![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inleiding | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Welkom bij inmiddels het 4e deel van de Core 2 Duo (Conroe) moederborden. Dit deel is lichtelijk veranderd en het is nu gesorteerd op budget. Niet iedereen heeft nu eenmaal een evengroot budget na de aanschaf van een 180+ euro processor. Dit topic probeer ik zo veel mogelijk up-to-date te houden, dus als je een nieuw bord ziet opduiken, mail het even naar mij! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keuze maken | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mijn budget is.. 1-50 euro 51-100 euro 101-150 euro 151-250 euro Ik wacht nog even (borden die nog niet uit zijn) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Intel 975X Chipset
Intel P965/G965/Q965/Q963 Chipset
nVidia Chipsets Anandtech nforce 590 review: http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2786&p=4
Other Intel Chipsets
AsRock moederborden die Conroe ondersteunen hebben 'Conroe' geprint staan op de PCB
EPoX
ATi Chipsets AsRock
Other Non Intel Chipsets
Links | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Iin de praktijk blijkt sneller geheugen toch betere performance op te leveren zelfs zonder over te klokken. Zie ook: http://www.behardware.com...ntel-core-2-duo-test.html Hier de technische uiteenzetting over het hoe en waarom van geheugensnelheden en de impact op performance: TetsuoShima in "Conroe (Core 2 Duo) moederborden Deel 2" TetsuoShima in "Conroe (Core 2 Duo) moederborden Deel 2" Die hard Overclocking conroe topics: DFI Infinity i975X ~ Core 2 duo E6600 ES ~ Corsair 5400UL Asus P5W DH de luxe + Core 2 duo E6600 ES 400 plus fsb Deel 1 Deel 2 Deel 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Slotwoord | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mijn eerste OP, hopelijk bevalt 'ie, heb er het nodige werk ingestoken |
![]() |
FAQ |
De FSB van de Core 2 Duo is 1066mhz. Dit is 'quad'-pumped, wat neerkomt op een FSB van 266mhz. Omdat DDR2 geheugen nodig is (op enkele Asrock bordjes na) moet je deze snelheid vermedigvuldigen met 2 wat uitkomt op minimaal 533mhz om géén bottleneck te veroozaken. 533mhz komt weer neer op (533*8)=PC4300. Voor normaal gebruik is dit dus voldoende. Maar wat nu als je wilt overclocken? Uitrekenen hoeveel je nodig hebt doe je door uit te rekenen hoever je je processor wilt overclocken. We doen dit aan de hand van een voorbeeldje, de E6600. Deze loopt op stock 2,4Ghz en heeft een 9x multiplier. Je berekent de snelheid FSB * multiplier te doen. Standaard is dit 266*9=2400mhz. Wil je nu naar 3Ghz overclocken, is dat een winst van 600mhz. Stel dus een vergelijking op; Extra FSB snelheid * 9 = 600. Hieruit volgt 600/9=66,66mhz extra. Dit tel je weer op bij de oude FSB van 266mhz waar een totaal uit volgt van (266+66)=332 mhz. Deze snelheid doe je dus maal 2, (332*2)=665mhz*8=5322, dus zul je aan PC5400 voldoende moeten hebben. Check wel of je mobo dit support! In de praktijk geldt de regel; hoe meer mhz van je FSB over is, hoe sneller. Zie dit artikel. Eigenschappen 975X: ![]() Eigenschappen 965P: ![]() Veel plezier in het topic! |
Uit het vorige deel:
. Vind et dus wel beetje vreemd waarom deze mobo niet in de TS staat opgenomen. Mag er zeker tussen! Qua prijs/kwaliteit-verhouding is dit moederbord naar mijn mening één van de betere!
Deze dus:
Heeft niemand nog ervaringen met de Intel DP965LTCK P965 moederbord? Is een vrij nieuwe maar al leverbaar bij Zercom, dus misschien iemand al aangeschaft?
Lijkt me wel een leuk moederbordje voor slechts 104 euro.
The latest Intel® Desktop Board DP965LT brings to you new digital possibilities and lifestyles. This board is built to support a range of processors, including the Intel® Core(TM) 2 Duo, Intel® Pentium® D and the Intel® Pentium® 4 processors. The DP965LT delivers support of up to 8GB of DDR2 800 / 667 / 533 MHz SDRAM memory

Klik op plaatje voor productpagina
• Support for DDR2 800, DDR2 667, or DDR2 533 MHz DIMMs
• Support for up to 8 GB of system memory
• 10 USB ports
• Two IEEE-1394a interfaces: one back panel connector and one front-panel header
• One parallel port
• Four Serial ATA IDE interfaces
• One Parallel ATA IDE interface with UDMA 33, ATA-66/100/133 support
• One diskette drive interface
• One serial port
• One parallel port
• One PCI Express x16 bus add-in card connector
• Three PCI Express x1 bus add-in card connectors
• Three PCI Conventional bus connectors
• Gigabit (10/100/1000 Mbits/sec) LAN subsystem using the Intel® 82566DC Gigabit Ethernet Controller
"
Edit: Oh, huh, ik zie dat ie nu wel staat opgenomen in de TS. Nevermind dan....
Updates voor de TS: prijs is 104 euro en per direct leverbaar (Zercom)
Ja he!, dat vond ik nou ookIRCfreAk schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:51:
[...]
Dat ziet er goed uit zeg, lijkt me niks mis mee en erg goedkoop
Deze dus:
Heeft niemand nog ervaringen met de Intel DP965LTCK P965 moederbord? Is een vrij nieuwe maar al leverbaar bij Zercom, dus misschien iemand al aangeschaft?
Lijkt me wel een leuk moederbordje voor slechts 104 euro.
The latest Intel® Desktop Board DP965LT brings to you new digital possibilities and lifestyles. This board is built to support a range of processors, including the Intel® Core(TM) 2 Duo, Intel® Pentium® D and the Intel® Pentium® 4 processors. The DP965LT delivers support of up to 8GB of DDR2 800 / 667 / 533 MHz SDRAM memory
Klik op plaatje voor productpagina
• Support for DDR2 800, DDR2 667, or DDR2 533 MHz DIMMs
• Support for up to 8 GB of system memory
• 10 USB ports
• Two IEEE-1394a interfaces: one back panel connector and one front-panel header
• One parallel port
• Four Serial ATA IDE interfaces
• One Parallel ATA IDE interface with UDMA 33, ATA-66/100/133 support
• One diskette drive interface
• One serial port
• One parallel port
• One PCI Express x16 bus add-in card connector
• Three PCI Express x1 bus add-in card connectors
• Three PCI Conventional bus connectors
• Gigabit (10/100/1000 Mbits/sec) LAN subsystem using the Intel® 82566DC Gigabit Ethernet Controller
"
Edit: Oh, huh, ik zie dat ie nu wel staat opgenomen in de TS. Nevermind dan....

Updates voor de TS: prijs is 104 euro en per direct leverbaar (Zercom)
[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 04-08-2006 23:16 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Volg deze ook maar.
Heb tijdelijk maar een DFI mobo besteld, de MSI PowerUP laat lang op zich wachten, en DFI moet binnen komen eind volgende week.
Echt overclocken doe ik niet maar misschien een klein beetje dus moet lukken met de DFI Infinity.
Kan niet wachten op een paar goede vergelijkende reviews van boarden zoals MSI, ASUS GIGABYTE en DFI. Vooral de LanParty dingens van DFI ben ik erg benieuwd naar.
Heb tijdelijk maar een DFI mobo besteld, de MSI PowerUP laat lang op zich wachten, en DFI moet binnen komen eind volgende week.
Echt overclocken doe ik niet maar misschien een klein beetje dus moet lukken met de DFI Infinity.
Kan niet wachten op een paar goede vergelijkende reviews van boarden zoals MSI, ASUS GIGABYTE en DFI. Vooral de LanParty dingens van DFI ben ik erg benieuwd naar.
Had ik al gevonden, hoe zit het met de OC-mogelijkheden, kan geen review mbt overclocking. In deze review vind je alleen PCMarks. (met een Pentium D940)
Morgen neem ik 'm mee in de OP.
Morgen neem ik 'm mee in de OP.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 04-08-2006 23:23 ]
Even aanpassen svp:
Welkom bij inmiddels het 3e deel
Moet natuurlijk het 4e deel zijn..
Welkom bij inmiddels het 3e deel
Moet natuurlijk het 4e deel zijn..

Anoniem: 184251
hallo ik ben nieuw hier op tweakers... ik ben er mee in aanraking gekomen nu ik opzoek ben naar een nieuwe pc met conroe natuurlijk.
Het gaat hier op de E6600, ik heb heel deel 3 net ff gelezen
sommige mensen beweren hierin dat 533 of 677 mhz geheugen soms beter is dan 800mhz ? hier snp ik niets van, naar mijn weten is 800 mhz toch altijd sneller ook als je niet gaat overklokken ?
De C2D CPU heeft een bandbreedte van 266MHz * 4 (QDR) * 8 (bits) = 8533MB/s en Dual Channel PC2-6400 heeft een bandbreedte van 400MHz * 2 (DDR) * 2 (dual channel) * 8 (bits) = 12800MB/s. Overkill dus
Anoniem: 149075
Nou zoals ik het begrijp kan je bveter 667 nemen, prijstechnisch beter en je kunt gewoon evensnel zijn als 800Mhz zonder problemen.Anoniem: 184251 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:35:
hallo ik ben nieuw hier op tweakers... ik ben er mee in aanraking gekomen nu ik opzoek ben naar een nieuwe pc met conroe natuurlijk.Het gaat hier op de E6600, ik heb heel deel 3 net ff gelezen
sommige mensen beweren hierin dat 533 of 677 mhz geheugen soms beter is dan 800mhz ? hier snp ik niets van, naar mijn weten is 800 mhz toch altijd sneller ook als je niet gaat overklokken ?

topic gaat goed! 

Okay, ik heb mij de afgelopen 1 á 2 jaar niet meer zo met hardware bezig gehouden sinds mijn huidige P4 hier loopt te snorren. Dus de afgelopen paar dagen ben ik flink aan de studie gegaan, ik wilde gisteren nog een ASUS P5WDG2-WS kopen met een Pentium D 950 .. en nu ben ik inmiddels aanbeland bij een ASUS P5WDG2-WS Professinal omdat die dus wél de Core 2 Duo ondersteunt, hence mijn keus voor een Core 2 Duo nu na het zien van enkele ASO benchmarks en de 'lage' prijs van 310 euro voor de 6600 @ 2.4 GHz.
Mijn specifieke winst/vooruitgang:
P4 Northwood 2.6GHz, FSB 100, PCI 33MHz, AGP4x, ATA133 ~133MB/s, géén Ethernet onboard
C2 Dual Core 2.4GHz, FSB 266, PCI 66MHz, PCI-e 16x, SATAII ~375MB/s, 2x 1Gb Ethernet onboard, 2x onboard 'RAID' controllers (als de Marvell meewerkt), Onboard Wifi
.. en zo nog wat zut
... dáár kwam de beschrijving vandaan, copy-paste enzoAnoniem: 149075 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:09:
[...]
Wat maakt het nou uit waar je het bestelt
Dat jij nu in de war was dat ik 1x 2 Gig kopen ging is hun schuld!Je moet wat duidelijker zijn in je lijstjes
Mijn winst ?!?!?Heb je je systeem alleen op geile specs samen gesteld of weet je ook daadwerkelijk waar je winst zal liggen ?
Okay, ik heb mij de afgelopen 1 á 2 jaar niet meer zo met hardware bezig gehouden sinds mijn huidige P4 hier loopt te snorren. Dus de afgelopen paar dagen ben ik flink aan de studie gegaan, ik wilde gisteren nog een ASUS P5WDG2-WS kopen met een Pentium D 950 .. en nu ben ik inmiddels aanbeland bij een ASUS P5WDG2-WS Professinal omdat die dus wél de Core 2 Duo ondersteunt, hence mijn keus voor een Core 2 Duo nu na het zien van enkele ASO benchmarks en de 'lage' prijs van 310 euro voor de 6600 @ 2.4 GHz.
Mijn specifieke winst/vooruitgang:
P4 Northwood 2.6GHz, FSB 100, PCI 33MHz, AGP4x, ATA133 ~133MB/s, géén Ethernet onboard
C2 Dual Core 2.4GHz, FSB 266, PCI 66MHz, PCI-e 16x, SATAII ~375MB/s, 2x 1Gb Ethernet onboard, 2x onboard 'RAID' controllers (als de Marvell meewerkt), Onboard Wifi
.. en zo nog wat zut
tja, het gaat over moederborden en je vraagt eigenlijk de reden voor mijn upgrade ... mjah, dat is toch wel een relevante vraag voor iedereen hier vinnikMag ik dit hier nu wel posten eigenlijk ?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
^^ Hehe duidelijk... ik was bang dat je alleen voor coole specs ging !
Belat goed dat bord ? Ik heb echt meer dan zat aan een P5B... lijkt me ook een redelijke keuze. De Celeron heb ik al btw..
Belat goed dat bord ? Ik heb echt meer dan zat aan een P5B... lijkt me ook een redelijke keuze. De Celeron heb ik al btw..
jullie hebbe het allemaal over het bordje van asus maar de:
MSI P965 Platinum, Retail
of
MSI 975X Platinum, Retail
zijn toch ook aantrekkelijk vooral die P965 die heb je al voor 135,-
of
[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 04-08-2006 23:47 . Reden: denigrerende smilies verwijderd ]
Ach, voor diezelfde 135 euro heb ik die P5B ook.Anoniem: 184251 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:45:
jullie hebbe het allemaal over het bordje van asus maar de:
of
[modbreak]Kijk uit met je smilie-gebruik. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) :)[/modbreak]
Ik ben erg tevreden met ASUS, werkt altijd goed en het ziet er goed verzorgd uit.
maar ik heb toch ook al veel mensen horen klagen omdat de bios niet goed is... of heb je daar nu geen last meer van als je hem aankomende week zou bestellen ?
Tjah, het moederbord is letterlijk de backplane voor alle andere zut, dus dat MOET gewoon goed vind ik. Ik zou voor mijn eigen performance systeem NOOIT bezuinigen op een mobo. En gezien alle bijkomende kosten zijn die paar centen voor een GOED mobo wat mij betreft welbesteed 
Ik zit alleen nog in mijn maag met die PCI sloten op de P5WDG2-WS Professional ... zijn die nu 33 MHz of 66 MHz ? En de PCI-X? Dies PCI - compatible immers ... @ 66MHz!?
Dit vanwege mijn Promise TX2000 RAID controller die NU gecapped wordt @ 100MB/s door de ~133MB/s PCI bus @ 33MHz ... en de TX2000 ondersteunt 66MHz!
Dat ZOU kunnen betekenen dat hij straks op dit moederbord de beschikking krijgt over 266MB/s ... in de PDF staat namelijk dat dit mobo PCI 2.2 sloten heeft, welke volgens de specs 66MHz zouden moeten kunnen leveren. Iemand die het verlossende antwoord weet?
^ zeker als die buggy Marvel chip niet als RAID gebruikt kan worden is dit voor mij heel erg belangrijk!
/me kijkt BalusC hoopvol aan
Ik zit alleen nog in mijn maag met die PCI sloten op de P5WDG2-WS Professional ... zijn die nu 33 MHz of 66 MHz ? En de PCI-X? Dies PCI - compatible immers ... @ 66MHz!?
Dit vanwege mijn Promise TX2000 RAID controller die NU gecapped wordt @ 100MB/s door de ~133MB/s PCI bus @ 33MHz ... en de TX2000 ondersteunt 66MHz!
Dat ZOU kunnen betekenen dat hij straks op dit moederbord de beschikking krijgt over 266MB/s ... in de PDF staat namelijk dat dit mobo PCI 2.2 sloten heeft, welke volgens de specs 66MHz zouden moeten kunnen leveren. Iemand die het verlossende antwoord weet?
^ zeker als die buggy Marvel chip niet als RAID gebruikt kan worden is dit voor mij heel erg belangrijk!

/me kijkt BalusC hoopvol aan
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-08-2006 00:03 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Is het ook niet handig om iets in de startpost te zetten over Conroe moederborden mbt compatibele bios versies? Bij welke moederborden je bijvoorbeeld op moet letten, en welke bios versie je minstens nodig hebt.
En ook dat de Gigabyte bordjes problemen kunnen geven met geheugen aangezien deze standaard 1,8v geven en veel DDR2 al snel 2,0v nodig heeft. Tenminste dat kwam ik in het vorige topic tegen.
En ook dat de Gigabyte bordjes problemen kunnen geven met geheugen aangezien deze standaard 1,8v geven en veel DDR2 al snel 2,0v nodig heeft. Tenminste dat kwam ik in het vorige topic tegen.
Ik zit nu op mn Core 2 Duo E6600 en Asus P5B Deluxe PC wat muziek te luisteren, maar over het onboard geluidsgebeuren heb ik wel wat te klagen! Hij gebruikt maarliefst 20% van mn processor op, terwijl ik op het moment slechts via een simpele koptelefoon luister, lijkt me toch een beetje vreemd dat stereogeluid produceren 20% van de CPU kost.
Als ik de muziek trouwens stop, dan gaat die 20% ook weg en lijkt alles goed. Verder ben ik eigenlijk nog niets negatiefs tegen gekomen, moederbord draait al een paar dagen stabiel (hij doet het pas vanaf vandaag met een E6600, ik heb niet gekeken wat het processorverbruik bij muziek afspelen bij de Celeron D was, die er hiervoor inzat).
Als ik de muziek trouwens stop, dan gaat die 20% ook weg en lijkt alles goed. Verder ben ik eigenlijk nog niets negatiefs tegen gekomen, moederbord draait al een paar dagen stabiel (hij doet het pas vanaf vandaag met een E6600, ik heb niet gekeken wat het processorverbruik bij muziek afspelen bij de Celeron D was, die er hiervoor inzat).
Iemand al DS4 en E6600 geprobeert, ik hoor namelijk dat met de 965 chipset de conroe niet hoger kan dan 400mhz fsb?
33MHz, zie ook ICH7 datasheeting._Buttje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:59:
Ik zit alleen nog in mijn maag met die PCI sloten op de P5WDG2-WS Professional ... zijn die nu 33 MHz of 66 MHz ?
133MHz, zie ook 6702PXH datasheetEn de PCI-X? Dies PCI - compatible immers ... @ 66MHz!?
PCI 2.2 staat 66MHz toe, maar niet iedereen (lees: praktisch niemand) implementeert het. Maar met 64bits 133MHz PCI-X kom je ruim op de 133MHz * 8 = 1066MB/s. Snel zatDat ZOU kunnen betekenen dat hij straks op dit moederbord de beschikking krijgt over 266MB/s ... in de PDF staat namelijk dat dit mobo PCI 2.2 sloten heeft, welke volgens de specs 66MHz zouden moeten kunnen leveren. Iemand die het verlossende antwoord weet?
Alle borden leveren toch standaard 1.8V? Dat is de standaard voor DDR2.DyStiC schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:13:...
Mjah, ik loop de hele dag al te zoeken en dingen te lezen, maar snap niet hoe een 133 MHz PCI-X bus nu compatibel kan zijn met een Promise PCI 2.2 66MHz TX2000 kaart133MHz, zie ook 6702PXH datasheet
[...]
PCI 2.2 staat 66MHz toe, maar niet iedereen (lees: praktisch niemand) implementeert het. Maar met 64bits 133MHz PCI-X kom je ruim op de 133MHz * 8 = 1066MB/s. Snel zat
Is het eerste deel van het slot 66MHz en door die 64 bit noemt men dit voor het gemak 133MHz? En hoe dan met PCI-X 2.0 en PCI-X 3.0 ...... ? Ik verwacht dat men iets met opgaande en neergaande flanken loopt te spelen, of op die extra poten van de PCI-X poort met hogere frequenties werkt dan met de reguliere PCI-poten, maar krijg de vinger er maar niet achter

/me confused
disclaimer: aangezien het over mobo's gaat en er misschien meer vragen over de PCI-X sloten bestaan, denk ik dat deze discussie hier wel even kan .. hoop ik
edit: ik was heel erg warm
Bron: http://www.tomshardware.c...ss_battles_pci/page2.html
De PCI-X kan of 33Mhz, of 66 MHz, of 133MHz draaien, en dan 133 MHz met Double data rate of 133 MHz met Quad data rate, dus idd, op- en neergaande flanken!
Dus als ik de 66 MHz TX2000 in een PCI-X slot stop, gaan beide sloten op 66 MHz werken en is mijn bandbreedte 533 MB/s
[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-08-2006 02:40 ]
Waar heb je die besteld dan? Bij alle webshops die ik kan vinden staat ie nog op Pre-order of 0 voorraadDesertShooter schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:58:
Heb een E6600 en Gigabyte P965-DS4 besteld. Hopelijk morgen binnen.
Nu nog wat DDR2....
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
DDR2-800 is alleen nuttig als je serieus wilt overclocken. Ga je niet overclocken (wat haast een zonde is met een IC2DAnoniem: 184251 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:35:
hallo ik ben nieuw hier op tweakers... ik ben er mee in aanraking gekomen nu ik opzoek ben naar een nieuwe pc met conroe natuurlijk.Het gaat hier op de E6600, ik heb heel deel 3 net ff gelezen
Steam/uPlay: EvulKlowne
sterker nog: Ik heb de GA-965P-DS4 in huis!! Vandaag ga ik hem inbouwen in mijn Stacker 810. er komt een E6600 in en 2x1GB OCZ PC6400 CL4 geheugen.StarLite schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:48:
[...]
Waar heb je die besteld dan? Bij alle webshops die ik kan vinden staat ie nog op Pre-order of 0 voorraad
Ik plaats vanavond wel wat specs/pics. Misschien al wel een review!
Mijn DS4 komt bij Azerty vandaan. Ik had het mobo zo'n 2 weken terug besteld op pre-order en opeens was ie er. Misschien moet je het daar eens proberen.
[ Voor 16% gewijzigd door frankknopers op 05-08-2006 08:17 ]
Goud is geen geld
Ik zou graag in de topicstart bij de mobo's wat meer informatie zien, zoals core 2 duo ready (bij de rivisie die je aankoopt), nvidia of ATi SLI/Crossfire ready (of kan nvidia SLI ook op crossfire
)
Anoniem: 111708
nvidia sli kan op crosfire mobo met hacked drivers, waarschijnlijk komen er binnenkort officiele drivers uit.jaapstobbe schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 09:45:
Ik zou graag in de topicstart bij de mobo's wat meer informatie zien, zoals core 2 duo ready (bij de rivisie die je aankoopt), nvidia of ATi SLI/Crossfire ready (of kan nvidia SLI ook op crossfire)
Verder, alle mobo in de topic start zijn conroe ready. Da's het nut van het topic!
En als je nog meer info van een mobo wil dan klik op de link of ga naar de site van de fabrikant, anders wordt de TS veel te groot.
DS3, DS4 en DQ6 van Gigabyte zijn op voorraad bij Alternate.nl
Klopt als een bus! Maar daar miste ik dus dat verhaal over opgaande- neergaande flanken
Bron: http://www.tomshardware.c...ss_battles_pci/page2.html
As you can see, the clock speed was not further increased when hitting 133 MHz with PCI-X 133. In order to achieve even more bandwidth, two techniques were used that most of you already know from their use in main memory technologies and front side buses. PCI-X 266 makes use of Double Data Rate technology, transferring data both on the rising and the falling edges of a clock cycle. PCI-X 533 goes one step further and implements four data transfers per clock cycles (Quad Data Rate). Intel has been using this technique for the front side bus of all Pentium 4 and Xeon processors since their introduction.
[ Voor 55% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-08-2006 11:14 ]
Anoniem: 145165
Qua moederborden wordt het nu interessanter. Die DS3 en DS4 van Gigabyte lijken me wel wat. Vooral die "coolslang" op de DS4 ziet er gaaf uit.
Maar aan de andere kant, de ASUS P5B en de MSI 965P Platinum zijn ook niet erg duur.. Wordt nog een lastige keuze
Kleine opmerking over de topicstart, de Gigabyte GA-965P-DS3 is al leverbaar bij oa Alternate.
Volgens mij kun je dus beter 667 nemen en dan overclocken... zit je ook weer op 1:1 (zoals in het verige topic vermeld is.)ambi schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 08:13:
[...]
DDR2-800 is alleen nuttig als je serieus wilt overclocken. Ga je niet overclocken (wat haast een zonde is met een IC2D) dan beter DDR2-533 nemen ipv DDR2-667 omdat je DDR2-533 dan synchroon met de FSB loopt (1:1 DRAM:FSB verhouding), terwijl je met DDR2-667 (zonder overclocken) een 5:4 memory divider moet instellen en dat blijkt wat minder performant te zijn in vergelijking met DDR2-533 [bron]
Ik ga voor 2x 3Ghz (werkstation
Hardwarematige DRM zit afaik niet in de CPU maar in een aparte chip op het moederbord.
kan je die chip flashen of eruit slopen?AtleX schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:05:
Hardwarematige DRM zit afaik niet in de CPU maar in een aparte chip op het moederbord.
Wat is trouwens beter om te kiezen voor fancontrol, Intel QST of het laten bepalen door het moederbord?
Hier in ieder geval wat Gigabyte GA-965P DS4 foto's

Het geheel is ingebouwd in een Antec P150, en het enorme koelblok is een scythe ninja+
Moet de kabels nog ff mooi wegwerken, maar het loopt al perfect!

Het geheel is ingebouwd in een Antec P150, en het enorme koelblok is een scythe ninja+
[ Voor 60% gewijzigd door B2 op 05-08-2006 13:13 ]
Voor mensen met waterkoeling en een P5W DH Deluxe is het misschien fijn om te weten dat met een beetje airlow het mogelijk is de chipset zonder een speciale fan koel te kunnen houden.
Voordat mijn kast af was zat dat speciale fannetje op de chipset en die werd daarmee soms wel 55 graden. Nu heb ik er vlak bij 2x 80mm Papst outtake zitten en verder niets, nu heb de de temp nog niet 1x boven de 50 gezien.
Voordat mijn kast af was zat dat speciale fannetje op de chipset en die werd daarmee soms wel 55 graden. Nu heb ik er vlak bij 2x 80mm Papst outtake zitten en verder niets, nu heb de de temp nog niet 1x boven de 50 gezien.
Maar je kan je 667 geheugen toch ook gewoon op 533 laten lopen?ambi schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 08:13:
[...]
DDR2-800 is alleen nuttig als je serieus wilt overclocken. Ga je niet overclocken (wat haast een zonde is met een IC2D) dan beter DDR2-533 nemen ipv DDR2-667 omdat je DDR2-533 dan synchroon met de FSB loopt (1:1 DRAM:FSB verhouding), terwijl je met DDR2-667 (zonder overclocken) een 5:4 memory divider moet instellen en dat blijkt wat minder performant te zijn in vergelijking met DDR2-533 [bron]
Dan heb je bij het oveclocken iig zekerheid dat je geheugen niet snel aan zijn max zit
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Dus als ik het goed begrijp is een FSB van 400Mhz met DDR2-800 de beste combinatie?ambi schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 08:13:
[...]
Een Conroe 6600 zou dan uitkomen op 400 x 9 = 3,6GHz.
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Zo mensen, ik hoop binnenkort ook eigenaar te zijn van het volgende setje, besteld bij pczaak:
1 x Intel Core 2 Duo/E6600 775 1066FSB 2.40Ghz 4MB
2 x OCZ 1Gb 667 Platinum XTC 2K CL3.0 DDR2
1 x ASUS PCI-e 256Mb EN7900GT TOP/2DHTV
1 x ASUS INTEL S775 P5WD2-E PREMIUM ATX
Om mijn oude setje 3G p4 (1024Mb DDR) met Geforce4 4600 te vervangen, wacht met smart af
Om mijn oude setje 3G p4 (1024Mb DDR) met Geforce4 4600 te vervangen, wacht met smart af
NEEEEEE!Sebazztiaan schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:12:
Zo mensen, ik hoop binnenkort ook eigenaar te zijn van het volgende setje, besteld bij pczaak:
Die ondersteunt geen Conroe! Rev. 1.03G komt namelijk nooit!
Lol, hoevaak moet nog in het topic vermeld worden dat de P5WD2-E Premium niet werkt met een Conroe in z'n huidige revisie?Sebazztiaan schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:12:
Tesla Model Y RWD (2024)
Kut...., beetje slechte verkoper dan daaro....--MeAngry-- schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:21:
[...]
Lol, hoevaak moet nog in het topic vermeld worden dat de P5WD2-E Premium niet werkt met een Conroe in z'n huidige revisie?Daarnaast zal de 1.03 revisie ws ook nooit uitkomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sebazztiaan op 05-08-2006 13:26 ]
Ja, verkopers zijn echt heel erg slecht ingelicht, maar das ook begrijpelijk door de grote verwarring die er nu is omtrend moederborden, processoren en onderlinge ondersteuning.Sebazztiaan schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:26:
[...]
Kut...., beetje slechte verkoper dan daaro....
Ik kreeg in diverse computerzaken verschillende moederborden in m'n handen geduwd die toch echt zouden moeten werken met de Core 2 Duo maar waarvan ik aan de revisie al kon zien dat dit echt niet ging werken.
Veel computerzaken komen dus nog voor leuke verassingen te staan als ze straks PC's gaan uitleveren met Core 2 Duo's.
Tesla Model Y RWD (2024)
En nu? ik weet dat ik het niet mag vragen, maar een P5B-deluxe?--MeAngry-- schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:29:
[...]
Ja, verkopers zijn echt heel erg slecht ingelicht, maar das ook begrijpelijk door de grote verwarring die er nu is omtrend moederborden, processoren en onderlinge ondersteuning.
Ik kreeg in diverse computerzaken verschillende moederborden in m'n handen geduwd die toch echt zouden moeten werken met de Core 2 Duo maar waarvan ik aan de revisie al kon zien dat dit echt niet ging werken.
Veel computerzaken komen dus nog voor leuke verassingen te staan als ze straks PC's gaan uitleveren met Core 2 Duo's.
Ik zou zeggen, lees de verschillende topics eens door een kijk naar wat je eisen zijn, daar is deze topicreeks voor he.Sebazztiaan schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:30:
[...]
En nu? ik weet dat ik het niet mag vragen, maar een P5B-deluxe?
De P5B kan een goede keus zijn als je geen Crossfire of SLI wenst.
Tesla Model Y RWD (2024)
Nee, ik hoef geen SLI, maar op de website van ASUS lees ik dat het een S775 is met ondersteuning voor een FSB van 1066Mhz, dat zou toch binnen de specs vallen voor een core2duo? Waarom zou het dan niet werken?--MeAngry-- schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:33:
[...]
Ik zou zeggen, lees de verschillende topics eens door een kijk naar wat je eisen zijn, daar is deze topicreeks voor he.
De P5B kan een goede keus zijn als je geen Crossfire of SLI wenst.
En dan alsnog een andere vraag, de P5WDG2-WS en P5W DH Deluxe ondersteunen die wel een core2duo dan? Moet anders de startpost worden gewijzigd?
[ Voor 11% gewijzigd door Sebazztiaan op 05-08-2006 13:57 ]
Anoniem: 99584
Tip: Kijk eens bij alternate;)StarLite schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:48:
[...]
Waar heb je die besteld dan? Bij alle webshops die ik kan vinden staat ie nog op Pre-order of 0 voorraad
Ik zag het inderdaad
In mijn winkelmandje:
7900GT Extreme (256 MB GDDR3)
Gigabyte 965P-DS4
OCZ DIMM 2 GB Gold GX (2048MB) [PC5300, zodat ik iig kan overclocken zonder dat mijn RAM de limiet is]
En een E6600 bij Zercom, een van de weinige shops waar ze ze nog schijnen te hebben.
Ik vraag me alleen af wat voor koeler ik erbij ga nemen, mijn Zalman 7000 bevalt me prima op het moment, dus ik zit te denken aan een Zalman CNPS 9500AT, maar de cpu is als het goed is een boxed versie, dus dat heeft niet zo'n haast
\o/
Ik vind de 9500/7700 serie waardeloos, met een echt stille pc hoor je een soort ronkend geluid uit deze lagers. PS, voor je 7000 op 775 moet je wel nog een converter clip van Zalman kopen.StarLite schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:57:
[...]
Ik vraag me alleen af wat voor koeler ik erbij ga nemen, mijn Zalman 7000 bevalt me prima op het moment, dus ik zit te denken aan een Zalman CNPS 9500AT, maar de cpu is als het goed is een boxed versie, dus dat heeft niet zo'n haast
Dus DDR2-533 is beter dan PC2-8500?ambi schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 08:13:
[...]
bron: http://www.asus.nl/produc...07&model=1179&modelmenu=1Kingston® HyperX® PC2-8500 Ready (default overclock at 1066 MHz)
The Kingston HyperX PC2-8500 is high-frequency memory that delivers outstanding performance. Built with only the best components, the P5B Deluxe and PC2-8500 HyperX memory are optimized for each other to reach maximum performance. Both are validated for stability and compatibility.
*The Kingston DIMM modules are not included in ASUS motherboard package.
Wie moet ik nu geloven?
Bij DDR2-800 en hoger is de winst door de hoge snelheid zo groot dat het niet-synchroon-lopen-effect teniet word gedaan.
Dus het is het beste als je je geheugen op óf 533/synchroon óf 800+ niet synchroon laat lopen.
Dus het is het beste als je je geheugen op óf 533/synchroon óf 800+ niet synchroon laat lopen.
\o/
Heb je al geprobeert te oc'en, wat zijn je resultaten ? met zo koeler neem ik aan dat het de bedoeling isB2 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:49:
Wat is trouwens beter om te kiezen voor fancontrol, Intel QST of het laten bepalen door het moederbord?
...
Ik weet niet of het al eerder gevraagd is en waarschijnlijk is het een noob vraag. Bij de P5WD2-E premium staat Vanaf rev. 1.03G! Is dit de bios versie of wat is dit?
Trust me, never trust trust.
Nee, de PCB revisie. De Core 2 Duo heeft namelijk andere voedingseisen dan de oude P4, en dus moet er 1 en ander aangepast worden. Maar zoals --MeAngry-- hier meld komt deze revisie misschien nooit uit. Daar kan ik alleen geen bron van vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 05-08-2006 15:13 ]
'k Vin deze wel leuk ..StarLite schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:57:
[...]

Artic Cooling - Freezer 7 pro - €21
Blaast tegelijkertijd de lucht ook mooi de kast uit, over het heat-pipe element.
.. geen ervaring ermee verder, maar voor het geld kun je het altijd proberen
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-08-2006 15:22 ]
Wat is hét beste als je niet gaat overklokken bij een E6600: 533/synchroon of 800/niet synchroon?StarLite schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:40:
Dus het is hét beste als je je geheugen op óf 533/synchroon óf 800+ niet synchroon laat lopen.
PC2-8500 lijkt me dan de beste keuze als je gaat overklokken...
[ Voor 11% gewijzigd door Conroe op 05-08-2006 15:36 ]
Hier heeft iemand die koeler op een E6400 gezet, met leuke temperaturen tot gevolg.ing._Buttje schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:21:
[...]
'k Vin deze wel leuk ..
[afbeelding]
Artic Cooling - Freezer 7 pro - €21
Blaast tegelijkertijd de lucht ook mooi de kast uit, over het heat-pipe element.
.. geen ervaring ermee verder, maar voor het geld kun je het altijd proberen
koel
Het blijkt dus 667 mem en dan overklokken zodat je mem op 800 draait.r00t schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:33:
[...]
Wat is hét beste als je niet gaat overklokken bij een E6600: 533/synchroon of 800/niet synchroon?
toch ?
kijk eens bij dit topic bij "Welk geheugen op mijn conroe board?"r00t schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:33:
[...]
Wat is hét beste als je niet gaat overklokken bij een E6600: 533/synchroon of 800/niet synchroon?
Conroe (Core 2 Duo) moederborden Deel 2
Ik kom nog steeds op 667 uit, je hebt dan uiteindelijk weer een 1:1 verhouding en iets betere perfomance die overigens redelijk te verwaarlozen is.Soul_ schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:22:
[...]
kijk eens bij dit topic bij "Welk geheugen op mijn conroe board?"
Conroe (Core 2 Duo) moederborden Deel 2
Maar omdat je weer 1:1 draait is dat wel weer fijn.
EeehSoul_ schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:00:
[...]
Heb je al geprobeert te oc'en, wat zijn je resultaten ? met zo koeler neem ik aan dat het de bedoeling is
Heb de casefan nu op middle staan, CPU wordt nu zo'n 35 graden en de case temp zo'n 21 graden.
Ga nog het een en ander proberen, ben denk ik wel verplicht om de fan van de cpu-heatsink aan te houden omdat ik hem vooral stressed ga gebruiken.
Anoniem: 61668
Ik heb ook het zaakje binnen gekregen en inmiddels al aan het draaien 
Maar wat me opviel is dat het mainboard ongeveer 40 graden wordt terwijl de cpu rond de 35 zit.
Me mainboard is een Asus P5W DH Deluxe met een E6600 erop.
Is deze temp wel ok of moet dat lager kunnen?
Maar wat me opviel is dat het mainboard ongeveer 40 graden wordt terwijl de cpu rond de 35 zit.
Me mainboard is een Asus P5W DH Deluxe met een E6600 erop.
Is deze temp wel ok of moet dat lager kunnen?
Klopt, volgens Alternate is mijn DS3 al naar me onderweg.DesertShooter schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:30:
DS3, DS4 en DQ6 van Gigabyte zijn op voorraad bij Alternate.nl
De E6600 met nog wat andere zut heb ik bij Salland besteld, maar daar wordt het pas de 23'e verwacht...
De redenen dat ik voor de Gigabyte DS3 gekozen heb is omdat ik toch geen twee videokaarten in mijn systeem wil maar wél meer PCI-sloten.
De andere reden zijn meerdere slechte ervaringen met Asus (veel vage onstabiliteitissues gehad) en meerdere goede ervaringen met Gigabyte.
Bovendien gebruikt Gigabyte in al hun nieuwe moederborden hoge kwaliteit "solid" condensatoren wat de stabiliteit en levensduur zeer ten goede komt, en dat spreekt me meer aan dan welk moederbord het hardst overclockt.
Zwijg me erover... Ik ken het probleem. Ik ging naar de winkel om een P5WD2-E Premium te halen (ik moet absoluut Firewire hebben), en ik vroeg nog expliciet of dit bordje met de Conroe zou werken. Die kerel liep toen nog naar achteren om te vragen aan één van de techneuten, en dat bleek dus absoluut geen probleem te zijn. Eénmaal thuisgekomen had ik alles mooi in elkaar geschroefd, en wat bleek, werkt niet. Even wat verder gezocht, en het bleek inderdaad een rev 1.02G te zijn. Genaaid!PilatuS schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:50:
Voor mensen met waterkoeling en een P5W DH Deluxe is het misschien fijn om te weten dat met een beetje airlow het mogelijk is de chipset zonder een speciale fan koel te kunnen houden.
Dus terug naar de winkel maar. Als ze niet mooi gaan regelen dat ik een wel werkend bordje krijg, dan ga ik daar heel erg hard van stapel lopen. Ik heb niet voor niks gevraagd of het zou werken of niet.
Het grappige is, ik ben dus nu één van de weinige gevallen die wel een Core 2 Duo processor in huis heeft, maar geen moederbord dat ermee werkt.
het is dus niet mogelijk om met een P5B de E6600 met zalman CNPS9500 AT koeler 400 FSB te laten lopen ? :S:(
Je bent niet de enige, ik heb de E6600 in huis. Maar niemand die mijn P5W DH kan flashen. De winkel waar ik hm kocht wilt, 35 euro voor een flash. Heb ik terug kunnen brengen naar 15. Maar ik lees op andere fora dat mensen asus bellen, en gewoon gratis een nieuwe bios chip op laten sturen met 0801 erop. Maar ja die site werkt ook amper, en telefoonnr niet kunnen vinden voor Nederlandse klanten.
Ik heb gelezen ergens dat je de P5W DH wel zou kunnen flashen, ook met een conroe erin. Hij zou wel een foutmelding geven, maar je zou ver genoeg door kunnen booten om hem te flashen. Ik vond zelfs ergens een CD iso ergens. Ik weet niet of het bij jou ook het geval is.Donski schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:51:
Je bent niet de enige, ik heb de E6600 in huis. Maar niemand die mijn P5W DH kan flashen. De winkel waar ik hm kocht wilt, 35 euro voor een flash. Heb ik terug kunnen brengen naar 15. Maar ik lees op andere fora dat mensen asus bellen, en gewoon gratis een nieuwe bios chip op laten sturen met 0801 erop. Maar ja die site werkt ook amper, en telefoonnr niet kunnen vinden voor Nederlandse klanten.
Een nieuwe romchip laten sturen vanuit Taiwan is natuurlijk ook een optie, al duurt dat wel even. Het makkelijkste is nog ergens een Socket 775 van een vriend te lenen, flashen, en hem een pilsje betalen voor de moeite
Of iemand te vinden met een al draaiende P5W en dan proberen te hotflashen.
Die laatste klinkt als de beste, maar niemand om me heen die een celeron ofzo heeft. Ik heb die iso zelf ook gedownload, maar hij schijnt pas te posten bij bios versie 0702, en ik heb 0402. Dus ook al staat er op de doos, core2duo ready en in het manual ook. Hij doet waarschijnlijk geen aars. Er was wel iemand hier die voorstelde om het met zijn celeron te doen, maar hij woont in Limburg en ik in Den Haag dus dat gaat ook niet zo 1 2 3.
Heb je geen computershop in de buurt? Meestal kun je dan wel ff een Celeron kopen en em daarna terugbrengen omdat ie toch niet helemaal beviel.....Donski schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:59:
Die laatste klinkt als de beste, maar niemand om me heen die een celeron ofzo heeft. Ik heb die iso zelf ook gedownload, maar hij schijnt pas te posten bij bios versie 0702, en ik heb 0402. Dus ook al staat er op de doos, core2duo ready en in het manual ook. Hij doet waarschijnlijk geen aars. Er was wel iemand hier die voorstelde om het met zijn celeron te doen, maar hij woont in Limburg en ik in Den Haag dus dat gaat ook niet zo 1 2 3.

Tesla Model Y RWD (2024)
Vandaag een P5WD2-E Platinum gehaald, maar die is dus mooi (nog?) niet compatible met conroe. Misschien moet'ie maar even uit de lijst gehaald worden.
//edit: spuit 11
//edit: spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door Pkunk op 05-08-2006 19:11 ]
Hallo met Tim
Wel een shop in de buurt maar dat zijn redelijk moeilijke mensen daar. Ik zal wel even rondkijken. En nee ook niemand met een werkende P5W in de buurt, helaas. Dit is wel echt vals reclame maken van asus. Winkel waar ik het haalde zeiden ook dat hij gewoon helemaal oke was voor conroe.
edit: nmDonski schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:51:
[ Voor 10% gewijzigd door Soul_ op 05-08-2006 19:13 ]
jow mensen is het mogelijk om met een P5B retail van asus een core 2 duo E6600 met een zalman CNPS9500 AT over te klokken tot 400 FSB ?!
Tweaking & Cooling Algemeen en Die Hard Overclocking gaan over het oc'en. Kijk eens in o.a. het volgende topic: [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic
Lekker klant vriendelijk die shop van je. Laat eens even weten welke winkel dat is... oh, en vul de shop survey even in ! Is natuurlijk wel fijn om te weten wat voor service je daar krijgt ...Donski schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:51:
Ik weet niet of deze vraag er al eens geweest is , maar ik dacht het niet na het (snel) doorlezen / search gebruiken van de topic's.
Ik heb het volgende mobo : Asus p5wd2-e Premium
Kan je op een of andere manier op voorand , dus voor dat je je pc in elkaar hebt gestoken zien of je een Rev 1.03 hebt ?
Als het niet zo is kan het dan opgelost worden door een bios update ?(ik dacht van wel? )
Ik heb het volgende mobo : Asus p5wd2-e Premium
Kan je op een of andere manier op voorand , dus voor dat je je pc in elkaar hebt gestoken zien of je een Rev 1.03 hebt ?
Als het niet zo is kan het dan opgelost worden door een bios update ?(ik dacht van wel? )
Waarschijnlijk staat er tussen de PCI/PCI-E sloten wel welke revisie het is.
goh, ja het staat idd gewoon bij de naam van het mobo 
Alleen een teleurstellende ontdekking gedaan kheb een rev. 1.02g
Wat nu gedaan ? kan dit opgelost worden door een biosupdate of niet ?

Alleen een teleurstellende ontdekking gedaan kheb een rev. 1.02g
Wat nu gedaan ? kan dit opgelost worden door een biosupdate of niet ?
Ik ben me aan het inlezen in de gigabyte ds3 omdat dit voor mij het meest interessante mobo lijkt. Maar hoe zit het nou precies met geheugen? standaard geeft hij 1,8 volt, maar ik schaf geheugen aan wat 2.0 nodig heeft. Kan ik dan wel booten om de waarde in het bios te veranderen of moet ik hiervoor een cheap geheugenbankje aanschaffen?
Anoniem: 175913
Ikzelf heb ook een aantal dagen geleden mijn nieuwe systeem besteld, met de Asus P5W DH Deluxe. Nu komt het, als alles volgens plan gaat, volgende week aan, maar toch hoor ik nog wat vreemde dingen over de BIOS van de P5W DH Deluxe. Allereerst meende ik mij te herinneren dat de bios niet de goede versie heeft waardoor de Conroe niet gelezen wordt, maar toen ik belde naar de webshop vertelden ze mij dat de huidige versie op het moederbord (0602 oid, ik weet het niet 100% zeker meer) de CPU wel ziet, maar niet herkent. Volgens hun zou ik dus gewoon mijn BIOS kunnen flashen, zonder dat zij dat voor mij zouden hoeven doen. Klopt dit? Ik heb namelijk echt geen zin in een systeem dat niet werkt. Dan zou ik het dus moeten updaten met een andere CPU, die ik niet heb. Of ik moet het terugsturen, maar dat duurt dan weer zo lang...
Beste Tweakers,
Ik heb een vraagje over de Asrock 775Dual-VSTA.
Dit bord lijkt is voor mij heel interresant aangezien ik nog over een goede AGP kaart beschik en over flink wat ddr geheugen. Hierdoor zou ik goedkoop kunnen upgreaden.
Nu zit er geen echt pci-e 16x slot op, maar een 4x slot. Kan hier gewoon een 7600GT op, of werkt dat niet op een 4x slot? En heb je hierdoor veel performance verlies?
Verder ben ik benieuwd hoe de performance is met ddr 400 geheugen. En zijn er meer bordjes met ddr en agp?
Ik heb al wel een paar reviews gevonden, maar daar test men met ddr2 geheugen, en wordt het mij niet geheel duidelijk of een normale pci-e videokaart gaat werken.
Ik heb een vraagje over de Asrock 775Dual-VSTA.
Dit bord lijkt is voor mij heel interresant aangezien ik nog over een goede AGP kaart beschik en over flink wat ddr geheugen. Hierdoor zou ik goedkoop kunnen upgreaden.
Nu zit er geen echt pci-e 16x slot op, maar een 4x slot. Kan hier gewoon een 7600GT op, of werkt dat niet op een 4x slot? En heb je hierdoor veel performance verlies?
Verder ben ik benieuwd hoe de performance is met ddr 400 geheugen. En zijn er meer bordjes met ddr en agp?
Ik heb al wel een paar reviews gevonden, maar daar test men met ddr2 geheugen, en wordt het mij niet geheel duidelijk of een normale pci-e videokaart gaat werken.
ik lees op sites dat begin september de p965 boarden stepping c2 worden uitgelevert, maar dat het nog wel tot oktober kan duren tot hij in de winkel ligt.
Jammer zeg, dat duurt nog wel even.
Maar niemand die hier een telefoonnummer heeft van asus? Ik kan alleen een notebook afdeling vinden. In de Verenigde Staten is men bios chips gratis aan t opsturen naar klanten met een oud bios erop. Ze verschepen daar op aanvraag 0802, via een hotline. Maar helaas woon ik daar niet. Ik zal vanavond even kijken bij die shopsurvey!
Voor P965 wordt toch geen nieuwe stepping uitgebracht ? Ik dacht alleen G965duncanvdlinden schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:25:
ik lees op sites dat begin september de p965 boarden stepping c2 worden uitgelevert, maar dat het nog wel tot oktober kan duren tot hij in de winkel ligt.
Bl44t
dat zou kunnen kloppen bij sommige oudere bios versies geeft de P5W een error message waarna je je bios kunt flashen zonder probleemAnoniem: 175913 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:24:
Ikzelf heb ook een aantal dagen geleden mijn nieuwe systeem besteld, met de Asus P5W DH Deluxe. Nu komt het, als alles volgens plan gaat, volgende week aan, maar toch hoor ik nog wat vreemde dingen over de BIOS van de P5W DH Deluxe. Allereerst meende ik mij te herinneren dat de bios niet de goede versie heeft waardoor de Conroe niet gelezen wordt, maar toen ik belde naar de webshop vertelden ze mij dat de huidige versie op het moederbord (0602 oid, ik weet het niet 100% zeker meer) de CPU wel ziet, maar niet herkent. Volgens hun zou ik dus gewoon mijn BIOS kunnen flashen, zonder dat zij dat voor mij zouden hoeven doen. Klopt dit? Ik heb namelijk echt geen zin in een systeem dat niet werkt. Dan zou ik het dus moeten updaten met een andere CPU, die ik niet heb. Of ik moet het terugsturen, maar dat duurt dan weer zo lang...
Iemand hier die de bijgeleverde optional fan van de Asus P5W DH Deluxe geinstalleerd heeft in combinatie met de E6600 (boxed) of is dit niet nodig?
Dat hij een error message zou geven is wat ik hoorde alleen na versie 0602, ik zelf heb 0402 dus dat schijnt niet werken.
Anoniem: 127568
Lees de handleiding.Stalkert schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:57:
Iemand hier die de bijgeleverde optional fan van de Asus P5W DH Deluxe geinstalleerd heeft in combinatie met de E6600 (boxed) of is dit niet nodig?
Er staat duidelijk in wanneer je hem wel en wanneer je hem niet moet installeren.
Als ik het goed heb begrepen is dat alleen nodig als je geen cpu fan hebt geinstalleerd. Of een passieve dan zegmaarStalkert schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:57:
Hallo met Tim
Anoniem: 182651
Knap waardeloze service van die zaak waar je hem kocht. Je koopt een moederbord van meer dan 200 euro waar op op de doos notabene wordt vermeld dat het de Core 2 Duo ondersteunt, dit is "straight out of the box" niet het geval vanwege de oude bios versie, vervolgens wil men je 35 euro laten betalen om dit voor je op te lossen. Het zou daarnaast een beetje krom zijn als jij voor een nieuwe bioschip rechtstreeks contact op zou moeten nemen met Asus aangezien de retailer altijd jouw directe aanspreekpunt is in geval van problemen. Laat die dit lekker voor je oplossen. Daar heb jij als consument recht op. Een zaak die een beetje klantgericht te werk gaat zal dit ook zeker voor je oplossen.Donski schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:51:
Ik heb mij P5W DH Deluxe bij Norrod gekocht. Gelukkig begrijpen ze het bovenstaande daar. Voordat ik het board meenam heb ik in de shop eerst de doos open laten maken om de biosversie te controleren. Dit bleek versie 0401 te zijn. Ze hebben toen direct toen ik van het probleem vertelde voor mij een update naar versie 0701 (de toenmalige nieuwste versie) gedaan, vanzelfsprekend gratis.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 182651 op 05-08-2006 21:08 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
*knip*
*knip*