Toon posts:

[Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel IV

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.334 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er trouwens nog wat met zo'n moederbord meegeleverd aan kabels ofzo? Anders moet ik zo ff shoppen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de specspage en/of de handleiding van het moederbord en neem deze door. Daarin staat normaliter wat allemaal meegeleverd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Jaaa! Nieuwe Intel Core 2 Duo borden op komst:
Gigabyte P5W DH Deluxe
Gigabyte P5B Deluxe
Gigabyte ...

<+:)

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wat vraagjes over de ASUS p5w dh deluxe:
hoe is het geluid? Heeft ie dezelfde chip als de p5b deluxe of beter? (heb gehoord dat dat goed was)
Wat kun je met dolby master studio?
Weet iemand het verschil tussen SLI met 2 maal PCIe x8 en 2 maal PCIe x16 en daar bedoel ik dan het verschil in performance mee?
(want dat wil ik eventueel gaan draaien na een upgrade volgend jaar)
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant.
Al vind ik het wel jammer dat het maar 2 DDR en 2 DDR2 sloten zijn.
(En ik nu 4x256Mb in mijn computer heb :( )

Maar het is dus nagenoeg verwaarloosbaar om DDR2 te kopen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:57:
Check de specspage en/of de handleiding van het moederbord en neem deze door. Daarin staat normaliter wat allemaal meegeleverd wordt :)
Ik wist dat ik het ergens eerder had gezien maar kon het niet meer vinden :o Totaal over de specs knop heen gelezen :+ Thanks in ieder geval, ik hoef dus niet te shoppen zien ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Eeuh vraagje tussendoor, wordt de topicstart nog ge-update? :?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickySantoro schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:11:
Eeuh vraagje tussendoor, wordt de topicstart nog ge-update? :?
wat moet erin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Illidan schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:52:
[...]

Spanningsbereik van deze reepjes ligt tussen 1.9V en 2.2V, die DS4 levert standaard 1.8V, ik denk dat dit idd het grote probleem is. Maar ik snap niet waarom anderen met hetzelfde mobo wel ff snel in de bios konden komen maar dat het bij jou niet lukt. Jij zou dit trukje met die DS4 ook moeten kunnen uithalen. Vreemd. Kun je aan een ddr2 reepje komen van 1.8V? Dat zou nog wel het makkelijkst zijn.
Ik denk dat ik zo even langs de lokale NoRRoD rij om het allergoedkoopste DDR2 te halen, jammer dat ze geen 256MB modules op voorraad hebben, zo kost het me toch weer €45 om alles aan de praat te krijgen :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Offtopic.

[ Voor 94% gewijzigd door BalusC op 08-08-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

bverstee schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:21:
Wordt het niet tijd voor een nieuw topic als 'Ervaringen met de Core 2 Duo' ofzo?
En dan niet voor allerlei technische items, maar voor ervaringen, 'het gevoel' en benchmarks.
My 2 cents...
Ben
Ik denk dat er beter wat aparte topics per moederbord (of tenminste per chipset) komen. Je zal zien dat er toch slechts een handjevol moederborden echt populair zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:41:
[...]

Ik denk dat er beter wat aparte topics per moederbord (of per chipset) komen. Je gaat zien dat er toch slechts een handjevol moederborden echt populair gaan zijn.
Dat zie je nu ook al een beetje. Alleen al in dit topic.. Het meeste dat ik voorbij heb zien komen zijn de P5B en de P5W, en af en toe een MSI of Intel mobo.. Dus denk inderdaad dat dat meer voor de hand liggend is. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb net even bij de norrod voor €15 een reepje no-name 256MB DDR2 gehaald en voilá, direct een bootscherm :D
Eerst maar eens 1,9V proberen. Ik denk niet dat €15 tonkywonky geheugen 2,1V leuk gaat vinden :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:14:
Ik heb net even bij de norrod voor €15 een reepje no-name 256MB DDR2 gehaald en voilá, direct een bootscherm :D
Eerst maar eens 1,9V proberen. Ik denk niet dat €15 tonkywonky geheugen 2,1V leuk gaat vinden :P
Tonkywonky :D Is dat een echt merk? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:15:
[...]
Tonkywonky :D Is dat een echt merk? :9
Hehe lol nee, dat zeg ik altijd tegen merkloze merken :P
ook op 1.95V doet mijn OCZ mem nog niks :(
Ik ga zo eerst maar eens de BIOS flashen naar de nieuwste versie denk ik, aangezien ik ook geen timings of whatever aan kan passen...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:24:
[...]

Ik ga zo eerst maar eens de BIOS flashen naar de nieuwste versie denk ik, aangezien ik ook geen timings of whatever aan kan passen...
Bij Gigabyte zitten die functies onder CTRL+F1 in de bios (dacht ik). Dat is een beetje verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 17:39

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Tonkywonky .. my god, hoe verzin je het ?! :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:24:
[...]

Welk mobo heb je? ik heb namelijk een P5W besteld met OCZ geheugen welke ook 1,9 gebruikt geloof ik.. en ik heb geen spare reepje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
misschien een stomme vraag maar met alles wat ik tot nu heb gelezen over problemen etc ook in andere topics en sites heb ik maar een klein lijstje gemaakt waar je allemaal op moet letten bij het aanschaffen van je onderdelen voor je nieuwe C2D :)

dus wat belangrijk is bij het aanschaffen wat een mobo
  1. Mobo » BIOS minimaal » 0701
  2. Geheugen » Let op de voltage van je geheugen niet de max van je mobo overschrijd!!
  3. ....
Dit was het even waar ik zo snel even op kon komen.
Tis mss weinig maar zeker niet geheel onbelangrijk aangezien er al talloze problemen omtrend deze punten gepost zijn.
als er mensen zijn met nog meer punten voel je vrij om het lijstje uit te breiden ^^

misschien ook handig om te weten waar je dan die voltage kan aflezen want op alternate en andere sites kan ik dit niet terughalen...?

Favoriete mobos (die ik veel voorbij heb zien komen):
Asus P5W DH Deluxe
GigaByte 965P-DS4

[ Voor 14% gewijzigd door Tijgertje84 op 08-08-2006 16:02 ]

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik geef het op denk ik.
1.8V, 1.9V, 2.0V, 2.1V : niks
Memory timings handmatig invoeren [4-4-4-12]: niks
Memory forcen op 2.5X [667]: niks
Memory forcen op 2.0x [533]: niks

Met die 256 tonkywonky boot ie altijd [zelfs op 2.1V :D ], maar mijn OCZ mem doet 0.0, niks, nada, noppes.
*zucht* tijd om mijn geheugen RMA te doen en merkloos spul te kopen denk ik :(

[ Voor 11% gewijzigd door StarLite op 08-08-2006 16:09 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Laatst online: 08:38
Nou zoals ik 't hier steeds lees hoef ik dus geen OCZ geheugen te kopen. Omdat dat niet echt super werkt met de mobo's. Maybe wel na een bios update of dergelijke, maar nu nog niet. Dan koop ik wel iets duurder geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik vind de temps op mijn P5B toch wel raar, met een zalman 7000CU zit ik idle meestal op 45 graden met de conroe op 3GHz. Full load haal ik ongeveer de 60, het blijft raar, want de cooler wordt absoluut niet heet en blijft echt lauw. Hetzelfde geldt voor de orginele cooler (alleen moet die wat meer rpm maken).

Ik weet niet precies hoe het qua temp sensor zit, maar zal het niet gewoon zo zijn dat deze wat aan de hoge kant is? Voor zover ik weet is die Conroe 65 watt, das nou niet echt bizar veel, zelfs op 3GHz kom ik niet uit op een hoog wattage. Wat is overiegsn de officiele maximale/geadvideerde max temp en de terug klok temp van de Core 2 Duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:01:
Ik geef het op denk ik.
1.8V, 1.9V, 2.0V, 2.1V : niks
Memory timings handmatig invoeren [4-4-4-12]: niks
Memory forcen op 2.5X [667]: niks
Memory forcen op 2.0x [533]: niks

Met die 256 tonkywonky boot ie altijd [zelfs op 2.1V :D ], maar mijn OCZ mem doet 0.0, niks, nada, noppes.
*zucht* tijd om mijn geheugen RMA te doen en merkloos spul te kopen denk ik :(
Kijk eens op de support forums van OCZ zelf. Er gaat voor de DS3 een post rond met de F4 bios waarmee het probleem opgelost is. Misschien geldt hetzelfde voor de DS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de P5W DH + E6600 te gaan halen, maar ik zit nog te twijfelen tussen videokaarten...

Ik wil eigenlijk de 7600GT kaart halen (toekomst upgrade DirectX 10) , maar ik heb zelf zo het idee dat het verstandiger is om een ATI kaart te halen, omdat de P5W DH crossfire support heeft...

Heeft het echt groot verschil? of maakt het niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Laatst online: 04-06 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:49:
Ik ben van plan om de P5W DH + E6600 te gaan halen, maar ik zit nog te twijfelen tussen videokaarten...

Ik wil eigenlijk de 7600GT kaart halen (toekomst upgrade DirectX 10) , maar ik heb zelf zo het idee dat het verstandiger is om een ATI kaart te halen, omdat de P5W DH crossfire support heeft...

Heeft het echt groot verschil? of maakt het niet zoveel uit?
ik zit met hetzelfde probleem
aangezien dit ook over mobos gaat zal ik mijn vraag ook maar hier stellen.
de ene kaart heeft sli- en de andere een crossfire support.
houd dit in dat de borden waarbij crossfire support gemaakt zijn voor ati en dus geen support geven voor sli (en andersom)???

want in dat geval, want ik ga ook voor de P5W DH (crossfire support) + waarschijnlijk E6400 + ati kaart (toekomstgericht voor crossfire), is het dus slim om een mobo te kiezen met de sli- of crossfire support van de merk videokaart die jij hebt of gaat kopen.

dit lijkt me ook geen overstandige hint bij het kiezen van een mobo als dit zo het geval is..

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:21:
[...]
Kijk eens op de support forums van OCZ zelf. Er gaat voor de DS3 een post rond met de F4 bios waarmee het probleem opgelost is. Misschien geldt hetzelfde voor de DS4.
Ook met de F3B bios doet het geheugen niks :/

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Tijgertje84 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:55:
[...]

ik zit met hetzelfde probleem
aangezien dit ook over mobos gaat zal ik mijn vraag ook maar hier stellen.
de ene kaart heeft sli- en de andere een crossfire support.
houd dit in dat de borden waarbij crossfire support gemaakt zijn voor ati en dus geen support geven voor sli (en andersom)???

want in dat geval, want ik ga ook voor de P5W DH (crossfire support) + waarschijnlijk E6400 + ati kaart (toekomstgericht voor crossfire), is het dus slim om een mobo te kiezen met de sli- of crossfire support van de merk videokaart die jij hebt of gaat kopen.

dit lijkt me ook geen overstandige hint bij het kiezen van een mobo als dit zo het geval is..
Dit is al meerdere malen gezegd in dit topic.
De P5W DH zal op termijn ook SLI kunnen draaien, dit gaat nu al met gehackte drivers maar nvidia zal officiele drivers uitbrengen.
dus met de P5W DH kun je crossfire en later SLI draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Volgens mij kan iedereen OCZ + Core 2 Duo wel vergeten, het is overal problemen met dat geheugen, ik zou zeggen: pak wat geheugen van de QVL van je moederbord, kost misschien iets meer, maar dan weet je zeker dat het werkt!

Wat ben ik blij met mn simpele TwinMos reepjes :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Toolskyn op 08-08-2006 17:14 ]

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Toolskyn schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:13:
Volgens mij kan iedereen OCZ + Core 2 Duo wel vergeten, het is overal problemen met dat geheugen, ik zou zeggen: pak wat geheugen van de QVL van je moederbord, kost misschien iets meer, maar dan weet je zeker dat het werkt!

OCZ met een 975 chipset heb ik nog geen problemen mee gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul_ schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:21:
[...]

OCZ met een 975 chipset heb ik nog geen problemen mee gezien...
denk dat je ook eerder de combinatie chipset + geheugen de shuld moet geven en niet de proc + chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

StarLite schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:58:
[...]

Ook met de F3B bios doet het geheugen niks :/
Hij zei dan ook dat je de F4 bios moest hebben? Is die er niet voor de DS4?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:21:
[...]

[ Voor 41% gewijzigd door Azqi op 08-08-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Azqi schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:28:
[...]
Hij zei dan ook dat je de F4 bios moest hebben? Is die er niet voor de DS4?
[...]
Nope, alleen voor de DS3 afaik.

Het vreemde is, dat het meeste OCZ geheugen het wel doet op het moment dat het mem voltage op 2.1V staat, maar dat heeft bij mij geen enkele zin :(

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08

weet jij toevallig waar ik de QVL lijst van de p5b deluxe kan vinden?
zie hem zo niet op de site staan van asus.
staat wel een logotje dat het compatible is met kingston pc8500 modules, blijbaar is er goed naar kingston support gekeken maar;
als ik kijk naar de prijs van pc6400 cl5 van kingston 240 euro en opereert @ 2.0volt, dan moet corsair pc6400 cl5 van 200 euro die @1.9volt werkt toch helemaal willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Voltage is niet altijd het probleem [meestal wel trouwens], soms ligt het gewoon aan timings of andere dingen..

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:27:
[...]

denk dat je ook eerder de combinatie chipset + geheugen de shuld moet geven en niet de proc + chipset
maar bijna alle 965 chipset moederborden die worden verkocht zijn van gigabyte. Ik denk eerder dat het probleem ligt bij gigabyte (hun bios) zelf en niet zozeer bij de chipset.

ik denk dat je beter eerst kijkt op http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=59 naar andere mensen met de setup die je wil en of die problemen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Soul_ op 08-08-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

duncanvdlinden schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:35:
[...]
...dan moet corsair pc6400 cl5 van 200 euro die @1.9volt werkt toch helemaal willen?
Corsair memory guide - Motherboard - Asus - P5B Deluxe - Go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom past mijn I/O paneel zo klote op het mobo? Die pinnetjes meoten toch niet naar binnn gebogen te worden? nu drukken die pinnetjes de I/O poorten van zich af.. en ja het is de eerste keer dat ik een systeem van top tot teen bouw.. Heb eerder pc's geknutseld op mijn werk maar dat was meer van kapotte systemen hele maken dus alles paste al mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:49:
waarom past mijn I/O paneel zo klote op het mobo? Die pinnetjes meoten toch niet naar binnn gebogen te worden? nu drukken die pinnetjes de I/O poorten van zich af.. en ja het is de eerste keer dat ik een systeem van top tot teen bouw.. Heb eerder pc's geknutseld op mijn werk maar dat was meer van kapotte systemen hele maken dus alles paste al mooi..
Waarom het zo 'klote' past is waarschijnlijk omdat je het niet rustig bekijkt. Ten eerste klik je het I/O panel in je kast, vervolgens leg je je mobo er voorzichtig in en schuif je je aansluiting in het panel. Als het dan niet perfect past moet je het gewoon wat aanduwen en de schroefjes erin schroeven.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goesiman schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:03:
[...]

Waarom het zo 'klote' past is waarschijnlijk omdat je het niet rustig bekijkt. Ten eerste klik je het I/O panel in je kast, vervolgens leg je je mobo er voorzichtig in en schuif je je aansluiting in het panel. Als het dan niet perfect past moet je het gewoon wat aanduwen en de schroefjes erin schroeven.
Dat is het geval bij mij en zo heb ik het ook gedaan.. maar het leek mij niet mooi aan te sluiten..
Heb wel de tijd genomen.. vind het zonde om dure dingen kapot te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:30

Format-C

Tracing Rays

Volgens mij kan iedereen OCZ + Core 2 Duo wel vergeten
Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/166/connie3ghzup8.th.jpg

Gisteren ook nog 4 uur memtest86 gedraaid zonder errors. :)

Echter had ik wel wat problemen in het begin:

P5B Deluxe-Wifi boot niet met OCZ PC6400

Ik hou het wel iig. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 08-08-2006 18:12 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 20:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:08:
[...]

Dat is het geval bij mij en zo heb ik het ook gedaan.. maar het leek mij niet mooi aan te sluiten..
Heb wel de tijd genomen.. vind het zonde om dure dingen kapot te maken :)
Die platte pinnetje aan het panel die jij bedoelt zijn om voor aarde-aansluiting met de kast te zorgen.
Die horen dus op de bovenkant van zo'n connector te duwen en de connectoren horen die niet naar buiten te duwen. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:12:
[...]

Die platte pinnetje aan het panel die jij bedoelt zijn om voor aarde-aansluiting met de kast te zorgen.
Die horen dus op de bovenkant van zo'n connector te duwen en de connectoren horen die niet naar buiten te duwen. :P
Jij hebt het denk ik in het geval van de P5W over die 2 klemmetjes boven de ethernet aansluitingen.. zaover was ik ook nog :)
Ik vond het er alleen niet profi uitzien als die pinnetjes zich va het mobo afdrukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 04-10 17:39

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RappieRappie schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:11:
[...]

[afbeelding]

wOEi .. E6600 .. time to beat dus!! :Y)

edit: huidige P4 @2600MHz doet er 1.00.725 over :/

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-08-2006 18:32 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

ing._Buttje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:32:
[...]

wOEi .. E6600 .. time to beat dus!! :Y)

/
/offtopic/

Dit resultaat stelt nog niet zoveel voor hoor. Maar snel is ie zeker. d:)b

/ontopic/

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05 08:18
Heeft iemand ervaring met de Intel DP965LT in combinatie met DDR2 PC6400 geheugen?

EDIT:
Volgens mij is het zo dat er (nog) geen goede moederborden zijn (P965 chipset) die 100% overweg kunnen met Conroe en DDR2 PC6400. Ik hoor overal verhalen dat het geheugen te weinig stroom krijgt en je pc niet wil booten. Zijn er moederborden waarvan vast staat dat ze voldoende (2.1 volt) spanning kunnen leveren aan DDR2 PC6400?

Het bovenstaande concludeer ik uit verscheidene topics op GoT! Ik kan het mishebben en ligt het probleem niet bij de moederborden, maar ergens anders.

Nog iets, stel dat er te weinig voltage wordt geleverd (1.8 V ipv 2.1), kan dit opgelost worden met een BIOS update, of is dit alleen hardwarematig te veranderen (een nieuw mobo aanschaffen dus).

Sorry als ik hier offtopic ga, maar volgens mij heeft sowieso 50% van de mensen die een C2D en DDR2 6400 hebben, dit probleem...

[ Voor 73% gewijzigd door Me_Again op 08-08-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

RappieRappie schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:36:
Dit resultaat stelt nog niet zoveel voor hoor. Maar snel is ie zeker. d:)b
RappieRappie, doe je naam eer aan, omhoog met die FSB!
Ik ben benieuwd hoe Stepping 6/B2 conroe's overclocken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Meeste mobo`s zijn al uit en hebben een prijs, is wel handig als dat er staat. ;)
En het fixen van de plaatjes bij de mobo`s

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden: Hexus heeft de Nvidia 590 chipset Intel Edition onder handen genomen:

link

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Laatst online: 08:38
Me_Again schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:43:
Heeft iemand ervaring met de Intel DP965LT in combinatie met DDR2 PC6400 geheugen?

EDIT:
Volgens mij is het zo dat er (nog) geen goede moederborden zijn (P965 chipset) die 100% overweg kunnen met Conroe en DDR2 PC6400. Ik hoor overal verhalen dat het geheugen te weinig stroom krijgt en je pc niet wil booten. Zijn er moederborden waarvan vast staat dat ze voldoende (2.1 volt) spanning kunnen leveren aan DDR2 PC6400?

Het bovenstaande concludeer ik uit verscheidene topics op GoT! Ik kan het mishebben en ligt het probleem niet bij de moederborden, maar ergens anders.

Nog iets, stel dat er te weinig voltage wordt geleverd (1.8 V ipv 2.1), kan dit opgelost worden met een BIOS update, of is dit alleen hardwarematig te veranderen (een nieuw mobo aanschaffen dus).

Sorry als ik hier offtopic ga, maar volgens mij heeft sowieso 50% van de mensen die een C2D en DDR2 6400 hebben, dit probleem...
Als je al wat meer had gelezen dan was je er wel achtergekomen dat je in de bios de voltages kunt verhogen of verlagen bij de meeste mobo's. Waardoor (in de meeste gevallen) alles gewoon naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een thermaltake armor behuizing met een firewire en usb aansluiting aan de bovenkant.. De aansluitingen wijken af van voorbeeld en origineel, hoe kan ik er achter komen hoe ik het goedaansluit.. Als ik het verkeerd aansluit, gaat de hele meuk dan kapot of zal het gewoon niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Quadesh schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:16:
[...]Als je al wat meer had gelezen dan was je er wel achtergekomen dat je in de bios de voltages kunt verhogen of verlagen bij de meeste mobo's. Waardoor (in de meeste gevallen) alles gewoon naar behoren werkt.
Dat leek mij ook een logische oplossing, maar ik las ook dat veel mensen niet eens in hun bios konden komen of dat ze geen hoger voltage konden instellen, vandaar dat ik vroeg of er mobo's zijn waarvan men zeker weet dat je DDR2 voltage op 2.1 kunt zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:59:
ik heb wat vraagjes over de ASUS p5w dh deluxe:
hoe is het geluid? Heeft ie dezelfde chip als de p5b deluxe of beter? (heb gehoord dat dat goed was)
Weet iemand het verschil tussen SLI met 2 maal PCIe x8 en 2 maal PCIe x16 en daar bedoel ik dan het verschil in performance mee?
(want dat wil ik eventueel gaan draaien na een upgrade volgend jaar)
bvd
kan iemand mij helpen?

heeft iemand uberhaubt dit mobo in bezit...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 13:49
Claude schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:10:
Voor de geïnteresseerden: Hexus heeft de Nvidia 590 chipset Intel Edition onder handen genomen:

link
smullen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Claude schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:10:

link
wel jammer dat ze niet echt getest hebben wat wij willen...
OVERKLOKKUH!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
[...]

[afbeelding]

Ik zit op 13.329 seconde

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl0cKeR
  • Laatst online: 03-10 11:06

Bl0cKeR

titel

Nou, mijn setup eigenlijk zonder problemen in gebruik genomen. Alleen de chipset wordt wel erg warm. 45 graden idle en 60+ stressed is niet grappig, zonder overclocken nog.

ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/blocker/hardware.jpg

Morgen komt m'n Asus X1900XT, ik hoop dat de chipset dan wat minder warm wordt dan met m''n huidige videokaarten. Deze zijn passief gekoeld, na een beetje gamen kun je je vingers brandmerken op de heatsinks >:)

@DesperategameR: Het is of 1x PCI-express x16 of 2x PCI-express x8. Voor wat betreft het geluid, hier kan ik je niet mee helpen. On-board geluid direct uitgezet ivm X-FI.

sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
[...][afbeelding]

Als ik het dus goed begrijp heb je met behulp van ander geheugen je voltage op 2.05 gezet en de bios geupdate (en van OCZ = 2.1V naar Corsair = 1.9V overgestapt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
redeamed schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:02:
Nou, mijn setup eigenlijk zonder problemen in gebruik genomen. Alleen de chipset wordt wel erg warm. 45 graden idle en 60+ stressed is niet grappig, zonder overclocken nog.

ingebouwd:
[afbeelding]

Morgen komt m'n Asus X1900XT, ik hoop dat de chipset dan wat minder warm wordt dan met m''n huidige videokaarten. Deze zijn passief gekoeld, na een beetje gamen kun je je vingers brandmerken op de heatsinks >:)

@DesperategameR: Het is of 1x PCI-express x16 of 2x PCI-express x8. Voor wat betreft het geluid, hier kan ik je niet mee helpen. On-board geluid direct uitgezet ivm X-FI.
Waarom bestel je nou een X1900XT met DX10 die er aan zit te komen ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb NOG een boxed cooler. Morgen zal ik kijken of het sneller kan. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl0cKeR

Bl0cKeR

titel

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:04:
[...]

Zie mijn sig, was het ook eerst niet van plan. Maar door de enorme afgegeven warmte van die 2 x1600xt's warmt mijn chipset ook mee op. Dus vervangen en hopen dat dit een beetje scheelt, daarnaast morgen alle standaard asus heatpipes en sinks van verse koelpasta voorzien en dan zal het vast een stuk beter gaan.

Tevens kan ik nu leuk aan een x1900xt komen, als dx10 uit is en er een leuke ATIMD opvolger voor is verkoop ik deze wel weer.

sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DesperategameR: Het is of 1x PCI-express x16 of 2x PCI-express x8..
dat bedoelde ik niet ik bedoelde het verschil in SLI performance met 2 kaarten in 2 PCIe x16 sloten en 2 kaarten in 2 PCIe x8 sloten.(want die nieuwe 590 sli chips hebben dat eerste)
aangezien ik niet uitsluit volgend jaar up te graden, en ik geïnteresseerd ben in de p5w dh deluxe (die binnenkort SLI drivers zal ontvangen), wil ik dit graag weten :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTec
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 14:43
Me_Again schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:03:
[...]
Als ik het dus goed begrijp heb je met behulp van ander geheugen je voltage op 2.05 gezet en de bios geupdate (en van OCZ = 2.1V naar Corsair = 1.9V overgestapt?)
Mijn bestelling is inmiddels onderweg. Het is nu dus Corsair TwinX PC5400 CL4 ipv OZC pc6400 CL4 geworden en dat werkt dus wel (meteen) icm een P5B. Voor mij prima, want overklokken zal ik waarschijnlijk niet echt gaan doen (behalve als mijn bios de mogelijkheid tot automatisch overklokken bied of als ik me er een keer écht in verdiep). Ik wil het echter ook niet helemaal uitsluiten en het verschil in prijs was nou ook weer niet zo groot (scheelde een paar tientjes) t.o.v. snel PC4200 geheugen...dus vandaar toch sneller geheugen gekozen 'met het oog op de toekomst'...

In elk geval komt dus morgen of donderdag mijn bestelling binnen: een Antec P180b, Asus p5b, E6600, x1900xt, Corsair 2x1GB pc5400, X-Fi Xtreme Music, Coolermaster aluminium keyboard en Logitech G5 binnen. Ik kan niet wachten!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:04:
[...]

Ik heb ook nog een X1900XT gekocht niet zo lang geleden. Als je nu wilt gamen moet je toch een beetje een snelle kaart hebben. Tegen de tijd dat DX10 er is zijn we weer een paar maanden verder. Ook verwacht ik dat de eerste DX10 kaarten erg duur zullen zijn. De eerste DX9 kaarten waren ook nog eens nogal sloom in DX9. Ik wacht wel op de 2e generatie DX10 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ingebouwd:
[afbeelding]

Kerel, waar laat jij al die snoeren zo mooi joh? mijn hele kast zit vol met snoeren :+ Enne ben ik de enige die zijn 24-pins aansluiting niet goed in de voeding krijgt?
ik krijg hem er maar voor 3-kwart in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redeamed, hoe warm wordt jouw processor met die koeler? Is het niet de Zalman CNPS 9500AT? Ik ben namelijk wel op zoek naar een goede koeler, maar ben tot nu toe nog niet erg ver gekomen met een beslissing. :'( Past hij er btw ook goed op ivm de heatsinks om de CPU heen?

Overigens zal ik zo te zien ook wel een betere northbridge koeler moeten kopen voor die chipset, gezien ik ook wel hoog wil gaan overklokken... Misschien toch maar de FSB tot 300~350, en later, met waterkoeling, naar 400 MHz... Maargoed, dat is 'n ander verhaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
jaja morgen ben ik ook aan de beurt, mijn conroe E6600 ligt hier al naast me met 2 GB 6400 geheugen.. Morgen komt mijn P5W Dh Deluxe binnen en dan eens even kijken of we het allemaal aan de praat krijgen.. Voor de rest Big Typhoon die zal worden gebruikt om te overclocken aangezien die ook de moederbord chips koel houdt ( dacht ik zo)

Eens kijken of ik kan booten met die conroe :P we'll see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Me_Again schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:03:
[...]
Nee.

Ik had eerst mijn mobo en processor. Daarbij heb ik 1 bankje Corasair Valueram gekocht van 512MB. (Om op te kunnen starten omdat mijn OCZ er nog niet was.)

De BIOS update heb ik gedaan nadat ik de PC voor het eerst opstartte, en ik een CPU error kreeg, waarna de PC wel gewoon doorbootte. Ik heb toen een BIOS ROM van BIOS 0502 op een floppy gezet, en toen vanuit de BIOS met ASUS EZ Flash de BIOS geupdate. Weg CPU error. :)

Een paar dagen later kreeg ik mijn OCZ mem binnen. (Gisteren) Dus ik propte het in mijn systeem, waarna de PC niet bootte. Zie DIT topic.

-Ik heb gewoon geboot tot in de BIOS met mijn Corsair 512MB Valueram. Alle settings goedgezet; timings, voltage. Daarna mijn OCZ mem er weer in en toen werkte het. :Y)

En ook memtest86 stabiel en CSS stabiel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl0cKeR

Bl0cKeR

titel

Mijn CPU is 23 graden atm, door EIST loopt hij nu ook maar op 1600MHz. stressed raakt hij net zo'n beetje de 40 graden. Schijnt dat de P5W DH met luchtkoeling en op standaard voltages 400+ fsb kan halen trouwens, dus zo extreem hoeft dat niet te zijn. Zelf heb ik 360 gehaald, toen kreeg ik een BSOD vlak voordat ik m'n bureaublad zou moeten zien. Nog maar eens verder proberen als ik de nieuwe videokaart heb en de koeling aangepast is.
Koeler is idd de Zalman 9500 btw, montage(met plank buiten de kast uiteraard) is een fluitje van een cent en past prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Bl0cKeR op 08-08-2006 20:53 ]

sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
zo zo das best goed nieuws dat je een P965 chipset respectievelijk de Asus p5b aan het werk hebt gekregen met OCZ 6400.. Netjes hoor :9

Ik heb stiekem voor de zekerheid een goedkope pentium 4 (prescot) 775 en 512 ddr 4200 kingston (standaard 1.8 v) op de kop getikt voor de zekerheid.

>:) Als ik het nu niet aan de praat krijg, dan weet ik het ook niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 08-08-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
PilatuS schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:24:
[...]

Ik heb ook nog een X1900XT gekocht niet zo lang geleden. Als je nu wilt gamen moet je toch een beetje een snelle kaart hebben. Tegen de tijd dat DX10 er is zijn we weer een paar maanden verder. Ook verwacht ik dat de eerste DX10 kaarten erg duur zullen zijn. De eerste DX9 kaarten waren ook nog eens nogal sloom in DX9. Ik wacht wel op de 2e generatie DX10 kaarten.
Inderdaad en meer dan helft van games die nu nog in ontwikkeling zijn voor 2007 zijn DX9 en denk dat je meeste DX10 games gewoon nog kan draaien in DX9 (zoals crysis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 12:48
Arsenius schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:53:
zo zo das best goed nieuws dat je een P965 chipset respectievelijk de Asus p5b aan het werk hebt gekregen met OCZ 6400.. Netjes hoor :9

Ik heb stiekem voor de zekerheid een goedkope pentium 4 (prescot) 775 en 512 ddr 4200 kingston (standaard 1.8 v) op de kop getikt voor de zekerheid.

>:) Als ik het nu niet aan de praat krijg, dan weet ik het ook niet meer.
Zijn de problemen emt OCZ 6400 alleen met P965 chipsets? of ook de 975x? Anders heb ik een probleempje :D

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
m00n schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:00:
[...]

Zijn de problemen emt OCZ 6400 alleen met P965 chipsets? of ook de 975x? Anders heb ik een probleempje :D
Niet echt met de 975x, alhoewel ik niet zeker weet of het systeem gaat booten met OCZ 6400 geheugen. Daarom heb ik zelf een standaard ddr2 dimmetje gekocht voor de zekerheid zodat ik iig de bios kan gaan flashen en de voltage goed kan zetten zodat ik de OCZ erin kan rammen.

Nadat je alles geconfigd hebt loopt alles wel relaxt. .. Als *boe*

Ik heb zelf zo een 975x chipset mobo besteld en heb OCZ liggen. Als ik er niet van overtuigd was dan had ik het wel RMA gestuurd ofzo.

Zit wel snor, relax

[ Voor 12% gewijzigd door Arsenius op 08-08-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Yupyup, morgen eindelijk m'n C2D E6600 binnen, dan zullen we eens zien wat deze P5W DH aankan, én wat m'n Crucial Ballistix PC5400 Fatbody chippies aankunnen :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg bij elke boot de melding dat ik een system intrusion heb, ik heb de jumper er gewoon op zitten zoals het in de handleiding staat aangegeven, zijn er nog andere redenen voor zo'n melding?
Ik heb 2 sata schijven op EZ-backup aangesloten voor een RAID-0 en hij geeft een melding dat er geen HD's zijn, dat kan toch niet de reden voor een sys intrusion zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Naja zo te zien ga ik gewoon voor pc6400 cl5 geheugen van cosair,
ik denk dat dat de minste problemen oplevert.
Die zouden het als het goed is direct moeten doen, alleen de voltage dan met 0.1volt opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redeamed schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:51:
Mijn CPU is 23 graden atm, door EIST loopt hij nu ook maar op 1600MHz. stressed raakt hij net zo'n beetje de 40 graden. Schijnt dat de P5W DH met luchtkoeling en op standaard voltages 400+ fsb kan halen trouwens, dus zo extreem hoeft dat niet te zijn. Zelf heb ik 360 gehaald, toen kreeg ik een BSOD vlak voordat ik m'n bureaublad zou moeten zien. Nog maar eens verder proberen als ik de nieuwe videokaart heb en de koeling aangepast is.
Koeler is idd de Zalman 9500 btw, montage(met plank buiten de kast uiteraard) is een fluitje van een cent en past prima.
Is die stressed 40 graden overgeklokt, of gewoon zo hup uit de box? Want als 't zo uit de box komt, zal 't volgens mij wel 'n stuk warmer worden met een hogere FSB. Hmmm, nog even rondkijken, opzich is die Zalman een goed alternatief voor die stock koeler.

Thanks though. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog wat vraagjes over de ASUS p5w dh deluxe:

hoe vinden de mensen het onboard geluid?
ik wil dit mobo in een thermaltake kandalf gaan neerplanten en daar zitten standaard 4 casefans in.
nou is mijn vraag heb je hier nou een fancontroller voor nodig of word dit nou door het moederbord geregeld? en vreten die fancontrollers veel stroom?
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:44:

ik wil dit mobo in een thermaltake kandalf gaan neerplanten en daar zitten standaard 4 casefans in.
nou is mijn vraag heb je hier nou een fancontroller voor nodig of word dit nou door het moederbord geregeld? en vreten die fancontrollers veel stroom?
bvd
Als er nog mensen zijn die op mij reageren kan ik laten weten hoe ik de P5W vind, maarnu schiet ik niet zo op want ik kan mijn probleem niet vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:10:
ik krijg bij elke boot de melding dat ik een system intrusion heb, ik heb de jumper er gewoon op zitten zoals het in de handleiding staat aangegeven, zijn er nog andere redenen voor zo'n melding?
Ik heb 2 sata schijven op EZ-backup aangesloten voor een RAID-0 en hij geeft een melding dat er geen HD's zijn, dat kan toch niet de reden voor een sys intrusion zijn?
Dat is de chassis intrusion functie... deze kan je uitschakelen in de bios als het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:49:
[...]

Dat is de chassis intrusion functie... deze kan je uitschakelen in de bios als het goed.
Ik kom niet eens in de BIOS omdat die melding mijn boot afkapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:44:

bvd
Ik vind het onboard geluid heerlijk. Nu worden al mijn speakers gebruikt zowel de 4 normale als de center en de sub. Ik kan per box instellen hoe hard ik die wil hebben wat beter surround geluid geeft.

Je kan de casefans gewoon aansluiten op je voeding of een paar op het moederbord, er zitten geen 4 aansluitingen op het moederbord dus ze kunnen er niet allemaal op.

Een fancontroller vind ik zelf erg fijn omdat je dan elke fan appart precies zoals ik wil kan instellen, en harder als het nodig is. Een fancontroller verbruikt bijna niets dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 13:01
Voor de geintreseerde (waarschijnlijk iedereen hier anders zaten julli ewel in een ander topic) een paar benchmarks van de asrock 775dual vsta.

setup:
mobo: asrock 775 dual vsta
cpu: c2d e6400 met een blue orb II
ram: 2* 1gb geil ddr2 4300c4 , 2*256mb kingston ddr 3200 c3
vga: radeon 9800xt

Het in elkaar zetten:

het paste allemaal net in mijn behuizing (aopen q50) dit kwam voornamelijk door de redelijk grote blue orb II, hou hier dus wel wat rekening mee in kombinatie met dit bord. Ook komt de "houder" tegen een stukje koper aan, een stukje karton er tussen is genoeg maar ook hier moet even opgelt worden bij de combinatie. verder waren er geen problemen.

De bios:
de bios is erg over zichtelijk en simpel alles is netjes onderverdeelt en alles is erg goed intestellen (heb nog niet geprobeerd over te clocken maar dat zag er redelijk makkelijk uit, op de mhz nauwkeurig.)

Temps:
De temeraturen zijn mooi laag, cpu: 36 graden en mb: 30

Resultaten/Benchmarks:
2gd ddr2:
Super pi 1.1: 29s
PCmark05:
cpu: 5355
mem: 3904

1gb ddr2:
Superpi 1.1: 31s
PCmark05:
cpu: 5310
mem: 3539

512mb ddr:
superpi 1.1: 30s
PCmark05:
cpu:5309
mem: 3798

Conclusie
Tot nu toe ben ik erg tevreden met deze combinatie, de resultaten van het dual core zijn duidelijk te merken en door dit bord kan ik nog even wacht op de dx10 video kaarten en hoef ik ook nog niet over op sata hdd's, wat bij vele andere borden een must is (max 2 ide div,) ik zal straks nog wat meer benchmarks posten om te kijken wat het verschil is tussen ddr en ddr2. Als iemand nog verzoeken heeft voor benchmarks, kom maar op (moeten natuurlijk niet alste lang duren)

edit:
Een paar dingen die me zo opvallen aan de scores van pcmark05, voorde cpu maakt het erg weinig uit, maar voor de memory score zal waarschijnljk het dual channel voor een hogere score van 512mb ddr dan die van1gb ddr2.

[ Voor 10% gewijzigd door king of rats op 08-08-2006 23:02 ]

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Laatst online: 03-10 13:31
Guru3d heeft ook een nVidia 590 Sli Intel Edition getest:

http://www.guru3d.com/article/mainboard/366/

Hij gaat ook overclocken, moet het stuk nog lezen trouwens.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]PilatuS schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:51:

Je kan de casefans gewoon aansluiten op je voeding of een paar op het moederbord, er zitten geen 4 aansluitingen op het moederbord dus ze kunnen er niet allemaal op.

ik hoop dat er wel nog een aansluiting voor de cpu-koeler extra op zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:10:
[quote]PilatuS schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:51:

ik hoop dat er wel nog een aansluiting voor de cpu-koeler extra op zit?
Als ik zo ff in mijn kast kijk zie ik: 1x een 4 pins aansluiting voor de CPU koeler bovenaan. 2x een 3 pins aansluiting voor 2 casefans in het midden. Onderaan zit nog 2x een 3 pins aansluiting voor nog 2 casefans.

Ik had die 2 aansluitingen in het midden eerst ff niet gezien. Er zitten dus wel 4 aansluitingen op voor casefans.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 08-08-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:14:
[...]

Als ik zo ff in mijn kast kijk zie ik: 1x een 4 pins aansluiting voor de CPU koeler bovenaan. 2x een 3 pins aansluiting voor 2 casefans in het midden. Onderaan zit nog 2x een 3 pins aansluiting voor nog 2 casefans.

Ik had die 2 aansluitingen in het midden eerst ff niet gezien. Er zitten dus wel 4 aansluitingen op voor casefans.
_/-\o_

en worden die door het mobo geregeld of draaien ze allemaal op een stock speed?
op de ASUS site staat dat de p5b serie Qfan2 technology heeft.
heeft de p5w ook zoiets? (staat er iig niet bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:31:
[...]
_/-\o_

p5w heeft het ook, als je het aanzet kun je voor geen meter meer overklokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:31:
[...]
_/-\o_

Ik zie het er anders wel bij staan. ;)

"Overige speciale ASUS-opties

CrashFree BIOS 3
EZ-Flash2
Q-Fan2
Meertalige BIOS"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TH0R schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:09:

damn, de 590 kan de gigabit poorten teamen!
Da's wel een mooie feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden

dat ziet er zeker niet verkeert uit (en heb het normaal nooit zo op nforce).
die geheugenbandbreedte testen zijn daar sneller als met een amd 4000+.
Zou dat bij nforce echt sneller zijn, of zit er een addertje aan de review? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:19

westergas

rikkie_pc

Zo te zien is de reviewer nogal te spreken over dit bord, wat nog niet eens helemaal af is. Beetje jammer alleen dat deze chipset vergeleken word met een fx-62 en niet met één of meerdere Intel chipsets.

Dat de Conroe sneller is dan de FX-xx weten we nu wel, ik wil weten of de 590 Intel Edition het wachten (en de eureaux) waard is vergeleken met een Intel chipset!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 11:21
w3sTErGaS schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:32:
[...]

Zo te zien is de reviewer nogal te spreken over dit bord, wat nog niet eens helemaal af is. Beetje jammer alleen dat deze chipset vergeleken word met een fx-62 en niet met één of meerdere Intel chipsets.

Dat de Conroe sneller is dan de FX-xx weten we nu wel, ik wil weten of de 590 Intel Edition het wachten (en de eureaux) waard is vergeleken met een Intel chipset!
Idd! Ik vond het ook een beetje een overbodige vergelijking. De meeste onder ons zijn er al over uit dat ze een C2D willen. (wat anders?) Dus dan boeit die hele FX niet meer. Als AMD met quad cores ofzo komt kunne we weer leuke testjes gaan bedenken, tot die tijd who cares.
Volgende vraag is dan of het een 965, 975 of een nForce 590 chippie wordt. Ik had dus ook liever zo'n vergelijking gezien, maar goed, die zullen er vroeg of laat wel komen.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Even een vraagje,

weet iemand of de Zalman CPNS9500 LED past op een Asus P5W DH Deluxe met een E6600?

Ben van plan dat en de rest te bestellen bij Azerty. Twijfel nog over wat dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 11:21
O, Hexus heeft die 590 weer wel naast een i975X gezet, zo hoort het :)

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernardo schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:46:
Even een vraagje,

weet iemand of de Zalman CPNS9500 LED past op een Asus P5W DH Deluxe met een E6600?

Ben van plan dat en de rest te bestellen bij Azerty. Twijfel nog over wat dingen.
Past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat is heel erg mooi :D

Bedankt! Sjah, en nu is het een beetje twijfel. Ga ik die 1600€ uitgeven of niet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:38
Bernardo schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:10:
Dat is heel erg mooi :D

Bedankt! Sjah, en nu is het een beetje twijfel. Ga ik die 1600€ uitgeven of niet :O
En dat is helemaal aan jezelf :)
Ik wacht tot de nforce 590 beschikbaar word, icm 6600, ATI/AMD 1950 etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Laatst online: 27-09 20:50
Ik kijk eerst ff de kat uit de boom, zie nu steeds betere borden in reviews verschijnen en de prijzen zakken ook weer iets.

+ dat team xtreem overclockgeheugen pas 20 aug in nederlandse shops verkrijgbaar is. Dat is ook wel het wachtten waard.

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:*knip*

Check de topicwaarschuwing. Geen welke moet ik nemen? vragen.

[ Voor 93% gewijzigd door BalusC op 09-08-2006 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:19

westergas

rikkie_pc

Illidan schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:53:
O, Hexus heeft die 590 weer wel naast een i975X gezet, zo hoort het :)
Ja en in de 590 een GeForce en in de i975X een Radeon. Nou hebben we nog geen goeie benchmarks.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*knip*