[PC] Half-Life 2 deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 7.005 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

ik vind dit deel ook een stuk pittiger voor de hardware terwijl ik hem niet zoveel mooier vind. maar ik zeg nog niks eerst moet ik hem uitspelen!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn screenshots zijn hier te vinden. Dit zijn screenshots t/m ergens in Chapter 5.
Ze zijn op 2560x1600 met alles op high/max. AA staat helaas wel uit, als ik dat aanzet werd het merkbaar trager. Maarja, tijdens het spelen is het niet zo hinderlijk omdat je niet stil staat :p

[ Voor 6% gewijzigd door Chester op 10-10-2007 22:05 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Chester schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:05:
Mijn screenshots zijn hier te vinden. Dit zijn screenshots t/m ergens in Chapter 5.
Ze zijn op 2560x1600 met alles op high/max. AA staat helaas wel uit, als ik dat aanzet werd het merkbaar trager. Maarja, tijdens het spelen is het niet zo hinderlijk omdat je niet stil staat :p
Ha! eindelijk iemand die dezelfde TFT heeft :) Op 2560x1600 en 8xAA wil het wel draaien hier bij mij, maar toch ook merkbaar traag. Iets van een 40 FPS buiten. Nu draai ik het op 1680x1050, 16xAA, 16xAF en dat ziet er gelikt uit, en tegen 200 FPS binnen en iets van een 90 buiten

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hann1BaL schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:07:
Ik zit vast met de test chamber 18: advanced in Portal
spoiler:
De eerste jump gaat nog, na het starten van de map. Dan moet je rechts op een verhoging zien te komen maar dat lukt niet.

iemand een oplossing?
Was eigenlijk te makkelijk. Als je het niet kan vinden ben je gewoon niet zo goed in dit spel :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
wat een spel geweldig dit was zeker het wachten waard. Het verhaal wordt weer mooi uitgebreid en uitgediept. Het is een rollecoaster rit van jewelste en met een knetter van een einde op het laatst.
Grafisch ziet het er ook weer top uit. Lekker alles voluit spelen op 1440 * 900. Tenminste dat dacht ik nu ik het topic lees zie ik dat er nog een very high optie is voor de textures dus dat wordt nog een keer spelen :P Ik vond het er nu al geweldig uitzien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Chester schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:05:
Crap, dit spel moet ik ook gaan spelen, vooral de singleplayer lijkt me gaaf. Creepy sfeertje :)

En bedankt voor de moeite voor de pics mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Laatst online: 03-07 19:02

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik hoef alleen maar een 'ja' of een 'nee' te hebben zonder verdere spoilers, maar wordt er al meer duidelijk wie die G-Man nou eigenlijk is?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235934

Voor mensen die op 44% blijven hangen bij het preloaden.
lees dit http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=607362

Oplossing:
download

http://ep1.4shared.com/
uitpakken en in je steamapps folder gooien :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 235934 op 10-10-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-06 18:17
Overigens begint het steeds meer op Xbox live te lijken met al die achievements die je kan halen in Team Fortress 2, Portal en Episode 2.

Wat me trouwens ook opviel in Episode 2 is dat de batterij van je zaklamp nu een aparte meter is en niet meer samengevoegd met je sprintmeter en adem meter wanneer je onder water zwemt.

Het laatste wat me opviel is dat ze de engine uitgebreid hebben met motionblur als optie.

Episode 2 ziet er zeer gelikt uit zover en ik ben nog ver van het einde omdat ik als een gek portal gespeeld heb vandaag. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07 08:15

mace

Sapere Aude

Kaasje123 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:19:
Overigens begint het steeds meer op Xbox live te lijken met al die achievements die je kan halen in Team Fortress 2, Portal en Episode 2.
Dat zal waarschijnlijk ook wel met de xbox versie van orange box te maken hebben denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Anoniem: 235934 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:34:
Voor mensen die op 44% blijven hangen bij het preloaden.
lees dit http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=607362

Oplossing:
download

http://ep1.4shared.com/
uitpakken en in je steamapps folder gooien :)
Zelf geprobeerd? Heb je dan geen last met je steamaccount?
edit:Downloadlinks werken niet meer.

edit2: ze doen het weer

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 11-10-2007 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb het zelf geprobeerd werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

De game werkt! Alleen aan het begin als ze tegen je zou moeten praten hoor ik geen stemgeluid :S Of zegt ze niets? Lijkt me sterk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor haar wel. beetje raar van valve dat je episode 1 nodig heb om de 2 deel te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat goed dat sommigen van jullie het in 5 uur uitgespeeld hebben, zeg! Ik zit na 5 uur (vandaag) pas op de helft.

Ik heb alleen het laatste half uur een beetje vast gezeten, ik hoopte eigenlijk dat jullie me op gang kunnen helpen. Ik zal het in een spoilerblok gooien omdat ik niets wil verklappen aan de mensen die nog niet zo ver zijn.

spoiler:
Ik zit vast in het stuk waar je in je eentje de 'autogun' moet vernietigen, net na je de helikopter vernietigd hebt. Ik ben al tot het gebouwtje gekropen (met de turret ervoor) met de soldaten er in. Daarna moet je wel door een bus heen kruipen en weer langs een rij auto's.

Het probleem is dat die rij auto's opeens afloopt, en als ik opsta of voorbij de rij auto's kruip, ik onmiddellijk dood word geschoten door die gun. Ik heb al geprobeerd granaten te gooien maar dat lukt ook niet.

Ik denk dat ik iets simpels over het hoofd zie, zouden jullie me misschien een tip kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
GekkePrutser schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 03:16:
Wat goed dat sommigen van jullie het in 5 uur uitgespeeld hebben, zeg! Ik zit na 5 uur (vandaag) pas op de helft.

Ik heb alleen het laatste half uur een beetje vast gezeten, ik hoopte eigenlijk dat jullie me op gang kunnen helpen. Ik zal het in een spoilerblok gooien omdat ik niets wil verklappen aan de mensen die nog niet zo ver zijn.

spoiler:
Ik zit vast in het stuk waar je in je eentje de 'autogun' moet vernietigen, net na je de helikopter vernietigd hebt. Ik ben al tot het gebouwtje gekropen (met de turret ervoor) met de soldaten er in. Daarna moet je wel door een bus heen kruipen en weer langs een rij auto's.

Het probleem is dat die rij auto's opeens afloopt, en als ik opsta of voorbij de rij auto's kruip, ik onmiddellijk dood word geschoten door die gun. Ik heb al geprobeerd granaten te gooien maar dat lukt ook niet.

Ik denk dat ik iets simpels over het hoofd zie, zouden jullie me misschien een tip kunnen geven?
spoiler:
het dak op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zo, dat is snel! Ook nog laat op? :) Bedankt!

spoiler:
Ik had al een vaag idee dat ik die kant op moest maar ik wist niet hoe ik er moest komen, ik zag geen route om er ongeschonden heen te komen. Maar nu ik zeker wist dat ik die kant op moest, heb ik van die blokken op elkaar gestapeld om over die vrachtwagen te klimmen en dat lukte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 15:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hoe zit het eigenlijk, met de DX10 in de game? Er zou DX10 in zitten. Is dit een beetje merkbaar in beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Tip: Als de stemgeluiden niet werken in het spel:

Sluit het spel, Sluit steam. Start steam opnieuw. Hij zal dan een update vinden van Half Life 2: Episode 2. Als die geinstalleerd is, werken de stemgeluiden ook weer.
Splinter Cell schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:23:
Hoe zit het eigenlijk, met de DX10 in de game? Er zou DX10 in zitten. Is dit een beetje merkbaar in beeldkwaliteit?
Is een Directx9 game. Maar ik vind jouw vraag eigenlijk precies het nut omdraaien... Je wilt geen Directx10 in een game. Je bent op zoek naar het beste beeld en physics. Als je daar Directx10 voor nodig hebt, ok, maar als je dat bereikt met directx9, prima toch?

Ik vind je opmerking ook een beetje vreemd: Er zou DX10 in zitten.. Voor mijn gevoel zegt dat dat je gewoon ooit eens wat hebt gehoord over DX10, maar je eigenlijk niet weet wat het verschil is met 9.0c.
De game ziet er gelikt uit, maar kan niet tippen aan bijv Crysis. (Dat maakt voor het plezier overigens helemaal niets uit..)

edit: MrOizo2005: Ik vind het ook raar dat het met de black box niet zomaar werkt, maar ep1 downloaden was wel de oplossing. Nu staat Ep1 ook tussen mijn games als preloaded :), maar zonder key.

[ Voor 73% gewijzigd door Hann1BaL op 11-10-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Laatst online: 05-07 01:52
Dit heb ik weer he ;)
Ik heb half-life EP2 bij me videokaart gehad (2900XT) dus een black box.

Nu kan ik Half Life 2 Episode 2 niet eens downloaden omdat er nog al wat problemen mee zijn.
Dit probleem komt omdat ik HL EP1 niet heb en daardoor wat files mis.
Hij blijft hangen op preloading 34% :(

Nog meer mensen met deze problemen?

edit: hmm mpaar posts boven me staat de oplossing , is ff proberen

[ Voor 15% gewijzigd door MrOizo2005 op 11-10-2007 10:50 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 13:50
snap niet dat sommigen om spiolers vragen als ze vast zitten, speel het spel gewoon uit man, hoe langer het duurt hoe beter !

ik moet nog wachten op de winkel versie :(!!! (maar download nu eerst stiekem de internet versie :D)

[ Voor 13% gewijzigd door rudyman85 op 11-10-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Rudyyy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:10:
snap niet dat sommigen om spiolers vragen als ze vast zitten, speel het spel gewoon uit man, hoe langer het duurt hoe beter !
Nouja, het is gewoon irritant als je vast zit op iets heel simpels :) Niet omdat het zo moeilijk was, maar omdat ik niet wist wat ik verder moest doen. Ik wist al dat ik iets fout deed, alleen niet wat.. Bij alle vorige puzzels was dat namelijk veel duidelijker.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 11-10-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228769

MrOizo2005 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:47:
Dit heb ik weer he ;)

Nu kan ik Half Life 2 Episode 2 niet eens downloaden omdat er nog al wat problemen mee zijn.

edit: hmm mpaar posts boven me staat de oplossing , is ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-07 11:06
Frits Flits schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:33:
Ik hoef alleen maar een 'ja' of een 'nee' te hebben zonder verdere spoilers, maar wordt er al meer duidelijk wie die G-Man nou eigenlijk is?
spoiler:
Wie? Een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Als het goed is, is het niet meer nodig om Episode one te downloaden. Een steamupdate moet het niet werken van de download oplossen.

over hl2:ep2

Ik zit vast, namelijk hier: (het zal vast makkelijk zijn, maar ik kijk er nu al te lang over heen..)
spoiler:
Je moet een auto fixen voor vervoer. Dan kom je uiteindelijk bij de brug uit. Op het moment dat je op de brug springt, stort een deel in. Daar zal je vast iets mee moeten doen, maar ik kan nergens meer heen zonder dood neer te vallen. Weet iemand waar ik wel heen moet gaan?

Bedankt!

@dreameater: Je zou kunnen proberen steam te sluiten en dan uit je steam map het volgende bestand te verwijderen: ClientRegistry.blob

Wees niet bang, steam werkt daarna nog gewoon. Alleen dingen als automatisch aanmelden werkt even niet dus je zal je wachtwoord nog eens moeten geven. Ook gaat steam meteen checken of er nog updates zijn en zoekt een goede downloadserver.

[ Voor 86% gewijzigd door Hann1BaL op 11-10-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:44

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

hopenlijk is dit zo want ik had het hetzelfde probleem alleen op 34 % 8)7

EDIT:

Nog steeds niet opgelost ook al geprobeerd om dat bestand ''ClientRegistry.blob'' te verwijderen... maar hij springt naar 36 ipv 34 en thats it :'(

[ Voor 52% gewijzigd door dreameater op 11-10-2007 15:44 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hann1BaL schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:52:
Als het goed is, is het niet meer nodig om Episode one te downloaden. Een steamupdate moet het niet werken van de download oplossen.

over hl2:ep2

Ik zit vast, namelijk hier: (het zal vast makkelijk zijn, maar ik kijk er nu al te lang over heen..)
spoiler:
Je moet een auto fixen voor vervoer. Dan kom je uiteindelijk bij de brug uit. Op het moment dat je op de brug springt, stort een deel in. Daar zal je vast iets mee moeten doen, maar ik kan nergens meer heen zonder dood neer te vallen. Weet iemand waar ik wel heen moet gaan?

Bedankt!
spoiler:
Je moet eerst op de brug springen inderdaad. Je pakt je Gravity gun en schiet dan alle auto's die op de brug staan er af. Zo gaat de brug weer een beetje naar voren staan en creeer je evenwicht.

En dan kun je er even later over heen rijden. En om weer bij je auto te komen, loop je gewoon over het frame van de brug.

[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 11-10-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

MrOizo2005 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:47:
Dit heb ik weer he ;)

Zou niet aan Ep1 mogen liggen, want Ep2 staat er los van. Je zou ze los van elkaar moeten kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
misschien moet je de sdk downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228769

Hier nog steeds hetzelfde probleem. Zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

ATi driver 7.10 is uit. Dit geeft meteen een lekkere performance, aan Episode Two. Wanneer je de zaklamp aandoet, geen performance drop meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Geweldige single player weer!, nu al beter als ep1..

spoiler:
Mijn auto is net gefixt, verderop loop ik samen met Alyx door een dorpje, niks aan de hand, lekker rustig.. kijk in het grootste huis daar, wat suplies enz, mooi gemaakt ook dat huis.. ik ga de auto weer pakken .. BLOK.. en een stuk geweld :D machtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Laatst online: 30-06 13:09

ljt

Zekers een heel mooi spel. De effecten vind ik wel merkbaar beter dan in EP1. Het "glimt" allemaal net even wat mooier.

Pc-tje heeft inderdaad meer moeite mee dan met EP1.

Hmm tja spoiler tags, helemaal vergeten :'(

Kreeg het niet voor elkaar dus heb de tekst maar gewoon eruit geknipt 8)

Haha eindelijk na flink klooien ben ik verder _/-\o_ En nu snel naar bed :z

[ Voor 58% gewijzigd door ljt op 11-10-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 05:56

Knaak

It's me, Mario!

Spoiler tag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 23:12
ljt schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:27:
Zekers een heel mooi spel. De effecten vind ik wel merkbaar beter dan in EP1. Het "glimt" allemaal net even wat mooier.

Pc-tje heeft inderdaad meer moeite mee dan met EP1.

[spoiler]

Nou ja, ff verder zoeken dan maar ;)
Gast spoilertags ;)

Ga zo verder spelen...merk goed dat jullie mijn T.net gallery bekijken trouwens:
maandag 8 oktober  	352  	3MB
dinsdag 9 oktober 	162 	1MB
[b]woensdag 10 oktober 	4.652 	84MB[/b]

:D

Zo wat is dit bizar mooi zeg. Draait trouwens alles up high of very high en draait gewoon goed.

Heb weer 100 pics erbij ofzo:
Half-Life 2: Episode 2

[ Voor 16% gewijzigd door Graham op 11-10-2007 23:53 . Reden: update ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 12:07
Splinter Cell schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:13:
[...]

spoiler:
Je moet eerst op de brug springen inderdaad. Je pakt je Gravity gun en schiet dan alle auto's die op de brug staan er af. Zo gaat de brug weer een beetje naar voren staan en creeer je evenwicht.

En dan kun je er even later over heen rijden. En om weer bij je auto te komen, loop je gewoon over het frame van de brug.
spoiler:
ik krijg het ook niet voor elkaar met die brug. je pakt de auto, daarmee rij je op de brug. deze stond dan half in en valt naar voren zodat je niet meer naar vrouwtje en beestje kan jumpen.... alle auto's er al afgeknald maar niks helpt, wat doe ik fout?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
TimmieVelthuis schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:23:
[...]
spoiler:
ik krijg het ook niet voor elkaar met die brug. je pakt de auto, daarmee rij je op de brug. deze stond dan half in en valt naar voren zodat je niet meer naar vrouwtje en beestje kan jumpen.... alle auto's er al afgeknald maar niks helpt, wat doe ik fout?!
spoiler:
Je moet naar het middenstuk springen, het stuk dus waar je auto niet op staat. Je kan er op springen aan de linkerkant door op de reling van de brug te lopen, dan kan je er zo op springen.

Wat ik heb gedaan is eerst alle auto's richting het andere stuk waar je auto staat te knallen zodat de brug aan die kant lager zakt, en ze er dan helemaal af te knallen. Dan gewoon van de brug af springen en naar het stuk lopen waar je auto staat. In de stand waar het middenstuk dan in staat kan je er zo op springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
GekkePrutser schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:04:
[...]

spoiler:
Je moet naar het middenstuk springen, het stuk dus waar je auto niet op staat. Je kan er op springen aan de linkerkant door op de reling van de brug te lopen, dan kan je er zo op springen.

Wat ik heb gedaan is eerst alle auto's richting het andere stuk waar je auto staat te knallen zodat de brug aan die kant lager zakt, en ze er dan helemaal af te knallen. Dan gewoon van de brug af springen en naar het stuk lopen waar je auto staat. In de stand waar het middenstuk dan in staat kan je er zo op springen.
spoiler:
ik heb gewoon alle auto's naar de kant van de brug geplaatst waar jou auto staat, daarna met de auto erover heen gesprongen en in één lange sprint doorgetrokken naar de overkant :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft iemand misschien een tip voor mij? Ik kom sinds een week of 2 al niet meer in steam. Ik wilde steam opstarten en moest m'n password intypen. Ik ingevuld, pats not correct, ik nog eens, nope weer fout. Anders password geprobeerd (wat ik ook regelmatig gebruik) ging ook niet.

Nu heb ik via die retrieve knop een e-mail opgevraagd die je in je inbox krijgt met daarin gegevens die je dan vervolgens weer in dat schermpje moet invullen om door te gaan, maar ik krijg die e-mail niet! Ook niet op andere accounts etc. Ligt niet aan m'n e-mail, krijg voor de rest gewoon alles binnen, ook staat het niet bij junk.

Ik heb het idee dat m'n account gehacked is, maar omdat ik dit niet zeker weet wil ik even vragen of iemand zoiets al eens eerder heeft meegemaakt. Je moet namelijk nogal wat dingetjes doen en invullen om dat te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
Hann1BaL schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:25:
edit: MrOizo2005: Ik vind het ook raar dat het met de black box niet zomaar werkt, maar ep1 downloaden was wel de oplossing. Nu staat Ep1 ook tussen mijn games als preloaded :), maar zonder key.
Idd hier ook de post die eerder genoemd was met de rar files werkte voor mij....
Maar het is niet via de originele manier waar men voor zou betalen.

Het is raar dat de bestanden van EP1 aanwezig moeten zijn , zal wel een bug zijn die heel snel word opgelost (duurt al te lang 2 dagen wat ik lang vind).
Anoniem: 165097 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:41:
[...]
Zou niet aan Ep1 mogen liggen, want Ep2 staat er los van. Je zou ze los van elkaar moeten kunnen installeren.
Idd het zou zo moeten , maar dat doet het helaas niet voor de black box gebruikers. Staan ook al wat klachten op de steam forums , maar helaas met weinig positieve reacties daar nog
peakaboo schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:58:
Ik heb het idee dat m'n account gehacked is, maar omdat ik dit niet zeker weet wil ik even vragen of iemand zoiets al eens eerder heeft meegemaakt. Je moet namelijk nogal wat dingetjes doen en invullen om dat te melden.
Zou het toch even doen , of als je een telefoon nummer kan vinden even bellen. Iedereen kan wel een woordje engels :D

[ Voor 44% gewijzigd door MrOizo2005 op 12-10-2007 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
[quote]MrOizo2005 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 02:12:
[...]

Idd hier ook de post die eerder genoemd was met de rar files werkte voor mij....
Maar het is niet via de originele manier waar men voor zou betalen.

Het is raar dat de bestanden van EP1 aanwezig moeten zijn , zal wel een bug zijn die heel snel word opgelost (duurt al te lang 2 dagen wat ik lang vind).

[...]

Zou het toch even doen , of als je een telefoon nummer kan vinden even bellen. Iedereen kan wel een woordje engels :D
[/quote]

Ja ik wilde juist bellen omdat dat sneller gaat, maar ik ken nergens een nummer vinden van steam of support ofzoiets, als iemand dat wel heeft (kunnen vinden) laat het me a.u.b. weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
peakaboo schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 02:18:
Ja ik wilde juist bellen omdat dat sneller gaat, maar ik ken nergens een nummer vinden van steam of support ofzoiets, als iemand dat wel heeft (kunnen vinden) laat het me a.u.b. weten!
Heb ook net even zitten zoeken maar helaas bieden ze alleen email support en bieden geen telefoon nummer aan.

Valve bied wel een telefoon nummer aan , maar weet niet zeker of ze je daar kunnen helpen. Lijkt me sterk dat Steam van Valve is.

Op de steam forums is alleen deze link te vinden Klik

[ Voor 37% gewijzigd door MrOizo2005 op 12-10-2007 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
[quote]MrOizo2005 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 02:25:
[...]

Heb ook net even zitten zoeken maar helaas bieden ze alleen email support en bieden geen telefoon nummer aan.

Valve bied wel een telefoon nummer aan , maar weet niet zeker of ze je daar kunnen helpen. Lijkt me sterk dat Steam van Valve is.

[/quote]

Mja klopt, wordt al moe als ik al die tekst zie. Maargoed, zal toch moeten. Bedankt voor de moeite, ik laat nog wel wat weten ALS het wordt opgelost. Trouwens, om het misschien makkelijker te maken, als ik een nieuwe steam account aanmaak dan zal ik niet de games unlocked krijgen of wel? Ik heb bijv. HL2:Epi 2, Portal en TF2 bij mn videokaart gekregen, en heb ik op die account geunlocked... Wel zuur, die spellen zijn nu allemaal uit en ik kan ze niet spelen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
MrOizo2005 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 02:25:
[...]

Steam ís van Valve ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Dus ik zou wel naar valve kunnen bellen? Ik zou het nu wel willen proberen maar het is wel een beetje laat daarvoor.

Hoop dat ik het snel kan oplossen want ik wil HL2:2 en die andere spelen!!!

[ Voor 12% gewijzigd door peakaboo op 12-10-2007 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Vraagje, ik zie dat episode 2 veel opties heeft om het grafisch om hoog te schroeven. E2 ziet er daardoor ook super uit. Alleen heb HL2 nooit gespeelt, dus die wil ik eerst spelen om in het verhaal te komen. Maar is door een patch (of iets anders) ook HL2 mooier gemaakt? Omdat het om dezelfde engine draait.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

TheKillingBean schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:49:
Vraagje, ik zie dat episode 2 veel opties heeft om het grafisch om hoog te schroeven. E2 ziet er daardoor ook super uit. Alleen heb HL2 nooit gespeelt, dus die wil ik eerst spelen om in het verhaal te komen. Maar is door een patch (of iets anders) ook HL2 mooier gemaakt? Omdat het om dezelfde engine draait.
Half-Life 2 is ook zonder de patches mooi zat hoor. Maar goed er is wel een HDR patch voor Half-Life 2.

http://www.google.nl/sear...lf-life+2+hdr+patch&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Wat mij ook opviel is dat je snel van links naar rechts kijkt, het beeld een soort blur toont..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Rudyyy schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:43:
Wat mij ook opviel is dat je snel van links naar rechts kijkt, het beeld een soort blur toont..:)
ja duh... ze hebben een optie motionblur aan de engine toegevoegd sinds episode 2 ;) Je kan hem ook uitzetten als je je er aan zou storen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

TheKillingBean schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:49:
Half Life 2 Cinematic mod.
Deze tovert de personages om door hoge resolutie textures en models met veel poly's te gebruiken.
Ook zit er andere muziek in, dat laatste vind ik iets minder geslaagd, maar echt storend is het ook niet. Probeer het eens!

Heb je wel minstens 512 mb videoram nodig geloof ik.
Op mijn 2900 XT loopt hij iig prima.

linkje
option pack

Ik heb zelf de option pack niet geinstalleerd want ik vind die alyx gewoon te anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
WhiteViper schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:08:
[...]

spoiler:
ik heb gewoon alle auto's naar de kant van de brug geplaatst waar jou auto staat, daarna met de auto erover heen gesprongen en in één lange sprint doorgetrokken naar de overkant :) .
spoiler:
nou ik heb 't helemaal gedaan zoals jij en degene daarboven hebben gepost, maar die brug gaat niet horizontaal... ff pic: http://pichotel.com/html/8341bEGGR/151798.html Hij blijft gewoon zo! Zou het een bug kunnen zijn, heb ook bij die bijlen, welke liften klemmen e.d dat ze rose, zwart zijn :S Heb originele versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Rudyyy schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:43:
Dit is vele malen mooier en realistischer, dan wat ze in Medal of Honor Airborne hebben gedaan. 1 en al blur daar. Echt te nep voor woorden.

Als ik met mijn hoofd heen weer beweeg, krijg ik toch ook niet die partij blur van Airborne over me heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

@Timmie:
spoiler:
Je moet al die auto's van de brug af schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Splinter Cell schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:31:
@Timmie:
spoiler:
Je moet al die auto's van de brug af schoppen.
het is me gelukt, ik heb dat level overnieuw gedaan en toen ging het wel zoals jullie hadden omschreven. Bedankt iig! ik ga weer lekker verder... wat een spel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Splinter Cell schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:30:
[...]

Dit is vele malen mooier en realistischer, dan wat ze in Medal of Honor Airborne hebben gedaan. 1 en al blur daar. Echt te nep voor woorden.

Als ik met mijn hoofd heen weer beweeg, krijg ik toch ook niet die partij blur van Airborne over me heen.
Ik moet EP2 nog spelen, want ik was vorige week weer helemaal opnieuw begonnen met hl2, en ik heb net ep1 uitgespeeld, dus ik ga nu ep2 spelen, maar ik heb tussendoor ook portal ff uitgespeeld.

IIG heb ik voor portal ook motion blur aangezet, en ik was al bang dat het te veel zou zijn, maar het effect is subtiel genoeg. Ik vind het echt meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Zou EP3 nog eventueel de Portal-mogelijkheid geven aan Gordon Freeman?
Het lijkt me wel een lastige gameplay dan aangezien je op zowat alles een portal kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Dutchmega schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:23:
Zou EP3 nog eventueel de Portal-mogelijkheid geven aan Gordon Freeman?
Het lijkt me wel een lastige gameplay dan aangezien je op zowat alles een portal kan maken.
Dan zal het vast wel zo zijn dat het in de laatste chapter gebeurd, waar je toevallig vast komt te zitten in een gebouw waar je niks kan doen zonder portals :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19

nFo

Ook Episode 2 & Portal gespeeld gisteren op de Xbox 360 @ 1280x1024p vga kabel. *O*
Ziet er goed uit, maar als de pc weer normaal werkt toch is even vergelijken.

Het viel mij op dat, je bij: 1280x1024 gewoon zonder balken in het beeld verschijjnt.
Bij de meeste andere spellen krijg je dan: 1280x720 met zwarte balken in het beeld.

[ Voor 0% gewijzigd door nFo op 14-10-2007 08:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
neeeeee, nu al uitgespeeld |:( geen enkel keer vast gezeten .. te makkelijk, te kort, maar wel ergg mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:58
Rudyyy schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:58:
neeeeee, nu al uitgespeeld |:( geen enkel keer vast gezeten .. te makkelijk, te kort, maar wel ergg mooi !
Nou, speel 'm dan op hard? Of speelde je daar al op? Ik zelf speelde 'm voor het verhaal vooral.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Yonni schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:39:
[...]

Nou, speel 'm dan op hard? Of speelde je daar al op? Ik zelf speelde 'm voor het verhaal vooral.
Ja oke.. ik speelde hem op medium, ep 3 maar op hard :). Natuurlijk wou ik ook weten hoe het verhaal verder gaat, maar nu kan je weer zolang wachten op weer een korte game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Zit er trouwens ook een EP3 teaserfilmpje op het eind? Net zoals er een EP2 teaserfilmpje werd afgespeeld na het uitspelen van EP1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
babbaloerie schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:39:
Zit er trouwens ook een EP3 teaserfilmpje op het eind? Net zoals er een EP2 teaserfilmpje werd afgespeeld na het uitspelen van EP1?
Nee helaas :(.. Is waar ook ja! dat het bij ep1 wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Rudyyy schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:55:
[...]
Nee helaas :(.. Is waar ook ja! dat het bij ep1 wel zo was.
Dat is wel jammer, maar ook wel logisch. Valve is met EP1 en EP2 tegelijkertijd begonnen met ontwikkelen (met 2 verschillende teams) Nadat EP1 af was zijn die mensen mee gaan helpen met EP2. Ze werken nu met z'n allen aan EP3, hopelijk is die dan wat sneller klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo, heb um ook uitgespeeld. Paar uurtje helaas, maar wel erg vet hoor. Mooie shoot outs. Maar ik ben al een poosje de verhaallijn kwijt, welke karakter waar vandaan komt etc..

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zeker een goed vervolg op EP1 ,zit alleen vast nu

nevermind :P Koste wel me leven maar ben er nu achter wat het probleem was 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door mystie op 12-10-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 23:34

SilentSimon

Have you been hopped?

Sja ik vind het eerlijk gezegd maar belachelijk dat je zoveel geld moet neertellen voor die paar uurtjes, daar komt alleen Valve goed mee weg. Zeer vernieuwend is het allemaal niet. En voor die 5-6 uurtjes gameplay...
Neemt niet weg dat het een paar mooie uurtjes waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik wacht wel totdat ze een verzamelbox hebben gemaakt, net als Sam en Max: Season 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Huppetee, net uitgespeeld. Heb de speeldtijd keurig gehaald: 6,7 uur (steam community). Had ook een stuk minder het gevoel dat hij zo kort was als bij episode one. Ik vond alleen het eindgevecht nou niet het van je, maar wel verfrissend. Wel leuk dat Aperture zowel in Portal als in Episode 2 zit. Ik heb zo'n gevoel dat we in episode 3 een wat verdwaasde vrouw met een misterieus apparaat gaan tegenkomen, en daar nog leuke dingetjes mee gaan doen ;)
Een waardige uitbreiding van mijn HL2 collectie, dat kan ik er zeker over zeggen. Heb de komende tijd nog genoeg HL2 te doen: HL2 met cinematic/highres pack. Ep1. Ep2 met commentaar en achievements, en dan begin ik nog niet eens over Portal en Team Fortress :Y)
€45 well spend!
Dankjewel Valve!

En dan heb ik het trouwens nog niet eens over de toelichtingen bij het verhaal. Weten we gelijk wat de paarse vorginauten uit HL2 waren :) Ik vind het wel ongelofelijk kl*te dat
spoiler:
Eli doodgaat, terwijl hij duidelijk meer weet van wat er allemaal aan de hand is.
Snik :'(

Ben wel benieuwd wat De Half Life Saga Story Guide ervan gaat maken. De ontwikkelaars van Valve hebben zelf gezegd dat hij vaak goed of vlakbij zit. Het enige grove fout die hij heeft gemaakt vind ik is de inhoud van het datapakketje. De inhoud die hij daar geeft (na EP1) vond ik veel te triviaal en onorigineel voor hem/Valve, wat dat betreft was mijn voorgevoel juist dat het meer dan zoiets simpels was.

[ Voor 33% gewijzigd door dtech op 12-10-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

pfff, Valve schiet aub eens op met die SDK update, ik heb eindelijk de perfecte scene in mijn hoofd. Alleen heb ik daar wel Episode 2 entities voor nodig :P

@dtech, ik denk niet dat we een vrouwtje met een aparaat terug zien in Episode 3. Maar een ander experiment van Aperture Sciene. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk afloopt, maar intussen weer 1,5 jaar tijd om te modden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dtech schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:12:
Ben wel benieuwd wat De Half Life Saga Story Guide ervan gaat maken. De ontwikkelaars van Valve hebben zelf gezegd dat hij vaak goed of vlakbij zit. Het enige grove fout die hij heeft gemaakt vind ik is de inhoud van het datapakketje. De inhoud die hij daar geeft (na EP1) vond ik veel te triviaal en onorigineel voor hem/Valve, wat dat betreft was mijn voorgevoel juist dat het meer dan zoiets simpels was.
Het eerste hoofdstuk van de Saga Story Guide klopt ook niet, want de Combine zijn nooit op Xen geweest, is ook gezegd door Valve, voor de rest wel leuk idd. Hopelijk gaat ie hem wel updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ben bijna aan het eind van EP2 maar ik krijg ze gewoon niet kapot heeft iemand nog tips? Meer rond rijden ofzo?

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

DrumandBass schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:29:
Ben bijna aan het eind van EP2 maar ik krijg ze gewoon niet kapot heeft iemand nog tips? Meer rond rijden ofzo?
8)7 Wat krijg je niet kapot? De houte planken of de waterlelies? Nee serieus, geef de volgende keer wat meer info. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Knaak op 12-10-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
dtech schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:12:
Huppetee, net uitgespeeld. Heb de speeldtijd keurig gehaald: 6,7 uur (steam community). Had ook een stuk minder het gevoel dat hij zo kort was als bij episode one. Ik vond alleen het eindgevecht nou niet het van je, maar wel verfrissend. Wel leuk dat Aperture zowel in Portal als in Episode 2 zit. Ik heb zo'n gevoel dat we in episode 3 een wat verdwaasde vrouw met een misterieus apparaat gaan tegenkomen, en daar nog leuke dingetjes mee gaan doen ;)
Een waardige uitbreiding van mijn HL2 collectie, dat kan ik er zeker over zeggen. Heb de komende tijd nog genoeg HL2 te doen: HL2 met cinematic/highres pack. Ep1. Ep2 met commentaar en achievements, en dan begin ik nog niet eens over Portal en Team Fortress :Y)
€45 well spend!
Dankjewel Valve!

En dan heb ik het trouwens nog niet eens over de toelichtingen bij het verhaal. Weten we gelijk wat de paarse vorginauten uit HL2 waren :) Ik vind het wel ongelofelijk kl*te dat
spoiler:
Eli doodgaat, terwijl hij duidelijk meer weet van wat er allemaal aan de hand is.
Snik :'(

gvd nu heb ik per ongeluk je spoiler gelezen :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
Heb hem in 5.5 uur uitgespeeld, iets te kort imho. Hij kost ongeveer 25 euro, dat is 5 euro per uur. Op zaterdag naar de bios is goedkoper :P (per uur en kaartje only)
Heb ook nergens echt vast gezeten, soms even een minuutje moeten nadenk, maar thats it. Hoop dat ep3 of goedkoper is of langerd duurd.

[ Voor 3% gewijzigd door pingkiller op 13-10-2007 00:23 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Laatst online: 03-07 19:02

Frits Flits

SOUND! Designer

:o

spoiler:
Dat einde

Half-Life, beste singleplayer game reeks ooit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
pingkiller schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:58:
Heb hem in 5.5 uur uitgespeeld, iets te kort imho. Hij kost ongeveer 25 euro, dat is 5 euro per uur. Op zaterdag naar de bios is goedkoper :P (kaartje only)
Heb ook nergens echt vast gezeten, soms even een minuutje moeten nadenk, maar thats it. Hoop dat ep3 of goedkoper is of langerd duurd.
Sorry? bisocoop is veel duurder dan 5€ hoor... tenzij jij iets weet wat de gemiddelde nederlander niet weet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
Kaasje123 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:07:
[...]

Sorry? bisocoop is veel duurder dan 5€ hoor... tenzij jij iets weet wat de gemiddelde nederlander niet weet :?
Moest 5e per uur zijn. Kaartje kost 9e op zaterdag avond,das 4.5e per uur voor een 2 uur durende film. Ok,iets goedkoper,maar scheelt niet veel :p

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 18:44

HellBeast

Oh My GoT!

Hier een review van de hele Orange Box set van Valve. Best de moeite waard dacht ik zo. Los zijn ze allemaal een stuk duurder.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 03-07 21:25
spoiler:
Ik zit in Portal vast bij dat 'eindbeest'. Wat moet ik nu doen? Ik ben al boven op dat platform gekomen, als dat tenmisnte moest en de energyball turret is ook kapot.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 17:08

SD5k

>4&X

Steephh schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 02:46:
spoiler:
Ik zit in Portal vast bij dat 'eindbeest'. Wat moet ik nu doen? Ik ben al boven op dat platform gekomen, als dat tenmisnte moest en de energyball turret is ook kapot.
spoiler:
Je moet al die ballen in die verbrandingsoven gooien. Maar tussendoor moet je ook een raket (via de portals uiteraard) op die soort van eindbaas schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Episode 2 is alweer een enorme stap vooruit imo. (Het is half 5 nu, in één ruk uitgespeelt :|)

Het is nog complexer en doordachter gescript dan Episode 1, het tempo ligt een pak hoger, het is gewoon meer van hetzelfde maar alweer een pak beter... Niet alleen hoe die scripting technisch of praktisch is uitgevoerd maar ook het hele script achter Episode 2 is nog een stuk cinematischer dan voordien. Gameplay is nog steeds grotendeels hetzelfde, maar de omkadering is dus nog een pak mooier, leuker en interessanter geworden.

Wat men ook moge zegge, de Source engine is imo nog lang niet gedateerd. De engine toont nogmaals dat het een enorm veelzijdige engine is vol subtiele en geweldige effecten waar andere engines nog iets van zouden kunnen opsteken. Ik ken geen enkel spel dat zulke adembenemende belichtingen zowel buiten als binnen aankan. En het draait met full detail en HDR en alles heel vlot op m'n mid-end laptopje systeem. Adembenemende framerate/graphics verhouding maw.

Ook ben ik nog steeds onder de indruk van die facial animaties. Lijkt ook deze keer nog ietsje beter gescript waardoor omgaan met Alex weer minder omgaan met een robot is. Elke keer ik ze aankijk wacht ik op haar gezichtsuitdrukking om te zien wat ze van de huidige situatie vindt. Een knippoog doet me haast blozen. ;)

Oh en het geluid is ook fantastisch, de scripting van de dialogen, de sfeergeluiden, de gepaste zinnetjes die mensen rondom je heen roepen.... Zelfs de muziek kan me zeer smaken. Het komt allemaal geloofwaardig en coherent over.

Tis kortom een fantastische ervaring die Episode 2. Ik verwachtte een Episode 1 in een nieuwe verhaallijn maar Valve zit blijkbaar niet stil en groeit in zijn genre. Nu nog een keertje doorloppen in commentary mode. Ohja, commentary mode! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Frits Flits schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:06:
:o

spoiler:
Dat einde

Half-Life, beste singleplayer game reeks ooit.
idd :'( :'( :'( :'( :'(

Wat zou hij nu precies weten???? iemand spoilertje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spoiler:
Het is een achievment om die tuinkabouter helemaal mee te nemen naar de rocket en hem erin te doen (Garden gnome achievment).

Wat ook leuk is, je ziet als je in de raket kijkt Lamar zitten, als de raket wordt gelanceerd hoor je Dr. Kleiner iets mompelen over een 9.5 pound weight imbalance. Dus Lamar zit nu in de ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 00:39
Anoniem: 165097 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:51:
spoiler:
Het is een achievment om die tuinkabouter helemaal mee te nemen naar de rocket en hem erin te doen (Garden gnome achievment).

Wat ook leuk is, je ziet als je in de raket kijkt Lamar zitten, als de raket wordt gelanceerd hoor je Dr. Kleiner iets mompelen over een 9.5 pound weight imbalance. Dus Lamar zit nu in de ruimte!
spoiler:
Dus je moet die kabouter het HELE spel van begin tot einde met je mee slepen??? Hoe kan dat dan bij die stukken met de auto, als je o.a de brug over moet springen. Ik weet 't niet zeker, maar er staat me iets bij dat ik later in het spel (bij die raket in de buurt al) ook een kabouter gezien heb?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-06 15:48
Undertaker2 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:46:
[...]

spoiler:
Dus je moet die kabouter het HELE spel van begin tot einde met je mee slepen??? Hoe kan dat dan bij die stukken met de auto, als je o.a de brug over moet springen. Ik weet 't niet zeker, maar er staat me iets bij dat ik later in het spel (bij die raket in de buurt al) ook een kabouter gezien heb?
spoiler:
Volgens mij bedoelen ze dat plantje wat in het kantoor van Eli staat. (waar Alyx 'prepare for unforeseen consequences' zegt tegen Eli). Dat is vlak voordat je de ruimte met de raket ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135673

Uitgespeeld :'(

Ik kan me niet herinneren dat Ep 1 nòg korter was, maargoed.
Graphics waren erg vet, die blur bij het bewegen was echt een mooie toevoeging.

Klopt het trouwens dat Ep 3 eind dit jaar nog uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 12:28
Anoniem: 135673 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:59:
Uitgespeeld :'(

Ik kan me niet herinneren dat Ep 1 nòg korter was, maargoed.
Graphics waren erg vet, die blur bij het bewegen was echt een mooie toevoeging.

Eind 2007 .... ga er maar niet van uit ;) Met beetje mazzel (zonder uitstellen) wellicht eind 2008 ;)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

twiekert schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

spoiler:
Volgens mij bedoelen ze dat plantje wat in het kantoor van Eli staat. (waar Alyx 'prepare for unforeseen consequences' zegt tegen Eli). Dat is vlak voordat je de ruimte met de raket ingaat.
spoiler:
Nee, het is echt die kabouter, en het schijnt idd heel vervelend te zijn. Op een ander forum was het iemand gelukt door hem met de grav gun een heel eind vooruit te schieten, een stukje auto te rijden en dan weer op te pakken.
Vergeet het maar! De ontwikkeling is net begonnen. Zal nog wel ff duren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
@Wanneer komt Ep3 uit
Valve heeft als doel elk jaar met een episode uit te komen. Ep1 deed er 2 jaar over, ep2 net iets meer dan anderhalf jaar. Ik verwacht dus dat we kerst 2008 toch wel een nieuwe episode hebben, of misschien bij de releasetijd-voor-games-die-kerst-niet-gehaald-hebben eind januari.
Ik kijk ook wel uit naar portal 2/portal episode 2, en naar alle maps en mods natuurlijk :D
quote: mac-rolec
spoiler:
Wat ook leuk is, je ziet als je in de raket kijkt Lamar zitten, als de raket wordt gelanceerd hoor je Dr. Kleiner iets mompelen over een 9.5 pound weight imbalance. Dus Lamar zit nu in de ruimte
Goed opgemerkt :D! Ik had het ook gehoord, en dacht:
spoiler:
oo jee, nu krijgen we het. Boem? Maar het ging allemaal goed. Arme Lammar (volgens mij is het dubbel-m :P)
WhiteViper schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:38:
[...]

gvd nu heb ik per ongeluk je spoiler gelezen :'( :'( :'(
Daarom staat het er als spoiler, duhh :P
Anoniem: 165097 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:14:
[...]

Het eerste hoofdstuk van de Saga Story Guide klopt ook niet, want de Combine zijn nooit op Xen geweest, is ook gezegd door Valve, voor de rest wel leuk idd. Hopelijk gaat ie hem wel updaten.
Heb je daar een bron van? Het lijkt me onwaarschijnlijk, zeker omdat het er op lijkt dat de Combine een zeer hoge controle heeft over portals (en dan bedoel ik de interdemensionale, niet die uit portal :P). Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat ze zoiets als
spoiler:
"Het interdimensionale treinstation van portalen" ("a dimensional transit bottleneck--an area of continual contention.") niet opgemerkt hebben
. Ook zie ik dat ep2 nog wel meer kleine of grote foutjes aan het licht brengt. Een grove vind ik toch wel
spoiler:
dat het niet Breen was die de resonance cascade tot stand bracht, maar G-man. Het gooit ook een groot deel van de theorie over Breen overhoop. Aan de andere kant maakt dit zijn theorie over wie en wat G-man is en wat hij wil bereiken wel aannemelijker. Damn you Valve for making such a intriguing story :P. Ook had ik niet het idee dat de Vorginauten uit HL2 echt paars waren, maar meer een sort schild/aura om zich heen hadden, lijkt er op dat dat inderdaad zo is. Het lijkt er ook op dat hij gelijk had over wat de lambda satteliet deed of kon doen.
Met de info uit ep2 + Combine nooit op Xen geweest kun je het ook over een andere boeg gooien. Black mesa->Xen->Vorginauts en cornuiten vluchten naar Xen->Sluiten vrede met aarde. Combine mist vorginauten van Xen en gaat op onderzoek uit. Stuit daarbij op aarde en gaat die veroveren. Superportaal zou bijvoorbeeld gemaakt kunnen worden door een klein lokaal portaaltje met één combine, die vervolgens het lambda satteliet netwerk activeert en de combine binnenlaat.
MOAW schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:24:
pfff, Valve schiet aub eens op met die SDK update, ik heb eindelijk de perfecte scene in mijn hoofd. Alleen heb ik daar wel Episode 2 entities voor nodig :P

@dtech, ik denk niet dat we een vrouwtje met een aparaat terug zien in Episode 3. Maar een ander experiment van Aperture Sciene. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk afloopt, maar intussen weer 1,5 jaar tijd om te modden!
Ik wacht met smart :P

Dat we meer van Aperture gaan zien is duidelijk.
spoiler:
Op het moment dat Kleiner en Vance de video bekijken zie je behalve "Borealis" ook vaak het logo van Aperture en "Aperture" staan. Toch zou het me een leuk idee lijken

Het lijkt me wel leuk om HL2:ep2 nog een keertje door te spelen, maar dan aangepast met en voor portals :D

----

Pfft, dat was weer mijn 2 centjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dtech schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:11:

Heb je daar een bron van? Het lijkt me onwaarschijnlijk, zeker omdat het er op lijkt dat de Combine een zeer hoge controle heeft over portals (en dan bedoel ik de interdemensionale, niet die uit portal :P). Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat ze zoiets als
spoiler:
"Het interdimensionale treinstation van portalen" ("a dimensional transit bottleneck--an area of continual contention.") niet opgemerkt hebben
.
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Combine

De wezens van Xen zijn gevlucht voor de Combine naar Xen, maar de Combine zijn er zelf nooit geweest.

Trouwens zoveel controle over portals hebben de Combine niet, want de kleine portalen op aarde zoals in dr. Kleiners lab in HL2, konden zij niet maken, uiteindelijk is dat wel gelukt in Nova Prospekt, maar die was inferieur (die had belachelijk veel energie nodig en was erg langzaam) en werd later dus ook opgeblazen.

spoiler:
Daarom denk ik ook dat ze heel erg geinteresseerd zullen zijn in de Borealis.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 13-10-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik moet HL2 nodig een keer spelen (nog nooit gedaan ;)) en eigenlijk leek de Orange Box me wel wat. Alleen, ik wil ook Half-Life Source hebben (de 'remake' dus). En ik wil een box dus een Steam aankoop is geen optie (sowieso is HL:S daar niet los te koop).
Voor zover ik kan zien heeft Orange Box geen HL:Source.

Iemand een goede tip om zowel een doos te kopen met iig HL2 EN HL:S?

[edit]Ah wacht, HL:S is tegenwoordig wel los te koop via Steam. Probleem opgelost ;)

[ Voor 10% gewijzigd door IceStorm op 13-10-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Het lastige is dat ik nu met het dillema zit dat ik een niet zo leuke Npc in mijn scene nodig heb. En ja, Valve heeft heel wat Npc's eruit geknipt in de loop der jaren, of vonden in latere episode's hun plaats. Alleen word het toch lastig om "die npc" aan de praat te krijgen. Maarja, als het wel lukt is het imo een unieke scene die je nergens anders tegen zult komen :P

Btw, zijn er hier nog mensen die ooit hebben gemod voor Hl2? Of zijn er hier alleen gamers en geen modders :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:19
IceStorm: HL:Source is niet echt nuttig, het enige wat je "extra" krijgt ten opzichte van de originele HL is dat het water een beetje leuker oogt, thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, HL: Source is echt geen waardige remake. Ik kijk wel erg uit naar Black Mesa. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

WhiteDog

met zwarte hond

Ook even hulp nodig:
spoiler:
Ik zit vast bij de antlion baas in zo een gang. Er is een kleine grot waar ik in kan vluchten, als ik er uitkom komt de boss aanrennen. Ik schiet er dan een paar keer op en kruipt terug in de grot. Wat moet ik juist doen? Bijna geen kogels meer ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

phobosdeimos schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:32:
IceStorm: HL:Source is niet echt nuttig, het enige wat je "extra" krijgt ten opzichte van de originele HL is dat het water een beetje leuker oogt, thats all.
En betere lighting, en betere physics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:19
babbaloerie schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:31:
[...]

En betere lighting, en betere physics :P
Ja "betere" physics die helemaal niet goed geintegreerd zijn met het spel, en die vaak zelfs nasty bugs veroorzaken zodat je niet verder kan geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

WhiteDog schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:02:
Ook even hulp nodig:
spoiler:
Ik zit vast bij de antlion baas in zo een gang. Er is een kleine grot waar ik in kan vluchten, als ik er uitkom komt de boss aanrennen. Ik schiet er dan een paar keer op en kruipt terug in de grot. Wat moet ik juist doen? Bijna geen kogels meer ook...
spoiler:
Je moet daar vluchten, hem iig niet afmaken (lukt ook niet denk ik). Het is een lastig doolhof maar op een gegeven momen kom je in een soort houten kamer terecht, daar val je naar beneden en mag je een puzzel oplossen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.