[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 13:43
RoyBijster schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:37:
[...]

Waarom plaats je hem in 2 topics?
Je heb gelijk :D , hoe verwijder ik hem hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:09

Ethirty

Who...me?

breinonline schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:28:
Ik zie inderdaad een spoortje zonlicht op de trap. De kant die je ziet is echter nauwelijks verlicht door de zon en is denk ik een beetje doodgeflitst, ondanks je FEC. Misschien ligt het ook wel aan de kleur geel, omdat het geel op het stukje waar de zon schijnt mooi geel is en de schaduwpartijen wat vies-geel? Er staan geen exif gegevens in de foto dus verdere conclusies durf ik ook niet te trekken.
Het speeltoestel was inderdaad vreselijk smerig, kan het vies-geel wel verklaren. Ik zal de volgende keer beter proberen te letten op de achtergrond.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 10:27
@ Ethirty: Beetje druk op de achtergrond, en in dit geval zou ik ook zeggen te hard ingeflitst.
@ Kevinneke: De eerste is heerlijk smooth, belichting loopt netjes weg met de achtergrond. De 2e is gewoon te hard, en vind het ook geen super pose :P

Ben zelf weer een beetje bezig geweest in wat "donkere omgevingen"
Afbeeldingslocatie: http://www.lessmeister.speedxs.nl/photography/tnet/_MG_2213-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 08:13
Gisteren weer shoot gedaan @ NDSM werf.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2558/3778875760_07841ff7d4_o.jpg

Licht ingeflitst van voren. Helaas een klein beetje overbelichte lucht, welke ik zelf niet storend vind.

Geschoten met een Nikon D700 + 24-70 f2.8 AF-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank|A schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:56:
Dit heb ik geleerd van een bevriende fotografe (joke schaper) die de meest geweldige foto's maakt met max. 1 flitser (met beautydish) en natuurlijk licht.
je moet licht gebruiken waarvoor het bedoeld is, en het weten toe te passen (je voorbeeld is een slechte).

Een beautydish is voor.....? juist beauties...

ik heb het zelf ook veel gedaan zo'n 2 jaar terug, een beautydish werkt niet, veel te veel lichtafval voor fullbodies en het contrast is daarvoor te vaag (lees: niet mooi - of amateuristisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Jeroenz18 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:12:
Gisteren weer shoot gedaan @ NDSM werf.

[afbeelding]

Licht ingeflitst van voren. Helaas een klein beetje overbelichte lucht, welke ik zelf niet storend vind.

Geschoten met een Nikon D700 + 24-70 f2.8 AF-S
Ik vind 'm erg mooi..prachtig model en ook een mooie z/w omzetting..alleen NDSM kan echt niet meer :p

[ Voor 3% gewijzigd door Nedra op 03-08-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Nedra schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:36:
[...]

Ik vind 'm erg mooi..prachtig model en ook een mooie z/w omzetting..alleen NDSM kan echt niet meer :p
Hoezo niet? ;)

Is en blijft een mooie locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:29:
[...]

je moet licht gebruiken waarvoor het bedoeld is, en het weten toe te passen (je voorbeeld is een slechte).

Een beautydish is voor.....? juist beauties...

ik heb het zelf ook veel gedaan zo'n 2 jaar terug, een beautydish werkt niet, veel te veel lichtafval voor fullbodies en het contrast is daarvoor te vaag (lees: niet mooi - of amateuristisch).
Dat moet ik blijkbaar nog leren, zo zit iedereen in een andere fase van fotografie. Het was meer om aan te geven dat je flitslicht niet heilig moet bestempelen, neem aan dat je het daar wel mee eens bent.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honolulu
  • Niet online
@Neo: ik heb weinig ervaring met donkere omgevingen, maar hij lijkt me prima geflists. Alleen de schaduw van die pet is jammer.
@Jeroenz: behalve de lucht zitten er ook vrij veel erg donkere delen in, ook in haar jasje. Niet storend overigens. De lucht vind ik storender, het is daardoor zo'n leeg gat naast haar.

Plaatje van mijn kleine (3 maanden). Is deze bewerking zo nog acceptabel of is dat 'too much'?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2600/3789456227_9e43e343c3_o.jpg

Zou de foto sterker worden door meer te croppen? Ik denk dat er aan de onderkant opzich nog wel wat af zou mogen.

Ach, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeOTheMaTriXM schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:57:
@ Ethirty: Beetje druk op de achtergrond, en in dit geval zou ik ook zeggen te hard ingeflitst.
@ Kevinneke: De eerste is heerlijk smooth, belichting loopt netjes weg met de achtergrond. De 2e is gewoon te hard, en vind het ook geen super pose :P

Ben zelf weer een beetje bezig geweest in wat "donkere omgevingen"
[afbeelding]
Imho mag je de volgende keer best wat experimenteren met een iets warmere lichtbalans en de verhouding tussen de belichting van de voorgrond en de achtergrond. Zo komt het /op mij/ een tikkie platgeflitst over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Honolulu: Iets meer ruimte was fijn geweest, links of rechts een flink stuk rood doek. En de bewerking, mja. Vind het misschien niet over de top, maar het stoort me wel dat ie net niet helemaal scherp lijkt. Knetterscherpe oogjes, wellicht iets minder blauw dan, zou de foto een stuk beter hebben gemaakt, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

@neothematrixm: Ik vind op de achtergrond na de donkere omgeving er niet goed uitgekomen. Zoals al gezegd een beetje te platgeflitst.
@jeroenz18: Nette plaat, beetje te licht op de achtergrond (de grond, niet de lucht), mooie zw-w conversie ook
@honolulu: Be afraid, be very afraid :+ Ik wil niet lelijk overkomen, maar zo te zien heb je een knap kindje getransformeerd tot een halve alien. Ik vind die ogen gewoon eng zo.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Teveel skinblur voor mij idd :( jammer.... Mogen we ook het orgineel zien honolulu?

[ Voor 32% gewijzigd door Donnie op 05-08-2009 01:16 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
ook ietsie bewerkt.
meneertje had wat open gekrabte muggenbulten
to much ?

Afbeeldingslocatie: http://josjanssens.nl/foto/liam4aug1.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door jejeh op 05-08-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Sorry maar die blur is idd veelste veel hoor! Het lijkt wel een opgemaakt kindje zo, zonde van de foto. Mag best iets subtieler ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Als ie 15 jaar ouder was en van het andere geslacht kon ie zo de playboy in. Overdone inderdaad, liever een realistische huid met wat wondjes of iets dergelijks dan zo'n plastic huidje ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
zo beter,niet veel aan gebeurt nu.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2529/3789444330_0c16623e55.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door jejeh op 05-08-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Veel beter ja! Je kan natuurlijk wel wat dingetjes bijwerken maar ajb maak het niet plastic ;) dat doen ze idd alleen in de playboy niet met je zoontje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 10:27
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:13:
[...]

Imho mag je de volgende keer best wat experimenteren met een iets warmere lichtbalans en de verhouding tussen de belichting van de voorgrond en de achtergrond. Zo komt het /op mij/ een tikkie platgeflitst over :)
Een gel op de flitser kan iid geen kwaad gok ik, was trouwens wel erg donker, iso 1600, f/1.4, 1/50ste :)
Moet ook nog eens een keertje offshoe gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honolulu
  • Niet online
@bovenbuurman: leuke plaat, maar ik vind het ventje wat donker. Je zou daar misschien wat aan moeten doen.
Donnie schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 01:16:
Teveel skinblur voor mij idd :( jammer.... Mogen we ook het orgineel zien honolulu?
grappig dat je het over skinblur hebt. Dat heb ik namelijk helemaal niet toegepast, alleen met een healing tool een paar kleine vlekjes weggewerkt en verder juist wat USM en dodge/burn om de contouren wat beter uit te laten komen

origineel (klik voor groter) is helemaal onbewerkt. Het enige wat ik hiermee gedaan heb is opnieuw converteren. Ik heb namelijk behoorlijk zitten knoeien met de witbalans. Wat dat aangaat is onderstaande plaat veel beter.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3590/3792150097_008dae642c.jpg

Kleuren zijn hier wat mij betreft een stuk geslaagder (behalve dan het rood van de doek)

[ Voor 5% gewijzigd door Honolulu op 05-08-2009 20:39 ]

Ach, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Honolulu schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:33:
[...]

grappig dat je het over skinblur hebt. Dat heb ik namelijk helemaal niet toegepast, alleen met een healing tool een paar kleine vlekjes weggewerkt en verder juist wat USM en dodge/burn om de contouren wat beter uit te laten komen

origineel (klik voor groter) is helemaal onbewerkt. Het enige wat ik hiermee gedaan heb is opnieuw converteren. Ik heb namelijk behoorlijk zitten knoeien met de witbalans. Wat dat aangaat is onderstaande plaat veel beter.
[afbeelding]

Kleuren zijn hier wat mij betreft een stuk geslaagder (behalve dan het rood van de doek)
't is net een Baby Born

edit: nofi verder uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59
Ik vind de ogen in de bewerking wat onnatuurlijk overkomen, in het origineel zijn ze al zo (mooi) blauw.

Hier eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2497/3808103931_1b697568c8_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik verbaasde me ook dat het deze keer niet Simon was die die foto postte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TukkerTweaker schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:05:
Ik vind de ogen in de bewerking wat onnatuurlijk overkomen, in het origineel zijn ze al zo (mooi) blauw.

Hier eentje van mij:
[afbeelding]
Netjes.

Overigens vind ik het ook geen Simon-stijl foto :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:45
Vind 't jammer dat je gezicht zo donker is, waar is 't genomen? Verder mooie plaat.

[ Voor 13% gewijzigd door simon op 11-08-2009 02:19 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Mooi! Eens over 't donkere gezicht, maar is nog wel wat aan te doen.
Misschien had je iets meer diepte aan de foto kunnen geven door een lager standpunt te nemen? dan worden de kippenpoten meer de voorgrond en krijg je een wat spannendere compositie.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
simon schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 02:18:
Vind 't jammer dat je gezicht zo donker is, waar is 't genomen? Verder mooie plaat.
Mee eens, zal kijken of in photoshop kan bewerken. Tot nu toe alleen via Aperture de bewerkingen gedaan (levels e.d.).
Hij is genomen op de Crawfort Market, jou wel bekend denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Tussendoortje tijdens het maken van kitefoto's. ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/Foto/IMG_2400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003

Deathchant

Don't intend. Do!

-DG- hoe doe je het toch altijd :) Leuk gedaan! (pssst horizon iets rechter zou ik mooier vinden)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Eentje van paar weken terug. Foto & visagie.

Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/tabea1.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Timo op 12-08-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
-DG- schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:52:
Tussendoortje tijdens het maken van kitefoto's. ;)
[afbeelding]
Haha vet! Jammer dat z'n hoofd overbelicht is, maar het idee is heel cool. Zijn dat gewoon twee normale flitsers in een waterdichte plastic behuizinkje of zijn het ook nog speciale flitsers/lampen?

• underskor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:38
Zelfportretje:
Afbeeldingslocatie: http://dump.timelfferich.com/img/TIM_8842.jpg

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

Timo schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:07:

[afbeelding]
heel nice!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:40

breinonline

Are you afraid to be known?

[afbeelding]
Voor mijn gevoel nét iets te krap, al weet ik niet aan welke kant ik dan meer ruimte wil.
Leuk, lekkere sfeer heb je neergezet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[afbeelding]
vrij strakke make-up, met pluizig haar, dat rijmt voor mij niet helemaal.
Verder een nette plaat :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Deathchant schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:41:
-DG- hoe doe je het toch altijd :) Leuk gedaan! (pssst horizon iets rechter zou ik mooier vinden)
Dankje. ;) Die horizon viel me ook op net toen ik hem hier postte... In Lightroom is die al weer recht. :P
Mute schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:47:
[...]
Haha vet! Jammer dat z'n hoofd overbelicht is, maar het idee is heel cool. Zijn dat gewoon twee normale flitsers in een waterdichte plastic behuizinkje of zijn het ook nog speciale flitsers/lampen?
Bedankt. :) Inderdaad gewoon 2 normale flitsers in waterdichte voorraaddozen. Omdat ze daarin zitten kun je ze ook niet meer instellen op het water.

@Timo:
Ziet er netjes uit!

@Underskor:
Ik vind de bewerking wat minder, komt een beetje rommelig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Timo vignetting gebruikt? Rond de randen oogt 't wat grijzig, past niet echt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
@Kevinneke: je gaat met rasse schreden vooruit. De eerste foto is erg toegankelijk en goed belicht. De tweede vind ik iets minder door zijn slagschaduw en de te gemaakte blik van het model. Toch: ga zo door.

@Ethirty: Mooi model, goede blik. Het lijkt alsof je vrij hard en direct geflitst hebt, wat vervelende slagschaduw met zich meebrengt. Je achtergrond trekt ook veel aandacht, wat je nog wel weg kunt werken door het onder te belichten.

@Neo: leuke plaatsing van het model in beeld, alleen doet het model weinig voor mij.

@Jeroenz18: Ik weet het niet, ik vind je plaatsing van het model in het beeld i.c.m. de pose wat centraal. De pose komt overigens vrij verlegen en gesloten over, wat het beeld niet erg toegankelijk maakt. Ik had meer gedaan met de handen van het model, die nu erg wegvallen.

@Jejeh: wat mij betreft een enorme testcase plaat, aangezien je nogal aan het experimenteren en twijfelen bent.

@Honolulu: de feedback is al vermeld, teveel geshopt.

@Tukkertweaker: fijn shot, volgens mij hoef je niet eens toning toe te passen daar in India, de kleuren komen gewoon zo uit de cam :p. Je centrale compositie vind ik goed passen. Het onderwerp (hoofd) had inderdaad iets lichter gemogen.

@DG: cool shot met fijn licht (alhoewel je hoofd net iets te), komen de kite-foto's zelf ook nog?

@Timo: De blik is lekker sterk, toch sluit me aan bij Nomads commentaar. Verder had de dof wat mij betreft iets groter gemogen.

Ik heb me ook nog bezig gehouden lately:
Afbeeldingslocatie: http://www.parlevlietfotografie.nl/pictures/Modelshoots/Shoot%20aug%20-%20K/Model_aug_k09.jpg

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Wat verbeterpunten:
Ik vind 'm ten eerste nogal druk. De gelaagdheid van de foto (trap, meisje, muur, bomen, huis, lucht) komt niet zo mooi over met deze compositie/opstelling.. is misschien ook too much. Waarom heb je bijvoorbeeld rechts in beeld die kant van 't muurtje er nog op staan? Dat soort dingen leidt allemaal af van je model ipv dat 't iets toevoegt.
Het model zit ook niet zo 'lekker', een beetje ongemakkelijk. ze kijkt daarnaast een beetje moeilijk en haar topje komt zo niet zo mooi uit met die vouw in haar zij en huidplooi eroverheen bij haar rechter oksel.
Als laatste vind ik 't licht nogal vlak, wat de foto er niet spannender op maakt. Niet dat je bij zo'n foto direct harde schaduwen nodig hebt want dat past ook niet, maar nu wordt 't een beetje flets/vlak.
Niet om te zeiken dus, maar tips.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik wou ook wat punten noemen, maar ik zet mijn stoeltje gewoon naast Abra neer, volgens mij verwoord hij vrij goed wat ik wilde zeggen :).
Kopje thee Abra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee.
Ik heb geprobeerd de achtergrond minder prominent aanwezig te laten zijn, maar niet te erg.. anders lijkt ie zo geshopt. Verder nog gecropt, wat de foto inderdaad erg ten goede komt.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

had nog 1 van een hele tijd geleden

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2561/3824733668_5d6cbc2260.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Vanwaar die hand zo?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
ahja...'t salsa dansteam..amazing O+ . Maar anyway..inderdaad met die hand staat ze er wel een beetje bij als de assistente van Hans Klok. Ook heb ik 't gevoel dat de achtergrond net iets te scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

hmm tja niet opgelet eigenlijk .. liet haar gewoon haar gang gaan ;-) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anita
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Bij deze een paar korte opmerkingen over de voorgaande foto's op deze pagina:
@TukkerTweaker: mooie plaat! geen op of aanmerkingen.. nice :)
@-DG-: was leuk als de flitsers wat minder hard stonden :) Het gezicht is nu wel een
erg lichte vlek... De rest van het beeld is in ieder geval mooi in evenwicht :)
@Timo: de huid is wat te glad bewerkt na mijn mening,.. Visagie is wel mooi!
@Underskor: de kleuren zijn mij te grauw/groen.. Het leidt een beetje af van de foto zelf..
@Parle85: Ben het eens met de mensen voor mij.. hij is wat druk en vlak..
@Thalyric: Mooi model, mooie omgeving.. echter zijn er vast sterkere poses uit
een dansmeisje te halen? Ben benieuwd naar andere foto's :)

Bij deze mijn eerste bijdrage aan GOT. Hoop dat het wat in de smaak valt. :)
De eerste modellenshoot die ik echt helemaal alleen gedaan heb :)
Tips zijn zeer welkom, er is nog genoeg te leren...

# 1 (a en b) de fashionshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.anitadrenthen.nl/dpz/tweeluik1_small.jpg
*klik voor grotere versie*

#2 (a en b) de wat lievere/beautyshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.anitadrenthen.nl/dpz/tweeluik2_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Afgelopen zondag ook weer shoot gedaan ... heerlijk weer!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3513/3829776654_2cfc0059a8_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anita schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 00:36:

Bij deze mijn eerste bijdrage aan GOT. Hoop dat het wat in de smaak valt. :)
De eerste modellenshoot die ik echt helemaal alleen gedaan heb :)
Tips zijn zeer welkom, er is nog genoeg te leren...

# 1 (a en b) de fashionshots:
[afbeelding]

#2 (a en b) de wat lievere/beautyshots:
[afbeelding]
Die eerste werkt als tweeluik prima, de tweede overtuigt me daar minder in.
tweeluik1:
Fijn contrast en mooi licht. Kadering is prettig.
De linker foto heeft wat te duidelijk dodge/burn vegen, waardoor je halo's krijgt rondom je model. Bij haar hoofd valt dit het meest op.
Eerste tweeluik vind ik verder een goede plaat, zéker voor een eerste keer.

tweeluik2:
Zelfde model, maar toch zeker wat anders neer gezet, netjes. Of ik het beauty shots vind weet ik niet, maar ze zijn flatteus voor het model en dat is voor zoiets belangrijk :). Het zachte contrast loze past hier goed. De rechterfoto heeft een blik die ik niet helemaal bij de nabewerking vind passen, misschien deze tweeluik doen met een andere rechter foto.
Huid is mooi clean, zondat blur achtige dingen :).
Ook bij deze foto kan ik nog iets teveel zien waar wel en niet geburned is, het loopt nog wat te selectief om het model.
Jeroenz18 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:15:
Afgelopen zondag ook weer shoot gedaan ... heerlijk weer!

[afbeelding]
Prettige warme toning en goed belicht t.o.v. omgeving. Wel mis ik wat spelen met het licht, het geheel is wel vrij licht geworden zonder schaduwen.
De crop voelt niet helemaal lekker. Een stelregel is dat je nooit door gewrichten heen moet croppen en dat vind ik hier ook wel opgaan. Net bij de knie afhakken vind ik niet fijn kijken.
Het fijne aan je foto is de sfeer van zomer en relax/fris/vrolijk is geslaagd :)
Een foto die het goed doet voor haar hyves bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Eindelijk tijd gehad om mijn Lastolite Eazybox te testen ..

Ik was nu even model

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2670/3843699362_f36d3803f1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door thalyric op 21-08-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ernstig gaaf!!!
Leuke omgeving, nice geposeerd en goede bewerking. Past gewoon als totaal plaatje zeer goed vind ik.
Net zoals de foto´s die je ooit eens gepost hebt van je broertje (ik geloof dat het je broertje was). Eigenlijk een beetje dezelfde stijl.

Waar deze foto dan wel weer om schreeuwt is symmetrie. En dat ontbreekt.
Belichting is volgens mij ook dik in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

thnx ..

ja klopt van die symmetrie .. toen ik in LR zat zag ik het ook .. komt een beetje ook omdat de softbox ook daar midden stond en dus ook de statiefpoot enzo :( ..

Maar ga zeker nog een x terug daar ...

Nu maar hopen dat Jules niet gaat zeiken over de nabewerking ;-)

hier nog 1 van mij

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3453/3843399011_881f5083ca.jpg

don't worry .. komen niet alleen maar pics waar ik alleen op sta hahaha ... moet de raw bestanden nog krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door thalyric op 22-08-2009 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

samo

yo/wassup

Hier een fototje van een paar weken oud. Ik was toen met Kytemans Hiphoporkest mee naar Solar Festival voor een reportage op 3voor12/Utrecht. Op de terugweg, toen het eenmaal donker genoeg was, mn Rayflash opgezet. Die past zo lekker rond de zonnekap van mijn Tokina 12-24... ;)
Bij deze dus een fototje van de vliegerman zelf.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2639/3851158053_c9548ffd5f.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Thalyric; Gewoon een lekkere bewerking, en mooi gestrobed

@Samo: Ik blijf gewoon verleifde op die ringlitsen, zeer mooi effect, en geslaagde foto!

Heb de microbe weer te pakken, na enkele afzeggende modellen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2458/3856353793_be55bd9b81.jpg

Meer hier:

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157622018413449/

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Kevinneke: Vergeef me op voorhand voor mijn harde woorden, maar waarop stel jij scherp? Ik heb een flink aantal foto's van deze serie "original"op flickr bekeken, maar ik heb er niet één gevonden waarop ik de oogharen kon tellen. Het lijkt haast wel of je scherpstelt op de heupen, om het netjes te zeggen?
Nu ik er toch over begonnen ben, die foto hier, het rechter model, dat kan toch niet, dat je zo'n foto maakt en plaatst? In zo'n geval dien je even het gelaat af te wenden en te vragen of ze even haar broekje wil checken, imho. Pijnlijk misschien, maar minder pijnlijk dan zo'n foto?
Je kan beter eens verliefd worden op je modellen, ipv op ringflitsers etc. want ik mis iedere vorm van contact. Ze staan er wel op, maar ze zijn er niet bij, zo lijkt het. Net als eerder: aardige meiden, leuke locaties, maar zielloze foto's, zonder beleving. Daar moet toch meer uit te halen zijn? Succes, de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben ons heel de dag echt geamuseerd, maar wat kan je meer beleving naar de camera toe erin stoppen? Dat snap ik niet goed. Van het broekje heb je ergens wel gelijk, maar als ik eerlijk mag zijn zal alleen een fotograaf of iemand die elke dag met modellen bezig is dit merken, om nu te zeggen dat het een schande is dat ik hem trek en hier plaats vind ik er wel wat over gaan. Het scherpstellen probeer ik altijd op de ogen of het gezicht te doen maar ik geef toe dat ik hem al eens laat staan, waar hij voor de vorige foto stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 14:38
@thalyric: Stoere foto! Lekker qua contrast en qua kleuren!

@samo: Lekker contrast, mooi effect van de ringflitser, alleen je hoofd lijkt wat vervormd, dat is jammer.

@Kevinneke: Ik ben het wel eens met Toff van dat broekje. Maar dat kan je natuurlijk ook makkelijk doen met nabewerking, dus wat let je? Wat betreft het zielloze ben ik het totaal niet eens met Toff. Je modellen kijken lang niet altijd even vrolijk, maar nooit storend verveeld of zo.
Ik vind je kader overigens niet zo mooi.

Deze foto is van mijn broertje gemaakt in engeland. Was niet geposeerd, kwam gewoon zo uit. De ruimte aan de bovenkant heb ik al geprobeerd weg te halen, om de derden regel mooi toe te passen met de ogen, maar ik vond dit centrale toch meer hebben.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2030/3860122602_8cb330fb55.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Kevinneke, ik blijf vinden dat je erg mooie modellen hebt, maar er veel te weinig mee doet.
en zoiets als die snap ik geheel niet:
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157622018413449/
daar is ze maar voor de helft belicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honolulu
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:23:
We hebben ons heel de dag echt geamuseerd, maar wat kan je meer beleving naar de camera toe erin stoppen? Dat snap ik niet goed.
ik heb ook even de set zitten bekijken. waar ik me erg aan stoor is dat
1) op vrijwel alle foto's staan de meisjes er erg geposeerd en on-spontaan bij staan
2) de 'look' vrijwel altijd erg gemaakt sexy is

Deze drie vind ik (qua houding) wat dat aangaat verreweg het beste, waarvan de laatste twee het natuurlijkst ogen, al blijft bijvoorbeeld de rechterhand op een (volgens mij) rare plek zitten.
1:http://www.flickr.com/photos/darthvador/3857142282/in/set-72157622018413449/
2:http://www.flickr.com/photos/darthvador/3857146406/in/set-72157622018413449/
3:http://www.flickr.com/photos/darthvador/3856357273/in/set-72157622018413449/

Ik zou je het volgende common sense (geen ervaring met model-shoots) advies mee willen geven:
- 1 model is genoeg, dan kun je haar meer aandacht geven en beter op houding, gezichtsuitdrukking etc. letten. Als je model zich daar niet lekker bij vindt: neem een assistent die ze kent (meteen handig voor die reflectors, off-camera flitsers enz)
- laat je model natuurlijke, ontspannen houdingen aannemen - bij wijze van spreken zo dat ze een uur op die manier kan blijven zitten zonder moe te worden.
- verbied haar 'sexy' te kijken - probeer foto's te maken die haar (groot)ouders ook leuk zouden vinden ;-)

@Nomad:
mij stoort die 'halve belichting' niet eigenlijk, of je moet haar linkerbeen bedoelen. De achtergrond vind ik veel hinderlijker

[ Voor 3% gewijzigd door Honolulu op 26-08-2009 22:09 . Reden: fiktout ]

Ach, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die halve belichting is met zonsondergang, ik had jullie raad van vorige keer opgevolgd, en wat meer available light geschoten. Deze was daar dus 1 van. De modellen voelen zich wel goed bij mij, ik heb ze namelijk al meer voor de lens gehad. Wat betreft de look en dergelijke, daar kozen ze zelf telkens weer voor, en ze trekken zelf altijd van die playboy blikken. Toch bedankt voor de commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik ben zelf pas begonnen met modelfotografie en dan tot nu toe eigenlijk alleen wat jongere modellen, waardoor het hele 'sexy kijken' nog niet eens ter sprake is geweest. Maar ik wil toch een poging doen opbouwende kritiek te geven.

Spreek jij met je modellen van te voren je ideeën door? Probeer je een thema uit te beelden? Of willen die meiden dat je alleen maar sexy foto's maakt? Want ik begin nu een beetje door te krijgen dat (beginnende) modellen het ook wel fijn vinden als jij ze vertelt wat ze moeten doen en hoe ze moeten kijken. Het helpt natuurlijk al heel veel om iets anders als 'playboy' shots te maken als ze iets anders aantrekken dan bunny-suits ;)

Dit shot had bijv prima een ruzie op de baan kunnen verbeelden, maar het komt niet over. De linker heeft er zichtbaar lol in en bij de rechter vallen haar 'dames' er bijna uit. Daarnaast zijn de outfits niet realistisch voor op de baan.

De foto's met kasteel-setting als achtergrond kloppen eigenlijk geen van allen met de kleding en/of de blik van het model.

Hier passen de kleding en de blik weer wel bij de setting, al is de uitvoering dan weer minder sterk imo. De foto's met de BMW zijn leuker voor de eigenaar van de auto dan voor het model, die zijn alleen 'aankleding' van het hoofdonderwerp: de auto.

Deze had met iets meer licht van links wel een hele mooie plaat kunnen zijn. Een snufje sexy, zonder over-the-top te zijn. Iets wat je je (groot)ouders nog wel kan laten zien. Ik zou hem zelf iets krapper gekaderd hebben. Oh, en even recht zetten natuurlijk, zo loopt het water weg ;)

/my 2cts

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

samo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:49:
Hier een fototje van een paar weken oud. Ik was toen met Kytemans Hiphoporkest mee naar Solar Festival voor een reportage op 3voor12/Utrecht. Op de terugweg, toen het eenmaal donker genoeg was, mn Rayflash opgezet. Die past zo lekker rond de zonnekap van mijn Tokina 12-24... ;)
Bij deze dus een fototje van de vliegerman zelf.
[afbeelding]
Nice .. wil ook binnenkort zo'n rayflash halen .. fyi .. rechtsboven in .. zie je nog iets .. breekt het plaatje een beetje .. kan je die niet weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij zit dat gewoon op z'n pet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Ethirty schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:24:
Ik ben zelf pas begonnen met modelfotografie en dan tot nu toe eigenlijk alleen wat jongere modellen, waardoor het hele 'sexy kijken' nog niet eens ter sprake is geweest. Maar ik wil toch een poging doen opbouwende kritiek te geven.

Spreek jij met je modellen van te voren je ideeën door? Probeer je een thema uit te beelden? Of willen die meiden dat je alleen maar sexy foto's maakt? Want ik begin nu een beetje door te krijgen dat (beginnende) modellen het ook wel fijn vinden als jij ze vertelt wat ze moeten doen en hoe ze moeten kijken. Het helpt natuurlijk al heel veel om iets anders als 'playboy' shots te maken als ze iets anders aantrekken dan bunny-suits ;)

Dit shot had bijv prima een ruzie op de baan kunnen verbeelden, maar het komt niet over. De linker heeft er zichtbaar lol in en bij de rechter vallen haar 'dames' er bijna uit. Daarnaast zijn de outfits niet realistisch voor op de baan.

De foto's met kasteel-setting als achtergrond kloppen eigenlijk geen van allen met de kleding en/of de blik van het model.

Hier passen de kleding en de blik weer wel bij de setting, al is de uitvoering dan weer minder sterk imo. De foto's met de BMW zijn leuker voor de eigenaar van de auto dan voor het model, die zijn alleen 'aankleding' van het hoofdonderwerp: de auto.

Deze had met iets meer licht van links wel een hele mooie plaat kunnen zijn. Een snufje sexy, zonder over-the-top te zijn. Iets wat je je (groot)ouders nog wel kan laten zien. Ik zou hem zelf iets krapper gekaderd hebben. Oh, en even recht zetten natuurlijk, zo loopt het water weg ;)

/my 2cts

Vin ik persoonlijk de mooiste van de gehele reeks .. die van zwembed hmm .. ja mist iets .. kan het niet zo snel vinden wat .. maar het komt te onpersoonlijk over. Die met de auto .. eh ja .. ik voel um niet .. maar dat ze allebei op balkon zo kijken vind ik top .. DOF is ook mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Mute schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:34:
Volgens mij zit dat gewoon op z'n pet?
ehm weet ik niet .. heb op zo'n flickr een note geplaatst .. kan je zien wat ik bedoel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:17:
@ Thalyric; Gewoon een lekkere bewerking, en mooi gestrobed
thnx ;-)

trouwens ..

is ook heel dope .. alleen was dan nog mooier als zag maar alles parallel liep (de lichtjes beneden) en dan model in het midden .. nu schoot je van rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
thalyric schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:38:
[...]

ehm weet ik niet .. heb op zo'n flickr een note geplaatst .. kan je zien wat ik bedoel ;-)
Yup, zoals ik zei, dat zit volgens mij op z'n pet ;) Of was het je nog niet opgevallen dat ie een pet op heeft? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Mute schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:43:
[...]

Yup, zoals ik zei, dat zit volgens mij op z'n pet ;) Of was het je nog niet opgevallen dat ie een pet op heeft? :+
lol ok ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

trouwens nog 1 met zelfde stylo wat ik vanmijzelf gedaan had

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3546/3856695824_0125f94261.jpg

zij was wel grappig. was op straat met iemand anders aan het fotograferen, toen kwam zij opeens langs lopen (ze had een vraagje) en toen maar gelijk gevraagd om te modeleren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
thalyric schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:47:

[afbeelding]

zij was wel grappig. was op straat met iemand anders aan het fotograferen, toen kwam zij opeens langs lopen (ze had een vraagje) en toen maar gelijk gevraagd om te modeleren ;-)
Nice! alsof ze gedressed was op een shoot! Contrast lijkt wel echt heftig te worden zo, maar daar hou ik wel van!

@ Kevinneke: damn wat een leuke modelletjes weet jij altijd te vinden! als ik je oudere foto's zo bekijk, ga je duidelijk vooruit. Ik zie trouwens wel veel full body portretjes, waarom af en toe niet wat dichterbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Thalyric: Die stijl ligt me volledig, ik vind het echt appart, dit was met die ezybox gemaakt als ik met het goed kan herinneren?

@Nedra: Dankje dat je mijn evolutie ziet. Die modellen zoek ik ook echt, en ik heb heel veel last van meisjes die niet komen opdagen, of die de dag van de shoot zelf afzeggen, maar als ik er dan toch 1 voor de lens krijg is het idd wel de moeite. Ik leer elke shoot nog bij, mede door de HARDE commentaren hier soms, en na een hele dag moeite doen, kan dit soms echt hard aankomen, maar als ik de dag erna de commentaar rustig lees, snap ik het, en probeer ik die kritiek mee te nemen naar de volgende shoot, daardoor dat ik vrij snel groei. Ik ben met het modellen gebeuren net iets langer dan een half jaar bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2023
Kevinneke, je doet het wel goed hoor! Je zet je super in en bent echt actief met je hobby bezig. Dat kan ik volgens mij wel voor iedereen hier zeggen. Ik ben de afgelopen tijd informatie aan het inwinnen om portretten te maken, hierbij wil ik eerst weten hoe en wat in elkaar steekt en zal ik binnenkort ook actief foto's maken.

Ik weet niet hoe jij een fotoshoot aanpakt, maar misschien heb je wat aan de tips hieronder:
  • Maak van te voren een plan voor de fotoshoot, met daarin onderandere je doel van de shoot alsmede de sfeer, de locatie, je props en het licht. Je kan dit zo uitgebreid maken als je zelf wilt, hierdoor heb je het plannen al gehad en kun je met je model bezig zijn tijdens de shoot.
  • Houd tijdens het scouten van modellen rekening met het beeld dat je wilt maken. Tenslotte is je model bij dit soort fotografie het belangrijkste.
  • Ga dan voor de fotoshoot je plan samen met haar door en pas zo nodig dingen aan. Hierna weet je beide wat er van elkaar verlangt wordt. Dit helpt elkaar ook te vertrouwen.
  • Ga niet te snel van start, probeer ook lol te hebben in wat je doet!
  • Als je eenmaal bezig bent, probeer zo nu en dan je foto's te controleren en waar nodig probeer je iets opnieuw
  • Details zijn belangrijk, een verkeerd gepositioneerde hand en je foto is zo goed als mislukt. Let ook op de omgeving, kijk of er ook storende elementen voorkomen en elimineer deze.
  • Probeer altijd contact met je modellen te houden, zorg voor een relaxte sfeer. Complimenteren is hierbij ook zeer belangrijk.
  • Laat het model ook niet te veel van pose wisselen, werk met kleinere variaties tussen de foto's.
  • Als het model nog gespannen is, kun je haar ook een aantal foto's laten zien. Hierop kun je heel goed laten zien hoe (goed) ze het doet. Als het wat minder gaat, kun je haar duidelijk maken waar aan gewerkt moet worden. Weest altijd tactvol! (Neem je voorbeeld aan dit topic ;) :P)
  • Zelf een bepaalde pose innemen om iets duidelijk te maken maakt vaak meer duidelijk dan een heel verhaal.
  • Let er goed op dat het model wel relaxed overkomt met haar lichaamstaal. Haar pose en blik maken of breken de foto. (Hangt natuurlijk altijd van de sfeer af die je wilt uitbeelden)
  • Wees kritisch op je eigen werk en kijk kritisch naar het werk van anderen. Hiermee kun je jezelf trainen door rekening te houden met de verbeteringspunten van je eigen werk en dat van een ander.
Als iemand hierop dingen heeft aan te vullen dan lijkt me het een goed initiatief om nog meer bruikbare tips te vergaren.

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

ja neem eten en drinken mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:34:
@ Thalyric: Die stijl ligt me volledig, ik vind het echt appart, dit was met die ezybox gemaakt als ik met het goed kan herinneren?
thnx .. ja klopt hier is ook mijn ezybox gebruikt .. ook nabewerking in LR .. de hoge contrasten werken hier heel goed ;-) .. werkt niet altijd op elk plaatje.

Maar jij gaat ook lekker hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx, weer eens wat positieve commentaar, doet ook ff goed. Normaal kunnen we op de meet van GH wat praten, moesten jullie aanwezig zijn?

OT: Ik zal morgenavond mijn checklist die ik altijd doorneem voor een shoot met een model ff posten, ik kruip nu onder de lakens, om morge de laatste dag aan het vakantiejobje weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

vandaag (zaterdag) een shoot gedaan met een aikido leraar

*pic is verwijderd*

Hij had ook een katana blade bij zit .. altijd leuk ;-) ...

Lastolite ezybox camera links met 580EXII en nog een reflector om de boom achter hem meer te belichten.

[ Voor 23% gewijzigd door thalyric op 30-08-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik vind em vrij donker eigenlijk. En met name het zwaard valt een beetje weg in de achtergrond.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
thyralic, ik vind hem absoluut niet spannend. het licht is heel vlak boeit me niet zo.

Kijk eens naar de serie van Chase Jarvis Ninja's. Goed je hebt misschien niet zijn spullen, maar beetje creatief zijn we wel toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Orion84 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:34:
Ik vind em vrij donker eigenlijk. En met name het zwaard valt een beetje weg in de achtergrond.
hmm .. donker in het algemeen (heb ik vaker last van ... moet monitor goed kalibreren)? Had eigenlijk al een gevoel dat het donker zou zijn .. maar toch maar geplaatst en kijken of gevoel goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Timo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:40:
thyralic, ik vind hem absoluut niet spannend. het licht is heel vlak boeit me niet zo.

Kijk eens naar de serie van Chase Jarvis Ninja's. Goed je hebt misschien niet zijn spullen, maar beetje creatief zijn we wel toch ;)
hehe ja die ken ik .. heel bruut ja .. helaas heb ik niet zo veel tijd voor dat ... maarzit er wel over na te denken om deze shoot nog een x te doen en dan indeed ala Chase Jarvis.

Zal ff kijken of ik nog een andere versie ervan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-01-2019
foto dochter van mijn vrouw op een paard

http://foto-uploaden.nl/img5/0sfyx25.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 30-08-2009 12:27 . Reden: sorry, haalt niet het minimale niveau ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

heb um nu wat lichter gemaakt ;-)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2431/3870402968_ae3e499e01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thalyric schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:47:

[afbeelding]

Echt waanzinnig mooi gewoon.
Coole setting. En dit keer wel symmetrisch met een zeer gave belichting.
Uiteraard is je onderwerp ook zeer fotogeniek.
Ik ben fan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:11:
[...]

Echt waanzinnig mooi gewoon.
Coole setting. En dit keer wel symmetrisch met een zeer gave belichting.
Uiteraard is je onderwerp ook zeer fotogeniek.
Ik ben fan! :P
sweet ik heb een fan lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

thalyric schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:46:
[...]

hmm .. donker in het algemeen (heb ik vaker last van ... moet monitor goed kalibreren)? Had eigenlijk al een gevoel dat het donker zou zijn .. maar toch maar geplaatst en kijken of gevoel goed zat.
Mijn monitoren zijn ook niet je van het. Een CRT waarvan ik weet dat ie aan de donkere kant is en een laptopscherm dat van te donker naar te licht veranderd afhankelijk van hoe ik er voor zit. Maar dat deze te donker was is ook wel te zien aan het histogram. Het witte pak van de man neemt een fors deel van de foto in, dat zou je terugmoeten zien in het histogram. Zie het verschil tussen poging 1 en poging 2:

Afbeeldingslocatie: http://home.orion84.nl/pub/aikido-1-histogram.png
Hier zit aan de rechterkant van het histogram duidelijk een gat. Het pak is ook gewoon eerder grijs dan wit.

Afbeeldingslocatie: http://home.orion84.nl/pub/aikido-2-histogram.png
Stukken beter :)

Dat het zwaard wegvalt is lastig achteraf op te lossen denk ik en zo'n glimmend voorwerp is ook lastig uitlichten natuurlijk. Eigenlijk zou je dan moeten zorgen dat je een groot wit oppervlak hebt wat reflecteert in het zwaard, in plaats van het bos achter de fotograaf, wat er natuurlijk hetzelfde uitziet als de boom achter het zwaard.

Voeg daar nog een wat spannendere compositie aan toe en je komt er wel :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Orion84 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:38:
[...]

Mijn monitoren zijn ook niet je van het. Een CRT waarvan ik weet dat ie aan de donkere kant is en een laptopscherm dat van te donker naar te licht veranderd afhankelijk van hoe ik er voor zit. Maar dat deze te donker was is ook wel te zien aan het histogram. Het witte pak van de man neemt een fors deel van de foto in, dat zou je terugmoeten zien in het histogram. Zie het verschil tussen poging 1 en poging 2:

[afbeelding]
Hier zit aan de rechterkant van het histogram duidelijk een gat. Het pak is ook gewoon eerder grijs dan wit.

[afbeelding]
Stukken beter :)

Dat het zwaard wegvalt is lastig achteraf op te lossen denk ik en zo'n glimmend voorwerp is ook lastig uitlichten natuurlijk. Eigenlijk zou je dan moeten zorgen dat je een groot wit oppervlak hebt wat reflecteert in het zwaard, in plaats van het bos achter de fotograaf, wat er natuurlijk hetzelfde uitziet als de boom achter het zwaard.

Voeg daar nog een wat spannendere compositie aan toe en je komt er wel :P
hmm dat met dat zwaard uitbelichten had ik nog niet aangedacht ja .. was ook een beetje nieuw voor me .. wist ook niet eens dat ti die ging mee nemen. Zal volgende x zeker aan denken ja. thnx

Ok ga het plaatje ff vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:37

momania

iPhone 30! Bam!

Tussen al dat serieuze modellen geweld, vind ik het ondertussen wel eens tijd voor een niet-serieuze-gewone-lach-uitbarsting foto :P :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FT3wYUaAABvYCd05Xe7jF97T/full.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
:z

[ Voor 125% gewijzigd door slatanic op 31-08-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ slatanic: Doe eens normaal resizen naar max 600 pixels? Als je dan toch bezig bent, kijk dan even naar de witbalans. Deze foto lijkt véél te warm (rood). Inhoudelijk onthoud ik me vanwege eerdergebleken gevoeligheden maar van commentaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58
Toff, doe jij maar beter geen uitspraken over foto's met kinderen erop. Dat ging bij mijn eerste foto hier ook niet zo goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 23:36
Het beeld was een stuk spannender geweest als je contact met het onderwerp had gehad, of dat er meer context te zien was geweest. Ik zie niets meer dan een ventje dat ergens heen staart (en een verkeerd ingestelde witbalans ;)). Waarschijnlijk leuk voor de familie, maar meer niet.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2479/3862688703_97bbb62317.jpg
Yuracaré meisje in de Chapare jungle van Bolivia (klikbaar).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3345/3609782578_5986842abd.jpg
Luisterend naar het voetbalverslag op de radio. Sorata, Bolivia (klikbaar)

[ Voor 36% gewijzigd door psilo op 31-08-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thalyric: erg mooi gedaan!
Hier het resultaat van een dagje nerden met SparkOne:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.167/713650001-713700000/713665201-713665300/713665241_5_z3Ot.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.138/713650001-713700000/713665201-713665300/713665273_5_qJsO.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.100/713650001-713700000/713665201-713665300/713665276_5_jeDU.jpeg

Zelfportretje :P
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.170/713650001-713700000/713665201-713665300/713665266_5_3bnR.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003

Deathchant

Don't intend. Do!

Fire69 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:21:
Toff, doe jij maar beter geen uitspraken over foto's met kinderen erop. Dat ging bij mijn eerste foto hier ook niet zo goed. :P
Kom, wat is dat nou zeg? Ik vind best dat men commentaar mag geven en verbeterpunten aangedragen mogen worden. Het is wel een fotografie-sectie. Het wil immers niet zeggen dat je OF geen commentaar geeft, OF extreem bot commentaar. Ik zou zeggen, neem een goeie middenweg ;) Ik vind de foto ook te rood/warm.

@realmookie, die 2e met die "overbelichting" vind ik wel wat hebben :) . Je zelfportret vind ik links wat donker. Verder kan ik niet echt een idee krijgen bij wat je blik wilt vertellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 31-08-2009 09:30 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

@realmookie Gaaf dat Sparkie je heeft weten te motiveren om nu ook met model fotografie te beginnen ;) Ga zo door. Je was die dag een prima model en je bent ook een prima fotograaf zo te zien ;)

(misschien leuk om je setup te posten van deze shots?)

[ Voor 13% gewijzigd door Donnie op 31-08-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Totaal niet op het niveau van sommige hier maar vond dit wel een interessant plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_YosKYON5WSA/SpvEU1VMZVI/AAAAAAAAALg/89BBmXE1lRw/Karten%20Frankrijk%20%289%29.jpg

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
:z

[ Voor 126% gewijzigd door slatanic op 31-08-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 18:58

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Deathchant schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:25:
[...]

Kom, wat is dat nou zeg? Ik vind best dat men commentaar mag geven en verbeterpunten aangedragen mogen worden. Het is wel een fotografie-sectie. Het wil immers niet zeggen dat je OF geen commentaar geeft, OF extreem bot commentaar. Ik zou zeggen, neem een goeie middenweg ;) Ik vind de foto ook te rood/warm.

@realmookie, die 2e met die "overbelichting" vind ik wel wat hebben :) . Je zelfportret vind ik links wat donker. Verder kan ik niet echt een idee krijgen bij wat je blik wilt vertellen.
dat is wel zo, alleen met babyfoto's is dit vaak lastig omdat het onderwerp veel voor de persoon betekend. maar voor een buitenstaander zegt het niet veel (dit is dan voorzichtig gezegd :P ) daarnaast zijn baby's ook niet echt fotogeniek.

Psilo, nr 2 vind ik een heel sfeervol beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

slatanic, niet om lelijk te doen, maar ik denk dat je eens een paar bladzijdes terug moet bladeren en dan nog eens moet herzien of je er al aan toe bent om hier foto's te plaatsen. Je niveau is nog niet topic-waardig imo.

De witbalans in je 'boevenfoto' was gemakkelijk te corrigeren en beide foto's zijn nergens scherp. Zoals gezegd leuke plaatjes voor jezelf, maar niet voor hier.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:42:
slatanic, niet om lelijk te doen, maar ik denk dat je eens een paar bladzijdes terug moet bladeren en dan nog eens moet herzien of je er al aan toe bent om hier foto's te plaatsen. Je niveau is nog niet topic-waardig imo.

De witbalans in je 'boevenfoto' was gemakkelijk te corrigeren en beide foto's zijn nergens scherp. Zoals gezegd leuke plaatjes voor jezelf, maar niet voor hier.
eeeeuhm. dit is toch niet enkel het mensen/portretten showcase topic??
Er staat net zo goed "testcase" in de titel.
Dat zijn niveau veel lager is dan gewoon in dit topic klopt wel, maar zijn beginners ook niet welkom?
Iedereen moet ergens beginnen.
Geef dan tips waar hij naar moet kijken ofzo, maar "je kunt hier beter niet posten omdat je foto's niet goed genoeg zijn" vind ik nogal kort door de bocht.

Het niveau in dit topic ligt gewoon erg hoog, omdat hier een aantal erg goede fotografen posten, waardoor veel mensen hun eigen werk al niet meer durven posten.
Je moet de beginner niet gaan wegjagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

@Marco: ik ben zelf ook beginner en plaats hier ook zeker geen topplaten, maar ben wel altijd kritisch welke ik plaats. Ik heb namelijk altijd begrepen dat er op GoT toch ook een zeker minimum niveau gevraagd wordt, óók voor testcase. Daarnaast geef ik toch aan wat er niet klopt aan beide foto's? Ook terugbladeren is een 'tip': ik doe het zelf ook regelmatig en probeer wat op te steken van het commentaar dat langskomt op foto's, iets wat ik dus slatanic ook aanraad. Als het niet meer toegestaan is om commentaar te maken van foto's die OOF zijn, dan zal ik dat voortaan niet meer doen... Mijn intentie is in ieder geval geenszins om mensen af te schrikken of weg te jagen.

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 27 ... 65 Laatste