[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.999 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Deatchchant: Vrij weinig op aan te merken, welke ouder zou niet smelten van zo'n foto van hun eigen kroost :P Het énige wat me een beetje opvalt is het witte vlak linksonder, daar zit nul detail meer in, waardoor het er niet echt bij past imo (maar gelukkig leidt het niet echt af :)).

Riquiqui: Krijg er een beetje een ongemakkelijk gevoel bij. Hierbij bedenk ik me dat het keihard waaide op de boot en je ook nog even een camera in d'r snufferd stak. Als je ongemak op de foto wilde zetten, dan is dat in ieder geval gelukt :+

Vorige week zondag even de grens over geweest met een paar klasgenoten en daar met m'n nieuwe ND-filter, triggerset, Sigma 35mm f/1.4 en volle zon kunnen kloten. En dat levert dus een foto op f/1.4 op met een sluitertijd van 1/4000e en ook nog ingeflitst :P Wat dat betreft dus experiment geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7305/8735103238_932ee6e3d5_z.jpg
Open Field by Marco Hordijk, on Flickr

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Net portret ! Maar hoe krijg je het voor elkaar om je flits te syncen op 1/4000 sec? Ik kom niet verder dan 1/200 sec, daarna is de flits te laat :s Verder echt mooi portret, belichting bevalt me erg goed !

[ Voor 16% gewijzigd door hypz op 13-05-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
YongNuo YN622c triggerset, kwam ik ook pas paar weken geleden achter dat 'ie überhaupt TTL kon flitsen, laat staan HSS. Dus toen maar gelijk besteld en vorige week uit kunnen testen :) En werkt echt i-de-aal. Ook fucking handig dat je vanaf je body alles in kunt stellen op de flitser (moet je wel een TTL-flitser hebben) :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door Hahn op 13-05-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Mooie heldere foto!
fijne volle kleuren en mooi scherp.
beetje donkerder aan de onderkant. Voor mij niet storend maar 't valt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Yup, combinatie van in de schaduw staan + flitser die alleen bovenkant uitlicht + vignette van lens vol open :P Volgende keer misschien experimenteren met nog een flitser (of reflector) aan de onderkant om het wat egaler te maken, maar hierbij vond ik het verder niet storend, omdat de nadruk toch op z'n bovenlichaam ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@riquiqui: Ze kijkt wat ongemakkelijk inderdaad daardoor vind ik hem niet echt lekker kijken als portret
@hahn: gaaf maar had ik al gezegd ^^

In een verveelde bui abrupt besloten even een paar foto's te maken met mijn broertje o.a. deze. (was al 23:00 toen we gingen) Lastig met focussen buiten vooral, auto lichten maar een beetje laten branden om licht te krijgen om scherp te kunnen stellen.
Locatie is ergens bij een boeren schuur langs de weg, achtergrond is zo'n grote roldeur zeg maar.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3792/8755631294_10ac65b0dc_c.jpg
IMG_1809 by Alex de Groot, on Flickr

Ogen te donker :p

[ Voor 6% gewijzigd door hypz op 20-05-2013 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Paar dagen stil hier, zelf maandag mijn eerste TFP shoot met model gedaan. Ben nog druk bezig met post processing, hier vast eentje die ik wilde delen:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5445/8883578702_85771b3615_c.jpg
IMG_2124_3 by Alex de Groot, on Flickr

Erg veel geleerd en ben wel zeer tevreden zelf :) Was nogal gespannen nadat ik daadwerkelijk een afspraak gemaakt had met haar maar eenmaal bezig was het hartstikke leuk, zijn anderhalf uur bezig geweest en op een paar verschillende locaties. :D

[ Voor 21% gewijzigd door hypz op 30-05-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
hypz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:52:
Paar dagen stil hier, zelf maandag mijn eerste TFP shoot met model gedaan. Ben nog druk bezig met post processing, hier vast eentje die ik wilde delen:

[afbeelding]
IMG_2124_3 by Alex de Groot, on Flickr

Erg veel geleerd en ben wel zeer tevreden zelf :) Was nogal gespannen nadat ik daadwerkelijk een afspraak gemaakt had met haar maar eenmaal bezig was het hartstikke leuk, zijn anderhalf uur bezig geweest en op een paar verschillende locaties. :D
Alleen met fotograferen zijn jullie anderhalf uur bezig geweest toch? ;)

Ziet er goed uit de foto. Compositie en belichting is goed, gezicht en ogen zijn goed scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Sakete schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:19:
[...]

Alleen met fotograferen zijn jullie anderhalf uur bezig geweest toch? ;)
Grappig, mijn vrouw vroeg zich hetzelfde af ;) maar klopt inderdaad
Ziet er goed uit de foto. Compositie en belichting is goed, gezicht en ogen zijn goed scherp.
Ty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
mooie foto Hypz! Hele zachte en rustige uitstraling heeft de foto, fijn om naar te kijken. Door al het lichte in de foto worden mn ogen linea recta naar haar ogen getrokken. Misschien dat ik links ietsies meer ruimte wat fijner vind kijken, maar dat is denk een klein detail. Ben benieuwd naar de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Thanks doupel! Ben nog wel ff bezig voordat ik alles af heb, en een mooie serie ervan heb in dezelfde stijl qua kleur / nabewerking. Gaat wel zo worden als dit plaatje qua toning / kleur, vind ik zelf wel heel mooi, en zei ook gelukkig. Denk dat ik er in de loop van volgende week een testcase van maak.
Vind het zelf ook echt heerlijk kijken zo al zeg ik het zelf, mooi licht, kleuren passen lekker bij elkaar.

[ Voor 15% gewijzigd door hypz op 30-05-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:47
Ik ben redelijk nieuw hier op het forum, en na het zien van prachtige plaatjes, dacht ik van, laat ik er zelf ook eens eentje posten :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8355/8335760740_be53f4798e_z.jpg
Elísabet by Dennis Sla, on Flickr

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
@dennis, welkom op het F&V forum :) Als ik gelijk feedback mag geven op je foto, hij is onderbelicht (te donker) en de tak voor de kin van de vrouw vind ik persoonlijk niet mooi. Qua compositie m.i. is het onderwerp iets teveel naar rechts en is er iets teveel lege ruimte aan de linkerkant (want de tak is m.i. geen interessant onderwerp). Daarnaast is de achtergrond niet egaal, omdat er recht een soort van grijs-blauwe vlek is. Kijk of het je lukt om bij de volgende foto een egalere achtergrond te hebben, onderwerp wat meer op de gulden snede of anders exact in het midden. Zo ver naar rechts kan ook, maar dan moet er een reden zijn en die reden ontbreekt m.i. in deze foto.

Dit zijn uiteraard allemaal vuistregels. Bij fotografie zijn er geen harde regels en mag elke regel doorbroken worden mits dat bewust gedaan wordt (en dat dan ook vrij duidelijk te zien is in de foto waarom dat gedaan is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:07

mrc4nl

Procrastinatie expert

@dennis sla, de foto zoals ie nu is vind ik m niet mooi, te donker vooral. maar ik denk dat met nabewerking veel te redden valt, ik heb zelf ff wat geprobeerd
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yjcm0Qz30IcpbuGBeERxUeLA/full.jpg

ik kom eigenlijk nooit toe aan portretten, maar ik was vorige week vrij op een bbq aanwezig en had mn camera bij mij. ik wil nog eerst goedkeuring hebben voordat ze hier post :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:07
Ik bekijk het topic regelmatig, maar zelf iets plaatsen kwam er niet van.

Bij deze!

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2v8fmfl.jpg

Groot:

http://i39.tinypic.com/2vl66ba.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Jadero op 02-06-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Commentaar geven kwam er ook niet van, zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Ik beschouw mijzelf niet bepaald als expert op het gebied van portretfotografie, sterker nog ik ben maar een beginner. Om dan al commentaar te leveren op leden die jaren meer ervaring hebben dan ik, leek me nogal arrogant, en dat wilde ik voorkomen.

Vandaar.

Overigens was het posten van een foto niet de bedoeling om mijn postgedrag hier te gaan verdedigen.
Eerder om (opbouwende) kritiek te krijgen op de foto, niet op mijn postgedrag.

[ Voor 25% gewijzigd door Jadero op 02-06-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft geen expert te zijn om commentaar te hebben op een foto. Je mag hier gewoon zeggen wat je mooi en minder mooi, goed en minder goed vindt aan een foto. Dat nodigt anderen ook uit om commentaar te geven op jouw foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Alle commentaar is welkom :) zowel van beginner als gevorderd. Ook al vind je het gewoon mooi, kun je dat ook zeggen / of wat je mooi vind eraan. Commentaar hoeft niet perse verbeterpunten te zijn ofzo :p

Als ik mijn model de foto laat zien geeft ze ook commentaar ook al zou ze er de ballen verstand van hebben :)
Mijn moeder zelfs zou commentaar kunnen geven :D .

[ Voor 8% gewijzigd door hypz op 02-06-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Uiteraard hebben jullie een punt, alleen heb ik dat nooit gedaan. De redenen staan hierboven genoemd. Overigens gaan deze posts wel over mij, en mijn postgedrag, maar helaas niet over de foto die gepost werd. Wat toch eigenlijk de kern was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Alright,

Licht is wel prima zacht zo vanuit het raam. Voornaamste verbeterpunt is de manier van vullen van je frame, bovenin zit wat loze ruimte terwijl onderaan haar handje net word afgesneden.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ghengis schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:17:
Uiteraard hebben jullie een punt, alleen heb ik dat nooit gedaan. De redenen staan hierboven genoemd. Overigens gaan deze posts wel over mij, en mijn postgedrag, maar helaas niet over de foto die gepost werd. Wat toch eigenlijk de kern was :p
Je kan wel blijven herhalen dat wij alleen op je postgedrag commentaar hebben en niet op de foto zelf, maar dat is juist héél het punt.

Als jij commentaar geeft op je voorgangers, of je nou ervaring hebt of niet (desnoods zet je erbij dat je een beginner bent), dan zijn mensen bereid om ook commentaar te geven op jouw foto. Geen commentaar geven is geen commentaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Beste Hahn,

Ik vindt het jammer dat je blijft doorzagen over hetzelfde onderwerp. In dezelfde post die je quote, geef ik aan dat jullie een punt hebben. In het verleden heb ik geen reacties gegeven, voor de nu welbekende redenen. De reacties die daarop kwamen hebben mij een ander inzicht gegeven. Dat ik natuurlijk kan reageren op geplaatste foto's ook als mijn expertise niet zo groot is als dat van anderen.

Om eerlijk te zijn vindt ik het een beetje kinderachtig overkomen.
Geen commentaar geven is geen commentaar krijgen.
Als je altijd zo reageert op nieuwelingen, zul je behalve de geijkte groep, nooit echt aanwas krijgen. Want tja, ze kennen de ins en outs nog niet, dus wordt hen even de oren gewassen.

Zo voel je je echt 'van harte welkom'

Mocht je nog meer aanvullende reacties hebben, sta ik daar altijd voor open. Stuur dan even een DM, houden we het topic schoon.

Als laatste; natuurlijk begrijp ik het punt wel, maar moet het echt zo?

[ Voor 3% gewijzigd door Jadero op 02-06-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Al geef jij nu nog wat commentaar op voorgangers (want dat ontbreekt nog steeds), dan zijn we klaar en kunnen we over op de orde van de dag :)

En of het echt zo moet? Ik vind van wel, want je geeft aan dat je inderdaad commentaar zou kunnen geven, maar dat je dat toch niet doet en dat je alleen postte om commentaar te krijgen. Dan ben ik graag duidelijk en veel duidelijker dan 'geen commentaar geven = geen commentaar krijgen' kan het niet, toch?

[ Voor 52% gewijzigd door Hahn op 02-06-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:13
Modbreak:Graag weer ontopic. Commentaar is ten zeerste gewenst, zodat iedereen er wat mee opschiet

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

@Hahn Deze foto heeft bij mij de trigger gezet om ook een ND filter aan te schaffen, ik vind hm gewoon erg mooi,

@hypz Ook een mooie foto, ik vind persoonlijk de ogen niet te donker, het hoort bij deze foto.
@hypz Deze is echt heel mooi, maar dat is ondertussen wel duidelijk. Een super sfeertje.

@Dennis_sla Zoals eerder aangegeven vind ook ik deze foto niet "af".

@Ghengis Ik vind het opzich een leuke foto maar mijn ogen dwalen steeds af naar het lichte vlak rechtsboven. Ik zou hm dus een stuk croppen (minder zwart boven) en daarna het storende element rechtsboven weg halen.

Hier een foto van mij, geschoten voor een cover:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8414/8975667265_b7020ebbda_z.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39

iew

What the...?!

@hypz
Mooi belicht en gave donkere setting, de muur loopt mooi weg in de duisternis.

Daarna de foto van de mooie blonde dame, is een heerlijk zachte foto, fijn voor de ogen en goed scherp waar deze scherp moet zijn, compositie vind ik hier ook erg geslaagd.

@Dennis_sla
Zoals al opgemerkt wat te donker, tak voor de kin.
Wel een leuk model, misschien een keer over doen met de gegeven tips in het achterhoofd ?

@Ghengis
Leuk kiekje, maar meer vind ik het ook niet, beetje te veel ruimte aan de bovenkant ook voor mijn smaak, wel goed scherp zover ik dit kan beoordelen op zo'n klein formaat.

@Gutteguttegut
Mooie foto, fris en goed van kleur, mooi belicht en een sterke compo vind ik.
Alleen lijkt haar rechter oog (voor de kijker links) net buiten de scherpte te vallen, dat vind ik jammer.
Misschien had de *highlight linksboven aan haar voorhoofd (haar rechterkant) iets getemperd mogen worden nog.

Toch vind ik het een goede sterke plaat zo.

Hier mijn bijdrage.
Vind zelf dat de stand/houding handen nog niet helemaal symetrisch genoeg zijn.
En iets wat lichte vlekjes in het gezicht.
Toch aardig tevreden al zeg ik het zelf... ;)

Afbeeldingslocatie: http://ilinden.home.xs4all.nl/photodrome2013/Celine_eyes640x.jpg

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@iew: Best gaaf had wel een tikkie lichter gemogen van mij. Symmetrie vind ik zelf wel prima, er valt mij op het eerste gezicht niets op in iedergeval dat de symmetrie echt breekt.

@gutteguttegut: Gaaf hoor, achterste oog had ook wel scherp gemogen, maar mooie cover plaat. Rode lippenstift / haar / achtergrond en nagels maakt het een mooi geheel.

Nog weer 2 van mij, hoop dat ik niet teveel post hier maar wilde deze wel even laten zien hier :) .

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8403/9026306287_2d6795f43c_z.jpg
IMG_2847 by Alex de Groot, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7359/9026306801_49708ea84b_z.jpg
IMG_2798 by Alex de Groot, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:47
@ Hypz: Ik vind de eerste erg netjes, de focus op de ogen is perfect, en ook leuk om de dof mooi op de muur te zien!

de 2e vind ik ietsje minder, het gezicht lijkt daar iets te overbelicht, maar vind ik de compositie wel erg goed.

@ iew: Gave foto! heb er eigenlijk helemaal niets op aan te merken :)

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

(De extreme scherpte komt door flickr :( )Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3783/9074563753_300f61bd21_c.jpg

@hypz: leuke pics. Heb je met 'clarity' gespeeld in lightroom?
@iew: wat betreft compositie, vind ik het niet zo erg dat het niet zo symmetrisch is. Wat ik wel jammer vind is dat ze een donkere vlek rondom haar mond lijkt te hebben
@Gutteguttegut: leuk! Ik persoonlijk zou het wat 'cleaner' maken door wat losse haartjes weg te shoppen en het huid iets egaler te maken. Maar dat is geheel persoonlijk

[ Voor 4% gewijzigd door M.E.Amrani op 18-06-2013 15:32 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:49

the mod man

iets van beeldmaker

@ Iew, ik had hem net wat extremer gemaakt qua licht en contrast. Verder niks op aan te merken erg mooie plaat!

@Hypz, eerste is leuk, leuke uitdrukking en erg leuk dat het handje mooi in de dof van e muur valt. 2de vind ik het gezicht net wat te licht en daardoor ook de kleur net een beetje off.

@ M.E.Amrani. Dikke kleuren, spatten zo van het scherm af! Pose vind ik persoonlijk niet zo, maar dat is puur persoonlijk. (Vandaag weer eens goed gemerkt) Rechter arm komt een beetje te smooth over.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vbmg3kN9I0hs9Rt05QB5mFtC/medium.jpg

@ mezelf, ik weet niet wat ik ermee aan moet, foto was in kleur met volledig witte achtergrond en is al aardig ver gecropped. Er was een open dag bij een studio waar ik hoopte wat kunstjes af te kijken, omdat ik wat stapjes wil maken in de modellen fotografie.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
the mod man schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:35:
@ mezelf, ik weet niet wat ik ermee aan moet, foto was in kleur met volledig witte achtergrond en is al aardig ver gecropped. Er was een open dag bij een studio waar ik hoopte wat kunstjes af te kijken, omdat ik wat stapjes wil maken in de modellen fotografie.
Gezien de kijkrichting zou wat meer ruimte rechts ipv links mij logischer lijken, maar gezien de mij nietszeggende "uitdrukking" (het ontbreken ervan) van het model. zou ik er niet teveel tijd aan verkwisten. Kan jij als fotograaf in deze setting waarschijnlijk weinig aan doen, maar menig standbeeld is interessanter nmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben het eens men Toff, de uitdrukking vind ik ook niet zo geslaagd. Ik heb het idee dat de rits van de jas scherper is dan de ogen? Verder ben ik niet zo weg van de toning. Maar ga er zeker mee verder!

*snip*

[ Voor 44% gewijzigd door Nordlys op 30-03-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nordlys schreef op zondag 23 juni 2013 @ 06:42:
Hier een foto van m'n neefje :)
Altijd een dankbaar onderwerp. ;) Ik mis wel de onderkant. Staat hij op een skateboard, wil hij wegrennen, hangt er een hond aan zijn broek?
De bokeh is nogal vreselijk, maar dat is meestal afhankelijk van het gebruikte objectief, dus daar kan je waarschijnlijk weinig aan doen. Je zou kunnen overwegen om "portret" te croppen, i.p.v. "landscape". Mij lijkt de foto dan pakkender en je bent meteen de ergste bolletjes in de achtergrond kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

@Nordlys, Leuke zomerse foto. Ik weet niet waar je neefje mee bezig is waarom die zo staat maar de blik is leuk. Bokeh stoor ik mij niet zo aan behalve dat kleine beetje lucht/wit dat door die boom rechts heen komt, direct naast die donkere vlek en het lichter blauw ook rechts.

Nog 1 van mij, zelfde meisje andere setting. Hopen dat deze beter is, ik vind zelf van wel in ieder geval.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AOPyXDO6AxmPf74gkoGqRXvH/medium.jpg

en nou weer een devver schoppen voor het verbeteren van foto album implementatie

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gutteguttegut Ik vind dit een hele fijne foto omdat hij klopt. De compositie is fijn en de verschillende rood tinten die in het beeld zitten maken het geen grote rode vlek. Ik moet wel even iets langer kijken om te zien wat het witte gedeelte was, maar dat is dus een bloem :P En ik hou wel van dat scherpe licht.

@iew te veel symmetrie is onnatuurlijk, daarom blijft dit beeld interessant. Ik vind de belichting mooi omdat het model, haar vorm word uitgelicht door de witte achtergrond. De ogen dragen de focus, maar je kan lichtjes nog onderschijd maken in haar neus en mond waardoor haar gezicht niet wegvalt. De uitdrukking in de ogen is heel doordringend.

@nordlys Ik stoor me niet zo aan het feit dat je de onderkant niet ziet. Voor zijn uitdrukking maakt het niet echt uit. Als hij naar beneden had gekeken had het inderdaad de vraag bij me opgeroepen of er misschien iets net buiten de foto zou gebeuren. Ik ben een groot fan van veel scherpte diepte, dus ik vind het zeer mooi hoe het onderwerp lekker scherp is en de achtergrond lekker vervaagd. Zodat je wel weet wat voor soort achtergrond het is maar niet precies kan herkennen waar omdat het niet relevant is voor de foto. De de kleur is inderdaad lekker zomers.

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/405637_213417245414557_744417003_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Mooie kleuren. Fijne zachte belichting!

@Amrani
Harde kleuren.. Het geel en blauw geeft veel contrast. Persoonlijk vind ik het niet zo'n leuke foto maar qua techniek is er weinig op aan te merken.

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SZZYV4JA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@PapillonNoir: fijne toning, nette portretfoto :)
@Lateraar: mooie foto, de wind "zie" je er in terug. Paar puntjes: ik denk dat je iets te veel recovery / gradientlaag hebt gebruikt voor de lucht, vind het iets te overdreven. Ook vind ik de huidtinten een tikkeltje te grauw ten opzichte van de rest.

[ Voor 34% gewijzigd door Nordlys op 30-03-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Nordlys schreef op zondag 23 juni 2013 @ 06:42:

Hier een foto van m'n neefje :)
Ik vind het wel een leuke foto, alhoewel de bokeh onrustig is, is deze wel speciaal en lijkt wat draaiend (helios 58mm f/2.0 m42 toevallig?) wat ik wel wat vind toevoegen bij deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Gemaakt met de 50mm f/1.8G. Die twee stippen linksbovenin vind ik zelf wat storen, die werk ik nog wel eens weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Stippen?
Ik zie ze niet. Mooie heldere foto iig :)

Deze van mijn zoontjes gemaakt vanochtend:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3804/9174233354_55d98c6914_z.jpg

Vond alleen het kleedje een beetje storen.. denk ik.. Dus dit is een geshopte variant:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2838/9174389897_a620e9f7d2_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:06
kleedje was misschien wat storend, maar nu mis ik een paar benen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Lol!....
Idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:53
@ Lasteraar: Misschien kun je het Cars gedeelte wegshoppen? Nu ziet het er een beetje gek uit idd. Het bankje staat er niet helemaal op, al is dit misschien een persoonlijk iets. Verder wel een leuke foto!

Deze heb ik gisteren gemaakt in het centrum van Den Haag. Achteraf spijt dat de bovenkant van het petje er niet helemaal op staat. Nadeel van straatfotografie, het moment is vaak snel voorbij.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3785/9180796505_55f1b6dc3b_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
@Chris: mooie uitdrukking in de ogen. Maar is het nu een man of een vrouw :+?!

@Lasteraar: Aaah joh, een paar benen... :+ Verder mooie plaat!

Hier mijn eerste poging tot zelfportret, toen mijn flitsset net binnen was. Maandje geleden geschoten.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5342/8952351178_a301b248b2_z.jpg
Self portrait by Peter vd Ham, on Flickr

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijvendmoment
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-01 10:57
Er zitten hier hele gave foto's tussen!
Met name die van gutteguttegut, amrani, papillon vind ik mooi!
Die van Iew, vind ik de kleuren wel mooi, en het lichtval ook wel, maar het lichte op de achtergrond te overheersend, en er zit net wat te weinig licht op de ogen/in het gezicht.
De kinderfoto's vind ik leuk voor in het plakboek van opa en oma.
die van chrisLNFF vind ik wel mooi, een mooie blik ook wel, maar de achtergrond wel te druk. Ik had er ook veel liever ander licht op willen hebben, dan was die veel sterker geweest. Het is een portret, dus dat is zeker wel te regelen. Die van Peter_Aragorn is te grijs. Meer contrast en meer wit in de foto, zal de foto zeker verbeteren :)

straatportretje :)
Afbeeldingslocatie: http://blijvendmoment.nl/dpz/struner3.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Nomad op 07-07-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 17:01

Deathchant

Don't intend. Do!

en waarom is deze foto zo uitgerekt? Tis net alsof ik een 4:3 tv programma kijk uitgerekt naar 16:9....
Ik zou de resolutie ff naar 640px pakken (verkleinen). Dan laat tweakers em ook goed zien.

[ Voor 30% gewijzigd door Deathchant op 07-07-2013 13:22 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hij heeft gewoon in z'n post de verkeerde pixels meegegeven, want de foto zelf is wel normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

en dat heb ik bij deze gefixed.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021
@ChrisLNFF Mooie scherpe plaat. Erg mooi om de details in het gezicht te zien.
@Peter_Aragorn Goed gelukt met het licht.
@blijvendmoment Leuke plaat alleen een beetje groene waas door de naberwerking?

Hier nog een van mij

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3752/9239337662_c0b76dd4a4_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
@ Davy

De pose vind ik persoonlijk niet zo... De linkerhand verdwijnt tussen haar benen wat er een beetje vreemd uit ziet. De kleuren vind ik dan wel weer goed, net als de scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Pose vind ik wel ok grotendeels, afgesneden handje links is jammer had je wat ruimer moeten nemen. Andere hand had beter OP het been ipv er tussen kunnen zitten ben ik wel eens met hierboven. Verder proberen de neus niet uit te laten steken tov de wang aan andere kant, lijkt de neus kleiner, en als het hoofd een tikkie meer naar ons gedraaid was zagen we misschien nog een stukje van het andere oog, kijk er eens wat langer naar dan lijkt het wat raar dat je precies door dat glas van de bril zit te kijken maar er niks achter zit :p

Best mooi portret al met al, schoudertje bloot ook leuk maakt het net wat eleganter :)

[ Voor 7% gewijzigd door hypz op 08-07-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:28

Wokker

De avond wokkel

@Davy1982 Jammer dat haar hand aan de linker kant is afgesneden en ze had wat mij betreft iets meer richting de camera mogen kijken. Ik vind de kleuren wel erg goed gelukt.

@blijvendmoment mooie foto heeft wel iets weg van een documentaire. Alleen de kleuren zijn wat mij betreft iets te groen.

@ChrisLNFF Vind het zelf niet storend dat een stukje van het petje mist.

Onderstaande foto van het weekend geschoten. Nadat mijn verjaardagskado binnen was (Yongnou568), ben zelf erg blij met de nieuwe flitser :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7403/9230811209_3cd79492fc_z.jpg
_DSC6851

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Als je dat soort portretten leuk vindt, zou ik toch aanraden om een wat langere lens te gebruiken. Door zo dicht op iemand te gaan staan met een 35mm zorg je ervoor dat d'r hoofd een beetje buitenproportioneel groot wordt ;) En dat de rest van d'r lichaam out of focus is, benadrukt dat alleen maar.

Davy1982: Uitkijken met kleuren in nabewerking, want ze heeft oranje ogen :X

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 08-07-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:28

Wokker

De avond wokkel

@Hahn thnx voor de tip. Was me zelf nog niet direct opgevallen. Maar moet ik dan denken aan 50mm of zelfs 85 mm?

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Je schiet op crop, dus 50mm zou al aardig neutraal moeten zijn. Vanaf 70mm (op fullframe, dus ~50mm op crop) heb je weinig vervorming meer. En dan hoef je ook niet zo vlak voor iemand z'n neus te staan, is ook een voordeel :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 08-07-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Wokker: Vertekening van de lens doet de boel een beetje ongelukkig vervormen maar was al aangegeven door de rest natuurlijk ^^

Zelf ff bezig foto's te verwerken van een shoot gisteren twijfel wat over de kleuren?
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3680/9258342630_c196100b03_z.jpg
IMG_7351 by Alex de Groot, on Flickr

En deze nog wat later op de avond:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5345/9258039580_d9ee3aa6b9_z.jpg
IMG_3261 by Alex de Groot, on Flickr

En nog VEEEL meer komend dus misschien dat ik een testcase maak nog soon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 08:50
@hypz: de kleuren vind ik niet zo mooi. Het ziet er helemaal niet natuurlijk uit. Subjectief natuurlijk :)
@blijvendmoment: vind ik heel mooi, de toning past goed bij de persoon
@chrisLNFF: mooi, maar imo teveel sharpening toegepast?

Hier een foto van mijn neefjes:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2820/9167142669_bd7a3f9524_z.jpg
DSC04394 by Jen Rossey, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@mngm, beetje "saai" licht maar de boodschap die uitgestraald wordt is wel erg goed. oudere neefje die het kleinere neefje troost en zeg: kom op.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

@mngm, Is het voorste jongetje nou vrolijk of verdrietig? Ik kan het net niet zien wat jammer is bij de foto. De rest van de foto is namelijk vrolijk (mag dan wel iets lichter). Als het jongetje verdrietig is zou ik hem net wat minder kleur meegeven en qua belichting zo laten.

@Hypz. Ik vind de tweede net wat te duidelijk/hard geflitst. Kleurtemperatuur komt niet lekker overheen. (sowieso ben ik zelf heel erg een available-light man)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jeXUy9ebs70pKU1hKBDg7V7L/medium.jpg
(even klikken voor groter)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Goede foto :). Lekker spontaan en oprecht en fijn fris.
Lastig zacht te houden met dit harde licht, dus goed gedaan.
the mod man schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:06:
@mngm, Is het voorste jongetje nou vrolijk of verdrietig? Ik kan het net niet zien wat jammer is bij de foto. De rest van de foto is namelijk vrolijk (mag dan wel iets lichter). Als het jongetje verdrietig is zou ik hem net wat minder kleur meegeven en qua belichting zo laten.

@Hypz. Ik vind de tweede net wat te duidelijk/hard geflitst. Kleurtemperatuur komt niet lekker overheen. (sowieso ben ik zelf heel erg een available-light man)

[afbeelding]
(even klikken voor groter)
Goede blik en belichting is prima, maar de focus ligt erg bij zijn oksel. En dan ook nog een harige oksel, als model hoor je je te scheren vind ik, frisser/netter.
Hij heeft wel echt een goede kop, sterke kaaklijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Nomad op 15-07-2013 11:23 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Jep.
Jammer dat de foto zo kort is. Beetje meer van het lichaam erop in de lengte had ook mooier geweest.

@Hypz, ben ook niet zo van deze kleuren. Van mij hoeft het niet realistisch te zijn maar dit oogt een beetje goedkoop nep zeg maar :--) no offence.

@Wokker.. Niet zo'n mooie foto. Erg flets. Hard op de neus en erg soft rond de hals. Ook erg kort gesneden. Beetje teveel in your face foto.

@davy1982. Mooie foto. Mooi licht. Mooie bokeh. Enkel de blik van de mevrouw had iets meer uitstaling bij mogen komen. Voor de rest vind ik hem goed. Enkel de schouder links had er helemaal op mogen staan.

@blijvendmoment, ....... ieuw.......

@Peter.. je kijkt een beetje alsof je iemand wil opeten. Verder wel goede foto ;)

Zelf heb ik nog 2 portretjes van mijn kinderen + vriendinnetje.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2886/9185629853_afdc944126_z.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5480/9186678170_b8eba8d8c1_z.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3680/9146213572_9f2cea0139_z.jpg

Voor groot even hier kijken:
http://www.flickr.com/photos/lasteraar/

[ Voor 4% gewijzigd door Lasteraar op 15-07-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Lasteraar schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:30:

@Peter.. je kijkt een beetje alsof je iemand wil opeten. Verder wel goede foto ;)
Whaha :D Je hebt wel gelijk idd :+

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Welke foto bedoel je van mij lasteraar en nmgm 1e of 2e??

[ Voor 7% gewijzigd door hypz op 15-07-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Eigenlijk alle 2 wel Hypz. De testcase foto's waren beter :)
Alles wat daar als commentaar verteld werd over het model was ik het wel mee eens overigens. Technisch niet zoveel op aan te merken.

( niet dat ik daar zoveel verstand van heb overigens :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ok bedankt voor verheldering :). Deze 2 ook een beetje halverwege gepost voordat ik definitief klaar was, de anderen staan in de testcase inderdaad. Die 2e foto is trouwens verder weinig aan veranderd qua kleur / toning is meer verschil in de witbalans tussen flits en zonsondergangs licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Lasteraar schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:30:
Jep.
Jammer dat de foto zo kort is. Beetje meer van het lichaam erop in de lengte had ook mooier geweest.
Ik heb boven en onder nog erg veel ruimte, maar ik vond de 21:9 verhouding wel passen toen ik het snel uitprobeerde.
Nomad schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:22:
[...]

Goede blik en belichting is prima, maar de focus ligt erg bij zijn oksel. En dan ook nog een harige oksel, als model hoor je je te scheren vind ik, frisser/netter.
Hij heeft wel echt een goede kop, sterke kaaklijn.
Zou het helpen als de crop wat meer richting 16:9 gaat?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Lasteraar: 2e plaatje die zwart witte vind ik het best, goede gezichtsuitdrukking ook. 1e kon wat meer DoF gebruiken inderdaad, laatste vind ik de kleur niet helemaal goed werken, en de gradient op de achtergrond bevalt me niet zo goed. Misschien dat ik een egale achtergrond dan mooier zou vinden

@nmgm: Leuk moment maar DoF mocht hier ook zeker wat groter van mij :)

Nog weer eentje van mij

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7455/9307479581_22acd93973_c.jpg
IMG_7842 by Alex de Groot, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Wat was de emotie die je/zij wilde overbrengen? Want ze kijkt vrij sip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Klopt maar dat vond ik juist wel wat hebben bij deze foto eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Doet me denken aan dat Twilight meisje :)
Goede warme foto verder. Alleen eens met de looks. Beetje sip. Terwijl de foto wel warm overkomt. Strookt niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Laatst online: 16:16
@hypz: mooi geisoleerd, vind de blik alleen niet echt passen in het beeld/bewerking.

En nog een portretje van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery/image.php?album_id=1653&image_id=39650&view=no_count

[ Voor 43% gewijzigd door JP_S op 26-07-2013 11:29 ]

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Link doet het niet, is waarschijnlijk niet openbaar.

[ Voor 58% gewijzigd door Hahn op 25-07-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Laatst online: 16:16
kan je hem nu wel zien? bij mij werkt ie wel.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Nope, nog steeds 403 forbidden. Zet 'm in je Shared folder en/of doe rechtermuisknop » Copy public link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

@ Lasteraar: Nummer 3 lijken de handen scherper dan het gezicht? Ik vind huidskleur net wat te, gradient vind ik wel leuk. Nummer 1 zou ik iets minder centraal willen zien (het meisje) door het jongetje op de achtergrond lijkt een wat minder centrale compo me leuker.

@ Hypz: Goeie kleurtjes! Ogen komen erg goed uit, leuk ook die lok haar die lichter is!

Heb heel erg lopen stoeien met de kleuren, nogal veel CA bij de benen en het gezicht. Voor de rest erg veel groen van de bladeren. Ik heb de foto moeten inflitsen (via het bladerdek), genomen op iso 3200 na zonsondergang.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9y1c3NJEMHN8wD5RmnUUHQFl/full.jpg

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hola, da's een mooie jongedame ;) Model is qua houding en gezichtsuitdrukking prima. Omgeving vind ik beetje te gewoontjes, zelf houd ik er wel van om de omgeving wat donkerder te maken als je toch het model inflitst. Dan krijg je wat meer contrast en springt het model er wat meer uit.

En mierenneukerig, want dit zal misschien alleen mij opvallen, maar ik zou d'r volgende keer een echte paraplu geven en geen flitsparaplu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:28
Inderdaad wat een mooie dame. Jammer dat er zo overduidelijk ruis te zien is ivm de hoge ISO.
En zoals mijn voorganger scherp opmerkt, volgende keer een "echte" paraplu aanreiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

robbertvw schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:14:
Inderdaad wat een mooie dame. Jammer dat er zo overduidelijk ruis te zien is ivm de hoge ISO.
En zoals mijn voorganger scherp opmerkt, volgende keer een "echte" paraplu aanreiken ;)
De echte lag nog ergens waar we eerder op de avond hadden geshoot |:(
Achteraf ben ik het met Hanh eens dat ik harder had moeten flitsen, en misschien ruisreductie toepassen, dit is geheel zonder :+

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Op 800px breedte was me de ruis niet opgevallen eigenlijk, maar op vol formaat (~1200px) zie je het wel duidelijk ja. Maar niks wat met beetje nabewerking niet beter gemaakt kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eensch met de rest, daarbij vind ik de takken bovenin en rechtsonder te druk/onrustig. Maar mooie foto van een mooie dame verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Mooie foto @the mod man. Je kunt nog wel iets aan de bewerking doen vind ik ;). Ik heb heel ff in photoshop gespeeld met deze jpg, wat je kunt doen is de achtergrond, of in elk geval alles behalve de dame, een 3-4pixel gaussian blur geven, dat maakt de bokeh een stuk minder onrustig (+ natuurlijk noise reduction). Daarnaast zou ik haar hoofd heel iets lichter maken (halve stop), vooral de schaduwen, mijn oog wordt nu naar haar schouder getrokken in plaats van haar gezicht, als je de schaduwen iets minder donker maakt en de ogen een klein beetje op-licht zal het waarschijnlijk goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@mod man, als je kijkt naar de haren/paraplu overgang, dan zie ik veel roze ;) Misschien is dat de tint die je eraan wilde geven, maar ik zou de paraplu gewoon wit houden. Langs de benen ook wat opvallend roze. Maar verder wel een mooie foto. Goeie scherpte diepte, goeie houding en toch geen geforceerde lach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@modman: Nice, vind het vooral mooi hoe ze met haar benen staat ook

@JPS: Niet heel bijzonder maar wel netjes gedaan :), Zou die highlights op de neus wel wat proberen weg te werken

Weer een van mij, poosje terug en voor de verandering met een mannelijk model.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2854/9380020602_159232da73_c.jpg
IMG_3245 by Alex de Groot, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

@JP_S, highlights op de neus storen helaas. Verder goed portret.

@ hypz, Timing, ik wilde niet 'dubbel posten'.
Scherpte goed! Blik goed. Kleur goed. Vind het gezicht iets te donker (ook omdat de nek lichter is) Verder vind ik hem te krap, schouder net afgesneden, haar afgesneden. Horloge trekt misschien iets teveel aandacht.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cIsxmmW1SZQ4wB4kuz426Dp6/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door the mod man op 27-07-2013 23:06 . Reden: verkeerde versie.... ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:45
Ik trapte er bijna in Mod man; begrijpelijk dat je haar wilt isoleren, maar dan moet je selectie wel iets beter (en minder feather), en de ondergrond wel scherp blijven. Verder prima foto, wel wat bevreemdende look, maar het licht is mooi.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

inquestos schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 22:58:
Ik trapte er bijna in Mod man; begrijpelijk dat je haar wilt isoleren, maar dan moet je selectie wel iets beter (en minder feather), en de ondergrond wel scherp blijven. Verder prima foto, wel wat bevreemdende look, maar het licht is mooi.
Shit, verkeerde versie online. Aangepast. Btw genomen op f1.4 de blur was meer voor die lelijke reclame borden

[ Voor 7% gewijzigd door the mod man op 27-07-2013 23:07 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Rare tas die schijnbaar een enorm achterwerk moet verbergen, rare houding die haar figuur waarschijnlijk geen eer aan doet, rare rok die bijna onder haar oksels lijkt te zitten, anyway, niet mijn smaak, en zeker niet flaterend in mijn ogen.

(Niet dat ik pretendeer het beter te kunnen hoor, beste stuurlui en zo...)

Edit: Wel mooie benen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@the mod man: Je foto is zo groot dat ik flink moet scrollen om alles te zien. Dat maakt het voor mij onmogelijk om een eerlijk oordeel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Toff schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:23:
@the mod man: Je foto is zo groot dat ik flink moet scrollen om alles te zien. Dat maakt het voor mij onmogelijk om een eerlijk oordeel te geven.
Dan doe je rechtermuisknop » Openen in nieuw tabblad en dan kan je 'm uit laten zoomen (één klikje) tot 'ie precies in je browser past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
@ Hypz

Scherpte is prima, model is ook goed. De armen lijken nu een beetje van onderuit te komen, met een beetje fantasie wordt hij vastgegrepen;) Verder niet zo veel mis mee eigenlijk, het afsnijden van de elleboog stoort mij persoonlijk niet echt.

@ the mod man

De onrustige achtergrond stoort mij enigszins, de pose vind ik dan weer prima. Welk product probeer je onder de aandacht te brengen? Of is het een totaalplaatje? Ook hier an sich niet zo veel mis mee, imo.

Van mijn kant een niet zo modieus plaatje....ik wist niet zo goed wat ik met de kleuren aan moest en heb gekozen voor iets wat ik normaal niet zo snel doe. Weet zelf nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5349/9386851616_d34eed7a0d_c.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ChrisLNFF op 28-07-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:38
@ChrisLNFF
Waarom dan toch die foto plaatsen? Ik ben het met je eens, echt flateus is het plaatje niet. Dus wat wil jij ermee?

@the mod man
Ik vind het gezicht wat te rood, de houding (gecombineerd met deze kleding) totaal niet flateus. Het blousje zelf is ook wel erg rood, lijkt op mijn monitor eigenlijk gewoon te clippen. Het lijkt alsof de nadruk op de tas zou moeten liggen, maar zijn teveel dingen die net niet kloppen, waardoor dat best wel wegvalt.

Ik ben nu ongeveer een week aan het experimenteren geweest met het schieten van portretten op straat met een 50mm op een crop camera. Waaronder afgelopen zaterdag op het Summer Darkness festival in Utrecht. Nu is dat laatste wel een beetje vals spelen aangezien bijna iedereen daar bijzonder is qua gezicht en kleding. Maar deze vind ik toch wel de mooist geschoten kop tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: http://fotowolf.nl/wp-content/uploads//2013/07/SW20130727-SummerDarkness-010-399x600.jpg

Zie Summer Darkness en Straatportretten voor de volledige series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik voel er eerlijk gezegd weinig bij. Het is zoals je zegt van zichzelf al een aparte verschijning, maar de foto doet zelf weinig om het bijzonder te maken. Ook even beide series doorgekeken en daarin had ik ook bij het overgrote gedeelte van de foto's het idee dat het niet heel bijzonder was.

De enige foto die mij wel aansprak was deze foto, terwijl die man zelf niet heel bijzonder eruit ziet. Maar z'n ogen spreken een stuk meer dan bij de meeste andere foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Wolfensteijn schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:12:
@ChrisLNFF
Waarom dan toch die foto plaatsen? Ik ben het met je eens, echt flateus is het plaatje niet. Dus wat wil jij ermee?

@the mod man
Ik vind het gezicht wat te rood, de houding (gecombineerd met deze kleding) totaal niet flateus. Het blousje zelf is ook wel erg rood, lijkt op mijn monitor eigenlijk gewoon te clippen. Het lijkt alsof de nadruk op de tas zou moeten liggen, maar zijn teveel dingen die net niet kloppen, waardoor dat best wel wegvalt.

Ik ben nu ongeveer een week aan het experimenteren geweest met het schieten van portretten op straat met een 50mm op een crop camera. Waaronder afgelopen zaterdag op het Summer Darkness festival in Utrecht. Nu is dat laatste wel een beetje vals spelen aangezien bijna iedereen daar bijzonder is qua gezicht en kleding. Maar deze vind ik toch wel de mooist geschoten kop tot nu toe.

[afbeelding]

Zie Summer Darkness en Straatportretten voor de volledige series.
Omdat andere mensen er wellicht anders tegen aan kijken? En een foto hoeft niet altijd flateus te zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:38
Hahn schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:22:
Ik voel er eerlijk gezegd weinig bij. Het is zoals je zegt van zichzelf al een aparte verschijning, maar de foto doet zelf weinig om het bijzonder te maken. Ook even beide series doorgekeken en daarin had ik ook bij het overgrote gedeelte van de foto's het idee dat het niet heel bijzonder was.

De enige foto die mij wel aansprak was deze foto, terwijl die man zelf niet heel bijzonder eruit ziet. Maar z'n ogen spreken een stuk meer dan bij de meeste andere foto's :)
Wat ik heb gedaan is rondlopen, als ik iemand zag die ik wilde portretteren deze aanspreken, en bij een positief antwoord deze persoon fotograferen. Ook omdat ik ze zo min mogelijk tot last wilde zijn was ik meestal met 30 seconden klaar en kon ik weglopen.

Bij Summer Darkness was het minder een probleem, de meeste mensen werden vrij uitgebreid door een berg fotograferen op de foto gezet, maar dat soort foto's is totaal niet wat ik wilde vastleggen. En vorige week was het een stuk lastiger, wel eens op straat 30 vreemden achter elkaar aangesproken met de vraag of je een foto van ze mag maken? ;)
ChrisLNFF schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:37:
[...]

Omdat andere mensen er wellicht anders tegen aan kijken? En een foto hoeft niet altijd flateus te zijn imo.
Dat laatste klopt, dat eerst, tja... Opzich is het veilig om aan te nemen dat de mensen die zich in dit soort topics begeven vaak kritischer zijn op jouw foto's dan jijzelf (uitzonderingen daargelaten). Maar ik ben nog steeds benieuwd wat jij wil laten zien met die foto? En of je daar in geslaagd bent. Mocht je niet geslaagd zijn, dan kunnen wij jou helpen om te zoeken naar een manier om dat wel voor elkaar te krijgen. Maar een foto plaatsen met de opmerking 'tja, weet niet echt' geeft weinig houvast voor advies :)

[ Voor 22% gewijzigd door Wolfensteijn op 28-07-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik snap helemaal hoe je het hebt gedaan en hoe dat werkt, maar om het even crue te zeggen: dat zie je er ook aan af ;) Ik vind het weinig bijzondere foto's, waar je weliswaar een goed 'excuus' voor hebt, maar dat maakt de foto's natuurlijk niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

@ChrisLNFF
Ik vind het juist wel een mooie foto. Een typische oma en dat hoeft inderdaad niet altijd flatteus te zijn. Maar ze ziet er prima uit toch?

Ik denk dat Wolfensteijn vooral doelde op dat je zelf zei dat je hem niet flatteus en dat je hem toch plaatste, maar zonder reden waarom dan wel. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Spockz schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:00:
@ChrisLNFF
Ik vind het juist wel een mooie foto. Een typische oma en dat hoeft inderdaad niet altijd flatteus te zijn. Maar ze ziet er prima uit toch?

Ik denk dat Wolfensteijn vooral doelde op dat je zelf zei dat je hem niet flatteus en dat je hem toch plaatste, maar zonder reden waarom dan wel. :)
Eens. Bij de meeste foto's weet ik het zelf ook wel. Oude mensen doe ik meestal in z/w. Deze een keer niet dus. Ik vind m an sich niet onflateus, het is een oudere dame. Ik post hier soms wat omdat er meer kritiek komt dan op andere sites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 13:43
@Wokker Ik vind het een hele mooie foto. Ja, het gezicht is uit proportie door het gebruik van een 35 mm lens, ja het had misschien anders gesneden beter uitgekomen, maar toch vind ik het een erg mooie foto. De vrouw heeft een heel mooi zacht en vriendelijk uiterlijk wat in deze foto (naar mijn mening althans) erg goed naar voren komt. De foto voelt oprecht en niet zo geposeerd.

@Hypz Zwart-wit maakt voor mij deze foto. Wel leidde mij de hoeveelheid sieraden wat af. (Bijvoorbeeld die twee armbandjes om zijn rechterarm.)

@ChrisLNFF Ook een interessante foto om naar te kijken. De foto komt wat "flets" op me over, maar dat geeft juist een mooi effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hahn schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:40:
Dan doe je rechtermuisknop » Openen in nieuw tabblad en dan kan je 'm uit laten zoomen (één klikje) tot 'ie precies in je browser past.
We gebruiken vast niet dezelfde browser...
Natuurlijk kan ik mijn beeld wel verkleinen, maar ik vind dat de poster die moeite moet doen eigenlijk. Door het nieuwe maximumformaat is het probleem groter dan vroeger, @640px. Eigenlijk zou 800px de max moeten zijn voor de langste zijde, ongeacht of dit horizontaal of vertikaal is.
Pagina: 1 ... 49 ... 65 Laatste