Dit is mn eerste testcase topic, ik post al langer foto's in een paar topics.De feedback die ik kreeg heb ik geprobeerd op te letten.
1.staat de horizon recht?
2.gecropt waar nodig? (lege stukken weggelaten)
3.belichting, ik neig altijd naar onderbelichting, ook na bewerking in lightroom.Ik heb geen goed laptopscherm en heb voor deze testcase alleen de plasma tv gebruikt als scherm. dat zou beter moeten zijn.Nu ik op achter mn laptop zit lijken sommige foto's opeens donkerder
Ik was licht bepakt, ik had alleen mn Panasonic GF3 bij me en mn 14mm f2.5 lens
De foto's zijn genomen rond 19:30, toen de zon al vrij laag stond (kwam nog wel boven de bomen uit)
De redenen hiervoor zijn warme kleuren en lange schaduwen. althans dat was de bedoeling.
foto #1, naaldbomen.

foto #2 (panorama)

foto #3 (panorama)

foto #4

foto #5

foto #6, gecropt

foto #7 hdr

foto #8

foto #9

foto #10
foto #11
1.staat de horizon recht?
2.gecropt waar nodig? (lege stukken weggelaten)
3.belichting, ik neig altijd naar onderbelichting, ook na bewerking in lightroom.Ik heb geen goed laptopscherm en heb voor deze testcase alleen de plasma tv gebruikt als scherm. dat zou beter moeten zijn.Nu ik op achter mn laptop zit lijken sommige foto's opeens donkerder
Ik was licht bepakt, ik had alleen mn Panasonic GF3 bij me en mn 14mm f2.5 lens
De foto's zijn genomen rond 19:30, toen de zon al vrij laag stond (kwam nog wel boven de bomen uit)
De redenen hiervoor zijn warme kleuren en lange schaduwen. althans dat was de bedoeling.
foto #1, naaldbomen.
foto #2 (panorama)

foto #3 (panorama)

foto #4
foto #5
foto #6, gecropt
foto #7 hdr

foto #8
foto #9
foto #10
foto #11
ora et labora