dan is je pomp waarschijnlijk niet goed genoeg magnetisch afgeschermtSonic- schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:21:
Nou als ik een schijf oppak en hem naast me pomp hou stop de schijf gewoon met draaien...
Het gaat om deze pomp:

Hij hangt nou boven me videokaart en dat gaat tot nu toe zonder problemen. Ben alleen bang dat ik misschien mijn videokaart er op den duur mee sloop? Of kan dat niet?

Hij hangt nou boven me videokaart en dat gaat tot nu toe zonder problemen. Ben alleen bang dat ik misschien mijn videokaart er op den duur mee sloop? Of kan dat niet?
is het wel een ''echte'' waterkoelings pomp? (niet voor aquarium ofso)Sonic- schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:56:
Het gaat om deze pomp:
ik betwijfel of ie je videokaart kan mollen maar pin me der niet op vast (voor je schijven is het in ieder geval wel zeer ongezond imho)
Ja het is wel een echte pomp. Heb hem gekocht bij Alphacool. Ze verkkopen hem teminste als een echte waterkoelings pomp
Ik had met met Eheim 1048 ook problemen met de HDD's. Bij mij ging de pomp ratelen als de schijven draaide. Nu is de hele pomp afgeschermt met een behuizing er helemaal overheen, dit heeft het probleem opgelost.
Ik heb wel vaker gezien dat de pomp dicht bij de GPU zat maar heb nog nooit gehoord dat iemand daar problemen mee had,
Ik heb wel vaker gezien dat de pomp dicht bij de GPU zat maar heb nog nooit gehoord dat iemand daar problemen mee had,
dit word mijn pomp en hij komt direct naast mijn 2 raptors en 2 seagate 7200.10PilatuS schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:03:
Ik had met met Eheim 1048 ook problemen met de HDD's. Bij mij ging de pomp ratelen als de schijven draaide. Nu is de hele pomp afgeschermt met een behuizing er helemaal overheen, dit heeft het probleem opgelost.
ik mag toch hopen dat dit ding zo goed genoeg is afgeschermd?
http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=735
[ Voor 13% gewijzigd door harrald op 27-08-2006 21:07 ]
Als ik de pomp zo zie denk ik niet dat ie afgeschermt is. Mijn afscherming is iets van 400 gram aan metaal wat over de hele pomp gaat.
om die spoel zie je een metalen doosje gevouwenPilatuS schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:09:
Als ik de pomp zo zie denk ik niet dat ie afgeschermt is. Mijn afscherming is iets van 400 gram aan metaal wat over de hele pomp gaat.
een zogenaamd EMC shield
Anoniem: 45027
Shit, ik ben ook van plan die Laing pomp te kopen, maar als ie schadelijk kan zijn voor de componenten dan zal ik er nog even over na moeten denken!
edit:
"A separate magnetic shielding is not necessary under normal conditions." Dat staat bij de beschrijving...
edit:
"A separate magnetic shielding is not necessary under normal conditions." Dat staat bij de beschrijving...
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 45027 op 27-08-2006 21:22 ]
ik zou de pomp gewoon ergens plaatsen waar hij zo ver mogelijk van andere PC hardware vandaan zit.
Owja ik zie het, had er ff te snel over heen gescrolled. In dat geval zou het moeten werken.harrald schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:11:
[...]
om die spoel zie je een metalen doosje gevouwen
een zogenaamd EMC shield
Mijn pomp wou ik perse onder in de kast hebben ivm leeg laten lopen en ontluchten. Later toen ik problemen kreeg met de HDD's heb ik de afscherming er op gezet. Er zit nu 2mm tussen de pomp en het mobo, daar heb ik echt mazzel mee gehad.WSaeNoTSoCK schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:15:
ik zou de pomp gewoon ergens plaatsen waar hij zo ver mogelijk van andere PC hardware vandaan zit.
Lian-Li heeft de schijven onder in zitten, ze zitten 3cm van de pomp af.
[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 27-08-2006 21:17 ]
PilatuS schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:15:
[...]
Owja ik zie het, had er ff te snel over heen gescrolled. In dat geval zou het moeten werken.
Apple zet die Laing pompjes direct boven z'n cpu.
Denk niet dat het dus erg veel kwaad kan *bron
Een eheim is totaal niet te vergelijken met een dergelijk laing pompje.
Denk niet dat het dus erg veel kwaad kan *bron
Een eheim is totaal niet te vergelijken met een dergelijk laing pompje.
Ik had er ook niet aan gedacht tot dat ik er achter kwam dat de pomp altijd ratelde als de PC aan stond en met de PC uit nergens last van had.harrald schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:18:
[...]
had er heel eerlijk gezegd nooit zo bij stilgestaan wat de gevolgen zouden kunnen zijn van zo'n pomp naast mijn dure harde schijfjes, totdat ik hier dat las over die pomp.
Een Eheim is idd niet met de meeste pompen te vergelijken omdat de Eheim gemaakt is voor aquariums en fonteinen, een hoop andere pompjes zijn speciaal voor WC gemaakt.
Waarom ik voor Eheim heb gekozen is omdat mijn vorige pomp al zo'n 4 jaar werkte zonder enige problemen.
Mij laing zit vast aan me hardeschijf box en geen problemen tot nu toe.
Ik heb de pro met plexi top.
Ik heb de pro met plexi top.
Anoniem: 66797
in vergelijking met eheim zien ze er best wel cheap uit. no offence intended misschien zijn ze best goedSonic- schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:56:
Het gaat om deze pomp:
[afbeelding]
Het is een Liang pomp, da's zo ongeveer de beste pomp die er is voor waterkoelingAnoniem: 66797 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:56:
[...]
in vergelijking met eheim zien ze er best wel cheap uit. no offence intended misschien zijn ze best goed
Zo, ik ben klaar met mijn setup. Er moeten morgen alleen nog even tie-wrap's om het resevoir heen omdat de klemmen net iets te klein zijn. Een kleine fotoreportage
:

Hier mijn dichtgesoldeerde/gelijmde Eheim 1048, ik hoop er nog ergens zo'n voorkapje te scoren (iemand?).

Het bewijs dat de pomp lekvrij is
.

De lucht eruit, en morgen ga ik kijken wat mijn temps worden.
(Ik weet niet, maar dit plaatje wil niet gedraaid worden door photobucket.)
Dus morgen schiet ik nog wat plaatjes als alles draait. Ben trouwens ook wel benieuwd of dat goed gaat met mijn HDD's
.

Hier mijn dichtgesoldeerde/gelijmde Eheim 1048, ik hoop er nog ergens zo'n voorkapje te scoren (iemand?).

Het bewijs dat de pomp lekvrij is

De lucht eruit, en morgen ga ik kijken wat mijn temps worden.
(Ik weet niet, maar dit plaatje wil niet gedraaid worden door photobucket.)
Dus morgen schiet ik nog wat plaatjes als alles draait. Ben trouwens ook wel benieuwd of dat goed gaat met mijn HDD's
[CiP] Le Régional Built To Last.
heheAnoniem: 66797 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:56:
[...]
in vergelijking met eheim zien ze er best wel cheap uit. no offence intended misschien zijn ze best goed

Zo'n voorkapje heb ik nog wel liggen, ik doe er niets meer mee omdat ie bij mij niet meer past door de afscherming over de pomp.
Als je het kapje er op wil zetten moet alleen de slang er wel af.
Als je het kapje er op wil zetten moet alleen de slang er wel af.
ok maar toch vind ik ze er cheap uitzienPilatuS schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:59:
[...]
Het is een Liang pomp, da's zo ongeveer de beste pomp die er is voor waterkoelingZoek maar eens prijzen op van die pomp en testen, ze hebben enorm veel power.

Ik heb in mijn setup ook een Liang pompje deze zit tegen de videokaart aan gedrukt. Maar ik heb tot nu toe nog nooit geen problemen gehad met magnetisme...
Oké ze kosten wat maar de power en afmeting maken dat meer dan goed.
Altijd beter als een gepimpte vijverpomp
Oké ze kosten wat maar de power en afmeting maken dat meer dan goed.
Altijd beter als een gepimpte vijverpomp
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
De Eheim pompen zijn eigenlijk niet eens gepimpt
Toen ik een paar jaar terug een Eheim 1046 kocht moest ik naar de aquariumboer om er 1 te kunnen kopen. De Eheim pomp die ik een maand terug gekocht heb zit nog steeds in precies de zelfde verpakking met een handleiding voor aquariums en fonteinen. Er zit ook nog steeds een filter bij. Er staat helemaal niets bij voor WC
Er zijn nu voor Eheim pompen wel goede aansluitingen te koop die het een prima pomp maken voor WC maar opzich is het 100% een pomp die niet voor WC word gemaakt.
Er zijn nu voor Eheim pompen wel goede aansluitingen te koop die het een prima pomp maken voor WC maar opzich is het 100% een pomp die niet voor WC word gemaakt.
Id like to second that!Roamor schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:19:
[...]
[...]
Het maakt niet zoveel uit, maar het is handig om de inlet van je pomp vlak na je reservoir te hebben, dat is makkelijk met het vullen van je setup.
Mijn res staat boven op mn kast... en mn pomp onder. Toen ik het water in mn res deed kwam het er boven weer uit... had de pomp niet aanstaan oid... dat vond ik toch wel fijner dan onder in mn kast snel mn res weer bijvullen omdat mn pomp anders lucht ging aanzuigen.
Waar haal jij die PA rads vandaanAnoniem: 115047 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:05:
En nog een vraagje:
Is 1 Laing D5-Vario(1500l/h) voldoende om een systeem met een Swiftech Storm, EK FC79, Swiftech MCW30, 2*Koolance RAM-30-V06, 2*Koolance HD-50-L06, 2 reservoirs, en 3*Thermochil PA120.1 van voldoende doorstroming te voorzien?
Of is het beter om twee zo'n pompen aan te schaffen, of twee andere pompen (2*Laing D4 Basic, bijvoorbeeld).
Bedankt voor de reacties op mijn vorige vraag, en alvast bedankt voor de reacties op deze.
De PA120.3 wil ik nog eens scoren
I love watercooling
Pilatus, email je email adres maar (die van mij staat in mijn profiel). Alvast bedankt.
Nofi hor, maar dit is een domme opmerking...Anoniem: 66797 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:56:
[...]

Ziet er goedkoop uit he, met een opvoerghoogte van bijna 5 meter en 600 l/pu
Ranzige casemodcultuur.... alsof een mooie pomp ook beter is
@ Wolgarnaal
Je kan beter minder een pomp nemen met minder LPU maar een hogere opvoerghoogte, druk dus, aangezien die Storm daar erg blij mee is.
Dus een Liang Ultra oid zoals hierboven
Wat ook kan is 2 gewone laing's kopen en daar deze op zetten: http://www.alphacool.de/x...hardwareluxx-edition.html
Wel wat aan de prijs, maar wel sterk en betrouwbaar.
[ Voor 37% gewijzigd door Vandread op 28-08-2006 10:57 ]
Zit met een klein probleem. Wil binnenkort een Set samenstellen van Aquacomputer.
Ben in bezit van een Lian Li V1200 Case. Mainboard is gemonteerd als BTX. Dus alles zit er op de kop in.

Het volgende probleem waar ik tegen aan loop is dat ik de Radiator bovenin de kast wil monteren. Zoals je ziet zit daar mijn Audigy gemonteerd. Van boven tot de eerste pci slot is 45mm. Van boven tot 2de pci-slot is 65mm.
AC heeft 3 soorten radiators.
Airplex Evo (oude radiators): 51mm hoog
Airplex Pro (nieuwe radiators): 30mm hoog
Airplex XT (nieuwe radiators): 45mm hoog
Volgens AC zou de pro versie minder koelen dan de Evo. De XT daarintegen zou beter koelen dan de Evo. Vooralsnog wil ik alleen mijn Amd FX-62 met een Cuplex XT koelen.
Om de radiator toch te kunnen plaatsen zou ik dus voor de Airplex Pro moeten gaan, en dan nog weer het zeer krap. Want die Pro rad(30mm) + 120mm Fan(25mm) kom je op 55mm uit. Dan moet je de uitsteekselen van de Audigy kaart er ook nog bijrekenen die ongeveer 5 a 10mm zijn.
Ik wil koste wat kost de radiator op die plek hebben. Bovenin de kast aan de voorkant komt eerst een Aquatube te zitten. Daarna komt de radiator.
Als iemand nog leuke oplossingen heeft, laat het me weten
Ben in bezit van een Lian Li V1200 Case. Mainboard is gemonteerd als BTX. Dus alles zit er op de kop in.

Het volgende probleem waar ik tegen aan loop is dat ik de Radiator bovenin de kast wil monteren. Zoals je ziet zit daar mijn Audigy gemonteerd. Van boven tot de eerste pci slot is 45mm. Van boven tot 2de pci-slot is 65mm.
AC heeft 3 soorten radiators.
Airplex Evo (oude radiators): 51mm hoog
Airplex Pro (nieuwe radiators): 30mm hoog
Airplex XT (nieuwe radiators): 45mm hoog
Volgens AC zou de pro versie minder koelen dan de Evo. De XT daarintegen zou beter koelen dan de Evo. Vooralsnog wil ik alleen mijn Amd FX-62 met een Cuplex XT koelen.
Om de radiator toch te kunnen plaatsen zou ik dus voor de Airplex Pro moeten gaan, en dan nog weer het zeer krap. Want die Pro rad(30mm) + 120mm Fan(25mm) kom je op 55mm uit. Dan moet je de uitsteekselen van de Audigy kaart er ook nog bijrekenen die ongeveer 5 a 10mm zijn.
Ik wil koste wat kost de radiator op die plek hebben. Bovenin de kast aan de voorkant komt eerst een Aquatube te zitten. Daarna komt de radiator.
Als iemand nog leuke oplossingen heeft, laat het me weten
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Mainboard ondersteboven is geen BTX!!!!!! 
Misschien is dit een idee:
http://www.aqua-computer-...dac38b851aac87b103ec04129
Zoek eens reviews hoe goed de rads nou echt zijn.
Je kan ook een rad of je fans alleen aan de buitenkant doen ipv de binnenkant
Dan past het prima, de EVO is idd trouwens wel een achterhaald model, buizenrads zijn lang niet zo goed als die met lamelle's
Dan past het prima, de EVO is idd trouwens wel een achterhaald model, buizenrads zijn lang niet zo goed als die met lamelle's
de Liang zijn niet alleen mooi, maar ook zeer goed (ook duur)Vandread schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:43:
[...]
Nofi hor, maar dit is een domme opmerking...
[afbeelding]
Ziet er goedkoop uit he, met een opvoerghoogte van bijna 5 meter en 600 l/pu
Ranzige casemodcultuur.... alsof een mooie pomp ook beter is
@ Wolgarnaal
Je kan beter minder een pomp nemen met minder LPU maar een hogere opvoerghoogte, druk dus, aangezien die Storm daar erg blij mee is.
Dus een Liang Ultra oid zoals hierboven
Wat ook kan is 2 gewone laing's kopen en daar deze op zetten: http://www.alphacool.de/x...hardwareluxx-edition.html
Wel wat aan de prijs, maar wel sterk en betrouwbaar.
en je kan ze heel mooi plaatsen. ik heb er 2 van en gebruik 2 verschillende loops

de kracht is ook goed te zien, er is veel onstuimigheid in het reservoir. en als er lucht in de slangen zit zie je het met een noodgang (een witte streep) voorbij sheezen.
Die liangs zijn über!!!! Ik heb er zelf ook een en toen ik mn cape coolplex 25 maar voor de helft had gevuld zoog hij de lucht weer terug aan! (tip: minstens 1 liter vloeistof)
En als je echt vol benut wilt van de liang moet je de plexi top kopen en de inlet boven aansluiten en de outlet voren. Hierdoor heb je een winst van iets van 50% en hij is stiller!
Moet je maar eens googlen, had het op een forum gelezen van iemand die beide liangs heeft (oude + ultra)
Ze zijn ook nog eens heel stevig, ik heb met veel geweld de slang op de pilaar zitten schuiven en hij boog nog geen milimeter
Maar zoals ik al zei: resonatie is vrij groot; doe creatief
edit: @WsaeNoTSoCK
setup
Wrm gebruik je de bovenkant niet als inlet?
En als je echt vol benut wilt van de liang moet je de plexi top kopen en de inlet boven aansluiten en de outlet voren. Hierdoor heb je een winst van iets van 50% en hij is stiller!
Moet je maar eens googlen, had het op een forum gelezen van iemand die beide liangs heeft (oude + ultra)
Ze zijn ook nog eens heel stevig, ik heb met veel geweld de slang op de pilaar zitten schuiven en hij boog nog geen milimeter
[ Voor 6% gewijzigd door Slitch op 28-08-2006 13:15 ]
idd... is beter voor de flow ... beetje uitborenSlitch schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:13:
en ik heb per loop al stuk of 4 haakse fittingen dus 1 minder bij de inlet zou niet veel schelen.. en dan zou ik mn hele setup moeten veranderen, om bij de 2e pomp ook de inlet boven in te kunnen maken.Slitch schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:13:
Die liangs zijn über!!!! Ik heb er zelf ook een en toen ik mn cape coolplex 25 maar voor de helft had gevuld zoog hij de lucht weer terug aan! (tip: minstens 1 liter vloeistof)
Ze zijn ook nog eens heel stevig, ik heb met veel geweld de slang op de pilaar zitten schuiven en hij boog nog geen milimeter![]()
![]()
![]()
setup
![]()
tja die pompjes heb ik nu boven elkaar geplaats en zo kwam het hetbeste uit.
(check mn sig voor de CM voor meer foto's)
@vandread: uitboren hoeft niet eens er zit zo'n afdek dopje die je gewoon omwisselt met de de huidige inlet. alleen is het een hele klus om alles weer goed te krijgen.
verder is het niet handig om de inlet van boven te hebben als de res de outlet onder heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door Bulls op 28-08-2006 13:23 ]
En als je er boven een haakse koppeling op zet? Dan scheelt het nog in de pestatie!
Maar ik zie wel dat dit de beste oplossing is. En flow hoeft niet altijd beter zijn voor de prestaties.
Maar ik zie wel dat dit de beste oplossing is. En flow hoeft niet altijd beter zijn voor de prestaties.
hmm maar dat is de ultra uitvoering, is die ook sterker en groter?
Ongeachte welke laing pomp, door de inlet te vergroten krijg je betere prestaties.
Ik zoek nog een bepaalde stukje info wat ik gelezen had naar echt goede cijfers.
Maar ach, bij jou moet je bedenken of het wel nut heeft
Ik zoek nog een bepaalde stukje info wat ik gelezen had naar echt goede cijfers.
Maar ach, bij jou moet je bedenken of het wel nut heeft

als ik alleen die bottelneck (and a hell of one) uitboor, maar verder de inlet wel aan de voorkant houd, zou het dan ook al een stuk schelen?
Denk het wel he...
Zoals je zelf al zegt is het een bottleneck
Vreemd dat ze die er in maken btw....
Precies wat jij laat zien boren sommige mensen uit omdat het natuurlijk tegenhoudt.
Je moet je afvragen of je temperaturen ook naar beneden gaan.
Ik zelf heb ook zo laing en vind hem al meesterlijk sterk.
Ook ken ik iemand die zijn setup met en zonder haakse aansluitingen heeft getest en zijn temperaturen waren gelijk, tuurlijk zal je flow minder zijn maar zolang je geen 10 componenten op 1 laing zet trekt ie het toch makkelijk.
Je moet je afvragen of je temperaturen ook naar beneden gaan.
Ik zelf heb ook zo laing en vind hem al meesterlijk sterk.
Ook ken ik iemand die zijn setup met en zonder haakse aansluitingen heeft getest en zijn temperaturen waren gelijk, tuurlijk zal je flow minder zijn maar zolang je geen 10 componenten op 1 laing zet trekt ie het toch makkelijk.
Als je temps al goed zijn waarom dan veel moeite doen en het risico nemen dat er iets kapot gaat voor 2 graden verschil. (Als het al 2 graden zijn)
Ze maken gewoon alles dezelfde maat, maar als je kijkt naar bv eheim's zie je ook dat de inlet vaak groter is dan de outlet (eheim 1250 bv dacht ik)ixl85 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:36:
Denk het wel he...
De outlet groter maken heeft geen! nut.
Dat bedoel ikPilatuS schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:04:
Als je temps al goed zijn waarom dan veel moeite doen en het risico nemen dat er iets kapot gaat voor 2 graden verschil. (Als het al 2 graden zijn)
Waarom zou je anders geen goedkopere spullen kopen? En liever niet overclocken want straks gaat het kapot
haha nee dat niet Vandread maar om je setup los te maken en een gat groter te maken voor bijna niks vind ik niet nodig.
Ach je moet toch af en toe es wat verversen, andere cpu ... gpu... blokje erbij.
Kan je meteen ff boren
Kan je meteen ff boren
nouja je kan het plexi gedeelte er makkelijk afhalen en dan voorzichtig boren. het is ook behoorlijk dik plexi, dus snel zal het niet barsten.
en daar komt bij dat ik mn VGA koelblok moet verwisselen dus ik moet het toch los hebben.
de bottelneck is smaller dan de rest van de doorgangen, dus ik denk wel dat het wat flow zou verbeteren.
maar aan de andere kant, hebben ze die bottelneck er niet voor niets inzitten, misschien heeft het wel met de druk te maken, dat hij nu meer pers-kracht heeft.
en daar komt bij dat ik mn VGA koelblok moet verwisselen dus ik moet het toch los hebben.
de bottelneck is smaller dan de rest van de doorgangen, dus ik denk wel dat het wat flow zou verbeteren.
maar aan de andere kant, hebben ze die bottelneck er niet voor niets inzitten, misschien heeft het wel met de druk te maken, dat hij nu meer pers-kracht heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door Bulls op 28-08-2006 16:00 ]
Als je de pomp toch los hebt kan je het doen ja, dan vind ik nog niet zo gek.Vandread schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:56:
Ach je moet toch af en toe es wat verversen, andere cpu ... gpu... blokje erbij.
Kan je meteen ff boren
Maar die van mij blijft origineel
tja ik twijfel aan het feit dat de pomp daardoor beter zou gaan werken.
naar mijn idee plaatsen ze die vernauwing niet voor niets.
Als ik kijk naad de orginele cover die er op zit als je hem aanschaft, die heeft net zo smalle doorgang als niet smaller.
zou het niet gewoon de druk verhogen?
Als ik kijk naad de orginele cover die er op zit als je hem aanschaft, die heeft net zo smalle doorgang als niet smaller.
ja dat is exact wat het doet. zo werkt een hoge druk ook.WSaeNoTSoCK schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:45:
tja ik twijfel aan het feit dat de pomp daardoor beter zou gaan werken.
Anoniem: 115047
@Garrett: Thermochill is goed te verkrijgen in de UK, verzendingskosten zijn zeer schappelijk. De shop van Thermochill zelf staat hier.
@Vandread: Swiftech raadt de MCP655 aan (= D5 Vario), dus dan mogen we er toch wel van uit gaan dat die voldoende is niet?
2*D5 it is!
@Vandread: Swiftech raadt de MCP655 aan (= D5 Vario), dus dan mogen we er toch wel van uit gaan dat die voldoende is niet?
2*D5 it is!
http://www.radiical.com.au/products/RadiicalPumpTop.asp
hier kun je ook andere toppings halen (ik weet niet of het ook in nederland leverbaar is)
maar daar staat dat je pas increased flowrate krijgt als je zowel de inlet en outlet vergroot.
en dan zou je van 300l/u naar 500l/u gaan.
ik weet niet zeker of de versmalling in de plexi cover (die ik heb) nou smaller als de doorgang is of even groot. zodra de versmalling smaller dan de doorgang buisjes zijn dan heeft het nut ze uit te boren anders niet.
hier kun je ook andere toppings halen (ik weet niet of het ook in nederland leverbaar is)
maar daar staat dat je pas increased flowrate krijgt als je zowel de inlet en outlet vergroot.
en dan zou je van 300l/u naar 500l/u gaan.
ik weet niet zeker of de versmalling in de plexi cover (die ik heb) nou smaller als de doorgang is of even groot. zodra de versmalling smaller dan de doorgang buisjes zijn dan heeft het nut ze uit te boren anders niet.
Hee in die winkel verkopen ze ook EK waterblokken .. iemand hier wilde die laatst !!Anoniem: 115047 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:01:
@Garrett: Thermochill is goed te verkrijgen in de UK, verzendingskosten zijn zeer schappelijk. De shop van Thermochill zelf staat hier.
Ohw btw, m'n nieuwe BIGT360 is verzonden
Over de modded tops:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=104519
het volgende heb ik opgedaan uit verschillende topics (kan gvd niet vinden waar precies wat dingen had gelezen)
inlet + outlet modden = slecht voor opvoerhoogt
inlet modden met meer dan 9 mm = slecht voor opvoerhoogte, eronder = verhoging van flow zonder druk te verliezen!
De radiical top word door veel gasten op xs betwijfeld.
Betreft die D5 Vario.... dat is geen MCP655? de eigenschappen zijn heel anders?
En hoe bedoel je swiftech raad dat aan?
Op: http://www.extremeprometeia.com verkopen ze ook thermochill meuk en vele andere leuk spullen
het volgende heb ik opgedaan uit verschillende topics (kan gvd niet vinden waar precies wat dingen had gelezen)
inlet modden met meer dan 9 mm = slecht voor opvoerhoogte, eronder = verhoging van flow zonder druk te verliezen!
Op: http://www.extremeprometeia.com verkopen ze ook thermochill meuk en vele andere leuk spullen
[ Voor 21% gewijzigd door Vandread op 28-08-2006 17:12 ]
ja ik was dat, ik heb hem nu al besteld bij caseking.de en geld overgemaaktPilske schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:08:
[...]
Hee in die winkel verkopen ze ook EK waterblokken .. iemand hier wilde die laatst !!
Ohw btw, m'n nieuwe BIGT360 is verzonden.. m'n oude is bij het grofvuil beland zullen we maar zeggen
maar wat ik zag van toen ik 2 minuten m'n systeempje had draaien op die rad geeft die 'n behoorlijke performance
moet nou wel weer eerst een mal tekenen voor 'n BIGT360 ..
hmm ik lees net dat het amper uitmaakt, want voor de opvoerhoogte (druk) die je verliest te opzichte van de flowrate die je wint. is niet de moeite waard.Vandread schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:09:
Over de modded tops:
en aangezien ik veel haakse fittingen per loop heb:
4 in mn CPU loop met BIX2 en dus 2 koelblokken (CPU en NB)
6 in mn VGA loop met 1 BIX en maar 1 koelblok.
dus weerstand is ongeveer gelijk verdeeld dacht ik zo..
denk ik dat het niet veel zou uitmaken. ik ga het er niet op wagen mn top's te mollen, en de druk te verpesten.
[ Voor 46% gewijzigd door Bulls op 28-08-2006 19:30 ]
Die gozer heeft de boel eigenlijk te groot gemod.... 12mm is te veel, maximaal 9mm, dan verlies je geen head.
Nee dank je. Die externe dingen zijn super-lelijk. Naja als niemand ideenen heeft dan ga ik wel gewoon voor de 360 pro en zie wel waar het schip strand.Vandread schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 11:08:
Mainboard ondersteboven is geen BTX!!!!!!
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
@Vandread:

D5:

MCP655:quote: http://Swiftnets.com...but using 7/16" or 1/2" ID tubing and a high flow pump such as the MCP655 will yield the best possible performance from the Storm water-block...

D5:

quote: http://Systemcooling.comThe Swiftech MCP655 is actually made by Laing (D5) and operates on 12 VDC.
offtopic
Als je naar een buitenlandse web shop wilt bestellen hoe zit dat dan met de IBAN/BIC code ?
Ik moet nou geld overmaken via Western Union maar snap er niks van
/offtopic
Als je naar een buitenlandse web shop wilt bestellen hoe zit dat dan met de IBAN/BIC code ?
Ik moet nou geld overmaken via Western Union maar snap er niks van

/offtopic
[ Voor 4% gewijzigd door Nano2009 op 28-08-2006 19:34 ]
Mijn setup is klaar. Een paar plaatjes, die meer dan woorden zeggen:

Bij licht.

In het donker.

Idle temps voor WC.

Huidige temps.
Edit: NOOIT geld overmaken naar Western Union, veel oplichters maken hier gebruik van!
Maak gewoon het geld over naar de bank van de webshop, dit kun je met een IBAN code doen die meestel wel vermeld staat op het factuur.

Bij licht.

In het donker.

Idle temps voor WC.

Huidige temps.
Edit: NOOIT geld overmaken naar Western Union, veel oplichters maken hier gebruik van!
Maak gewoon het geld over naar de bank van de webshop, dit kun je met een IBAN code doen die meestel wel vermeld staat op het factuur.
[ Voor 15% gewijzigd door Goesiman op 28-08-2006 18:57 ]
ziet er wel leuk uit, alleen een beetje rommelig, vooral met die "looping" 
verder zou ik juist de slang van de videokaart koelblok iets langer laten, omdat je deze nog wel eens eruit zal willen halen. en dan hoef je niet meteen je systeem te drainen.
de temps zijn wel ok, heb je ook temps van je videokaart? (idle/load)
verder zou ik juist de slang van de videokaart koelblok iets langer laten, omdat je deze nog wel eens eruit zal willen halen. en dan hoef je niet meteen je systeem te drainen.
@ Goesiman
thnx voor de tip
Verder mooi wc maar wat ik alleen niet snap is dat je overal 1/4" aansluitingen hebt behalve bij de radiator daar heb je 1/8" aansluitingen ?
thnx voor de tip
Verder mooi wc maar wat ik alleen niet snap is dat je overal 1/4" aansluitingen hebt behalve bij de radiator daar heb je 1/8" aansluitingen ?
Ja, dat met die looping is een lang verhaal. En wat betreft mijn videokaart eruit halen, waarom?WSaeNoTSoCK schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:27:
ziet er wel leuk uit, alleen een beetje rommelig, vooral met die "looping"
Everest leest alleen de gegevens van de diode af, heb je nog een alternatief programma?
Ja, oorspronkelijk was dit een TT Bigwater dus vandaar de 1/8'' aansluitingen.Nano2009 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:37:
@ Goesiman
thnx voor de tip
wat voor videokaart heb je erin zitten? de nieuwere modellen hebben een temp sensor en die kun je in het control panel aflezen.Goesiman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:49:
[...]
Ja, dat met die looping is een lang verhaal. En wat betreft mijn videokaart eruit halen, waarom?
Everest leest alleen de gegevens van de diode af, heb je nog een alternatief programma?
ik wil mn videokaart er altijd nog wel uit kunnen halen, om te vervangen of als je het koeblok wilt vervangen. dan hoef je niet al in de kast te rommelen als alles zo krap zit.
[ Voor 16% gewijzigd door Bulls op 28-08-2006 20:00 ]
Neem dan een black ice gtOxize schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:59:
[...]
Nee dank je. Die externe dingen zijn super-lelijk. Naja als niemand ideenen heeft dan ga ik wel gewoon voor de 360 pro en zie wel waar het schip strand.
De grill van Aquacomputer past niet op de Blackice GT. De gaten komen niet overeen. Aqaucomputer verschilt niets beter dan EK, Swiftech, Danger Den en Asetek. Kwa uiterlijk en koeling-performance is AC ideale keuze voor me. Had hiervoor Asetek. Koelde ook redelijk goed, maar hun hebben steeds nog geen CPU block voor AM2.Vandread schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:06:
[...]
Neem dan een black ice gtdie is toch wel wat beter, als je een FX hebt mag dat wel
Door de prijsdalingen van de X1900XT heb ik me eens verdiept in de waterkoelingsmogelijkheden op deze GPU. Mijn voorkeur gaat uit naar een all-in oplossing, dus een koelblok wat core + ram + mosfets koelt.
Nou zag ik bij Azerty heel toevallig een "pre-order" koelblok staan voor 65 euro. Namelijk de Club3D CQA-X1900 speciaal voor de X1800 en X1900 serie.
Lijkt mij een ideale combi met een X1900XT van rond de 310 euro.
Deze koeler is speciaal geproduceerd in samenwerking met Aqua Computer. Hij lijkt dan ook een beetje op deze bij Freezing Hardware.
Het grote prijsverschil wekt mijn interesse. 65 euro is nog een keer goed te doen, maar die van Freezinghardware zijn me veel te duur. Ik ben daarom heel erg benieuwd naar de koelprestaties van dit blok.
Ik zal zo ook eens een mailtje sturen naar Azerty met wat vragen.
Nou zag ik bij Azerty heel toevallig een "pre-order" koelblok staan voor 65 euro. Namelijk de Club3D CQA-X1900 speciaal voor de X1800 en X1900 serie.

Lijkt mij een ideale combi met een X1900XT van rond de 310 euro.
Deze koeler is speciaal geproduceerd in samenwerking met Aqua Computer. Hij lijkt dan ook een beetje op deze bij Freezing Hardware.
Het grote prijsverschil wekt mijn interesse. 65 euro is nog een keer goed te doen, maar die van Freezinghardware zijn me veel te duur. Ik ben daarom heel erg benieuwd naar de koelprestaties van dit blok.
Ik zal zo ook eens een mailtje sturen naar Azerty met wat vragen.
[ Voor 8% gewijzigd door frankknopers op 28-08-2006 23:34 ]
Goud is geen geld
ik zou es binnenkant shots van dit blok willen zien. want op die maniet ben ik ook van de innovatek blok afgestapt. ik zag dat ie van binnen alleen maar alu had en een beetje koper bij de GPU (volgens mij)
ik ben voor die van EK gegaan.
ik ben voor die van EK gegaan.
Weet iemand in nederland of eventueel buiten waar ik de swiftech micro res kan kopen?

http://www.swiftnets.com/products/MCRES-micro.asp

Er staat toch bij dat die Club3D volledig van alu is?
Ik zou altijd voor een koper gaan, wat zwaarder maar betere prestaties + minder gezeik.
Ik zou altijd voor een koper gaan, wat zwaarder maar betere prestaties + minder gezeik.
Dat het blok van alu is zal ook wel de reden zijn dat ie zo goedkoop is. Zelf heb ik een Alphacool blok dat de core en mem koelt en die was zonder aansluitingen al een stuk duurder, maar natuurlijk wel van koper. Verder vind ik het wel een erg mooi blok die Club3D.
ik snap niet waarom dat stukje schuin plexi daar zit. als de inlet nou erboven zat, kon ik begrijpen dat het om de luchtbelletjes gaat, maar nu lijkt me het geen nut hebben.DJ-Promo schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:44:
Weet iemand in nederland of eventueel buiten waar ik de swiftech micro res kan kopen?
[afbeelding]
Een Sparkle 7900GT, en ach het draait nu prima dus waarom zou ik iets vervangenWSaeNoTSoCK schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:59:
[...]
wat voor videokaart heb je erin zitten? de nieuwere modellen hebben een temp sensor en die kun je in het control panel aflezen.
ik wil mn videokaart er altijd nog wel uit kunnen halen, om te vervangen of als je het koeblok wilt vervangen. dan hoef je niet al in de kast te rommelen als alles zo krap zit.
Het is trouwens niet heel veel werk om mijn systeem te drainen, gewoon mijn resevoir boven een opvangbakje houden en alles loopt eruit. Ik zal morgen eens kijken of ik iets kan vinden in het control panel.
@ DJ Promo, Misschien kun je even mailen naar oc-shop.nl of ze die voor je kunnen bestellen.
Deze hebben ze bij een winkel hier in delft. Computershop oid heet die winkel. Kost dacht ik zo'n 10€, ik wou deze ook kopen maar besloot toch een reservoir te nemen die direct op m'n eheim pomp kon.DJ-Promo schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:44:
[afbeelding]
Van de site:
The patent pending MCRES-MICRO is a small form factor reservoir designed to operate quietly and reliably with high flow pumps such as Swiftech's MCP350 and MCP655 models (3/8" and 1/2" lines). The patent pending design features an angled baffle forcing the turbulent flow at the bottom of the reservoir. This allows it to function without air entrainment at low fluid levels and affords extended usage without refills for approximately 2 years.
Is er dus voor om te voorkomen dat er lucht in je systeem komt.
EDIT:
http://shop.computershopd....php?menu=133&page=100130
Ze hebben hem wel voor 25 euro staat op de site, aan mij bood de verkoper hem aan voor ongeveer een tientje, er zaten alleen geen beugeltjes ed bij.
[ Voor 48% gewijzigd door R-O-Y op 29-08-2006 00:23 ]
Bedankt Goesiman en R-O-Y!
Ben nog beetje aan het rondkijken voor een nieuwe kast met bestaande wc maar wil dat reservoir erin gaan gebruiken.
edit: mail gestuurd naar oc-shop.
Ben nog beetje aan het rondkijken voor een nieuwe kast met bestaande wc maar wil dat reservoir erin gaan gebruiken.
edit: mail gestuurd naar oc-shop.
[ Voor 11% gewijzigd door DJ-Promo op 29-08-2006 11:06 ]
So far so good..
ontluchten !

Aufprobieren !

Er zit nog wat lucht in het syteem, maar de temperaturen "idle" zijn best goed 29/35 C voor CPU/VGA-core, stressed nog niet getest !
Het voornaamste verschil met de astek blokken/slangen is dat het water veel sneller door de slangen sjeest en het spuit dan ook bijna het reservoir weer uit
ontluchten !

Aufprobieren !

Er zit nog wat lucht in het syteem, maar de temperaturen "idle" zijn best goed 29/35 C voor CPU/VGA-core, stressed nog niet getest !
Het voornaamste verschil met de astek blokken/slangen is dat het water veel sneller door de slangen sjeest en het spuit dan ook bijna het reservoir weer uit
[ Voor 47% gewijzigd door PassieWassie op 29-08-2006 12:25 ]
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Vandaag m'n EK-NF4 1.1 chipset blokje binnengekregen van EK Waterblocks uit Slovenië.
Moet zeggen dat de hele order ontzettend snel is afgehandeld.
Had vorige week dinsdagmiddag het blokje besteld en via PayPal betaald. Eind van de dag kreeg ik al bericht dat de betaling binnen was en dat het blokje was afgegeven op het postkantoor.
Gister was de postbode al langs geweest
Ik ben in totaal € 38,60 euro kwijt, € 33,- voor het blok en maar € 5,60 voor het verzenden!
Ondanks dat je toch al snel denkt van: "hmmm... Slovenie... zal dat wel goed gaan?", is alles perfect gegaan, en nog rap ook
Wel moet het blokje nog even gelapt worden, de machinale afwerking is een klein beetje grof, voor de rest was alles goed verpakt en zit er een duidelijke manual bij voor n00bs
Alleen geen vrachtbrief of factuur, maar ja dat boeit niet zo, die staan ook in m'n mailbox
pics:

Moet zeggen dat de hele order ontzettend snel is afgehandeld.
Had vorige week dinsdagmiddag het blokje besteld en via PayPal betaald. Eind van de dag kreeg ik al bericht dat de betaling binnen was en dat het blokje was afgegeven op het postkantoor.
Gister was de postbode al langs geweest
Ik ben in totaal € 38,60 euro kwijt, € 33,- voor het blok en maar € 5,60 voor het verzenden!
Ondanks dat je toch al snel denkt van: "hmmm... Slovenie... zal dat wel goed gaan?", is alles perfect gegaan, en nog rap ook
Wel moet het blokje nog even gelapt worden, de machinale afwerking is een klein beetje grof, voor de rest was alles goed verpakt en zit er een duidelijke manual bij voor n00bs
Alleen geen vrachtbrief of factuur, maar ja dat boeit niet zo, die staan ook in m'n mailbox
pics:

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Thabazzman mooie setup!
Gaat onluchten niet beter met reservoir open
.
Demon_Eyez zeer mooi blokje en zeker voor dat geld.
Die full-cover vga blokken van hun zijn echt super, volgende vga ga ik waterkoelen met een EK blok
.
Gaat onluchten niet beter met reservoir open
Demon_Eyez zeer mooi blokje en zeker voor dat geld.
Die full-cover vga blokken van hun zijn echt super, volgende vga ga ik waterkoelen met een EK blok
Ontluchten met res dicht werkt idd niet
De lucht kan dan nergens heen. Bij mij zit er ook nog wat lucht in maar krijg het er niet echt goed uit omdat het bubbeltjes zijn van 0.2mm ofzo.
Die lucht gaat in de pomp zitten en daar door gaat ie ratelen.
Die lucht gaat in de pomp zitten en daar door gaat ie ratelen.
@DJ-Promo: Freezinghardware verkoopt alles van Swiftech, maar ze doen dat alleen op verzoek langs de mail. Freezinghardware rekent 17.65 euro voor het reservoir, Informatique 18 euro (eveneens vragen via de mail).
Je kan wel ontluchten met je reservoir dicht, zo lang je outlet van je reservoir maar ver genoeg onder water zit, dan kan de lucht van in je slangen naar bovenaan in je reservoir, als je begrijpt wat ik bedoel
Je kan wel ontluchten met je reservoir dicht, zo lang je outlet van je reservoir maar ver genoeg onder water zit, dan kan de lucht van in je slangen naar bovenaan in je reservoir, als je begrijpt wat ik bedoel
weet iemand eigenlijk iets over de koelprestaties ??DJ-Promo schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:53:
Die full-cover vga blokken van hun zijn echt super, volgende vga ga ik waterkoelen met een EK blok.
Oh en met dit regenachtige weer slaagt m'n Watercool Heatkiller 2.5 erin om m'n CPU idle op 29 graden te krijgen met een BI extreme 2 en een BI Pro en dan ook nog in de loop Chipset, Mosfet en VGA (33 graden
Ik krijg echt zieke temperaturen sinds ik dat innovatek spul als koelwater gebruikt dat moet ff gezegd worden.
Hier zijn ze dan:WSaeNoTSoCK schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:27:

Idle

En stressed.
ik zal het binnenkort weten, want mn X1900XTX is al onderweg en krijg ik morgen, en EK fullcover heb ik al betaald en die wordt ook eerdaags (hopelijk) verstuurd.Pilske schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:36:
[...]
weet iemand eigenlijk iets over de koelprestaties ??ze zien er heel mooi uit (ik geef toe) maar koelen ze ook wel net zo goed als ze eruit zien
?? dat vraag ik me dan af.
Oh en met dit regenachtige weer slaagt m'n Watercool Heatkiller 2.5 erin om m'n CPU idle op 29 graden te krijgen met een BI extreme 2 en een BI Pro en dan ook nog in de loop Chipset, Mosfet en VGA (33 graden).
Ik krijg echt zieke temperaturen sinds ik dat innovatek spul als koelwater gebruikt dat moet ff gezegd worden.
ik ben echt benieuwd wat mn temps zullen zijn met dit weer, omdat ik vanaf de hitte niet meer mn PC aan heb gehad (voeding RMA videokaart RMA) ondertussen heb ik ook dat Nexus blokje vervangen door mn Antarctica.
kan niet wachten 2 maand zonder PC gaming doet een mens geen goed

@goesiman dat zijn lekkere temps
Thanks vorige spullen komen van freezinghardware dus als ik hem nodig heb zal ik ze mailen.Anoniem: 115047 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:08:
@DJ-Promo: Freezinghardware verkoopt alles van Swiftech, maar ze doen dat alleen op verzoek langs de mail. Freezinghardware rekent 17.65 euro voor het reservoir, Informatique 18 euro (eveneens vragen via de mail).
Gewoon goed, check mijn sig. Dit is met een single 120mm rad en een papstfan die bijna stil staat 1100rpmPilske schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:36:
[...]
weet iemand eigenlijk iets over de koelprestaties ??ze zien er heel mooi uit (ik geef toe) maar koelen ze ook wel net zo goed als ze eruit zien
?? dat vraag ik me dan af.
Oh en met dit regenachtige weer slaagt m'n Watercool Heatkiller 2.5 erin om m'n CPU idle op 29 graden te krijgen met een BI extreme 2 en een BI Pro en dan ook nog in de loop Chipset, Mosfet en VGA (33 graden).
De temp van de core blijft altijd onder de 45 graden, en de mosfet's zitten onder load rond de 55 graden. Dit had ik dus nooit durven dromen met een dergelijke setup.
offtopic:
ik bedoelde ziek alsin WTF hoe kan dat
positief 
ik bedoelde ziek alsin WTF hoe kan dat
[ Voor 61% gewijzigd door Pilske op 29-08-2006 18:46 ]
Dat zijn inderdaad mooie temps, zeker voor die MosFetsDrumandBass schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:19:
[...]
Gewoon goed, check mijn sig. Dit is met een single 120mm rad en een papstfan die bijna stil staat 1100rpm![]()
De temp van de core blijft altijd onder de 45 graden, en de mosfet's zitten onder load rond de 55 graden. Dit had ik dus nooit durven dromen met een dergelijke setup.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Hoe meet jij trouwens die temperatuur van die mosfets ? ik heb 2 sensors op m'n a8n-sli
een is CPU en wat is de ander dan eigenlijk ? ..
de andere lijkt me de chipset A.K.A. NBPilske schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:01:
Hoe meet jij trouwens die temperatuur van die mosfets ? ik heb 2 sensors op m'n a8n-slieen is CPU en wat is de ander dan eigenlijk ? ..
heb je de x1900xt zo ver kunnen klokken standaard zonder volt mod?DrumandBass schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:19:
[...]
Gewoon goed, check mijn sig. Dit is met een single 120mm rad en een papstfan die bijna stil staat 1100rpm![]()
[ Voor 110% gewijzigd door Bulls op 01-09-2006 21:15 ]
@ thabazzman
Trouwens een gruwelijke setup zeg
echt vet.
Mag ik vragen wat je precies veranderd hebt vergeleken je 'oude' asetek blokken/slangen?thabazzman schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:06:
Trouwens een gruwelijke setup zeg
'Mac Pro' & Blackbook 1st generation
1/2" slang neem ik aan. en high flow blokken?follie5 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:09:
@ thabazzman
[...]
Mag ik vragen wat je precies veranderd hebt vergeleken je 'oude' asetek blokken/slangen?
Trouwens een gruwelijke setup zegecht vet.
Ho ho, ik heb een x1800xt de 1900's waren toen nog niet uit.heb je de x1900xt zo ver kunnen klokken standaard zonder volt mod?
ik krijg morgen mn x1900xtx en hopelijk later deze week het EK blok, en dan wil ik ook gaan klokken
Maar ik heb voor deze overclock de core voltage iets verhoogt 1.4 en het geheugen verlaagt. Als je het geheugen onder volt clockt het blijkbaar beter over en minder snel artifacts
DrumandBass schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:37:
[...]
Ho ho, ik heb een x1800xt de 1900's waren toen nog niet uit.![]()
Maar ik heb voor deze overclock de core voltage iets verhoogt 1.4 en het geheugen verlaagt. Als je het geheugen onder volt clockt het blijkbaar beter over en minder snel artifacts
offtopic:
waar kun je de voltages intellen dan voor de videokaart? heb je daar een speciaal tootlje voor?
waar kun je de voltages intellen dan voor de videokaart? heb je daar een speciaal tootlje voor?
Moet je door een biosflash doen... wat ook gevaren met zich mee brengt...WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:43:
[...]
offtopic:
Bios flashen bij gpus doe ik zelf niet... (zoek maar eens hier op got... zijn heel veel kaarten al mee overleden

Atitool gebruik ik hiermee kun je overclocken en arti scannen. Bij de laatste versie kun je dus ook de voltage's regelen en de temp's uitlezen, zodat je niet te ver gaat. Even googlen succes
ja daar ben ik zelf ook niet voor. ik heb al een keer mn geheugen gemold door te ver klokken zonder heatsinkjes (de kaart was al wat ouder maar nog niet aan zn eind, na mijn ingreep dus wel)ixl85 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:03:
[...]
Moet je door een biosflash doen... wat ook gevaren met zich mee brengt...
Bios flashen bij gpus doe ik zelf niet... (zoek maar eens hier op got... zijn heel veel kaarten al mee overleden)
ik klok met ATI tool of met riva tuner, en thats it. om die halve fps meer ga ik geen moeilijkheden oproepen
hmm dan ligt het wel meer voor de hand het te gaan gebruiken, dus je zegt geheugen undervolten? nouja ondervolt wil ik nog wel es proberen, maar ik hoef niet het maximale uit mn kaart te halen, (gaat van de levensduur af)DrumandBass schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:58:
Atitool gebruik ik hiermee kun je overclocken en arti scannen. Bij de laatste versie kun je dus ook de voltage's regelen en de temp's uitlezen, zodat je niet te ver gaat. Even googlen succes
maar genoeg offtopic hier
trouwens DrumandBass jij had je EK blok bij caseking weg? hoelang duurde het na overmaking dat het blok verzonden was? en hoelang deed de post erover.
[ Voor 37% gewijzigd door Bulls op 30-08-2006 10:03 ]
3/8'' slangpilaren op de hydor L30 gemonteerd via speciale converters naar 1/4'', ook de radiator aangepakt met dezelfde slangpilaren en dit lijkt een erg goede combi te zijn met de tygon slang en de swiftech storm en mcw-60 vga.WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:21:
[...]
1/2" slang neem ik aan. en high flow blokken?
De reden waarom ik ontlucht met de deksel op m'n reservoir is omdat het anders tegen mijn moederbord aansputtert

is dat niet jammer van de flow? als je overal van die dikke slangen gebruikt, en ook van de zelfde maar koelblokken hebt, dat het dan jammer is dat je veel van die bottlenecks hebt. volgensmij kun je in de hydor pomp speciale grotere fittingen draaien. de radiator word een ander verhaalthabazzman schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:19:
[...]
3/8'' slangpilaren op de hydor L30 gemonteerd via speciale converters naar 1/4'', ook de radiator aangepakt met dezelfde slangpilaren en dit lijkt een erg goede combi te zijn met de tygon slang en de swiftech storm en mcw-60 vga.
De reden waarom ik ontlucht met de deksel op m'n reservoir is omdat het anders tegen mijn moederbord aansputtert
Bij mij duurde het nog 5 dagen nadat het geld was overgemaakt. Maar ik bestel wel vaker vanuit duitsland en het kan soms best raar lopen. kwa tijden dan.
Ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegdWSaeNoTSoCK schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:23:
[...]
is dat niet jammer van de flow? als je overal van die dikke slangen gebruikt, en ook van de zelfde maar koelblokken hebt, dat het dan jammer is dat je veel van die bottlenecks hebt. volgensmij kun je in de hydor pomp speciale grotere fittingen draaien. de radiator word een ander verhaal

Mja de flow is verder meer dan goed, zoals je ziet op het eerste plaatje bovenaan deze pagina zie je hoe ver het water opspuit in het reservoir, dat lijkt me meer dan voldoende voor de storm en MCW. Toch .. ?
[ Voor 21% gewijzigd door PassieWassie op 30-08-2006 10:43 ]
Dit topic is gesloten.