[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.999 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:33

Fiber

Beaches are for storming.

offtopic:
Of je koopt een scherm met meer pixels... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Hyps, Beetje fout qua styling. Die goedkope kettingen. Guess watch..
Zonder alle ringen, kettingen en cheap bling horloge. Z'n handen houd ie alsof hij aan het boxen is maar niet weet hoe.

Nu klinkt dit allemaal erg negatief. Foto zelf vind ik goed. z/w is ook goed. Alleen bovenstaande puntjes.

@The mod man. Lekkere foto. Goede kleuren. Wel erg strak/zakelijke pose/blik. Meer iets voor in een reclame dan een gezellige persoonlijke foto :-)

@Chris, Oma niet zo pesten door de foto zo hard te maken dat alle rimpels nog duidelijker worden.... :-)

@Wolfensteijn.. Dat dit soort mensen nog zo rondlopen. Maar ok. Beetje enge foto. Beetje flets ook..

Ik kwam ook een erg vreemde meneer tegen. Beetje outta space.......

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5532/9395999864_e218bcfbdb_z.jpg
Even klikken voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Fiber schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:37:
[offtopic]
Of je koopt een scherm met meer pixels... ;)
Plaatje is 1198px hoog, dus zelfs met een 1200px hoog scherm gaat dat niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:56
Dus? Er zijn ook schermen met meer dan 1200 pixels in de hoogte :>

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Dat ik daar nog niet aan gedacht had :+ maar eerlijkgezegd is die ene foto niet echt een reden voor aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Toff heeft wel een punt vind ik, het is wel lastig dat je niet in een oogopslag het hele plaatje bekijken kan binnen het forum, afgezien van dat er truukjes zijn e.d. die we allemaal wel kunnen bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:49

the mod man

iets van beeldmaker

Jongens jullie hebben gelijk. Ik had er niet aangedacht dat het plaatje zo groot zo uitvallen.

@Chris, Leuk, vraag me wel af waar de aandacht van de mevrouw naar toe gaat? Leuke vrolijke kop. Toning vind ik een tikkie te veel groen hebben.

@Wolfensteijn, hij oogt een beetje contrast loos en ook de blik vind ik wat plat.

@ Lasteraar, Tof, schaduwen rechts zijn wel erg donker.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0JT0XPEpPSjaYHIOYQiPDBXA/full.jpg
Even een echt probeersel van mij O-)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Lekker moody mod man :)
Qua compositie klopt het niet helemaal lekker, ik wist niet direct waarom, ben ff snel aan het knutselen gegaan, ik denk dat ik het mooier vind als de paraplu aan dezelfde kant staat als de zon, dat geeft een mooier beeld (imo).
Als je de foto 1 stap later had genomen, was het ook mooier uitgekomen, nu staat ze als het ware in een c-vorm, 1 stap later was het een s geweest, dat staat mooier ;)
Wat ik zelf het mooist vind met deze foto is de dame flippen, dan krijg je zoiets:
http://imageshack.us/photo/my-images/829/d7w6.jpg/
Natuurlijk zal de dame raar opkijken, zo hoort haar gezicht niet :P Daarom ook nog 1 waarbij achtergrond is geflipped in plaats van de dame:
http://imageshack.us/photo/my-images/6/ysc1.jpg/

Ik kan niet goed uitleggen wat ik mooier vind aan die compositie, vandaar dat ik het even als plaatjes heb gemaakt, natuurlijk zijn ze niet netjes afgewerkt, wilde ff snel laten zien wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:37

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

the mod man schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 02:03:
Jongens jullie hebben gelijk. Ik had er niet aangedacht dat het plaatje zo groot zo uitvallen.

@Chris, Leuk, vraag me wel af waar de aandacht van de mevrouw naar toe gaat? Leuke vrolijke kop. Toning vind ik een tikkie te veel groen hebben.

@Wolfensteijn, hij oogt een beetje contrast loos en ook de blik vind ik wat plat.

@ Lasteraar, Tof, schaduwen rechts zijn wel erg donker.

[afbeelding]
Even een echt probeersel van mij O-)
Ben je met een brush aan de gang gegaan? Ik zie veel vegen en vlekken die niet logisch zijn, plus een lichte halo om je model heen. Zou ik het origineel eens mogen zien, dan kunnen we ook beter inschatten of je "experiment" geslaagd is.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zit ik ernaast als ik denk dat de regen erin is geshopt? ;)

Op de kleine versie valt het niet heel erg op, maar op de grotere versie (nou ja, groot, ~800x1000) is het toch wel apart dat alle regenstrepen precies even lang zijn, precies dezelfde hoek hebben en vooral veel te scherp/hoekerig zijn :P Plus dingetjes zoals de grond die niet nat is en geen spetters op de paraplu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Mod_man: Gaaf! Ik vind wel het wat raar lijken bij haar been en arm? die lichtere stukken zeg maar?
@Lasteraar: Lol :) waar heb je hem genomen? Verder goed standpunt gekozen :)

Nog een plaatje van mij van vanavond:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3814/9415997489_f7e4bfd3ab_c.jpg
IMG_4003 by Alex de Groot, on Flickr

Uiteindelijk maar kort geshoot want we waren eerst in een natuurgebied maar daar waren zoveel muggen en beesten dat er niet te werken viel eigenlijk, daarna als alternatief maar even naar de stad gegaan maar werd het al snel donker helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 13:28
Doordat haar jurk aan de zijkant open is worden mijn ogen daar naar toe getrokken ipv haar gezicht/ogen.
Wel een goed gekozen achtergrond wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 17:01

Deathchant

Don't intend. Do!

hypz, als ik deze fotoset op je flickr bekijk op origineel formaat, dan zie ik bij de eerste 3 foto's toch behoorlijk wat softness. Misschien heb je dat met een brush gedaan ofzo, maar het lijkt op de ogen ook niet echt scherp. De blik is op alle foto's een beetje hetzelfde. Ik moet wel zeggen dat ik het een goed model vind. Niet zo "modelblad standaard" zeg maar en ik zie daar wel meer in.

Ben het verder eens met robbertvw.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
In hoeverre geef je je modellen aanwijzingen hoe ze moeten kijken of wat ze moeten doen hypz? Want ik krijg vaak het idee dat je "ga daar maar staan" zegt en je vervolgens over gaat op het maken van de foto's, zonder enige sturing.

Een ervaren model weet (als het goed is :+) hoe ze moet kijken en poseren om een foto interessant te maken, maar volgens mij heb je niet altijd even ervaren modellen en dan is het aan jou om ze een houding te geven. En dat mis ik nu vaak nog. Ook bij deze dame, wat een knappe dame is, maar op elke foto kijkt ze precies hetzelfde en dat is vrij doods, eerlijk gezegd.

De meid die erna komt op je Flickr lacht vriendelijk van zichzelf, maar ook dat lijkt er heel sterk op dat ze dat zelf maar bedacht heeft (of dat jij misschien "lach eens!" gezegd hebt :P).

Geef je modellen een scenario(otje) mee, bijvoorbeeld dat ze boos op je is omdat je d'r kat een schop hebt gegeven, om maar wat randoms te noemen. Dan kan ze er wat bij voorstellen, wat het ook voor haar veel makkelijker maakt om echte emotie te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Hahn: Kan me best in je commentaar vinden, vond zelf bij deze dame dat ze wel een mooie blik heeft zo, wel wat dingetjes geprobeerd ook en probeer wel het e.e.a. aan aanwijzingen te geven maar is denk ik iets wat je vooral door ervaring moet leren ook, dit is mijn 4e shoot met model :), en ben hier deze zomer mee begonnen.

Soms ook heb ik wel van alles in mijn hoofd maar dan tijdens de shoot denk je er niet aan, denk als ik het gewoon meer doe gaat het allemaal steeds relaxter, en het is ook een questie van zelfvertrouwen erin krijgen en dan gaat het ook steeds beter. Scenariotje meegeven vind ik wel een goede opmerking van jou daar heb ik wel wat aan.

Moet wel zeggen dat het echt een erg mooi model was gisteren, het was jammer dat we niet zo veel tijd hadden te shooten omdat 1e locatie niet echt te doen was met de muggen :p

[ Voor 5% gewijzigd door hypz op 02-08-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Nomad schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:48:
[...]

Ben je met een brush aan de gang gegaan? Ik zie veel vegen en vlekken die niet logisch zijn, plus een lichte halo om je model heen. Zou ik het origineel eens mogen zien, dan kunnen we ook beter inschatten of je "experiment" geslaagd is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1j65FbxPxf5UA8dY0cuIczHo/medium.jpg

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Erg jammer van die highlights door de zonnestraal op haar been en arm, dat maakt het met de regen net niet kloppend, en dat is het enige waar ik wat raar tegenaan keek :) Bedankt voor het delen van origineel in iedergeval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Vind de bewerkte foto (uiteraard?) een heel stuk beter.
Veel meer sfeer en uitstraling. Waar de originele gewoon een suffe foto is..

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Lasteraar schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:00:
[...]

Vind de bewerkte foto (uiteraard?) een heel stuk beter.
Veel meer sfeer en uitstraling. Waar de originele gewoon een suffe foto is..

:-)
De foto is gemaakt met het idee om hem te bewerken tot een zeer droevige foto. Het idee was er dus al tijdens het nemen :)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

hypz schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 00:26:
[...] Nog een plaatje van mij van vanavond...:

[afbeelding]

[...]
Doe mij maar elke avond zo'n plaatje... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021
@hypz mooie foto.
@the mod man mooie foto. Het zwart witte past erg goed bij de situatie

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5326/9452501686_5008242dbf_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@davy: Hij bevalt mij niet helemaal maar ik vind het moeilijk om er wat van te zeggen wat datgene precies is dan. Ik wilde gisteravond eigenlijk zelf al een foto posten maar moet wel even commentaar schrijven en heb zelfs even gewacht omdat ik daar nog over na moest denken haha :). Ik vind met name de tint in de huid niet helemaal lekker werken, het is wat blauw met een roze gloed lijkt het. Vooral bij de oogleden lijkt het richting roze te zijn, of is het make-up? Het oog-wit lijkt ook vrij rood klopt dat? Misschien hooikoorts ofzo? Foto lijkt vooral wat kil, ik denk dat het beter zou lijken als je het iets warmer getint maakt.

Van mij dit keer een zwangere dame. Gisteravond had ik een outdoor zwangerschaps shoot gedaan was erg leuk en ben ik nog druk mee bezig met nabewerken allemaal. Hier een silhouette die ik wel erg mooi vind:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3732/9468446790_b899b40c1d_c.jpg
IMG_9196 by Alex de Groot, on Flickr

We konden daar niet een helemaal cleane horizon krijgen. Het gras heb ik daarom ook zichtbaar gelaten zodat de onderkant van de foto niet één zwart vlak word, en je de vorm van haar onderbenen ook nog kan zien. De takken links van de foto zou ik weg kunnen shoppen vrij makkelijk bedenk ik me nu. Weet niet of dat beter zou zijn of niet :) vanavond eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door hypz op 09-08-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@Hypz: ik zou het niet erg vinden (sterker nog: fijner vinden) als de achtergrond ook scherp is. Die valt nu een beetje uit focus, wat het een beetje onrustig laat kijken i.c.m. de halve, afgesneden bomen links en rechts. Liever één boom heel erop dan twee half, denk ik. Verder even oppassen met de halo rondom het hoofd, die is nu overbelicht waardoor er geen kleurinformatie in het midden zit en de overgang van de zon naar de lucht lelijke kleurringen vertoont. Je onderwerp zelf is wel goed gelukt, lekker scherp en mooie contouren (goed zichtbaar dat ze zwanger is).

[ Voor 10% gewijzigd door tobiasvs op 09-08-2013 09:56 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 13:39

Bonbridge

35-85

@ Devi, Er zit een flinke paarse zweem over de foto, verder is ie technisch wel goed vind ik.
@ Hypz, Ik denk wel dat de takken links weghalen beter is. Rechts vind ik wel prima.
Mijn aandacht trekt heel snel naar de bomen en het gras, dat vind ik wel jammer. Het gras oogt ook een beetje viezig door de kleur.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3717/9471568812_3bb994a0ca_z.jpg
Best Friend by MG Photography., on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Mooie toning! Uitdrukking van de kids is ook leuk. Had 'm misschien net iets meer bijgesneden zodat de auto rechts niet in beeld stond, maar verder erg nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
@bonbridge, goede foto. Goede timing ook met de kinderen die naar achteren kijken en de een die met de vinger wijst. Interessante foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 10:24

sHELL

VR "connoisseur"

@Bonbridge Leuke shot, zonlicht op de straat geeft een lekker zomer gevoel. Mis eigenlijk aleen nog een afgebroken brandkraan in de achtergrond :+

Experimentje waar ik afgelopen week mee bezig was.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-V4lpeUOuvhE/UgYLwWapqcI/AAAAAAAATgs/4JNGvdBZK-c/w570/IMG_8337.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door sHELL op 10-08-2013 11:56 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Waar was je mee bezig dan?

Mijn brain is f8ked up. Ik lees alleen maar "milf" op de muts...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
@sHELL
Het feit dat ze er niet helemaal opstaat vind ik wat onprettig kijken. Vind het wel mooi licht.

Ik vond zelf deze foto nog op m'n camera staan, past hier wel tussen dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3717/9650548661_8a678327a4_o.jpg

Excuses, foutje op Flickr. De gezichtsuitdrukking is wat voor mij de foto leuk maakt trouwens :)

[ Voor 23% gewijzigd door Xedev op 02-09-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

XtrmEend schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:55:
[...]

Ik vond zelf deze foto nog op m'n camera staan, past hier wel tussen dacht ik. \\[afbeelding]
Ze kijkt een beetje triest en die jas mag wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Je foto doet het niet voor mij.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
hypz: Top silhouette :) Nog niet eerder gezien bij een zwangere vrouw, dus dat is leuk. Zelf zou ik er alleen voor kiezen om toch alles een silhouette te maken en dus niet het gras zichtbaar te houden, maar dat heb je bewust gedaan. En mijn tweede gedachte (na 'nice' :P) was om die takken links inderdaad weg te halen, dringen naar mijn idee een beetje storend de foto binnen.

Bonbridge: Heel fijne sfeer en scherpte ligt precies goed. Geeft een leuk beeld van hoe ze daar op straat spelen. Enige wat wel een beetje afleidt is het (overbe)lichte stuk rechts, maar het zij zo :)

sHELL: Knappe meid en leuke glimlach, maar de foto doet heel erg aan alsof je even snel een portretje wou schieten op school oid. Dat komt voornamelijk door de aparte hoek, maar ook omdat ze met d'r telefoon in haar handen zit :+

XtrmEend: Beetje zelfde gevoel/idee als bij de voorganger: het is niet spontaan en ook niet goed opgezet. Doordat ze zo droevig kijkt en d'r jas aan heeft (en voor een muur/kast staat) krijg ik het idee dat jullie op het punt stonden om weg te gaan en jij "wacht, ik wil even een foto van je maken!" riep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hahn schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:47:
XtrmEend: Beetje zelfde gevoel/idee als bij de voorganger: het is niet spontaan en ook niet goed opgezet. Doordat ze zo droevig kijkt en d'r jas aan heeft (en voor een muur/kast staat) krijg ik het idee dat jullie op het punt stonden om weg te gaan en jij "wacht, ik wil even een foto van je maken!" riep.
Wel grappig, dat je toch een verhaal uit de foto haalt. Gaan ze wel samen weg, of verlaat zij hem? Is er, behalve verdriet, iets van liefde te zien in haar blik? Heeft ze een koffer in haar hand? Echt de foto krijgt veel meer diepte. De uitwerking zou beter kunnen waarschijnlijk. Er zijn nu elementen in beeld die geen functie lijken te hebben en de plaats lijkt ook wat willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

@ hypz, Goed silhouette! Vind de onderkant echter niet veel toevoegen en zou hem zelf dan ook tot net boven dat kleine lichtpuntje croppen (misschien zelfs nog wat hoger)

@ bonbridge, Heel mooi, mooie kleuren, goeie toning en dof. Waar is die gemaakt? enig puntje zou ik zeggen de auto (die er voor 5 procent op staat) geheel rechts wegwerken/croppen.

@sHell, beetje snapshot achtig. Leuke meid maar de setting doet niet veel, zoals hierboven gezegd het mobieltje en de muts trekt veel aandacht.

The hood

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Toff schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:41:
[...]

Wel grappig, dat je toch een verhaal uit de foto haalt. Gaan ze wel samen weg, of verlaat zij hem? Is er, behalve verdriet, iets van liefde te zien in haar blik? Heeft ze een koffer in haar hand? Echt de foto krijgt veel meer diepte. De uitwerking zou beter kunnen waarschijnlijk. Er zijn nu elementen in beeld die geen functie lijken te hebben en de plaats lijkt ook wat willekeurig.
Leuk voor je dat jij zo'n levendige fantasie hebt, maar ik zie een vrouw die op het punt staat weg te gaan en eigenlijk helemaal niet op de foto wil. En kan je wel heel diepzinnig gaan doen, maar ik vind het geen fijne foto om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie momenteel vooral geen foto.

@ the mod man: Mooie plaat op zich, maar volgens mij ligt de scherpte niet helemaal op de goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Scherpte ligt volgens mij wel aardig op het gezicht/de ogen, maar het geeft een raar effect dat z'n borst al onscherp is. En het kleurverschil tussen zijn hoofd en borst is ook vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:53:

@ the mod man: Mooie plaat op zich, maar volgens mij ligt de scherpte niet helemaal op de goede plek.
Scherpte licht goed, alleen de muts lijkt scherper doordat die veel meer belicht is. De borst is inderdaad net wat te onscherp
Hahn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:56:
Scherpte ligt volgens mij wel aardig op het gezicht/de ogen, maar het geeft een raar effect dat z'n borst al onscherp is. En het kleurverschil tussen zijn hoofd en borst is ook vreemd :P
Het kleurverschil kan ik niet anders verklaren dan dat ik van achter geflitst heb en a4 papiertjes als reflectie schermpje voor in het gezicht gebruikt heb, waardoor de borst geen flits licht ontvangen heeft. Als het te storend is zal ik dat proberen aan te passen in Photoshop.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Z'n gezicht is paars, z'n borst is oranje, waardoor het bijna lijkt alsof z'n gezicht erin geplakt is. Zelf zou ik het in ieder geval wel aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
tip:

Afbeeldingslocatie: http://static.triaz.de/0138/pictures/articles/large/5353800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Is dat zo'n ding waarmee je als man een vrouw na kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:07

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hahn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:13:
Is dat zo'n ding waarmee je als man een vrouw na kunt doen?
want vrouwen hebben ook last van baardgroei? dit is offtopic anyway.

@lasteraar Het prortet is misschien ver te zoeken, maar ik vind dat je het wel leuk hebt gedaan.
@de mod man. Goede sfeer maar toen ik wat langer keek klopte de toto niet, wel regen, nergens plassen water, zondlicht en nergens waar de regen tegenaan spettert. gewoon een patroontje dus.
volgende keer in de echte regen zon foto maken? :+
@davy De huidskleur is een beetje bleekjes,natuurlijk kan een persoon een bleeke huid hebben. al zou ik in zon geval, wat highlights hebben verminderd. Vooral in het haar denk ik dat er wat meer terug te halen is

Ik ben zelf niet zo van de portretten, maar heb afgelopen zondag toch een paar geschoten op een familiedag. dit is er èèn van.Wat vinden jullie ervan en vooral:wat kan er de volgende keer beter?

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1180775.JPG

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

mrc4nl schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:58:
[...] en vooral:wat kan er de volgende keer beter?

[afbeelding]
Rustigere achtergrond. Dat groen in die bril stoort me ook, maar ik weet niet of je daar wat aan had kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:45
@ mrc4nl: Wat Fiber zegt. Eventueel de huid een beetje bijwerken (rode vlekjes) mocht het familielid dit op prijs stellen.

@ themodman: het meeste is wel gezegd. Wel een stoere pose en blik.

@sHell: De pose doet mij niets. Het lijkt zo op een spontaan kiekje, zo van 'kijk eens naar boven.....flits'

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7347/9649545834_6aff185009_c.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door ChrisLNFF op 03-09-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hahn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 02:44:
[...]

Leuk voor je dat jij zo'n levendige fantasie hebt, maar ik zie een vrouw die op het punt staat weg te gaan en eigenlijk helemaal niet op de foto wil. En kan je wel heel diepzinnig gaan doen, maar ik vind het geen fijne foto om naar te kijken.
Ik borduurde voort op jouw fantasie hoor, niks diepzinnigs aan...
Vraag me af waarom de foto inmiddels weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
mrc4nl schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:58:
[...]

want vrouwen hebben ook last van baardgroei? dit is offtopic anyway.
:? Ik zeg juist precies het omgekeerde :>

Wat betreft jouw foto en die van ChrisLNFF: waar kijken ze naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hahn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:34:
[...]
die van mij was is gesprek met iemand (iets groter dan haar)

over een rustigere achtergrond ed. ik kan moeilijk mn familie commanderen hoe ze moeten staan. t zijn geen modellen.Ik wil gewoon het moment vastleggen ;) ik zal de volgende keer (als het mogelijk is) een rustigere achtergrond zoeken. en misschien een lager standpunt zodat je minder de grond ziet en meer lucht ed.

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 03-09-2013 22:46 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Hahn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:34:
[...]
:? Ik zeg juist precies het omgekeerde :>

De jongen kijkt naar een basket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
mrc4nl schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:42:
[...]

die van mij was is gesprek met iemand (iets groter dan haar)

over een rustigere achtergrond ed. ik kan moeilijk mn familie commanderen hoe ze moeten staan. t zijn geen modellen.Ik wil gewoon het moment vastleggen ;) ik zal de volgende keer (als het mogelijk is) een rustigere achtergrond zoeken. en misschien een lager standpunt zodat je minder de grond ziet en meer lucht ed.
Door goede moment te pakken en je standpunt goed te kiezen is het meestal wel goed te doen een aardige rustige achtergrond te creeëren :) In ieder geval wel een punt waar ik het eerste aan dacht bij jou foto de achtergrond die nogal druk is.

@Chris: Ok hij kijkt naar de basket het was me zo niet duidelijk uit de foto ik dacht zelfs dat hij zat eigenlijk :) Mooie ZW omzetting wel al zijn de ogen wel wat donker (iris is ook echt zwart hier helemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Vanmiddag in de dierentuin (Emmen):
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5483/9702753202_460a526260_c.jpg
IMG_0311 by Alex de Groot, on Flickr

Vind hem zelf wel gaaf :)

Met 28mm f/1.8 op f/2.2, iso2500 :)

[ Voor 7% gewijzigd door hypz op 10-09-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Heel leuk, dat is weer eens iets anders dan de meeste foto's in dit topic :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ChrisLNFF: Heerlijk contrast en lekker scherp, leuke foto. Vind 't alleen een beetje zonde van de achtergrond, het raamkozijn (?) vind ik lichtelijk hinderlijk.

@Hypz: Leuk! Mooi contrast tussen de felle kleuren en het onderwerp. Vind het ook erg tof dat er wel wat in het gezicht te zien is maar het verder een silhouet blijft.

Bij deze mijn, ik meen, tweede foto op GoT.

Al weer een aantal jaartjes terug geschoten, maar pas sinds kort de moeite genomen om lightroom onder de knie te krijgen (poging tot).
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7345/9550982360_faa66ae2de_c.jpg
hare krishna tour guide. by Ríco, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
@Ricon mooie plaat! sterke gezichts uitdrukking

Hier nog een foto van mij
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3752/9761397391_b4666f0294_c.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Davy1982 op 15-09-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Davy: Keurig belicht wel net portretje :) Krap gekaderd maar werkt best hier.
@Ricon: Heel mooi persoon om een mooi portret van te maken maar die mensen in de voorgrond voegen hier niet echt wat toe, en had ik liever niet erbij op gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Thanks hypz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41
Ik vind de belichting juist niet zo geheel geslaagd; het vlakt het gezicht nogal uit. Verder mooi, hele verbetering tov de foto die je vorige maand van haar (?) plaatste.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsauce
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 20:10
Dit is de eerste keer dat ik dit forum bezoek en er zitten echt schitterende foto's bij. Aangezien jullie goed feedback geven wil ik een van me mooiste foto's van de vakantie in India laten zien. Ik fotografeer op dit moment met een Canon 500D 50mm f1.8 en een 18-200mm f3.5. Er komt binnenkort een Canon 6D aan, maar dat voor later.

Red Fort/Agra fort.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ZEk04M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
1e reactie: had die arm rechts er ook nog even afgehaald. Verder een leuk koppel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:13
@Dipsauce: graag ook commentaar leveren op je voorgangers (jij vindt het ook fijn om commentaar te krijgen namelijk). En een plaatje van maximaal 800pixels breedte hier plaatsen (met een linkje naar het origineel als je wilt).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Die arm had ik niet eens gezien nog. Ik vind het best mooi gekozen zo de compositie, jammer is wel dat de lucht zo overbelicht is, en de scherpte valt wat tegen, of misschien komt door lens die gebruikt is 18-200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

@ Ricon, interessante plaat, vind net als Hypz dat de omliggende mensen een beetje storen maar ook dat de omgeving/achtergrond wel een beetje lichter mag.

@ Davy, Wat voor licht heb je gebruikt? De highlight in de ogen is perfect vierkant dus ik gok een raam (of een softbox met veel power)? Ik zou dan de volgende keer de persoon onder een kleine hoek zetten zodat er wel wat schaduw in het gezicht valt.

@dipsauce, het blaadje helemaal bovenin mag wel weg wat mij betreft. Tevens de arm rechts zoals eerder vermeld. Hierboven zie ik iets over de scherpte, misschien in lightroom wat sharpening toepassen? Verder goeie plaat! Mooie locatie goede kleuren en leuke mensen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EEu7r8WghoHyxMBvzahB8MW6/full.jpg
Achteraf helaas pas gezien dat er een klein stukje hempje te zien is, deze ga ik nog weg proberen te halen. En de gebruikte lens is inmiddels opgestuurd omdat die constant tegenvalt qua scherpte.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Dat hemdje vind ik minder storend dan de vloer met pvc buis en stopcontact en het feit dat de voeten ongelukkig worden afgesneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

hypz schreef op maandag 23 september 2013 @ 04:49:
Dat hemdje vind ik minder storend dan de vloer met pvc buis en stopcontact en het feit dat de voeten ongelukkig worden afgesneden :)
Hoe zou jij de foto afsnijden? Ik denk dat ik ongeveer 9-10 cm laars heb afgesneden, dit om de vloer al wat minder prominent in beeld te hebben. Hoger afsnijden, of lager en meer shoppen?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Shoppen. Is erg makkelijk te doen bij deze foto !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsauce
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 20:10
@ hypz: Klopt de scherpte valt idd wat tegen. Denk idd dat het aan de lens ligt, of aan me instellingen. Even bij de recht van de foto's kijken.

@ the Mod Man: Het blaadje had ik niet eens gezien haha. Maar die zal ik weg halen. Verder is alles eigelijk wel gezegd over de vrouw en het stopcontact. Verder vind ik de schaduw rechts niet zo mooi, misschien wat meer uitlichten? Of meerdere lichten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@ the mod man: is die lens niet scherp genoeg, of ligt de focus verkeerd? Lijkt eerder dat tweede te zijn namelijk

@Dipsauce: de afbeelding lijkt iets naar rechts te hellen, klopt dat? Leuke foto verder!

Afgelopen zomervakantie naar Warschau geweest, deze veteraan zat op een bankje voor het herdenkingsmuseum voor WO2:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/303g2vb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

@ Ricon: jammer van alles om het onderwerp heen, tikkeltje donker ook. Als de achtergrond / omgeving mooier had geweest had dit een veel sterker portret geworden.

@Davy: Netjes uitegevoerd, maar het blokje in de ogen vind ik jammer en vooral de mond vind ik storend. (uitdrukkingsloos, dat speekseldraadje aan de onderlip...)

@Dipsauce: Geen verkeerd straatportrait, maar de achtergrond staat een beetje "gemiddeld" los van de voorgrond. Ook lijkt de kleurbalans hier niet helemaal in orde. Ik zou de achtergrond of minder scherp of juist met meer scherpteverloop willen zien. Daar doen je alleen in de post waarschijnlijk niets meer aan. Zoals ik het hier uit de kleinere versie zie, had ik de scherpte ook nog iets breder willen zien of anders verder naar achteren. Het bankje rechts is helemaal scherp, maar de armbanden links niet helemaal.

@ Mod man: Ach, dat hempje, tja. Ik vind de schaduw rechts eigenlijk afleidender. Ligt het aan mij of deze gelinkte afbeelding, of ligt de scherpte niet echt op de ogen? De poze komt eigenlijk ook niet helemaal over, net niet "organisch" genoeg eigenlijk. Wat is dat drukknoopje bij het horloge?

@Tobiasvs: Mooi protrait, jammer dat je niet ziet waar de lokatie is, deze tekst erbij helpt wel natuurlijk. Aan de andere kant kan ik weinig over de plaat opmerken. Lekker dik contrast, goede kleurtjes, misschien een beetje veel vignettering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Tobias: Vind het best een mooi plaatje zo :) niet veel op aan te merken !

[ Voor 83% gewijzigd door hypz op 10-10-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
hypz schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:31:
Twijfel twijfel, vind het wel vet aan de ene kant maar ben benieuwd wat aderen er van vinden.
Deze foto heeft zeker potentie, maar in de bewerking lijkt er iets te zijn misgegaan, als ik kijk naar het verschil in de kleur van de huid en zelfs het oog, links vs rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ziet er inderdaad gaaf uit (licht en compositie), maar er zijn nog wat details die beter kunnen. Inderdaad de verschillende kleuren irissen, en de haren bij de mond. Licht is wel erg aangenaam, hoe heb je dat gedaan?

[ Voor 5% gewijzigd door inquestos op 23-09-2013 23:13 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Mooie foto, wellicht net iets te licht, maar dat kan ook door mijn slecht laptop scherm komen. Jammer dat de foto zoveel ruis bevat. Ander puntje is: die haarlok voor haar neus is prima zo, maar 2 twee kleine voor haar linkeroog storen mij dan weer een beetje.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik vind em niet te licht, maar er zijn wel wat andere dingen die het geen "fijne" foto maken. De losse haren overal, vooral over de details zijn storend, de blik is erg leeg (te mede omdat er iets voor het oog zit), de mond is niet lekker van vorm en niet "natuurlijk univorm" van kleur. De hoek op het gezicht is ook wat vreemd, het geeft het geheel geen cleane natuurlijke look. De hals is ook extreem non-symetrisch hier. Het oor rechts lijkt bijzonder ver naar achter te liggen met dat scherpe losse plukje haar ervoor.

Er is een hoop wél goed aan de foto en techniek, maar ik zou deze toch nog even overnieuw doen wat rechter van voren en een andere blik. Het model had je hier veel meer kunnen geven denk ik. Als je deze in een goede hoek maakt met een rake blik, dan heb je hier een hotshot te pakken denk ik zo!

• hypz
Bedankt, hoop reacties. Precies wat ik zelf ook had eigenlijk. Hij is wel gaaf maar het is het toch net niet helemaal dat het echt top is.

Het was eigenlijk ook een foto van een shoot van een paar maanden terug. Ik was wat mijn disk aan het opruimen door onnodige raw files weg te gooien dus ik liep nog eens door de foto's heen en kwam ik deze tegen die ik niet gebruikt had. Ene kant heeft hij wel wat gaafs maar aan de andere kant is het toch net niet.

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@djunicron: vignet zit er maar heel lichtjes overheen, dat donkere aan de randen is een schaduw van (als ik het me goed herinner) een regenpijp. Was in ieder geval niet mooi weg te werken met een gegradueerd filter in LR, dus heb het maar laten zitten.

@Hypz: Gaaf, strak gefocussed ook! Die kleurtjes doen het bij mij net niet, maar ik zie zeker de mogelijkheid tot over-the-top bewerken. Vanaf links meer paars erin, belichting een ieniemieniebeetje naar beneden bijschroeven en een vintage contrastcurve-aanpassing (iets van je absolute zwartpunt lichter maken, dus zwart wordt grijs) zou volgens mij niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Nog een van mij weer, vorige was ook van mij maar moet kunnen na een weekje weer een toch :), jammer dat er niet zoveel gepost word hier :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5449/10004795616_5a19be8750_c.jpg
IMG_9856 by Alex de Groot, on Flickr

Was leuk geweest als jongetje echt naar achter keek dat je z'n ogen ziet, maar desalniettemin vond ik het toch nog een mooie foto wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
hypz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:02:
Was leuk geweest als jongetje echt naar achter keek dat je z'n ogen ziet, maar desalniettemin vond ik het toch nog een mooie foto wel.
Deze keer ben ik het helaas niet met je eens. Je hebt wel gelijk, dat hier te weinig gepost wordt, maar jouw foto zou ik zelf hier niet plaatsen. Keek het jongetje in de lens, dan misschien, maar nu zie ik er niets in wat de aandacht langer vast zou kunnen houden. Volgende keer beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the mod man: Leuke spontane foto, maar volgens mij ligt de scherpte niet helemaal lekker.

@tobiasvs: Mooi! Ik had 'm graag groter willen bekijken. Het enige dat me stoort is de donkerte aan de linker kant.

@hypz: Uw plaatjes zijn kapoet.

Mijn foto is alweer een oudje eigenlijk, een vriend vroeg of ik een leuke foto van 'm wou maken. Dit is de leukste uit de serie, aangezien de rest een beetje akward zijn :P
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5489/10137671153_4bd4d4abe2_z.jpg
Portrait of a man by Woutoud, on Flickr

Achteraf gezien had ik toch een iets kleiner diafragma moeten pakken, want ik heb nu aardig wat CA moeten wegwerken en z'n voeten en handen zijn niet scherp.
Bewerking heb ik gedaan met Lightroom en Color Efex Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge

Bonbridge

35-85

@ Tobiasvs, Ik vind het wel een toffe foto, alleen zou ik de zwarte vignitting aan de zijkanten wegwerken.
@ Hypz, Beide foto's werken bij mij niet helaas.
@ Woutoud, Moeten de armen en benen scherp zijn dan? Ik vind hem prima zo hoor. Prettige toning, ik zou hem verder zo laten. Ik vind alleen zijn houding niet zo.

Hier eentje van mij. Helaas is de voorste dame niet scherp, desalniettemin vond ik hem zelf wel tof, een setting die je nooit zo tegenkomt. Een Chinees dames elftal die door de stad moest lopen om hun trainingsveld te bereiken.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3705/10156661624_cc5b1a7770_z.jpg
Urban Football by MG Photography., on Flickr

Late edit (extra foto toegevoegd ):

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8278/10167476986_81ee1dfc9b_z.jpg
Chinese Farmer by MG Photography., on Flickr

[ Voor 16% gewijzigd door Bonbridge op 10-10-2013 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Bonbridge: 1e is vooral interessant door het aparte beeld van zo'n vrouwen voetbal team dat door de stad sjokt :), 2e vind ik echt top, echt mooie plaat. Kleuren ook heerlijk wel. Mijn foto's doen het inderdaad niet ik had mijn flickr stream op de schop gegooid.. ff niet aan denkend dat alle forum linkjes niet meer werken dan.

@woutoud: Prettige toning wel idd, niet heel bijzonder maar ook niet veel op aan te merken :)

Hier een van mij weer:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2848/10175534015_8a9873cc07_c.jpg
IMG_0058 by Alex de Groot, on Flickr

*** Edit:
Nog eentje
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7452/10195903545_d102ca359f_b.jpg
IMG_0066_3 by Alex de Groot, on Flickr

[ Voor 17% gewijzigd door hypz op 11-10-2013 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 21:36
@Woutoud, mooie bewerking met fijne kleuren, persoonlijk zou ik net een tikkeltje meer contrast gebruiken.
@bonbridge, eerste foto is inderdaad een zeldzame shot, alleen jammer dat het voorste meisje niet scherp is. Maar het zal wel vlug reageren zijn geweest toen je het zag.
Jammer dat de os(?) op de foto ook niet scherp is, maar dat krijg je heel vlug op f1.2
@hypz, Mooi licht, ik vind dit soort opstellingen zeer mooi. Ik vind wel dat de jongedame te ver naar rechts zit in de foto, en daardoor ontstaat er een hoop lege ruimte aan de linkerkant. Ze verdwijnt een beetje in de foto.

En hier een iets oudere foto die ik met een analoge camera en een 50mm heb gemaakt, film is Kodak Portra 400 en de foto is eigenlijk niet bewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7212/7307710878_f92e90baea_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Bonbridge: prachtige platen hoor, jammer dat de voorste dame en de dame met de bal niet beiden scherp zijn. Die tweede is ook heel mooi, fraaie compositie, waarbij de heuvels ook meewerken en niet door de boer heenlopen.

@hypz: wel mooi belicht. Leuning stoort wel wat, misschien een halve meter meer naar links moeten staan, al is dat zo lastig in te schatten.

@immortalSoul: doet me wat minder. Ik zie eigenlijk niet waar ze mee bezig is; en voor mij is de foto dan gelijk afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
It's been a long time...
Bonbridge: fijne kleurtjes, mooie plaat.
ChrisLNFF: mooi moment, lekker snapshot achtig!
Modman: ontspannen look. Jammer dat de scherpte niet helemaal lekker ligt...
Hypz: goed bezig! toffe platen. Ik denk dat je model zich nog wel wat gemakkelijker moet voelen. Ze kijkt wat angstig...
Immortalsoul: ben het met inquestos eens. Te korrelig voor de plaat imho.

High fashion met Joy:
Afbeeldingslocatie: http://parlevlietfotografie.nl/pictures/Fashion/Joy/MP5D8924c.JPG
meer van deze shoot op mijn site

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie plaat, maar ik vind 'm wat krap aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Yup, mee eens. Mooi model (die ook wel lijkt te kunnen poseren) en goede kleding, maar erg krap bovenin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ai, die plaat had inderdaad een stuk langer moeten zijn. Dit als portret met het model midden op de onderste 1/3e met een lang strekkend vlak beton erboven had een pareltje geweest.

Niet dat het dat nu niet is, er is veel wél goed aan deze plaat, maar dat had het lekkerder doen kijken! (Plus het had erg veel voor het contrast gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:47
Hypz: 2e plaat is erg netjes, de focus op de ogen is super!
ImmortalSoul: Een leuk plaatje, maar kan mijn aandacht niet lang vasthouden..
Parle: Interessante setting en kleuren, alleen de crop is een beetje te klein.

Deze een paar weken geleden geschoten, de focus is niet helemaal lekker, misschien toch nog de iso iets verder omhoog moeten schroeven en voor een snellere sluitertijd moeten gaan... keuzes zijn altijd lastig als je snel moet beslissen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7312/10023717446_d0552d2089_z.jpg
Bam Margera in Reykjavik II by Dennis Sla, on Flickr

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tja, het is dat het een bekend figuur is en z'n aankleding apart is, maar de foto zelf is niet bepaald om over naar huis te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

@hypz: Erg mooie foto's, lekker toning, fijne sfeer, als ik dan 1 puntje van kritiek mag geven, bij de eerste foto vind ik het licht bovenaan te veel aanwezig, misschien dat iets meer croppen van de bovenkant dat oplost.

@ImmortalSoul: Deze foto vind ik persoonlijk een te hoog snapshot gehalte hebben, ik zou het model eerder naar links (voor de kijker rechts) laten kijken en het geheel ietjes croppen.

@Parle85: Zoals anderen ook al zeggen, te krap bovenaan. Verder nette plaat.Heel misschien nog iets te centraal maar dat is mierenn**ken.

@Dennis_sla: Ik vind de foto niet echt in dit topic thuis horen.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5537/10429564063_62f1fe57e8_z.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Laatst online: 11-08 19:34
De verschillende zwart tinten vind ik leuk, hij lijkt wel als een borstbeeld in de foto te zweven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

kleine reminder:
mocht iemand zich nog aan willen melden voor de oktober meet (met wandeling) dat kan hier->
Wandel en fotografie meeting (26-10-'13)"

@tobiasvs mooie foto, alleen oogt de rest van het bankje een beetje leeg.
@Woutoud misschien kan je de highlights wat verminderen, ik vind de huidskleur bij de armen nog erg flets
@Bonbridge, jammer dat het voorste meisje niet helemaal scherp is, maar goed. verder lijkt het alsof het linker meisje een gloed heeft, heb je iets met een brush gedaan om de achtergrond te verzachten?
de 2e foto doet mij niet zoveel
@hypz die eerste foto vind ik echt heel erg goed geslaagd, ook de toning. niets meer aan doen.
de 2e lijkt het haar aan de linkerkant niet goed scherp te zijn. is dat expres of komt het gewoon door DOF?
@Dennis_sla niet mooi, het lijkt ook alsof je met een vinger voor de lens zit.
@Gutteguttegut ik herken meteen jouw stijl van fotograferen. het is apart, wel erg "gemaakt" maar tog heeft het wat. ander puntje, (maar dat ligt meer aan mij ) is dat ik eerst niet zag dat er ook kleding op de foto staat, op mn verbeterde laptop lcd zag ik alleen zwart. pas toen ik m kantelde kwam het tevoorschijn :P

deze foto heb ik bij familie geschoten. dit jonge meisje lag op een stoel en ik heb gewoon mn camera gepakt en wat verschillende foto's gemaakt. qua scherpte helaas niet optimaal. ik denk door misfocus. maar ik vind het geen breekpunt.Uit een serie vond ik zelf het beste, maar ik kan niet kiezen tussen ZW en kleur
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1190476.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1190476-bewerkt.JPG

nou vooruit dan maar een 2e foto. veel nabewerking gedaan met brushes om het licht wat dramatischer te laten lijken
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1190467-bewerkt.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 24-10-2013 18:09 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@hypz: Was ik maar jonger, veel jonger... De schaduw rechts, c.q. achter je model, had iets opgelicht kunnen zijn, maar vooral de tweede foto is erg pakkend.

@Gutteguttegut: Best een bijzonder portret, waar het vele zwart fuctioneel en passend lijkt. De scherpte lijkt niet helemaal op de ogen te liggen en ik ben geen fan van de flitsreflecties (ringflitser?) in de ogen, maar er blijft genoeg over om langer naar je foto te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het zwart loopt inderdaad een beetje dicht op bepaalde monitoren zie ik.
De foto's worden gemaakt met een 40D icm Samyang 8mm fisheye en een ringflits adapter voor op mn Sigma EF-500 DG ST.
Binnenkort meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge

Bonbridge

35-85

@ Guttegut, Tof hoor. De kleding zag ik in eerste instantie ook niet. Ik zou die toch wel iets lichter maken, dat maakt de foto toch nog een stuk toffer.
@mrc4, Scherpte stoort een beetje ja, de belichting vind ik wel fijn, maar de compo vind ik persoonlijk dan wel wat onhandig.

Jou opmerking over mijn foto: Ik heb de foto bijna niet bewerkt, dus ook geen brush ergens overheen gehaald. Die achtergrond is 100% het effect van de 85 f/1.2 wijd open.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7446/10456687853_83729a487d_z.jpg
Memories by MG Photography., on Flickr

[ Voor 13% gewijzigd door Bonbridge op 24-10-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 17:01

Deathchant

Don't intend. Do!

schitterende foto bonbridge! Ook een interessante uitsnede van je originele foto.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Bonbridge schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:48:
Jou opmerking over mijn foto: Ik heb de foto bijna niet bewerkt, dus ook geen brush ergens overheen gehaald. Die achtergrond is 100% het effect van de 85 f/1.2 wijd open.
nu ik beter kijk zie ik inderdaad dat het gewoon de achtergrond is die precies langs de randen wat lichter is.
deze foto doet mij denken aan een eerdere foto van jou die het tot hotshot geschopt heeft ;)
zie Bonbridge in "Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6"

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Precies, ik had ook al een vermoeden dat dit een andere uitsnede was van een eerdere foto. Nog steeds prima en het wordt eigenlijk ook een andere foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
ja, herkende hem ook al. Zelfde (serie/soort) foto's plaatsen gaat niet ongemerkt hoor :P
Universal Creations schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:08:
Precies, ik had ook al een vermoeden dat dit een andere uitsnede was van een eerdere foto. Nog steeds prima en het wordt eigenlijk ook een andere foto.
true enough, maar het is geen uitsnede, want op de eerdere heeft ie de pet niet in z'n hand :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik had niet eens door dat het een uitsnede was, ik dacht dat ie heel de foto al een keer had gebruikt :P

edit:
Ow, het is geen uitsnede, gewoon een andere foto. Maar toch :+

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 24-10-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zoals hahn's ondertitel zegt: the devil is in the details ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

@mrc4nl Ik vind van je eerste foto de kleuren versie beter overkomen, misschien als je de zw versie wat contrastrijker maakt dat daar nog meer uit komt, maar zo ga ik voor kleur.
Je tweede foto pakt het al een stuk beter uit bijvoorbeeld :)

@Bonbridge Erg mooie foto, de toning past perfect bij het onderwerp en de sfeer.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3802/10564178676_38df513cc7_z.jpg

Pagina: 1 ... 50 ... 65 Laatste