[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.056 views sinds 30-01-2008

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 14:44
Hier dus.
http://www.apple.com/supp...ooksmcfirmwareupdate.html

Nog iemand meer geprobeerd?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06
ludo schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:23:
Aaargh... Nou is er nieuwe firmware beschikbaar voor de MacBook die de 'fan behavior' aanpast. Het komt er op neer dat de fan nu dus wél continu draait, maar dit komt de geluidsproductie helaas niet ten goede. Waar de MacBook vroeger volledig stil was, hoor je nu dus wel de hele tijd die ventilator draaien. Dat is nou ook niet echt geweldig...
OMFG :X als ze dit echt zo willen laten dan heeft Apple voor mij echt afgedaan... een notebook waarvan de fan continu draait?
lekker rustig en energiezuinig dan

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Gabliboeba
Waarom maken ze niet gewoon een applicatie waarmee de gebruiker zelf kan bepalen hoe en wanneer ze de fan willen laten draaien. Heel simpel, gewoon een temperatuur selecteren en nog wat kleine simpele aanpassingen die je kan doen. Lijkt me echt iets voor Apple.

Maarja, je hoeft natuurlijk niet te updaten...

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Gabliboeba schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:41:
Waarom maken ze niet gewoon een applicatie waarmee de gebruiker zelf kan bepalen hoe en wanneer ze de fan willen laten draaien. Heel simpel, gewoon een temperatuur selecteren en nog wat kleine simpele aanpassingen die je kan doen. Lijkt me echt iets voor Apple.

Maarja, je hoeft natuurlijk niet te updaten...
Juist Apple users die met cpu temps gaan werken en dat in de gaten houden :X Je zit duidelijk teveel op GoT :P

Anoniem: 131051

Aaargh... Nou is er nieuwe firmware beschikbaar voor de MacBook die de 'fan behavior' aanpast. Het komt er op neer dat de fan nu dus wél continu draait, maar dit komt de geluidsproductie helaas niet ten goede. Waar de MacBook vroeger volledig stil was, hoor je nu dus wel de hele tijd die ventilator draaien. Dat is nou ook niet echt geweldig...
De fan van mijn mini draait ook continu. En ik hoor het steeds. Ik ben er ook niet echt weg van, maar superirritant is het niet. Alleen een beetje spijtig. Je went er wel aan, als het niet te hard is. (ik weet niet hoe het bij jou is?)

Ergens is dit wel logisch aangezien de mac mini gewoon een macbook in een doosje is en omgekeerd. Dus gelijkaardige manier van werken, en dus ook gelijkaardige fan regeling. (de fan draait wel niet op max. Denk dat het het min is, maar ik hoor hem wel, waarschijnlijk omdat het een klein slecht gelagerd fannetje is. Dat heb je met van die prefab dingen die ergens in elkaar zijn gezet)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wellicht dat Apple toch vond dat dit beter is voor de hardware? Om enkel het "Moo" effect te verwijderen zou er namelijk heus wel een betere oplossing mogelijk zijn, een soort van check of de fan niet al X aantal keer aan/uit is gegaan ofzo :P
Mijn Macbook is onderweg *O* , ik kan dus nog niet zeggen of het storend geluid is of niet :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Is het mogelijk om die firmware-update achteraf nog te verwijderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Mijn MacBook is binnen. Hij wankelt niet, geen kier, geen kras of vlek en crasht (nog) niet.
Enkel last van een "moo", maar last is een groot woord. Het klinkt inderdaad precies als een koe van heel ver weg. Nog niet echt als storend ervaren, aangezien muziek net zolang aanstaat als de Macs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Mijn MacBook is weer terug van weggeweest... hij komt van Card-Services, nadat hij constant uitviel, hij valt nu niet meer uit en werkt perfect... :)

Ook de temps zijn er op vooruit gegaan, ik gok dat dat in de koelpasta dan zit aangezien ik een nieuw moederbord erin heb gekregen, temps eerst waren ongeveer 65, en nu hangt het ongeveer om de 35 heen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185764

na vrijwel alle topic over de macbook te hebben doorgelzen heb ik dat toch besloten er 1 te bestellen. Deze is ondertussen binnen en ik ben er enorm blij mee :) geen problemen :) geen vlekken,kieren of whatever.. zelfs geen moo

maar ik hebe wel een vraagje.. ik heb de de standaard macbook met 512mb werkgeheugen (2x 256) en ik wil hier iets meer van maken.. zou het mogenlijk zijn om er 1 reepje van 1gig bij te zetten? zodat ik er dus 1 van 1gig en 1 van 256 in heb zitten? of anders alleen maar 1 reepje van 1gig?

oja.. btw.. I love the ingebouwde spellings controle.. zelfs nu ik dit bericht typ wordt het door de spellings controlle gehaald :)

een nieuwe macuser erbij iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Laatst online: 28-05 14:09
Volgens mij moeten de reepjes altijd in 2 gelijke, dus als je 1 gig wil zal je 2x512 erbij moeten zetten.
Dit is voor dual channel geloof ik, ofwel een 2 maal zo hoge bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Laatst online: 18-12-2006
Ik heb de patch geinstalleerd, geen merkbaar geluidsverschil. Wel gemiddeld op 60 graden ipv 72 graden voorheen.

Verder wel problemen met plotselinge uitvallen. Maar dit kan met een eigen blunder te maken hebben. (probleempje met een glas water)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91315

aaaah CRAP! De reden waarom ik een macbook genomen heb is dat ik een laptop wou die niet constant lawaai maakte. Wat doen ze nu bij Apple? .. suicide imo. Ik hoop dat het lawaai meevalt en dat die domme firmware omkeerbaar is. Als je laptop nu net opstart met de nieuwe firmware .. blaast die dan al ?

Heb men macbook nog niet overigens .. vandaag/morgen/maandag hopelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 91315 op 18-08-2006 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
Anoniem: 91315 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:36:
aaaah CRAP! De reden waarom ik een macbook genomen heb is dat ik een laptop wou die niet constant lawaai maakte. Wat doen ze nu bij Apple? .. suicide imo. Ik hoop dat het lawaai meevalt en dat die domme firmware omkeerbaar is. Als je laptop nu net opstart met de nieuwe firmware .. blaast die dan al ?

Heb men macbook nog niet overigens .. vandaag/morgen/maandag hopelijk.
Hij maakt wel constant lawaai, ik vind het niet hinderlijk. Maar dat kan voor jou anders zijn. Ik vind het voornamelijk prettig dat hij keurig onder de 63 graden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 16:38

slazh

Here To Stay

Mikey NL schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:16:
Volgens mij moeten de reepjes altijd in 2 gelijke, dus als je 1 gig wil zal je 2x512 erbij moeten zetten.
Dit is voor dual channel geloof ik, ofwel een 2 maal zo hoge bandbreedte.
Het wordt aangeraden om dit te doen inderdaad, maar het kan ook prima zonder twee gelijke reepjes.
Heb het zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Zeer irritant, die nieuwe Fan update! :(

Weet iemand of de fan bij een bepaalde temp-grens uitgaat....of dat hij te downgraden is naar de vorige firmware....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Blaxje schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:26:
Mijn MacBook is binnen. Hij wankelt niet, geen kier, geen kras of vlek en crasht (nog) niet.
Enkel last van een "moo", maar last is een groot woord. Het klinkt inderdaad precies als een koe van heel ver weg. Nog niet echt als storend ervaren, aangezien muziek net zolang aanstaat als de Macs zijn.
Mooi. Kan je misschien vertellen uit welke week jouw MacBook komt? Wan ik dacht namelijk gelezen te hebben dat de nieuwere versies van de MacBook een andere fan hebben die geen MOO geluiden maakt.
peddro schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:49:
Mijn MacBook is weer terug van weggeweest... hij komt van Card-Services, nadat hij constant uitviel, hij valt nu niet meer uit en werkt perfect... :)

Ook de temps zijn er op vooruit gegaan, ik gok dat dat in de koelpasta dan zit aangezien ik een nieuw moederbord erin heb gekregen, temps eerst waren ongeveer 65, en nu hangt het ongeveer om de 35 heen :D
Wow, 35 graden, dat is echt laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129063

nevermind...

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 129063 op 18-08-2006 10:30 . Reden: vroeg, slecht gelezen.. etc. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Ik heb ook net de update gedaan, en bij mij maakt ie eigenlijk niet veel meer lawaai dan ervoor. Hij is nu wel zo'n 20 graden koeler dan anders (tot nu toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Afbeeldingslocatie: http://www.peddro.com/zooi/macbooktemp.jpg

En hij staat nu met Parallels te installeren... wordt er wel traag van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Stel je niet zo aan zeg, je hoort hem alleen maar als je met je oor op het keybord ligt en zelfs dan maakt de harddisk in je book meer lawaai. Je zaait alleen maar paniek, ook op macrumors.
peddro schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:12:
[afbeelding]

En hij staat nu met Parallels te installeren... wordt er wel traag van :)
Ik denk dat het toch niet helemaal klopt 21graden is lager dan binnen een gemiddeld huis, en luchtkoeling kan iets niet kouder maken dan de omgevings temperatuur. Tenzij je hem in de koelkast hebt gezet natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Attilla op 18-08-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

[Airwolf] schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:50:
[...]

Stel je niet zo aan zeg, je hoort hem alleen maar als je met je oor op het keybord ligt en zelfs dan maakt de harddisk in je book meer lawaai. Je zaait alleen maar paniek, ook op macrumors.

[...]

Ik denk dat het toch niet helemaal klopt 21graden is lager dan binnen een gemiddeld huis, en luchtkoeling kan iets niet kouder maken dan de omgevings temperatuur. Tenzij je hem in de koelkast hebt gezet natuurlijk.
Als ik aan de buitenkant voel dan gok ik ongeveer een graad of 30... vergeleken met eerst voelt hij nu gewoon "koud" aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
[Airwolf] schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:50:
Eehm sorry hoor :/ Bij mij maakt de fan dus wel een duidelijk hoorbaar geluid, wat ik jammer vind omdat hij voorheen geen geluid produceerde. Mag ik daar msschien een opmerking over maken?
Ik maak voor me zelf wel uit of ik me aanstel of niet, ik wil mensen er in ieder geval op wijzen dat de fan continu draait. Ik vind dit dus duidelijk een achteruitgang, dat jij dat niet vind is fijn voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Als hij met de nieuwe firmware op full throttle gaat blazen, dan ben ik bang dat dat redelijk luidruchtig is.

Iig geen nieuwe firmware voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 09:48
Wie heeft het hier over full throttle? Hij draait gewoon heel zachtjes, wel hoorbaar als het volledig stil is, maar minder irritant dan een " moo "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 15:46
Mijn Macbook maakt nu minder lawaai dan een paar dagen terug. Ik heb hem een aantal keer hoog in de toeren laten lopen en toen hoorde ik de fan heel duidelijk. Nu hoor ik hem gewoon minder hard dan voorheen met dezelfde activiteit. Waarschijnlijk zijn de lagers nu ingesleten of zo. Moet de firmware update nog draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:43:
Als hij met de nieuwe firmware op full throttle gaat blazen, dan ben ik bang dat dat redelijk luidruchtig is.

Iig geen nieuwe firmware voor mij!
Nou dat doet hij gelukkig ook niet :D Hij gaat heel langzaam draaien, wat overdag met wat omgevingsgeluid niet opvalt. Maar ik werk veel 's avonds en 's nachts als het een stuk stiller is en gisteravond viel mij dus duidelijk het geluid van de fan op :) Als hij continu op full-throttle zou draaien dan mag je er denk ik niet eens mee de straat op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Gabliboeba schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:21:
[...]

Mooi. Kan je misschien vertellen uit welke week jouw MacBook komt? Wan ik dacht namelijk gelezen te hebben dat de nieuwere versies van de MacBook een andere fan hebben die geen MOO geluiden maakt.

[...]
Wow, 35 graden, dat is echt laag.
Mijn MacBook komt uit week 32. Kortom, die nieuwe fans zijn onzin. Lijkt mij. :)
Maar tot nu toe heb ik er weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slazh schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:00:
[...]

Het wordt aangeraden om dit te doen inderdaad, maar het kan ook prima zonder twee gelijke reepjes.
Heb het zelf ook :)
kan iemand anders dit bevestigen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Even over die fans, vandaag hoorde ik de moo voor het eerst, en heb ik software-update en de SMC update geinstalleerd. Nu hoorde ik eerst de fan draaien, heel zacht, net ging ie harder draaien, maar nu is ie gewoon weer uit. Dus kennelijk gaat hij ook weer uit bij een bepaalde temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o.. en nog een klein vraagje..
Ik heb dus aan de Macbook + ipod studenten actie meegedaan en nu wil ik dus het formulier opsturen om het aankoop bedrag van de ipod terug te krijgen. Maar hier hebben ze het steeds over een aankoopbon. Is dit de email die ik heb ontvangen van apple.nl nadat ik mijn bestellig online had geplaatst in de apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Nee je factuur die krijg je via de post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Anoniem: 81539 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:55:
Inderdaad, maar die kun je toch gewoon kopieren? Die hoef je toch niet in te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164477

Toch schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:03:
[...]

Inderdaad, maar die kun je toch gewoon kopieren? Die hoef je toch niet in te leveren?
klopt; moet je even in de voorwaarden kijken, daar staat dat een kopietje voldoende is

edit: de kleine lettertjes dus, op de eerste pagina

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 164477 op 18-08-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10373

Die nieuwe firmware werkt briljant, die fan hoor ik niet in een normale omgeving maar hij draait nu net iets harder. Temperatuur is rond de 53 graden (was eerst 65-70) en ik heb geen Moohhh meer gehoord, een aanrader dus voor mensen die hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71895

met nieuwe firmware is de temepratuur van 69/70 naar 57/60C gedaalt, ik hoor de fans niet, misschien als ik hem vanacht aan laat staan wel,maar dat merk ik dan wel, ik vind die update goed! de moo is weg!:D

En een vraagje over de koelpasta, scheelt het veel in temperatuur om deze te verwijderen en goed aan tebrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:29
Anoniem: 71895 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:39:
met nieuwe firmware is de temepratuur van 69/70 naar 57/60C gedaalt, ik hoor de fans niet, misschien als ik hem vanacht aan laat staan wel,maar dat merk ik dan wel, ik vind die update goed! de moo is weg!:D

En een vraagje over de koelpasta, scheelt het veel in temperatuur om deze te verwijderen en goed aan tebrengen?
Wordt al goed aangebracht, alleen in de MBP service manuals stond een foute foto.
Vervangen scheelt ongeveer 3 graden, als je dat dure spul gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71895

orillion schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:21:
[...]

Wordt al goed aangebracht, alleen in de MBP service manuals stond een foute foto.
Vervangen scheelt ongeveer 3 graden, als je dat dure spul gebruikt.
artic silver 5 ?;) 3 graden is toch mooi, kan het verschil zijn tussen een draaiende fan en een stilstaande fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:55:
nouja.. nog maar meteen een vraagje dan.. Is dit de Delivery Note? want verder heb ik geen papieren gekregen..

deze zat ik foli fast aan de doos waar mijn macbook in zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

eendje schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:28:
dit is wel zo. Kijk overal maar rond op de applesite en het word overal aangeprezen als notebook. Dit is al sinds de powerbooks het geval, Waarom? omdat Apple toen achter kwam dat de units zo heet werden dat er of xtra fans geplaatst moeten worden, of dat er een andere manier moest worden bedacht om de hitte kwijt te raken. Ze kozen voor optie 2 en maakte de onderkant een soort van megaheatspreader. Je zult ook in je manual tegen komen dat het gewoon niet bedoelt is als schoothondje of om het op je kussen te leggen.

Dit is trouwens bij meerdere fabrikanten het geval
Je hebt echter de foute definitie van een notebook te pakken. Een notebook en laptop zijn hetzelfde in principe: een portable computer die je op schoot of tafel of waar dan ook kan zetten. Laptop is echter een oude term. Het was bedacht om aan te duiden dat je een computer mee kon nemen en die op schoot kon zetten. Later heeft men daarvoor de term notebook bedacht. Het is dus hetzelfde.
Een andere definitie luidt weer dat een laptop geen accu heeft en alleen op het lichtnet kan werken terwijl een notebook een laptop met een accu is.
Als je eens kijkt op wikipedia naar het discussie deel van het notebook artikel dan zie je hierin een nogal levendige discussie over de juiste terminologie. De meesten maken een cruciale denkfout: ze gaan namelijk kijken of de term wel overeenkomt met de praktijk terwijl de term puur en alleen als marketingterm is bedacht. Dat houdt dus in dat de praktijk niet overeen hoeft te komen met de betekenis van het woord ;)

Technisch gezien zijn er een aantal fabrikanten die bij bepaalde series notebooks/laptops de koeling aan de onderkant plaatsen of iig het aanzuigpunt. Dat zoiets dom is bij een laptop/notebook lijktme duidelijk aangezien je die dingen dus op de onderkant neerzet. De voetjes die eronder zitten zijn zo laag dat je niet erg efficient en effectief koele lucht kan aanzuigen. Overigens kunnen diezelfde fabrikanten voor een heel andere serie de ventilatie gaten juist aan de zijkanten plaatsen zodat de onderkant vrij blijft. Dit soort dingen staan dus ook niet in manuals, misschien in sommige maar dat is ook een manier van de fabrikant om slecht design af te dekken. Kijk maar eens wat voor krankzinnige waarschuwingen er op producten in de USA staan. Die staan er alleen op omdat de fabrikant zich voor alles probeert in te dekken (niet zo raar aangezien ze je daar voor de meest gekke dingen aanklagen). Apple is een bedrijf in de USA....reken maar verder wat voor gevolgen dat heeft voor manuals ;)

Moraal van het verhaal: de termen laptop en notebook worden te pas en te onpas gebruikt en niemand weet meer wat nou eigenlijk de originele definitie is. Maakt dat wat uit? Nee want tegenwoordig noemen we die portable computers zowel laptop als notebook en iedereen schijnt het te begrijpen.

Nou is het sowieso niet handig om in de topicstart een mening neer te zetten, dus een zin als "(Een veelgebruikt argument hiertegen is dat de MacBook een notebook is en geen laptop, IMO is dat onzin)" is dan niet zo handig.

Aangezien de site van virtue desktops het niet doet dan maar hier een vraag erover :)
Ik zit nu in GNOME op Ubuntu Linux en daar heb je ook van die mooie workspaces. In hoeverre is dat virtue desktops gelijk aan die workspaces in GNOME? Wat zijn de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164477

Jeuj, na de firmware update kan iStat de processor temp uitlezen, kan eindelijk die lelijke CoreDuoTemp-Widget van mijn dashboard. :o
En mijn boekje blijft iets koeler, zit nu bovenin de 50, voorheen midden 60 volgens mij.
Verder geen last van harde fan ofzo, mooh }:O had ik al niet dus daarin is niets in verandert.

edit: iStat en CoreDuoTemp geven wel verschillende tempraturen aan trouwens.. :?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 164477 op 18-08-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Tijd voor een poll....
Poll: Draai jij de nieuwe MacBook firmware update?
Ja, en hij is flink koeler en stil
Ja, en hij is koeler maar maakt lawaai
Nee
Ik w8 eerst nog af wat de ervaringen zijn
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=142718&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Anoniem: 185764 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:29:
[...]

nouja.. nog maar meteen een vraagje dan.. Is dit de Delivery Note? want verder heb ik geen papieren gekregen..

deze zat ik foli fast aan de doos waar mijn macbook in zat
Nee, die kreeg je apart bij de post. Misschien komt ie nog, anders contact opnemen met apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Fan update gedraaid en tot nu toe geen moo gehoord. Voelt iets kouder aan. Niet luider. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1975

Vreemd stukje over Core 2 Duo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een manier om de SMC-firmware terug te draaien? Ik vind hem nu te luidruchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
DesertStorm: Als je nergens de oude firmware kunt vinden neem ik aan dat het niet mogelijk is.

Overigens schijnt deze firmware ook ervoor te zorgen dat het volume van de speaker hoger kan. Zie http://discussions.apple....?threadID=605666&tstart=0.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Topicstarter
Misschien is het handig om te melden uit welke week je MacBook komt als je de firmware-upgrade hebt uitgevoerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow, je hebt gelijk wat die speakers betreft!

Ze kunnen nu harder dan de sociale grens zo rond 0:00 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een verzoek aan de mensen die al de firmware-upgrade hebben uitgevoerd... kunnen jullie de waarden posten die jullie zien in het bestand /System/Library/Extensions/AppleFan.kext/Contents/Info.plist bij fan-hysteresis-temp en fan-speed-table?

Voor de mensen die OS X in het Nederlands hebben:
Systeem > Bibliotheek > Extensions > AppleFan.kext (rechtermuisknop op Toon pakketinhoud) > Contents > Info.plist

Je kunt het gewoon openen met Texteditor en dan zoeken naar fan-hysteresis-temp en fan-speed-table.

Waarom vraag ik dit? Volgens een post in Deel 3 van KoBoID staan hier de waardes in wanneer de fan aanspringt. Mochten deze waardes verschillen van de mensen die de upgrade nog niet hebben uitgevoerd (zoals ik), dan kan op deze manier makkelijk terug gegaan worden naar de "oude" waardes om de MacBook bij grote last stiller te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 16:38

slazh

Here To Stay

Anoniem: 35517 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:11:
Ik heb een verzoek aan de mensen die al de firmware-upgrade hebben uitgevoerd... kunnen jullie de waarden posten die jullie zien in het bestand /System/Library/Extensions/AppleFan.kext/Contents/Info.plist bij fan-hysteresis-temp en fan-speed-table?

Voor de mensen die OS X in het Nederlands hebben:
Systeem > Bibliotheek > Extensions > AppleFan.kext (rechtermuisknop op Toon pakketinhoud) > Contents > Info.plist
Afbeeldingslocatie: http://www.appelkaas.nl/temp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jammer :( exact hetzelfde, bedankt voor het posted iig :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 35517 op 19-08-2006 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

An sich wel komisch, eerst zeuren we over de warmte, en nu zeuren we over het geluid van de fan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:10:
An sich wel komisch, eerst zeuren we over de warmte, en nu zeuren we over het geluid van de fan :P
Ik heb eerlijk gezegd nog niet veel negatieve dingen gehoord. De meeste ervaringen met de firmware update die ik heb gelezen waren goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Gabliboeba schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:05:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd nog niet veel negatieve dingen gehoord. De meeste ervaringen met de firmware update die ik heb gelezen waren goed.
i agree, ik heb ook gewacht to een uurtje geleden met updaten. Wou eerst weten of hij niet te lawaaig zou worden. Heb hem dus geinstalleerd en kan maar 1 ding zeggen: GE-WEL-DIG! Mijn Macbook kreeg ik al nauwelijks over de 70 graden, maar nu blijft hij helemaal koel! Wel jammer dat Apple dit niet direct heeft geinstalleerd bij de levering van de eerste 'book's. Ze kweken op deze manier toch wel een ietwat slechte naam... Maar desondanks ben ik tevreden zo! Ik hoor hem niet, tenzij ik op 't toetsenbord ga liggen. maar dat doet een normale gebruiker niet, op een halve meter afstand hoor je dr geen f*ck van! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb de firmware update gedaan.
Fan is wel duidelijker hoorbaar en is mijn temp 10 graden gedaald van 73 graden (alleen safari aan) naar 63 graden, maar het zal wel goed zijn voor de levensduur van de MacBook denk ik.

edit: die fan blijft springt nu veel eerder aan bij, dus als je een videotje opstart gaat ie aan en dan blijft ie bij mij continu blazen. da's wel minder.

Maar hij idlet nu weer op 56 graden, komende van 73 scheelt dat wel veel.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 19-08-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Even een klein vraagje. Weet iemand hoe TrackMania Nations draait op de MacBook?
Als 'ie goed draait, is het dan ook mogelijk om het op een extern beeldscherm op een hoge resolutie te spelen? (is dat uberhaupt mogelijk met de MacBook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Gabliboeba schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:57:
Even een klein vraagje. Weet iemand hoe TrackMania Nations draait op de MacBook?
Als 'ie goed draait, is het dan ook mogelijk om het op een extern beeldscherm op een hoge resolutie te spelen? (is dat uberhaupt mogelijk met de MacBook?)
Waar haal jij Trackmania Nations voor Mac os X vandaan? En ja, hij zal vast wel draaien (niet op zn hoogst, maar hij zal het zeker doen!

* Jeroen wil ook weer racen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

nou ook maar de update geinstalleerd, maar ik merk echt geen verschil gelukkig! Ik hoor de fans nog steeds helemaal niet en het volume is ook niet merkbaar hoger.. maar waar check ik de temperatuur dan? hier dus
een of andere temperauur widget gevonden maar die geeft alleen de Toshiba HD temp; 36graden
(browser en path finder open en itunes speelt). istat nano laat helemaal geen temp zien en ook geen battery life..

[ Voor 42% gewijzigd door dadj op 19-08-2006 12:30 . Reden: linkje erbij ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
dadj schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:37:
nou ook maar de update geinstalleerd, maar ik merk echt geen verschil gelukkig! Ik hoor de fans nog steeds helemaal niet en het volume is ook niet merkbaar hoger.. maar waar check ik de temperatuur dan?
een of andere temperauur widget gevonden maar die geeft alleen de Toshiba HD temp; 36graden
(browser en path finder open en itunes speelt). istat nano laat helemaal geen temp zien en ook geen battery life..
Core duo temp...

http://macbricol.free.fr/coreduotemp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik heb de firmware geïnstalleerd, maar merk niet van het volume dat zou moeten verluid zijn. Dit klopt niet denk ik, anders zou het wel vermeld staan wat de firmware allemaal doet ... De fans draaien nu inderdaad vlugger, maar nog niet zo luid. Ik heb nog niet intensiefs gedaan maar ik hoop dat ze niet full-throttle al beginnen te blazen aan 70 graden dan. Want dat zou me niet aanstaan, wanneer ik met Photoshop, Lightroom en Flash tegelijk werk.

Trackmania Nations draait perfect voor mij, maar ik heb nog niet met een extern beeldscherm gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wou toch even het volgende melden: Ik heb mijn macbook nu een paar dagen in huis. (Besteld via apple.nl op vrijdag avond 11 augustus en dinsdag 15 aug ontvangen)
De temp van mijn macbook gaat (volgens het core duo temp programmatje) na de laatste firmware update niet hoger als 32graden bij het kijken van een film. Bij normaal gebruik (safari) zit die rond de 25graden)

Computernaam: MacBook
Computermodel: MacBook1,1
Processortype: Intel Core Duo
Aantal cores: 2
Processorsnelheid: 1.83 GHz
L2-cache (gedeeld): 2 MB
Geheugen: 512 MB
Bussnelheid: 667 MHz
Opstart-ROM-versie: MB11.005F.B00
Serienummer: 4H630JWWU9B
SMC-versie: 1.4f10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

Heeft er al iemand geprobeerd om een HP LaserJet 1020 via de Universal Binary HP LaserJet 1022 driver te installeren op een Intel Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

AH! thanks! Ff photoshop gedraaid en dan hoor ik de fan inderdaad goed, word dan 60-63 graden..
maar met alleen itunes en een browser en wat klein grut issie zo'n 52 graadjes..
Betreft een 2GHz macbook met 1Gb ram en 120Gb HD trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door dadj op 19-08-2006 12:29 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
dadj schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:28:
[...]

AH! thanks! Ff photoshop gedraaid en dan hoor ik de fan inderdaad goed, word dan 60-63 graden..
maar met alleen itunes en een browser en wat klein grut issie zo'n 52 graadjes..
Betreft een 2GHz macbook met 1Gb ram en 120Gb HD trouwens
Zou je mij ook kunnen vertellen uit welke week je MacBook komt, wanneer je hem besteld hebt en wanneer 'ie is aangekomen?

Alvast bedankt.

Zouden andere mensen dit ook in dit topic kunnen melden? (week build, besteldatum, ontvangstdatum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

Anoniem: 80403 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:19:
Heeft er al iemand geprobeerd om een HP LaserJet 1020 via de Universal Binary HP LaserJet 1022 driver te installeren op een Intel Mac?
HP LaserJet 1020 installeren onder Mac OS X

Ik ja, en na veel gesukkel is het gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Gabliboeba schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:31:
[...]

Zou je mij ook kunnen vertellen uit welke week je MacBook komt, wanneer je hem besteld hebt en wanneer 'ie is aangekomen?

Alvast bedankt.

Zouden andere mensen dit ook in dit topic kunnen melden? (week build, besteldatum, ontvangstdatum)
euhm, 3 weken geleden gekregen, dag ervoor telefonisch besteld (had de laatste van nederland die op voorraad was toen).. week nummer geen idee, ben beetje druk nu; inpakken voor vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb hem ook even in de TS gezet :)

Ik zit ook heel erg te twijfelen maar mijn MacBook wordt al snel heet en hoor je de fans wel een heel klein beetje dus heel veel erachteruitgaan qua lawaai zal ik niet gaan (70-80 graden toch wel met een stuk of 18 programma's open) en qua levensduur van de CPU juist vooruitgaan. Maar ik zou het toch wel fijn vinden als ik eventueel terug kon gaan naar de oude versie.

Heeft niemand die toevallig nog op zn harde schijf staan omdat hij zocht naar de (toen) nieuwste firmware voor de MacBook om BootCamp te instelleren en deze heeft gedownload van de Apple site?
(had het zelf namelijk bijna gedaan totdat ik zag dat het al de Firmware versie was die ik had:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Vraagje, sinds een firmware update krijg ik elke keer als ik opstart de melding dat de firmware is geupdate. Hoe zorg ik dat ik deze prompt niet meer krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

niet meer rebooten?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Haha, sorry maar da's niet de ideale verhelping naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Het is inmiddels verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien is het wel handig hoe je het hebt verholpen mochten meer mensen het probleem hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die klotefan blijft maar continu draaien en maakt veel lawaai. Hij draait flink, ook bij 62 graden! Waar zit de undo button? Want 62 graden is ook nog warm. Ik heb nu dus een warme laptop met lawaai ipv een erg warme stille....

Ik gebruik de MacBook nu vaak dicht met een externe monitor en het lawaai is ongekend!.

Als Apple niet met een downgrade komt dan gaat deze naar marktplaats.nl....

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 19-08-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Bel Apple anders op ofzo? Wellicht hebben ze de oude firmware nog voor je liggen :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:30:
Die klotefan blijft maar continu draaien en maakt veel lawaai. Hij draait flink, ook bij 62 graden! Waar zit de undo button? Want 62 graden is ook nog warm. Ik heb nu dus een warme laptop met lawaai ipv een erg warme stille....

Ik gebruik de MacBook nu vaak dicht met een externe monitor en het lawaai is ongekend!.

Als Apple niet met een downgrade komt dan gaat deze naar marktplaats.nl....
ze zijn zich er heus wel van bewust hoor, er zullen ongetwijfeld meer mensen klagen zodat ze in de volgde update wellicht weer een andere afstelling hebben.. ff geduld denk ik gewoon.. al valt het bij mij echt enorm mee, mijn andere 17" windows laptop blaast het appeltje gerust van de tafel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 16:54
Ik heb de firmware update ook gedraait, en werkt voor mij prima! Mijn temperatuur is gemiddeld ongeveer 12 graden gedaald. Qua geluid zit het ook nog prima (moest eerst de Compaq laptop van mijn vriendin uit doen om uberhaupt wat te kunnen horen).

Mensen die vinden dat het geluid nu ondragelijk is geworden, moeten toch echt hun gehoorapparaat wat minder gevoelig afstellen, want geluid van de fan is alleen te horen als je met je oren heel dicht bij de behuizing gaat zitten. (valt me op dat de mensen die zeuren over de temperatuur nu weer het hardste zeuren over geluid, sommige mensen zijn nooit tevreden :/ ).

Ik vind het een goede stap van apple, en denk dat dit een stuk beter is voor de levensduur van de macbook.

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178755

heb hier nu 2 macbooks (een van een collega en een van mij) liggen met hetzelfde probleem, helemaal random stopt de hele macbook ermee, alsof er geen stroom meer is. Soms een seconde na het aanzetten soms houden ze het een half uurtje vol. Iemand die weet wat er mis is? Moederbord? Wel vaag dat het bij allebei hetzelfde is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-05 16:31
A-380 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:45:
...

Mensen die vinden dat het geluid nu ondragelijk is geworden, moeten toch echt hun gehoorapparaat wat minder gevoelig afstellen, want geluid van de fan is alleen te horen als je met je oren heel dicht bij de behuizing gaat zitten. (valt me op dat de mensen die zeuren over de temperatuur nu weer het hardste zeuren over geluid, sommige mensen zijn nooit tevreden :/ ).
Niet alle fans in de macbooks zijn dezelfde, het geluid uit jouw macbook is daarom geen maatstaf. Er is wel degelijk hoorbaar verschil in fan-geluid tussen sommige macbooks. Juist omdat er verschillen zijn, is er reden tot zeuren. Iedereen wil toch immers een stille macbook.

Een macbook met moo-verschijnselen heeft gewoon een brakke fan (geen sunon fan o.i.d.), een firmware update kan dat niet verhullen helaas.

Hang loose and let the funk ride...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

A-380 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:45:
Ik dacht hetzelfde aanvankelijk maar open photoshop maar eens en dan de filter gallery ff gebruiken, dan gaat hij wel blazen hoor.. al vindt ik het absoluut acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 14:27

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik heb net de update geinstalleerd en ik ben er blij mee. Geen storende fan bij mij. En dat hardere volume op de speakers is alleen maar leuk :P

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Anoniem: 178755 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:58:
heb hier nu 2 macbooks (een van een collega en een van mij) liggen met hetzelfde probleem, helemaal random stopt de hele macbook ermee, alsof er geen stroom meer is. Soms een seconde na het aanzetten soms houden ze het een half uurtje vol. Iemand die weet wat er mis is? Moederbord? Wel vaag dat het bij allebei hetzelfde is..
Dit is een veelgehoord probleem. Zoek maar eens op een willekeurig mac forum op: "random shutdown" en je vindt tientallen mensen met hetzelfde probleem. Het logic board vervangen lijkt niet te helpen, wel heb ik hier een aantal interessante links voor je, misschien dat je er wat aan hebt.

http://discussions.apple....?threadID=577462&tstart=0
http://discussions.apple....threadID=600167&tstart=30
http://discussions.apple....threadID=596120&tstart=30

Ps. Uit welke week komen die 2 MacBooks, weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Mijn geluid is uitgevallen, en er brand een rood lampje in mijn audio-uitgang... wat betekend dit?

Het opstart geluid werkt nog wel... Ik heb al een PRAM reset gedaan... dat helpt niks, ik heb Garageband gestart, dat helpt niks, ik heb in Audio/Midi configuratie gekeken daar staat: Uitvoer wordt niet ondersteund

[edit]

Ok, werkt weer, ik heb een audio plug erin gedaan, en toen er weer uit... en sindsdien doet ie het weer... ik post sneller dan ik oplos... dat moet andersom :)

[ Voor 60% gewijzigd door peddro op 19-08-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 16:54
Phrenic schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:06:
[...]

Een Macbook met moo-verschijnselen heeft gewoon een brakke fan (geen sunon fan o.i.d.), een firmware update kan dat niet verhullen helaas.
Een moo is wel degelijk een software probleem en geen hardware probleem. Op verschillende filmpjes is te zien hoe de fan aan en dan weer uit gaat. Ik heel veel reacties gelezen waar met de nieuwe firmware de moo (als hij er al was) verdwenen is.

Natuurlijk zijn niet alle Macbooks hetzelfde, en ik geloof ook best dat er wat rotte appels ( ;) ) tussen zitten, maar sommige mensen benadrukken wel heel erg de negatieve kanten, terwijl er zoveel positieve zijn. Dus positieve Macbookers, laat van u horen!

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A-380 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:16:
[...]

Een moo is wel degelijk een software probleem en geen hardware probleem. Op verschillende filmpjes is te zien hoe de fan aan en dan weer uit gaat. Ik heel veel reacties gelezen waar met de nieuwe firmware de moo (als hij er al was) verdwenen is.

Natuurlijk zijn niet alle Macbooks hetzelfde, en ik geloof ook best dat er wat rotte appels ( ;) ) tussen zitten, maar sommige mensen benadrukken wel heel erg de negatieve kanten, terwijl er zoveel positieve zijn. Dus positieve Macbookers, laat van u horen!
ik was erg positief over de MacBook tot deze update. De warmte is gedaald, maar koel kun je hem nog niet noemen. En de fan heeft vandaag bij mij meer gedraaid dan in een week of twee bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94847

ik ben super blij met de update! stuk koeler! het is nu tenminste dragelijk op de beentjes ;)
en dat die fan afentoe aanspringt kan met niks schelen ik hoor het toch nauwelijks (tenzij ik mijn oor er tegenaan houd of als er iets gerenderd wordt). Maar nogmaals super van apple :)
En ik hoop dat iedereen hun probleem wordt opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ff offtopic maar weet iemand waar ik trackmania dan kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Google? Trackmania.com ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan kom je dus bij de windows download... en via google kon ik ook niet echt iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met CoreDuoTemp kan je ook zien hoe snel de fan draait, aan de upgraders: hoe snel draait de fan bij welke temperatuur? Toen ik vanochtend m'n MacBook aanzette hoorde ik mijn MacBook toch wel aardig wat geluid maken terwijl de temperatuur slechts 40 graden was... niet dat het me heel veel stoort maar toen ik de MacBook pas had, ging hij pas geluid maken toen hij rond de 55 graden kwam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Anoniem: 81539 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:10:
Dan kom je dus bij de windows download... en via google kon ik ook niet echt iets vinden.
Er is ook geen Mac versie. Dat is toch ook niet nodig? Je hebt immers BootCamp...

OT. Wie van GoT heeft last van random shutdowns, en hoe wordt/is dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173077

@Yahico Er is geen Mac versie van Trackmania nations, alleen Win.

Zijn er hier overigens mensen die Trackmania nations op hun Macbook hebben draaien (bootcamp) en hoe loopt dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 173077 op 20-08-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:20:
Met CoreDuoTemp kan je ook zien hoe snel de fan draait
hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.djuri.info/got/coreduotemp.png

En dan is 8,9 % de fansnelheid CPU load dus :p laat maar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35517 op 20-08-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
hahaha.. dat is de load van je cpu hoor! echt niet de fan! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
ROFL :D

Maar je kunt het er wel een beetje uit afleiden, als de load omhoog gaat richting de 100 dan zal de temp stijgen. En als het goed is gaat de fan dan harder draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JeroenGans schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:49:
[...]

hahaha.. dat is de load van je cpu hoor! echt niet de fan! 8)7
Probeer maar eens je CPU te stressen dan, in de Terminal het commando "yes" invoeren en gelijktijdig CoreDuoTemp open laten staan, en bijv. Cee Pee You die speciaal is gemaakt om de load van je CPU te bekijken, Cee Pee You springt in een keer naar de 85-100%, terwijl de fan nog even wacht met aanspringean, pas als de fan draait wordt de waarde in CoreDuoTemp hoger ;)

Ok laat maar jullie hebben toch gelijk :p dit komt omdat de interval van CoreDuoTemp op 5 seconden staat en dat wist ik niet, zat eerst ook een beetje te twijfelen namelijk 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 35517 op 20-08-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Anoniem: 35517 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:23:
[...]

Misschien is het wel handig hoe je het hebt verholpen mochten meer mensen het probleem hebben :)
Systeemvoorkeuren > Accounts > Inloggen, en dan het update programma verwijderen uit die lijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
Gabliboeba schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:15:
[...]

Dit is een veelgehoord probleem. Zoek maar eens op een willekeurig mac forum op: "random shutdown" en je vindt tientallen mensen met hetzelfde probleem. Het logic board vervangen lijkt niet te helpen, wel heb ik hier een aantal interessante links voor je, misschien dat je er wat aan hebt.

http://discussions.apple....?threadID=577462&tstart=0
http://discussions.apple....threadID=600167&tstart=30
http://discussions.apple....threadID=596120&tstart=30

Ps. Uit welke week komen die 2 MacBooks, weet je dat?
Ik heb ook dit probleem. Ik dacht dat het eerst kwam door verkeerd geheugen. Maar na terug zetten van origineel geheugen en resetten van pram e.d. nog steeds hetzelfde probleem. Het is heel random en ik heb nog geen patroon kunnen vinden.

Mijn Macbook komt uit week 22.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.