[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Vanwaar dat watermerk daar? Deed je bij je vorige foto's ook niet en nu lijkt het net alsof die persoon Wouter Oud heet :P

Qua toning en scherpte vind ik 'm op zich prima, maar dat z'n haar de rand aanraakt vind ik storend :+ Ik heb helemaal niks tegen afsnijden op foto's, maar doe het goed of doe het niet is mijn devies. Hier is het net wel/net niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm, nu je het zo zegt... Ik heb voor een ieders gemoedsrust maar even een versie zonder watermerk geplaatst. :P

De commentaar over de kadering zal ik zeker meenemen voor een volgende keer. :)

Ik sneak er nog even een Z/W bij in!
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5560/15074597139_f818c99afb_c.jpgJurjan B/W by Woutoud, on Flickr

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:54
@Woutoud mooie portretten, mooie bokeh en variaties op je flickr (alleen zoals eerder opgemerkt hier en daar jammer dat er net wat mist van het haar).

Maar je watermerk vind ik te uitgesproken. Weet dat het een experiment is hoor. Maar het lijkt of het met de persoon te maken heeft. Het lijkt te ontworpen terwijl een watermerk (naar mijn mening) juist subtiel moet zijn, het draait om de foto. Ik vind het in ieder geval afbreuk doen aan de compositie. Mag ik vragen waarom je een watermerk wilt hebben? Bang dat mensen hem gebruiken of gewoon een test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik snap best dat mensen een watermerk erop willen, maar zet die dan ergens in de hoek en niet al te groot. Want als je het doet om kopiëren tegen te gaan, dan heeft een watermerk op die plek zetten echt nul zin, die heb je er binnen 10 seconden uitgeshopt :P

Wat betreft foto, weer een fijne zwart-wit-toning en helaas weer nét z'n haar afgesneden* :+ Bij een close-up van een gezicht is het prima om bijvoorbeeld haar af te snijden, maar op deze foto staat 'ie zo relatief klein dat ik niet snap waarom je het afsnijdt. Richt 'm een paar centimeter meer omhoog, of nog beter, zet een stapje naar achteren, dan hak je ook z'n elleboog er niet af ;)

* Had ik al gezegd, dus weet je al en ging je al meenemen, maar nu met iets meer uitleg waarom ik het in dit geval/deze gevallen niet zou aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het niet hoor Sluw. Ik zit er gewoon een beetje mee te klooien, beetje peilen wat jullie reacties zijn. Het was begonnen als een soort Photoshopoefening.

Owja haha, sorry Hahn. Ik zou daar rekening mee houden... :P Ik kijk later wel even of ik een crop met haar mooier vind. Ik ga je wel gelijk geven denk ik.

Bedankt voor jullie complimenten in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Wel grappig dat Jurjan naar het logo lijkt te kijken. ;) "photography" Is een zinvolle toevoeging, omdat het erop wijst dat het niet de naam van het onderwerp/model is. Eens (voor deze keer) met Hahn, dat het logo wel wat kleiner kan, en dan liefst in een (onder) hoek. Z/W-omzetting doet het model hier tekort. Mooi rood is niet lelijk. Gewoon lekker doorgaan Wout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 14:16
Volgens mij is de afgesneden haarpunt inmiddels een Woutoud signatuur, dus dat watermerk kan je haast achterwege laten :P

Nee, ik heb het je al vaker zien doen, en meestal stoort het niet omdat het idd een close-up is, maar hierbij wel. Verder leuke toning, uitdrukking, compositie

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Laatste z/w vind ik ook wel mooi. Rustige bokeh. Watermerk vind ik in dit geval zelfs wat toevoegen ( anders heb je maar een groot leeg vlak .. )

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39

Karel V

Een simpele ziel

Is het een idee om het logo weg te werken in het personage? Soort van embleem op z'n t-shirt bijvoorbeeld.
Het is dan weer wel zo wat Hahn zegt, je sloopt het watermerk er dan ook weer zo uit.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Verwijderd

Leuk dat je dat zegt, daar was ik namelijk al mee aan het prutsen. :P

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 18:06
Schitterende platen! Hier weer eentje van mij. Wat meer photoshop dan wat ik normaal doe.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5566/15297129942_7582cf92eb_c.jpgPaisley portrait

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Lasteraar
Heerlijke plaat. Erg netjes gedaan ook!.
Maar ik hou dan ook (erg) van geshopte foto's.

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:05

ötzi

eclecticus

Erg goed gelukt! Mooi...
Ik zou ook eens met de liquify tool aan de slag gaan om nog meer diepte in de tekening op het gezicht aan te brengen, er zit nu niet echt vervorming in de lijnen.

• Hahn
Ik vind 'm erg cool, maar er zijn een paar dingetjes die me een beetje uit de plaat halen.

De foto is technisch gezien heel strak, waardoor de 'menselijke' ogen een beetje uit de toon vallen voor mij. Het is nu net alsof je alleen de ogen erin hebt geshopt, omdat daar meerdere imperfecties in zitten. Zo vind ik het zien van de huidskleur (onder andere in de ooghoeken bij de neus zeg maar) niet passen bij de rest van het gezicht dat perfect geshopt is. Hetzelfde geldt voor het duidelijk zien van een octagon in de reflectie van de ogen :P

En waar het eerste mijn aandacht naar uitging was je watermerk, die ik veel te groot en opvallend vind voor deze foto. Doet wat mij betreft nog het meeste afbreuk.

• Barrycade
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Mooie plaat, stukje huid(skleur) doet wat mij betreft helemaal geen afbreuk aan de foto, anders had je net zo goed een render kunnen plaatsen. Uiteindelijk is het een (bewerkt) portret. En dat mag je wat mij betreft gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:20

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Jij maakt je er wel heel makkelijk vanaf, het enige wat nog ontbreekt is "groeT JAN"
Hier weer eentje van mij. Wat meer photoshop dan wat ik normaal doe.
[afbeelding]Paisley portrait
heel mooi, ook echt een plaat waar je wat langer naar kan kijken
wel doet je logo zwaar afbreuk aan de foto

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Even zitten oefenen.. Maar ik miste even de kwaliteitsfoto's (letterlijk)
Maar leuk om te doen..

Wanneer komt er eens manipulatiecontest op GOT ? ;-)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5564/15305960335_3e7af127c0_o.jpg

Neem bovenstaande overigens niet te serieus. Die van meneer Van Dijk en veel en veel mooier :-)

[ Voor 17% gewijzigd door Lasteraar op 21-09-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
Lasteraar schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:16:
Even zitten oefenen.. Maar ik miste even de kwaliteitsfoto's (letterlijk)
Maar leuk om te doen..

Wanneer komt er eens manipulatiecontest op GOT ? ;-)

[afbeelding]

Neem bovenstaande overigens niet te serieus. Die van meneer Van Dijk en veel en veel mooier :-)
Zijn er zoekwoorden die ik kan gebruiken om tutorials van deze techniek, wat jij ev vandijk dus doen, te vinden? Het lijkt me cool om ook zoiets te maken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ik zou het zoeken in de richting van:
- photoshop
- blenden / blending
- foto manipulatie

Vaak zijn de tutorials niet direct waarmee je bovenstaande bereikt. Maar je leert in ieder geval photoshop kennen.

Zo zie ik dan Van Dijk veel met 'masks' of maskers werkt. Ik doe dit vrijwel nooit. Er zijn binnen photoshop meerdere wegen die naar Rome leiden :)

Maar vooral veel oefenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zou het vooral zoeken bij 'texture'. Phlearn heeft meerdere tutorials hierover gedaan: Phlearn - Textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie als jullie, wat een mooie platen!

Ik heb laatst deze foto van een vriend van me gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3901/14676162027_4fe36bd0c8_z.jpgSteven + Gitaar by Hoite Prins, on Flickr

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Hoite
@vandijk: Super gaaf hoor netjes gedaan. Was het wel met Hahn eens dat je misschien met de ogen wat meer kan doen nog, ik denk zelf dat het een heel eind zal helpen als de kleur van het iris wat meer aansluit bij de rest van de groene tinten? Beetje magischer tintje aan de ogen geven? Verder mooi gedaan echt.

@lasteraar: Vorm is een beetje uit het gezicht verdwenen, zoals bij vandijk zie je meer diepte zeg maar. Misschien komt door belichting van originele foto.

@Hoite: Probeer meer te letten op de achtergrond in de foto, het is nu meer een snapshotje zo met huiskamer achtergrond. :)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5566/15305447761_0c3932eb03_c.jpgDSCF0641 by Alex de Groot, on Flickr

Deze gisteren op Elfia gemaakt in Arcen. Enigzins verbaast over de prestaties met hogere iso's met de x100s. Deze s'avonds gemaakt op F/2 ISO 2500 1/60sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Mooie heldere foto :)
Kwaliteit is goed zo te zien!

Heb vanmiddag ook nog een portretje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3900/15311104495_43810bf207_c.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Lasteraar op 21-09-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom de grijze waas over heel de foto? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De foto mag van mij wat meer punch hebben en iets meer sprankelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Zal hem nog eens wat punchen ;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Hartelijk dank voor jullie feedback. Ik heb mijn bewerking gedaan nav deze afbeelding die ik tegenkwam als advertentie in een tijdschrijft. http://www.shutterstock.c...an-close-up-portrait.html

Het was in eerste instantie niet helemaal duidelijk of dit een Ps klus was, of een makeup werk.

Wat voor mij uitgangspunten waren, was dat het resultaat 'echt' moest lijken. De oogleden zijn daarom roze gehouden. Makeup kan je immers ook niet tot aan de oogbol smeren. Verder wilde ik de structuur van het 'decoupage' papier ook in de huid terug laten komen. De ogen heb ik met opzet 'naturel' gehouden. Verder bewerken zou inderdaad een nog meer knallende foto opleveren.

Ik heb het patroon met liquify en puppet warp bewerkt, maar het patroon heeft geen rechte lijnen, waardoor het warpen niet echt uit de verf komt. Nadeel van beide filters is dat deze in een los scherm werken, waar de onderliggende laag niet getoond wordt. Dit maakt het erg lastig om precies te vervormen. Een betere oplossing is het gebruik van een 'Displacement map'.

Bij het kiezen van het portret, moet je opletten dat er voldoende schaduwen in zitten. Een vlakke belichting zorgt ervoor dat er geen diepte in het eindresultaat zichtbaar is. Idealiter wil je ook dat alle kanten van het gezicht zichtbaar is, om blenden in de achtergrond eenvoudiger te maken.

Het logo is helaas nodig. Mijn foto's verschijnen helaas regelmatig op plekken waar ik er geen controle over heb.

[ Voor 4% gewijzigd door vandijk op 21-09-2014 21:21 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Duidelijk verhaal :-)
Ga het zelf ook nog een keer serieus proberen. Is al vaker gedaan. Maar wil het nog eens proberen met een bladprofiel van een plant.

Hier nog een keer zonder de wat grijzige waas..
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3917/15309649981_ca806ed802_c.jpg

Grote versie:
https://www.flickr.com/photos/lasteraar/15309649981/sizes/o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zie nog steeds een (grijzige) waas, alleen heb je nu het contrast iets omhoog gegooid, waardoor de kleuren in haar gezicht ook nog een stuk funkier zijn geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ja klopt :-)
Kan het wel wit maken hoor. Maar vind dat niet mooi.. te hard zeg maar.
Wellicht ligt het aan mijn beeldscherm ( die ook erg fel is / veel contrast heeft ) maar vind het wat lekkerder weg kijken zo.

[ Voor 42% gewijzigd door Lasteraar op 21-09-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:28
Haar rechter hand en gezicht zijn ook meer overbelicht dan de linker hand.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:05

ötzi

eclecticus

vandijk schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:19:
Ik heb het patroon met liquify en puppet warp bewerkt, maar het patroon heeft geen rechte lijnen, waardoor het warpen niet echt uit de verf komt. Nadeel van beide filters is dat deze in een los scherm werken, waar de onderliggende laag niet getoond wordt. Dit maakt het erg lastig om precies te vervormen.
Als het portret de onderste layer is kun je "show backdrop" aanvinken en op background zetten in het drop down menu ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Nice, weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik vind het een nette plaat Lasteraar, en de toning kan me ook wel bekoren. Had wel liever iets meer ruimte boven, en iets minder onder gezien.

Vorige week eerste rolletje volgeschoten met mijn 'nieuwe' Yashica Electro 35CC. Niet alle foto's kwamen er even goed uit, maar hierover was ik wel tevreden. Laat goed zien dat een kleine camera toch nog in staat is om een onderwerp goed te isoleren.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3843/15314082845_e9785b7c0b_c.jpg
(foto van foto)

[ Voor 6% gewijzigd door inquestos op 22-09-2014 00:07 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is toch geen directe relatie tussen het formaat van de camera en de hoeveelheid isolatie van het onderwerp? :+

Tof om een analoge plaat voorbij te zien komen, en nog wel een geslaagde ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
hypz schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:54:
Deze gisteren op Elfia gemaakt in Arcen. Enigzins verbaast over de prestaties met hogere iso's met de x100s. Deze s'avonds gemaakt op F/2 ISO 2500 1/60sec.
Schitterend portret! d:)b mooie kleur en schaduwwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:24
@Hypz, mooi gedaan! sterke plaat met veel sfeer
@Lasteraar, de 'grijze waas' waar eerder van gesproken werd vind ik ook niet zo mooi, verder wel een plaatje :)
@Iinquestos, ik heb persoonlijk niet zo veel met 'die goede oude tijd' portret zelf vind ik wel geslaagd.

Eigen foto:

Iets anders dan dat hier regelmatig voorbij komt.

Moeilijke donkere omstandigheden, muzikant zit enigszins gebogen helaas.
Foto in totaliteit had wat lichter gemogen. Aan de andere kant vind ik dit wel sfeer geven.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/23h1653.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Jadero op 22-09-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:36

bobcom

Dedicated dabbler

@Lasteraar: prachtige uitdrukking, zou zelf wat meer doortekening in de hoge lichten willen zien, maar dat zou er wel een andere foto van maken. En dit is een foto waar je wel naar blijft kijken

@Inqustos: dat een 45 mm 1.7. lens op een FF camera aardig kan isoleren verwondert me niet. Bokeh is een ander verhaal - behoorlijk onrustig met al die ballen. Mis ook wat scherpte, maar of dat nou aan het orgineel of aan de reproductie ligt? Anyhow - film is still fun, dat is duidelijk.

@Ghengis: inderdaad sfeedrvolle concentratie. Contrast tussen licht op de benen / pedalen en schaduw van hoofd en rug is behoorlijk groot, maar een mooie ingetogen foto.

Foto gemaakt tijdens een praatje met de buurman. Doe bijna nooit iets met mensen / portretten, dus commentaar is welkom.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5562/15326329511_dfb21c5125_c.jpg
Arcangelo

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:06

mrc4nl

Procrastinatie expert

@lasteraar, ik vind de 2e versie met minder waas het leukste, je aandacht word meer naar het gezicht getrokken.goed gedaan.Wat mij wel opviel is dat de foto niet recht staat, ik denk dat het leuker was geweest als ie wat rechter zou staan
@inquestos niet slecht voor een "oude"- film foto. lekkere kleurtjes. wel is het zwart aardig dichtgelopen
@Ghengis goede sfeerfoto inderdaad, maar het gezicht is wel vrij donker. dat vind ik wel jammer.

ik ben in het bos wezen spelen met zaklampen en een flitser. zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3876/15377308125_893791a366_c.jpgCreep by mrc4nl, on Flickr

ja de achtergrond is inderdaad vrij donker.De onboard flitser was daar niet krachtig genoeg voor.
misschien binnenkort maar eens investeren in wat meer flitsspul :)
en draadloze ontspanner, smartphone werkt niet lekker

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
bobcom schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:19:

Foto gemaakt tijdens een praatje met de buurman. Doe bijna nooit iets met mensen / portretten, dus commentaar is welkom.
[afbeelding]
Arcangelo
Minder hard de highlights/whites omlaag trekken, want z'n gezicht is nu grijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 07:39
Idee is wel leuk, lijkt net een helikopter achter je die aan het zoeken is in het bos. Licht van de zaklamp geeft een leuk effect. Door het tegenlicht zijn er nog maar weinig details in het gezicht aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 11:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ghengis
Sfeervolle foto, wat mij betreft had zijn gezich iets meer belicht mogen zijn maar aan de andere kant is het onderwerp goed duidelijk. Mooie kleuren ook.

Bobcom
De fiets leid een beetje af maar het gezicht van je buurman tekent wel lekker af tegen de achtergrond, waarschijnlijk gedeeltelijk omdat het zonlicht leuk over het gezicht valt. Gezicht had misschien iets lichter gemogen, maar dat kan ook aan het niet-gecalibreerde scherm op mijn werk liggen.

mrc4nl
Het idee van de foto trekt me wel maar ik zou inderdaad nog even naar de uitvoering kijken. Als je jezelf als silhouet neer wilt zetten had je wellicht je popup flitser uit moeten laten?

Ik doe zelf bijna nooit wat met portretfotografie, maar afgelopen zondag een cursus flitsfotografie gevolgd en tijdens één van de oefening wel wat leuke foto's geschoten. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik ervan moet vinden, maar de stijl trekt me wel. Graag jullie commentaar op onderstaande foto dus.. Plaatje is klikbaar, op flickr vindt je er nog een stuk of 4 uit deze serie.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3908/15394476225_466b58a8b4_c.jpg
8264-Ron by Pixeltje, on Flickr

Eigen kritiek is dat de flitser wellicht meer 'naar voren' had moeten staan, om zo een iets groter deel van het gezicht te belichten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Die is donker. Ik meen een spannende uitdruk op het gezicht te zien, maar ik vind hem echt te donker. Wel ultrascherp trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bobcom: Ik vind de foto een beetje platgeslagen overkomen. Het moment en de uitdrukking van de man vind ik leuk.

@ mrc4nl: Gaaf idee, gebaseerd op de cover van Alan Wake toevallig? Daar doet het me gelijk aan denken. :) Een meer filmische bewerking zou hier niet misstaan denk ik.

@ Pixeltje: f/22... Holy shit! Had je dat echt nodig? f/11 had je aardig wat flitslicht gescheeld en ik denk dat het omgevingslicht dan nog geen kans had gehad.

Inmiddels alweer meer dan een week geleden heb ik (met beperkte middelen) een middagje LinkedInportretten geschoten in opdracht van een vriend:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3912/15399423125_86ffa7ebfc_c.jpgLinkedIn Portrait by Woutoud Photography, on Flickr

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Over de pop-up flitser, het is mijn enige manier om de yongnuo flitser draadloos aan te sturen.

Binnenkort hoop ik een radio transmitter te ontvangen, dan is de pop-up flitser ook niét meer nodig.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Die f22 was nodig ok de witte ruimte waar de foto is gemaakt zwart te doen lijken. Was onderdeel van de cursus en het resultaat beviel me wel eigenlijk. Het enige licht wat je ziet komt dus van de flitser, die voor de gelegenheid zijn eigen plekje op een statief had links naast het onderwerp.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:53:
[...]

Inmiddels alweer meer dan een week geleden heb ik (met beperkte middelen) een middagje LinkedInportretten geschoten in opdracht van een vriend:
[afbeelding]LinkedIn Portrait by Woutoud Photography, on Flickr
Die stropdas! :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 16:52

Bravo

Second Best

Ook ik vind hem een beetje raar. Hij lijkt bewust zo geknoopt, dus er zal vast aandacht aan besteed zijn, al is het jammer dat het lijntje in de das zo ook zichtbaar is.
Verder is een het prima foto, alleen duidelijk geposeerd.

Pixeltje, veel te donker, teveel echt zwart in de foto. Ik lees dat f/22 de opdracht was en dat je achteraf liever de flitser onder een kleinere hoek had gehad. Denk dat je daarmee in een beter resultaat kan halen (Ik ga ook eens testen met hoge f-getallen en flitsers)
Mrc4nl, gaaf gemaakt! Iets meer silhoutvorming zou leuk geweest zijn, maar ik weet niet hoeveel meer power je flitser heeft om op kleinere diafragma's te fotograferen?
Bobcom, Interessante uitdrukking heb je vastgelegd. Onderwerp lijkt me wat onderbelicht, waardoor de achtergrond ook veel aandacht trekt.
Ghengis, ik sluit me aan bij het voorgaande commentaar. Mooie sfeervolle foto, maar het gezicht had beter belicht mogen worden.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tuurlijk duidelijk geposeerd, het is een foto voor LinkedIn. :)
En lekker Nederlands, rood-wit-blauw.

Stropdas ziet er niet zo slecht uit als een Utrechtse lus, het ziet er eigenlijk ook wel verzorgd en met aandacht gestrikt uit, ik kende alleen deze vorm van das strikken nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik heb zelf te weinig verstand van studiobelichting (en stropdassen..), maar foto komt wel wat vlak over. Voor een linkedin-foto lijkt het me een prima-foto: hij staat er leuk en duidelijk op, en artistieke waarden zijn dan wat minder belangrijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stroptechniek was ook nieuw voor mij, maar ik draag dan ook alleen een stropdas bij de verplichte droevige bijeenkomsten. De portretten van die dag heb ik inderdaad redelijk vlak en neutraal gehouden. Het gaat uiteindelijk om een nette weergave van de persoon op de foto, niet om mijn 'artistieke' visie of iets dergelijks. Er zijn ook een aantal informelere bij, gewoon omdat die personen niet zo formeel waren. :)
Pixeltje schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:24:
Die f22 was nodig ok de witte ruimte waar de foto is gemaakt zwart te doen lijken. Was onderdeel van de cursus en het resultaat beviel me wel eigenlijk. Het enige licht wat je ziet komt dus van de flitser, die voor de gelegenheid zijn eigen plekje op een statief had links naast het onderwerp.
Die ruimte was dan wel heel wit, als je pas op 1/125, f/22, ISO100 en zonder flits een zwarte foto had. ;)
Ik was er niet bij natuurlijk, maar deze instellingen komen een beetje 'brute force' op me over. Het kan me niet aan de indruk onttrekken dat een twee stops groter diafragma en een twee stops zachtere flits hetzelfde resultaat zouden bewerkstelligen, met eventueel een boost van de sluitertijd naar de max sync speed. Weet je nog hoe hard de flitser stond in dit geval?

/me prutst ook met flitsen en wil graag leren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:27:

Die ruimte was dan wel heel wit, als je pas op 1/125, f/22, ISO100 en zonder flits een zwarte foto had. ;)
Ik was er niet bij natuurlijk, maar deze instellingen komen een beetje 'brute force' op me over. Het kan me niet aan de indruk onttrekken dat een twee stops groter diafragma en een twee stops zachtere flits hetzelfde resultaat zouden bewerkstelligen, met eventueel een boost van de sluitertijd naar de max sync speed. Weet je nog hoe hard de flitser stond in dit geval?

/me prutst ook met flitsen en wil graag leren! :P
Correct, was gewoon een witte kamer, lichte laminaatvloer, witte wanden en wit plafond. Geen kunstmatig licht maar wel een paar ramen schuin achter mij in de gevel. Ik heb ook een paar foto's op f/18, en daar zie je toch nog lichte achtergrond. Niet perse wit natuurlijk, maar te licht voor de foto die ik wilde schieten. Misschien heb je overigens gelijk dat f/18 en een sluitertijd van 1/250 ook gewerkt had, maar dat heb ik niet geprobeerd.

De flitser stond op 1/8 of 1/6, vermoed ik, maar dat kan ik nog wel even nakijken. Het is bijna de laatste die ik geschoten heb dus de flitser zou nog op de juiste instelling moeten staan.

Moet overigens nog even kijken hoe ik die flitser (600ex-rt) kan laten babbelen met de radiotransmitter van Calumet die ik heb, of dat ik daarvoor echt de canon variant nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
@Woutoud: Stropdas ziet eruit als een eldredge-knoop. Een best mooie knoop, maar dan niet met zo'n saai/lelijk patroon op je stropdas.

is het overigens niet mooier om de achtergrond helemaal mooi wit te maken? Dat vind ik er altijd wel strak uitzien bij zulke portretten.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@Woutoud: prima uitdrukking, ik vind die lichtgrijze achtergrond eigenlijk juist wel wat hebben. Puur wit is zo standaard en soms trekt de overbelichte achtergrond dan net te veel aandacht. Grijs maakt in dit geval een mooi zachte, gebalanceerde foto :) Zijn das is gaaf geknoopt! Enige jammere vind ik die pisgeul...

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zette ik er ook bij "(met beperkte middelen)", ik had geen derde flitser om de achtergrond in te flitsen... De tweede had ik al moeten lenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Pixeltje schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 07:23:
[afbeelding]

Eigen kritiek is dat de flitser wellicht meer 'naar voren' had moeten staan, om zo een iets groter deel van het gezicht te belichten.
Een reflector had wellicht ook de andere zijde van het gezicht structuur kunnen geven.

Bedoel je dat er ook daglicht in de kamer aanwezig was? Anders kan ik me niet meteen voorstellen dat je F22 nodig hebt. Wellicht was het "storende" licht op een groter diafragma afkomstig van reflecties vd muren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

moozzuzz schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:46:
[...]

Een reflector had wellicht ook de andere zijde van het gezicht structuur kunnen geven.

Bedoel je dat er ook daglicht in de kamer aanwezig was? Anders kan ik me niet meteen voorstellen dat je F22 nodig hebt. Wellicht was het "storende" licht op een groter diafragma afkomstig van reflecties vd muren?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P8EwKDES8GulSgYYR4XfW82D/medium.jpg

Dit was de kamer. Daglicht via de ramen achter me en witte muren. Wellicht dat een deel van het licht inderdaad reflectie was, maar dat kan ik nu niet meer zo makkelijk bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
@Woutoud: hoe vaker ik naar die stropdas kijk hoe vreemder die wordt :+ Verder prima foto met natuurlijk licht, had miss wel iets meer 'pop' mogen hebben, is nu beetje flets.

Gisteren nog een portretje geschoten. Cactus flitser met doorflits plu.

Kritiek altijd welkom :+

eigen kritiek: De broek zit niet mooi bij de schoen.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/0w121K1Q2m1C/IMG_1785-bewerkt.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door sweebee op 30-09-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:26
Sweebee: Ik vindt de zwart-wit bewerking wat vlak, mag van mij iets meer echt zwart in zitten.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Eens met bovenstaande. Schaduwen kunnen wat meer naar beneden gehaald worden. Had 'm misschien aan de rechterkant een heel klein beetje gecropt, in de rechterbovenhoek zit nu een heel klein grijs streepje waarvan je niet echt weet wat het nou precies is.

Qua compositie: als je de foto iets meer van voren maakt, dan blokkeert de stoelleuning niet zo het onderlichaam van je onderwerp. Nu vind ik die een beetje in de weg staan.

Verder een mooi portret, fijne uitdrukking en natuurlijke houding :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:32

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Eens met Tobias, op het eerste gezicht vond ik het fijn portret en vind de vlakke bewerking eigenlijk niet eens zo heel verkeerd uitpakken, misschien nog een klein beetje zwart erin.
Alleen toen ik de reactie las van Tobias begon de leuning mij ook te storen.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Woutoud: net fris Linkedin portret, hopelijk komt dat overeen met de persoon en de beoogde baan / huidige baan anders klopt de setting niet.
Sweebee: ontspannen portret, maar de stoel is mij te prominent in beeld. De z/w is wel prettig.

Portretje van mijn jongste dochter (3):
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2945/15223390827_2e4c649839_c.jpg
Portret by Barrycades, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Kijkt voor een 3-jarige behoorlijk bijdehand... Daarom vind ik het jammer dat er slechts een oog scherp is. Selectieve scherpte is mooi, maar twee scherpe ogen ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:28
@Sweebee: Ik vind de foto prettiger kijken als het rechter deel tot de pilaar eraf gecropped is.
Aan de linkerkant vormt de streepjesmuur een soort kader, hiervoor zou je aan de rechterkant de pilaar kunnen gebruiken.
Die rechter strook is best wel wit vergeleken met de rest van de achtergrond dus ik vind het nu een beetje te veel de aandacht trekken.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
AdmiralSnipe schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 03:21:
@Sweebee: Ik vind de foto prettiger kijken als het rechter deel tot de pilaar eraf gecropped is.
Aan de linkerkant vormt de streepjesmuur een soort kader, hiervoor zou je aan de rechterkant de pilaar kunnen gebruiken.
Die rechter strook is best wel wit vergeleken met de rest van de achtergrond dus ik vind het nu een beetje te veel de aandacht trekken.
Mee eens, je ziet nog een stukje balkon (denk ik) aan de rechterkant, dat stoort een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Samen met de andere opmerkingen lijkt het alsof de foto niet geheel recht staat (gordijn links, grijze streep uiterst rechtsboven). Croppen tot aan de pilaar maakt wel dat je het onderwerp nog centraler maakt dan het al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:41
@sweebee: Het mag wat meer zwart wit inderdaad. Hij is aardig grijs. En die opmerking over de stoel ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Die is wel heel erg aanwezig.

@Barrycade: Inderdaad jammer dat het (voor de kijkers) linker oog niet scherp is. Maar het is wel een fotomodelletje hoor! :)

Hier mijn eerste zelfportret:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3944/14997256294_7c8fbdd7f6_c.jpgSelfPortrait by patrick de bie, on Flickr

Ik ben alleen thuis en verveelde me een beetje (hoe kan het op vrijdag avond :? ), dus ik pakte mijn flitser, mijn camera en ben selfies gaan maken :P

Viel nog niet mee om de achterkant compleet donker te krijgen in dit huis. Dus heb uiteindelijk een zwarte handdoek over mijn deur gehangen die als achtergrond dient. Werkte stiekem nog best goed ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi je sluitertijd dan ook omhoog pipo! :P 1/60 laat veel te veel omgevingslicht binnen. Ik weet niet wat de sync speed van een D7000 is, maar 1/200 moet je wel mee wegkomen denk ik.
Of doel je op spill van de flits? Dan moet je gewoon verder van de muur gaan zitten. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Er is een speciaal topic voor T.net selfies: [zelfportretten] Wie zijn de FG'ers achter de cam? - Deel 2 :)

Voor mij mag ie wel wat gecropped worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:09:
Gooi je sluitertijd dan ook omhoog pipo! :P 1/60 laat veel te veel omgevingslicht binnen. Ik weet niet wat de sync speed van een D7000 is, maar 1/200 moet je wel mee wegkomen denk ik.
Of doel je op spill van de flits? Dan moet je gewoon verder van de muur gaan zitten. :P
De sync speed kan tot 1/250 zo uit mijn hoofd.
Deze foto is op de aperture stand geschoten. Later ben ik manual gaan schieten, want de sluitertijd was inderdaad niet heel rap. Toch was dit de beste foto uit de serie die ik gemaakt heb. Zal het binnenkort nog een keer gaan proberen. Vond het wel grappig om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Les 1 (als je alleen flitslicht wilt zien op je foto is): Sluitertijd naar max sync. Leuk om mee te spelen inderdaad. Als ik m'n nieuwe paraplu binnen heb ga ik ook weer aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
De flits werd overigens ook aangestuurd nog door de on-camera flits. Ik heb nog geen remote triggers namelijk. Ik heb de on-camera flits wel afgedekt met een zwart plaatje, maar je houdt dan toch altijd wat strooi licht over wat er langs glipt en via de muren weerkaatst wordt.

Al met al een aantal leer puntjes. Gaan we zeker werk van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je D7000 in commander mode staat en je in het menu de belichting van de pop-up uit zet, zou je hoogstens een catch light in je ogen over moeten houden van de trigger flash. De pop-up is dan te zwak om de belichting te beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja klopt, dat heb ik gisteravond later ontdekt in een YouTube video. Hij stond nu nog op TTL, maar dit kan je uitschakelen.

De video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij staat dat los van TTL, wat een manier van meteren is. Het gaat erom of de on-camera flits mee moet flitsen of dat 'ie alleen moet triggeren. Dat kan je instellen, maar heeft niks te maken met TTL als het goed is :P

[ Voor 56% gewijzigd door Hahn op 25-10-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar TTL is een van de aan-standen in het menu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah, lekker handig van Nikon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit m'n hoofd heb je voor de pop-up en nog drie groepen de keuze uit: .../TTL/M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
in plaats van 3 puntjes is het - - maar je hebt gelijkt. En met die stand is het een hele zwakke flits om de losse flitser te triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sweebee: De man staat er goed op. Verder ben ik het eens met het eerder gegeven commentaar.
@barrycade: Erg mooi! Ik had hem zelf rechts wat ruimer genomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/madoc800.jpg

eigen kritiek: boven en onder wat krap, maar verder ging de trap niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Vind 'em niet te krap boven. Wat me wel stoort is het uitgebleekte voorhoofd, links/rechts bij de slapen.
Blik is mooi neutraal en de trap op de achtergrond mooi patroon in de foto. Reden van z/w?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hem bekijk is er nog wel detail te zien links en rechts van z'n hoofd en niet uitgebeten.. Ik vind de foto persoonlijk mooier in Z/W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik stoor me er juist aan dat de tekst op het shirt niet volledig te lezen is. loca artist?
loca = gek in het Spaans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dan heb je wellicht een betere monitor dan ik, ik zie bij de inhammen geen details meer.

T-shirt tekst vond ik eerst ook storend, maar dacht andersom als de tekst wel goed in beeld was, dat een kijken zich daar juist op focust... wat natuurlijk niet de bedoeling van de ze foto was, omdat het om de persoon zelf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had inderdaad even op het shirt moeten letten. Bij deze ook in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Helemaal mee eens dat je z/w beter vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van de schaduwen in de ogen, verder dikke prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de schaduw in de ogen zelf niet zo'n probleem, maar wat zou ik hier aan kunnen doen dan zonder met lampen te gaan zeulen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reflectieschermpje op de kop tikken. :)
Op m'n telefoon was de schaduw trouwens heftiger dan op m'n monitor.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt dat ook dan als de persoon in de schaduw zit? sorry noob op dit gebied :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Of je trekt de shadows in PS wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:25:
werkt dat ook dan als de persoon in de schaduw zit? sorry noob op dit gebied :P
Ook in de schaduw is er licht, het zal je verbazen hoeveel je daar van kunt reflecteren. Ik kan natuurlijk niet inschatten hoeveel je er precies aan had in deze situatie, maar voor portretten is het wel een onmisbaar stukje stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:38:
nog meer? ;)
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:43:
[...]

Ook in de schaduw is er licht, het zal je verbazen hoeveel je daar van kunt reflecteren. Ik kan natuurlijk niet inschatten hoeveel je er precies aan had in deze situatie, maar voor portretten is het wel een onmisbaar stukje stof.
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:38:
"Get it right in camera." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Klopt natuurlijk, Woutoud, de foto moet op zich al goed zijn... maar in dit geval is de foto dus al geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

@Barrycade Lijkt me een pittige dame, mooie foto, misschien iets te krap rechts.

@HMJ Tja, wat kan ik nog toevoegen aan de opmerkingen hierboven, genoeg over gezegd. Ik vind hm wel lekker kijken.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5614/15509000188_e06ef35f0e_z.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
@HMJ, veel is al gezegd, maar ik vind de bewerking en de achtergrond fijn kijken. Ik heb het gevoel dat de foto misschien een heel klein beetje scheef staat, maar dat is amper merkbaar.

@Gutteguttegut, Ik vind ringflitsers altijd mooie belichting opleveren, en vooral de fisheye geeft hier een cool effect. Maar verder vind ik de foto helaas niet spannend of bijzonder.

Mijn foto:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7513/15546399220_1f77ffe4f6_c.jpg

Mijn kritiek: Ik vind het jammer dat het tweede oog niet zichtbaar is. Daarnaast is de foto op f1.8 geschoten en dat levert een ontzettend kleine scherptediepte op, maar aangezien het oog nog net in focus is valt het te doen. Daarnaast zou ik hem liever ietsje lager hebben geschoten zodat er minder voorhoofd opstond en iets meer van haar mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

ImmortalSoul schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:36:

Mijn foto:
[afbeelding]

Mijn kritiek: Ik vind het jammer dat het tweede oog niet zichtbaar is. Daarnaast is de foto op f1.8 geschoten en dat levert een ontzettend kleine scherptediepte op, maar aangezien het oog nog net in focus is valt het te doen. Daarnaast zou ik hem liever ietsje lager hebben geschoten zodat er minder voorhoofd opstond en iets meer van haar mond.
Holy shit; gaaf! Ik ben echt fan van dit soort foto's. f1.8 was misschien iets te enthousiast inderdaad, een klein beetje meer scherptediepte was misschien beter geweest, aan de andere kant zit er nu wel heel veel diepte in de foto. Je zou kunnen overwegen om die donkere strook rechts eraf te croppen. Wordt 't allemaal wel wat krap, maar eerlijk gezegd is die donkere balk wel een beetje een afleider..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Inderdaad, die donkere ruimte rechts eraf en ook een stukje voorhoofd, met behoud van aspect ratio, dan haal je m.i. het maximale uit deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

@Gutteguttegut, ik weet dat je meer van dit soort foto's schiet. Deze is lang niet zo leuk als de rest.
ik denk vanwege te veraf geschoten en de saaie gelaatsuitdrukking

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 07-11-2014 23:56 ]

ora et labora

Pagina: 1 ... 56 ... 65 Laatste