[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 59 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.782 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ze kijkt er toch nog een beetje onzeker bij ;-)..
Belichting en zo is allemaal prima.
Echter het 'model' , beetje hangende schouders , mond wat geknepen , aan haar linkerkant zit d'r haar wat vreemd , of 't komt door de schaduw. Bh die onder het hemdje uitkomt.

In het gezicht ook wat vreemde toestanden. Voorhoofd is erg geel waar ze bij haar wangen/kin juist weer erg roze/bleekjes is op de huid. Vreemde lichtval ( of is er geedit ? ) boven d'r bovenlip. ( lijkt een beetje of ze een snor heeft daardoor.. ) en ik ben dan zo iemand die dan toch liever de poriën en de bultjes en zo een beetje gladgestreken ziet.

Nondeju wat ben ik een zeikerd !

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
@Woutoud heb je niet dat mensen ondertussen met voorbedachte rade naar jou toekomen? Goh, toevallig ik heb net mijn sieraden en avondjurkje aan, haha.

Mooie foto, het model lijkt wel een beetje in elkaar te zitten, misschien waren de schouders naar achteren wat mooier? Ze leunt nu op haar knieën lijkt het,

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Lasteraar schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:41:
Echter het 'model' , beetje hangende schouders , mond wat geknepen , aan haar linkerkant zit d'r haar wat vreemd , of 't komt door de schaduw. Bh die onder het hemdje uitkomt.

In het gezicht ook wat vreemde toestanden. Voorhoofd is erg geel waar ze bij haar wangen/kin juist weer erg roze/bleekjes is op de huid. Vreemde lichtval ( of is er geedit ? ) boven d'r bovenlip. ( lijkt een beetje of ze een snor heeft daardoor.. ) en ik ben dan zo iemand die dan toch liever de poriën en de bultjes en zo een beetje gladgestreken ziet.

Aanvullend: ik zou het haar aan de bovenkant in dit geval niet afknippen. Wellicht de schaduwen o.a. bij de neus iets proberen "op te lichten".

Verder goed bezig ;)

Verwijderd

Lasteraar schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:41:

Zoveel 'gezeik' verdient natuurlijk een reply. :)
Dit was de eerste keer dat ik heb gewerkt met een zittend model, daarbij heb ik niet helemaal goed op haar houding en details gelet. Mede omdat we vooral bezig waren met haar "awkwardness" voor de camera, die zit er in deze foto inderdaad nog wel een beetje in.
Wat betreft de edit: ze heeft van zichzelf wat haargroei boven haar lip (een snor mag het niet heten), die heb ik voorzichtig vermindert (helemaal wegpoetsen is knap lastig!).
Zanniebal schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:05:
@Woutoud heb je niet dat mensen ondertussen met voorbedachte rade naar jou toekomen? Goh, toevallig ik heb net mijn sieraden en avondjurkje aan, haha.
Ik heb nu één keer een aanvraag gehad, waarbij er gelijk sprake was van een kleine financiële bijdrage. Verder ben ik vooral mijn vriendenkring aan het afstruinen om te kunnen oefenen.
Mooie foto, het model lijkt wel een beetje in elkaar te zitten, misschien waren de schouders naar achteren wat mooier? Ze leunt nu op haar knieën lijkt het,
Bedankt! Wat betreft de houding heb je inderdaad wel gelijk.
PageFault schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:43:
[...]

Aanvullend: ik zou het haar aan de bovenkant in dit geval niet afknippen. Wellicht de schaduwen o.a. bij de neus iets proberen "op te lichten".

Verder goed bezig ;)
Dat afsnijden aan de bovenkant gaan jullie er niet uitkrijgen, schaduwen kan ik nog wel even naar kijken. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 10:19 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Ben ik de enige die ietsjes minder te "zeuren" heeft op de huid en uitdrukking en me juist meer stoor aan de lege ruimte rechts?
Overigens, die haargroei onder de neus heeft iedereen, bij sommige wat lichter, bij andere wat donkerder. Hoeft van mij niet weggeshopt te worden. Niemand hoeft wat mij betreft te voldoen aan "the girl in the magazine". Want, the girl in the magazine doesn't look like the girl in the magazine ;)

De uitdrukking vind ik minder storend, maar kan idd verbetering in, maar dit is al aangehaald. Overigens zie ik nou goed dat je een andere flitser gebruikt hebt, pioeh poeh (zonder puntjes in de iris) ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:16
Deathchant schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:21:
Ben ik de enige die ietsjes minder te "zeuren" heeft op de huid en uitdrukking en me juist meer stoor aan de lege ruimte rechts?
Overigens, die haargroei onder de neus heeft iedereen, bij sommige wat lichter, bij andere wat donkerder. Hoeft van mij niet weggeshopt te worden. Niemand hoeft wat mij betreft te voldoen aan "the girl in the magazine". Want, the girl in the magazine doesn't look like the girl in the magazine ;)

De uitdrukking vind ik minder storend, maar kan idd verbetering in, maar dit is al aangehaald. Overigens zie ik nou goed dat je een andere flitser gebruikt hebt, pioeh poeh (zonder puntjes in de iris) ;)
Ik vond het ook opvallend, dat het model naar de 'buitenkant' van de foto gedraaid zit - meestal zie je een lege ruimte dan aan de linkerkant.
Verder kan ik het ook in je punten vinden. Mensen zien eruit zoals ze zijn en hoeven niet beter geshopt te worden dan ze in feite zijn.

Nu ik de BH rechtsonder gezien heb, stoort me dat wel aan de foto.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:14:
Dat afsnijden aan de bovenkant gaan jullie er niet uitkrijgen
Omdat je dat als eigen stijl wil volhouden of zit daar een andere reden achter?

Verwijderd

Beetje van beide misschien, maar vooral omdat ik de positie van de ogen belangrijker vind dan dat kleine beetje haar. :)

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:27
Wat is het verschil als je de ogen 2 cm naar beneden plaatst en dus boven het hoofd wat ruimte creëert?

Ik vind juist door die afgesneden hoofden dat het portret niet tot z'n recht komt. Maar dat kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:12:
... maar vooral omdat ik de positie van de ogen belangrijker vind dan dat kleine beetje haar. :)
De positie vd ogen zit dan nochthans niet op een heilige plek (eg 1/3 of gulden snede of diagonaal) die een reden zouden moeten geven om te snijden. En is niet persé (qua compositie/hoogte in het beeld) consequent (over je laatste foto's).

Gezien je juist steeds maar een heel klein beetje afsnijdt, geeft 't eerder de indruk van een gevalletje net-niet-goed-gekaderd. F&V regulars zullen 't dus als stijl herkennen, maar anderen zullen 't eerder interpreteren als beginnersfout.

*knip*

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 16:03 . Reden: off-topic vraag verwijderd ]

Verwijderd

moozzuzz schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:41:
[...]

De positie vd ogen zit dan nochthans niet op een heilige plek (eg 1/3 of gulden snede of diagonaal) die een reden zouden moeten geven om te snijden. En is niet persé (qua compositie/hoogte in het beeld) consequent (over je laatste foto's).
Tja, die 'heilige plekken' kunnen mij relatief aan mijn derrière oxideren. Ik ken ze en speel er wel eens mee, maar meer dan een richtlijn zullen ze voor mij meestal niet zijn. Ik plaats de ogen waar ik ze wil en dan knip ik soms (vaak) wat haar af. Dat mag je mooi vinden, of niet. :)

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:58:
[...]

Tja, die 'heilige plekken' kunnen mij relatief aan mijn derrière oxideren. Ik ken ze en speel er wel eens mee, maar meer dan een richtlijn zullen ze voor mij meestal niet zijn. Ik plaats de ogen waar ik ze wil en dan knip ik soms (vaak) wat haar af. Dat mag je mooi vinden, of niet. :)
Dat is natuurlijk de keuze vd fotograaf (moet ik dan antwoorden ;) ), maar mijn punt anders geformuleerd: er lijkt geen constante te zijn op vlak van oog-posities, wat ik min of meer zou verwachten als je je de oog-positie als reden van haar-afsnijden noemt. Meer zelfs, er is mi enkel de constante dat het haar afgesneden wordt :9 :p.

Let op, ik wil je niet overtuigen om geen haar meer af te snijden hoor, vond 't enkel een rare reden die ik niet kan herkennen in je foto's :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muserulezz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07-2022
@ mrc4l: Het idee vind ik leuk, de belichting wat minder. Doordat deze van beneden komt, op de lange kant van je gezicht, geeft deze een vreemde vervorming. Het geeft ook net wat teveel detail weer van de inhoud van je neus.
@ Woutoud: de eerste vind ik wel wat hebben. De pose, de blik en de houding zijn mooi gevangen. Persoonlijk vind ik hem wat te strak bij gesneden en iets te gelig qua tint.
De tweede vind ik wat minder. Het model is wat te gespannen en de kleuren spreken me niet echt aan. Persoonlijk denk ik dat het model ook iets teveel aan de linkerkant van het beeld staat.

Een poging van mij, met mijn dochter als model:
Afbeeldingslocatie: http://blijvendmoment.nl/blijvendmoment.nl/wp-content/uploads/2014/11/Amarins-kopie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Die ziet er imposant uit! Netjes het monorailtje uit de foto weggehouden. De kleurtjes verder zijn wat ongelukkig, dat komt vooral door de flares maar misschien ook in samenwerking met een filter?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:10

Bonbridge

35-85

@ Woutoud, foto 1, Mooie blik en prima licht, de achtergrond zorgt wel voor een wat duister sfeertje, ik weet niet of dat wel zo hierbij past. Een lichtere achtergrond was misschien mooier geweest voor mijn gevoel. Ze knalt er nu wel mooi uit.
@ Woutoud, foto 2, Van mij had het licht iets meer van voor haar mogen komen, nu valt de schaduw op haar linker wang iets te veel op. Op mijn scherm is de foto ook een tikje warm.
@ Muserulezz, Ik vind de photoshop nog best goed gelukt. Ik heb ze wel eens nepper gezien ;) Maar ik vind de bewerking zelf niet echt tof, het is een gekke mengelmoes met alle witbalans kleuren door elkaar, goud, groen magenta etc. En ik vind de lijntjes van de sunflare niet hoeven.

Wat anders dan die van jullie:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8612/16650622056_4330b21766_z.jpgFarmer by Merijn Geurts, on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18
deze versie is véúl beter!

Hier valt de kop van de koe er af, zie je de boer van achter, staan er nog ongewenste elementen in beeld, en is de compositie minder.

De gelinkte foto vind ik nog steeds echt heel erg goed.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
muserulezz schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:06:

Een poging van mij, met mijn dochter als model:
[afbeelding]
Ik vind het een goede poging en je dochter 'echt' op de tijger laten zitten is best realistisch gelukt eigenlijk, maar er zijn wel flink wat elementen die me storen aan je foto:
[list]• De kleuren vind ik raar gekozen, past niet bij de omgeving.
• De flares, de lucht is duidelijk volledig bewolkt, dus waar zou die flare vandaan moeten komen?
• De locatie in de achtergrond. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zie je bijzonder weinig tijgers (van dit soort) in een ogenschijnlijk heel koude omgeving.
• Je dochter is haarscherp en zat blijkbaar heel stil, terwijl de tijger bewogen is. Dat de tijger bewogen is, is prima, maakt het wat realistischer, maar het klopt dus niet dat je dochter niet bewogen is :P
• Compositie is nogal centraal, terwijl de witte lucht (wat bijna 1/3e van je foto inneemt) weinig toevoegt.
Aan je uitsnijd-skills ligt het niet, daar heb ik weinig op aan te merken (je ziet hier en daar wel dat het uitgeknipt is, maar dat valt niet gelijk op). Maar de elementen passen, wat mij betreft, nog niet echt bij elkaar om 'm heel geloofwaardig te kunnen vinden :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:26
Ik ben nog maar net het vliegtuig uit uit Chicago of ik start Lightroom al gelijk op :)
Beetje de stijl van Vivian Maier met natuurlijk een twist van mezelf.Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8678/16680515415_1d6fcac3eb_c.jpg

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik kende Vivian Maier niet, maar na even Googlen is het eerste wat me opvalt dat zij áltijd de persoon van voren fotografeert (of in ieder geval, dat er een gezicht te zien is). En dat is ook hetgeen wat me in jouw foto het minst aanstaat: je ziet de persoon van achteren en dat is nou eigenlijk maar zelden de meest interessante kant van iemand om te zien :P

Verder houd ik ook nooit zo van het sporadisch kleurgebruik, daardoor lijkt de hoofdpersoon erin geplakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 01-03-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Ook eens, hot-shot materiaal. Die je plaatst is mwha, maar de andere is 100% beter.

@Beefhazard, door het beeld van op de rug, blijf je niet hangen. Er is niet zo veel interessants te zien, behalve de sjaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Barrycade op 01-03-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Oké, commentaar is duidelijk: Meer voorkant. Bij deze dan:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8669/16698344915_3fc16801a0_c.jpg

Wat hierboven betreft: Eens, maar beide platen hebben wel een superfijne sfeer!

[ Voor 22% gewijzigd door BeefHazard op 02-03-2015 23:09 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

@muserulezz het idee is grappig, maar meer ook niet. de kleuren vallen ook een beetje uit de toon, het lage contrast van de achtergrond/tijger tegenover de felle kleuren van de jas. je ziet gewoon duidelijk dat de 2 zijn samengevoegd
@Bonbridge ik ben het eens met inquestos die andere foto is veel leuker. ook al staan ze een beetje te poseren voor de camera, het geeft een veel betere band weer tussen de boer en de koe.
@BeefHazard de foto had meer in potentie kunnen hebben, door je onderwep in verband te brengen met de omgeving, nu lijkt ze niet naar iets te kijken, alleen gewoon weg van de camera.
je 2e is een stuk sterker, al zou ik de schaduwen wat meer oplichten

hier een fototje van mij geschoten op utrecht centraal, met de nikon 105
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8629/16675708271_8ab5d931d0_c.jpgHoog catrijne by mrc4nl, on Flickr

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard en mrc4nl, jullie foto's passen beter in [Verzamel] straat en snapfotografie - deel 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Euh, bij mij lijkt me toch duidelijk dat het onderwerp een mens is? Niet elke mensenfoto is een portret, beetje afwisseling mag toch best in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 00:53:
Euh, bij mij lijkt me toch duidelijk dat het onderwerp een mens is?
Klopt, en laat mensen op publieke plaatsen zoals straten, parken e.d. nou net het onderwerp zijn van straatfotografie.
Niet elke mensenfoto is een portret, beetje afwisseling mag toch best in dit topic?
Afwisseling in het topic is zelf alleen maar wenselijk, maar wel binnen het genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muserulezz
Bedankt voor alle reacties :) Ik zal het zeker meenemen naar een volgende bewerking :)
Hahn schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:41:
[...]

Ik vind het een goede poging en je dochter 'echt' op de tijger laten zitten is best realistisch gelukt eigenlijk, maar er zijn wel flink wat elementen die me storen aan je foto:
[list]• De kleuren vind ik raar gekozen, past niet bij de omgeving.
• De flares, de lucht is duidelijk volledig bewolkt, dus waar zou die flare vandaan moeten komen?
• De locatie in de achtergrond. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zie je bijzonder weinig tijgers (van dit soort) in een ogenschijnlijk heel koude omgeving.
• Je dochter is haarscherp en zat blijkbaar heel stil, terwijl de tijger bewogen is. Dat de tijger bewogen is, is prima, maakt het wat realistischer, maar het klopt dus niet dat je dochter niet bewogen is :P
• Compositie is nogal centraal, terwijl de witte lucht (wat bijna 1/3e van je foto inneemt) weinig toevoegt.
Aan je uitsnijd-skills ligt het niet, daar heb ik weinig op aan te merken (je ziet hier en daar wel dat het uitgeknipt is, maar dat valt niet gelijk op). Maar de elementen passen, wat mij betreft, nog niet echt bij elkaar om 'm heel geloofwaardig te kunnen vinden :)
mbt de kleurtjes, snap ik jullie reactie. het was een overwogen keuze om met meerdere kleuren te werken. Ik wou een soort van dromerig idee weergeven dmv kleuren. Misschien heb ik iets teveel van het goede gebruikt.
De flares zouden van een zon komen net over de bomen heen :) de lucht zou een beetje een winters/herfstachtig idee moeten maken.
De lokatie is wel goed ;) nou niet helemaal. De foto van de lokatie is in noorwegen gemaakt, maar had ook rusland/china kunnen zijn, richting het noorden, waar tegenwoordig nog steeds tijgers wonen (de siberische)
De bewogen dochter ben ik het met je eens. Dat was een lastig stukje om realistisch over te laten komen.
Compositie heb ik zelf ook nog wat twijfels over :)
Bedankt in ieder geval voor je feedback!!!

@Bonbridge, de tweede zou ook zeker meer mijn voorkeur hebben! Die komt verhalend ook veel fijner over. Je hebt meer contact en dat spreekt mij meer aan.
@Beefhazard, De tweede vind ik meer pit hebben. De eerste is precies wat eerder al vermeld werd. Je hebt de kleuraccenten nodig, want anders valt je onderwerp niet eens op. Dat is jammer (en tegenwoordig best wel een cliche bewerking).
@mrc4l, het lijnenspel is enorm gaaf en geeft hier een surrealistisch tintje. De persoon geeft het net dat beetje extra, anders zouden we zeker moeite hebben om te herkennen wat het was. Mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BeefHazard: Je tweede vind ik een stuk beter. Fijne plaat!
@mrc4nl: Gave plaat. Mooi het lijnenspel in beeld gebracht.

Hier een foto van mij tijdens een taekwondo toernooi afgelopen weekend.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8606/16511221468_ca70158ff9_z.jpg
tkd-3 by Mavi86, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
BeefHazard schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:09:
Oké, commentaar is duidelijk: Meer voorkant. Bij deze dan:

[afbeelding]

Wat hierboven betreft: Eens, maar beide platen hebben wel een superfijne sfeer!
Chicago O+
Fijne sfeerfoto. Enige storende vind ik het bord dat uit de overstekende persoon groeit.

@mrc4nl: weinig aan te merken op je foto, ik weet niet goed waar ik naar moet kijken.

@mavi1986: mooie foto. Je ziet spanning in haar gezicht, achtergrond mooi onscherp zonder storende factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
@mavi86: Die kijkt lekker weg. Klasse!

Mag dit hier dan wél? Wederom Chicago.

Als het streng moet, dan doen we het streng. Nee, die foto mag hier niet.

Foto

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:10:
Eigen kritiek: Hij doet niks en heeft geen interessante gezichtsuitdrukking oid.
Wat vind je dan zelf wel interessant aan de foto?

Ik denk dat hier zwart/wit en dan de hoeveelheid licht flink omhoog beter werkt. (Je onderwerp valt weg in de kleuren van het gebouw/de straat.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mee eens, als ik 'm zwart/wit maak, en contrast en helderheid flink omhoog gooi, dan vind ik 'm veel lekkerder.

Foto

Alhoewel 'ie in kleur ook prima te doen is, maar dan ook contrast en helderheid omhoog en een stuk koeler maken qua kleuren, zodat het veel beter past bij de sneeuw die valt:

Foto

Maar echt een portret vind ik het niet, het is een toevallige passant die je op de foto hebt gezet, dus ik zou het zelf eerder in het straatfotografietopic hebben gezet :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Commentaar op moderaties mag via DM. :)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muserulezz
@Beefhazard: Wat hahn ook zegt en wat hij in de bewerking van de zwart/wit doet. De kleur vind ik persoonlijk net wat te blauw in de kleurzweem. Ik vind de witte auto's ook teveel in beeld staan. Deze trekken alle aandacht uit je foto weg. De persoon word daardoor minder belangrijk. In dit geval zie ik dat niet als een keus, maar een ongelukkige samenloop van het maken van de foto. Een moment wachten of eerder maken en anders kadreren had je foto een stuk beter kunnen maken.

Uit mijn archief :)
Afbeeldingslocatie: http://blijvendmoment.nl/blijvendmoment.nl/wp-content/uploads/2013/11/pantera04-kopie-22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ogen spreken mooi, maar de beperkte scherptediepte doet afbreuk aan zijn neus en lippen en daarmee voor mij aan de foto. (900px breed komt hier op het forum ook niet heel lekker uit trouwens, 800px is de max voor optimale weergave en iedere 9 pixels worden nu op 8 beeldpunten geforceerd met een rode lijn om de foto.)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/noLVbqE.jpg

Ik vond beide versies wel wat hebben, dus maar een tegenstelling gecreëerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mavi1986: Je hebt de concentratie goed gevangen in die foto, ook leuk dat ze haar bitje vast heeft. :) De kadering vind ik niet zo goed werken, ik zie graag wat meer ruimte in de breedte.

@ muserulezz: Eentje uit het analoge archief neem ik dan aan? Een simpel maar effectief portret in ieder geval.

@ refused: Dat is geen mens volgens mij. ;) Echter wel als portret gefotografeerd en de belichting werkt in dit geval wel goed, verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet... Voelt onheilspellend.

Ik heb weer een model over de vloer gehad. Het was deze keer wel even aanpassen. Zij is bijna 1.60m en ik 1.98m... Ik ben maar op een kruk gaan zitten, voordat m'n rug kapot ging. :P

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7621/16135137444_0c54cb48bc_c.jpgAnnika by Woutoud Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie plaat Woutoud! Heb er niks op aan te merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het donkere vlak op de voor de kijker linkerwang haar kin groter laat lijken. En ik ben er nog niet helemaal uit of de tanden licht genoeg zijn, maar wellicht wordt het dan te onnatuurlijk. Prima kleuren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooie guitige lach. De ogen trekken me het meest aan, maar dat is voornamelijk omdat er zoveel in te zien is. De lichtbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
prima foto inderdaad :)
Had haar denk ik wel liever rechts gepositioneerd in de foto gezien i.p.v. links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks dudes. :)

@ refused: Als ik alleen naar haar kin kijk, dan heb je misschien wel gelijk. Ik kijk echter niet alleen naar haar kin. En zodra ik haar tanden witter maak, wordt het wat mij betreft een Prodentreclame inderdaad.

@ Jolke: De 'lichtbak' is een grote paraplu boven en een reflector onder, redelijk simpel eigenlijk.

@ PdeBie: Tja.. Ik had al drie met haar rechts in het frame en vond deze kadering ook wel wat hebben (als was het maar voor de afwisseling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik vind de andere foto van haar op Flickr alleen qua positie iets leuker, maar voor de rest steekt degene die je hier gepost er bovenuit :)

------------------------------------------------------------

Zelf dan ook maar een portret plaatsen. Deze heb ik gemaakt tijdens de workshop van Sabine Metz afgelopen 1 maart. Ben zeer tevreden over het resultaat en sta er eerlijk gezegd zelf van te kijken :P

Aangezien dit mijn eerste studio shoot was is al het commentaar is dan ook meer dan welkom, want ik heb nog genoeg te leren! Al heb ik natuurlijk al geleerd van de beste 8) ;) *slijmbal mode*

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7649/16158174713_9f14f97f3b_c.jpg
Kiki van Dongen by Patrick de Bie, on Flickr
Kiki van Dongen, on 500px

Enige puntjes van zelf kritiek zijn denk ik dat ik de linkerkant van het gezicht van Kiki misschien iets te donker vind en de schaduw onder haar neus iets te hard.

Hoor graag wat jullie er van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Woutoud: Ik vind de reflecties van de lampen in d'r ogen eigenlijk aardig over het randje. Ik zie d'r ogen bijna niet meer, maar alleen de reflecties, waardoor ze een 'glazige' blik heeft gekregen. Verder een leuke plaat, maar dat verpest het voor mij toch net wat teveel om het een goede foto te kunnen noemen.

PdeBie: Schaduw heb ik geen probleem mee, de highlights die tegen het randje zitten vind ik iets storender :P Verder prima plaat :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 10-03-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, misschien dat haar ogen nu wel te euforisch overkomen inderdaad. Kan ik nog wel terug duwen in de nabewerking. :)

//Edit: Net even geprutst, het wegpoetsen van de onderste maakt het al veel prettiger om naar te kijken. Thanks! :)

Een probleempje bij mij blijft trouwens dat ik niet voldoende daglicht in m'n kamertje krijg om de pupillen klein te krijgen...
/me wil studioflitser met modelling light... :'(

:P

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Hahn: van het shirtje bedoel je? Die is wellicht wat te knallend ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ PdeBie: Voor een eerste keer zeker dikke prima, maar ik ben natuurlijk verplicht te zeggen dat ik de kadering wat aan de saaie vind. :P Verder gaan de highlights wel een beetje hard inderdaad, maar je bent geen detail kwijt volgens mij.

Is de maximale synchronisatiesnelheid van een 5DII trouwens maar 1/100? Dat kan ik me niet voorstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PdeBie schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:14:
@Hahn: van het shirtje bedoel je? Die is wellicht wat te knallend ja.
Haar voorhoofd eigenlijk voornamelijk, shirt was me niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Woutoud: ja die kadering is echt saai, zo standaard :P ;)

Wat betreft de sync snelheid weet ik niet. Niet mijn camera. Ik had mijn D7000 mee, maar de trigger had een canon hot shoe mount. Paste niet. Dus moest ik met de 5D2 van een vriend van mij schieten.
Diafragma stond op 7.1 trouwens. Als ik die wat meer open had gezet, was de sluiter wat sneller geweest.
Moet eerlijk toegeven dat ik vrij weinig met het diafragma etc. gespeeld heb, omdat ik al veel te druk was met het opletten op het aansturen van Kiki :)

@Hahn: die zijn inderdaad misschien ook net iets te. Ik zal eens kijken of ik ze iets terug kan schroeven. Je kan bij Flickr foto's vervangen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:54:

/me wil studioflitser met modelling light... :'(

:P
500Watt bouwlamp kopen, komt genoeg licht vanaf :7

Of je knutselt iets met een 10Watt led

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 10-03-2015 22:27 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PdeBie schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:23:
[....]
Diafragma stond op 7.1 trouwens. Als ik die wat meer open had gezet, was de sluiter wat sneller geweest.[....]
Huh, schoten jullie niet in Manual? Als je alleen het diafragma open had gedraaid, dan had je een overbelichte foto geschoten.
mrc4nl schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:26:
[...]

500Watt bouwlamp kopen, komt genoeg licht vanaf :7

Of je knutselt iets met een 10Watt led
Ga jij maar even uitzoeken hoe een modelling light werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee dat niet, maar dan had ik die ook aangepast uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze echt tof geworden Patrick, je foto's van de workshop! En dat zeg ik niet om mezelf nou een veer in mijn aars te duwen. :P

Ben laatst afgereisd naar de theather academie in Utrecht om een serie te schieten met styliste Liz Scarlet voor Victim Magazine. Zij had als uitdaging om "sexy verkleedpakjes" om te toveren tot fashion items.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7286/16222526123_541f50aa34_c.jpgHello Nurse by sabinemetz.com, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Schoenmaat 55

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:06
Inderdaad, die groothoekvervorming is hier niet zo fraai. Bewuste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bewuste keuze ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ook hier val ik over de voet.
Landscape of vierkant croppen had hier beter uitgepakt denk ik.

En waarom zoveel scherp op de voorgrond, maar niet haar gezicht? Misfocus?
Waarom niet een lichtsterke lens met redelijk open diafragma?

Kritisch stukje zo teruglezend, maar wel zaken die mij opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind d'r gezicht scherp zat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vertekening is duidelijk, maar vind ik zeker niet storend. Sterker nog, het trekt me wel goed de foto in.
De enige kritiek die ik heb is eigenlijk de schaduw bovenaan de trap en de uitdrukking van het model vind ik niet zo sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Hahn schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:44:
Ik vind d'r gezicht scherp zat :?
Ik kan bij wijze van spreken de haren op haar voet tellen :| , maar model heeft nogal opvallende wenkbrauwen en die zijn niet zo scherp als haar voet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherpte ligt gewoon op het gezicht. Met f/11 is haar voet ook scherp inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barrycade schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:58:
[...]

Ik kan bij wijze van spreken de haren op haar voet tellen :| , maar model heeft nogal opvallende wenkbrauwen en die zijn niet zo scherp als haar voet. ;)
Haar wenkbrauwen zijn zeker scherp. Ze zijn alleen relatief en absoluut kleiner dan haar voeten, dus je ziet minder detail. Detail en scherpte zijn echter twee heel verschillende begrippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik vind de perspectiefvertekening (heeft niets met vervorming te maken trouwens) ook niet zo goed uitpakken hier. Haar benen lijken nu 2meter lang te zijn en idd schoenmaatje 55 ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gedacht dat jullie nu toch wel gewend waren aan mijn eigenwijze foto's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Gewend zijn" en "mooi vinden" zijn natuurlijk twee heel verschillende dingen. ;)
Maar ik spreek volgens mij voor een ieder van ons, als ik zeg dat we je werk hier zeker kunnen waarderen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook zo! :) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Je werk hier valt zeker in de smaak, maar dat doet ook wat met de lat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben afgelopen zaterdag een hele dag met twee vrienden aan het prutsen geweest met grime, belichting en modelleren. :P
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7600/16272752343_36ae8f9cc5_c.jpgMelted Face by Woutoud Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 01:50:
Ik ben afgelopen zaterdag een hele dag met twee vrienden aan het prutsen geweest met grime, belichting en modelleren. :P
[afbeelding]Melted Face by Woutoud Photography, on Flickr
Dat ziet er spannend uit! Mis een rood puntje (à la Terminator) in haar rechteroog. ;)
Maar serieus, ik vind het net jammer dat je haar pupil niet ziet. Bewust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm, met Jolke eens. Daarnaast vraag ik me af wat je wilt dat ze moet uitstralen: moet ze gepijnigd uitzien, of juist dreigend?
Haar blik komt nu een beetje over als een meisje dat gebruikt is voor een brandwondenreclame zo van "geef nu om brandwonden en word donateur". Geen idee of dat ook de bedoeling was?

Kleurtoning vind ik wel erg goed by the way ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7651/16721113180_0bea389758_z.jpg
Proud Shepherd by leunkstar, on Flickr

Sinds kort een Nikon 10-24mm op de D90 en moet erg wennen wat een ultra wide doet met lijnen/vervormingen etc. Theorie is makkelijk, maar dan terwijl je druk bezig bent...

Was gister bij de lammetjesdag bij schaapskooi Ruinen. Enorme hectiek. In een split second dit shot geschoten. Heb iets moeten croppen doordat iemand net het beeld in liep rechts.

specs
D90 & 10-24 @ 10mm
f/4
1/500
ISO 400
beetje PP in LR (oa VSCO Portra 160 en iets sharpening)

Had achteraf liever lagere ISO gehad, maar zon was fel en schaakskooi donker. Vloog alle kanten op waar je liep qua belichting.

Conclusie 1: leuk om docu achtig te schieten (zei hij achteraf)
Conclusie 2: 10mm niet echt portrait lens maar je krijgt hier wel mooi context

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:06
Ik vind hem wat afstandelijk. Dat is een veelgemaakte beginnersfout met ultragroothoek lenzen. Daarbij is het over het algemeen de bedoeling om heel dicht op het onderwerp wat op de voorgrond staat te duiken (anders wordt de afstand tussen jou en je onderwerp door het ultragroothoek perspectief uitvergroot). En ja, dan moet je dus vrij dichtbij komen. Wat naar mijn mening 10 mm niet erg praktisch voor portretten maakt, nog los van de bijkomende vervorming. Tweede puntje van kritiek: dat witte hek stoort me een beetje (ik denk dat die extra opvalt door de zeer donkere achtergrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja dat hek stoort mij ook, maar als ik dat crop blijft er boven weinig meer over van de schaapskooi als ik 2x3 wil blijven. Ik zeg ook eerlijk dat het een lucky shot was of bijvangst. Achteraf had ik moeten bedenken dat ik een portret van de herder en zijn lam wilde, maar je moet je voorstellen dat er tientallen kinderen renden. Was nooit een optie. In een fractie stond hij vrij en drukte ik af. Tegelijkertijd had ik daar geen foto kunnen maken met 50, 85 of 105 of het moest echt een uitsnede van de man zijn. Die ruimte was er simpelweg niet.

Volgende keer in die situatie dus een stap naar voren vermoed ik juist. Precies zoals je zegt.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste bewerkte resultaat van een van de foto's die ik schoot tijdens mijn demo op Professional Imaging.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8720/16977751266_b92fb62fe6_c.jpg
Daphne by sabinemetz.com, on Flickr

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 01:05 . Reden: Stiekeme fix ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Iets waar ik gelijk op let..
Wat ziet die decolleté er vreemd uit!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viel mij ook op, maar is schaduw denk ik.

Edit: Heb het wat opgepoetst, klik door naar Flickr voor de nieuwe versie.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knappe foto hoor! Twee softboxes vanaf de zijkanten?
Ik vraag me verder wel af waarom je 'm op 1/80 geschoten hebt, voor continue licht zijn de ISO en F-stop dan niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Iig deze keer geen kans op gezeur over te grote voeten. ;)
Best wel een stijlvolle foto. Klein minpuntje vind ik de wat vreemde reflecties in de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Octa als hoofdlicht, stripbox als accent. Ik heb een heel klein beetje omgevingslicht meegepakt op 1/80 om een klein beetje meer doortekening te krijgen in de donkere outfit. Daar was ik iets over aan het vertellen in de demo, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Sowieso een heel mooie foto hoor.
Ik heb nog nooit in een studio foto's gemaakt.. Vraag me af hoe ikzelf dan uit de bus zou komen..
Ben een echte point&shooter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:34:
Thanks! Octa als hoofdlicht, stripbox als accent. Ik heb een heel klein beetje omgevingslicht meegepakt op 1/80 om een klein beetje meer doortekening te krijgen in de donkere outfit. Daar was ik iets over aan het vertellen in de demo, dus vandaar.
Ah, dan snap ik 'm.
Ben alleen wel benieuwd of je dat verschil dan echt duidelijk ziet, maar goed... Had ik maar naar PI moeten gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, beetje laat dit...
Jolke schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:23:
[...]

Dat ziet er spannend uit! Mis een rood puntje (à la Terminator) in haar rechteroog. ;)
Maar serieus, ik vind het net jammer dat je haar pupil niet ziet. Bewust?
Nee, niet heel bewust. Al helpt de zwarte lens niet echt. :P
Deathchant schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:53:
Hmmm, met Jolke eens. Daarnaast vraag ik me af wat je wilt dat ze moet uitstralen: moet ze gepijnigd uitzien, of juist dreigend?
Haar blik komt nu een beetje over als een meisje dat gebruikt is voor een brandwondenreclame zo van "geef nu om brandwonden en word donateur". Geen idee of dat ook de bedoeling was?

Kleurtoning vind ik wel erg goed by the way ;)
We wisten zelf ook nog niet heel goed wat het moest worden, maar ik vind het wel leuk dat je er over nadenkt. Dit was gewoon een projectje dat we met z'n drieën wilden doen, om te kijken wat er dan zou ontstaan. :)

Hieronder een neutralere, waar je meer detail kan zien:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8702/16409579653_9281716bd3_c.jpgEls by Woutoud Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 01:50:
[afbeelding]Melted Face by Woutoud Photography, on Flickr
"Melted Face"

Stond de ringflitser iets te sterk afgesteld? :+

Ik vind de versie met blauwe belichting prettiger kijken, het voegt wel iets toe bij deze foto.
De kadrering bij de onderste versie komt een beetje raar over, voor mijn gevoel had ze wat meer naar rechts gekund.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Jazzper, een UWA is in het begin altijd erg wennen en het is dan ook denk ik voor je nog even zoeken in wat voor situaties hij goed van pas komt en hoe je hem optimaal kan gebruiken. Het lijkt alsof de schuur vrij diep is en er licht van achteren komt, dit had je denk ik mooi kunnen gebruiken om de foto wat meer diepte te geven. Het is dan ook jammer dat hij nu precies er voor staat.

@Alerion, gaaf en strak shot! :) Heb weinig te zeiken haha, heb wel de hele tijd het gevoel alsof er links net heel iets te veel ruimte is gelaten die er rechts wel bij aan had gemogen van mij, zodat zij heel iets centraler staat maar dan klopt het denk ik weer niet lekker met waar ze naar toe kijkt dus ... kweenie, ignore that.

@Woutoud, vind de tweede versie waar je dus meer ziet eigenlijk wel beter dan het "origineel" die je eerder postte. Je ziet veel beter de grime maar is verder dan wel weer heel plat, beetje een combi van beide zou helemaal gaaf zijn, maak het niet te donker ;) Soort poppy glamour headshot maar dan met een gruwelijke hoofdwond zou juist wel vet zijn.

Poosje geleden Carina uitgenodigd om te komen shooten, helaas was het ontzettend bagger weer de hele dag maar ze had gelukkig zelf ook haar camera meegenomen. We hebben dus ondanks het miezer weer Arnhem onveilig gemaakt waarbij zij zo'n beetje elke voordeur wel gefotografeert heeft. Omdat ik ook eens wat met een deur wou doen en óók nog een foto van haar wou maken kwamen we na wat ouwehoeren met dit idee op de proppen. Heb er een aantal gemaakt maar sinds @Woutoud hier met de harde hand regeert durf ik er maar één te plaatsen, wie een beetje zijn best doet vind de rest ook vanzelf wel ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/92HGjzaxEbdCDZjOwzmPTjkp/full.jpg
1Ds III, 85L, 1/640s f/1.2 ISO 100 - Klik voor groot @ 500px

offtopic:
Don't mind the title, ik vind dat (verplichte) titels voor foto's echt verboden moeten worden. :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat geen "solo" in deze topictitel, dus deel vooral wat je wilt delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
edit: lama...

[ Voor 95% gewijzigd door Lasteraar op 14-04-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Weet niet of je zo op internet wil staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nee idd, en absoluut geen gepaste bewoording

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
In grote delen van de wereld is dat woord absoluut taboe, zeker voor blanken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Hmmzz... Is een meme quote..
Zal 'm politiek correct weg halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Laat het woordje politiek ook maar weg. Het is gewoon niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
Wat een gemiep, moet kunnen vind ik. Niet alles hoeft zo serieus genomen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Laten we maar gewoon weer verder gaan met foto's plaatsen en over de fotografie achter de foto hebben. De foto is er nu toch niet meer, dus hoeven we het er ook niet meer over te hebben.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dan zal ik maar een foto plaatsen.

But first: gave toning in je foto @VentielDopje. Ik krijg dat nog steeds niet goed onder de knie.

En de grimeur (zo heet dat toch?) van WoutOud is ook echt lekker bezig! Ziet er lekker ranzig uit :P

------------------------

Dit portret is geschoten in mijn werkkamer. Licht komt achter mij vandaan door een raam. Verder geen flitsers gebruikt of wat dan ook.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8827/16515983433_1d186e4afa_c.jpg
Floor Smorenburg by Patrick de Bie, on Flickr

De 90mm is overigens te lang voor de kamer helaas. Zal toch met de 50mm moeten werken, wil ik meer dan alleen headshots kunnen maken.

[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 15-04-2015 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
hhhhheadshot.. :+)

Goede foto.. Zeker met natuurlijk licht. Alleen vind ik de bril een beetje ouderwets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Keurig portret. Ik houd van deze lengte voor "headshots", vanwege de goede proporties en de precies te plaatsen DoF. Die bril lijkt me redelijk actueel, met die lichte achterkant? Nu snel weer verder, want ze blijft naar me kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het eerste dat me direct opvalt is zijn de grote verschillen in huidskleur. Haar hals is loopt van magenta naar paars weer naar een warme kleur in haar nek. Haar handen zijn dan weer vrij bleek.
Met een color brush/laag kun je dat soort problemen vrij makkelijk oplossen.

Wel een mooie natuurlijke foto qua pose en licht :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
huidskleur is inderdaad iets wat ik voortaan kan verbeteren met een brush.

De bril en kleding etc. is niet voor deze shoot uitgekozen. Ze was die dag bij ons op visite en ik toen vroeg ik haar in een spontane bui of ze wilde poseren. Het is dus geen geplande shoot :)

Het licht valt me inderdaad ook echt mee. Ik sta zelf voor een raam waar het licht doorvalt, recht tegenover de muur en Floor. Geen softboxen etc. nodig :+ (totdat ik zelf de volledige controle over het licht wil hebben uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gezien Woutoud heeft beloofd niet te slaan, post ik er nog maar twee :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/95uU0GzcfK9SSPpjCcwVeBWt/full.jpg
1Ds III, 85L, 1/500s f/1.2 ISO 100 - Klik voor groot @ 500px

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yXElKLjB86qrObVouRXXJGtM/full.jpg
1Ds III, 85L, 1/320s f/1.4 ISO 100 - Klik voor groot @ 500px

Deze is gemaakt in opdracht van Maskarada Masks :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Laatste is wel gaaf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik vind de foto die je eerder poste (met haar gezicht helemaal bedekt) beter. Brengt wat meer mysterie met zich mee.

Bij de tweede foto lijkt de scherpte op de hoorn bovenin te liggen ipv op de ogen.
Pagina: 1 ... 59 ... 65 Laatste