Toon posts:

[Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel IV

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.344 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:24:
[...]

Ik heb toevalling nog een 7000CU liggen (gekocht voor mijn K8V mobo, maar paste niet). Op de site van zalman staat niet dat deze socket 775 ondersteund, maar jij hebt hem er dus toch op weten te schroeven? Paste dit gewoon?
Je hebt hiervoor de Zalman ZM-CS1 nodig, kost 2,50 euro en maakt daarmee de Zalman CNPS-7000(B) XX geschikt voor de S775

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2023
Hoi mensen.

Eindelijk mobo laten flashen en alles draait goed. Alleen mijn asus p5w mobo word steeds erg warm. 44 a 50 graden. Met mn andere mobo was het steeds rond de 35, er zitten 3 ventilatoren in die flink blazen. Weten jullie wat ik kan doen om de temp van mn mobo lager te krijgen. Processor was net na spelen van een game maar 33!! En mobo 43. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Donski schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 03:40:
Hoi mensen.

Eindelijk mobo laten flashen en alles draait goed. Alleen mijn asus p5w mobo word steeds erg warm. 44 a 50 graden. Met mn andere mobo was het steeds rond de 35, er zitten 3 ventilatoren in die flink blazen. Weten jullie wat ik kan doen om de temp van mn mobo lager te krijgen. Processor was net na spelen van een game maar 33!! En mobo 43. Alvast bedankt.
De temp van je mobo wordt gemeten op de southbridge. Als je die omlaag wil halen moet je als je dat nog niet gedaan hebt het plastic van het kapje met ASUS erop eraf halen :o
Volgende stap is het kapje met ASUS erop eraf slopen (let op: weg garantie!)
Vervolgens het koelelementje er netjes af pulken, het koelelementje (of een beter) er weer op doen, maar dan met AS5 ertussen. Als laatste eventeel een fannetje erop...

Er is een gids waar dit en nog veel meer wordt beschreven.

[ Voor 6% gewijzigd door Eldee op 12-08-2006 04:09 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Asus P5W DH Deluxe, E6600 en Artic Freezer 7 Pro zijn binnen, maar nergens koelpasta erbij. Is dit normaal en heb ik die pasta uberhaupt wel nodig voor de de CPU koeling? (sorry voor de noob vraag) ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
sl1200 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:03:
Asus P5W DH Deluxe, E6600 en Artic Freezer 7 Pro zijn binnen, maar nergens koelpasta erbij. Is dit normaal en heb ik die pasta uberhaupt wel nodig voor de de CPU koeling? (sorry voor de noob vraag) ;)
Ik heb ook een Arctic freezer 7 pro geinstalleerd op mijn conroexfire moederbord eergisteren. Op de arctic 7 pro zit al koelpasta, dus je hoeft niets te doen. Wel even het plastic beschermkapje verwijderen van de koeler en het socket natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk nForce5 SLI voor Core 2 Duo! :*)

Asus P5NSLI bij Sallandautomatisering.nl

Niet eens zo duur, 108 euro! :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 16:09
SLI en 2 x Ultra DMA 133 :9~

en dat voor maar iets meer dan 100 euro

* Deismyna just found himself a new motherboard ;)

ik hoop dat er na mijn vakantie wat reviewtjes van zijn, en dan ga ik eindelijk mijn conroe setupje bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:54:

ff voor de duidelijkheid, das de nforce570, niet de 590

dessalniettemin, mooie prijs

[ Voor 3% gewijzigd door jaapstobbe op 12-08-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de 570 en niet de 590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 16:09
is dat zo erg dan? want wat is er eigenlijk anders aan behalve minder pci-e lines en 2 sata poorten minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapstobbe schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:43:
[...]

ff voor de duidelijkheid, das de nforce570, niet de 590

dessalniettemin, mooie prijs
JA NOU WETEN WE HET WEL! Het feit is gewoon dat er nForce5 SLI (dan wel 570 SLI I.E. ipv 590 SLI I.E.) voor Core 2 Duo te krijgen is, zonder gehackte drivers of oudere technologie (denk aan nForce4 SLI I.E. op de huidige revisie van de P5N32-SLI SE Deluxe)!

De nForce 590 SLI I.E. zal waarschijnlijk op z'n minst 40 euro duurder (zeker meer als je voor de DFI gaat) zijn en dat alleen voor SLI 16x (ik bedoel PCI-e 16x+16x SLI. Het zal denk ik weinig verschil maken met 8x+8x SLI) en 2 extra SATA-aansluitingen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-10 02:07
The Source schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:43:
[...]

Ik hoorde vandaag dat alle P5B's door Asus werden terug geroepen in Frankrijk, dit ivm een productiefout. Ik weet niet of dit een bepaalde batch is, wat wat de productiefout betreft.
HEb je daar ook een bron van of gewoon van horen zeggen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
harryvos schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:22:
[...]

HEb je daar ook een bron van of gewoon van horen zeggen ???
LOL, Hij is DE bron, kijk maar naar z'n nick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:56

Bij de specificaties staat dit:
Geheugen 4 x PC5300 DDR2 SDRAM (Dual Channel)
Betekent dit dat dit mobo niet een hogere snelheid kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Dit is vast een hele simpele vraag, maar klopt het dat als ik voor een Core 2 Duo kies (is namelijk hele mooie optie ipv AMD cpu) ik niet meer 2 nvidia kaarten in SLI kan gebruiken omdat intel mobo's geen nForce chipsets hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeanor schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:25:
Dit is vast een hele simpele vraag, maar klopt het dat als ik voor een Core 2 Duo kies (is namelijk hele mooie optie ipv AMD cpu) ik niet meer 2 nvidia kaarten in SLI kan gebruiken omdat intel mobo's geen nForce chipsets hebben?
Kijk eens naar de moederbord die boven jouw post staat 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeanor schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:25:
nVidia mag van Intel, nVidia SLi chipsets maken voor het Intel Core2Duo platform. Er zijn twee chipsets daarvan: De nForce 590 SLI Intel Edition (waarvan er tot nu toe alleen enkele zijn aangekondigd) & de nForce 570 SLI Intel Edition(waarvan nu bij SallandAutomatisering.nl 1 verkrijgbaar is; De Asus P5N-SLI).

Het verschil tussen beide is miniem, maar men kan stellen dat de enthousiastelingen met 570 SLI ruim voldoen en 590 SLI voor de gamers die het meeste uit hun systeem willen halen (en daarvoor minimaal 40 euro meer voor betalen)

In de startpost (het eerste bericht op pagina 1 van dit forum staat een overzicht van alle moederborden voor de Core2Duo, waaronder een aparte sectie met een overzicht van nVidia chipset-moederborden. Helaas staat de Asus P5N-SLI er nog niet bij, maar dit is voor de SLI-mensen op budget een prachtig bordje!

*Klik hier* en dan naar onder scrollen tot het kopje nVidia chipset

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 19:56
The Source schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:43:
[...]

Ik hoorde vandaag dat alle P5B's door Asus werden terug geroepen in Frankrijk, dit ivm een productiefout. Ik weet niet of dit een bepaalde batch is, wat wat de productiefout betreft.
Raar genoeg heb ik ook zoiets gehoord. :?

Dit is wel de reden geweest dat ik wacht met het kopen van eem mobo, terwijl de E6600 al binnen is :/

Ik wil namelijk zeker weten dat de P5B's 100% werken met de Conroe's (wacht daarom af op meer reviews)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 30-09 21:53
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:34:
nVidia mag van Intel, nVidia SLi chipsets maken voor het Intel Core2Duo platform. Er zijn twee chipsets daarvan: De nForce 590 SLI Intel Edition (waarvan er tot nu toe alleen enkele zijn aangekondigd) & de nForce 570 SLI Intel Edition(waarvan nu bij SallandAutomatisering.nl 1 verkrijgbaar is; De Asus P5N-SLI).

Het verschil tussen beide is miniem, maar men kan stellen dat de enthousiastelingen met 570 SLI ruim voldoen en 590 SLI voor de gamers die het meeste uit hun systeem willen halen (en daarvoor minimaal 40 euro meer voor betalen)

In de startpost (het eerste bericht op pagina 1 van dit forum staat een overzicht van alle moederborden voor de Core2Duo, waaronder een aparte sectie met een overzicht van nVidia chipset-moederborden. Helaas staat de Asus P5N-SLI er nog niet bij, maar dit is voor de SLI-mensen op budget een prachtig bordje!

Bedankt! :) Kon er niet veel info over vinden, maar het is nu wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 14:43
Mijn conroe komt pas 18 augustus binnen bij Salland. De Asus P5B is al voor me gereserveerd. Ik zal mijn ervaringen met deze combo hier uitgebreid posten O-)

(E6600,P5B,2gb PC6400)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
  • Laatst online: 28-08-2023
Heej,

Maar wat is dan de gevarenzone qua mobo temp. Als ze dit bord uitbrengen met deze heatpipe, en er veel mensen zijn die daar liever niet aan klooien. Is dit dan een fabricage fout? Of gaat een mobo/geheugen niet zo snel kapot. Bij asus moeten ze weten dat deze temps gehaald worden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:34:
[...]

Intel chipsets krijgen overgens ook support voor SLI dat stond hier laatst op tweakers.net. Ook als je dit topic teruglees zie dat met gehackte drivers het nu al mogelijk is om SLI te draaien, vraag me niet hoe want heb het niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 14:27
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:56:
[...]

Intel chipsets krijgen overgens ook support voor SLI dat stond hier laatst op tweakers.net. Ook als je dit topic teruglees zie dat met gehackte drivers het nu al mogelijk is om SLI te draaien, vraag me niet hoe want heb het niet geprobeerd
Dat klopt, dat nieuws had ik ook gezien. En toen las ik dit.

Dus, om het even duidelijk te maken: SLI wordt alleen ondersteund door moederborden met een nVidia chipset.
Voor Core 2 Duo betekent dat dus: Alleen moederborden met nForce4 Intel Edition met Core 2 Duo ondersteuning of moederborden met een nForce5 Intel Edition-chipset (nForce 570 SLI I.E. en nForce 590 SLI I.E.) hebben officiele ondersteuning voor SLI. Sommige mensen hebben het toch voor elkaar gekregen met gehackte drivers, maar dat is dan jouw keuze om dat te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Limit-NL op 12-08-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Heb nog wat rondgebladerd op de OCZ forums en er schijnt een probleem te zijn met OCZ Gold memory en de 965 chipset, deze combinatie schijnt bij niemand te werken.
Platinum + 965 doet het, zolang je het voltage maar opschroeft naar 2.1V [soms kan je met 1 stick booten, soms heb je een goedkoop reepje ram nodig om het in te kunnen stellen]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Bhai schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:36:
[...]

Raar genoeg heb ik ook zoiets gehoord. :?

Dit is wel de reden geweest dat ik wacht met het kopen van eem mobo, terwijl de E6600 al binnen is :/

Ik wil namelijk zeker weten dat de P5B's 100% werken met de Conroe's (wacht daarom af op meer reviews)..
Y3LLoW schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:12:
Mijn conroe komt pas 18 augustus binnen bij Salland. De Asus P5B is al voor me gereserveerd. Ik zal mijn ervaringen met deze combo hier uitgebreid posten O-)

(E6600,P5B,2gb PC6400)
Voor alle mensen die een Asus P5B willen bestellen, kijk eerst dit en dit maar eens na! Het is zo dat je geen RAID kan draaien op de ICH8 controller, alleen op de Jmicron controller die maar over één SATA poort beschikt!

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Goesiman schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:53:
[...]

[...]

Voor alle mensen die een Asus P5B willen bestellen, kijk eerst dit en dit maar eens na! Het is zo dat je geen RAID kan draaien op de ICH8 controller, alleen op de Jmicron controller die maar over één SATA poort beschikt!
1 SATA poort? Hoe draai je dan RAID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Goesiman schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:53:Voor alle mensen die een Asus P5B willen bestellen, kijk eerst dit en dit maar eens na! Het is zo dat je geen RAID kan draaien op de ICH8 controller, alleen op de Jmicron controller die maar over één SATA poort beschikt!
Hoe kwam je er bij dan dat die raid zou moeten kunnen draaien dan? Er staat bij de features van de standaard P5B op de asus site toch ook helemaal niet dat hij raid ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
r00t schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:33:
[...]
Niet.
sds schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:39:
[...]
Hoe kwam je er bij dan dat die raid zou moeten kunnen draaien dan? Er staat bij de features van de standaard P5B op de asus site toch ook helemaal niet dat hij raid ondersteund?
Aangezien er 4 poorten op zaten ging ik daar van uit. Het zal wel mijn fout geweest zijn, maar ik denk toch dat een aantal mensen hier wel over heen zal kijken dus vond ik het niet onnodig om het hier even te melden.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 17:27

Shaidar

Is er ook geen verschil tussen een "ICH8r" en een "ICH8" southbridge? Ik heb altijd gedacht dat die 'r' voor RAID stond, en als die 'r' er niet bijstaat, dat er dan logischerwijs géén RAID kan gedraaid worden?

* Shaidar pets his ICH7r ;)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

l1m1t schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:18:
[...]

Dat klopt, dat nieuws had ik ook gezien. En toen las ik dit.
...
Kijk eens naar de datum van dat artikel? Het speelveld is nu recent wel wat veranderd sinds AMD en ATI met elkaar naar bed gaan ... Kijk er de frontpage maar eens op na, Intel en nVidia zitten al rond de tafel om SLi op Intel chipsets mogelijk te maken ... Probably alleen de 975X.

En dat het mogelijk is met die gehackte drivers (en met de ULI patch) weet ik uit eerste hand :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00t schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:33:
[...]
1 Interne SATA poort
1 Externe (IO) SATA poort

Als je liever je hardeschijf in je kast wil kan je de sata kabel (aangesloten op de externe sata poort) nog via een pci slot naar binnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Works in mine, have you tried different USB positions ?
Yinchie schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:20:
Krijgt iemand hier de remote control reciever werkend van de Asus P5W DH Deluxe motherboard?
De Asus DH Remote programma zegt dat het disconnected it.
Windows kent het als een USB device en krijg ik dan zo'n "Safely Remove Hardware" icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Laatst online: 12-10 19:56
Dus als ik het goed heb ondersteunen binnekort de Intel 975x chips ook SLI :?

Dit schema klopt dus iig niet voor de toekomst:

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/7269/core2yh8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Zo hier ook de E6600 met P5WDH en OCZ 6400C4 geïnstalleerd. Het draait direct als een zonnetje, en waar ik op hoopte, al m'n X1900 Crossfire problemen zijn voorbij.
De stabiliteit druipt er vanaf.

[ Voor 9% gewijzigd door edward2 op 13-08-2006 02:48 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
shaidar schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:36:
Is er ook geen verschil tussen een "ICH8r" en een "ICH8" southbridge? Ik heb altijd gedacht dat die 'r' voor RAID stond, en als die 'r' er niet bijstaat, dat er dan logischerwijs géén RAID kan gedraaid worden?

* Shaidar pets his ICH7r ;)
die "r" staat idd voor raid, maar dat houd in dat je geen raid heb op de intel southbridge, moederborden als gigabyte p965-ds3 (met ich8) hebben wel interne poorten op een Jmicron(gigabyte) sata2 controller, die ook raid ondersteund. Maar over het algemeen is een rechtsreekse southbridge connectie gewoon het snelst. (en heb meer poortvrijheid).
Je kunt natuurlijk altijd nog een extra kaartje erin steken, maarja die zijn wel weer een beetje prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-10 15:04
Vergeet dat SLI op Intel chipsets voorlopig maar. Voor nVidia is er geen enkele reden om dat toe te laten.

SLI is de enige stok die nVidia achter de deur heeft om meer eigen chipsets op het Intel platform te verkopen, iets dat nu nog niet erg lukt. Maar nu conroe er is zullen meer gamers terug gaan naar het Intel platform, dus dan is SLI een wapen voor nVIdia, en dat wapen geven ze niet graag uit handen aan Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

The Source schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:08:
Vergeet dat SLI op Intel chipsets voorlopig maar. Voor nVidia is er geen enkele reden om dat toe te laten.

SLI is de enige stok die nVidia achter de deur heeft om meer eigen chipsets op het Intel platform te verkopen, iets dat nu nog niet erg lukt. Maar nu conroe er is zullen meer gamers terug gaan naar het Intel platform, dus dan is SLI een wapen voor nVIdia, en dat wapen geven ze niet graag uit handen aan Intel.
Maar wat heeft Nvidia eraan als alle mensen die dual graphics willen (SLi en Crossfire) dan naar ATI overstappen als ze Intel chipset bordjes willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
duncanvdlinden schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 10:37:
[...]
die "r" staat idd voor raid, maar dat houd in dat je geen raid heb op de intel southbridge, moederborden als gigabyte p965-ds3 (met ich8) hebben wel interne poorten op een Jmicron(gigabyte) sata2 controller, die ook raid ondersteund. Maar over het algemeen is een rechtsreekse southbridge connectie gewoon het snelst. (en heb meer poortvrijheid).
Je kunt natuurlijk altijd nog een extra kaartje erin steken, maarja die zijn wel weer een beetje prijzig.
Is RAID het enige verschil tussen ICH8 en ICH8R?
Ik heb al gezocht, maar het is me niet echt duidelijk...
Misschien dat iemand het wel snapt:
Intel® I/O Controller Hub 8 (ICH8) Family Datasheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig al iets meer over de release van de Abit AB9 (pro)? Ik vond op deze site (onderaan) 1 site die hem verkoopt voor 169.99 dollar, maar ik voel niks om met dollars te gaan betalen (en het bord van de andere kant van de wereld te laten komen).

169.99 dollar staat gelijk aan 133.58 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05 08:18
Gister heb ik de volgende onderdelen binnen gekregen:

Asus P5B
Intel Core 2 Duo E6600
XFX 7900GT 256MB
Zalman ZM360B-APS
256MB DDR2 533 (tijdelijk)

Het moederbord werkt perfect (in combinatie met de andere onderdelen). Het onboard geluid is prima en de netwerkkaart ook. Eén klein nadeel van Asus, de NB koeler kan alleen vast met vier klemmen en niet met schroeven.

Als jullie nog vragen hebben over dit mobo, ik sta ervoor open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Asus P5W DH Deluxe biedt diverse opties om een disk-array te configureren door de RAID config van Intel ICH7R, JMicron JMB363 controller, Silicon Image's Sil4723 controller (Asus EZ-Backup) of een combinatie van deze voor Cross-RAID in te stellen.

Welke zouden jullie aanbevelen voor een simpele RAID 0 config?

ICH7R -> RAID driver installeren niet nodig (?)
JMicron -> RAID driver wel installeren (floppy danwel USB stick)
Silicon Image -> jumpers veranderen en verder geen driver installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:58:
Gister heb ik de volgende onderdelen binnen gekregen:

Asus P5B
Intel Core 2 Duo E6600
XFX 7900GT 256MB
Zalman ZM360B-APS
256MB DDR2 533 (tijdelijk)

Het moederbord werkt perfect (in combinatie met de andere onderdelen). Het onboard geluid is prima en de netwerkkaart ook. Eén klein nadeel van Asus, de NB koeler kan alleen vast met vier klemmen en niet met schroeven.

Als jullie nog vragen hebben over dit mobo, ik sta ervoor open...
Ik heb ongeveer een gelijke setup besteld.
-Nou wilde ik graag weten of je nog wat problemen tegengekomen bent, of vreemde dingen of dat alles gewoon goed in één keer werkte...
-Wat voor geheugen ben je van plan om er definitief in te gaan stoppen?
-En natuurlijk hoe alles draat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
  • Laatst online: 09-05 20:22
sds schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:39:
[...]
van de asus site:
Southbridge
- 4 x SATA 3.0 Gb/s ports
JMicron® JMB363 PATA and SATA controller
- 1 x UltraDMA 133/100/66 for up to 2 PATA devices
- 1 x Internal SATA 3.0 Gb/s port
- 1 x External SATA 3.0 Gb/s port (SATA On-the-Go)
- Support SATA RAID 0, 1 and JBOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:48:
Weet iemand toevallig al iets meer over de release van de Abit AB9 (pro)? Ik vond op deze site (onderaan) 1 site die hem verkoopt voor 169.99 dollar, maar ik voel niks om met dollars te gaan betalen (en het bord van de andere kant van de wereld te laten komen).

169.99 dollar staat gelijk aan 133.58 euro.
Bij alternate verkopen ze beide versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

DyStiC

'Atta way, baby!

BuckyBoy schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:05:
van de asus site:
Southbridge
- 4 x SATA 3.0 Gb/s ports
JMicron® JMB363 PATA and SATA controller
- 1 x UltraDMA 133/100/66 for up to 2 PATA devices
- 1 x Internal SATA 3.0 Gb/s port
- 1 x External SATA 3.0 Gb/s port (SATA On-the-Go)
- Support SATA RAID 0, 1 and JBOD
Die JMicron ondersteund ook wel RAID, alleen dan hem je dus 1 interne en 1 externe SATA connector om een RAID te bouwen. Er werd echter gesproken over de ICH8 die geen raid ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

The Source schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:08:

Het is maar hoe je het bekijkt, nu kost het ze potentiele NV SLI GPU-kopers die graag een intel chipset willen, ik weet natuurlijk niet wat ze in de praktijk het meeste opleverd, misschien zijn dat er weinig afhankelijk van het presteren van de NF5.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 18-10 15:04
80% van de mensen koopt een mainboard voor wat het kan en wat erop zit tov prijs. Er zijn weinig mensen die in eerste instantie een bepaald chipset willen, en dan pas gaan kijken naar wat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Volgens de handleiding van Asus P5W DH Deluxe hoor je je mobo met 9 schroeven te bevestigen aan je kast. Maar wat als je nou 1 vergeet? :P
Krijg je dan foutmeldingen oid? Er bevinden zich namelijk rondom ieder schroefgat een aantal metalen contactpuntjes, maar mijn schroefjes hebben van die "zwevende" koppen die ze niet aanraken.

Alles gaat in de Antec LifeStyle Sonata II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

The Source schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:45:
80% van de mensen koopt een mainboard voor wat het kan en wat erop zit tov prijs. Er zijn weinig mensen die in eerste instantie een bepaald chipset willen, en dan pas gaan kijken naar wat het kan.
Dat kan misschien kloppen, maar ik kijk altijd eerst wat de highest end Intel chipset is, en dan zoek ik een moederbord die die chipset heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

The Source schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:45:
Ik vraag me af of dat ook opgaat voor de mainbors voor Intel, zeker gezien de twijfelachtige reputatie van de voorgaande nForce op het Intelplatform, hoewel die reputatie deels uit de tweakershoek kwam ivm OC stabiliteit.

Ik kijk iig altijd eerst welk GPU-en CPUplatform ik wel hebben en kies daarna het best bijbehorende mobo. In dit geval was de keuze voor een Intel chipset op alle fronten erg snel gemaakt. Maar goed, ik ben ook geen mainstream gebruiker.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

sl1200 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:18:
Volgens de handleiding van Asus P5W DH Deluxe hoor je je mobo met 9 schroeven te bevestigen aan je kast. Maar wat als je nou 1 vergeet? :P
Krijg je dan foutmeldingen oid? Er bevinden zich namelijk rondom ieder schroefgat een aantal metalen contactpuntjes, maar mijn schroefjes hebben van die "zwevende" koppen die ze niet aanraken.

Als je vraag serieus is bedoelt; je kan in principe je moederbord ook vastplakken met tape. Dus of je nou 4 schroeven erin schroeft (elke hoek één) of alle 9, het is wat je zelf wil.
Nee, dat metalen gebied rondom de schroefgaten zijn geen sensoren of iets dergelijks.

[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 13-08-2006 16:47 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Yep, ik kreeg zelfs de melding dat ik ze te hard had aan gedraaid en m'n pc kamer eens nodig moest opruimen. De AI van dit bord verbaast me.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23

Ik kwam ook schroefjes tekort en twijfelde hier ook over, vanwege die contactpuntjes. Maar maakt dus inderdaad niets uit als je een schroefje vergeet. Heeft niets met aarding oid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:59:
Asus P5W DH Deluxe biedt diverse opties om een disk-array te configureren door de RAID config van Intel ICH7R, JMicron JMB363 controller, Silicon Image's Sil4723 controller (Asus EZ-Backup) of een combinatie van deze voor Cross-RAID in te stellen.

Welke zouden jullie aanbevelen voor een simpele RAID 0 config?

ICH7R -> RAID driver installeren niet nodig (?)
JMicron -> RAID driver wel installeren (floppy danwel USB stick)
Silicon Image -> jumpers veranderen en verder geen driver installeren
Wat ik tot nu toe begrijp uit de handleiding (pagina 5-29) is dat de "Asus EZ-backup" methode (Sil4723) het makkelijkst werkt qua configuratie. Op pagina 2-34 staat bovenaan dat voor een RAID 1 configuratie dan ook wordt aangeraden gebruik te maken van de "Asus EZ-backup" methode ("to enjoy the instant setup"). Daarbij wordt vermeld dat als je gebruik wilt maken van een andere manier, je ook de ICH7R methode kunt gebruiken.

In mijn setup zal ik gebruik maken van de IDE connector van de ICH7R southbridge voor het aansluiten van mijn DVD-brander (omdat de andere IDE connector van de JMicron controller geen ATAPI-devices ondersteunt). Er bestaat daarvoor dus geen andere optie. Zou het daarbij dan logisch zijn dat ik dan voor een RAID 0 configuratie gebruik maak van de "Asus EZ-backup" (Sil4723) i.p.v. de ICH7R southbridge zodat ik op die manier de verschillende apparaten verdeel over verschillende controllers? Dit lijkt me wel zo efficient aangezien de ICH7R zich dan kan toespitsen op de DVD-brander via het IDE kanaal en de "Asus EZ-backup" (Sil4723) op het RAID 0 array.

Van de 3e optie, de JMicron JMB363 controller heb ik het idee dat je deze alleen zou gebruiken als je een externe disk in een RAID configuratie zou willen betrekken. Deze optie is denk ik uit te sluiten als je slechts gebruik wilt maken van één enkele RAID 0 configuratie.

Kan iemand dit bevestigen? Of heeft iemand suggesties of een ander idee? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
DyStiC schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:20:
[...]

Die JMicron ondersteund ook wel RAID, alleen dan hem je dus 1 interne en 1 externe SATA connector om een RAID te bouwen. Er werd echter gesproken over de ICH8 die geen raid ondersteund.
dat probeerde ik een paar posts boven je uit te leggen :p
het is natuurlijk waanzin dat ich8 uberhaupt geen raid ondersteund, de raid controller op dat board is niet van intel maar van jmicron. als je ich8r heb, dan heb je een raid controller van intel direct met de southbridge geintergeerd.

je hebt er bij de p5b voor sata iig nix aan die Jmicron, maar wellicht is hij wel voor ide geschikt, maargoed 1 ide-poort, dus daar 2 devices aan, kun je de dvd-rom speler ook nergens meer kwijt.

De gigabyte ds3 is een p965 met ich8 en heeft een gigabyte(jmicron), sata2 controller met 2 interne sata poorten, daar kun je meer mee.
maar hier dus ook ich8 met raid :p maar niet van de ich intel southbridge zelf. dat is het verschil.

[ Voor 26% gewijzigd door duncanvdlinden op 13-08-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05 08:18
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:00:
[...]Ik heb ongeveer een gelijke setup besteld.
-Nou wilde ik graag weten of je nog wat problemen tegengekomen bent, of vreemde dingen of dat alles gewoon goed in één keer werkte...
-Wat voor geheugen ben je van plan om er definitief in te gaan stoppen?
-En natuurlijk hoe alles draat :9~
Ik heb 2x 512MB DDR2 800MHz Corsair (@ 1.9V) geheugen besteld. Ik kan het systeem op het moment niet echt testen, vanwege het gebrek aan te weinig geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:28
Me_Again schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:18:
[...]
Ik kan het systeem op het moment niet echt testen, vanwege het gebrek aan te weinig geheugen.
he hebt dus teveel geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Kan iemand mij vertellen of de geheugenbanken op het Asus P5W-DH Deluxe moederbord nog goed bereikbaar zijn als er een Zalman CNPS9500 AT op de processor is geplaatst? Is er dan nog genoeg ruimte rondom alle geheugenbanken om geheugenmodules te plaatsen of te verwisselen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:26:
Hoi allemaal,

Kan iemand mij vertellen of de geheugenbanken op het Asus P5W-DH Deluxe moederbord nog goed bereikbaar zijn als er een Zalman CNPS9500 AT op de processor is geplaatst? Is er dan nog genoeg ruimte rondom alle geheugenbanken om geheugenmodules te plaatsen of te verwisselen?

Alvast bedankt!
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wilde ff meededelen dat bios 1101 voor de Asus p5w DH Deluxe bij mij errug goed draait. Kan de FSB lekker hoog opschroeven wat ik met de 09x versie niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:03:
[...]

Wat ik tot nu toe begrijp uit de handleiding (pagina 5-29) is dat de "Asus EZ-backup" methode (Sil4723) het makkelijkst werkt qua configuratie. Op pagina 2-34 staat bovenaan dat voor een RAID 1 configuratie dan ook wordt aangeraden gebruik te maken van de "Asus EZ-backup" methode ("to enjoy the instant setup"). Daarbij wordt vermeld dat als je gebruik wilt maken van een andere manier, je ook de ICH7R methode kunt gebruiken.

In mijn setup zal ik gebruik maken van de IDE connector van de ICH7R southbridge voor het aansluiten van mijn DVD-brander (omdat de andere IDE connector van de JMicron controller geen ATAPI-devices ondersteunt). Er bestaat daarvoor dus geen andere optie. Zou het daarbij dan logisch zijn dat ik dan voor een RAID 0 configuratie gebruik maak van de "Asus EZ-backup" (Sil4723) i.p.v. de ICH7R southbridge zodat ik op die manier de verschillende apparaten verdeel over verschillende controllers? Dit lijkt me wel zo efficient aangezien de ICH7R zich dan kan toespitsen op de DVD-brander via het IDE kanaal en de "Asus EZ-backup" (Sil4723) op het RAID 0 array.

Van de 3e optie, de JMicron JMB363 controller heb ik het idee dat je deze alleen zou gebruiken als je een externe disk in een RAID configuratie zou willen betrekken. Deze optie is denk ik uit te sluiten als je slechts gebruik wilt maken van één enkele RAID 0 configuratie.

Kan iemand dit bevestigen? Of heeft iemand suggesties of een ander idee? Ik hoor het graag!
zonder de jmicro controller heb je 5 schijven ter beschikking die je kunt indelen zoals je wilt, raid gewijs.
Binnen die 5 schijven heb je 2 poorten om een aparte raid 1 of raid 0 van te maken, wat het voordeel is van gebruik van die poorten is me niet helemaal duidelijk, de sil zou de bewerkingen voor zijn rekening nemen maar ik kan me er weinig bij voorstellen, volgens mij is het voornamelijk software.

alle 5 de poorten duiken op in de ich7r raid bios en zijn daar in te stellen, de sil is volgens mij alleen aan te spreken via de jumpers op het board.

De jmicro controller is voor de externe sata aansluiting plus 1 onboard poort.
Kan ook weer een raid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Laatst online: 18:11
Ff over de startpost: Door een crash van m'n webserver ben ik de plaatjes kwijt van de mobo's en heb deze ook niet terug kunnen krijgen. Ik vrees dan ook dat de TS zal moeten worden aangepast met correcte links.

Mijn exuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58
Ik zie net bij asus staan dat ook de p5ld2 core 2 duo ondersteunt met een bios update. echter moet je dan wel hardware revisie van 2.01G hebben helaas is die van mij 1.xx

edit:
Sorry reeds eerder gemeld zie ik

[ Voor 12% gewijzigd door TimDJ op 13-08-2006 23:39 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Laatst online: 12:44
Kan de start topic niet een keer aangepast worden?! deze is op dit moment wel erg on compleet en onoverzichtelijk geworden.

Ik blijf er trouwends bij dat intel beter een andere socket had kunnen maken zodat er wat meer duidelijkheid is welke moederbord compatible zijn.

GB PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4/1G) € 75,93
Asrock Conroe945G-DVI, 945P (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 66,65
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) € 303,29 € 303,29
Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS) € 68,39

Dit is mijn keuze tot nu toe, ook het moederbord van Asrock staat nog niet bij de lijst hier(niet dit type iig), ik wil zowieso een mobo met onboard videokaart vandaar deze keuze.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Damn, goedkope moederbordjes zijn schaars voor de Core 2 Duo; afgezien van die Asrock dingen.
Heb nog een aantal moederborden gevonden die níet in de TS staan opgenomen:
- Gigabyte 945P-S3
- Gigabyte 945PL-S3 (Let op: FSB gelimiteerd tot 800Mhz)
Maar allemaal beetje kaal; kga denk ik toch maar voor de ConroeXfire-eSATA2 tijdelijk (Firewire, NCQ zijn toch wel vereisten voor mij). Upgrade later wel naar de Asus P5NSLI oid.

Trouwens, over de MSI P965 Neo(-F) (eenzelfde moederbord, maar dan met firewire). Wat een gaar ding is dat. Southbridge dat geen NCQ en AHCI ondersteunt?! Geen RAID, en ook nog iets met 1GB DDR800 modules.

De Asus P5V-VM DH is ook wel een leuk moederbordje. mATX, 75 euro, met DH Remote en Wifi.

[ Voor 30% gewijzigd door Yellowneck op 14-08-2006 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
Modbreak:*knip*

Dit staat gewoon in de FAQ en de handleiding

[ Voor 92% gewijzigd door BalusC op 14-08-2006 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje

Overbodig

[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 14-08-2006 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje

Dit staat in de FAQ en de handleiding.

[ Voor 113% gewijzigd door BalusC op 14-08-2006 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FBtje, wil je aub de edit-knop gebruiken ipv om meermaals in korte tijd achter elkaar te posten? Verder wil ik jou ook graag op de topicwaarschuwing wijzen.

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 14-08-2006 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

FBtje schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 01:22:
nog een vraag... ik zie dat de P5W DH Deluxe plaats biedt aan slechts twee IDE drives.. maar telt een DVD brander of CD-ROM speler ook als IDE drive??? ik hoop het niet!

dat zou betekenen dat als ik m'n brander en CD-rom speler aansluit ik niet eens meer mijn IDE harde schijf kwijt kan.. :|
Yup, dat klopt.
Ik heb ook met mijn DS4 mijn oude cd-brander eruit moeten halen zodat ik een IDE-HD en mijn DVD-brander kon aansluiten.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 00:43

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik dacht dat er ook al SATA DVD writers bestonden, missch is dat een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 07:31:
[...]

Yup, dat klopt.
Ik heb ook met mijn DS4 mijn oude cd-brander eruit moeten halen zodat ik een IDE-HD en mijn DVD-brander kon aansluiten.
Nou, dat klopt dus niet...

Je kunt op de P5W DH Deluxe 4 IDE apparaten aansluiten waarvan eventueel 2 ATAPI devices (2 IDE connectoren met elk 2 aansluitingen op de kabel = 4 stuks)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:33

nFo

Church of Noise schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:11:
Ik dacht dat er ook al SATA DVD writers bestonden, missch is dat een oplossing?
Plextor heeft SATA dvd branders.
De: SA serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Laatst online: 17-10 08:52
nFo schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:11:
[...]

Plextor heeft SATA dvd branders.
De: SA serie.
Samsung trouwens ook, staan in de pricewatch.
Veel goedkoper, en laatst een test gelezen waar ze tevreden waren over de Samsung branders.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:11:
[...]

Nou, dat klopt dus niet...

Je kunt op de P5W DH Deluxe 4 IDE apparaten aansluiten waarvan eventueel 2 ATAPI devices (2 IDE connectoren met elk 2 aansluitingen op de kabel = 4 stuks)..
ah, ik dacht dat de P5W net als de DS4 maar 1 ide-aansluiting had [zo zei FB het iig wel].

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:07:
[...]

ah, ik dacht dat de P5W net als de DS4 maar 1 ide-aansluiting had [zo zei FB het iig wel].
Om precies te zijn heeft de P5W DH deluxe één IDE-kanaal wat alleen geschikt is voor HDD's (twee stuks) én één kanaal waar maximaal twee cdroms/schrijvers/DVD-spelers/branders aankunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

TH0R schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:03:
[...]

Samsung trouwens ook, staan in de pricewatch.
Veel goedkoper, en laatst een test gelezen waar ze tevreden waren over de Samsung branders.
Ik heb ook zo'n samsung sata brander. Prima dingetje voor het geld :)

Vreemd genoeg kreeg ik altijd een error met mijn vorige benq (ide) als ik bestanden van een dvd naar me hdd kopierde. Nu geen last meer van :>

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seagate schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:20:
[...]
Ik heb ook zo'n samsung sata brander. Prima dingetje voor het geld :)

Vreemd genoeg kreeg ik altijd een error met mijn vorige benq (ide) als ik bestanden van een dvd naar me hdd kopierde. Nu geen last meer van :>
erg fijn maar niet relevant hier.
De asus p5w dh heeft 2 ide gaten en kan dus 4 apparaten aan, met de beperking dat aan 1 gat enkel harde schijven kunnen.
Dus 4 harde schijven of 2 fikkers en 2 schijven.

De asus p5w dh lijkt op het eerste gezicht wat vreemd met z'n aansluitingen maar als je em eenmaal snapt blijkt ie errug flexibel.
EN lekker stabiel, ik denk dat de meeste mensen met dit boardje wel tevreden zullen zijn, al lijkt de p5b het ook erg goed te gaan doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:45:
[...]

erg fijn maar niet relevant hier.
De asus p5w dh heeft 2 ide gaten en kan dus 4 apparaten aan, met de beperking dat aan 1 gat enkel harde schijven kunnen.
Dus 4 harde schijven of 2 fikkers en 2 schijven.

De asus p5w dh lijkt op het eerste gezicht wat vreemd met z'n aansluitingen maar als je em eenmaal snapt blijkt ie errug flexibel.
EN lekker stabiel, ik denk dat de meeste mensen met dit boardje wel tevreden zullen zijn, al lijkt de p5b het ook erg goed te gaan doen.
Maar 3 schijven en 1 fikker kan dus niet?
Ik wilde juist dit board halen omdat ik ook nog 3 ide schijven heb...en om die nou zomaar weg te flikkeren is ook weer zo wat.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 14:27

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Ondersteund een MSI 945P Neo-F een Core 2 Duo processor ? of heb je persee een 65 of 75 nodig?

link:
http://msicomputer.co.uk/...oduct_id=703702&cat_id=77

Er staat wel dit bij:
Supports Intel® Dual Core Technology to 800MHz and up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Laatst online: 08-10 17:42
denniskrol schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:34:
[...]

Maar 3 schijven en 1 fikker kan dus niet?
Ik wilde juist dit board halen omdat ik ook nog 3 ide schijven heb...en om die nou zomaar weg te flikkeren is ook weer zo wat.
Tuurlijk kan dat ook, 2 op het kanaal dat geen ATAPI ondersteunt en een met de dvd brander op het kanaal dat wel ATAPI ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Laatst online: 27-07 16:19
Deze post staat ook in; [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic, maar eigenlijk ben ik op zoek naar meer gebruikers en evt soortgelijke problemen met de GA-P965-DS4

Specs;
E6600 met Scythe SCNJ-1000 Ninja + 120MM fan
GA-P965-DS4
2GB Mushkin PC5300 (991382)
Tagan480-U22 in de Sonata2
Asus 7600GT Silent
2x WD740ADFD Raid0
WD3200KS
Audigy 4
Samsung DVD-RW SH-W163A (SATA)
Zalman ZM-MFC1 + 2xPapst 4412F/2GL
Dell 2407WFP

Allereerst moet ik vertellen dat het installeren een ramp was. Aangezien ik een SATA DVD-RW had aangeschaft hoopte ik op een snelle Windows install, helaas werkte dit niet. Alle SATA poorten uitgeprobeert, maar iedere keer als er een schijf gekozen moest worden om te installeren gaf windows een BSOD. Na het verwijderen van de SATA DVD-RW en tijdelijk een NEC op de IDE aangesloten te hebben ging het installeren wel goed.

Na alles werkend te hebben met de (beta) F3B BIOS ben ik gaan overklokken. Ook dit ging niet voorspoedig. Als ik de geheugen divider op 1:1 zet gaan de timings automatisch op 3-5-5-15. Dit is in de BIOS handmatig te verzetten naar 5-5-5-15, maar na reboot staat hij gewoon weer op 3-5-5-15. Memtest geeft dan fouten aan.

Als voorlopige oplossing de divider maar laten staan om toch wat te OC'en en te benchen.

Hier het resultaat, in afwachting van een BIOSupdate;
Afbeeldingslocatie: http://thumb19.webshots.com/t/30/31/5/27/24/2214527240048309959eSxouA_th.jpg

Stilte is belangrijk voor me, aangezien ik eerder een herriebak heb gehad en daar niet zo goed tegen kon. De temps zijn idle onder de 40 graden en stressed tegen de 50 graden aan, maar wel met de fans op silent, wat voor mij acceptabel is qua geluid en temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

wordt een core 2 duo ook ondersteund door een 945 chipset??

http://msicomputer.co.uk/...oduct_id=703700&cat_id=77

bij de specs van dit mobo staat dit:
• Supports Intel® Dual Core Technology to 800MHz and up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Frenkpie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:59:

Een Pentium D is ook Dualcore, en die bedoelen ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Wordt er dan een Core 2 Duo nu wel of niet ondersteund?

http://www.asrock.com/product/ConRoeXFire-eSATA2.htm

dit moederbord met intel 945 ondersteund wel C2D

[ Voor 49% gewijzigd door Frenkpie op 14-08-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkpie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:19:

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=707&kind=1
zo te zien niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 23:32

PoweRoy

funky!

/cry op 5 augustus mijn bestelling van onderdelen bij 4launch gedaan. maar tot op heden is de proc nog steeds niet op voorraad. (zeiden wel dat hij vorige week donderdag kwam, maar blijkbaar niet genoeg). In de loop van deze week komt ie binnen...

al 3 weken op een gf2mx :P

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Frenkpie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:19:
Ik draai dit bord (de conroexfire) nu 4 dagen met een C2D 6600, snel stabiel en zonder kinderziektes. Daarbij ook nog eens intel matrix raid, en alle gebruikelijke rimram, dat alles voor 71 euro (Duitsland).

Mijn mening : top bord voor weinig geld ; laat lekker al die dure 965/975 borden links liggen en steek het bespaarde geld in een 6600 ipv een 6400. Overigens is de conroexfire net zo snel als een 975 chipset. Zie de review hier : http://www.ocworkbench.co...ConRoeXFire-eSATA2/g1.htm

Het enige nadeel van de conroexfire is dat overclocken met de huidige bios zijn top heeft op 300mhz. Dus koop nu de conroexfire en als je over een jaar of 2 denkt "toch wel langzaam zo'n 6600" dan koop je tegen die tijd een 965 die je tot 450mhz kan klokken voor onder de 100. Heb je direct een leuke upgrade track voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Hoe weet ik nou zeker dat EIST aan staat? Ind e bios staat het aan en zover ik weet doet Windows XP SP2 standaard de rest, tenzij je hem in energiebeheer op "altijd aan" zet. Het verschil tussen mijn proc idle en full load is nog geen 10 graden. Met EIST zou hij idle echt stukken koeler moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Frenkpie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:59:

Wat een mobo fabrikant voor elkaar krijgt is iets anders dan wat Intel ondersteunt!
In het specifieke geval van de 945 meen ik me te herrineren dat Intel het eerst niet, en later toch wel zou ondersteunen.
Het is dus wel mogelijk, maar vaak vanaf een bepaalde revisie (zie TS). Oudere 945 mobo's zullen de Core 2 Duo zeer waarschijnlijk niet ondersteunen, maar als een fabrikant het specifiek opgeeft zal het geen probleem moeten zijn.
ASUS b.v. heeft speciaal hiervoor een reeks mobo's met Revision 2.0 uitgebracht linkje met b.v. de P5LD2-SE Revision 2.0 erop. Diverse webshops in NL hebben beide versies, en ik heb o.a. bij Azerty en Informatique gezien dat ze achter de naam van de V2.0 versie /C plakken om aan te geven dat dit de versie is die de Core 2 Duo ondersteunt.
Conlusie: zorg er bij oudere mobo's voor dat je leverancier garandeert dat het de juiste versie is en welke BIOS erop zit. Sommige mobo's moet je nl flshen met een ouder CPU.

Bij nieuwe mobo's zou alles in één keer goed moeten gaan. Maar ja, zien is geloven is mijn motto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Carel schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:28:
Hoe weet ik nou zeker dat EIST aan staat? Ind e bios staat het aan en zover ik weet doet Windows XP SP2 standaard de rest, tenzij je hem in energiebeheer op "altijd aan" zet. Het verschil tussen mijn proc idle en full load is nog geen 10 graden. Met EIST zou hij idle echt stukken koeler moeten worden.
System properties / general tab : daar staat de kloksnelheid die de cpu van huis uit heeft en als Eist goed ingesteld staat, ook de kloksnelheid die de CPU nu heeft. Wel even doen als er verder niet veel loopt natuurlijk.

Staat er alleen de standaard waarde dan staat eist niet aan.
Bij mij staat er b.v. :
Computre
Intel(R) Core(TM)2 CPU
6600 @ 2.4ghz
1.58ghz. 2,00 GB of RAM
Physical Address Extension

[ Voor 8% gewijzigd door HaseMike op 14-08-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
HaseMike schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:59:
[...]

System properties / general tab : daar staat de kloksnelheid die de cpu van huis uit heeft en als Eist goed ingesteld staat, ook de kloksnelheid die de CPU nu heeft. Wel even doen als er verder niet veel loopt natuurlijk.

Staat er alleen de standaard waarde dan staat eist niet aan.
Bij mij staat er b.v. :
Computre
Intel(R) Core(TM)2 CPU
6600 @ 2.4ghz
1.58ghz. 2,00 GB of RAM
Physical Address Extension
Zoiets dacht ik inderdaad al, maar wist het niet zeker of dit goed werd weergegeven. Dan weet ik nu iig zeker dat hij uit staat alleen geen idee waarom. Of werkt dat EIST niet meer zodra je overklokt, volgens mij zou het dan gewoon nog moeten weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het ook controleren met CPU-Z. Als EIST aanstaat verandert je fsb multiplier van 9 naar 6. En je kloksnelheid daalt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 23:21

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Carel schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:05:
[...]

Zoiets dacht ik inderdaad al, maar wist het niet zeker of dit goed werd weergegeven. Dan weet ik nu iig zeker dat hij uit staat alleen geen idee waarom. Of werkt dat EIST niet meer zodra je overklokt, volgens mij zou het dan gewoon nog moeten weken?
Check even met cpu-z, deze doet dat realtime namelijk. 1,6ghz is het laagste van iedere C2D processor. Als hij blijft hangen op de maximum snelheid dan moet je even de bios induiken en aan de hand van je manual EIST, C1E ed aanzetten.

hehe William was me net voor :+.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Carel schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:28:
[google=download throttlewatch] :) Dit is eigenlijk offtopic. Er loopt een ander topic over de CPU's. Zie ook de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Eldee schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:32:
[...]

Wat een mobo fabrikant voor elkaar krijgt is iets anders dan wat Intel ondersteunt!
In het specifieke geval van de 945 meen ik me te herrineren dat Intel het eerst niet, en later toch wel zou ondersteunen.
Het is dus wel mogelijk, maar vaak vanaf een bepaalde revisie (zie TS). Oudere 945 mobo's zullen de Core 2 Duo zeer waarschijnlijk niet ondersteunen, maar als een fabrikant het specifiek opgeeft zal het geen probleem moeten zijn.
Bij nieuwe mobo's zou alles in één keer goed moeten gaan. Maar ja, zien is geloven is mijn motto!
HaseMike schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:58:
[...]

Ik draai dit bord (de conroexfire) nu 4 dagen met een C2D 6600, snel stabiel en zonder kinderziektes. Daarbij ook nog eens intel matrix raid, en alle gebruikelijke rimram, dat alles voor 71 euro (Duitsland).

Mijn mening : top bord voor weinig geld ; laat lekker al die dure 965/975 borden links liggen en steek het bespaarde geld in een 6600 ipv een 6400. Overigens is de conroexfire net zo snel als een 975 chipset. Zie de review hier : http://www.ocworkbench.co...ConRoeXFire-eSATA2/g1.htm
Bedankt voor de replies !

Ik heb het zelf toch niet zo op Asrock (heb in een pc winkel véél kapotte / probleemopleverende Asrock mobo's voorbij zien gaan) en ga toch liever voor een wat duurdere MSI.

Ik heb uiteindelijk voor deze gekozen:
P965 Neo-F

Was bijna nergens te verkrijgen, maar toch een winkel gevonden voor 129 euro incl. rembourskosten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Waarom koopt niemand een Intel plankje? :?
Zijn die niet zo goed misschien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
r00t schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:17:
Waarom koopt niemand een Intel plankje? :?
Zijn die niet zo goed misschien? :?
Intel bordjes zijn meestal juist erg goed, alleen vaak niet goed en/of makkelijk overklokbaar, en ze hebben meestal ook weinig extra's. Als je b.v. een Intel bordje neemt met ICH8(r) kan je géén ATA drives aansluiten omdat er in de ICH8 geen ATA controller meer zit. ASUS en andere fabrikanten stoppen daarom meestal één of meer 3rd party controllers op hun mobo's.
Verder is de prijs van Intel bordjes vaak net iest hoger dan vergelijkbare bordjes (kwa specs) van andere fabrikanten, en is dit nog steeds Nederland! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Eldee schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:24:
[...]

Intel bordjes zijn meestal juist erg goed, alleen vaak niet goed en/of makkelijk overklokbaar, en ze hebben meestal ook weinig extra's. Als je b.v. een Intel bordje neemt met ICH8(r) kan je géén ATA drives aansluiten omdat er in de ICH8 geen ATA controller meer zit. ASUS en andere fabrikanten stoppen daarom meestal één of meer 3rd party controllers op hun mobo's.
Verder is de prijs van Intel bordjes vaak net iest hoger dan vergelijkbare bordjes (kwa specs) van andere fabrikanten, en is dit nog steeds Nederland! :o
-of ze niet makkelijk overklokbaar zijn, geen idee, dat is voor veel mensen ook helemaal niet belangrijk.
-alle intel borden hebben ATA IDE aansluitingen.
-de prijs is niet hoger, ik heb zelf de dg965ot in bestelling staan, vergelijkbaar met de asus P5B-VM, intel heeft raid en dolby, asus heeft e-sata geen dolby en geen raid, voor de rest zijn ze hetzelfde, prijs intel bordje ~€120 (salland), prijs asus bordje ~€127 (azerty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Klopt dat gerucht nu dat Asus de P5B teruggeroepen heeft in Frankrijk? :?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*knip*