Ben het hier eens met Ethirty. Als er niet een bepaald niveau wordt verwacht van testcase-foto's, dan wordt het een opsom-topic waar niemand meer wat aan heeft.
maken of kraken ...... je kan ook gewoon tips geven
M a r c o schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:52:
[...]
eeeeuhm. dit is toch niet enkel het mensen/portretten showcase topic??
Er staat net zo goed "testcase" in de titel.
Dat zijn niveau veel lager is dan gewoon in dit topic klopt wel, maar zijn beginners ook niet welkom?
Iedereen moet ergens beginnen.
Geef dan tips waar hij naar moet kijken ofzo, maar "je kunt hier beter niet posten omdat je foto's niet goed genoeg zijn" vind ik nogal kort door de bocht.
Het niveau in dit topic ligt gewoon erg hoog, omdat hier een aantal erg goede fotografen posten, waardoor veel mensen hun eigen werk al niet meer durven posten.
Je moet de beginner niet gaan wegjagen.
Slatanic, misschien dat Ethirty het 'hard' verwoordde, maar als je zelf eens goed nadenkt over je foto (die je inmiddels hebt weggehaald) dan zie je dat er best wat dingen beter kunnen. Scherp is hij niet echt, flets wel. De compositie is ook niet echt spannend te noemen. Dat de gezichtsuitdrukking leuk is, en jij waarschijnlijk een goede band hebt met degene die op de foto staat, wil nog niet zeggen dat de foto ook daadwerkelijk leuk is om naar te kijken voor anderen.
Lees dit topic (en eventueel de andere topics zoals het testcase-topic) eens door en lees wat voor kritiek (zowel negatief als positief) gegeven wordt op de foto's, en kijk dan of je je erin kunt vinden. Vaak leer je veel door dat te doen, en pas je het daarna automatisch toe wanneer je zelf foto's maakt.
Lees dit topic (en eventueel de andere topics zoals het testcase-topic) eens door en lees wat voor kritiek (zowel negatief als positief) gegeven wordt op de foto's, en kijk dan of je je erin kunt vinden. Vaak leer je veel door dat te doen, en pas je het daarna automatisch toe wanneer je zelf foto's maakt.
Verwijderd
Bij deze , mijn eerste foto die ik plaats. kvind haar ogen iets hebben.

@ pilso , vooral de laatste foto vind mooi, je ziet ze gelijk echt genieten, mooi moment.

@ pilso , vooral de laatste foto vind mooi, je ziet ze gelijk echt genieten, mooi moment.
en dat is waarom ik geen commentaar geef op baby/kinder foto'sTranceSetter schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:59:
Slatanic, misschien dat Ethirty het 'hard' verwoordde, maar als je zelf eens goed nadenkt over je foto (die je inmiddels hebt weggehaald) dan zie je dat er best wat dingen beter kunnen. Scherp is hij niet echt, flets wel. De compositie is ook niet echt spannend te noemen. Dat de gezichtsuitdrukking leuk is, en jij waarschijnlijk een goede band hebt met degene die op de foto staat, wil nog niet zeggen dat de foto ook daadwerkelijk leuk is om naar te kijken voor anderen.
Hij lijkt me wel enorm overbelicht en volgens mij zie ik ook aardig wat jpg artifacts. Hoge compressie gekozen met export?Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:28:
Bij deze , mijn eerste foto die ik plaats. kvind haar ogen iets hebben.
[afbeelding]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
jpeg artifacts valt volgens mij wel mee, 161KB is ook niet overdreven klein voor deze afmetingen. Het lijkt eerder op een lelijke pixel resize ipv resample. Tenminste ik neem aan dat jij doelt op de kartelige haren op het voorhoofd en het montuur van de bril?momania schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:01:
[...]
Hij lijkt me wel enorm overbelicht en volgens mij zie ik ook aardig wat jpg artifacts. Hoge compressie gekozen met export?
* Orion84 vindt daarnaast vooral het logo een beetje storend in beeld springen.
[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 31-08-2009 21:27 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Idd ja, en in de wenkbrauwen en op de lippen.. 't zit bijna overal.Orion84 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:26:
[...]
Tenminste ik neem aan dat jij doelt op de kartelige haren op het voorhoofd en het montuur van de bril?
Doet iemand dat hier niet dan?slatanic schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:56:
laat iedereen in zijn waarde
Over je tweede poging, stukken beter. De uitdrukking op haar gezicht is erg mooi. Of de tweede foto valt me de achtergrond wel op, maar daar kun je weinig aan doen.
Verwijderd
Ja kzie het ook, maar ik exporteer mijn foto's steeds op full res uit lightroom (heb wel veel microcontrast gebruikt miss is dat de reden). De jpegs uit lightroom zijn echter wel goed. Vervolgens upload ik ze op mijn site. En worden ze tijdens de upload verkleint. Ik weet echter niet hoe of wat aangezien ik mijn site niet zelf geschreven heb.kzal het eens vragen... En het watermerk, was ik nog van plan om te wijzigen, miss beneden een fijne rand.momania schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:28:
[...]
Idd ja, en in de wenkbrauwen en op de lippen.. 't zit bijna overal.
Verder het overbelichte, in lightroom heb ik enkel overbelichte highlights in de hoek. En het lichte vindt ik net mooi. Kmoet wel zeggen dat ik dit met een volledige manuele 50mm gedaan heb dus geen lichtmeting.
Toch bedank voor de comments.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 22:38 . Reden: Foutje .... ]
Tja, zijn commentaar kwam erop neer dat mijn dochter scheve tanden had. Kan je niet echt meer kritiek op een foto noemen.Deathchant schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:25:
[...]
Kom, wat is dat nou zeg? Ik vind best dat men commentaar mag geven en verbeterpunten aangedragen mogen worden. Het is wel een fotografie-sectie. Het wil immers niet zeggen dat je OF geen commentaar geeft, OF extreem bot commentaar. Ik zou zeggen, neem een goeie middenwegIk vind de foto ook te rood/warm.
[...]
Maar no hard feelings hoor, ik weet hoe mijn dochter er in't echt uitziet, dus ik zal er niet wakker van liggen.
Ik schreef heel lief, dat je beter kon gaan sparen voor de orthodontist, als ik me goed herinner.Fire69 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:30:
[...]
Tja, zijn commentaar kwam erop neer dat mijn dochter scheve tanden had. Kan je niet echt meer kritiek op een foto noemen.
Maar no hard feelings hoor, ik weet hoe mijn dochter er in't echt uitziet, dus ik zal er niet wakker van liggen.
Is allang uitgepraat hoor Deathchant, dus af en toe een insiders joke moet kunnen toch?
Babies, kinderen en verloofdes, het blijft moeilijk om daar een eerlijk oordeel over te geven, omdat de fotograaf meestal iets heel anders ziet dan de buitenstaander. Bijvoorbeeld die buitenproportionele neus en de terugwijkende kin, mag men daar iets van zeggen, in de veronderstelling dat het aan de groothoekopname-van-dichtbij ligt? Zelfs als het waar is, valt het niet lekker, om nog maar niet te spreken van wat er gebeurt wanneer achteraf blijkt dat er met een 100mm is geschoten.

Geef commentaar op de foto zelf en niet op het uiterlijk van degene op de foto? Dan lijkt me er niks moeilijks aan.
The devil is in the details.
Mja, maar als jij commentaar geeft op wat je denkt dat het effect van een groothoeklens op een gezicht is en het blijkt met een tele gemaakt te zijn, dan heb je onbedoeld toch iemand beledigd. Of als je zegt dat iemands blik niet erg charmant staat en die persoon kijkt altijd zo. Het is gewoon vreselijk moeilijk om commentaar te geven én accepteren als het om iemand gaat waarmee je een band hebt. Een foto is meer dan alleen techniek, dus je kan de rest van een plaatje niet zomaar negeren.Mute schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:34:
Geef commentaar op de foto zelf en niet op het uiterlijk van degene op de foto? Dan lijkt me er niks moeilijks aan.
@slatanic: om niet alleen maar 'hard' te zijn (want zo was het niet bedoeld, het medium is gewoon lastig om sommige dingen netjes te verwoorden - of ik ben het zelf
Tuurlijk zijn er als beginner altijd nog wat kanttekeningetjes. In dit geval met name de achtergrond al kon je daar hier niet veel aan doen, wellicht is het een volgende keer mogelijk er wel op te letten of kan je de foto meer naar je hand zetten.
En over iedereen in zijn waarde laten: je plaatst hier neem ik aan om (net als de rest van ons) ervan te leren, toch? Daar hoort soms wat (bot) commentaar bij, nou en? Als je dan dezelfde vooruitgang binnen 24u laat zien, dan was het het toch waard?
disclaimer: happy happy joy joy, dit bericht is niet lelijk bedoeld
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
In dit specifieke geval vond ik dat de tanden wat erg nadrukkelijk naar voren kwamen in beeld waren. Dat probeerde ik met een luchtige opmerking aan te geven die helaas verkeerd viel toen. Het ligt gewoon heel gevoelig, als het om je dierbaren gaat. Daar had ik toen meer aan moeten denken, maar mijn opmerking was strikgenomen en los van de emotie niet onjuist. De tanden vielen teveel op, terwijl Fire69 nu zegt: "ik weet hoe mijn dochter er in't echt uitziet, dus ik zal er niet wakker van liggen." Op de foto zag zijn dochter er dus in mijn beleving blijkbaar anders uit dan in werkelijkheid. Dat is IMHO een fout van de fotograaf, of iig een verbeterpuntje, wanneer hij dat niet expliciet zo bedoeld heeft. Zie verder het (verzonnen) verhaal over de vermeende perspectievische vertekening. Het is moelijker dan het lijkt iig.Mute schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:34:
Even opgezocht om welke foto het ging, maar ik snap eigenlijk niet helemaal waarom je zou aanhalen dat d'r tanden niet geheel recht staan. Jij doet nu net alsof de foto helemaal leek te draaien om die tanden, maar dat idee heb ik dus totaal niet
ik herinner me eerder al een ruzie over scheve tanden met Dhr. Toff, ik vind 't echt een totale non issue, de tandarts let vast genoeg op om iemand door te sturen naar de orthodontist mocht het echt nodig zijn.
|>
Gisteren fotoshoot gedaan met een goede vriendin

Lichte invulflits door een paraplu heen. Contrast iets omhoog gegooid, voor de rest niets eraan bewerkt

Lichte invulflits door een paraplu heen. Contrast iets omhoog gegooid, voor de rest niets eraan bewerkt
[ Voor 7% gewijzigd door jeroenzelle op 01-09-2009 18:47 ]
Verwijderd
@Pieter
De ogen spreken inderdaad wel aan! Felle kleuren zoals de rest van je foto ook heeft.
Jammer dat er met het resizen iets mis is gegaan want de haarplukjes zien er inderdaad vreemd uit.
Ze knijpt ook behoorlijk met haar ogen. Tegen de zon in gewerkt?
@Slatanic
Wel een hele vrolijk onderwerp maar ik mis haar armen behoorlijk.
Ze doet er duidelijk iets mee en je hakt ze er af. Jammer.
@Jeroen
Opzich een keurige plaat alleen de achtergrond leid mij te veel af.
Ik zou er een iets interessantere crop van maken.
Wel keurig belicht. Met een gouden reflectie scherm gewerkt?
Hierbij een studio bijdrage van mij met een uber bewerking. Brand maar los!
De ogen spreken inderdaad wel aan! Felle kleuren zoals de rest van je foto ook heeft.
Jammer dat er met het resizen iets mis is gegaan want de haarplukjes zien er inderdaad vreemd uit.
Ze knijpt ook behoorlijk met haar ogen. Tegen de zon in gewerkt?
@Slatanic
Wel een hele vrolijk onderwerp maar ik mis haar armen behoorlijk.
Ze doet er duidelijk iets mee en je hakt ze er af. Jammer.
@Jeroen

Gek genoeg niet nee ... totaal niet met reflectiescherm ...Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:15:
@Jeroen
Alleen lichte invulflits door een paraplu heen...
wel jammer van 't overbelichte jacobse..
|>
Dat is jouw perceptie, achteraf. De mijne wat toen anders. Welke is beter? Het was maar een voorbeeld hoor, zucht, kunnen we die ouwe koeien laten rusten, voor Simon ook weer wakker wordt.Mute schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 01:42:
Even opgezocht om welke foto het ging, maar ik snap eigenlijk niet helemaal waarom je zou aanhalen dat d'r tanden niet geheel recht staan. Jij doet nu net alsof de foto helemaal leek te draaien om die tanden, maar dat idee heb ik dus totaal niet
Pieter186: ik vind het zogenaamde overbelichte wel meevallen hoor.. (kijkend naar het histogram en de foto zie ik het niet?) Ik hou wel van lekker fris/licht
Lekker confronterende foto.
Slatanic: 2e foto is mooier
lekker uitnodigend en vrolijk. Maar het komt ook niet veel verder dan een mooie snapfoto.
Jeroenz18: op zich leuke foto. Misschien zorgt een iets lager perspectief voor wat meer intimiteit.. Ik heb nu het gevoel ver van de foto weg te staan en neer te kijken naar het meisje.
F. Jacobse: lekkere foto. Echter als ik naar je gezicht kijk heb ik het gevoel een beetje dubbele lijnen te zien. Ik zou de bewerking iets milder maken. Ook je logo over een voet heen is niet ideaal.. Misschien die links plaatsen?
Dit is alweer 3 week geleden in de babykamer zelf geschoten, die zoals je kunt zien knalgroen is
Verder zijn het standaard foto's, wat ook de wens was van het stelletje en we zelf ook leuk vonden om een keer te doen. De kleine spruit zal er binnenkort wel uitkomen, dan komt er natuurlijk een nieuwe serie 

Slatanic: 2e foto is mooier
Jeroenz18: op zich leuke foto. Misschien zorgt een iets lager perspectief voor wat meer intimiteit.. Ik heb nu het gevoel ver van de foto weg te staan en neer te kijken naar het meisje.
F. Jacobse: lekkere foto. Echter als ik naar je gezicht kijk heb ik het gevoel een beetje dubbele lijnen te zien. Ik zou de bewerking iets milder maken. Ook je logo over een voet heen is niet ideaal.. Misschien die links plaatsen?
Dit is alweer 3 week geleden in de babykamer zelf geschoten, die zoals je kunt zien knalgroen is

Verwijderd
Bedankt voor de comments tot dusver!
@Anita
Even voor de goede orde. Ik ben het niet zelf.
Het watermerk is min of meer bewust over de voet geplaatst anders heeft het niet veel zin om een watermerk toe te voegen.
Jouw fotos ogen lekker fris qua kleuren en belichting. Echter vind ik het altijd maar een beetje standaard om de handen van de eigenaar en partner op de buik te zien. Ik ben tot nu toe nog niet 1 serie tegengekomen waarbij dat niet is.
Op dit moment heb ik geen helder momentje hoe je zoiets anders aan kan pakken zodat je afwijk van de rest. Maar persoonlijk zou ik een andere inslag zoeken.
@Anita
Even voor de goede orde. Ik ben het niet zelf.
Het watermerk is min of meer bewust over de voet geplaatst anders heeft het niet veel zin om een watermerk toe te voegen.
Jouw fotos ogen lekker fris qua kleuren en belichting. Echter vind ik het altijd maar een beetje standaard om de handen van de eigenaar en partner op de buik te zien. Ik ben tot nu toe nog niet 1 serie tegengekomen waarbij dat niet is.
Op dit moment heb ik geen helder momentje hoe je zoiets anders aan kan pakken zodat je afwijk van de rest. Maar persoonlijk zou ik een andere inslag zoeken.
Tsss ... na-apert

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenzelle op 02-09-2009 09:37 ]
Verwijderd
Kan je misschien aangeven waar het precies overbelicht is en in welke mate?simon schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:46:
wel jammer van 't overbelichte jacobse..
Ik zie zelf dat de rechterwang (zijn linkerwang dus) redelijk licht is maar ik vind het eigenlijk nog net niet storen. Bekijk ik deze foto op mijn laptop dan is bijna de gehele foto overbelicht.
Vandaar even mijn vraag.
Ik heb namelijk onlangs een aantal foto´s bekeken op een gecalibreerd mac scherm en ik kan zeggen dat mijn extern tft paneltje een zeer goede benadering heeft.
Echter, dit kan ik helaas niet over mijn laptop scherm zeggen. Dat wijkt enorm af.
Weet je wat ik altijd eigenlijk mis bij die shoots van dikke buiken? Schiet nou eens een foto vanuit het perspectief zoals de moeder het zelf ziet. Die dikke buiken van de zijkant vind ik nogal standaard eigenlijk. Daarbij zijn het natuurlijk super persoonlijke foto's en imo dus minder interessant foto technisch gezien
waar niet eigenlijk, je zou je histogram moeten kijken, het wit is puur wit, wel jammer.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:58:
[...]
Kan je misschien aangeven waar het precies overbelicht is en in welke mate?
Ik zie zelf dat de rechterwang (zijn linkerwang dus) redelijk licht is maar ik vind het eigenlijk nog net niet storen. Bekijk ik deze foto op mijn laptop dan is bijna de gehele foto overbelicht.
Vandaar even mijn vraag.
Ik heb namelijk onlangs een aantal foto´s bekeken op een gecalibreerd mac scherm en ik kan zeggen dat mijn extern tft paneltje een zeer goede benadering heeft.
Echter, dit kan ik helaas niet over mijn laptop scherm zeggen. Dat wijkt enorm af.
|>
hehe nice .. met spark1 ... die 1e is mooi .. .zelfportret natuurlijk ook.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:16:
@thalyric: erg mooi gedaan!
Hier het resultaat van een dagje nerden met SparkOne:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zelfportretje![]()
[afbeelding]
en samen met jou nog 10.000 andere fotografen.Jeroenz18 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:36:
[...]
Tsss ... na-apert![]()
(vorig jaar september geschoten)
[afbeelding]
@AnitaD
foto 2 is idd redelijk cliche, maar dat maakt voor de "klant" geen reet uit. Hij is gewoon goed uitgevoerd.
Foto1 vind ik wel een leuke compositie, leuk om de kinderkamer er zo als achtergrond te gebruiken, wat ook een mooie frisse kleur oplevert.
foto3 is ook wel leuk, vind alleen het witte vlak wat groot.
tnx voor de comments iedereen
Het zijn inderdaad standaard foto's, maar goed, laten we eerst maar eens proberen of we die een beetje onder de knie kunnen krijgen. En inderdaad zijn dit natuurlijk wel de foto's die mensen graag willen hebben, standaard of niet. De volgende stap is inderdaad creativiteit en originaliteit 
Some day..
Some day..
Fijne bewerking!Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:15:
[afbeelding]
http://www.klaasje.com
2 fotootjes van een strobist meeting:
1.

2.
1.

2.

Ik vind dat snapshot gehalte enorm meevallen. Een heel mooi plaatje
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Agree. De foto drukt wel wat uit. De chaos/rommel en de geconcentreerde blik......ik kan me meteen weer terug voorstellen hoe erg ik een hekel had aan huiswerkpsyBSD schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:31:
Ik vind dat snapshot gehalte enorm meevallen. Een heel mooi plaatje
@Psychodweep. Ik vind het zelf wat jammer dat je zo krap kadert bij de voeten. Verder vind ik op allebei de foto's de blik van de persoon niet veel zeggen. Voor de rest wel leuke foto's. Ik vind dat donkere wel wat hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 04-09-2009 09:18 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Hier een foto van mij. Al een tijd geleden genomen, maar ik blijf het een lekkere plaat vinden. Ben benieuwd naar jullie commentaar.

Let op je kadering, op z'n minst aan de onderkant want die heb je nu echt te krap aangesneden.psychodweep schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 01:55:
2 fotootjes van een strobist meeting:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
Leuke foto, maar waarom vierkant? Heb je rechts (of desnoods links) niet wat meer ruimte?Dispenzer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:22:
Hier een foto van mij. Al een tijd geleden genomen, maar ik blijf het een lekkere plaat vinden. Ben benieuwd naar jullie commentaar.
[afbeelding]
Ook zou ik de zwartwit omzetting wat harder doen, dus wat meer contrast. zo bijvoorbeeld
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Dispenzer: Ik zou er juist een foto in de hoogte van maken in plaats van in de breedte. Als ik zo vrij mag zijn heb ik je foto even beetje gecropt zoals ik het bedoel: http://tweakers.net/ext/f/UPTV3JREHvv8uNTC2jkN4XdH/full.jpg
Mocht je dat niet willen, dan haal ik 'm natuurlijk weg
Mocht je dat niet willen, dan haal ik 'm natuurlijk weg
Geen probleem, ja die kant zat ik eerst ook op te snijden ... wel iets vierkanter dan jij nu snijd.
Misschien moet ie toch portretstand ... hmm
[ Voor 3% gewijzigd door Dispenzer op 04-09-2009 21:08 ]
Ik vind je zwarten wel erg zwart, waardoor de ogen wegvallen, beetje jammer. Verder een mooie plaat.
|>
Zal de volgende keer er op letten en een stapje achteruit doen.abrakadaver schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:07:
[...]
Let op je kadering, op z'n minst aan de onderkant want die heb je nu echt te krap aangesneden.
Verwijderd
Heb hier nog een fototje dat ik graag als alleenstaande bekritiseert zou zien, en niet als deel van een reeks:

Middagje met een Poolse schone.

ik zou nog een middagje met PS gaan besteden, je doordruk/tegenhou werk vind ik wel erg... rommelig. sowieso mag de omgeving van mij met zo'n schone wel licht.
|>
Zie je zelf die witte waas niet om d'r heen, of vind je dat wel wat hebben?Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:58:
Heb hier nog een fototje dat ik graag als alleenstaande bekritiseert zou zien, en niet als deel van een reeks:
[afbeelding]
Die meid mag er wel zijn, maar die bewerking en compositie, nee.
Ik vind het standpunt ook nogal ordinair overkomen.
Ik vind het standpunt ook nogal ordinair overkomen.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Verwijderd
Ja had me van de bewerking wat snel vanaf gemaakt. Hier is het beter!

Ik vind de compostie wel geslaagd, de 2 lijnen van de bergen die naar haar toelopen.

Ik vind de compostie wel geslaagd, de 2 lijnen van de bergen die naar haar toelopen.
Mjah, ik vind hem nog steeds slordig. Zelfs op dit kleine formaat valt het me nog steeds op.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Redelijk simpele studioshoot met een goede vriendin van me.
[ Voor 21% gewijzigd door jeroenzelle op 08-09-2009 00:16 ]
Verwijderd
Mooie eenvoudige shoot, niets mis mee, en niets speciaal.
Verder heb ik nog een nieuwe poging gedaan, deze keer met een echt thema, nl Alice In Wonderland.
Had via een modellensite een meisje gevonden die dergelijk kostuum had, en ik beschik over de juiste locatie, dus hebben we ons even een aantal uurtjes samengezet met volgende resultaten.
http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157622187150667/
En mijn persoonlijke favoriet.
Verder heb ik nog een nieuwe poging gedaan, deze keer met een echt thema, nl Alice In Wonderland.
Had via een modellensite een meisje gevonden die dergelijk kostuum had, en ik beschik over de juiste locatie, dus hebben we ons even een aantal uurtjes samengezet met volgende resultaten.

De schaduwen storen mij nogal, er is een beetje te plaatselijk geflitst als je het mij vraagt.
Verwijderd
Er is niet geflitst, de ondergaande zon kwam door de bladeren heen, en m'n "assistent" had een gouden reflectiescherm op haar gericht.
Het licht is te plaatselijk dan (imo)
Je snapte vast wel wat ik bedoelde
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 08-09-2009 22:51 ]
Verwijderd
Ik snap het, maar ik vind het nogal geslaagd, ik heb op vlak van zo'n foto's een sterk beeld van wat ik wil:
http://www.drewgardner.co.uk/
Bij die foto's valt mijn mond spontaan open, en dat probeer ik een beetje na te bootsen, wat ik op die foto nogal geslaagd vind.
Bij die foto's valt mijn mond spontaan open, en dat probeer ik een beetje na te bootsen, wat ik op die foto nogal geslaagd vind.
Hoewel op een aantal foto's van je serie het gezicht naar mijn mening nog steeds onverklaarbaar onscherp is, maakt het geheel een indruk van progressie. Het zal wel persoonlijk zijn, maar jouw favoriet is op mijn monitor te donker om echt geslaagd te zijn. Eigenlijk vind ik de hier geplaatste foto de minste foto van de serie. Ik vind jouw model leuker om te zien dat het wat starre gelaat van de Alice van je voorbeeld. Ik heb er iig met plezier naar gekeken.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:53:
Ik snap het, maar ik vind het nogal geslaagd, ik heb op vlak van zo'n foto's een sterk beeld van wat ik wil:
Ik zou meer met 't thema doen dan alleen een jurkje... dat wonderland kan je veel cooler uit diepen. (Hoeft natuurlijk niet 't klassieke wonderland uit 't boek te zijn, mag ook iets anders overweldigends zijn als een drukke stad, hectisch kantoor bijvoorbeeld) Bedenk vantevoren gewoon 5 foto's die je wil maken, van die 5 settings maak je elk een aantal foto's met verschillende composities en kies je de beste er uit.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:43:
Dan kan je ook veel meer richting aan je foto's meegeven dan het meisje een willekeurige kant op laten kijken of 'ga maar even zo zitten'.
i.m.o. dan he
Verwijderd
Daar heb je gelijk in. Ik zal er eens heel goed over moeten denken. Maar simpel is wat anders. Ook heb ik nog geen eigen vervoer, en moet ik dus heel m'n meuk meesleuren met de bus. Ik ga dit weekend bij de workshop van GH hopelijk nog handige tips en trics leren, die ik dan in een fotoshoot maandag kan omzetten.
vraag dat maar via dm
[ Voor 67% gewijzigd door Nomad op 10-09-2009 13:19 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
ik vind um ook mooi.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:43:
Mooie eenvoudige shoot, niets mis mee, en niets speciaal.
[afbeelding]
Je foto's zijn zo goed als allemaal minstens een stop onderbelicht. Daar zou ik eerst even naar kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:53:
Verwijderd
Dan zal m'n scherm wel wat te licht staan. Wel lastig om te controleren. Want als ik via lightroom op autotone klik, gooit hij meestal de brightness naar omhoog, en soms ook de exposure.
Kevinneke: Volgens mij is het al eens eerder tegen je gezegd, maar let ook erop dat je geen handen of voeten afhakt. Ik zie zo drie foto's in je reeks waarbij de handen of voeten weer heel erg op het randje zitten (zo niet eroverheen)
Precies, ik denk dat je het beste wat ervaring op kan doen met histogrammen en het leren uitlezen ervan.Wilko schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:13:
Kun je ook zo zien aan het histogram.
Weten hoe je camera licht meet, en hoe licht je beeld moet zijn etc.
Verwijderd
De handen heb je gelijk in, maar ik zat vaak op de grens( een prime in een kleine ruimte). Histogram is idd niet het eerste waar ik naar kijk.
@ Jeroenz18: De foto is in mijn (niet al te ervaren) ogen technisch goed en het is een leuk model. Maar op een of andere manier pakt de foto mij niet voor de volle 100%. Ik kan er niet echt de vinger op leggen waarom niet. Ik denk dat het iets te maken heeft met haar houding.
@ kevinneke: ook ik vind de belichting van deze foto niet egaal genoeg. Vooral de boomstam vind ik te donker. Het idee daarentegen is super. Ik vind het leuk om te zien dat je de tips oppakt die je hier krijgt en er echt mee aan de slag gaat bij nieuwe shoots.
Een foto van mij. De 1e foto die ik in dit topic post. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

klik hier voor groot
@ kevinneke: ook ik vind de belichting van deze foto niet egaal genoeg. Vooral de boomstam vind ik te donker. Het idee daarentegen is super. Ik vind het leuk om te zien dat je de tips oppakt die je hier krijgt en er echt mee aan de slag gaat bij nieuwe shoots.
Een foto van mij. De 1e foto die ik in dit topic post. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

klik hier voor groot
mijn signature is bewust leeg :-)
@pCOW: Ik vind de achtergrond te rood, hierdoor krijgt het onderwerp een rode gloed. Portret is wel lekker scherp en goed van compositie
@Bever: Heerlijk rokersgezicht, mooi moment ook. Om hem helemaal te optimaliseren zou ik de achtergrond wat bewerken, wat plekjes wegwerken zodat het wat rustiger wordt.
Wat van mij kant:
@Bever: Heerlijk rokersgezicht, mooi moment ook. Om hem helemaal te optimaliseren zou ik de achtergrond wat bewerken, wat plekjes wegwerken zodat het wat rustiger wordt.
Wat van mij kant:

[ Voor 8% gewijzigd door TukkerTweaker op 14-09-2009 21:49 ]
tukkertweaker: lekkere plaat 
Canakris: 1 is zeker een fijna plaat, jammer dat het gezicht aan de (voor de kijker) rechterkant er net afvalt. Ik vind het mooier als het hele deel van de belichte zijde van het gezicht zichtbaar is.
nomad: tja... het is wel een goede foto, maar hij springt er mijn inziens niet echt uit. De Bokeh is ook een beetje erg ontrustig vind ik.
Canakris: 1 is zeker een fijna plaat, jammer dat het gezicht aan de (voor de kijker) rechterkant er net afvalt. Ik vind het mooier als het hele deel van de belichte zijde van het gezicht zichtbaar is.
nomad: tja... het is wel een goede foto, maar hij springt er mijn inziens niet echt uit. De Bokeh is ook een beetje erg ontrustig vind ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Amplified op 16-09-2009 17:16 ]
Nomad, de compositie wringt een beetje aan de rechterkant. De steiger wijst naar rechts, wat ook wel prettig kijkt, maar zij zit en kijkt er tegenin terwijl de steiger achter haar eindigt. Ze onderbreekt een belangrijke lijn om 't effe simpel te zeggen. Voor m'n gevoel is de foto bij de paal waar ze tegenaan zit 'afgelopen' wanneer ik van links naar rechts kijk. Nu zie je daar 't eind van de steiger en dat verstoort een beetje waardoor de compositie nogal druk wordt.
Ook vind ik 'm rechts behoorlijk donker, ik zou denk ik de foto liever een stop lichter zien.
Die spiegeling van dat voetje is leuk, heb je daar niet wat meer/duidelijkers mee gedaan?
Haar blik, houding in combinatie 't feit dat ze tegen de compositie in kijkt vind ik dan wel weer prettig.
Ook vind ik 'm rechts behoorlijk donker, ik zou denk ik de foto liever een stop lichter zien.
Die spiegeling van dat voetje is leuk, heb je daar niet wat meer/duidelijkers mee gedaan?
Haar blik, houding in combinatie 't feit dat ze tegen de compositie in kijkt vind ik dan wel weer prettig.
[ Voor 8% gewijzigd door abrakadaver op 17-09-2009 13:54 ]
thanks. Ik was wel bewust tegen wat "normen" en "regeltjes" aan het trappen, maar het wringt duidelijk iets teveel.
Een krappere kadering, waar de spiegeling in het water geheel weg is en rechts het beeld eindigt bij "haar" paaltje, heb ik ook, die inderdaad rustiger kijkt.
Dank je wel, wat mezelf al een beetje dwars zat, zit jullie duidelijk ook dwars
Een krappere kadering, waar de spiegeling in het water geheel weg is en rechts het beeld eindigt bij "haar" paaltje, heb ik ook, die inderdaad rustiger kijkt.
Dank je wel, wat mezelf al een beetje dwars zat, zit jullie duidelijk ook dwars
Die bokeh doet me eigenlijk een beetje denken aan mijn spiegellens, waar ik zulke foto's uit trek:

[img=144,96]http://lh6.ggpht.com/_IOlPMY6E3RA/Sp_oWwjnWfI/AAAAAAAABKw/x1vACGzHNDY/s144/IMG_3803.JPG"[/img]

[img=144,96]http://lh6.ggpht.com/_IOlPMY6E3RA/Sp_oWwjnWfI/AAAAAAAABKw/x1vACGzHNDY/s144/IMG_3803.JPG"[/img]
[ Voor 25% gewijzigd door mux op 17-09-2009 14:29 ]
Misschien een beetje een crosspost...
Portret maken met een 10-22 vind ik erg moeilijk, maar daarom uitdagend. Hier een zelfportretje:
Portret maken met een 10-22 vind ik erg moeilijk, maar daarom uitdagend. Hier een zelfportretje:

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Nomad:
ik vind het contrast tussen de lichte en de donkere delen van je model wel erg groot. Dat matcht niet zo mooi met de rest van de scene (die de sfeer van een rustige middag op een idyllisch plekje suggereert)
Wat betreft de compositie: (vrijwel) alles wat interessant is om te bekijken zit in de bovenste helft van de foto (voet en been uitgezonderd) Dat wringt een beetje. Ik zou het onderste stuk foto (zeg maar tot waar de voorste palen het water raken) niet missen.
ik vind het contrast tussen de lichte en de donkere delen van je model wel erg groot. Dat matcht niet zo mooi met de rest van de scene (die de sfeer van een rustige middag op een idyllisch plekje suggereert)
Wat betreft de compositie: (vrijwel) alles wat interessant is om te bekijken zit in de bovenste helft van de foto (voet en been uitgezonderd) Dat wringt een beetje. Ik zou het onderste stuk foto (zeg maar tot waar de voorste palen het water raken) niet missen.
Ach, laat maar...
@pCOW: Je moet wel durven met zo'n achtergrond. Doet me op de een of andere manier aan een tv programma denken zo.
@Bever: Wat een rimpels! Uitdrukking is mooi, die witte hoek links stoort een beetje.
@TukkerTweaker: Ik vind de vignetting storend aanwezig. DE dame op zich midden in een thee struik spreekt me wel aan.
@Canakris, de eerste 2 zijn interessant maar zeker de 2e niet flatterend.Die 4 witte puntjes op d'r neuws storen enorm. Je toning vind ik bij 2 en 3 echt niet mooi, dat groezelige effect vind ik vreselijk storend.
@Nomad: LEkker loom, ik zou zo de plaat in willen lopen om d'r een glas rose te brengen. Wel tikkie zwaar aangezet in de hoeken.
@Deathchant. Idee is leuk, als je nou echt met je benen in de rechterhoek zat was denk ik nog leuker geweest.
Geschoten terwijl 'ie druk was met z'n pianoles:
@Bever: Wat een rimpels! Uitdrukking is mooi, die witte hoek links stoort een beetje.
@TukkerTweaker: Ik vind de vignetting storend aanwezig. DE dame op zich midden in een thee struik spreekt me wel aan.
@Canakris, de eerste 2 zijn interessant maar zeker de 2e niet flatterend.Die 4 witte puntjes op d'r neuws storen enorm. Je toning vind ik bij 2 en 3 echt niet mooi, dat groezelige effect vind ik vreselijk storend.
@Nomad: LEkker loom, ik zou zo de plaat in willen lopen om d'r een glas rose te brengen. Wel tikkie zwaar aangezet in de hoeken.
@Deathchant. Idee is leuk, als je nou echt met je benen in de rechterhoek zat was denk ik nog leuker geweest.
Geschoten terwijl 'ie druk was met z'n pianoles:

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Kwestie van croppenWijnands schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 07:43:
Lekker onbezorgd. Goeie plaat!Geschoten terwijl 'ie druk was met z'n pianoles:
[afbeelding]
Niet dat ik zo'n expert ben maar even wat tips over bovenstaande fotos:
Canacris: Ik vind ze een beetje te veel op de bewerking leunen. Of anders gezegd, ik vind de bewerking een beetje overdreven, te dik aangezet. Bij de eerste zou ik zelf graag wat meer van de ogen zien, dan spreekt zo'n gezicht veel meer. Nu loopt 't zwart daar helemaal dicht.Ook qua ruimte om 't gezicht zit je links wel ok, maar rechts behoorlijk krap.
Op de 2e vind ik 't jammer dat ze haar ogen dicht heeft, hoewel de nabewerking hier wel prettig kijkt.
De 3e heeft een lekkere docu-feel, ik zou deze nog eens opnieuw door photoshop halen... 't zwart loopt veeel te ver door. Laat bijvoorbeeld die extreme vignetting weg dan komt dat beeldje aan de linkerkant ook beter uit.
Deze foto is overduidelijk overdag gemaakt, dus die extreme zwarte vlekken maken 't meteen zo'n 'trucje' wat niet echt werkt.
Tukkertweaker, is deze niet beter als je 'm een stop lichter maakt, of bijv op haar gezicht een hele stop en in de felgroene achtergrond een halve. 't is namelijk wel een mooi portret maar nu wat donker... de donkere vlek rechts komt nu ook erg dreigend over. Let ook op je focus, die ligt nu op de blaadjes net voor haar en niet op haar gezicht. 't is maar een beetje dus je komt er wel mee weg.
Bever: een mooie karakterkop! Goeie houding en 't feit dat ie zo aan 't roken is laat zo'n foto ook meteen meer spreken. Hij had van mij wat wijder gemogen qua kadering, bijvoorbeeld in landscape ipv portrait stand.
Je ziet namelijk toch wel dat hij 't onderwerp van de foto is en je oog trekt meteen naar hem toe, dan is wat ruimte niet erg en geeft wat rust aan de foto mee.
Wijnands, mooie foto voor in 't familiealbum. Inderdaad lekker onbezorgd.
Ik zal er zelf ook eens een paar posten:
Afgelopen zaterdag met een bandje op stap geweest en backstage wat geschoten, 't volgt een beetje op een showcase die ik ooit eerder gepost heb.
1:

2:

3:

4:

Shoot me!
Hier nog wat meer foto's, ook van op 't podium.
Dit is onderdeel van een langlopend project over deze gasten (ben er nu 1,5~2 jaar ofzo mee bezig). Ik dacht dat 't zou eindigen met 't fotoboek wat ik begin dit jaar heb uitgegeven, maar ik blijf deze band gewoon fotograferen dus 't groeit gewoon door
Wordt inmiddels best wel leuk alles bij elkaar.
Canacris: Ik vind ze een beetje te veel op de bewerking leunen. Of anders gezegd, ik vind de bewerking een beetje overdreven, te dik aangezet. Bij de eerste zou ik zelf graag wat meer van de ogen zien, dan spreekt zo'n gezicht veel meer. Nu loopt 't zwart daar helemaal dicht.Ook qua ruimte om 't gezicht zit je links wel ok, maar rechts behoorlijk krap.
Op de 2e vind ik 't jammer dat ze haar ogen dicht heeft, hoewel de nabewerking hier wel prettig kijkt.
De 3e heeft een lekkere docu-feel, ik zou deze nog eens opnieuw door photoshop halen... 't zwart loopt veeel te ver door. Laat bijvoorbeeld die extreme vignetting weg dan komt dat beeldje aan de linkerkant ook beter uit.
Deze foto is overduidelijk overdag gemaakt, dus die extreme zwarte vlekken maken 't meteen zo'n 'trucje' wat niet echt werkt.
Tukkertweaker, is deze niet beter als je 'm een stop lichter maakt, of bijv op haar gezicht een hele stop en in de felgroene achtergrond een halve. 't is namelijk wel een mooi portret maar nu wat donker... de donkere vlek rechts komt nu ook erg dreigend over. Let ook op je focus, die ligt nu op de blaadjes net voor haar en niet op haar gezicht. 't is maar een beetje dus je komt er wel mee weg.
Bever: een mooie karakterkop! Goeie houding en 't feit dat ie zo aan 't roken is laat zo'n foto ook meteen meer spreken. Hij had van mij wat wijder gemogen qua kadering, bijvoorbeeld in landscape ipv portrait stand.
Je ziet namelijk toch wel dat hij 't onderwerp van de foto is en je oog trekt meteen naar hem toe, dan is wat ruimte niet erg en geeft wat rust aan de foto mee.
Wijnands, mooie foto voor in 't familiealbum. Inderdaad lekker onbezorgd.
Ik zal er zelf ook eens een paar posten:
Afgelopen zaterdag met een bandje op stap geweest en backstage wat geschoten, 't volgt een beetje op een showcase die ik ooit eerder gepost heb.
1:

2:

3:

4:

Shoot me!
Hier nog wat meer foto's, ook van op 't podium.
Dit is onderdeel van een langlopend project over deze gasten (ben er nu 1,5~2 jaar ofzo mee bezig). Ik dacht dat 't zou eindigen met 't fotoboek wat ik begin dit jaar heb uitgegeven, maar ik blijf deze band gewoon fotograferen dus 't groeit gewoon door
Foto verwijderd
Ondanks het slechte weer afgelopen dinsdag toch nog redelijk goed gelukt.
Licht ingeflitst door paraplu heen, en in Lightroom het beeld met Clarity wat verzacht.
Ondanks het slechte weer afgelopen dinsdag toch nog redelijk goed gelukt.
Licht ingeflitst door paraplu heen, en in Lightroom het beeld met Clarity wat verzacht.
[ Voor 20% gewijzigd door jeroenzelle op 20-09-2009 10:58 ]
Waarom heeft ze geen broek aan?
I served in a company of heroes.
Eens, op sommige monitoren lijkt hij wat te donker. Moet toch mijn monitor eens opnieuw kalibreren. Daarnaast met de dodge tool aan de slag.abrakadaver schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:23:
De focus heb je goed gezien, kan nog net inderdaad.
Vind je het niet mooi dan?Maciek schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:22:
Waarom heeft ze geen broek aan?
(ze heeft wel een broek aan, alleen niet zo'n grote)
[ Voor 18% gewijzigd door psyBSD op 18-09-2009 14:57 ]
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Never mindpsyBSD schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:48:
[...]
Vind je het niet mooi dan?Ik kan het wel waarderen
(ze heeft wel een broek aan, alleen niet zo'n grote)
[ Voor 20% gewijzigd door jeroenzelle op 20-09-2009 10:57 ]
Kunnen we de rest op DPZ kijken ?Jeroenz18 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:12:
[...]
Ehm dit is slechts het begin van de shoot, was 18+ / naakt shoot
. Doe ik steeds meer in de natuur, echt heel gaaf om te doen.
@Jeroenz18: Kan aan mij liggen, maar ik mis scherpte in het gezicht. Verder vind ik het rechterbeen heel raar overkomen, misschien niet de meest handige pose? Verder een leuke foto. En ik zie ook een broekje hoor
Zucht..
Ik vind als leek haar benen wat dik lijken ivm de bovenkant.. Het is net of haar bovenlichaam te klein is ivm de beentjes..
CoC: MISSeR | Steam: r3veng
Zoals ik aangaf, er zit wel degelijk scherpte in. Alleen door de Clarity van Lightroom is het beeld wat softer, waardoor het beetje onscherp is.KleineAap schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:20:
@Jeroenz18: Kan aan mij liggen, maar ik mis scherpte in het gezicht. Verder vind ik het rechterbeen heel raar overkomen, misschien niet de meest handige pose? Verder een leuke foto. En ik zie ook een broekje hoor
Pose kon inderdaad beter, maar ben er toch wel tevreden over.
Zo is de lichaamsbouw van het model helaas ....R3veNG schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:21:
[...]
Zucht..
Ik vind als leek haar benen wat dik lijken ivm de bovenkant.. Het is net of haar bovenlichaam te klein is ivm de beentjes..
Ja, maar volgens mij accentueert de zwarte top net het kleine bovenlichaam..Jeroenz18 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:23:
[...]
Zo is de lichaamsbouw van het model helaas ....
Enne... hoe zit het met de rest van die shoot ;-)?
CoC: MISSeR | Steam: r3veng
Ik vind em best geslaagd, alleen haar huidskleur iets naar de bleke kant, maar ze heeft dan ook geen bruin huidje, dusis daarmee wel voor een deel.
Dat ze een dik bovenbeen heeft, mjaaa, dat is denk ik ook voor een deel omdat ze met haar bil tgen de boom steunt, en de pose die ze heeft ervoor zorgt dat het beetje optische illusie is.
Vindt hem in elk geval aangenaam omte bekijken, zeker niet vulgair, of over erotisch enz, ik zou hem eerder als "sexy natuurlijk" beschrijven.
Eigenlijk ook wel benieuwd naar de rest van de shoot, want deze vind ik toch wel van een hoog niveau.
Dat ze een dik bovenbeen heeft, mjaaa, dat is denk ik ook voor een deel omdat ze met haar bil tgen de boom steunt, en de pose die ze heeft ervoor zorgt dat het beetje optische illusie is.
Vindt hem in elk geval aangenaam omte bekijken, zeker niet vulgair, of over erotisch enz, ik zou hem eerder als "sexy natuurlijk" beschrijven.
Eigenlijk ook wel benieuwd naar de rest van de shoot, want deze vind ik toch wel van een hoog niveau.
-| Hit it i would ! |-
Ik ben een stuk minder positief. Lingerie foto's moet iets speciaals uitstralen, het is immers niet kleding die je elke dag ziet. Fashion series met lingerie zijn dan ook altijd super gelikt en stralen altijd een gevoel van romantiek of sex uit. Maar dat mis ik volledig in deze foto. Bij lingerie is dat verhaal, de emotie zoveel belangrijker. En ik zie nu een vrouw tegen een boom in lingerie, waarbij ik de functie van de lingerie dus totaal niet begrijp. Ik heb nog nooit een vrouw in lingerie tegen een boom in het wild gezien.
Ik volg het topic al een tijdje, nog niet gereageerd... Canakris, echt heel erg mooie platen! Helemaal de eerste vind ik erg goed gelukt, hoewel ik liever het gezicht als geheel had gezien, dus ook de rechterkant erbij. De belichting en kleuren zijn in mijn ogen in elk geval nagenoeg perfect!
Iets dergelijks zelf ook maar even geprobeerd te maken met een foto uit Nepal die ik nog had liggen...
-foto verwijderd-
edit; bedenk me net dat t wat hypocriet over kan komen, wat onderstreept is vs mijn eigen bijdrage... Het verschil is dat mijn foto bewust niet het volledige gezicht/hoofd is, waar het bij de foto van canakris meer een foutje lijkt te zijn...
Iets dergelijks zelf ook maar even geprobeerd te maken met een foto uit Nepal die ik nog had liggen...
-foto verwijderd-
edit; bedenk me net dat t wat hypocriet over kan komen, wat onderstreept is vs mijn eigen bijdrage... Het verschil is dat mijn foto bewust niet het volledige gezicht/hoofd is, waar het bij de foto van canakris meer een foutje lijkt te zijn...
[ Voor 28% gewijzigd door Obiter dictum op 04-12-2010 19:36 ]
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Dusdat. Gewoon even onderstrepen, hoewel ik het best een grappig idee vind, is de functie idd totaal onduidelijk. Het straalt niet genoeg uit.Frank|A schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:31:
Ik ben een stuk minder positief. Lingerie foto's moet iets speciaals uitstralen, het is immers niet kleding die je elke dag ziet. Fashion series met lingerie zijn dan ook altijd super gelikt en stralen altijd een gevoel van romantiek of sex uit. Maar dat mis ik volledig in deze foto. Bij lingerie is dat verhaal, de emotie zoveel belangrijker. En ik zie nu een vrouw tegen een boom in lingerie, waarbij ik de functie van de lingerie dus totaal niet begrijp.
Ik heb nog nooit een vrouw in lingerie tegen een boom in het wild gezien.
Dit is je eerste keer.En ik zie nu een vrouw tegen een boom in lingerie, waarbij ik de functie van de lingerie dus totaal niet begrijp. Ik heb nog nooit een vrouw in lingerie tegen een boom in het wild gezien.
Ontopic: Ik vind dat dikke been wel meevallen, ik vind de "schoentjes" eigenlijk veel storender. Het model lijkt wel te staan luisteren naar iets....In dit geval zou ik het model (zwoel) naar de camera laten kijken en het overige groen wegcroppen. Het gaat tenslotte om het model en wat al verteld is, de lingerie moet sexy getinte uitstraling geven. eigenlijk de compositie iets frontaler pakken, dan ziet het er heel anders uit, omdat je nu een vrij diagonale lijn pakt valt er weinig weg te croppen. Als de compositie frontaler is dan is de lijn ook wat rechter. Dan tonen de benen ook langer.
Overigens om een opmerking te geven over modellen die lingerie showen op een fotoshoot. Meestal trekt zo'n foto de aandacht van de lingerie af. Het gaat om die lekkere vrouw die de lingerie lekker maakt.
Ik denk dat die vrouw op de plaat hier dat wel kan, als ze goed verteld wordt wat er wordt verwacht.
[ Voor 7% gewijzigd door Kabouterplop01 op 18-09-2009 23:03 ]
Best lekkere plaat. Crop alleen ff dat begin van het oog weg, staat nogal gaar zo.Obiter dictum schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:05:
Ik volg het topic al een tijdje, nog niet gereageerd... Canakris, echt heel erg mooie platen! Helemaal de eerste vind ik erg goed gelukt, hoewel ik liever het gezicht als geheel had gezien, dus ook de rechterkant erbij. De belichting en kleuren zijn in mijn ogen in elk geval nagenoeg perfect!
[afbeelding]
Hier heb ik wat aan! Ik zal dit zeker onthoudenKabouterplop01 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:01:
[...]
Dit is je eerste keer.
Ontopic: Ik vind dat dikke been wel meevallen, ik vind de "schoentjes" eigenlijk veel storender. Het model lijkt wel te staan luisteren naar iets....In dit geval zou ik het model (zwoel) naar de camera laten kijken en het overige groen wegcroppen. Het gaat tenslotte om het model en wat al verteld is, de lingerie moet sexy getinte uitstraling geven. eigenlijk de compositie iets frontaler pakken, dan ziet het er heel anders uit, omdat je nu een vrij diagonale lijn pakt valt er weinig weg te croppen. Als de compositie frontaler is dan is de lijn ook wat rechter. Dan tonen de benen ook langer.
Overigens om een opmerking te geven over modellen die lingerie showen op een fotoshoot. Meestal trekt zo'n foto de aandacht van de lingerie af. Het gaat om die lekkere vrouw die de lingerie lekker maakt.
Ik denk dat die vrouw op de plaat hier dat wel kan, als ze goed verteld wordt wat er wordt verwacht.