Bedankt voor alle reacties

Ik zal het zeker meenemen naar een volgende bewerking

Hahn schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:41:
[...]
Ik vind het een goede poging en je dochter 'echt' op de tijger laten zitten is best realistisch gelukt eigenlijk, maar er zijn wel flink wat elementen die me storen aan je foto:
[list]• De kleuren vind ik raar gekozen, past niet bij de omgeving.
• De flares, de lucht is duidelijk volledig bewolkt, dus waar zou die flare vandaan moeten komen?
• De locatie in de achtergrond. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zie je bijzonder weinig tijgers (van dit soort) in een ogenschijnlijk heel koude omgeving.
• Je dochter is haarscherp en zat blijkbaar heel stil, terwijl de tijger bewogen is. Dat de tijger bewogen is, is prima, maakt het wat realistischer, maar het klopt dus niet dat je dochter niet bewogen is

• Compositie is nogal centraal, terwijl de witte lucht (wat bijna 1/3e van je foto inneemt) weinig toevoegt.
Aan je uitsnijd-skills ligt het niet, daar heb ik weinig op aan te merken (je ziet hier en daar wel dat het uitgeknipt is, maar dat valt niet gelijk op). Maar de elementen passen, wat mij betreft, nog niet echt bij elkaar om 'm heel geloofwaardig te kunnen vinden

mbt de kleurtjes, snap ik jullie reactie. het was een overwogen keuze om met meerdere kleuren te werken. Ik wou een soort van dromerig idee weergeven dmv kleuren. Misschien heb ik iets teveel van het goede gebruikt.
De flares zouden van een zon komen net over de bomen heen

de lucht zou een beetje een winters/herfstachtig idee moeten maken.
De lokatie is wel goed

nou niet helemaal. De foto van de lokatie is in noorwegen gemaakt, maar had ook rusland/china kunnen zijn, richting het noorden, waar tegenwoordig nog steeds tijgers wonen (de siberische)
De bewogen dochter ben ik het met je eens. Dat was een lastig stukje om realistisch over te laten komen.
Compositie heb ik zelf ook nog wat twijfels over

Bedankt in ieder geval voor je feedback!!!
@Bonbridge, de tweede zou ook zeker meer mijn voorkeur hebben! Die komt verhalend ook veel fijner over. Je hebt meer contact en dat spreekt mij meer aan.
@Beefhazard, De tweede vind ik meer pit hebben. De eerste is precies wat eerder al vermeld werd. Je hebt de kleuraccenten nodig, want anders valt je onderwerp niet eens op. Dat is jammer (en tegenwoordig best wel een cliche bewerking).
@mrc4l, het lijnenspel is enorm gaaf en geeft hier een surrealistisch tintje. De persoon geeft het net dat beetje extra, anders zouden we zeker moeite hebben om te herkennen wat het was. Mooi beeld.