Ik heb even in een ouder topic zitten spitten
Heeft die C2 stepping nu alleen betrekking op problemen/vertraging van Fast Memory Access bij modules van meer dan 800 MHz of wat? Ik raak de draad een beetje kwijt. Mijn Asus P5B (standaard, niet Deluxe) bord komt volgens Salland op 31-07 binnen, dus dan zal ik ook wel de C1 hebben...?
Is wat iemand zei, dus de nog ouwe batch van de p5b heeft problemen met 6400/800mhz geheugen of iets dergelijks.
Nou schijnt die gigabyte dat ook te hebben, Maar dat kon verholpen worden met een bios update.
En nee ik kan niks hier testen omdat alles in de bestelling staat.
Intel 965P C1 stepping compatibility with RAM
Posted by overclocker at 7:55
According to our sources, the current C1 stepping of the 965p chipset might have some compatibility issues with some ram. From what we understand, it has some issues with Kingston and ADATA DDR2-800 modules.
Currently, new BIOS updates should be able to rectify the problem. There is also a upcoming C2 revision which is said to improve async memory performance
ik zit momenteel even te kijken naar andere beschikbare borden, onder andere de GigaByte GA-965P-DQ6
Eigenlijk zou het dan een issue zijn met deze revisie van de 965P boarden en het 800mhz geheugen. Dus dan zou je een andere chipset moeten overwegen maaaar goed ik word er maar confused door
[
Voor 38% gewijzigd door
Arsenius op 07-08-2006 16:54
]