Hoe dikker de ID van je slang hoe minder weerstand je slang geeft, dus een te dikke ID is nooit slecht.
Maar heb je wel bij caseking.de besteld?DrumandBass schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:24:
Bij mij duurde het nog 5 dagen nadat het geld was overgemaakt. Maar ik bestel wel vaker vanuit duitsland en het kan soms best raar lopen. kwa tijden dan.
Ik heb mijn zooi bij alphacool.de weg maar duurde het ook een week voordat het geld er was. Toen het er eenmaal was wel direct de volgende dag alles binnen. Gewoon geduld hebben.
Ja jaaramdin schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:46:
[...]
Maar heb je wel bij caseking.de besteld?
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
ok dan wacht ik gewoon op het mailtje met bevestiging dat het verzonden is. 
ik heb trouwens mn x1900xtx binnen en die koeler moet eraf!!

[ Voor 30% gewijzigd door Bulls op 30-08-2006 13:39 ]
Denk dat je het beste een klopboor kunt gebruiken.....WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:37:
ok dan wacht ik gewoon op het mailtje met bevestiging dat het verzonden is.
Die zit toch gewoon vastgeschroefd? Hij maakt een lekker geluidje, he. Vooal als je de pc opstart. Houston we have liftoff!!!
Bij die 1800 stelt het niks voor, ding is wel zwaar!
[ Voor 10% gewijzigd door DrumandBass op 30-08-2006 15:10 ]
knip
[ Voor 97% gewijzigd door Bulls op 01-09-2006 21:13 ]
Ik zou ook graag waterkoeling willen alleen heb ik niet een al te grote budget.
Mijn buget ligt rond de 100 euro, en daarmee zou ik dan een waterkoeling set willen die een beetje stil is en natuurlijk die goed koelt(al denk ik niet dat ik dat kan verwachten met mijn budget).
Ik heb een s939 proc dus daar moet ik op passen, en als er een vga blokje bij zit, ik heb een 6800gt(van gainward).
De enige setje die ik kon vinden(niet dat ik veel over waterkoeling weet ensow), was een Thermaltake bigwater 735 set.
Ook nog iets, ik heb niet een te grote gast(NZXT Trinity), past daar denken jullie wel een waterkoeling setje in?
Graag jullie hulp.
Mijn buget ligt rond de 100 euro, en daarmee zou ik dan een waterkoeling set willen die een beetje stil is en natuurlijk die goed koelt(al denk ik niet dat ik dat kan verwachten met mijn budget).
Ik heb een s939 proc dus daar moet ik op passen, en als er een vga blokje bij zit, ik heb een 6800gt(van gainward).
De enige setje die ik kon vinden(niet dat ik veel over waterkoeling weet ensow), was een Thermaltake bigwater 735 set.
Ook nog iets, ik heb niet een te grote gast(NZXT Trinity), past daar denken jullie wel een waterkoeling setje in?
Graag jullie hulp.
[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 30-08-2006 15:45 ]
Vandaag uit China gehad, 70kg zwaar, en het is geen postorder bruidje.....
Ikke ga ook waterkoelen:
De mensen uit mijn inkoopactie/samenkoop actie zullen blij zijn.

- 13 CPU blokken
- 9 GPU blokken
- 13 NB blokken
- 5 hdd koelblokken

-2 1x120mm rads
-10 reservoirs
-12 3x120mm rads
-13 1200l/h pompjes op 12volt
-8 2x120mm rads
Verder kan ik je aanraden om je NB passiefgekoelt te laten als je begint, gewoon een zalman koeler erop. Dus dan moet je je GPU en CPU koelen, ik draai al een jaar op een 1x120mm rad en dit werkt perfect. Dus je moet je niet blind staren op alles wat kan, een beetje kijken wat is hard nodig.
Zelfs een minimale opzet qua waterkoeling is al genoeg om lekker stabiel te kunnen draaien.
Ikke ga ook waterkoelen:

- 13 CPU blokken
- 9 GPU blokken
- 13 NB blokken
- 5 hdd koelblokken

-2 1x120mm rads
-10 reservoirs
-12 3x120mm rads
-8 2x120mm rads
Ik heb nog wel wat over, miss moet je een keer kijken op samenkopen en daar zoeken naar mijn actie.matsume schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:44:
Graag jullie hulp.
Verder kan ik je aanraden om je NB passiefgekoelt te laten als je begint, gewoon een zalman koeler erop. Dus dan moet je je GPU en CPU koelen, ik draai al een jaar op een 1x120mm rad en dit werkt perfect. Dus je moet je niet blind staren op alles wat kan, een beetje kijken wat is hard nodig.
Zelfs een minimale opzet qua waterkoeling is al genoeg om lekker stabiel te kunnen draaien.
[ Voor 50% gewijzigd door Jfwiet op 30-08-2006 15:51 ]
Ik zat net even op samenkopen te kijken omdat ik deze post las(zonder de edit nog). Hoe heet je dan precies, en heb nog nooit wat gedaan via samen kopen.Jfwiet schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:45:
Vandaag uit China gehad, 70kg zwaar, en het is geen postorder bruidje.....
Ikke ga ook waterkoelen:
[afbeelding]
- 13 CPU blokken
- 9 GPU blokken
- 13 NB blokken
- 5 hdd koelblokken
[afbeelding]
-2 1x120mm rads
-10 reservoirs
-12 3x120mm rads
-8 2x120mm rads
[...]
Ik heb nog wel wat over, miss moet je een keer kijken op samenkopen en daar zoeken naar mijn actie.
Ik wilde alleen even melden dat ik weer 'n BI GT 360 in m'n bezit heb, deze werkt .. en ik heb gelukkig m'n schroefjes nou op goeie lengte gezaagd
dus die kan ik er zo indraaien (natuurlijk met zaklamp erbij en altijd minimaal één wakend oog. Morgen waarschijnlijk even naar de Coolermaster winkel hier in venlo (voor het eerst iets positiefs aan deze stad !
) en daar kijken welke stacker ik het leukste vind, ik heb gister namelijk eens rond zitten kijken en er zijn nogal wat varianten.. die 830 vind ik over the top .. maar goed, ik wil iig boven en onderin plaats voor 'n voeding, dan leg ik onderin m'n voeding en bovenin m'n radiator, of misschien zet ik m'n radiator zelfs wel voorin de kast.. daar moet ik nog naar kijken
(ik wil echt 'n goeie nieuwe werkende kast..)
[ Voor 10% gewijzigd door Pilske op 30-08-2006 15:57 ]
Plaatjes! Waar zit die shop in Venlo? (ben er geregeld te vindenPilske schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:56:
Ik wilde alleen even melden dat ik weer 'n BI GT 360 in m'n bezit heb, deze werkt .. en ik heb gelukkig m'n schroefjes nou op goeie lengte gezaagddus die kan ik er zo indraaien (natuurlijk met zaklamp erbij en altijd minimaal één wakend oog. Morgen waarschijnlijk even naar de Coolermaster winkel hier in venlo (voor het eerst iets positiefs aan deze stad !
) en daar kijken welke stacker ik het leukste vind, ik heb gister namelijk eens rond zitten kijken en er zijn nogal wat varianten.. die 830 vind ik over the top .. maar goed, ik wil iig boven en onderin plaats voor 'n voeding, dan leg ik onderin m'n voeding en bovenin m'n radiator, of misschien zet ik m'n radiator zelfs wel voorin de kast.. daar moet ik nog naar kijken
zit op trade port west (als je de autobaan venlo uit naar eindhoven volgt) in de buurt van de mercedes dealer (die kun je vanaf de autobaan zien). Maar ik ga eerst morgen eens daar langs om te kijken of ze particulieren verkoop doen, dan meld ik het morgen wel even.aramdin schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:25:
[...]
Plaatjes! Waar zit die shop in Venlo? (ben er geregeld te vinden)
offtopic:
(waar kom je sowieso vandaan dat je ooit in venlo komt
)
(waar kom je sowieso vandaan dat je ooit in venlo komt
*edit*Hoe moet ik deze afbeelding BTW begrijpen:
http://hmh-systeme.de/Bil.../Coolermaster-Stacker.jpg
Als je 3 fans hebt geplaatst hou je dan ook nog plaats voor 3 Spelers/Branders ? (5.25" bays dus ..) want dat zou wel mooi zijn, dan pleur ik nl m'n radiator voorin met drie fans, 1 bay voor dat bedieningspaneel, 1 voor dvd-/cd-speler en 1 voor mn dvd-brander ..
Nog 'n edit, op deze afbeelding lijkt het namelijk wel alsof je 3 fans erin kunt zetten en ook nog 3 5,25" bays open houdt

kan iemand met deze kast bevestigen dat dit wel/niet zo is ??
[ Voor 38% gewijzigd door Pilske op 30-08-2006 17:32 ]
Pilske schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:32:
[...]
zit op trade port west (als je de autobaan venlo uit naar eindhoven volgt) in de buurt van de mercedes dealer (die kun je vanaf de autobaan zien). Maar ik ga eerst morgen eens daar langs om te kijken of ze particulieren verkoop doen, dan meld ik het morgen wel even.
offtopic:
(waar kom je sowieso vandaan dat je ooit in venlo komt)
offtopic:
Ik kom uit omgeving Rotterdam, mn vriendin woont in Venlo, vandaar
Ik kom uit omgeving Rotterdam, mn vriendin woont in Venlo, vandaar
vergeet je niet bij een 360mm rad dat je plek moet hebben voor de koppelingen...
Nee ^^ had ik ook al aan gedacht ..Vandread schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:09:
vergeet je niet bij een 360mm rad dat je plek moet hebben voor de koppelingen...
Vielen Dank für Ihre Bestellung bei Caseking.de
Ihre Bestellung wurde gerade verpackt und verlässt in Kürze unser Versandlager.
Somit können Sie im Rahmen der normalen Paket-Zustellung schon am nächsten Werktag mit der Anlieferung rechnen.
na gluecklich, ich hab es doch gesagt!
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
heb je die X1800XT geheugen bijna op 2 Ghz draaien?
Op 160 mhz naWSaeNoTSoCK schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:27:
heb je die X1800XT geheugen bijna op 2 Ghz draaien?
In het x1k tweaking topic staat nog wel een 3dmark score van 11.600 ofzo op 920 memspeed !
Edit:
Voila !

[ Voor 38% gewijzigd door PassieWassie op 30-08-2006 20:42 ]
Pislke: heb nu niet veel tijd, zal straks voor je checkenPilske schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:32:
[...]
zit op trade port west (als je de autobaan venlo uit naar eindhoven volgt) in de buurt van de mercedes dealer (die kun je vanaf de autobaan zien). Maar ik ga eerst morgen eens daar langs om te kijken of ze particulieren verkoop doen, dan meld ik het morgen wel even.
offtopic:
Als je 3 fans hebt geplaatst hou je dan ook nog plaats voor 3 Spelers/Branders ? (5.25" bays dus ..) want dat zou wel mooi zijn, dan pleur ik nl m'n radiator voorin met drie fans, 1 bay voor dat bedieningspaneel, 1 voor dvd-/cd-speler en 1 voor mn dvd-brander ..
Nog 'n edit, op deze afbeelding lijkt het namelijk wel alsof je 3 fans erin kunt zetten en ook nog 3 5,25" bays open houdtvetjes..
[afbeelding]
heb je ook met de voltages gerommeld in AtiTool?thabazzman schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:40:
[...]
Op 160 mhz naEnkel voor het benchen, 24/7 gamen is 880
In het x1k tweaking topic staat nog wel een 3dmark score van 11.600 ofzo op 920 memspeed !
Edit:
Voila !
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Bulls op 01-09-2006 21:13 ]
Het gaat niet werken met de hdd bay die er ook nog inzit. Tenzij je hdd's ergens anders neerlegt.Pilske schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:32:
[...]
offtopic:
Nog 'n edit, op deze afbeelding lijkt het namelijk wel alsof je 3 fans erin kunt zetten en ook nog 3 5,25" bays open houdtvetjes..
[afbeelding]
Ik heb even een paar pagina's teruggebladerd in dit topic en ik las over de EK waterkoelblokken. Ik wil ook wel graag zo'n blok hebben (lijkt me een stuk beter dan het X1900 blok van Club3D), maar ik heb nog geen ervaring met het kopen in het buitenland (die EK blokken zijn volgens mij niet in NL te koop).
Is er hier nog iemand anders die ook zo'n EK koelblok wil kopen? Misschien kunnen we dan de verzendkosten delen.
Is er hier nog iemand anders die ook zo'n EK koelblok wil kopen? Misschien kunnen we dan de verzendkosten delen.
[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 31-08-2006 08:08 ]
Goud is geen geld
WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:29:
[...]
heb je ook met de voltages gerommeld in AtiTool? anders ben ik benieuwd hoever mijn X1900XTX zal gaan strax met het EK blok (word mn eerste fullcover waterblok)
offtopic:
Ja vgpu van 1.4v(3d) naar 1.5v, dit zorgde vooral voor meer stabiliteit bij het geheugen. Anders vraag de jongens in het x1k-topic eens, daar hebben ze meer verstand van de x1900 dan ik
Ja vgpu van 1.4v(3d) naar 1.5v, dit zorgde vooral voor meer stabiliteit bij het geheugen. Anders vraag de jongens in het x1k-topic eens, daar hebben ze meer verstand van de x1900 dan ik
El-tweako, dat vga blokje heb ik ook vrij recent in mijn loop zitten, die is erg zijn geld waard ! Zeker 5 graden koeler dan m'n asetek 10mm blokje. Wat me ook opvalt is dat de L30 makkelijk genoeg power heeft voor dit soort onderdelen. Succes !
[ Voor 19% gewijzigd door PassieWassie op 31-08-2006 08:45 ]
Koop hem gewoon via de site van EK zelf. Ze zitten in Slovenie (EU), ik heb daar vorige week m'n blokje besteld en had hem binnen 6 dagen in huis.Frank_Knopers schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:08:
Ik heb even een paar pagina's teruggebladerd in dit topic en ik las over de EK waterkoelblokken. Ik wil ook wel graag zo'n blok hebben (lijkt me een stuk beter dan het X1900 blok van Club3D), maar ik heb nog geen ervaring met het kopen in het buitenland (die EK blokken zijn volgens mij niet in NL te koop).
De verzendkosten naar Nederland waren maar € 5.60! Moet je voorstellen, een pakketje binnen Nenderland kost tegenwoordig minimaal al € 6,20. Heb het geld overgemaakt met PayPal.
Echt supersnelle service
je kan ook internationaal overschrijven, maar Postbank.nl gaf aan dat het IBAN nummer van EK Waterblocks niet klopt, 1 cijfer te veel
Heb gister m'n EK-nF4 blokje gemonteerd op m'n DFI nF4 Ultra-D SLI. Poeh.. het past maar net onder een ATi X1900 XT.
Het ligt er wel aan wat voor fullcover waterblok op je kaart zit. ik heb een NexXxos XP3 en de linker slangpilaar van het EK-nF4 blokje zit tegen de bovenkant aan m'n NexXxus blok, moest eerst een beetje schuiven en past nu net. Erg krap allemaal, maar hij zit.
Wel moest ik m'n custum made vreg blokje een beetje inkorten want de rechter slangpilaar van het EK blok steekt precies haaks uit op de plek van die vreg. Met de standaard rode alu heatsink van een X1800/X1900 is er geen probleem en valt die slanpilaar er net onder.
Ik heb het nu opgelost door m'n custom heatsink wat in te korten en een 90º slangpilaar te gebruiken.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
ik heb ook zoluist dus dat (X1900) blok besteld (op zondag) en bij mij gaf hij ook aan dat de IBAN niet juist was, dus heb ik hem bij www.caseking.de besteld. (daar ging betalen wel goed) als het goed is krijg ik hem vandaag of morgen het koste in totaal maar 1 euro duurder als in sloveniëDemon_Eyez schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:11:
[...]
Koop hem gewoon via de site van EK zelf. Ze zitten in Slovenie (EU), ik heb daar vorige week m'n blokje besteld en had hem binnen 6 dagen in huis.
De verzendkosten naar Nederland waren maar € 5.60! Moet je voorstellen, een pakketje binnen Nenderland kost tegenwoordig minimaal al € 6,20. Heb het geld overgemaakt met PayPal.
Echt supersnelle service
je kan ook internationaal overschrijven, maar Postbank.nl gaf aan dat het IBAN nummer van EK Waterblocks niet klopt, 1 cijfer te veel
Heb gister m'n EK-nF4 blokje gemonteerd op m'n DFI nF4 Ultra-D SLI. Poeh.. het past maar net onder een ATi X1900 XT.
Het ligt er wel aan wat voor fullcover waterblok op je kaart zit. ik heb een NexXxos XP3 en de linker slangpilaar van het EK-nF4 blokje zit tegen de bovenkant aan m'n NexXxus blok, moest eerst een beetje schuiven en past nu net. Erg krap allemaal, maar hij zit.
Wel moest ik m'n custum made vreg blokje een beetje inkorten want de rechter slangpilaar van het EK blok steekt precies haaks uit op de plek van die vreg. Met de standaard rode alu heatsink van een X1800/X1900 is er geen probleem en valt die slanpilaar er net onder.
Ik heb het nu opgelost door m'n custom heatsink wat in te korten en een 90º slangpilaar te gebruiken.
Ik had ook wel een paypal account, maar ik heb geen creditcard voor verified account, en geld overmaken naar paypal duurt ook weer.
Als ik eind van het jaar een Crossfire kaartje erbij heb, dan neem ik voor die kaart ook een X1900 blok van EK, toch wel erg handing die strip die de vregs meekoelt. 
Dan verhuist m'n huidige X1900 naar het onderste PCIe 16x slot en hoef ik niet meer zo te klooien om alles passend te krijgen
(denk dat ik Eddy ff een mailtje stuur over z'n IBAN nummer)
Dan verhuist m'n huidige X1900 naar het onderste PCIe 16x slot en hoef ik niet meer zo te klooien om alles passend te krijgen
(denk dat ik Eddy ff een mailtje stuur over z'n IBAN nummer)
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Wow dat ziet heftig thabazzman!!
Wat heb je trouwens voor een goedje in die slangen zitten, ik heb zelf ook met rode UV toevoeging zitten klooien maar ik kreeg meer roze als iets anders
Heb je eventueel ook een foto van de buitenkant (de hele kast)? Nieuwsgierig hierzo
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
Dankjewel ! Ik heb voor het water een toevoeging gebruikt van cooltek. Het is best mogelijk dat sommige slangen het UV licht minder doorlaten, waardoor het raar opkleurt. Probeer eens wat drupjes in een glas water en houdt dat eens bij een UV-balkjefollie5 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:39:
[...]
Wow dat ziet heftig thabazzman!!
Wat heb je trouwens voor een goedje in die slangen zitten?
Heb je eventueel ook een foto van de buitenkant (de hele kast)? Nieuwsgierig hierzo
Een foto heb ik ook nog wel voor je:

Morgen ga ik alle kabels verstoppen door ze achter zwart plexiglas te stoppen, maar dat is meer wat voor de kleine modjes topic
LOL gast had dat eerder gezegd... mijn EK FC-79 blok is deze weer verstuurdFrank_Knopers schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:08:
En @ thabazzman... een hydor pomp met een Storm blok

I love watercooling
Aha ok dan, dat heb ik dus eerst ook gedaan zag er gaaf uit toen het in het glas zat, totdat het de slangen inging
. Nu ik hier de slangen heb liggen zonder water erin en dergelijke zijn ze ook helemaal roze geworden
. Niet egt de schoonheidsprijs.
Dus het zal wel aan de slangen liggen, zijn gewoon standaard asetek 10/8mm slangen die je bij een setje krijgt.
Als oplossing denk ik slangen te gaan halen die al een rood kleurtje hebben, en dan ook de overstap naar 1/2 inch maken.
Zit me alleen nog scheel te zoeken waar ze de juiste slangpilaren hebben, G3/8inch schroefmaat en 3/8inch pilaarmaat, omdat de binnenmaat van een 1/2 inch slang 3/8 inch is toch?
En eh die kast zie er ook gaaf uit man!!!
Dus het zal wel aan de slangen liggen, zijn gewoon standaard asetek 10/8mm slangen die je bij een setje krijgt.
Als oplossing denk ik slangen te gaan halen die al een rood kleurtje hebben, en dan ook de overstap naar 1/2 inch maken.
Zit me alleen nog scheel te zoeken waar ze de juiste slangpilaren hebben, G3/8inch schroefmaat en 3/8inch pilaarmaat, omdat de binnenmaat van een 1/2 inch slang 3/8 inch is toch?
En eh die kast zie er ook gaaf uit man!!!
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
Beetje foute combo inderdaad, neem dan een Swiftech Apogee.Garrett schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:35:
[...]
En @ thabazzman... een hydor pomp met een Storm blok![]()
De storm wil flow en druk, dat is alles wat een hydor niet geeft
Blijkbaar weten jullie niet waar jullie over praten, ik zie het water bijna mijn reservoir uit knallen, de temperaturen zijn een stuk beter dan die van de Asetek blokken. Altijd die vage kritiek hierVandread schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:00:
[...]
Beetje foute combo inderdaad, neem dan een Swiftech Apogee.
De storm wil flow en druk, dat is alles wat een hydor niet geeft
Een tijdje terug werden hier flow-charts geplaatst, met daarin de hydor L30, zoek er maar op na, doet het beter dan bijvoorbeeld een eheim 1048. Veel beter. Daar komt nog eens bij dat het de 2e rivisie is van het STORM-blok welke een verbeterde flow heeft.
En om nu nog eens 80 euro te investeren in een pomp die misschien een beetje beter presteerd.. nein danke, teveel van het goede

[ Voor 19% gewijzigd door PassieWassie op 31-08-2006 13:42 ]
Het is geen kritiek, het is feedback en advies.
Een L30 = ook niet met een Eheim 1048 te vergelijken qua prestaties, maar met een Eheim 1250.
edit: ah je hebt ge-edit. Heb hier nog een MCP600 liggen, voordeel van die is de extreem lage heatdump, heeft me 40 euro gekost
En ook heb ik hier een pompje die niet in die grafiek past en die was 70 
Uit welk artikel komt die grafiek? wat een loze grafiek zegt natuurlijk weinig als er voor de rest geen info bij staat.
Als je toch 70+ euro investeerd in een goed cpu blok, koop dan de juiste is mijn motto (waarschijnlijk had een apogee namelijk gewoon betere prestaties geleverd) of koop een beetje pittige pomp
Dat die Storm beter dan die asetek zou presteren mag ik hopen.... anders "investeer" je voor jan met de korte achternaam gheghe
Een L30 = ook niet met een Eheim 1048 te vergelijken qua prestaties, maar met een Eheim 1250.
edit: ah je hebt ge-edit. Heb hier nog een MCP600 liggen, voordeel van die is de extreem lage heatdump, heeft me 40 euro gekost
Uit welk artikel komt die grafiek? wat een loze grafiek zegt natuurlijk weinig als er voor de rest geen info bij staat.
Als je toch 70+ euro investeerd in een goed cpu blok, koop dan de juiste is mijn motto (waarschijnlijk had een apogee namelijk gewoon betere prestaties geleverd) of koop een beetje pittige pomp
[ Voor 50% gewijzigd door Vandread op 31-08-2006 13:46 ]
Mja, oke, no offence, de 1250 doet het dus ook niet zo goed net zo goed ongeveerVandread schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:44:
Het is geen kritiek, het is feedback en advies.
edit: ah je hebt ge-edit. Heb hier nog een MCP600 liggen, voordeel van die is de extreem lage heatdump, heeft me 40 euro gekostEn ook heb ik hier een pompje die niet in die grafiek past en die was 70
Als je toch 70+ euro investeerd in een goed cpu blok, koop dan de juiste is mijn motto (waarschijnlijk had een apogee namelijk gewoon betere prestaties geleverd) of koop een beetje pittige pompDat die Storm beter dan die asetek zou presteren mag ik hopen.... anders "investeer" je voor jan met de korte achternaam gheghe
Misschien komt er ooit een andere pomp, maar dan ook echt iets veel beters en geen mcp-600, dat de hydor redelijk wat warmte afgeeft aan het water is dan wel weer helemaal waar. Een dikke 27 watt
Ik zal nog even de link zoeken voor je..
Stond zelfs in de TS
[ Voor 3% gewijzigd door PassieWassie op 31-08-2006 13:55 ]
Als je echt een "veel" betere pomp wil scoor je de 18watt versie van de Laing DDC pompjes (liefst icm de Radiical / Alphacool top), die is simpelweg ownage
Stuk kleiner, zuiniger en veel sterker dan die Hydor. Desalniettemin heb je op dit moment een leuke pomp voorhanden
[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 31-08-2006 14:28 ]
Aramdin jij gebruikt toch een swiftech micro res?
Wil jij wat foto's van je setup plaatsen en vooral waar het reservoir ook opstaat
.
Wil jij wat foto's van je setup plaatsen en vooral waar het reservoir ook opstaat
Omdat er nog wat lucht in mijn res zat heb ik er wat meer water in gedaan zodat de lucht er wat beter uit kon. Wat mij nou opeens opvalt is dat de idle CPU temp gezakt is naar 26 graden.
Stressed is ie ook zo'n 2 graden koeler ongeveer, zit na een half uurtje CS:S zo rond de 33 graden. Ik heb verder niets aan de CPU en GPU gedaan.
Ik vind het wel vreemd dat ie door wat meer water best aardig wat koeler is. Er zit nog steeds een klein beetje lucht in dus daar ligt het niet aan.
Stressed is ie ook zo'n 2 graden koeler ongeveer, zit na een half uurtje CS:S zo rond de 33 graden. Ik heb verder niets aan de CPU en GPU gedaan.
Ik vind het wel vreemd dat ie door wat meer water best aardig wat koeler is. Er zit nog steeds een klein beetje lucht in dus daar ligt het niet aan.
Bij inkoopacties.net hebben ze de stackers te koop (zie www.inkoopacties.net/ia/m8v628p3/1)Pilske schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:56:
Ik wilde alleen even melden dat ik weer 'n BI GT 360 in m'n bezit heb, deze werkt .. en ik heb gelukkig m'n schroefjes nou op goeie lengte gezaagddus die kan ik er zo indraaien (natuurlijk met zaklamp erbij en altijd minimaal één wakend oog. Morgen waarschijnlijk even naar de Coolermaster winkel hier in venlo (voor het eerst iets positiefs aan deze stad !
Vind zelf de 830 erg mooi
Ik gebruik de MCRES1000, dat is een totale oplossing voor plaatsing in een enkele 5.25" bay. Major difference met de Micro res die jij bedoeltDJ-Promo schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:36:
Aramdin jij gebruikt toch een swiftech micro res?
Wil jij wat foto's van je setup plaatsen en vooral waar het reservoir ook opstaat.
De MCRes Micro

De MCRes1000

Wel nice .. voor 95 euro, maar ik wil de STC 101 in t zwartTP84NL schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:16:
[...]
Bij inkoopacties.net hebben ze de stackers te koop (zie www.inkoopacties.net/ia/m8v628p3/1)
Vind zelf de 830 erg mooi
Oh en m'n HDDs heb ik nog wel 'n HDD rack voor
Jullie hebben het allemaal over caseking maar @ aquatuning.de is de EK Water Blocks EK-FC79/PUR für GeForce 7800/7900 (w/o mosfet) 5€ goedkoper
Je bent een nederland of je bent het niet
Je bent een nederland of je bent het niet
Ok, ik ben dus vandaag rond half 5 ff langs gegaan bij de coolermaster "winkel" hier in venlo:P het is dus geen winkel jongens, sorry
maar ik heb er wel 'n leuk contactje overgehouden: de salesmanager die alle showkasten (vanop beurzen enzo) mee naar huis krijgt om er "iets leuks" mee te doen.
Oftewel: de salesmanager verkoopt de kasten 60 euro onder winkelprijs, ik heb nu dus een CM Stacker STC-T01 voor 70 euro gekocht, compleet.. alles erbij zonder schade of wat dan ook .. dat noem ik nog eens geluk
in ieder geval ben ik alvast even aan het kijken wat het zal worden, 360 rad voorin of bovenin .. hoogstwaarschijnlijk wordt het bovenin omdat ik gewoon van zagen hou
alleen moet ik dan ook even dat extra stuk van de voorkant bewerken om de rad grill eronder te krijgen, maar dat heeft iemand in n CiP al gedaan, dus dat is 'n mooi voorbeeld 
iig ben ik weer hardstikke blij, en het leed van de verloren BIGT360 is ook weer over door deze mooie aanwinst
wat 'n beest is deze kast zeg 
Oftewel: de salesmanager verkoopt de kasten 60 euro onder winkelprijs, ik heb nu dus een CM Stacker STC-T01 voor 70 euro gekocht, compleet.. alles erbij zonder schade of wat dan ook .. dat noem ik nog eens geluk
in ieder geval ben ik alvast even aan het kijken wat het zal worden, 360 rad voorin of bovenin .. hoogstwaarschijnlijk wordt het bovenin omdat ik gewoon van zagen hou
iig ben ik weer hardstikke blij, en het leed van de verloren BIGT360 is ook weer over door deze mooie aanwinst
offtopic:
Als iemand nog 'n Zilvere STC-T01 wil kopen moet je het ff laten weten, ik moest van mensen maar vragen of ze intrsee hadden in zo'n kast duss
Als iemand nog 'n Zilvere STC-T01 wil kopen moet je het ff laten weten, ik moest van mensen maar vragen of ze intrsee hadden in zo'n kast duss
[ Voor 99% gewijzigd door Pilske op 31-08-2006 19:11 ]
Damn, das niet veel geld!
Die dingen kun je erg leuk modden!
Ik ben er iig wel in geintresseerd!
Die dingen kun je erg leuk modden!
Ik ben er iig wel in geintresseerd!
Verwijderd
nee geen aparte loop,CPU is gekoeld door een asetek antarcticaaramdin schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:27:
Aparte loop voor je vga? Voor die kaart beetje overkill innit?
heb je voor mij ook zijn contactgegevensPilske schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:00:
Ok, ik ben dus vandaag rond half 5 ff langs gegaan bij de coolermaster "winkel" hier in venlo:P het is dus geen winkel jongens, sorrymaar ik heb er wel 'n leuk contactje overgehouden: de salesmanager die alle showkasten (vanop beurzen enzo) mee naar huis krijgt om er "iets leuks" mee te doen.
Oftewel: de salesmanager verkoopt de kasten 60 euro onder winkelprijs, ik heb nu dus een CM Stacker STC-T01 voor 70 euro gekocht, compleet.. alles erbij zonder schade of wat dan ook .. dat noem ik nog eens geluk![]()
in ieder geval ben ik alvast even aan het kijken wat het zal worden, 360 rad voorin of bovenin .. hoogstwaarschijnlijk wordt het bovenin omdat ik gewoon van zagen houalleen moet ik dan ook even dat extra stuk van de voorkant bewerken om de rad grill eronder te krijgen, maar dat heeft iemand in n CiP al gedaan, dus dat is 'n mooi voorbeeld
wat 'n beest is deze kast zeg
offtopic:
pilske, hoeveel radiatoren ga je in je systeem bouwen, alleen die 360? of ook nog een extra. en wat moet je precies modden aan het front?
idd die 360 in ieder geval zeker, misschien laterna nog ooit 'n single/dual rad erin
als ik overstap naar SLI oid ..
enne das zo'n soort klepje boven aan de voorkant (niet die waar 'n 80 mm fan kan hangen maar echt aan de voorkant). Maar dat zie je binnenkort nog wel
heel de bovenkant is al afgeplakt, morgenavond ga ik alles uittekenen voor mn rad grill en dan lekker boren en zagen. Zoals de meeste hier wel al weten: dat is echt 'n hobby aan t worden van mij 
Binnenkort zal ik wat leuke fototjes posten, momenteel is de kast helemaal gestript en afgeplakt met schilderstape (de snelheid ..)

enne das zo'n soort klepje boven aan de voorkant (niet die waar 'n 80 mm fan kan hangen maar echt aan de voorkant). Maar dat zie je binnenkort nog wel
Binnenkort zal ik wat leuke fototjes posten, momenteel is de kast helemaal gestript en afgeplakt met schilderstape (de snelheid ..)
Verwijderd
Wat zou nu de beste plaats zijn om een dual 120mm rad te plaatsen in een CM stack 830?
Ben aan het kijken voor de MCRes1000 zoals die van aramdin ( hehe heb ik nog gefixt voor je bij space
) maar aangezien me rad nu extern zit, zit ik een beetje vast qua opties
setup: slangmaat 8/10 PVC met pushin connectoren.
- Alphacool HP pro s939
- DFI MIPS
- Alphacool dual 120MM rad
- Liang DDC1 12V
- Alphacool 25cm res
EV: Alphacool 7900 block. ( geen tijd om setup open te halen
)
Ben aan het kijken voor de MCRes1000 zoals die van aramdin ( hehe heb ik nog gefixt voor je bij space
setup: slangmaat 8/10 PVC met pushin connectoren.
- Alphacool HP pro s939
- DFI MIPS
- Alphacool dual 120MM rad
- Liang DDC1 12V
- Alphacool 25cm res
EV: Alphacool 7900 block. ( geen tijd om setup open te halen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 22:40 ]
kun je die niet in de deur hangen ??Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:34:
Wat zou nu de beste plaats zijn om een dual 120mm rad te plaatsen in een CM stack 830?
..knip..
Verwijderd
Wou ook maar weer even mijn case laten zien na een avondje zwoegen om alles netjes te maken.

Vind hem zelf erg mooi gelukt.
Heb mijn laatste 80mm fan verwijderd en gat gezaagd zodat er boven in nu een 120mm in kan
Krijg geen plaatje op het forum dus even op de link klikken

Vind hem zelf erg mooi gelukt.
Heb mijn laatste 80mm fan verwijderd en gat gezaagd zodat er boven in nu een 120mm in kan
Krijg geen plaatje op het forum dus even op de link klikken
[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 23:22 ]
Ik zie niets Ferry82?
Nu wel.
Wat heb je voor demping onder je pomp liggen?
Nu wel.
[ Voor 61% gewijzigd door Roamor op 31-08-2006 23:10 ]
Ik wel! Ziet er erg leuk en vooral erg netjes uit!
De fan voor het overclocken van het geheugen neem ik aan?
Verwijderd
Is stuk zwarte plakmat hoort bij de pomp.Roamor schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:55:
Ik zie niets Ferry82?
Nu wel.Wat heb je voor demping onder je pomp liggen?
De fan is idd om geheugen wat koeler te houdenSlitch schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:08:
Ik wel! Ziet er erg leuk en vooral erg netjes uit!

Ik heb mijn AMD Athlon XP 2200+ overgeclockt met mn wc maar als ik hoger dan 2.5 gig wil, wil hij niet booten (naar windows). Ligt dit aan mn temps? (42idle 46 stressed) Want ik heb maar 1 120 fan op mijn Cooltek Exstream (swiftech dual).
Reservoir => pomp => dualrad (1fan) => cpu => MB(29 stressed @ 1.8V) = > reservoir
Weet iemand de oorzaak? Of heeft iemand suggesties?

Met Überbios
Over 2 weekjes een reep 512MB Crucial Ballistix halen/bestellen (ben maar arm en heb altijd genoeg gehad aan 512mb)
Reservoir => pomp => dualrad (1fan) => cpu => MB(29 stressed @ 1.8V) = > reservoir
Weet iemand de oorzaak? Of heeft iemand suggesties?

Met Überbios
Over 2 weekjes een reep 512MB Crucial Ballistix halen/bestellen (ben maar arm en heb altijd genoeg gehad aan 512mb)
[ Voor 17% gewijzigd door Slitch op 31-08-2006 23:59 . Reden: toevoegingen ]
De temps zouden wat lager kunnen lijkt me. Al is dat niet echt te hoog om verder te clocken maar daar zijn andere topics over...
Zet je geheugen op een divider en kijk dan hoe ver je cpu komt.
Zet je geheugen op een divider en kijk dan hoe ver je cpu komt.
[ Voor 4% gewijzigd door DrumandBass op 01-09-2006 08:52 ]
Ik heb een vraagje
In mijn volgende mod (jaja de eerste is nog niet af of ik ben al met de andere bezig) wil ik veel met water doen. Overal kleine dingetjes die je in andere kasten niet ziet. Ook wil ik proberen zoveel mogelijk onderdelen te waterkoelen. Denk aan: CPU,mobo,GPU,gehuegen en mss ook HD's en als ik het budget heb de PSU. Daarvoor is een sterke pomp nodig maar dat is niet echt het probleem.
Ik wil een gewone loop maken voor de componenten met hier en daar een t-splitsing voor de toeters en bellen die ik met water wil maken. Voor de toeters en bellen moet het water de 1e keer heel hard spuiten (dus een verdunning aan het eind van de slang waardoor het harder spuit) of juist heel zacht(een grote opening). Een tekeningetje zodat het wat duidelijker is.

Nu mijn vraag: Door die vernauwingen kan het water minder snel stromen. Heeft dit ook effect op de hoofdloop zeg maar? Gaat die ook langzamer omdat er minder water door die opening kan? Ik dacht zelf van niet omdat het 2 kanten op kan maar wat denken jullie daar over?
Ik wil een gewone loop maken voor de componenten met hier en daar een t-splitsing voor de toeters en bellen die ik met water wil maken. Voor de toeters en bellen moet het water de 1e keer heel hard spuiten (dus een verdunning aan het eind van de slang waardoor het harder spuit) of juist heel zacht(een grote opening). Een tekeningetje zodat het wat duidelijker is.

Nu mijn vraag: Door die vernauwingen kan het water minder snel stromen. Heeft dit ook effect op de hoofdloop zeg maar? Gaat die ook langzamer omdat er minder water door die opening kan? Ik dacht zelf van niet omdat het 2 kanten op kan maar wat denken jullie daar over?
Het water zal altijd de weg van de minste weerstand nemen dus trek daar maar je eigen conclusie uit. Daar bij die vernauwing heb je dadelijk dus niets meer omdat het meeste water gewoon via de hoogdloop blijft gaan.
Moeilijk te zeggen, zoals je weet kiest water de weg met de minste weerstand. Ik weet niet wat de toeters en bellen moeten voorstellen, maar dat zal je waarschijnlijk ook niet zo snel vertellen denk ik 
Water zal ook zo "snel" stromen als de kleinste vernauwing toelaat.
Als je zoveel gaat koelen doe je er misschien beter aan om 2 pompen in serie te schakelen
@doroN2k
Respect
Als je zoveel gaat koelen doe je er misschien beter aan om 2 pompen in serie te schakelen
@doroN2k
Respect
Niets lijkt me wat overdreven. Ik heb nu een 1000l/pu pomp en die spuit water overal waar het maar kan. In de loop danDrumandBass schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:36:
Het water zal altijd de weg van de minste weerstand nemen dus trek daar maar je eigen conclusie uit. Daar bij die vernauwing heb je dadelijk dus niets meer omdat het meeste water gewoon via de hoogdloop blijft gaan.
Ga ik uiteraard niet vertellen.Duurt nog wel ff voordat ik er mee bezig ga. Eerst flink sparenaramdin schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:36:
Moeilijk te zeggen, zoals je weet kiest water de weg met de minste weerstand. Ik weet niet wat de toeters en bellen moeten voorstellen, maar dat zal je waarschijnlijk ook niet zo snel vertellen denk ik
Iig bedankt voor het meedenken
1000l opbrengst is ook best veel voor een beetje setup. Ik bedoel dat niet dat er compleet niets meer stroomt maar of het veel is betwijfel ik. Ligt er natuurlijk ook aan wat je aan "extra's" in de loop wil zetten.
Die 1000L met zoveel onderdelen in je loop word wel minder hor
Pump capacity: 300-1000 l/h
Lifting height: 2.0 m
Best aardige specs opzich.,
Maar ik kreeg een Eheim 1250 aardig geflow-killed door hem door een 6mm buisje van een chiller heen te laten pompen
Ging van een vette straal naar een fonteintje van 5cm.
Maar ik kreeg een Eheim 1250 aardig geflow-killed door hem door een 6mm buisje van een chiller heen te laten pompen
Verwijderd
Mjah in de deur schiet natuurlijk niet echt opPilske schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:43:
[...]
kun je die niet in de deur hangen ??ziet misschien wel heel vet uit
.. alleen moet je dan altijd opletten met de kaste openmaken .. Persoonlijk vond ik de Stacker 830 beetje "weinig" plaats hebben en dan bedoel ik voor extra spul weet je wel
maar ok
De case was in eerste instantie bedoeld voor lucht koeling, maar aangezien ik gratis WC spul kreeg tja.....
Vandaag een beetje door de shop van AC gekeken en het een en ander samengesteld voor mijn nieuwe systeem. Vooralsnog wil ik alleen mijn CPU koelen. Kan later altijd nog een Chipset/GPU blok erbij kopen.
Systeem:
WC onderdelen die ik wil gaan gebruiken.
1 x cuplex XT mounting A64 Socket AM2/754/939/940 without fittings
5 x Connector plug&cool straight G 1/8 (2 voor Cuplex XT ,1 voor Aquastream1/4 of 1/8?, 2 voor Aqautube)
1 x Spar-Bundle airplex PRO 360 ohne Anschlüsse + 3x airstream 120 mm
2 x Connector plug&cool straight G 1/4 (2 voor Airplex Pro)
1 x Mounting plate stainless steel for airplex XT / PRO / evo 360
1 x aquastream 12V-pump Rev. 3.5
1 x Connector plug&cool elbow G 1/8 (1 voor Aqaustream)? 1/8 of 1/4?
1 x Decoupling set for pump installations
1 x aquastream connection cable (> Rev. 1.5) 70cm
1 x aquatube Rev. 1.1 without fittings, blue
1 x aquajet rinsing device for aquatube Rev. >1.1
2 x Illumination-insert G1/8“ incl. gasket
1 x Mounting plate stainless steel for aquatube
2 x Tubing PUR natur, UV-aktiv, plug&cool
1 x ClearBlue water additive 50 ml UV-active
1 x aquaero 4.00 USB Fan-Controller, white/BLUE
1 x Multi-Color Illumination module BLUE/RED
1 x aquaero flow sensor without fittings
1 x Set (2 pcs) connector G 1/4, plug&cool straight (2 voor Flowsensor)
1 x Connection cable for flow sensor (Voor aquaero)
1 x aquaero plug&cool temperaturesensor (Voor in AquaTube)
Aantal vragen waar ik niet uitkom
* Heeft de Aquastream 1/4 of 1/8 fittings nodig? Kan dat nergens vinden.
* Welke fittings voor Aquajet?
* Welke fitting gebruikt Aquaero temperaturesensor (sensor plaats ik in de Aqautube)
* Waarom gebruikt Airplex Pro 360 allemaal 1/4 fittings terwijl alle ander onderdelen 1/8 zijn. Moet ik hiervoor een connectie adapter gebruiken of past dat allemaal.
Systeem:
- Lian Li V1200 Case
- AMD FX-62
- Asus M2N32-Sli Deluxe
- Corsair XMS2 PC6400 2GB
- Sapphire Radeon X1900XT
- 7 HDD's @ 2TB
- Enermax Noisetaker 600watt PSU

WC onderdelen die ik wil gaan gebruiken.
1 x cuplex XT mounting A64 Socket AM2/754/939/940 without fittings
5 x Connector plug&cool straight G 1/8 (2 voor Cuplex XT ,1 voor Aquastream1/4 of 1/8?, 2 voor Aqautube)
1 x Spar-Bundle airplex PRO 360 ohne Anschlüsse + 3x airstream 120 mm
2 x Connector plug&cool straight G 1/4 (2 voor Airplex Pro)
1 x Mounting plate stainless steel for airplex XT / PRO / evo 360
1 x aquastream 12V-pump Rev. 3.5
1 x Connector plug&cool elbow G 1/8 (1 voor Aqaustream)? 1/8 of 1/4?
1 x Decoupling set for pump installations
1 x aquastream connection cable (> Rev. 1.5) 70cm
1 x aquatube Rev. 1.1 without fittings, blue
1 x aquajet rinsing device for aquatube Rev. >1.1
2 x Illumination-insert G1/8“ incl. gasket
1 x Mounting plate stainless steel for aquatube
2 x Tubing PUR natur, UV-aktiv, plug&cool
1 x ClearBlue water additive 50 ml UV-active
1 x aquaero 4.00 USB Fan-Controller, white/BLUE
1 x Multi-Color Illumination module BLUE/RED
1 x aquaero flow sensor without fittings
1 x Set (2 pcs) connector G 1/4, plug&cool straight (2 voor Flowsensor)
1 x Connection cable for flow sensor (Voor aquaero)
1 x aquaero plug&cool temperaturesensor (Voor in AquaTube)
Aantal vragen waar ik niet uitkom
* Heeft de Aquastream 1/4 of 1/8 fittings nodig? Kan dat nergens vinden.
* Welke fittings voor Aquajet?
* Welke fitting gebruikt Aquaero temperaturesensor (sensor plaats ik in de Aqautube)
* Waarom gebruikt Airplex Pro 360 allemaal 1/4 fittings terwijl alle ander onderdelen 1/8 zijn. Moet ik hiervoor een connectie adapter gebruiken of past dat allemaal.
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Als ik em dus echt dunner zou maken met een verloopje ofzo zal het idd. een stk minder worden. Echter ga ik gewoon normale koppelingen gebruiken waar het ook aardig uitspuit. Voor de verbreding is wel wat te vindenDrumandBass schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:03:
1000l opbrengst is ook best veel voor een beetje setup. Ik bedoel dat niet dat er compleet niets meer stroomt maar of het veel is betwijfel ik. Ligt er natuurlijk ook aan wat je aan "extra's" in de loop wil zetten.
6mm is ook wel heel kleinVandread schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:27:
Die 1000L met zoveel onderdelen in je loop word wel minder hor
Maar ik kreeg een Eheim 1250 aardig geflow-killed door hem door een 6mm buisje van een chiller heen te laten pompenGing van een vette straal naar een fonteintje van 5cm.
Koop ik voor 60 euro wel een laing en een T-line.... (ohnee die heb ik al
)
Best warm? Als dat ding niet onder water staat brand je je fikken er gewoon aan
Gaat iig 23watt zo het water in
wel beetje jammer eigenlijk.
Best warm? Als dat ding niet onder water staat brand je je fikken er gewoon aan
Gaat iig 23watt zo het water in
[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 01-09-2006 13:30 ]
@ Pilske, hebben ze daar ook 830's in de aanbieding? Mail me maar even als je wilt (zie profiel).
[CiP] Le Régional Built To Last.
heeft er iemand toevallig een Innovatek Chip-O-Matic rev. 3.0 gekocht en toevallig zo'n ijzeren plaatje over om hem op je chipset te mounten? Ik heb een Asus A8N-SLi moederbord en daar zit zo'n koelblokje op een nogal brakke manier op 

omdat ik binnenkort toch alles uit elkaar haal voor een nieuw koelblok op de CPU (verdomde plexieglazen deksels
) wil ik dit direct in orde maken. Als iemand hem heeft liggen en d'r vanaf wil PM me dan even

omdat ik binnenkort toch alles uit elkaar haal voor een nieuw koelblok op de CPU (verdomde plexieglazen deksels
@ Oxize:
DAMN!
Waarom allemaal aquacomputer onderdelen btw? Die hebben meestal toch een 1/8 aansluiting en dan moet je eigenlijk een pomp hebben met een hoge druk
kijk op www.aquatuning.de Daar zijn ze zo te zien iets goedkoper en met zon setup zal je dat veel geld schelen! Of natuurlijk caseking.de voor de erg goede service!
edit:
De airplex pro is een oem radiator, aquatuning heeft ze, alphacool en steeds meer bedrijven.
Deze is dus van origine NIET van aquacomputer. 1/4 aansluiting is de aansluiting op de rad, niet de maat vd slang. Gewoon een 1/4 connector pakken met de juiste slangmaat!
DAMN!
Waarom allemaal aquacomputer onderdelen btw? Die hebben meestal toch een 1/8 aansluiting en dan moet je eigenlijk een pomp hebben met een hoge druk
kijk op www.aquatuning.de Daar zijn ze zo te zien iets goedkoper en met zon setup zal je dat veel geld schelen! Of natuurlijk caseking.de voor de erg goede service!
edit:
De airplex pro is een oem radiator, aquatuning heeft ze, alphacool en steeds meer bedrijven.
Deze is dus van origine NIET van aquacomputer. 1/4 aansluiting is de aansluiting op de rad, niet de maat vd slang. Gewoon een 1/4 connector pakken met de juiste slangmaat!
[ Voor 40% gewijzigd door Slitch op 01-09-2006 17:07 ]
ik heb nog wel dat blokje liggen (I) als iemand die wil mail maar ofzo .. heb ook nog 'n XX-Flow for saleJuggernaut schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:20:
heeft er iemand toevallig een Innovatek Chip-O-Matic rev. 3.0 gekocht en toevallig zo'n ijzeren plaatje over om hem op je chipset te mounten? Ik heb een Asus A8N-SLi moederbord en daar zit zo'n koelblokje op een nogal brakke manier op
[afbeelding]
omdat ik binnenkort toch alles uit elkaar haal voor een nieuw koelblok op de CPU (verdomde plexieglazen deksels) wil ik dit direct in orde maken. Als iemand hem heeft liggen en d'r vanaf wil PM me dan even
* Pilske heeft nu al iets teveel gedronken .. van 3 uur tot nu toepen voor bier is niet goed voor je algemene gesteldheid
@Oxize:
Kijk ff verder rond dan alleen aquacomputer, Watercool, EK, Innovatek enz enz hebben ook leuke dingen, met grotere inschroefmaten .. kun je 'n pompje met minder druk gebruiken .. 'n beetje diversiteit in 'n setup ziet altijdl euk uit !
[ Voor 10% gewijzigd door Pilske op 01-09-2006 18:54 ]
ik heb het op deze manier opgelost.Juggernaut schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:20:
[afbeelding]
omdat ik binnenkort toch alles uit elkaar haal voor een nieuw koelblok op de CPU (verdomde plexieglazen deksels) wil ik dit direct in orde maken. Als iemand hem heeft liggen en d'r vanaf wil PM me dan even

[
[ Voor 33% gewijzigd door Bulls op 01-09-2006 21:12 ]
Bij mij was het zo dat er een spleet zat tussen de mosfet en het koelblok(max 1mm) dit heb ik opgelost
door het witte lapje wat er origineel tussen zat op te leggen. Dit vult de afstand perfect op, en zo drukt het koelblok mooi tegen de mosfets aan. Maar ik weet zo niet hoe het bij jou zit.
Ik heb ook gewoon as5 op de cpu en mem zitten heb ook even het mosfet koel gedeelte eraf geschroefd en daar wat as5 tussen gedaan.
door het witte lapje wat er origineel tussen zat op te leggen. Dit vult de afstand perfect op, en zo drukt het koelblok mooi tegen de mosfets aan. Maar ik weet zo niet hoe het bij jou zit.
Ik heb ook gewoon as5 op de cpu en mem zitten heb ook even het mosfet koel gedeelte eraf geschroefd en daar wat as5 tussen gedaan.
Ik was altijd een groot voorstander van Asetek. Aangezien hun nog steeds geen blok hebben voor AM2 ben ik wel geneigt om naar andere setjes te kijken. Laatst heb ik met een kameraad van me een Aqaucomputer setje in elkaar geflansts, met ongeveer dezelfde onderdelen die ik in mijn lijst gebruikt heb. Ook hij gebruikt een FX-62 en ik moet zeggen, als je 28C graden idle haalt dan vind ik wel een hele mooie waarde. Ook kwa kwaliteit en duurzaamheid is bij AC niks aan te merken. Prijzen vallen opzich wel mee, als je thuis woontSlitch schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:05:
@ Oxize:
DAMN!
edit:
Mijn vorige waterkoeling was van Asetek. Zo'n starters-setje. Wil nu gewoon iets zwaarders hebben. Ik heb ook wel naar merken als Danger Den en Swiftech gekeken, maar toch zegt mijn gevoel om voor AC te gaan.
Ik heb dan wel een redelijk lijst opgenoemd met allerlei extra dingen zoals die sensors, lcd-scherm en andere en tja dan kom je wel snel op 400 euro
Over die aansluiting. Dus als ik het goed begrijp is 1/4 en 1/8 min of meer de schroefmaat van die connector. Een gewone AC slang past dus zowel op 1/4 en 1/8.
Cuplex XT is een low flow blok. Deze heeft dus niet een zware pomp nodig. Kan altijd later nog Laing kopen. AC heeft trouwens vandaag net bekend gemaakt een controller met Liang pomp uit te brengen in september, waarbij je snelheden, stroom toevoer enzo kan regelen.
This cooler has an outstanding cooling capacity which beats the cooling capacity of the cuplex and the cuplex evo. The cooler is planned for the use with pumps of the type aquastream and 1046, more powerful pumps aren't needed and only effect a slight advancement of the cooling capacity. |
[ Voor 13% gewijzigd door Oxize op 01-09-2006 21:52 ]
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Maar kom je niet goedkoper uit op www.aquatuning.de
Ik begrijp je standpunt, ervaringen zeggen mij veel meer dan reviews enz.
edit:
http://www.aqua-computer-...on=display;num=1157123626
erg leuk ding! Hopelijk kan dit ook met de normale liang
edit:
[ Voor 40% gewijzigd door Slitch op 01-09-2006 22:43 ]
hmm mn x1900xtx blijkt dood te zijn
heb je hem ook net hoor.... ik heb al gemaild voor RMA.
Ik blijf maar RMA'n al 3x de voeding, toen de 7800gtx, van dat geld heb ik deze 1900xtx gekocht, en nu weer. ik word er wel een beetje zat van.
Ik blijf maar RMA'n al 3x de voeding, toen de 7800gtx, van dat geld heb ik deze 1900xtx gekocht, en nu weer. ik word er wel een beetje zat van.

Dat van die klopboor was een grapje, he!!!WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:47:
hmm mn x1900xtx blijkt dood te zijn![]()
heb je hem ook net hoor.... ik heb al gemaild voor RMA.
Hopelijk krijg je je geld nog terug want als ze ontdekken dat er een andere koeler op heeft gezeten willen ze nog wel eens gaan zeiken. Had je em ver overgeclockt?
hij wil niet eens booten ik krijg 2x kort en 1x lang, of zelfs helemaal niets... geen beeld niets.
de koeler had ik nog niet eens gemoteerd
de koeler had ik nog niet eens gemoteerd
Denk gewoon vette pech. Heb ik ook gehad met mijn oude x850xt ook doa
Jullie testen toch wel eerst of de kaart werkt out-of-the-box
Of gaat er gelijk een ander koelblok op?
[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 02-09-2006 09:26 ]
Goud is geen geld
Uit de doos op het mobo pluggen aanzetten hij werkt, oké. Alles weer los en water erop althans dat is mijn manier.
Graka's moet je altijd out of the box testen, ik test ze het liefst ook nog even met 3dmark06 oid of 'n lekker zwaar spel.
Maar goed, waar ik me vandaag mee bezig ga houden:

Dat gearceerde "stukje" moet eruit, dan moeten de randen allemaal geveild worden en jah naja .. the usuall
En met deze foto's wordt het eindelijk duidelijk wat ik bedoelde met dat ik nog iets bij moest veilen, 'n klepje aan de voorkant
(op de tweede foto lijkt het alsof de grill scheef ligt; dat is niet zo hij is gewoon bol getrokken door .. iets
):

Nou zo is het toch duidelijk of niet ? Ik ga me zometeen eerst es douchen en wat ontbijten en dan neem ik de decoupeerzaag en de boor weer ter hande
I'll keep you posted this time, kheb er 'n goed gevoel bij ! 
Maar goed, waar ik me vandaag mee bezig ga houden:

Dat gearceerde "stukje" moet eruit, dan moeten de randen allemaal geveild worden en jah naja .. the usuall
En met deze foto's wordt het eindelijk duidelijk wat ik bedoelde met dat ik nog iets bij moest veilen, 'n klepje aan de voorkant

Nou zo is het toch duidelijk of niet ? Ik ga me zometeen eerst es douchen en wat ontbijten en dan neem ik de decoupeerzaag en de boor weer ter hande
edit:
Wtf
plaatjes van imageshack worden niet meer direct gelinked
??
Wtf

[ Voor 3% gewijzigd door Pilske op 02-09-2006 10:46 ]
leuk om te zien dat je nu wel zo'n radgrilz gebruikt, dat maakt het wel af.
hoezo nu welWSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:52:
leuk om te zien dat je nu wel zon radgrilz gebruikt, dat maakt het wel af.

Of bedoel je dat ik nu 'n Stripes grill heb ipv die bricky die op m'n dual rad hangt

nee ik dacht dat je eerst 2 standaard ronde ring grilletjes had, of was jij dat niet?
(er komen ook zoveel plaatjes voorbij)
edit: oh ik zie het al dat was Pilatus
(er komen ook zoveel plaatjes voorbij)
edit: oh ik zie het al dat was Pilatus
[ Voor 15% gewijzigd door Bulls op 02-09-2006 11:00 ]
Ik zit nu te twijfelen tussen de Aqaustream (gemodde eheim 1046) en de Laing. De Aqaustream controller kan je bridgen op de Aqauearo controller. Ik hoop dat ook met die Laing kan. Wacht nog op antwoord van hun.Slitch schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:32:
Maar kom je niet goedkoper uit op www.aquatuning.de
edit:
@Pilske: Je stopt je koppelingen rechts hoop ik? Dat was een fout waardoor ik een nieuwe kast moest. Ik had een NexXos Extreme 3 besteld en van tevoren gekeken of ie erin wilde. Pastte allemaal net zoals ik het had uitgemeten. Alleen moesten de koppelingen er nog op. En de aansluitgaten zitten nog verder rechts dan de fans bij mij. En daar was dus net geen ruimte meer voor. Daardoor had ik wel een smoes om met mijn CCIP te beginnen maar leuk was het toch niet.
@Frank_Knopers. Tuurlijk testen we hem wel. Alleen net toen ik mijn blok binnen had gaf ie de geest. Na een jaar van trouwe dienst. Dus tja.. Gewoon slechte timing
@Frank_Knopers. Tuurlijk testen we hem wel. Alleen net toen ik mijn blok binnen had gaf ie de geest. Na een jaar van trouwe dienst. Dus tja.. Gewoon slechte timing
ik weet niet wat je bedoeltTEAMIKKE schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:08:
@Pilske: Je stopt je koppelingen rechts hoop ik? Dat was een fout waardoor ik een nieuwe kast moest. Ik had een NexXos Extreme 3 besteld en van tevoren gekeken of ie erin wilde. Pastte allemaal net zoals ik het had uitgemeten. Alleen moesten de koppelingen er nog op. En de aansluitgaten zitten nog verder rechts dan de fans bij mij. En daar was dus net geen ruimte meer voor. Daardoor had ik wel een smoes om met mijn CCIP te beginnen maar leuk was het toch niet.
Ik zal nou ff fototje maken, denk dat vanavond m'n hele systeem er wel inhangt dan post ik morgenochtend/middag wel alle fotos die ik heb gemaakt
@ oxize:
Als je de liang wilt aansturen kan dit ook met zon ding:
http://www.aquatuning.de/index.php/cat/c232_T-Balancer.html
review(soortgelijke)
http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=2&show=100
Is wel wat minder mooi dan de aquacomputer oplossing
edit: de aquaaero vind ik er veeel beter uitzien, hopelijk werkt hij met een liang!
http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=2&show=116
Als je de liang wilt aansturen kan dit ook met zon ding:
http://www.aquatuning.de/index.php/cat/c232_T-Balancer.html
review(soortgelijke)
http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=2&show=100
Is wel wat minder mooi dan de aquacomputer oplossing
edit: de aquaaero vind ik er veeel beter uitzien, hopelijk werkt hij met een liang!
http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=2&show=116
[ Voor 21% gewijzigd door Slitch op 02-09-2006 13:53 ]
De nieuwe controller werkt zowieso in Aqausuite. Ik vraag me af wat deze controller meer kan dan die van AS. Als het ongeveer hetzelfde is, ga ik voor die Laing. De Aqauearo is niet zomaar een simpele fan-controller die een paar fannetjes aanstuurt. Als je kijkt wat je met de Aqauearo tesamen met Aqausuite kan zijn de mogelijkheden bijna oneindig. De taal stond daar ingesteld als Duits, maar kan ook gewoon als engels ingesteld worden. Ook het uiterlijk ziet er zeer zeer gelikt uit. Hetzelde voor de afwerking van de andere onderdelen, zoals de Aqautube, de grills voor de airplex rad en top plate voor de aqautube. En kwa koeling staan ze gelijk aan swiftech, danger den, asetek en EK.
Snap je nu waarom ik voor AC ga
Snap je nu waarom ik voor AC ga
Dat heb ik ook gedaan. Gewoon ff mobo op de tafel gelegt en alles aan gesloten, toen ik beeld kreeg gelijk de boel weer uit en dan de WC er op. Ik moet echt zeker weten dat alles werkt voordat ik de hele boel watergekoelt maak.DrumandBass schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:14:
Uit de doos op het mobo pluggen aanzetten hij werkt, oké. Alles weer los en water erop althans dat is mijn manier.
@ Pilske: hebben ze ook Stacker 830's in de aanbieding? Als je me een pm zou willen sturen, dankje.
@ Roamor: Oeps.
[ Voor 13% gewijzigd door Goesiman op 02-09-2006 17:45 ]
[CiP] Le Régional Built To Last.
Goesiman schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:50:
@ Pilske: hebben ze ook Stacker 830's in de aanbieding? Als je me een pm zou willen sturen, dankje.
offtopic:
Dan zou ik dat wel even aanzetten.
In je voorkeuren kun je dat doen.
Dan zou ik dat wel even aanzetten.
Daar hoef ik niet voor te PM'en .. hij had alleen 'n STC-T01 in het zwart en zilver, ik heb de zwarte gekocht, en teamikke heeft me 2 dagen geleden meteen gemailed voor de zilvere dus die heb ik de gegevens gegeven om die zilvere STC-T01 te kopen .. Je kunt wel altijd nog naar een vd distributie centra bellen en vragen of ze 'n Showmodel over hebben van 'n beurs oid die ze zelf direct aan de consument moeten verkopen.Goesiman schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:50:
Hier in Venlo hadden ze geen 830 meer staan ... en ik weet niet of ze die kasten zo verkopen bij de andere distributie centra. Maar ok, succes
M'n radiator hangt btw al in de kast .. ik kan nu beginnen met de andere waterkoelings spulletjes ombouwen en dan weet alles installeren e.d.
Dit topic is gesloten.