wat anders dan 7 dagen na de aflevering. De regeling van Apple is dan ook service zonder dat dit wettelijk verplicht is.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Datafeest schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:57:
Sowieso is geld die wet tot 7 dagen na aankoop, dat is dus wat anders dan 7 dagen na de aflevering. De regeling van Apple is dan ook service zonder dat dit wettelijk verplicht is.
hier is Apple gul, 14 dagen ipv 7 dagen. Als het om het 2e jaar garantie gaat waar iedere burger van Europa recht op heeft zijn ze minder gul en geven ze niet thuis. Tenzij je voor 350 euro(!) een 'verzekering' koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Nee :P
De aankoop doe je op het moment dat je je bestelling bevestigd. De wet heeft bepaald dat je vanaf dat moment 7 dagen de tijd hebt om je aankoop terug te draaien. Apple heeft bepaald dat je je product 14 na ontvangst terug mag sturen, dat komt neer op bijvoorbeeld 40 dagen na aankoop.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Datafeest schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:52:
Nee :P
De aankoop doe je op het moment dat je je bestelling bevestigd. De wet heeft bepaald dat je vanaf dat moment 7 dagen de tijd hebt om je aankoop terug te draaien. Apple heeft bepaald dat je je product 14 na ontvangst terug mag sturen, dat komt neer op bijvoorbeeld 40 dagen na aankoop.
ja, da's weer een voordeel van hun logistieke proces. mijn eerste macbook werd pas bij de 5e bezorging(!) op het juiste adres bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Ben van plan om een mac laptop aan te schaffen (heb nu eindelijk genoeg gespaard :) ) maar ik wordt niet vrolijk van de problemen met de nieuwe MacBook, hoofdzakelijk ga ik hem gebruiken voor office en internet is de vorige generatie, iBook, daar ook geschikt voor of is iedereen overgestapt omdat ie te langzaam was/werd? (toen ik begon met sparen had ik een iBook op het oog vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Calvin&Hobbes schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:25:
Ben van plan om een mac laptop aan te schaffen (heb nu eindelijk genoeg gespaard :) ) maar ik wordt niet vrolijk van de problemen met de nieuwe MacBook, hoofdzakelijk ga ik hem gebruiken voor office en internet is de vorige generatie, iBook, daar ook geschikt voor of is iedereen overgestapt omdat ie te langzaam was/werd? (toen ik begon met sparen had ik een iBook op het oog vandaar)
MacBook is een prima machine met enkele kinderziektes. Een heeeeeel klein deel van de gebruikers had last van verkleuringen (worden allemaal vervangen door Apple), een deel had last van een moo en een whine, zeg maar bijgeluiden door de fan/cpu.
De een wat meer dan de ander.
Iedereen had last van de hitte, die dingen werden heet, niet te gebruiken op je schoot zonder bescherming. Na de FW update hebben de meeste mensen een stille MacBook die geen whine/moo heeft en lekker koel blijft.

Volgens mij zijn er nog 2 problemen over.

1. Random shutdown ( vermoedelijk veroorzaakt door de hitte, de nieuwe MB's worden niet meer heet, zal denk ik op den duur verdwijnen)
2. Een deel (10-15%) van de mensen die de nieuwste firmware update hebben gebruikt hebben last van een fan die te snel aanslaat en/of te lang en/of continu hoorbaar door blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

En een deel van de gebruikers was al helemaal tevreden met hun probleemloos werkende MacBook, die dankzij de firmware update nog beter functioneert (koeler blijft).
Ik vond de warmte niet echt een gebrek aan de MacBook, hij werd wel warm, maar dat maakte mij niet minder tevreden. Nu blijft hij koeler en dat zie ik alleen maar als een pré :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Canaria schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:51:
En een deel van de gebruikers was al helemaal tevreden met hun probleemloos werkende MacBook, die dankzij de firmware update nog beter functioneert (koeler blijft).
Ik vond de warmte niet echt een gebrek aan de MacBook, hij werd wel warm, maar dat maakte mij niet minder tevreden. Nu blijft hij koeler en dat zie ik alleen maar als een pré :)
Bij mij was hij 85graden idle. Wil nog kinderen, dus heb hem toen weg gedaan... Misschien wel spijt nu, maarjah.... Zit nu te twijfelen tussen een macbook zwart + 2GB en ene macbook pro met 2gb.... Ik doe dus photoshop, webdesign, sluit er een extern scherm op aan. Zit dus enorm te twijfelen ... :S

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Ok ik schrok al van de plaatjes op websites als: http://www.appledefects.com/ :'(
Ga wel even langs de nieuwe apple center in de stad (zien = impulsbuying :) )

Topicstarter
Anoniem: 157155 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:56:
[...]

Bij mij was hij 85graden idle. Wil nog kinderen, dus heb hem toen weg gedaan... Misschien wel spijt nu, maarjah.... Zit nu te twijfelen tussen een macbook zwart + 2GB en ene macbook pro met 2gb.... Ik doe dus photoshop, webdesign, sluit er een extern scherm op aan. Zit dus enorm te twijfelen ... :S
Ik doe hetzelfde (webdesign, photoshop) en twijfelde ook :) Was uiteindelijk voor de MacBook zwart gegaan met custom 2 GB ram (scheelde me 150 euro en heb geen problemen).
Waarom? Naast het hoge bedrag wat je moet uitgeven voor de MacBook, moet je ook ervanuitgaan dat er nog accessoires bij moeten komen zoals een sleeve/tas (35 euro), en software zoals Parallels (79 euro + XP licensie) om je websites makkelijk in IE te kunnen testen.
Het totaalbedrag ligt dan nog zo'n 200 euro hoger terwijl je als webdesigner niet veel hebt aan de extra features die de MacBook Pro biedt zoals:
  • de DVD Dual Layer Brander
  • betere videokaart (heb je alleen nodig als je ook met Aperture of Motion en dat soort programma's wilt werken, voor Photoshop is de geintegreerde Intel kaart voldoende)
  • dual-link DVI (enige voordeel hiervan is dat je daaraan een 30 inch TFT aan kan hangen zoals het Apple Cinema Display)
  • het 15,4-inch display (je koopt meestal een notebook om mobiel te zijn, 15,4 inch is daarvoor nét iets te groot, tenzij je hem zonder extern scherm gaat gebruiken, maar dan kun je beter meteen voor de 17 inch versie gaan. Door het (niet té) kleine 13 inch scherm van de MacBook blijft je MacBook draagbaar zonder last te hebben van een te klein scherm, dit mede door de resolutie van 1280x800 waardoor alles makkelijk op het scherm past)
Ik heb er zelf een 19" Samsung TFT aanhangen via DVI met een extern toetsenbord/muis combi en ben er erg tevreden over. Eerst had ik een AMD Athlon XP 2600+ met 1 GB geheugen en ik merk duidelijk dat deze aanschaf een hele vooruitgang is geweest. Mede door Parallels kan ik nu snel en makkelijk cross-platform websites designen. Ook Photoshop CS (1) is geen ramp om in te werken onder Rosetta, dit zal waarschijnlijk alleen maar beter worden met de komst van Photoshop CS 3 in begin 2007 :)

toen ik vanochtend me MacBook opstartte gaf de batterij aan dat ie op 55% zat (lader was aangesloten). Ik heb dit eerder deze maand ook al gehad - Anoniem: 87302 in "[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..." - maar nadat de batterij leeg was ging die wel gewoon naar 100%. Maar nu exact weer op 55% en als ik hem gebruik zonder batterij en weer oplaadt dan gaat ie tot max 55%. Niemand dit eerder meegemaakt?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.