[Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel IV

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.283 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Een Asus P5B Deluxe besteld in combinatie met OCZ 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Plat. XTC.
Gaat niet werken!
grapje?

Heb die combo ook in bestelling staan, als het goed is wordt t zelfs vandaag verzonden. Maar volgens mij zijn er veel meer mensen met die zelfde combi ( alhoewel maybe cas 5 geheugen dan ) die dus geen problemen ondervinden. Kan iemand ff wat zeggen als tie een Asus mobo en OCZ 6400 geheugen heeft, of zelfs slomer geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:46

Griffin

Is mythical

Anoniem: 149075 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:23:
Ik vraag me trouwens nog steeds af welk geheugen nu bij welke (over)clockspeed het beste van pas komt.

Draai je standaard, dan zou je 533 moeten nemen ? 1:1

Wil je overclocken tot 3Ghz met een 6600 dan zit je met 667 goed ? 1:1

Wil je nog meer overclocken dan pak je 800 geheugen.

Zoiets ?

Maken de CL's in dit geval nog echt zoveel uit ? Je ziet veel, echt vreselijk veel CL5.
check dit even:
-Daniël- in "[Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherbo..."
hier staat in over geheugen ivm clocken.

Zou je gelezen kunnen hebben als je gezocht had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check gewoon wat reviews waarin het geheugen wordt gebencht en kijk rond in de OC topics in Tweaking & Cooling Algemeen. Zie ook de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? :)

Overigens is er weinig mis met je redendatie :Y) Als ik kijk naar prijs/performance/OC-mogelijkheden dan is PC2-5300 meer dan afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 13:22
TheTec schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:33:
[...]

Nu heb ik dus Corsair pc5400 besteld (dat was wel snel beshcikbaar, pc6400 niet), zie ik op de lijst van pc5400 Corsair er niet bij staan... naja hopelijk gaat het toch werken... Voortaan dit allemaal van te voren bekijken dus, ik wist niet dat het zo nauw luisterde met geheugen...
Normaal gesproken luistert het ook niet zo nauw hoor, maar wanneer een moederbord net uit is, is de ondersteuning voor verschillende geheugenmodules soms nog niet zo heel breed. In zo'n geval loont het om naar de QVL te kijken.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178870

Ik weet niet of ik er de afgelopen delen overheen gelezen heb, maa ik zit met een vraag.
Ik heb een thermaltake Armor waarin 2 fans zitten met een fancontroller aansluiting. Ook heb ik een thermaltake PurePower 500W voeding met een fancontroller aansluiting. Deze voeding heeft ook een handmatige regelaar in 5,25" bay. Nu vroeg ik me af hoeveel aansluitingen er zich op de Asus P5W DH Deluxe bevinden. En wanneer ik zo'n fan niet aansluit op een fancontroller draaien ze een gewone constante snelheid?(max. bijvoorbeeld)

Aangezien er hier veel gediscusieerd wordt over verschillende moederborden dacht ik dat mijn vraag hier wel thuis hoort.

Ik heb ook al op de Asus site gekeken maar daar kan ik niet veel wijzer uit worden aangezien het nogal beknopte info is wat ik daar kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Trouwens wat betreffende dat OCZ geheugen, volgens mij zit het em in het feit dat die latjes die sommige mensen hebben besteld veel volt zuigen. Die platinum versie zuigt meer dan 2 volt, 2.1 , 2.2

Waarbij bv de gold versie maar 2 en respectievelijk 1.9 v verbruiken.

Tis een gokje. Ik had zelf de gold versie dus ben benieuwd wat dat gaat doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Ik was die FAQ daar echt zwaar mis gelopen O-)

Een stapje hoger qua geheugen is dus geen slecht idee ? Ligt er alleen aan in hoeverre je dat zal benutten door verder overclocken dan 3 Ghz met een beetje normale en stille koeler zonder water in je kast :)

Dat hoort ergens anders thuis :)

[crosspost]

Iemand deze Hyper L3 op een C2D toevallig ?

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/7ad59a975f37d6d9bfa91f50def46d68.jpg

[/crosspost]

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 07-08-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTec
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 14:43
Arsenius schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:26:
Trouwens wat betreffende dat OCZ geheugen, volgens mij zit het em in het feit dat die latjes die sommige mensen hebben besteld veel volt zuigen. Die platinum versie zuigt meer dan 2 volt, 2.1 , 2.2

Waarbij bv de gold versie maar 2 en respectievelijk 1.9 v verbruiken.

Tis een gokje. Ik had zelf de gold versie dus ben benieuwd wat dat gaat doen.....
Het kan natuurlijk best dat 4Launch niet alle registers open getrokken heeft om het werkend te krijgen en dat het een doorgewinterde tweaker alsnog lukt om het wel aan de praat te krijgen... Niets ten nadele van 4launch overigens, want ik het er alle begrip voor dat ze niet een dag gaan zitten ploeteren om zoiets aan de praat te krijgen...

[ Voor 10% gewijzigd door TheTec op 07-08-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78303

Modbreak:Dit is een Nederlandstalig forum.

[ Voor 80% gewijzigd door BalusC op 07-08-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Nou weet ik niet precies wat ik moet doen, ik heb de e6600 in bestelling plus 6400 OCZ geheugen. Nu schijnt dat niet lekker te werken met de Asus p5B, wat zijn de opties? Gewoon voor die asus gaan of iets anders. Want de Gigabyte schijnt dus ook problemen te hebben met memory bugs enzo.

Vind het niet echt grappig. :'(

Der zijn gewoon nog heel weinig user ervaringen op internet te bespeuren, wat wel werkt wat niet. Schijnt na een bios update wel weer te werken etc. Word er gek van ;(

[ Voor 21% gewijzigd door Arsenius op 07-08-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arsenius schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:22:
Nou weet ik niet precies wat ik moet doen, ik heb de e6600 in bestelling plus 6400 OCZ geheugen. Nu schijnt dat niet lekker te werken met de Asus p5B, wat zijn de opties? Gewoon voor die asus gaan of iets anders. Want de Gigabyte schijnt dus ook problemen te hebben met memory bugs enzo.

Vind het niet echt grappig. :'(

Der zijn gewoon nog heel weinig user ervaringen op internet te bespeuren, wat wel werkt wat niet. Schijnt na een bios update wel weer te werken etc. Word er gek van ;(
Ikzelf heb ook een E6600 en ik heb 6400 OCZ geheugen (2GB) en een Asus P5W DH Deluxe.. Weet je toevallig of die ook niet lekker draait? Mijn geheugen en mobo zijn nog onderweg dus kan het zelf niet testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Grote kans dat ik de eigenaar wordt van een Asus P5B. Hier en daar wat meer informatie over dit bordje opgezocht over het plaatsen van andere NB koelers.

Op dit plaatje zie ik dat de P5B deluxe zowel vier klemmen heeft als 2 gaten (waarvan 1 zichtbaar op foto). Van de P5B weet ik dat de NB koeler met klemmen vast zit, maar heeft deze ook 2 gaten in het moederbord rond de northrbidge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb even in een ouder topic zitten spitten
Heeft die C2 stepping nu alleen betrekking op problemen/vertraging van Fast Memory Access bij modules van meer dan 800 MHz of wat? Ik raak de draad een beetje kwijt. Mijn Asus P5B (standaard, niet Deluxe) bord komt volgens Salland op 31-07 binnen, dus dan zal ik ook wel de C1 hebben...?
Is wat iemand zei, dus de nog ouwe batch van de p5b heeft problemen met 6400/800mhz geheugen of iets dergelijks.

Nou schijnt die gigabyte dat ook te hebben, Maar dat kon verholpen worden met een bios update.

En nee ik kan niks hier testen omdat alles in de bestelling staat.
Intel 965P C1 stepping compatibility with RAM
Posted by overclocker at 7:55

According to our sources, the current C1 stepping of the 965p chipset might have some compatibility issues with some ram. From what we understand, it has some issues with Kingston and ADATA DDR2-800 modules.

Currently, new BIOS updates should be able to rectify the problem. There is also a upcoming C2 revision which is said to improve async memory performance
ik zit momenteel even te kijken naar andere beschikbare borden, onder andere de GigaByte GA-965P-DQ6

Eigenlijk zou het dan een issue zijn met deze revisie van de 965P boarden en het 800mhz geheugen. Dus dan zou je een andere chipset moeten overwegen maaaar goed ik word er maar confused door :/

[ Voor 38% gewijzigd door Arsenius op 07-08-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Anoniem: 149075 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:33:
[...]

OK, klinkt goed ! De naam alleen :9
Klinkt alleen de naam goed, of klinkt het geheugen goed, of klinkt het allebei goed?
In ieder geval, ben benieuwd wat het geheugen gaat doen want er zijn nergens reviews over te vinden.
Trouwens ook maar hopen dat het goed samen gaat met een Asus P5B. :/

Tikkeltje offtopic misschien, maar: wat voor geheugen neem jij RutgerM?
Me_Again schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:30:
Grote kans dat ik de eigenaar wordt van een Asus P5B. Hier en daar wat meer informatie over dit bordje opgezocht over het plaatsen van andere NB koelers.

Op dit plaatje zie ik dat de P5B deluxe zowel vier klemmen heeft als 2 gaten (waarvan 1 zichtbaar op foto). Van de P5B weet ik dat de NB koeler met klemmen vast zit, maar heeft deze ook 2 gaten in het moederbord rond de northrbidge?
Zo te zien niet, ik vermoed dat je op zoek bent naar een waterkoelblok voor je NB. Hou het grote waterkoelingstopic even in de gaten ik ben namelijk ook op zoek. :
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1178/1178_l.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Goesiman op 07-08-2006 16:41 ]

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Goesiman schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:37:
[...]
Zo te zien niet, ik vermoed dat je op zoek bent naar een waterkoelblok voor je NB. Hou het grote waterkoelingstopic even in de gaten ik ben namelijk ook op zoek. :
[afbeelding]
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2083
Een uitbreidingssetje voor de Innovatek Graph-O-Matic
(Toevallig heb ik al een Graph-O-Matic dus komt mooi uit voor mij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Anoniem: 147126 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:45:
[...]

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2083
Een uitbreidingssetje voor de Innovatek Graph-O-Matic
(Toevallig heb ik al een Graph-O-Matic dus komt mooi uit voor mij :))
Aha, dat ziet er op zich wel goed uit. Het word alleen wel een duur grapje als je geen Graph-O-Matic hebt. In ieder geval bedankt :) .

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goesiman schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:37:
[...]

Klinkt alleen de naam goed, of klinkt het geheugen goed, of klinkt het allebei goed?
In ieder geval, ben benieuwd wat het geheugen gaat doen want er zijn nergens reviews over te vinden.
Trouwens ook maar hopen dat het goed samen gaat met een Asus P5B. :/

Tikkeltje offtopic misschien, maar: wat voor geheugen neem jij RutgerM?
De combi klinkt goed ! Ik word alleen altijd zo hitsig van de merknaam :9

Aangezien het voor mij gewoon een werkstation is zonder echte grotere overclock ideeen dan 3 Ghz (tenzij dit met een Hyper L3 of iets dergelijks nog wat hoger kan zonder al teveel gekheid) ga ik voor ValueRam van Kingston CL5... de 667 variant.

Lijkt me prima. Of moet ik wat anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:29
waarvoor ik al eerder opperde maar mij de mond werd gesnoerd: misschien toch handig als je in de TS erbij zet welke revisie van mobo's je nodig hebt willen de laatste conroes erop werken, dat scheelt ene hoop vragen, mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Asus P5W DH & Retail Conroe BIOS Issues
Posted by XMS on 2006-07-26 13:31:39

Being one of the first motherboard released on to the market touting 'Conroe' compatibility, the Asus P5W DH was an instant 'must-buy' for overclockers.

However, little did people know that the BIOS flashed on to the retail P5W's was only fully compatible with the ES (Engineering Sample) versions of the Conroe, and not the retail versions that most of us will be purchasing.

There have been several threads in various forums around the internet telling P5W DH owners that they need to 'hot-flash' their motherboards or use another LGA775 chip in the motherboard to get the latest BIOS installed, however this is not the case...

After a recent chat with Asus, we have been told that the P5W DH board WILL boot with the retail Conroe's (but may display an error message), and will allow you to update to the latest BIOS version without any problems.

For many of us, BIOS flashing can be a pain in the backside, especially if you don't even have a floppy disk drive! So we've come up with a bootable CD that you can download from HERE.

You'll need to burn the ISO file to a blank CD using a program that supports ISO files, and then boot from the CD on your P5W DH machine. For more assistance, please post on our forums.
http://www.overclock3d.ne...retail_conroe_bios_issues

Dat je niet ineens raar staat te kijken als het niet werkt, hij moet dus wel booten! _/-\o_

Dit wordt dus mijn boardje aangezien deze chipset beter overclock (975x) en minder memory issues heeft en ik hoop dat het gelijk goed werkt met mijn OCZ geheugen. :*) :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Arsenius op 07-08-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arsenius schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:27:
[...]

Dat je niet ineens raar staat te kijken als het niet werkt, hij moet dus wel booten! _/-\o_

Dit wordt dus mijn boardje aangezien deze chipset beter overclock (975x) en minder memory issues heeft en ik hoop dat het gelijk goed werkt met mijn OCZ geheugen. :*) :*)
Lekker lame, heb ik dat.. Ik wil ver****e gewoon een werkend moederbordje :) Als je 239 euro betaald mag je er toch van uitgaan dat het gewoon werkt lijkt me? :'(
Ennieweg, als ik het goed begrijp kan ik met die bootcd mijn bios flashen, ik ben namelijk 1 van die gevallen zonder floppydrive..

Enne jij hebt dus ook een P5W en OCZ geheugen aangeschaft?
Ik heb deze reepjes besteld

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 178870 op 07-08-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Anoniem: 178870 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:30:
[...]
Lekker lame, heb ik dat.. Ik wil ver****e gewoon een werkend moederbordje :) Als je 239 euro betaald mag je er toch van uitgaan dat het gewoon werkt lijkt me? :'(
Ennieweg, als ik het goed begrijp kan ik met die bootcd mijn bios flashen, ik ben namelijk 1 van die gevallen zonder floppydrive..
Het werkt dus wel, mits je gelijk de bios even flasht. Het is idd lame dat je zoveel geld neerlegt voor een board wat uit de box niet zal werken met de Conroe. Ben ik met je eens. Maar goed als je het nieuwste van het nieuwste wilt dan ben je vaak ook een proefkonijn blijkt maar weer. Beetje zelf op onderzoek uitgaan :P

Maar goed ik ga er maar voor, we zien wel :P

Ehm nee ik heb niet precies dezelfde, mijne draaien op cas 5..

OCZ Gold PC6400 DDR2 2048MB Dual Pack, w/two matched 1024MB PC6400 XTC DIMMs

dat en mijn conroe E6600 zijn net opgestuurd zie ik. Het moederbord had ik dus nog niet besteld omdat ik er niet uitkwam. Nu ben ik er wel uit, wordt dus een P5W DH deluxe omdat die het beste overlockt en stabieler is dan de 965P chipset van bv P5B deluxe. Alleen je moet dus wel even gaan zitten flashen, Hij zal niet out of de box gewoon normaal kunnen gaan werken..

[ Voor 24% gewijzigd door Arsenius op 07-08-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arsenius schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:34:
[...]

Het werkt dus wel, mits je gelijk de bios even flasht. Het is idd lame dat je zoveel geld neerlegt voor een board wat uit de box niet zal werken met de Conroe. Ben ik met je eens. Maar goed als je het nieuwste van het nieuwste wilt dan ben je vaak ook een proefkonijn blijkt maar weer. Beetje zelf op onderzoek uitgaan :P

Maar goed ik ga er maar voor, we zien wel :P
Mijn bestelling is ook al in behandeling dus ik hou het er maar bij :)
Maar ik vind het een slechte zaak dat ze de consument als tester gebruiken.. dat moeten ze doen voor openbare verkoop. Of iig tegen een prijscorrectie ofzo.. En eigenlijk heeft Asus de consument helemaal geflasht door er voor te zorgen dat de engineering samples wel goed werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 20:15
Ben vandaag weer ff bij zercom geweest om een bestelling op te halen, had meteen ff gevraagt voor de P5W DH Deluxe.

Ze zouden morgen op voorraad krijgen voor de mensen die geintereseerd zijn

Weet niet of ik dit mag plaatsen, maar sommige mensen wachten hier al lang op

[ Voor 17% gewijzigd door Cyrus The Virus op 07-08-2006 17:51 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
als je toch reclame maakt, alternate heeft ze ook in stock.. scheelt 10 euro. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Baal er wel van. Tijdje naar de Conroe uitgekeken, is hij in stock, maar meteen 20 euro duurder. Zelfde verhaal met mobo (P5B Retail). En dan ook nog dat revisie verhaal.... Ik ga eerst maar eens wachten op m'n septemberloonstrookje, misschien dat ik het dan allemaal snap |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Anoniem: 120284 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:15:
Baal er wel van. Tijdje naar de Conroe uitgekeken, is hij in stock, maar meteen 20 euro duurder. Zelfde verhaal met mobo (P5B Retail). En dan ook nog dat revisie verhaal.... Ik ga eerst maar eens wachten op m'n septemberloonstrookje, misschien dat ik het dan allemaal snap |:(
Tjsa, dat heet nou de vrije markt economie. Vraag hoog, aanbod laag --> hoge prijs. En vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180101

Anoniem: 120284 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:15:
Zelfde verhaal met mobo (P5B Retail).(
dit mobo is wel 20 euro gedaald hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeps dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 180101 op 07-08-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 13:25

Bio

Ik had dit vraagje al eens gepost, maar toen is er overheen gelezen :). Moet ik als ik een gigabyte ds3 koop, er een cheap-ass ram bankje bijkopen, om het bios in te stellen voor het echte geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Anoniem: 180101 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:10:
[...]

dit mobo is wel 20 euro gedaald hoor
Hu, ik bedoelde de P5B Deluxe. Nja, bij mijn favortie winkel is hij opeens >200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 22:36

ZeroCode

Woopie

Arsenius schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:27:
[...]

Wil dit nu zeggen dat elke P5W dh deluxe NIET standaard werkt zonder die bios flash... *brrr krijg nu a rillingen* Meen je niet, ik heb bij alternate de P5W besteld en ik heb hier niet een 775 cpu zomaar liggen zeg maar.

Kan iemand dit bevestigen? potame? Moest jij dit ook? Ik vraag dit vooral aan jou omdat je ook een E6400 met P5W draait, hetzelfde wat ik wil draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 22:13

OcGuru

Giulietta Qv

heeft hier iemand setfsb voor de gigbyte DS3 ? Gigabyte easytune herkent de fsb namelijk verkeerd :X

[ Voor 4% gewijzigd door OcGuru op 07-08-2006 19:53 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
ZeroCode schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:47:
[...]

Wil dit nu zeggen dat elke P5W dh deluxe NIET standaard werkt zonder die bios flash... *brrr krijg nu a rillingen* Meen je niet, ik heb bij alternate de P5W besteld en ik heb hier niet een 775 cpu zomaar liggen zeg maar.

Kan iemand dit bevestigen? potame? Moest jij dit ook? Ik vraag dit vooral aan jou omdat je ook een E6400 met P5W draait, hetzelfde wat ik wil draaien...
Ik kan alleen vertellen uit theorie, morgen krijg ik mijn E6600 cpu binnen maar mobo moet ik nog bestellen. Wordt dus dezelfde mobo als die jij hebt besteld.

Blijkbaar kun je dus nog wel booten met errors. Niet windows installen enzo maar gewoon bootscreen. Dan moet je gewoon die bios update uitvoeren. God mag weten of dat gaat lukken zo easy als dat uitgelegd wordt.

Mocht dat niet werken dan moet je of hotflashen of een bioschip aanvragen bij asus. Of anders een wel ondersteunde CPU regelen om de bios update uit te voeren.

Voor zover ik weet zijn die mobo's standaard niet uitgerust met ondersteuning voor de Conroe, geen van allen van de P5W. Misschien de nieuwe revisie/batch straks? Dunno

[ Voor 16% gewijzigd door Arsenius op 07-08-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo mensen hier.
Ik een vraagje (zoals je ziet :P)

Zijn er nog meer moederboards dan de volgende die ik kan gebruiken bij de Core 2 Duo. Graag niet zo ingewikkeld, want ik ben niet zo'n grote computernerd.
Ik heb hier al een poosje een kast staan, maar moet nog inhoud kopen dus. Processor heb ik al beslist, en wil nu graag een lijste met geschikte moederborden.

DFI Infinity 975X/G
Asus P5WDG2-WS --> NIET, ALLEEN de PRO
Asus P5WD2-E Premium NIET, ALLEEN de 1.03G versie, nog niet uit....
Asus P5W DH Deluxe
MSI 975X Platinum PowerUp Edition 975X P
MSI 975X Platinum
Intel® D975XBXLKR

Als er een verkeerde tussenstaat zeg het ook gerust.
En weten jullie wanneer er nieuwe moederboards uitkomen?

[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 07-08-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

Cheesy schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:03:
Hallo mensen hier.

Zijn er nog meer moederboards dan de volgende die ik kan gebruiken bij de Core 2 Duo. Graag niet zo ingewikkeld, want ik ben niet zo'n grote computernerd.
Ik heb hier al een poosje een kast staan, maar moet nog inhoud kopen dus. Processor heb ik al beslist, en wil nu graag een lijste met geschikte moederborden.

DFI Infinity 975X/G
Asus P5WDG2-WS
Asus P5WD2-E Premium
Asus P5W DH Deluxe
MSI 975X Platinum
Intel® D975XBXLKR

kijk es in de startpost!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

wakker worden.
In het ergste geval moet je de bios flashen, het board boot gewoon, je kunt in de bios komen en daar via ez flash met een cd, usb key of floppy de bios upgraden. En ja dat is echt simpel.
Bij mij lukte het enkel met een floppy trouwens.
Als je board met 701 komt (zoals de mijne) hoef je helemaal niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ver###
Ik zat in ander topic, en in 1x staat me bericht hier. Iig bedankt voor de reactie, daar heb ik wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Kleine update maybe van de 1e post?

DFI Infinity 975X/G
Leverbaar: nu
Prijs: +/- EUR 209,00

Prijs: +/- EUR 219,00

MSI 975X Platinum
Prijs: +/- EUR 179,00

Genoemde prijzen zijn van Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Laatst online: 09-07 15:21

Sebazztiaan

sebas!

Hallo mensen hier.

DFI Infinity 975X/G
Asus P5WDG2-WS
Asus P5WD2-E Premium
Asus P5W DH Deluxe
MSI 975X Platinum
Intel® D975XBXLKR

Asus P5WD2-E Premium NIET, ALLEEN de 1.03G versie, nog niet uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Die eerste 2 zijn nog niet op voorraad hoor.. en Die 3e msi ondersteunt niet eens 800 MHZ geheugen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die dfi toch ook niet? (staat niet op website tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 12:29
misschien toch eens wat orde en duidelijkheid scheppen in de eigenschappen van de verschillende mobo's?

[ Voor 11% gewijzigd door jaapstobbe op 07-08-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

veel succes dan :+
Sebazztiaan schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:32:
[...]

Professional bedoelt ie daarmee voor álle duidelijkheid! B)

/me bescheiden bijdrage leveren poogt

[ Voor 88% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-08-2006 22:01 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 13:25

Bio

Jo-hannes schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:29:
Ik had dit vraagje al eens gepost, maar toen is er overheen gelezen :). Moet ik als ik een gigabyte ds3 koop, er een cheap-ass ram bankje bijkopen, om het bios in te stellen voor het echte geheugen?
Kan niemand me hierbij helpen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
vraag mij af merk je nou echt dat je een onboard geluidskaart heb op de p5b dlx.
ik wilde al op korte termijn een dolby digital live kaart kopen, maar doet zo'n onboard chip daar niet op onder?
ik bedoel kwa geluidskwaliteit, stabiliteit en performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Anoniem: 111708 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:15:
[...]

wakker worden.
In het ergste geval moet je de bios flashen, het board boot gewoon, je kunt in de bios komen en daar via ez flash met een cd, usb key of floppy de bios upgraden. En ja dat is echt simpel.
Bij mij lukte het enkel met een floppy trouwens.
Als je board met 701 komt (zoals de mijne) hoef je helemaal niks te doen.
Dat is al probleem 1 :') Ik heb geen floppydisk drive en geen floppy meer :) Alleen de usb, ik hoop dat die usb functie werkt... Bijkomend probleem is dat ik OCZ geheugen heb dat op 2.1 volt werkt. Dus ik hoop maar dat ik uberhaubt in de bios settings kan komen.

Wat moet ik nou eerst doen? De ram voltage verhogen of de bios flashen? Iemand de goede volgorde?

[ Voor 16% gewijzigd door ZeroCode op 07-08-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141257

ZeroCode schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:42:
[...]

Dat is al probleem 1 :') Ik heb geen floppydisk drive en geen floppy meer :) Alleen de usb, ik hoop dat die usb functie werkt... Bijkomend probleem is dat ik OCZ geheugen heb dat op 2.1 volt werkt. Dus ik hoop maar dat ik uberhaubt in de bios settings kan komen.

Wat moet ik nou eerst doen? De ram voltage verhogen of de bios flashen? Iemand de goede volgorde?
je zou met een usb stick moeten kunnen flashen zit ergens in het bios d8 ik om dat in te stellen dat je ook vanaf usb kan booten.
duncanvdlinden schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:24:
vraag mij af merk je nou echt dat je een onboard geluidskaart heb op de p5b dlx.
ik wilde al op korte termijn een dolby digital live kaart kopen, maar doet zo'n onboard chip daar niet op onder?
mijn persoonlijke ervaring met onboard sound is zeer goed omdat ik het optisch heb aangesloten en dan is de geluidskwaliteit gewoon goed maar jah je hebt baas boven baas
[...]

flashen is heel makkelijk en staat duidelijk beschreven in het mobo boekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Anoniem: 141257 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:54:
[...]

je zou met een usb stick moeten kunnen flashen zit ergens in het bios d8 ik om dat in te stellen dat je ook vanaf usb kan booten.

[...]

mijn persoonlijke ervaring met onboard sound is zeer goed omdat ik het optisch heb aangesloten en dan is de geluidskwaliteit gewoon goed maar jah je hebt baas boven baas
[...]

flashen is heel makkelijk en staat duidelijk beschreven in het mobo boekje
Ja maar nu heb ik waarschijnlijk het bijkomende probleem met die OCZ memory, ik lees op xtremesystems.com dat je problemen kan krijgen met 2.1 volt mem. Standaard zou dit op 1.9 moeten lopen of 1.8. Als ik in het boekje kijk zie ik ook 1.8 als standaard staan. Heeft iemand hier geboot met 2.1 volt mem zonder problemen? Ik wil dus zeker zijn dat ik kan booten ;)

*Ik duik het bed in, lees morgen de replies wel, thanx in advanced*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:24:
Ik weet niet of op de P5W DH de zelfde chip zit maar als dat wel zo is dan vind ik het geluid echt super. Het heeft mij wel aardig wat tijd gekost om het goed te krijgen maar nu vind ik het geluid stukken beter dan met mijn oude SB Live! 5.1 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Jo-hannes schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:01:
[...]
Je kunt volgens mij altijd booten, ongeacht je geheugen .. je komt in de bios, doet een paar settings en dan reboot je daarmee. ZIjn het goede settings, dan boot hij verder .. zijn het verkeerde, dan loopt ie wel vast en reboot hij met failsafe settings ... tenminste, zo deed mijn ASUS P3B-F het en mijn ASUS P4T533-C volgens mij ook ..

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 13-07 22:13

OcGuru

Giulietta Qv

Jo-hannes schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:01:
[...]

Gigabyte heeft moeite met het detecteren van timings bij Pc6400 geheugen. Hij stelt dan automatisch Cl3 in en het meeste geheugen boot dan niet.. Ook geeft die standaard 1.8V aan de modules en de meeste Oc modules vinden dat ook niet echt leuk. Dus het is verstandig om een goedkoop reepje bijdehand te houden als je op problemen stuit. ;)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175913

Voor zover ik de berichten hier heb gelezen, is het zo dat die 2,1V-modules van OCZ (DDR2-800 CL4) niet werken op de Intel 965 chipsets, op moederborden als de P5B Deluxe, of een van de Gigabytes... Is dit waar? Ik heb namelijk een Asus P5W DH Deluxe (975 dus) moederbord besteld, samen met dat geheugen, maar ik wil natuurlijk wel dat dat in één keer gaat werken...

Toch hoor ik af en toe dat je net zo goed alleen je BIOS hoeft te updaten om het geheugen direct te laten ondersteunen. En aangezien ik sowieso m'n BIOS moet updaten voor totale compatibiliteit met mijn E6700, zal dat geen problemen vormen, lijkt mij...

Daarnaast is er dus de optie om ander geheugen op 2,1 Volt te zetten, maar verpest dat dat geheugen niet enorm? Ik heb namelijk wel een vriend die twee modules DDR2-800 geheugen bezit, maar om nou een van zijn modules te verprutsen... Is het ook niet zo dat als ik dat eenmaal heb gedaan, de module heb verwijderd, en de nieuwe modules erin heb gedaan dat dan de BIOS nieuwe modules ziet, en de instellingen weer op normaal zet?

*frustraties*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
de 975 chipset schijnt wel goed te gaan met die 6400 modules. Schijnt, ik kan je geen harde feiten geven. Moet het zelf gaan ondervinden deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier draai ik met een P5W DH Deluxe en 2x 1GB PC6400 geheugen zonder enige problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 13:51

Format-C

Tracing Rays

Arsenius schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:01:
[...]

Ik kan alleen vertellen uit theorie, morgen krijg ik mijn E6600 cpu binnen maar mobo moet ik nog bestellen. Wordt dus dezelfde mobo als die jij hebt besteld.

Blijkbaar kun je dus nog wel booten met errors. Niet windows installen enzo maar gewoon bootscreen. Dan moet je gewoon die bios update uitvoeren. God mag weten of dat gaat lukken zo easy als dat uitgelegd wordt.

Mocht dat niet werken dan moet je of hotflashen of een bioschip aanvragen bij asus. Of anders een wel ondersteunde CPU regelen om de bios update uit te voeren.

Voor zover ik weet zijn die mobo's standaard niet uitgerust met ondersteuning voor de Conroe, geen van allen van de P5W. Misschien de nieuwe revisie/batch straks? Dunno
Je kan een ROM file op een diskette zetten en dan vanuit je BIOS met EZ-flash je BIOS flashen vanaf de floppy.

Mijn P5B deluxe gaf de eerste keer ook een error, maar hij bootte wel gewoon naar de BIOS waar ik de nieuwste BIOS erop heb gezet.

Weg error. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:55

sds

PilatuS schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:25:
Hier draai ik met een P5W DH Deluxe en 2x 1GB PC6400 geheugen zonder enige problemen
Maar is dat ook OCZ geheugen want alle mensen met problemen hebben zo te zien geheugen van OCZ... (in combinatie met een P965 bord)

[ Voor 5% gewijzigd door sds op 07-08-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
for your info, een P5W DH heeft een 975 chipset, geen 965 zoals de Gigabyte ds3/4 of de Asus P5B (deluxe) .

Dus mijn theorie lijkt aardig te kloppen, de 975 heeft geen moeite met de (OCZ) 6400 modules. Dus geen P5B voor mij maar wel een P5W....

8)7
PilatuS
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb Corsair geheugen.
Om precies te zijn is het: Corsair 2x1GB PC6400@555 Twin2X DDR2 SDRAM.
:/

[ Voor 30% gewijzigd door Arsenius op 07-08-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Zijn er al moederborden bekend met de 975X northbridge en ICH8 southbridge?
Of is dat technisch niet mogelijk oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
De conroe E6600 en OCZ geheugen binnen nu alleen nog wachten op MSI P965 Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
MasterMike schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:11:
De conroe E6600 en OCZ geheugen binnen nu alleen nog wachten op MSI P965 Neo
O jee, een OCZ icm een P965.
Laat je ff weten of dat goed gaat? Als ik de verhalen hier goed heb begrepen is dit nou net een probleem combinatie.

Waarom zijn die OCZ reepjes trouwens opeens zo populair, heb ik wat gemist?
Heb er ook ff naar gekeken, maar dan ook heel ff.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Illidan schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:48:
[...]

O jee, een OCZ icm een P965.
Laat je ff weten of dat goed gaat? Als ik de verhalen hier goed heb begrepen is dit nou net een probleem combinatie.

Tis dat ze relatief mooi geprijst zijn voor de specs die worden gegeven, anders had ik liever voor kingston of corsair gegaan. Heb OCZ nooit gebruikt.. Schijnt een goeie overclocker te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
ASUS P5W boards show flaky Conroe support

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33523
lol, tis ook schandalig.. kan niet anders zeggen. :/

Als ik een andere 975x supported conroe mobo deze week kon aanschaffen dan zou ik dat doen, boycotten die handel :P

[ Voor 25% gewijzigd door Arsenius op 08-08-2006 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Arsenius schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 01:01:
[...]

Tis dat ze relatief mooi geprijst zijn voor de specs die worden gegeven, anders had ik liever voor kingston of corsair gegaan. Heb OCZ nooit gebruikt.. Schijnt een goeie overclocker te zijn..
Ik lees juist dat die OCZ modules minder overclocken helaas bij xtremesystems. Maar misschien kan ik het fout hebben, ben allang blij dat ik waarschijnlijk wel in het bios kan komen ;)

Bedankt voor de replies! Ik ga nu weer verder genieten van mijn rugpijn waar ik wakker van werd.... arggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Arsenius schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:38:
for your info, een P5W DH heeft een 975 chipset, geen 965 zoals de Gigabyte ds3/4 of de Asus P5B (deluxe) .
Dus mijn theorie lijkt aardig te kloppen, de 975 heeft geen moeite met de (OCZ) 6400 modules. Dus geen P5B voor mij maar wel een P5W....
Natuurlijk, in tegenstelling tot de P965 chipset is die 975X de meeste kinderziektes reeds geruime tijd ontgroeid. De P5W is dan ook reeds met een heel verscheiden gamma geheugen getest:
G.Skill F2-6400PHU2-2GBHZ: confirmed (users: webwilli, smou, jowi69, freestylercs, Deilor Torten, h-h-e, peter22, RunenBlut, kletterfrank, n3cro, Sven Bode, Santa, dante_hd, Gollum[CON], sonicslide, NyLeZ, Snoopy69, Dr. Wakeman, mapesh)
G.Skill F2-8000PHU2-2GBHZ: confirmed (users: IcyRocket, Dr.Wakeman)
G.Skill F2-8500PHU2-2GBHZ: confirmed (users: Mario HD)
G.Skill F2-6400PHU2-1GBHZ: confirmed (users: PcCI2iminal@XS)
G.Skill F2-6400PHU2-2GBZX: nähere Infos (users: //mAr) confirmed (users: h-h-e, Inbusch, [KM] SeLecT, klasse08-15) *Info* bei hohen fsbs (ca ab 330) sollte im bios auf "by SPD" geschaltet werden. alles andere macht probs. die riegel laufen dann aber ohne problem mit 5-6-6-16 1:1)
G.Skill F2-6400PHU2-2GBNS: confirmed (users: comdoc, DerMagier, Unbekannter-Nr1, dogue)
G.Skill F2-5400PHU2-2GBLA: confirmed (users: h-h-e)
G.Skill F2-5400PHU2-1GBLA: confirmed (users: Schlingel_INV, 64bitfreak)
Mushkin XP6400 4-4-3-10 2GB: confirmed (users: //mAr) nähere Infos (users: dante_hd)
Mushkin XP8000 Redline 2GB: confirmed (users: //mAr)
Muskin EM6400 2GB: confirmed (users: KOKOtm, derfiese)
Crucial Ballistix PC5300 2GB: confirmed (users: Deilor Torten, oposum)
Crucial Ballistix PC6400 2GB: confirmed (users: freestylercs, Iron1Lion, DeepInTrouble, Snoopy71)
Crucial Ballistix PC6400 1GB: confrimed (users: LaNpArTy)
Crucial Ballistix PC8000 1GB: confrimed (users: RONson)
MDT DDR2-667 2GB: confirmed (users: brutus999, Chebu, h-h-e, Lemmel, Bullshooter, ~Cronus~, wunder, Zikonov, SenSej, Vascorppor, DarkmanX88)
MDT DDR2-533 2GB: confirmed (users: milliardo)
MDT DDR2-533 1GB: confirmed (users: Veilchen)
Kingston HyperX DDR2: confirmed (users: KaiserSoze, ChiefChecker)
Corsair Value DDR2-667 1GB: (users: Meados)
Corsair 8000UL 1GB: confirmed (users: ?@XS, natu)
Corsair 8500UL xGB: confirmed (users: ?@XS)
Corsair 5400UL 1GB: confirmed (users: ?@XS, front, IcyRocket)
Corsair TwinX PC8500 CL5 2GB: confirmed (users: Dr. Wakeman)
Corsair TwinX PC6400 2GB XMS2: confirmed (users: nemihome, deepsilver)
Corsair TwinX PC5400 2GB XMS2 CL4: confirmed (users: Iron1Lion)
Patriot 2GB PC5600: confirmed (users: h-h-e)
Patriot XBLK 2GB: confirmed (users: h-h-e)
OCZ EL Platinum XTC PC6400 2GB: confirmed (users: mikaTech, IST, derfiese)
OCZ DDR2 800 CL5 Gold EL 1GB: confirmed (users: EvilMoe, slonnet)
OCZ Special Ops Ed. PC6400 CL5 2GB: confirmed (users: phrozenone, geforcerocker)
G.E.I.L. Platinum 2GB PC5400: confirmed (users: h-h-e)
G.E.I.L. 2GB PC2-6400 (GX22GB6400DC): confirmed (users: DIDI0070815)
G.E.I.L. Ultra DIMM 2GB PC2-5400 (GX22GB5300SDC): confirmed (users: surfin@maui)
G.E.I.L. 1GB PC5400 CL4 (GX21GB5300DC): confirmed (users: stylist2002)
Team Group Xtreme A2 DDR2-667 2GB: confirmed (users: Onepagebook@XS, stylist2002)

[bron]
Ik denk trouwens dat ik zelf ook met die P5W ga (in ieder geval geen P965 voor mij), want mijn E6600 heeft dringend 'roots' nodig en ik ben het wachten op die RD600 borden danig beu aan het worden.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Laatst online: 24-06 08:03

SLeddert

SLeddert

Er is niets mis met het OCZ geheugen, het draait alleen op 2.1v in plaats van 1.8v.
Als je het OCZ geheugen naar 2.1v zet in de BIOS, dan draait het zonder problemen.

Het draait (na de voltage aanpasssing) al bijna 48 uur zonder problemen op mijn P965 moederbord !

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Bootte jouw PC wel ineens dan? Op default BIOS settings?

Mijn P5B Deluxe bootte niet met OCZ PC6400 CL5 niet.

Ik heb het toch aan de praat gekregen en 3 uur memtest86 gedraaid op 667MHz zonder fouten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 08-08-2006 08:29 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert

SLeddert

SLeddert

RappieRappie schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:28:
Bootte jouw PC wel ineens dan? Op default BIOS settings?

Mijn P5B Deluxe bootte niet met OCZ PC6400 CL5 niet.

Ik heb het toch aan de praat gekregen en 3 uur memtest86 gedraaid op 667MHz zonder fouten. :)
Ja, hij bootte ongeveer eens in de 2 uur tot in de BIOS.
De rest van de tijd kwam er niet eens beeld :)
Ik heb wel OCZ PC6400 CL4, maar weet niet of dat verschil maakt.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181382

Ondanks het feit dat ik regelmatig hier lees ik ga dit of dat bestellen of ik heb dit of dat binnen, mis ik vaak het vervolg van het verhaal: gebruikerservaringen. Of hebben de meeste hun systeem nog niet aan de gang gekregen ivm met probleempjes :?

Dus laat eens horen hoe het bevalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Anoniem: 181382 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:01:
Ondanks het feit dat ik regelmatig hier lees ik ga dit of dat bestellen of ik heb dit of dat binnen, mis ik vaak het vervolg van het verhaal: gebruikerservaringen. Of hebben de meeste hun systeem nog niet aan de gang gekregen ivm met probleempjes :?

Ja idd, zou wel interessant zijn :) Hoop niet dat iedereen problemen heeft hahaha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Laatst online: 02-03-2024
ZeroCode schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:38:
[...]

Ja idd, zou wel interessant zijn :) Hoop niet dat iedereen problemen heeft hahaha ;)
Klopt. Dat had nu ondertussen toch al wel verwacht er zijn volgens mij wel mensen die hun systeem draaiend hebben. Wil nou wel eens echt weten of het een echte vooruitgang is zoals ze zeggen.

En om nog even terug te komen op Illidian er was op het moment dat ik het bestelde bijna nergens geen geheugen te koop. OCZ was op voorraad en ja proberen waard. Kan het altijd nog terug sturen O-)

[ Voor 20% gewijzigd door MasterMike op 08-08-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 13-07 11:33
Volgens mij als eerste hier in het Topic heb ik hier voor me liggen, net gebracht door DHL, jawel een...

MSI 975X Platinum PowerUp edition :D.

Foto's volgen snel. En ook een review als ik me E6700 binnen krijg deze week ergens.

[ Voor 16% gewijzigd door m00n op 08-08-2006 09:46 ]

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Illidan schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:48:
[...]

'k Heb 2x 1 Gig Corsair PC8500 1066MHz besteld.

Achteraf wellicht wat overdone, maarjah .. voor het eerst in mijn leventje dat ik _alles_ nieuw koop en doe het nu gewoon goed. Dus ook meteen een ASUS EAX1900XT erbij besteld. Het geheugen zal waarschijnlijk niet de beperkende factor zijn iig :+

Zoals het nu lijkt komen mijn P5WDG2-WS Professional, Core 2 Duo en Corsair geheugen omstreeks 23-8 binnen en moet dan nog worden opgestuurd. Maar ik heb geen haast ..

Mijn 4 harde schijven, 1900XT, CPU cooler en PATA>SATA convertors kan ik zaterdag al ophalen.
(ik laat de HD's liever niet versturen om voordehandliggenderedenen) ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-08-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Met wat geluk krijg ik vandaag mijn DS4 + E6600 + OCZ PC5400 ram binnen en kan ik een reviewtje bakken :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert

SLeddert

SLeddert

Ik wil best een review schrijven over mijn nieuwe systeem, maar wat moet er allemaal instaan dan ?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Heb sinds vanmorgen de Asrock DUAL-VSTA draaien met:
- E6400
- Arctic Freezer 7 Pro (cpu koeler)
- 2GB DDR 1 geheugen
- AGP X850 XT PE.

Kwam van een Athlon 2800+, ga er morgen avond mee verder. Zal dan het systeem benchen, wat misschien leuk is als vergelijking. Heb mijn oude systeem ook gebenched en heb mijn DDR geheugen waarschijnlijk verkocht, dus dan kan ik volgende week ook nog even met DDR2 testen.

Wel interessant misschien voor de upgraders die hun AGP kaart en evt DDR geheugen willen houden, maar toch naar de Conroe gaan. En dan evt langzaam upgraden.

Handleiding is erg duidelijk i.i.g. Installeren fluitje van cent. Geen (boot)problemen gehad.
Ik denk dat een ervaren zelfbouwer alles onder de 20 min heeft draaien.

Windows XP installeerde ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SLedder schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:10:
Ik wil best een review schrijven over mijn nieuwe systeem, maar wat moet er allemaal instaan dan ?
Gewoon .. Jouw ervaringen met het systeem :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Azqi schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:42:
Heb sinds vanmorgen de Asrock DUAL-VSTA draaien met:
- E6400
- Arctic Freezer 7 Pro (cpu koeler)
- 2GB DDR 1 geheugen
- AGP X850 XT PE.

Kwam van een Athlon 2800+, ga er morgen avond mee verder. Zal dan het systeem benchen, wat misschien leuk is als vergelijking. Heb mijn oude systeem ook gebenched en heb mijn DDR geheugen waarschijnlijk verkocht, dus dan kan ik volgende week ook nog even met DDR2 testen.

Wel interessant misschien voor de upgraders die hun AGP kaart en evt DDR geheugen willen houden, maar toch naar de Conroe gaan. En dan evt langzaam upgraden.

Handleiding is erg duidelijk i.i.g. Installeren fluitje van cent. Geen (boot)problemen gehad.
Ik denk dat een ervaren zelfbouwer alles onder de 20 min heeft draaien.

Windows XP installeerde ook zonder problemen.
* anandus is heel nieuwsgierig naar de 'review' :P
Kan je een bench doen met je DDR1 voordat je dat wegdoet en dan later een bench met DDR2? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ben eigenlijk sowieso wel nieuwsgierig voor benches :D
De E6400 is de snelste met een lagere cache? Of was het de langzaamste met de hogere cache? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

anandus schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:47:
[...]
* anandus is heel nieuwsgierig naar de 'review' :P
Kan je een bench doen met je DDR1 voordat je dat wegdoet en dan later een bench met DDR2? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ben eigenlijk sowieso wel nieuwsgierig voor benches :D
De E6400 is de snelste met een lagere cache? Of was het de langzaamste met de hogere cache? :P
Dat was ik dus van plan :) De E6400 is overigens de snelste met lagere cache.

- Athlon 2800 met 2GB DDR1
- Conroe 6400 met 2 GB DDR1
- Conroe 6400 met 2GB DDR2

en misschien dat ik met het DDR2 geheugen nog wel wat wil overclocken. De CPU was idle vanmorgen 30 graden.

Die kun je van me verwachten!

Nog een tip: Geil DDR2-800 in de aanbieding bij Alternate.de 2GB voor 188 euro.
http://www.alternate.de/h...Details.html?artno=IBIE8P

[ Voor 9% gewijzigd door Azqi op 08-08-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Azqi schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:54:
[...]

en misschien dat ik met het DDR2 geheugen nog wel wat wil overclocken. De CPU was idle vanmorgen 30 graden.

d:)b

Vol verwachting klopt mijn hart :P
Je kan zeker nergens een PCI-e X850 op de kop tikken? O-) (Als die bestaan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
SLedder schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:10:
Wat vindt je van het audio systeem van de DS4? (Realtek ALC883 volgens mij). Krijg je er een beetje lekker geluid uit, of is een aparte geluidskaart aan te raden?

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

SLedder schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:34:
[...]

Ja, hij bootte ongeveer eens in de 2 uur tot in de BIOS.
De rest van de tijd kwam er niet eens beeld :)
Ik heb wel OCZ PC6400 CL4, maar weet niet of dat verschil maakt.
Misschien dat een eventuele BIOS update dit euvel verhelpt.

Ik zal ASUS zo ff mailen over mijn "probleem". Misschien kan jij dat ook doen? Misschien doen ze er dan iets aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:50

ByteDelight

Retro computing is alive!

Wordt het niet tijd voor een nieuw topic als 'Ervaringen met de Core 2 Duo' ofzo?

En dan niet voor allerlei technische items, maar voor ervaringen, 'het gevoel' en benchmarks.

My 2 cents...

Ben

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:58:
[...]
d:)b

Vol verwachting klopt mijn hart :P
Je kan zeker nergens een PCI-e X850 op de kop tikken? O-) (Als die bestaan :P )
Ik heb een x850 pro, dus bestaat wel :P

Ik heb gisteren trouwens mijn E6600 binnen gehad en mijn Zalman 9500AT
Vandaag verwacht ik mijn P5W DH Deluxe en 2GB OCZ 6400-geheugen

Ben benieuwd waar ik allemaal tegenaan ga lopen :)

Trouwens aangezien het de eerste keer is dat ik meer aan een systeem moet doen dan in elkaar hangen, BIOS flashen enzo, dat kan allemaal nog zonder HD? Ik heb namelijk 2x 320GB harddisk in mijn nieuwe systeem zitten.. maar de schijf in mijn huidige systeem wilde ik voor mijn OS gaan gebruiken, en ik heb ook nog niet al mijn SATA kabels binnen :9 Dus in hoeverre kan ik klooien zonder overige hardware?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 178870 op 08-08-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bverstee schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:21:
Wordt het niet tijd voor een nieuw topic als 'Ervaringen met de Core 2 Duo' ofzo?

En dan niet voor allerlei technische items, maar voor ervaringen, 'het gevoel' en benchmarks.

My 2 cents...

Ben
Voor de Core 2 Duo (en ander Intel-prut) kan je bij dit topic terecht:
[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

^ dat gaat specifiek over de processor. Ervaringen met het gehele systeem, zoals grafische performance, hd-benchmarks met diverse (RAID) setups en reken-intensieve en memory benchmarks zijn hier dan toch beter op hun plaats.

Je kunt er een specifiek topic voor aanmaken, maar iedereen heeft een andere setup dus de resultaten zullen vast heel afwijkend zijn. Tjah .. dunno :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik overweeg toch een Deluxe, hoewel het me dan eigenlijk alleen om de heatpipe en de extra's gaat. Wlan zal ik er niet van gebruiken ben ik bang.

Ik vraag me nog steeds af of ik 533 geheugen zal bestellen of 667. In zoverre omdat 3Ghz met een goede luchtkoeler haalbaar is, maar verder met redelijke stabiliteit ook nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Azqi schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:54:
[...]

Nog een tip: Geil DDR2-800 in de aanbieding bij Alternate.de 2GB voor 188 euro.
http://www.alternate.de/h...Details.html?artno=IBIE8P
Ja das mooi, bij alternate.nl is bijna al het DDR2 800 mhz geheugen niet op voorraad. Daarom wacht ik nu nog op me mobo, mem, gpu en cpucooler |:( Ik heb trouwens gekozen voor OCZ2P8001GK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ziet er naar uit dat Intel de support voor 1Gb en hoger DDR2-800 geheugenmodules laat vallen in de nieuwe revisie van de Broadwater (965) chips. Voornamelijk door stabiliteitsproblemen.

bron (Dailytech)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 08-08-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
This limits the maximum system memory for DDR2-800 equipped systems to 4GB.

Users seeking over 4GB of system memory or compatibility with 2GB DDR2 modules will have to stick with slower DDR2 533 and 667 MHz modules.
tot 4 GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dan kan je alsnog 4GB geheugen kwijt in je PC, lijkt me voorlopig toch wel voldoende als je bedenkt dat de meeste PC's nog steeds met 512MB geleverd worden, en dat er nu pas overgeschakeld wordt naar 1GB door de meeste shops.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb mijn hardware binnen [DS4, OCZ PC5400 ram, E6600 etc] maar hij weigert tot nu toe te booten :(
Dit geheugen is itt het PC6400 ram 'maar' 1.9V ipv 2.1V dus ik had verwacht dat ik iig wel in de bios kon komen, maar hij blijft hangen voor de bios.
Powerup > alles gaat draaien [behalve cpu-fan] > cpu gaat ook draaien > powerdown. na 3 sec gaat ie automatisch weer aan en herhaalt dit zich :(
Ik ga de oplossing uit het andere topic proberen [een tijd de PC zonder stroom en dan snel naar de bios als ie dan wel boot] maar ben bang dat het niet heel veel gaat helpen, angezien de 1e boot de onderdelen ook geen stroom hadden en hij het toen ook niet deed :/

Ik heb overigens dit geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door StarLite op 08-08-2006 12:53 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AtleX schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:45:
Dan kan je alsnog 4GB geheugen kwijt in je PC, lijkt me voorlopig toch wel voldoende als je bedenkt dat de meeste PC's nog steeds met 512MB geleverd worden, en dat er nu pas overgeschakeld wordt naar 1GB door de meeste shops.
Juist, dat kan. Maar dan niet met PC6400 geheugen. Er staat nl. "All Broadwater family chipsets including G965, P965, Q965 and Q963 will no longer support 1Gbit DDR2-800 DIMMs."
Beetje vreemd verhaal met dat 4 Gb geheugenplafond met PC6400 geheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 08-08-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ASRock 775Dual-VSTA: Does DDR2 matter?
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97329

Is er al info over de combinatie van P965 moederborden met PQI turbo geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:50

ByteDelight

Retro computing is alive!

ing._Buttje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:07:
^ dat gaat specifiek over de processor. Ervaringen met het gehele systeem, zoals grafische performance, hd-benchmarks met diverse (RAID) setups en reken-intensieve en memory benchmarks zijn hier dan toch beter op hun plaats.

Je kunt er een specifiek topic voor aanmaken, maar iedereen heeft een andere setup dus de resultaten zullen vast heel afwijkend zijn. Tjah .. dunno :?
'(Ervaringen met) Core 2 Setups' dan?
Volgens mij wil men (en ik) ervaringen met gehele systemen horen... toch?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Interessante review, al is het OC'ing gedeelte buiten beschouwing gelaten.

Anders zou DDR2 idd zonde van de investering zijn. Overigens zie je in sommige benchmarks ook weer dat sneller geheugen niet altijd betere resultaten geeft DDR2-533 > DDR-2667

En er zit nog een special aan te komen met verschil tussen AGP-PCI ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119327

YAY

Heb vandaag mijn P5WDHdeluxe binnen gehad.
Zit een 0701 bios op!
Morgen krijg ik mijn 6600 en de rest binnen
Ik heb Kingston geheugen besteld dat op 1.8 volt loopt...
(Kingston 1gb Pc2-5300 667mhz Ddr2 Non-ecc Cl5 Dimm (kit Of 2x512mb))

Dus.. alles zou goed moeten gaan!

Hopenlijk van het weekend een review bouwen!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 119327 op 08-08-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78303

It's all so funny, I got my OCZ memory and the 6600, but still wait for my P5WDH.... Looks like most of us had to buy bits and pieces from different shops.

I hope the P5W will come soon, it showed green at 4Launch on friday when I ordered it. I hoped it would be shipped the same day. Then yesterday I checked online and it was out of stock but mine was not shipped !!!

I called and a gentleman (very nice) said that it was a mistake and they had received less P5W from their supplier than planned :(

I would have placed an order somewhere else if I would have know that. Anyhow, he said he would receive the next batch this wednesday. (so, ship the same day or ship thursday?)

Digitalfrog
Anoniem: 119327 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:30:
YAY

Heb vandaag mijn P5WDHdeluxe binnen gehad.
Zit een 0701 bios op!
Morgen krijg ik mijn 6600 en de rest binnen
Ik heb Kingston geheugen besteld dat op 1.8 volt loopt...

Dus.. alles zou goed moeten gaan!

Hopenlijk van het weekend een review bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

StarLite schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:50:
Ik heb mijn hardware binnen [DS4, OCZ PC5400 ram, E6600 etc] maar hij weigert tot nu toe te booten :(
Dit geheugen is itt het PC6400 ram 'maar' 1.9V ipv 2.1V dus ik had verwacht dat ik iig wel in de bios kon komen, maar hij blijft hangen voor de bios.
Powerup > alles gaat draaien [behalve cpu-fan] > cpu gaat ook draaien > powerdown. na 3 sec gaat ie automatisch weer aan en herhaalt dit zich :(
Ik ga de oplossing uit het andere topic proberen [een tijd de PC zonder stroom en dan snel naar de bios als ie dan wel boot] maar ben bang dat het niet heel veel gaat helpen, angezien de 1e boot de onderdelen ook geen stroom hadden en hij het toen ook niet deed :/

Ja dat is echt irritant, nu kun je dus gaan zoeken of iemand zijn ddr2 1.8 V mem aan je wil lenen. Sledder had hier ook al problemen mee, ik zou hem PM'en als ik jou was ;) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
StarLite schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:50:

Spanningsbereik van deze reepjes ligt tussen 1.9V en 2.2V, die DS4 levert standaard 1.8V, ik denk dat dit idd het grote probleem is. Maar ik snap niet waarom anderen met hetzelfde mobo wel ff snel in de bios konden komen maar dat het bij jou niet lukt. Jij zou dit trukje met die DS4 ook moeten kunnen uithalen. Vreemd. Kun je aan een ddr2 reepje komen van 1.8V? Dat zou nog wel het makkelijkst zijn.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*knip*