www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik had ze al eerder gezien, maar wist niet dat het zelfportretten waren bobcom en Barrycade! Knap gedaan, ik ben wanneer ik een zelfportret neem al blij dat ik er überhaupt op sta
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Meer hoef er niet af, maar heb nog steeds een buikje
Veel sporten en normaal eten
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Dit!inquestos schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:56:
Laten we het 'ventieldoppen' noemen.
Ik had ze al eerder gezien, maar wist niet dat het zelfportretten waren bobcom en Barrycade! Knap gedaan,ik ben wanneer ik een zelfportret neem al blij dat ik er überhaupt op sta
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Hulde hoor, ik heb niet eens de discipline om van 85 naar 75 oid te gaan....Hamed schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:02:
Bedankt iedereen.
Meer hoef er niet af, maar heb nog steeds een buikje![]()
Veel sporten en normaal eten
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

ok... fotografisch gezien kan ik een stukkie beter, en het is niet het nieuwste plaatje..
maar dit is mij + mini me maar dan vrouwelijk.
|>
Dit topic inspireerde mij. Even aan de slag geweest. Misschien een beetje té donker?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Jouw beeld, mooi beeld, maar de ruimte boven is erg ruim tov de ruimte onder..
|>
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
en ja ik weet ook wel dat die foto van mij nie echt technisch fantastisch is maar ja, hij is wel leuk toch?
|>

[ Voor 9% gewijzigd door Don Quijote op 20-01-2015 18:55 ]
@Simon: Post je eindelijk weer eens wat hierzo, kom je aan met babyfoto's
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Geen Experiment, ook geen Photoshop filterinquestos schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:13:
Ik waardeer een experiment, maar vraag me af wat het experiment is. Heb je iets met een scanner gedaan, of is dit gewoon een Photoshop-filter?
Met de foto is eigenlijk niks gedaan (buiten twee lijntjes) en uiteraard de achtergrond.
@barricade echt goed gedaan, toffe plaat.
Je kan evt de achterspiegel iets beter afstellen. Maar da's echt een klein detail.
Ik dacht origineel te zijn door eens een foto te maken van mij favoriete bezigheid: op bed liggen en op tweakers browsen.

[ Voor 22% gewijzigd door mrc4nl op 22-01-2015 15:21 ]
ora et labora
Was vooral bedoeld als belichtings- en nabewerkingsoefening, maar uiteindelijk zat ik mezelf constant uit te lachen. Toen toch maar omgedoopt tot nieuwe profielfoto.
Ringlight is leuk om mee te kloten, maar ik merk dat ik eigenlijk een grotere wil hebben. Daarbij is zo'n ringlight ook wel een tamelijke one-trick-pony, met een flitser en wat modifiers kun je veel meer spelen en proberen.
#Selfie by Patrick de Bie, on Flickr
--edit--
topic regeltjes niet goed gelezen. Dus doe het even met een linkje

[ Voor 29% gewijzigd door PdeBie op 17-02-2015 07:55 ]
edit: Bij nadere beschouwing is je schaduw ook wel erg onnatuurlijk...
[ Voor 56% gewijzigd door Toff op 01-03-2015 23:04 ]
maar nu is die horizon die door/over je jas loopt storend, jammer
weet het niet meer
Hij is nog steeds een super plaatje.Vishari Beduk schreef op zondag 01 maart 2015 @ 08:37:
@HMJ: ik begrijp het niet? het had echt een super plaat kunnen zijn met die sterren en de zonsopkomst
maar nu is die horizon die door/over je jas loopt storend, jammer
Mooi gedaan
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Anoniem: 483607
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 483607 op 01-03-2015 09:57 ]
ik ben van mening dat je terug moet
weet het niet meer
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat is sowieso nog een mooi verhaal. Ik ben een nacht naar Terschelling gegaan om een nachtfoto bij het drenkelingenhuisje te maken, dus laatste boot heen en eerste boot weer terug. Het is vanaf de haven een uur fietsen en een uur lopen over het strand om er te komen. Eenmaal aangekomen kwam ik er achter dat ze dat ding vanwege een storm in januari voor het gemak maar even hadden weggehaald.Vishari Beduk schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:02:
@HMJ: toch vind ik het idee wel goed, het thema past ook goed bij jouw 'minimalistische' stijl
ik ben van mening dat je terug moet

Dus nee ik ga voorlopig niet terug
Wat lijkt daar onnatuurlijk aan? ik zie niks geks..Toff schreef op zondag 01 maart 2015 @ 01:27:
Je bent wel erg doorzichtig?
edit: Bij nadere beschouwing is je schaduw ook wel erg onnatuurlijk...
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 483607 op 02-03-2015 17:06 ]
Wel een gave plaat hoor!
Ik had weer even set-up die ik op mezelf wou testen:

Koekje voor degene die raad op welk merk de achtergrond gebaseerd is. ^^
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

En omdat één is geen, nog eentje die ik wel zelf maakte tijdens het spelen met een nieuw flitstriggersetje;

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Dit is idee1/poging_zoveel:

Foto is in Flickr Explore terecht gekomen, woei !!!
[ Voor 11% gewijzigd door avanreijn op 17-03-2015 20:14 . Reden: foto breedte aangepast. ]
@ avanreijn: Hij doet het goed op Flickr, maar ik vind je eerste eigenlijk lekkerder kijken. Succes in de DEDPXL-challenge in ieder geval!
Ik ben even met twee flitsers en een gel aan het prutsen geweest:

Nice. Beetje over de top uiteraard, zeker je (voor de kijker) linker oog, maar het resultaat is alsnog wel coolGrozno schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:47:
@ Pixeltje: Ik zou je niet graag zo tegenkomen in het echt, engerd!
@ avanreijn: Hij doet het goed op Flickr, maar ik vind je eerste eigenlijk lekkerder kijken. Succes in de DEDPXL-challenge in ieder geval!
Ik ben even met twee flitsers en een gel aan het prutsen geweest:
[afbeelding]Project Test Pic by Woutoud Photography, on Flickr
Anoniem: 30965
[ Voor 9% gewijzigd door Grozno op 19-03-2015 09:09 ]
Misschien kan het helpen als je je hoofd heel lichtjes voorover kantelt en dan iets meer met je ogen omhoog kijkt.
Ik ben absoluut geen modelfotograaf, maar ik vind het bij mijn partner bijvoorbeeld goed werken als het gezicht niet helemaal perfect recht voor de camera staat.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Probeer links ook wat scheiding te voorzien tussen achtergrond en donker deel haarGrozno schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:58:
Ik sta er inderdaad wat verschrikt op, maar het is ook slechts een test. Dit weekend ga ik met een soortgelijke set-up en één of twee modellen aan de slag.
ik moet nog wel iets met meer "kleur" schieten voor mijn nieuwe profielfoto.

ora et labora
mrc4nl: Uitkijken met de hoek van het licht. Van onderaf is zelden flatterend en met een bril op krijg je al helemaal snel rare schaduwen
The devil is in the details.
ik zal er de volgende keer om denkenHahn schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:16:
Woutoud: Tone down the skin perfectioningJe ziet er nu echt uit als een pop. Wat ook (zoals wel vaker bij je foto's) voor een groot deel komt door je ogen, die wat mij betreft een erg pop-achtige 'lege' blik hebben, door de nabewerking. Het licht zelf is wel heel cool.
mrc4nl: Uitkijken met de hoek van het licht. Van onderaf is zelden flatterend en met een bril op krijg je al helemaal snel rare schaduwen
ora et labora
@Mrc4nl, zoals Hahn zegt uitkijken met de hoek van het licht. Zo lijk je meer een evil genius
Geen zelfportret dit keer. Tijdens een wandeling / shoot moest ik er zelf aan geloven om voor de camera te staan, props to Carina Scheiberlich voor het maken van de foto! Bewerking is door mij zelf gedaan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
haha, zoiets bedoel je?Ventieldopje schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:25:
@Mrc4nl, zoals Hahn zegt uitkijken met de hoek van het licht. Zo lijk je meer een evil genius
evil dan, niet genius
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 28-03-2015 21:08 ]
ora et labora
www.maartendeboer.net
beetje klein,vind je niet?
ora et labora
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ooit eens op ebay gevonden, weinig info over te vinden, op de doos stond ook alleen Ring Flash Adapter.PdeBie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:56:
[...]
Welke ring gebruik jij hier nou? Iets home made?
Dit is hm: https://luminous-landscap...r-by-short-images-review/
Ondertussen wel een beetje beschadigd dus hier en daar wat plakband
(het is dus geen RayFlash )
Ik wilde destijds persé een ronde versie:

En geen druppel vorm:

[ Voor 29% gewijzigd door Gutteguttegut op 17-04-2015 14:26 ]
Merci!
--edit--
die variant die jij hebt is nu opgekocht door Rayflash lijkt het, want de website van jouw ringflash linkt automatisch door naar Rayflash.
[ Voor 68% gewijzigd door PdeBie op 17-04-2015 14:47 ]
Nu wel, toen niet.PdeBie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:33:
--edit--
die variant die jij hebt is nu opgekocht door Rayflash lijkt het, want de website van jouw ringflash linkt automatisch door naar Rayflash.
Ik heb toen geen RayFlash gekocht omdat deze veel duurder was.
Waar komt het licht op de grond vandaan? De lamp op je hoofd schijnt omhoog
Tnx:) Ik denk dat ik iets te laat ben klaar gaan staan ofzo. Exposuretime is 30 sec., dus ik moest lang stil blijven staan:PHahn schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:40:
Nice![]()
Waar komt het licht op de grond vandaan? De lamp op je hoofd schijnt omhoog
Ben ik het niet mee eens, juist dat het een silhouet is vind ik wel wat hebben. En hoe licht je jezelf op als die lamp op je hoofd zit?inquestos schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:07:
Leuke foto, mooi dat de sterren nog zo goed zichtbaar zijn. Was wel leuker geweest als je de hoofdlamp had gebruikt om jezelf wat op te lichten.
Maar misschien heb je wel gelijk, ik ben alleen iemand die weer gaat denken: hoe zou het mogelijk nog beter kunnen.
Zoals ik al zei: hoe krijg je dat voor elkaar met één hoofdlampje?inquestos schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:22:
Ik bedoel meer zo: https://flic.kr/p/qdYWTH
Maar misschien heb je wel gelijk, ik ben alleen iemand die weer gaat denken: hoe zou het mogelijk nog beter kunnen.
Flauwekul..

@Ventieldopje heeft een lekekr grimmig sfeertje, of je rug nu zo interesant is om naar te kijken is iets anders natuurlijk
@thomskipsp heel gaaf gedaan, ik weet niet hoever het technishi mogelijk is maar een iets kortere sluitertijd zou heir wel passen, bomen en de persoon zijn een beetje vaag
@Lasteraar das geen zelfportet of heb je int echt ook zon hondekop
Hier een fototje geschoten met mijn nieuwe sigma lens. goed focussen is nog best lastig

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 04-06-2015 12:29 ]
ora et labora

Gemaakt tijdens mijn reis door Noord-India met mijn toenmalige Sony Nex3 + 18-55 kitlens (inmiddels wegens diefstal vervangen door Nikon-spul).
Wauw bizar he, deze foto werd ik even heel stil van.. Vorige week stomtoevallig het boek uitgelezen waarvan exact deze foto op de cover staat

[ Voor 7% gewijzigd door werkenslaap op 04-06-2015 14:19 ]

Flash test - Ceiling by Patrick de Bie, on Flickr
werkenslaap: motor, sigaretje, baardje, nonchalante blik opzij, zwart-wit. Ja, past goed bij elkaar, goede setting!
Wout: Ik ben verbaasd hoe wit jouw oogbollen zijn. Verder helemaal goed
gutteguttegut: Je had twee camera's bij
Gisteren er op uit om weer eens een mooie zonsondergang vast te leggen, want ik had er de laatste tijd veel mooie gezien. Helaas verkeerde dag uitgekozen. Dus dan maar mijn narcistische aard uit de tas gehaald, en een zelfportret geschoten.
symmetrische-Pierfoto-met-lange-sluitertijd to the max. Met lightpainting erbij. Superfout

flickr comprimeert tegenwoordig echt r*k
Ik wacht altijd nog op dit soort foto waarbij iemand de welbekende bullet-time-move uit de matrix nadoet
Je brengt mij op een idee, kogels met lightpainting animeren, een soort van tunnel effect.nu nog uitwerken...Deathchant schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:17:
Ik wacht altijd nog op dit soort foto waarbij iemand de welbekende bullet-time-move uit de matrix nadoet
ora et labora
Idd. Leuke foto en dit soort achtergronden vind ik sowieso vet. Win-winDeathchant schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:17:
Hoezo fout? Ik vind em eigenlijk wel leuk. Ik heb er niks op aan te merken. Enige kritiekpunt zou zijn dat je lightpainting niet echt een leuk figuur getekend heeft, maar verder is dit toch een prima uitvoering.
Dat lukt inquestos wel....krukje erachter zodat hij zijn rug laag kan laten rusten en hoppa!
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Aan The matrix heb ik niet gedacht, maar met een tunnel-effect heb ik wel geëxperimenteerd (met en zonder mijzelf), maar dat pakte niet helemaal lekker uit. Zal het morgen posten. En ben wel benieuwd als je zelf aan de slag gaat. Altijd mooi om elkaar te inspireren, en er op voort te bouwen.mrc4nl schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:47:
[...]Je brengt mij op een idee, kogels met lightpainting animeren, een soort van tunnel effect.nu nog uitwerken...
Ik wilde even een light setup voor mannen testen en voor zover ik weet ben ik zelf altijd nog een man... dus:

@inquestos pas nadat je het zij zag ik dat er FvO stond. Maar met dat in gedachte vind ik hem erg leuk
Nu ik sinds kort weer photoshop heb (CC Photographer abbo) maar eens wat dingen gaan maken die in Lightroom alleen niet lukken. Een bewerking van 4 foto's. Weet overigens niet of dit nog in dit topic mag, daar het photoshop gedeelte wel erg overheerst. Empire State Building is bewust afgesneden omdat ik een vierkante uitsnede beter vond werken dan een portrait.

Empire State of Mind by Ravnoss, on Flickr
[ Voor 6% gewijzigd door Don Quijote op 31-08-2015 15:53 ]
Mijn baard nog een beetje aandikken en ik weet zeker dat ik de volgende keer bij Immigration even apart word genomenToff schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:18:
Twin Towers en vliegtuigen en het is opeens een heel andere foto... Experiment juich ik wel toe trouwens.
Gisteren zelfportret gemaakt met de Sigma 50/1.4 op f/1.4 en 10sec vertraging. Vooraf handmatig scherp gesteld en dan maar beetje gokken dat de focus goed ligt. Ik mag wat dat betreft niet klagen. Ik had de flitser gebruikt als invullicht tegen de zon. Helaas een schaduw van een grasspriet op mijn been, die ik niet zo makkelijk weggewerkt krijg in LR:

_MG_87446 by Universal Creations, on Flickr
[ Voor 2% gewijzigd door Grozno op 16-09-2015 11:29 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Gedurfd, midden op straat met een lange sluitertijd
Had een fotowedstrijd gewonnen.. Dus zit gratis in IJsland tot vrijdagDeathchant schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:25:
@HMJ. Dit is een hele vette foto ja! Ben je op vakantie of woon je ergens waar je het noorderlicht vaak ziet?
Gedurfd, midden op straat met een lange sluitertijd
Owja adros is er ook
Let wel, we zitten hier in FGS FVM, er wordt wel een minimale fotografische kwaliteit verwacht. Foto's van jou met een "nokiN" of "nonaC" in de spiegel genomen vallen daar dus niet onder.