Hartelijk dank voor jullie feedback. Ik heb mijn bewerking gedaan nav deze afbeelding die ik tegenkwam als advertentie in een tijdschrijft.
http://www.shutterstock.c...an-close-up-portrait.html
Het was in eerste instantie niet helemaal duidelijk of dit een Ps klus was, of een makeup werk.
Wat voor mij uitgangspunten waren, was dat het resultaat 'echt' moest lijken. De oogleden zijn daarom roze gehouden. Makeup kan je immers ook niet tot aan de oogbol smeren. Verder wilde ik de structuur van het 'decoupage' papier ook in de huid terug laten komen. De ogen heb ik met opzet 'naturel' gehouden. Verder bewerken zou inderdaad een nog meer knallende foto opleveren.
Ik heb het patroon met liquify en puppet warp bewerkt, maar het patroon heeft geen rechte lijnen, waardoor het warpen niet echt uit de verf komt. Nadeel van beide filters is dat deze in een los scherm werken, waar de onderliggende laag niet getoond wordt. Dit maakt het erg lastig om precies te vervormen. Een betere oplossing is het gebruik van een 'Displacement map'.
Bij het kiezen van het portret, moet je opletten dat er voldoende schaduwen in zitten. Een vlakke belichting zorgt ervoor dat er geen diepte in het eindresultaat zichtbaar is. Idealiter wil je ook dat alle kanten van het gezicht zichtbaar is, om blenden in de achtergrond eenvoudiger te maken.
Het logo is helaas nodig. Mijn foto's verschijnen helaas regelmatig op plekken waar ik er geen controle over heb.
[
Voor 4% gewijzigd door
vandijk op 21-09-2014 21:21
]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2