Ik ben al een lange tijd een lurker in dit topic, maar later dit jaar gaat er (veel) meer volgen. Ik ben bezig een nieuw huis te ontwerpen en later dit jaar te gaan bouwen op dit moment zit ik rond de 40 patches op mijn tekening.

Ik moet nog eventjes kijken hoeveel ik er echt nodig ga hebben, maar teveel kan natuurlijk nooit.
1 van de zaken waar ik mijn netwerk patch punten ook voor wil gebruiken is het transporteren van andere signalen dan alleen netwerk.
Ik heb inmiddels
1KM CAT7 kabel gekocht met daarbij
CAT6A keystones om zo een zo goed mogelijk signaal te hebben. Spullen gekocht bij
http://www.netwerkwinkel.com en uiteindelijk een goeie deal gehad!
In eerste instantie was ik ook niet van plan om CAT7 PIMF kabel te kopen, maar uiteindelijk vielen de extra kosten wel mee en het blijkt dat andere zaken die gebruik maken van ethernet kabel wel degelijk baat hebben bij de hogere standaarden.
Ook ben ik van mening dat op dit moment Gigabit prima is, maar over 10 jaar zitten we al lang allemaal op 10Gbit en vinden we dat zo normaal als de 1Gbit nu. Denk maar eens terug wat je 10 jaar geleden had, toen was 1Gbit nog luxe. Als ik daar nu met een geringe meer prijs op voorbereid kan zijn vind ik dat een no brainer (voor mezelf)! Aangezien ik zelf ga bouwen kan ik uiteraard wel er rekening mee houden dat alle pijpen wat groter uitgevoerd worden.
Hoe dan ook, mijn eerste test opstelling waar ik de kabels nog meer voor wil gaan gebruiken is inmiddels werkende:

Wat je ziet is een setje HDMI+USB+IR over CAT5e/CAT6 setje met daar tussen 35 meter CAT7 PIMF kabel + 2x2m CAT5e shielded kabel (Ik heb nog geen CAT6A patch kabels). Daar moet je aan elke kant ook nog eens 2 meter HDMI kabel bij optellen.

Hiermee wil ik straks mijn server en HTPC integreren om zo wat hardware en stroom verbruik te besparen. Mijn server staat toch de hele dag aan! En op deze manier kan ik de server (die wat herrie maakt) ergens anders neer zetten en bespaar ik stroom!
Ik ben inmiddels enkele dagen aan het testen en het HDMI gedeelte werkt werkelijk perfect. Al het beeld en audio komt in het originele formaat binnen en heeft dus geen kwaliteitsverlies!
USB doet soms nog een beetje moeilijk maar sinds ik shielded patch kabels er tussen heb zitten lijkt het nu goed te gaan.
De 35m +2x2m is ongeveer de uiterste situatie die in mijn toekomstige huis zou verwachten, dus test geslaagd! De kastjes
komen uit China, die kun je hier vinden. De prijs die deze seller nu vraagt is echter meer dan verdubbelt sinds ik ze gekocht heb? Met een beetje zoeken moet dat wel voor de helft mogelijk zijn.
Dat wilde ik eventjes delen, ik lurk al best een tijd. Als ik in mijn huis bezig ga zal ik meer delen!