[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Photoshopje van vanavond :-)

edit : ok !
groot op: https://www.flickr.com/photos/lasteraar

[ Voor 89% gewijzigd door Lasteraar op 09-04-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kruising tussen Justin Bieber en Simba? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Het is best een leuk geshopped plaatje maar het misstaat wel een beetje binnen dit topic, misschien past het beter thuis in het solo testcase topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:05
Best wel rustig hier :')

5DIII
35MM
F1.6
1/100
ISO 2000
Geflitst met een diffuser
FEC +2/3

Kan hem wel croppen, maar is mooi sfeer zo!

Hoor graag hoe en wat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7PfqUgDAKa7vGvj9rCLzjNax/medium.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:58

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hamed schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:43:

5DIII
35MM
F1.6
1/100
ISO 2000
FEC +2/3

Hoor graag hoe en wat.

[afbeelding]
bij een portret horen de ogen scherp te zijn, er lijkt hier gefocused te zijn op de armband en daardoor neemt de scherpte erachter af (bij het meisje) en de wangen van de vrouw ook. Verder vind ik het licht op het gezicht dat de oudere vrouw erg fel. ik weet niet of er geflitst is maar je zou een betere diffuser kunnen gebruiken , of de flitser van de camera af halen en ergens neerzetten/ in de hand houden :)

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 18-04-2014 22:52 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:48
Hmmz, vind de belichting op de oudere vrouw echt niet zo fel hoor.

Ik zou zelf in zo'n situatie een langere sluitertijd nemen. Gezien de lichtomstandigheden zou ik denk ik op 1/40 of 1/50 zitten. Resultaat: meer omgevingslicht. Ik vind het nu in z'n geheel net wat te donker.
Croppen zou ik inderdaad ook niet doen. Verder leuke plaat.

De scherpte van de ogen/bril van de oudere vrouw lijkt ook in orde. Dat de armband scherp is kan komen omdat ik inschat dat die zo ongeveer op dezelfde diepte is als het hoofd van de oudere vrouw. Het ontloopt elkaar niet veel. PLus het contrast en de glinstering van de armband geeft ook een scherper aanblik

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:18

5DIII
35MM
F1.6
1/100
ISO 2000
FEC +2/3

Hoor graag hoe en wat.

[afbeelding]
Heeft dat kleine meisje echt zulke donkere ogen? Die zijn bijna zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nog duidelijke een bruine iris en grote pupillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ze heeft bruine ogen.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

Het is daar behoorlijk donker, vandaar die grote donkere pupillen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik vind het wel mooi staan, mooi contrast met haar witte jurkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Het lijkt inderdaad net of het gezicht van het meisje wat onscherper is dan de armband en het gezicht van de mevrouw. Waarschijnlijk zitten de twee gezichten toch op dezelfde afstand dus zal het meer te maken hebben gehad met hoeveel licht er op het gezicht viel en hoeveel contrast er was. Het gezicht van het meisje is waarschijnlijk nog heel egaal, daar valt zo'n sprankelend armbandje natuurlijk veel meer op.

Het meisje heeft trouwens een ontzettend mooie uitdrukking!

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:42

Bravo

Second Best

Ik vind het een hele leuke foto. De flits heeft naar mijn mening goed uitgepakt en is niet terug te zien in de bril. Verder zorgt het ervoor dat het onderwerp door de andere lichtkleur eruit popt. Misschien zou je de achtergrond achter het hoofd van de mevrouw nog iets lichter kunnen maken zodat ook hier het onderscheid tussen onderwerp en achtergrond duidelijker wordt.
Wat hierboven gezegd wordt over het scherpstellen, het meisje heeft een veel vlakkere huid dan de dame, waardoor het lijkt dat ze veel minder scherp is.

En om nog even op je vraag terug te komen over het croppen, ik zou het niet doen. Er zullen elementen uit de achtergrond in het beeld blijven staan en op deze manier hebben deze glazen e.d. een mooie functie door het vertellen van de gelegenheid waar de foto is genomen.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Croppen is niet nodig. Ik zou zelf wel iets anders hebben gekaderd (zelf meer naar rechts bewogen) zodat de haren van de vrouw wat meer opvallen. Nu valt het zwarte kapsel weg tegen de donkere achtergrond. Daarnaast had je iets meer omgevingslicht op de foto kunnen laten vallen en misschien een oranje gel over je flitser kunnen doen, zodat het flitslicht niet zo opvalt als "flits".

Verder wel een erg leuk portret :)

[ Voor 4% gewijzigd door tobiasvs op 22-04-2014 15:16 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Aardig veel tips hier :)

Thx

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Vind de kleuren best goed uitkomen voor zo'n donkere omgeving. Ogen van het meisje zijn wel erg donker inderdaad. Mooie kleurige kijkers had leuk geweest. Voor de foto dan :-)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7076/14015695632_f4425cea79_z.jpg

Zomaar van m'n zoontje die aan tafel zat :-) Het licht viel wel leuk wel mooi en heb er dit van weten te maken. Groot op:
https://www.flickr.com/photos/lasteraar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

5DIII
35MM
F1.6
1/100
ISO 2000
FEC +2/3

Hoor graag hoe en wat.

[afbeelding]
Ik denk dat een crop voor deze foto wonderen kan doen je onderwerp staat erg centraal en er is nog veel op de foto waar echt niets gebeurt (rechts en boven de oudere dame gebeurt niets en zou ik weglaten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lasteraar schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:32:
Vind de kleuren best goed uitkomen voor zo'n donkere omgeving. Ogen van het meisje zijn wel erg donker inderdaad. Mooie kleurige kijkers had leuk geweest. Voor de foto dan :-)

[afbeelding]

Zomaar van m'n zoontje die aan tafel zat :-) Het licht viel wel leuk wel mooi en heb er dit van weten te maken. Groot op:
https://www.flickr.com/photos/lasteraar/
Mooi licht en erg mooie foto, op flickr zeg je black en White maar dat is ie niet en daarom juist zo mooi, al zou ik hem persoonlijk iets croppen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Lasteraar, niet zo mooi als die vorige van je zoon, maar ook leuk. Ik vind em wat hard in het gezicht en het licht in de achtergrond doet mijn blik daar naartoe trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Net terug van een weekje vakantie en een tweedehands Samsung NX 85mm f/1.4 ED SSA die ik gekocht had via marktplaats op een NX300 geprobeerd.

Ik denk zomaar eens dat dit een favoriet gaat worden.... :*)

Afbeeldingslocatie: http://arnolips.smugmug.com/Portofolio/i-NwH6fbv/0/M/SAM_2053-M.jpgAfbeeldingslocatie: http://arnolips.smugmug.com/Portofolio/i-FtR8nwr/0/M/SAM_2058-M.jpgAfbeeldingslocatie: http://arnolips.smugmug.com/Portofolio/i-xpHRZM6/0/M/SAM_2016-M.jpgAfbeeldingslocatie: http://arnolips.smugmug.com/Portofolio/i-KWkwCBP/0/M/SAM_1919-M.jpg Afbeeldingslocatie: http://arnolips.smugmug.com/Portofolio/i-QPV97TD/0/M/SAM_2191-M.jpg

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:28
Edit verplaatst naar solo case

[ Voor 92% gewijzigd door jenpet op 28-04-2014 13:14 ]

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Lasteraar: Mooi het licht in zijn oog gevangen. :) Ik zou wel graag wat meer kleur zien denk ik, alhoewel de sfeer me nu ook wel weer bevalt.

@ GetaGrip: Leuke platen, prettige toning. Bij de foto's waar je vrouw/vriendin op staat had de kadering misschien wat beter gekund.

Beetje een X-post, maar hier verwacht ik wat inhoudelijker commentaar. :)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7371/14083379505_3e32f10791_c.jpgB/W by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
@GetaGrip leuke plaatjes, let wel een beetje dat er niet teveel tussen de lens en de persoon komt te staan; soms stoort dat gras een beetje.

@Woutoud leuke plaat, misschien nog net het laatste puntje haar erin gekaderd houden.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2921/13919758389_bb69e00b13_c.jpgLonely guitarist, on Flickr

[ Voor 7% gewijzigd door BeefHazard op 04-05-2014 20:28 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@woud

Lichte onrustige achtergrondz je voorhoofd is zo licht dat het overloopt in de achtergrond.

In zou daarom het voorhoofd iets burnen en de achtergrond proberen wat te faden. Komt de plaat gelijk een stuk beter over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je even naar de helderheid van je scherm kijken, hier is mijn voorhoofd namelijk nog duidelijk zichtbaar. :)
De achtergrond is me zelf uiteindelijk wat te onrustig geworden, maar een bokehgordijn was wel het originele idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@Woutoud: zeer mooi belicht. Enkel dat "bokeh gordijn" zoals je het noemt... niet mijn ding ;^). Is dit ook door silver effex gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de bokeh is te onregelmatig. De z/w-bewerking is volledig in Lightroom gedaan.
Ik heb de complete Nik Collection, maar ik gebruik 'm nauwelijks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Woutoud, mooie foto; mooie blik de foto in, bokeh is wat onregelmatig en dus ietwat onrustig, maar stoort me eigenlijk niet.

@BeefHazard, nice! Deze foto kan veel vertellen, maar ik vind het er net niet opkomen. Als ik het goed zie, is het een straatmuzikant, omdat er achter net nog wat mensen te zien zijn. Het zou beter overkomen als die wat minder strak gekaderd waren - of zijn ze te duidelijk/scherp? Ook de hond rechtsonder mag compleet erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Jolke schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:05:
@BeefHazard, nice! Deze foto kan veel vertellen, maar ik vind het er net niet opkomen. Als ik het goed zie, is het een straatmuzikant, omdat er achter net nog wat mensen te zien zijn. Het zou beter overkomen als die wat minder strak gekaderd waren - of zijn ze te duidelijk/scherp? Ook de hond rechtsonder mag compleet erop :)
Het is idd een straatmuzikant in New Orleans. De mensen zijn veel te druk, hoog (muzikant zit) en scherp dus ik heb ze er voor het grootste deel afgecropt. De hond heb ik helaas in het origineel al niet helemaal erop.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Jammer van de hond, maar de foto geeft - mede door z/w - een mooie sfeer weer.
Overigens zeker geen standaard straatmuzikant met deze instrumenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
@woutoud: goed belicht, alleen de hals is aan de donkere kant maar dit is denk ik een bewuste keuze en vind ik ook niet storend ofzo. Houding is goed en compositie is ook leuk. De bokeh vind ik zelf ook wat onrustig maar het is ook weer niet super storend.

@BeefHazard: leuke foto, de hond vind ik zelf eigenlijk wel een leuke toevoeging. De mensen op de achtergrond vind ik dan weer minder. Wel lekker in z/w.

Van het weekend lekker gespeeld met mijn nieuwe Otus tijdens een tweetal shoots. En wow wat een lens. Is ook mijn eerste puur manuele focus lens en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Nu heb ik nog niet geschoten met maximale diafragma, maar met f 2.8/4 is de focus zeer goed te doen.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7310/14109024211_01eb0c62e6_z.jpgFairytail world by robbertvw44, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Mooie foto ! Misschien de highlights op de bloemen op 't hoofd wat minder maken in lightroom. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Laatst online: 11-08 19:34
@robbertvw lekker plaat, eens met wat lasteraar zegt. Ik vind het mooi dat de boom in de hoek ook scherp is, toffe locatie zo en mooi licht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Back to the flower power! :)
Leuke foto, ben het wel eens met de anderen; bloemen lopen over in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik vind de klimop rechts dan weer te scherp. Nu heb je naast het model nog een onderwerp wat om de aandacht vraagt. Als de opstelling zo was geweest dat je model en plant naast elkaar had gehad, dan zou het mij minder storen. Zelf zou ik een lichte blur over de rechterkant proberen. Over de bloemen is genoeg gezegd. Met wat kleine aanpassing zeker geen onaardige foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me wel vinden in wat Toff zegt. De klimop lijkt voor mij zelfs wat scherper dan het model. Ik zou ook proberen 'm wat zachter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nu ik er wat langer naar kijk: het onscherpe tussen model en klimop leidt mij ook af op de een of andere manier - ik heb het idee dat er een soort opening zit - nee ik heb nog geen bier op :+
Wellicht dat beter wordt als de klimop ook onscherp(er) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Jolke schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:51:
Nu ik er wat langer naar kijk: het onscherpe tussen model en klimop leidt mij ook af op de een of andere manier - ik heb het idee dat er een soort opening zit - nee ik heb nog geen bier op :+
Wellicht dat beter wordt als de klimop ook onscherp(er) is.
Dat is hem nu juist ook, daar zit een gat :)

Scherpte van de Otus is in dit geval misschien dus wel een nadeel.... 8)7
Overigens vind ik het zelf niet storend, en juist wel interessant. Mijn ogen gaan eigenlijk vanzelf als eerste naar het model, en daarna vind ik het leuk om ook nog zoveel detail te kunnen zien in de textuur van de boom en blaadjes.

Bloemen had ik al eens een radial filtertje tegen aangegooid maar vond het daar niet veel beter van worden daarom heb ik hem dichtgelopen gelaten. Maar is wel goed om het toch nog eens te proberen.

Uit dezelfde serie:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2906/14131631264_fa0a0b27b6_z.jpgOtus Dream by robbertvw44, on Flickr

Bij deze twijfel ik of de tak/bladeren voor het model in de weg zitten of juist context toevoegen (niet dat ik veel keus had omdat het vanuit een boom is genomen dus weinig tot geen beweegruimte).

[ Voor 58% gewijzigd door robbertvw op 07-05-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:44
robbertvw schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:25:
Scherpte van de Otus is in dit geval misschien dus wel een nadeel.... 8)7
Nah, als je lens zo onscherp is dat iets wat zover buiten de DoF valt nauwelijks minder scherp is dan wat in focus is, dan kun je beter jampot glas op je camera schroeven ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste 'officiële' ring-light-test. :P

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2927/14307107094_bd3be373d6_c.jpgEls by Woutoud, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3785/14304558691_51168e3891_c.jpgJanine by Woutoud, on Flickr

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Voor gedraaide hoofden vind ik het effect niet zo mooi in de ogen. Maar je systeem werkt wel goed :^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 19:49
Persoonlijk houd ik wel van deze vorm van belichting, maar de haren voor het rechter oog van je eerste model storen mij enorm. Lijkt een beetje alsof ze één oog dicht heeft.

Heb je ook ergens een mooie foto/beschrijving van je ringlight?

[ Voor 16% gewijzigd door Kremx op 31-05-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@Robert. Vind die 2e foto toch ook wel erg fijn kijken. Beide erg mooie platen met een fijne zachte sfeer..
@Wout, De belichting(seffecten in de ogen) vind ik dan wel weer vet. Al ben ik het wel eens met bovenstaande dat het haar voor het oog wat afleid/storend is. Het verstoord de blik. 2e foto vind ik daarom beter.

Hieronder de eerste foto die ik gemaakt ( en geupload ) heb met mijn 12mm.. Hier is ie natuurlijk helemaal niet voor bedoeld.. Maar gewoon om even te testen hoe goed , of slecht , ie is.

Ik heb geen speciale belichting gebruikt. Gemaakt in de huiskamer tegen een witte muur. Rolluik stond voor vrijwel dicht dus het licht is puur het daglicht wat naar binnen kwam door de achterramen. Beetje opgehaald in lightroom. Verder niks aan gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3729/14311964682_916a40026a_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat licht is anders ook erg gaaf Lasteraar. Zo zie je maar weer wat je kunt bereiken met een raam en een witte muur. :)

Nog eentje van Els met twee ogen zichtbaar, speciaal voor jullie. De hele shoot was aardig tongue in cheek, gezien de bij dames nog nooit model hadden gestaan. We hadden dus ook maar wat props bij elkaar verzameld, zoals zo'n walgelijke hipsterbril. :P
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5576/14127307368_da607c5329_c.jpgEls by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het blijft een eenmalig kunstje, waar je - zelfs als je het mooi zou vinden - snel op uitgekeken raakt. Een matglas of doek voor je opzich nette lichtbron, zal op de lange duur meer bevrediging schenken, denk ik, zeker wanneer je het combineert met wat accentlicht on de nogal platte weergave die je nu laat zien wat te verlevendigen. Leuk project verder en mijn complimenten voor jouw en je vaders doorzettingsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens ben ik het wel met je eens, aan de andere kant is daarmee alle kunstmatige belichting tot een eenmalig kunstje te degraderen.
Dit was m'n eerste echte test, met modellen die nog nooit model hadden gestaan. Ik weet nu dat de ringlight goed bruikbaar is en zal 'm in de toekomst zeker ook op andere manieren inzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021
Best een mooi effect met zo'n ring flitser

Hier nog een van mij.

Voor het eerst een double exposeer portret geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5034/14132447037_654f8d55e1_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Best grappig.
Maar is dit nou een kwestie van een sillhouette uitsnijden in photoshop of zit er ook echt een fotografietechniek achter ?
( Dat de bosjes erin geshopt zijn begrijp ik maar het gaat me puur om de omlijning )

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2900/14131743580_a81e09a78c_c.jpg
Nog even een alternatief op mijn vorige foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind je vorige beter Lasteraar. Deze vind ik rechts te wit en links te geel, daarnaast vind ik de compositie en pose van het model in de eerste foto ook beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Lasteraar schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:36:
Best grappig.
Maar is dit nou een kwestie van een sillhouette uitsnijden in photoshop of zit er ook echt een fotografietechniek achter ?
( Dat de bosjes erin geshopt zijn begrijp ik maar het gaat me puur om de omlijning )

[afbeelding]
Nog even een alternatief op mijn vorige foto
Die bosjes zijn er juist NIET in geshopt ;) doormiddel van double exposure de foto gemaakt de camera plaatst als het ware twee foto's over elkaar heen. Het uitsnijden is wel in photoshop gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dan wel benieuwd naar de originele double exposure, ik kan nu maar met moeite de tweede (of eerste) belichting zien namelijk. Het idee vind ik trouwens wel leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het "optellen" van beelden is een kunstje dat mijn fotobewerkingsprogramma (PSP) al jaren achteraf kan uitvoeren. Ik neem aan dat Photoshop etc. dat ook wel zullen kunnen. "In cam" doe ik het liefst zo min mogelijk aan bewerking. Foto van Davy is wel grappig c.q. geslaagd, maar ik zou liever meer van het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
Die double exposure doet me hier aan denken, ongeveer hetzelfde principe:

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Lasteraar, eerste foto vind ik ook beter, bij de tweede mis een paar armen :P
Of in ieder geval de schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
AdmiralSnipe schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:42:
Die double exposure doet me hier aan denken, ongeveer hetzelfde principe:

[video]
Inderdaad heb ik het op dezelfde manier uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n zusje wilde ook wel een keer achter de lampen staan.
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3835/14160883068_3a92abf678_c.jpgFemke - B-side by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Moet dat niet voor de lampen zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tenzij je met spiegels werkt, maar de ring lamp staat toch zeker voor haar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, dan staat zij er achter toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hm, jij bedient de lamp dus sta jij erachter en zij ervoor. Net als met een camera, waar jij achter staat en zij ervoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip! blijven bezig :D

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:05:
M'n zusje wilde ook wel een keer achter de lampen staan.
[afbeelding]Femke - B-side by Woutoud, on Flickr
Mooi hoor!

Ben hier een tijdje niet geweest: heb je een how-to van die DIY ring?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://iso.500px.com/diy-lighting-ring-tutorial/

Supersimpel en leuk om in elkaar te prutsen, ik heb alleen even moet zoeken naar goede lampen.
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2916/14219710557_fea412a85b_c.jpgJurjan by Woutoud, on Flickr
Paraplu testen met vriend.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Zo, da's een flinke plu (of zo lijkt het in ieder geval in de reflectie van de bril). Gaaf, vind die "lieflijke" bril mooi in contrast staan met z'n muts en uitdrukking. Hoe heb je die toning voor mekaar gekregen op de achtergrond? Een gradiënt eroverheen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies wat je zegt. :) Een gradient om het effect te versterken. Door de mix van natuurlijk licht en flits was er al een kleurverschil aanwezig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Davy1982: Tof! Kan zo als cd-cover gebruikt worden :P
@Lasteraar: Wat Woudoud eigenlijk al zegt. Heb je dat gele links bewust laten zitten?
@Woutoud: Beide mooie foto's! De smalle uitsnede vind ik zelf niet zo mooi, tenzij je ze als facebook omslagfoto zou gebruiken ;) Je hebt op deze manier namelijk een hoop loze ruimte. Verder ben je lekker bezig met je lampen d:)b

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/jailbreak800.jpg

voor de liefhebber is er meer.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel! Ik vind de loze ruimte juist wel prettig trouwens. Smaken verschillen hè, dat zie je maar weer.

Oe, Jailbreak Festival, daar had ik over gelezen. Toffe serie platen heb je daar geschoten, zo te zien was er in bijna elke cel wel wat leuks te doen. :)
Vind je dit geen test- of showcase materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:48:
http://iso.500px.com/diy-lighting-ring-tutorial/

Supersimpel en leuk om in elkaar te prutsen, ik heb alleen even moet zoeken naar goede lampen.
[afbeelding]Jurjan by Woutoud, on Flickr
Paraplu testen met vriend.
Vanwaar het verschil in kleur van de muur links/rechts van de persoon?

.
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:28:
@Davy1982: Tof! Kan zo als cd-cover gebruikt worden :P
@Lasteraar: Wat Woudoud eigenlijk al zegt. Heb je dat gele links bewust laten zitten?
@Woutoud: Beide mooie foto's! De smalle uitsnede vind ik zelf niet zo mooi, tenzij je ze als facebook omslagfoto zou gebruiken ;) Je hebt op deze manier namelijk een hoop loze ruimte. Verder ben je lekker bezig met je lampen d:)b

[afbeelding]

voor de liefhebber is er meer.
Veelzeggende foto, veel verhaal erin. Tattoeeerder zit geconcentreerd, vertelt waarschijnlijk zijn verhaal. Andere persoon (had trouwens voor mij een tikkie minder onscherp gemogen) zit ietwat ongemakkelijk (vingertje omhoog, mond open).
Goed gelukt, HMJ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:06:
[...]

Vanwaar het verschil in kleur van de muur links/rechts van de persoon?
Links is 'schoon' flitslicht, rechts is ook gereflecteerd zonlicht vanuit de tuin. Ik heb dit in de nabewerking een beetje aangedikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ziet er een beetje wazig uit zo, het lijkt wel ge'shopped'.

[ Voor 10% gewijzigd door Jolke op 17-06-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik moet zeggen dat ik de toning van de rechterkant (links voor je onderwerp) fijner vind. Je ziet de overgang ook in de haartjes van z'n muts, die kleurverandering in de muts ziet er een beetje apart uit. Hoe ziet de hele foto eruit met die warmere toning?

@HMJ: gaaf, goede uitdrukking, mooi gekaderd, lekker contrastrijk ook. Erg mooie serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Idd, rechterkant voelt wat warmer aan dan links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:05:
Dankjewel! Ik vind de loze ruimte juist wel prettig trouwens. Smaken verschillen hè, dat zie je maar weer.

Oe, Jailbreak Festival, daar had ik over gelezen. Toffe serie platen heb je daar geschoten, zo te zien was er in bijna elke cel wel wat leuks te doen. :)
Vind je dit geen test- of showcase materiaal?
tsja, testcase zou kunnen.. Kan alleen niet zo goed kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gister mezelf retoucheren aan het leren, ik ben aan het oefenen met frequency separation. Ik heb veel te leren, maar het is erg leuk.
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2906/14282055580_7149367ca6_c.jpgRetouch Practice #6 by Woutoud, on Flickr

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wat houdt dat precies in? Er lijkt een soort rare rode gloed over de huid te liggen, ik weet niet precies wat het is maar het lijkt alsof je het rode kanaal iets te veel gesauteerd hebt of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kleuren zijn rechtstreeks uit de camera, daar heb ik niets mee gedaan. Misschien dat de witbalans niet helemaal klopt. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Wat is er getoucheerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer z'n hele gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:44
Misschien dat je een voor/na plaatje kunt posten (het "y"-scherm in lightroom leent zich daar goed voor).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken misschien... :F
Ik zal straks even kijken.

//Edit:
Niet van hem, maar wel een voor/na:
Afbeeldingslocatie: https://poposq.dm2303.livefilestore.com/y2paIw3hk4i60P5639MFgJrcIf_uksxLiPQSIwC6Yd4eYO5_-djqUbeBVrK_VNIMYuaS9Al-cMK0shYCqadhLWIW6iKUvJ0FiUkCcAKlAGmHyg/Naamloos.png?psid=1

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Zo, dat is inderdaad een groot verschil ja! De tweede oogt veel rustiger, goed om te zien dat je de moedervlekjes op haar linkerjukbeen niet weg hebt gehaald.

Ik vind de catchlights in de foto van de jongen wel beter gelukt: nu vallen ze net binnen de rand tussen pupil en iris. Het oogt wat rustiger als ze er precies op liggen. Heb je trouwens ook een voorbeeld waarbij ze midden op de iris liggen? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Met het verwijderen van tijdelijke oneffenheden zoals puisjes heb ik geen enkel probleem. Ook het verzachten van rimpels en het iets minder opvallen maken van moedervlekken etc. vind ik verdedigbaar. Het totaal laten verwijnen van moedervlekken etc. is iets anders. Natuurlijk is dit normaal in de professionele fotografie, waar het gaat om modellen die kleding of andere waren aanprijzen, of zichzelf. In de privésfeer laat ik permanente kenmerken altijd (enigzins) zichtbaar, omdat het gewoon bij die persoon hoort. Haal je het ongevraagd weg, dan zeg je eigenlijk tegen de gefotografeerde, dat hij of zij niet mooi genoeg is. Je kunt natuurlijk wel afspraken hierover maken. Als iemand graag een glamourfoto wil, dan zie ik uiteraard geen bezwaar.
Zomaar wat gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ik vind dat het eindresultaat telt en het een zo mooi mogelijk afbeelding moet worden.
Als iedereen een realistisch beeld wil zien moet deze maar in de spiegel kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:34:
Met het verwijderen van tijdelijke oneffenheden zoals puisjes heb ik geen enkel probleem. Ook het verzachten van rimpels en het iets minder opvallen maken van moedervlekken etc. vind ik verdedigbaar. Het totaal laten verwijnen van moedervlekken etc. is iets anders. Natuurlijk is dit normaal in de professionele fotografie, waar het gaat om modellen die kleding of andere waren aanprijzen, of zichzelf. In de privésfeer laat ik permanente kenmerken altijd (enigzins) zichtbaar, omdat het gewoon bij die persoon hoort. Haal je het ongevraagd weg, dan zeg je eigenlijk tegen de gefotografeerde, dat hij of zij niet mooi genoeg is. Je kunt natuurlijk wel afspraken hierover maken. Als iemand graag een glamourfoto wil, dan zie ik uiteraard geen bezwaar.
Zomaar wat gedachten.
Ik ben bezig met oefenen en pruts lekker aan.
Zomaar wat gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Woudout: Gafe expressie, de paraplu is wel wat te aanwezig in de bril reflectie
@HMJ: Ik heb met veel plezier je serie foto's bekeken op je website, prachtige serie kan niet anders zeggen.

En dan eentje van mijzelf :)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5567/14495376804_af75046fce_c.jpgIMG_3373 by Alex de Groot, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door hypz op 24-06-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Mooie foto Hypz!
Fijne kleuren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer geslaagde plaat! Alleen jammer van het takje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Woutoud: netjes gecorrigeerd, valt me wel bij je foto's op dat je ringlight reflectie niet altijd even lekker uitkomt. Ook bij dit voorbeeld.

Hypz: fijne zachte kleuren en DoF werking, maar inderdaad dat takje/die blaadjes voor haar gezicht storen een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Freaky foto's krijg je met die ringlight haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:01:
[...]
Ik ben bezig met oefenen en pruts lekker aan.
Zomaar wat gedachten.
Beetje flauwe reactie op mijn serieuze post. Wat jij (of ik, of iemand anders) prutst of oefent, dat onttrekt zich aan de rest van de wereld, totdat het gepubliceerd wordt. Natuurlijk gaat het mij om het laatste. Hoe sta je als fotograaf in de wereld en hoe ga je om met gevoelens van de mensen in je directe omgeving die je fotografeert? Zelf ben ik erg terughoudend in het publiceren van portretten. Familie, werk en sport bijvoorbeeld, zijn verschillende kringen die niet noodzakelijk van elkaars bestaan op de hoogte zijn, qua internetfoto's. Soms komen mijn portretten nieteens verder dan de geportretteerde... Ik ben ooit ruim vijf uur bezig geweest met het verdoezelen van een baard, die bij het met strijklicht fotograferen van een door mij zeer gerespecteerde vrouw onverwacht opdook. Het resultaat - een afdruk op A4 formaat - kwam nooit verder dan een afdruk voor haarzelf en een voor haar moeder. Een van mijn meest gekoesterde foto's, niet omdat het artistiek nu zo'n bijzondere foto was, maar omdat ik trots ben op het vertrouwen dat zij mij gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 01:28:
[...]

Hoe sta je als fotograaf in de wereld en hoe ga je om met gevoelens van de mensen in je directe omgeving die je fotografeert?
Ik zie de relatie tussen retoucheren en deze vraag niet direct, maar ik sta als fotograaf (mens) tamelijk los in de wereld momenteel. De gevoelens van mensen om mij heen houd ik op voorhand niet zo veel rekening mee. Ze weten wat er met de foto's gebeurd, waar ik ze voor gebruik en dat het mijn foto's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 20:24
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 07:15:
[...]

Ik zie de relatie tussen retoucheren en deze vraag niet direct, maar ik sta als fotograaf (mens) tamelijk los in de wereld momenteel. De gevoelens van mensen om mij heen houd ik op voorhand niet zo veel rekening mee. Ze weten wat er met de foto's gebeurd, waar ik ze voor gebruik en dat het mijn foto's zijn.
Tja, het mogen dan jouw foto's zijn, er is ook nog zoiets als portretrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct, ik zeg dan ook nergens dat ik geen rekening zou houden met de eventuele rechten van de geportretteerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 07:15:
[...]
De gevoelens van mensen om mij heen houd ik op voorhand niet zo veel rekening mee.
Dat is uiteraard jouw vrije keuze en ik wil zeker niet met het vingertje gaan wijzen ofzo, maar ik hoop echt dat je in werkelijkheid iets minder bot bent dan dat je hier doet voorkomen. Uiteindelijk zijn wij mensen sociale dieren die elkaar nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bot, belerend, we komen allemaal op een bepaalde manier over. Soms matched dat niet lekker, kan gebeuren. Evengoede vrienden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Vanavond ondanks aanhoudende regen toch nog wat foto's gemaakt (in de regen :) ) beviel best goed eigenlijk :*) Had bijna afgezegd eigenlijk maar ze vond het niet erg een beetje nat te worden.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3837/14313261820_6d86ffd5ea_c.jpg

IMG_3606 by Alex de Groot, on Flickr

[ Voor 10% gewijzigd door hypz op 24-06-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:09
hypz schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:35:
Vanavond ondanks aanhoudende regen toch nog wat foto's gemaakt (in de regen :) ) beviel best goed eigenlijk :*)

[afbeelding]IMG_3606 by Alex de Groot, on Flickr
Fijne kleuren op de achtergrond, goede keuze denk ik. De pose en de kleren van het model is niet helemaal mijn ding, smaken verschillen. Verder wel gewoon mooi scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Persoonlijk vind ik de blik/houding wel OK eigenlijk en de belichting ook mooi, maar het tshirtje is mss niet helemaal "shoot"waardig. Bij portretten wordt er wel vaak een beetje oogopheldering gedaan en ik denk dat dit hier ook zal mogen.

<beleermodus - jaja ik word oud>
@Woutoud, vriendschap is een tweerichtingsconcept - itt botzijn.
</beleermodus>
O-)
Pagina: 1 ... 53 ... 65 Laatste