Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 09:35:
Hoe is de handsfree functie van dit apparaat?
Ik rijd in een stille benzine auto.
Als ik bijvoorbeeld met tomtom 6 aan het navigeren ben en ik word dan gebeld, kan ik dan de telefoon opnemen en met de handsfree functie bellen? Of is het noodzakelijk om een bluetooth carkit aan te schaffen? En hoe gaat het dan met navigeren? Loopt er dan niks vast? Blijft het navigatie scherm te zien of schakelt het apparaat over op bijv. het telefoonscherm?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan iemand aangeven hoe dit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersRoland
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09-2022
Volgens mij staat er een klein foutje op de openingspagina. Daar staat dat de Artemis infrarood heeft. Of ik kan niet goed zoeken, of de Artemis heeft toch echt geen infrarood poort.

Das wel jammer want infrarood is de meest simpele manier om data naar een ander device te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Tja de TS moet nog steeds aangepast worden, dacht dat deze al in de maak was, maar schiet nog niet heel erg hard op geloof ik....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HSDPA zorgt er toch voor dat de WiFi zeg maar wat sneller de internet pagina's laat zien, en dat je dus hogere snelheid hebt op het internet. Ik gebruik Wlan waarschijnlijk alleen om ff mijn gmail te checken of een adresje op te zoeken, is dan HSDPA vereist?

En nog een vraagje is de MDA Compact III bij T-mobile simlock vrij, dus kan ik zolang mijn sim van telfort nog gebruiken? Zal wel niet he :( .....

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Het lijkt me als je wlan gebruikt dat je dan dat HSDPA niet nodg hebt want je maakt geen gebruik van het mobiele netwerk maar van je draadloze netwerk thuis of waar dan ook.

Ik denk inderdaad dat T-Mobile op zijn telefoon een simlock zet, maar deze is vast wel te verwijderen alleen ben je dan je garantie kwijt denk ik.

Ik kreeg net een mailtje van Marco (degene degene wie dit topic geopend heeft) we gaan kijken of het topic op mijn naam kan komen te staan zodat ik een TS kan maken aangezien Marco zelf er geen tijd voor heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 21-11-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Anders begin je gewoon een nieuwe met grote bla bla bla titel enzo.
Is toch veel makkelijker :)

en dan deze op slot laten zetten met een link naar de nieuwe thread.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Kan ja, maar moet ik wel eerst goedkeuring hebben van de mod's anders wordt die zo weer dicht gegooid, maar Marco neemt contact met ze op dus komt wel goed. En ik moet natuurlijk eerst nog te tijd hebben om info bij elkaar te zoeken enz. Dus hij zal er niet al morgen zijn ofzo. Dat zal op zijn vroegst aan het einde van de week zijn. Maar tot die tijd nog gewoon hier verder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:47:
Het lijkt me als je wlan gebruikt dat je dan dat HSDPA niet nodg hebt want je maakt geen gebruik van het mobiele netwerk maar van je draadloze netwerk thuis of waar dan ook.

Ik denk inderdaad dat T-Mobile op zijn telefoon een simlock zet, maar deze is vast wel te verwijderen alleen ben je dan je garantie kwijt denk ik.

Ik kreeg net een mailtje van Marco (degene degene wie dit topic geopend heeft) we gaan kijken of het topic op mijn naam kan komen te staan zodat ik een TS kan maken aangezien Marco zelf er geen tijd voor heeft.
Ik denk dat een mod besluit dit topic door te laten lopen en dat jij deel 2 mag openen. Het heeft verder weinig zin om alles om te gaan gooien. Gewoon nog even een paar weekjes wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een nieuw topic (of de bestaande startpost wat uitbreiden) lijkt mij helemaal geen verkeerd plan. Er is inmiddels al een flinke hoeveelheid aan gegevens over dit apparaat beschikbaar en voor de geintresseerden is het natuurlijk wel zo prettig als je hiervoor niet het hele topic hoeft door te spitten (wat overigens best een intressante bezigheid is ;))

En als er dan ook nog eens iemand bereid is om een mooie startpost te maken dan zie ik geen problemen :)

Tot zover mijn totale offtopic post.

Ik wacht met spanning tot week 48 (dat is volgende week al) en hoop dat de P3300 dan eindelijk leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-08 20:46

tazitiz

dbprutser

ik heb een beetje moeite met het feit dat er geen jack is voor de headset. Want ik wil de artemis gaan gebruiken voor op de motor als radio/mp3 speler - en een bluetooth headset in de helm inbouwen voor telefoontjes. Ik heb geen zin om zelf de bijgeleverde headset te vernietigen om een 3.5 mm jack op te zetten.
daarnaast wil ik em op de motor ook tegelijk gaan opladen.

als iemand een 12v autolader waar meteen een audio connector (jack 3.5 mm bijvoorbeeld) op zit kan vinden ben ik helemaal blij - heeft iemand een link oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
tazitiz schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:57:
ik heb een beetje moeite met het feit dat er geen jack is voor de headset. Want ik wil de artemis gaan gebruiken voor op de motor als radio/mp3 speler - en een bluetooth headset in de helm inbouwen voor telefoontjes. Ik heb geen zin om zelf de bijgeleverde headset te vernietigen om een 3.5 mm jack op te zetten.
daarnaast wil ik em op de motor ook tegelijk gaan opladen.

als iemand een 12v autolader waar meteen een audio connector (jack 3.5 mm bijvoorbeeld) op zit kan vinden ben ik helemaal blij - heeft iemand een link oid?
Zoiets?:
Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.com/i/b/b140831.jpg

http://www.expansys.com/htc/p_htc_item.aspx?i=140831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 11:54
Heeft iemand als geprobeerd het logootje eraf te halen net als bij de eerste T-Mobile MDA Compact? Die heb ik namelijk ook gehad en daar heb ik het inderdaad met een suikerklontje af weten te halen.

Bij de Compact 3 lijkt de behuizing een anders soort materiaal te zijn (glijdt minder).

Weet iemand hier iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je deze wil gebruiken voor het aansluiten van een standaard koptelefoon en tegelijkertijd de telefoon opladen dan moet je ook nog een convertor van de headset/usb aansluiting -> 3.5mm jackplug. expasys verkoopt deze ook. Echt een mooie oplossing is het echter neit. Het zou mooier zijn als ze deze ook met een normale usb (voor het laden) en een 3.5mm jackplug hadden (en een ingebouwde mic, of aansluiting daarvoro zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn ;))

@tazitiz is een bluetooth stereo headset niet wat voor je? hiermee kun je bellen/gebeld worden, en ook muziek luisteren (en vaak ook de music player bedienen) als de geluidskwaliteit hiervan een beetje okee is lijkt dat me ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-08 20:46

tazitiz

dbprutser

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:02:
[...]
{knipknipknip}

@tazitiz is een bluetooth stereo headset niet wat voor je? hiermee kun je bellen/gebeld worden, en ook muziek luisteren (en vaak ook de music player bedienen) als de geluidskwaliteit hiervan een beetje okee is lijkt dat me ideaal...
ik denk dat deze van expansys erg goed is - aangezien er bij het split gedeelte een heel mooi schroefje zit waarmee ik de expanded usb port kan vervangen door een 3,5 mm jack plug. Op die manier hou ik mijn originele hoofdtelefoon goed.

enne - bluetooth headset met audio - lijkt me geweldig. maar ik heb net een motor besteld met ingebouwde mp3 versterker en wil heerlijk naar het foute uurtje in de file kunnen luisteren op die hele dure waterproof speakers die er in zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Openschroeven is inderdaad ook een goede optie :)

en een headset als je motor ingebouwde speakers heeft lijkt me inderdaad zonde..

Ik ga eerst maar eens afwachten totdat ik de p3300 in mijn bezig heb. Daarna ga ik eens op zoek naar een mogelijkheid om muziek te luisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
@tazitiz je kan natuurlijk ook je P3300 op speaker zetten en daarmee muziek luisteren, oh nee, je wilt radio luisteren dat kan natuurlijk niet als ie wordt opgeladen, dus een bluetooth muziek headset werkt ook niet omdat je geen radio kan doen dan, in de cord van de headset zit de antenne ingebouwd, dus ik vrees dat je de headset zult moeten verknippen...

trouwens, TomTom en mp3 luisteren gaat goed.
alleen soms bij het (her)berekenen van de route houdt de muziek even op en en daarna gaat ie weer verder waar hij gebleven was.

Alleen gister was ik een podcast aan het luisteren en monopoly aan het spelen er op en dat ging jammer genoeg niet goed. De mp3 hield er mee op tot ik monopoly afsloot.

[ Voor 35% gewijzigd door SeenD op 22-11-2006 14:14 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:12
Op welke poort hebben jullie de gps zitten? Hij staat bij mij voor andere software die er mee moet verbinden op com4, maar aan welke poort moet ie hardwarematig vastzitten??

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:17

itarix

404 soul not found

ik heb hem nu ook
omdat de gps antennen integreerd is moet de externe hardware port op (geen) staan
en die andere moet op 4 staan.

ik heb de pda samen met miomap v3 gebruikt en gek genoeg moet ik bij connectie protocol NMEA ingevuld worden inplaats van SIRF :? verder word de TMC hardware niet gedetecteerd... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
Ik gebruik de volgende instellingen:
WM5:
GPS-programmapoort: COM4
GPS-hardwarepoort:(Geen)
TomTom 6:
Andere NMEA GPS-ontvanger
GPS-baudsnelheid: 4800 9600 (lijkt beter te werken)
GPS is verbonden met: COM4

Of dit optimaal is weet ik niet, maar het werkt prima.

[ Voor 17% gewijzigd door Satanic_Surfer op 22-11-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersRoland
Binnenkort moet ik mijn nieuwe speelgoed al weer gaan upgraden

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=1775923&WT.mc_id=rss

Windows Mobile 6.0 is gereed, de eerste Pocket PC's met dit besturingssysteem zullen binnenkort in de winkel liggen. Heel veel is er niet veranderd, de grootste aanpassingen zitten vooral aan het oppervlak van het mobiele besturingssysteem.

End Qoute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haya99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 18:59
Hijsnutekoop bij centralpoint.nl, de P3300 NL, op voorraad... :)

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Hoezo moet de gps poort op 4 staan?

Bij mij staat ie op
com 6
geen hardwarepoort
Baud 4800
GPS automatisch beheren aan

Zowel tomtom als iGo starten GPS automatisch op.
Mijn tomtom6 benelux is 61,4MB voor de kaart met een paar MB voor het programma zelf met de NL en EN stemmen.
iGo is 69,1MB voor nederland en westEUmajor met software.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Is het mogelijk om de gps via bluetooth te koppelen aan bijvoobeeld een laptop?

Life is not about specs, it is about joy!

• SeenD
Die poort kun je zelf instellen bij . start > instellingen > systeem > gps. Bij mij stond hij op com 4 en in tomtom ook.

Mijn TomTom Benelux is 300 mb... hmmm... misschien heb ik extra stuff erbij geïnstalleerd??
I don't know.

Ik kreeg trouwens een mailtje van pda shop dat de brando beschermfolies nu beschikbaar zijn en als je ze voor 1930 bestelt dan heb je ze schijnbaar morgen in huis. Ik ga ze wel bestellen vanavond want dat plak ding die je van t-mobile kreeg erbij is niet fijn en ik hou niet zo van plakspul op mijn scherm :)

Something something

Verwijderd

Mooi om te lezen dat hij bij centralpoint te koop is :) Dit betekend waarschijnlijk dat de andere winkels (smartphoneshop.nl :D) heb ook binnenkort op voorraad zullen hebben.. Kan ik eindelijk mijn abo verlengen :)

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Zie de TS :)

[ Voor 255% gewijzigd door 13art op 27-11-2006 16:57 ]

• Tha_Spike_1981
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06-2022
Ik zie dat hij ook bij algebeld uit voorraad te leveren is. :)

http://www.algebeld.nl/in...LosseGSM&BrandID=10&Pda=0

Die ga ik morgen even bellen. Verder krijg je ook nog 60 euro extra korting als je een databundel selecteerd. :P

• Huite
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-01-2023
Tha_Spike_1981 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:52:
Ik zie dat hij ook bij algebeld uit voorraad te leveren is. :)
PDA Shop heeft um nu ook. Uurtje geleden daar besteld. 8)

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15
Heeft iemand wel is via Skype gebeld met dit toestel?

Met mijn huidig toestel, de HTC Wizard/SPV M3000, kan ik de ontvangende partij niet goed volgen. Het versturen van data/mijn geluid gaat prima en ben dus goed te volgen.

Weet iemand of de HTC P3300 wel 'normaal' via Skype kan bellen?

Verwijderd

Oesie schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:22:
Heeft iemand wel is via Skype gebeld met dit toestel?

Met mijn huidig toestel, de HTC Wizard/SPV M3000, kan ik de ontvangende partij niet goed volgen. Het versturen van data/mijn geluid gaat prima en ben dus goed te volgen.

Weet iemand of de HTC P3300 wel 'normaal' via Skype kan bellen?
Ik heb er nu een keer via mn wifi router mee gebeld naar een vast nummer.
Kon een gesprek voeren, maar het hield niet over. Zowel ik als de ontvanger vielen met regelmaat kleine (millli)seconden weg, zodat het lastig was om echt lekker te praten, dus we hebben toen het gesprek via normale (mobiele) telefoon voortgezet.
Wat bedoel je met "of de HTC P3300 wel 'normaal' via Skype kan bellen?"

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Het is bekend dat de omap processor moeite heeft met skype. als je echter de processor overclockt (hier zal ik tzt ook een stuk over in de TS zetten) dan schijnt skype wel goed te werken. Deze processor komt op zijn huidige 200Mhz net even een beetje tekort.

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:15:
[...]

Ik heb er nu een keer via mn wifi router mee gebeld naar een vast nummer.
Kon een gesprek voeren, maar het hield niet over. Zowel ik als de ontvanger vielen met regelmaat kleine (millli)seconden weg, zodat het lastig was om echt lekker te praten, dus we hebben toen het gesprek via normale (mobiele) telefoon voortgezet.
Wat bedoel je met "of de HTC P3300 wel 'normaal' via Skype kan bellen?"
Normaal, als in, een gesprek kunnen voeren zoals over Skype de PC wat toch meestal goed gaat.

Mijn ervaring met de HTC wizard was dat de luisterende partij me goed en duidelijk kon verstaan (via mijn WiFi router). Ik met mijn HTC Wizard kon echter versturende partij niet goed horen/volgen doordat er idd wat uitval was. Als de versturende partij langzaam praatte was het wel te volgen. Dat is overigens natuurlijk niet lekker bellen.

Het lijkt me zo reuze handig dat ik via Skype kan bellen op het moment dat ik in de buurt van mijn WiFi netwerk kom.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:48

Leon

Rise Of The Robots

Mooie startpost
maar zou het niet beter (en netter) zijn om de link die je nou hebt naar een A2DP headset te wijzen naar Bluetooth Stereo (A2DP) topic in plaats van naar 1 enkele shop?

Het is maar een sugestie :)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Leon schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:30:
Mooie startpost
maar zou het niet beter (en netter) zijn om de link die je nou hebt naar een A2DP headset te wijzen naar Bluetooth Stereo (A2DP) topic in plaats van naar 1 enkele shop?

Het is maar een sugestie :)
Dank voor je tip. Ik wist niet eens dat dat topic er was. Zal het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekelbende
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 16:18
FYI, ik heb zojuist een MDA compact 3 gehaald bij de tmobile shop met een verlenging van 1 jaar, 200 belminuten, 50 sms + PIT voor... jawel...39,95 (89,95 -50 euro korting omdat ik PIT verleng ofzo)

Das toch een stuk goedkoper dan een bluetooth gps + pda + wifi adapter in de losse onderdelen :-)

1e ervaring:
- ff wennen aan het feit dat je geen echte cursor meer hebt maar een trackball
- headset is klote (geen externe volume schuif)
- TomTom werkt als een zonnetje. (snelle fix, sneller dan mijn bluetooth adapt ding)
- hijs stukker lichter dan mijn mda compact

ik zeg: halen voor de 39 euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffffffff ik zit bij orange il ook verlengen maar voor die pijs 1 jaar pfiiiiiiiiiiiiiew WILLIKOOK.... _/-\o_
[quote]brekelbende schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 01:06:
FYI, ik heb zojuist een MDA compact 3 gehaald bij de tmobile shop met een verlenging van 1 jaar, 200 belminuten, 50 sms + PIT voor... jawel...39,95 (89,95 -50 euro korting omdat ik PIT verleng ofzo)

Das toch een stuk goedkoper dan een bluetooth gps + pda + wifi adapter in de losse onderdelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

brekelbende schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 01:06:
......
1e ervaring:
- ff wennen aan het feit dat je geen echte cursor meer hebt maar een trackball
- headset is klote (geen externe volume schuif)
- TomTom werkt als een zonnetje. (snelle fix, sneller dan mijn bluetooth adapt ding)
- hijs stukker lichter dan mijn mda compact
....
Volgens mij zit er wel externe volume regeling op, deze is wel wat klein uitgevoerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf te twijfelen tussen de Vario (de 1, de 2 is wel erg duur) en dit toestel, moeilijke keuze vanwege het ontbreken van een toetsenbord bij deze. Wat zijn hier jullie ervaringen mee? Is het sms'en, mailen enz. goed te doen met handschriftherkenning of virtueel toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersRoland
Oesie schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:52:
[...]

Normaal, als in, een gesprek kunnen voeren zoals over Skype de PC wat toch meestal goed gaat.

Mijn ervaring met de HTC wizard was dat de luisterende partij me goed en duidelijk kon verstaan (via mijn WiFi router). Ik met mijn HTC Wizard kon echter versturende partij niet goed horen/volgen doordat er idd wat uitval was. Als de versturende partij langzaam praatte was het wel te volgen. Dat is overigens natuurlijk niet lekker bellen.

Het lijkt me zo reuze handig dat ik via Skype kan bellen op het moment dat ik in de buurt van mijn WiFi netwerk kom.
Het bellen met skype heb ik nog niet kunnen testen (al mijn 1 vrienden waren offline) Wat mij wel opviel dat is de Wifi ontvangst lang niet zo goed is als met mijn laptop. De laptop kan ik door het hele huis gebruiken. Met de MDA lukt dat helaas niet. Ik moet op dezelfde verdieping blijven als mijn Wifi router. Daar had ik nog niet eerder over nagedacht, maar blijkbaar wordt de verbinding niet alleen door een krachtige zender bepaald maar ook door de kracht van de Wifi ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

2call heeft hem ook op voorraad. Denk dat ik hem daar ga bestellen. Zit nog even in dubio over het abonnement...

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
er zit geen handschrift herkenning op :(
je hebt wel letter herkenning en met het pennetje kun je redelijk snel typen. je moet alleen geen word document gaan schrijven ermee.

maar mailtjes en smsjes gaan perfect, althans bij mij dan. Je kan ook zon extern toetsenbord kopen...

@ brekelbende, de headset heeft wel een volumeregeling, iig mijn versie wel een klein schuifje aan de rechterkant als je naar het knopje kijkt met de microfoon aan de bovenkant :)

@dj wanna b2002, gave startpost, erg handig altijd, alleen ik vind die kopjes niet mooi en erg slecht leesbaar, die plaatjes bedoel ik dus.

[ Voor 37% gewijzigd door SeenD op 24-11-2006 10:56 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
SeenD schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:53:

@dj wanna b2002, gave startpost, erg handig altijd, alleen ik vind die kopjes niet mooi en erg slecht leesbaar, die plaatjes bedoel ik dus.
Tja zit zelf ook nog te twijfelen of ik het zo laat of toch de kleur van de tekst nog iets aanpas.
Had eerst een ander lettertype in mijn P3600 topic maar deze heb ik niet meer na het formatteren van mijn comp :(

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 24-11-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe voor de goede orde:

ik heb een Vodaphone basis abbonement van € 27,50
- als ik verleng voor 1 jaar betaal ik € 333,- bij voor de p3300
- als ik verleng voor 2 jaar betaal ik € 159,- bij.

- bij een sim only betaal ik voor het zelfde aantal belminuten € 16,50 per maand voor 1 jaar
- en sim only 2 jaar = € 13,75

- de p3300 kost bij 2call € 502, inc porto

omgerekend is dit als ik abbonement + toestel optel en door twaalf deel:

- verleng 1 jaar inc p3300 = € 55,25 per maand
- verleng 2 jaar inc p3300 = € 40,75 per maand
- sim only 1 jaar + p3300 = € 58,33 per maand
- sim only 2 jaar + p3300 = € 55,58 per maand

reken maar uit hoelang je je p3300 moet gebruiken om hetzelfde kwijt te zijn. de boefjes !!!!

andere vraag:
klopt het dat je los kaarten moet aanschaffen bij je p3300?

thanks
GROET/tbr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:45:
Netwerk: Quadband GSM, GPRS, EDGE

Video: Maximale resolutie: 176 x 144 pixels, een tweede VGA camera voor video bellen.
Mis ik iets? Dit toestel heeft toch geen UMTS en dus ook GEEN 2e camera nodig, want video bellen is niet mogelijk zonder UMTS? :?

Voor de rest een mooie TS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je helemaal gelijk...

smartphonestunts zegt dat ze hem vandaag of anders begin volgende week binnenkrijgen..

zo langzamerhand begint hij dus overal te komen :)

van het weekend maar eens kijken bij welke winkel hij het goedkoopste is..

En het moet ook nog eens een winkel zijn die: Orange abbonementen kan verlengen (dat kan smartphoneshop helaas niet :() en een verzekering aanbied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
offtopic, sry

@ DJWannaB2002, ik heb net naar je casema iets gemaild... :)

het gaat wel over de topic... :)

of klik anders even hier http://www.seend.nl/headerGoT.jpg
mail me ff terug anders 'tijnedijn' bij gmail

[ Voor 34% gewijzigd door SeenD op 24-11-2006 11:44 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeenD schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:53:
er zit geen handschrift herkenning op :(
je hebt wel letter herkenning en met het pennetje kun je redelijk snel typen. je moet alleen geen word document gaan schrijven ermee.
Als ik heb goed begrijp is handschriftherkenning op de nederlandse versie uitgeschakeld maar is het wel mogelijk om deze in te schakelen (iig bij de Qtek 9100, zie startpost van die topics). Ik weet niet of dat bij dit toestel ook zo is maar volgens mij is het gewoon een standaard onderdeel van Windows Mobile 5 (alleen uitgeschakeld).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Hij herkent niet je handschrift. maar je kan wel letters schrijven ipv het toetsenbordje. Dat is wel mogelijk met behulp van die registry hack.
maar je kan geen zinnen schrijven en dat die dan worden herkend.
Of kan dat dan wel? Ik kan het niet vinden.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeenD schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:57:
Hij herkent niet je handschrift. maar je kan wel letters schrijven ipv het toetsenbordje. Dat is wel mogelijk met behulp van die registry hack.
maar je kan geen zinnen schrijven en dat die dan worden herkend.
Of kan dat dan wel? Ik kan het niet vinden.
met deze app:
http://www.phatware.com/calligrapher/index.html
kan het ook. kost alleen wel weer geld :-(

zie ook eerder in deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan deze telefoon te kopen, maar zit nog met twee vragen:
- Heeft iemand de TMC file-informatie al werkend met een navigatiesysteem (bijvoorbeeld IGO 2006)?
- Tevens zit ik nog te twijfelen tussen orange €40 met databundel voor €6,- per maand of de t-mobile (mda compact III) flex €30 met pocket internet totaal €9,50. Orange kost bij 2 jaar abbo €99 en telfort €89. Kan iemand hier nog over adviseren m.b.t. dekking en service enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:21:
klopt het dat je los kaarten moet aanschaffen bij je p3300?
laat ik dat zelf beantwoorden;
- ja !!

maar is er een site waar je de kaarten los kan kopen? Ik zie ze alleen maar in combinatie met TomTom6 en dat zit al op de p3300 en daar is ook voor betaald neem ik aan.
Iemand ervaring met kaarten "ter evalutie" van het net geplukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4 jaar geleden een abbo bij t-mobile afgesloten. Na twee jaar daar ben ik overgegaan naar Orange..

Het berijk bij t-mobile was goed. ik denk een fractie beter dan bij orange... Klantenservice heb ik niet echt ervaring mee... Wel is het zo dat ze bij t-mobile een stukje sneller zijn met nieuwe modellen (de artemis was bij t-mobile zelfs al verkijgbaar voordat hij bij andere winkels verkrijgbaar was)

Ook kwa dataverkeer zit je bij t-mobile beter. Bij orange world krijg je slechts 25 MB en bji t-mobile onbeperkt geloof ik...

De reden dat ik 2 jaar geleden over gegaan ben naar orange is dat het bij t-mobile toen niet mogelijk was om te sms'en uit je belbundel. Aangezien ik bijna nooit bel, maar wel regelmatig sms was het voor mij voordeliger om over te gaan naar orange...

Ik heb nu weer voor de keuze gestaan om over te gaan van Orange naar t-mobile, maar eigenlijk uit luiheid (en omdat orange me best aardig bevalt) ga ik mijn orange abbo binnenkort verlengen..

Als ik eerlijk ben denk ik dat t-mobile voor veel mensen beter is (ik moet bekennen dat ik me neit echt verdiept heb in de belkosten van beide partijen...)

succes met je keuze.. en hopelijk kan iemand hier wat meer vertellen over hoe het momenteel met t-mobile is. mijn ervaringen zijn al twee jaar oud..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huite
Wat hebben jullie aan "opslaggrootte" staan bij instellingen/systeem/apparaatinformatie/hardware?
Ik 37,63 Mb. M'n TyTN geeft daar 56,59 Mb...

Ook heb ik probs bij het draaien van GPS Tuner. Zodra ik de GPS wil instellen loopt de hele boel vast. Slechts een zachte reset brengt uitkomst... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester_-_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 12:21
Aanstaande maandag wordt mijn T-mobile (mda compact III) geleverd.
Ik stap over van Orange naar T-mobile met twee maanden opzegterijmijn en nummerbehoud; de "nummerswitch" gaat pas in als Orange mijn nummer vrijgeeft.
Nu zit ik dus vanaf aanstaande maandag met een toestel wat twee maanden obruikbaar is met mijn Orange sim ivm T-mobile simlock...

Zou iemand kunnen testen of de compact III ook opstart zonder een SIMkaart, of met een SIM van een andere provider dan T-mobile? Ik wil er wel alvast een beetje mee spelen alvast namelijk en dat hou ik anders geen twee maanden vol ;-)

MIsschien moet ik even een T-mobile prepaid kaartje halen, en misschien start hij ook zonder op...
Dank voor het proberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:02:
[...]

Aanpassen in de registry. Kan door deze patch te installeren
Iemand ervaring met bovenstaand genoemde patch?
Behoud je dan ook nog je virtuele toetsenbord, zodat je je invoermethode per keer kan kiezen of wordt dat vervangen door handschriftherkenning??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:00:
[...]

Iemand ervaring met bovenstaand genoemde patch?
Behoud je dan ook nog je virtuele toetsenbord, zodat je je invoermethode per keer kan kiezen of wordt dat vervangen door handschriftherkenning??
Beiden worden beschikbaar.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huite
Iemand ervaring met kaarten "ter evalutie" van het net geplukt?
Ja hier. Wat wil je weten?
Tis maar één plaats en een klein stukje omgeving hoor.
Mijn dorpie was niet eens beschikbaar... :?

Of bedoel je het gebruik van illegaal kaartmateriaal?
Dat werkt in ieder geval niet zonder slag of stoot!

Heb er zelf trouwens Route 66 op gezet.
Werkt prima. Nu GPS Tuner nog.

[ Voor 19% gewijzigd door Huite op 25-11-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de compact lll werkt ook zonder simkaart.
Tester_-_ schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 02:45:
Aanstaande maandag wordt mijn T-mobile (mda compact III) geleverd.
Ik stap over van Orange naar T-mobile met twee maanden opzegterijmijn en nummerbehoud; de "nummerswitch" gaat pas in als Orange mijn nummer vrijgeeft.
Nu zit ik dus vanaf aanstaande maandag met een toestel wat twee maanden obruikbaar is met mijn Orange sim ivm T-mobile simlock...

Zou iemand kunnen testen of de compact III ook opstart zonder een SIMkaart, of met een SIM van een andere provider dan T-mobile? Ik wil er wel alvast een beetje mee spelen alvast namelijk en dat hou ik anders geen twee maanden vol ;-)

MIsschien moet ik even een T-mobile prepaid kaartje halen, en misschien start hij ook zonder op...
Dank voor het proberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je gratis pocket msn kunt downloaden? Ik heb alles afgezocht maar vind niks |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een MDA Compact III met Tom Tom navigator 6 erop. Maar het lukt me niet die draaiend te krijgen.
De helpdesk weet er ook geen raad mee.In TT 6 zie ik een lijstje met de poorten, maar alleen COM0, COM2, COM9, Seriele poort, GPS Port. En in windows zie ik dat ik een software poort moet kiezen (geen, COM0-9, GPD0-9), een hardware poort (geen, COM0-9, volgens de technische dienst zit de GPS-ontvanger aangesloten op COM4) en verder automatisch beheren ja of nee.

Hoe krijg ik dit werkend?
Hoe krijg ik COM4 in het lijstje in Tom Tom Navigator 6 ?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hem al op de com 9 poort geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
de mensen die hier nog twijfelen kunnen misschien (na de Orange SPV M700 en de E-TEN M700 )nog de DOPOD M700 halen

Afbeeldingslocatie: http://www.mrpalm.com/content/picdata/461_01_02.jpg

bron: http://www.msmobilenews.com/page/1519/
bron: http://www.mrpalm.com/list3.php?cont_id=461

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eenvoudig om je micro sd kaart te verwisselen?
Moet de achterkant eraf?
Th@nks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja;

Eerst, uit schakelen.
Dan klepje eraf en batterij eruit.
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/8200/img0268db9.th.jpg
Groter!
Dan SIM-kaart plekje open schuifen.
Sim-kaartje eruit.
Dan zie je dat je een lipje, daar trek je aan en dan kan je hem eruit schuifen.
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/8868/img0275sy4.th.jpg
Groter!

Samegevat: Je telefoon moet helemaal uit, je batterij moet eruit, je SIM-plekje moet los (SIM hoeft er niet uit).

En over mijn probleem:
bedoel je binnen tomtom?
En welke instellingen in windows dan?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik de kleine snelkoppelingen onder aan het scherm op m'n compact 3 weg kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:15:
weet iemand hoe ik de kleine snelkoppelingen onder aan het scherm op m'n compact 3 weg kan halen?
Dat staat iets terug in dit topic genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersRoland
@Huite

Het installeren van GPS Tuner is mij helaas helaas ook nog niet gelukt. Hij vindt de GPS heel even. Dat kan je zien want het oranje lampje gaat branden en daarna loopt tie vast. Binnenkort ga ik weer verder pielen. Ik heb nog hoop want bij mij was het framework 2.0 niet goed geinstalleerd. Mischien ligt het daar aan.

@winningwebs

Dat is raar dat je COM4 niet te zien krijgen. Kan COM4 door een andere applicatie gebruikt worden? Heb je al een hard reset gedaan? Is de GPS stuk? Mijn poort lijst ziet er als volgt uit.

COM4
COM9
GPS Port
COM0
COM2
Seriele Port

en inderdaad ik moet COM4 kiezen om de GPS werkend te krijgen.

Ik hoop dat ik ongelijk heb maar waarschijnlijk moet je hem gaan omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekelbende
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 16:18
made schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 08:07:
[...]

Volgens mij zit er wel externe volume regeling op, deze is wel wat klein uitgevoerd.....
ik heb hem inderdaad gevonden; hijs klein ja. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:52:
Weet iemand waar je gratis pocket msn kunt downloaden? Ik heb alles afgezocht maar vind niks |:(
probeer dit eens: http://www.megaupload.com/nl/?d=HC6LVKAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huite
Het installeren van GPS Tuner is mij helaas helaas ook nog niet gelukt. Hij vindt de GPS heel even. Dat kan je zien want het oranje lampje gaat branden en daarna loopt tie vast. Binnenkort ga ik weer verder pielen. Ik heb nog hoop want bij mij was het framework 2.0 niet goed geinstalleerd. Mischien ligt het daar aan.
Mij is het na diverse mislukte pogingen wél gelukt om framework 2.0 erop te krijgen. Daar kan het dus bijna niet aan liggen...
Ik heb nu BeeLine GPS geinstalleerd. Minder geavanceerd maar functioneel en logisch van opbouw én het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik vrijdag de P3300 opgehaald, kom ik er thuis achter dat de verkeerde kabels voor opladen en synchroniseren bijgeleverd zijn. Ik de volgende dag terug, wil de verkoper mij de kabels meegeven van een T-Mobile MDA Compact III. Zitten daar ook de verkeerde kabels bij!! Het zijn kabels voor de aansluiting voor voorgaande modellen die HTC op de markt bracht (bijv. mijn SPV C550). Ben ik lekker mee, wel een toestel maar kan er niks mee. Nu maar wachten op een nieuw toestel of nieuwe kabels.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:21:
Heb ik vrijdag de P3300 opgehaald, kom ik er thuis achter dat de verkeerde kabels voor opladen en synchroniseren bijgeleverd zijn. Ik de volgende dag terug, wil de verkoper mij de kabels meegeven van een T-Mobile MDA Compact III. Zitten daar ook de verkeerde kabels bij!! Het zijn kabels voor de aansluiting voor voorgaande modellen die HTC op de markt bracht (bijv. mijn SPV C550). Ben ik lekker mee, wel een toestel maar kan er niks mee. Nu maar wachten op een nieuw toestel of nieuwe kabels.............
Betekent dat dat er nu geen algemene usb-mini aansluiting meer op zit? Dat vind ik juist zo handig van mijn i-mate PDA-n (HTC Galaxy).... ik heb een stuk of 6 van die kabels, bij verschillende apparaten gekregen. Zo kan ik 'm dus overal opladen en er bestanden afhalen.
Wel jammer dat de verbinding met de computer nog steeds USB 1.1 is ipv 2. Zeker als de micro-SD zo moeilijk te bereiken is, is het handiger om hem gewoon via de verkenner vol te gooien met muziek e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 26-11-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:17

itarix

404 soul not found

er zit een speciale connector op voor de koptelefoon en op te laden en usb, maar een gewone standaard usb B stekker past er gewoon in en je kunt er gewoon mee opladen/synchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat wanneer je de compact 3 niet op tijd oplaad je al je programma's opnieuw kan installeren (of natuurlijk je backup)

Ik zie namelijk geen backup accu staan (zoals bij de compact1) en nadat ik afgelopen zaterdag iets te lang geen kans had om op te laden waren de namen van de mappen op mijn sd kaart (?!) ineens veranderd in rare tekens!

heb ik een maandagochtend model, of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:19:
Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat wanneer je de compact 3 niet op tijd oplaad je al je programma's opnieuw kan installeren (of natuurlijk je backup)

Ik zie namelijk geen backup accu staan (zoals bij de compact1) en nadat ik afgelopen zaterdag iets te lang geen kans had om op te laden waren de namen van de mappen op mijn sd kaart (?!) ineens veranderd in rare tekens!

heb ik een maandagochtend model, of is dit normaal?
Je programma's blijven altijd staan, tenzij je hard-reset. Accu maakt met mobile 5 niet meer uit.
Dat met vage namen heb ik ook, geen idee waar het aan ligt, maar het boeit me ook niet, zolang de programma's maar werken. Laatst wel gehad dat de kaart ineens leeg was. GetDataBack een keer gedraait en alle data terug gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
De MDA Compact III lijkt me wel een erg mooi dingetje :9~
Ik zag alleen dat hij geen UMTS/HSDPA ondersteund. Als ik een T-mobile abonnement afsluit met web 'n' walk. heb ik dan wel goede dekking voor Internet? (vast wel, omdat het ook GPRS ondersteund, maar ik wilde het toch even zeker weten)

Wat me erg interessant lijkt is om het toestel met mijn notebook te verbinden zodat ik daarop nog e-mail kan ontvangen en verzenden (in de trein bijvoorbeeld). Heeft iemand dat al eens geprobeerd en werkt dat?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is hier de bedoeling van? moet ik me registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:31:
[...]

Wat is hier de bedoeling van? moet ik me registreren?
Rechtsboven het woord invullen, that's all :)

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb je aan een voor geinstaleerde TomTom mobile6 (TTM6) als je geen losse kaarten kunt kopen (bron: www.tomtom.nl) Is het geld uit onze zakken kloppen door ons dubbel te laten betalen voor een TTM6 licentie op je toestel en dan nog eens voor de software + kaart of is het een marketing truuk om ons lekker te maken en had de p3300 ook zonder TTM6 net zoveel gekost?

hoe doen jullie dat (vraag aan alle reeds p3300 of Compact III bezitters) gebruik je TTM6 gewoon niet of alleen met de regio kaart die je (gratis?) kunt downloaden.

ik vind het vaag en ik hoor er ook niemand over. Ook op de sites waar ze de p3300 verkopen melde ze wel dat de kaarten niet inclusief zijn, maar niet dat ze niet los te koop zijn.

of kan ik niet zoeken en staat het antwoord kamerbreed op internet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de HTC versie van de P3300 binnen gekregen in combinatie met een verlenging van mijn Orange abbonement. Het ziet er allemaal goed uit.

Bovenstaande vraag betreft TomTom vroeg mijzelf eigenlijk ook af :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:53:
wat heb je aan een voor geinstaleerde TomTom mobile6 (TTM6) als je geen losse kaarten kunt kopen (bron: www.tomtom.nl) Is het geld uit onze zakken kloppen door ons dubbel te laten betalen voor een TTM6 licentie op je toestel en dan nog eens voor de software + kaart of is het een marketing truuk om ons lekker te maken en had de p3300 ook zonder TTM6 net zoveel gekost?

hoe doen jullie dat (vraag aan alle reeds p3300 of Compact III bezitters) gebruik je TTM6 gewoon niet of alleen met de regio kaart die je (gratis?) kunt downloaden.

ik vind het vaag en ik hoor er ook niemand over. Ook op de sites waar ze de p3300 verkopen melde ze wel dat de kaarten niet inclusief zijn, maar niet dat ze niet los te koop zijn.

of kan ik niet zoeken en staat het antwoord kamerbreed op internet ;-)
Je kunt denk ik niet zoeken :)
http://www.tomtom.com/plus/services/mds.php

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Laatst online: 09-09 11:40

C@SP

Biertje ??

Heeft er iemand al TMC werkend gekregen? Ik heb het geprobeerd met Navigon maar dat werkt niet. Bovendien is Navigon onwerkbaar traag op mijn Artemis. Is er anders ook een gratis variant van de PLUS services van TomTom? Dat is ook een optie icm web 'n walk van T-Mobile.

Vooralsnog bevalt de Artemis mij een stuk beter dan mijn Vario.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Yeah mooie topicstarter :) ik weet niet of iedereen m al gezien had, de vernieuwde versie dan :P }:O
op pagina 22 van deze thread is hij te bewonderen...

nou moet alleen Xanion hem nog updaten.
en misschien kun je ook iets aan die zwarte lijntjes doen. Kun je die niet wit maken??¿¿
_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 97% gewijzigd door SeenD op 27-11-2006 15:09 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 15:38
C@SP schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:36:
Heeft er iemand al TMC werkend gekregen? Ik heb het geprobeerd met Navigon maar dat werkt niet. Bovendien is Navigon onwerkbaar traag op mijn Artemis. Is er anders ook een gratis variant van de PLUS services van TomTom? Dat is ook een optie icm web 'n walk van T-Mobile.

Vooralsnog bevalt de Artemis mij een stuk beter dan mijn Vario.
Artemis of welke variant dan ook heeft geen TMC ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
SeenD schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:07:
[...]

Yeah mooie topicstarter :) ik weet niet of iedereen m al gezien had, de vernieuwde versie dan :P }:O
op pagina 22 van deze thread is hij te bewonderen...

nou moet alleen Xanion hem nog updaten.
en misschien kun je ook iets aan die zwarte lijntjes doen. Kun je die niet wit maken??¿¿
_/-\o_ _/-\o_
Ja de lijntjes kunnen wel wit, of gewoon helemaal weg, maar zo is het minder 1 hele massa. Persoonlijk vond ik het zo beter. Maar goed mocht blijken dat de meeste het toch anders willen dan hoor ik dat wel.
De TS staat maar tijdelijk op pagina 22. Zodra de TS zelf geupdate is, is ie daar weg.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 27-11-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FormallyUnknown
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 11:06
Netjes gedaan DJ. Thumbs up!

Ikzelf heb ook alweer bijna een week het toestel. Eindelijk de tijd om mijn ervaringen even op papier te zetten.

Ik zal zo even een review plaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Lol laat ik nou net zelf een foutje ontdekt hebben. Zie maar de header van Indeling Topic. De 'C' van topic......... Zal het tzt tegelijk met andere dingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FormallyUnknown
  • [b]Recensie T-Mobile MDA Compact III - Variant van HTC P3300[/b]
Intro / Geschiedenis

Deze week heb ik ook besloten op mijn eigen P3300 maar eens te halen. Aangezien ik al een tijdje bij T-Mobile ben aangesloten en best tevreden ben over hun service, zag ik geen reden om over te stappen. Daarom is mijn versie van de P3300 ook wel de bekende MDA Compact III.

Daarom heb ik besloten om mijn abonnement te verlengen. Op dit moment bel ik nog zowel privé als zakelijk met hetzelfde nummer. Dit ga ik veranderen en daarom heb ik voor een lager privé abonnement gekozen. ShortyVCC heeft het één en ander voor mij nagezocht (werkt in T-Mobile shop), bedankt daarvoor!

Uiteindelijk heb ik gekozen voor één jaar verlenging met een 20 euro abonnement met de databundel à 9,50 per maand. In dit geval moest ik 39,95 euro voor het toestel bij betalen. Dit bedrag kan afhangen van je klantenstatus. Bovendien krijg je in de shop een eenmalige 50 euro korting op je databundel. Deze korting krijg je niet via de internetsite.

Voor de MDA Compact heb ik een Vario I en Vario II gehad. Dit zijn tevens mooie apparaten maar ik mis de interne GPS. Aangezien ik verslaafd ben aan de MDA’s van T-Mobile vond ik de nieuwste Compact een compleet toestel (GPRS, GPS (en TMC), Radio) tegen een aantrekkelijke prijs. UMTS heb ik niet direct nodig omdat ik geen bijzondere websites bezoek. Het degelijke keyboard dat wel aan boord zit bij de Vario’s en niet bij de Compact, dat mis ik wel maar daar later meer over.

Het pakket

Wie is nou niet benieuwd naar de inhoud van die mooie roze doos? De MDA Compact III wordt vrij compleet geleverd zoals gewoonlijk. Er is weinig nieuws onder de zon voor de mensen die de MDA serie de laatste jaren gevolgd hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/Inhoud%20doos_thumb.jpg

Afbeelding 1: De inhoud van het T-Mobile pakket zoals je het mee naar huis krijgt

De inhoud:
• De MDA Compact III.
• Batterij (1200 mAh).
• 1Gb MicroSD
• Draagtas (van betere kwaliteit dan de Vario’s).
• MDA Compact III gebruikshandleiding en verkorte handleiding
• Windows Mobile (Gettin Started CD) met ook ActiveSync 4.2 en Outlook 2002.
• CD-ROM met Nederlandstalige handleidingen en diverse applicaties zoals F-Secure Anti-Virus, BlackBerry connect, GPRS monitor en Sprite Backup.
• Headset (betere kwaliteit dan de Vario I, zit en past beter).
• Oplader.
• USB datakabel.
• Extra stylus.
• Schermprotector.
• 1 uur gratis gebruik T-Mobile WiFi hotspots.
Systeem

Misschien is dit wel een van de belangrijkste punten voor de toekomstige (eventuele) kopers van dit apparaat. Of misschien juist een struikelblok. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het risico maar te nemen.

Zoals de meeste van ons wel zullen weten is de MDA Compact III uitgerust met een OMAP850 201 MHz processor. Ik heb er even een screenshot van gemaakt;

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/Hardware_thumb.JPG

Afbeelding 2: Informatie over de processor en overige hardware

Veder is het apparaat uitgerust met de (Nederlandstalige) T-Mobile ROM , versie 1.13.114.1;

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/ROM_thumb.JPG

Afbeelding 3: Versie info over de ROM

Oké, hoe zit het met die OMAP processor? Voor diegenen die een E-Ten, Mio of Vario II zijn gewend en niet anders meer willen; vergeet dit apparaat. Aan zulke snelheden kan het aparaat (vanzelfsprekend) niet tippen.
Daarentegen heb ik persoonlijk niet zulke hoge eisen en ik was al erg tevreden met mijn Vario I.
Ik merk dat de Compact ten opzichte van de Vario beter presteert. Wachten op het openen van menu’s komt vrijwel niet meer voor. Agenda en contactpersonen worden ook binnen een halve seconde geladen; beter dan bij de Vario.

Er is prima (en zonder vertraging) te navigeren op de Compact III met TomTom 5.2. Binnen 5 seconden is TomTom geladen en kun je jouw locatie invoeren. Daar ben ik erg door verast en uiterst tevreden mee. Later meer over GPS en TomTom.

Op het gebied van het afspelen/uitvoeren van media presteert de Compact III minder dan de gemiddelde PocketPC. MP3’s afspelen en ondertussen werken op het apparaat gaat goed. Een geconverteerde TV aflevering is met The Core Pocket Media Player goed te bekijken. Daarvoor hoef ik de processor niet over te klokken. Volledige DivX’jes en Xvid’jes bekijken gaat daarentegen niet. Streaming media bekijken (met een hoge bitrate) gaat dus ook lastig. Ik game nauwelijks maar ik heb even OpenTTD (open source Transport Tycoon) en PocketNES geprobeerd; beide programma’s werken nagenoeg vloeiend. Op mij Vario was dit absoluut niet het geval.

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/TCPMP_screen.JPG

Afbeelding 4: Een televisie aflevering (Studio 60 in dit geval) bekijken in TCPMP gaat prima

Uiteindelijk hangt het dus allemaal van je wensen en eisen af. Ik vind dat je waar voor je geld krijgt aangezien de processor zijn werk goed doet. De dagelijkse processen (zoals afspraken bewerken en berichten sturen) zijn zonder enkele problemen vloeiend uit te voeren (op dat gebied liet de MDA Vario het nog wel eens afweten). MP3’s en films zijn ook prima te bekijken. Als je echter een compleet media systeem wilt, dan is de Compact III niet het juiste apparaat voor jou.

Uiterlijk

De Compact III is dus een versie van de HTC P3300. De naam Compact is met recht gekozen voor dit kleine apparaat. Ik vind de T-Mobile iconen niet hinderlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/CompactVoor_thumb.jpg

Afbeelding 5: De voorkant van de Compact; hij ligt erg lekker in de hand.

Voor wie de Vario gewend zal zijn; je zult werkelijk achterover slaan van de grootte van de Compact. Het is een erg licht en dun apparaat, als je nagaat welke functies aan boord zitten. Het scherm is van normaal formaat (240 x 320) en heeft 65536 kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/CompactOpLaptop_thumb.jpg

Afbeelding 6: De Compact is ook echt compact. Hier ligt hij netjes op mijn laptop.

De stylus is aan de onderkant van het toestel te vinden en past bij het toestel. De stylus is niet uit te schuiven maar is redelijk groot. Hij voelt wel wat goedkoop.

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/Stylus_thumb.jpg

Afbeelding 7: De stylus is een vrij groot formaat. Niet uitschuifbaar maar past goed bij het design van het toestel.

Aan de voorkant zitten acht (!) knoppen, een trackwheel en een muisballetje. De knoppen zijn standaard al ingesteld. De gekozen vorm lijkt op het eerste gezicht een beetje saai maar “in het echt” heeft het wel iets. De MDA Compact III is donkerder van kleur dan de HTC P3300 wat ik persoonlijk wel op prijs stel.

Aan de linkerkant van het toestel zit de spraaktoets, de volume controller en de reset button. Deze knoppen zijn in een zilverplastic kleur uitgevoerd. Ik vind de knoppen er ietwat goedkoop uitzien.

Afbeeldingslocatie: http://formallyunknown.com/tweakers/Compact%20zij_thumb.jpg

Afbeelding 8: De linkerkant van het toestel met o.a. de spraaktoets.

Aan de rechterkant vinden we soortgelijke knoppen maar met andere functies. Rechts bovenaan zit de stand-by knop en links onderaan zit de camera knop.

Afbeeldingslocatie: http://formallyunknown.com/tweakers/Compactrechts_thumb.jpg

Afbeelding 9: De stand-by toets ziet niet aan de bovenkant van het toestel maar aan de rechterkant.

Aan de achterkant van het toestel vinden we de 2.0 mega pixel camera terug en een zwartplastic stootkussen als ik dat juist omschrijf. Bovendien is er ook een klein GPS icoontje terug te vinden. Tot slot kun je jouw make-up ook nog in de kleine spiegel, net onder de camera, bijwerken.

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/Compact%20achter_thumb.jpg

Afbeelding 10: De achterkant van de Compact III met o.a. de 2.0 megapixel camera.

Ik ben meer dan tevreden over het totaal plaatje. Het toestel ziet er fraai uit en de grootte is uiterst geschikt als je het toestel overal mee naartoe moet nemen. De knoppen passen goed bij het design.

Besturing

Zoals ongetwijfeld overal te lezen is, de Compact III is een nogal innovatief toestel op het gebied van de besturing. Dat komt door het toegevoegde trackwheel en muisballetje.

Door middel van het trackwheel kun je makkelijk door de menu’s heen scrollen. Als de muismodus niet ingeschakeld is, kun je ook verder naar een menu door op de muisbal te drukken. Ik vind dit echter nogal vreemd werken maar daar zo iets meer over.

De muisbal werkt echt leuk. Door het trackwheel en de muisbal is het toestel echt met één hand te bedienen. Met de Vario’s had ik nog wel eens dat ik twee handen moest gebruiken als ik een contact wilde bellen. Met de Compact III hoeft dat echt niet meer. Sterker nog; met de muisfunctie en trachwheel werk je vele malen sneller. Verder kun je de snelheid van je muis aanpassen; bij mij staat die op de hoogste stand wat ik zelfs nog steeds te traag vind. Met een klik op het balletje kun je door de verschillende menu’s en submenu’s navigeren.

De besturing werkt dus over het algemeen erg goed. Maar er zijn wel een aantal verbeterpunten zoals ik al eerder aangaf.
Alleerst kun je niet tegelijkertijd met het trackwheel en de muis werken. Als je namelijk de muismodus gebruikt, kun je wel scrollen met je trackwheel maar veel verder kom je niet. Want als je verder in een menu wilt of een bepaalde keuze wilt bevestigen is daar (of ik heb hem nog niet ontdekt) geen knop voor. Als je dan op het muisballetje drukt, dan krijg je het muismenu. Dit werkt dus bijzonder op de zenuwen. Hier heeft HTC het naar mijn mening wel laten afweten.
Ten tweede ben ik nog terughoudend over de kwaliteit van het muisballetje. Ik krijg het gevoel alsof het balletje te los op het toestel zit. Bovendien ben ik benieuwd wat er gebeurt als er bijv. stof onder komt. Maar dit zal de toekomst uitwijzen.

De knoppen op het toestel werken verder zoals ze behoren te doen. Je kunt bepaalde programma’s aan deze knoppen toewijzen; standaard heeft elke knop al een functie.

Over de besturing ben ik dus redelijk te spreken. Je zult wel aan de nieuwe elementen moeten wennen maar wie heeft dat niet bij een nieuw toestel?

Het scherm

Eigenlijk valt hier weinig over te zeggen. De Compact III komt natuurlijk met de T-Mobile ROM. Dat betekent dus hele mooi felle kleuren roze. Het scherm is mooi helder en mijn eBooks zijn net zo goed te lezen als op de Vario I en II.

Verder ligt het scherm iets minder diep in het scherm en is daardoor beter te bedienen met bijv. je vingers. Of dit ten koste gaat van veiligheid, weet ik niet.

Films en foto’s zien er op “full screen” erg goed uit.

Software

De Compact III heeft de T-Mobile ROM aan boord. Daarnaast zijn er een aantal andere programma’s geïnstalleerd die ik niet tegenkwam op bijv. de Vario I:

• Gedeeld internet
D.m.v. een USB of Bluetooth verbinding kun je jouw Compact III als modem met je Laptop verbinden (daarover later iets meer).
• QuickGPS
T.b.v. de GPS.
• X-button
Sinds kort levert HTC al zijn devices met dit stukje software. Deze software maakt het mogelijk om je programma’s af te sluiten d.m.v. het kruisje in de hoek. Bovendien zijn er nog een aantal andere instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/GedeeldInternet_screen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/QuickGPSfix_screen.jpg

Afbeelding 11: Het instellingscherm voor het gedeeld internet.
Afbeelding 12: Het scherm waar je de QuickGPS fix kan downloaden.

Connectiviteit

GSM
Ik vind de kwaliteit bij bellen een stuk verbeterd, voornamelijk t.o.v. de Vario I. Voor de mensen met een Vario II; de kwaliteit van bellen is met dit toestel te vergelijken. Dat betekent dus een veel helderder en krachtiger geluid. Ik heb het gevoel dat de andere kant mij tevens beter kan verstaan. Mijn vriendin zegt in ieder geval minder vaak “Wat zeg je nouwww” ;)
De speaker is ook verbetert en het volume is hard. En dan bedoel ik ook echt hard.

WiFi
Gelukkig heeft T-Mobile Nederland in tegenstelling tot Duitsland wel voor WiFi in de Compact III gekozen. Dat was voor mij wel een vereiste. Er is weinig nieuws over de WiFi te vertellen. Het werkt zoals het behoort te werken.

Bluetooth
De Compact III heeft Bluetooth 2.0 aan boord. Daar is verder ook weinig over te vertellen behalve dat het werkt. Er zit ook een Bluetooth FTP explorer op waarmee je bepaalde gedeelde mappen op Bluetooth apparaten kunt verkennen.

GPRS
Helaas heeft de Compact III geen 3G mogelijkheden. Persoonlijk vond ik dit geen probleem omdat ik die snelheid niet nodig heb.
Verder werkt GPRS zoals het hoort. Er wordt automatisch verbinding tot stand gebracht als je met Internet Explorer het internet op wilt. Ik raad trouwens wel Opera aan omdat je met Internet Explorer (nog steeds) niet bepaalde sites op kan.

Daarnaast werkt GPRS via USB prima. Ik hoefde slechts twee opties in te stellen bij Gedeeld Internet, de USB kabel in mijn laptop te stoppen, automatisch wat drivers te installeren en we waren op internet via GPRS! Snel is het natuurlijk niet maar prima om je email en kleine bijlagen met Outlook op te halen. Verbinding via Bluetooth werkte ook prima. Echter je internet is dan trager dus niet aan te raden.

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/CommManager_screen.jpg

Afbeelding 13: Het nieuwe scherm van de Communication Manager in de Compact III. Wel jammer dat de knop niet standaard hardwarematig op het toestel zit.

FM Radio
De radio van de Compact III werkt aardig. Als je de radio wilt gebruiken, moet je eerst de headset inpluggen aangezien de antenne in de headset is meegebakken.

Het bereik vind ik tegenvallen en de radio is zeker niet te vergelijken met de radio’s in de Sony Ericssons. Regelmatig valt mijn bereik weg terwijl dat volgens mij niet mag in de Randstat. Maar TMC is dus wel mogelijk. Helaas heb ik dat nog niet uit kunnen proberen.

GPS
Apart stuk hiervoor.

Edge
T-Mobile ondersteunt helaas geen EDGE, dus ik heb dit niet kunnen uittesten.

Batterij

De batterij die is bijgeleverd is, vind ik wel ietwat te licht. De batterij is een batterij van 1200 mAh. Maar gelukkig valt er best een tijd mee te werken.

Na 30 uur, met de volgende acties, was de batterij vrijwel leeg;
• Constant WiFi en Bluetooth aan.
• Zes gesprekken van totaal zestien minuten gevoerd en tien smsjes verstuurd.
• +/- veertig minuten gesurft.
• Eén TV serie van +/- veertig minuten bekeken.
• Aantal CAB’jes geïnstalleerd.
• Twee keer vijftien minuten genavigeerd.
• Veel aan instelling gesleuteld.
• En nog wat andere kleine handelingen...

GPS

Er schijnt gezegd te zijn dat T-Mobile de GPS functie (net als op de HTC P3600) uitgeschakeld had. Dit vond ik erg vreemd omdat GPS bijv. uitdrukkelijk op de website vermeld word. Bovendien staat het ook nog eens met grote letters op de doos.

Ik besloot het maar aan te kijken. Ik werd gelukkig al snel gerustgesteld toen ik andere berichten op internet zag verschijnen en toen de medewerkster in de T-Mobile shop beweerde dat GPS het gewoon deed.

Ik heb wel even moeten puzzelen met mijn TomTom 5.2. Want op COM4 kreeg ik GPS niet aan de gang. Nadat ik de COM poort van 4 naar COM6 verandert had, deed TomTom het vrijwel direct.

TomTom 5.20 start binnen 10 seconden op. Ik gebruik uiteraard de QuickGPS fix. Binnen zeven tot acht seconden heb ik buiten en in de auto acht tot elf satellieten. Binnen heb ik zelfs vaak vier satellieten binnen twintig seconden.

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/TomTom_screen.jpg

Afbeelding 14: TomTom 5.20 werkt uitstekend op de Compact III. De processor kan het zonder twijfel aan.

De TMC functie heb ik helaas nog niet kunnen uittesten.

Maar de GPS chipset doet het dus echt perfect. Niets minder dan heel veel lof op dit gebied voor HTC!

Camera

De camerafunctie is ook weinig nieuws over te vermelden. Er zit een standaard HTC 2.0 megapixel camera aan boord; dus niet slecht en niet goed. De camera is zeker geen vervanger voor je Kodak toestel. Dus verwacht er geen wonderen van.

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/Camera_screen.jpg

Afbeelding 15: De camera biedt wel vele instellingsmogelijkheden.

Ik heb een aantal foto’s gemaakt voor jullie (klikken voor groter formaat):

Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/Telegraafcamera_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.formallyunknown.com/tweakers/Tmobiletascamera_thumb.jpg

De videofilm functie is niet echt de moeite waard. Als je een redelijke camera wilt, zul je toch een Sony Ericsson o.i.d. moeten aanschaffen. Persoonlijk gebruik ik de camera nauwelijks omdat ik hiervoor liever een digitale fotocamera voor gebruik. Als mijn telefoon dan kapot gaat, heb ik in ieder geval nog wel mijn fotocamera.

Conclusies

Wat kunnen we nu opmaken uit dit hele verhaal? Is het de moeite waard om dit toestel aan te schaffen of kun je hem beter links laten liggen en wachten op de P3600 of de Eten M700?

Deze vraag kan ik helaas niet voor je beantwoorden. Ik twijfelde namelijk net zo hard als ieder ander maar ik heb tot nu geen spijt van mijn aankoop.

De Compact III is een aantrekkelijke, handzame en multi-functionele PocketPC. Voor de processor hoef je het apparaat niet te laten liggen. Het toestel kan dan wel niet tippen aan de Eten’s of Mio A701 maar maakt veel goed met haar innovatieve besturing en interne GPS. Daarnaast is het toestel gunstig geprijsd. Als je veel onderweg bent en geen zin hebt om telkens je agenda mee te nemen, je GPS adapter in je binnenzak en je Nokia in je andere zak, ga dan voor de P3300. Het is gewoon een complete oplossing met een voordelig prijskaartje.

Pluspunten:
+ Toestel met veel connectiviteits mogelijkheden voor de veeleisende gebruiker
+ Innovatieve besturing
+ Makkelijk als GPRS modem in te stellen
+ Gemiddeld tot goede accuduur.
+ Goedkoop prijskaartje
+ Belkwaliteit sterk verbetert
+ Sirf III GPS chipset

Negatieve punten:
- Geen QWERTY-toetsenbord
- Radio ontvangst slecht tot gemiddeld
- Processor komt te kort bij grafische games en films van hoge bitrate
- Camera kwaliteit kan beter

Wordt vervolgd:
- TMC
- Kwaliteit van het muisballetje en de trackwheel?

Ik hoop dat ik hier iedereen mee heb kunnen helpen. Vragen en of opmerkingen zijn ook meer dan welkom. Veel succes met je toestel of keuze! Opbouwende kritiek hoor ik altijd graag!

Lennart
Updates

Hier zal ik updates plaatsten als ik andere handige tips o.i.d. tegenkomt.
Review geschreven door Lennart (FormallyUnknown)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FormallyUnknown
DjWannaB2002 schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:12:
Lol laat ik nou net zelf een foutje ontdekt hebben. Zie maar de header van Indeling Topic. De 'C' van topic......... Zal het tzt tegelijk met andere dingen veranderen.
Ach schoonheidsfoutjes sluipen er toch altijd in?

Ik vind de headers in ieder geval "clean" en bijv. echt leesbaarder dan de vorige headers. Lichte kleuren zijn ook goed gekozen.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Heb zojuist de nieuwste Topic start post erop gezet. Ziet er wonderschoon uit.
Even voor de duidelijkheid, de Topicstart is gemaakt door DjWannaB2002 en alle credits dienen dan ook naar hem te gaan.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Mooie review Lennart. SUPER!

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 27-11-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Dat die C van topic zo doet is mijn fout.
Ik had die headers gemaakt :)
als in ik had een PSD template naar hem gemaild(zodat hij alleen maar de teksten hoefde te typen). En een wit vlak erover gedaan zodat die weerspiegeling op een gegeven moment op houdt, maar ik heb m niet verder door getrokken voor langere titels. slim... :)
Na ja het was ook snel gedaan...

Het resultaat is er... mooie topic. nu nog lekker gaan uitbreiden en flink vullen... :)

goeie review @FormallyUnknown :D ben er niet helemaal mee eens soms, maar meestal wel...

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje voor de link maar begrijp ik dit verkeert dan?
http://www.tomtom.com/sup...D=224&Language=5&FID=6320

en dit?
http://www.tomtom.com/sup...D=224&Language=5&FID=6459

en onder aan jou link staat:
NB:
De kaarten zijn voorzien van een Windows installatieprogramma. Op dit moment is er helaas nog geen installatie mogelijk via andere besturingsystemen zoals Mac of Linux.

- dus instaleerd dit wel op de p3300 onder windows mobile?
ook staat er:

N.B.:
Deze kaarten kunnen alleen worden gebruikt indien u al over TomTom-software beschikt (versie 5.0 of nieuwer) en tenminste één TomTom-kaart.

- geld die gratis regio kaart als een kaart?

ook sprak ik nog iemand van de pdashop. Die vertelde me dat de voorgeinstaleerde TomTom alleen een lokkertje is en dat je los nog software + kaart moet kopen. Dus TomTom zit niet in de prijs van de telefoon inbegrepen, aldus medewerker pdashop.

Wat ook onduidelijk is; staat TomTom nu in ROM of op je memory kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starwave schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:11:
[...]

Rechtsboven het woord invullen, that's all :)
Hey bedankt! Maar is het gebruik van dit programma eigenlijk gratis? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
SeenD schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:04:
Dat die C van topic zo doet is mijn fout.
Ik had die headers gemaakt :)
als in ik had een PSD template naar hem gemaild(zodat hij alleen maar de teksten hoefde te typen). En een wit vlak erover gedaan zodat die weerspiegeling op een gegeven moment op houdt, maar ik heb m niet verder door getrokken voor langere titels. slim... :)
Na ja het was ook snel gedaan...

Het resultaat is er... mooie topic. nu nog lekker gaan uitbreiden en flink vullen... :)

goeie review @FormallyUnknown :D ben er niet helemaal mee eens soms, maar meestal wel...
SeenD Don't worry, het is en blijft mijn fout, want bij andere lange titels had ik de witte balk wel al zelf doorgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emetic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 11:15

Emetic

Blook

Mooie OP, goede review. Het topic krijgt ineens een enorme boost. Nice! :)

Alleen...
een tweede VGA camera voor video bellen.
klopt volgens mij niet.

Als het goed is komt mijn toestel morgen binnen! <+:)

De Supermolecuul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Emetic schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:32:
Mooie OP, goede review. Het topic krijgt ineens een enorme boost. Nice! :)

Alleen...

[...]

klopt volgens mij niet.

Als het goed is komt mijn toestel morgen binnen! <+:)
Nee je hebt helemaal gelijk. Had het verwijderd, alleen denk ik omdat ik op meerdere plekken aan het werk ben geweest met dit topic is die fout er toch weer ingeslopen. Dank voor het melden. Heb het in alvast voor de volgende versie aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 27-11-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag :D

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emetic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 11:15

Emetic

Blook

Wat is de handigste manier om grotere bestanden op je geheugenkaart te zetten?

Bij de MDA Compact plukte ik de SD-kaart er zo uit en zette ik 'm in het SD-slot van de cardreader. Bij de Compact III is de kaart (onbegrijpelijk waarom...) goed verstopt ergens in het apparaat. Willen ze niet dat die kaart vaker verwisseld wordt? Was nl. wel het eerste dat stuk ging bij mij MDA Compact: de geheugenkaarteningang.

De Supermolecuul

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.