[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Jeroenz18 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:30:
[afbeelding]

Ondanks het slechte weer afgelopen dinsdag toch nog redelijk goed gelukt.

Licht ingeflitst door paraplu heen, en in Lightroom het beeld met Clarity wat verzacht.
Als hij iets scherper was geweest en de achtergrond veel waziger (probeer es zo'n schoot met een lichtersterkere lens), dan was ie zeer goed geweest, in mijn optiek althans.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:33

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Jeroenz18 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:30:
[afbeelding]

Ondanks het slechte weer afgelopen dinsdag toch nog redelijk goed gelukt.

Licht ingeflitst door paraplu heen, en in Lightroom het beeld met Clarity wat verzacht.
Ik schuif me ook aan bij het rijtje minder positieve reacties.
Een korte reactie zou zijn: dit kan echt niet, de setting-model slaat als een tang op een varken.
Nu de langere reactie:
Je zet een model neer, in lingerie en in een bos. Oke, dat kan prima, maar je maakt het jezelf meteen vrij moeilijk. Alles wat je in een foto ziet moet een doel hebben, een reden dat hij gefotografeerd is en ook precies op deze manier. Je model leunt tegen een boom zonder reden, ze staat er niet gemakkelijk bij, niet flateus, maar als een beginnend model die maar "tegen de boom" moet gaan staan.
Door haar in lingerie te zetten, leg je de lat meteen 4x zo hoog. En dat haal niveau haal je echt niet, sorry.
Had ze niet in lingerie gestaan, dan had ik hem hier zelfs gewoon weg gemoderate. Maar ik zie dat je je best gedaan hebt en dat anderen nuttige tips kunnen geven, daarom blijft hij nu ook staan (en de tips hierboven zijn uitgebreid, thanks guys daarvoor :) ).
Je basis van de foto, de pose en compositie vind ik niet erg goed. Maar dan ga je nabewerken in lightroom/photoshop (dacht dat je niet nabewerkte?, ik lees net je site: "Ik gebruik geen photoshop om de foto's mooier te maken, alle foto's die je in mijn portfolio ziet zijn onbewerkt.") en dan maak je het geheel nog een heel stuk minder. Een algemene blur geeft niet een romantische sfeer, niet op deze manier. De plaat lijkt algeheel soft nu, wat voor mij alleen maar afleid.

Mijn tips:
- Een goede tutorial voor huid nabewerking is een goede investering
- Een concept bedenken van te voren met wat je beelden moeten vertellen. Niet gewoon: mooi zijn in de natuur. Je hebt altijd een concept en dat hoeft geen verhaal te zijn van 6 beelden, ook 1 beeld kan een volledig concept hebben
- Omgeving is net zo belangrijk als de rest, het moet passen en voor de gebruiker logisch zijn waarom ze daar gefotografeerd is.

Laatste tip, je wilt nu echt teveel lijkt het, pak een witte muur, en ga daar mee oefenen. Je hebt dan weinig te maken met andere dingen dan de aansturing van het model en het instellen van het licht.

(dit alles bedoeld als opbouwende kritiek, excuses als het hard over komt)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• slatanic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-01-2019
Gemaakt tijdens Airshow Den Helder

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img6/m11c5sc.jpg

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 08:13
Nomad schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:38:
[...]

Ik schuif me ook aan bij het rijtje minder positieve reacties.
Een korte reactie zou zijn: dit kan echt niet, de setting-model slaat als een tang op een varken.
Nu de langere reactie:
Je zet een model neer, in lingerie en in een bos. Oke, dat kan prima, maar je maakt het jezelf meteen vrij moeilijk. Alles wat je in een foto ziet moet een doel hebben, een reden dat hij gefotografeerd is en ook precies op deze manier. Je model leunt tegen een boom zonder reden, ze staat er niet gemakkelijk bij, niet flateus, maar als een beginnend model die maar "tegen de boom" moet gaan staan.
Door haar in lingerie te zetten, leg je de lat meteen 4x zo hoog. En dat haal niveau haal je echt niet, sorry.
Had ze niet in lingerie gestaan, dan had ik hem hier zelfs gewoon weg gemoderate. Maar ik zie dat je je best gedaan hebt en dat anderen nuttige tips kunnen geven, daarom blijft hij nu ook staan (en de tips hierboven zijn uitgebreid, thanks guys daarvoor :) ).
Je basis van de foto, de pose en compositie vind ik niet erg goed. Maar dan ga je nabewerken in lightroom/photoshop (dacht dat je niet nabewerkte?, ik lees net je site: "Ik gebruik geen photoshop om de foto's mooier te maken, alle foto's die je in mijn portfolio ziet zijn onbewerkt.") en dan maak je het geheel nog een heel stuk minder. Een algemene blur geeft niet een romantische sfeer, niet op deze manier. De plaat lijkt algeheel soft nu, wat voor mij alleen maar afleid.

Mijn tips:
- Een goede tutorial voor huid nabewerking is een goede investering
- Een concept bedenken van te voren met wat je beelden moeten vertellen. Niet gewoon: mooi zijn in de natuur. Je hebt altijd een concept en dat hoeft geen verhaal te zijn van 6 beelden, ook 1 beeld kan een volledig concept hebben
- Omgeving is net zo belangrijk als de rest, het moet passen en voor de gebruiker logisch zijn waarom ze daar gefotografeerd is.

Laatste tip, je wilt nu echt teveel lijkt het, pak een witte muur, en ga daar mee oefenen. Je hebt dan weinig te maken met andere dingen dan de aansturing van het model en het instellen van het licht.

(dit alles bedoeld als opbouwende kritiek, excuses als het hard over komt)
Prima, ik snap het punt :). Ik zal dit zeker meenemen.

En witte muur enz heb ik wel al allemaal gehad, ik heb er gewoon voor gekozen om shoots te doen in de natuur.

Ik hoef geen super pro fotograaf te worden, en dit was ook meer om te zien of lingerie shoots enz goed te doen waren. Voor de rest hou ik het altijd gewoon simpel, ik wil ook niet teveel ....

Daarom heb ik de foto ook hier gepost, zodat ik gewoon duidelijkheid krijg wat ik kan verbeteren.

@ iedereen: bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 09:17
Mijn dochter op vakantie..

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/176F6D419CFC2C2C07A270B8BA6F06E9-dromerig--.jpg

@slatanic: Erg lekkere plaat! Vind vooral de warmte goed terugkomen!

[ Voor 38% gewijzigd door blablable op 20-09-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Schitterende foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 20:59

Deathchant

Don't intend. Do!

@bla. hele goeie foto!

Hier een foto van mij, gemaakt met de 10-22. Niet helemaal full frontal portret maar goed.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2508/3944260856_c2d8c12d5e.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mberendsen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-07-2013
@blablable: Mooi!
@Deatchchant: Had zelf liever iets meer gezicht gezien, voor de rest wel een leuke compo.

Afbeeldingslocatie: http://www.michelberendsen.nl/GoT/portretten/portret_amanda_klein.jpg
Groot

Afbeeldingslocatie: http://www.michelberendsen.nl/GoT/portretten/portret_lucas_klein.jpg
Groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Halo's in de aanbieding op het moment? Zowel die van deathchant en de eerste van mberendsen hebben een groter aura dan de Paus zelve, allemachtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 10:16

Zuurstok

Passionately curious

screw you henk.

wou het ook net gaan zeggen :>

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 12:58
@bla Leuke foto :)
@Death wel geinig compo idd, is dat een radiografisch gestuurde vliegtuigje of staar je naar een een jumbo jet ofzo? :p

Hier is een van mij, ik ben geen held in portret.. en ook niet in photoshop :+

Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.180/738650001-738700000/738683201-738683300/738683214_6_7cAg.jpeg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 18:58

2mb

Mooi zacht licht, alleen dat haar voor haar rechteroog stoort een beetje.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Mja, zo goed kan ik helaas niet shoppen :+

Deze iets beter dan?
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.229/738650001-738700000/738685901-738686000/738685911_6_Kpli.jpeg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 10-10 17:49
Probeer eens dezelfde bewerking op beide foto's uit te voeren? Ik vind het licht op foto 1 namelijk erg lekker, maar stoort het haar. Op je tweede foto heb je wel veel ruimte boven haar hoofd, en zijn haar ogen redelijk donker. De rest is echter prima in orde. Ik kan tenminste beide ogen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2445/3945925700_a019a2c49e.jpg

M'n PC heeft veel geBSOD'd door faulty mem, ik ben even de weg kwijt met mn bestanden. :'( Ik had volgens mij alleen tone curve aangepast denk ik.(de rest van licht was natuurlijk) Idd veel ruimte boven haar hoofd en wat ogen betreft, heb je ook gelijk.. ook iets waar ik op moet letten. Bedankt voor de reacties :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sunny op 22-09-2009 23:18 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe, het is een jumbo jet, maar ja op 10mm ziet dat wel klein uit. En HALO inderdaad. Grappig want op deze foto heb ik alleen het blauw ietsje meer gesaturated.....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Coole foto's hier, ik zal me ook maar is aan dit topic gaan wagen aangezien ik wel eens mensjes fotografeer Nog geen pro, maar vind het wel leuk om te doen. Hier eentje van afgelopen zomer.

*kapot*

[ Voor 41% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 15:56 ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Executor16 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:33:
Coole foto's hier, ik zal me ook maar is aan dit topic gaan wagen aangezien ik wel eens mensjes schiet :D Nog geen pro, maar vind het wel leuk om te doen. Hier eentje uit Griekeland van afgelopen zomer.

[afbeelding]
Best een aardige foto, maar die vis komt een beetje als een donderslag bij heldere hemel. Geen vissersboot, net of hengel te zien op de foto. Bijna surrealistisch...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ga daarin mee met Toff, hij kan net zo goed een vis gaan loslaten of zijn vis aan het uitlaten zijn of zoiets ;) Het is een leuk portret maar je vraagt je als kijker wel af wat ie vis ermee te maken heeft.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

breinonline schreef op donderdag 24 september 2009 @ 07:08:
Ik ga daarin mee met Toff, hij kan net zo goed een vis gaan loslaten of zijn vis aan het uitlaten zijn of zoiets ;) Het is een leuk portret maar je vraagt je als kijker wel af wat ie vis ermee te maken heeft.
Een doorgewinterde visser als hij heeft de vis natuurlijk met z'n blote handen gevangen, hij heeft zojuist voorgedaan hoe het moet. Duidelijk toch? :9

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• Executor16
  • Niet online
Haha, eigenlijk wel ja. Kan hem wel soepen nog, waar die op de heenweg stond. Zo dus:

*kapot*

Dan is ie wel een beetje fake geworden eigenlijk. Hij staat namelijk zelf nog te vissen achter zichzelf :P

@TeamxSunnYx
Ik denk dat als je hem cropped tot precies de zijkanten van de armen, dat het meisje er ook mooi uitspringt en je bent dan gelijk een stuk bovenkant kwijt. Ik vind dat soort crops ook wel wat hebben.

[ Voor 118% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

@mrberendsen; hele toffe bewerking, haast tarantino achtige gevoelens roepen de foto's bij me op! Wel jammer dat op de tweede foto de bovenkant van zn heufd mist, maar verder echt heel goed!
@Executor16; Van de magische vis is al gezegd, en daar kan ik me ook wel in vinden... Verder wat me opvalt is dat de kleur van het water links en recht echt volslagen anders lijkt, en dat helemaal rechts in het midden een meeuw lijkt te vliegen, die wel heel veel lijkt op een vervelende vlek... Verder mooie plaat!

Ook hier maar weer wat bijdragen, natuurlijk klikbaar voor groot!
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2425/3972764318_4ed5cc7c7d.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Obiter dictum op 01-10-2009 22:11 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Obiter dictum schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:19:
@mrberendsen; hele toffe bewerking, haast tarantino achtige gevoelens roepen de foto's bij me op! Wel jammer dat op de tweede foto de bovenkant van zn heufd mist, maar verder echt heel goed!
@Executor16; Van de magische vis is al gezegd, en daar kan ik me ook wel in vinden... Verder wat me opvalt is dat de kleur van het water links en recht echt volslagen anders lijkt, en dat helemaal rechts in het midden een meeuw lijkt te vliegen, die wel heel veel lijkt op een vervelende vlek... Verder mooie plaat!

[afbeelding]
wat heb je er mee gedaan om dit resultaat te krijgen?
Mooi kan ik het niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:39
@Deathchant: de pose zegt me niet zoveel, voor mij is het geen "portret".
@mberendsen: de eerste is erg mooi, de tweede zegt me niet zoveel door te weinig omgeving.
@Executor16: misschien dat de foto in portretstand beter werkt?
@Obiter dictum: met Nomad, een beetje te heftige nabewerking (neem ik aan).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3486/3953224032_7dc8d0d67f.jpg
Toegegeven: het is een standaard filter van LR (na de foto eerst wat opgehaald te hebben), maar ik vind 'm erg mooi passen op de pose. Persoonlijk vind ik de paradox van een antieke foto in een moderne omgeving grappig.

[ Voor 3% gewijzigd door riezebosch op 25-09-2009 14:21 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

riezebosch schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:21:
@Deathchant: de pose zegt me niet zoveel, voor mij is het geen "portret".

[afbeelding]
Toegegeven: het is een standaard filter van LR (na de foto eerst wat opgehaald te hebben), maar ik vind 'm erg mooi passen op de pose. Persoonlijk vind ik de paradox van een antieke foto in een moderne omgeving grappig.
Dat kan he :)

Ik vind jouw foto wel wat hebben. Het kind lijkt een beetje zo'n jaren 70-volwassen-kindje uitstraling te hebben, zeker met die blik. Het heeft wel wat, maar verder is het dat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
@riezebosch: ik vind ik hem echt tof. Heeft inderdaad zo'n beetje ouderwets volwassen uitstraling.

• Toff

Toff

FP ProMod
@riezebosch: Maar wat in vredesnaam heeft ze in haar rechterhand?

Verwijderd

Ik vermoed eikeltjes, maar dat doet er nu niet veel toe, het had inderdaad beter geweest als haar hand plat op haar been lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

@riezebosch; leuke foto, zeker van het soort "bijzonder" dat je zou willen bewaren voor later. Ik ben even kwijt hoe het heet, maar de achtergrond mag van mij nog wel wat zachter (DOF geloof ik).

@comments op mijn foto; het is inderdaad een *behoorlijk* extreme nabewerking, ook eigenlijk de eerste foto die ik zo extreem bewerkt. Ik vond het zelf niet mislukt, maar dat zal dan misschien te maken hebben met de uurtjes die ik erin heb gestoken... Voor de geintresseerden nog even het origineel, volledig onbewerkt en natuurlijk klikbaar!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2655/3972763334_10454ba285.jpg

Gelijk een hele andere -en hopelijke betere- foto :)
Bedankt voor het commentaar op de vorige foto!

[ Voor 11% gewijzigd door Obiter dictum op 01-10-2009 22:10 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Orbiter dictum: ik vind hem net wat krap afgesneden aan de onderkant. De overbelichting op de muts is ook jammer en wellicht nog wat te corrigeren, daar zou de foto zeker van vooruit gaan. Verder leuk portret.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 14:11
Obiter: Ik vind de foto zelf beetje krap en flets, het moment is zeer leuk maar dan houd het voor mij op!

Hier een (zelf) portret van mijn kant :)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2595/3966048963_2da5f97eb8.jpg
http://www.flickr.com/photos/mitchztm/3966048963/sizes/l/

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42
@riezebosch: toning past goed bij het geheel, indringende oogjes heeft ze wel. Jammer dat het toch wel redelijk te zien is dat het een nieuwige auto is, maar dat doet er niet teveel aan af.
@ober dictum: ik weet het niet, hij is wel erg krap afgesneden.
@Xfix: Contrast is wel heel erg hoog, misschien werkt dit beter in zwart-wit (met zo'n hoog contrast)

Van mezelf een klein serietje: tijdens zomerkamp met de kinderen van scouting dit jaar maakten we een wandeling door het bos waar we bosbessen vonden. Natuurlijk moesten ze ervan snoepen en toen kwamen ze erachter dat je dan een mooie tong krijgt!
Ik vond het lastig om de kleuren redelijk gelijk te krijgen in alle foto's, dus helemaal een mooie serie is eht wat dat betreft niet echt..

1.Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2667/3919341857_7921e02bb7.jpg

2.Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3473/3920113610_fb349a46a7.jpg

3.Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3477/3919323473_8a1e8c082a.jpg

4. Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2644/3919317721_9f0837fc81.jpg

5.Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2561/3920092554_a5bcfd65fc.jpg

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:53
Xfix schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:02:
Obiter: Ik vind de foto zelf beetje krap en flets, het moment is zeer leuk maar dan houd het voor mij op!

Hier een (zelf) portret van mijn kant :)
[afbeelding]
http://www.flickr.com/photos/mitchztm/3966048963/sizes/l/
Goed geslaagd :) Ik vraag me altijd af hoe mensen/jullie het pikzwart krijgen achter een model? Zijn daar wat trucjes voor? Want het lijkt me niet dat iedereen die zulk soort foto's maakt een hele studio ter beschikking heeft waarmee je dat makkelijk kan bewerkstelligen.

The devil is in the details.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

het verschil tussen hoeveel licht op je model valt en hoeveel op je achtergrond, dat maakt de achtergrond donker.
Dus ofwel voorkomen dat er licht op de achtergrond valt, of het model vrij hard uitlichten waardoor het verschil groot genoeg wordt.
Ik doe meestal het laatste. Grote lampen model, die de achtergrond niet bereiken.
Afstand tot achtergrond is dus belangrijk!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:39

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• mitchdc
Nomad schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:13:
het verschil tussen hoeveel licht op je model valt en hoeveel op je achtergrond, dat maakt de achtergrond donker.
Dus ofwel voorkomen dat er licht op de achtergrond valt, of het model vrij hard uitlichten waardoor het verschil groot genoeg wordt.
Ik doe meestal het laatste. Grote lampen model, die de achtergrond niet bereiken.
Je hebt gelijk, ik had een lamp (niet eens een flitser) vol op mezelf gericht. En later in photoshop heb ik de resterende stukjes nog zwart gemaakt, hier is het origineel als het je interesseert :)
http://img210.imageshack.us/i/dsc023011569x1050.jpg/

[ Voor 1% gewijzigd door mitchdc op 30-09-2009 18:03 . Reden: verkeerde plaatje geupload :> ]

• mitchdc
WhiskyPhreak schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:24:
@Xfix: Contrast is wel heel erg hoog, misschien werkt dit beter in zwart-wit (met zo'n hoog contrast)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2671/3968679071_50bf951b04.jpg
http://www.flickr.com/photos/mitchztm/3968679071/
Ik vind het effect op zich leuk, maar met kleur en hoog contrast komt het bij mij zelf toch wat beter over :)
Jou fotos vind ik trouwens erg gaaf, leuke opvallende kleuren en blije gezichten. Wel jammer vind ik dat sommige toch echt heel krap zijn! :)

Edit: Dit gaat fout, dit moest dus in 1 post.. mijn excuuss

[ Voor 5% gewijzigd door mitchdc op 30-09-2009 18:17 ]

• Hahn
Nomad schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:13:
Daar was ik al bang voor :P Echt veel ruimte heb ik meestal niet tot mijn beschikking.
Xfix schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:01:
[...]

Je hebt gelijk, ik had een lamp (niet eens een flitser) vol op mezelf gericht. En later in photoshop heb ik de resterende stukjes nog zwart gemaakt, hier is het origineel als het je interesseert :)
http://img210.imageshack.us/i/dsc023011569x1050.jpg/
Ah kijk, dus ook grotendeels photoshop, dat is mooi, dan moet mij dat toch ook wel lukken :)

Alhoewel... je origineel is heel anders dan je uiteindelijke foto, heb je goed gedaan. Weet niet of mij dat ook zo goed gaat lukken :+

Je kleuren-versie vind ik trouwens beter, misschien ietwat te rood, maar zwart/wit vind ik beduidend minder.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 30-09-2009 18:38 ]

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

@ mute, zwarte gordijnen ( wel gestreken ), zwart tafelkleed strijken en ophangen, zwart kleed, zwart doek, zwart a1 papier, en dan de toevallige stofjes oid gewoon brushen in ps.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2625/3833869924_f538c49e61.jpg

bijvoorbeeld deze is dmv een zwart doek gemaakt.
Moest geen enkel stofje weg brushen doordat 't model 2 meter ongeveer ervandaan stond :)

wees creatief zou ik zeggen?
Heb namelijk ook weleens 3 a2 vellen opgehangen en vervolgens gewoon het plakband weggeshopt :P ( en de viezigheidjes uiteraard )

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:25

samo

yo/wassup

Deze heb ik gewoon buiten in het donker gemaakt. Met de gefotografeerde dicht bij, en de laatste paar lampjes weggeshopt achteraf.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2639/3851158053_c9548ffd5f.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ghenzi, de foto komt me bekend voor en ik kan me denk ik nog herinneren welke comments erop gegeven werden, namelijk de huidtint veel te rood/roze. Of postte je deze foto alleen vanwege die uitleg met dat zwarte doek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

inderdaad al gepost deathchant, was inderdaad alleen maar voor de uitleg tov mute :)

kon natuurlijk ook linken, maar agh, dit is net iets makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/img_0433.jpg

Hier even een foto in m'n studio genomen...

Camera: EOS 1000-D
Objectief: Canon EF 50mm 1.8
Belichting: Indirect flitsen / flitsparaplu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

even snel het eerste wat me opvalt;

de make-up komt met helemaal niks niet overeen ?
niet dat dat nou altijd hoeft maar hier valt het negatief wel heel erg op :)

Nofi.

uitgebreidere mening komt later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 10:27
Afbeeldingslocatie: http://www.lessmeister.speedxs.nl/photography/tnet/_DSC0983-640.jpg

Klikken is groter. Eerste keer aan de slag met flitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 15:45
ik zie een lichte tangverlichting.. je kan flitslicht beter verlengen, is natuurlijk. Je hoofdlicht komt wel op de korte kant.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
simon schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:33:
ik zie een lichte tangverlichting.. je kan flitslicht beter verlengen, is natuurlijk. Je hoofdlicht komt wel op de korte kant.
1 flitser links (op een tafeltje geplaatst), 1 fliters van rechts boven op statief (naar beneden gemikt). Ik moet nog aan een softbox komen (plu spreidt het licht te veel, handig soms, maar niet altijd) en aan een 2e swiffel, zodat ik ze beide een beetje kan richten. Was erg gelimiteerd in me opties dus :(

Baal inderdaad van de te donkere plekken (neus / shirt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 15:45
Je kan beter beginnen met 1 lichtbron, mijn docent studiostuff legde mij dat vorige week uit, ivm natuurlijke verlichting, maybe 2e zacht op je achtergrond :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

WhiskyPhreak schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:24:

Van mezelf een klein serietje: tijdens zomerkamp met de kinderen van scouting dit jaar maakten we een wandeling door het bos waar we bosbessen vonden. Natuurlijk moesten ze ervan snoepen en toen kwamen ze erachter dat je dan een mooie tong krijgt!
Ik vond het lastig om de kleuren redelijk gelijk te krijgen in alle foto's, dus helemaal een mooie serie is eht wat dat betreft niet echt..

1.[afbeelding]

2.[afbeelding]

3.[afbeelding]

4. [afbeelding]

5.[afbeelding]
hahah zoooo leuk! ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Obiter dictum schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:19:

[afbeelding]
eeh .. een beetje te veel aan de clarity gezeten? (heb ik ook soms last van)

*edit*
oh ik zie dat je een 2e versie gedaan gemaakt heb ... veel beter zo ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door thalyric op 03-10-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

riezebosch schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:21:

[afbeelding]
hij is mooi ... maar .. vind alleen jammer dat haar gezicht minder belicht is. haar benen zijn meer belicht. Maar vind het sfeertje wel nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

TeamxSunnYx schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:17:
[afbeelding]

M'n PC heeft veel geBSOD'd door faulty mem, ik ben even de weg kwijt met mn bestanden. :'( Ik had volgens mij alleen tone curve aangepast denk ik.(de rest van licht was natuurlijk) Idd veel ruimte boven haar hoofd en wat ogen betreft, heb je ook gelijk.. ook iets waar ik op moet letten. Bedankt voor de reacties :)
hmm tis op zich niet je photoshop skills .. maar ik denk zelf dat je meer belichting erin had kunnen gooien. Of had je geen flitsert bij je? Een reflector was misschien hier ook mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Tijdje weer geleden .. dus .. weer iets van mij.

Mijn broertje had een bruiloft shoot en ik ging helpen .. na de standaard shots deed ik een strobist shootje

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3437/3975150913_c821d5e555.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:25

momania

iPhone 30! Bam!

thalyric, dude, je kan je posts editten hier hoor ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
thalyric: Op de kleine versie ziet ie er heerlijk scherp uit, op de (iets) grotere versie valt dat een beetje tegen. Kleuren zijn wel lekker, alleen jammer van de flits in de reflectie, dat doet het effect een beetje teniet vind ik.

Mijn poginkje om in het donker portretten te maken :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OBxQhhiaBOlXcAeXXiVimtS0/full.jpg

Niet helemaal wat ik in gedachten had toen ik ermee aan de slag ging, maar dat is nooit het geval bij mij :+ Redelijk wat gekloot met de kleuren, maar dit vond ik het beste werken bij de geschrokken/verbaasde blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2648/3980242589_3c421026da_o.jpg

Wedding trashy shoot

Gebruikt:
- Trouwjurk (via Marktplaats voor 20 euro gekocht _/-\o_ )
- Nikon SB-800 via Sunlight paraplu gebounced
- Nikon SB-600 via reflectiescherm gebounced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 10:44

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Jeroenz18 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:05:
[afbeelding]

Wedding trashy shoot

Gebruikt:
- Trouwjurk (via Marktplaats voor 20 euro gekocht _/-\o_ )
- Nikon SB-800 via Sunlight paraplu gebounced
- Nikon SB-600 via reflectiescherm gebounced
check je WB even. ik snap dat je een nabewerkingssausje er op los gelaten hebt maar die jurk hoort wel wit en niet blauw te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Meulugar schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:05:
[...]

check je WB even. ik snap dat je een nabewerkingssausje er op los gelaten hebt maar die jurk hoort wel wit en niet blauw te zijn.
Is juist expres veranderd in Lightroom, om een enge sfeer te krijgen.

Dit is het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3459/3981294148_98d10ab2e7_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 10:44

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

De foto ansich is dus goed gelukt. ik vind het origineel namelijk ook al een duidelijke sfeer meegeven. ik zou dan toch iets minder sterk nabewerken. ik neem aan het het een serie is ? heb je misschien nog 1 of 2 platen uit die serie? want misschien is de bewerking over de hele serie genomen weer wel geslaagd voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Meulugar schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:19:
De foto ansich is dus goed gelukt. ik vind het origineel namelijk ook al een duidelijke sfeer meegeven. ik zou dan toch iets minder sterk nabewerken. ik neem aan het het een serie is ? heb je misschien nog 1 of 2 platen uit die serie? want misschien is de bewerking over de hele serie genomen weer wel geslaagd voor mij.
Hier nog 2 uit de serie:
http://farm3.static.flick...81664270_6428913598_o.jpg

http://farm3.static.flick...81664034_7a655c73b0_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 22:59

ThunderNet

Flits!

Orgineel vind ik qua toning veel beter uit de verf komen :)
Je kunt ook de bewerking doen, maar de jurk netjes wit houden..

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wilde net zeggen, het origineel is echt een mooie plaat! Al helemaal als die onbewerkt is, dan is het echt een knap staaltje fotografie IMO :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
link0007 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:45:
Wilde net zeggen, het origineel is echt een mooie plaat! Al helemaal als die onbewerkt is, dan is het echt een knap staaltje fotografie IMO :)
Thanks. Ja gewoon origineel zo uit de camera.

Settings: 400 iso, 1/50e, f7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even een portret gemaakt met mijn instap-canon-slr ;)
50mm 1:1.8 CANON EF objectief.
Hoekjes nog nabewerkt, wat zwarter gemaakt. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/foto0002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:22
ik vind hem niet verkeerd, alleen jammer dat het hoofd er aan de bovenkant een klein beetje afgesneden wordt, maar echt storend is het ook niet. Je sig daarentegen is wel ERRUG groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zn sig is naar mij mening ook absoluut niet ERRUG storend. Hij viel me nog niet eens op.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/05/1254766629-550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik neem aan dat je het met opzet hebt gedaan, maar die kleuren???
Verder lijkt het net of de "aktie" links buiten beeld plaatsvindt. Ik had liever gezien wat die gast met zijn handen aan het doen was en het gezichtje van het kind had er ook wel (meer) op gemogen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind hem niet verkeerd, alleen jammer dat het hoofd er aan de bovenkant een klein beetje afgesneden wordt, maar echt storend is het ook niet. Je sig daarentegen is wel ERRUG groot.
Ik vind zelf ook dat het gezicht wat meer deze kant op kon omdat je het 2e oog net niet goed ziet,,

Ik neem aan dat je het met opzet hebt gedaan, maar die kleuren???
Verder lijkt het net of de "aktie" links buiten beeld plaatsvindt. Ik had liever gezien wat die gast met zijn handen aan het doen was en het gezichtje van het kind had er ook wel (meer) op gemogen van mij.
Precies, hij had wel wat meer naar de linker kant gemogen, want die vrouw rechts staat er een beetje half op terwijl ze er niets mee te maken heeft, dat vind ik een beetje storend.
De belichting en kleurtemperatuur vind ik erg toepasselijk bij deze situatie, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij klopt er niet veel van die kleuren, het is net alsof ze inverted zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Mute schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:10:
thalyric: Op de kleine versie ziet ie er heerlijk scherp uit, op de (iets) grotere versie valt dat een beetje tegen. Kleuren zijn wel lekker, alleen jammer van de flits in de reflectie, dat doet het effect een beetje teniet vind ik.
hmm ik vond juist die flits reflectie heel nice ;-) .. en de scherpte . hmm ja nu je het zegt .. wierd .. in LR leek ti wel scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Jeroenz18 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:26:
[...]

Dit is het origineel:
[afbeelding]
heb toch ook liever je origineel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:25:
Maar zn sig is naar mij mening ook absoluut niet ERRUG storend. Hij viel me nog niet eens op.

[afbeelding]
Wat is er fout gegaan? :? Echt veel te veel lokaal contrast, halo's en die oranje/bruine kleur vind ik ook vies.
Verder zie ik niet echt wat de foto voor moet stellen of wat die persoon doet en is het nogal rommelig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Een low-key test geschoten met een collega :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2482/3986240285_d5df5266d8_o.jpg

SB-28 door een plutje schuin boven de camera.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Low key wil niet zeggen onderbelicht he?
Nu is je hoofd-onderwerp gewoon fors onderbelicht.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
thalyric schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:56:
[...]

heb toch ook liever je origineel ;-)
Me 2, origineel is echt vet. In plaats van het winterse gevoel die je wou uiten zou ik wat meer met de herfstkleuren gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft mocht je lowkey wat helderder zijn, het is een hele mooie lichtcompositie maar me ogen gaan een beetje knijpen met deze belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
Jeroenz18 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:26:
[...]

Dit is het origineel:
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik het orgineel beter, erg mooie plaat!

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

qadn schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:11:
Low key wil niet zeggen onderbelicht he?
Nu is je hoofd-onderwerp gewoon fors onderbelicht.
Dat vind ik wat te kort door de bocht. Dit is niet gewoon een plaat die onderbelicht is.
Lowkey dan hou je al je tonen onder de middengrijs en probeer je van zwart naar middengrijs mooi te vullen, met een glimmer of wat dan ook dat naar wit gaat, om wel het spectrum te vullen.
Dat vind ik hier niet zo slecht gelukt als dat jij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Bij nader inzien had de flitser wel een tikkie harder gemogen, maar ach daar experimenteer je ook voor :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, jeroenz18! Vind de blauwere versie wel wat hebben eigenlijk, alleen een beeetje over de top (dat takje dat ze vastheeft ziet er niet uit in de blauwe versie). Misschien iets ertussenin zoeken?

Eentje ontwikkeld+afgedrukt vanochtend:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2597/3996851886_d1d6f71ff1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
@eeerik: lekkere foto, vind alleen de schaduw in het gezicht vrij heftig. Maar aan de anderekant heeft dat ook wel weer iets, in deze foto.

Afbeeldingslocatie: http://th07.deviantart.net/fs50/300W/i/2009/276/4/4/Candid_shot_by_Obscurus86.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Edit: binnenkort nieuwe versie

[ Voor 98% gewijzigd door jeroenzelle op 11-10-2009 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jeroenz18 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:15:
Vandaag snel en simpel portretje geschoten van een vriendin:
[afbeelding]

Flits gebounced via het plafond.

Enigste minpunt vind ik zelf haar mond.
Niet meer van belang.

[ Voor 38% gewijzigd door Toff op 11-10-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cervezas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Gemaakt in Tokio, cosplayers. Onbewerkt, Nikon d90

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3435/4000454483_4f0907c132.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even weer gespeeld met 2 lichtbronnen op hetzelfde punt.

Paraplutje en een studiolamp-spot 60-watt ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/fotoshoot-colin-060909-17.jpg

RE:
Ik vind de groene waas wel iets hebben namelijk, dat komt met zijn ogen overeen. Aan de andere kant is het wel fake licht. :9

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huba
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:48
Ik vind hem nergens lekker scherp. En een hele rare zwarte "vlek" op z'n linker neusgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:36:
Ook even weer gespeeld met 2 lichtbronnen op hetzelfde punt.

Paraplutje en een studiolamp-spot 60-watt ingesteld.

[afbeelding]
ik vind de foto een groen waas hebben. En erg donker.
Wat vind je zelf van de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoofd valt weg in de achtergrond. 1 zwart gebied zeg maar.
Vervolgens wordt de achtergrond lichter waardoor die groene waas waar Nomad het over heeft tevoorschijn komt.
Ziet er uit alsof je een donkere achtergrond hebt willen maken door middel van je diafragma dicht te draaien en al het licht wegflitsen icm een snelle sluiter.

Beetje met Adobe® Photoshop® software spelen kan geen kwaad.

En zoals Huba al zei, het is nergens scherp. Dat zal waarschijnlijk komen doordat je in een donkere ruimte gefocussed hebt wat resulteerd in een misfocus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Goed, nieuwe poging.

Voor de verandering eens wat bewerkt aan een foto:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2442/4002301936_56cf6c4f34_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Van dit soort bewerking hou ik niet, maar de foto an sich vind ik mooi met die 'traan'.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm bruut, zou zo een filmposter kunnen zijn. Oog is alleen net wat te overdone naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik vond 100% eerlijk die eerdere versie die je had weg gehaalt leuker :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik snap ook niet dat je je foto zomaar weg haalt naar aanleiding van 1 opmerking waarvan je weet wie het zegt.
Je mag zelf gerust achter je werk staan hoor!
Kritiek wat je hier krijgt daar "moet" je jezelf in vinden. Zo ja, dan kan je er iets mee doen. Zo niet, dan leg je het langs je neer en dan is het gewoon een kwestie van smaak verschil.

Ik vind beide fotos mooi en wat inderdaad aan de eerste een beetje stoorde was haar mond. Maar dat was iets dat je zelf al geconstateerd had dus wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:54:
Ja, ik snap ook niet dat je je foto zomaar weg haalt naar aanleiding van 1 opmerking waarvan je weet wie het zegt.
Je mag zelf gerust achter je werk staan hoor!
Kritiek wat je hier krijgt daar "moet" je jezelf in vinden. Zo ja, dan kan je er iets mee doen. Zo niet, dan leg je het langs je neer en dan is het gewoon een kwestie van smaak verschil.

Ik vind beide fotos mooi en wat inderdaad aan de eerste een beetje stoorde was haar mond. Maar dat was iets dat je zelf al geconstateerd had dus wat dat betreft.
Ik ben bezig geweest om die weggehaalde foto beter te maken. Ik had de huid iets teveel glad gestreken waardoor het water niet goed zichtbaar meer was.

Dit is de vernieuwde versie:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3425/4002570414_9b4bd4230f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:22
ik vind ze allebei erg goed jeroenz18. de eerste is het oog iets overdone, maar het kan idd zo op een filmposter, zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:03

Falcon10

Hit it i would !

vindt ze allebei prachtig jeroen !

Zin om met ons te delen hoe je die fotos hebt genomen en hoe ze tot dat eindresultaat verkregen ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Neem een model gooi een emmer water over haar hoofd maybe ;) Heeft ze net een uur over haar haar gedaan, kom jij met zulke ideetjes haha. Onwijs gave plaat dat dan weer wel!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@ledmouse: Was hierboven al gezegd , is niet helemaal scherp
@jeroenz18: vind de bovenste (most close-up) de mooiste, ik mag dat soort bewerking wel.

Hier eentje van mij, is mijn eerste portretje.
Ik vind zelf de kleur niet optimaal , komt mede doordat ik er ook nog geen ervaring mee heb.
En op groot formaat niet helemaal scherp.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3493/4004899273_85cbff7591.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door degroot op 12-10-2009 22:28 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Falcon10 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:26:
vindt ze allebei prachtig jeroen !

Zin om met ons te delen hoe je die fotos hebt genomen en hoe ze tot dat eindresultaat verkregen ?
Donnie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:49:
Neem een model gooi een emmer water over haar hoofd maybe ;) Heeft ze net een uur over haar haar gedaan, kom jij met zulke ideetjes haha. Onwijs gave plaat dat dan weer wel!
Je gelooft het nie, maar het is in 5 minuten gedaan :z

Men neme:
- Model in bikini
- Assistent in bikini
- Mooie badkamer
- Fotograaf met reportage flitser

Model in de douche / bad, assistent ernaast houdt de douchekop boven het model.

Fotograaf bounced het flitslicht via het witte plafond op het model, (wel met soort omnibounce / softboxding, verspreidt het licht en op het model en op het plafond)

Daarna in Lightroom bewerkt en in Portrait Professional het oog aangepast.

Settings:
1/15e
f7.1
200 iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Briljant Jeroen, leuk om is te testen met mijn vrouw onder de douche ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Pagina: 1 ... 29 ... 65 Laatste