www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
beetje klein,vind je niet?
ora et labora
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ooit eens op ebay gevonden, weinig info over te vinden, op de doos stond ook alleen Ring Flash Adapter.PdeBie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:56:
[...]
Welke ring gebruik jij hier nou? Iets home made?
Dit is hm: https://luminous-landscap...r-by-short-images-review/
Ondertussen wel een beetje beschadigd dus hier en daar wat plakband
(het is dus geen RayFlash )
Ik wilde destijds persé een ronde versie:

En geen druppel vorm:

[ Voor 29% gewijzigd door Gutteguttegut op 17-04-2015 14:26 ]
Merci!
--edit--
die variant die jij hebt is nu opgekocht door Rayflash lijkt het, want de website van jouw ringflash linkt automatisch door naar Rayflash.
[ Voor 68% gewijzigd door PdeBie op 17-04-2015 14:47 ]
Nu wel, toen niet.PdeBie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:33:
--edit--
die variant die jij hebt is nu opgekocht door Rayflash lijkt het, want de website van jouw ringflash linkt automatisch door naar Rayflash.
Ik heb toen geen RayFlash gekocht omdat deze veel duurder was.
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Waar komt het licht op de grond vandaan? De lamp op je hoofd schijnt omhoog
The devil is in the details.
Tnx:) Ik denk dat ik iets te laat ben klaar gaan staan ofzo. Exposuretime is 30 sec., dus ik moest lang stil blijven staan:PHahn schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:40:
Nice![]()
Waar komt het licht op de grond vandaan? De lamp op je hoofd schijnt omhoog
Ben ik het niet mee eens, juist dat het een silhouet is vind ik wel wat hebben. En hoe licht je jezelf op als die lamp op je hoofd zit?inquestos schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:07:
Leuke foto, mooi dat de sterren nog zo goed zichtbaar zijn. Was wel leuker geweest als je de hoofdlamp had gebruikt om jezelf wat op te lichten.
Maar misschien heb je wel gelijk, ik ben alleen iemand die weer gaat denken: hoe zou het mogelijk nog beter kunnen.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Zoals ik al zei: hoe krijg je dat voor elkaar met één hoofdlampje?inquestos schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:22:
Ik bedoel meer zo: https://flic.kr/p/qdYWTH
Maar misschien heb je wel gelijk, ik ben alleen iemand die weer gaat denken: hoe zou het mogelijk nog beter kunnen.
Flauwekul..

@Ventieldopje heeft een lekekr grimmig sfeertje, of je rug nu zo interesant is om naar te kijken is iets anders natuurlijk
@thomskipsp heel gaaf gedaan, ik weet niet hoever het technishi mogelijk is maar een iets kortere sluitertijd zou heir wel passen, bomen en de persoon zijn een beetje vaag
@Lasteraar das geen zelfportet of heb je int echt ook zon hondekop
Hier een fototje geschoten met mijn nieuwe sigma lens. goed focussen is nog best lastig

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 04-06-2015 12:29 ]
ora et labora

Gemaakt tijdens mijn reis door Noord-India met mijn toenmalige Sony Nex3 + 18-55 kitlens (inmiddels wegens diefstal vervangen door Nikon-spul).
Wauw bizar he, deze foto werd ik even heel stil van.. Vorige week stomtoevallig het boek uitgelezen waarvan exact deze foto op de cover staat

[ Voor 7% gewijzigd door werkenslaap op 04-06-2015 14:19 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Flash test - Ceiling by Patrick de Bie, on Flickr
werkenslaap: motor, sigaretje, baardje, nonchalante blik opzij, zwart-wit. Ja, past goed bij elkaar, goede setting!
Wout: Ik ben verbaasd hoe wit jouw oogbollen zijn. Verder helemaal goed
gutteguttegut: Je had twee camera's bij
Gisteren er op uit om weer eens een mooie zonsondergang vast te leggen, want ik had er de laatste tijd veel mooie gezien. Helaas verkeerde dag uitgekozen. Dus dan maar mijn narcistische aard uit de tas gehaald, en een zelfportret geschoten.
symmetrische-Pierfoto-met-lange-sluitertijd to the max. Met lightpainting erbij. Superfout

flickr comprimeert tegenwoordig echt r*k
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik wacht altijd nog op dit soort foto waarbij iemand de welbekende bullet-time-move uit de matrix nadoet
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Je brengt mij op een idee, kogels met lightpainting animeren, een soort van tunnel effect.nu nog uitwerken...Deathchant schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:17:
Ik wacht altijd nog op dit soort foto waarbij iemand de welbekende bullet-time-move uit de matrix nadoet
ora et labora
Idd. Leuke foto en dit soort achtergronden vind ik sowieso vet. Win-winDeathchant schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:17:
Hoezo fout? Ik vind em eigenlijk wel leuk. Ik heb er niks op aan te merken. Enige kritiekpunt zou zijn dat je lightpainting niet echt een leuk figuur getekend heeft, maar verder is dit toch een prima uitvoering.
Dat lukt inquestos wel....krukje erachter zodat hij zijn rug laag kan laten rusten en hoppa!
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Aan The matrix heb ik niet gedacht, maar met een tunnel-effect heb ik wel geëxperimenteerd (met en zonder mijzelf), maar dat pakte niet helemaal lekker uit. Zal het morgen posten. En ben wel benieuwd als je zelf aan de slag gaat. Altijd mooi om elkaar te inspireren, en er op voort te bouwen.mrc4nl schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:47:
[...]Je brengt mij op een idee, kogels met lightpainting animeren, een soort van tunnel effect.nu nog uitwerken...
Ik wilde even een light setup voor mannen testen en voor zover ik weet ben ik zelf altijd nog een man... dus:

@inquestos pas nadat je het zij zag ik dat er FvO stond. Maar met dat in gedachte vind ik hem erg leuk
Nu ik sinds kort weer photoshop heb (CC Photographer abbo) maar eens wat dingen gaan maken die in Lightroom alleen niet lukken. Een bewerking van 4 foto's. Weet overigens niet of dit nog in dit topic mag, daar het photoshop gedeelte wel erg overheerst. Empire State Building is bewust afgesneden omdat ik een vierkante uitsnede beter vond werken dan een portrait.

Empire State of Mind by Ravnoss, on Flickr
[ Voor 6% gewijzigd door Don Quijote op 31-08-2015 15:53 ]
Mijn baard nog een beetje aandikken en ik weet zeker dat ik de volgende keer bij Immigration even apart word genomenToff schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:18:
Twin Towers en vliegtuigen en het is opeens een heel andere foto... Experiment juich ik wel toe trouwens.
Gisteren zelfportret gemaakt met de Sigma 50/1.4 op f/1.4 en 10sec vertraging. Vooraf handmatig scherp gesteld en dan maar beetje gokken dat de focus goed ligt. Ik mag wat dat betreft niet klagen. Ik had de flitser gebruikt als invullicht tegen de zon. Helaas een schaduw van een grasspriet op mijn been, die ik niet zo makkelijk weggewerkt krijg in LR:

_MG_87446 by Universal Creations, on Flickr
[ Voor 2% gewijzigd door Grozno op 16-09-2015 11:29 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Gedurfd, midden op straat met een lange sluitertijd
Anoniem: 483607
Had een fotowedstrijd gewonnen.. Dus zit gratis in IJsland tot vrijdagDeathchant schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:25:
@HMJ. Dit is een hele vette foto ja! Ben je op vakantie of woon je ergens waar je het noorderlicht vaak ziet?
Gedurfd, midden op straat met een lange sluitertijd
Owja adros is er ook

Ik heb zondag een halloween shoot en dit was een testshotje voor het licht en m'n nieuwe triggers. Heb me er een beetje op uitgeleefd in photoshop
[ Voor 8% gewijzigd door the mod man op 08-10-2015 18:12 ]
I can't wait to shoot!
Ah nice. Hoe is de versie met photoshop geworden? Ik vind hem zelf zo "a nuturel" ook al wel tof eigenlijk.the mod man schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:11:
[afbeelding]
Ik heb zondag een halloween shoot en dit was een testshotje voor het licht en m'n nieuwe triggers. Heb me er een beetje op uitgeleefd in photoshop
Me in actie op een bruiloft

Nomad schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:43:
Ah nice. Hoe is de versie met photoshop geworden? Ik vind hem zelf zo "a nuturel" ook al wel tof eigenlijk.

hele gave plaatAnoniem: 483607 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 01:36:
gisteren mezelf ook maar weer eens op de foto gezet.
[afbeelding]Hans! by Hans Jellema, on Flickr

@ the mod man: t oogt een beetje rommelig, ik zie onderaan de strepen van de dodge en burn staan.
@nomad: we zien je gezicht niet!
Ik was van plan iets leuks met de mist te doen, maar ik kwam niet verder dan een paar kaarsen en bos.
(mn flits transmitter liet het ook l afweten, en intern is stuk)

ora et labora
Hate to say it again: maar ik vind je ogen weer net poppenogen...Grozno schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:41:
Maar weer eens een light set-up getest, nu ik beschik over beauty dish en softbox.
[afbeelding]Light set-up test by Woutoud, on Flickr
Ik herinner mij nog een zekere boom, heeft iemand die nog geschoten eigenlijk?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nope. Ik niet.Gonadan schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:29:
[...]
offtopic:
Ik herinner mij nog een zekere boom, heeft iemand die nog geschoten eigenlijk?
Anoniem: 8819
Hierbij een foto van mij

Mijn ogen, wel gaaf maar klere, alsof je te dicht op een beeldscherm zit!
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
ja het kanVentieldopje schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:16:
Kunnen afbeeldingen ook in een spoiler tag geplaatst worden?Zo ja dan stem ik in om direct zijn bericht te editen
Mijn ogen, wel gaaf maar klere, alsof je te dicht op een beeldscherm zit!

Klik voor hoofdpijn!
Ben een christen en heb daarnaast nog genoeg karmapunten over, ik maak mij geen zorgenVentieldopje schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:40:
Lang leve de spoiler tag. Er is een speciale plek in het hiernamaals voor mensen die dit soort gifjes produceren, wellicht ook voor de gene die ze plaatsen![]()
[ Voor 29% gewijzigd door mrc4nl op 07-01-2016 19:56 ]
ora et labora
www.maartendeboer.net
HMJ: Dat zwart wit knalt er echt uit, maar ik kan er niet lang naar kijken.
In het kader van de weekopdracht toch maar een keer voor de bijl gegaan en een zelfportrait geschoten en ook online gezet.

Doel: Simple, Shy, let vooral niet op mij
[ Voor 23% gewijzigd door Bravo op 14-01-2016 20:54 . Reden: moet je wel een foto erbij zetten 8)7 ]
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Dat snap ik. En springen en je benen in die houding houden. Knap hoorinquestos schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:42:
Wat zijn we toch allemaal vrolijk op deze pagina. Er kon bij mij helaas ook geen lach vanaf, deze houding was al onmogelijk lang vol te houden.
[afbeelding]2016-04-18 07.20.14 by Ferdinand van Oostrom, on Flickr
Had je niet ooit ook al zo'n foto in huis met een tafel waar je met je voeten op lag?
Anoniem: 483607
Dat was tommyz als ik me niet vergisPdeBie schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:57:
[...]
Dat snap ik. En springen en je benen in die houding houden. Knap hoor
![]()
Had je niet ooit ook al zo'n foto in huis met een tafel waar je met je voeten op lag?
Ik moest vanmiddag ff stand-in zijn om het licht te testen. Er kon nog steeds geen lachje van af

Ik denk dat het brandpunt van de lens wel wat aan de korte kant is, je ziet toch vrij goed de vervormingen. (eg dikke neusPdeBie schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:00:
Mega topic bump!
[afbeelding]
Even mijn nieuwe lens testen
Belichting is gedaan middels een overhead softbox en een zilveren reflector.
volgende keer misschien even wat meer afstand nemen of een langere lens (jij had toch de tamron 90?)
[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 04-02-2017 01:13 ]
ora et labora
Waarschijnlijk zat ik te dicht op de lens. Bij andere portretten was de vervorming stukken minder.
Ik heb ook nog een 90mm inderdaad, maar ik was juist de 35 aan het testen

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Het enige mindere eraan vind ik dat het nu net lijkt alsof je een vervormd hoofd hebt. Vaak blijven dit soort foto's binnen de contouren van je lichaam, als je snapt wat ik bedoel. Dit maakt jouw versie wel wat origineler, maar dus ook wat weirder voor mij
Ja ik snap wat je bedoelt.
Maar ik heb juist deze berg uitgekozen omdat deze redelijk symmetrisch was en dus als "hoed/hoofddeksel" zijnde er mee door kon.
Anderzijds had ik inderdaad ook een foto kunnen nemen die wat minder puntig is en meer overeenkomt met de contour van mijn hoofd. Wel heel bewust heb ik er voor gekozen om de contour aan de bovenzijde juist niet door mijn eigen hoofd te bepalen maar door de 2e foto.
Wellicht dat ik over een tijdje zin heb om het nog eens te doen. Zo mag mijn hoofd wat mij betreft ook net iets minder en-profile zodat je meer van mijn oog ziet en dus iets persoonlijker wordt. Desalniettemin, ben ik zeker tevreden met deze poging
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ik kan de alpine pano's niet uit m'n hoofd krijgen... ben blij dat ik geen pano in m'n harses hoef te shoppen...
even wat serieuzer: gaaf gedaan, het lijkt net alsof die berg een gezicht heeft.
enige minpuntje vind ik wel de leegte om je heen, en het verloop van lichtblauw naar geel.
[ Voor 80% gewijzigd door mrc4nl op 17-02-2017 00:14 ]
ora et labora
@mrc4nl Dankje. Leegte, bedoel je dan dat je krappere crop wilt zien?
Betreft kleur verloop dat is een de bergafbeelding, dat gele is de zon die op de top schijnt. Het blauwe/groene de rest van de tinten van het landschap. Wilde dit er zeker in hebben in plaats van een strak/standaard witte achtergrond maar misschien moet ik deze nog iets oplichten zodat het wat minder nadrukkelijk is.
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
ik zou het inderdaad wat lichter maken, het oogt nu wel heel grijs/grauw.Mr Pingu schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:26:
@ehtweak Thanks. Haha, hoop niet dat je zo'n groot hoofd heb dat er een pano in past.![]()
@mrc4nl Dankje. Leegte, bedoel je dan dat je krappere crop wilt zien?
Betreft kleur verloop dat is een de bergafbeelding, dat gele is de zon die op de top schijnt. Het blauwe/groene de rest van de tinten van het landschap. Wilde dit er zeker in hebben in plaats van een strak/standaard witte achtergrond maar misschien moet ik deze nog iets oplichten zodat het wat minder nadrukkelijk is.
ora et labora
Gewoon handig met photoshop durf ik niet direct te zeggen maar begin wel steeds meer mijn weg erin te vinden en heb er inderdaad even tutorial er bij gepakt, want ik wist nog niet waar ik moest beginnen. Bleek het een combinatie van zwart-wit portret te zijn en blend-mode "screen". Vervolgens ben ik gewoon een beetje mijn eigen gang gegaan en vooral "gespeeld" (Vooral met masks om echt een goede blend te krijgen)PdeBie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:08:
Gaaf gedaan Pingu. Heb je hier een tutorial voor gevolgd? Of ben je gewoon handig met Photoshop?
Sinds kort ook een Wacom Intuos 4S (ja een oudje voor €40 op kop getikt) en dat maakt het leuker om bezig te zijn. Begin me door de uitgebreidere bewerkingen me wel te ergeren aan Canon's meeste rukke sensor
Wie weet maak ik hier wel een making-of op mijn website over als er interesse is en ik mijn website af heb.
@bobcom haha, thanks.
@mrc4nl Bedankt voor de feedback.

Was aan het oefenen met het zogeheten clamshell (https://phlearn.com/clamshell) belichten en daar kwam deze foto onder andere uit.
Scherpstellen ging dit keer overigens een stuk makkelijker. Waar ik bij de D7000 deels moest gokken of ik goed zat met de focus, kon ik het dit keer heel makkelijk met liveview op mijn telefoon (via WiFi) doen
"Its great for shooting someone who is older because it fills in lines and wrinkles, it can make anyone look good!" Hmm dat zie ik niet helemaal er in. Maar niet dat deze foto storend is. Ik vind hem qua belichting in het gezicht wel fijn. Persoonlijk mis ik alleen je rechterschouder. Ik vind het altijd wel mooi als je nog net de doortekening/contour van je lichaam/shirt ziet.
Nog een plaatje van mij:

[ Voor 24% gewijzigd door Mr Pingu op 20-04-2017 17:21 ]
Grappige foto, maar voor clamshell zit er nog wel veel schaduw in.PdeBie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:26:
Heb weer eens lopen kl*ten in huis
[afbeelding]
Was aan het oefenen met het zogeheten clamshell (https://phlearn.com/clamshell) belichten en daar kwam deze foto onder andere uit.
Scherpstellen ging dit keer overigens een stuk makkelijker. Waar ik bij de D7000 deels moest gokken of ik goed zat met de focus, kon ik het dit keer heel makkelijk met liveview op mijn telefoon (via WiFi) doen
De "reflector" die ik gebruikte was ook niet heel ideaal (witte placemat
Binnenkort maar weer eens wat wit foambord kopen, zodat ik ook een kleinere reflector heb.
Mensen die het al weten, weten ook dat ze uitgesloten zijn van deelname... neem ik aan!

[ Voor 9% gewijzigd door Grozno op 06-03-2020 17:35 ]
Grozno schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:31:
Mensen die het al weten, weten ook dat ze uitgesloten zijn van deelname... neem ik aan!

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Let wel, we zitten hier in FGS FVM, er wordt wel een minimale fotografische kwaliteit verwacht. Foto's van jou met een "nokiN" of "nonaC" in de spiegel genomen vallen daar dus niet onder.