[WC] Het grote waterkoelings topic deel XVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.586 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 15:27
The socket at the back of the PCI Slot map is meant for the 12Volt use outside of the case.

Wat is daar niet duidelijk aan? :) Is dus een 12V socketje naar buiten toe.
Pomp word gewoon gevoed met je voeding.

Ik zie het nut niet helemaal van dit systeem, koop gewoon een 12v Laing pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45027

Vandread schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:52:
The socket at the back of the PCI Slot map is meant for the 12Volt use outside of the case.

Wat is daar niet duidelijk aan? :) Is dus een 12V socketje naar buiten toe.
Pomp word gewoon gevoed met je voeding.

Ik zie het nut niet helemaal van dit systeem, koop gewoon een 12v Laing pomp?
Nou Eheim staat voor degelijkheid, vandaar dat ik liever een Eheim heb. Maar die 12V socket is dus om andere apparatuur op aan te sluiten die 12V nodig hebben? Dat zou vrij apart zijn idd, want echt snel zal je zoiets niet nodig hebben.

p.s. Waarom worden die Eheim pomps niet in de fabriek al zo bewerkt dat ze niet gaan ratelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 45027 op 14-08-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Moet je een keer een kijkje nemen op XS Forums en kijken hoeveel watercoolers er daar een Laing DDC (Ultra) hebben :D

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aramdin schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:14:
Moet je een keer een kijkje nemen op XS Forums en kijken hoeveel watercoolers er daar een Laing DDC (Ultra) hebben :D
Toch raar dat hier voornamelijk over Eheim gesproken wordt dan :P En weet je ook of ze net zo stil zijn als Eheim pompen? Stilte is wel belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Tja, Laing pompen zijn niet echt goedkoop :)

Ik heb ze beide (gehad) :) Ik moet ver terug denken, maar ik denk dat de Eheim 1048 stiller was dan mn huidige Laing.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
tweakkuiken: Laing DDC pompjes worden gebruikt om om vanuit de fabriek Apple G5's te waterkoelen.
zie:
http://www.systemcooling.com/swiftech_mcp350-03.html
Mag aannemen dat ze dan betrouwbaar zijn ;)

aramdin vergeet niet dat jij de ultra hebt, als je de normale versie koopt is die:
-stiller
-goedkoper (tussen de 50-60 euro bij alphacool)
-wat minder sterk, maar nog steeds wel ongeveer 2 keer zo sterk als een eheim1048
-nog stiller als je hem op een fancontroller zet, de pomp werkt tussen de 6 en 13.2v gewoon als ik het goed heb.

Waarom weet ik dit allemaal.... zit er ergens een gat in me hersenen vol water?

[ Voor 26% gewijzigd door Vandread op 14-08-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Zou het niet interessant zijn om hier op GoT ook een ''Show je waterkoeling systeem'' topic te openen?
In dit topic kán dat natuurlijk ook, maar omdat hier meestal vragen over waterkoeling worden gesteld, nieuwe hardware word medegedeeld etc. lijkt me dat een beetje rommelig worden. Ik zou graag willen weten wat jullie van zo'n topic zouden vinden.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
leuk idee,

dat je bevoorbeeld 3 of 4 foto's mag plaatsen met een korte beschrijving.

[ Voor 79% gewijzigd door Bulls op 15-08-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Opzich wel een goed idee. Maar je hebt natuurlijk wel het gevaar dat iets in beide topics wordt geplaatst, of dat er de hele tijd naar het andere topic wordt gerefereerd.

* sajoku zit te wachten op zijn bigwater 735 (is in distributieroute)
Ben maar een arme student dus iets professionelers zit er op dit moment nog niet echt bij. Langzaam uitbreiden met een laing pompje e.d. en dan de bigwater op servertje zetten oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
WSaeNoTSoCK schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:40:
leuk idee,

dat je bevoorbeeld 3 of 4 foto's mag plaatsen met een korte beschrijving.
Zoiets ja :) .
sajoku schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:42:
Opzich wel een goed idee. Maar je hebt natuurlijk wel het gevaar dat iets in beide topics wordt geplaatst, of dat er de hele tijd naar het andere topic wordt gerefereerd.

* sajoku zit te wachten op zijn bigwater 735 (is in distributieroute)
Ben maar een arme student dus iets professionelers zit er op dit moment nog niet echt bij. Langzaam uitbreiden met een laing pompje e.d. en dan de bigwater op servertje zetten oid. :)
Dat gevaar kan dan toch voorkomen worden door in de openingspost duidelijk te zetten wat de bedoeling is, en waarvoor je bij Het grote waterkoelings topic moet zijn?

De bigwater is trouwens best een leuk setje, heb zelf nog de orginele bigwater maar er staat veel nieuw spul in bestelling en heb hier en daar al wat vandaan gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Ik zit eraan te denken om voor mn cpu waterkoeling aan te schaffen, heb me nu al een beetje verdiept in het onderwerp dus zit nu in de fase dat ik een setje aan het zoeken ben die het meest geschikt voor me is. De bedoeling is iig om mijn overgeklokte x2 4600 koeler te houden, en dat met zo weinig mogelijk geluid. Mn case is al behoorlijk stil alleen de CPU fan maakt imo nog te veel lawaai, daarbij heb ik al zo'n beetje de beste luchtkoeling mogelijk en wordt de processor nog steeds 50 graden. Ik hoop dat ik hier als noob op dit gebied een beetje wijzer kan worden.

Het budget ligt rond de 150 euro, ik geef liever minder uit maar het moet natuurlijk wel goed zijn. Omdat ik alleen de CPU wil koelen lijkt me dit ook voldoende. Ik heb eerst gekeken naar verschillende sets, waarbij de volgende mij wel aanspraken:

Thermaltake Bigwater Second Edition
Vraag me af of deze pomp een beetje fatsoenlijk is? Dat reservoir als drivebay bevalt me opzich wel. Ook makkelijk is dat ik nu een Big Typhoon heb en de installatie van het CPU block dus eigenlijk een kwestie is van 2 moertjes los en vastschroeven. Ik vraag me wel af of dit geen troep is? Ik kan dan eventueel later nog een eheim 1046 erbij kopen en een betere radiator.

Of de Innovatek Basic LC waterkoelingsset
Deze is wel een stukje duurder (scheelt €50) maar er zit wel meteen kwalitatief goede spullen bij. Vraag me af of dit het geld waard is. Ook zou het mooi zijn als iemand me kan vertellen hoe moeilijk de installatie van het CPU block is?

Misschien weet iemand nog een leuke andere complete set? Kan er maar weinig vinden in mn budget.

Ook lijkt het me wel mooi zelf een setje samen te stellen. Ben dan wel een beginner, het lijkt me niet de moeilijkste zaak om de boel in je kast te hangen en de slangen vast te draaien. Ik weet alleen niet veel af van welk water/antialg ik moet gebruiken en welke diameter ik het best kan gebruiken. Ook is het moeilijk te zien welke onderdelen het beste samengaan, als ik zo de shops afga en de lijsten bekijk zijn er wel extreem veel koppelstukken en weet ik veel wat nog meer. Ook kom ik steeds een stuk duurder uit als ik zelf probeer wat samen te stellen. Misschien dat iemand nog een leuke combinatie weet? Heb dus volgens mij nodig: reservoir, pomp, cpu blok, radiator, slangen, koppelstukken (?), en het water en hulpstoffen.
Ik hoop dat iemand me iets kan aanraden, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Goesiman schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:37:
Zou het niet interessant zijn om hier op GoT ook een ''Show je waterkoeling systeem'' topic te openen?
In dit topic kán dat natuurlijk ook, maar omdat hier meestal vragen over waterkoeling worden gesteld, nieuwe hardware word medegedeeld etc. lijkt me dat een beetje rommelig worden. Ik zou graag willen weten wat jullie van zo'n topic zouden vinden.
Ben ook voor, op XS forums hebben ze ook een dergelijke thread met alleen pics (56k beware :p ) & de vervuiling door nutteloze posts valt volgens mij heel erg mee.

Check hier: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=34877

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Goesiman schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:37:
Zo'n topic is er al. Word alleen al lang niet meer in gepost. Heet volgens mij iets van 'hoeveel mensen op GoT hebben waterkoeling'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Watercooling show topic:
Hoeveel mensen op GoT hebben waterkoeling?
misschien ff topic renamen, en anders apenootjes vragen voor toestemming voor een gallery ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Vandread schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:55:
Watercooling show topic:
Hoeveel mensen op GoT hebben waterkoeling?
misschien ff topic renamen, en anders apenootjes vragen voor toestemming voor een gallery ofzo.
Hier word al een dik jaar niets meer in gepost, het lijkt me mooier om dat topic te sluiten en dan een nieuwe TS met wat dan precies de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Goesiman schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:59:
[...]

Hier word al een dik jaar niets meer in gepost, het lijkt me mooier om dat topic te sluiten en dan een nieuwe TS met wat dan precies de bedoeling is.
Lijkt me idd beter. Met goeie regels etc erin dan moet het best goed gaan.

* sajoku waterkoeling is binnen dus ga me daar nu eerst ff mee bezig houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
I agree with Goesiman

@Sajoku
We demand pictures! En veel suc6 ;)

[ Voor 56% gewijzigd door aramdin op 15-08-2006 15:07 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:31
mmhh ik zit me hier weer es de haren uit mn hoofd te trekken, ik heb dit topic gewoon n beetje meegelezen de laatste tijd en ik ben gaan twijfelen over wat voor pomp ik in m'n nieuwe kast zal zetten.

Ik heb dus nog 'n "oude" eheim 1048 erinstaan nu, ben ik tevreden over, maar ik ga nou wel over naar 'n ander CPU blok, 'n ander chipset bloc, waarschijnlijk de mosfets ook nog koelen en het wordt een SLI setup (waarschijnlijk 2 x 7900GT..) en nou zit ik te denken of die eheim1048 nog wel genoeg is om het door 5 blokken, 'n triple radiator en n reservoir te duwen/doen voortvloeien:P.

Ik zat dus nou ook te denken om zo'n laing te nemen of 'n eheim 1250 (of welke komt er na de 1048). Dju, weet iemand wat beter is bij 5 blokken in je setup ?? :/

ohw ik zit trouwens nog steeds op m'n bestelling van FH te wachten .. al 'n hele week OMFG :P de bestelling is nog niet eens verzonden omdat de 3 fans die ik wil (Scythe D ofzo die van 10 dB) er nog steeds niet zijn.. maar wel m'n kast en BI Stealth GT 360 ^^ (toch maar de gewone genomen en niet de Xflow, dit in verband met mijn bouwplannen ..)

Maar goed als iemand weet welke pomp ik beter kan nemen in dit geval, post post post :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22

MF

Take a Seat

Pilske schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:30:
mmhh ik zit me hier weer es de haren uit mn hoofd te trekken, ik heb dit topic gewoon n beetje meegelezen de laatste tijd en ik ben gaan twijfelen over wat voor pomp ik in m'n nieuwe kast zal zetten.

Ik heb dus nog 'n "oude" eheim 1048 erinstaan nu, ben ik tevreden over, maar ik ga nou wel over naar 'n ander CPU blok, 'n ander chipset bloc, waarschijnlijk de mosfets ook nog koelen en het wordt een SLI setup (waarschijnlijk 2 x 7900GT..) en nou zit ik te denken of die eheim1048 nog wel genoeg is om het door 5 blokken, 'n triple radiator en n reservoir te duwen/doen voortvloeien:P.

Ik zat dus nou ook te denken om zo'n laing te nemen of 'n eheim 1250 (of welke komt er na de 1048). Dju, weet iemand wat beter is bij 5 blokken in je setup ?? :/

ohw ik zit trouwens nog steeds op m'n bestelling van FH te wachten .. al 'n hele week OMFG :P de bestelling is nog niet eens verzonden omdat de 3 fans die ik wil (Scythe D ofzo die van 10 dB) er nog steeds niet zijn.. maar wel m'n kast en BI Stealth GT 360 ^^ (toch maar de gewone genomen en niet de Xflow, dit in verband met mijn bouwplannen ..)

Maar goed als iemand weet welke pomp ik beter kan nemen in dit geval, post post post :D
Neem of geen andere pomp of een HPPS/laing. De 1048 zal namelijk met een setup zoals je die nu hebt ook ruim voldoende flow genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Waarom koop je er geen 1048 bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Je kan er idd een 1048 bijzetten of een Laing Ultra (zoals ik heb) te kopen. De HPPS zijn iets sterker dan een standaard Eheim en kan je op je pc voeding aansluiten. Ik zou voor de Laing gaan, dan heb je een kleinere en veel sterkere pomp :D

HPPS pomp: http://www.innovatek.de/c...k.de/index.php?StoryID=96

De HPPS heeft 1.65m opvoerhoogte, de Laing Ultra iets rond de 3.8m uit mn hoofd gezegd. De opvoerhoogte is waar je je op dit moment druk om moet maken!

[ Voor 33% gewijzigd door aramdin op 15-08-2006 15:59 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

aramdin schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:57:
Je kan er idd een 1048 bijzetten of een Laing Ultra (zoals ik heb) te kopen. De HPPS zijn iets sterker dan een standaard Eheim en kan je op je pc voeding aansluiten. Ik zou voor de Laing gaan, dan heb je een kleinere en veel sterkere pomp :D

HPPS pomp: http://www.innovatek.de/c...k.de/index.php?StoryID=96

De HPPS heeft 1.65m opvoerhoogte, de Laing Ultra iets rond de 3.8m uit mn hoofd gezegd. De opvoerhoogte is waar je je op dit moment druk om moet maken!
de HPPS+ zit op 2,10 meter opvoerhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
mmhh *poef* ineens allemaal reacties, bedankt voor de meedenkendheid. Twee eheim 1048 pompen vind ik iets teveel van het goeie, dan denk ik dat ik eerder zo'n Laing ultra in m'n setup zet.. maakt zo'n dingetje nou eigenlijk "veel" lawaai (goed hoorbaar, op de achtergrond hoorbaar, beetje relatieve vergelijking gevraagd :P).

nouja ik heb sowieso nog tijd om over 'n pomp te denken.. Freezinghardware neemt z'n tijd om mijn bestelling af te ronden :P ga ze dalijk weer eens mailen ik vind een week voor 'n product dat op backorder staat toch wel n beetje teveel van het goeie :P (aangezien mn triple rad en behuizing ook op backorder stonden en die na 4 dagen bij hun binnen waren oid..)

Ik wil m'n nieuwe kast verbouwee :P

*edit* yeah k kijk net op de site van FH en er staat dat mn pakket klaar is om verzonden te worden .. dus vandaag op de post dn is het uuh donderdag hier thuis ofzo ? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Pilske op 15-08-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:47
Zeker een laing nemen heb ik ook ze zijn zo sterk en ook nog eens stil heerlijk.
Welke kast heb je besteld Pilske?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Chieftec DA-01B-D :

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2509-2590.jpg

ff n foto van de gedempte versie zodat je n beetje kunt zien hoeveel ruimte je in zo'n ding hebt :P t gaat mij vooral over de ruimte boven de voeding die echt gigantisch is op die fotos ^^ :D.

Daarboven ga ik dus 'n BI GT 360 stealth inbouwen, laterna ook nog een reservoir achter boven de voeding waarschijnlijk. ik wil echt n vette kast ervan maken, maar daar heb ik dan ook genoeg plaats voor drin.

Ik ga er ook nog zelf wat demping erin zetten, iemand hier bij het waterkoelingstopic zei dat ik de demping ook wel gewoon bij de praxis ofzo kon kopen en daar zat wel wat in .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Klopt, en het is veel goedkoper. Komt er ook een CiP of CM van?

*edit: Je waterblok die ik van je heb gekocht draait super ;) binnenkort wordt ie permanent geïnstaleerd en dan zal ik er ff wat van posten hier+mijn andere waterkoel stuff.

[ Voor 60% gewijzigd door TEAMIKKE op 15-08-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
@ Pilske ik heb zelf ook geluidsdempende maten van de gamma en die zijn dikker en werken beter als me veel te duure maten van akasa of welk merk ook die ik weleens gebruikt heb.
Case is zeker mooi en groot alleen verplaatsen is minder met zo case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
DJ-Promo schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:27:
@ Pilske ik heb zelf ook geluidsdempende maten van de gamma en die zijn dikker en werken beter als me veel te duure maten van akasa of welk merk ook die ik weleens gebruikt heb.
Case is zeker mooi en groot alleen verplaatsen is minder met zo case.
Ja maar goed .. ik neem mn case toch nooit ergens mee naartoe, waarschijnlijk volgend jaar naar mn studentenkrotje. Maar tussendoor zie ik niet echt het nut van die kast verplaatsen .. :P En ik denk dat ik die matten van de gamma ook maar eens ga halen dan als ze echt zo goed werken, maar ik ga toch als eerst mn radiator erin bouwen (bovenin gaatje zagen). en dan ga ik proberen van plexiglas 'n fanduct naar die radiator te maken .. zal even knutselen worden maar moet lukken, ik zal er hier wel 'n foto van posten, weest niet bang ;)

Maar er komt geen CM/CiP topic voor hoor, zoveel ga ik nou ook weer niet eraan verbouwen (denk ik). Ik ga er in ieder geval niks baanbrekends mee doen..

enne ik wil wel eens een paar fototjes van m'n ouwe blokje zien :'( mis 'm wel n beetje hahaha :P (just kidding hoe kun je n blok alu nou missen :O )

[ Voor 6% gewijzigd door Pilske op 15-08-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Willen zeker pics zien wil wel eens zien hoe je die fanduct gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
DJ-Promo schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:47:
Willen zeker pics zien wil wel eens zien hoe je die fanduct gaat gebruiken.
ja dat wil ik ook wel eens zien :P maar het is meestal bij mij zo dat ik gewoon wat plexiglas pak, erin ga zagen en dat er dan iets leuks uitkomt .. ik heb t wel al n beetje in mn hoofd maar ik moet het nog helemaal uitwerken :P dat zal wat worden joh :D

pics komen er natuurlijk .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Na veel zweten vloeken en tussendoor nog ff eten ;) draait me setup eindelijk.

Na een halfuurtje te hebben geproefdraaid (buiten de case) besloot ik alles maar los te halen en in te bouwen.
Kennelijk zat er nog wat vloeistof in de radiator want toen ik deze wilde bevestigen liep er wat vloeistof in me case en, gelukkig maar enkele druppels, op me mobo.
Na dit afgedroogd te hebben ben ik maar verder gegaan met de hoop dat alles het nog zou doen.
De rest was eigenlijk een eitje en hoef ik niet te vertellen, denk dat jullie allemaal wel weten hoe het is om een koelblokje vast te schroeven ;).
Na een klein uurtje alles inbouwen en terugplaatsen, vloeistof erin en gelukkig geen ontploffing of andere rare geluiden.

Jammergenoeg past de pomp+rad niet echt lekker in me case daar moet ik dus nog wat op verzinnen. Tot die tijd maar ff buiten me case gezet.(Antec P-180)
Volgens mij had Aramdin hier ook last van en die heeft van ellende maar een Stacker gekocht (dacht ik).

na een 30 minuten draaien:
Pentium D930: 22 tot 25 graden idle | stressed nog niet getest
6800Le: 40 en 48 idle: Het zijn 2 temps ene zal wel core zijn de andere iets anders :P
Ik moet nog wat heatsinks erop pleuren en verwacht dan dat het wel iets zal dalen.

Pics heb ik nog niet omdat me broer de digital cam heeft. Hopelijk kan ik ze dit weekend maken nadat ik de pomp + reservoir in me kast heb gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Waarom eigenlijk zo'n oud model?
Ik heb hem hier namelijk staan, compleet leeg :P aangezien ik een nieuwe kast heb gekocht.

Opzich is het een redelijk ruime kast in de hoogt, alleen de diepte (voorkant naar achterkant) vind ik niet zo denderend. Ook de mogelijkheid van standaard fans met 5x80 en 1x92 vind ik niet zo super meer, nogal een herrie config eigenlijk. De nieuwere hebben een stuk variabelere, stillere en slimmere fan plaatsing vind ik. Zoals bij deze:
http://www.chieftec.de/?p...m=3008&k_id=1&language=uk
*scroll naar onder voor een goed beeld*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Vandread schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:27:
[...]

Waarom eigenlijk zo'n oud model?
Ik heb hem hier namelijk staan, compleet leeg :P aangezien ik een nieuwe kast heb gekocht.

Opzich is het een redelijk ruime kast in de hoogt, alleen de diepte (voorkant naar achterkant) vind ik niet zo denderend. Ook de mogelijkheid van standaard fans met 5x80 en 1x92 vind ik niet zo super meer, nogal een herrie config eigenlijk. De nieuwere hebben een stuk variabelere, stillere en slimmere fan plaatsing vind ik. Zoals bij deze:
http://www.chieftec.de/?p...m=3008&k_id=1&language=uk
*scroll naar onder voor een goed beeld*
Ben het compleet met Vandread eens, andere slechte punten:

-Kast geheel van staal, ultra zwaar
-Smalle kast, kon er nog net een heatercore in kwijt
-Niets bijzonders meer aan qua looks, gewoon simpel
-Kast resoneert als een mofo :)
-Fanmaten zuigen :(

Ik zal vanavond nog wat pics voor je opzoeken van mn oude config >:)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
het gaat snel hier..
Ben vandaag terug van vakantie..
Dus hallo weer :)
Heb ook 1 uur geleden een nieuw mobo besteld dus ik kan aan de slag als ie binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
aramdin schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:31:
[...]

Ben het compleet met Vandread eens, andere slechte punten:

-Kast geheel van staal, ultra zwaar
-Smalle kast, kon er nog net een heatercore in kwijt
-Niets bijzonders meer aan qua looks, gewoon simpel
-Kast resoneert als een mofo :)
-Fanmaten zuigen :(

Ik zal vanavond nog wat pics voor je opzoeken van mn oude config >:)
dat zware maakt niet uit, ik zet 'm op de grond onder mn bureau als die klaar is en daar blijft die staan.. ik hoef er daarnaast geen heatercore in kwijt :P looks ja hij komt onder m'n bureau en ik wilde eigenlijk gewoon n cusual kast waar gigantische prestaties uit komen :P Ik irriteer me atijd aan zo'n over the top kast met lampjes overal maar waar matige resultaten uit komen :P

Resoneren ja daar moet ik nog iets op vinden dan :P wat rubber en kit zal die kast vast goed doen .. enne die fanmaten .. :P die 92 mm fans zitten bovenin en daar was ik toch al van plan om de ingang van m'n fanduct te maken en dat dus gewoon nogal ... open te zagen om er 'n 140mm fan in te hangen ;) moet nog ff kijken hoe ik het precies erin ga passen, maar ik ga geen 92mm fans kopen alleen 120 mm of groter ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:34:
Ik zit eraan te denken om voor mn cpu waterkoeling aan te schaffen, heb me nu al een beetje verdiept in het onderwerp dus zit nu in de fase dat ik een setje aan het zoeken ben die het meest geschikt voor me is. De bedoeling is iig om mijn overgeklokte x2 4600 koeler te houden, en dat met zo weinig mogelijk geluid. Mn case is al behoorlijk stil alleen de CPU fan maakt imo nog te veel lawaai, daarbij heb ik al zo'n beetje de beste luchtkoeling mogelijk en wordt de processor nog steeds 50 graden. Ik hoop dat ik hier als noob op dit gebied een beetje wijzer kan worden.

Het budget ligt rond de 150 euro, ik geef liever minder uit maar het moet natuurlijk wel goed zijn. Omdat ik alleen de CPU wil koelen lijkt me dit ook voldoende. Ik heb eerst gekeken naar verschillende sets, waarbij de volgende mij wel aanspraken:

Thermaltake Bigwater Second Edition
Vraag me af of deze pomp een beetje fatsoenlijk is? Dat reservoir als drivebay bevalt me opzich wel. Ook makkelijk is dat ik nu een Big Typhoon heb en de installatie van het CPU block dus eigenlijk een kwestie is van 2 moertjes los en vastschroeven. Ik vraag me wel af of dit geen troep is? Ik kan dan eventueel later nog een eheim 1046 erbij kopen en een betere radiator.

Of de Innovatek Basic LC waterkoelingsset
Deze is wel een stukje duurder (scheelt €50) maar er zit wel meteen kwalitatief goede spullen bij. Vraag me af of dit het geld waard is. Ook zou het mooi zijn als iemand me kan vertellen hoe moeilijk de installatie van het CPU block is?

Misschien weet iemand nog een leuke andere complete set? Kan er maar weinig vinden in mn budget.

Ook lijkt het me wel mooi zelf een setje samen te stellen. Ben dan wel een beginner, het lijkt me niet de moeilijkste zaak om de boel in je kast te hangen en de slangen vast te draaien. Ik weet alleen niet veel af van welk water/antialg ik moet gebruiken en welke diameter ik het best kan gebruiken. Ook is het moeilijk te zien welke onderdelen het beste samengaan, als ik zo de shops afga en de lijsten bekijk zijn er wel extreem veel koppelstukken en weet ik veel wat nog meer. Ook kom ik steeds een stuk duurder uit als ik zelf probeer wat samen te stellen. Misschien dat iemand nog een leuke combinatie weet? Heb dus volgens mij nodig: reservoir, pomp, cpu blok, radiator, slangen, koppelstukken (?), en het water en hulpstoffen.
Ik hoop dat iemand me iets kan aanraden, alvast bedankt.
Ik ben ondertussen deze set nog tegen gekomen, iemand daar toevallig ervaringen mee?
Alphacool Basic Set 240 Rev.3 12Volt
De pomp ziet er een beetje zwak uit imo. Misschien heb ik het mis?
Vast wel iemand hier die er verstand van heeft ;)

Edit: En zo'n Volcano 4005 ziet er imo ook erg effectief uit, is dat het kopen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Pilske schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:30:

Heb hier voor nu 5 blokken in een setup zitten dit met een 1048 pomp, naar alle waarschijnlijkheid krijg ik morgen een mosfetblok binnen en zal mijn bevindingen hier posten.

Nu met 5 blokken is het erg goed te noemen. De temps zijn naar mijn verwachtingen van de setup..

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/4825/mbmvi5.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:11:
[...]

Ik ben ondertussen deze set nog tegen gekomen, iemand daar toevallig ervaringen mee?
Alphacool Basic Set 240 Rev.3 12Volt
De pomp ziet er een beetje zwak uit imo. Misschien heb ik het mis?
Vast wel iemand hier die er verstand van heeft ;)

Edit: En zo'n Volcano 4005 ziet er imo ook erg effectief uit, is dat het kopen waard?
Op dit soort dingen kunnen wij (als ik voor men in dit topic mag spreken) geen antwoord geven, mits we deze componenten zelf in ons bezit hebben. Je zult dus op zoek moeten gaan naar reviews. De Bigwater is als beginnerset erg leuk (geprijsd), maar is minder om up te graden dan een Innovatek setje o.i.d. Ik zou zeggen, zoek eens naar wat reviews en als je er dan nog niet uitkomt kun je hier altijd nog je vragen stellen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al erg veel reviews gelezen, en daarvan zijn deze 2 denk ik het meest geschikt. Ik wou dus hierbij ook vragen of misschien iemand ervaring had met zo'n set. Maar blijkbaar heeft iedereen hier zelf z'n setupje in elkaar gezet. Ik denk zelf ook dat ik met die Innovatek set het beste uit ben, alleen of de installatie ook zo makkelijk zal zijn als bij de bigwater? Ik heb een stacker dus ruimtegebrek zal ik niet snel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Thermaltake is hier "not done", daar bestaan zo goed als altijd aparte topics voor :) Ik zou ook voor de innovatek gaan, of checken of er een beter/vergelijkbaar alphacool setje bestaat. De installatie zal wat moeizamer gaan dan de Thermaltake, maar een beetje tweaker moet er wel uitkomen! En anders kan je hier altijd nog posten.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
aramdin schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:23:
Thermaltake is hier "not done", daar bestaan zo goed als altijd aparte topics voor :) Ik zou ook voor de innovatek gaan, of checken of er een beter/vergelijkbaar alphacool setje bestaat. De installatie zal wat moeizamer gaan dan de Thermaltake, maar een beetje tweaker moet er wel uitkomen! En anders kan je hier altijd nog posten.
*brrr.. koude rilling over mn rug* "thermaltake waterkoelingsblokjes :|" maar de kasten zijn wel top ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb een probleem: ik heb nog een volledige Asetek waterkoelingsset liggen met alle blokjes en heb sinds kort twee AquaGates gehaald die ik ga gebruiken om apart de CPU en VGA te koelen. Nu is het probleem: beide hebben een "aparte" slangmaat van 6,5mm ID en 10mm OD. Aangezien ik niet ALLES opnieuw wil kopen van waterkoeling, zou ik graag dit blijven gebruiken. Echter zie ik bij Coolermaster en Asetek geen AM2-waterblok staan. Aangezien ik toch liever een AM2 processor had, zit ik nu met een probleem.

Weet iemand een webshop die een oplossing biedt ? Eventueel andere koppelingen voor een meer standaard maat of eventueel andere compatibele CPU blokjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
woei eindelijk mn pakket van FH binnengekregen :D .. ik stapte uit de douche en mn moeder vond het niet zo grappig dat ze zo'n loeizwaar pakker aan had moete nemen .. maar goed, fotos (sorry van t giga formaat .. stond nog zo van op vakantie :P) ! :D

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/2535/pict0012mt9.th.jpg

M'n reservoir .. ik vond 'm zo vet uitzien kon het niet laten 'm te bestellen :D

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/3339/pict0011yf5.th.jpg

De Black Ice GT Stealth 360 inc fangrill en ... 'n XFX 6200 WTF ?! nee dat was verpakkingsmateriaal zodat m'n BI GT Stealth 360 niet zo deuken ! :D haha

Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/5554/pict0010pv6.th.jpg

De Scythe fans .. wat n lawaai >:) ja je leest het goed: 8,7 dB

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/9538/pict0013te4.th.jpg

en dit zijn dus de drie scythe fannetjes :D

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/1901/pict0014jk8.th.jpg

De kast .. ik vind 'm lekker helemaal niet lelijk.. maar hij kan wel 'n windowtje gebruiken want die twee gaten voor twee fans staat zo zielig ;)

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/2374/pict0015xc2.th.jpg

met 'n beetje passen en meten moet dat toch daar gaan passen ?? :D

nouja ik ga nou eerst uit ete met mn virendin enzo .. en dan kan ik morgenmiddag misschien nog ff plexiglas halen kan ik alvast die fanduct gaan zagen en plakken. maja de kast kan wel 'n paintjobje gebruike .. eigenlijk wil ik die kleur van die kast op m'n fangrill voor over m'n triple rad en m'n kast echt zwart .. waarschijnlijk zo'n zwart dat weerspiegeld (lak zwart of hoe het heet :P)

maar goed .. you'll see you'll see

mmhh en op m'n verlanglijstje staat nog:

- Watercool Heatkiller 2.5

- Mips Mosfet + Chipset koeler voor a8n sli

en nog wat leuke spulletjes, ik ga dus m'n oude setup behouden, alleen ga ik m'n XFX 7900GT eindelijk eens terug sturen en 'n eVGA kopen en nog 'n extra reepje pc4000 ram >:) killer PC :D alleen zonde dat die ram reepjes tegenwoordig nutteloos worden met ddr2 en ddr3 ofzo toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
8,7db.... dan zal de wind nog harder blazen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Vandread op 16-08-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ja kheb ze nog niet uitgetest, doe ik morgenmiddag/avond wel. Ik heb in ieder geval even beneden in de kluskelder rondgekeken en 'n HELE grote plaat plexiglas gevonden die toevallig even lang (diepte ofzo) is als de kast .. dus daat kan ik mooi m'n fanduct van gaan maken ! :D heerlijk zo'n kelder ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
offtopic:
Afgezien van de indian spirits die er rondzwerven omdat je huis is gebouwd op een Indian Burial Ground :p

[ Voor 33% gewijzigd door aramdin op 16-08-2006 16:34 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
aramdin schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:33:
[...]

offtopic:
Afgezien van de indian spirits die er rondzwerven omdat je huis is gebouwd op een Indian Burial Ground :p
offtopic:
Nee dit is limburg :P veel te moeilijk om indian spirits onder je huis te hebben

ik ben al even aan t afplakken geslagen :P de bovenkant van de kast .. ik moet alleen nog even kijke hoe je staal kunt zagen .. denk ook gewoon met de decoupeerzaag .. dit keer klem ik er 'n paar houtblokken boven en onder zodat er niks verbogen raakt :D slim slim .. magoed ff verder plakken en dan om 5 uur weg hier .. :P magoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje een domper wel zo een mosfetblok, net klaar met inbouwen druk de pc aan en kijk na eenhalf uur naar de temp bleek dat die gelijk is gebleven.

Nah iig voor het oog een extra slangenzicht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Pilske schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:46:

De Black Ice GT Stealth 360 inc fangrill en ... 'n XFX 6200 WTF ?! nee dat was verpakkingsmateriaal zodat m'n BI GT Stealth 360 niet zo deuken ! :D haha

De Scythe fans .. wat n lawaai >:) ja je leest het goed: 8,7 dB
en dit zijn dus de drie scythe fannetjes :D
Ik hoop dat de fangrill bij jou wel past. Ik heb dezelfde rad met een fangrill van aqua-computer.
Ik heb de gaten flink moeten uitboren totdat het goed paste.

Heb ook 3 Scythe fan's erop draaien. Ik ben er al wel achter dat de aanzuigzijde niks voor moet doen = lawaai. Maar bij de blaaszijde maakt het niks uit.
Dus adviseer je om zuigzijde in je kast te doen dan door de radiator te laten blazen en de radiator aan de kast vast te maken met je fangrill.

(ik heb de 1200rpm Scythe fans @ 6 volt met zalman fanmate2)

Maar hij doet het goed hoor die combi.

Als ik eindelijk klaar ben met me kast (wacht nog op Conroe stuff) dan zal ik ook paar pic hier achterlaten hoe ik het gedaan heb. Als men daar interesse in heeft? :/

[ Voor 8% gewijzigd door Renumeration op 16-08-2006 16:51 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Renumeration schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:50:
[...]

Ik hoop dat de fangrill bij jou wel past. Ik heb dezelfde rad met een fangrill van aqua-computer.
Ik heb de gaten flink moeten uitboren totdat het goed paste.

Als ik eindelijk klaar ben met me kast (wacht nog op Conroe stuff) dan zal ik ook paar pic hier achterlaten hoe ik het gedaan heb. Als men daar interesse in heeft? :/
intresse hierzo .. enne ik boor die gaten precies over van mn BI GT 360 .. dus waarschijnlijk moet het dan wel in een keer passen .. ik maak die grill wel ook nog goed vast aan de kast, maar dat zulle jullie allemaal wel zien, ben nu klaar met afplakken en ga nu uit ete ergens waar ik heen moet met de trein |-) maja jullie zullen binnenkort wel wat resultaten zien, denk dat ik eerst van t plexiglas die fanduct ga maken voordat ik in de kast ga zagen :P magoed toedels :P en post die pics !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand ervaring met de geluidsniveau's van de "Laing DDC pump 12V" en de Eheim 1046?

Welke produceerd het meeste geluid, en is het een groot verschil?

Ik kan niet zo goed kiezen tussen beide pompjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik vermoed dat de Eheim stiller zal zijn, hoeveel stiller kan ik je niet vertellen!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
@ Pilske mooie stuff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb een Eheim 1046 gehad en icm rubberenschroeven onder de pomp was de 1046 zo goed als onhoorbaar. Als de pomp in de kast aan stond en je staat er 1 meter van af moest ik echt heel goed luisteren om iets kunnen horen. Zodra de PC aan gaat overstemt die het geluid van de pomp meerdere malen. Mijn huidige 1048 is bijna net zo stil.

Let er wel op dat je de pomp (welke dan ook) goed vast zet met rubber oid zodat de pomp niet de trillingen door geeft aan de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er geen review ergens met een dB test waar beide pompjes aan bod komen? Heb zoiets zelf niet kunnen vinden... Of iemand die beide pompjes in z'n bezit heeft gehad?

Die laing is wel een stuk kleiner namelijk en beter aan te sluiten op de voeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Vandread schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:01:
8,7db.... dan zal de wind nog harder blazen :P
wat meten ze dan als db, het gezoem van het motortje of het blazen van de lucht.

en dan is het ook gemeten zonder enig weerstand maar gewoon open in de lucht.
als je het monteerd in een kast of tegen een radiator dan maakt het altijd meer lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:25

Zenix

BOE!

Nou ik heb de boosdoener gevonden van mijn ontluchtingsproblemen. Was een stofje van 1mm in de Jets van de storm. Wel grappig dat 1 stofje in een blok zo veel problemen kan veroorzaken =)
Nu werkt het gewoon goed. Zal hem binnekort helemaal afmaken zal ik ook flink wat pics maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147587

Anoniem: 45027 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:59:
Heeft iemand ervaring met de geluidsniveau's van de "Laing DDC pump 12V" en de Eheim 1046?

Welke produceerd het meeste geluid, en is het een groot verschil?

Ik kan niet zo goed kiezen tussen beide pompjes!
de laing is stiller! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Anoniem: 103524 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:46:
Beetje een domper wel zo een mosfetblok, net klaar met inbouwen druk de pc aan en kijk na eenhalf uur naar de temp bleek dat die gelijk is gebleven.
Ik zei nog ... het is gewoon een sensor... die sensor zit nog steeds naast hitte, kijk maar in het DFI NF4 topic.
Die sensor word niet minder heet door op andere blokjes waterkoeling te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als de Liang stiller is maakt het dus kwa geluid helemaal niets uit aangezien de HDD's en andere onderdelen veel meer herrie maken dan een Liang of Eheim pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx!

Ik neig sowieso meer naar de laing pomp, en nu is het wel zo goed als zeker dat dat hem wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Ik heb nu een laing ik kan je zeggen die hoor je niet, het gaat hier om de laing ddc pro.
Hiervoor had ik een eheim 600 en die hoorde ik ook niet dus welke het stilst is van die 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik heb zelf ook mn waterkoeling laatst ingebouwd.
Had het probleem dat ik maar een halve liter kant-en-klare waterwetter mix had besteld. Mn Cape Cooplex was net niet half gevuld en elk luchtbelletje wat werd weggepompd uit de slangen er meteen weer werd ingezogen! (pompen zuigen geen lucht aan dat weet ik maar omdat de pomp zo sterk is zuigt hij wel luchtbelletjes aan wat nog niet aan de oppervlakte zijn gekomen)
Ben diezelfde avond naar het tankstation gelopen en toen heb ik 1L van dit gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.commaoil.com/Product%20%20Shots/Coolants%20&%20Winter/supercoldmastermix.gif

Bij het vullen zag het er blauw uit en na 1 uurtje draaien is het groen (Beetje UV-gevoelig)
Ik denk niet dat het alg is want autokoelvloeistof is toch ook anti alg?
De liang is heel stil MAAR je moet em niet vol contact laten maken met je behuizing want de resonatie is wel vrij sterk (heb wel een takke Thermaltake aluminium kast die dat héél sterk heeft)

Verder lekkere temps voor mn athlon!
De oude 2200+ van mn zus loopt op 2,5 ghz(1,85V) stabiel @ 42 graden stressed :o :*)
en dan heb ik ook maar 1 12cm fan op mn dualrad :+

• David123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb even een vraagje: welk koelblok kan ik het beste nemen voor een MSI NX7600GT? ik heb nu een van thermaltake maar ben daar niet tevreden over.

Specs

• aramdin
Masterdavid schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 00:13:
Ik heb even een vraagje: welk koelblok kan ik het beste nemen voor een MSI NX7600GT? ik heb nu een van thermaltake maar ben daar niet tevreden over.
Hoe ziet de rest van je setup eruit? Zo kunnen we je toch niets aanraden 8)7 ? En ook niet onbelangrijk, je budget!

Instagram / YouTube

• Vandread
kuch: check ze specs:
http://specs.tweak.to/14180

• David123
Ja daar kan je het zien ;) en mijn budget is tsja... het liefst niet al te duur rond de 25-40 euro maar als het duurder veel beter is dan moet het maar:P

[ Voor 24% gewijzigd door David123 op 17-08-2006 00:27 ]

Specs

• aramdin
Masterdavid schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 00:25:
[...]
Ja daar kan je het zien ;) en mijn budget is tsja... het liefst niet al te duur rond de 25-40 euro maar als het duurder veel beter is dan moet het maar:P
My bad, had vierkante ogen van al dat Ge-Battlefield 2 SF :*)

Check de Swiftech MCW60, een hele goede op dit moment. Kost je 60e @ www.csdelft.nl & je krijgt er uber ramsinks bij hehe

[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 17-08-2006 09:24 ]

Instagram / YouTube

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ook maar even een verhaaltje over mijn waterkoeling. Zie eerst mijn computer die nog in opbouw is:

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/HPIM1010Custom.jpg

Daarin zit verwerkt:

Alphacool NeXxos Extreme 3 radiator
Alphacool NexXos Pro koelblok
Innovatek 6600 gt AGP koelblok
Eheim 1000 pomp
Revoltec Silent Fans 18 Db op 800 RPM door fancontroller.
Wat koppelingen
Paar meter slang
Anti-corro
UV-blauw toevoeging(nog niets van te zien omdat de uv lampen er nog niet inzitten.)

Alles uitgespreid op m'n bed samen met wat andere hardware.
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/wkuitgestald.jpg

En nog een picje van de zooi in m'n kast.

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/HPIM1011Custom.jpg

Edit: De temps natuurlyk :X

HD's alle 4 onder de 25 graden.
CPU 36
Mobo 34
GPU 42

Alles onder load :)

Specs:

p4 3.2 Ghz prescott
XFX 6600 GT Non-oc
120 g Maxtor
40 g Seagate
2 x 160 g Samsung Spinpoint in raid 0

[ Voor 13% gewijzigd door TEAMIKKE op 17-08-2006 09:44 ]

• David123
aramdin schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:22:
[...]

My bad, had vierkante ogen van al dat Ge-Battlefield 2 SF :*)

Check de Swiftech MCW60, een hele goede op dit moment. Kost je 60e @ www.csdelft.nl & je krijgt er uber ramsinks bij hehe
Okey thxs dan ga ik maar is ff langs de winkel :P

Specs

Vandread schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:57:
[...]

Ik zei nog ... het is gewoon een sensor... die sensor zit nog steeds naast hitte, kijk maar in het DFI NF4 topic.
Die sensor word niet minder heet door op andere blokjes waterkoeling te zetten 8)7
Maar bij mij word die wel erg extreem heet (idle 55 graden en bij een potje Flight simulator bereikt het de 70), ik denk toch maar weer de propellor in de buurt van het geheel stieken..Jammer...

• Pilske
teamikke je pics werken niet :P bij mij tenminste ...

maar goed ik ga de boor en decoupeerzaag es uit de kelder grabbelen .. of ja eerst ff de winkelhaak en checken of ik de mal voor de radiator goed op heb geplakt .. (ja ik zal fotos maken van hoe ik m'n kast verneuk jongens)

BTW weet iemand welke maat die boring in BI GT rads is .. iig niet M3 (ik zou natuurlijk ook ff op de BI site kunnen kijken :P ;))
*edit* * Pilske leest van de HWLabs website "M4 Threaded Screw Holes for easier mounting and greater adaptability." duss ...vanavond ff naar de praxis kijken voor wat mooie schroeven .. :P
thanks :D t gaat nog mooier worden .. als ik niet te moe ben

[ Voor 32% gewijzigd door Pilske op 17-08-2006 13:46 ]

• Vandread
Anoniem: 103524 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:35:
[...]
Maar bij mij word die wel erg extreem heet (idle 55 graden en bij een potje Flight simulator bereikt het de 70), ik denk toch maar weer de propellor in de buurt van het geheel stieken..Jammer...
Leg een ijsklontje op de sensor.... woohoo ineens istie koud... maar je mosfets alsnog niet.
Sinds wanneer mogen mosfets niet meer warm worden? Zijn geen chips ofzo hor.
Koelen kan geen kwaad echter en zal de stabiliteit over het algemeen ten goed komen.
Veel extremer dan een fan is alleen echt niet nodig. 12cm fan over je mosfets + geheugen is prima op low rpm's

• Pilske
pwew...

* Pilske is kapot en doof (bij 'n decoupeerzaak FFS zet oorbeschermers op :|) enz enz ;)

alvast een fototje, moet nog ff inbusjes scoren vanavond bij de praxis/gama/DHZ zaak ;)

btw: weer vergeten om m'n fototoestel op kleiner formaat te laten fotograferen (maar denk niet dat t n probleem is aangezien die via imageshack is gehost ..)

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/6366/pict0021yl6.th.jpg

.. zo voor de eerste zaagbeurt vind ik het best netjes .. moet nog even kijken naar die uitstekende dingetjes, de gaten zitten volgens mij (bijna) perfect, kan 'n milimetertje schelen maar ach ja :P zo precies schieten de Duitsers ook weer niet (limburgse uitdrukking, weet niet of iemand er ooit van gehoord heeft..)

@ Teamikke:

leuk om m'n blokje weer eens in actie te zien ^^ yeah werkt zeker hardstikke goed!!

[ Voor 5% gewijzigd door Pilske op 17-08-2006 15:58 ]

• sajoku
  • Niet online
Wat ik er nu van kan zien is het keurig uitgezaagd. benieuwd naar je eindresultaat.

Die uitdrukking ken ik niet, maar ik kom dan ook uit Noord-Holland ;)

• holygame
  • Laatst online: 18:58
Ik heb ff tusse door een vraagje: wat is de temp van het water dat door je systeem raast? (idle)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
holygame schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:25:
Ik heb ff tusse door een vraagje: wat is de temp van het water dat door je systeem raast? (idle)
Is dit een enquete :?

• sajoku
  • Niet online
Wat mag ik allemaal antwoorden dan? Mag ik gokken?

iig dat kunnen wij niet beantwoorden omdat dat anders is bij elk systeem.
Ligt o.a. aan de omgevings temparatuur, of je cpu stressed is of idle etc etc etc

• Renumeration
Pilske schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:55:
[...]

intresse hierzo .. enne ik boor die gaten precies over van mn BI GT 360 .. dus waarschijnlijk moet het dan wel in een keer passen .. ik maak die grill wel ook nog goed vast aan de kast, maar dat zulle jullie allemaal wel zien, ben nu klaar met afplakken en ga nu uit ete ergens waar ik heen moet met de trein |-) maja jullie zullen binnenkort wel wat resultaten zien, denk dat ik eerst van t plexiglas die fanduct ga maken voordat ik in de kast ga zagen :P magoed toedels :P en post die pics !
Ik heb de gaten met een 8mm of 10mm boortje groter gemaakt en dan van die rubberringetjes tussen gedaan zoals je op de foto kan zien. (rubbers zijn normaal voor de kraan, zie je bouwmarkt. Ringetjes zijn in verschillende grote's en dikte te vinden.

Hier dan mijn foto's. (voor specs zie me sig)
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/foto/WC1k.jpg

Zit nu nog S939 in, vanaf volgende week hoop ik me conroe. Zal dan wel wat meer foto's posten als interesse is.
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/foto/WC2k.jpg

klik op de foto's voor grote versie :P 8)7

Specs

• holygame
  • Laatst online: 18:58
Ten eerste is het "enquête", ten tweede het was gewoon een vraag waarop ik een normaal antwoord op wou.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ziet er netjes uit! Binnenkant is wel erg druk alleen.

Edit: @ pilske: Foto's doen het wel?

[ Voor 9% gewijzigd door TEAMIKKE op 17-08-2006 17:06 ]

• Renumeration
TEAMIKKE schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:06:
[...]

Ziet er netjes uit! Binnenkant is wel erg druk alleen.

Edit: @ pilske: Foto's doen het wel?
druk :P :X :X in me oude kast was het pas druk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/foto/Qpack10.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/foto/Qpack4.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Renumeration op 17-08-2006 17:20 ]

Specs

• Pilske
holygame schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:00:
Ten eerste is het "enquête", ten tweede het was gewoon een vraag waarop ik een normaal antwoord op wou.
nou zal ik dan eens serieus antwoord geven :P ??

het verschilt per systeem .. ik ga nou bijvoorbeeld 'n triple rad gebruiken, dit is in staat de water temperatuur dichter bij mijn kamer temperatuur te brengen .. maar als je 'n single rad gebruikt om 'n S939 + 7900GTX SLI + nForce4 chipset te koelen kun je ervan op aan dat het water 50 graden ++ is

dus .. het verschilt in ieder systeem en niemand hier op dit forum kan hier antwoord op geven aangezien iedere setup anders is !

Maar verder met m'n kast .. ik heb de gaten in m'n rad grill ff wat verbreed omdat de BI GT's M4 boring hebben en die rads M3 gaten hebben :'-) mgoed dat is niet zon probleem gewoon heel voorzichtig de boor erop zetten.. heb er nu zilvere bouten doorheen.. I like the look heb ook nog rechte en vierpunts schroevedraaier schroeven maar imbussen hadden ze niet bij de praxis (alleen maar van 12 mm lang :( ) mgoed ik ga nu lekker vijlen :| tot over 5 uur ofzo ? damn dat is echt ongelooflijk veel werk .. fotos volgen als de fans en rad en grill er netjes inhangen .. dan kan ik beginnen aan m'n fanduct :P

@Renumeration:
bedankt voor de tip.. ik zat zelf ook al te denken om iets tussen de grill en de kast te doen.. maar ik ga eerst kijken of het veel geluid maakt als er niks tussen zit (denk het wel) en dan haal ik waarschijnlijk ook van die rubbers.. maar kun je die niet beter tussen je kast en je fan/rad doen dus zeg maar ín de kast en niet erbuiten ?? (als je me snapt .. :P)
Btw mooie setup, ik vind die hoekveren echt vet staan ! maarehm een ding wat ik me afvraag .. ja drain lijntje zit die niet te hoog ?? Die zit namelijk direct onder het hoogste punt in je setup (radiator) of drained die wel goed ??

@Teamikke:
fotos doen het nu wel 8)7 was denk ik te snel aan het kijken hier ofzo ..

[ Voor 20% gewijzigd door Pilske op 17-08-2006 17:31 ]

• ixl85
Mhh
ik heb net mn nieuwe mobo gehaald, een A8N32-SLI Deluxe (ik stap af van mn A8N-SLI), een mooi voordeel hierbij is dat mn NB niet meer wc gekoelt hoeft te worden! :)

Maar nu zat ik ff snel de cpucooler socket te veranderen, maar nu weet ik niet of ik de "speciale" backplate (die dus achter aan je mobo zit) ook mee moet veranderen.
Ik zie er eigenlijk geen meerwaarde in zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/500726gr_250.jpg
het witte ding bedoel ik.
Die er standaard op zit zou toch ook gewoon goed moeten zijn? het enige verschil is dat die van innovatek op je mobo geplakt zit en zo dus de hitte iets beter overdraagt...

Iemand een idee of ervaring met dit?

• Renumeration
Pilske schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:28:
[...]
@Renumeration:
bedankt voor de tip.. ik zat zelf ook al te denken om iets tussen de grill en de kast te doen.. maar ik ga eerst kijken of het veel geluid maakt als er niks tussen zit (denk het wel) en dan haal ik waarschijnlijk ook van die rubbers.. maar kun je die niet beter tussen je kast en je fan/rad doen dus zeg maar ín de kast en niet erbuiten ?? (als je me snapt .. :P)
Btw mooie setup, ik vind die hoekveren echt vet staan ! maarehm een ding wat ik me afvraag .. ja drain lijntje zit die niet te hoog ?? Die zit namelijk direct onder het hoogste punt in je setup (radiator) of drained die wel goed ??
de rubbers zitten er vooral om de grote gaten in de rad weg te werken. Moest zoals ik al zei grotere gaten maken omdat het gat (in het grill) niet precies overeen kwam met het GT rad. Dus gaten moesten groter om ze vast te kunnen schroeven aan het rad.

En idd hoogste punt, maar als je goed kijkt zit er ook 1 naas me pomp, dus laagste punt. Dus lucht erin van boven en water beneden eruit :P

over die imbus dingen. Ik heb na lang zoeken een shop kunnen vinden die ze verkoopt op M3 -M4 wat jij wilt in het zwart :) zie hier http://www.4rc.nl/N_frame...4rc.nl/N_grp_24_20-1.html verzendkosten zijn meer dan de boutjes kosten maar so be it. Liever hoge kosten en zwarte imbus dan lelijke zilvere dingen of met kruiskop ofzo.

Specs

• MF

MF

Take a Seat

ixl85 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:35:
Mhh
ik heb net mn nieuwe .... verhaal... .........? het enige verschil is dat die van innovatek op je mobo geplakt zit en zo dus de hitte iets beter overdraagt...

Je kan hem vervangen, maar in de meeste gevallen kan je hem ook gewoon blijven gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door MF op 17-08-2006 17:38 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:25

Zenix

BOE!

ixl85 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:35:
Mhh
ik heb net mn nieuwe mobo gehaald, een A8N32-SLI Deluxe (ik stap af van mn A8N-SLI), een mooi voordeel hierbij is dat mn NB niet meer wc gekoelt hoeft te worden! :)

Maar nu zat ik ff snel de cpucooler socket te veranderen, maar nu weet ik niet of ik de "speciale" backplate (die dus achter aan je mobo zit) ook mee moet veranderen.
Ik zie er eigenlijk geen meerwaarde in zitten.

[afbeelding]
het witte ding bedoel ik.
Die er standaard op zit zou toch ook gewoon goed moeten zijn? het enige verschil is dat die van innovatek op je mobo geplakt zit en zo dus de hitte iets beter overdraagt...

Met mijn Swiftech Storm gebruik ik ook gewoon backplate van mobo.

• ixl85
MF schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:38:
[...]

Je kan hem vervangen, maar in de meeste gevallen kan je hem ook gewoon blijven gebruiken.
Ja ik kan deze backplate gewoon gebruiken want alles zit nm goed, maar dan vind ik het vreemd dat ze een andere er bij leveren...
Nouja, ik ga wel even testen, de koeler zit er toch nog niet met pasta op.

dan die a8n32 is echt mooi! wat een geweldige heatpipe loopt er nu over mn mobo, vind het nog mooier dan mn oude die gewc'd was :)

• Pilske
Renumeration schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:37:
[...]

de rubbers zitten er vooral om de grote gaten in de rad weg te werken. Moest zoals ik al zei grotere gaten maken omdat het gat (in het grill) niet precies overeen kwam met het GT rad. Dus gaten moesten groter om ze vast te kunnen schroeven aan het rad.

En idd hoogste punt, maar als je goed kijkt zit er ook 1 naas me pomp, dus laagste punt. Dus lucht erin van boven en water beneden eruit :P

over die imbus dingen. Ik heb na lang zoeken een shop kunnen vinden die ze verkoopt op M3 -M4 wat jij wilt in het zwart :) zie hier http://www.4rc.nl/N_frame...4rc.nl/N_grp_24_20-1.html verzendkosten zijn meer dan de boutjes kosten maar so be it. Liever hoge kosten en zwarte imbus dan lelijke zilvere dingen of met kruiskop ofzo.
kut waarom lees ik t ook nou pas over wat je zei van dat de rad grill niet goed was voor n BI GT :P omfg :d ik zit hier te passen en te meten .. klopt geen zak van ;) maar goed ik ga even de boor machine pakke .. moet op te lossen zijn :/ aargh dit zuigt :P haha

thank voor die winkel .. dat de kosten hoger zijn dan de imbussen moet maar:P.. ik wil n mooie kast ..

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 10:38

Stekeltje

Nothing to see here move along

TEAMIKKE schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:39:
Ook maar even een verhaaltje over mijn waterkoeling. Zie eerst mijn computer die nog in opbouw is:

[afbeelding]

Daarin zit verwerkt:

Alphacool NeXxos Extreme 3 radiator
Alphacool NexXos Pro koelblok
Innovatek 6600 gt AGP koelblok
Eheim 1000 pomp
Revoltec Silent Fans 18 Db op 800 RPM door fancontroller.
Wat koppelingen
Paar meter slang
Anti-corro
UV-blauw toevoeging(nog niets van te zien omdat de uv lampen er nog niet inzitten.)

Alles uitgespreid op m'n bed samen met wat andere hardware.
[afbeelding]

En nog een picje van de zooi in m'n kast.

[afbeelding]

Edit: De temps natuurlyk :X

HD's alle 4 onder de 25 graden.
CPU 36
Mobo 34
GPU 42

Alles onder load :)

Specs:

p4 3.2 Ghz prescott
XFX 6600 GT Non-oc
120 g Maxtor
40 g Seagate
2 x 160 g Samsung Spinpoint in raid 0
Ik heb die fans ook maar als ik ze met mijn fan controller stiller zet gaan ze heel irritant piepen heb jij dat ook ? Zo nee, want heb je eraan gedaan dat ze dat niet doen :p.
Alvast bedankt.

• Renumeration
...Ruud... schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:01:
[...]

Ik heb die fans ook maar als ik ze met mijn fan controller stiller zet gaan ze heel irritant piepen heb jij dat ook ? Zo nee, want heb je eraan gedaan dat ze dat niet doen :p.
Alvast bedankt.
Dan werkt je fancontroller via PWM (Pulse-Width-Modulation). Dan geeft hij strom met pulsen zoals 12-0-12-0-12-0 volt. En dan gaat de fan piepen of brommen afhankelijk van merk/type.

Er zijn een aantal fancontrollers die via de oude manier de fan's aansturen Dit zij de Zalman Fanmate 2 (de 5,25" fancontroller van Zalman niet)
En de Akasa Fan Control Pro http://www.azerty.nl/prod...-control-pro-diverse.html

Heb ik tijdje geleden hetzelfde gehad. Na veel uitzoek werk met een franse review site (kon hem niet zo snel vinden) kwam ik daarachter. De meeste fancontrollers sturen ze aan via PWM. Minder warmte.

Specs

• Pilske
opgelost .. :D ik blij .. m'n fangrill is nog heel en je ziet er niks van dat er 'n BI GT onder hangt .. ik heb dus eerst de fans vast gemaakt een mn BI GT en daarna de fans aan de grill (I) ! alleen gebruik ik nu nog (zilveren) imbus M4 tjes enzo om de fans aan m'n rad vast te maken.. ik wil daar gewoon hele simpele dingen indraaien maar die ik hier thuis heb zijn allemaal te lang enzo :/ dus ik heb nou íets met M4 schroefdraad van korter dan 7mm nodig :P magoed 'n beetje rondspeuren en ik zal ze wel vinden .. kga wel even zwarte M4 imbusjes van 10mm bestellen om m'n grill aan m'n fans vast te maken

Ohw ik heb dus m'n fans in moeten boren .. dat is niet zo'n probleem dat die gaten nou 'n beetje maf zijn want je ziet ze toch niet zitten onder de grill ! :D

fototjes bij de wazige uitleg:

Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/860/pict0023jm2.th.jpg

Van de bovenkant, JA ik weet dat ik twee imbusjes niet erin heb zitten :P ik had er maar 20 ..O-) Er zit btw wel 'n krasje op m'n fangrill .. bij een van de open gaten, doe je best en vind het ! (met 'n imbusjes erop valt het amper nog op dus ach shit happens ..

Afbeeldingslocatie: http://img488.imageshack.us/img488/5519/pict0024pa3.th.jpg

en van opzij.. best wel handig :D hoef ik niks aan m'n fangrill te veranderen enzo en ik kan er laterna nog altijd wat rubber tussen douwen

magoed nou moet ik even tot morgen wachten tot ik die plaats voor m'n rad helemaal af kan maken :/ m'n pa is thuis en die vindt het maar onzin dat ik álweer 'n PC kast aan het maken ben .. dus kan ik ff nog niet bij de decoupeerzaag om die stukkies waar de schroeven doorheenkomen te fixen .. magoed kan ik mooi ff m'n kamer opruimen :P

• TEAMIKKE
  • Niet online
...Ruud... schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:01:
[...]

Alvast bedankt.
Die van mij piepen niet ;) Denk dat het komt omdat mijn fancontroller met pulsen werkt en niet daadwerkelijk het voltage verlaagt waardoor ie niet gaat piepen.

• Pilske
Darn ! net toch maar es met ons vaders gepraat hoe ik t beste kon vijlen .. komtie met 'n automatisch schuurapparaat aanzetten wat n monsterlijk ding :D

mgoed kheb nou heel de omlijning van de radgrill uitgeschuurd :P dalijk eens de fans+radiator eronder hangen en dan zal ik er 'n fototje van maken :D

Dat betekend gewoon dat ik al bijna blokkies moet gaan kopen voor m'n nieuwe setup ^^ :D YEAH

• Renumeration
Pilske schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:28:
opgelost .. :D ik blij .. m'n fangrill is nog heel en je ziet er niks van dat er 'n BI GT onder hangt .. ik heb dus eerst de fans vast gemaakt een mn BI GT en daarna de fans aan de grill (I) ! alleen gebruik ik nu nog (zilveren) imbus M4 tjes enzo om de fans aan m'n rad vast te maken.. ik wil daar gewoon hele simpele dingen indraaien maar die ik hier thuis heb zijn allemaal te lang enzo :/ dus ik heb nou íets met M4 schroefdraad van korter dan 7mm nodig :P magoed 'n beetje rondspeuren en ik zal ze wel vinden .. kga wel even zwarte M4 imbusjes van 10mm bestellen om m'n grill aan m'n fans vast te maken
zoals ik in mijn eerdere post's ook al heb gezegt.

Sluit nu je fan's maar aan. Je zult merken dat ze meer lawaai maken dan ja wil.

Haal de fan´s maar eens van het rad af en de grill. Sluit dan 1 fan eens los aan... zodat hij vrij is zeg maar, hou dan je radiator er eens achter zoals je nu hebt.... wat een lawaai. Hou nu de fan eens aan de andere kant zodat de aanzuigzijde vrij is van iets en hij DOOR de radator blaat. Je zult merken dat hij dan zeer merkbaar stiller is. Dus adviseer ja ook om de fans ONDER de radiator te hangen net als ik. Waarom neem je anders WC, voor de stilte toch??

Kijk nog eens goed naar mijn plaatje als je niet precies begrijpt wat ik bedoel. Je ziet dat me fan's onder me rad hangen.
http://www.hondshorst.nl/foto/WC2.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Renumeration op 17-08-2006 21:34 ]

Specs

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Renumeration schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:30:
Waarom neem je anders WC, voor de stilte toch??
Je hebt gelijk dat het stiller is, maar niet iedereen heeft dezelfde motivatie om WC te nemen. :) Voor performance (een mogelijke andere reden) is het aanzuigen beter, omdat je dan een groter oppervlak van je radiator benut.

Edit: nu heb je met WC wel meer speelruimte om wat performance in te leveren, omdat je (zeker met een triple rad) genoeg oppervlakte over zult houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Roamor op 17-08-2006 21:44 ]

• aramdin
Beste is off course Push Pull (bijna altijd met een sound penalty). Afgezien daarvan is pull setup altijd beter.

Instagram / YouTube

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Vandaag 17-8-2006 is mijn frigus vga blokje overleden.
Bovenop mijn audigy 2zs lag allemaal water :X
Nu moet ik op zoek naar een nieuw blokje.
ik heb al zitten kijken naar zo'n full cover waterblok van alphacool, weet iemand hier of dit een flowkiller is ? :)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• Renumeration
Roamor schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:43:
[...]

Je hebt gelijk dat het stiller is, maar niet iedereen heeft dezelfde motivatie om WC te nemen. :) Voor performance (een mogelijke andere reden) is het aanzuigen beter, omdat je dan een groter oppervlak van je radiator benut.

Edit: nu heb je met WC wel meer speelruimte om wat performance in te leveren, omdat je (zeker met een triple rad) genoeg oppervlakte over zult houden.
ofcourse ook voor de temp en dat beetje extra wat te overclocken is maar met een triple rad merk je daar niet super veel van. Met pull, dus is mijn mening dat je beter push kan hebben zoals jij het noemt ivm die geluidsvermindering.

Bij die Scythe fan's is het nog iets erger dan met papst fan's als je met pull werkt. (meerdere fan's getest)

Specs

• Pilske
nouja jongens opzicht maakt het niet zoveel uit op het moment hoe om ik ze zet wat de fans worden toch nog lang niet aangesloten (niet tot ik m'n nieuwe WC blokjes heb..)

maar goed ik heb net echt ZO lang zitten proberen m'n rad vast te schroeven maar het wil gewoon níet lukken mijn god wat 'n zooi .. maar ik moet waarschjijnlijk gewoon de bovenkant losboren .. maar daar heb ik nou werkelijk geen behoefte aan om nog te gaan doen, moet eerst nog de gaten van de kast op maat maken :/ de imbusjes willen er niet in :'( mgoed ik kan dit al laten zien ..

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/5292/pict0025wp4.th.jpg

ik vind dat ik t toch best goed uitgezaagd enzo heb ! :D magoed ik baal dat ik nog niet verder kan (eerst wachten op m'n zwarte imbusjes ..)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.