DjWannaB2002 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:11:
T-Mobile zal idd niet taster en premium kennen, aangezien ze dit al bij HTC gebruiken. Maar de versie met TomTom is te vergelijken met de Premium versie van HTC.
512mb is idd niet veel voor heel West Europa. Maar heb ooit ergens een keer iets gelezen over (weet überhaubt niet of het icm TomTom was) dat je op je eigen pc de route beschreef die je wil rijden, en dat de routebeschrijver dan de route uitrekend, en deze route dan op je kaartje zet. Dan heb je dus niet alle landen nodig, slechts gedeelten ervan. Alleen de route en wat wegen eromheen. Dit bespaart dus ruimte op de kaart. Maar goed weet dus niet of dit bij TomTom tot de mogelijkheden behoort.
Dat vind ik eerlijk gezegd wel een erg omslachtige manier van werken. Bovendien zit ik veel in de auto maar weet vaak 's morgens nog niet waar ik 's middags wezen moet. Dus de route offline voorbereiden is geen optie voor me.
Vandaag ben ik vrij en zit al de hele morgen te spelen met de MDA III en TomTom. Hieronder nog wat dingen die me opvielen.
In tegenstelling tot wat ik eerder begrepen had zit TomTom niet in de T-Mobile ROM ingebakken, maar de applicatie staat alleen op het bijgeleverde 512 Mb kaartje. Ook op de Western Europe DVD kon ik de applicatie niet terugvinden, daar staan alleen maar de landen en de stemmen op. Gelukkig is het wel mogelijk afzonderlijke delen van de DVD te installeren, de grotere landen apart, en de kleinere als groep. Je kunt dus niet Noorwegen of Nederland apart installeren maar wel Scandinavie of de Benelux. Duitsland, Frankrijk, Italie, Engeland en Spanje zijn wel apart te installeren.
Ik heb dus eerst vanaf de flashcard TomTom geinstalleerd en was verplicht, voordat ik verder kon gaan, om ook een citymap op te halen. Vervolgens vanaf de DVD de Benelux erbij opgezet, de hele West Europa map past niet op 512 Mb, want die is bijna 1 Gb groot. Daarna werkte het zondermeer, alleen moest ik de Benelux map wel registreren met het nummer wat bij de DVD zat. Hopelijk kan ik straks, als ik een grotere flashcard ontvangen heb, nog wel de hele West Europa kaart registreren met hetzelfde nummer. Lijkt me sterk als dat niet zou kunnen, ik heb immers de hele DVD legaal gekocht. De kaart van de Benelux is trouwens maar 64 Mb groot, geen 300 Mb zoals hier iemand schreef.
Een fix bleek redelijk snel gevonden, ongeveer 1-2 minuten toen ik voor het raam stond. Quickfix heb ik niet gebruikt.