[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

deze samen met mijn 2 broertjes gedaan

mijn jongste broertje

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2621/3694944071_a0becfab71.jpg

met nabewerking ;-). Wil nog de reflecties eruit halen in zijn bril en misschien wat groen (heg) erachter wat naar voren halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thalyric
Lekker bezig man. Vooral de tweede plaat spreekt me wel aan. Ik vind hem goed belicht en toch ook wel weer een beetje duister. Levert mooi resultaat op.
Inderdaad zijn de reflecties in de bril jammer. Misschien dat je met fotosoep er een andere plaat in kan zetten als zijnde "reflectie".

@kay
Ik vind je compo wel in orde, maar het focus punt zit me nog niet lekker. Ik snap dat je op de ogen focust maar doordat de ogen niet zichtbaar zijn vind ik het een beetje apart wegkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

@Thalyric: Voor mij de tweede! Net shot, goeie en bijpassende nabewerking, reflectie inderdaad miss nog wat mee doen. Het groen zou ik niks aan doen, trekt best veel aandacht anders ben ik bang.
@ Kay: Vet shot, alleen zou ook ik graag net ff iets meer van z'n ogen gezien hebben. Goed idee verder!
@ Eeerik: Die tweede is voor mij een portretfoto, eerste moest ik te lang zoeken voor ik zag dat er wat anders op stond. Maar dan is het ook wel weer gelijk een vet shot, goeie nabewerking, lekkere kleuren, en weer eens wat anders dan standaard.

Nog eentje van mij ook dan maar, geschoten voor school maar uiteindelijk ga ik em toch maar niet gebruiken.
Klik voor de 800px versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/foto/Portretten/04.jpg

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Even geen strobist voor mij. (geef later ff comments, nu op mijn werk)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/allette4-1.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

Frank|A schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:57:
Even geen strobist voor mij. (geef later ff comments, nu op mijn werk)

[afbeelding]
Hoe bevalt dat nou? Available light? :P

Vind het een heerlijke foto om naar te kijken. Heb er weinig op aan te merken, al vind ik die hoofddoek niks. Het hangt er maar wat slordig bij. Had van mij niet gehoeven.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Roy, stiekem voelt het best goed! Je moet iets meer je best doen met bewerken en het vinden van de juiste compositie om het kiekje te overstijgen, maar dan heb je ook wat. Vind dit een van mijn fijnste platen die ik heb gemaakt. Deze lens (Sigma 30mm f1.4) komt voorlopig even niet van de camera. Dof @ 1.4 is ook echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@f. jacobse het was wel het idee op het haar te focussen, dit omdat het hier om gaat. de rest is daarom blurry een geeft juist die mysterieuze sfeer, het kijkt zeker raar weg maar wel met bedoeling.

@rzor daar heb je mogelijk gelijk in. net beetje meer de ogen die er haarschep tussendoor komen is leuk. wel vraag ik me dan af of de shot net zo krachtig is aangezien dan je hoofd ove rhet algemeen scherp is en het haar minder (ivm 1.8)

@frank Goeie shot! is hij een beetje grainy of is dat de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:23

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

die grain is kunstmatig, een photoshop grain, maar het misstaat de plaat niet :).
Sowieso echt een hele fijne plaat en weer een stap vooruit Frank.
Nice, en tot zaterdag :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
RZor: Voor mijn gevoel klopt er iets niet aan de pose. Ik denk dat het in haar linker arm zit, die een soort van eigen leven lijkt te leiden.

Frank: Heerlijk, die tenen zo eigenwijs in het water. Je zou haast vergeten dat er nog zo veel meer te zien is op die foto. Fijne plaat, goed opgezet en goed uitgewerkt, met een tikkeltje "extra"!

[ Voor 28% gewijzigd door Toff op 08-07-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Laatst online: 05-10 20:42
Wat betekent de term strobist?
Kan het nergens echt vinden ook niet in google.
Betekend het gewoon dat je flitsers gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:40

Fiber

Beaches are for storming.

dreamwalker schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:04:
Wat betekent de term strobist?
Kan het nergens echt vinden ook niet in google.
Betekend het gewoon dat je flitsers gebruikt?
http://www.google.nl/sear...obist&meta=&aq=1&oq=strob ;)
http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157600003952521/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Laatst online: 05-10 20:42
Dank je voor je snelle reactie :)
Ik kende de terminologie niet.
Onbewust was ik dus al een strobist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/Wouter/images/DSC_5373.jpg

Hij is fijn Frank, ik zou hem in puur zwart-wit mooier vinden.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Erg lekker Frank.

Eentje van mij in de Shanghai metro:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2570/3700369717_de8befc568_o.jpg

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:01

allstarted1

WTRFTS

C4M1 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:20:
Erg lekker Frank.

[afbeelding]
Erg leuk idee, had alleen de plaat even compleet in z/w uitgevoerd. Kleuren en belichting zijn het allemaal net niet in de metro :)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
allstarted1 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:19:
[...]

Erg leuk idee, had alleen de plaat even compleet in z/w uitgevoerd. Kleuren en belichting zijn het allemaal net niet in de metro :)
Ja inderdaad. Had ook een kleiner diafragma gebruikt, voorgrond is net niet helemaal scherp. Was verder iets naar links gegaan zodat die paal er wat minder pontificaal op staat.

Dit soort foto's doen het altijd goed imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:49
@qadn
1 vind ik de beste omdat je daar goed ziet dat het onderwerp een bril + persoon is, bij de 2e is het een persoon met iets in zijn handen.
(wel krijg ik hierdoor een idee voor een brillenreclame. Een camera staat eerst gefocust op de eerste foto en gaat dan geleidelijk naar de 2e foto met zijn focus, lijkt me een mooi effect)
@eeerik
nummer 1 vind ik niet zoveel hebben, het is meer een foto om duidelijk te maken waar je bezig was. nummer 2 daar-in-tegen heeft erg mooie kleuren en een leuk standpunt.
@thalyric
Foto 1: Volgens mij wat te hard geflitst, die glimplekken en er zit weinig tekening in het bloesje. Verder wel een leuke foto voor hyves ofzo ;)
De 2e is vet! Mooi in een soort triotone (bestaat dit?). De heg zou ik zo laten.
@hadintveen
Mooi!
Volgende keer misschien een misterieuzere blik en een soort gemeen/lieflijk glimlachje rond de mond? O-)
@rzor
Ik zou het wat extremer doen. Zo dat je het einde van de gang niet meer ziet, dat die verdwijnt in het donker. Ook zijn de ramen bovenaan wat storend.
@Frank
Mooi.
@qadn
Simpel maar doeltreffend. Je ziet echt een soort band tussen die 2.
@C4M1
Het idee is leuk, het moment komt maar heel kort voor dus als je dat bedenkt is het een goede foto. Maar stel dat je meer tijd zou hebben dan zou ik de muur links uit beeld halen, en ervoor zorgen dat de 2 onderwerpen lekkerder naast elkaar staan. (hoe weet ik nu niet, dan zou ik namelijk ook in die metro gezeten moeten hebben)

Na een poosje rondgekeken te hebben vraag ik me af wat jullie van deze foto's vinden.
Ze zijn al een poosje geleden gemaakt tijdens de zogenaamde "tjeukemeer fair" begin dit jaar.
Het is een jongetje wat leuk geschminkt is en toen bij onze stand de kajak (gesloten kano) als klimtoestel gebruikte.

1.
Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f21/walletje-w/tweakers/kano-jongetje2.jpg

2.
Dit is dan niet precies een portret maar hij hoorde er wel bij vond ik.
Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f21/walletje-w/tweakers/k.jpg

Oeps natuurlijk. Morgen zal ik nog wat commentaar geven op de personen boven mij (dom, dom, dom) en zal ik nog eens kijken naar de eerste afbeelding die nog steeds niet de juiste verhoudingen heeft terwijl hij toch echt op 600 pixels gecropt is :?
Trouwens het is geen kind van mij hoor (met 17 jaar zou dat niet al te best zijn :+ )

[ Voor 68% gewijzigd door walletje-w op 09-07-2009 11:47 . Reden: foto groote aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:44
C4M1 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:20:
Erg lekker Frank.

[afbeelding]
Wat een supergave foto, ik had 'm zo gelaten en niet zwart-wit, dit zorgt voor extra contrast tussen die 'reus in de deur' en de passagier.

@walletje-w: vergeet niet op andere mensen te reageren. vind je foto's overigens technisch niet echt bijzonder, vrij storende achtergrond. Wel leuk voor het familiealbum natuurlijk!

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3456/3405760478_3c6d2eafsdfae9.jpg?v=1247222833

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3467/3404sdfsf949705_cb0cf66b27.jpg?v=0

[ Voor 3% gewijzigd door edwinistrator op 07-08-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

die 2e foto.....die lijkt een beetje op "the source" in de tv-serie Charmed :)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6d/8x04-071-source.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Deathchant schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:35:
die 2e foto.....die lijkt een beetje op "the source" in de tv-serie Charmed :)
[afbeelding]
Ze zijn allebei kaal... daar houd de gelijkenis voor mij wel op.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

[quote]edwinistrator schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:48:
[afbeelding]

is toch een molukse gozer? Volgens mij ken ik hem haha .. kinda like family ... moluks familie dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:17
thalyric schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:05:
[quote]edwinistrator schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:48:
[afbeelding]

is toch een molukse gozer? Volgens mij ken ik hem haha .. kinda like family ... moluks familie dan ;-)
Molukkers zijn bah! Agressief enzo :P Indo powerrrrr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

RoyBijster schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:40:
[...]

Ze zijn allebei kaal... daar houd de gelijkenis voor mij wel op.
Ok, Hier ziet ie wat vriendelijker uit :) Peter Woodward als de source van Charmed. Ik vind em daar echt wel op lijken.:

Afbeeldingslocatie: http://www.peterwoodward.com/Gallerie2/mediafiles/l7.jpg

Plaatje van edwinistrator:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3467/3404949705_cb0cf66b27.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Deathchant op 10-07-2009 21:55 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:51:
[...]

Ok, Hier ziet ie wat vriendelijker uit :) Peter Woodward als de source van Charmed. Ik vind em daar echt wel op lijken.:

[afbeelding]

Plaatje van edwinistrator:
[afbeelding]
Ja, inderdaad, allebei kaal... maar wat zegt dit over de foto van edwinistrator?

Ik vind beide foto's (van edwin) niet zo boeiend eigenlijk. De bovenste is niet fijn kwa kleurbalans (te geel, imo), niet helemaal scherp en te donker (ogen!). De onderste lijkt weer iets te bleek/koud, is imo "vreemd" afgesneden (als je het doet, snij dan méér af) en is - voor de kijker - rechts in het gezicht scherper dan links, zonder dat ik dat kan verklaren.
GerardHenninger schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:54:
[...]
Leuk? Nee, niet echt, IMHO. Ook dit zegt niets over de foto en er is te vaak "pinda" tegen me gezegd om te moeten lachen hierom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Toff schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:25:
[...]

Ja, inderdaad, allebei kaal... maar wat zegt dit over de foto van edwinistrator?

Ik vind beide foto's (van edwin) niet zo boeiend eigenlijk. De bovenste is niet fijn kwa kleurbalans (te geel, imo), niet helemaal scherp en te donker (ogen!). De onderste lijkt weer iets te bleek/koud, is imo "vreemd" afgesneden (als je het doet, snij dan méér af) en is - voor de kijker - rechts in het gezicht scherper dan links, zonder dat ik dat kan verklaren.

[...]

Leuk? Nee, niet echt, IMHO. Ook dit zegt niets over de foto en er is te vaak "pinda" tegen me gezegd om te moeten lachen hierom.
Nee niks, ik vond het leuk om te vermelden. Beetje offtopic idd, maar ok. Moet wel eens kunnen :)
Over dat pinda, trek het je niet persoonlijk aan, zo zal het vast niet bedoeld zijn. Ook ik ben mijn hele leven al uitgescholden voor pinda, vooral op de basisschool, maar ja. Niet dat ik er nu mee kan lachen, maar het raakt me niet persoonlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even m'n zelfgebouwde ringflits-achtige lampenkap getest op m'n vriendin:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3474/3710786563_db08b6e1b6.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Grote ogen mooi. De laatste foto accentueert haar sproeten, wat ik in dit geval wel mooi vindt. Goeie foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ben wel benieuwd naar die ringflitsachtige lampenkap!

Is het een effect van de flitser dat haar pupillen zo zwart zijn met lichte vlekken eromheen, of heb je ze bewerkt?

Ach, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
Ik vind de tweede foto wat donker, maar ik zit nu ook niet achter een gecalibreerd scherm...wellicht ligt dat aan mij. Zwart/wit is sowieso meestal niet mijn ding. De eerste foto vind ik wel erg mooi. Wellicht kun je idd nog wel de lampenkap flits uit der ogen klonen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

GerardHenninger schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:54:
[...]

lol .. je weet .. je bent mijn lievelings pinda hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Mooi werk eeerik.

Experiment van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2460/3711790587_0102b9e9b8_b.jpg

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 10:27
C4M1 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 06:39:
Mooi werk eeerik.

Experiment van mij:
[afbeelding]
Ik vind de compositie wel wat hebben :), alleen die blauwe toning doet het er niet echt bij. Krijgt dan een industrial-look, maar dat past er niet echt bij in deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

zondag hele dag shoots gedaan met een hele latin dansgroep. Op het laatst ff mijn ringflitser erbij gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2440/3717980904_8e72be67fc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

damn... denk dat ik ook maar gaan latin dansen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
ThePupD schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:06:
damn... denk dat ik ook maar gaan latin dansen...
8)
Dacht ik ook al aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

en de rest van de groep:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2584/3718314779_7f2256b3a6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
@M4M1 Camiel, Die ogen he, dat trekt wel de aandacht, maar mischien net iets beter in ZW

In de trein tussen Utrecht en Amsterdam, genomen met een 30 jaar oude Seagull TLR Medium Format. Film dus ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2619/3726207080_dfdd2a7355.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door eth0 op 16-07-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:51

breinonline

Are you afraid to be known?

Mooi eth0! Een zeer sfeervolle foto.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:23
ik vind hem wel iets te overbelicht in het raam, net teveel zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dat overbelichte stoort me niet, past bij de sfeer. het gevoel van het vieze licht in de trein en het pure licht dat van buiten valt op haar gezicht.
Dat samen met een prettig contrast, maakt het voor mij een mooi beeld om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

en de eerste die ik bewerkt heb van een shoot van gister. In 2009 was ik eigenlijk nog niet toegekomen aan schieten van modellen, en gister weer opgepakt met een simpele shoot, ter voorbereiding voor morgen (grotere shoot).
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/single/_DSC4277small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nomad schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:48:
en de eerste die ik bewerkt heb van een shoot van gister. In 2009 was ik eigenlijk nog niet toegekomen aan schieten van modellen, en gister weer opgepakt met een simpele shoot, ter voorbereiding voor morgen (grotere shoot).
[afbeelding]
2009? 1969 zal je bedoelen! Lekker sfeertje, al lijkt de schaduwkant van haar gezicht net iets te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vind het jammer dat je details verliest op haar dij (mmmmmm dij). En je zwart-wit omzetting vind ik nogal grijs en vlak.

Composite en model-sturing vind ik prima, misschien een haartje meer ruimte aan de bovenkant?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

idd, iets meer ruimte boven. voor de rest vind ik em echt mooi d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
mooi sfeertje, wel een paar puntjes: haar rechterhand is nu een beetje stijfjes en dat haalt de pose nogal onderuit. zoals gezegd, boven mag indd iets meer ruimte.

[ Voor 11% gewijzigd door abrakadaver op 19-07-2009 13:45 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

goede tips.
Zwart wit omzetting ga ik inderdaad opnieuw doen, dit is het nog niet.
En je hebt gelijk Koen, haar rechterhand wringt wat in de foto.
Hoofdruimte kon ik niet bewerkstelligen, had niet meer ruimte achter me om verder weg te gaan en minder dan 40mm had ik ook ter beschikking. (niet met mijn spul geschoten, maar met een nikontje)
Zal hem nog eens opnieuw oppakken met betere zw/w omzetting.

dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 08:13
Vandaag weer eens een shoot gedaan van 2 vriendinnen.

Voor de gelegenheid een fuschiaroze achtergrond papierrol geleend :X .

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3527/3736807546_a353907346_b.jpg

Belichting:

Achtergrond:
1 x Elinchrom flitser + kleine softbox
1 x Nikon SB-800 + kleine softbox
Beiden provisorisch aangepast naar een kleine striplight:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3516/3736025005_1f869a2edb_m.jpg

Hoofdlicht:
1 x Elinchrom flitser + grote softbox

Haarlicht:
1 x Nikon SB-600 met papieren snoot

Zelf vind ik als enige de schaduw aan de linkerkant van de neus minder... had niet meer softboxen tot mijn beschikking :+

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 20-07-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Jeroenz18 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:51:
Vandaag weer eens een shoot gedaan van 2 vriendinnen.

Voor de gelegenheid een fuschiaroze achtergrond papierrol geleend :X .

[afbeelding]

Belichting:

Achtergrond:
1 x Elinchrom flitser + kleine softbox
1 x Nikon SB-800 + kleine softbox
Beiden provisorisch aangepast naar een kleine striplight:
[afbeelding]

Hoofdlicht:
1 x Elinchrom flitser + grote softbox

Haarlicht:
1 x Nikon SB-600 met papieren snoot

Zelf vind ik als enige de schaduw aan de linkerkant van de neus minder... had niet meer softboxen tot mijn beschikking :+
Eerlijk gezegd vind ik hem niet zo mooi. Hij is dof en contrastloos (zie histogram ook).
Er is geen definitie waar het licht vandaan komt qua licht/schaduw, wat de foto plat maakt.
Aan het materiaal ligt het niet, maar ik zou misschien beginnen met een headshot en maak daarvan in het gezicht mooi licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 5 tal dagen terug uit Polen, en ik heb alweer een shoot achter de rug

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157621761245650/

en mijn favoriete:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2602/3742339655_30727bf200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Zo te zien heb je ook een dame uit polen meegenomen :9

Maar wel een hele goede foto vind ik. Omdat het meisje een beetje achter de deur staat, maar ook weer goed in het zicht, is de foto toch intressant.
Wel vind ik de witte delen en het roze shirtje een beetje te wit. Iets meer kleur in haar shirt zou al beter zijn om wat contrast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een puur belgische hoor. Bedankt voor de commentaar al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:23:
Een 5 tal dagen terug uit Polen, en ik heb alweer een shoot achter de rug

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157621761245650/

en mijn favoriete:

[afbeelding]
ik vind de schaduw van haar neus nogal storend, volgende keer flitser wat hoger zetten. :) en jammer van de glans in haar gezicht. * Timo mompelt iets van mattifying powder

[ Voor 9% gewijzigd door Timo op 23-07-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Gewoon out of the blue een shoot gehouden met wat friends

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2456/3747131227_d9b9228a2b.jpg

heb ook een zwartwit versie

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2632/3747098333_3bc6baa521.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
C4M1: De kleur tone vind ik minder en waarom de doek?
thalyric: :), mooie dame/dames...vind de eerste wel wat veel van voren geflitst. 2e is erg gaaf en puik werk! 3e is ook weer top!
eth0: fijn! goeie toning en DOF
Martijn: Licht is goed, maar ze zit iets te veel opgepropt op het bankje.
Jeroenz18: hij heeft iets meer licht nodig! Heb je je monitor gecalibreerd?
Kevinneke: Mooi, goed model, goeie setting..ze kijkt wat ondeugen ;)

Nu met mijn 30mm voorlopig ff geen flitsers :P

Donker haar lichte ogen...oef...hopelijk binnenkort meer ;)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/IMGP9029k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 08:13
Frank|A schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:50:
Jeroenz18: hij heeft iets meer licht nodig! Heb je je monitor gecalibreerd?
Ik heb sinds afgelopen week uiteindelijk een Spyder3Pro, nu kwam ik er ook inderdaad achter dat de foto's te donker zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Janine is goed en je hebt dat ook weten vast te leggen, nice Frank :)
Haar benen vind ik wel iets te grijs geworden in tint

en nog 2 van mijzelf :)

Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/single/IMG_4575-Edit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/single/IMG_4361.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Nomad op 23-07-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

@Frank: HOT! Jij krijgt het nu echt op de heupen man, klasse!

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nomad schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:33:
Janine is goed en je hebt dat ook weten vast te leggen, nice Frank :)
Haar benen vind ik wel iets te grijs geworden in tint

en nog 2 van mijzelf :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Even een gokje bij de eerste foto, grote softbox links naast de camera?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 12:09

Ethirty

Who...me?

Nomad: die 2e is een hele mooie plaat! Goede uitdrukking ook. Jammer van dat ene haartje dat precies voor haar linkeroog langsloopt.
Frank: Jij bent goed bezig. Lekker ontspannen plaat, mooi model en mooie ogen ook.

Hopelijk binnenkort ook een 1e poging van mij hier

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Erasmo schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:13:
[...]

Even een gokje bij de eerste foto, grote softbox links naast de camera?
goede poging maar helaas. Dit is juist een soort spotlight lichtje wat je verkrijgt met een beauty disc bijv. In dit geval is een magnum disc gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:16

Zuurstok

Passionately curious

@ nomad; ik vind je eerste plaat juist veel lekkerder dan je 2e.

Durft nou trouwens niemand tegen jou te zeggen dat je thumbs te groot zijn ?:P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 14:56

Vuvuzela

My spire is forming

@ Nomad. 1e vind ik mooi. Goed belicht, mysterieus sfeertje en het model poseert goed (passend bij de rest qua houding). Dat ding op schouderhoogte aan de linkerkant leidt me wel af. Maar dat ligt aan mij.

2e vind ik echt niets. Rare crop, haar blik is het net niet en dat natte (krulhaar) vind ik niet erg charmant.

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 25-07-2009 02:00 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Nomad is er niet :P dus een andere mod moet ze maar ff verkleinen :)

Nog een van die dag, hele andere styl (en model uiteraard)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/j3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Frank|A op 25-07-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:40

Fiber

Beaches are for storming.

Frank|A schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:03:
......

Nog een van die dag, hele andere styl (en model uiteraard)

[afbeelding]
Is dat nou bewust gedaan, of zijn de 3 layers verschoven? Zoals soms bij een misdruk van een krantenpagina.... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 25-07-2009 13:29 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 14:28
Had al het idee dat ik mij 3D-bril er bij moest pakken maar ik denk dat het zo bedoelt is aangezien het gezicht wel scherp is. Ik vind het een mooie plaat, al vind ik de pose zelf niet zo mooi.

[ Voor 21% gewijzigd door Deef_K op 25-07-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me weer eens kunnen uitleven wat modellen betreft.

Ik had het crowne plaza hotel te wilrijk ( Belgie) gecontacteerd of ik niet tegen verminderd tarief een suite mocht huren voor een fotoshoot. Nu kreeg ik het aanbod om gratis, mits een waarborg, 2 kamers te krijgen. Een gewone en een suite. Ook had ik op de 16e verdieping de vergaderzalen tot mijn beschikking, Ik heb dus 3 modellen en 2 visagiste kunnen vinden die me hierbij die dag gingen helpen. Heb er van 11 tot 18 gezeten.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3522/3765731093_df66f837e3.jpg

Meer op www.flickr.com/darthvador

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:08:

Ik had het crowne plaza hotel te wilrijk ( Belgie) gecontacteerd of ik niet tegen verminderd tarief een suite mocht huren voor een fotoshoot. Nu kreeg ik het aanbod om gratis, mits een waarborg, 2 kamers te krijgen. Een gewone en een suite. Ook had ik op de 16e verdieping de vergaderzalen tot mijn beschikking, Ik heb dus 3 modellen en 2 visagiste kunnen vinden die me hierbij die dag gingen helpen. Heb er van 11 tot 18 gezeten.

[afbeelding]

hij is wel mooi .. maar .. eh ja hoe moet ik dit uitleggen .. is het een grote flare die zeg maar bij haar hoofd begint? hoe meer je naar beneden gaat hoe meer kleur je terug krijgt .. als je snap wat ik bedoel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

vandaag weer een spontane actie met mijn ex collega

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3557/3766790356_0d97d832ee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:08:

[afbeelding]

Leuk dat je daar mag shooten, maar je hebt echt veeeel te weinig op het licht gelet. Model fotografie is niet alleen mooie dames en een coole locatie, maar hoe je de twee kan samen smelten tot 1 geheel. In veel van de foto's is je model niet het lichtste voorwerp in de kamer en valt de nadruk dus op iets anders. Ook de pose wijdbeens staan en handen in de zij word naar 1x een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nochtans 3 sb-600's met paraplu's bij, dus een tekort aan licht had ik niet. Ik vind het goed dat je eerlijk bent, en ik zal in de toekomst daar nog wel eens gaan shooten, dan zal ik er nog wat meer op letten. Het blijft natuurlijk ook moeilijk voor me aangezien ik met 3 dames in de kamer zat, en dus met iedereen wat rekening moest houden. Volgende keer beter.

@thalyric: de foto is geschoten voor een raam, dus de "flare" is gewoon het daglicht dat binnenkomt, ik heb met 2 sb-600's de nodige fillflash voorzien. Ik vond dit effect wel iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik zie t nut van het hotel niet zo bij je foto...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:06:
Ik had nochtans 3 sb-600's met paraplu's bij, dus een tekort aan licht had ik niet. Ik vind het goed dat je eerlijk bent, en ik zal in de toekomst daar nog wel eens gaan shooten, dan zal ik er nog wat meer op letten. Het blijft natuurlijk ook moeilijk voor me aangezien ik met 3 dames in de kamer zat, en dus met iedereen wat rekening moest houden. Volgende keer beter.

@thalyric: de foto is geschoten voor een raam, dus de "flare" is gewoon het daglicht dat binnenkomt, ik heb met 2 sb-600's de nodige fillflash voorzien. Ik vond dit effect wel iets hebben.
Kortom: Je neemt te veel hooi op je vork.
Hoe verwacht je beter te worden als je meer druk moet houden met de dames dan met de fotografie?
Je kan nog zoveel oefenen, als je niet weet wat je doet of er niet op voorbereid in gaat, kom je niet verder.
Ik zie liever een paar hele goede platen, dan een flickr-account vol met allemaal maar matige foto's. Waar je eerst vooruit ging, ben je hier teruggevallen naar mijn mening. Aan je gear zal het echt niet liggen, het is nu aan jou om te werken aan je fotografie.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:06:

deze vind ik dan weer wel mooi :

http://www.flickr.com/photos/darthvador/3766525066/

en

http://www.flickr.com/photos/darthvador/3766525192/

en

http://www.flickr.com/photos/darthvador/3766527196/
alleen zou ik um zo croppen dat die rechterkant .. stukje van de lamp weg is .. of weg shoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje voor de comments iedereen. Ik probeer keer op keer m'n best te doen, en ik heb ook goede en slechte dagen. Ik besef nu dat ik gisteren een pak beter had kunnen doen, maar ik kan er nu niets meer aan veranderen.
Ik denk dat de workshop van Gerard me al wat verder zal helpen. Verder mis ik soms wel iets van een opleiding, vooral wat compositie betreft. Ook post processing zegt me niet veel, en dat is vooral mijn grootste fout denk ik. Volgens mij kan ik er met wat basis bewerking veel meer uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:31:
dankje voor de comments iedereen. Ik probeer keer op keer m'n best te doen, en ik heb ook goede en slechte dagen. Ik besef nu dat ik gisteren een pak beter had kunnen doen, maar ik kan er nu niets meer aan veranderen.
Ik denk dat de workshop van Gerard me al wat verder zal helpen. Verder mis ik soms wel iets van een opleiding, vooral wat compositie betreft. Ook post processing zegt me niet veel, en dat is vooral mijn grootste fout denk ik. Volgens mij kan ik er met wat basis bewerking veel meer uithalen.
Ik twijfel er niet aan dat je je best doet :) Dat geloof ik echt wel. Maar waarom doe je niet wat zelfstudie dan?
Neem eens een meid met veel geduld mee en ga dingen proberen. Nu schiet je volgens mij vooral voor het resultaat en niet voor het leerproces.
Je hebt de uitrusting, je hebt blijkbaar de tijd, maar misschien nog niet het geduld. Probeer gewoon eens een hele hoop composities, standpunten e.d. uit. Zelfde voor licht. Koop ergens een basisboek over belichting en raak bekend met de standaardtechnieken, zodat je die beheerst.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben elke dag met fotografie bezig, en ik doe veel aan zelfstudie, maar er is nog altijd een verschil tussen zelfstudie, en het getoond krijgen. Daarme dat Gerards workshop al een stap in de goede richting zal zijn. Het geduld lijkt me idd nog te ontbreken. Ik ben een zenuwachtig type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:16:
Het geduld lijkt me idd nog te ontbreken. Ik ben een zenuwachtig type.
Misschien een open deur, maar is het dan wel handig om met 3 bloedmooie vrouwen een shoot in een hotel te gaan doen :P

Serieus: ga er met 1 tegelijk op stap, dan kan je haar je volledige aandacht geven en hoef je geen rekening met anderen te houden. Ook kan je dan makkelijker verschillende technische dingen proberen om te kijken wat de resultaten zijn. En niet onbelangrijk, laat af en toe je model zien wat je resultaten zijn, dan krijg je feedback en kunnen jullie samen weer betere poses verzinnen. (Heb ik zaterdag geleerd, wij schijnen toch anders naar de foto's te kijken dan vrouwen)

[ Voor 0% gewijzigd door Ethirty op 29-07-2009 17:56 . Reden: typo ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik laat mijn fotos ook altijd zien, zeker omdat ze zoals je zegt nog kleine details zien die beter kunnen. Om wat dingen te proberen heb ik een tof model nodig. En tof gaat in Belgie niet goed samen met er goed uitzien. Ofwel zijn het trutten, en hebben ze het veel te hoog in hun kopje. Dus ik zal wel een iets minder mooi meisje vinden om vanalles te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me er eens rustig voor gezet, en er nog 2 uitgekozen van gisteren die me wel aanspraken.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2658/3769123056_b932714c3a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3503/3768322129_3487be33c6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

1e is technisch zo te zien wel goed, compositie lijkt ook wel ok. Bij de 2e is de slagschaduw echt veels te heftig. Heb er nog niet zo heel veel verstand van, want ik ben nog minder ver dan jij, maar dat moet jij toch ook zien? Verder kan ik alleen maar jaloers zijn op je modellen O+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de slagschaduw viel me ook meteen op, maar ik vind hem nog niet zo erg. Ja als ik mijn modellen bekijk heb ik er niet van te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wil er ook een van mij laten zien. Afgelopen zaterdag gemaakt tijdens een buitensessie. Ik hoop dat ik de witbalans zo een beetje goed heb gekregen. Door wisselende lichtomstandigheden was de ene foto blauw, de andere oranje.

Laat het ongezouten commentaar maar horen, ik wil er van leren!

Jolijn
Afbeeldingslocatie: http://www.verhulst.ws/mdl/jolijn.jpg

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:38:
Ik heb me er eens rustig voor gezet, en er nog 2 uitgekozen van gisteren die me wel aanspraken.

[afbeelding]

[afbeelding]
die 1e is mooi ..

die 2e .. nee .. die schaduw is killing :( en (sorry) dit leek meer uit een compact camera te komen ...

[ Voor 6% gewijzigd door thalyric op 29-07-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:09:
Wil er ook een van mij laten zien. Afgelopen zaterdag gemaakt tijdens een buitensessie. Ik hoop dat ik de witbalans zo een beetje goed heb gekregen. Door wisselende lichtomstandigheden was de ene foto blauw, de andere oranje.

Jolijn
[afbeelding]
Niet slecht, alleen spijtig van haar hersenpan die er net afgesneden word. Voor de rest is het zwart van haar sweater wat dichtgelopen. Toch nog een nette plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Kevinneke,

Commentaar is de manier om te leren, dus doe ik er nog een schepje boven op :P
Het is me de laatste tijd duidelijk geworden dat je (kunst) licht niet als hoofd doel moet zien!!!! Je begint direct over je 3 flitsers enzo....direct in de hoek gooien! Neem er 1tje mee met softbox parplu ofzo en gebruik hem alleen als je hem 100% nodig hebt! Dit heb ik geleerd van een bevriende fotografe (joke schaper) die de meest geweldige foto's maakt met max. 1 flitser (met beautydish) en natuurlijk licht. Dat strobist shit heeft onze ogen dicht gelijmt! Een plaatje hoeft er niet scherp, strak, statisch...en saai..te zijn..Ik deed/doe het ook nog steeds maar probeer mijn leven te beteren :P. Als je ergens bent vraag je zelf af wat wil ik vertellen. Waarom is ze in dit hotel? Heeft ze een wilde nacht gehad en ben ik nu aanwezig de volgende ochtend, of is ze op vakantie en geniet ze van dr verse jus. Mischien gaat ze wel met vriendinnen stappen en tutten ze elkaar op. Het laatste thema was mischien wel heel gaaf geweest hier. 1 model in de badkamer, 1tje op bed aan het lezen/tv kijken en een derde in de spiegel aan het tutten ofzo. Je past dan je licht aan. Dus maak je die foto in de badkamer met alleen dat lichtje boven de spiegel...maar het lichtje is niet sterk genoeg.."vervang" die dan voor een flitser....

1e foto van je nieuwe serie is netjes, bij de 2e idd de schaduw...vind trouwens de styling niet passen bij de locatie.

Edit: Als voorbeeld hoe mooi natuurlijk licht kan zijn: http://www.flickr.com/photos/nirrimi/

[ Voor 3% gewijzigd door Frank|A op 29-07-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A

Jolijn
[afbeelding]
Goed begin, maar je bent er nog niet :P.. Een arm die ontbreekt hoeft niet te storen alleen doet het dat hier wel, voor de rest mag er iets meer licht in de foto. Succes met je volgende shoot en beviel het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Frank|A schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:59:
Goed begin, maar je bent er nog niet :P..
Joh, echt? :P

Was echt heel leuk om te doen, maar vreselijk moeilijk. Minpuntjes (binnen mijn huidige skills) zijn vooral foutjes in de post-processing, want zowel arm als hoofd staan op het origineel. Ik heb dus duidelijk te krap afgesneden. Ook had ik de belichting bijgesteld naar -0,1 maar bij +0,5 ziet het er inderdaad beter uit.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank|A schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:56:
Kevinneke,

Commentaar is de manier om te leren, dus doe ik er nog een schepje boven op :P
Het is me de laatste tijd duidelijk geworden dat je (kunst) licht niet als hoofd doel moet zien!!!! Je begint direct over je 3 flitsers enzo....direct in de hoek gooien! Neem er 1tje mee met softbox parplu ofzo en gebruik hem alleen als je hem 100% nodig hebt! Dit heb ik geleerd van een bevriende fotografe (joke schaper) die de meest geweldige foto's maakt met max. 1 flitser (met beautydish) en natuurlijk licht. Dat strobist shit heeft onze ogen dicht gelijmt! Een plaatje hoeft er niet scherp, strak, statisch...en saai..te zijn..Ik deed/doe het ook nog steeds maar probeer mijn leven te beteren :P. Als je ergens bent vraag je zelf af wat wil ik vertellen. Waarom is ze in dit hotel? Heeft ze een wilde nacht gehad en ben ik nu aanwezig de volgende ochtend, of is ze op vakantie en geniet ze van dr verse jus. Mischien gaat ze wel met vriendinnen stappen en tutten ze elkaar op. Het laatste thema was mischien wel heel gaaf geweest hier. 1 model in de badkamer, 1tje op bed aan het lezen/tv kijken en een derde in de spiegel aan het tutten ofzo. Je past dan je licht aan. Dus maak je die foto in de badkamer met alleen dat lichtje boven de spiegel...maar het lichtje is niet sterk genoeg.."vervang" die dan voor een flitser....

1e foto van je nieuwe serie is netjes, bij de 2e idd de schaduw...vind trouwens de styling niet passen bij de locatie.

Edit: Als voorbeeld hoe mooi natuurlijk licht kan zijn: http://www.flickr.com/photos/nirrimi/
je hebt wel gelijk, ik heb enkele fotos met beschikbaar licht getrokken, met de d60, aangezien deze de flitsen niet kan laten afgaan, en deze zijn er zeker goed uitgekomen. Ik ben inderdaad veel te afhankelijk van flitsers bij modellen, en het licht gisteren was opzich wel mooi, dus spijtig dat ik het heb weggeflitst.

Ik ga binnekort met het meisje van bovenstaande foto's een kalender in elkaar steken, samen met nog enkele vriendinnen van haar, ook heb ik mails gestuurd naar brandweer kazernes uit de buurt, dus er staat nog wel wat op het to-do lijstje. Mss dat ik zelfs de 7 hoofdzonde eens probeer. Ik heb nog tijd zat, en modellen genoeg om alles op te proberen.

Langs de ene kant is het internet een goede leermeester, maar langs de andere kant krijg je verschillende meningen. De ene zegt dat je alleen met available light moet schieten, de andere zegt uitsluitend flitsen, en nog een andere raad een combinatie aan. Ik heb nu het flitsen wat gezien, en het mengen ook, maar sinds ik de D90 heb, heb ik zeer weinig tot niet met beschikbaar licht geschoten. Ik zal er eens werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:40:
ja ik laat mijn fotos ook altijd zien, zeker omdat ze zoals je zegt nog kleine details zien die beter kunnen. Om wat dingen te proberen heb ik een tof model nodig. En tof gaat in Belgie niet goed samen met er goed uitzien. Ofwel zijn het trutten, en hebben ze het veel te hoog in hun kopje. Dus ik zal wel een iets minder mooi meisje vinden om vanalles te proberen.
fyi .. je kan natuurlijk gewoon beginnen met een gewoon vriendin .. vrouwen willen vaak wel op de foto hoor ;-) .. je hebt echt geen top model nodig .. het meisje van de buren type is meestal al genoeg om mee uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:40:
Om wat dingen te proberen heb ik een tof model nodig. En tof gaat in Belgie niet goed samen met er goed uitzien. Ofwel zijn het trutten, en hebben ze het veel te hoog in hun kopje. Dus ik zal wel een iets minder mooi meisje vinden om vanalles te proberen.
Wie heeft het nu te hoog in z'n koppie? Wat een waardeloze opmerking vind ik dit!
Blijkbaar ben je beter in het regelen van modellen en locaties, dan in het daadwerkelijk maken van foto's. Misschien moet je eens gaan samenwerken met een echte fotograaf, die wel het beste uit zijn modellen haalt. "Mooi" of "minder", dat zijn relatieve begrippen. De kunst van een echte fotograaf is, om zijn modellen zo weer te geven, dat de kijker wordt gegrepen door de foto. Een blik die zegt: "Ik ben er voor jou", van een "minder mooi" meisje kan honderd keer meer zeggen dan: "De sukkel betaalt me, maar anders..." van een "beauty", hoewel die laatste - mits goed uitgewerkt - ook weer iets kan hebben...
Drie (!) modellen op één locatie, tegelijkertijd, maar ik zie er steeds maar één in beeld. Waarom heb je dan drie modellen gevraagd? Dan moet je toch een plan hebben? Beetje flauw om je dan zo af te reageren op je onderwerpen IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Toff schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 01:41:
[...]

Wie heeft het nu te hoog in z'n koppie? Wat een waardeloze opmerking vind ik dit!
Blijkbaar ben je beter in het regelen van modellen en locaties, dan in het daadwerkelijk maken van foto's. Misschien moet je eens gaan samenwerken met een echte fotograaf, die wel het beste uit zijn modellen haalt. "Mooi" of "minder", dat zijn relatieve begrippen. De kunst van een echte fotograaf is, om zijn modellen zo weer te geven, dat de kijker wordt gegrepen door de foto. Een blik die zegt: "Ik ben er voor jou", van een "minder mooi" meisje kan honderd keer meer zeggen dan: "De sukkel betaalt me, maar anders..." van een "beauty", hoewel die laatste - mits goed uitgewerkt - ook weer iets kan hebben...
Drie (!) modellen op één locatie, tegelijkertijd, maar ik zie er steeds maar één in beeld. Waarom heb je dan drie modellen gevraagd? Dan moet je toch een plan hebben? Beetje flauw om je dan zo af te reageren op je onderwerpen IMHO.
Misschien iets te hard, maar hij heeft wel gelijk. Het verhaal wat ik hier boven typ is een gedeelte van mijn leerproces. Ik heb foto's gemaakt van een model met een super coole auto, waarvoor ik 4 uur in de trein heb gezetten. Uiteindelijk een handje vol foto's heb overgehouden omdat ik zo nodig met 2 flitsers moest werken...het licht is dan ook super mooi op de foto's....haar blik is alleen wat verveeld..gek he! Ik was maar bezig met het licht en vergat het model compleet. Als je begint met de basis het model, styling en het thema (zie het als een opdracht.) en dat heb je voor elkaar dan kan je altijd nog gaan flitsen. Laatst foto's gemaakt waarbij we zo aan het ouwehoeren waren dat het model dacht dat er niks tussen zat, verrassing: meer dan een handje vol goeie foto's. Zie het als een samenwerking, klikt het niet tussen jouw en het model..dan kan je net zo goed naar huis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het daar misschien wat kruw verwoord, maar dat is wat ik ervaar. De meisjes waar ik het beste met overeenkom, zien het niet zitten om gefotografeerd te worden, of hebben er gewoon de uitstraling niet voor. De meiden die bij mij het beste over komen door de lens, waren tot hiertoe altijd wat persoonlijkheid betreft gewoon minder. Ik weet dat ik als fotograaf het beste uit een meisje moet halen, maar ik ben er nog niet zolang bezig, en die skill moet ik nog leren/verkrijgen. Ik trek gewoon besluiten uit mijn ervaringen tot hiertoe, maar ik ben er zeker van dat er andere mensen rondlopen, die sociaal heel aardig zijn, en voor de lens ook nog eens echte killers zijn, maar die moet ik nog tegenkomen. Ook helpt het niet dat ik nog maar 19 ben, want vele modellen zien een shoot met mij niet zitten gewoon omwille van mijn leeftijd, dus dat zal met de jaren ook nog beteren.

Ik leer bij elke shoot bij, ook leer ik soms minder goede dingen aan, maar daar zijn jullie dan weer voor, om me op die zaken te wijzen, en me ervan bewust te maken. Zonder jullie had ik nooit kunnen staan waar ik nu sta, op zo'n korte tijd. En ik zal jullie daar ook eeuwig dankbaar voor blijven. Ik heb ook no hard feelings naar modellen toe, of naar jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:21:
Ik heb ook no hard feelings naar modellen toe, of naar jullie.
Gelukkig maar, want zo is het ook niet bedoeld. Om je te troosten, ik zuig ook, waar het modellen betreft. Blijft staan, dat je beter met één model kan beginnen, waarbij je haar alle aandacht geeft. Om te voorkomen dat het te "klef" wordt, is het verstandig om er een "vigagiste" oid bij te nemen. Kan en mag om te oefenen best een vriendin van het model zijn. Maak een paar mooie platen, waarmee je andere modellen kan overtuigen van je capaciteiten en wie weet waar je nog kan komen? Je leeftijd is eerder een voordeel dan een nadeel; Je kunt nog groeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Precies, vanaf oudere leeftijd zonder portfolio is veel moeilijker. Dan ben je gewoon een vies oud mannetje :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Jolijn
[afbeelding]
Ik vind het wat zachtere licht op de voorgrond niet zo goed passen bij de harde achtergrond. Het is net teveel uit verhouding naar mijn smaak. De schaduw aan de linkerkant leidt me ook wat af. De pose op zich vind ik goed.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Laatst online: 08-10 13:43
Verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door karel01 op 01-08-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

breinonline schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:50:
Ik vind het wat zachtere licht op de voorgrond niet zo goed passen bij de harde achtergrond. Het is net teveel uit verhouding naar mijn smaak. De schaduw aan de linkerkant leidt me ook wat af. De pose op zich vind ik goed.
Mmm gek, want de foto is genomen met natuurlijk licht in de rug. Wel ingeflitst (met FEC op -2), misschien komt dat daardoor?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Ethirty schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:08:
[...]

Mmm gek, want de foto is genomen met natuurlijk licht in de rug. Wel ingeflitst (met FEC op -2), misschien komt dat daardoor?
Ik zie inderdaad een spoortje zonlicht op de trap. De kant die je ziet is echter nauwelijks verlicht door de zon en is denk ik een beetje doodgeflitst, ondanks je FEC. Misschien ligt het ook wel aan de kleur geel, omdat het geel op het stukje waar de zon schijnt mooi geel is en de schaduwpartijen wat vies-geel? Er staan geen exif gegevens in de foto dus verdere conclusies durf ik ook niet te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

karel01 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:01:
Dit mooi's kwam ik van tegen op de dijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom plaats je hem in 2 topics?

I make things.

Pagina: 1 ... 26 ... 65 Laatste