Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter

De wandelroute is bij de Heiligenbergerbeek

hier staat alles wat je moet weten voor morgen.
Wie?
iedereen die in dit lijstje staat:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Wat?
Een wandelroute van 13-15 kilometer door het bos en bet een beetje geluk ook nog een stuk open heide.
halverwege is er een pauze bij een café/restaurantje om even bij te kletsen en op kracht te komen voor de terugweg ;)
Waar?
In de titel stond al Heiligenbergerbeek, maar de start is op de P+R van Amersfoort (afslag 6)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GP0cz938ADgZsvOPvKLCVag1/full.png
linkje naar plaats: https://maps.google.com/m....001903,0.004823&t=h&z=19
Wanneer?
Op 26 oktober 2013 om 13:00 verzamelen op de parkeerplaats.

vragen? ik ben te bereiken op het 06 nummer
Members only:

bellen smsen whatsappen maakt niet uit :)

[ Voor 255% gewijzigd door mrc4nl op 25-10-2013 23:08 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Groningen 8)

Ik woon in Drachten (zuidoosten van Friesland, woont WaldPyk ook trouwens :P ) en ik kan opzich met de bus of trein wel ergens heen :)

Lijkt me wel vet om meerdere tweakers te ontmoeten, hopelijk slaan ze mij niet inelkaar ivm. mijn gedrag op het forum zo hier en daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 23:02

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Ik ben ook wel voor een meet, maar met alle respect heb ik niet zo'n zin helemaal naar een uithoek van Nederland te moeten OF er moet echt iets staan wat je nergens anders in Nederland kan vinden. Ik bedoel, we zouden ook naar de Veluwe kunnen, dat is ook een heel natuurgebied en ligt ten minste nog wel een beetje bij de bewoonde wereld ( O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hoewel ik in Groningen woon is een "natuur" meet een beter idee om wat centraler aan te pakken. De veluwe lijkt mij ook meer geschikt. Beetje rond Utrecht bijvoorbeeld is een optie :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:28
Veluwe is behoorlijk centraal. Er is ooit weleens een veluwe-meeting geweest: Meeting Hoge Veluwe (Eind Juli)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 10:23
Ik ben voor. Locatie moet dan wel Hong Kong, China of Zuid Korea zijn, want daar zit ik grootste deel van oktober :+.

Mocht het na 28 oktober zijn, dan ben ik indien mogelijk van de partij, mits het beetje centraal plaatsvindt :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Als het bijvoorbeeld in Drenthe is inderdaad dan dikke kans dat ik er bij ben omdat dat mooi in de buurt is. Wil zelf niet een eind reizen namelijk i.v.m. jong gezin thuis enzo dan scheelt het als ik niet ook nog veel reistijd kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb grote voorkeur voor Veluwe wat betreft afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ook voor de Veluwe. Kijken of we het deze keer wel gaan halen zonder kots in de auto

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 00:50
Veluwe is absoluut nog een optie, maar in het wildpark niet meer (voor mij). Het park waar we toen zijn geweest is nog open tot 27 oktober. Let op, dat was toen in combinatie met een roofvogelshow en in verband met laag seizoen is dat nog maar op 4 dagen (5 18 21 25 oktober).

Buiten het park is natuurlijk van alles mogelijk en wil ik best een handje helpen met de opzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Moby schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:44:
Ik ook voor de Veluwe. Kijken of we het deze keer wel gaan halen zonder kots in de auto
Ja ik had zoiets begrepen van de vorige meet dat je halverwege bent omgekeerd en niet kon komenHet zou natuurlijk wel zo leuk zijn voor degenen die de vorige keer niet aanwezig konden zijn, dat kunnen goedmaken.

Over de locatie ben ik nog niet helemaal uit. De Veluwe is groot, ik ben er niet bekend, en weet niet hoe goed het bereikbaar is met OV. Het weer is ook moeilijk te voorspellen. ik neem aan dat niemand zin heeft om de hele dag in de regen te staan, daar is nu eenmaal kans op in de herfst. Aan de andere kant kan ook erg mooi zijn met de vele kleuren en laagstaande zon (gaat wel voeg onder!)

Omdat het geen officiële meet is hoeft het niet per se in het midden van nederland.
De Gasterse duinen en Drentsche AA zijn wel plekken die ik goed weet.Het is een mooi en divers gebied, met wilde konijnen in overvloed en een hert als je geluk hebt. ik heb er ooit een testcase gemaakt( t zijn niet de beste foto's O-) ) ->[Testcase]Gasterse duinen
Het is natuurlijk wel zo leuk als het voor iedereen toegankelijk is, meer zielen meer vreugd.
Toch zit ik te kijken naar alternatieven, er zijn naast de veluwe vast nog meer interesante plekken.Het enige gebied waar ik veel ben geweest (naast de drentsche aa) is het groene hart, denk met name aan de Meije en Reeuwijk.

Het hoeft uiteraard niet een plek te zijn die ik goed ken, maar het punt is dat ik ook geen aanbeveling kan doen omdat ik er niets van weet :P Dat maakt het organiseren van mijn kant een stukje lastiger

Het idee van de veluwe zou kunnen al ik ben er zelf niet zon voorstander van.Dan zoek ik liever een centrale plek waar nog niet eerder een meet is geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 27-09-2013 21:48 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 22:19
Maakt mij niet uit, waar en wanneer, denk dat ik wel een gaatje kan maken.
En een stukje autorijden is altijd leuk.

• hypz
  • Laatst online: 13-05 12:13
Of gewoon in Groningen centrum een kleine meet met mensen uit regio noord en dan straat portretten gaan maken :p Ik weet altijd echt bij god niet wat ik in de natuur / bos moet fotograferen haah :/ tekortkoming van mijzelf waarschijnlijk ;)

[ Voor 37% gewijzigd door hypz op 28-09-2013 00:48 ]

• Rubencs
@Hypz, bij een meet kan je ook zat zeer intressante portretten maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

hypz schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 00:47:
Of gewoon in Groningen centrum een kleine meet met mensen uit regio noord en dan straat portretten gaan maken :p Ik weet altijd echt bij god niet wat ik in de natuur / bos moet fotograferen haah :/ tekortkoming van mijzelf waarschijnlijk ;)
Bloemen/Bomen/Allerlei lopende of vliegende beesten/wormen/slakken/enz... enz... :P

Indien het op de Veluwe is dan kan ik eventueel mee, maar sinds ik Assen al een $%)$%^_)#$ eind rijden vind zie ik het totaal niet zitten om NOG verder dan dat te reizen voor een meeting, sorry! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nero355 schreef op maandag 30 september 2013 @ 01:20:
[...]

Bloemen/Bomen/Allerlei lopende of vliegende beesten/wormen/slakken/enz... enz... :P

Indien het op de Veluwe is dan kan ik eventueel mee, maar sinds ik Assen al een $%)$%^_)#$ eind rijden vind zie ik het totaal niet zitten om NOG verder dan dat te reizen voor een meeting, sorry! :)
Geheel eens dat Groningen niet een centrale plek is, maar het stukje Assen-Groningen is dusdanig klein dat dat echt niet het probleem meer mag zijn.

Anyway, de TS moet zelf even kijken wat hij wilt en concreet een plan maken zodat mensen zich daar op kunnen inschrijven :).
Ergens centraal zal de opkomst wat groter zijn vermoed ik, ergens in Groningen heb je meer een mini-meet. Maar dat laatste kan je misschien sowieso wel een keer doen en gewoon via DM even met elkaar afspreken. Ik zou dus ergens wat centraler doen, maar de keus is aan de TS uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Nomad schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:59:
[...]

Geheel eens dat Groningen niet een centrale plek is, maar het stukje Assen-Groningen is dusdanig klein dat dat echt niet het probleem meer mag zijn.

Anyway, de TS moet zelf even kijken wat hij wilt en concreet een plan maken zodat mensen zich daar op kunnen inschrijven :).
Ergens centraal zal de opkomst wat groter zijn vermoed ik, ergens in Groningen heb je meer een mini-meet. Maar dat laatste kan je misschien sowieso wel een keer doen en gewoon via DM even met elkaar afspreken. Ik zou dus ergens wat centraler doen, maar de keus is aan de TS uiteraard :)
ik weet dus nog niet helemaal wat de opzet wordt, een mini meet in het noorden of een centrale meet ergens in het midden van nederland.

in beide gevallen zijn is er meer animo nodig
Members only:

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Helaas een nee voor mij, in oktober wordt ik voor de tweede keer vader dus dan is het tijdstechnisch allemaal niet haalbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Er is ook wel eens een natuurmeet ergens een stuk die kant op geweest. Ik weet het zeker, want ik was er bij, maar waar het precies was? Voor mij (i.e. vanuit Zuid-Holland gezien) voorbij de flevopolder.

Ver? Ach, definieer ver. Ik stuur regelmatig even voor mijn werk naar Groningen en terug doe ik dan vrolijk op dezelfde dag. Als het twee dagen wordt, dan pak ik toch wel even een hotelletje, maar dat zal niet veel mensen verbazen. Kortom 200 km voor een meet, wat mij betreft goed te doen.

Mijn grootste punt zal vooral zijn of ik het rond kan breien met andere verantwoordelijkheden. In dat opzicht is op tijd plannen ook altijd erg handig! (Anders gezegd: Bedenk niet op 16 oktober dat je een meet wilt op 19 of 20 oktober. Dikke kans dat ik dan ondertussen andere plannen heb. Daar zal ik trouwens waarschijnlijk geen uitzondering in zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, Volgens mij is het ook minimaal twee-drie jaar geweest voor de meet die jij aanhaalt.
Het was in de tijd dat Blue-eyes nog actief was op het forum. Wellicht dat jij je die nog weet te herinneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Pfff, dat zegt mij dan heel weinig. De eerste meeting waar ik bij was, was de Utrecht meeting (11-7-2009). Maar ik kan wel eens zoeken voor je.

Edit: gevonden: Fotografiemeet 16-02-2008 Nationaal Park de Hoge Veluwe

[ Voor 25% gewijzigd door Universal Creations op 30-09-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 22:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmm....ik ga woensdag naar Schotland, dus voor de 15e kan ik niet. Als het daarna is, dan wel. @UC, kan ik dan weer met jou meerijden? :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Uiteraard kan dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:40
Ik ben ook wel weer in voor een meet! Centraal heeft de voorkeur, maar mochten er mensen willen douwtrappen in de ardennen...? :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Veluwe of iets anders centraal (of in het westen :P ) ben ik voor!

Maar voor de Ardennen maak ik wel een uitzondering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

citruspers schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:50:
Ik ben ook wel weer in voor een meet! Centraal heeft de voorkeur, maar mochten er mensen willen douwtrappen in de ardennen...? :+
Als je niet misselijk wordt... :+

/Serieus : Doe maar lekker een dagje Centraal Nederland of wat lager, zodat het leuk blijft voor onze Belgische Tweakers :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:20
citruspers schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:50:
Was er gezellig, maar van dat douwtrappen is weinig gekomen meen ik mij te herinneren :)

Edit:
Locatie maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, maar ik werk onregelmatige diensten dus het zal afhangen van de data of ik kom of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door pickboy op 01-10-2013 04:09 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ardennen...ik woon in Z-Limburg, dus dat zou eens een leuke afwisseling zijn voor mij. Hoef ik niet elke keer van zo ver te komen :D

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 176826 schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:03:
Nee, Volgens mij is het ook minimaal twee-drie jaar geweest voor de meet die jij aanhaalt.
Het was in de tijd dat Blue-eyes nog actief was op het forum. Wellicht dat jij je die nog weet te herinneren?
Iedereen herkent Blue-eyes als je haar ooit op een meeting gezien hebt...ze is onvergetelijk :).
Al enkele jaren hier niet meer gezien, die meet was inderdaad in 2010 of 2009 schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nomad: Pas op, als je dat te hard roept, worden we zometeen nog naar het oudenlullen topic verbannen :) Maar inderdaad Blue-eyes vergeet je niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Het wordt tijd dat ik een definitieve plek uitzoek,zodat er een datum kan geprikt worden.

Mijn voorstel:Een wandelroute van 15 a 20 kilometer in het groene hart.
Met uitgestrekte weilanden,veel water en bomen langs de kant.

langs de route:

1.Demeije
2.Nieuwkoopse plassen
3.Molenviergang (Aarlanderveen)

De herfst is al begonnen, ik weet niet hoe leuk de flora/fauna over een paar weken daar uitziet.
Maar het is in ieder geval wat origineler dan de veluwe :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik vind het prima. 1h15 ongeveer rijden vanaf mij is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Er hebben zich genoeg mensen aangemeld voor een centrale meet. Hij gaat er komen :)
aanmelden kan hieronder (klikken op plaatje)
Members only:

[ Voor 38% gewijzigd door mrc4nl op 02-10-2013 20:32 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Laatst online: 02-06 14:07
Ik heb mij ook aangemeld, ik ben hier niet zo actief dat jullie mij kennen, maar het lijkt mij wel erg leuk om wat te leren en van anderen te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 16:42
Ook maar aangemeld, de vorige meeting in de dierentuin was erg leuk.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

mrc4nl pas je TS even aan, dan doe ik een titelchange voor je. Je meetingmanager zoals die nu staat is lastig te vinden in een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Helaas, het lijkt me heel leuk om jullie allemaal weer eens te zien maar ik ga het niet redden dit keer. Heel veel plezier in ieder geval!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
"Mijn voorstel:Een wandelroute van 15 a 20 kilometer in het groene hart."

Zoals een wethouder in Vlaardingen zei naar aanleiding van een vraag:
Dacht het niet.
Mijn reden: de afstand van 15 tot 20 km is voor mij niet verstanding/haalbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Rubencs op 03-10-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Tja het is geen dierentuin waar alles dicht op elkaar staat. Wil je de natuur in dan moet je wel bereid zijn om een stukje te wandelen. 10 kilometer is toch wel minimaal. Een wandelingetje van een half uurtje is immers ook niet leuk. Als je naar een meeting gaat vind ik wel dat je dan 3 a 4 uurtjes er vooruit mag trekken (met pauze/restaurant erbij) eventueel kan ik de route reduceren tot 10 kilometer ten koste van de molenviergang.

de 2 (voorgestelde) routes staan in de topicstart nu

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij zit je bij allebei de routes al bijna vast aan een stop bij de Hollandsche boerderij. Dat is tegenwoordig de enige stop die je over hebt in de mije. (Inderdaad, ik woon ongeveer om de hoek.)

Alleen moet ik wel heel goed nadenken of ik kom. Ik heb niet van die supersterke knieën, dus dit soort grappen doe ik alleen als ik een goede dag heb. (en ik de volgende dag in kan storten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Afstand vind ik prima. Daarnaast kunnen we zo nu en dan stops inbouwen om wat te fotograferen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:52
Ik vind het allemaal goed. Zou ik met iemand mogen meerijden? Mag nog steeds niet rijden!!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
Waar woon je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
psst dat staat in zn profiel

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
15 personen hebben aangegeven dat ze een centrale meet leuk lijkt maar ik zie nog maar 7 aanmeldingen.
dat kan beter :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kijk wel hoe en wanneer en besluit dus echt pas een paar dagen en waarschijnlijk pas een paar uur voor de meet of ik kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 176826 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:29:
Ik kijk wel hoe en wanneer en besluit dus echt pas een paar dagen en waarschijnlijk pas een paar uur voor de meet of ik kom.
^^ What he said :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nero (en de TS): Reden is niet zo zeer "past het in mijn schema" maar vooral dus doet mijn bewegingsapparaat zodanig dat ik denk dat ik het "overleef".

Nee, ik verwacht niet dat ik er dood bij neer val, maar mijn knieën zijn niet uit het beste productiejaar, dus een lange wandeling als dit is voor mij gewoon een activiteit waarbij ik serieus moet afwegen of ik wel of niet mee ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Zoals het nu lijkt, zijn op de 26e de meeste aanmeldingen. Met slechts Één plaatsje meer nog te weinig voor een echte meerderheid. Maar mocht het komende week niet veranderen staat de datum vast
Mini meet of niet hij komt er iig :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-05 13:58
Het lijkt mij weer gezellig, tot nu toe aan heel veel meets mee gedaan.
Ik heb alleen nog wel vervoer nodig vanuit Zoetermeer, dus als er iemand langs komt graag!

Ik stel voor om wel tijdens een van de twee goudenuurtjes te gaan. (dus zonsopkomst of zonsondergang). Dat geeft toch weer een bepaalde magie aan zo'n plat landschap en zeker aan de windmolens!

Trouwens qua lopen maakt het mij niet uit, ben gewend om 30km te lopen met bepakking :)

[ Voor 11% gewijzigd door Servertje op 09-10-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Servertje schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:51:
Het lijkt mij weer gezellig, tot nu toe aan heel veel meets mee gedaan.
Ik heb alleen nog wel vervoer nodig vanuit Zoetermeer, dus als er iemand langs komt graag!

Ik stel voor om wel tijdens een van de twee goudenuurtjes te gaan. (dus zonsopkomst of zonsondergang). Dat geeft toch weer een bepaalde magie aan zo'n plat landschap en zeker aan de windmolens!

Trouwens qua lopen maakt het mij niet uit, ben gewend om 30km te lopen met bepakking :)
dat zal zonsondergang worden. Niet iedereen heeft zin om vroeg op te staan ;)
zeker als er nog 2 uur moet worden gereisd.

In dat opzicht is het (misschien) handig om de molens misschien als laatste te bezichtigen als de zon al aan het ondergaan is. Zo blijft er meer daglicht over voor de weilanden/plassen.De calculator zet de tijd van zonsondergang op 18:19, dan zou ik zeggen om 14:00 uur verzamelen voor start wandeling.

na afloop van de wandeling staat het dan vrij om zelf iets te doen, wachten tot de zonsondergang over is of je zoekt een restaurant of iets dergelijks op om wat te eten :)

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 09-10-2013 20:06 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
Het is nog even koffiedik kijken maar bij deze alvast een linkje met de weersvoorspelling voor die dag.
http://www.accuweather.co...90/october-weather/251490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:48
Oh, leuk, is er al een datum geprikt?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Nog niet. Maar dit weekend zal iig niet worden :+
Na dit weekend worden de stemmen geteld

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Klinkt leuk! 45 minuten rijden is ook wel te doen.
Hopelijk is het weer wel iets beter dan vandaag. Want op een dag als vandaag krijg je mij niet naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Nou ik geloof dat het de 26e gaat worden als ik de stemmen zo tel.
Nu maar hopen op mooi weer :p

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hmm de 26e ben ik er niet. NFL wedstrijd in Londen dat weekend.
Jammer maar ik blijf het proberen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:48
Jammer... ander keer dan maar.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De lange route voegt weinig natuur toe aan de route. Kan de route niet verlengd worden met wat natuur?

Edit: ik zie dat er weinig opties zijn wat dat betreft.

[ Voor 22% gewijzigd door Universal Creations op 13-10-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-05 13:58
Eventueel de route iets verplaatsen naar een bos? Dat geeft zeker nu de in de herfst genoeg foto momenten! Met de bladeren die van kleur veranderen, paddestoelen enzovoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Servertje schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:25:
Eventueel de route iets verplaatsen naar een bos? Dat geeft zeker nu de in de herfst genoeg foto momenten! Met de bladeren die van kleur veranderen, paddestoelen enzovoort
Er zijn wel wat bomen langs de kant maar echt bos is er niet bepaald in de omgeving.
Het groene hart bestaat nu eenmaal veel uit weilanden :/

Heel misschien een 2e locatie? jullie mogen natuurlijk meedenken ,ik sta open voor ideeën

Wat ik in ieder geval van plan was is om in de herfstvakantie zelf de route te lopen en te kijken of het wat is en of de route nog veranderd moet worden :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ik ga morgen dus die wandeling maken om te kijken of het ook echt leuk is.

klein probleempje: langetermijnvoorspelling voor zaterdag zegt "regen" :/
hebben jullie dan nog wel zin om te gaan?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Een uur of 4 in de regen staan, is niet echt aantrekkelijk... Maar even kijken of het nog beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
En zojuist is de weersvoorspelling weer aangepast
google
Foreca
buienradar
Volgens deze voorspellers is (op dit moment) er een (kleine) kans op een bui maar geen hele dag regen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik heb de route op de fiets afgelegd en sommige stukken waren niet erg interessant. Ik zal dus een nieuwe route moeten bedenken.
Qua bomen was ik erg verast, erg veel bomen/kleine bosperceelen te zien.

Foto impressie komt vanavond.

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 21-10-2013 17:11 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
En de meet nog snel reschedulen naar de veluwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Zanniebal schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:40:
En de meet nog snel reschedulen naar de veluwe?
Nee veluwe ga ik niet doen. ik wil best inruilen met een boswandeling maar niet de veluwe.
Er is genoeg te vinden: http://www.eropuit.nl/wandelen

fotoimpressie komt vanmiddag. ik was pas om 23:00 uur thuis, en tot 00:50 bezig met mn laptop te repareren en ga morgen naar school. :/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
bij deze ene foto impressie van wat er op de route zoal wel te zien is. Het is op zich een mooi gebied, maar:
• De drukke en smalle wagen maken het lastig om rustig te wandelen
• De vele boerderijen waar je ook langs komt, geven niet echt het idee dat je midden in de natuur bent.
• en het feit dat het geen zomer meer is. er zijn nog wel vogels te vinden maar het is niet bepaald veel.

Dit alles maakt het denk ik toch niet zo geschikt. mijn alternatief: wandeling in de bossen bij Amersfoort
(Heiligenbergerbeek) of ergens daar in de buurt. maar wat is jullie mening daarover?

ik ben geen topfotograaf maar dit was er zoal te zien in de meije:
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190667.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190671.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190675.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190683.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190686.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190690.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190694.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190698.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190706.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190712.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190736.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190737.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190756.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190758.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190780.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190787.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190798.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190799.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190800.JPGAfbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/meije/P1190782.JPG

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
Voor mij maakt het niet uit waar we gaan wandelen. Het nadeel van wandelen in het bos is wel dat de paden wat modderiger zijn.
Als we kiezen voor Heiligenbergerbeek hebben zelfs de mensen die geen auto hebben het makkelijk. Het nadeel is wel dat het parkeren betaalt lijkt en je een OV-Chipkaart nodig hebt om van het einde (of begin) route te komen met de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
Ik loop denk ik liever in een bos rond! :)
Wel bedankt voor alle moeite die je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
Ik heb met een excursie ooit in de buurt van (Ik meen...) Tienhoven/tienhuizen? gelopen. Ligt dat daar niet in de buurt? Was heel leuk, met afgegraven veen, dus veel water, trilveen, vogels, bomen. Ik heb het al eens geprobeerd terug te zoeken, maar kon het niet vinden O-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik ben ook voorstander van het bos, alleen krijg ik dat niet doorgegeven met de aangepaste meetingmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Stom dat ik dat niet gecheckt had of je gegevens ook kon aanpassen, ik had alleen een nieuw locatie toegevoegd(werkt dus alleen voor nieuwe aanmeldingen).

Tijd begint te dringen :/

HELP wat moet ik doen?
• Nieuwe meeting manager openen.
• Alle aanmeldingen verwijderen en dat iedereen zich opnieuw aanmeld
• Handmatig iedereen om zn voorkeur vragen en die invoeren (als admin zijnde)
• Gewoon groene hart cancelen en dat Heiligenbergerbeek de nieuwe locatie word.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Wat ik zo meekrijg hier, is het bos populairder dan groene hart. Met een drupje regen loop ik ook liever in een bos rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik zou de meeting manager gewoon aanpassen met de nieuwe locatie (bos). En iedereen in de manager even een DM sturen met de wijziging en het verzoek om nog even te bevestigen of ze komen :).
De lijst aanmeldingen is te overzien, dus een DM naar ze moet te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
Als je dan toch de meeting aan het aanpassen, vergeet dan ook de optie "Geen voorkeur" niet. Voor mij maakt het niet zo veel uit of ik op het weiland, on het bos of op het stand (wie weet) loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Ik haak toch af. Ik heb niet zo veel met bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik moet toch een besluit nemen , ik zeg Bos! Om 13:00 in Amersfoort verzamelen. Ik ga vandaag even kijken naar een leuke verzamelplaats/café

Wel beetje weinig aanmeldingen echte mini meet op deze manier :-(

[ Voor 20% gewijzigd door mrc4nl op 25-10-2013 10:42 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
ok klinkt goed (moet toch iets doen om dit topic weer wat leven in te blazen)
Mochten er mensen mee willen rijden ik vertrek uit Zevenbergen. Stuur maar een DM als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Startlocatie is afslag 5:maarn .

Ik neem aan dat daar vlakbij wel een parkeerplaats is:)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Plaats even een google maps linkje (hier en in de OP), want niet dat we verkeerd staan morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Shit, ik heb sinds mijn vakantie dit topic vergeten...ik haal het niet om morgen te komen :'(
Maar in ieder geval veel plezier iedereen. Morgen schijnt nog de laatste mooie dag te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Laatst online: 12:38
Ik ben dit topic ook helemaal vergeten, maar ik kan wel morgen. Verzamelplaats is Amersfoort als in station Amersfoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Volgens mij bij die afslag, maar ik hoop dat er nog een mooi linkje komt met precieze locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Universal Creations schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:53:
Volgens mij bij die afslag, maar ik hoop dat er nog een mooi linkje komt met precieze locatie.
bij deze gedaan.
De afslag is nummer 6, die heeft een P+R ;)

https://maps.google.com/m....001903,0.004823&t=h&z=19

Nogmaals om 13:00 verzamelen we. Ik denk dat als iedereen er is dat we rond 13:30 kunnen vertrekken.

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 25-10-2013 22:45 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Top! Dan ben ik er morgen tegen 13.00uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Alle info staat in de ts. oude ts staat ergens in /dev/null

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ik hoop dat ik nog op tijd kom. ik was bijna bij zwolle maar iets met schoonspringers aanrijding persoon en trein.

dus ik loop iig flinke vertraging op (wel ruim tijd ingepland maar toch)

Ik denk er om 13:30 te kunnen zijn.
Maar t hangt van de bussen af

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 26-10-2013 11:25 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
T spijt mij maar t gaat later dan 1300 worden ik vertrek net uit meppel met de bus. Heb lang moeten wachten.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het was een leuke mini-meeting vandaag. Vanavond maar eens door de foto's spitten en eens wat pano's in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Laatst online: 12:38
Was een leuke meeting mensen, lekker ontspannen wandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 16:09

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

het grote tweakers mysterie: wat is er zo interessant aan een grintpad?

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Nikon%20D5200/DSC_0201C_zpsba1633f4.jpg

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Vishari Beduk schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:04:

[afbeelding]
dit dus ;)
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200190.JPG

Hierbij post ik de rest van mijn foto's. Ik moet wel zeggen dat ik veel foto's heb die niet helemaal lekker scherp zijn. soms door misfocus soms door beweging, mijn fout, ach volgende keer beter :+

1# brug over de beek (stukje dat alleen ik gelopen had)
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200061_HDR.JPG

#2 fietsers
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200069.JPG

#3 blaadjes
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200077.JPG
#4 paddestoel
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200090.JPG

#5 portretten schieten met de zeiss MP 100
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200102.JPG

#6 motorrijder
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200109.JPG
#7 Canon lens op een Olympus
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200117.JPG

#8 even de 12-50mm Olympus lens uittesten
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200118.JPG

#9 hoe zette je ook alweer die focus peaking aan?
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200128.JPG

#10 portret met de minolta 50mm
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200138.JPG

#11 oud boerderijtje
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200150-bewerkt.JPG

#12 toet toet
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200151.JPG

#13 paparazzi spelen
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200155.JPG

#14 laagstaande zon tussen de bomen
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200158.JPG

#15 boom nummer 3
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/meet/heiligenbergerbeek/P1200167-bewerkt.JPG

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vishari Beduk schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:04:

[afbeelding]
Grindpad* ;) Maar ... het leeft! :o :9

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 16:09

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

oh, dat was het :P
nummer 14 is favoriet; mooiste stukje van de route

mijn foto's zijn na eerste bewerking te donker, morgen nog een poging

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Teveel foto's om hier te plaatsen en niet echt tijd om nog een selectie toe te passen. De pano's zijn niet allemaal even strak geworden, maar een paar zijn echt de moeite waard om op in te zoomen (ik heb ze gecapt op 20MP).
http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157637023286395/

Ik vind deze wel mooi qua scherpte en onscherpte. Ook een beetje schilderachtige rendering:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3784/10522685155_7976763f16_c.jpg
Panorama 10 by Universal Creations, on Flickr

[ Voor 42% gewijzigd door Universal Creations op 27-10-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
mooie foto's UC ;)
alleen beetje jammer van de highlights. ik probeer altijd zoveel mogelijk te reduceren.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

UC, zeker een mooie foto, en idd hier en daar wat licht. Misschien de foto ook wat warmer maken? (oranje hue meer naar het rode toeschuiven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nog warmer? Ik heb bij bijna allemaal de witbalans al aardig opgekrikt.

Pagina: 1 2 Laatste