[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 52 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.838 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:05
Van mij moet een portret scherp zijn. Maar dat is mijn smaak. Als je hiermee blij bent, dan is het toch goed :)

Edit: Mijn eerste foto hier :P

@Zanniebal,

1e foto is prachtig. Heel mooi!
2e is beetje onscherp. Niet echt mijn smaak :+

Van mijn zusje. Ze had het niet verwacht. Zoals altijd uit niets en verrassend een foto van haar genomen.

Hij is verder onbewerkt. Heb hem alleen omgezet na jepg met DPP.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/laQfMnLjpJw4Mho6N1Pk3gJi/medium.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Hamed op 11-03-2014 22:16 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hamed schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:26:
Van mijn zusje. Ze had het niet verwacht. Zoals altijd uit niets en verrassend een foto van haar genomen.
Leuk zusje ;^) :+ . Persoonlijk vind ik de man op de achtergrond wat storen, maar alle beste stuurlui enzo ;^)
Je nas wil niet mee vanmiddag...

[ Voor 52% gewijzigd door moozzuzz op 12-03-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@modman: Erg leuk portretje, heel fijn licht
@Ghengis: Vooral veel te donker, had je nog wel wat mogen optrekken in nabewerking.
@Zannibal: Je foto's werken niet meer?
@Hamed: Ja die man op de achtergrond stoort misschien, maar mijn ogen worden wel in dit geval als een magneet naar je zusje getrokken for obvious reasons :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7250/13275650595_854332de10_c.jpg[/url]

En van mij, misschien te ver getrokken in de bewerking? (net een hele poos achter gezeten) Altijd moeilijk, soms kijk je er de volgende dag heel anders naar, maar ben benieuwd wat jullie vinden. Achtergrond had wel iets rustiger gemogen van mij achteraf.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54
De kleuren en softe bewerking vind ik wel aangenaam, maar misschien zou je iets van contrast bij haar moeten terugbrengen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 23:31

ötzi

eclecticus

Eerste keer hier, tijdje geleden deze van mijn kleine meid geschoten tijdens een boswandeling; het is een flinke crop en over de uitsnede valt te twisten maar vond dit zo wel mooi gezien haar dromerige blik maar das natuurlijk totaal subjectief :p

vage kleuren qua omzetting door Flickr zeg, groenige waas??

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7260/13277564464_a31fcabc09_z.jpg
IMGL1330 by ijscobar, on Flickr

@ Jos1989 houding vind ik iets te geposeerd maar verder leuke plaat

@ Hamed ik vind de man erachter totaal niet storend, sterker nog voegt voor mij wel wat toe.

@ Bonbridge nummer 2 is mijn favoriet, mooie plaat, "the Happy Old Lady"is ook een hele mooie!

[ Voor 4% gewijzigd door ötzi op 20-03-2014 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Afwezige blik, vreemd krappe kadering, en niet heel geslaagde Zwart wit omzetting (weinig contrast)

Maar dat is wat ik er in zie, jouw omschrijving lees ik nu, en is geheel anders :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Totaal subjectief als je ook kinderen hebt :p
Flickr doet er wel rare dingen mee moet ik zeggen; op mijn scherm veel meer contrast en er zit een soort groenige waas over.
(Vooral zichtbaar op volledige groote rechtsonder) maar ben een Flickr noob dus wellicht mis ik iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Bedankt iedereen. Alle meisjes bij ons zijn knap en mannen lelijk 8)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:14
@Jos1989: Mooie kleurbewerking en kadering fijn portret!

@ijscobar: subjectief naar foto's van je eigen kinderen kijken is verdraaid lastig ;) maar ik ga wat betreft de foto mee met inquestos, de foto spreekt me niet echt aan, en de kadering met name onder de kin vindt ik niet echt goed gekozen.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

JP_S schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:49:
@Jos1989: Mooie kleurbewerking en kadering fijn portret!

@ijscobar: subjectief naar foto's van je eigen kinderen kijken is verdraaid lastig ;) maar ik ga wat betreft de foto mee met inquestos, de foto spreekt me niet echt aan, en de kadering met name onder de kin vindt ik niet echt goed gekozen.
Fotografeer sowieso nooit portret qua opdrachten, alleen in de vrije tijd van vrouw en kind ;)
Objectief bekijken is (voor mij) niet te doen inderdaad, heb net even het origineel erbij gezocht na de comments en moet eerlijk zeggen dat ik het wel eens ben met jullie en het origineel een stuk fijner vind, bij deze;

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7266/13286125554_e9c8352b7b_c.jpg
IMGL1330 by ijscobar, on Flickr

deze is onbewerkt...

[ Voor 5% gewijzigd door ötzi op 20-03-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
@ijscobar, Het origneel kijkt wat mij betreft veel fijner.
Mogelijk zou je de volgende keer nog iets door de knieën kunnen zaken om iets meer op gelijke hoogte te komen met je kleine meid, denk dat dat ook het eindresultaat ten goede zal komen. Daarnaast staat ze heel erg centraal, mogelijk valt daar ook nog winst te behalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik sluit me volledig aan bij het lagere standpunt. Centrale compositie vind ik geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Zo zonder de zwart wit bewerking is ie een stuk fijner ;) en objectief bedoelde ik uiteraard, het was nog vroeg :p

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
inquestos schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:21:
Ik sluit me volledig aan bij het lagere standpunt. Centrale compositie vind ik geen probleem
Ik vind het ook zeker geen probleem, maar door je onderwerp niet centraal te plaatsen en te spelen met de ruimte kan je een foto soms krachtiger maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Voor wat betreft objectiviteit dat vind ik zelf ook altijd lastig ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2883/13287991504_ca7d2d7d36.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@y2kbug:
Ja, dat klopt, je kan er een enorm krachtige compositie van maken, maar dat vind ik totaal niet gepast bij de foto van ijscobar's dochter.

Ik zie dat als het duidelijkste verschil tussen een beginnende enthousiaste fotograaf, en een met wat meer ervaring. Je moet niet altijd gaan voor het grootste spektakel (tonemapping, hevige saturatie, allerlei spannende composities e.d.); compositie moet bijdragen aan het verhaal wat je wilt vertellen.

@JPS_S: dit is gewoon ook een leuke foto, mooi licht, goede lach, de omgeving is er nog mooi op te zien, wel jammer dat zijn onderlichaam er af is gesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

compositie is er een beetje bij ingeschoten achteruitlopend, doe voornamelijk product en kunst(object)fotografie al een jaar of tien ;-) wel een beginnend portretfotograaf; en dat blijft zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
@ the mod man:
Kleuren en setting vind ik goed geslaagd, mooi vooral het licht in het haar. Ik vind hem wel iets aan de softe kant.

@Ghengis:
Is al gezegd maar vind hem wat donker. De setting kan best, maar wellicht is er in PS nog eea te corrigeren aan zijn gezicht. Dat vind ik met name te donker, kijk bijvoorbeeld naar zijn linkerdeel van zijn gezicht dat direct overloopt in zijn hals.

@ Zanniebal:
De eerste vind ik zeker goed gelukt. Scherp (misschien net niet spot-on op de ogen?) en een goeie blik. Persoonlijk zou ik een grijzere omzetting mooier vinden. De tweede is vooral te soft. Ook vind ik het high-key niet echt uit de verf komen.

@ Hamed:
De scherpte en de verschijning van je zusje maken de foto. Om eerlijk te zijn is de compositie natuurlijk niet zo bijzonder en heeft bij mij een beetje een snapshot idee. Maar die sharpness... :)

@ jos1989:
Vind het wel een geslaagd portret eigenlijk. Mooie griet, mooie blik. Achtergrond had misschien wat onscherper gemogen om haar er meer uit te laten springen, maar das nog redelijk na te bewerken in PS.

@ ijscobar: Ben het eens met de rest dat ik de foto niet zo lekker vind kijken. Haar blik vind ik ook niet zo gepast voor een crop zoals deze. De tweede foto vind ik daarom eigenlijk leuker. Ook de kleurtjes en haar jasje met die capuchon zo passen er beter bij.

@ JP_S: Beetje hetzelfde als bij Hamed vind ik. Je zoon maakt de foto gewoon, wat een tof kereltje! Goeie scherpte en zijn uitdrukking maken de foto. Ook hier vind ik de achtergrond niet zo specta om eerlijk te zijn, maar in zo'n foto mag dat ook eigenlijk best wel toch?

Zoals bij de laatste posts kan ik mezelf sinds 14-02 ook toevoegen aan het rijtje vaders die het leuk vind om zijn kind op de gevoelige plaat vast te leggen. Zodoende heb ik onderstaande twee plaatjes geschoten. Was de eerste keer dat ik met m'n nieuwe D600 aan de slag kon en los kon gaan op die kleine baas. Heb verder erg weinig ervaring met portret fotografie, dus probeer maar wat aan de klungelen :)

Heb er een aantal geschoten toen, zie hier, maar deze twee vind ik er persoonlijk het meeste uitspringen. Bij de laatste vind ik het jammer dat zijn hoofdje niet helemaal recht ligt, maar goed, ze willen nog niet echt luisteren na 3 weken... Wat vinden jullie?

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3737/12888655004_7df3d1f82c_c.jpg
zwPRN_7772m by ThAZiP, on Flickr

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3701/12888299013_c678206021_c.jpg
zwPRN_7792m by ThAZiP, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 18:34
@ijscobar: Vind het jammer dat de foto van bovenaf is geschoten. Was mooier geweest wanneer de camera op ooghoogte was.

JP_S: Leuke foto! Denk dat je er nog wel meer uit kunt halen met nabewerken.

@ThAZiP: 1e doet me niet zoveel, vind ik niet echt een duidelijke foto. De 2e is lekker scherp! Kijkt wel prettig weg. Alleen vind ik de compositie zo close dat het vreemd is dat het gezicht over dwars is.

Hier een fotootje van mij. Was niet de bedoeling eigenlijk, maar we waren bezig met een interviewtje en wou even een foto maken met de huidige lichtopstelling. De foto is ook geschoten met een Canon EOS M + 22mm F2. Ik blijf me verbazen over dat compacte cameratje zo :D

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1E1C3F0Y2r0G/IMG_3081-bewerkt.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door sweebee op 20-03-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

sweebee schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:44:
@ijscobar: Vind het jammer dat de foto van bovenaf is geschoten. Was mooier geweest wanneer de camera op ooghoogte was.
ben nog niet zo bedreven in hurkend achteruit lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
@inquestos Het had inderdaad de foto afgemaakt als zijn onderlichaam er ook opgestaan had. ik hield em alleen niet bij met achteruit kruipen ;)

@ThAZiP dankje voor je reactie, mijn huiskamer is inderdaad niet bijzonder spectaculair :p ik vind je eerste foto voor een baby foto erg hard belicht, harde contrasten. de tweede is wat krap gekaderd, en had inderdaad logischer geweest als het hoofd van de baby rechtopstaand in beeld was geweest, ik krijg nu de neiging om m'n scherm overdwars te zetten om hem te bekijken ;)

@sweebee ben benieuwd wat je nog meer zou bewerken aan deze foto, heb nu een basisbewerking toegepast( kleur, contrast, en wat met de kleurtintcurves aan het spelen geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Alle vaders hartelijk gefeliciteerd met hun kind! De mijne willen al jaren niet meer op de foto, wat vooral voor het familiealbum jammer is. Het eerste jaar van mijn eerste kind past nieteens in één album, maar daarna gaan er steeds meer jaren in een boek. Geniet vooral van de momenten en schiet zoveel foto's als je kan, maar verwacht niet dat iedereen meteen even enthousiast is over het resultaat. Terugkijkend zijn voor ons gezin de foto's waarop naast de personen ook de omgeving herkenbaar is degene waar we het meeste plezier aan beleven, maar wie is er verder geïnteresseerd in hoe onze tuin er vroeger uitzag?
Zeker babyfoto's zijn zeer subjectief. Foto's van mijn nichtje die ik als fotograaf mislukt beschouwde, hangen bij mijn zus op flink formaat aan de muur. Wat doe je eraan? ;)
Wat ik - voorzichtig - probeer te zeggen is, dat het misschien beter is om familiefoto's binnen de familie te houden, waar ze op hun werkelijke waarde geschat worden.
Voor het zusje van Hamed maak ik dan wel weer met graagte een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
@ Sweebee, vrolijke foto! Alleen die flits die stoort me een beetje :X Kan je die niet ergens vanaf laten bouncen? Of met een paraplu? (moet wel toegeven dat ik niet veel ervaring heb met studiofoto's)

Hier een van mijn hand, was tijdens carnaval in Lampegat (Eindhoven):

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2819/13323716985_cee843e30c_z.jpg
klikbaar :)

Zelfreflectie: Wellicht voortaan een stapje achteruit doen, verder ben ik geen held met nabewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 18:34
[b][message=41965156,noline]
@sweebee ben benieuwd wat je nog meer zou bewerken aan deze foto, heb nu een basisbewerking toegepast( kleur, contrast, en wat met de kleurtintcurves aan het spelen geweest).
zoiets: (is natuurlijk persoonlijk)

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1E2b2T3n0A2b/13287991504_ca7d2d7d36-2.jpg
Kypo schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 08:42:
@ Sweebee, vrolijke foto! Alleen die flits die stoort me een beetje :X Kan je die niet ergens vanaf laten bouncen? Of met een paraplu? (moet wel toegeven dat ik niet veel ervaring heb met studiofoto's)
Ja dat had inderdaad gekund, alleen was ik niet met foto's bezig. We waren bezig met filmen en dat werd gedaan van een ander standpunt waardoor je die lamp niet zag. Is ook een lamp geen flits btw ;) Was misschien beter geweest het standpunt van de videocamera aan te houden, dan had ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:06
@Kypo: Waarom op f/8 en 1/40sec? Je trekt zo helemaal geen omgevingslicht in je foto.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Universal Creations schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:25:
@Kypo: Waarom op f/8 en 1/40sec? Je trekt zo helemaal geen omgevingslicht in je foto.
Om heel eerlijk te zijn... Dat weet ik eigenlijk ook niet meer zo goed 8)7 Ik had die dag best veel foto's geschoten. Waarna ik op het einde vrolijk mee ging carnavallen... Thuis aangekomen, kwam deze er best leuk uit.

Maar inderdaad, er had best wat meer licht naar binnen gemogen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ jos1989: Ik vind de kleuren en de toning wel prettig, de pose vind ik niet zo sterk.

@ ijscobar: Je hebt een leuk dochtertje, maar de crop vind ik geen geslaagde foto. Het wijdere shot is op zich aardig, maar ik sluit me aan bij de rest van het commentaar.

@ JP_S: Leuk moment! :)

@ ThAZiP: Een baby zie ik toch liever in kleur en in mooi zacht licht. Deze foto's zijn qua compositie ook niet zo sterk, vind ik.

@ sweebee: Met de belichting zit het wel goed, maar verder vind ik de foto niet bijster boeiend. Niet zo gek natuurlijk, aangezien het niet bedoeld was als echt portret.

@ Kypo: Op zich geen heel slechte foto. De compositie is een beetje 'in your face', maar dat kan de bedoeling zijn, en de belichting had inderdaad beter mooier gekund.

Ik heb dit portret geschoten tijdens een feest afgelopen weekend. We vonden een bijl en mijn 'model' had een houthakkersmuts op, 1+1=2. Ik had geen zin in een te serieuze foto, dus hem maar een opdracht meegegeven. :P
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3666/13361201995_5c63cd005c_c.jpg
Lumberjack by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:06
Kypo schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:33:
[...]

Om heel eerlijk te zijn... Dat weet ik eigenlijk ook niet meer zo goed 8)7 Ik had die dag best veel foto's geschoten. Waarna ik op het einde vrolijk mee ging carnavallen... Thuis aangekomen, kwam deze er best leuk uit.

Maar inderdaad, er had best wat meer licht naar binnen gemogen :X
De foto is opzich wel mooi hoor. Die scherpe ogen, die blik, lekker close-up.....

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Toff schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 01:20:
Alle vaders hartelijk gefeliciteerd met hun kind! De mijne willen al jaren niet meer op de foto, wat vooral voor het familiealbum jammer is. Het eerste jaar van mijn eerste kind past nieteens in één album, maar daarna gaan er steeds meer jaren in een boek. Geniet vooral van de momenten en schiet zoveel foto's als je kan, maar verwacht niet dat iedereen meteen even enthousiast is over het resultaat. Terugkijkend zijn voor ons gezin de foto's waarop naast de personen ook de omgeving herkenbaar is degene waar we het meeste plezier aan beleven, maar wie is er verder geïnteresseerd in hoe onze tuin er vroeger uitzag?
Zeker babyfoto's zijn zeer subjectief. Foto's van mijn nichtje die ik als fotograaf mislukt beschouwde, hangen bij mijn zus op flink formaat aan de muur. Wat doe je eraan? ;)
Wat ik - voorzichtig - probeer te zeggen is, dat het misschien beter is om familiefoto's binnen de familie te houden, waar ze op hun werkelijke waarde geschat worden.
Voor het zusje van Hamed maak ik dan wel weer met graagte een uitzondering.
mooi gesproken en schuldig (tis alleen wel een A5je) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:02

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@JP_S: Mooie compositie, kleuren mogen van meer zoals sweebee, iets feller en contrastrijker. Leuke blije blik.
@Thazip. 1 mis ik een beetje een onderwerp of anders intimiteit wat eigenlijk wel een beetje hoort bij een babyfoto vind ik. 2 vind ik een beetje krap gekaderd had ik iets wijder genomen.
@sweebee, eerste wat me opvalt is z'n gedraaide tong, daarnaast is de weerkaatsing van de flits?? in z'n bril ook een beetje storend. Wel lekker spontaan verder...
@Kypo, mooie scherpe foto en geeft ook nog wel een beetje sfeer mee.
@Woutoud, persoonlijk ben ik nooit zo gecharmeerd van likkende mannen, dus ook deze niet. Puur persoonlijk, al vind ik het toch ook nog wel wat stoers hebben zo met die bijl. En origineler dan een standaard stoere foto met bijl

[ Voor 22% gewijzigd door Mr Pingu op 27-03-2014 13:40 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha! Hoe vaak kom jij likkende mannen tegen, dat je er nooit zo van gecharmeerd bent? :+
Het eerste dat ik aan jouw foto zou veranderen is trouwens het 'gescheurde' kader, daar ben ik dan weer nooit zo van gecharmeerd. ;)
Waarom heb je voor z/w gekozen? Zorgde het vest voor te veel afleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Hmm dat tuinkot staat scheef :p en de bomen ;^p. Verder mooie scherptediepte. Hoe heb je em omgezet in zw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:02

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@woutoud, niet zo vaak en dat probeer ik graag zo te houden :+

Niet het vest zorgde voor te veel afleiding maar het takje linksbovenin, het schuurtje, en de achtergrond wat voor mij een druk geheel maakte.

@moozzuzz, daar baal ik zelf van, maar ik vind als ik hem "recht" crop dan valt er voor mijn smaak te veel van de linkerkant af :( ZW omzetting heb ik met silver effex pro gedaan

Toch maar even geprobeerd om recht te zetten en voor Woutoud een voorbeeldje in kleur wat met croppen en rechtzetten niet meer helemaal geld, dat het te druk was...
Beauty in Color

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 24-03-2014 17:55 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Universal Creations schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:45:
[...]

De foto is opzich wel mooi hoor. Die scherpe ogen, die blik, lekker close-up.....
Thnx :) Ik kan als ik thuis ben is wat gaan rommelen met de schuifjes in Lightroom, wellicht dat er nog ruimte is om de achtergrond wat meer te verlichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
@Woutoud: Ik vind hem leuk en grappig. Je model springt ook lekker uit de foto door het contrast. Alleen is de achtergrond wel helemaal dichtgelopen en dit maakt de achtergrond wat onrustig.

@Mr Pingu: Ik vind de foto niet lekker wegkijken, en de pose vind ik ook niet heel erg flateus voor je model met name het gebied rond haar kin. Dat de achtergrond scheef loopt helpt de foto ook niet echt.

Van mij een van mijn eerste studio portretten.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7110/13444110454_1e850ab8bb_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo even snel je portfolio bekijk, snap ik niet dat je net deze foto hier post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 18:06
Vorige week een studio shoot gehad met een Death metal band:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3770/13325166995_8dbee66b4f_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7116/13411773373_9e1de8b4b6_c.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door vandijk op 28-03-2014 12:24 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:02:
Als ik zo even snel je portfolio bekijk, snap ik niet dat je net deze foto hier post. ;)
Waarom is dat zo?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik de andere foto's in zijn portfolio mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:02:
Ivm contract was ik wat beperkt in mijn keuze. En ik vind juist deze een van de mooiere. Zo zie je maar weer, smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
@vandijk, de dame kijkt in de eerste foto niet erg "death metal" (in vgl met de mannen).

Het meest linkse hoofd lijkt wat in de achtergrond over te lopen. Het blonde haar vd dame (achter haar arm) is wel heel erg fel (ik dacht eerst dat je vergeten fotoshoppen was ofzo), maar ik vrees dat je dat niet zomaar beter kan krijgen (naast een dodge&burn actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 23:59

Barrycade

Through the...

@robbertvw: de dame is net niet a profiel genoeg, of net niet voldoende richting de camera. Hierdoor komt de foto gesloten over. Qua Positionering IK had haar ook wat meer 1/3 gezet of er een vierkante crop van gemaakt.

@Vandijk: Sfeer is goed in eerste foto. Gezicht van de heer rechts voor is tov de rest redelijk donker uitgevallen. Ook is de belichting niet gelijk bij alle personen? Is niet zo heel storend maar er zitten veel verschillen daardoor in de verschillende gezichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 18:06
dank @moozzuzz en @ Barrycade. Het licht op het gezicht links in de foto was mij ook opgevallen. Door zijn lengte staat hij wat meer naar achteren en daardoor verder van de beautydish. ook de blown out haren zijn een punt van aandacht. dit is opgelost door de ruimte tussen de personen kleiner te maken zodat de flitser er niet tussen door kon schijnen. In de foto's die door de band uitgezocht zijn, zijn deze puntjes wat verder nabewerkt.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag even met m'n zusje aangekloot in de tuin van ons vakantiehuis op Ameland. :)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7165/13491048984_0d9735c7e0_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Prachtig, heerlijke toning en licht. Past heel goed bij de sfeer. Slordigheidje: blouse verfrommeld in spijkerbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

Fiber

Beaches are for storming.

Deze foto schreeuwt om een vervolg serie...

Maar inderdaad jammer van die blouse en riem.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mannen. :D
Kleine dingetjes als de blouse en riem zal ik in het vervolg beter op letten.
Ik zal proberen haar nog eens voor de camera te krijgen, maar ik beloof niets. Oudere zus wilde echter wel, dus er volgt nog een foto van mij binnenkort. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Prachtige ogen. Je foto is goed gelukt :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Naast het commentaar van mijn bovenbuurmannen zou ik iets meer focussen op de ogen. Die zijn gewoon niet scherp.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, je hebt gelijk. Ik zal de komende tijd eens kijken of het hier om human error gaat of dat ik even met de micro adjust moet gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Met welke lens heb je hem eigenlijk gemaakt?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

85 1.8, ik zie nu dat de EXIF verdwenen is na bewerking.
Ik heb de bewerking bij wijze van experiment gedaan met Fhotoroom op m'n Surface RT. :P
De volgende keer pak ik voor zo'n shot trouwens de 50 1.8, de afstand met 'model' was me eigenlijk net iets te groot.
Deze heb ik vanmiddag nog gemaakt van de andere zus, met de 85 1.8:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3811/13519308653_46b3722020_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:58

mrc4nl

Procrastinatie expert

phoe die bokeh is behoorlijk onrustig. volgende keer iets rustigers uitzoeken?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Mooie ogen zit in de familie :)

Is ook goed geluk!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:08:
phoe die bokeh is behoorlijk onrustig. volgende keer iets rustigers uitzoeken?
Heb je helemaal gelijk in, maar we hadden geen zin meer om de tuin te verlaten. Binnen de grenzen van de tuin hadden we helaas geen betere keuze.
Hamed schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:10:
Mooie ogen zit in de familie :)

Is ook goed geluk!
Haha, klopt. Ik ben er zelf ook enigszins mee 'belast', maar niet zoals m'n zussen. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Mooi man.

Hier komt de mijne. Had hem graag zelf wat scherper gezien, maar ik ben wel tevreden.

Had ik hier beter kunnen flitsen om wat donkere plekken goed te belichten?

Hoor jullie mening graag :)

F2.8
1/1250
ISO 200
150mm

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IaOPIZZ4QLxrDYb7fyOuB0oK/medium.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De scherpte op zich is prima, misschien had de scherptediepte wat groter gemogen. Of inflitsen de foto beter had gemaakt kan ik niet goed beoordelen, misschien had het voor iets meer 'pop' gezorgd. De donkere plekken vind ik in ieder geval niet te donker.
De achtergrond had ik wel iets anders gekozen denk ik, zodat de boom links niet meer in het frame stond, maar dit is ook zwakke plek van mezelf.
Al met al een mooie foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
De natuurlijke belichting van je modellen is in dit geval best wel zacht. Er zijn geen diepe schaduwen te zien. Alleen heb je op de zijkant van de gezichten behoorlijke toename van licht en dit had je met behulp van een flitser beter kunnen afstemmen. Overigens had je dan wel gebruik moeten maken van een vrij forse modifier om even zachte schaduwen in de gezichten te krijgen als nu het geval is.
Daarnaast had een flitser kunnen zorgen voor een highlight in de ogen wat meestal goed uitpakt voor een foto omdat het de aandacht meteen naar de ogen trekt.
Daarnaast zijn nu de gezichten donkerder dan de achtergrond. Het menselijke brein zorgt ervoor dat de kijker is geneigd meer te kijken naar het lichtste gedeelte van een foto. Met behulp van een invulflits had je de balans tussen de gezichten en omgeving iets beter kunnen afstemmen.

Zover de theorie, in de praktijk vind ik het een prima foto die misschien nog net iets beter had gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

@hamed Vooral de wangen van de vrouw zijn wegens de kleine scherptediepe een beetje te glad, a la barbie zeg maar. flits lijkt mij niet nodig. de dynamic range is goed te doen, er zijn weinig schaduwen.

laat ik dan ook eens een foto van mijn zus plaatsen (ben slecht met selfies :+ )

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1230536.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1230771.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 30-03-2014 23:51 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onrustige achtergronden. :+
Ik vind vooral het licht op haar gezicht te hard, zet haar eens ergens in de schaduw. Heb ik met mijn zussen ook gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

zonder blaadjes aan de bomen is er niet snel schaduw ;) was trouwens niet geposeerd. ik ging houthakken met oa mn zus en had de camera meegenomen.

maar goed ik zal er om denken. ik heb de 2e foto met een zoomlens genomen maar man wat kan die lelijke bokeh geven :o (gelukkig valt dat hier niet zo op)

[ Voor 54% gewijzigd door mrc4nl op 31-03-2014 00:42 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:58
Harde licht kan ik me in vinden, achtergrond stoort me niet. Leuk perspectief van onderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Geen mens is mooi van onderen gezien. Dus ik ben het niet met je eens dat het een leuk perspectief is.
Stokje in de mond. Haren voor het gezicht. Bril scheef. Onrustige achtergrond. Hard licht.

Sorry.. maar meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hurr, niet alles hoeft meteen in scene te zitten alsof het een pasfoto is ,dit was spontaan :)
meningen kunnen verschillen en dat vind ik prima d:)b

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Bedankt voor jullie tips. Ga de volgende x zeker gebruik van maken.

@Lasteraar,

Sorry voor mijn taalgebruik, maar stierenpoep. Iedereen is mooi :)

Niet dat deze gelukt is, maar vind hem wel wat hebben.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HaeZd9V7E5ez0VLXixDwM5Aa/full.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
@mrc4nl: Het licht is gezegd door anderen en daar sluit ik me bij aan. Het is geen mooi licht voor een portret over het algemeen direct zonlicht. Harde schaduwen en ogen valen weg in de schaduw. De 2e foto is het echt helemaal niet voor mij. Het stokje in de mond doet haar weinig goed en het standpunt zo van onderen werkt hier echt niet naar mijn mening. @Jolke: Wat vind jij dan zo leuk aan dit perspectief bij deze foto?

Een foto recht van voren zoals #1 doet ook weinig mensen echt goed. Nu klink ik wel heel negatief over alles maar de achtergrond helpt ook niet echt mee hier.

Ik daag je uit om je zus eer aan te doen en haar wat mooier op de foto te zetten met de opmerkingen van de mensen hier in je achterhoofd want ik denk dat er prachtige foto's van je zus te maken zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mrc4nl schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:59:
Hurr, niet alles hoeft meteen in scene te zitten alsof het een pasfoto is ,dit was spontaan :)
meningen kunnen verschillen en dat vind ik prima d:)b
Precies en dat vind ik ook gelukt aan de foto! Het is een spontane foto. Het hoeft niet altijd perfect te zijn.
Al vraag ik me af waarom die oorwarmers in de eerste foto? Stond je naast de startbaan van SPL? :)

.
Lasteraar schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:52:
Geen mens is mooi van onderen gezien. Dus ik ben het niet met je eens dat het een leuk perspectief is.
Stokje in de mond. Haren voor het gezicht. Bril scheef. Onrustige achtergrond. Hard licht.

Sorry.. maar meh.
Niemand? :| Ik had het trouwens over leuk, niet over mooi :)

[ Voor 29% gewijzigd door Jolke op 01-04-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hamed: Plaatje kapoet...

Ik heb er nog een van m'n zusje. Ik heb de neiging om foto's te veel te bewerken, dus deze heb ik expres neutraal gehouden.
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3712/13562438114_19979814cf_b.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Wat zit de familie Woutoud toch vol met knappe karaktervolle mensen, jezelf incluis. Goede uitstraling, geen dode blikken. Al vind ik deze dan weer wat minder. Niet alleen door de bewerking (want die was bij de vorige erg treffend), ze lijkt hier wat ongemakkelijker op te staan (is deze voor of na de andere genomen), en compo is gewoon wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:47:
@ Hamed: Plaatje kapoet...

Ik heb er nog een van m'n zusje. Ik heb de neiging om foto's te veel te bewerken, dus deze heb ik expres neutraal gehouden.
[afbeelding]
Mooie foto. Wat voor bewerkingen komen er bij je foto's meestal aan te pas dan? Dan kan ik ze ook eens proberen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Inquestos: Dit was inderdaad een eerder shot, tweede of derde denk ik.

@Sj44k13: Ik verlies mezelf snel in het wegwerken van kleine onvolkomenheden, het net een beetje ophalen van de ogen e.d. Het enige wat ik bij deze foto heb gedaan is het toevoegen van een beetje contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dat valt nog wel mee toch? Ik doe meestal detail van wit en zwart, lenscorrectie e.d., beetje scherpte en eventueel noise reduction. En idd vlekjes weghalen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Woutoud, vind em aan de rechterkant teveel aangesneden, nu kijkt ze de foto uit ipv in. Verder wel de gulden snede qua positie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
@Woutoud,

Deze is ook mooi gelukt.

Ik doe mijn foto's niet echt dik bewerken. De volgende is helemaal niet bewerkt. Alleen omgezet naar Jpeg. Gemaakt tijdens een opdracht gisteren.

F1.6
1/160
ISO 2000
85mm
Geflitst met een diffuser

Achteraf gezien had ik hem toch beter op F2 moeten nemen dacht ik. Vind hem zelf wel wat hebben. Hoor jullie mening/tips graag.

Thx

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K4npgWS3m27pZvnNt4qtFTyz/medium.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Hamed op 05-04-2014 13:38 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
@Hamed: Afstoppen was waarschijnlijk wel beter geweest ja, het linker oog lijkt nu niet helemaal scherp te zijn.
Je hebt wel op een goed moment de foto gemaakt met de expressie van dat meisje.
Stoor me eigenlijk vooral aan die rare rood/groene flare (of wat het ook is) in de nek van de man.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 08-09 11:31
Het goed uitgekozen moment is hier belangrijker dan het net niet scherpe oogje, wat mij betreft! :)

@woutoud: mooie familie heb je daar!

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Is wel beetje mijn fout. Moeten meer leren om boven de F2 te gaan.

Dat doe ik zelden met 1.4 prime lenzen :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Als je F1.4 tot je beschikking hebt is het natuurlijk wel erg verleidelijk om (bijna) wide open te schieten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
En het vergt ook best wel wat oefening om DoF in te schatten bij verschillende brandpuntsafstanden en diafragma's. Ik ga daar zelf iig nog redelijk vaak mee in de fout. Ik schiet gelukkig niet veel portretfoto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Het is ook moeilijk ja. Soms is het voldoende en soms niet. Het heeft meer met afstand te maken.

Bij de onderstaande foto is het net genoeg denk ik!

F1.8
1/100
ISO 2500
85mm
FEC -1/3

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2q437gObSMoVdzGz7Fx6avtR/medium.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik zou afstoppen volgende keer. Die rechter dame is nogal onscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Sj44k13 schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:05:
Ik zou afstoppen volgende keer. Die rechter dame is nogal onscherp.
Dat is ook de bedoeling geweest :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Maar maar, die vind ik knapper! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Ik ben het wel met Sj44k13 eens, de rechter vrouw is wel erg prominent in beeld en het lijkt een gezamenlijk portret te zijn waardoor het een beetje raar overkomt dat deze vrouw zo onscherp is.
Of mag je haar gewoon niet? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Zijn mijn zusjes :)

Het is echt mijn bedoeling geweest om de foto zo te schieten :9

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Wat heeft iedereen hier toch knappe zussen / families! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sjekster op 06-04-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Misschien moeten we dit omdopen tot het zusjes-topic. Het lijkt erop dat ze naar een andere fotograaf keken, en jij even een shot stal. Door ze op een lijn te zetten in de scherptediepte had je ze beide in focus gehad, dit stoort wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Dat is onmogelijk. Ik mocht als enige met camera's rondlopen. Heb geen idee waar ze naar keken, maar ik hou wel van foto's waarbij men niet klaar staat om gefotografeerd worden!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Hamed: vader en meisje. Ik zou de foto links wat meer croppen, zodat dat rode licht weg is, dat stoort nu.

Verder eens met je opmerking "maar ik hou wel van foto's waarbij men niet klaar staat om gefotografeerd worden" -> spontaan zijn ook leuke foto's, ook al kloppen ze technisch niet altijd.

Vaak terugkomend feit dat mensen vanuit de techniek fotograferen (* mij inclusief) ipv de combinatie van techniek en artistiek. Mijn vrouw zit daarentegen weer helemaal aan de ander kant van die mening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamed schreef op zondag 06 april 2014 @ 09:15:
Het is ook moeilijk ja. Soms is het voldoende en soms niet. Het heeft meer met afstand te maken.

Bij de onderstaande foto is het net genoeg denk ik!

F1.8
1/100
ISO 2500
85mm
FEC -1/3

[afbeelding]
Je mag het zo bedoeld hebben, maar ik vind de gekozen DoF in deze situatie niet werken. Verder had ik de dames liever iets meer links in het frame gehad.
Los van dat commentaar is het echter gewoon een goede en prima belichte plaat. :)

Met de Sigma of de Zeiss geschoten trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Hij is met Sigma 85mm gemaakt. Kan echt niet meer zonder :)

Ik ben een tijdje niet blij geweest met belichting van mijn foto's!

Een cursus van 64 uur gedaan puur over belichting/Flitsen in Duitsland. Want in Venlo kon ik nergens terecht.

Bedankt voor jullie tips 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Hamed op 07-04-2014 12:47 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Heb je meer info over die cursus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Genoeg te vinden via google. Alleen niet bij mij in de buurt!

Ook aardig wat boeken gelezen.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Op zich beide nette platen Hamed. Alleen ( dat komt door het feestje natuurlijk ) wat drukke elementen in de achtergrond. Licht is ook wat hard. Ik hou altijd van wat dromerige zachte foto's maar dat is persoonlijk.

Zoals ik deze dromerige foto van mijn kleine grote jongen heb gemaakt..
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2830/13698078945_9f681656a6_c.jpg
Groot: https://www.flickr.com/photos/lasteraar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar die ogen zien er heel onnatuurlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ok.. Maar ze zijn natuurlijk :----D

Oudere foto. Maar zijn ogen zijn zo en staan een beetje treurig :-)
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8250/8464953044_8fd6252148_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Oud maar wel mooi :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die tweede zijn ze duidelijk echt, een mooi stel kijkers! :)
Bij die eerste lijkt het oogwit voor mij 'ingekleurd', maar misschien komt dat door verscherping en verkleining e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Eerste foto lekker dromgerig, leuk om naar te kijken.
Tweede foto heeft heel veel karakter: een snottebel, een paar treurige ogen (die als enige scherp zijn). Net jammer vind ik de witte vlek in de ogen, die bij zijn linker oog (voor de kijkers rechts) net in zijn pupil valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
edit: crap , betere komt later :-)

[ Voor 93% gewijzigd door Lasteraar op 08-04-2014 21:10 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 65 Laatste