Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Precies, maar dat is dus wel een belangrijk verschil tussen een 'unbranded' HTC P3300 en de T-Mobile versieGanymedus schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:22:
uiteraard behoudt je dan de simlock.
Voor de mogelijkheden over het wel of niet kunnen unlocken, tja daar mogen wij hier helaas niks over zeggen. Voor de mda compact I was er wel een oplossing.
Kan iemand die inmiddels dit toestel in bezit heeft mij vertellen of er een vertraging zit tussen het 'opnemen' van een gesprek, en het daadwerkelijk krijgen van verbinding? Bij de Mitac Mio A701 zit tussen het indrukken van de toets en het krijgen van de verbinding 2 seconden

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
Verwijderd
Vraag 1. JaVerwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:42:
En krijg je met verlengen meer korting als met een nieuw abonnement??
Vraag 2. Ja
Verwijderd
Hij is nog niet leverbaar maar waarschijnlijk wel binnen 1 a 2 weken.
Heb nog getwijfeld of ik mijn abbo op zou zeggen bij Orange om de telefoon al eerder te kunnen bestellen bij T-mobile, maar ik ben nu toch maar even geduldig. Het scheelt in ieder geval de rompslomp van het afmelden en weer aanmelden.
Wat de prijs betreft was het zelfs nog iets gunstiger om gewoon mijn abbonement te verlengen bij Orange dan om een nieuwe abbonement aan te vragen bij T-mobile, dit had ik niet verwacht.
Ik neem aan dat ze hem opsturen zodra ze hem binnen hebben.
Nu hopen dat de Brodit Activeholder voor de P3300 ook een beetje snel uit komt.
Of heeft er iemand nog alternatieven hiervoor?
Moet zeggen, ben erg tevreden over Brodit autoholders tot nu toe..
Verwijderd
P.S. wie gebruikt er windows live mobile?
Zit heel wat bij, en gelukkig ook pouch voor aan je riem en 512mb microsd kaart.
Nu zit ik men sd kaartje te installeren maar dat ding wil er niet goed in, moet je daar echt fors op zetten? :-)
(ben wel zeker dat ik het in de goede richting er in probeer te stoppen).
Wil je geen Software installeren op je PPC of op je PC?Worldwide schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:56:
[...]
Ik wil alleen geen software installeren. Als het goed is kan het ook wel door wat bestanden over te zetten van de ene naar de andere PDA, ik weet alleen niet welke. Ik heb al een aantal bestanden geprobeert, maar het waren niet de goede.
Want Jeyo Mobile Companion moet je op je pc installeren, om dit programma te gebruiken hoef je geen software te installeren op je PPC
Ik dacht dat het over een pack zou gaan met enkele protectors in, maar 7 euro voor een blaadje plastiek? Was dat even opkijken. :-)
En vlak nadat ik het ding lostrok van zijn blaadje, hing er al een klein haartje op (typisch), met dat er vanaf te prutsen weer wat vingerafdrukken, dan het eerst 3x er niet 100% goed opleggen, etc..
Nu ziet het er vol vlekken en kleine blaasjes uit. Valt daar wat aan te doen, of haal ik het er gewoon beter af? (best 7 euro ever spent!)
Ik heb geen screen protector erop. Ik had dit wel bij m'n compact 1, maar daar heb ik me alleen maar aan geergerd. Ik kijk wel hoe lang het duurt voordat er krassen op komen. Maar bij normaal gebruik zal dit, denk ik, wel erg mee vallen.Lacroix schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:23:
Heb screenprotector ontvangen... damn, zijn die dingen even duur zeg. :-)
Ik dacht dat het over een pack zou gaan met enkele protectors in, maar 7 euro voor een blaadje plastiek? Was dat even opkijken. :-)
En vlak nadat ik het ding lostrok van zijn blaadje, hing er al een klein haartje op (typisch), met dat er vanaf te prutsen weer wat vingerafdrukken, dan het eerst 3x er niet 100% goed opleggen, etc..
Nu ziet het er vol vlekken en kleine blaasjes uit. Valt daar wat aan te doen, of haal ik het er gewoon beter af? (best 7 euro ever spent!)
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Ben dik tevreden over het ding, ik heb nu één hoekje een beetje los, maarja, dit valt niet op, stoort niet en doet niks, dus blijft mooi zo zitten.
Simlock krijg je er zelfs met een nieuwe ROM niet af.Rockster schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:42:
Maar je houdt dan wel de simlock neem ik aan?
het hangt er een beetje van het merk af. Maar vaak kun je ze gewoon schoonmaken en opnieuw plaatsen. Na het plaatsen gewoon even de bobbeltjes wegstrijken met een pinpas.Lacroix schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:23:
Heb screenprotector ontvangen... damn, zijn die dingen even duur zeg. :-)
Zodra je hem er goed strak op legt, dan zie je hem amper, is je scherm goed beschermd (bijna noodzakelijk) en heb je minder last van reflectie. Echter je scherm wordt er iets minder helder van.
De simlock bevindt zich in een apart stuk afgeschermd ROM geheugen dat met het flashen niet overschreven wordt en dus door het flashen van een nieuwe ROM niet aangepast wordt. Ik heb zelf meerdere MDA's geflasht en de simlock blijft er echt keurig op zitten. Ze zijn bij de providers natuurlijk ook niet helemaal achterlijk. inderdaad,Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:04:
@Koksie
eerm, en waar denk jij dat die simlock zich bevind dan???

kan ik hem daar minstens even voordelig halen als dat ik hem op internet bestel bij T-mobile?
kan ik hem gelijk halen met een nieuwe abonnement dus tekenen en meenemen, of zit er toch nog een verwerking's periode tussen?
ik vraag dit omdat de dichtbijgelegen T-mobile store best ver weg licht en ik geen zin heb om er voor niks naartoe te gaan. ik vraag me af of ik gelijk als ik de winkel uit stap al gebruik kan maken van PIT en dergelijke diensten. of dat er eerst een activatie moet plaats vinden.
en nog een keertjeianz schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:52:
ik ben van plan om ook een mda compact III te halen, ik wil deze halen in een T-mobile store inverband met de prijs maar ik vraag me toch een aantal dingen af....

Ja in principe wel.kan ik hem daar minstens even voordelig halen als dat ik hem op internet bestel bij T-mobile?
Er zit een verwerkings periode tussen indien je gebruik maakt van nummer portering. Echter dusverre ik weet zou je hem gewoon mee moeten kunnen nemen.kan ik hem gelijk halen met een nieuwe abonnement dus tekenen en meenemen, of zit er toch nog een verwerking's periode tussen?
Bellen werkt vaak ookik vraag dit omdat de dichtbijgelegen T-mobile store best ver weg licht en ik geen zin heb om er voor niks naartoe te gaan. ik vraag me af of ik gelijk als ik de winkel uit stap al gebruik kan maken van PIT en dergelijke diensten. of dat er eerst een activatie moet plaats vinden.
Nog niets van gemerkt. t.o.v. de MDA compact 1 is het bellen met de 3 een verademing, eindelijk goed verstaanbaar en ook val ik niet meer weg.Rockster schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:32:
[...]
Kan iemand die inmiddels dit toestel in bezit heeft mij vertellen of er een vertraging zit tussen het 'opnemen' van een gesprek, en het daadwerkelijk krijgen van verbinding? Bij de Mitac Mio A701 zit tussen het indrukken van de toets en het krijgen van de verbinding 2 seconden
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Verwijderd
Internet en Shop kan verschil in zitten, je kunt hem gelijk meenemen en in 99% van de gevallen meteen gebruiken, aangezien het activeren van een abonnement maar een paar minuten duurt indien de netwerkorders bij ons niet vertraagd verlopen.ianz schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:52:
ik ben van plan om ook een mda compact III te halen, ik wil deze halen in een T-mobile store inverband met de prijs maar ik vraag me toch een aantal dingen af....
kan ik hem daar minstens even voordelig halen als dat ik hem op internet bestel bij T-mobile?
kan ik hem gelijk halen met een nieuwe abonnement dus tekenen en meenemen, of zit er toch nog een verwerking's periode tussen?
ik vraag dit omdat de dichtbijgelegen T-mobile store best ver weg licht en ik geen zin heb om er voor niks naartoe te gaan. ik vraag me af of ik gelijk als ik de winkel uit stap al gebruik kan maken van PIT en dergelijke diensten. of dat er eerst een activatie moet plaats vinden.
Via internet duurt het minstens 2 werkdagen, mits op voorraad...
In de shop krijg je ook nog 50 euro PIT-korting... dus 50 euro korting op het toestel indien je PIT erbij neemt
Welke shop is het dichtsbij?? Kom maar naar mij in Maastricht
maastricht is 123km ver volgens routenet dus ik ga toch maar naar breda

Verwijderd
In de shop kost 150 minuten idd ook gewoon 19,50 per maand... maar in de shop krijg je bij 2 jarige abonnementen weer de eerste 4 maanden 50% korting. Bij de lagere abonnementen is dan het internet voordeliger, maar bij hele hoge abonnementen is die 4 maanden 50% korting weer aantrekkelijker.ianz schreef op woensdag 15 november 2006 @ 07:52:
ik doel eigenlijk kwa korting op de prijs die je nu per maand voor relax web moet betalen deze is nu 15,75 online terwijl bij een winkel als smartphonestunts er een prijs van 19,50 per maand staat.
maastricht is 123km ver volgens routenet dus ik ga toch maar naar breda
Daarnaast krijg je in de shop dus alles meteen mee...
En nog iets: nummerbehoud gaat nogal eens mis omdat mensen het op de site zelf moeten invullen...
In de shop gaat dit veel makkelijker...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 10:11 ]
Verwijderd
Ik woon ook in Maastricht, ik kom binnekort eens langs. Mijn Telfort abonnement loopt op 2 februari af, kan ik dan nu al een abonnement met de P3300 afsluiten bij T-mobile? En kan ik dan de telefoon al meenemen?
Maar mijn telfort sim zal er wel niet op werken door die sim-lock. Maar dan kan ik er al wat mee klooien
Alvast Bedankt
Verwijderd
Ja, dit kan... wij kunnen je Telfort abonnement opzeggen voor je zelfs... en dan nummerbehoud in orde maken. Wij kunnen een abonnement maximaal 4 maanden later laten ingaan, dus 2 februari is geen probleemVerwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:10:
@ ShortyVCC:
Ik woon ook in Maastricht, ik kom binnekort eens langs. Mijn Telfort abonnement loopt op 2 februari af, kan ik dan nu al een abonnement met de P3300 afsluiten bij T-mobile? En kan ik dan de telefoon al meenemen?
Maar mijn telfort sim zal er wel niet op werken door die sim-lock. Maar dan kan ik er al wat mee klooien
Alvast Bedankt
Hopelijk tot gauw in de Shop!
Niels
Waarom nu al je abo opzeggen? Voor hetzelfde geld is er over 2 maanden bij Telfort ook de mogelijkheid om je abo te verlengen met de P3300. Of je moet niet tevreden zijn met Telfort en sowieso over willen stappen.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:10:
@ ShortyVCC:
Alvast Bedankt
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Vind het persoonlijk mooier dan de de gewone HTC Artemis
Want dat broekclip ding is niet erg mooi ( ga niet met zo'n ding aan m'n riem lopen ! ).
Voor ipaq's heb je mooie leren hoesjes, waar o waar verkopen ze leren hoesjes voor de htc p3300?
Verwijderd
de NM versie zou evenwel volgende nadelen vertonen :
- geen handschriftherkenning
- geen voice dial
Kan dit worden bevestigd ?
Zit dit wel op de UK versie ?
Bedankt voor het antwoord van P3300 gebruikers
Graag reacties van bezitters en geen veronderstellingen aub.
Bij één van de shops die de NL versie aankondigt is uitdrukkelijk voorzien dat er géén voice dial is.
Op de engelstalige websites is dit wel voorzien. Ik las ook dat er op de Nederlandse versie geen handschrifterkenning is en op de UK versie wel (reden waarom iemand de UK versie zou kopen).
Graag dus de ervaringen van effectieve P3300 NL (en eventueel UK) bezitters.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 15:43 ]
Daarvoor heb je de edit knop.... maar ik verwacht dat het geen verschil maakt. Het enige verschil in de NL en UK versie is volgens mij de taal van windows. Ik neem aan dat de functies van WM5 in verschillende talen hetzelfde is.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:02:
Ik bedoel : NL versie
Als je kijkt naar de afmetingen (115x70x18 mm), lijkt hij net zo groot als verschillende andere apparaten zoals de Qtek S200, G100 en waarschijnlijk nog meer apparaten. Ik zou dus gewoon bij pdashop of vergelijkbare websites gaan kijken naar hoesjes die geschikt zijn voor die apparaten. Eventueel kan je een mailtje sturen naar de shop om te vragen of de p3300 daarin past.made schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:58:
Waar kan je mooie hoesjes kopen voor dit ding ?
Want dat broekclip ding is niet erg mooi ( ga niet met zo'n ding aan m'n riem lopen ! ).
Voor ipaq's heb je mooie leren hoesjes, waar o waar verkopen ze leren hoesjes voor de htc p3300?
[ Voor 49% gewijzigd door gwystyl op 15-11-2006 15:21 ]
Verwijderd
De t-mobile heeft geen handschriftherkenning, maar dat is met een proggel te verhelpen. Voicedailing zit er wel op.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:01:
- geen handschriftherkenning
- geen voice dial
Verwijderd
Slechts 1 kleine vraag, waar stel ik het volume in van de telefoon? Dan bedoel ik het volume als ik aan het bellen ben (niet op speaker, gewoon aan je oor). Ik vind het standaard nogal hard staan.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 09:36 ]
Dat volume kun je alleen tijdens een gesprek lager zetten door de volume knop omlaag te drukken of op het speaker icoontje bovenin je scherm te drukken en het rechter schuifje aan te passen. Doe je dat niet tijdens een gesprek maar gewoon terwijl je niet aan het bellen bent, dan zul je alleen het volume van de ringtones aanpassen en niet van het volume van de gesprekken.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:34:
Slechts 1 kleine vraag, waar stel ik het volume in van de telefoon? Dan bedoel ik het volume als ik aan het bellen ben (niet op speaker, gewoon aan je oor). Ik vind het standaard nogal hard staan.
Als je in de startpost van het wizard topic kijkt kun je daar de files en reg edits vinden die je nodig hebt om block recognizer en letter recognizer aan te zetten (allemaal gratis en legaal).
Verwijderd
Aanpassen in de registry. Kan door deze patch te installerenVerwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:02:
Er zit volgens mij geen handschrift herkenning op. Is er misschien wel een progje in omloop om dit erop te zetten?
Een apart tooltje neem ik aan? Kan iemand me dan zeggen welk en waar ik het kan halen aub. :-)
Mensen die tips hebben van handige programmas, mogen dat ook altijd doen.
Je kan hem overklokken met omapclock. Ik heb zelf geen device om dat mee te testen, maar in het HTC Wizard topic hebben ze het er wel over. Misschien vind je daar meer info over hoe ver verantwoord is. Ook op het xda developers forum wordt erover gesproken.Lacroix schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:14:
Hoe kan ik de processor overclocken, en tot wat is het 'veilig'.
Een apart tooltje neem ik aan? Kan iemand me dan zeggen welk en waar ik het kan halen aub. :-)
De omapclock hierboven kun je idd gebruiken.Lacroix schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:14:
Hoe kan ik de processor overclocken, en tot wat is het 'veilig'.
Snelheid tot 240 mogen géén probleem zijn (tenminste niet bij mij en niet bij degene waarvan ik reviews heb gelezen)
Ik gebruik het eigenlijk niet want hij is snel genoeg. Soms voor ik een filmpje ga kijken zet ik hem op 240 gevoelsmatig lijkt het dan soepeler.
Hij gaat wel op dim maar niet op uit.
Bij TomTom binnen krijg ik geen satelieten als ik op GPS status druk
Ik reis meestal met het openbaar vervoer naar mn werk, dus ik probeerde m uit in de bus en dan vond ie iets van 4 of 5 satelieten, denk ik, iig 4 of 5 balkjes werden grijs. En als ik dan schakelde naar route of iets dergelijks dan stond er dat er 0 satelieten waren. Iemand enig id wat er mis is?
Ik zal het vanavond nog even buiten proberen.
Nog iemand een een stuksoftware waarvan ze denken dat je die echt moet hebben?
Something something
- de micro SD onder de sim en batterij. Irriteert dat niet ontzettend? Hoeveel MB is bijvoorbeeld tom tom? Want het lijkt me dat er niet al te veel ruimte overblijft voor een afleveringetje of wat van bijvoorbeeld southpark...
- met het web en walken, welke websites kan je goed bezoeken? De sites waar mijn interesse bij ligt zijn uiteraard tweakers, forum en frontpage. Nu.nl, wikipedia, een blogje of wat. Gaat dit allemaal goed, en als het bijvoorbeeld een site word als zeg een nokia, waar er van alles voorbij flitst, is dat te doen?
- documenten lezen; ik schrijf voor mijn studie aardig wat samenvatting en essay materiaal. Als ik er .doc bestanden op gooi, zijn die dan te lezen, en zo ja, hoe comfortabel?
- e-mail, surf je gewoon effe naar gmail, of moet je toch echt outlook oid gaan zitten instellen?
King of Cod
- tomtom benelux is iets van 300 mb
- je kan afleveringen van southpark omzetten naar 320x240 en dan kun je er best wat op kwijt. Je moet gewoon veel schuiven. Ik download elke dag podcast dus dat heen en weer kopieren ben ik gewend. Zo zat ik vanochtend in de bus de Sopranos te kijken. 2 afleveringen heb ik erop staan, een voor nu en ander voor de terugweg. Genoeg ruimte. Ik heb er nog een stuk of 4 albums opstaan minimaal 192kbps.
- web en walk, dat gaat goed, wel sloom maar in principe kun je alle sites bezoeken, maar de pda versies laden wel het lekkerst dus het is handig om daarop te blijven hangen, bv pda.t-mobile.nl heb je een soort startpagina voor je foon.
- word lezen is te doen. maar meer dan 2 of 3 pagina's word document wordt vervelend. als je hem 90 graden draait is het nog te doen maar dan moet je wel een hoop scrollen. Mijn words of andere soorten docs om te lezen zet ik om naar PDF dat vind wat fijner.
- email: er zit outlook op met smtp en pop3, je kan je gmail instellen er op. maar ik surf meestal gewoon naar gmail, je krijgt dan automatisch een pda versie en die werkt goed.
Something something

[ Voor 12% gewijzigd door Ganymedus op 18-11-2006 13:13 ]
Geeft niet, ik ben niet boos
En de P3600 heeft ook wel gps maar geen Sirf III, wat weer betekend dat de gps ontvangst iets minder zal zijn, maar ik welke mate weet ik niet.
Verder vind ik de P3300 er een stuk beter uit zien als de X500.
Verwijderd
Verwijderd
Ik rijd in een stille benzine auto.
Als ik bijvoorbeeld met tomtom 6 aan het navigeren ben en ik word dan gebeld, kan ik dan de telefoon opnemen en met de handsfree functie bellen? Of is het noodzakelijk om een bluetooth carkit aan te schaffen? En hoe gaat het dan met navigeren? Loopt er dan niks vast? Blijft het navigatie scherm te zien of schakelt het apparaat over op bijv. het telefoonscherm?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Wacht dan maar ff op de E-ten M700!!DjWannaB2002 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:51:
Omdat de P3300 een stukje kleiner is ivm de X500.
En de P3600 heeft ook wel gps maar geen Sirf III, wat weer betekend dat de gps ontvangst iets minder zal zijn, maar ik welke mate weet ik niet.
Verder vind ik de P3300 er een stuk beter uit zien als de X500.
Denk dat je dan helemaal verkocht bent, ik in iedergeval wel.
E-TEN M700 heeft geen gps. en het onscreen toetsenbord vind ik goed genoeg.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:39:
[...]
Wacht dan maar ff op de E-ten M700!!
Denk dat je dan helemaal verkocht bent, ik in iedergeval wel.
Staat de software op 1 van de cd's? (ik denk het niet, ben ze eens allemaal afgegaan).
Zoniet, wat zijn mijn opties? :-)
Illegale versie downen en mijn legale key gebruiken om het te activeren?
Welke versie is het precies die er op staat? (TomTom 6, maar welke subversie).
Heb er al een foto van gezien ja, ziet er futuristisch uit, maar hij is ook meteen weer een stuk groter in vergelijking met de P3300.ianz schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:17:
[...]
E-TEN M700 heeft geen gps. en het onscreen toetsenbord vind ik goed genoeg.
Ik mag mijn abo bij T-mobile verlengen, heb nu de MDA compact (HTC S100) en dit lijkt me wel een mooi apparaat ter vervanging. Ben niet kapot van de aanbieding die op my t-mobile staat dus van de week maar even bellen.
Nog een paar vraagjes die ik niet uit de thread haalde:
Hoe zit het met die MSN licentie, blijkbaar moet je tegenwoordig betalen om je Messenger in Windows te gebruiken.. Is dit de enige optie voor MSN of heb je ook andere software waarmee je MSN handles kunt toevoegen? Ik vind 20 euro betalen voor een optie die standaard is een beetje veel namelijk.
Weet iemand al iets over de accu? Mijn S100 is na een halve dag surfen leeg, is dit vergelijkbaar met dit model? Hoe snel gaat ie leeg als je een uur rijdt met TomTom aan?
Het accuklepje schuifdinges, bij m'n S100 gaat die as ik niet uitkijk los als ik de lader eruit haal.. sluit deze beter aan?
Ik vind iig het ontwerp weer erg top!
Heeft het toestel geen hard reset? Dan staat meestal alle meuk er weer op dacht ik.Lacroix schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:28:
Ik heb de P3300 met preloaded TomTom, en ik heb per ongeluk verwijderd. (snugger hé).
Staat de software op 1 van de cd's? (ik denk het niet, ben ze eens allemaal afgegaan).
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Dat heb je dan fout, hij heeft namelijk wel gps!ianz schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:17:
[...]
E-TEN M700 heeft geen gps. en het onscreen toetsenbord vind ik goed genoeg.
http://www.pdadb.net/index.php?m=specs&id=672
Verwijderd
Futuristisch??DjWannaB2002 schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:08:
[...]
Heb er al een foto van gezien ja, ziet er futuristisch uit, maar hij is ook meteen weer een stuk groter in vergelijking met de P3300.
http://www.translate.ru/u....ru/lib/arts/2239/1.shtml
Verwijderd
Gewoon een hard reset zoals hierboven al werd genoemd.. Tom Tom Navigator 6 zit namelijk in de Rom verwerkt..Lacroix schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:28:
Ik heb de P3300 met preloaded TomTom, en ik heb per ongeluk verwijderd. (snugger hé).
Messenger op een PPC is gewoon gratis hoor.. alleen om de service MSN te gebruiken dien je te betalen maar dit staat los van MSN Messenger en binnenkort Live Messenger voor PPCFrieda schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:37:Hoe zit het met die MSN licentie, blijkbaar moet je tegenwoordig betalen om je Messenger in Windows te gebruiken.. Is dit de enige optie voor MSN of heb je ook andere software waarmee je MSN handles kunt toevoegen? Ik vind 20 euro betalen voor een optie die standaard is een beetje veel namelijk.
Verwijderd
Waar kan ik het programma downloaden dan, want het is niet meegeleverd bij de MDA Compact III...Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:01:
Messenger op een PPC is gewoon gratis hoor.. alleen om de service MSN te gebruiken dien je te betalen maar dit staat los van MSN Messenger en binnenkort Live Messenger voor PPC
Verwijderd
Het is mogelijk om op de meegeleverde headset/antenne een 3,5mm jackplug te zetten, zodat je je eigen hoofdtelefoon kan gebruiken of het geluid naar bijv. je stereo, autoradio etc. te sturen.
Ik heb deze tutorial gebruikt (eigenlijk voor de HTC Hermes), maar wel achter de volumeregelaar de draad pas afgeknipt, zodat het antennegedeelte 100% dienst blijft doen.
Works like a charm!
Verwijderd
MSN Messenger staat gewoon in je Windows onder 'instmsgr' en als hij niet standaard in je 'Start Menu' staat moet je ff een snelkoppeling maken..Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:16:
[...]
Waar kan ik het programma downloaden dan, want het is niet meegeleverd bij de MDA Compact III...
Verwijderd
Je bedoelt toch in de map Windows op de PPC?!Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:34:
[...]
MSN Messenger staat gewoon in je Windows onder 'instmsgr' en als hij niet standaard in je 'Start Menu' staat moet je ff een snelkoppeling maken..
Zo ja... dan staat 'ie er echt niet op. Misschien eruit gesloopt door de vrienden van T-Mobile??
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 19:16 ]
Psbb
Verwijderd
Zou je dat voor mij ook kunnen doen, want ik zie MSN ook nergensVerwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:51:
Dat moet dan haast wel.. Ik stuur je even een PM misschien heb je daar wat aan
Verwijderd
Nou, dat gewoon googlen.. ik vind alleen de beruchte versie waar je voor moet betalen en een beta versie die overal achter slot en grendel staat. Agile kost ook geld, elk jaar weer trouwens. Voor niks gaat de zon op kennelijk.. jammer!Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:38:
Gewoon googlen naar Windows Live Messenger voor PPC en anders gewoon Agile Messenger installeren.. MSN Messenger schijnt inderdaad door T-Mobile uit de rom gehaald te zijn
TomTom werkt perfect op MDA III.
Ik had 'somewhere' nieuwe stemmen gedownload van 'beroemde' mensen. Om te kijken of dat wat was. Maar das allemaal stom, het zijn allemaal stemacteurs, en nog hele slechte ook.
Weet iemand of er ook een programma voor is om je eigen stem of van iemand om te vormen zodat tomtom deze kan gebruiken.
En nog een vraag, hoe kan ik mn sms geluiden instellen? enig idee iemand? ik kan het niet vinden, ook niet in de gebruiksaanwijzing. > edit

En nog iemand toevallig een niet te dure screenprotector die goed is? want die van t-mobile die erbij zat vind ik niks.
[ Voor 11% gewijzigd door SeenD op 22-11-2006 10:24 . Reden: antwoord sms vraag ]
Something something
dat mag ik hopen als het voorgeïnstalleerd isSeenD schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:26:
Je kan natuurlijk via GPRS een VPN verbinding aan gaan en dan met behulp van remote desktop je msn thuis besturen. Weet alleen niet hoe langzaam/snel dat gaat. maar als je het echt nodig hebt zou het kunnen.
TomTom werkt perfect op MDA III.
Ik had 'somewhere' nieuwe stemmen gedownload van 'beroemde' mensen. Om te kijken of dat wat was. Maar das allemaal stom, het zijn allemaal stemacteurs, en nog hele slechte ook.
kijk eens in deze thread op expansys.be. Ik heb het zelf niet getest, maar aangezien je de stemmen van TT5 nog bij TT6 kan gebruiken lijkt me dat dit moet werken.Weet iemand of er ook een programma voor is om je eigen stem of van iemand om te vormen zodat tomtom deze kan gebruiken.
misschien deze? Brandon screen protectors zijn iets dikker dan degenen die je per 10 koopt. Ik heb altijd ruzie met die dingen om ze te plaatsen, maar als hij eenmaal goed zit is het een mooi ding.En nog een vraag, hoe kan ik mn sms geluiden instellen? enig idee iemand? ik kan het niet vinden, ook niet in de gebruiksaanwijzing.
En nog iemand toevallig een niet te dure screenprotector die goed is? want die van t-mobile die erbij zat vind ik niks.
Verwijderd
Er is inmiddels toch wel aardig wat nieuwe informatie over dit apparaat beschikbaar (en de gegevens in de startpost zijn niet 100% correct..)
@gwystyl
Bedankt voor die link naar pdashop toen ik vorige week keek hadden ze er nog geen voor de p3300.
en bedankt voor die link naar die expansys thread, dat ga ik van de week proberen. Ik zal wat posten als alternatieve stem
Something something
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
E-buddy via een browser werkt ook prima! Of imov messenger bijvoorbeeld.Frieda schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:38:
[...]
Nou, dat gewoon googlen.. ik vind alleen de beruchte versie waar je voor moet betalen en een beta versie die overal achter slot en grendel staat. Agile kost ook geld, elk jaar weer trouwens. Voor niks gaat de zon op kennelijk.. jammer!
Eerder in dit topic is een link geplaatst naar een ander forum met filmpjes, ook hoe het ding in de hand ligt.Michel242186 schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:13:
kan iemand die het apparaat al heeft eens een paar foto's maken hoe het device in de hand ligt..ben namelijk benieuwd naar de grote.
De Supermolecuul
Verwijderd
Ik heb een MDA Compact III.
Verwijderd
Dat treft ik heb ook een MDA Compact lllVerwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 07:30:
Weet iemand hoe ik de GPS zo instel dat het werkt met TOMTOM?
Ik heb een MDA Compact III.
In TT overige GPS ontvanger selecteren en op COM 4 instellen. TT selecteert dan zelf de interne ontvanger waardoor deze automatisch aan gaat (zie je doordat het ledje blauw gaat knipperen, links bij de speaker)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 09:39 ]
die blauwe is van dat je bluetooth aanstaat...
ja net gecheckt, het oranje lampje links.
Something something
Echter heb ik wel een snelkeuzebalk onder in beeld (met o.a. verkenner, batterij indicatie, draaien scherm)
Maar m'n collega heeft deze balk niet.
We hebben gezocht, maar kunnen nergens een instelling vinden om deze balk aan of uit te zetten.
Iemand ideeen???
Weet iemand trouwens een programmaatje om je pocket pc windows te onderhouden?
net zoals een windows pc, die moet je ook onderhouden. dus misschien een reg cleaner of een oude files etc cleaner. iemand enig id?
Something something
start-instellingen-persoonlijk- today-items-t-mobile. Aanvinken, dan heb je de balk.Madman_K schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:35:
ik en een collega hebben beide de T-mobile III.
Echter heb ik wel een snelkeuzebalk onder in beeld (met o.a. verkenner, batterij indicatie, draaien scherm)
Maar m'n collega heeft deze balk niet.
We hebben gezocht, maar kunnen nergens een instelling vinden om deze balk aan of uit te zetten.
Iemand ideeen???
Bedankt voor het snelle antwoord.... dan wordt het dus voor mij alleen nog wachten tot januari (abo loopt t/m 1 aprilSatanic_Surfer schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:12:
De Nederlandse MDA Compact III heeft gelukkig wel gewoon WiFi. T-mobile Duitsland en UK hebben er echter voor gekozen dit te disablen..
Stond al eerder in het topic.gwystyl schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:02:
Ik zag in eerdere posts dat de Compact III geen WiFi zou hebben itt de unbranded HTC P3300. Kan iemand die hem heeft of bij T-mobile werkt dat bevestigen of ontkennen? Het prijsverschil is namelijk erg interessant, maar WiFi is voor mij wel een must.
Dat zou je denken, maar de optie t-mobile staat daar niet bij.koksie schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:45:
[...]
start-instellingen-persoonlijk- today-items-t-mobile. Aanvinken, dan heb je de balk.
Bij mij niet(en ik heb wel de onderbalk) en bij m'n collega niet(en die heeft dus geen onderbalk)
Nu we het toch over de instellingen "vandaag/today"hebben.
Wat is "homezone"?, ik zie geen verschil als deze aan of uit staat.
En wat is "Time-out vandaag" (instelbaar van 1-12uur)
Dus als je hem op 4u hebt staan en je hebt een programma 4u openstaan dan gaat hij na die 4u automatisch naar vandaag. erg handig? denk ik? voor iemand? ofzo?
Something something
Ik heb begrepen dat de MDA Compact III een Nederlandse OS heeft.
Nu heb ik zelf de MDA Compact I (Engelse OS) die ik sync met Outlook 2003 (UK edition).
Zal er een conflict optreden wanneer ik mijn MDA Compact III met een Engelse editie van Outlook sync?
Dit zal geen problemen opleveren aangezien het programma hetzelfde is, alleen de menu's ed zijn vertaald in het nederlands.ChiMan schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:10:
Vraagje omtrent de MDA Compact III en Outlook 2003.
Ik heb begrepen dat de MDA Compact III een Nederlandse OS heeft.
Nu heb ik zelf de MDA Compact I (Engelse OS) die ik sync met Outlook 2003 (UK edition).
Zal er een conflict optreden wanneer ik mijn MDA Compact III met een Engelse editie van Outlook sync?
Ik heb er geen problemen mee.ChiMan schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:10:
Wat ik wel een nadeel vind van Activesync is dat je niet kan bepalen welke contacten-map hij synct.
Activesync pakt altijd de hoogste map.
Ik had eerst in de map contacten een map GSM zitten.
Met Nokiasuite kon ik deze map selecteren, met Activesync niet.
Ik heb nu maar een map contact in contacten aangemaakt voor m'n e-mail.
De hoofdmap gebruik ik nu voor m'n GSM
http://www.nav4all.com/site2/www.nav4all.com/dut/index.php
En ja, heb em nu ook, meld er later wel wat over, nu helaas pindakaasch geen tijd om er al te veel mee te spelen.
King of Cod
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Sorry voor de spam, maar mij ook, als u blieft natuurlijkVerwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:51:
Dat moet dan haast wel.. Ik stuur je even een PM misschien heb je daar wat aan
King of Cod
Dit topic is gesloten.