Life is complicated
@hierboven
..uuh ok ^^
hoop dat t allemaal gaat lukken
@Renumeration
Waar heb jij die slangenhouders/klemmen gehaald die je op je rad hebt geplakt om je slangen vast te houden, vind ik mooie dingentjes wil ik ook
haha
hier nog wat pic's, ik heb de rad+fans nou aan de kast en grill vast hangen met 4 imbusjes, dit is opzich al genoeg om alles naar boven te houden maar we willen natuurlijk álle gaten gebruiken !
Ik denk wel dat ik bij die twee voorst en twee achterste (die normaal iets groter zijn dan die gaten voor de fans, die zijn namelijk M3) gewoon twee blinde (zonder functie) zilverkleurige imbusjes erin draai. Ik vind het toch wel iets hebben die zilvere imbusjes, see for yourself:

Rad+fans aan kast en grill met 4 zilverkleurige M4 imbusjes ..best recht gezaagd als je het mij zo vraagt

En 'n fototje van achter, ziet er nog steeds best recht gezaagd uit !!

dit gaat dus verdwijnen, wat wel handig is voor m'n fanduct, de BI GT met die fans eraan komt precies tot die bovenste rand. Dat wordt makkelijk zagen
Vandaag ga ik m'n extra blokjes bestellen, aan de fan duct werken, naar de kapper, nog 'n beetje aan m'n fanduct werken en dan waarschijnlijk 'n pilsje pakken:P
..uuh ok ^^
@Renumeration
Waar heb jij die slangenhouders/klemmen gehaald die je op je rad hebt geplakt om je slangen vast te houden, vind ik mooie dingentjes wil ik ook
hier nog wat pic's, ik heb de rad+fans nou aan de kast en grill vast hangen met 4 imbusjes, dit is opzich al genoeg om alles naar boven te houden maar we willen natuurlijk álle gaten gebruiken !

Rad+fans aan kast en grill met 4 zilverkleurige M4 imbusjes ..best recht gezaagd als je het mij zo vraagt

En 'n fototje van achter, ziet er nog steeds best recht gezaagd uit !!

dit gaat dus verdwijnen, wat wel handig is voor m'n fanduct, de BI GT met die fans eraan komt precies tot die bovenste rand. Dat wordt makkelijk zagen
Vandaag ga ik m'n extra blokjes bestellen, aan de fan duct werken, naar de kapper, nog 'n beetje aan m'n fanduct werken en dan waarschijnlijk 'n pilsje pakken:P
[ Voor 6% gewijzigd door Pilske op 18-08-2006 09:15 . Reden: dubbele image :P ]
Ik heb de Alphacool NeXxos Pro (dus niet de light versie met die plexi-top) Bij mij heb ik absoluut geen last van flowkillers dus ik neem aan dat dat niet zo is.waterking schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:11:
Vandaag 17-8-2006 is mijn frigus vga blokje overleden.
Bovenop mijn audigy 2zs lag allemaal water
Nu moet ik op zoek naar een nieuw blokje.
ik heb al zitten kijken naar zo'n full cover waterblok van alphacool, weet iemand hier of dit een flowkiller is ?
Zal zonde zijn als je er later achterkomt terwijl je net wilt knallen als je je blokjes binnen hebt. Ik zou ze toch ff aansluiten op een andere pc of iets... want het maakt echt een wereld van verschil kan ik je zeggen.Pilske schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:36:
nouja jongens opzicht maakt het niet zoveel uit op het moment hoe om ik ze zet wat de fans worden toch nog lang niet aangesloten (niet tot ik m'n nieuwe WC blokjes heb..)
Psst: waar jij ook je rad en grill hebt gehaald denk ik:P slangenhouders/klemmenPilske schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:14:
@Renumeration
Waar heb jij die slangenhouders/klemmen gehaald die je op je rad hebt geplakt om je slangen vast te houden, vind ik mooie dingentjes wil ik ookhaha
oei beschamendRenumeration schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:14:
[...]
Zal zonde zijn als je er later achterkomt terwijl je net wilt knallen als je je blokjes binnen hebt. Ik zou ze toch ff aansluiten op een andere pc of iets... want het maakt echt een wereld van verschil kan ik je zeggen.
[...]
Psst: waar jij ook je rad en grill hebt gehaald denk ik:P slangenhouders/klemmen
Die zilveren imbusjes zien er inderdaad niet verkeerd uit. Eigenlijk wel een mooi contrast.
Kast is ook erg mooi afgewerkt trouwens.
Kast is ook erg mooi afgewerkt trouwens.
Tnx, miss ooit een keer voor zo'n zalman ding kijken gelukkig heb ik op mijn fans een aanRenumeration schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:11:
[...]
Dan werkt je fancontroller via PWM (Pulse-Width-Modulation). Dan geeft hij strom met pulsen zoals 12-0-12-0-12-0 volt. En dan gaat de fan piepen of brommen afhankelijk van merk/type.
Er zijn een aantal fancontrollers die via de oude manier de fan's aansturen Dit zij de Zalman Fanmate 2 (de 5,25" fancontroller van Zalman niet)
En de Akasa Fan Control Pro http://www.azerty.nl/prod...-control-pro-diverse.html
Heb ik tijdje geleden hetzelfde gehad. Na veel uitzoek werk met een franse review site (kon hem niet zo snel vinden) kwam ik daarachter. De meeste fancontrollers sturen ze aan via PWM. Minder warmte.
en uit knop gemaakt zodat ik ze als ik ze zat ben uit kan zetten
Nou het hangt, ik heb nog even de fans getest op de radiator met fangrill erop maar ik hoor ze toch echt niet
..
hier zijn wat fototjes van hoe het er nu bijhangt en extra info enzo ^^:

Binnen voor .. ofzo jullie snappen wel waar die foto is gemaakt

Van de zijkant .. moet de stroom enzo nog aansluiten .. maar er zit nog geen voeding in

Klaaaar !
ik vind die zilverkleurige imbusjes wat meer hebben dan die zwarte dus die zwarte komen er niet meer.. 'n beetje meer BLING if you know what I mean ..
Ohw net ook nog bij pc-cooling.de 'n bestelling geplaatst 6,50 verzendkosten naar nederland (tenminste ik heb nog niks gehoord dat het meer gaat kosten en ik heb gewoon verzending naar mn thuis adres gekozen dussen..)
Watercool Heatkiller 2.5 S939
Mips A8N-SLI Mosfet koeler
Mips A8N-SLI Chipset koeler
In spanning wachten wij af .. ^^
hier zijn wat fototjes van hoe het er nu bijhangt en extra info enzo ^^:

Binnen voor .. ofzo jullie snappen wel waar die foto is gemaakt

Van de zijkant .. moet de stroom enzo nog aansluiten .. maar er zit nog geen voeding in

Klaaaar !
Ohw net ook nog bij pc-cooling.de 'n bestelling geplaatst 6,50 verzendkosten naar nederland (tenminste ik heb nog niks gehoord dat het meer gaat kosten en ik heb gewoon verzending naar mn thuis adres gekozen dussen..)
Watercool Heatkiller 2.5 S939
Mips A8N-SLI Mosfet koeler
Mips A8N-SLI Chipset koeler
In spanning wachten wij af .. ^^
Dat ziet er strak uit Pilske.
De kleurencombinaties komen ook allemaal goed uit de verf. Waar ga je trouwens de voeding plaatsen?
uuhm gewoon op de plaats waar die hoort ^^ is iets minder dan 12 cm onder de radiator
anders pastte er nog 'n fannetje tussen
Luxeprobleem.Pilske schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:53:
uuhm gewoon op de plaats waar die hoort ^^ is iets minder dan 12 cm onder de radiatoranders pastte er nog 'n fannetje tussen
Een paar fotos van mijn setup. Ik weet dat het aardig rommelig is in de kast maar heb nog niet de kans gehad om alles netjes weg te werken.
Zoals je kan zien heb ik de pomp achter de kast staan omdat er geen ruimte is in de kast.
Er zitten nu 5 120mm fans in de kast, waarvan ik er 4 uit kan zetten met zalman controller.
De fan met lad zit erg macgyver vast op dit moment, (ductape werkt altijd:D), maarja komt allemaal nog wel goed
.
[klik voor een iets grotere versie]

Edit:
Euh ja het is de Thermaltake Bigwater 735. Even ter zelfverdiging:
Dit was een budget overweging. Het liefts had ik alles los gekocht/zelf samen gesteld. Maar dan kwam ik al snel op 200+ euro
Dat geld heb ik jammergenoeg nog even niet.
En ik ben best wel tevreden over de kwaliteit van de thermaltake spullen. De slangen zijn alleen wat minder.
Zoals je kan zien heb ik de pomp achter de kast staan omdat er geen ruimte is in de kast.
Er zitten nu 5 120mm fans in de kast, waarvan ik er 4 uit kan zetten met zalman controller.
De fan met lad zit erg macgyver vast op dit moment, (ductape werkt altijd:D), maarja komt allemaal nog wel goed
[klik voor een iets grotere versie]

Edit:
Euh ja het is de Thermaltake Bigwater 735. Even ter zelfverdiging:
Dit was een budget overweging. Het liefts had ik alles los gekocht/zelf samen gesteld. Maar dan kwam ik al snel op 200+ euro
En ik ben best wel tevreden over de kwaliteit van de thermaltake spullen. De slangen zijn alleen wat minder.
[ Voor 14% gewijzigd door sajoku op 19-08-2006 15:16 ]
Anoniem: 103524
Ik kon me niet inhouden vandaar wat pics van mijn watergebeuren.
http://www.teikskuh.nl/prive/case1.jpg
http://www.teikskuh.nl/prive/case2.jpg
http://www.teikskuh.nl/prive/case3.jpg
http://www.teikskuh.nl/prive/case4.jpg
Kaart wel wat krom gebogen door een voor mij onduidelijke reden, een sateprikker als stut zou kunnen.
http://www.teikskuh.nl/prive/case5.jpg
http://www.teikskuh.nl/prive/case6.jpg
Compleet, nu dicht met panel
http://www.teikskuh.nl/prive/case7.jpg
6 blokken in de loop met een Eheim 1048 is goed te doen, alleen het mosfetblok rechtsboven is een aanvulling zonder resultaat, de temperatuur van de pw is nagenoeg hetzelfde gebleven. @vandread klopt helemaal wat je verteldde over de sensor.
http://www.teikskuh.nl/prive/case1.jpg
http://www.teikskuh.nl/prive/case2.jpg
http://www.teikskuh.nl/prive/case3.jpg
http://www.teikskuh.nl/prive/case4.jpg
Kaart wel wat krom gebogen door een voor mij onduidelijke reden, een sateprikker als stut zou kunnen.
http://www.teikskuh.nl/prive/case6.jpg
Compleet, nu dicht met panel
http://www.teikskuh.nl/prive/case7.jpg
6 blokken in de loop met een Eheim 1048 is goed te doen, alleen het mosfetblok rechtsboven is een aanvulling zonder resultaat, de temperatuur van de pw is nagenoeg hetzelfde gebleven. @vandread klopt helemaal wat je verteldde over de sensor.
edit:
Extra foto toegevoegd.
Extra foto toegevoegd.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 19-08-2006 18:10 ]
Dat is handig... je fans het stof in je stoffilter laten blazen
Die 2 120ers zuigen van de radiator af zodoende word de lucht naar beneden getrokken door de filters heen...Vandread schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:09:
Dat is handig... je fans het stof in je stoffilter laten blazen
Misschien dat ik hier meer geluk heb
Ik ben op zoek naar een waterblok voor op mijn x1600xt. Ik heb er nu wel al een opzitten maar die gaat met 2 scroeven vast. Ik wil een blok dat ik gewoon met 4 schroeven vast kan zetten omdat dit beter werkt. Weet iemand of er een blok is (liefst koper/plexi) dat er op past?
Je zou even kunnen kijken of de afstand tussen de 4 gaten even groot is als bij een X1800/X1900. Ik heb hier nog een blokkie liggen dat op 6800/7800/7900 en 1800/1900 kaarten past. Als ik zo op google naar afbeeldingen van de kaart kijk denk ik dat de afstand het zelfde is maar ik weet het niet zeker.R-O-Y schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:25:
Misschien dat ik hier meer geluk hebIk ben op zoek naar een waterblok voor op mijn x1600xt. Ik heb er nu wel al een opzitten maar die gaat met 2 scroeven vast. Ik wil een blok dat ik gewoon met 4 schroeven vast kan zetten omdat dit beter werkt. Weet iemand of er een blok is (liefst koper/plexi) dat er op past?
Meet anders even de afstand tussen de gaten dan kan ik kijken of mijn blokje past.
Dan ga ik het ook maar proberen met m'n eheim 1048je .. even omspoelen met demi water ofzo, iig dat wat puur H20 is en dan zo'n kant en klare Innovatek dinges protect erin (ze zeggen dat dat goed werkt als je blokken hebt van verschillende materialen ..).Anoniem: 103524 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:39:
...
Magoed ik wil m'n nieuwe blokjes .. m'n Heatkiller en die Mips
Nice case btw !
Dat innovatek goedje heeft hier een goede werking, nadat ik bij een bouwmarkt gewoon autorad.vloeistof deedt inbrengen en wat veranderingen in de rig qua blokken kan ik nu beide stoffen afwegen aan elkaar. Innovatek neemt de warmte denk ik sneller op dan wat er met gewoon autorad.vloeistof gebeurd.Resultaat een 3 graden van de temps af. Plus het feit dat ik nog geen ratelent geluid ontvang van de pomp door overbelast zijn.Pilske schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:00:
[...]
Dan ga ik het ook maar proberen met m'n eheim 1048je .. even omspoelen met demi water ofzo, iig dat wat puur H20 is en dan zo'n kant en klare Innovatek dinges protect erin (ze zeggen dat dat goed werkt als je blokken hebt van verschillende materialen ..).
Magoed ik wil m'n nieuwe blokjes .. m'n Heatkiller en die Mips![]()
Nice case btw !
hehe k, was lastig te zienAnoniem: 103524 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:16:
[...]
Die 2 120ers zuigen van de radiator af zodoende word de lucht naar beneden getrokken door de filters heen...
Denk alleen dat ik het andersom zou doen, lijkt me wat natuurlijker, warme lucht stijgt op enzo
Uit een ander topic bleek dat de montage gaten van een x1900 53*53mm is en van een x1600 43*43mm. Dat gaat dus helaas niet passenPilatuS schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:32:
[...]
Je zou even kunnen kijken of de afstand tussen de 4 gaten even groot is als bij een X1800/X1900. Ik heb hier nog een blokkie liggen dat op 6800/7800/7900 en 1800/1900 kaarten past. Als ik zo op google naar afbeeldingen van de kaart kijk denk ik dat de afstand het zelfde is maar ik weet het niet zeker.
Meet anders even de afstand tussen de gaten dan kan ik kijken of mijn blokje past.
Deze week heb ik een nieuw systeem gebouwd met de waterkoeling die ik al had. Het probleem is dat het geheugen van m'n XFX 7900GT 256MB erg warm wordt, zodat ik de heatsinks bijna niet meer kan vastpakken met m'n hand.

Op de site van Zalman staat een geheugenkoelblokje (ZM-GWB3), wat volgens mij net uit is. Heeft iemand hier ervaring mee, of informatie waar je het kunt krijgen?

Op de site van Zalman staat een geheugenkoelblokje (ZM-GWB3), wat volgens mij net uit is. Heeft iemand hier ervaring mee, of informatie waar je het kunt krijgen?

ik weet niet waar je dat blok kunt kopen, maar ik moet ff zeggen:
Heel strak blok, ben wel benieuwd of het goed werkt.. en naja de kleur vind ik jammer maar das persoonlijk, zelfs met die kleur vind ik het nog stoer uitzien ..
Heel strak blok, ben wel benieuwd of het goed werkt.. en naja de kleur vind ik jammer maar das persoonlijk, zelfs met die kleur vind ik het nog stoer uitzien ..
Klik! Als het blokje goed presteerd is het mooi meegenomen voor die prijs (€30,90). Ben wel benieuwd, ik hoop dat je hem aanschaft en ons een mini-review kunt verschaffen
.
[CiP] Le Régional Built To Last.
Hij bedoeld t ZM-RWB1 stuk
voor de geheugen modules, die bij FH is alleen dat ding voor op de core en 8 losse geheugen koel dingen .. die de poster al heeft en die tering heet werden
Jammer dat er alleminium in het blok zit, geef mij dan maar een ander blok.
Edit: Ik had nog een vraagje ik wil waarschijnlijk van case veranderen en dus gaat me waterkoeling over.
Ik gebruik nu pvc 10/8 werkt perfect maar om het echt mooi te maken wil ik een paar kleine bochten maken wat met pvc niet lukt dan worden de bochten wat groter.
Kan ik voor die paar bochten tygon gebruiken en rest pvc houden of moet alles dan tygon zijn?
Dit vraag ik omdat ik hier nog wat meters pvc heb en ik het best vind werken.
Edit: Ik had nog een vraagje ik wil waarschijnlijk van case veranderen en dus gaat me waterkoeling over.
Ik gebruik nu pvc 10/8 werkt perfect maar om het echt mooi te maken wil ik een paar kleine bochten maken wat met pvc niet lukt dan worden de bochten wat groter.
Kan ik voor die paar bochten tygon gebruiken en rest pvc houden of moet alles dan tygon zijn?
Dit vraag ik omdat ik hier nog wat meters pvc heb en ik het best vind werken.
[ Voor 75% gewijzigd door DJ-Promo op 19-08-2006 22:50 ]
Ik wilde alleen even melden dat ik eindelijk van mijn ratelende Hydor L20 pomp af ben. Na nu al 2 maanden geteisterd te zijn door een stille computer met een ratelende pomp heb ik eindelijk de oplossing gevonden: Longlife Coolant G12+ koelvloeistof gebruiken ipv demi-water met toevoegingen. Na het vervangen van het koelwater duurde het misschien nog 5 minuten voordat het ratelen weg was, maar nu is m'n pomp compleet stil!
het mooie ervan is dat de vloeistof ook tegen corrosie en kalkaanslag beschermt, en daar bovenop nog een leuk donkerpaars kleurtje heeft. Ik had nooit gedacht dat het zo'n verschil zou zijn, maar ik raad iedereen aan een goeie koelvloeistof als koelwater te gebruiken daar de temperatuur geen verschil maakt (wellicht zelfs een graadje beter) maar de geluidsoverlast verdwijnt! Eindelijk weer rustig downloaden onder het slapen..

het mooie ervan is dat de vloeistof ook tegen corrosie en kalkaanslag beschermt, en daar bovenop nog een leuk donkerpaars kleurtje heeft. Ik had nooit gedacht dat het zo'n verschil zou zijn, maar ik raad iedereen aan een goeie koelvloeistof als koelwater te gebruiken daar de temperatuur geen verschil maakt (wellicht zelfs een graadje beter) maar de geluidsoverlast verdwijnt! Eindelijk weer rustig downloaden onder het slapen..

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b
Ik zie aan je specs dat jij ook een 7900GT hebt. Heb je het geheugen hiervan ook watergekoelt?Pilske schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:40:
Hij bedoeld t ZM-RWB1 stukvoor de geheugen modules, die bij FH is alleen dat ding voor op de core en 8 losse geheugen koel dingen .. die de poster al heeft en die tering heet werden
EDIT:
Ik kan ze zelf niet vinden, maar zijn er meer blokken zoals deze van Zalman voor het videokaart geheugen?
[ Voor 12% gewijzigd door Me_Again op 20-08-2006 13:58 ]
Uhm, ik wil het volgende bewerkstelligen.
Mijn blokken hebben de maat 1/4 8/10, graag zou ik naar tygon slang gaan met de binnendiameter 10mm en de buitenmaat 15mm
Ik heb pilaren gezien die zouden moeten gaan, maar in hoeverre is dit rendabel? Vormen de openingen van de blokken weerstand bij de 10mm binnenmaat? Of is de 10mm binnen alleen functioneel bij 1/8 pilaren...
Mijn blokken hebben de maat 1/4 8/10, graag zou ik naar tygon slang gaan met de binnendiameter 10mm en de buitenmaat 15mm
Ik heb pilaren gezien die zouden moeten gaan, maar in hoeverre is dit rendabel? Vormen de openingen van de blokken weerstand bij de 10mm binnenmaat? Of is de 10mm binnen alleen functioneel bij 1/8 pilaren...
zoiets:Me_Again schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:50:
[...]
Ik zie aan je specs dat jij ook een 7900GT hebt. Heb je het geheugen hiervan ook watergekoelt?
EDIT:
Ik kan ze zelf niet vinden, maar zijn er meer blokken zoals deze van Zalman voor het videokaart geheugen?

Dit is de Innovatek Coolmatic G70 rev 2.0, ala 80 euro in deutschland.. ze verkopen 'm ook bij Freezinghardware hoor
Koelresultaten, uitermate goed
vraag maar raak als je meer wil wete
*edit* natuurlijk over de ram chippies
[ Voor 10% gewijzigd door Pilske op 20-08-2006 14:26 ]
ik heb voor de grap me Zalman ZM-NWB1 chipset waterblokje opengeschroeft. Van binnen is hij helemaal leeg, geen koelribgedoe ofzo. Ook past hij niet op een Asus A8N-SLI deluxe mobo zonder em aan te passen, anders komt hij tegen een condensator en een spoeltje aan!
End of Transmission
Ik weet dat er nog andere blokjes zijn voor alleen het geheugen vd videokaart maar de makers willen hem niet verkopen. Als ik de sites ooit nog eens tegenkom dan zal ik de link posten!
edit: http://www.viscool.com/?page=prod&pol=20
dan onderaan!
Ze staan al een paar maanden niet te koop, zien er wel grappig uit!
edit: http://www.viscool.com/?page=prod&pol=20
dan onderaan!
Ze staan al een paar maanden niet te koop, zien er wel grappig uit!
[ Voor 26% gewijzigd door Slitch op 20-08-2006 14:49 . Reden: link gevonden ]
En dus ? De meeste mensen hier wisten allang dat het nogal lastig is om 'n chipset blokje voor 'n asus A8N-SLI (deluxe) moederbord te krijgen. Ik heb er zelfs 'n innovatek Chip-O-Matic ofzo opzitten, en m'n Mips A8N-sli chipset freezer zit nu ergens in duitsland op de post.Chesta schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:35:
ik heb voor de grap me Zalman ZM-NWB1 chipset waterblokje opengeschroeft. Van binnen is hij helemaal leeg, geen koelribgedoe ofzo. Ook past hij niet op een Asus A8N-SLI deluxe mobo zonder em aan te passen, anders komt hij tegen een condensator en een spoeltje aan!
En dat van die koelribben die ontbreken, het ziet er ook niet echt uit als 'n high end koelblok. Maar aan de andere kant heeft 'n chipset blokje ook niet zoveel koelribben nodig omdat de chipset niet zoveel warmte maakt ..
Hoe verklaar je anders het feit dat je het originele koelblokje hebt vervangen? Lol! De nForce 4 chipset is een hittemonster man. Als hij niet zoveel warmte produceerde had je hem ook wel passief moeten kunnen koelen met bv een Zalman NB47 blokje (veel succes daarmeePilske schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:51:
[...]
En dat van die koelribben die ontbreken, het ziet er ook niet echt uit als 'n high end koelblok. Maar aan de andere kant heeft 'n chipset blokje ook niet zoveel koelribben nodig omdat de chipset niet zoveel warmte maakt ..
[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 20-08-2006 15:09 ]
Dat is wel interessant; je ratel is verdwenen door een dikkere (neem ik aan?) koelvloeistof te gebruiken? Benieuwd of het op termijn ook blijft werken, laat dat zeker even weten.les_paulde schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:39:
Ik wilde alleen even melden dat ik eindelijk van mijn ratelende Hydor L20 pomp af ben. Na nu al 2 maanden geteisterd te zijn door een stille computer met een ratelende pomp heb ik eindelijk de oplossing gevonden: Longlife Coolant G12+ koelvloeistof gebruiken ipv demi-water met toevoegingen. Na het vervangen van het koelwater duurde het misschien nog 5 minuten voordat het ratelen weg was, maar nu is m'n pomp compleet stil!![]()
Wordt je pomp ook warmer door de extra frictie?
[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 20-08-2006 15:22 ]
Ik heb 'm vervangen omdat ik m'n cpu ging waterkoelen .. anders zou ik er wel 'n passief blokje op durven zetten aangezien die dan genoeg lucht krijgt van de proc en daarbij heb ik die irritante fan verwiseld voor 'n waterblokje omdat die lawaai maakte ...aramdin schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:08:
[...]
Hoe verklaar je anders het feit dat je het originele koelblokje hebt vervangen? Lol! De nForce 4 chipset is een hittemonster man. Als hij niet zoveel warmte produceerde had je hem ook wel passief moeten kunnen koelen met bv een Zalman NB47 blokje (veel succes daarmee!)
verklaring genoeg
*edit* ok ok ik zal niet gaan ontkennen dat het 'n hittemonster is, maar hij kan ook goed gekoeld worden met n blokje zonder ribben
Updateje van mn eigen kast.. ik ben nu begonnen met de fanduct te zagen, en GVD wat gaat dat lastig met n decoupeerzaag in plexiglas
[ Voor 31% gewijzigd door Pilske op 20-08-2006 16:50 ]
Tip: plak aan beide kanten van de plaat schilderstape, hierdoor zal het plexiglas/zaagje niet zo snel warm worden en zaag je er met gemak doorheen. (echt waar, een wereld van verschilPilske schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:40:
[...]
Updateje van mn eigen kast.. ik ben nu begonnen met de fanduct te zagen, en GVD wat gaat dat lastig met n decoupeerzaag in plexiglasmaar ik vertik het om de figuurzaag te pakken ..
iig heb ik het bovenstuk en onderstuk al klaar .. nou moet ik nog de zijkanten uitzagen
en 'n "frontje" .. gelukkig dus nog maar 3 stukken
.. en ik heb nog genoeg van de plaat over om die drie dingen te zagen ..
net echt 20 centimeter verneukt om te oefenen met hoe te zagen ..
shit waarom lees ik hier ook niet sneller, ik zat vooraf nog te denken om schilderstape te gebruiken, maar ik had geen zin in al dat geplakMF schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:53:
[...]
Tip: plak aan beide kanten van de plaat schilderstape, hierdoor zal het plexiglas/zaagje niet zo snel warm worden en zaag je er met gemak doorheen. (echt waar, een wereld van verschil)

Heb er hier ook eentje, maar ik heb geen backplate. Zal dit een probleem opleveren of kan ik ook gewoon een stukje plexiglas uitzagen en dat als backplate gebruiken?Pilske schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:22:
[...]
zoiets:
[afbeelding]
Dit is de Innovatek Coolmatic G70 rev 2.0, ala 80 euro in deutschland.. ze verkopen 'm ook bij Freezinghardware hoor.
[...]
Die dingen hebben geen backplate dacht ik. Tenminste: Mijn innovatekblok heeft geen backplate terwijl dat toch geen klein blokje is (6600 GT AGP).
Klopt bij die voor de 6600GT hoort er geen bij te zitten, bij die voor m'n 7900GT wel .. weet ook niet precies waarom volgens mij om de kaart zelf mechanisch te ontlasten. Dus dat hij niet ineens doormidden breekt. En dat blok voor de 6600GT was 'n stuk lichter dan die voor m'n 7900GT (op het gevoel ..)TEAMIKKE schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:46:
Die dingen hebben geen backplate dacht ik. Tenminste: Mijn innovatekblok heeft geen backplate terwijl dat toch geen klein blokje is (6600 GT AGP).
Updateje van mn kast:
IK HAAT PLEXIGLAS
Maar goed ik probeer nou eerst nog de gezaagde delen 'n beetje met lijm 'n vorm te geven en als het dan echt wanhopig mislukt gooi ik dat plexiglas lekker weg en maak ik die fanduct van karton
[quote]Pilske schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:04:
[...]
Klopt bij die voor de 6600GT hoort er geen bij te zitten, bij die voor m'n 7900GT wel .. weet ook niet precies waarom volgens mij om de kaart zelf mechanisch te ontlasten. Dus dat hij niet ineens doormidden breekt. En dat blok voor de 6600GT was 'n stuk lichter dan die voor m'n 7900GT (op het gevoel ..)
Het geval bij mij 6600GT buigvorm opgevallen...Ik denk dat je daarom met de backplate moeten wezen.
[...]
Klopt bij die voor de 6600GT hoort er geen bij te zitten, bij die voor m'n 7900GT wel .. weet ook niet precies waarom volgens mij om de kaart zelf mechanisch te ontlasten. Dus dat hij niet ineens doormidden breekt. En dat blok voor de 6600GT was 'n stuk lichter dan die voor m'n 7900GT (op het gevoel ..)
Het geval bij mij 6600GT buigvorm opgevallen...Ik denk dat je daarom met de backplate moeten wezen.
@Trenner:
Wat bedoel je precies ?
Updateje van mijn PC:
Ik heb dat verdomde plexiglas lekker bij het afval gegooid en van karton in 10 minuten dit gefabriceerd:

Ziet ook nog goed genoeg uit vind ik
en het was tenminste 'n STUK makkelijker dan met plexiglas .. misschien dat ik dit nog wel ooit als mal gebruik voor 'n plexiglas versie hiervan, maar dan moet eerst m'n zelfbeheersing terugkeren. Ik werd echt helemaal gek van dat plexiglas, heb er 4 vingers mee opengehaald het splinterde bij iedere manier die ik probeerde .. grrr ik werd echt helemaal gek !
magoed nu heb ik dit:

Morgen even 'n laagje verf eroverheen (zwart) en dan ziet het strak uit denk ik
Wat bedoel je precies ?
Updateje van mijn PC:
Ik heb dat verdomde plexiglas lekker bij het afval gegooid en van karton in 10 minuten dit gefabriceerd:

Ziet ook nog goed genoeg uit vind ik

Morgen even 'n laagje verf eroverheen (zwart) en dan ziet het strak uit denk ik
Ik bedoel te zeggen dat je met een backplate beter af bent dan zonder, dit doordat een kaart nogal snel gaat buigen...
Probeer het anders met hout ofzo en dat schilderen. Stuk steviger dan karton lijkt me.Pilske schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:00:
@Trenner:
Wat bedoel je precies ?
Updateje van mijn PC:
[afbeelding]
Ziet ook nog goed genoeg uit vind iken het was tenminste 'n STUK makkelijker dan met plexiglas .. misschien dat ik dit nog wel ooit als mal gebruik voor 'n plexiglas versie hiervan, maar dan moet eerst m'n zelfbeheersing terugkeren. Ik werd echt helemaal gek van dat plexiglas, heb er 4 vingers mee opengehaald het splinterde bij iedere manier die ik probeerde .. grrr ik werd echt helemaal gek !
magoed nu heb ik dit:
[afbeelding]
Morgen even 'n laagje verf eroverheen (zwart) en dan ziet het strak uit denk ik![]()
mwah .. dit karton is ook best stevig .. is gewoon die doos waar mn radiator inzat + 'n heleboel schilderstape. magoed zoals ik al zei, misschien gebruik ik het laterna als mal. Misschien wordt het dan van hout, misschien plexi, misschien zelfs uuuh ja kweet niet...Ruud... schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:38:
[...]
Probeer het anders met hout ofzo en dat schilderen. Stuk steviger dan karton lijkt me.
Pilske Als je plexi gaat zagen zorg dan dat je een stevige ondergrond hebt zodat het niet kan gaan klapperen. Verder als je plexi gaat zagen heb ik een heel handige tip voor je die maar weinig mensen weten 
Voor gladde randjes (dus niet dof maar dat je er doorheen kunt kijken) moet je tijdens het zagen iets van zonnebloem olie erbij doen. Dus als je zaagt btje olie bij het zaagblad en het zagen gaat veel netter en mooier
Voor gladde randjes (dus niet dof maar dat je er doorheen kunt kijken) moet je tijdens het zagen iets van zonnebloem olie erbij doen. Dus als je zaagt btje olie bij het zaagblad en het zagen gaat veel netter en mooier
Ik heb onlangs zelf een processorblokje gemaakt, en ik heb de koper en plexi aan elkaar gezet (geklemd tussen bankschroef) met doorzichtige sanitaire silicone, dat ging 3 weken goed, tot er vandaag druppels vantussen het koper en de plexi kwamen (wss mobo & proc kaput
), dus zal ik het blokje opnieuw moeten lijmen.
Maar met wat ? Iemand tips ?

[ Voor 9% gewijzigd door Ward Vr op 21-08-2006 17:52 ]
thanks .. ik had wel 'n stevige ondergrond (aan beide kanten van de zaaglijn) maar de stukken schoten er gewoon vanafSlitch schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:40:
Pilske Als je plexi gaat zagen zorg dan dat je een stevige ondergrond hebt zodat het niet kan gaan klapperen. Verder als je plexi gaat zagen heb ik een heel handige tip voor je die maar weinig mensen weten
En bedankt voor die tip, zal 'm zeker onthouden voor de volgende keer dat ik plexi ga zagen !
Ik zou een O ring gebruiken en in de hoeken de boel vast schroeven. Bijna alle koper/plexi blokken gebruiken die manier.Ward Vr schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:50:
Ik heb onlangs zelf een processorblokje gemaakt, en ik heb de koper en plexi aan elkaar gezet (geklemd tussen bankschroef) met doorzichtige sanitaire silicone, dat ging 3 weken goed, tot er vandaag druppels vantussen het koper en de plexi kwamen (wss mobo & proc kaput), dus zal ik het blokje opnieuw moeten lijmen.
Dus zoals op het volgende plaatje.

Ongeveer een jaar terug ben ik begonnen met mijn eerste waterkoel setje. Langzamerhand uitgebreid tot een compleet set. Twee weken geleden heb ik een nieuw systeem gekocht en uiteraard m'n oude waterkoeling weer ingebouwd, plus een paar nieuwe onderdelen. Het bestaat uit een combinatie van de Thermaltake BigWater 735, tweede TT Radiator, en Zalman NB en VGA koelblok.
Hier een paar foto's:

Hier een paar foto's:

Heb je hier tygon 3/8 gebruikt?Me_Again schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:56:
Ongeveer een jaar terug ben ik begonnen met mijn eerste waterkoel setje. Langzamerhand uitgebreid tot een compleet set. Twee weken geleden heb ik een nieuw systeem gekocht en uiteraard m'n oude waterkoeling weer ingebouwd, plus een paar nieuwe onderdelen. Het bestaat uit een combinatie van de Thermaltake BigWater 735, tweede TT Radiator, en Zalman NB en VGA koelblok.
Hier een paar foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 21-08-2006 20:02 ]
ff best wel een offtopic vraag, maar wat voor vga heb je ?Me_Again schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:56:
ik heb het albij meerdere mensen gezien zo'n xfx kaart met een zwart sier randje
maar welke kaart het nou precies is
het is een xfx 7900GT ziet www.xfxforce.com staat ertussen, ik heb 'm ook gezienharrald schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:06:
[...]
ff best wel een offtopic vraag, maar wat voor vga heb je ?
ik heb het albij meerdere mensen gezien zo'n xfx kaart met een zwart sier randje
maar welke kaart het nou precies is
edit: om precies te zijn: XFX GeForce 7900 GT 520M XTREME 256MB with VIVO (PV-T71G-UCE7) moet je even zoeken, bij products .. 7 series 7900 .. 7900GT en dan de tweede dacht ik
@me_again:
mooie setup, die koelvloeistof ziet er mooi uit ^^ maarehm .. WTF @ die koppelingen op je radiator
[ Voor 31% gewijzigd door Pilske op 21-08-2006 20:13 ]
Hoe heb je de pomp en reservoir gescheiden? Ik bedoel, hoe heb je de slang die ertussen zit vastgemaakt?Me_Again schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:56:
Hier een paar foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@ Trenner
Geen flauw idee of het Tygon is, volgens de verkoper is het 'benzine slang', met buitenmaat 12 mm en binnenmaat 10 mm.
@ harrald
Zoals je in mijn specs kunt zien heb ik een XFX 7900GT 256MB 470MHz core.
@ Pilske
Dat zijn bogjes, oorspronkelijk van een aquarium. Als ik de bocht alleen van slang maak, gaat het knikken. Door de DVD-speler heb ik niet zoveel ruimte, vandaar deze simpele oplossing, maar dit zie je normaal gesproken niet hoor
@ Sajoku
Mijn reservoir van de BigWater 735 ging lekken en heb ik retour gestuurd (uiteraard de koppelingen gehouden). En ja hoor! Ik kreeg een nieuwe terug met koppelingen! De slang heb ik met veel pijn en moeite om de koppeling geschoven die van pomp naar reservoir gaat. In het reservoir heb ik dezelfde soort koppeling. Het andere eind van de slang heb ik om de schroefdraadkant geschoven en vastgemaakt met een klem.
Hier kun je goed zien hoe ik het gedaan heb. Eerst had ik om het stuk slang tegen het reservoir aan geen klem. Het water kon dus gemakkelijk via de schroefdraad lekken. Maar dat was zo opgelost.

Dit is trouwens nog een 'oude' foto. Hier gingen de slangen van RAD naar CPU en VGA naar POMP knikken, dus ff vervangen
Geen flauw idee of het Tygon is, volgens de verkoper is het 'benzine slang', met buitenmaat 12 mm en binnenmaat 10 mm.
@ harrald
Zoals je in mijn specs kunt zien heb ik een XFX 7900GT 256MB 470MHz core.
@ Pilske
Dat zijn bogjes, oorspronkelijk van een aquarium. Als ik de bocht alleen van slang maak, gaat het knikken. Door de DVD-speler heb ik niet zoveel ruimte, vandaar deze simpele oplossing, maar dit zie je normaal gesproken niet hoor
@ Sajoku
Mijn reservoir van de BigWater 735 ging lekken en heb ik retour gestuurd (uiteraard de koppelingen gehouden). En ja hoor! Ik kreeg een nieuwe terug met koppelingen! De slang heb ik met veel pijn en moeite om de koppeling geschoven die van pomp naar reservoir gaat. In het reservoir heb ik dezelfde soort koppeling. Het andere eind van de slang heb ik om de schroefdraadkant geschoven en vastgemaakt met een klem.
Hier kun je goed zien hoe ik het gedaan heb. Eerst had ik om het stuk slang tegen het reservoir aan geen klem. Het water kon dus gemakkelijk via de schroefdraad lekken. Maar dat was zo opgelost.

Dit is trouwens nog een 'oude' foto. Hier gingen de slangen van RAD naar CPU en VGA naar POMP knikken, dus ff vervangen
[ Voor 20% gewijzigd door Me_Again op 21-08-2006 21:48 ]
ik weet dat je het normaal gesproken niet ziet, maar neem gewoon hoek inschroefverbindingen ?Me_Again schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:40:
@ Pilske
Mee eens, maar de koppelingen van Thermaltake (van de BigWater 735) zijn gemaakt voor slangen met 11mm buitenmaat en 10mm binnenmaat. Deze gaan erg snel knikken en heb ze vervangen voor 12/10 ipv 11/10. De koppelingen een beetje uitgevijlt. Maar als ik ze aandraai gaat de slang mee draaien, en dat heb ik nu niet
En dit was gratis hehe
Omdat er vorige keer niet op gereageerd is.
Kan ik tygon en pvc in me wc nemen omdat ik nog veel pvc heb en een paar kleine bochten wil maken en daarvoor tygon wil gebruiken.
Kan ik tygon en pvc in me wc nemen omdat ik nog veel pvc heb en een paar kleine bochten wil maken en daarvoor tygon wil gebruiken.
Waarom zou het niet kunnen? Het gaat niet oxideren, temperatuur van het koelwater wordt niet zo hoog dat de pvc buizen gaan smelten? Alleen lijkt het mij lastig om de tygon slang om de pvc buis te krijgen, volgens mij zit daar wel een centimeter verschil inDJ-Promo schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:52:
Omdat er vorige keer niet op gereageerd is.
Nee omdat de buizen dan misschien gaan verkleuren.
En nu de maat van de slangen is dan het zelfde en doe niet de slangen over elkaar ofzo
.
Is gewoon bijvoorbeeld van cpu > gpu block wat een kleine bocht moet zijn daar gebruik ik dan tygon voor.
En nu de maat van de slangen is dan het zelfde en doe niet de slangen over elkaar ofzo
Is gewoon bijvoorbeeld van cpu > gpu block wat een kleine bocht moet zijn daar gebruik ik dan tygon voor.
Moet volgens mij ook best wel gaan..Ik denk als je beide slangen bekijkt en de binnendiameter van beide slangen is eender is het geen probleem denk ik ook..DJ-Promo schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:01:
Nee omdat de buizen dan misschien gaan verkleuren.
En nu de maat van de slangen is dan het zelfde en doe niet de slangen over elkaar ofzo.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 21-08-2006 22:27 ]
Yeah .. net m'n pakketje uit duitsland binnen gekregen (best snel .. donderdag besteld, weekend ertussen .. en maar 6,50 !)
Heerlijke nieuwe spulletjes, morgen komt m'n pakketje van FH met uuh ja koppelingen slangen e.d.
en dan ga ik m'n computer ombouwen kheb donderdag toch 'n onzin dag @ school 3 vakken verspreid over 7 uur .. 
foto van de spulletjes:

relaaaxt
, ff voor de duidelijkheid:
Links: de Heatkiller 2.5 met bevestigingsklemmen in het zakje
wat n rotklus om die in elkaar te douwen .. Ik ben echt benieuwd naar de koelprestaties van dit blok, ik hoop dat deze m'n X2 4200+ op 'n temperatuur ónder de 30 graden kan houden (kan nu niet met mn innovatek XX-Flow..
)
2e v Links: Mips mosfet koeler ... gewoon voor de sier (en de koeling..)
(kan iemand me zeggen wat de ingang en wat de uitgang is ? als je in de gaten kijkt verschillen die namelijk nogal .. )
2e van Rechts: duidelijk .. 'n Mips chipset koeler
om m'n chipsetje ook lekker koel te houden !
Rechts: ontkoppelingsset voor eheim 1048 .. ik heb besloten m'n eheim 1048 nog even het leven te gunnen in m'n nieuwe computer maar dan moet die wel stiller worden
Heerlijke nieuwe spulletjes, morgen komt m'n pakketje van FH met uuh ja koppelingen slangen e.d.

foto van de spulletjes:

relaaaxt
Links: de Heatkiller 2.5 met bevestigingsklemmen in het zakje
2e v Links: Mips mosfet koeler ... gewoon voor de sier (en de koeling..)
2e van Rechts: duidelijk .. 'n Mips chipset koeler
Rechts: ontkoppelingsset voor eheim 1048 .. ik heb besloten m'n eheim 1048 nog even het leven te gunnen in m'n nieuwe computer maar dan moet die wel stiller worden
Voor een idle temp onder de 30 graden heb je wel een 3x120 rad nodig denk ik. Soms zit mijn CPU net op de 28 of 29 graden idle. Stressed komen er toch een paar graadjes bij. Dit met een 3x120mm rad met CPU en GPU gekoelt, verder ook met een Eheim 1048.
Maar aangezien jij ook de Chipset en Mosfets mee pakt denk ik niet dat je die temp gaat halen.
Maar aangezien jij ook de Chipset en Mosfets mee pakt denk ik niet dat je die temp gaat halen.
[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 22-08-2006 19:19 ]
ook niet met n BI GT 360
? naja .. ik zal t denk ik morgenavond allemaal zien ik hoop wel dat m'n PC wat lekkerdere Idle temps krijgt want nou is het echt gewoon belachelijk .. soms wel 40 graden idle
..
De TopicStart is er niet voor niets.Anoniem: 99584 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:27:
Iemand die hier weet hoe je waterkoelslangen schoon te maken? (witte aanslag)
nu we het toch over schoonmaken hebben .. kga dus morgen 'n nieuwe setup gebruiken, alleen de pomp en mn VGA block blijf ik gebruiken van deze setup, maar hoe maak ik die nou schoon ?
heb er altijd Coolance Koolant ingehad ofzo
Gewoon je pomp en blok openschroeven en beginnen met de schoonmaak.Pilske schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:03:
[...]
nu we het toch over schoonmaken hebben .. kga dus morgen 'n nieuwe setup gebruiken, alleen de pomp en mn VGA block blijf ik gebruiken van deze setup, maar hoe maak ik die nou schoon ?
heb er altijd Coolance Koolant ingehad ofzozo'n vooraf gemaakt spulletje, dus nooit last van algen e.d., ik denk zelf gewoon even omspoelen met (demi) water ? Toch dat spul kan niet echt kwaad als je het bij het innovatek protect spul gooit (hoop ik). Iemand hier al ervaring mee of is 'n beetje demi water wel genoeg ?
Let er wel op dat je het zwarte rubber niet beschadigd als je het blokje openmaakt.
mmhh misschien dat ik mn pomp wel openschroef, ik heb m'n VGA block al eens open geschroefd voor m'n 7900GT omdat ik dacht dat er iets inzatRoamor schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:38:
[...]
Gewoon je pomp en blok openschroeven en beginnen met de schoonmaak.Ik gebruik daar tegenwoordig dat zwarte borsteltje van mijn Dremel voor, werkt prima. Ik heb verder geen specifieke ervaring met Koolant.....
Let er wel op dat je het zwarte rubber niet beschadigd als je het blokje openmaakt.

Anoniem: 115047
Na enige tijd vertoeven op google wend ik mij tot jullie.
Ik ben op zoek naar zowat het best presterende koelblok voor mijn VGA-kaart die zowel ram als GPU koelt (dus niet met rasinkjes, het is namelijk de bedoeling de bovenkant van mijn PC volledig zonder fans (nuja, er komt er 1 in voor de HDD's, anders is me dat allemaal te kostelijk) te maken en alleen alle hittedissipatie in een air duct onderaan te laten gebeuren).
Op dit moment beschik ik over een 7900GT, die zal ergens tegen het einde van dit jaar geupgrade worden (jaja, DX10).
Prijs is niet meteen een obstakel, zolang het maar rond de 100 euro blijft inclusief verzendingskosten (dus van Amerika laten komen hoort er niet bij).
Mijn systeem is nu volledig opgebouwd met 1/2" ID slangen, dus ofwel een blok met een schroefdraad (of zoals Innovatek, een schroefdraad, maar de koppelingen zitten erop, dan kan ik ze zelf vervangen). Uiteraard zijn te smalle schroefdraden uit den boze om niet teveel drukverlies te hebben.
Zelf was ik aan het denken aan een Watercool GPU-X rev. 2.5 (link is niet rechtstreeks, javascript website, ga naar shop en daar staat het ergens bij), ook omdat die upgradebaar is (de ramkoelers kunnen eraf en vervangen worden). Ik kan echter nergens een review vinden, dus geen idee over de prestaties.
Moest het wat uitmaken voor de prestaties van jullie voorstellen: Ik heb een 1200L/U pomp, NB en CPU blok, 2 radiatoren (een single 120mm en een dual 120mm).
En natuurlijk ook graag een plaats waar ik het kan krijgen, moest het een niet veel voorkomend merk/blok zijn.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
Ik ben op zoek naar zowat het best presterende koelblok voor mijn VGA-kaart die zowel ram als GPU koelt (dus niet met rasinkjes, het is namelijk de bedoeling de bovenkant van mijn PC volledig zonder fans (nuja, er komt er 1 in voor de HDD's, anders is me dat allemaal te kostelijk) te maken en alleen alle hittedissipatie in een air duct onderaan te laten gebeuren).
Op dit moment beschik ik over een 7900GT, die zal ergens tegen het einde van dit jaar geupgrade worden (jaja, DX10).
Prijs is niet meteen een obstakel, zolang het maar rond de 100 euro blijft inclusief verzendingskosten (dus van Amerika laten komen hoort er niet bij).
Mijn systeem is nu volledig opgebouwd met 1/2" ID slangen, dus ofwel een blok met een schroefdraad (of zoals Innovatek, een schroefdraad, maar de koppelingen zitten erop, dan kan ik ze zelf vervangen). Uiteraard zijn te smalle schroefdraden uit den boze om niet teveel drukverlies te hebben.
Zelf was ik aan het denken aan een Watercool GPU-X rev. 2.5 (link is niet rechtstreeks, javascript website, ga naar shop en daar staat het ergens bij), ook omdat die upgradebaar is (de ramkoelers kunnen eraf en vervangen worden). Ik kan echter nergens een review vinden, dus geen idee over de prestaties.
Moest het wat uitmaken voor de prestaties van jullie voorstellen: Ik heb een 1200L/U pomp, NB en CPU blok, 2 radiatoren (een single 120mm en een dual 120mm).
En natuurlijk ook graag een plaats waar ik het kan krijgen, moest het een niet veel voorkomend merk/blok zijn.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115047 op 23-08-2006 17:59 . Reden: Iets vergeten ]
Misschien is het EK-FC78 blok iets voor je, je krijgt er gratis 1/2'' fittings bij en ergens in mijn achterhoofd staat dat er een goede review over geschreven is.
Ik heb wel zo'n ring, maar niet in de geschikte grootte, dus zal ik die moeten doorknippen en weer en elkaar lijmen, met weer een risico op lekkage (of zou het risico nog mee kunnen vallen ???)PilatuS schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:17:
[...]
Ik zou een O ring gebruiken en in de hoeken de boel vast schroeven. Bijna alle koper/plexi blokken gebruiken die manier.
Dus zoals op het volgende plaatje.
[afbeelding]
En moet er een uitholling gefreesd worden in het plexi ? of klem ik de ring er gewoon tussen ?
Ward Vr, Als ik jou was zou ik een wat kleinere ring opzoeken en die ertussen klemmen. Met gefrees in het plexi schiet je niets mee op, want dan wordt het nog niet afgedicht door je ring en heb je kans op breuken/scheuren in het plexi. Dat doorknippen en lijmen zou ik ook niet doen, ik denk dat het dan niet optimaal afgedicht wordt zodat het alsnog kan gaan lekken.
moet je ff op casejunkies.com kijken....
wel goed maar niet beter dan tygon
@wolgarnaal , EK blok kopen voor je VGA, Nexxos XP of Zern PQ+ voor je cpu
www.aquatuning.de 8 € verzendkosten naar nl en vrij goedkoop!!!!
maar je zit niet onder de 100€ als je je CPU + VGA (+mem) wilt koelen....
btw: als je @ aquatuning bestelt voer dan dit in: alles-mit-rabatt
bij je winkelmandje: 6% korting

edit: ik vind www.watercoolplanet.de erg betrouwbaar kwa testen, dit omdat ze geen computer gebruiken maar een echte testbank die altijd evenveel hitte produceerd!
en ALS je de Zern PQ+ pakt; vlak+polijst de onderkant, schijnt erg veel te schelen bij dit blok. Ik dacht dat een mede GoT lid dit had gedaan en dit leverde hem veel op!
wel goed maar niet beter dan tygon
@wolgarnaal , EK blok kopen voor je VGA, Nexxos XP of Zern PQ+ voor je cpu
www.aquatuning.de 8 € verzendkosten naar nl en vrij goedkoop!!!!
maar je zit niet onder de 100€ als je je CPU + VGA (+mem) wilt koelen....
btw: als je @ aquatuning bestelt voer dan dit in: alles-mit-rabatt
bij je winkelmandje: 6% korting
edit: ik vind www.watercoolplanet.de erg betrouwbaar kwa testen, dit omdat ze geen computer gebruiken maar een echte testbank die altijd evenveel hitte produceerd!
en ALS je de Zern PQ+ pakt; vlak+polijst de onderkant, schijnt erg veel te schelen bij dit blok. Ik dacht dat een mede GoT lid dit had gedaan en dit leverde hem veel op!
[ Voor 30% gewijzigd door Slitch op 23-08-2006 23:29 . Reden: typo + extra ]
Is je iets opgevallen? Ik mis veel in de lijsten, er zijn een aantal bekende toppers die je niet terug vindt. Je ziet hier alleen onderdelen van (grotendeels) Duitse makelij...
-Swiftech Storm / Swiftech Apogee / Little River Cascade / D-tek Whitewater / Swiftech MCW6002 / etc
-Thermochill PA120.3 radiator, de topper onder waterkoeling / Swiftech MCR Radiatoren / Black Ice Gt Stealth series
Deze site is al een hele tijd geleden hier in opspraak gekomen, ze testten volgens mij alleen met kleine slangmaten + ze zijn heel erg duits georienteerd.
Ik houd mij eerder aan sites zoals:
www.procooling.com
www.overclockers.com
http://www.xtremesystems.org/forums/
-Swiftech Storm / Swiftech Apogee / Little River Cascade / D-tek Whitewater / Swiftech MCW6002 / etc
-Thermochill PA120.3 radiator, de topper onder waterkoeling / Swiftech MCR Radiatoren / Black Ice Gt Stealth series
Deze site is al een hele tijd geleden hier in opspraak gekomen, ze testten volgens mij alleen met kleine slangmaten + ze zijn heel erg duits georienteerd.
Ik houd mij eerder aan sites zoals:
www.procooling.com
www.overclockers.com
http://www.xtremesystems.org/forums/
Ik heb sinds gister dus mijn waterspullen binnen, daar zat een fles UV-Coolant bij (ongeveer 500cc) nu vraag ik mij af of ik dat spul aan kan mengen met gedistileerd water. Want 500cc is denk ik te weinig voor mijn setup en ik ga echt geen €14.~ voor een halve liter coolant betalen.
Dat zeg ik....
500 cc is voor de meeste setups eigenlijk wel voldoende.Biobakker schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:56:
Ik heb sinds gister dus mijn waterspullen binnen, daar zat een fles UV-Coolant bij (ongeveer 500cc) nu vraag ik mij af of ik dat spul aan kan mengen met gedistileerd water. Want 500cc is denk ik te weinig voor mijn setup en ik ga echt geen €14.~ voor een halve liter coolant betalen.
het effect is dan wel minder. je had beter een flesje swiftech hydrx toevoeging kunnen kopen, dat meng je met 1 liter gedestileerd water en geeft het zelfde effect. (is ook heel goed spul)Biobakker schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:56:
kost tussen de 10 en 5 euro, ligt eraan war je het haalt

[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 24-08-2006 11:02 ]
Mijn setje is eindelijk compleet, het enigste wat ik nu nog moet doen is een paar gaatjes in mijn kast boren om mijn pomp en resevoir te bevestigen, een gat voor de stroomstekker van mijn pomp maken,
misschien moet ik ook nog even mijn CPU blok reinigen en polijsten, alles aansluiten en gaan met die core 2 duo =). Hier een foto van het setje, gemaakt met mijn Nokia N80:

Commentaar is welkom!
misschien moet ik ook nog even mijn CPU blok reinigen en polijsten, alles aansluiten en gaan met die core 2 duo =). Hier een foto van het setje, gemaakt met mijn Nokia N80:

Commentaar is welkom!
[ Voor 20% gewijzigd door Goesiman op 24-08-2006 14:01 ]
Ik lever geen commentaar achteraf.... (al had ik andere rads genomen
buizenrads zijn zo 1990)
Voor je in een kast gaat boren, is het simpelweg verwijderen van een PCI afdekplaatje geen optie?Goesiman schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:58:
, een gat voor de stroomstekker van mijn pomp maken,
hoop het voor je, mijn E6400 zit rond de 45 graden met constand 10% verbruik. Zelfde rad als jou met ook Scythe fans erop, 2 van de 3 heb ik aangesloten en draaien wel op 5 volt. Maar ik had ook lagere temps verwacht. Ik koel dan ook me NB en VGA erbij.Pilske schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:25:
ook niet met n BI GT 360? naja .. ik zal t denk ik morgenavond allemaal zien ik hoop wel dat m'n PC wat lekkerdere Idle temps krijgt want nou is het echt gewoon belachelijk .. soms wel 40 graden idle
..
Heb net me nieuwe zooi ingebouwd, zal straks ff paar pic plaatsen
I agree! Ik moest even 2x met mn ogen knipperen toen ik die Thermaltake rads zagVandread schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:30:
Ik lever geen commentaar achteraf.... (al had ik andere rads genomenbuizenrads zijn zo 1990)
@ aramdin:
Hij wou een goedkope aanvulling hebben. Duitse onderdelen zijn nu eenmal relatief goedkoop.
Ok, de storm + apogee zijn 1 vd beste blokjes ter wereld maar ze kosten ook wat.
Ik blijf er gewoon bij dat de duitse blokjes van erg goede kwaliteit zijn!
En je hebt gelijk dat veel duitse sites duits georienteerd zijn en dat bij @ watercoolplanet geen recentelijke amerikaanse blokjes zijn getest maar als ze de blokjes zo testen is het wel degelijk betrouwbaar!
Dit heb ik van deze pagina:
Wasserkühlermessungen:
Der Kühlkreislauf für Wasserkühlermessungen besteht aus einem Blackice Extreme III Radiator bestückt mit 3 x 120mm Sansun Lüftern, einer AP 1500 Pumpe, zwei parallelgeschalteten Filtern und einem Coolplex 25 extern Ausgleichsbehälter. Das Ganze ist mit 12/10er Schläuchen verbunden.
ik denk dat iedereen dit wel begrijpt.
Hij wou een goedkope aanvulling hebben. Duitse onderdelen zijn nu eenmal relatief goedkoop.
Ok, de storm + apogee zijn 1 vd beste blokjes ter wereld maar ze kosten ook wat.
Ik blijf er gewoon bij dat de duitse blokjes van erg goede kwaliteit zijn!
En je hebt gelijk dat veel duitse sites duits georienteerd zijn en dat bij @ watercoolplanet geen recentelijke amerikaanse blokjes zijn getest maar als ze de blokjes zo testen is het wel degelijk betrouwbaar!
Dit heb ik van deze pagina:
Wasserkühlermessungen:
Der Kühlkreislauf für Wasserkühlermessungen besteht aus einem Blackice Extreme III Radiator bestückt mit 3 x 120mm Sansun Lüftern, einer AP 1500 Pumpe, zwei parallelgeschalteten Filtern und einem Coolplex 25 extern Ausgleichsbehälter. Das Ganze ist mit 12/10er Schläuchen verbunden.
ik denk dat iedereen dit wel begrijpt.
Ben gemigreerd naar Tygon 3/8 en daarmee net klaar, vanmorgen kreeg ik van FH de nodige pilaren 1/4" 10mm toegeleverd en ben zeer te spreken over het resultaat.
http://www.teikskuh.nl/prive/plaatje1.jpg
http://www.teikskuh.nl/prive/mbm.jpg
28 graden idle nu, wil zeggen 2 graden in mindering van mijn vorige temp die stond op 30.
Note: mocht iemand nog een rammosfetblokje willen...
http://www.teikskuh.nl/prive/plaatje1.jpg
http://www.teikskuh.nl/prive/mbm.jpg
28 graden idle nu, wil zeggen 2 graden in mindering van mijn vorige temp die stond op 30.
Note: mocht iemand nog een rammosfetblokje willen...
Als er mensen hier zijn met Aqaucomputer watercooling zou iemand de hoogte van de radiator (airplex evo 240) met fan kunnen opmeten? Heb namelijk een BTX kast waar dus het mainboard bovenin zit, waar ik dus ook de radiator wil gaan plaatsen. Het probleem is dat mijn Creative Audigy 2 kaart daar ook zit.
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
laat ik nu met het zelfde probleem hebben gezetenOxize schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:23:
Als er mensen hier zijn met Aqaucomputer watercooling zou iemand de hoogte van de radiator (airplex evo 240) met fan kunnen opmeten? Heb namelijk een BTX kast waar dus het mainboard bovenin zit, waar ik dus ook de radiator wil gaan plaatsen. Het probleem is dat mijn Creative Audigy 2 kaart daar ook zit.
Ik heb toen de GT360 stealth genomen, mooi dun en zeer goede performance
Hier paar foto's van me nieuwe setup, lijkt op de oude alleen met nieuwe hardware en kleine aanpassingen. Wat me hardware betreft zie me sig.
Overview
Bovenkant (zoals je ziet past het niet met radiator en mobo. Bovenste pci slot kan ik niet gebruiken omdat radiator daar zit, (je ziet net een wit stukje rechtsbovenaan) 2de pci slot zou ik kunnen gebruiken als het moet maar dit zit wel strak op de fan. 3de slot zit de X-fi geluidskaart.
Onderkant (de voedinghoort nog vertikaal voor de CPU zeg maar. (zie gat op de 1ste foto)
En dan nog de voorkant met me eigen home made 5,25" cardreaders, diskette station, 5.1 frontaudio en 3x USB
En dan nog een oude foto (om de overview van buiten te zien)

[ Voor 10% gewijzigd door Renumeration op 24-08-2006 18:35 ]
@ Aramdin; ik ben het met je eens en ik denk dat je het met me eens bent dat ervaringen meer zeggen dan 1 test.
@ trenner: Tygon is niet alleen erg goed, ik vind de glans ervan erg mooi, zeker met een uv gloedje!
@ Renumation:
Erg dikke setup! Die slangveren geven wel een mooi effect/look aan je setup! Maar ik zie dat die blauwe klem je slang een beetje afklemt, klopt dit? Maar wtf is dat blauwe koelblok boven je VGA? Een mega southbridge koeler?
Binnenkort pics van mijn case, als ik mn nieuwe CPU koeler binnen heb (mn PQ plus heeft een klein scheurtje en wil em toch vervangen)
@ trenner: Tygon is niet alleen erg goed, ik vind de glans ervan erg mooi, zeker met een uv gloedje!
@ Renumation:
Erg dikke setup! Die slangveren geven wel een mooi effect/look aan je setup! Maar ik zie dat die blauwe klem je slang een beetje afklemt, klopt dit? Maar wtf is dat blauwe koelblok boven je VGA? Een mega southbridge koeler?
Binnenkort pics van mijn case, als ik mn nieuwe CPU koeler binnen heb (mn PQ plus heeft een klein scheurtje en wil em toch vervangen)
Thanks, ben er ook heel blij mee. Maar dat ding klemt hem niet af, lijkt meer op de foto dan in werkelijkheid. Beetje misschien maar zit teminste goed vast. Die veren zitten er niet echt om voor de mooi, maar meer omdat anders de slang knikt.Slitch schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:35:
@ Renumation:
Ik vond de southbridge blokje wel heel klein, en werd ook goed warm. Ze verwachten waarschijnlijk airflow vanaf je VGA, maar ja beter overkill dan data errors en niet goed loopt.
Maar het is de nieuw Zalman NB blokje paar gaatjes bijgemaakt in de bevestigings klem en dan past hij ook wel op de southbridge.
[ Voor 4% gewijzigd door Renumeration op 24-08-2006 19:44 ]
Nee, dat heb ik uiteraard al geprobeerd. Maar zoveel werk is het niet om een 2,8 bij 2 cm gaatje te dremelenRoamor schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:51:
[...]
Voor je in een kast gaat boren, is het simpelweg verwijderen van een PCI afdekplaatje geen optie?
Ja, die radiatoren: ik ben begonnen met een Thermaltake bigwater setje om me te oriënteren om waterkoeling. Ik ben best wel te spreken over de radiator, deze heeft mijn processor altijd rond de 30 graden celsius gehouden. Omdat ik het zonde vond om de radiator gelijk af te danken, en vond dat hij goed presteerde, heb ik eenzelfde versie gehaald maar dan voor in een 5,25'' bay. Al met al kunnen we hier nog heel lang over doorpraten, maar wat ik beter kan doen is alles aansluiten en kijken naar mijn temperaturen, ik zal hier nog berichtenaramdin schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:43:
[...]
I agree! Ik moest even 2x met mn ogen knipperen toen ik die Thermaltake rads zagIk hoop voor je dat alles goed presteert, die 90 graden koppelingen zijn namelijk killahz
Is dat een V1000? Ik heb namelijk de V1200. Die is 10cm dieper en paar cm hoger. Ik heb ieder geval gecheckt hoe hoog die Airplex Evo 240 is. Die blijkt 51mm hoog te zijn. Wat is de normale hoogte van een papst 120mm fan? Zal misschien net passen allemaal.Renumeration schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:30:
[...]
laat ik nu met het zelfde probleem hebben gezeten
Ik heb toen de GT360 stealth genomen, mooi dun en zeer goede performance
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
zo .. ben ik ook weer eens
mijn god wat n zooi kast en zooi radiator .. ik had gisteravond zo tegen 8 uur net alles mooi ingebouwd, stroom erop .. setup vullen.
na een tijdje kijk ik even of alles lekvrij is enzo zie ik 'n gigantische plas water liggen onder de rechtervoor hoek van mn radiator en het druppelde er ook nog eens zo fijn uit
dus ik meteen heel die setup drainen. Begon de kast meer te doen met het gezooi
NIKS ging meer zoals ik het wilde en toen heb ik die hele kast maar getrashed om ervoor te zorgen dat m'n hardware in orde bleef .. bwaaaaah klote .. nou ga ik denk ik van het weekend die radiator eruit slopen en FH maar eens mailen dattie lekt ..
bluuuh, nou zit alles terug in m'n ouwe kast met m'n ouwe radiator en ja .. m'n CPU is nog maar 32 (was eerst 36++) graden met die Heatkiller en m'n andere temperatuur geeft nou 34 graden (was eerst 38 constant)
naja ik ga weer nieuwe dingen verzinnen die wél werken
.. Oh ja ! ondertussen krijg m'n eheim 1048 ook nog 'n barstje in de schroefdraad naar buiten maar goed, even met de soldeerbout eroverheen en dat was ook weer dicht, maar dat lekte dus ook weer 
serieus.. het ongeluk dat ik in 3 dagen heb gehad
na een tijdje kijk ik even of alles lekvrij is enzo zie ik 'n gigantische plas water liggen onder de rechtervoor hoek van mn radiator en het druppelde er ook nog eens zo fijn uit
bluuuh, nou zit alles terug in m'n ouwe kast met m'n ouwe radiator en ja .. m'n CPU is nog maar 32 (was eerst 36++) graden met die Heatkiller en m'n andere temperatuur geeft nou 34 graden (was eerst 38 constant)
naja ik ga weer nieuwe dingen verzinnen die wél werken

serieus.. het ongeluk dat ik in 3 dagen heb gehad
Oei en het begon nog wel zo goed. 
Ik heb een vraagje.
Binnenkort koop ik dit Rad:
Alphacool NexXxoS Pro II 2 X 120 Mm, G1/4 Inch
Die wil ik graag bovenin monteren in mijn kast.
Daarom deze Grill
AC Ryan RadGrillz Stripes 2 X 120 Mm, Zwart
Nou ben ik niet zo een held in uit-tekenen.
Maar ik heb gezien dat je een Template kan downloaden.
Nou is mijn vraag.
Hoe krijg ik de template (Waar opstaat waar ik moet boren/zagen) Op mijn ingetapte bovenkant?
Ik dacht vastplakken,maar dat heeft geen zin want daar dremel ik doorheen.
Heeft iemand een idee?
Mijn dank is groot .
Ik heb een vraagje.
Binnenkort koop ik dit Rad:
Alphacool NexXxoS Pro II 2 X 120 Mm, G1/4 Inch
Die wil ik graag bovenin monteren in mijn kast.
Daarom deze Grill
AC Ryan RadGrillz Stripes 2 X 120 Mm, Zwart
Nou ben ik niet zo een held in uit-tekenen.
Maar ik heb gezien dat je een Template kan downloaden.
Nou is mijn vraag.
Hoe krijg ik de template (Waar opstaat waar ik moet boren/zagen) Op mijn ingetapte bovenkant?
Ik dacht vastplakken,maar dat heeft geen zin want daar dremel ik doorheen.
Heeft iemand een idee?
Mijn dank is groot .
Life is complicated
Eerst schilders-plakband. Daarna template erop. Daarna met doorzichtige plakband aftapen.
Woei!
Dat is inderdaad de manier.
Bedankt.
Dat is inderdaad de manier.
Bedankt.
Life is complicated
Waarom noemt iedereen die LianLi kasten BTX? want dat zijn het niet als je het mainboard omdraaid
haha,
Wat ik echt mooi vind als je een BTX kast hebt met WC is zon grote VGA koeler die ook je mem koelt met een plexitop
Lijkt me vooral erg mooi met een Dangerden of EK blok en dan een uv goedje erin
Hopelijk heb ik snel mijn Zern PQ+ 478 binnen dan kan ik beginne met het modden van het 478bracket zodat mn Zern PQ (met haarscheurtje) op mn 6800LE past
edit:
@pilske: je hebt de rad toch niet te strak aangedraaid of met te grote schroeven? Want dan geldt de garantie volgens mij niet....
Wat ik echt mooi vind als je een BTX kast hebt met WC is zon grote VGA koeler die ook je mem koelt met een plexitop
Hopelijk heb ik snel mijn Zern PQ+ 478 binnen dan kan ik beginne met het modden van het 478bracket zodat mn Zern PQ (met haarscheurtje) op mn 6800LE past
edit:
@pilske: je hebt de rad toch niet te strak aangedraaid of met te grote schroeven? Want dan geldt de garantie volgens mij niet....
[ Voor 15% gewijzigd door Slitch op 24-08-2006 23:37 ]
Dit topic is gesloten.